Göteborg: Vitvarusäljare till Elon i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vitvarusäljare till Elon i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-06 // Varaktighet: Heltid

Söker du en riktig kickstart på din karriär inom försäljning, där du kan växa och ha kul samtidigt? Är du en person som älskar att skämma bort kunderna med toppklassig service och få dem att gå därifrån med ett leende? Om du brinner för att jobba i en roll där du är kundens hjälte och har ansvar för att leverera de allra bästa lösningarna, då har vi en tjänst som kommer att rocka din värld!

Din framtida arbetsgivare
Elonbutiken i Bäckebol är ett privatägt bolag som är en del av butikskedjan Elon. Elon är ett familjärt företag som arbetar med produkter och tjänster till hemmet med 274 butiker fördelade över hela landet. I butikerna och på hemsidan erbjuds ett brett sortiment av vitvaror, småelsprodukter, belysning och även kompletta kök med köksinredning. Elon vill hjälpa sina kunder att få ut det mesta och bästa av livet hemma genom att erbjuda lösningar som gör den praktiska delen av hemlivet så bekymmersfri och njutbar som möjligt.

Vad erbjuder rollen?
Som Elons superstjärna inom vitvaror i Elons butik i Bäckebol blir du kundens bästa vän. Du kommer att ha en grymt rolig roll där du matchar varje kund med den perfekta produkten. Elon vill att alla kunder ska känna sig som VIP-gäster och få den mest fantastiska servicen. Du kommer att vara den positiva kraften som tar varje utmaning med ett leende och hittar smarta lösningar

Vem är du?
I den här tjänsten sätter vi personlighet högre än erfarenhet. Är du i början av din karriär och letar efter en plats att växa? Inga problem, vi är redo att utbilda och guida så länge du är inställd på att göra succé. Vi söker dig som är sprudlande, framåt och flexibel. En positiv person som tar varje utmaning som en möjlighet. Vi vill ha en riktig stjärna som vågar ta egna initiativ.
Du kommer att jobba med kollegor som älskar att skratta, så vi ser gärna att du är en lagspelare som är öppen för att vara en del av teamet. Om du har massor av energi, starkt säljdriv och vill bli grym på det du gör, då är det dig vi letar efter. Och ja, det blir några lyft, så god fysik är ett måste!
Kvalifikationer:
• Tidigare erfarenhet av serviceinriktat arbete
• Tidigare erfarenhet av försäljning (extra plus om du har erfarenhet från en liknande bransch)
• Bra kunskaper i svenska och engelska
• B-Körkort

Övrigt:
• Start: Nu direkt!
• Omfattning: Heltid
• Arbetstider: 9-18, mån-fre, plus varannan helg
• Plats: Bäckebol, Göteborg


Är detta din perfekta match?
Elonbutiken i Bäckebol erbjuder dig nu en sprakande roll inom ett etablerat och familjärt företag. En arbetsplats där du inte bara kan bidra och utvecklas, utan också ha riktigt kul på jobbet. Låter det inte spännande?

Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.


Varmt välkommen med din ansökan
För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten, och du kommer att bli direktanställd hos oss. Om du har några frågor om tjänsten, tveka inte att höra av dig till josefine.jisland@elon.se eller ring 070-919 25 63. Gå inte miste om chansen - skicka in din ansökan redan idag! Vi kör urval och intervjuer löpande och ser fram emot att höra från dig

Sökord
Försäljning, junior, vitvaror, säljare, elektronik

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Butikssäljare/Medarbetare, dagligvaror

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Butikssäljare/Medarbetare, dagligvaror.

KICKS Backaplan söker Makeupartist

Läs mer Apr 16
Brinner du för att arbeta med människor och att ge service? Drivs du av försäljning och att arbeta mot uppsatta mål? Då är det kanske dig vi söker.
Som säljare på KICKS är din huvuduppgift att genom personlig och professionell service ge varje besökare en lustfylld köpupplevelse. Dagligen driver du försäljning inom samtliga delar av sortimentet och tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att genomföra kampanjer och aktiviteter i enlighet med KICKS koncept.
Vi söker dig som:
Brinner för försäljning och trivs med att arbeta mot individuella mål
Har en genuin servicekänsla och älskar att arbeta med människor
Alltid har kunden i fokus och drivs av utmaningen att ge varje besökare personlig service
Har stort intresse för våra produkter och viljan att utvecklas till skönhetsexpert
Är engagerad, ansvarstagande, ser möjligheter och trivs med att arbeta i team
Är utbildad makeupartist

Har du dessutom erfarenhet från liknande tjänst inom detaljhandeln ser vi det som meriterande.
Du får möjligheten att arbeta i en organisation med hög energinivå, tillsammans med kollegor med positiv och öppen attityd.
Tjänsten är en tillsvidarepå 25 antal timmar per vecka, vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Tillträde: enligt överenskommelse
Är du den vi söker? Välkommen in med din ansökan redan idag. Vi intervjuar löpande.Sista ansökningsdag är 17/5-24.
Är du nyfiken på allt spännande som händer hos oss, ta en titt på vår Linkedin-sida här.
KICKS anställer inte minderåriga, skulle du vara under 18 och har intresse av KICKS är du välkommen att söka praktik direkt via Butikschef. KICKS genomför bakgrundskontroll på slutkandidater.
På KICKS tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund och livserfarenheter.

Ansök nu

Butiksmedarbetare foodora market - Göteborg

Läs mer Apr 15
Trött på att folk skriker "Kan du bara sitta still en minut!?". Bra, för vi letar efter ett riktigt energiknippe som vill joina vårt fantastiska team på foodora market. Om du trivs i en miljö med högt tempo, och vill vara i närheten av din kärlek hela dagarna (mat) - då är kanske just du vår nya Picker. Hungrig på att veta mer? Fortsätt läsa i så fall!
Tjänsten är på deltid där du förväntas arbeta cirka 4-15 timmar per vecka.

VAD DU KOMMER (MEN INTE BARA) GÖRA

Ditt huvudsakliga ansvarsområde kommer vara att se till att hela flödet med plock och paketering av beställningar från kunder fungerar som det ska, även att de plockas korrekt inom uppsatt tid.


Säkerställa och kontrollera att rätt varor inkommit till vår butik, samt att varorna håller förväntad kvalitet.


Du kommer ansvara för att varorna markeras och märks på hyllorna på ett tydligt och överskådligt sätt.


Psst... Du behöver hålla ordning och reda arbetsplatsen för att du och dina kollegor ska kunna göra ovan.


Andra uppgifter kan förekomma, till exempel hjälpa dina kollegor på andra avdelningar.



VEM DU ÄR

Energisk - Du är en person som bara inte kan sitta still och gillar att ha många järn i elden.


Flexibel - Du tycker att det är tråkigt att göra samma sak om och om igen och föredrar att ingen dag är den andra lik.


Strukturerad - Om organiserad är ditt mellannamn så kanske just du är den vi letar efter.


Prestigelös - Du är en sann lagspelare och är inte rädd för att kavla upp ärmarna och hjälpa till när det behövs.



KVALIFIKATIONER

Det är meriterande om du har någon tidigare erfarenhet av ett liknande arbete inom varu- och lagerhantering.


Du kan kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift.


Vår urvalsprocess är löpande och annonsen kan plockas ner innan rekryteringsprocessen är klar, om vi har gått vidare till screening- eller intervjufasen.
Vår rekryteringsprocess kommer innehålla följande:
Intervju - Låt oss lära känna varandra lite bättre!
Referenskontroll - Nästan där!
Bakgrundskontroll - Sista steget innan vi blir kollegor.
FÖRMÅNER

Friskvårdsbidrag


Personalrabatt på foodora market (woho!)


Tjänstepension och försäkringar


Benify deals


VILKA VI ÄRVi är foodorians, ett drivet och glatt gäng av matälskare som är hungriga på att skapa framtidens LMD* tjänst! Våra kärnvärden hjälper oss nå dit vi vill: We win together as one team, We are fueled by diversity, We move at supersonic speed, We own it och We dare to always go further. Vi är människor från olika bakgrunder med olika erfarenheter, åsikter och idéer. Detta är en självklarhet för oss, då vi helt och fullt tror att mångfald är grunden till vår kultur och framgång.
Framgång är kul, men låt oss vara på det klara: det kan inte hända på bekostnad av hållbarhet. Sedan januari 2020 är vi koldioxidneutrala och vi hoppas kunna leda vägen för hållbarhet inom vår bransch. Allt från att ta fram fler elfordon till våra leveranser till att lyfta fler miljömässiga alternativ på vår vår plattform. Kolla gärna in vår Instagram lifeatfoodora_se för att se vad som händer hos oss just nu.
*LMD = Last Mile Delivery. Den här, och många andra nördiga förkortningar, får du lära dig när du börjar hos oss. ;)

Ansök nu

Ålderskontrollant 18-23år Göteborg

Läs mer Apr 4
Kul att du vill söka detta utmanande, dynamiska och roliga jobb!
Är du positiv, engagerad och vill ta mycket ansvar i ett självständigt arbete?
Som Ålderskontrollant och Mystery Shopper reser du runt i landet och besöker butiker, caféer, restauranger m.m. för att göra s.k. provköp på t.ex. Spel, Tobak, Läkemedel och Alkohol för att se om försäljningsenheten begär legitimation på åldersbegränsade varor. Vidare ingår det att som Mystery Shopper genomföra anonyma kvalitetsmätningar. Du agerar helt vanlig kund och bedömer bl.a. miljö, försäljning och personalbemötande utifrån ett anpassat protokoll med olika mätpunkter, likt en kund- eller marknadsundersökning. Vi hjälper våra kunder att utveckla kvalité och försäljning i mötet med kunden samt säkerställa att uppsatta rutiner efterlevs löpande.
Enligt krav från våra uppdragsgivare behöver du vara minst 18 år och under 23 år för en del uppdrag och under 23 år för andra uppdrag som ålderskontrollant. Efter 23 år fyllda går vi normalt över till att bli Mystery Shopper samt ytterligare affärsområden hos oss.Du behöver ha manuellt Bkörkort samt god körvana för att kunna resa med de fordon som vi tillhandahåller. Du arbetar i team om två personer, ni arbetar normalt morgon till kväll under normala öppettider i handeln.
Vi väljer ut lämpliga kandidater löpande och kallar till intervju för närmare presentation om tjänsterna, upplägg och ersättning.
För att lyckas i jobbet ska du tycka om att resa, köra bil och vara social. Du gillar att ta ett stort ansvar, kan planera dina dagar och vill leverera hög kvalité.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Butiksmedarbetare foodora market - Askim

Läs mer Feb 12
Är du ute efter ett extrajobb på en av Sveriges ledande techföretag? Är du ett energiknippe med tävlingsnerv som kan hjälpa till att ta foodora market till nya höjder? foodoras nya matvarubutik foodora market fortsätter att växa i ett rasande tempo och vi bryter just nu ny mark för hela dagligvaruhandeln i Sverige! Med foodora market ser vi till så att våra kunder, utifrån ett brett sortiment av livsmedel, får sina varor levererade till dörren på endast 15 minuter. Häftigt va? Nu letar vi efter butiksmedarbetare till vår butik i Askim som kan hjälpa till med att organisera flödet av beställningar och säkerställa hög effektivitet i våra butiker.

Tjänsten är på deltid där du förväntas arbeta cirka 4-15 timmar per vecka.


VAD DU KOMMER (MEN INTE UTESLUTANDE) ATT GÖRA

- Ditt huvudsakliga ansvarsområde kommer vara att se till att hela flödet med plock och paketering av beställningar från kunder fungerar som det ska, även att de plockas korrekt inom uppsatt tid.
- Mottagning: Säkerställa och kontrollera att rätt varor inkommit till vår butik, samt att varorna håller förväntad kvalitet.
- Lager: Du kommer ansvara för att varorna markeras och märks på hyllorna på ett tydligt och överskådligt sätt.
- Underhållning av lokal: se till att arbetsplatsen upprätthåller en god standard, att det är rent och snyggt runt omkring dig och dina kollegor.
- Ytterligare arbetsuppgifter kan tillkomma, exempelvis att hjälpa dina kollegor på andra avdelningar




VEM DU ÄR

- Energisk - Du är en person som bara inte kan sitta still och gillar att ha många järn i elden.

- Flexibel - Du tycker att det är tråkigt att göra samma sak om och om igen och föredrar att ingen dag är den andra lik.

- Strukturerad - Om organiserad är ditt mellannamn så kanske just du är den vi letar efter.

- Prestigelös - Du är en sann lagspelare och är inte rädd för att kavla upp ärmarna och hjälpa till när det behövs.



KVALIFIKATIONER

- Det är meriterande om du har någon tidigare erfarenhet av ett liknande arbete inom varu- och lagerhantering.
- Du kan kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift.


VILKA VI ÄR

Vi är foodorians, ett drivet och glatt gäng av matälskare som är hungriga på att skapa framtidens LMD* tjänst! Våra kärnvärden hjälper oss nå dit vi vill: We dare, We get it done & We’re equally pink. Vi är människor från olika bakgrunder med olika erfarenheter, åsikter och idéer. Detta är en självklarhet för oss, då vi helt och fullt tror att mångfald är grunden till vår kultur och framgång.

Framgång är kul, men låt oss vara på det klara: det kan inte hända på bekostnad av hållbarhet. Sedan januari 2020 är vi koldioxidneutrala och vi hoppas kunna leda vägen för hållbarhet inom vår bransch. Allt från att ta fram fler elfordon till våra leveranser till att lyfta fler miljömässiga alternativ på vår vår plattform. Kolla gärna in vår Instagram lifeatfoodora_se för att se vad som händer hos oss just nu.

LMD = Last Mile Delivery. Den här, och många andra nördiga förkortningar, får du lära dig när du börjar hos oss. ;)

Ansök nu

Butikssäljare till Götaplatsens Foto ????

Läs mer Feb 6
Götaplatsens Foto är det familjeägda företaget med lång erfarenhet inom branschen. Här hittar du ett brett utbud av allt från avancerade systemkameror till direktbildskameror, samt alla tillbehör du kan tänka dig. Kunden står alltid i fokus och som butikssäljare är det din uppgift att med hjälp av din kunskap analysera kundernas behov och besvara deras frågor.

Om tjänsten

I rollen som butikssäljare på Götaplatsens Foto är du en viktig del av teamet som varje dag arbetar för kundernas och företagets bästa. Teamet består av engagerade kollegor som tillsammans bidrar till att upprätthålla Götaplatsens Fotos goda rykte och vårda både nya och befintliga kundrelationer.

Dina framtida arbetsuppgifter

- Lyssna på kunderna, vägleda och hjälpa dem hitta rätt produkter för deras behov både i butik och via telefon.

- Bemanna butiken i form av kassahantering, organisering och kundbemötande.

- Övrigt butiksarbete som uppackning, skyltning, och diverse butiksuppgifter.

Vi söker dig som

- Har stort intresse och kunskap inom foto och följer med i teknikens framfart inom fotografering och videografi.

- Trivs med kundkontakt och drivs av att ge god service.

- Talar och skriver obehindrat på svenska.

- Har goda kunskaper i engelska både i tal och skrift.

Vi ser det som meriterande med

- Erfarenhet från butiksarbete med kundbemötande alternativt annat serviceyrke.

- Kunskap om analoga kameror.

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Därför söker vi dig som är en kommunikativ person som jobbar ansvarfullt, är initiativtagande och serviceinriktad i kontakt med kunder och kollegor.

Övrig information

Start: Omgående

Plats: Göteborg, Kungsportsavenyn 45

Omfattning: Heltid

Anställningsform: Tillsvidare med en inledande provanställning på 6 månader

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Om Wrknest

På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.

Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se (https://wrknest.se/) .

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från AB Effektiv Göteborg

Nedan visas andra jobb i Göteborg från AB Effektiv Göteborg .

Leveransplanerare till Anticimex

Leveransbevakare
Läs mer Apr 25
Är du en driven person med tidigare erfarenhet av administrativt arbete som dessutom är en fena på att arbeta lösningsorienterat? Då kan du vara den vi söker som leveransplanerare till Anticimex i Göteborg. Det här är en perfekt roll för dig som vill ta ett första steg in i en välkänd och kompetent verksamhet där du får möjlighet att utvecklas.


Om företaget
Anticimex är det moderna serviceföretaget inom skadedjurskontroll, mat-säkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Genom förebyggande åtgärder, ny digital teknik och hållbara lösningar skapar vi hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i världen. Anticimex har ca 12 000 anställda och finns i 21 länder. I Sverige är vi 1500 medarbetare.

Anticimex ska vara bäst på det vi gör, fortsätta driva utvecklingen i branschen samt ge våra kunder professionell och personlig service. Att ta ansvar för människors hälsa och livskvalitet är grunden i Anticimex hållbarhetsarbete. Vi söker nu fler serviceinriktade medarbetare och talanger som vill utvecklas tillsammans med oss.


Vad erbjuder rollen?
I rollen som leveransplanerare kommer du dagligen att planera, styra upp och strukturera bokningar mellan kund och tekniker. Du kommer vara involverad i att upprätthålla rätt information och dokumentation gentemot interna kollegor och externa kunder för att säkerställa en bra leverans av arbete. Du kommer tillhöra ett mindre team där samarbete är A och O för att kunna hantera de dagliga arbetsuppgifterna. Tillsammans planerar ni teknikernas tid så att rätt kompetens används på rätt plats i en välplanerad rutt med hög servicegrad motkunderna. Till er hjälp har ni digitala ruttplaneringssystem där du snabbt kan övervaka och hantera situationer om dyker upp löpande.
Här erbjuds du en stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas och lära dig av kompetenta kollegor. Du tillhör en verksamhet med högt engagemang och en stark vilja att satsa på sina medarbetare.

Krav:
- Tidigare erfarenhet av administrativt arbete och service.
- Gymnasieexamen
- Flytande svenska i tal och skrift.
- Datorvana



Villkor:
Start: Omgående
Placering: Göteborg, Mölndal
Dagtid: 7:30- 16:30
Omfattning: Heltid, 40 h/ veckan.
Anställningsform: Visstidsanställning (Maj- September)


Vem är du?
Vi söker dig som besitter tidigare erfarenhet av en administrativ / koordinerande roll och som har enkelt för att sätt sig in i nya system och program. Som person ser vi att du är prestigelös, lösningsorienterad och bra på att planera. Du förmedlar en positiv energi och gillar att ta ansvar i ditt arbete.

För att passa i rollen krävs det att du är kommunikativ som person och kan kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift. Du behöver vara orädd och kunna hantera de olika situationer som kan uppstå under arbetsdagen på ett professionellt sätt gentemot både kunder och kollegor.


Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Vi har en sportslig attityd mot våra konsulter och erbjuder schyssta villkor samt kollektivavtal. Vi vill ge de bästa förutsättningarna till dig som blir en del av Team Effektiv. Detta har lett till att Effektiv är en attraktiv arbetsgivare, vilket våra konsultundersökningar och våra utmärkelser Årets Rekryteringsföretag samt Årets Karriärföretag är ett bevis på. Företagets värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

För den här tjänsten kommer du att vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget under en tidsbegränsad period med chans till förlängning.


Sökord
Leveransplanerare, administration, Göteborg, Mölndal

Ansök nu

Säljare till Kinnarps

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Apr 25
Kinnarps försäljning fortsätter växa och söker nu fler drivna, relationsskapande säljare till deras team i Göteborg. Det här är en roll för dig som vill utvecklas inom försäljning hos ett bolag i framkant, med fokus på hållbarhet och miljö. Har du en passion för att bygga långsiktiga relationer och utveckla kunder? Då kan det vara dig vi söker!

Din framtida arbetsgivare
Kinnarps är Europas ledande helhetsleverantör av inredningslösningar och arbetsplatsdesign för kontor, skolor och omsorgsmiljöer. Möblerna kännetecknas av hög kvalitet, innovativ design, låg miljöpåverkan och långa livscykler. Företaget har varit familjeägt sedan starten 1942, med tillverkning i Sverige och verksamhet i över 40 länder.
Läs mer på www.kinnarps.se

Vad erbjuder rollen?
I rollen som säljare arbetar du med kundvård och nykundsbearbetning inom ett av Kinnarps affärsområden: näringsliv, skola, vård och omsorg. Du tilldelas en mindre kundbas sedan tidigare vilka behöver bearbetas, besökas och vårdas – fokus ligger på proaktivitet och kvalitet. Parallellt arbetar du med att finna nya kunder och möjligheter.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter är:

• Proaktiv, långsiktig bearbetning och värdeförsäljning till befintliga kunder
• Prospektbearbetning och nykundsförsäljning
• Driva och ansvara över affären/projektet, från början till slut
• Att säkerställa- och administrera affären i företagets datorsystem, exempelvis CRM-, ritnings- och offertsystem
• Kundvårdande aktiviteter
• Vara behjälplig i upphandlingsarbete

Vem är du?
Vi söker dig som har några års erfarenhet av rollen som B2B säljare, gärna inom lösnings-/värdeskapande försäljning. Du har en god datorvana och meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta i CRM-system. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med offentliga kunder och/eller med försäljning inom kontors-, skola-, eller vård- och omsorgssektorn. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska samt innehar B-körkort.

Som person är du tävlingsinriktad, resultatorienterad och prioriterar kvalité och långsiktighet. Du är en god kommunikatör såväl i tal som skrift och bekväm i att hålla presentationer för kunder och andra intressenter. Vi letar efter dig med ett positivt mindset som ser möjligheter, är lösningsorienterad och har ett strategiskt tänk och ser affärsmöjligheter längre fram i tiden. Du är organiserad och bekväm i att driva projekt och affärer med många kontaktytor såväl internt- som externt, samt är van att arbeta med en bred produktportfölj innefattande flertalet leverantörer och produktalternativ.

Krav:
• Några års erfarenhet av b2b-försäljning
• B-körkort

Meriterande:
• Erfarenhet av att arbeta i CRM-system
• Erfarenhet av att bedriva försäljning mot offentliga sektorn

Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.

Varmt välkommen med din ansökan
Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Joakim på joakim@effektiv.se eller Markus på markus@effektiv.se

Sökord
Försäljning, möbler, B2B, Account manager, Key account Manager, KAM, nykundbearbetning

Ansök nu

Säljansvarig region väst till Proclient

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Apr 18
Är du en driven säljare som brinner för att skapa relationer och har ett affärssinne i världsklass? Väletablerade Proclient satsar vidare i sin utveckling, vill du vara med på den resan? De firar dessutom 30 år i år!

Din framtida arbetsgivare
Proclient är en av Sveriges främsta specialister på affärssystemet (ERP) Pyramid. De erbjuder en heltäckande lösning för affärssystemet Pyramid till deras kunder. Verksamheten består idag av 30 medarbetare och finns representerade på deras kontor i Göteborg, Malmö, Stockholm och Sundsvall. Proclient fortsätter sin tillväxtresa och söker nu en säljansvarig med ett stort engagemang och driv för att göra affärer.

Vad erbjuder rollen?
I rollen som säljansvarig kommer du att se till att få in nya affärer och kunder till Proclients region väst genom att proaktivt och långsiktigt bygga relationer och affärsmöjligheter. Du kommer även att förvalta- och utveckla befintliga kunder tillsammans med Proclients konsult- och utvecklingsteam. Arbetet präglas av ett seriöst och ärligt relationsbyggande i en värdeskapande försäljning.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
• Utveckla nya kundrelationer och förädla befintliga.
• Hantera försäljningscykeln från första kontakt till avslut och uppföljning
• Teamarbete med konsult- och utvecklingsavdelningen för att säkerställa kvalitet i leveransen
• Bygga en pipeline för att uppnå din budget genom möten, presentationer, nätverkande, erbjudanden och förhandlingar.


Vem är du?
Proclient söker dig som har ett starkt resultatdriv och är ett självgående försäljningsproffs med ett utpräglat sinne för affärer. Du har beprövad förmåga att öka försäljningen och en proaktiv inställning som är nyckeln till din framgång. Ditt huvudfokus ligger på att skapa mervärde genom att erbjuda optimala lösningar för den specifika kunden och din exceptionella kommunikationsförmåga möjliggör övertygande presentation av idéer och värden. Vidare förstår du de ekonomiska utmaningarna företag står inför idag och kan på ett förtroendeingivande sätt förmedla Proclients lösningar till kund.

Krav:
• Flertalet års erfarenhet av komplex B2B-försäljning
• Starkt nätverk i regionen
• Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift
• B-körkort

Meriterande:
• Erfarenhet av försäljning av affärssystem
• Relevant eftergymnasial utbildning


Är detta din perfekta match?
Proclient erbjuder en dynamisk arbetsplats där varje dag bjuder på nya utmaningar och möjligheter till tillväxt. Med ständig innovation och nya funktioner blir varje dag spännande och unik. Här möter du en prestigelös företagskultur där idéer och insatser värderas högre än hierarkier. Vi betonar samarbete och öppen kommunikation för att nå gemensamma mål. Du får också skapa din arbetsdag efter dina egna behov och önskemål. Vi ger dig friheten att forma din tid och arbetsmetoder för att uppnå balans och produktivitet.

Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.


Varmt välkommen med din ansökan
Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 12/5-2024. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Jens Lindroth på jens@effektiv.se eller Markus Nordbring på markus@effektiv.se.

Sökord
Pyramid, affärssystem, försäljning, ERP, KAM

Ansök nu

B-korts Chaufför till DHL Express

Budbilsförare
Läs mer Mar 26
Nu söker vi dig som vill jobba på DHL Express som budbilschaufför och utgå ifrån deras kontor i Landvetter! På DHL Express arbetar du i en fartfylld och spännande vardag där du varje dag får chansen att utvecklas i din roll. Vill du vara med och måla världen gul? Varmt välkommen med din ansökan!

Din framtida arbetsgivare
DHL Express är världens ledande leverantör av internationella expresstransporter och nu söker de dig som vill bli en i teamet och måla världen gul. På DHL Express Landvetter hanteras försändelser från hela världen. De har terminalverksamhet och distribution och är ca: 180 medarbetare som arbetar med att hantera allt från att sortera paket, införtulla paket, köra kurir och skicka export. De vardagliga utmaningarna består av att hantera samtliga paket samma dag och varje paket är tidskritiskt. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning.

DHL Express utsågs år 2021 till värdens bästa arbetsgivare av organisationen Great Place To Work - hos DHL är det människorna som räknas! Här uppmärksammas skillnaden du medför i verksamheten och tillsammans delas stoltheten i de Internationella Expresstjänsterna. Du erbjuds ett roligt jobb med grymma kollegor samt möjligheten till personlig och yrkesmässig utveckling.

Vad erbjuder rollen?
I tjänsten som budbilschaufför ansvarar du för leverans och hämtning av paket hos kunderna i ditt område. Arbetet utförs enligt givna instruktioner och processer där du representerar DHL Express i alla kundmöten. Rollen kan även innebära sortering, paketering, lossning och lastning av gods, samt kontrollera tillhörande dokumentation. Tjänsten innebär även att man arbetar i team med sina kollegor och transportledare för att tillsammans garantera toppklassig kundservice. I arbetet kan det förekomma tunga lyft.

Arbetstiderna är vardagar kl. 08:30 – 17:30 eller kl 09:00 - 18:00.

Vem är du?
Vi söker dig som trivs i ett högt tempo där du sätter kunden i fokus, samt värnar om högklassig service och kvalité. Detta arbete är så mycket mer än bara ett chaufförsjobb. Det är ett socialt arbete där du är ansiktet utåt för DHL, du har den dagliga kundkontakten och alla kunder är lika viktiga. Därför är kundservice, kvalitet och effektivitet viktigt i varje kundmöte. För att trivas i rollen som budbilschaufför är Du prestigelös och flexibel.

Krav:
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
- Körkort B i minst 2 år.
- Gymnasieutbildning eller likvärdigt.
- Godkänt utdrag ur Polisens belastningsregister.
- Godkänd säkerhetsprövning pga. att arbetet sker inom säkerhetsklassat område, prövningen utförs av Effektiv & DHL Express.
- Kunna starta uppdraget 15 Maj.

Meriterande:
-Tidigare vana av arbete som kurir/budbilsförare.
-Tidigare vana från annat arbete inom kundservice.

Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag, intervjuer och tillsättningar kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Om Team Effektiv
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra kärnvärden Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga – ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

För den här tjänsten kommer du inledningsvis vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget med chans till förlängning/övertag av kund.

Sökord
Kurir, Chaufför, Budbil, Landvetter, Göteborg, DHL, Express, Bil, B-körkort, Kundservice.

Ansök nu

Kommersiell Chef till IFK Göteborg

Marknadschef
Läs mer Mar 28
Är du en erfaren och resultatinriktad ledare med en brinnande passion för försäljning? Lockas du av tanken på att arbeta med marknadsfrågor för ett av de starkaste varumärkena inom svensk idrott? Då kan det vara dig vi söker till tjänsten som kommersiell chef hos IFK Göteborg!

Din framtida arbetsgivare
IFK Göteborg är Sveriges internationellt sett mest framgångsrika fotbollsklubb med två Uefacupsegrar, 18 SM-guld och åtta guld i Svenska Cupen. Vi vill vara hela stadens lag genom att med fotboll som verktyg bidra till att bryta barriärer för att öka känslan av delaktighet, trygghet och förbättra hälsan hos stadens invånare. IFK Göteborg vill vara en klubb att se upp till – på och utanför planen.

Vad erbjuder rollen?
Som kommersiell chef hos IFK Göteborg tar du ledningen för att driva Blåvitts marknadsavdelning framåt – med fullt ansvar för både personal och budget. Med hjälp av din gedigna erfarenhet stöttar och leder du ditt engagerade och kompetenta team mot nya framgångar, och finns närvarande för att agera strategiskt bollplank vid behov. Du blir en nyckelspelare för att forma och stärka IFK Göteborg, dess varumärke och det kommersiella arbetet, vilket innefattar ansvar inom följande områden:

• Företag och partners
• Biljettförsäljning och kundsupport
• Evenemang
• Publikrekrytering och medlemmar
• Merchandise
• Varumärke



Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du är en stark ledare och chef som välkomnar nya utmaningar och som med din tydlighet i beslutsfattandet bidrar till att motivera och stötta dina medarbetare. Du är proaktiv i ditt förhållningssätt och har förmågan att strategiskt se helheten samtidigt som du är strukturerad och analytisk i dina arbetsmetoder. Att vara säljdriven är en naturlig del av din personlighet, och din närvaro skapar en inspirerande atmosfär för dina kollegor. Din kommunikativa tydlighet gör det enkelt att samarbeta och driva projekt i måltillsammans med andra. Som den målinriktade person du är står resultatet alltid i fokus. Du trivs i en miljö med ständig förändring där din flexibilitet kommer till sin rätt.

Krav:
• Flerårig erfarenhet i liknande roll
• Flerårig erfarenhet av personalansvar
• Tidigare budgetansvar
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Meriterande:
• Relevant eftergymnasial utbildning
• Erfarenhet av att ha jobbat med varumärkesutveckling
• Branschspecifik erfarenhet


Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.


Varmt välkommen med din ansökan
Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Markus på markus@effektiv.se


Sökord
Fotboll, allsvenskan, idrott, marknad, chef

Ansök nu

Chaufförer på deltid

Budbilsförare
Läs mer Mar 26
Är du student eller har en annan huvudsakligsysselsättning på minst 50%? Då kan du va den vi söker för ett nytt spännande uppdrag som chaufför! Är du en person som gillar att köra bil, besitter ett bra lokalsinne och har en service känsla av rang, då är detta jobbet för dig! Varmt välkommen med din ansökan!

Vad erbjuder rollen?
Som B-chaufför hos vår kund kommer du att vara ansiktet utåt och leverera matkassar till kunder runt om i Göteborg. Du kommer påbörja din arbetsdag med att packa din bil och kolla din körning innan du ger dig ut för dagens äventyr. Du som söker bör tycka om fysiskt arbete då rollen innefattar tunga lyft men också en hel del gång i trappor. För att passa i rollen krävs det att du har ett B-körkort och har en vana av att köra runt i trafiken i Göteborg.

Vem är du?
Vi söker dig som idag studerar eller har minst en annan huvudsakligsysselsättning på minst 50% och kan arbeta 2-3 pass i veckan. Har du tidigare erfarenhet som B-chaufför eller liknande? Nice! Men om du bara är en glädjespridare som älskar att köra bil är det också okej! Du älskar ett högt tempo och att jobba självständigt, samtidigt som du brinner för att ge våra kunder en grym upplevelse.
För denna roll är svenska ett krav i tal och skrift för att kunna kommunicera med kunder, och om du är en hejare på datorer så är det också ett plus. Även om du vanligtvis är ute och kör på egenhand är det viktigt för oss att du är en teamplayer och sprider glädje till dina kollegor.

Krav:
- Svenska i tal och skrift
- Van vid fysiskt arbete
- Körkort och van vid att köra bil


Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Vi har en sportslig attityd mot våra konsulter och erbjuder schyssta villkor samt kollektivavtal. Vi vill ge de bästa förutsättningarna till dig som blir en del av Team Effektiv. Detta har lett till att Effektiv är en attraktiv arbetsgivare, vilket våra konsultundersökningar och våra utmärkelser Årets Rekryteringsföretag samt Årets Karriärföretag är ett bevis på. Företagets värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

För den här tjänsten kommer du inledningsvis att vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget med chans till förlängning/övertag av kund.


Varmt välkommen med din ansökan
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Lina på Lina.karlsson@effektiv.se

Ansök nu