Göteborg: Uppdragsansvarig chef inom personlig assistans i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Uppdragsansvarig chef inom personlig assistans i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-12-22 // Varaktighet: Heltid

Vi vill bli fler hos oss på Olivia Personlig Assistans och söker dig som också vill göra varje enskilt liv rikare, varje dag. Vi söker dig som motiveras av att arbeta med människor, kvalitet, utveckling och vars hjärta klappar extra hårt för omsorg.

I rollen som uppdragsansvarig chef har du ansvaret för helheten kring våra kunders personliga assistans. Du säkerställer, genom vårt dagliga arbete med både upplevd och formell kvalitet, att dina assistansuppdrag upprätthåller god kvalitet och standard. Dina kontaktytor är både internt med centrala stödfunktioner samt externt med exempelvis Försäkringskassan, kommuner, fackliga organisationer mfl. Du är också chef och ledare för våra personliga assistenter där du är en motiverande, trygg och tydlig ledare med våra medarbetare i fokus.

I rollen ingår arbetsuppgifter kopplade till:

Kvalitetsarbetet och dokumentation

Ekonomi och budget

Personalansvar och medarbetarprocesser för dina kunders assistenter

Arbetsmiljöfrågor

Vi söker dig som:

Trivs i en ansvarsfull ledarroll

Föredrar sociala sammanhang och att skapa relationer

Är serviceminded och en pedagogisk kommunikatör

Gillar självständigt arbete samtidigt som du har en god samarbetsförmåga

Är strukturerad, duktig på att planera och lösningsfokuserad

Har grundläggande förståelse kring ekonomi och budget

Kvalifikationer:

Relevant utbildning inom vård-och omsorg, beteendevetenskap eller likvärdigt

Har tidigare chefs och/eller ledarerfarenhet, gärna från personalintensiv verksamhet

Van att jobba arbeta administrativt i olika system

Har B-körkort

Gärna har erfarenhet av personlig assistans eller annan koppling till personer med funktionsvariationer, det ser vi som meriterande.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, engagemang och driv att vilja utvecklas i din yrkesroll tillsammans med oss.

Mer om tjänsten:

Tjänsten utgår från vårt kontor i Göteborg.

Tjänsten är heltid och tillsvidare, vi tillämpar provanställning.
Arbetstiden är måndag till fredag, där det även kan tillkomma arbete förlagt på kvällstid i form av möten och kundaktiviteter. Resor ingår i tjänsten där övernattning kan förekomma.

Tillträde: Februari 2024, enligt överenskommelse.

Vid frågor och mer om rekryteringen

Sista ansökningsdag den 22 januari 2024. Urval sker löpande efter jul- och nyårshelgen, så vänta inte med din ansökan!

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Regionchef Kristian Wedlin per mail: kristian.wedlin@olivia.se eller vår Rekryterare Regina Lindstedt per mail: regina.lindstedt@teamolivia.se

Personlighetstester under rekryteringen
Under rekryteringen kan vi genomföra personlighetstester som en del i vår urvalsprocess. Tester gör urvalsprocessen mer träffsäker och rättvis för dig som söker arbete hos oss och återkopplar till det som är relevant för tjänsten. Om du går vidare till detta steg får du länkar skickade till dig, och återkopplingen sker automatiskt via systemet direkt efter genomförda tester.

Om oss

Olivia Personlig Assistans är en av de större privata aktörerna inom personlig assistans i Sverige och är en del av Team Olivia. Vi erbjuder omsorgs- och rehabiliteringstjänster och har tio lokalkontor från Uppsala till Malmö. Vårt mål är att erbjuda den bästa omsorgen på ett omtänksamt och engagerat sätt.

Läs gärna mer om oss här: www.oliviapersonligassistans.se (http://www.oliviapersonligassistans.se/)

En del av Team Olivia

Olivia Personlig Assistans ingår i koncernen Team Olivia. Team Olivia har utvecklats till ett ledande omsorgsföretag med ett 40-tal etablerade bolag under lokala varumärken med drygt 200 verksamheter i Sverige, Norge och Danmark.

Inom Team Olivia är vi meningsfullt olika men vår kod och våra värdeord binder oss samman. Vi vill leva upp till, och leva efter att vara: Kvalitativa, Lyhörda, Stolta och Aktuella.

Läs mer om Team Olivia här: www.teamolivia.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Administrativ chef

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Administrativ chef.

CDO till Bengt Dahlgren AB

Läs mer Jan 24
Konsultbranschen inom bygg- och fastighetssektorn står inför unika utmaningar i det digitala skiftet. Med en snabbt föränderlig teknologisk miljö och ökande krav på effektivitet och hållbarhet, ser vi ett växande behov av att investera i digitalisering och teknik för att möta dessa utmaningar. Genom att införliva digitala lösningar, AI och andra innovationer strävar vi efter att överbrygga komplexa arbetsflöden och förbättra vårt erbjudande till kunderna. Rollen som Chief Digital Officer (CDO) blir därför av avgörande betydelse för att leda och implementera digital transformation, säkerställa konkurrenskraft och framtidssäkra vår position inom branschen. Vi söker en erfaren ledare som kan navigera genom dessa utmaningar och driva vår organisation mot framgång i den digitala eran

Bengt Dahlgren AB

Bengt Dahlgren är entreprenören som bildade vårt företag 1952. Idag är vi ca 700 samhällsbyggnadskonsulter som stolt bär hans namn vidare. Då, som nu, ägs vi av personer som arbetar i företaget och inte av några investerare. Tillsammans har vi valt att bli riktigt bra på allt det där som får fastigheter att leva och människor att må bra: Värme, kyla, luft, brandskydd, hållbarhet och energi är vår värld och ingen kan det bättre. Vi jobbar alltid sida vid sida med våra kunder och inser att innovation och hållbarhet är nyckeln till ett lyckligt samhälle. Vår företagskultur präglas också av att leva och må bra. Vi är en inkluderande samling Bengtar som vet att harmoni och bäst i klassen kan gå hand i hand. Medarbetarna står i centrum hos oss och vi gör gemensamma resor, satsar på utbildning och hälsofrämjande aktiviteter.

Om Tjänsten

Som Chief Digital Officer (CDO) har du det övergripande ansvaret för att leda och implementera den digitala transformationen inom Bengt Dahlgren. Din roll är strategiskt inriktad och fokuserar på att integrera digitala insatser över hela koncernen för att positionera och stärka vår affär och inre effektivitet som helhet. Du arbetar med förändringsledning och översätter strategi till handlingsplan samt ansvarar för budget och genomförande av relevanta projekt.

Du rapporterar till koncernledning Bengt Dahlgren AB.

Placering Stockholm, Göteborg eller Malmö.

Om Dig

För att lyckas i denna nyinrättade, koncernövergripande tjänst tror vi att du behärskar nedan till fullo

- Strategiskt Beslutsfattande

- Förändringsledning och Resultat

- Relationsskapande och Nätverk

- Inspirerande Ledarskap

- Trendanvändning och Innovation, AI

- Helhetsförståelse av Projekt och Verksamheter

- Branscherfarenhet

- Nyfikenhet

- Affärsgenerering

Vi tror att du omfamnar innovativa idéer och delar vår ambition om att spänna bågen för att forma vår framtida affär och vårt digitala sätt att arbeta. Du trendspanar, stimulerar nyfikenhet i organisationen och ser till att vi är framåtlutade i vårt sätt att arbeta. Tillsammans förverkligar vi morgondagen redan idag!

Låter det intressant?

Perfekt. Svara på några frågor och sänd med ditt CV. Sista ansökningsdag 19 feb. För frågor kontakta rekryteringskonsult Patrik Petersson patrik.petersson@pspartner.se och Anna Petersson anna.petersson@pspartner.se

Ansök nu

Hållbarhetsstrateg med entreprenörsanda till Bengt Dahlgren AB

Läs mer Jan 14
Bengt Dahlgren bidrar till ett hållbart samhälle genom att ständigt utveckla våra kompetenser och tjänster. Vi fortsätter att ta kliv framåt och ser en ökad efterfrågan på marknaden gällande strategiskt hållbarhetsarbete och hållbarhetsredovisning inom bygg- och fastighetsbranschen. Därför vill vi stärka och bredda vårt erbjudande genom att utveckla ett nytt tjänsteområde. Vi söker dig som har entreprenörsanda, drivs av konsultaffären och på strategisk nivå vill utmana och utveckla våra kunder mot en grön omställning. Vi vill påverka samhället i stort och samhällsbyggnadssektorn i synnerhet. Nu söker dig som vill vara med på resan!

Vad vi erbjuder

Vi vill spänna bågen och ser en möjlighet att i större utsträckning arbeta för att erbjuda våra kunder kvalificerat konsultstöd i deras hållbarhetsarbete på bolagsnivå. Därför vill vi bygga ett nytt team inom området med en driven hållbarhetsstrateg i spetsen. Till stöd finns kvalificerad kompetens inom energi- och miljö på bolaget likväl som inom koncernen. Som konsult arbetar du med flera bolagsledningar där du kan göra stor skillnad för att flytta bygg- och fastighetsbranschens utveckling mot grön omställning.

Som hållbarhetsstrateg har du möjlighet att erbjuda; stöd i strategi- och affärsplansarbete, klimatredovisning enligt GRI och CSRD, redovisning i förhållande till EU-taxonomin samt stöd avseende målformulering och måluppföljning. Drivkraften hos våra kunder kan variera och med din vägledning finns möjlighet till en större genomslagskraft mot en grön förflyttning. Som konsult inspirerar, vägleder och motiverar du våra kunder att ta ett helhetsgrepp om hållbarhetsfrågan.

Vem är du?

Du brinner för hållbarhetsarbete och motiveras av att bygga något nytt. Rollen som konsult förutsätter att du gillar att skapa och behålla relationer med människor. Du har förmåga att inge förtroende och agera rådgivande mot olika bolagsledningar där kompetensen inom hållnarhetsområdet varierar. Vi tror att du har ett stort driv, nätverkar och knyter kontakter samt är skicklig på att identifiera affärsmöjligheter som kan stärka vår affär.

Du har din kärnkompetens inom hållbarhet på strategisk nivå och är en van workshopsledare. Det är extra meriterande om du har ett befintligt kundnätverk inom Göteborgsregionen. Du har förmåga att hantera nya utmaningar och situationer och vågar gå utanför din trygghetszon. Du har god branschkunskap, är nyfiken och vill lära dig och andra mer!

Din förmåga att leda och inspirera andra blir en drivkraft såväl internt som externt. Internt förväntas du bygga och utveckla teamet. Som ledare har du en förmåga att göra detta inkluderande och prestigelöst.

Din framtida arbetsgivare

Bengt Dahlgren är entreprenören som bildade vårt företag 1952. Idag är vi ca 700 samhällsbyggnadskonsulter som stolt bär hans namn vidare. Då som nu ägs vi av personer som arbetar i företaget och inte av några investerare. Tillsammans har vi valt att bli riktigt bra på allt det där som får fastigheter att leva och människor att må bra: Värme, kyla, luft, brandskydd, hållbarhet och energi är vår värld och ingen kan det bättre. Vi jobbar alltid sida vid sida med våra kunder och inser att innovation och hållbarhet är nyckeln till ett lyckligt samhälle. Vår företagskultur präglas också av att leva och må bra. Vi är en inkluderande samling Bengtar som vet att harmoni och bäst i klassen kan gå hand i hand. Medarbetarna står i centrum hos oss och vi gör gemensamma resor, satsar på utbildning och har ett generöst vinstdelningssystem.

Göteborgsbolaget är byggt på hög kvalitet och goda nära relationer med våra kunder. Våra kunder har ett stort förtroende för oss och uppskattar vår helhetssyn i projekt. Vi hjälps åt och bryr oss om varandra. Vår strävan är att bedriva ett trovärdigt och långsiktigt hållbarhetsarbete såväl internt som i förhållande till vår omvärld. Nu välkomnar vi dig som vill växa tillsammans med oss!

Låter det intressant?

Perfekt! Svara på frågorna och bifoga din CV. Sista ansökningsdag är den 4 feb 2024. För frågor kontakta rekryteringskonsult Patrik Petersson patrik.petersson@pspartner.se eller Anna Petersson anna.petersson@pspartner.se

Ansök nu

Kundansvarig Uppdragschef hos Optimal Assistans

Läs mer Apr 30
Nytt
Är du en person som trivs med variation i arbetslivet, där varje dag bjuder på nya utmaningar och där du spelar en central roll? Drivs du av att underlätta människors vardag med högkvalitativa och individanpassade assistans tjänster? Då kan rollen som Kundansvarig Uppdragschef hos Optimal Assistans vara det du söker.
Optimal Assistans AB strävar efter att skapa meningsfulla vardagar för personer med funktionsnedsättningar. Som kundansvarig kommer du att ha en avgörande roll i att ge kunder ökad självständighet och livskvalitet.
Ansvarsområden:
Ansvarig för kundrelationer och personalgrupper
Rekrytering och personalansvar
Kontinuerlig uppföljning och kvalitetssäkring av assistanstjänster

Din profil:
Vi söker en självständig och flexibel individ med starkt fokus på både kund- och medarbetarnöjdhet, som trivs i en dynamisk arbetsmiljö med varierande dagar.
Erfarenhet av personalansvar, kundservice och rekrytering
Högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet
B-körkort

Vi erbjuder:
Här får du möjlighet att arbeta i ett tryggt och stöttande arbetsklimat med goda möjligheter till utveckling och karriärvägar inom företaget. Vi erbjuder konkurrenskraftiga villkor och friskvårdsbidrag.
Bra att veta:
Detta är en rekrytering där du anställs direkt av Optimal Assistans AB.
Plats: Lotsgatan, Majorna
Arbetstid: Mån-Tors 9-17, Fre 9-15 (flexibilitet krävs)
Startdatum: Flexibelt, kan vara omgående eller senare under sommaren/hösten

Är detta jobbet för dig?
Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vi gör löpande urval så ansök snarast möjligt för att inte missa chansen att vara en del av Optimal Assistans Teamet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post med tanke på GDPR. Har du frågor är du välkommen att kontakta vår rekryterande konsultchef, Elnaz Memarian på Temp-Team. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Biträdande administrativ chef

Läs mer Apr 23
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid. 

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.


Institutionen för data- och informationsteknik är en integrerad institution mellan Göteborgs universitet och Chalmers tekniska högskola AB, belägen på campus Johanneberg och campus Lindholmen i Göteborg. Institutionens verksamhet omfattar högklassig forskning, utbildning och nyttiggörande inom områden som AI & machine learning, software- & hardware engineering, computer science, security, network & systems. Organisationen består av knappt 300 anställda med en hög internationell sammansättning med individer från 50 olika länder.

Vi söker nu en biträdande administrativ chef till avdelningen för verksamhetsstöd.

Som biträdande administrativ chef kommer du att ha personalansvar för delar av verksamhetsstödets medarbetare. En uppdelning av personalansvar för olika arbetsgrupper inom verksamhetsstödet kommer att göras när den nya biträdande administrativa chefens grundkompetens och intresseinriktning inom verksmhetsstödets olika funktioner blir känt. I nära samarbete med administrativ chef kommer du att ansvara för att leda och utveckla institutionens verksamhetsstöd. Även andra arbetsuppgifter och ansvarsområden kan komma att tilldelas efter fördelning mellan administrativ chef och biträdande administrativ chef. Som personalansvarig kommer du att ha utvecklings- och lönesamtal, rehabiliteringsansvar, uppgifter inom arbetsmiljöområdet, rekryteringsuppdrag och samordning av möten. Du ingår i olika interna och externa sammanhang där du förväntas vara aktiv, påläst och komplettera diskussionerna utifrån ditt ansvarsområde och med hela institutionens, Göteborgs universitet och Chalmers bästa för ögonen. Du kommer organisatoriskt vara underställd administrativ chef.

För övrig information, kvalifikationer och behörighetskrav och för att söka tjänsten se den fullständiga annonsen på www.gu.se.


 

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Olivia Personlig Assistans AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Olivia Personlig Assistans AB .

Personlig Assistent sökes till man i Göteborg

Personlig assistent
Läs mer Jan 11
På Olivia Personlig Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du?

Om tjänsten

Just nu söker dig som vill arbeta som personlig assistent till en man i 70-årsåldern med ryggmärgsskada boendes i Göteborg. Kundens har bland annat ett stort musikintresse och är social och tycker om att konversera.

Arbetsuppgifterna är enligt följande:

- Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor
- Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider
- Lyft kan förekomma vid förflyttningar


Tjänsten innebär arbetspass förlagda enligt följande arbetstider:

- Kl. 08 - 14

- Kl. 17 - 22.30



Om dig

Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som brinner för att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd och social och lösningsfokuserad samt initiativtagande. Du är lugn till din personlighet, har ett stort tålamod och talar flytande svenska.

KRAV:

- Erfarenhet av vård- och omsorgsarbete eller personlig assistans




För att komma till eventuell anställning behöver du ha ett BankID. Därtill önskar vi att du helst beställer ett belastningsregister till din digitala brevlåda om du har möjlighet då detta effektiviserar processen, detta beställer du via följande länk: Arbete med barn med funktionsnedsättningar (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/)

Omfattning: 1 tjänst, Heltid/Deltid på cirka 70-100%.

Tillträde: Enligt överenskommelse, helst relativt omgående. Genomgång av ansökan sker löpande och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.

För dig med Anställningsstöd

Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Olivia Personlig Assistans även detta i beaktande vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

Om rekryteringsprocessen

Efter en eventuell intervju försöker vi alltid återkomma inom 14 dagar till att man får höra mer om tjänsten. Detta förutsatt att vi även fått information från eventuella referenser. Därefter ser vi över en möjlig matchning med någon av våra kunder.

Vid eventuell anställning kan du komma att bli ombedd för att uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret från polisen.

Hantering av din ansökan

Din ansökan kan komma att läsas av medarbetare inom Olivia Personlig Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan även komma att delas med systerbolag till Olivia Personlig Assistans, om din profil matchar en annan tjänst inom koncernen Team Olivia.

Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia Personlig Assistans

Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.

Ansök nu

Personlig Assistent sökes till teknik och spelintresserad man i Göteborg

Personlig assistent
Läs mer Apr 22
På Olivia Personlig Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du?
Om tjänsten
Vi på Olivia Personlig Assistans söker dig som vill arbeta som personlig assistent på cirka 50%eller som vikarie vid behovhos vår kund i centrala Göteborg.
Arbetstiderna är förlagda enligt följande:
Kl. 09:00-17:00
Kl. 17:00-09:00
Kl. 09:00-09:00 (dygn)

Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan börja inskolas omgående.

Om kunden
Kunden är en man i 40-årsåldern som är väldigt tekniskt intresserad och gillar att spela spel, där bland annat pokémon dyker upp. Utöver detta jobbar han på brandstation 2 timmar per dag där du följer med. Han behöver dig som assistent för att hjälpa till i dagen då han har MS.
Arbetsuppgifterna är enligt följande:
Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor
Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider
Lyft förekommer vid förflyttningar (hjälpmedel finns tillhands)


Är du den vi söker?
Vi söker dig som är lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Positivt är om du delar kundens intresse för datorer och spel.

För att komma till anställning behöver du ha ett BankID. Många av våra kunder önskar även att dubeställtett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registretvia följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar

Sysselsättningsgrad:1 tjänst på 50% och 2 tjänster som vikarie vid behov.
Tillträde: Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan.
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.

Ansök nu

Personlig Assistent sökes till man i Göteborg

Personlig assistent
Läs mer Jan 19
På Olivia Personlig Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du?

Om tjänsten

Just nu söker dig som vill arbeta som personlig assistent till en man i 70-årsåldern med balanssjukdom boendes i centrala Göteborg. Kundens har bland annat ett stort bilintresse.

Arbetsuppgifterna är enligt följande:

- Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor
- Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider
- Assistera vid förflyttningar vilket oftast sker med lyft


Tjänsten innebär arbetspass förlagda enligt följande arbetstider:

- Varje onsdag Kl. 07-19



Om dig

Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som brinner för att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du social med en positiv inställning, lyhörd och lösningsfokuserad, samt har en förmåga att kunna ta egna initiativ. Då det ingår i tjänsten att ibland köra kunden i dennes bil behöver du även känna dig trygg i rollen som bilförare.

KRAV:

- Vårderfarenhet eller motsvarande

- Körkort för bil med manuell växellåda




För att komma till eventuell anställning behöver du ha ett BankID. Därtill önskar vi att du helst beställer ett belastningsregister till din digitala brevlåda om du har möjlighet då detta effektiviserar processen, detta beställer du via följande länk: Arbete med barn med funktionsnedsättningar (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/)



Omfattning: Deltid på cirka 30%.

Tillträde: Enligt överenskommelse men gärna relativt omgående. Genomgång av ansökan sker löpande och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.

För dig med Anställningsstöd

Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Olivia Personlig Assistans även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

Om rekryteringsprocessen

Efter en eventuell intervju försöker vi alltid återkomma inom 14 dagar till att man får höra mer om tjänsten. Detta förutsatt att vi även fått information från eventuella referenser. Därefter ser vi över en möjlig matchning med någon av våra kunder.

Vid eventuell anställning kan du komma att bli ombedd för att uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret från polisen.

Hantering av din ansökan

Din ansökan kan komma att läsas av medarbetare inom Olivia Personlig Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan även komma att delas med systerbolag till Olivia Personlig Assistans, om din profil matchar en annan tjänst inom koncernen Team Olivia.

Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia Personlig Assistans

Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.

Ansök nu

Personlig Assistent sökes till man i Göteborg

Personlig assistent
Läs mer Jan 16
På Olivia Personlig Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du?

Om tjänsten

Just nu söker dig som vill arbeta som personlig assistent till en man i 70-årsåldern med balanssjukdom boendes i Göteborg. Kundens har bland annat ett stort bilintresse.

Arbetsuppgifterna är enligt följande:

- Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor
- Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider
- Assistera vid förflyttningar vilket oftast sker med lyft


Tjänsten innebär arbetspass förlagda enligt följande arbetstider:

- Varje onsdag Kl. 07-19



Om dig

Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som brinner för att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du social med en positiv inställning, lyhörd och lösningsfokuserad, samt har en förmåga att kunna ta egna initiativ. Då det ingår i tjänsten att ibland köra kunden i dennes bil behöver du även känna dig trygg i rollen som bilförare.

KRAV:

- Vårderfarenhet eller motsvarande

- Körkort för bil med manuell växellåda




För att komma till eventuell anställning behöver du ha ett BankID. Därtill önskar vi att du helst beställer ett belastningsregister till din digitala brevlåda om du har möjlighet då detta effektiviserar processen, detta beställer du via följande länk: Arbete med barn med funktionsnedsättningar (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/)



Omfattning: Deltid på cirka 30%.

Tillträde: Enligt överenskommelse men gärna relativt omgående. Genomgång av ansökan sker löpande och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.

För dig med Anställningsstöd

Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Olivia Personlig Assistans även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

Om rekryteringsprocessen

Efter en eventuell intervju försöker vi alltid återkomma inom 14 dagar till att man får höra mer om tjänsten. Detta förutsatt att vi även fått information från eventuella referenser. Därefter ser vi över en möjlig matchning med någon av våra kunder.

Vid eventuell anställning kan du komma att bli ombedd för att uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret från polisen.

Hantering av din ansökan

Din ansökan kan komma att läsas av medarbetare inom Olivia Personlig Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan även komma att delas med systerbolag till Olivia Personlig Assistans, om din profil matchar en annan tjänst inom koncernen Team Olivia.

Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia Personlig Assistans

Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.

Ansök nu

Har du körkort och vill jobba inom personlig assistans på onsdagar i Göt...

Personlig assistent
Läs mer Jan 25
På Olivia Personlig Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du?

Om tjänsten

Just nu söker dig som vill arbeta som personlig assistent till en man i 70-årsåldern med balanssjukdom boendes i centrala Göteborg. Kundens har bland annat ett stort bilintresse.

Arbetsuppgifterna är enligt följande:

- Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor
- Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider
- Assistera vid förflyttningar vilket oftast sker med lyft


Tjänsten innebär arbetspass förlagda enligt följande arbetstider:

- Varje onsdag Kl. 07-19



Om dig

Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som brinner för att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du social med en positiv inställning, lyhörd och lösningsfokuserad, samt har en förmåga att kunna ta egna initiativ. Då det ingår i tjänsten att ibland köra kunden i dennes bil behöver du även känna dig trygg i rollen som bilförare.

KRAV:

- Vårderfarenhet eller motsvarande

- Körkort för bil med manuell växellåda




För att komma till eventuell anställning behöver du ha ett BankID. Därtill önskar vi att du helst beställer ett belastningsregister till din digitala brevlåda om du har möjlighet då detta effektiviserar processen, detta beställer du via följande länk: Arbete med barn med funktionsnedsättningar (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/)



Omfattning: Deltid på cirka 30%.

Tillträde: Enligt överenskommelse men gärna relativt omgående. Genomgång av ansökan sker löpande och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.

För dig med Anställningsstöd

Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Olivia Personlig Assistans även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

Om rekryteringsprocessen

Efter en eventuell intervju försöker vi alltid återkomma inom 14 dagar till att man får höra mer om tjänsten. Detta förutsatt att vi även fått information från eventuella referenser. Därefter ser vi över en möjlig matchning med någon av våra kunder.

Vid eventuell anställning kan du komma att bli ombedd för att uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret från polisen.

Hantering av din ansökan

Din ansökan kan komma att läsas av medarbetare inom Olivia Personlig Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan även komma att delas med systerbolag till Olivia Personlig Assistans, om din profil matchar en annan tjänst inom koncernen Team Olivia.

Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia Personlig Assistans

Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.

Ansök nu