Göteborg: Technical Application Support till Eurostep

Hitta ansökningsinfo om jobbet Technical Application Support till Eurostep i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-17 // Varaktighet: Heltid

Vill du arbeta på ett produktbolag som fokuserar på IT inom branscher som fordon, flyg och försvarsindustri? Eurostep erbjuder fantastiska utvecklingsmöjligheter och välkomnar dig som är intresserad av Applikations-support till kontoret i Stockholm eller Göteborg. Skicka gärna in din ansökan så pratar vi mer!

Information om företaget

Vi söker nu en Technical Application Support till Eurostep. Eurostep är ett svenskt bolag, nyligen uppköpta av BAE Systems, med lokalkontor runt om i Europa och kunder över hela världen. De hjälper sina kunder att effektivisera informationshanteringen i deras kommunikation med leverantörer, kunder och partners. Eurostep erbjuder en plattform med rättighets- och säkerhetsuppsättning där kundernas produktdata lagras och delas på ett säkert sätt mellan olika parter under ett samarbete.

Arbetsuppgifter

Du kommer att tillhöra teamet Application Management, där ni är 4 personer som strävar efter att maximera värdet av implementerade lösningar hos Eurosteps kunder. Du arbetar främst i Windows-miljö men kommer även kliva in i kundernas miljö och din arbetsdag styrs av vad som händer ute hos kund.

Du kommer bland annat att:

• Säkerställa att deras lösningar ger kunderna de fördelar de förväntar sig.
• Leverera enligt definierade SLA-avtal.
• Arbeta med löpande serveradministration och datahantering.
• Skriva Powershell-script.
• Analysera loggar och debugga kod (C#).
• Säkerställa kontinuerlig förbättring och uppgradering.

Du erbjuds:

• En internationell miljö där du får bidra till framtidens industriella utveckling.
• Fantastiska utvecklingsmöjligheter på ett produktbolag i nära partnerskap med Microsoft.
• En plats i ett team med drivna personer som ser fram emot att utveckla dig.
• Många "gurus" inom branschen arbetar på Eurostep, så du kommer att lära av de absolut bästa.
• En flexibel arbetsplats där du får möjlighet att arbeta hemifrån ca 1-2 dagar i veckan.
• Placeringsort i Stockholm eller Göteborg.

Vi söker dig som

• Har en högskole- eller civilingenjörsutbildning inom relevant område
• Har erfarenhet av en liknande roll sedan tidigare samt ett stort intresse av serveradministration
• Besitter grundläggande kunskaper inom Powershell, RestAPI och C#
• Är flytande i svenska och engelska i tal och skrift

Övrigt

START: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
OMFATTNING: Heltid
PLACERINGSORT: Göteborg eller Stockholm
URVAL: Löpande
KONTAKT: Kathinka Evers
BAKGRUNDSKONTROLL: För samtliga kandidater i slutskede kommer vi att stämma av belastningsregistret.

Professionals Nord söker för Eurosteps räkning en Technical Application Support. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Eurostep. Eurosteps önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

#Eurostep
#BAE
#BAESystems
#Application
#Support

Du söker tjänsten enkelt genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urval- och intervjufasen. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Support Technican

Läs mer Apr 17
Är du en social person med ett genuint intresse för teknik och vill fortsätta växa i en dynamisk arbetsmiljö med inspirerande kollegor? Då har vi den perfekta rollen för dig!Ta steget in i en spännande värld av teknikutveckling och samarbete på ett företag som präglas av högt tempo och fantastiskt teamarbete

OM ROLLEN
Som Support Technican hos oss på Norion Bankkommer du att dagligen stödja interna kollegor via chatt, e-post, telefon och personligen på kontoret. Du kommer att guida och stötta kringtredjeparts- och internt utvecklade applikationer, samt hantera inköp, installation, inventering och support av hårdvara såsom mobiltelefoner, bärbara datorer och videokonferenssystem.
Dessutom ingår det att bistå med grundläggande nätverkssupport inklusive patchning av det lokala nätverket, åtkomstpunkter etc.
Du kommer även att hantera behörigheter och licenser samt samarbeta med leverantörer för att säkerställa kvalitetsuppföljning.
Vidare ingår det att övervaka drift och kvalitetssäkring av kontorets IT-områden genom att hålla rent från IT-emballage och allmän utrustning, samt att tillhandahålla tekniskt support vid sammankomster såsom personalmöten.

