Göteborg: Biträdande verksamhetschef till HVB-hem i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Biträdande verksamhetschef till HVB-hem i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-22 // Varaktighet: Heltid

Team Olivia Group
Team Olivia är en av de största privata aktörerna på omsorgsmarknaden i Sverige, Norge och Danmark. I koncernen ingår drygt 35 bolag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg samt hemomsorg. Bolaget sysselsätter idag drygt 12 000 medarbetare och blev år 2023 utsedd till ett av årets Karriärföretag.

Nu söker vi efter en biträdande verksamhetschef till vårt bolag Caremore och vårt marknadsområde Individ & Familj.

Om Caremore
Caremore bedriver HVB-verksamheter i Västra Götaland och Halland. Vår verksamhet Eriksberg ligger beläget i Göteborg och vänder sig till målgruppen XX

Om rollen
Som biträdande verksamhetschef är du verksamhetschefens högra hand. Du stöttar i den dagliga driften och verksamhetsplaneringen, för att ge medarbetarna de bästa förutsättningarna för att bidra med en god vård och behandling med hög kvalitet. Tillsammans med din personalgrupp ska du bygga upp en trygg och lugn behandlingsmiljö med tydlighet och förutsägbarhet.

I din roll leder du 10-20 medarbetare och har ett delegerat arbetsmiljöansvar för den egna verksamheten. Du samarbetar med våra stödfunktioner inom koncernen såsom HR, ekonomi och kvalitet. Du ingår i den lokala verksamhetsledningen och rapporterar till verksamhetschef.

Tillsammans med verksamhetschef ansvarar du för:

Rekrytering, resursoptimering och schemaläggning

Bedriva löpande kvalitets- och verksamhetsutveckling

Säkerhetsställa att regelverk, avtal och uppdrag efterföljs i verksamheterna

Hantera externa kontakter tex IVO, BUP, skola, socialtjänst m fl. och uppnå ett gott samarbete med klient, beställare och anhöriga

Säkerställa beläggning utifrån budget och uppsatta mål och samarbeta med säljfunktionen

Vem är du?
Vi tror att du har tidigare erfarenhet av arbete inom vård och behandling för barn och ungdomar. Du är en trygg ledare med förmåga att arbeta verksamhetsutvecklande och målinriktat, där du ser helheten i verksamheten. Vidare är du driven, kommunikativ, ansvarstagande, coachande och vågar ta ett stort ansvar.

Med en god förmåga att arbeta både självständigt och i team skapar du ett gott samarbete med både medarbetare, närstående och klienter. Utifrån ett affärsorienterat förhållningssätt bidrar du som stöd i uppföljning och analys av verksamhetens budget och resultat. Samtidigt har du ett flexibelt förhållningssätt, och kan hantera flera uppgifter parallellt och anpassa dig till förändringar

Kvalifikationskrav:

Utbildningskrav

Högskoleutbildning såsom socionom, beteendevetare eller annan lämplig utbildning enligt krav från Inspektionen för vård och omsorg (IVO)

Din bakgrund:

Erfarenhet av arbete inom HVB-vård för barn och ungdomar och/eller inom socialtjänstens område

Goda kunskaper i metodik inom socialt arbete, ex. lågaffektivt bemötande

Meriterande om du därtill har;

Erfarenhet av arbete som chef och ledare

Erfarenhet av försäljningsarbete, budgetarbete och ekonomisk analys

Erfarenhet av HR-arbete (grundläggande kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljö)

Erfarenhet av att ha arbetat i privat sektor och i personalintensiv verksamhet

Arbetat i en större organisation och/eller företag i stark tillväxt

Arbetat mot offentlig sektor

Övriga krav för tjänsten

God kunskap i social dokumentation

Mycket goda kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift

Goda systemkunskaper

B-körkort

Vad vi kan erbjuda
Vi erbjuder dig en arbetsplats som är på väg framåt och där du har stora möjligheter till personlig utveckling. Som medarbetare omfattas du givetvis av kollektivavtal. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, tjänstepension och flertalet försäkringar för dig som anställd.

Placering
Du kommer att vara placerad på verksamheten i Göteborg.

Om rekryteringsprocessen
Sista ansökningsdag är 20 mars 2024. Tillträde till tjänsten är omgående, enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi genomför en bakgrundskontroll i vår rekryteringsprocess.

Om tjänsten:
Vi tillämpar provanställning: 6 månader
Tjänstgöringsgrad: heltid, tillsvidare
Tillträde: Enligt överenskommelse

Har du frågor om tjänsten kontakta:

Verksamhetschef Linda Gustafsson, linda.gustafsson@caremore.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Enhetschef inom social omsorg

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Enhetschef inom social omsorg.

