Göteborg: logistikkoordinator sommarjobb

Hitta ansökningsinfo om jobbet logistikkoordinator sommarjobb i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-04 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Söker du ett meningsfullt och utvecklande sommarjobb inom logistik och administration? Vi söker nu en driven och engagerad logistikkoordinator för sommarjobb hos vår kund belagd i Göteborg.
Under sommarmånaderna erbjuder vi ett spännande sommarjobb inom transport och logistiksektorn där du kommer att fungera som ett grundläggande stöd för verksamheten. Dina ansvarsområden inkluderar att hålla koll på transporter, kommunicera regelbundet med speditörer och sammanställa olika dokument. Dessutom kommer du att hantera fraktfakturor och utföra administrativa uppgifter med hjälp av Excel. Detta ger dig en ovärderlig möjlighet att få praktisk erfarenhet och utveckla dina färdigheter inom transport och logistik under sommaren.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Tjänsten är en visstidsanställning över sommaren där du blir anställd av Randstad men arbetar hos vår kund.

Ansvarsområden
Vara en supportfunktion för verksamheten
Ansvara för övervakning av transporter
Kommunicera regelbundet med speditörer
Sammanställa och hantera olika typer av dokument
Ta hand om fraktfakturor och administrativa uppgifter relaterade till frakt
Administrera i Excel


Kvalifikationer
Goda kunskaper i Excel
Flytande kunskaper i såväl svenska som engelska
Antingen har du redan genomfört en utbildning inom logistik eller så pågår din utbildning
Starkt siffersinne och förmåga att hantera numeriska data
Nyfikenhet och äkta intresse för logistikbranschen


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Logistikingenjör

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Logistikingenjör.

Junior Business Analyst within Logistics

Läs mer Feb 28
Did you recently graduated with a degree in IT and want to work as an Business Analyst? Our client within the car industry is now looking for a junior Business Analyst with an interest in logistic. By starting your career with a talent program you will get the ultimate transition between studies and working life. Nexer Tech Talent future proof career!

Working as junior Business Analyst

For our customer within the automotive industry, we seek a person who will work as a junior business analyst at their logistics center. The team is about 15 members, where you will work together with experienced individuals in upcoming projects, providing support and playing a significant role in the mindset of taking ownership and providing customer success.

For this position you will serv as liaison between the development team and different stakeholders. We seek for someone with a deep interest and passion for the digital landscape. You don´t need to be a programmer but we prefer that you have a good technical knowledge and interest in business value. In the beginning you will work close to a mentor and be involved in new projects to get a good understanding of the work process.

Your daily tasks will be:

To understand the customer needs and benefits and translate those into the backlog items for the development teams. You will have the ability to conceptualize and visualize the information in a structured and pedagogic way.

Discussions and analyses within the team.

You will do mapping, dependency analysis and breakdown business needs.

Explain business requirements and working with tools and documentation.

For this position you will be placed in Gothenburg.

Traveling is necessary for the role.

Being a consultant at Nexer Tech Talent

Nexer Tech Talent specialize in giving young tech talents the ultimate start in their careers. For this role, you will be employed by Nexer Tech Talent but work at the client in Gothenburg, starting until summer.

You will be coached by a mentor at the client and by a consultant manager at Nexer Tech Talent. As a consultant, you will be well taken care of. We often invite our consultants to group activities such as lectures, after works and lunch meetings. After successful completion of the consulting assignment, the intention is that you will be offered employment with client.

Desired qualifications:

- Are at the start of your career and have a bachelor/master degree in IT

- Have an interest in processes

- As a person you are curious and like to learn and collaborate with others

- Good knowledge in SAP

- Experience in logistics and in supply chain management studies would be beneficial

- Previous experience with summer jobs in warehouse

- Good analytic and documentation skills

- You can communicate in English both verbally and in writing

Application

Does this sound like you? We are constantly screening resumes, therefore please submit your application as soon as possible. If you have any questions, you are welcome to contact Tech Recruiter Johanna Norman at johanna.norman@nexergroup.com

We are looking forward to hearing from you!



About Nexer Tech Talent

Nexer Tech Talent is part of the Nexer Group - a tech company with deep roots in Swedish entrepreneurship and innovation. Together, we are over 2500 employees in 15 countries who, for more than 35 years, have helped our clients stay ahead strategically, technologically, and communicatively. Learn more about Nexer Tech Talent here (https://nexergroup.com/about-us/our-business-areas/tech-talent/).

Ansök nu

Logistikkoordinator

Läs mer Apr 4
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare arbetat med logistik och söker nya utmaningar? Är du en fena på att arbeta med dator och är analytisk som person? Sök då tjänsten som logistiker till vår kund inom fordonsbranschen idag!
Som logistiker kommer du bland annat arbeta med att tillämpa lean-tänkande och förbättra interna materialflöden. Några av dina huvuduppgifter är att säkerställa införandet av produktuppdateringar, skapa förutsättningar för nya delar, ställa in materialflödet, och förbereda materialfasader. Ungefär hälften av din arbetstid kommer att vara på fabriksgolvet, där du stödjer logistik och montering med problemhantering och förbättrar materialflöden. Den andra halvan kommer att vara på kontoret, där du samarbetar med andra engagerade ingenjörer för att komma på smarta lösningar.
Vi ser därför att du har tidigare erfarenhet av logistikflöden och LEAN. Vi ser även att du som person är effektiv i din kommunikation, uppskattar att arbeta med förändring, samt är serviceminded. Vidare tror vi att du är en problemlösare som längtar efter att kliva in i projekt och bidra med din kunskap! 
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Så ifall du lockas av beskrivningen ovan, sök redan idag!

Ansvarsområden
säkerställa införandet av produktuppdateringar
förbättra materialflöde
stödja logistik och montering med problemhantering och förbättring av materialflöden


Kvalifikationer
högskole- eller universitetsutbildning inom produktion eller logistikteknik är önskvärt. 
minst 1 års erfarenhet inom logistik och/eller produktionsingenjör.
mycket goda kunskaper i Officepaketet.
mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
djupgående analytisk förmåga med utmärkta datorfärdigheter, samt ett intresse för att arbeta med och förstå IT-system.
erfarenhet av fabriksarbete är meriterande.


Erfarenhet
Hantera logistik

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Planering- och logistikingenjör

Läs mer Jan 18
Detta är en möjlighet för dig som vill vara med och forma din egen tjänst som Elbit Systems Swedens logistikstrategi och struktur. Du kommer spela en viktig roll i uppbyggnaden av interna arbetet för att säkerställa att våra produkter och tjänster levereras i tid samt till rätt plats. Trivs du i en dynamisk miljö där ingen dag är den andra lik? Där du får stora möjligheter att vara med och påverka och får ta eget ansvar? Kan du identifiera dig med egenskaper som prestigelöshet, problemlösning och samarbete då kan detta vara din nästa utmaning.

Vi är ett globalt teknikföretag inom försvar och säkerhet som utvecklar och tillhandahåller ett brett sortiment av produkter och system för applikationer i luften, på marken, till havs eller inom cyberområdet. Vi har vunnit flera upphandlingar med Försvarsmakten och har en mycket spännande tid framför oss. Vill du vara en del av detta så ser vi fram emot din ansökan!

Om tjänsten
Som planering- och logistikingenjör hos oss kommer du inte bara att vara en del av vårt projektteam, utan du kommer också att vara nyckeln till förbättring av våra logistik- och distributionsprocesser samt hela leveranskedjan. I arbetet ingår bland annat att utforma och implementera strategier för att optimera transport, lagerprocesser och distribution. Arbeta med att utveckla transportrutiner, riskhantering och kostnadsanalys.
Hos oss får du chansen att påverka hela leveranskedjan, äga processen från transport till lager och se till att vi är kostnadseffektiva och smidiga i allt vi gör.

För att trivas i rollen tror vi att du har god teknisk förståelse för produktflöden och processeffektivisering. I arbetet kommer du få helhetsansvar, bland dina arbetsuppgifter ingår leverantörsansvar, arbete med olika upphandlingsalternativ, transporter, försäkringar samt skapandet av kostnadseffektiva lösningar och säkerställande av kvalitet i kundleveranser.

Du kommer bland annat:

- Skapa och genomföra effektiva planer för hantering av varor och tjänster inom företaget

- Optimera logistikprocesser för att öka effektiviteten och minska kostnaderna.

- Utvärdera samt hantera transportalternativ och leverantörer

- Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa smidiga och snabba leveranser

- Analysera data och rapportera resultat för att förbättra processer och beslutsfattande

Kvalifikationer, du har:

- Högskoleutbildning inom förslagsvis teknik, industriell ekonomi eller som logistikingenjör

- Relevant erfarenhet av arbete inom exempelvis planering och logistik

- Helhetssyn och bred förståelse för hela logistikkedjan

- Förmågan att utrycka dig och arbeta obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift

Det är inget krav, men meriterande om du har tidigare erfarenhet?från Business Central det affärssystem som du kommer arbeta med i rollen. Är också meriterande om du?har arbetat inom eller mot försvarsindustrin alternativt Försvarsmakten tidigare.

Om du är en prestigelös person med goda analytiska färdigheter, förmågan att lyfta blicken och se helheten bör denna roll passa dig utmärkt. Att identifiera sig som en teamplayer med god kommunikativ förmåga är också viktigt för att komma till sin rätt i rollen. Då Elbit Systems Sweden är ett företag i tillväxt bör du trivas i en föränderlig miljö där ingen dag är den andra lik och uppskatta att få vara med att skapa struktur och ordning.

Ansökan?
Välkommen med din ansökan idag! Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din?ansökan så snart som möjligt.

Har du frågor gällande rollen är du välkommen att kontakta rekryterande chef Christian Bartoll, christian.bartoll@elbitsystems.se.

Har du frågor gällande ansökan kontakta rekryteringskonsult, Patricia Adolfsson, patricia.adolfsson@elbitsystems.se

Som ett säkerhetsföretag så har vi krav på att du har svenskt medborgarskap samt att man genomför en säkerhetsprövning när man börjar sin anställning hos oss.??

Om oss?
Elbit Systems är ett världsledande internationellt teknikbolag verksamt inom en mängd olika områden över hela världen, primärt inom försvar och säkerhet. Elbit Systems utvecklar och tillhandahåller en bred portfölj av produkter och system för alla typer av applikationer oavsett det är I luften, på marken, till sjöss eller cyberområdet. Våra system används över hela världen och Sverige är sedan ett par år tillbaka en viktig marknad för oss, både vad gäller svenska kunder till våra produkter och svenska partners för leveranser till andra länder.??

Inom digitalisering av militär kommunikation och militära ledningssystem är Elbit Systems en ledande aktör och samtidigt en pionjär och erbjuder digitaliserade helhetslösningar för alla typer av användningsområden i teknikens framkant och har en produktportfölj som täcker allt från HF-radio till satellit och IP/WAN-nätverk för alla typer av dataflöden oavsett om det är röst, video eller annan data.

Ansök nu

Planering- och logistikingenjör

Läs mer Dec 7
Detta är en möjlighet för dig som vill vara med och forma såväl din egen tjänst som Elbit Systems Swedens logistikstrategi och struktur. Du kommer spela en viktig roll i uppbyggnaden av det interna arbetet för att säkerställa att våra produkter och tjänster levereras i tid och till rätt plats. Trivs du i en dynamisk miljö där ingen dag är den andra lik, där du får stora möjligheter att vara med och påverka och där du får ta eget ansvar? Kan du identifiera dig med egenskaper som prestigelöshet, problemlösning och samarbete då kan detta vara din nästa utmaning.

Vi är ett globalt teknikföretag inom försvar och säkerhet som utvecklar och tillhandahåller ett brett sortiment av produkter och system för applikationer i luften, på marken, till havs eller inom cyberområdet. Vi har vunnit flera upphandlingar med Försvarsmakten och har en mycket spännande tid framför oss. Vill du vara en del av detta så ser vi fram emot din ansökan!

Om tjänsten
Som planering- och logistikingenjör hos oss kommer du inte bara att vara en del av vårt projektteam, utan du kommer också att vara nyckeln till förbättring av våra logistik- och distributionsprocesser samt hela leveranskedjan. I arbetet ingår bland annat att utforma och implementera strategier för att optimera transport, optimera lagerprocesser och distribution, arbeta med att utveckla transportrutiner, riskhantering och kostnadsanalys.
Hos oss får du chansen att påverka hela leveranskedjan, äga processen från transport till lager och se till att vi är kostnadseffektiva och smidiga i allt vi gör.
För att trivas i rollen tror vi att du har god teknisk förståelse för produktflöden och processeffektivisering. I arbetet kommer du få helhetsansvar, bland dina arbetsuppgifter ingår leverantörsansvar och arbete med olika upphandlingsalternativ, transporter, försäkringar samt skapandet av kostnadseffektiva lösningar och säkerställande av kvalitet i kundleveranser.

Du kommer bland annat:

- Skapa och genomföra effektiva planer för hantering av varor och tjänster inom företaget

- Optimera logistikprocesser för att öka effektiviteten och minska kostnaderna.

- Utvärdera och hantera transportalternativ och leverantörer

- Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa smidiga och snabba leveranser

- Analysera data och rapportera resultat för att förbättra processer och beslutsfattande

Kvalifikationer, du har:

- Högskoleutbildning inom förslagsvis teknik, industriell ekonomi eller som logistikingenjör

- Relevant erfarenhet av arbete inom exempelvis planering och logistik

- Helhetssyn och bred förståelse för hela logistikkedjan

- Förmågan att utrycka dig och arbeta obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift

Det är inget krav men meriterande om du har tidigare erfarenhet?från Business Central det affärssystem som du kommer arbeta med i rollen. Det är också meriterande om du?har arbetat inom eller mot försvarsindustrin alternativt Försvarsmakten tidigare.

Om du är en prestigelös person med goda analytiska färdigheter och förmågan att lyfta blicken och se helheten bör denna roll passa dig utmärkt. Att identifiera sig som en teamplayer med god kommunikativ förmåga är också viktigt för att komma till sin rätt i rollen. Då Elbit Systems Sweden är ett företag i tillväxt bör du trivas i en föränderlig miljö där ingen dag är den andra lik och uppskatta att få vara med att skapa struktur och ordning.

Ansökan?
Välkommen med din ansökan idag, urval och intervjuer kommer ske löpande så skicka in din?ansökan så snart som möjligt.?Har du frågor gällande rollen är du välkommen att kontakta rekryterande chef christian.bartoll@elbitsystems.se. Har du frågor gällande ansökan kontakta HR- och rekryteringskonsult, mimmi.nyman@elbitsystems.se?

Som ett säkerhetsföretag så har vi krav på att du har svenskt medborgarskap samt att man genomför en säkerhetsprövning när man påbörjar sin anställning hos oss.??

Om oss?
Elbit Systems är ett världsledande internationellt teknikbolag verksamt inom en mängd olika områden över hela världen, primärt inom försvar och säkerhet. Elbit Systems utvecklar och tillhandahåller en bred portfölj av produkter och system för alla typer av applikationer oavsett det är I luften, på marken, till sjöss eller cyberområdet. Våra system används över hela världen och Sverige är sedan ett par år tillbaka en viktig marknad för oss, både vad gäller svenska kunder till våra produkter och svenska partners för leveranser till andra länder.??

Inom digitalisering av militär kommunikation och militära ledningssystem är Elbit Systems en ledande aktör och samtidigt en pionjär och erbjuder digitaliserade helhetslösningar för alla typer av användningsområden i teknikens framkant och har en produktportfölj som täcker allt från HF-radio till satellit och IP/WAN-nätverk för alla typer av dataflöden oavsett om det är röst, video eller annan data.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Randstad AB .

Dataskyddskonsult

Säkerhetsadministratör, IT
Läs mer Maj 10
Arbetsbeskrivning
Brinner du för IT-säkerhet och vill bidra med din kunskap i en kommunal organisation? Har du tidigare erfarenhet av dataskydd och har god kunskap kring personuppgiftsregister? Då har vi en spännande tjänst för dig!
Som dataskyddskonsult hos vår kund inom kommunal sektor kommer du arbeta med att agera praktiskt stöd i dataskyddsfrågor, samt ta fram förslag till förbättrade rutiner utifrån dataskyddslagstiftning och nationella styrdokument. Vidare kommer du stödja arbetet gällande att ta fram styrdokument och sprida information och kunskap inom enheten. Arbetsuppgifterna innefattar även att kartlägga och revidera nuvarande personuppgiftsbehandlingar för att säkerställa att de lagar och regler gällande personskydd efterlevs. 
För att trivas i denna roll ser vi att du har mycket god kunskap om dataskyddsförordningen, samt god kunskap kring personuppgiftsregister. Du har även god kunskap när det kommer till att genomföra konsekvensbedömningar samt god erfarenhet av att genomföra kartläggningar/utredningar. Som person ser vi att du är strukturerad och lösningsorienterad, samt har erfarenhet av att översätta regler inom dataskydd så att de blir mer lättförståeliga. Låter detta som en tjänst för dig? Tveka då inte utan sök redan idag! Du ansöker på www.randstad.se, senast 2024-05-25. Intervjuer kommer att ske löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Nathalie Larsson Kindström, nathalie.larsson.kindstrom@randstad.se
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Stödja arbetet med att styr- och stödjande dokument upprättas och sprider information och kunskap kring dataskydd inom det kommunala bolaget
Vara ett stöd för medarbetare i frågor som rör dataskyddsförordningen
Stödja arbetet med att kartlägga och revidera nuvarande personuppgiftsbehandlingar
Stödja bolagets arbete med informationsklassning.


Kvalifikationer
Mycket god kunskap om dataskyddsförordningen
God kunskap kring personuppgiftsregister – gärna systemstöd DraftIt
God kunskap att genomföra tröskel/konsekvensbedömningar
Erfarenhet att översätta regler till populärbeskrivningar
Arbetar strukturerat och lösningsorienterat
God kunskap att genomföra kartläggning/utredningar


Erfarenhet
Allmänna Dataskyddsförordningen
Dataskydd


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Hyresadministratör

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Maj 10
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av hyresadministration? Har du även arbetat med att bibehålla och skapa nya goda kundrelationer? Är du en strukturerad och noggrann person som uppskattar att samarbeta med andra? Då har vi en tjänst för dig som hyresadministratör hos vår kund i Kungsbacka!
Som hyresadministratör hos vår kund i Kungsbacka kommer du arbeta med att ge service till hyresgäster och övriga kunder. Du kommer att ansvara för flödet gällande uthyrning av bostäder, garage och p-platser från kösystem till färdigt kontrakt. Du kommer även arbeta med hyresavisering samt utveckling av avdelningens rutiner. 
Vi ser att du har utbildning och tidigare erfarenhet från arbete med hyresfrågor och hyresjuridik. Vi ser även att du uppskattar att bibehålla goda kundrelationer och brinner för att ge god service! Detta är ett konsultuppdrag med omgående start och rekrytering kommer att ske löpande, så ifall detta passar in på dig sök tjänsten redan idag!
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
Uthyrning av bostäder, garage och p-platser. Ansvarar i hela flödet från hantering av
kösystem till färdigt kontrakt/inflyttning
Hyresavisering
Medverka till utveckling av rutiner och programvaror
Övrigt förekommande administrativa tjänster


Kvalifikationer
Utbildning och erfarenhet från arbete med hyresfrågor samt hyresjuridik
Erfarenhet från arbete med kundrelationer
B-körkort
Svenska i tal och skrift
God datavana


Erfarenhet
Hyresrätt
Microsoft Office


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Truckförare

Truckförare
Läs mer Maj 8
Arbetsbeskrivning
Vi på Randstad söker nu initiativtagande och erfarna truckförare för uppdrag hos våra kunder i Göteborg. Du är driven, ansvarstagande och flexibel som vill utvecklas inom lager och logistik. Hos oss får du arbeta hos någon av våra fantastiska kunder och samla på dig erfarenheter och kompetens inom en fartfylld verksamhet!
 
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Arbetsuppgifterna är varierande och består bland annat av:
Truckkörning
Godshantering med paketering och lagerplock
Inventering


Kvalifikationer
Truckkort A1 – A4 B1 - B4
God kommunikativ förmåga i Svenska, både i tal och skrift.
Minst 2 års erfarenhet av truckkörning, främst med skjutstativ och motvikstruck.
B-körkort och tillgång till bil
Godkänd gymnasieexamen med fullständiga betyg i: Matematik 1, Svenska 1, Engelska 5 och Samhällskunskap 1/1a1

Som person ser vi att du är ansvarstagande, noggrann och att du har lätt för att samarbeta med andra människor. Du är initiativtagande med en förmåga att arbeta självständigt och ger alltid det lilla extra oavsett arbetsuppgift och trivs med ett fysiskt arbete. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Underhållstekniker

Underhållsarbetare, bygg och anläggning
Läs mer Maj 15
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som är redo att ta plats som underhållstekniker inom en välkänd produktionsenhet inom livsmedelsindustrin i Torslanda, Göteborg!
Som underhållstekniker arbetar du tillsammans med 8 kollegor med fortlöpande underhåll och akutavhjälpande service på företagets maskinpark för att säkerställa driften. Uppdraget är långsiktigt med goda möjligheter till direkt anställning hos kund!


Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Randstad men arbeta ute hos kund. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Om du är ute efter en ny utmaning, tveka inte att skicka in din ansökan!


Arbetsformen är 2-skift, dag och kväll.

Ansvarsområden
Rollen som underhållstekniker är mångsidig. Du kommer bland annat att ansvara för maskinomställningar och felsökning av el, PLC, pneumatik och hydraulik, drifter och transmissioner. Stort fokus ligger på att arbeta förebyggande och att ständigt sträva mot förbättring med extra vikt på hygien inom livsmedelsproduktion.

Kvalifikationer
Gymnasial utbildning med inriktning teknik och/eller arbetat några år med service/underhåll inom livsmedelsindustrin eller någon form av processindustri.

För att du ska trivas i tjänst tror vi att du är en strukturerad, ambitiös och ansvarstagande person som har en god samarbetsförmåga. Som trivs med att ha flera kontaktytor. Du arbetar lösningsfokuserat och målinriktat där din personlighet grundas i ett positivt tänkande där du ser möjligheter i stället för problem. Du har ett teknikintresse och gillar att arbeta praktiskt i maskinparken. Du har goda kunskaper i svenska och engelska.


Speciellt meriterande för denna tjänst är:
Erfarenhet av underhållsarbete i större tillverkande livsmedelsindustri
Behörig elektriker, PLC programmering, automation
Kunskap inom mejerispecifik flödesutrustning såsom pumpar och ventiler
Erfarenhet inom skärande bearbetning/tillverkning


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Maskinoperatör till NKC

Maskinoperatör, mekanisk verkstad
Läs mer Maj 8
Arbetsbeskrivning
Letar du efter en trevlig arbetsplats som erbjuder självständigt och utvecklande arbete där stora möjligheter till ett långsiktigt arbete finns? Då har du kommit rätt. Vår kund NKC Manufacturing Sweden AB söker just nu erfarna maskinoperatörer som tidigare arbetat som operatör inom tillverkningsindustrin.


Du kommer ingå i ett team, som är fördelade på tre roterande skift med stort eget ansvar och självständighet. Arbetsuppgifterna kommer att bestå av metallbearbetning genom maskinkörning där verksamheten omfattar användning av svarvar och pressar. Dessutom kommer du att utföra manuella uppgifter så som att lasta maskiner och hantera material. För att trivas bäst i rollen har du en gedigen förståelse för maskiner samt har ett tekniskt intresse.


Som person har du ett gediget tekniskt intresse, du tycker om att skruva och sätta dig in i teknisk utrustning och processer. Viljan att vara ute på ”golvet”. Du har vidare ett stort intresse av att arbeta med människor och tillverkning. Du tycker att det är intressant och roligt att driva förbättringsarbete och drivs av ett arbete som är utmanande och stimulerande. Du är en lagspelare som tillsammans med kollegor strävar efter att uppnå uppsatta mål. Vidare har du god kommunikativ förmåga. Du som söker är driven och vill göra rätt ifrån dig. Du har en vilja att påverka samt har ett kritiskt öga och ser lätt ser eventuella förbättringar. Vidare blickar du gärna framåt, är lösningsorienterad och strukturerad.


Arbetet är rullande 3-skift.


Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag som startar på en visstidsanställning med möjlighet till förlängning.

Ansvarsområden
Som maskinoperatör kommer du ha totalansvar över att köra din maskin och se till så att allting flyter på enligt planering och mål. Med detta kommer laddning, underhåll och justeringar.

Kvalifikationer
Krav:
Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
Tidigare erfarenhet inom industri eller verkstad
Tekniskt intresse
Tidigare erfarenhet av 3-skift

Meriterande:


Tidigare erfarenhet inom tung tillverkningsindustri
Tidigare erfarenhet av pressar
Truck- och Traverskort
Teknisk utbildning


Om företaget

NKC Manufacturing Sweden AB
NKC Manufacturing Sweden AB är ett helägt dotterbolag till NKC, Nakanishi Metal Works Co. LTD som ligger i Osaka Japan. En familjeägd koncern som består av 19 bolag, däribland ett antal tillverkningsanläggningar i världsklass, i och utanför Japan, som exporterar högkvalitativa produkter till alla hörn av världen. Sedan grundandet 1924 är ledorden innovation och flexibilitet, som har gjort det möjligt för oss att hålla jämna steg med alla förändrade marknadskrav. NKC flyttar fram positionerna inom teknik för våra kärnområden: hållare och bilkomponenter.

Ansök nu

Studio Engineer Interior Icon Specialist

Civilingenjör, maskin
Läs mer Apr 15
Job description
We are looking for new colleague to join our team in a new automotive assignment as a Studio Engineer Interior Icon Specialist.
In this role, you will ensure the communication of component functionalities are conveyed in an intuitive manner using the correct icons, following ISO
regulations and other standards. This role involves close collaboration with various stakeholders including designers, engineers, digital modelers and project leads to facilitate the timely delivery of necessary assets and support materials. You participate throughout the entire design process, from first concept to detailed design, although you will be most active after the project has reached theme definition phase.
As a consultant with us at Randstad Digital, you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager is always there for you and ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. At Randstad Digital, your personal development is in focus, and you are offered a large network and many social activities.
Please apply at www.randstad.se, no later than 2024-05-02. If you have questions, please contact emma.johansson@randstad.se. For us, it is important that all competence and skills in the labor market are utilized. We welcome all applicants and strive for diversity.

Responsibilities
Receiving and Processing Requests:
Gather component function lists and switchmaps at project initiation.
Monitor component evolution, providing support to Interior designers and syncing with HMI icon library responsible.
Receive requests via project meetings, emails, chat, Jira, or self-generated from design reviews.
Ensure existing function icons are documented from approved data sources and maintain version control.

Timely Deliveries:
Deliver assets anywhere from concept stage to final design, depending on availability and project phase.
Distribute deliverables to designers and modellers via project collaboration platforms.

Delivery Format:
Provide assets in PDF format for reference and DXF format for CAD/DSM import.
Fulfill requests for other formats such as SVG/PNG for VR applications.
Include icons and metadata, scaled, with appropriate line-weight and positioning on CAD designs.

Adapting to Workflow Changes:
Adjust workflow as design operations transition between entities.
Continue support through collaboration folders, ensuring smooth handover.
Adapt to changes in transparency and structure, particularly in response to trends.

Collaboration with Design and Engineering Teams:
Respond to requests and tasks from the Interior Component team and occasionally from the HMI & UX team on a weekly basis, focusing more heavily on later project phases.
Address functions transitioning between digital and physical realms, ensuring consistency and visual integrity.
Be the speaking partner to Engineering side in all projects and the one who actively seeks out what parts need icons and what symbol is to be represented in every project.

Legal requirements:
Stay up to date on ISO regulations and other legal demands related to automotive icons.


Qualifications
Requirements
Degree in Graphics design, Interaction design, human computer interaction, or related field. Or equivalent relevant education.
Proficiency in a graphic design or CAD software, particularly Adobe Illustrator.
Proficiency in Figma, the industry-leading design and prototyping tool
Proficiency in project management tools such as Jira and collaboration platforms like Teams and SharePoint.
Knowledge about ISO regulations and other legal demands around automotive icons.
Knowledge about different demands on line thicknesses, curvature etc, for different manufacturing methods (printing, etching, molded, backlit, chromed etc).
Minimum 7 years relevant work experience.
+10 years solid working experience from automotive industry is required.
Experience from collaborating with multidisciplinary teams of designers, researchers, engineers, strategists and product managers throughout the design process.
Fluent in English, spoken and written.
Work will be performed in Studio in Sweden

Personal attributes:
Strong attention to detail with the ability to maintain accurate documentation and version control.
Excellent communication skills to collaborate effectively with cross-functional teams.
Ability to adapt to changing workflows and priorities.
Self-organized with a strong ability to manage own projects and timelines effectively.


About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential.

With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Ansök nu