OM DIG
För att passa för rollen som Support Technican på Norion Bank bör du ha ett genuint teknikintresse. Vi ser det som meriterande om duerfarenhet inom IT-support eller ett relaterat område alternativt liknande servicetjänster.Du bör också ha färdigheter i att felsöka hårdvaru- och programvaruproblem samt starka kommunikationsfärdigheter och förmåga att interagera effektivt med kollegor på alla nivåer.Vidare är det viktigt att du har uppmärksamhet på detaljer och är engagerad i att leverera högkvalitativ support. Flexibilitet är också ett krav då du behöver kunna resa till våra andra kontor i Stockholm, Helsingborg, Oslo och Helsingfors vid behov.Därav ser vi att du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska.
Slutligen, då denna roll är en viktigt supportfunktion tillämpas fem dagars arbetsvecka på vårt centralt belägna huvudkontor i Göteborg.

NORION BANKS ERBJUDANDE TILL DIG
För oss är det självklart att varje individs utveckling värdesätts högt vilket innebär ett stort fokus på självledarskap och kompetensutveckling. Gemenskap, innovation och modern arbetsmetodik är saker som kännetecknar Norion Bank Group. Vi erbjuder dig helt enkelt en organisation med snabba beslutsvägar, stor öppenhet och mycket energi.
Våra värdeord Affärsmässighet, Engagemang och Omtanke genomsyrar allt vi gör och som medarbetare hos oss blir du en del av vår starka företagskultur. Vi erbjuder dig ett spännande bolag med goda utvecklingsmöjligheter, löpande kompetensutveckling och gemensamma aktiviteter på och utanför arbetsplatsen.

OM NORION BANK GROUP
Norion Bank Group är en affärsnära nordisk finansieringsbank. Genom koncernens varumärken Norion Bank, Walley och Collector erbjuds kundanpassade finansieringstjänster som möter distinkta kundbehov inom tre kundsegment: medelstora företag och fastighetsbolag, handlare och privatpersoner. Som specialist på finansieringslösningar är Norion Bank Group ett ledande komplement till traditionella storbanker, med visionen att vara den främsta nordiska finansieringsbanken inom de utvalda segmenten.
Norion Banks erbjudande omfattar företags- och fastighetskrediter samt factoring för medelstora företag och fastighetsbolag. Genom varumärket Walley erbjuds flexibla betal- och checkoutlösningar till handlare och privatpersoner. Varumärket Collector tillhandahåller privatlån och kreditkort till privatpersoner samt sparkonton för privatpersoner och företag. Norion Bank Group (tidigare Collector Bank) grundades 1999 och har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Oslo och Helsingfors. Verksamheten bedrivs genom Norion Bank AB (publ) som är noterat på Nasdaq Stockholm.

Vi undanber oss kontakt med annonsörer, rekryteringsbolag samt konsultbolag i rekryteringen.

INTRESSERAD?
Vad roligt!Urval och intervjuer sker löpande så ansök redan idag!
Frågor? Välkommen att höra av dig till oss! För frågor kring teamet och rollen - kontakta gärna Markus Hogsved, Head of Common Infrastructurepå markus.hogsved@norionbank.se
För frågor om oss som arbetsgivare eller rekryteringsprocessen kontakta gärna Jesper Östlund, Talent Acquisition Specialist, på jesper.ostlund@norionbank.se
Vi ser fram emot att ta del av just din ansökan!

Ansök nu

Vi söker en driven IT Support Technician

Läs mer Apr 2
Om rollen:Vi söker en driven och erfaren IT Support Technician som kommer att vara ansvarig för övervakning, hantering och uppföljning av supportärenden för klientinstallationer, arbetsstationer, olika IT-utrustning och serveradministration. Du kommer också att vara involverad i implementationer, felsökning av hårdvara och mjukvara, samt nätverksadministration.
Ansvarsområden inkluderar:Övervaka och hantera supportärenden för klientinstallationer, arbetsstationer, IT-utrustning och serveradministration.
Implementera och felsöka operativsystem, hårdvara och mjukvara.
Administrera ärenden inom ITSM-systemet.
Fungera som en enskild kontaktpunkt eller eskalera ärenden till tredje linjens support och tredjepartsleverantörer.

Kvalifikationer:Meriterande om du har erfarenhet av arbete inom IT-support, med fokus på klientinstallationer, arbetsstationer och serveradministration.
Kunskap om operativsystem, hårdvara och nätverksteknik.
Förmåga att hantera flera uppgifter och prioritera arbete effektivt.
Utmärkta kommunikationsfärdigheter och förmåga att fungera som en länk mellan teknisk och icke-teknisk personal.
Certifieringar inom relevant teknologi (t.ex. Microsoft, Cisco) är en fördel.

Urval:Vi använder oss av löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista dag för ansökan. Skicka därför in din ansökan redan idag!

Ansök nu

ICT Senior Service Desk Engineer

Läs mer Mar 28
We are looking for…
An ICT Senior Service Desk Engineer with an appetite to learn and with a willingness to delve into details when problem solving. A skilled professional who enjoys working on a variety of systems and with people at all levels of the organization. As an ICT Senior Service Desk Engineer you will be joining ICT Operations and Support in our Gothenburg office. Please note this is predominantly an onsite position.
Main focus of this role is to deliver friendly and efficient service, advice and technical support to Ascom’s own personnel. In this role you will work broadly in IT and user support, and more specifically with frameworks and tools such as Windows OS, Microsoft 365, network technologies and other global platforms. You will administer permissions and rights in Active Directory, so it is important that you have experience in this area as well.You will be working with our internal systems making certain that end users within Ascom are supported as well as ensuring that Ascom’s communication systems, security systems, centralized storage and server platforms are operative, continuously developed and secured. Please note that this role does not involve working with our own proprietary products or systems.
You will balance your time between service desk and infrastructure tasks in the Gothenburg data center. You will also participate in an on-call rotation every 6-7 weeks to support our critical systems with troubleshooting. In this role you will be reporting to Global ICT Infrastructure Manager.

Our Ideal Candidate has ...
BS degree in Computer Science, Information Technology, Information Systems, or related technical discipline Certifications MCSE or Microsoft Azure Administrator
3+ years working knowledge and experience with Azure environments and configuration and administration of physical and virtual servers (i.e. Dell & HPE hardware, VMware & Hyper-V Hypervisors) in a data center environment.
Good knowledge and competence within the area of LAN, WAN, WiFi and TCP/IP based communication platforms
Good knowledge within the area of Cyber Security including firewalls, reverse proxies, load balancing systems and certificate infrastructure.
Deep competence with Office365, Microsoft Teams, and SharePoint Online platforms.
Deep competence within the areas of Microsoft AD, Entra (Azure) AD, Azure Administration, Azure governance, Azure Identity as well as client/server computing and networking in an international multi-site corporate IT environment.
Good competence within the area of virtualization technologies, storage, and underlying hardware platforms.
Good competence within the area of DNS management, internal as well as external.
Ability to speak English fluently as well as to, within the competence area of this position, write general and technical documents.
Ability to conversational Swedish.
Ability to work alone as well as to co-operate with others both inside and outside the team and the company.
Being a team player, eager to grow and taking ownership (sometimes even outside of mentioned accountabilities).
Last but not least, you have good interpersonal skills, and you are comfortable communicating with people from all levels and backgrounds.

What we offer you…
Dynamic team
A company you can take pride in.
Inspiring and collaborative colleagues.
Abundant opportunities for personal and professional growth.
The chance to work with cutting-edge technology in the healthcare industry.