Enhetschef till nyöppnat korttidsboende i Göteborgs stad

Läs mer Apr 26
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Enhetschef till nyöppnat korttidsboende i Göteborgs stad

Hösten 2024 startar vi upp ett nytt korttidsboende inom förvaltningen för funktionsstöd. Målgruppen för korttidsboendet är personer från 18 år som har ett behov av korttidsplats utifrån att de behöver omvårdnad, rehabilitering och hälso- och sjukvårdsinsatser vanligtvis efter sjukhusvistelse.

Enheten är i dag placerad på Dalheimers hus i Majorna men flyttar till Byalagsgatan 3 hösten 2024 och då kommer antalet platser att utökas från 19 till 32 platser. Verksamheten bedrivs dygnet runt.
På Byalagsgatan kommer det att vara två enhetschefer fördelat på två enheter och ni kommer att ha ett nära samarbete.

Verksamheten står inför spännande utmaningar och ett förändrings- och utvecklingsarbete. Som enhetschef blir du en viktig del i det arbetet och du kommer att ha stora möjligheter att påverka och förväntas vara drivande och aktiv i utvecklingen.

I verksamheten finns undersköterskor, stödpedagog, schemaplanerare samt koordinator. På enheten finns legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal på heltid, som är organiserade under äldreomsorgen med egen enhetschef. Enhetschefen för hälso- och sjukvården är en viktig samarbetspartner för dig i din roll som chef för korttidsboendet.

Som enhetschef för korttidsboendet ingår du i verksamhetsområdets ledningsgrupp. Du har ansvar för verksamhet, personal, arbetsmiljö och ekonomi. Arbetstiden är heltid, dagtid.

Välkommen med din ansökan!

KVALIFIKATIONER
Du har högskoleexamen från sjuksköterskeprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete som chef, gärna inom hälso och sjukvården. Om du har genomfört utbildningen Morgondagens chef eller annan liknande utbildning så är även det meriterande.

Det är också önskvärt, men ej nödvändigt, att du har goda kunskaper om gällande lagstiftning och arbetsrättsliga lagar relaterade till uppdraget.

Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.

Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar. Du motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Du följer upp och rapporterar resultat och måluppfyllelse.

Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Du söker och tar fasta på möjligheter att tänka nytt i arbetsrelaterade sammanhang och detta kan omsättas i praktiken samt leda till förbättringar. Du håller dig uppdaterad genom omvärldsbevakning och du reflekterar regelbundet över vad som behöver utvecklas i din verksamhet.


ÖVRIGT
Bifoga examensbevis och studieintyg
Urval påbörjas efter sista ansökningsdag.

Intervjuer kommer att genomföras den 20/5 och den 23/5.
Det kommer att vara ett fysiskt möte så avsätt gott om tid och räkna med restid.

I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Nu söker vi en Kund- & assistentansvarig till vårt team!

Läs mer Mar 22
Gör skillnad i vår assistansverksamhet i Göteborg!
Vi letar efter en entusiastisk och driven Kund- & assistentansvarig till vårt team! Vill du vara vår kontaktperson till kunder, vara delaktig i verksamhetsutveckling och växa i en ledande roll?
Du är en relationsbyggare med förmåga att skapa förtroende hos både kunder och personal. Med ditt positiva bemötande och förmåga att samarbeta tar du egna initiativ och arbetar självständigt. Erfarenhet av samordning inom personlig assistans är meriterande, och en stark administrativ förmåga är en förutsättning.
Dina kvalifikationer:
- Högskoleutbildning prövas lämplig av arbetsgivaren.
- Samarbetsförmåga, handlingskraft, helhetssyn och positivt arbetsklimat präglar ditt arbetssätt.
- Erfarenhet inom privat eller kommunal verksamhet.
- Goda kunskaper om lagar som LSS, SoL, Arbetsmiljölagen och Arbetstidslagen.
- Engagerad, flexibel och med prioriteringsförmåga.
- God administrativ förmåga.
Som Kund- & assistentansvarig hos oss får du ett stimulerande och spännande arbete. Du har möjlighet att påverka och växa i din yrkesroll. Rollen inkluderar personalansvar, rekrytering, kvalitetssäkring, kompetensutveckling, samordning, ansvar för ekonomi på resultatenhetsnivå och mycket mer.
Du blir kontaktperson till våra kunder, värnar om deras rätt till ett självständigt liv och integritet. Ditt engagemang säkerställer god arbetsmiljö och upprätthåller personalvillkor och lagar. Du deltar även i mässor och arrangemang för att stärka relationer och synlighet. Som en del av ledningsgruppen inom affärsområdet blir du ansiktet utåt och har möjlighet att samarbeta över verksamhetsgränserna.
Tjänsten tillsätts så snart som möjligt.
Gör skillnad med oss på Move & Walk Assistans – där ditt engagemang formar en bättre framtid!
Move & Walk är Sveriges första och största träningsalternativ för barn, ungdomar och vuxna med neurologiska funktionsnedsättningar. Träningen, som baseras på konduktiv pedagogik är heltäckande och anpassad för varje individs speciella behov. Genom vår assistansverksamhet ser vi till att våra kunder, utöver den självklara personliga assistanssamordningen, kan använda konduktiv pedagogik i vardagen. Conductorer i teamet ger stöd i det dagliga livet till kunden/familjen samt utbildning och stöd till assistenten. Hög kvalitet och kundnöjdhet är viktigt för oss.

Ansök nu

Verksamhetschef till vårt nya HVB hem för unga i Göteborg

Läs mer Okt 4
Står du för ett nytänkande ledarskap och är en person med förmåga att ta egna initiativ? Vi söker nu en framåt och driven ledare, som vill vara med och göra skillnad för barn och unga inom HVB.

Active omsorg, en del av Team Olivia koncernen, befinner sig i en expansiv fas, där vi växer både genom nystarter och förvärv. Nu söker vi en verksamhetschef, som vill leda vårt nystartade HVB-hem för ungdomar i Göteborg. Vill du bli en del av vårt team?

Om Active Omsorg
Active Omsorg är ett vårdföretag som brinner för uppgiften att vara den självklara vägen in till det HVB som våra kunder behöver. Vi erbjuder våra uppdragsgivare en komplett vårdkedja med fokus på kvalitet, trygghet, professionellt stöd och resultat. Med en unik bredd inom HVB bestående av HVB-hem, stödboenden och öppenvård, ser vi till att alla barn och unga, hela branschen och samhället utvecklas framåt.

Om rollen
Som verksamhetschef har du ett helhetsansvar för verksamheten, och din huvuduppgift är att leda och driva arbetet på boendet. I rollen ansvarar du för den dagliga driften, verksamhetsplaneringen och ger medarbetarna de bästa förutsättningarna för att bidra med en kvalitativ vård- och omsorg. Med ansvar för personal, ekonomi och kvalitet följer du upp verksamhetens mål samt bidrar i det systematiska kvalitetsarbetet. I rollen är du tillståndsbärare för enheten samt har arbetsmiljöansvar.

Du leder en enhet inom HVB/SoL med 20 medarbetare och ingår i regionens ledningsgrupp tillsammans med övriga verksamhetschefer, stödresurser, regionchef och VD i vårt marknadsområde Individ & Familj. Du rapporterar till regionchef.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

Rekrytering, resursoptimering och schemaläggning

Bedriva löpande kvalitets- och verksamhetsutveckling

Ansvara för matchning och inskrivningbeslut för klienterna och bedriva ett gott samarbete med kund, beställare och anhöriga

Säkerställa att avtal, uppdrag och regelverk efterföljs

Säkerställa beläggning utifrån budget och uppsatta mål samt samarbeta med säljfunktionen

Ingå i regionens ledningsgrupp och bidra till samarbete med övriga funktioner inom koncernen

Vem är du?
Vi befinner oss i en utvecklingsfas och söker dig som gillar verksamhetsutveckling och aktivt bidrar med dina kunskaper. Du har erfarenhet av arbete inom HVB och har tidigare arbetat i rollen som ledare. Du lyfter blicken och arbetar målfokuserat och proaktivt hittar lösningar. Vidare är du självständig, anpassningsbar och van vid att driva ditt arbete framåt med fokus på kvalitet och effektivitet.

Som ledare är du trygg med att fatta beslut mot bakgrund av de mål som ställs upp, och utifrån de ramar som finns för uppdraget. Då du har en coachande funktion gentemot dina medarbetare, lägger vi stor vikt vid att du är teamorienterad och en relationsskapande person.

Kvalifikationer

Utbildning

Relevant akademisk utbildning såsom socionom, beteendevetare eller annan lämplig utbildning enligt krav från Inspektionen för vård och omsorg (IVO)

Grundläggande utbildning i socialrätt

Din bakgrund

Arbetat som chef och ledare i minst 2 år

Tidigare erfarenhet av arbete inom HVB-vård för barn och ungdomar

Erfarenhet från budgetarbete och ekonomisk analys

Erfarenhet av HR-arbete (grundläggande kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljö)

Erfarenhet av att ha arbetat i privat sektor och i personalintensiv verksamhet

Erfarenhet av försäljningsarbete

Meriterande om du därtill har:

Utbildning inom ledarskap

Utbildning inom metodik för socialt arbete, ex. lågaffektivt bemötande och MI

Kunskaper i systemet Quinyx

Arbetat inom omsorgsverksamheter (LSS och/eller SoL)

Arbetat i en större organisation och/eller företag i stark tillväxt

Arbetat mot offentlig sektor

Övriga krav för tjänsten

Mycket goda kunskaper i det svenska språket, både i tal som i skrift

Goda systemkunskaper

B-körkort

Om verksamheten
Vårt HVB- hem har en unik struktur där klienterna bor i en egen lägenhet i ett hyreshus, med egen trappuppgång och en personallägenhet som bas. Målgruppen är pojkar och flickor i åldern 16-20 med psykosocial problematik, som lever i en konfliktfylld eller på annat sätt i en otillfredställande hemsituation. Vi bedriver helt individuell behandling för klienterna. Behandlingen sker främst i klienternas lägenheter och i sociala situationer utanför boendet. Vi skräddarsyr behandlingsinsatserna utifrån klientens individuella behov, vår behandlingsbas är DBT, KBToch MI.

Placering
Din arbetstid är förlagd på verksamheten i Eriksberg/Göteborg där du även utgår från. Vårt huvudkontor finns i Linköping.

Vi erbjuder
Hos oss får du bidra med att utveckla vår organisation och ett av branschens ledande företag. Vi erbjuder dig spännande uppdrag med möjlighet att skapa relationer med kunder, medarbetare och uppdragsgivare på alla nivåer. Hos oss har du stöttande chefer nära, stödteam samt övriga centrala stödfunktioner inom koncernen.

Om rekryteringsprocessen
Rekrytering sker löpande, och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden. Vi välkomnar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdagen är 31 oktober.

Vi genomför en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen.

Om tjänsten
Vi tillämpar provanställning och en grundförutsättning för att detta ska kunna förlängas är att IVO beviljar vår ansökan om att du ska stå på tillståndet för verksamheten.

Vi tillämpar provanställning: 6 månader
Tjänstgöringsgrad: heltid, tillsvidare
Tillträde: Enligt överenskommelse

Har du frågor om tjänsten?
Kontakta regionchef Pia Moberg, pia.moberg@olivia.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Active Omsorg, en del av Team Olivia
Team Olivia är en av de största privata aktörerna på omsorgsmarknaden i Sverige, Norge och Danmark. I koncernen ingår drygt 35 bolag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg samt hemomsorg. Bolaget sysselsätter idag drygt 12 000 medarbetare och blev år

2023 utsedd till ett av årets Karriärföretag. Vi erbjuder dig som medarbetare, en familjär och stimulerande arbetsmiljö, personlig utveckling samt stora karriär- och utvecklingsmöjligheter.

Med stolthet skapar vi ett rikare liv för de allra mest utsatta i samhället. Med den lilla verksamhetens närhet och gemensam trygghet gör vi skillnad för fler. Varje dag.

www.teamolivia.se (http://www.teamolivia.se/)

Ansök nu

Enhetschef till Broströmsgårdens barnboende och korttidshem i Örgryte

Läs mer Mar 1
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en enhetschef till två av våra enheter för barn och unga, Broströmsgårdens barnboende samt Broströmsgårdens korttidshem. Båda boendena är för barn och unga med flerfunktionsvariationer och ligger i lokaler bredvid varandra.

Som enhetschef för Broströmsgårdens barnboende och korttidshem har du ett samlat ledningsansvar för att verksamheterna bedriver en verksamhet med god kvalitet och säker vård och omsorg samt i linje mot angivna mål, vilket kräver att du har ett närvarande och engagerat ledarskap. Som enhetschef ansvarar du för att leda och fördela arbetet inom enheterna. Du har personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar för dina enheter. Verksamheterna arbetar mycket med AKK (alternativ kompletterande kommunikation) såsom bildschema, samtalskarta med mera. Verksamheterna har en nära samverkan med föräldrar, skola och andra professioner.

Du ingår i en ledningsgrupp som arbetar med insatser riktade mot barn och unga bestående av elva enhetschefer, en verksamhetsutvecklare, två metodutvecklare och en bemanningscontroller. Ledningsgruppen leds av verksamhetschef Anna Johannesson . Övriga verksamheter som är placerade i vårt verksamhetsområde är stadens samtliga barnboende och korttidshem, lägerverksamhet och avlösarservice. Verksamhetsområdet jobbar mot hela staden och inte indelade i stadsområden.

Broströmsgården ligger centralt i Örgryte i fina lokaler. På barnboendet bor fyra barn och ungdomar och på korttidshemmet finns fyra platser. Både barnboendet och korttidshemmet är inriktade på barn och unga med stora fysiska omsorgsbehov. I verksamheterna arbetar stödassistenter och stödpedagog och en samordnare på korttidshemmet. På korttidshemmet finns även två sjuksköterskor. Sjuksköterskorna har sin anställning inom VG regionen men har sin placering på korttidshemmet.

KVALIFIKATIONER
Du har högskoleexamen från socionomprogrammet, social omsorg eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer adekvat för verksamheten. Det krävs att du har minst 7,5 högskolepoäng i socialrätt och därtill goda kunskaper gällande lagstiftningen LSS samt de arbetsrättsliga lagar relaterade till uppdraget. Du behöver ha erfarenhet som chef med personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar eller gått morgondagens chef eller motsvarande utbildning.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från funktionshinderområdet och/eller av dygnet runt-verksamhet. Tidigare erfarenhet från arbete med barn och ungdomar, kunskaper i IT-systemet Time Care och schemaläggning samt social dokumentation ses dessutom som meriterande för tjänsten.

Du har förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt. Du uttrycker kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation. Du lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov. Du söker aktivt efter andras synpunkter och perspektiv samt är mottaglig för dem genom att visa respekt, hänsyn och omtanke.

Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning.
I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Du skasjälv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Du beställer ett digitalt registerutdrag som skickas till din digitala brevlåda. Detta gör du via länken: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Polismyndigheten (polisen.se)
Alternativt beställer du ett belastningsregister via e-tjänst eller med hjälp av en blankett som finns på polisens hemsida (Blankett för begäran om registerutdrag för personal som utför vissa insatser åt barn med funktionshinder, utdrag nr 442.9) Beställt utdrag ska vara oöppnat.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Team Olivia Omsorg AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Team Olivia Omsorg AB .

Tim- och sommarvikarier till LSS-boendet Klaragården Mölndal i Kållered

Vårdare/Arbetshandledare/Boendestödjare
Läs mer Mar 13
Vi ser nu fram emot att välkomna nya sommarvikarier och timvikarier till vårt bolag Klaragården, inom LSS, och söker dig som vill börja arbeta på vårt gruppboende Klaragården Mölndal i Kållered. Tjänsterna avser arbete som semestervikarie under sommaren 2024 men även timvikarier som kan börja att arbeta omgående efterfrågas.

Klaragården Mölndal i Kållered erbjuder boende enligt Lag (1993:387) om stöd och service till vissa funktionshindrade [LSS] personkrets 3, med 6 platser i form av lägenheter. Målgruppen omfattar personer med varaktiga fysiska eller psykiska funktionshinder som uppenbart inte beror på normalt åldrande, förutsatt att de är stora och orsakar betydande svårigheter i den dagliga livsföringen och därmed ett omfattande behov av stöd eller service.

Om rollen

Vi söker dig som har ett starkt engagemang och intresse för målgruppen. Du har någon tidigare erfarenhet från arbetet som boendestödjare inom LSS eller inom service. Kanske studerar du idag till socialpedagog, undersköterska, barn och fritidsprogrammet, behandlingsassistent eller likvärdig utbildning och är särskilt nyfiken på att arbeta med omsorg och stöd inom LSS. Du delar med självklarhet vår målsättning att arbeta utifrån de boendes bästa.

I arbetet ingår att du ska ge den boende stöd i det moment individen behöver utifrån uppdragets utformning och den boendes önskemål. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du för att skapa delaktighet och en meningsfull vardag för den enskilde. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinering, samhällskontakter, sysselsättning och kommunikation.

Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid, helger samt långa arbetspass med sovande jour.

Vem är det vi söker?

Erfarenhet av arbete med vuxna inom LSS

Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Önskvärt med utbildning som undersköterska, vård och omsorg eller barn och fritid

B- körkort

Vi ser det även som mycket meriterande om du har erfarenhet av tydliggörande pedagogik, AKK och Lågaffektivt bemötande.

Att ge våra boende en trygg boendemiljö liksom att skapa ett engagerande och positivt arbetsklimat för medarbetare är viktigast för oss och vi fäster därför stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.

Övrigt

Anställningsform: Sommarvikariat eller timvikarie vid behov

Tjänstgöringsgrad: Schema och vid behov

Lön: Timlön

Tillträdesdag: Enligt överenskommelse

Vi är kollektivavtalsbundna till Vårdföretagarna/Kommunal, Bransch E.

Om rekryteringsprocessen

Urval och intervjuer sker löpande och vi välkomnar dig därför att skicka in din ansökan snarast möjligt. Uppge gärna i din ansökan om du är intresserad av sommarvikariat eller att arbeta som timvikarie vid behov omgående. I rekryteringsprocessen utförs en bakgrundskontroll på alla kandidater inför en anställning.

Klaragården - en del av Team Olivia

Team Olivia är en av de största privata aktörerna på omsorgsmarknaden i Sverige, Norge och Danmark. I koncernen ingår drygt 35 bolag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg samt hemomsorg. Bolaget sysselsätter idag drygt 12 000 medarbetare och blev år 2023 utsedd till ett av årets Karriärföretag.

Ansök nu

Frejagatan HVB söker nya kollegor nu och till sommaren 2024

Ungdomsassistent
Läs mer Feb 28
Team Olivia Group
Team Olivia är en av de största privata aktörerna på omsorgsmarknaden i Sverige, Norge och Danmark. Bolaget sysselsätter idag drygt 12 000 medarbetare och blev år 2023 utsedd till ett av årets Karriärföretag.

Caremore AB

Caremore är ett bolag inom Team Olivia och marknadsområdet Individ & Familj. Caremore startades med målet att bli en av de ledande vård- och behandlingsverksamheterna i Sverige. Vi driver HVB och stödboende i Göteborg med omnejd och tar emot ungdomar i åldern 12-20 år som placeras enligt Sol eller LVU.

Vi är inne i en spännande fas och söker nu fler engagerade behandlingsassistenter till vårt boende Frejagatan.

Om rollen
På Frejagatan tar vi hand om flickor i åldern 13-18 med psykosocial problematik och/eller neuropsykiatriska funktionsvariationer eller ett socialt nedbrytande beteende.

Vi söker dig som vill arbeta heltid under sommaren 2024 men som gärna får börja hos oss redan nu på timmar enligt rullande schema.

Arbetsuppgifterna består i att genom stödinsatser i vardag och fritid hjälpa ungdomarna att nå sina individuella mål via genomförandeplan. Du har ansvar för att följa med ungdomarna på olika aktiviteter och möten samt främja ett gott samarbete med kollegor, föräldrar, socialtjänst och andra aktörer i ungdomarnas nätverk. Du ansvarar även för att en relevant social dokumentation utförs enligt aktuella riktlinjer.

Kvalifikationer

Du delar självklart vårt stora engagemang för vår målgrupp, ungdomar med stort behov av stöd. Kanske studerar du idag till socionom, beteendevetare eller annan eftergymnasial utbildning om minst 2 år i socialt arbete. Du ser nu fram emot att få omsätta dina teoretiska kunskaper i praktiken. Vi välkomnar också ansökningar från dig som idag arbetar med ungdomar exempelvis inom skola eller liknande och nu vill arbeta med oss och lära dig arbetet inom HVB. Kanske arbetar du redan idag inom HVB men är nyfiken på Caremore och eller vill bara ha en ny utmaning.

För tjänsten krävs B - körkort

Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Mycket meriterande om du har tidigare erfarenheter från arbetet inom HVB

Rollen ställer stora krav på god kommunikationsförmåga, ett stort tålamod och förmåga att att arbeta lågaffektivt, varför vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet.

Rekryteringsprocessen

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökant via ansökningsformuläret i annonsen och inte via e-post eller pappersformat.

Vi kommer ta en första kontakt via mail om din ansökan låter intressant!

Urval och intervjuer sker löpande. Under rekryteringsprocessen kommer vi att genomföra en bakgrundskontroll på kandidater som går vidare till slutintervju. Med din ansökan ger du oss ditt godkännande att genomföra en bakgrundskontroll. Därtill krävs utdrag från Polisens misstanke- och belastningsregister. Frågor om rollen besvaras av lisa.jakobsson@caremore.se



Anställningsform:

Sommar 2024: Särskild visstidsanställning på 3 månader med goda möjligheter till förlängning och/eller tillsvidareanställning.

Timanställning: Vi söker även dig som är intresserad att redan nu komma in och arbeta med oss på timmar enligt rullande schema.

Arbetstid: Oregelbunden arbetstid, dag, kvällar och helger inkl. journätter

Tillträde: Enligt överenskommelse

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Sommarvikarier sökes till hemtjänsten i Göteborg (12 Jobb)

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Mar 1
Snart är sommaren här, därför behöver vi fylla på vårt team med sommarvikarier till hemtjänsten i Göteborg/Mölndal!
Har du erfarenhet av äldreomsorg samt är utbildad undersköterska eller på väg dit? Brinner du för att ge omsorg av högsta kvalitét, arbeta med människor och har teamkänsla? Då är du rätt person för oss!

Om Olivia Hemomsorg
Vi är ett väletablerat företag och ingår i koncernen Team Olivia. Olivia Hemomsorg är idag fördelat på 18 verksamheter som alla kännetecknas av nytänkande och stor innovationskraft. Vi arbetar med förändring som arbetssätt och vill gärna prova nya vägar.

Om rollen
Det huvudsakliga uppdraget som undersköterska/vårdbiträde inom Olivia Hemomsorg innebär att ge god kvalitét i vård och omsorg, att ta ansvar och ha förmåga att samarbeta. Att ha ett professionellt förhållningssätt samt vara flexibel och utvecklingsinriktad. Du ska ha fokus på individen och vilja arbeta utifrån den äldres behov och önskemål. Då din arbetsplats är hemma hos våra kunder är det viktigt att du respekterar att du är i någons hem samt att du är noggrann, självständig och ansvarsfull.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

Personlig omvårdnad, hygien, hjälp med måltider, förflyttningar.

Delegerade HSL uppgifter från sjuksköterska och fysioterapeut

Skriva dokumentation och arbeta utifrån beslutade insatser.

Städ, tvätt, inköp, avlösning och ledsagning.

Om dig
Du är glad, lösningsfokuserad och gillar att arbeta med människor i behov av stöd. Du har ett varmt hjärta och ett stort engagemang, som tycker om utmaningar. Med din erfarenhet av vård och omsorgsarbete har du förståelse för att arbetet är föränderligt och flexibelt. Då din arbetsplats är hemma hos våra kunder är det viktigt att du respekterar att du är i någons hem samt att du är noggrann och ansvarsfull.

Kvalifikationer

Du behöver behärska svenska språket i tal och skrift.

Du behöver ha erfarenhet av arbete inom vård och omsorg

Körkort är ett krav för denna verksamhet.

Vi ser positivt på om du är utbildad undersköterska (1500 poäng) och har skyddad yrkestitel.

Anställningsform: Timanställning (Dag, kväll och helg)

Tillträde: Enligt överenskommelse.Tjänsten omfattas av registerkontroll. Du som sökande måste uppvisa utdrag från polisens belastningsregister innan anställning sker.

Ansökan
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Olivia Hemomsorg samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsformuläret på vår hemsida och inte via e-post eller pappersformat.

Tjänsten omfattas av bakgrundskontroll och registerkontroll. Du som sökande måste uppvisa utdrag från polisens belastningsregister innan anställning sker samt att vi begär en gedigen bakgrundskontroll.

Vi kommer ta en första kontakt via mail om din ansökan låter intressant!

Löpande rekrytering kommer att tillämpas under denna rekrytering, så skicka gärna in din ansökan redan idag! Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Sommarvikarier sökes till hemtjänsten i Göteborg (12 Jobb)

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Feb 20
Snart är sommaren här, därför behöver vi fylla på vårt team med sommarvikarier till hemtjänsten i Göteborg/Mölndal!
Har du erfarenhet av äldreomsorg samt är utbildad undersköterska eller på väg dit? Brinner du för att ge omsorg av högsta kvalitét, arbeta med människor och har teamkänsla? Då är du rätt person för oss!

Om Olivia Hemomsorg
Vi är ett väletablerat företag och ingår i koncernen Team Olivia. Olivia Hemomsorg är idag fördelat på 18 verksamheter som alla kännetecknas av nytänkande och stor innovationskraft. Vi arbetar med förändring som arbetssätt och vill gärna prova nya vägar.

Om rollen
Det huvudsakliga uppdraget som undersköterska/vårdbiträde inom Olivia Hemomsorg innebär att ge god kvalitét i vård och omsorg, att ta ansvar och ha förmåga att samarbeta. Att ha ett professionellt förhållningssätt samt vara flexibel och utvecklingsinriktad. Du ska ha fokus på individen och vilja arbeta utifrån den äldres behov och önskemål. Då din arbetsplats är hemma hos våra kunder är det viktigt att du respekterar att du är i någons hem samt att du är noggrann, självständig och ansvarsfull.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

Personlig omvårdnad, hygien, hjälp med måltider, förflyttningar.

Delegerade HSL uppgifter från sjuksköterska och fysioterapeut

Skriva dokumentation och arbeta utifrån beslutade insatser.

Städ, tvätt, inköp, avlösning och ledsagning.

Om dig
Du är glad, lösningsfokuserad och gillar att arbeta med människor i behov av stöd. Du har ett varmt hjärta och ett stort engagemang, som tycker om utmaningar. Med din erfarenhet av vård och omsorgsarbete har du förståelse för att arbetet är föränderligt och flexibelt. Då din arbetsplats är hemma hos våra kunder är det viktigt att du respekterar att du är i någons hem samt att du är noggrann och ansvarsfull.

Kvalifikationer

Du behöver behärska svenska språket i tal och skrift.

Du behöver ha erfarenhet av arbete inom vård och omsorg

Körkort är ett krav för denna verksamhet.

Vi ser positivt på om du är utbildad undersköterska (1500 poäng) och har skyddad yrkestitel.

Anställningsform: Timanställning (Dag, kväll och helg)

Tillträde: Enligt överenskommelse.Tjänsten omfattas av registerkontroll. Du som sökande måste uppvisa utdrag från polisens belastningsregister innan anställning sker.

Ansökan
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Olivia Hemomsorg samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsformuläret på vår hemsida och inte via e-post eller pappersformat.

Tjänsten omfattas av bakgrundskontroll och registerkontroll. Du som sökande måste uppvisa utdrag från polisens belastningsregister innan anställning sker samt att vi begär en gedigen bakgrundskontroll.

Vi kommer ta en första kontakt via mail om din ansökan låter intressant!

Löpande rekrytering kommer att tillämpas under denna rekrytering, så skicka gärna in din ansökan redan idag! Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Sommarvikarier sökes till hemtjänsten i Göteborg (12 Jobb)

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Feb 17
Snart är sommaren här, därför behöver vi fylla på vårt team med sommarvikarier till hemtjänsten i Göteborg/Mölndal!
Har du erfarenhet av äldreomsorg samt är utbildad undersköterska eller på väg dit? Brinner du för att ge omsorg av högsta kvalitét, arbeta med människor och har teamkänsla? Då är du rätt person för oss!

Om Olivia Hemomsorg
Vi är ett väletablerat företag och ingår i koncernen Team Olivia. Olivia Hemomsorg är idag fördelat på 18 verksamheter som alla kännetecknas av nytänkande och stor innovationskraft. Vi arbetar med förändring som arbetssätt och vill gärna prova nya vägar.

Om rollen
Det huvudsakliga uppdraget som undersköterska/vårdbiträde inom Olivia Hemomsorg innebär att ge god kvalitét i vård och omsorg, att ta ansvar och ha förmåga att samarbeta. Att ha ett professionellt förhållningssätt samt vara flexibel och utvecklingsinriktad. Du ska ha fokus på individen och vilja arbeta utifrån den äldres behov och önskemål. Då din arbetsplats är hemma hos våra kunder är det viktigt att du respekterar att du är i någons hem samt att du är noggrann, självständig och ansvarsfull.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

Personlig omvårdnad, hygien, hjälp med måltider, förflyttningar.

Delegerade HSL uppgifter från sjuksköterska och fysioterapeut

Skriva dokumentation och arbeta utifrån beslutade insatser.

Städ, tvätt, inköp, avlösning och ledsagning.

Om dig
Du är glad, lösningsfokuserad och gillar att arbeta med människor i behov av stöd. Du har ett varmt hjärta och ett stort engagemang, som tycker om utmaningar. Med din erfarenhet av vård och omsorgsarbete har du förståelse för att arbetet är föränderligt och flexibelt. Då din arbetsplats är hemma hos våra kunder är det viktigt att du respekterar att du är i någons hem samt att du är noggrann och ansvarsfull.

Kvalifikationer

Du behöver behärska svenska språket i tal och skrift.

Du behöver ha erfarenhet av arbete inom vård och omsorg

Körkort är ett krav för denna verksamhet.

Vi ser positivt på om du är utbildad undersköterska (1500 poäng) och har skyddad yrkestitel.

Anställningsform: Timanställning (Dag, kväll och helg)

Tillträde: Enligt överenskommelse.Tjänsten omfattas av registerkontroll. Du som sökande måste uppvisa utdrag från polisens belastningsregister innan anställning sker.

Ansökan
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Olivia Hemomsorg samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsformuläret på vår hemsida och inte via e-post eller pappersformat.

Tjänsten omfattas av bakgrundskontroll och registerkontroll. Du som sökande måste uppvisa utdrag från polisens belastningsregister innan anställning sker samt att vi begär en gedigen bakgrundskontroll.

Vi kommer ta en första kontakt via mail om din ansökan låter intressant!

Löpande rekrytering kommer att tillämpas under denna rekrytering, så skicka gärna in din ansökan redan idag! Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu