Göteborg: Vill du sommarjobba i Receptionen på Scandic i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vill du sommarjobba i Receptionen på Scandic i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-08 // Varaktighet: Deltid

Under sommaren besöker gäster ifrån alla världens hörn västkustens pärla, Göteborg.
Nu söker vi dig som vill vara med i sommar, redo att ge gästerna en oförglömlig upplevelse och få dom att känna sig hemma i samma ögonblick som de ställer ner väskorna i lobbyn.

Vad är innebär rollen?

Du som arbetar i receptionen är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Ser till att gästens önskemål uppfylls. Du har alltid ett leende på läpparna och en kreativ lösning i bakfickan. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. Din arbetsplats är vår lobby. För det är där du möter flest gäster.

Arbetet i receptionen innebär att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet och administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet. Allt arbete sker med gästnöjdhet och försäljning i fokus.

Vem är du?

- Du är inlyssnande och nyfiken på din omgivning, kollegor & gäster.
- Du har en vana samt uppskattar att ha många bollar i luften samtidigt.
- Du är en lagspelare som ser vi:et före jag:et, och har en tillsammans anda.
- Du är pålitlig, tar ansvar fär dina arbetsuppgifter, och gillar ordning & reda.
- Du har en positiv inställning, och en gedigen känsla för Service.

Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap.

Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande.

Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet.

Information om tjänsten

Vi söker visstidsanställningar för sommarsäsongen, både hel-och deltid på följande hotell:

- Scandic Europa
- Scandic Opalen
- Scandic Rubinen
- Scandic Crown & No 25
- Scandic Mölndal
- Scandic Backadal
- Scandic Landvetter
- Scandic Göteborg Central

Hotellet har öppet dygnet runt, vi söker därav både sommarpersonal till dagskift (förmiddagar, eftermiddagar och helger), samt nattskift (endast eller till största del nattetid). Vänligen specificera i din ansökan om du är intresserad av dagskift, nattskift eller båda. Anställningen sträcker sig över hela sommar perioden och vi ser därför att du är tillgänglig att arbeta hela perioden.

I din ansökan söker du till Scandics alla hotell i Göteborg men har du specifika önskemål tar vi gärna emot dessa. Möjlighet finns till fortsatt tim/deltidsanställning efter sommaren.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt.

Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic i Göteborg!

Ps. på vår hemsida kan du läsa mer om vår kultur, vad tjänsten innebär och om våra förmåner!


Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Receptionist, telefonist

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Receptionist, telefonist.

Värd/Värdinna till Alecta Fastigheters coworkingsatsning Flexiwork

Läs mer Apr 2
OM ARBETSGIVARENAlecta Fastigheter är det innovativa fastighetsbolaget, där hållbarhet och digitalisering är navet i verksamheten för att skapa framtidsvärden för både människor, verksamheter och platser. Under 2024öppnar Alecta Fastigheter sin första coworkinganläggning i Göteborg under namnet Flexiwork i kvarteret Regina.
Kvarteret ReginaPå Rosenlund, rakt under bastion Christina Regina, hittar du Kvarteret Regina. Här kommer organisationer och verksamheter nå framgång genom den fulla frihet som Drottning Kristina eftersträvade redan för 400 år sedan.I Alecta Fastigheters nya kontorsvaruhus Regina i centrala Göteborg vid Hvitfeldtsplatsen öppnar deras första Flexiwork Hovet som slår upp portarna 15:e maj. Flexiwork, som är namnet på Alecta Fastigheters coworking, är ett nytt affärsområde inom företaget.
Fastigheten byggs i två etapper och rymmer totalt 31 000 kvadratmeter. Första etappen omfattar en flexiyta på 1 100 kvm och andra etappen en yta på 1 900 kvm. Kvarteret Regina ligger centralt placerat och attraherar innovationsdrivna och kreativa företag. Fastigheten omfamnar allt från flexibla kontraktslösningar, musikinspirerade inredningskoncept, coworking /flexiwork, färdiginredda lokaler samt restauranger och butiker. I fastigheten är det fokus på återbruk och fastigheten certifieras enligt Breeam SE. Läs mer om Hovet här: https://kvarteretregina.se/kontor/

OM TJÄNSTEN
Är du redo att vara ansiktet utåt för Hovet och skapa magiska ögonblick för våra gäster? Då kan rollen som värd vara perfekt för dig! Som värd är din viktigaste uppgift att ge våra gäster en förstklassig upplevelse från det att de kliver in genom dörrarna.
Din dagliga rutin kommer att inkludera att välkomna besökare med ett leende, svara på deras frågor samt se till att våra konferensgäster och medlemmar har allt de behöver för en smidig vistelse.Det innebär att ordna frukostar, luncher och fikapauser, samt se till att all konferensteknik är i toppskick när det behövsoch hantera allehanda administrativa uppgifter.
Ditt öga för detaljer kommer att vara ovärderligt när du ser till att våra utrymmen alltid är prydliga och presentabla för våra gäster. Du behöver ha väl kännedom av lokalerna som du är ansvarig för att visa till nya potentiella medlemmar till coworking arenan.Dessutom kommer du att vara ansvarig för att bemanna receptionen och säkerställa att varje gäst får det förstklassiga bemötande de förtjänar.
Som en del av teamet kommer du också att vara med från början och vara en del av uppbyggnaden av rutiner, processer och standarder för både receptionen och konferensavdelningen.Tjänsten innebär att du är anställd av Carotte Staff och arbetar som konsult hos vår kund. Omfattningen är heltid och arbetstiderna är förlagda vardagar 8.00-17.00. Under vissa event kan enstaka kvällar samt helgarbete förekomma.
Tillträde Slutet på april, början på maj 2024
DIN PROFIL
Erfarenhet av service och administration är en förutsättning för att lyckas i rollen och vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi tror att du är en självgående och strukturerad person som driver ditt eget arbete framåt, är serviceinriktad och alltid sätter kunden främst.
Du är positiv och prestigelös då arbetsuppgifterna kommer att vara varierande, kan ofta förutse vad som kommer behövas härnäst och älskar känslan när du kan säga att jag anade det så jag har redan kollat upp det. Din känsla för hur du formulerar dig och informerar gör att många uppskattar just ditt sätt att kommunicera.
Vidare har du ett säljande förhållningssätt, gillar att nätverka och utveckla nya kontakter. Att jobba i olika system är inget nytt och office- paketet är något du känner dig bekväm med. Vi ser gärna att du har arbetat i någon form avaffärssystem samt bokningssystemtidigare och har du erfarenhet av Nexudus är det meriterande.
Genom din tidigare erfarenhet av liknande roller är du även bekant med modern konferensteknik och har lätt för att lösa vanligt förekommande tekniskt strul som kan uppstå. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift och givetvis delar du våra värderingar; kvalitet, förebild, service och nyskapande.
I denna roll lägger vi stor vikt på din personliga lämplighet och din motivation för rollen. Vill du öka dina chanser att gå vidare i rekryteringsprocessen, rekommenderar vi att du bifogar ett personligt brev i din ansökan. För att trivas i rollen tror vi att du är en riktig teamplayer, men har inga problem med att jobba självständigt.OM OSS
Carotte Staff är rekryterings- och bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper vårakunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Viskräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifikabehov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen ochbesöksnäringen.

ÖVRIG INFORMATION
I denna process samarbetar Alecta Fastigheter med Carotte Staff. Eventuella frågor hanteras direktav Natalie Fjellström via mail natalie@carotte.se.Vibehandlar våra ansökningar löpande och rekommenderar att du skickar in din ansökan såsnart som möjligt.

Ansök nu

Receptionist till tandvårdsklinik i Göteborg

Läs mer Mar 7
På Happident blir du del av en annorlunda tandvårdskedja, där innovation och utveckling präglar vad vi gör samt hur vi gör det. Vi vill att du varje dag ska se fram emot att gå till jobbet, precis som våra kunder ska se fram emot sitt besök hos oss. Följ med oss på resan i skapandet av en kundupplevelse i världsklass!



Om Happident

Happident är den tredje största privata tandvårdskedjan i Sverige med kliniker i alla Sveriges storstäder och vi fortsätter att växa. Happident är grundat av tandläkare och ägs av tandläkare med många års erfarenhet av att bedriva kvalitativ och heltäckande tandvård i Sverige och internationellt. Kliniskt fokus genomsyrar allt vi gör och vi fortsätter att utveckla vår verksamhet med tekniska lösningar och nya behandlingsmetoder. Vi har ambitionen att vara bästa arbetsplatsen för våra anställda och genom vår unika ”klustermodell” kan vi tillgodose alla våra patienters behov samtidigt som vi skapar unika karriärmöjligheter för alla våra medarbetare.



Arbetsuppgifter

Happident söker nu en serviceinriktad receptionist till Göteborg. I denna roll söker vi dig som är riktigt vass i receptionen. Du har stenkoll på att framtagna processer och rutiner följs på kliniken, du arbetar träffsäkert med dator och har erfarenhet av kundbemötande både över disk och i telefon. Som receptionist hos oss har du en viktig roll, här blir du spindeln i nätet då det är du som ska se till att allt fungerar runt driften av kliniken och att patienten känner sig trygg och välkommen. Därför?är det viktigt att du har ett bra patientbemötande och att du delar Happidents värderingar samt vision. Du kommer arbeta i ett härligt team med ambitiösa och engagerade kollegor. Vi håller ett högt tempo, samarbetar tätt och hittar stöd hos varandra men arbetar även självständigt inom respektive område.?Vi är stolta över den klinik vi tillsammans bygger.?


Vem är du?

Vi tror att du är serviceinriktad och gillar att ha många bollar i luften.

Du är prestigelös och kännetecknas av en hög servicegrad. Du förstår vikten av kvalitativa bemötanden och du är noga med att säkerställa att både patienter och kollegor mår bra. Som receptionist hos oss utför du sedvanliga arbetsuppgifter som ryms i yrkesrollen. Det är viktigt att du har ett bra patientbemötande och att du brinner för ditt yrke, är nyfiken och vill utvecklas. Hos oss är det till din fördel om du sedan tidigare är van att arbeta självständigt samt med många kontaktytor i en snabbrörlig miljö. Huvudansvaret för klinikens drift ligger på klinikchefen, medan du är spindeln i nätet som håller i alla trådar. Tillsammans strävar vi efter att utveckla verksamheten utifrån Happidents mål och gemensamma värdegrund.


Din helhetssyn gör att du förstår vikten av teamkänsla, personligt ansvar och respekt, både inom din egen klinik och tillsammans med andra kliniker, för att på så sätt se till organisationens bästa.



Vad kan vi erbjuda dig?

Genom att erbjuda våra patienter duktiga och engagerade tandläkare, tandhygienister och tandsköterskor vill vi höja kvaliteten och utvecklingstakten inom svensk tandvård. Vi vill göra tandvården bekvämare, ännu mer serviceinriktad och till en naturlig del av våra patienters egen friskvård.

Vi erbjuder en av marknadens bästa pensionsavsättningar samt individuellt anpassad lönesättning. Vi månar om våra anställda och erbjuder därför ett mycket generöst friskvårdsbidrag.? Hos oss får du möjlighet att utvecklas både yrkesmässigt och privat!



Praktisk information

Start:??Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidare med provanställning 6 månader
Omfattning: Heltid,
Placering: Göteborg,

Kontaktperson
jasmina.simic@happident.se

Ansök nu

Vill du sommarjobba i Receptionen på Scandic i Göteborg?

Läs mer Feb 8
Under sommaren besöker gäster ifrån alla världens hörn västkustens pärla, Göteborg.
Nu söker vi dig som vill vara med i sommar, redo att ge gästerna en oförglömlig upplevelse och få dom att känna sig hemma i samma ögonblick som de ställer ner väskorna i lobbyn.

Vad är innebär rollen?

Du som arbetar i receptionen är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Ser till att gästens önskemål uppfylls. Du har alltid ett leende på läpparna och en kreativ lösning i bakfickan. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. Din arbetsplats är vår lobby. För det är där du möter flest gäster.

Arbetet i receptionen innebär att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet och administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet. Allt arbete sker med gästnöjdhet och försäljning i fokus.

Vem är du?

- Du är inlyssnande och nyfiken på din omgivning, kollegor & gäster.
- Du har en vana samt uppskattar att ha många bollar i luften samtidigt.
- Du är en lagspelare som ser vi:et före jag:et, och har en tillsammans anda.
- Du är pålitlig, tar ansvar fär dina arbetsuppgifter, och gillar ordning & reda.
- Du har en positiv inställning, och en gedigen känsla för Service.

Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap.

Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande.

Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet.

Information om tjänsten

Vi söker visstidsanställningar för sommarsäsongen, både hel-och deltid på följande hotell:

- Scandic Europa
- Scandic Opalen
- Scandic Rubinen
- Scandic Crown & No 25
- Scandic Mölndal
- Scandic Backadal
- Scandic Landvetter
- Scandic Göteborg Central

Hotellet har öppet dygnet runt, vi söker därav både sommarpersonal till dagskift (förmiddagar, eftermiddagar och helger), samt nattskift (endast eller till största del nattetid). Vänligen specificera i din ansökan om du är intresserad av dagskift, nattskift eller båda. Anställningen sträcker sig över hela sommar perioden och vi ser därför att du är tillgänglig att arbeta hela perioden.

I din ansökan söker du till Scandics alla hotell i Göteborg men har du specifika önskemål tar vi gärna emot dessa. Möjlighet finns till fortsatt tim/deltidsanställning efter sommaren.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt.

Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic i Göteborg!

Ps. på vår hemsida kan du läsa mer om vår kultur, vad tjänsten innebär och om våra förmåner!


Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

Ansök nu

Erfaren receptionist till vår kunds huvudkontor

Läs mer Apr 22
Är du redo att ta klivet in i en spännande roll hos ett framstående företag inom byggbranschen, känt för sitt fokus på hög kvalitet och innovativa tillvägagångssätt? Just nu söker vi en engagerad receptionist som kan förstärka vårt kunds team. Den här rollen erbjuder mer än bara administrativa uppgifter - som receptionist hos vår kund får du möjligheten att vara en del av något större och göra positiv förändring varje dag. Med en omedelbar start den 1 maj finns här din chans att snabbt påbörja din karriär hos vår kund och göra skillnad.

Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag med en sex månaders provanställning, och det ger dig möjlighet att integreras fullt ut i vårt kunds team och bidra till deras framgång på lång sikt.

Om oss

KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Arbetsuppgifter:

Arbetsuppgifterna du kommer att ha är som en dirigent för kontorets smidiga drift. Du kommer att vara spindeln i nätet som håller allt samman, från att se till att brevlådan töms och fakturorna betalas i tid till att dina kollegor och besökare välkomnas varje morgon med en hjärtlig frukost. Du kommer att vara rösten i telefonen som skapar den första positiva kontakten med våra kunder och partners, och du kommer att vara den som säkerställer att varje möte och evenemang går utan en hitch genom att boka de perfekta konferensutrymmena. Dessutom kommer du att vara i kontakt med leverantörer för att säkerställa att kontoret alltid är fullt utrustat och redo för action. Kort sagt, du kommer att vara den som ser till att allt flyter smidigt så att dina kollegor kan fokusera på sina uppgifter och kunderna kan få den service de förtjänar.

Kvalifikationer:

För att passa in i rollen behöver du ha följande kvalifikationer:

• Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet inom administrativa eller receptionistroller.
• Du måste kunna kommunicera på både svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.
• Du bör ha förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt och trivas med att arbeta under press.
• Att kunna leverera enastående kundservice och vara lyhörd för både kunders och kollegors behov är avgörande.
• Du bör vara skicklig med datorer och ha erfarenhet av att använda Office-paketet.

Övrigt:

Arbetsplatsen är på Lindholmen, en levande och inspirerande plats som erbjuder en miljö där du kan trivas och utvecklas. Din arbetsinsats förväntas vara på 80% och arbetstiderna sträcker sig från måndag till fredag, mellan kl. 7:00 och 14:00, vilket ger dig en balanserad vardag.

Vi genomför en noggrann bakgrundskontroll för att säkerställa en trygg och säker arbetsplats för alla. Har du några frågor eller funderingar om rollen? Kontakta gärna vår rekryterare, Jonna Bushati, på Jonna.bushati@kfx.se. Vi ser fram emot din ansökan och är här för att göra rekryteringsprocessen så smidig som möjligt. Tänk på att urval sker löpande, så tveka inte att ansöka redan idag för att inte missa chansen att bli en del av vårt team!

Ansök nu

Ambulerande Service Manager till reception i Göteborg

Läs mer Apr 24
Om tjänstenHär är chansen för dig som söker en riktigt rolig utmaning och ditt nästa steg i karriären! Detta är en av våra mest värdefulla roller med störst möjlighet att klättra och utvecklas. I denna roll arbetar du som flexande service manager vilket innebär att du främst arbetar som receptionist hos våra olika kunder runt om i Göteborgsområdet.
Tjänsten är något för dig som gillar ett varierande arbete där du arbetar på olika företag, såsom fastighetsbolag, banker, köpcentrum och även på våra konferensanläggningar. Som flexare (ambulerande service manager) kommer du att skapa dig ett stort kontaktnät och få mycket erfarenheter från arbete på olika bolag inom näringslivet. Under de första veckorna kommer du att gå på upplärning ute hos våra kunder tillsammans med den ordinarie personalen. Du arbetar både självständigt och i team. Exempel på uppgifter du kan ansvara för är:
Agera mood manager och ansvara för att leverera service i världsklass till alla besökare som receptionist/servicemedarbetare.
Administrativt arbete i olika system
Bokningar och beställningar
Konferensansvarig
Mail och telefon
Post- och pakethantering
Övrigt relaterade arbetsuppgifter som tillhör rollen som servicemedarbetare.

Vem är du?
Välkomnande och serviceminded
Glad och utåtriktad
Ansvarstagande och självständig
Strukturerad och ordningsam
Orädd och gillar att möta nya människor
Snabblärd, prestigelös och lösningsorienterad
Flexibel och gillar varierat arbete
Du talar flytande svenska och engelska
Erfarenhet av Office-paketet och lätt för att sätta dig in i nya system

Om anställningen
Tillsvidareanställning med 6 månaders inledande provanställning
100% anställningsgrad (de dagar det inte finns något direkt behov får du istället gå på utbildning/ytterligare upplärning eller stärka upp där behovet finns)
Måndag-fredag kontorstider ca kl 08-17
Uppdragen är belägna i Göteborg
Start omgående eller enligt överenskommelse

Vi erbjuder b.la. friskvårdsbidrag, löpande utbildning, teamaktiviteter och andra speciella förmåner för våra ambulerande service managers! I denna roll har du även stora utvecklingsmöjligheter och många av våra nuvarande chefer har börjat sin karriär hos oss som just ambulerande servicemanagers.
Om MiddlepointVi vet att ett personligt och positivt bemötande är grunden till en god serviceupplevelse. Med omtanke och värdskap som röd tråd har Middlepoint levererat högklassig arbetsplats- och frontdeskservice sedan starten 2009. Vi är ISO-certifierade inom kvalité (9001), miljö (14001) och arbetsmiljö (45001) och är ett helägt dotterbolag till Coor. Genom noga och omsorgsfullt utvalda medarbetare skapar vi välkomnande miljöer där vi kan hålla fokus på alla detaljer och göra det lilla extra. Hos oss är kunderna mittpunkten.
Är du sugen på en utvecklande och riktigt rolig utmaning? Skicka in ditt cv och personliga brev.
Följ oss på Instagram för att se mer av vad som händer hos oss:
http://instagram.com/middlepoi...
Vännerna på Middlepoint!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Scandic Hotels AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Scandic Hotels AB .

Vi söker en Restaurant Manager till Scandic Rubinen, heltid

Restaurangchef
Läs mer Mar 27
Västkustens pärla, Sveriges andra största stad, Lilla London. Kärt barn har många namn. Men det är här det händer! Med bästa läget i Göteborg, mitt på Avenyn, ligger Scandic Rubinen. Spännande inredning en innovativ restaurang och förmodligen Göteborgs bästa takbar. Vi är populära av stammisar, inresande och Göteborgarna själva.

Service för oss på Scandic Rubinen innebär alltid att vara det självklara valet för våra gäster, med detaljer i fokus, kreativitet och spontanitet. Ett hotell där våra medarbetare trivs och vill fortsätta utmanas och utvecklas i litet som stort. Tillsammans skapar vi stämning och atmosfären som präglar vistelsen för alla våra gäster och kollegor.

Vi söker en Restaurant Manager till Scandic Rubinen.

På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Restaurant Manager är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet!

Vad innebär rollen?

I denna roll som Restaurant Manager har du det övergripande ansvaret för att ge våra gäster en fantastisk mat- och dryckesupplevelse i vår restaurang. Det innebär att du tillsammans med ditt team säkrar en hög servicenivå samt ett erbjudande som möter gästens behov

Du leder och utvecklar verksamheten och medarbetarna utifrån företagets strategi, mål och lokala förutsättningar. Du har en passion för service och genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du dina medarbetare samt skapar förutsättningar för att ni tillsammans ska skapa enastående gästupplevelser. Som Restaurant Manager är du även en del av den dagliga driften och du ansvarar för att planera och bemanna utifrån verksamhetens behov.

Vem är du?

Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som ledare hos oss lever du efter vår ledarskapskompass med Inspire, Collaborate, Build trust och Empower som en naturlig del av ditt ledarskap. Du lever våra värderingar och agerar som ett föredöme i din roll.

Du har tidigare erfarenhet från att leda andra i en liknande roll samt relevant utbildning och erfarenhet inom servicebranschen. Du har god administrativ förmåga samt god vana att arbeta i olika systemstöd. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Information om tjänsten:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet.

Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!


Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

Ansök nu

Vi söker en Bar Manager till Scandic Rubinen, heltid

Barchef
Läs mer Mar 27
Västkustens pärla, Sveriges andra största stad, Lilla London. Kärt barn har många namn. Men det är här det händer! Med bästa läget i Göteborg, mitt på Avenyn, ligger Scandic Rubinen. Spännande inredning en innovativ restaurang och förmodligen Göteborgs bästa takbar. Vi är populära av stammisar, inresande och Göteborgarna själva.

Service för oss på Scandic Rubinen innebär alltid att vara det självklara valet för våra gäster, med detaljer i fokus, kreativitet och spontanitet. Ett hotell där våra medarbetare trivs och vill fortsätta utmanas och utvecklas i litet som stort. Tillsammans skapar vi stämning och atmosfären som präglar vistelsen för alla våra gäster och kollegor.

Vi söker en Bar Manager till Scandic Rubinen.

På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Bar Manager är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet!

Vad innebär rollen?

I denna roll som Bar Manager ansvarar du för:
Vår barverksamhet där du har det övergripande ansvaret för att ge våra gäster en fantastisk barupplevelse. Det innebär att du tillsammans med ditt team säkrar en hög servicenivå samt ett erbjudande som möter gästens behov.

Du leder och utvecklar verksamheten och medarbetarna utifrån företagets strategi, mål och lokala förutsättningar. Du har en passion för service och genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du dina medarbetare samt skapar förutsättningar för att ni tillsammans ska skapa enastående gästupplevelser. Som Bar Manager är du även en del av den dagliga driften och du ansvarar för att planera och bemanna utifrån verksamhetens behov.

Vem är du?

Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som chef hos oss lever du efter vår ledarskapskompass med Inspire, Collaborate, Build trust och Empower som en naturlig del av ditt ledarskap. Du lever våra värderingar och agerar som ett föredöme i din roll.

Du har tidigare erfarenhet från att leda andra i en liknande roll samt relevant utbildning och erfarenhet inom servicebranschen. Du har god administrativ förmåga samt god vana att arbeta i olika systemstöd. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Information om tjänsten:

Tjänsten är en visstidsanställning på heltid, för sommarsäsongen 2024 med start i 1 april.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet.

Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!


Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

Ansök nu

Vill du sommarjobba i Receptionen på Scandic i Göteborg?

Receptionist, telefonist
Läs mer Feb 8
Under sommaren besöker gäster ifrån alla världens hörn västkustens pärla, Göteborg.
Nu söker vi dig som vill vara med i sommar, redo att ge gästerna en oförglömlig upplevelse och få dom att känna sig hemma i samma ögonblick som de ställer ner väskorna i lobbyn.

Vad är innebär rollen?

Du som arbetar i receptionen är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Ser till att gästens önskemål uppfylls. Du har alltid ett leende på läpparna och en kreativ lösning i bakfickan. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. Din arbetsplats är vår lobby. För det är där du möter flest gäster.

Arbetet i receptionen innebär att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet och administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet. Allt arbete sker med gästnöjdhet och försäljning i fokus.

Vem är du?

- Du är inlyssnande och nyfiken på din omgivning, kollegor & gäster.
- Du har en vana samt uppskattar att ha många bollar i luften samtidigt.
- Du är en lagspelare som ser vi:et före jag:et, och har en tillsammans anda.
- Du är pålitlig, tar ansvar fär dina arbetsuppgifter, och gillar ordning & reda.
- Du har en positiv inställning, och en gedigen känsla för Service.

Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap.

Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande.

Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet.

Information om tjänsten

Vi söker visstidsanställningar för sommarsäsongen, både hel-och deltid på följande hotell:

- Scandic Europa
- Scandic Opalen
- Scandic Rubinen
- Scandic Crown & No 25
- Scandic Mölndal
- Scandic Backadal
- Scandic Landvetter
- Scandic Göteborg Central

Hotellet har öppet dygnet runt, vi söker därav både sommarpersonal till dagskift (förmiddagar, eftermiddagar och helger), samt nattskift (endast eller till största del nattetid). Vänligen specificera i din ansökan om du är intresserad av dagskift, nattskift eller båda. Anställningen sträcker sig över hela sommar perioden och vi ser därför att du är tillgänglig att arbeta hela perioden.

I din ansökan söker du till Scandics alla hotell i Göteborg men har du specifika önskemål tar vi gärna emot dessa. Möjlighet finns till fortsatt tim/deltidsanställning efter sommaren.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt.

Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic i Göteborg!

Ps. på vår hemsida kan du läsa mer om vår kultur, vad tjänsten innebär och om våra förmåner!


Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

Ansök nu

Service Host, Beverage Creation (Bartender), Scandic Rubinen, extra vid beh

Bartender
Läs mer Dec 14
Västkustens pärla, Sveriges andra största stad, Lilla London. Kärt barn har många namn. Men det är här det händer! Med bästa läget i Göteborg, mitt på Avenyn, ligger Scandic Rubinen. Spännande inredning en innovativ restaurang och förmodligen Göteborgs bästa takbar. Vi är populära av stammisar, inresande och Göteborgarna själva.

Service för oss på Scandic Rubinen innebär alltid att vara det självklara valet för våra gäster, med detaljer i fokus, kreativitet och spontanitet. Ett hotell där våra medarbetare trivs och vill fortsätta utmanas och utvecklas i litet som stort. Tillsammans skapar vi stämning och atmosfären som präglar vistelsen för alla våra gäster och kollegor.

Nu söker vi en Service Host till hotellet Scandic Rubinen

Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som Service Host agerar du värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass.

I rollen som Service Host arbetar du inom ett eller flera ansvarsområden som alla bidrar till gästens helhetsupplevelse. Under din tid hos oss kan dessa områden variera i takt med att du och affären utvecklas. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet!

Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!

Vad innebär rollen som Service Host?

Du kommer att tillhöra vårt grymma team inom Beverage Creation som gör allt för att ge våra gäster en fantastisk hotell- och barupplevelse. Dina arbetsuppgifter är att framställa och servera dryck samt att ge gäster ett positivt bemötande och en god service. I rollen ingår också att arbeta med merförsäljning.

Vem är du?

Eftersom du och dina kollegor är de första gästen möter i vår bar, är det av stor vikt att du har ett vänligt och varmt bemötande samt är uppmärksam på detaljer och gästens behov. Du har ett brinnande intresse för mat och dryck samt gillar ordning och reda, både i ditt eget och dina kollegors arbete. Allt för att ge gästerna en fantastisk barupplevelse.

Vi ser gärna att du har en bartenderutbildning i botten och några års erfarenhet. Dina personliga egenskaper och inställning är det allra viktigaste för oss. För att du ska passa i rollen behöver du vara en bra lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Viktigt är också att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster.

Information om tjänsten:

Tjänsten är en anställning för enstaka dagar på extra vid behov.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet.

Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!

Ps, på vår hemsida kan du läsa ännu mer om tjänsten, vår kultur och våra förmåner!


Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

Ansök nu

Diskare, Scandic Crown, Sommar, kvällstid

Diskare
Läs mer Apr 19
Scandic Crown ligger ett stenkast från Göteborgs Centralstation med nära till det mesta. Hotellet är nyligen renoverat och har en stor kapacitet för möten och events. Vår gästnöjdhet ligger alltid på en hög nivå vilket vi tror beror på den starka servicekultur som råder här-en servicekultur som möjliggörs av att vi också har nöjda medarbetare.

Vi som jobbar på Scandic Crown ser alltid efter varandra och hjälper till när vi kan. Vi är övertygade om att en god stämning bland våra medarbetare leder till enastående hotellupplevelser för våra gäster. Vi tror också på möjligheten att utvecklas för den som vill och därför får alla medarbetare vara med och påverka sin arbetssituation såväl som hotellets utveckling.

Nu söker vi en diskare till sommaren till Scandic Crown.

Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass.

Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet!

Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!

Vad är innebär rollen?

Din främsta roll är att supportera driften inom våra mat- och dryckesavdelningar med diverse operativa uppgifter så att medarbetarna som är närmast gästen kan ha sitt fulla fokus på att ge service i världsklass. I dina arbetsuppgifter ingår disk, städ i köksutrymmen samt att hålla ordning i kök och allmänna utrymmen. Du ser till att disk, renhållning och egenkontroll flyter på och i enlighet med livsmedelspolicy, koncept och manualer.

Vem är du?

För att passa i rollen tror vi att du har minst ett års erfarenhet av liknande arbete samt erfarenhet av konceptstyrd verksamhet. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en bra lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Viktigt är också att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster.

Information om tjänsten:

Tjänsten är en visstidsanställning på deltid. Arbetet är kvällstid under veckorna 27-32.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet.

Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!

Ps. på vår hemsida kan du läsa ännu mer om tjänsten, våra förmåner och vår kultur!


Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

Ansök nu

Frukostkock (Köksbiträde) Scandic Crown, deltid 50% - Sommar

Köksbiträde
Läs mer Apr 19
Scandic Crown ligger ett stenkast från Göteborgs Centralstation med nära till det mesta. Hotellet är nyligen renoverat och har en stor kapacitet för möten och events. Vår gästnöjdhet ligger alltid på en hög nivå vilket vi tror beror på den starka servicekultur som råder här-en servicekultur som möjliggörs av att vi också har nöjda medarbetare.

Vi som jobbar på Scandic Crown ser alltid efter varandra och hjälper till när vi kan. Vi är övertygade om att en god stämning bland våra medarbetare leder till enastående hotellupplevelser för våra gäster. Vi tror också på möjligheten att utvecklas för den som vill och därför får alla medarbetare vara med och påverka sin arbetssituation såväl som hotellets utveckling.

Nu söker vi en Frukostkock (Köksbiträde) till sommaren till Scandic Crown.

Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass.

Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet!

Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!

Vad är innebär rollen?

Din främsta roll är att supportera driften inom våra mat- och dryckesavdelningar med diverse operativa uppgifter så att medarbetarna som är närmast gästen kan ha sitt fulla fokus på att ge service i världsklass. I dina arbetsuppgifter ingår enklare matlagning, förberedelse, framplockning samt att hålla ordning i kök och allmänna utrymmen. Du ser till att disk, renhållning och egenkontroll flyter på och i enlighet med livsmedelspolicy, koncept och manualer.

Vem är du?

För att passa i rollen tror vi att du har minst ett års erfarenhet av liknande arbete samt erfarenhet av konceptstyrd verksamhet. Du ska gilla att jobba tidigt på morgonen. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en bra lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Viktigt är också att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster.

Information om tjänsten:

Tjänsten är en visstidsanställning på deltid. Och sträcker sig under v27-32, perfkt för dig som vill ha ett jobb under sommaren.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet.

Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!

Ps. på vår hemsida kan du läsa ännu mer om tjänsten, våra förmåner och vår kultur!


Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

Ansök nu