We are…
Ascom is a global solutions provider focused on Healthcare ICT and mobile workflow solutions. Headquartered in Switzerland, our business spans across 18 countries, and has been supporting the healthcare industry for 160 years by providing them with technology to enable them to support their communities.
Our systems are used in over 12,000 hospitals worldwide and handle more than 800 million alerts each year (over 2 million alerts a day!). Our solutions positively impact the lives of everyone who visits 1 of the hospitals or care-homes we work with.
Together we can make a difference in the lives of the people who benefit from our technology.

Ansök nu

IT Tekniker till Ringhals

Läs mer Feb 29
Vi söker en IT Tekniker till Ringhals, strax utanför Göteborg mot Varberg! Har du arbetat som en bred IT Supporttekniker i några år som 2nd line och/eller Onsite inom windowsmiljö? Då har du möjligheten att ta ditt nästa kliv i karriären!

Dina ansvarsområden kommer att vara:

- Win 10 /Win 11 Klient daglig drift

- Jobba med configuration manager (SCCM)

- Uppdateringar av GPO

- Ansvarig fo?r att fo?rbereda och distribuera security patchar

- Klient sa?kerhet uppdateringar

- Kunskap om Defender (antivirus)

- Felso?ka om det a?r problem med sa?kerhets uppdateringar

- Involvering i projekt (ang. klient sa?kerhet

- Vitlistning

Krav:



Vi tror att du som so?ker a?r en person som ka?nner sig trygg i sin roll och har några a?rs
erfarenhet inom IT-drift och har jobbat i IT-miljo?er med ba?de drift och utveckling av IT-
infrastruktur. Vi ser ga?rna att du uto?ver dina kunskaper om datacenterdrift har spetskompetens
inom na?gra av dessa omra?den:

- Sa?kerhet (du har kunskap och har jobbat med klient antivirus)

- Du har jobbat tidigare i SCCM och kan navigera i verktyget

- Du har gjort fo?ra?ndringar i IT miljo? (IT Change) tidigare

- Fo?rsta?else fo?r ITIL processer

- Windows server Win 10 och Win 11

- Beha?rskar programmering/scripting i t. ex. PowerShell

- Du ska a?ven beha?rska svenska och engelska obehindrat i ba?de tal och skrift.

- Det a?r meriterande om du har erfarenhet av paketering av applikationer



Stort fokus kommer att la?ggas pa? personlig la?mplighet och ambitionen att utvecklas inom
omra?det. Du har en god fo?rma?ga att sa?tta dig in i ny teknik och a?r duktig pa? felso?kning av
varierande storlek och komplexitet. Vi ser ga?rna att du som so?ker a?r fo?rtroendeskapande, ba?de
inom den egna gruppen och mot o?vrig verksamhet. Du trivs i fo?ra?ndring och har en naturlig
stra?van mot sta?ndiga fo?rba?ttringar. Du har god samarbetsfo?rma?ga och ett o?dmjukt
fo?rha?llningssa?tt till ma?nniskor omkring dig. Du trivs med att samarbeta med andra och har
a?ven god struktur i ditt egna arbete.











Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare

Placeringsort: Ringhals, strax utanför Göteborg

Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:
Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.

Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!

Varför ska du välja oss?
Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.

Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Ansök nu

Produkt- och Supportspecialist - Sesami Cash Management Technology Nordi...

Läs mer Feb 28
Sesami Cash Management Technology Nordic AB söker en entusiastisk och tekniskt kunnig person för rollen som Produkt- och Supportspecialist. Om du älskar att felsöka, gräva i tekniska problem och förbättra våra produkter, är detta en unik möjlighet för dig.

Som Produkt- och Supportspecialist kommer du att få de mest utmanande uppgifterna att lösa, ditt tekniska intresse och kunnande kommer att vara avgörande.

På sikt kommer du, tillsammans med dina kollegor, att stödja projekt och säkerställa att våra produkter presterar på högsta nivå samt utbilda våra kunder globalt.

Din profil:

Vi söker en självgående, strukturerad och nyfiken individ med passion för teknik och gärna elektronik. Förmågan att samarbeta och kommunicera effektivt på både svenska och engelska är av stor vikt för oss. Vi värdesätter initiativtagande och problemlösningsförmåga högre än formell utbildning.

Du bör ha minst 3 års erfarenhet inom support / liknande roller och en stark passion för teknik.

Om positionen:

Det är en tillsvidareanställning enligt kollektivavtal med regelbundna resor till våra andra enheter eller leverantörer. Tillträde sker enligt överenskommelse, och vi strävar efter att tillsätta rollen så snart som möjligt.

Sesami Cash Management Technology Nordic AB är platsen för dig som söker en utmaning, vill utvecklas och vara en del av något stort. Om du tror att du är den vi letar efter, ser vi fram emot din ansökan!

Ansök nu och vara med och forma framtiden för säker kontanthantering!

Om Sesami:

Sesami Cash Management är verksamt över hela världen och finns i mer än 25 länder. Vår tillverkning finns i Europa, Asien och Amerika. Vi levererar automatiska kontanthanteringslösningar, mjukvara och tjänster för kunder inom detaljhandel, banker, värdetransportörer och finansbolag över hela världen.

Genom vårt erbjudande skapar vi en effektivare och säkrare kontantprocess samt minskar kostnaderna för hanteringen av sedlar och mynt genom hela cykeln. Trygghet för våra kunder och betalningsfrihet för slutkunden.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Professionals Nord Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Professionals Nord Rekrytering AB .

Junior mjukvaruutvecklare till SATO!

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 17
Tar du snart din examen inom systemutveckling, datateknik eller liknande, redo för ditt första jobb i branschen? Är du en prestigelös lagspelare med ett naturligt driv där du ges möjligheten att påverka teamets framfart?
Just nu söker vi en junior utvecklare till SATO i Göteborg. Skicka in din ansökan redan idag, då vi tillämpar löpande urval!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för SATOs räkning en mjukvaruutvecklare. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos SATO.

SATO utvecklar, tillverkar och säljer utrustning och system inom Automatisk Identifikation och Datainsamling (AutoID). SATO finns representerade i Asien, Europa och Nordamerika och har cirka 5500 anställda i koncernen. I Göteborg ansvarar SATO Techno Lab Europe för applikationsutveckling, modifiering av existerande produkter, utveckling av nya produkter samt arbetar med affärsutveckling och teknisk produktsupport mot SATOs egna säljbolag och kunder. Slutkunderna finns inom alla branscher, såsom detalj- och dagligvaruhandel, restaurang, transport och logistik, tillverkningsindustri och sjukvård. SATOs produkter och lösningar bidrar till att effektivisera deras kunders flöden av gods och människor som i sin tur bidrar till en mer hållbar värld.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och SATOs önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se 

Du erbjuds

• En händelserik vardag där arbetsuppgifterna är varierande
• Goda utvecklingsmöjligheter då det är ett kompetent och drivet team som tar emot dig, som vill att du skall lyckas!
• Personalförmåner, så som kollektivavtal, friskvård, förmånscykel m.m.

Arbetsuppgifter
I rollen som junior utvecklare kommer du inledningsvis ges en gedigen introduktion där du stöttar upp kollegor i det dagliga. Teamet jobbar med utveckling av program till sina Linux-baserade streckkods- och RFID-skrivare och  applikationsplattformen "AEP" (Application Enabled Printing) för smarta skrivare. Utvecklingen sker främst i C och Lua, men även JavaScript, HTML5 och CSS förekommer. Git används för versionshantering.

I din roll får du möjligheten att vara med och påverka! Det är ett team om 9 personer som arbetar i nära samarbete med varandra, men också med kollegor på andra utvecklingskontor och även bidrar med applikationssupport till SATOs säljbolag runtom i världen!

Vi söker dig som:

• Har eller inom kort tar din högskoleexamen inom systemutveckling, datateknik eller liknande relevant område
• Har mycket goda kunskaper i det svenska och engelska språket, i tal och skrift

Meriterande är tidigare arbetslivserfarenheter av teknikerna ovan nämnda; C, Lua, JavaScript, HTML och CSS, men det är inget krav för tjänsten. Vi söker en person med rätt driv och som är redo att applicera sina erfarenheter från studierna vidare i arbetslivet! 

Dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos SATO. Du brinner för programmering och är en innovativ problemlösare. Du kan enkelt kommunicera med dina kollegor och chefer där du tar ansvar för din egen utveckling. Det är ett glatt och drivet gäng som längtar efter att ta emot dig!

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Göteborg, Mölndalsvägen
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Sofie Jonsson

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Strukturerad och kommunikativ person till Snap-on Equipment!

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Apr 29
Till Snap-on Equipment i Göteborg söker vi nu en Academy Coordinator. Du välkomnas till ett bolag som befinner sig i en spännande tillväxtfas och som verkar i en internationell miljö. Välkommen med din ansökan, löpande urval!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Snap-on Equipment en Academy Coordinator. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos vår kund. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se. I denna tjänst är du placerad i Göteborg, på kontoret i Västra Frölunda.

Arbetsuppgifter
Som Academy Coordinator kommer du att spela en central roll i att koordinera olika utbildningsaktiviteter. Dina ansvarsområden kommer att inkludera att administrera och fakturera utbildningsprogram, samt attrahera nya kunder genom att skapa inbjudningar och sprida information. Du kommer även att samarbeta med kollegor för att säkerställa kvaliteten på ditt arbete. Utöver ovanstående kommer du exempelvis att organisera personalevenemang, köpa in kontorsmaterial och arbeta med kontinuerlig förbättring inom olika områden.

I denna roll är det avgörande att kunna kommunicera flytande på både engelska och svenska. En stor del av ditt arbete kommer att innebära att hantera många kontaktytor och samarbeta med leverantörer. Därför är det viktigt att du är en "people person" och trivs med att interagera med olika människor och organisationer.

Vi söker dig som har:

• B-körkort 
• En flexibel och engagerad inställning samt förmågan att trivas i en roll med många kontaktytor
• Starka kommunikationsfärdigheter på både engelska och svenska
• Erfarenhet av system och admin - meriterande med tidigare erfarenheter i LMS

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen som Academy Coordinator. Som person är du driven och engagerad i ditt arbete. Du är nyfiken och hittar lösningar genom att våga ta initiativ och tänka nytt. Du har en social förmåga som innebär att du är lyhörd och kommunikativ oavsett vem i organisationen du talar med. Vidare har du ett helhetstänk, är duktig på att prioritera och har en god förmåga att driva dina frågor och arbete framåt. 

START: Enligt överenskommelse.
OMFATTNING: Heltid
STAD: Göteborg, Västra Frölunda
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Adrian Couture

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Strukturerad och kommunikativ person till Snap-on Equipment!

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Apr 24
Till Snap-on Equipment söker vi nu en Academy Coordinator. Du välkomnas till ett bolag som befinner sig i en spännande tillväxtfas och som verkar i en internationell miljö. Välkommen med din ansökan, löpande urval!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Snap-on Equipment en Academy Coordinator. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos vår kund. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se. I denna tjänst är du placerad i Göteborg, på kontoret i Västra Frölunda.

Arbetsuppgifter
Som Academy Coordinator kommer du att spela en central roll i att organisera och genomföra olika utbildningsaktiviteter. Dina ansvarsområden kommer att inkludera att ta fram kursmaterial, administrera och fakturera utbildningsprogram, samt attrahera nya kunder genom att skapa inbjudningar och sprida information. Du kommer även att samarbeta med kollegor över hela världen för att säkerställa att utbildningsprogrammen är effektiva och relevanta.

I denna roll är det avgörande att kunna kommunicera flytande på både engelska och svenska. En stor del av ditt arbete kommer att innebära att hantera många kontaktytor, inklusive att beställa delar och samarbeta med leverantörer. Därför är det viktigt att du är en "people person" och trivs med att interagera med olika människor och organisationer.

Vi söker dig som har:

• B-körkort 
• En flexibel och engagerad inställning samt förmågan att trivas i en roll med många kontaktytor
• Starka kommunikationsfärdigheter på både engelska och svenska

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen som Academy Coordinator. Som person är du driven och engagerad i ditt arbete. Du är nyfiken och hittar lösningar genom att våga ta initiativ och tänka nytt. Du har en social förmåga som innebär att du är lyhörd och kommunikativ oavsett vem i organisationen du talar med. Vidare har du ett helhetstänk, är duktig på att prioritera och har en god förmåga att driva dina frågor och arbete framåt. 

START: Enligt överenskommelse.
OMFATTNING: Heltid
STAD: Göteborg, Västra Frölunda
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Adrian Couture

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Elkonstruktör till Tribus i Göteborg!

Civilingenjör, konstruktion, elektronik
Läs mer Apr 2
Är du en nyfiken och lyhörd person som är intresserad av att fortsätta utvecklas inom elkonstruktion? Hos Tribus ges du möjligheten att kliva in i ett öppet arbetsklimat, där du får arbeta i spännande projekt där du ansvarar för leveransen gentemot Tribus kunder. Detta inom allt ifrån belysning till telesystem. Urvalet sker löpnade, så ansök redan idag!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker nu en elkonstruktör till Tribus i Göteborg. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Tribus. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Tribus önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se 

Arbetsuppgifter
Som elkonstruktör är du med och anpassar och implementerar Tribus lösningar gentemot deras kunder, som främst riktar sig till projekt inom bland annat sjukhus, skolor och idrottshallar, samt supportera dem intern men även extern internt i frågor kopplat till elkonstruktionen. Du kommer bli en del av ett team på 9 duktiga kollegor som tillsammans har en gedigen erfarenhet inom området, som ser fram emot att välkomna dig i arbetet!

I din roll som elkonstruktör är det viktigt att du på ett ansvarsfullt sätt och i prestigelös anda följer upp det du åtar dig, samt bidrar med innovativa idéer. Vi ser att du kommer både lyckas och trivas i rollen om du verkligen brinner för ditt arbete! 

Du erbjuds

• Att få ta del av en utvecklande organisation, där du ges möjlighet att växa inom bolaget.
• Frihet i dina arbetssätt, med möjlighet till att bolla dina pågående projekt tillsammans med dina kollegor
• En viktig roll i verksamheten där du verkligen får möjlighet att visa framfötterna! 

Vi söker dig som

• Har obehindrade kunskaper i det svenska och engelska språket, då det förekommer i det dagliga arbetet
• Eftergymnasial utbildning inom relevant område
• Det är meriterande om du har några års erfarenhet inom elkonstruktion där du kan bidra med dina erfarenheter inom området

Dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen. Vi ser att du som person är en kreativ lagspelare som kan erbjuda både struktur och ägandeskap i dina projekt. Du är även bra på att kommunicera med kunder likväl som kollegor, då rollen kräver kontinuerliga uppföljningar med berörda parter!

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Göteborg
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: sofie.jonsson@pn.se 

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Nyexaminerad elkonstruktör? - se hit!

Civilingenjör, konstruktion, elektronik
Läs mer Apr 2
Är du en nyfiken och lyhörd person som är intresserad av att fortsätta utvecklas inom elkonstruktion? Hos Tribus ges du möjligheten att kliva in i ett öppet arbetsklimat, där du får arbeta i spännande projekt där du ansvarar för leveransen gentemot Tribus kunder. Detta inom allt ifrån belysning till telesystem. Urvalet sker löpnade, så ansök redan idag!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker nu en elkonstruktör till Tribus i Göteborg. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Tribus. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Tribus önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se 

Arbetsuppgifter
Som elkonstruktör är du med och anpassar och implementerar Tribus lösningar gentemot deras kunder, som främst riktar sig till projekt inom bland annat sjukhus, skolor och idrottshallar, samt supportera dem intern men även extern internt i frågor kopplat till elkonstruktionen. Du kommer bli en del av ett team på 9 duktiga kollegor som tillsammans har en gedigen erfarenhet inom området, som ser fram emot att välkomna dig i arbetet!

I din roll som elkonstruktör är det viktigt att du på ett ansvarsfullt sätt och i prestigelös anda följer upp det du åtar dig, samt bidrar med innovativa idéer. Vi ser att du kommer både lyckas och trivas i rollen om du verkligen brinner för ditt arbete! 

Du erbjuds

• Att få ta del av en utvecklande organisation, där du ges möjlighet att växa inom bolaget.
• Frihet i dina arbetssätt, med möjlighet till att bolla dina pågående projekt tillsammans med dina kollegor
• En viktig roll i verksamheten där du verkligen får möjlighet att visa framfötterna! 

Vi söker dig som

• Har obehindrade kunskaper i det svenska och engelska språket, då det förekommer i det dagliga arbetet
• Eftergymnasial utbildning inom relevant område
• Det är meriterande om du har några års erfarenhet inom elkonstruktion där du kan bidra med dina erfarenheter inom området

Dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen. Vi ser att du som person är en kreativ lagspelare som kan erbjuda både struktur och ägandeskap i dina projekt. Du är även bra på att kommunicera med kunder likväl som kollegor, då rollen kräver kontinuerliga uppföljningar med berörda parter!

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Göteborg
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: sofie.jonsson@pn.se 

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Säljare till Live Expo i Göteborg sökes!

Account manager
Läs mer Apr 26
Gillar du att arbeta i en fartfylld miljö, driva försäljning och skapa fantastiska kundupplevelser? Just nu söker vi dig som vill vara en del av vårt team som Säljare hos Live Expo i Göteborg!

Information om tjänsten och om Live Expo
Professionals Nord söker i samarbete med Live Expo Säljare. Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du sedan anställs direkt hos Live Expo.

Live Expo arrangerar innovativa mässor, möten och events som kopplar samman människor och företag för affärer och nätverkande. Deras mötesplatser fungerar som scen för spännande nyheter och innovationer från både etablerade företag och uppstartsföretag. Med en bakgrund av erfarna entreprenörer, har Live Expo introducerat över hundra framstående mässor, flera av dem är nu ledande inom sina branscher. Just nu expanderar de och söker en entusiastisk Säljare för sitt Göteborgskontor. Det är en möjlighet för dig med en stark drivkraft att ta din karriär till nya höjder. Är du den Säljaren vi letar efter?

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Live Expos önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds:

• En trevlig och varm arbetsplats där du är viktig
• En tillväxtresa, där du tillsammans med företaget ska växa och utvecklas
• En långsiktig satsning på dig som Säljare
• En fast lön tillsammans med en konkurrenskraftig bonus baserat på prestation

Arbetsuppgifter
Ditt uppdrag är att sälja monterplatser och fylla vårt mässgolv med utställare och sponsorer. Din synliga roll på hallplanen innebär att du är en central del av mässevenemanget. Vi ser att du tar initiativ, arbetar målinriktat och skapar unika affärsupplevelser. Du får möjligheten att påverka och strukturerat arbeta mot försäljningsmål för nya mässkoncept. Från prospektering till uppföljning kommer du bygga värdefulla relationer över telefon och i fysiska möten, och dagligen driva försäljning av monterutrymme, kringtjänster och sponsring med hög energi och ambition.

Vi söker dig som har:

• Tidigare säljerfarenhet, meriterande med B2B försäljning
• Tidigare säljerfarenhet där telefon och mailkontakt har varit dina främsta verktyg
• Meriterande med erfarenhet inom media, sponsring, evenemang eller liknande, men all säljerfarenhet inom B2B är meriterande.

För att lyckas i rollen behöver du social kompetens, samt ha ett öga för affärsmöjligheter. Du är bra på att skapa förtroendeingivande och långsiktiga kundrelationer. Du är både lösningsorienterad och effektiv.

START: Enligt överenskommelse 
OMFATTNING: Heltid
STAD: Göteborg, kontoret ligger i Frölunda 
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Adrian Couture

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu