Göteborg: Är du på jakt efter nya utmaningar inom Marknadsföring

Hitta ansökningsinfo om jobbet Är du på jakt efter nya utmaningar inom Marknadsföring i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-12-07 // Varaktighet: Heltid

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Är du nyfiken på ett jobb eller redo att ta nästa steg i karriären inom Marknadsföring? På Jobbify dyker det regelbundet upp nya spännande Marknadsföringsjobb!

Genom att registrera dig till vår kandidatpool kommer du vara först med att ta del av lediga tjänster inom ditt kompetensområde när de publiceras!

Vi ser gärna att du har en avslutade utbildning eller något års erfarenhet inom området, men det absolut viktigaste är en positiv attityd och dina personliga egenskaper.

Omfattning: Heltid

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Marknadsförare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Marknadsförare.

Marknadsförare med specialinriktning på Google Ads

Läs mer Mar 20
För vår kund söker vi en erfaren marknadsförare med specialinriktning på Google Ads. Vår kund söker en konsult som är intresserad av att efter en tid på uppdrag diskutera möjligheten till överrekrytering.

Som Senior Marknadsföringskonsult kommer du spela en nyckelroll inom den digitala marknadsföringen hos vår kund. Kunden söker inte bara en expert på Google Ads utan även en person med teknisk skicklighet och ett strategiskt mindset. Det är viktigt med en god erfarenhet kopplat till den svenska marknaden, men du kommer även i denna roll arbeta mot den europeriska marknaden.

Du kommer vara kundens främsta expert inom Google Ads och hantera kampanjer med smart bidding som primär budgivningsteknik. Ditt fokus kommer vara på den tekniska sidan av marknadsföring snarare än den grafiska. Kunden söker en strategiskt lagd person som med djupgående förståelse arbetar med komplexa marknadsföringsfrågor. Erfarenhet av att arbeta med Customer Life Time Value (LTV) och utveckla strategier är en fördel.

Kunden söker en person som arbetar självständigt och tar eget ansvar, personen i fråga förväntas tänka utanför boxen och våga utmana. Att ifrågasätta och komma med innovativa idéer uppmuntras. I rollen förväntas du dela med dig av din expertis och stödja teamet i att förstå och implementera bästa praxis.

Kvalifikationer:

- Flerårig erfarenhet inom marknadsföring.

- Djup förståelse för Google Ads-plattformen och dess senaste funktioner och verktyg.

- Erfarenhet av att leda och driva framgångsrika Google Ads-kampanjer.

- Djup kunskap om budgivningstekniker, särskilt inom smart budgivning.

- Teknisk skicklighet och förmåga att implementera avancerade strategier inom Google Ads-plattformen.

- Analytisk förmåga och förmåga att översätta data till handlingsbara insikter.

- Stark kommunikationsförmåga.

Fördelar med att ansluta till teamet:

- Möjlighet att påverka den digitala marknadsföringsstrategin för ett framstående företag.

- Arbete i en dynamisk och kreativ miljö där idéer och innovation uppmuntras.

- Om du är en passionerad Senior Marknadsförare med expertis inom Google Ads och vill ta ledningen i att forma vår kunds digitala marknadsföringsframtid, ser vi fram emot att ta emot din ansökan.

Krav:

- Erfaren marknadsförare med betydande fokus på Google Ads.

- Djup kunskap om budgivningstekniker, primärt smart bidding.

- Erfarenhet av att arbeta med teknisk marknadsföring och Facebook-ads.

- Förmåga att arbeta självständigt och strategiskt.

- Passion för Google Ads.

- Om du är redo att ta ditt nästa steg som Senior Marknadsföringskonsult och brinner för att skapa resultat inom Google Ads, ser vi fram emot din ansökan.

Plats: Göteborg

Anställning: Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss på A-hub

Start: Maj

Ansök nu

Praktik - Marknad & Kommunikation

Läs mer Apr 26
Göteborg & Co:s mål är att få fler att upptäcka och välja Göteborg. Det görs genom att i bred samverkan leda och driva utvecklingen av Göteborg som hållbar destination så att alla som lever och verkar här gynnas av en växande besöksnäring. Göteborg & Co är en del av Göteborgs Stad. Läs mer på goteborgco.se.

ARBETSUPPGIFTER
Göteborg & Co söker en praktikant till affärsområdet Marknad och Kommunikation - Team PR med inriktning PR och marknadsföring. Som praktikant deltar du i det dagliga arbetet och får bland annat vara delaktig i följande arbetsuppgifter:
• Utforma program till journalister på engelska och svenska samt göra bokningar inför pressbesök (hotell, restauranger, guider etc.)
• Göra research och uppdatera olika dokument på svenska och engelska
• Uppdatera texter online och i digitala system som Travefy & Notified
• Följa med på möten, både internt och extern
• Vara ansvarig för att spara ner artiklar och sammanställa dessa
• Skriva utkast på pressmeddelanden/nyhetsvinklar på engelska och svenska
• Vara med och arbeta med PR riktad mot svensk media i samband med evenemang och olika nätverk
• Andra varierande uppgifter inom teamet & avdelningen förekommer


KVALIFIKATIONER
Du som söker praktikplatsen har relevant erfarenhet/utbildning inom kommunikation/ journalistik eller pågående relevant utbildning. Att ha god kännedom om Göteborg och destinationens utbud är ett måste. Vi söker dig som är bra på att skriva texter och kommunicera flytande på engelska och svenska. Andra språk (t.ex. tyska) är ett plus. För att trivas på praktikplatsen bör du vara noggrann, kreativ och tycka om att träffa människor. Du trivs med att arbeta både i team och självständigt och kan ta eget ansvar och arbeta med olika uppgifter parallellt. Det är meriterande om du är väl insatt i sociala medier.

Övrigt
Praktikperioden är minst fyra månader och som längst en termin. Du som söker praktikplatsen måste ha praktik som en del av din utbildning, genom Arbetsförmedlingen eller motsvarande.

Ansökan ska innehålla CV samt personligt brev där du motiverar varför du tror att den här praktiken skulle passa dig. Ange också din praktikperiod i ansökan med start- och slutdatum samt genom vilken utbildning eller annan instans du har praktik.

Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 1 juni 2024. Nästa start kommer vara under augusti/september 2024.

Välkommen med din ansökan!

Vid frågor mejla: Sofie Mantzaris på sofie.mantzaris@goteborg.com

Ansök nu

Är du på jakt efter nya utmaningar inom Marknadsföring?

Läs mer Dec 7
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Är du nyfiken på ett jobb eller redo att ta nästa steg i karriären inom Marknadsföring? På Jobbify dyker det regelbundet upp nya spännande Marknadsföringsjobb!

Genom att registrera dig till vår kandidatpool kommer du vara först med att ta del av lediga tjänster inom ditt kompetensområde när de publiceras!

Vi ser gärna att du har en avslutade utbildning eller något års erfarenhet inom området, men det absolut viktigaste är en positiv attityd och dina personliga egenskaper.

Omfattning: Heltid

Ansök nu

SEO & Content Specialist

Läs mer Apr 10
Compary AB fortsätter att växa snabbt och letar nu efter en SEO & Content Specialist som kommer att komplettera vårt marknadsföringsteam.
Vi letar efter dig som hela tiden vill lära dig nytt, gillar att ha mycket eget ansvar och att jobba i team. Du skall gilla att jobba med analys och förstå hur siffror hänger ihop. Du bör vara väldigt intresserad av digital marknadsföring i allmänhet och SEO i synnerhet.
Detta kommer du att jobba med
Skriva och optimera content för ökad synlighet
Analys, uppföljning och löpande arbete för att öka vår organiska trafik
Både planera och genomföra SEO insatser tillsammans med teamet

Vi söker dig som
Har ett brinnande intresse för SEO, innehåll, digital kommunikation och strategi
Alltid strävar efter att utvecklas

Meriterande med erfarenhet inom SEO och digital marknadsföring men inget krav.
Vi erbjuder dig
Chansen att jobba i en snabbväxande framtidsbransch
Fint kontor i centrala Göteborg med möjlighet att jobba hemifrån och flexibla arbetstider
Bli en del av ett engagerat team med höga ambitioner
Bli en del av en kultur där dina initiativ och idéer får vara med och sätta planen
Fast lön med goda utvecklingsmöjligheter
Konkurrenskraftig lön, tjänstepension, friskvård osv.



Compary driver och utvecklar jämförelseprodukter inom privatekonomi och iGaming. Compary är i en intensiv tillväxtfas och driver idag produkter i över 20 olika marknader världen över.
Ansökan
Skicka ditt CV och personliga brev till career@compary.com. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Website Manager for Norway

Läs mer Apr 10
We keep expanding and are now looking for a Website Manager to join our SEO and Marketing Team in Gothenburg, Sweden.
We're looking for you, who is curious and loves responsibility and teamwork. You’re either passionate or interested in SEO, Content Marketing, and Digital Marketing with an eagerness to learn in a fast-paced environment.
You’ll work on our assets in Norway.
Your main responsibilities
Write, research, and optimize online content for the Norwegian market
Update, rewrite, and optimize the content and structure of the websites while implementing current SEO best practices
Continuous work to develop our Norwegian assets from a marketing standpoint

We're looking for someone who
Is a native Norwegian speaker
Is passionate about digital marketing and SEO
Is a problem solver with an optimistic mindset
Thrives in self-ownership and responsibility
Is result oriented and excited about growth

Previous experience is advantageous but not a requirement.
We offer you
The chance to work in a fast-growing industry of the future
Nice office in central Gothenburg with the possibility to work from home and flexible working hours
Become part of a committed team with high ambitions
Become part of a culture where your initiatives and ideas can help set the plan
Fixed salary with good development opportunities
Competitive salary, occupational pension, health care, etc.

Compary offers comparison services within iGaming and consumer finance. Compary is in an intensive growth phase and currently operates products in over 10 different markets worldwide.
Application
Send your CV and cover letter to career@compary.com. All applications and contacts are treated confidentially.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Meet a Group international AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Meet a Group international AB .

Receptionist till Infocenter i Frölunda Torg

Kontorsreceptionist
Läs mer Jan 28
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Om tjänsten
I denna roll som receptionist och Service Manager får du vara med och utveckla ett serviceuppdrag i ett av Göteborgs populäraste köpcentrum som invigde sin fina informationsdisk under 2022. Som receptionist är du en del av serviceupplevelsen för såväl besökare som medarbetare i centrumet. Tillsammans med din kollega eftersträvar du kundbemötande i världsklass som ger besökare och shoppare en upplevelse utöver det vanliga. Du kommer vara en del av denna upplevelse vilket kräver god samarbetsförmåga, lyhördhet, flexibilitet och ett gott humör. Vi erbjuder ett mycket omväxlande och självständigt jobb, i trevlig miljö och med glada och serviceinriktade kollegor. Arbetsuppgifterna är varierande och inkluderar bland annat att hänvisa besökare, svara på frågor, sälja presentkort, kontakt med leverantörer och centrumledning samt övriga kundärenden.
Vem är du?
Vi tror att du är en riktig servicestjärna som brinner för det personliga mötet och älskar att jobba med människor. Du är flexibel och prestigelös och tar dig an alla arbetsuppgifter med glädje. Vi ser gärna att du är energisk, positiv, flexibel och gillar att jobba i team. För att göra succé i rollen är du medveten om vikten av engagerad service för att utveckla verksamheten framåt samt har lätt att hantera oväntade situationer på ett serviceminded sätt.
Tidigare erfarenheter

Du har tidigare erfarenhet av att jobba med service

Du talar flytande svenska och engelska

Du har erfarenhet av Office-paketet

Avslutad gymnasieutbildning

Erfarenhet av att arbeta i CMS-verktyg (ex. Wordpress) är meriterande


 
Anställningen
Anställningsform: Vikariat                                                                            Sysselsättningsgrad: 86%
Start: Enligt överenskommelse men senast juni 2024
Arbetstider: måndag till fredag 09:00-15:30 eller 13:45-20:10 (varannan vecka) samt varannan lördag 09:30-14:00.



Om Middlepoint
Vi vet att ett personligt och positivt bemötande är grunden till en god serviceupplevelse. Med omtanke och värdskap som röd tråd har Middlepoint levererat högklassig arbetsplats- och frontdeskservice sedan starten 2009. Vi är ISO-certifierade inom kvalité (9001), miljö (14001) och arbetsmiljö (45001) och är ett helägt dotterbolag till Coor. Genom noga och omsorgsfullt utvalda medarbetare skapar vi välkomnande miljöer där vi kan hålla fokus på alla detaljer och göra det lilla extra. Hos oss är kunderna mittpunkten.

Är du sugen på en utvecklande och riktigt rolig utmaning? Skicka in ditt cv och personliga brev.
Följ oss på Instagram för att se mer av vad som händer hos oss:
http://instagram.com/middlepoi...
Vännerna på Middlepoint!

Ansök nu

Receptionist till Infocenter i Frölunda Torg

Kontorsreceptionist
Läs mer Feb 2
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Om tjänsten
I denna roll som Receptionist och Service manager får du vara med och utveckla ett serviceuppdrag i ett av Göteborgs populäraste köpcentrum! Frölunda Torg invigde sin fina informationsdisk under 2022 där du som receptionist är en del av shoppingupplevelsen för  besökare och en naturlig kontakt för medarbetare i centrumet. Tillsammans med din kollega kommer du vara köpcentrumets ansikte utåt, vilket kräver god kommunikativ förmåga, lyhördhet och ett gott humör. Vi erbjuder ett mycket omväxlande och självständigt jobb, i trevlig miljö och med glada och serviceinriktade kollegor. Arbetsuppgifterna är varierande och inkluderar bland annat att hänvisa besökare, svara på frågor, sälja presentkort, kontakt med leverantörer och centrumledning samt övriga kundärenden.
Vem är du?
Vi tror att du är en riktig servicestjärna som brinner för det personliga mötet och älskar att jobba med människor. Du är flexibel och prestigelös och tar dig an alla arbetsuppgifter med glädje. Vi ser gärna att du är noggrann, positiv och gillar att jobba i team. Du är professionell i ditt sätt att bemöta besökare och kollegor och orädd inför att ta egna initiativ. För att göra succé i rollen är du medveten om vikten av engagerad service för att utveckla verksamheten framåt samt har lätt att hantera oväntade situationer på ett serviceminded sätt.
Tidigare erfarenheter

Du har tidigare erfarenhet av att jobba med service, reception eller liknande 

Du talar flytande svenska och engelska

Du har erfarenhet av Office-paketet

Avslutad gymnasieutbildning

Erfarenhet av att arbeta i CMS-verktyg (ex. Wordpress) är meriterande


 
Anställningen
Anställningsform: Vikariat                                                                            Sysselsättningsgrad: 86%
Start: Enligt överenskommelse men senast juni 2024
Arbetstider: måndag till fredag 09:00-15:30 eller 13:45-20:10 (varannan vecka) samt varannan lördag 09:30-14:00.



Om Middlepoint
Vi vet att ett personligt och positivt bemötande är grunden till en god serviceupplevelse. Med omtanke och värdskap som röd tråd har Middlepoint levererat högklassig arbetsplats- och frontdeskservice sedan starten 2009. Vi är ISO-certifierade inom kvalité (9001), miljö (14001) och arbetsmiljö (45001) och är ett helägt dotterbolag till Coor. Genom noga och omsorgsfullt utvalda medarbetare skapar vi välkomnande miljöer där vi kan hålla fokus på alla detaljer och göra det lilla extra. Hos oss är kunderna mittpunkten.

Är du sugen på en utvecklande och riktigt rolig utmaning? Skicka in ditt cv och personliga brev.
Följ oss på Instagram för att se mer av vad som händer hos oss:
http://instagram.com/middlepoi...
Vännerna på Middlepoint!

Ansök nu

Receptionist till Infocenter i Frölunda Torg

Kontorsreceptionist
Läs mer Jan 23
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Om tjänsten

I denna roll som receptionist och Service Manager får du vara med och utveckla ett serviceuppdrag i ett av Göteborgs populäraste köpcentrum som invigde sin fina informationsdisk under 2022. Som receptionist är du en del av serviceupplevelsen för såväl besökare som medarbetare i centrumet. Tillsammans med din kollega eftersträvar du kundbemötande i världsklass som ger besökare och shoppare en upplevelse utöver det vanliga. Du kommer vara en del av denna upplevelse vilket kräver god samarbetsförmåga, lyhördhet, flexibilitet och ett gott humör. Vi erbjuder ett mycket omväxlande och självständigt jobb, i trevlig miljö och med glada och serviceinriktade kollegor. Arbetsuppgifterna är varierande och inkluderar bland annat att hänvisa besökare, svara på frågor, sälja presentkort, kontakt med leverantörer och centrumledning samt övriga kundärenden.

Vem är du?
Vi tror att du är en riktig servicestjärna som brinner för det personliga mötet och älskar att jobba med människor. Du är flexibel och prestigelös och tar dig an alla arbetsuppgifter med glädje. Vi ser gärna att du är energisk, positiv, flexibel och gillar att jobba i team. För att göra succé i rollen är du medveten om vikten av engagerad service för att utveckla verksamheten framåt samt har lätt att hantera oväntade situationer på ett serviceminded sätt.

Tidigare erfarenheter

Du har tidigare erfarenhet av att jobba med service

Du talar flytande svenska och engelska

Du har erfarenhet av Office-paketet

Avslutad gymnasieutbildning


Anställningen
Anställningsform: Vikariat                                                                            Sysselsättningsgrad: 86%
Start: Enligt överenskommelse men senast juni 2024
Arbetstider: måndag till fredag 09:00-15:30 eller 13:45-20:10 (varannan vecka) samt varannan lördag 09:30-14:00.


Om Middlepoint
Vi vet att ett personligt och positivt bemötande är grunden till en god serviceupplevelse. Med omtanke och värdskap som röd tråd har Middlepoint levererat högklassig arbetsplats- och frontdeskservice sedan starten 2009. Vi är ISO-certifierade inom kvalité (9001), miljö (14001) och arbetsmiljö (45001) och är ett helägt dotterbolag till Coor. Genom noga och omsorgsfullt utvalda medarbetare skapar vi välkomnande miljöer där vi kan hålla fokus på alla detaljer och göra det lilla extra. Hos oss är kunderna mittpunkten.

Är du sugen på en utvecklande och riktigt rolig utmaning? Skicka in ditt cv och personliga brev.

Följ oss på Instagram för att se mer av vad som händer hos oss:

http://instagram.com/middlepoi...

Vännerna på Middlepoint!

Ansök nu

Är du på jakt efter nya utmaningar inom IT?

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Dec 6
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Är du nyfiken på ett jobb eller redo att ta nästa steg i karriären inom IT? På Jobbify dyker det regelbundet upp nya spännande IT-jobb!

Genom att registrera dig till vår kandidatpool kommer du vara först med att ta del av lediga tjänster inom ditt kompetensområde när de publiceras!

Vi ser gärna att du har en avslutade utbildning eller något års erfarenhet inom området, men det absolut viktigaste är en positiv attityd och dina personliga egenskaper.

Omfattning: Heltid

Ansök nu

Är du på jakt efter nya utmaningar inom Försäljning?

Innesäljare
Läs mer Dec 6
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Är du nyfiken på ett jobb eller redo att ta nästa steg i karriären inom Försäljning? På Jobbify dyker det regelbundet upp nya spännande Försäljningsjobb!

Genom att registrera dig till vår kandidatpool kommer du vara först med att ta del av lediga tjänster inom ditt kompetensområde när de publiceras!

Vi ser gärna att du har en avslutade utbildning eller något års erfarenhet inom området, men det absolut viktigaste är en positiv attityd och dina personliga egenskaper.

Omfattning: Heltid

Ansök nu

Är du på jakt efter nya utmaningar inom HR/Rekrytering?

HR-assistent
Läs mer Dec 7
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Är du nyfiken på ett jobb eller redo att ta nästa steg i karriären inom HR/Rekrytering? På Jobbify dyker det regelbundet upp nya spännande jobb inom HR/Rekrytering!

Genom att registrera dig till vår kandidatpool kommer du vara först med att ta del av lediga tjänster inom ditt kompetensområde när de publiceras!

Vi ser gärna att du har en avslutade utbildning eller något års erfarenhet inom området, men det absolut viktigaste är en positiv attityd och dina personliga egenskaper.

Omfattning: Heltid

Ansök nu