Göteborg: Nykundsdriven Säljare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Nykundsdriven Säljare i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-03 // Varaktighet: Heltid

Är du en driven säljare som brinner för att alltid ligga steget före och att skapa långsiktiga kundrelationer? Vill du tillhöra ett lokalt team i en internationell miljö? PTV står i startgroparna med en spännande framtid framför sig, vill du med på resan?

Din framtida arbetsgivare
PTV Nordics är en del av PTV Logistics och riktar sig mot den nordiska marknaden. PTV är en leverantör av digitala lösningar för ruttplanering för transporter av gods och människor. Verksamhetens kunder är transportföretag, men kommer också från branscher som normalt inte förknippas med logistik, t.ex. hemtjänst och resande servicetekniker. Genom smartare planeringssystem utför de samma uppdrag på kortare tid, med kortare totala körsträckor och ibland även med färre bilar. Dessa lösningar leder till kostnadsbesparingar och är dessutom bättre för miljön.

Vad erbjuder rollen?
I rollen som säljare hos PTV Nordics kommer du att skapa nya affärer genom att proaktivt och långsiktigt bygga relationer och affärsmöjligheter. Arbetet präglas av ett seriöst och ärligt relationsbyggande i en värdeskapande försäljning. Här ges du möjlighet att utvecklas, så väl som person som inom företaget i en organisation med korta beslutsvägar och som tror på att utbilda och utveckla sina medarbetare.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
- Nykundsbearbetning. Arbetet är till stor del av uppsökande karaktär.
- Prospektera och presentera PTV:s unika koncept och värden.
- Bearbeta prospekt från första kontakt till skrivet avtal.
- Påverka och arbeta enligt egen säljbudget.

Vem är du?
PTV öppnar dörrarna för en engagerad och målinriktad person med en passion för försäljning. Vi söker en person som har en stark drivkraft att utvecklas och blomstra i en dynamisk arbetsmiljö.

Vi letar efter en person med en proaktiv och lösningssökande inställning. Ditt fokus ligger på att skapa värde för kunderna genom att förstå deras behov och erbjuda lösningar som går utöver produkter. Du är ambitiös och har förmågan att på ett övertygande sätt förmedla idéer och värden. Vidare är du strukturerad med ett stort mått ansvarstagande och gillar tänka utanför boxen.

Krav:
- Flertalet års erfarenhet av b2b-försäljning
- Erfarenhet av att bedriva nykundsbearbetning med goda resultat
- Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift
- Intresse för logistik och planering

Meriterande:
- Erfarenhet av logistik-branschen
- Eftergymnasial utbildning
- Kunskaper inom norska, danska eller finska

Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.

Varmt välkommen med din ansökan
Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 2023-11-19. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Markus Nordbring på markus@effektiv.se.

Sökord
Säljare, Account manager, sälj, försäljning, utesäljare, It-säljare

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Systemsäljare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Systemsäljare.

Sales Development Representative

Läs mer Apr 24
At Visit Group we build something that's probably the best booking system for experiences. 100% cloud-based, built in Sweden, reliable and trusted by 100+ customers such as Liseberg, Universeum, Stromma Group, Flåmsbanan and Alpinco - We call it iTicket. We take great pride in our track record in accelerating experience providers offers in a broad range of verticals such as ski, attractions, and tours.In short -we are an IT product company in one of the world's most fun businesses!
We are in an exciting position where we are growing both our client base and our organization, and that’s why we need you! You will be working closely with our Costumer Success Team and Commercial Managers. The right person will have great opportunities to grow professionally within Visit Group.
And now the billion-dollar question, are you our next Sales Development Representative?
As a Sales Development Representative (SDR) you will identify potential prospects and qualify leads. You will inspire them to want to know more about our solution and set up the initial sales meetings. Getting things done is what it’s all about, here you will have the opportunities to do so and grow your business acumen.
How you’ll contribute:
Use your resourcefulness and business understanding to map the market for potential customers and qualify leads.
Confidently contact potential customers to introduce them to our platform solution, understand their needs, and set up meetings for our sales executives.
Support and learn from our talented Sales Executives as you gradually take more significant ownership of the sales process.
Experiment with new tools or techniques that can improve our work.

So who is our new team member?
1-2 years’ work experience from sales, prospecting, and meeting booking, or has degree from university/ business school (maybe IHM?). Any experience with IT-/SaaS-solutions is meritorious.
You are eager to learn
Familiar with or knowledge from working with CRM-tools.
Comfortable in an international environment and you speak Swedish and English. Other languages is a BIG plus!

That's the formal list of requirements, but if we are going to be honest, you know those companies you hear of that focuses more on the personality and passion than previous job experience – we are one of those companies, for real, not just in the ad. If you are a person who is passionate about your profession, eager to learn and feels at home in an organization that is multicultural, likes breakfast, AW and have a fantastic balcony in the center of Gothenburg – then push that application button NOW!
At Visit Group we are building the digital ecosystem for tourism. Our product portfolio consists of travel technology brands like Citybreak, BookVisit, iTicket and WebX. Our services range from booking systems and e-commerce to travel switches.The Citybreak platform enables inbound tourism companies, such as Ski Resorts, Tour Operators and Destination Marketing Companies to sell, combine and distribute tourism products sourced from +100 external inventory platforms. Every day we work close to partners like Google, Expedia, Hotels.com, Booking.com, Facebook, TripAdvisor and many more.

Ansök nu

Säljare till Nexer Enterprise Applications

Läs mer Mar 14
Nexer Enterprise Applications växer och nu söker vi en erfaren säljare till vårt affärsområde Worklife som är specialiserade på Microsoft 365 och den digitala arbetsplatsen. Är du resultatorienterad och är intresserad av IT? Då kan det vara dig vi söker!

Worklife är specialiserade på den digitala arbetsplatsen, intranät, dokumenthantering och allt annat inom samarbete och kommunikation. Allt baserat på M365 inkl. SharePoint, Teams, Copilot for Microsoft 365 och Viva. Vi har ett starkt fokus på användarvänlighet och hållbara lösningar samt att ständigt förbättras i takt med att tekniken utvecklas. Vårt kunderbjudande omfattar bl.a. strategisk rådgivning, konsulttjänster, utveckling, samt egna produkter och lösningar baserade på Microsoft 365. Core Connect är vår moderna och enkla intranätlösning som bygger på SharePoint Online och integrerar med Teams, Viva och Microsoft 365. Vi har också en produkt som heter Guide som är ett ledningssystem. Vårt paketerade erbjudande inom support och förvaltning kallar vi Care.

På Worklife är vi ett team på 40 personer, och vi samarbetar både med våra kollegor i Dynamics delen av Enterprise Applications samt med andra enheter på Nexer kring bla Data & AI samt Cyber Security. Tjänsten är placerad i Lund, Malmö, Stockholm eller Göteborg men du kommer att arbeta med kunder över hela landet. Du kommer att få en intern utbildning och en buddy för att säkerställa din framgång på Nexer.

Hur ser rollen ut?

Som säljare på Worklife kommer du bearbeta nya kunder och sälja våra produkter och erbjudanden kring den digitala arbetsplatsen men även vår Care tjänst och dokumenthanteringsprojekt liksom utvecklingsprojekt. Fokus kommer ligga på att hitta nya kunder inom både privat och offentlig sektor, till vår redan idag stora kundbas. Vi strävar alltid efter att ha långa partnerskap med våra kunder!

Hur är det att arbeta på Nexer Enterprise Applications?? ?
På Nexer Enterprise Applications har vi en familjär kultur med en bra sammanhållning i teamen. Arbetsmiljön genomsyras av en kamratlig stämning, högt i tak och ett nära ledarskap. Vi är ett välbekant namn när det gäller Microsoft Dynamics och Microsoft 365 inom Sverige och över hela världen. Du får möjlighet att arbeta inom Sverige och även globalt eftersom det är där våra kunder finns.??

Vi har en stark vilja att driva affärer och firar våra framgångar genom regelbundna events, resor och konferenser. Här kan du läsa mer om oss: https://nexergroup.com/careerhub/come-on-in-nexer-ea/??

Vem är du?

Vi tror att du är en person som är nyfiken och som gillar allt från att hitta nya kunder på olika sätt, kontakta dem, driva och stänga affärer. Du har arbetat under en längre tid med försäljning inom Microsoft plattformar med goda resultat. Troligen så drivs du av att nå resultat och att ha stor påverkan på ditt arbete. Att samarbeta med andra och hitta synergier för att uppnå större affärsvärde ser du som en självklarhet. Vidare tror vi att du har ett stort intresse för IT och viljan att hänga med på den snabba tekniska utvecklingen.

För att lyckas i rollen som säljare på Nexer så ser vi att du har:

- Arbetat med försäljning av lösningar baserade på Microsoft 365 i flera år

- God erfarenhet av att driva försäljning från första kontakt till kontraktsförhandlingar och upphandlingar

- God kommunikativ förmåga på svenska och engelska i tal och skrift?

- Relevant utbildning på kandidatnivå eller motsvarande

Framför allt så tror vi att du gillar att arbeta i ett härligt team tillsammans med kompetenta kollegor. Vi ser fram emot att få arbeta med dig!

Vilka är Nexer Group???

Som anställd på Nexer får du en djärv och entreprenöriell arbetsgivare med internationell närvaro. Vi är stolta över att leda den digitala revolutionen och ligga i teknikens framkant, alltid med ett agilt och framåtblickande förhållningssätt. Hos oss får du unika möjligheter att drömma stort, agera smart och utvecklas. Som familjeföretag äger vi vår strategi och investerar i långsiktiga mål, och vi uppmuntrar medarbetarnas engagemang och idéer.?

Ansökan???

Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan nedan. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via e-post, men har du frågor om tjänsten eller Nexer får du gärna höra av dig till Ulrika Nord på Ulrika.nord@nexergroup.com. Vi hanterar ansökningarna löpande, så vänta inte med att söka!

Ansök nu

Systemsäljare, Purmo Group Sweden AB

Läs mer Apr 5
Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Är du vår nya Systemsäljare för de marknadsledande varumärkena, Purmo Thermopanel och MMA? Vi söker nu en engagerad, självständig och affärsinriktad Systemsäljare som kan vidareutveckla affärsområdet.

Arbetsuppgifter
Du rapporterar till försäljningschefen Sverige och utgår från ditt hemmakontor och vårt kontor i Mölndal. Dina huvudsakliga uppgifter innefattar bearbetning av nya och befintliga kunder samt leverantörer, föreslår tekniskt och kommersiellt attraktiva lösningar genom offerthantering samt genomför marknadsaktiviteter. Du kommer att representera samtliga våra varumärken med dess produktportföljer. Arbetet är perfekt till
dig som är van att vara rörlig under dagarna och som gillar långsiktiga relationer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- Gymnasie-, högskole-, eller civilingenjör med lämplig inriktning.
- Minst 3 års relevant erfarenhet av teknisk försäljning alternativt arbetat som teknisk support/konsult inom VVS branschen.
- Mycket god teknisk förståelse där det är meriterande med erfarenhet av arbete inom styr och reglerteknik alternativ ventilationsbranschen som säljare.
- Uttrycker dig väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift.
- Goda kunskaper i Microsoft Office 365
- B-körkort

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du har ett genuint intresse för VVS-branschen, är affärsdriven och resultatorienterad. Du förstår och kan analysera siffror, ser förtroendeskapande och långsiktiga relationer med kunder som en självklarhet. Med vetskapen att tillhöra ett stort men familjärt företag är du trygg i att arbeta självständigt med stor frihet under ansvar.

Om Purmo
Purmo är en ledande leverantör av hållbara lösningar för ett bättre inomhusklimat. Våra värmesystem och kylsystem är utformade för att erbjuda de högsta nivåerna av inomhuskomfort och effektivitet.
Comfort delivered är vårt löfte till våra kunder. För att hjälpa alla att uppnå en hållbar inomhuskomfort är vi dedikerade till att leverera ledande lösningar och tjänster för ett bättre inomhusklimat.
Vi strävar ständigt efter innovativa lösningar för ett bättre inomhusklimat både med tanke på komfort och energieffektivitet. Purmos lösningar är utformade för att bidra till ett bättre välbefinnande och samtidigt minska trycket på planetens resurser. Läs mer på www.purmo.com/se

Ansökan
Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010 207 43 20.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss gärna:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.

Ansök nu

Systemsäljare, Purmo Group Sweden AB

Läs mer Mar 13
Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Är du vår nya Systemsäljare för de marknadsledande varumärkena, Purmo Thermopanel och MMA? Vi söker nu en engagerad, självständig och affärsinriktad Systemsäljare som kan vidareutveckla affärsområdet.

Arbetsuppgifter
Du rapporterar till försäljningschefen Sverige och utgår från ditt hemmakontor. Dina huvudsakliga uppgifter innefattar bearbetning av nya och befintliga kunder samt leverantörer, föreslår tekniskt och kommersiellt attraktiva lösningar genom offerthantering samt genomför marknadsaktiviteter. Du kommer att representera samtliga våra varumärken med dess produktportföljer. Arbetet är perfekt till
dig som är van att vara rörlig under dagarna och som gillar långsiktiga relationer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- Gymnasie-, högskole-, eller civilingenjör med lämplig inriktning.
- Minst 3 års relevant erfarenhet av teknisk försäljning alternativt arbetat som teknisk support/konsult inom VVS branschen.
- Mycket god teknisk förståelse där det är meriterande med erfarenhet av arbete inom styr och reglerteknik alternativ ventilationsbranschen som säljare.
- Uttrycker dig väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift.
- Goda kunskaper i Microsoft Office 365
- B-körkort

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du har ett genuint intresse för VVS-branschen, är affärsdriven och resultatorienterad. Du förstår och kan analysera siffror, ser förtroendeskapande och långsiktiga relationer med kunder som en självklarhet. Med vetskapen att tillhöra ett stort men familjärt företag är du trygg i att arbeta självständigt med stor frihet under ansvar.

Om Purmo
Purmo är en ledande leverantör av hållbara lösningar för ett bättre inomhusklimat. Våra värmesystem och kylsystem är utformade för att erbjuda de högsta nivåerna av inomhuskomfort och effektivitet.
Comfort delivered är vårt löfte till våra kunder. För att hjälpa alla att uppnå en hållbar inomhuskomfort är vi dedikerade till att leverera ledande lösningar och tjänster för ett bättre inomhusklimat.
Vi strävar ständigt efter innovativa lösningar för ett bättre inomhusklimat både med tanke på komfort och energieffektivitet. Purmos lösningar är utformade för att bidra till ett bättre välbefinnande och samtidigt minska trycket på planetens resurser. Läs mer på www.purmo.com/se

Ansökan
Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010 207 43 20.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss gärna:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.

Ansök nu

Säljare Region Väst till innovativ startup inom restaurangbranschen sökes!

Läs mer Mar 3
Är du en driven och målinriktad person med passion för försäljning och restaurangbranschen? Vill du vara med och revolutionera restaurangbranschen med hjälp av nya smarta lösningar? Då kan detta vara jobbet för dig!


Vi på Ordine är en innovativ startup som erbjuder kompletta systemlösningar, såsom kassasystem och beställningssystem, för främst mindre och medelstora restauranger. Vi jobbar nära våra kunder för att skapa anpassade och ultimata lösningar.
Efter ett år i branschen har vi redan skapat många nära relationer med våra kunder och vi växer snabbt. Nu vill vi utöka vårt team med flera säljare runtom i landet som vill vara med på vår spännande resa! Som en del av vårt team kommer du att arbeta nära våra restaurangkunder för att skapa anpassade och ultimata lösningar. Vi söker dig som brinner för försäljning, problemlösning och har en passion för restaurangbranschen.


I rollen som Säljare Region Väst kommer du att verka inom Västra Götalands Län. Du kommer att åka runt till olika restauranger inom ditt område och boka in möten, genomföra försäljningsmöten, förhandla, ta fram offerter, skriva avtal, samt installera och starta upp kunder. Det är självklart också av ytterst vikt att bibehålla goda kundrelationer med de kunder som vi redan har.


För att lyckas som säljare på Ordine tror vi att du:
Är förtroendeingivande och pålitlig med en god förmåga att skapa långsiktiga relationer.
Är övertygad om att den bästa försäljningen är att erbjuda precis det som varje kund behöver, snarare än att bara sälja så mycket som möjligt.
Är självgående, resultatorienterad och lösningsorienterad.
Har god förmåga att kommunicera och förhandla på olika nivåer.
Har erfarenhet av att utveckla och implementera försäljningsstrategier.



Kvalifikationer och Krav:
B-körkort är ett krav då arbetet innebär en hel del resor.
Goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift.
Det är starkt meriterande om du kan prata arabiska, thailändska, vietnamesiska och/eller kinesiska.
Det är starkt meriterande om du har jobbat inom eller har erfarenhet inom restaurangbranschen.
Det är meriterande men inget krav att du har tidigare sälj erfarenhet.
Det är meritarande med erfarenhet av att arbeta med CRM-system och andra försäljningsverktyg.



Fördelar
Som säljare hos oss kommer du att ha stort eget ansvar men också mycket frihet. Vi jobbar huvudsakligen från distans hemifrån vilket ger dig möjlighet att själv lägga upp ditt arbete och din dag på ett flexibelt sätt.
Vi erbjuder en huvudsakligen provisionsbaserad lön med generösa provisioner. För rätt kandidat är lönen och upplägget förhandlingsbart. Du får möjlighet att vara med på en spännande resa med en snabbt växande startup och vara en del av en innovativ och kreativ miljö.
Om du är redo för en spännande utmaning och vill vara med på vår resa att revolutionera restaurangbranschen, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från AB Effektiv Göteborg

Nedan visas andra jobb i Göteborg från AB Effektiv Göteborg .

Leveransplanerare till Anticimex

Leveransbevakare
Läs mer Apr 25
Är du en driven person med tidigare erfarenhet av administrativt arbete som dessutom är en fena på att arbeta lösningsorienterat? Då kan du vara den vi söker som leveransplanerare till Anticimex i Göteborg. Det här är en perfekt roll för dig som vill ta ett första steg in i en välkänd och kompetent verksamhet där du får möjlighet att utvecklas.


Om företaget
Anticimex är det moderna serviceföretaget inom skadedjurskontroll, mat-säkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Genom förebyggande åtgärder, ny digital teknik och hållbara lösningar skapar vi hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i världen. Anticimex har ca 12 000 anställda och finns i 21 länder. I Sverige är vi 1500 medarbetare.

Anticimex ska vara bäst på det vi gör, fortsätta driva utvecklingen i branschen samt ge våra kunder professionell och personlig service. Att ta ansvar för människors hälsa och livskvalitet är grunden i Anticimex hållbarhetsarbete. Vi söker nu fler serviceinriktade medarbetare och talanger som vill utvecklas tillsammans med oss.


Vad erbjuder rollen?
I rollen som leveransplanerare kommer du dagligen att planera, styra upp och strukturera bokningar mellan kund och tekniker. Du kommer vara involverad i att upprätthålla rätt information och dokumentation gentemot interna kollegor och externa kunder för att säkerställa en bra leverans av arbete. Du kommer tillhöra ett mindre team där samarbete är A och O för att kunna hantera de dagliga arbetsuppgifterna. Tillsammans planerar ni teknikernas tid så att rätt kompetens används på rätt plats i en välplanerad rutt med hög servicegrad motkunderna. Till er hjälp har ni digitala ruttplaneringssystem där du snabbt kan övervaka och hantera situationer om dyker upp löpande.
Här erbjuds du en stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas och lära dig av kompetenta kollegor. Du tillhör en verksamhet med högt engagemang och en stark vilja att satsa på sina medarbetare.

Krav:
- Tidigare erfarenhet av administrativt arbete och service.
- Gymnasieexamen
- Flytande svenska i tal och skrift.
- Datorvana



Villkor:
Start: Omgående
Placering: Göteborg, Mölndal
Dagtid: 7:30- 16:30
Omfattning: Heltid, 40 h/ veckan.
Anställningsform: Visstidsanställning (Maj- September)


Vem är du?
Vi söker dig som besitter tidigare erfarenhet av en administrativ / koordinerande roll och som har enkelt för att sätt sig in i nya system och program. Som person ser vi att du är prestigelös, lösningsorienterad och bra på att planera. Du förmedlar en positiv energi och gillar att ta ansvar i ditt arbete.

För att passa i rollen krävs det att du är kommunikativ som person och kan kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift. Du behöver vara orädd och kunna hantera de olika situationer som kan uppstå under arbetsdagen på ett professionellt sätt gentemot både kunder och kollegor.


Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Vi har en sportslig attityd mot våra konsulter och erbjuder schyssta villkor samt kollektivavtal. Vi vill ge de bästa förutsättningarna till dig som blir en del av Team Effektiv. Detta har lett till att Effektiv är en attraktiv arbetsgivare, vilket våra konsultundersökningar och våra utmärkelser Årets Rekryteringsföretag samt Årets Karriärföretag är ett bevis på. Företagets värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

För den här tjänsten kommer du att vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget under en tidsbegränsad period med chans till förlängning.


Sökord
Leveransplanerare, administration, Göteborg, Mölndal

Ansök nu

Säljare till Kinnarps

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Apr 25
Kinnarps försäljning fortsätter växa och söker nu fler drivna, relationsskapande säljare till deras team i Göteborg. Det här är en roll för dig som vill utvecklas inom försäljning hos ett bolag i framkant, med fokus på hållbarhet och miljö. Har du en passion för att bygga långsiktiga relationer och utveckla kunder? Då kan det vara dig vi söker!

Din framtida arbetsgivare
Kinnarps är Europas ledande helhetsleverantör av inredningslösningar och arbetsplatsdesign för kontor, skolor och omsorgsmiljöer. Möblerna kännetecknas av hög kvalitet, innovativ design, låg miljöpåverkan och långa livscykler. Företaget har varit familjeägt sedan starten 1942, med tillverkning i Sverige och verksamhet i över 40 länder.
Läs mer på www.kinnarps.se

Vad erbjuder rollen?
I rollen som säljare arbetar du med kundvård och nykundsbearbetning inom ett av Kinnarps affärsområden: näringsliv, skola, vård och omsorg. Du tilldelas en mindre kundbas sedan tidigare vilka behöver bearbetas, besökas och vårdas – fokus ligger på proaktivitet och kvalitet. Parallellt arbetar du med att finna nya kunder och möjligheter.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter är:

• Proaktiv, långsiktig bearbetning och värdeförsäljning till befintliga kunder
• Prospektbearbetning och nykundsförsäljning
• Driva och ansvara över affären/projektet, från början till slut
• Att säkerställa- och administrera affären i företagets datorsystem, exempelvis CRM-, ritnings- och offertsystem
• Kundvårdande aktiviteter
• Vara behjälplig i upphandlingsarbete

Vem är du?
Vi söker dig som har några års erfarenhet av rollen som B2B säljare, gärna inom lösnings-/värdeskapande försäljning. Du har en god datorvana och meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta i CRM-system. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med offentliga kunder och/eller med försäljning inom kontors-, skola-, eller vård- och omsorgssektorn. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska samt innehar B-körkort.

Som person är du tävlingsinriktad, resultatorienterad och prioriterar kvalité och långsiktighet. Du är en god kommunikatör såväl i tal som skrift och bekväm i att hålla presentationer för kunder och andra intressenter. Vi letar efter dig med ett positivt mindset som ser möjligheter, är lösningsorienterad och har ett strategiskt tänk och ser affärsmöjligheter längre fram i tiden. Du är organiserad och bekväm i att driva projekt och affärer med många kontaktytor såväl internt- som externt, samt är van att arbeta med en bred produktportfölj innefattande flertalet leverantörer och produktalternativ.

Krav:
• Några års erfarenhet av b2b-försäljning
• B-körkort

Meriterande:
• Erfarenhet av att arbeta i CRM-system
• Erfarenhet av att bedriva försäljning mot offentliga sektorn

Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.

Varmt välkommen med din ansökan
Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Joakim på joakim@effektiv.se eller Markus på markus@effektiv.se

Sökord
Försäljning, möbler, B2B, Account manager, Key account Manager, KAM, nykundbearbetning

Ansök nu

Säljansvarig region väst till Proclient

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Apr 18
Är du en driven säljare som brinner för att skapa relationer och har ett affärssinne i världsklass? Väletablerade Proclient satsar vidare i sin utveckling, vill du vara med på den resan? De firar dessutom 30 år i år!

Din framtida arbetsgivare
Proclient är en av Sveriges främsta specialister på affärssystemet (ERP) Pyramid. De erbjuder en heltäckande lösning för affärssystemet Pyramid till deras kunder. Verksamheten består idag av 30 medarbetare och finns representerade på deras kontor i Göteborg, Malmö, Stockholm och Sundsvall. Proclient fortsätter sin tillväxtresa och söker nu en säljansvarig med ett stort engagemang och driv för att göra affärer.

Vad erbjuder rollen?
I rollen som säljansvarig kommer du att se till att få in nya affärer och kunder till Proclients region väst genom att proaktivt och långsiktigt bygga relationer och affärsmöjligheter. Du kommer även att förvalta- och utveckla befintliga kunder tillsammans med Proclients konsult- och utvecklingsteam. Arbetet präglas av ett seriöst och ärligt relationsbyggande i en värdeskapande försäljning.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
• Utveckla nya kundrelationer och förädla befintliga.
• Hantera försäljningscykeln från första kontakt till avslut och uppföljning
• Teamarbete med konsult- och utvecklingsavdelningen för att säkerställa kvalitet i leveransen
• Bygga en pipeline för att uppnå din budget genom möten, presentationer, nätverkande, erbjudanden och förhandlingar.


Vem är du?
Proclient söker dig som har ett starkt resultatdriv och är ett självgående försäljningsproffs med ett utpräglat sinne för affärer. Du har beprövad förmåga att öka försäljningen och en proaktiv inställning som är nyckeln till din framgång. Ditt huvudfokus ligger på att skapa mervärde genom att erbjuda optimala lösningar för den specifika kunden och din exceptionella kommunikationsförmåga möjliggör övertygande presentation av idéer och värden. Vidare förstår du de ekonomiska utmaningarna företag står inför idag och kan på ett förtroendeingivande sätt förmedla Proclients lösningar till kund.

Krav:
• Flertalet års erfarenhet av komplex B2B-försäljning
• Starkt nätverk i regionen
• Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift
• B-körkort

Meriterande:
• Erfarenhet av försäljning av affärssystem
• Relevant eftergymnasial utbildning


Är detta din perfekta match?
Proclient erbjuder en dynamisk arbetsplats där varje dag bjuder på nya utmaningar och möjligheter till tillväxt. Med ständig innovation och nya funktioner blir varje dag spännande och unik. Här möter du en prestigelös företagskultur där idéer och insatser värderas högre än hierarkier. Vi betonar samarbete och öppen kommunikation för att nå gemensamma mål. Du får också skapa din arbetsdag efter dina egna behov och önskemål. Vi ger dig friheten att forma din tid och arbetsmetoder för att uppnå balans och produktivitet.

Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.


Varmt välkommen med din ansökan
Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 12/5-2024. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Jens Lindroth på jens@effektiv.se eller Markus Nordbring på markus@effektiv.se.

Sökord
Pyramid, affärssystem, försäljning, ERP, KAM

Ansök nu

B-korts Chaufför till DHL Express

Budbilsförare
Läs mer Mar 26
Nu söker vi dig som vill jobba på DHL Express som budbilschaufför och utgå ifrån deras kontor i Landvetter! På DHL Express arbetar du i en fartfylld och spännande vardag där du varje dag får chansen att utvecklas i din roll. Vill du vara med och måla världen gul? Varmt välkommen med din ansökan!

Din framtida arbetsgivare
DHL Express är världens ledande leverantör av internationella expresstransporter och nu söker de dig som vill bli en i teamet och måla världen gul. På DHL Express Landvetter hanteras försändelser från hela världen. De har terminalverksamhet och distribution och är ca: 180 medarbetare som arbetar med att hantera allt från att sortera paket, införtulla paket, köra kurir och skicka export. De vardagliga utmaningarna består av att hantera samtliga paket samma dag och varje paket är tidskritiskt. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning.

DHL Express utsågs år 2021 till värdens bästa arbetsgivare av organisationen Great Place To Work - hos DHL är det människorna som räknas! Här uppmärksammas skillnaden du medför i verksamheten och tillsammans delas stoltheten i de Internationella Expresstjänsterna. Du erbjuds ett roligt jobb med grymma kollegor samt möjligheten till personlig och yrkesmässig utveckling.

Vad erbjuder rollen?
I tjänsten som budbilschaufför ansvarar du för leverans och hämtning av paket hos kunderna i ditt område. Arbetet utförs enligt givna instruktioner och processer där du representerar DHL Express i alla kundmöten. Rollen kan även innebära sortering, paketering, lossning och lastning av gods, samt kontrollera tillhörande dokumentation. Tjänsten innebär även att man arbetar i team med sina kollegor och transportledare för att tillsammans garantera toppklassig kundservice. I arbetet kan det förekomma tunga lyft.

Arbetstiderna är vardagar kl. 08:30 – 17:30 eller kl 09:00 - 18:00.

Vem är du?
Vi söker dig som trivs i ett högt tempo där du sätter kunden i fokus, samt värnar om högklassig service och kvalité. Detta arbete är så mycket mer än bara ett chaufförsjobb. Det är ett socialt arbete där du är ansiktet utåt för DHL, du har den dagliga kundkontakten och alla kunder är lika viktiga. Därför är kundservice, kvalitet och effektivitet viktigt i varje kundmöte. För att trivas i rollen som budbilschaufför är Du prestigelös och flexibel.

Krav:
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
- Körkort B i minst 2 år.
- Gymnasieutbildning eller likvärdigt.
- Godkänt utdrag ur Polisens belastningsregister.
- Godkänd säkerhetsprövning pga. att arbetet sker inom säkerhetsklassat område, prövningen utförs av Effektiv & DHL Express.
- Kunna starta uppdraget 15 Maj.

Meriterande:
-Tidigare vana av arbete som kurir/budbilsförare.
-Tidigare vana från annat arbete inom kundservice.

Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag, intervjuer och tillsättningar kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Om Team Effektiv
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra kärnvärden Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga – ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

För den här tjänsten kommer du inledningsvis vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget med chans till förlängning/övertag av kund.

Sökord
Kurir, Chaufför, Budbil, Landvetter, Göteborg, DHL, Express, Bil, B-körkort, Kundservice.

Ansök nu

Kommersiell Chef till IFK Göteborg

Marknadschef
Läs mer Mar 28
Är du en erfaren och resultatinriktad ledare med en brinnande passion för försäljning? Lockas du av tanken på att arbeta med marknadsfrågor för ett av de starkaste varumärkena inom svensk idrott? Då kan det vara dig vi söker till tjänsten som kommersiell chef hos IFK Göteborg!

Din framtida arbetsgivare
IFK Göteborg är Sveriges internationellt sett mest framgångsrika fotbollsklubb med två Uefacupsegrar, 18 SM-guld och åtta guld i Svenska Cupen. Vi vill vara hela stadens lag genom att med fotboll som verktyg bidra till att bryta barriärer för att öka känslan av delaktighet, trygghet och förbättra hälsan hos stadens invånare. IFK Göteborg vill vara en klubb att se upp till – på och utanför planen.

Vad erbjuder rollen?
Som kommersiell chef hos IFK Göteborg tar du ledningen för att driva Blåvitts marknadsavdelning framåt – med fullt ansvar för både personal och budget. Med hjälp av din gedigna erfarenhet stöttar och leder du ditt engagerade och kompetenta team mot nya framgångar, och finns närvarande för att agera strategiskt bollplank vid behov. Du blir en nyckelspelare för att forma och stärka IFK Göteborg, dess varumärke och det kommersiella arbetet, vilket innefattar ansvar inom följande områden:

• Företag och partners
• Biljettförsäljning och kundsupport
• Evenemang
• Publikrekrytering och medlemmar
• Merchandise
• Varumärke



Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du är en stark ledare och chef som välkomnar nya utmaningar och som med din tydlighet i beslutsfattandet bidrar till att motivera och stötta dina medarbetare. Du är proaktiv i ditt förhållningssätt och har förmågan att strategiskt se helheten samtidigt som du är strukturerad och analytisk i dina arbetsmetoder. Att vara säljdriven är en naturlig del av din personlighet, och din närvaro skapar en inspirerande atmosfär för dina kollegor. Din kommunikativa tydlighet gör det enkelt att samarbeta och driva projekt i måltillsammans med andra. Som den målinriktade person du är står resultatet alltid i fokus. Du trivs i en miljö med ständig förändring där din flexibilitet kommer till sin rätt.

Krav:
• Flerårig erfarenhet i liknande roll
• Flerårig erfarenhet av personalansvar
• Tidigare budgetansvar
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Meriterande:
• Relevant eftergymnasial utbildning
• Erfarenhet av att ha jobbat med varumärkesutveckling
• Branschspecifik erfarenhet


Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.


Varmt välkommen med din ansökan
Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Markus på markus@effektiv.se


Sökord
Fotboll, allsvenskan, idrott, marknad, chef

Ansök nu

Chaufförer på deltid

Budbilsförare
Läs mer Mar 26
Är du student eller har en annan huvudsakligsysselsättning på minst 50%? Då kan du va den vi söker för ett nytt spännande uppdrag som chaufför! Är du en person som gillar att köra bil, besitter ett bra lokalsinne och har en service känsla av rang, då är detta jobbet för dig! Varmt välkommen med din ansökan!

Vad erbjuder rollen?
Som B-chaufför hos vår kund kommer du att vara ansiktet utåt och leverera matkassar till kunder runt om i Göteborg. Du kommer påbörja din arbetsdag med att packa din bil och kolla din körning innan du ger dig ut för dagens äventyr. Du som söker bör tycka om fysiskt arbete då rollen innefattar tunga lyft men också en hel del gång i trappor. För att passa i rollen krävs det att du har ett B-körkort och har en vana av att köra runt i trafiken i Göteborg.

Vem är du?
Vi söker dig som idag studerar eller har minst en annan huvudsakligsysselsättning på minst 50% och kan arbeta 2-3 pass i veckan. Har du tidigare erfarenhet som B-chaufför eller liknande? Nice! Men om du bara är en glädjespridare som älskar att köra bil är det också okej! Du älskar ett högt tempo och att jobba självständigt, samtidigt som du brinner för att ge våra kunder en grym upplevelse.
För denna roll är svenska ett krav i tal och skrift för att kunna kommunicera med kunder, och om du är en hejare på datorer så är det också ett plus. Även om du vanligtvis är ute och kör på egenhand är det viktigt för oss att du är en teamplayer och sprider glädje till dina kollegor.

Krav:
- Svenska i tal och skrift
- Van vid fysiskt arbete
- Körkort och van vid att köra bil


Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Vi har en sportslig attityd mot våra konsulter och erbjuder schyssta villkor samt kollektivavtal. Vi vill ge de bästa förutsättningarna till dig som blir en del av Team Effektiv. Detta har lett till att Effektiv är en attraktiv arbetsgivare, vilket våra konsultundersökningar och våra utmärkelser Årets Rekryteringsföretag samt Årets Karriärföretag är ett bevis på. Företagets värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

För den här tjänsten kommer du inledningsvis att vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget med chans till förlängning/övertag av kund.


Varmt välkommen med din ansökan
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Lina på Lina.karlsson@effektiv.se

Ansök nu