Göteborg: Orderhantering och kundservice

Hitta ansökningsinfo om jobbet Orderhantering och kundservice i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-25 // Varaktighet: Heltid

Kundservice med orderadministration. Vi söker dig som vill arbeta i en global koncern med lång erfarenhet och expertis inom skatt, ekonomi och juridik. Vår kund i Göteborg växer och söker därför en ny kollega med erfarenhet av kundkontakt och fakturahantering. Vi ser gärna att du som söker har god systemförståelse, gärna inom SAP, och ett serviceinriktat sätt. Om detta passar in på dig, är du varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

I tjänsten kommer dina arbetsuppgifter i huvudsak att bestå av orderläggning, fakturaservice samt ärendehantering, både via mail och telefon. Du kommer ingå i ett team om fyra personer som präglas av en bra teamkänsla där ni tillsammans börjar dagen med ett morgonmöte. Du och ditt team kommer arbeta uteslutande mot företagskunder. Det kommer även att finnas möjlighet till att jobba på distans två dagar i veckan, varav man arbetar resterande tre dagar på kontoret.

Tjänsten innefattar även mer komplexa administrativa uppgifter som kräver systemkunskap och förståelse, därför ser vi att du som söker har ett stort intresse för analys och systemhantering.

Vår kunds produkter riktar sig till kunder inom ekonomi ser vi också att du som söker har en bakgrund och god kunskap inom service och fakturering.

Arbetsuppgifter

- Ärendehantering, främst via mail men även telefon

- Fakturaservice

- Kundservice

- Orderläggning

- Systemadministration

Vi söker dig som
- Minst har en gymnasieexamen inom relevanta områden, med fördel ekonomi eller IT

- Har tidigare erfarenhet av kundservice, gärna mot B2B

- Är tekniskt kunnig och har mycket goda systemkunskaper, där SAP är meriterande

- Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

- Har bra generell datorkunskap, samt goda kunskaper inom Office-paketet

Det är meriterande om du har tidigare bokförings- och faktureringskunskaper.

Som person är du

- Serviceinriktad

- Självgående

- Ansvarstagande

- Flexibel

Övrig information

- Start: Omgående/enligt överenskommelse

- Omfattning: Heltid konsult uppdrag du blir anställd av A-hub

- Vi har kollektivavtal med unionen

- Placering: Göteborg

Vi går igenom urvalet löpande.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Kundtjänstmedarbetare.

Kundrådgivare till Volvo Car Retail i Tuve sökes!

Läs mer Apr 26
Spänn fast dig för en resa i bilbranschen med Volvo Car Retail!
Vill du vara en del av en dynamisk arbetsplats där bilkunskap, teknologi och kundfokus förenas? Här är din chans! Som kundrådgivare hos oss får du möjligheten att skapa minnesvärda kundupplevelser för våra kunder. Bli en del av bilrevolutionen och ansök idag för att ta nästa steg i din karriär!

OM FÖRETAGETVolvo Car Retail är en del av Volvo Cars och erbjuder nya och begagnade bilar samt verkstad- och servicetjänster av Polestar och Volvo. Genom hållbara produkter, innovativa lösningar och laddade upplevelser vill Volvo Car Retail göra betydande skillnad varje dag för våra kunder, anställda, branschen i stort och generationer på väg. Och vi gör det tillsammans. Vi finns representerade på 16 anläggningar i Stockholm, Göteborg och Enköping samt består av ca 800 medarbetare.

OM TJÄNSTEN
I rollen som kundrådgivare kommer att du att spela en central roll för kundernas behov och frågor, med fokus på att erbjuda digital kundrådgivning och support. Din huvudsakliga uppgift att tillhandahålla kundsupport via framför allt telefon men även mejl. Du kommer att erbjuda produktspecialiststöd för förmånsbilar och hantera frågor om produkter och tjänster relaterade till företagsbilarna. I tjänsten ingår också att registrera ärendena i det interna systemet. Vidare kommer du även att koordinera leveranser av nya bilar till kunder vilket innefattar att gå igenom logistiska detaljer. Du kommer också att föra dialoger kring verkstadsbesök och boka in dessa.
VEM ÄR DU?Du har en förmåga att lyssna och förstå varje kunds individuella behov. För att trivas i denna roll är det viktigt med en kundfokuserad inställning och ett intresse för bilbranschen. Vi ser även att du har mycket goda kommunikationsfärdigheter både muntligt och skriftligt, med förmåga att hantera flera ärenden samtidigt. För att lyckas i rollen har du en god förmåga att ta initiativ, arbeta flexibelt och en vilja att lära dig nya saker!
VI SÖKER DIG SOM
Har en fullständig gymnasieutbildning
Kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska
Har en god dator- och systemvana

Meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom service samt har ett intresse för eller erfarenhet av bilbranschen.

PRAKTISK INFORMATION Arbetsgivare: WorkzUppdragsgivare:Volvo Car RetailStart: Omgående, enligt överenskommelseOmfattning: Heltid, tillsvidareanställning med inledande provanställningLön: Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas Placering: Tuve, GöteborgArbetstider: Kontorstider, måndag till fredag
WORKZ ERBJUDER DIG
Workz specialiserar sig på kundservice och erbjuder dig en grundlig utbildning och träning inom service och kundhantering. Efter avslutad utbildning blir du en certifierad kundservicemedarbetare. Din karriärutveckling hos oss är helt upp till dina egna ambitioner, och vi stöttar dig fullt ut i din utveckling.
Som anställd hos Workz får du kollektivavtalsenliga villkor och en dedikerad operativ chef som utbildar och stödjer dig. Välkommen till Workz!
ANSÖKANVi genomför tester i vår rekryteringsprocess. Testet skickas till din mail direkt efter utförd intervju och behöver slutföras, för att bli en aktuell kandidat. Se gärna filmen om vår rekryteringsprocess. Kontakt: Vid frågor, kontakta vårt rekryteringsteam på rekrytering@workz.se

Ansök nu

Innesäljare till välkänt energibolag

Läs mer Apr 24
Om företaget
Bolaget presenteras vid första intervjutillfället med ansvarig rekryterare.

Din roll
Vi söker nu dig med hög energi och ett stort driv för att ta sig an kunder med stor servicekänsla. Sominnesäljare kommer du få bearbeta befintliga kunder och sälja in bolagetstilläggstjänster som erbjuds. Både för kunder som precis startat upp, men även de som varit kund underlängre perioder. Du ska ha ett stort självledarskap att nå dina försäljningsmål och du har ett högt driv föratt uppnå dessa mål genom god kvalité för varje säljsamtal med kund.För vår kund är det viktigt att deras säljare får en bra start. Därför får du bland annat en utförlig sälj- ochproduktutbildning i samband med uppstart. Bolaget jobbar ständigt med att bibehålla deras goda teamkänslamed teambuilding, tävlingar och annat roligt!Då det är du som representerar bolaget utåt mot kund så önskar vi att du har nedan kvalitéer
Stort intresse för försäljning
Goda språkfärdigheter inom svenska såväl som engelska
Högt driv för att lyckas, tävlingsinriktad och nyfiken
God datorvana, lätt för att ta dig an nya system
Hög social kompetens
Arbetslivserfarenhet av försäljning ses som mycket meriterande

Omfattning: Tidsbegränsat konsultuppdrag på heltid i 6 månader med chans till förlängningStart: 27/5 - 2024Slut: 29/11 - 2024Arbetstider: 08.30-17.00, måndag-fredagKontor: Centrala Göteborg
Rekryteringsprocessen
I denna rekryteringsprocesssamarbetar bolaget med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vipå Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare per mail på clara.strignert@clevry.com. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden

Ansök nu

Vi söker dig som tar studenten i juni

Läs mer Apr 23
Ska du snart ta studentenfrån gymnasiet och söker ditt nästa äventyr på heltid? Vill du utvecklas inom kundtjänst och service? Kickstarta karriären hos Teleperformance på en av våra kundtjänster med en fullt betalt utbildning i början av din tjänst!
I ditt arbete som kundservicemedarbetare kommer du att kommunicera med kunder via telefon, chatt eller mail där du på ett pedagogiskt sätt kommer förmedla information ochvara behjälplig kunden. Du kommer ingå i ett team med härliga kollegor och stark sammanhållning där utvecklingsmöjligheterna är goda. Arbetet är på kontoret på Backaplan.
Vi söker dig som:
Är serviceinriktad
Är bra på att arbeta i team
Vill utvecklas och ständigt strävar efter att lära sig mer
Är flytande i tal och skrift på svenska och engelska
Har en fullständigt gymnasieexamen

Du erbjuds:
En tillsvidareanställning på heltid
Stora möjligheter att växa såväl privat som professionellt
Ett glatt team med en stark gemenskap
Fräscha kontorslokaler
Lön och förmåner enligt kollektivavtal

Vi videointervjuar löpande och ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Jobba med Telias kundtjänst - inget CV krävs

Läs mer Apr 22
Söker du jobb som kundtjänstmedarbetare och är en person som motiveras av möjligheten att komma framåt i din yrkeskarriär? Lockas du av tanken på att kunna utvecklas långsiktigt på en arbetsplats? Då kan Telia i Göteborg som just nu söker flera kundtjänstmedarbetare vara din nästa arbetsgivare. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan till oss på Sprio!
Om jobbet som kundtjänstmedarbetare Administrera och hantera enklare supportärenden genom att ta emot inkommande samtal och mail från kunder
Hantera frågor om fakturor och betalningar
Arbeta med en enklare typ av merförsäljning genom att identifiera behov hos kunden, på så vis har du även möjlighet till provision/bonus
Din profil
Vi söker dig som har ett stort driv och engagemang. Vi ser gärna att du är tävlingsinriktad och tycker om att jobba mot målsättningar. Det är även positivt om du har ett intresse för försäljning, även om denna tjänst endast innefattar en enklare typ av sälj via inkommande samtal.
Vi erbjuder dig En fullt betald utbildning samt stora interna utvecklingsmöjligheter
Lön enligt kollektivavtal med möjlighet till bonus
En härlig gemenskap i fräscha lokaler
Friskvårdsbidrag, tjänstepension och andra förmåner enligt kollektivavtal
Arbetstider Tjänsten har en omfattning på 80–100 % vilket kommer fördelas över kundtjänstens arbetstider som är följande: Måndag - Fredag 08–19
Lördagar 09–18

Du erbjuds en provanställning som efter 6 månader övergårtill en tillsvidareanställning. Vår förhoppning är givetvis att du ser långsiktigt på denna tjänst, här får du alla förutsättningar att utvecklas i rollen och bli en stjärna inom service!

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare sökes till Telia

Läs mer Apr 22
Vi på Sprio söker dig som vill växa inom kundservice.Här kommer du arbeta med att ta inkommande samtal från kundersom har frågor om bland annat appar, smartphones, fiber och mobilabonnemang.
Vi värdesätter dina förmågor att identifiera kundens unika behov och erbjuda skräddarsydda lösningar. Genom att använda dina kommunikationsfärdigheter och produktkunskaper kommer du att kunna erbjuda merförsäljning och göra varje kundupplevelse exceptionell.
Vi söker dig som: Brinner för högklassig service
Är engagerad och tycker om att jobba mot högt uppsatta mål
Flytande i tal och skrift på svenska och har goda kunskaper i engelska
Vill jobba med merförsäljning
Har en fullständig gymnasieexamen
Vi erbjuder: En spännande tjänst med garanterade utvecklingsmöjligheter
En ung och modern arbetsmiljö med bland annat eget gym
En fullt betald utbildning i början av din anställning
Lön och förmåner enligt kollektivavtal samt en bonusmodell utan tak
Generösa säljtävlingar
Om företaget: Heltidstjänst på 80-100%
Måndag - Fredag 08:00 - 19:00
Lördagar 09:00 -18:00
Jobba efter ett schema
Fina och fräscha lokaler vid Backaplan

Låter detta som en tjänst för dig? Tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från A Hub AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från A Hub AB .

Event Director till Live Expo

Marknadschef
Läs mer Apr 9
Nu söker vi en vass projektledare som har goda erfarenheter från marknadsföring och event till Live Expo i Göteborg. Vi söker dig som brinner för möten, kommunikation och sälj. Är du driven, strukturerad och orädd – då är detta rollen för dig! På Live Expo erbjuds du utmaningar och utveckling i en bred roll där idérikedom, koncept och upplevelse är nyckelord.
Om rollen
Som Event Director på Live Expo kommer du att vara helhetsansvarig för flertalet mässor per år där du gör allt från att ta fram marknadsplan till att fylla mässan med relevant innehåll och genomföra eventen. Du arbetar strategiskt och kreativt för att attrahera utställare, föreläsare och besökare. Du agerar också beställare gentemot grafiker, digitala specialister och PR byrå. Du är helt ansvarig för att besökarantalen säkerställs och att mötesplatsen besöks av rätt personer och rätt besökarantal. Du är ytterst ansvarig för marknadsföring, innehåll och genomförande.
Exempel på arbetsuppgifter:
Ansvarig för koncept och strategi för marknadsplanen
Göra ut marknadsplan och tidsplan
Ta kontakt och förhandla med partners och leverantörer
Ansvara för budget
Säkerställa databasens storlek och kvalitet – utöka och mäta
Boka föreläsare och aktiviteter
Sälja in mässorna till samarbetsorganisationer

Din profil
Vi ser att du har en relevant eftergymnasial utbildning inom marknadsföring och minst ett par års erfarenhet i en liknande roll. Som person är du resultatdriven och relationsbyggande med ett gott sinne för förhandling. För att trivas bäst i rollen gillar du att ha många bollar i luften och är van att jobba i ett högt tempo på ett strukturerat och lösningsfokuserat sätt. Vidare ser vi att du:
Du gillar att ta ansvar, är en riktig doer och har mycket energi
Har erfarenhet av projektledning inom marknadsföring – du är en duktig marknadsförare
Är trygg i att leda och en van beställare av marknadsmaterial och digital kommunikation
Är en stark kommunikatör både muntligt och skriftligt
Tydliga ledarskapsegenskaper – du är vårt ansikte som representerar varumärket gentemot makthavare och press
Har erfarenhet av att ha lagt marknadsplaner med gott resultat

Om företaget
Live Expo producerar mässor och konferenser och startades av personerna bakom framgångssagan Easyfairs. Vi fokuserar på att arrangera Smarta mässor och event; mötesplatser inom IT, digitala lösningar, produktion 4.0 och övriga framtidsområden. Här sammankopplas människor och företag för att göra affärer, nätverka och inspireras av varandra. Med ett fulladdat innehåll inspirerar, utvecklar och uppdaterar vi vår mässpublik och gör dem redo för något nytt. Vi skapar mötesplatser där nyheter och innovationer visas för första gången av både etablerade företag och startups. Här skapas nya insikter som i sin tur genererar spännande och nya affärsmöjligheter som gör skillnad för både säljare och inköpare.
Vi gör det möjligt för våra mässbesökare att bli de första att uppleva ”nästa stora grej” inom hi-tech, samhällsutveckling och affärsutveckling. Våra event förbereder dig inte bara på förändring – de ger energi och gör dig fullt förberedd att ta dig an utveckling och transformation. Allt för att du enkelt, tryggt och med fullt självförtroende ska kunna navigera dagens innovationsrevolution.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du är placerad på Live Expos huvudkontor i Göteborg, vi arbetar i team och det är av yttersta vikt att vi arbetar på kontoret, vi tror att vi blir starka tillsammans. Vi intervjuar löpande så vänta inte med din ansökan. Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. Så har du frågor om rollen kontakta John Andersson på: john@a-hub.se Mobil 0731523129

Ansök nu

Associerad sales partner

Account manager
Läs mer Apr 8
Vill du vara med och utveckla branschen?Arbeta som affärspartner och sälja in rekryterings och konsultlöningar inom kvalificerade tjänstemän.
A-hub erbjuder en arbetsplats som aldrig står still. Vi tror på kraften i ambition och viljan hos människor att utvecklas under stort eget ansvar. Med högt engagemang och rätt inställning så finns det inga begränsningar för hur långt vi kan nå tillsammans.
För att möta den enorma efterfrågan på nytänk, flexibilitet och för att utmana det traditionella tar vi oss an marknaden med helt lokalägda bolag som verkar under ett gemensamt varumärke.
VI SÖKER DIG SOM;
Vi söker dig som brinner för för affärer och försäljning. Du ser stora möjligheter inom konsult och rekryteringsbranschen.
- Har dokumenterade försäljningsframgångar och önskan att kunna påverka din egen intäkt till stor del.
- Stort engagemang och trivs med att utmana det traditionella. Du är en person som ser möjligheter och har stort mod.
- En önskan om att få vara med och påverka utvecklingen av ett bolag. Vi inom A-hub gruppen vill knyta till oss partners och kollegor som tror på den egna kraften i genomförandet.
- Drivs av att göra affärer och skapa resultat tillsammans med likasinnade.VI GER DIG;
Du kommer arbeta tillsammans med branschen bästa leveransorganisation som kommer leverera på de uppdrag som du sålt in. Du har möjlighet att rikta din försäljning mot de tjänsteområden där du har din främsta kompetens.
Stöd, struktur och ett växande - starkt varumärke att bygga dina drömmar på! Riktigt härliga kollegor som tillsammans skapar arbetsglädje varje dag. Att jobba hos A-hub innebär både frihet och möjligheter, här får du chansen att utnyttja din fulla potential.
Vår vision är att göra det enkelt för ambitiösa människor att ta nästa kliv i karriären och på riktigt vara med och ta del av framgångarna tillsammans.
Vi tror på kraften i entreprenörskapet och den lokala kännedomen/nätverkandet!
ANSÖKAN;
Är du nyfiken på att höra mer? Kontakta John Andersson john@a-hub.se, 0731523129 för mer info
För ett gott samarbete tror vi att du har förmågan och viljan att överträffa förväntningar. Personer som uppmuntrar istället för att begränsa och som inte glömmer bort att ha roligt och fira längs vägen.
ÖVRIG INFORMATION OM TJÄNSTEN
Start: Enligt överenskom
Lön:Provisionsbaserad, vi erbjuder en expansivmodell där det finns möjlighet att vara anställd eller verka som underkonsult.
Omfattning: Heltid
Placering: Göteborg eller annan ort i väst Sverige

Ansök nu

Associerad Rekryteringskonsult

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Apr 8
Vill du vara med och utveckla branschen?
A-hub erbjuder en arbetsplats som aldrig står still. Vi tror på kraften i ambition och viljan hos människor att utvecklas under stort eget ansvar. Med högt engagemang och rätt inställning så finns det inga begränsningar för hur långt vi kan nå tillsammans.
För att möta den enorma efterfrågan på nytänk, flexibilitet och för att utmana det traditionella tar vi oss an marknaden med helt lokalägda bolag som verkar under ett gemensamt varumärke.
Hos oss på A-hub får du ett sammanhang men också en stor personlig frihet och bra digitala plattformar för att du skall kunna leverera rekryteringar av högsta nivå.
VI SÖKER DIG SOM;
Vi söker dig som trivs i branschen. Du ser stora möjligheter inom konsult och rekryteringsbranschen. Du vill arbeta i en 360 roll där du får skapa bra upplevelser för kunden och kandidaterna.
Du har några års erfarenhet från branschen och driver idag en egen rekryteringsverksamhet eller arbetar som rekryteringskonsult hos någon av våra konkurrenter.
Vi söker erfarna rekryteringskonsulter för anställning, men även dig som vill jobba som associerad rekryteringskonsult. Du väljer själv!
Stort engagemang och trivs med att utmana det traditionella. Du är en person som ser möjligheter och vi ta del av intäkterna som du genererar.
En önskan om att få vara med och påverka utvecklingen av ett bolag. Vi inom A-hub vill knyta till oss partners och kollegor som tror på den egna kraften i genomförandet.
Du är en rekryteringskonsult som trivs med både försäljningen och leveransen.

ANSÖKAN;
Är du nyfiken på att höra mer? Kontakta John Andersson john@a-hub.se, 0731523129 för mer infoVi sökerpersoner som uppmuntrar istället för att begränsa och som inte glömmer bort att ha roligt och fira längs vägen.
ÖVRIG INFORMATION OM TJÄNSTEN
Start: Enligt överenskommelse
Lön: Provisionsbaserad, vi erbjuder en expansivmodell där det finns möjlighet att vara anställd eller verka som underkonsult.
Omfattning: Heltid
Placering: Göteborg eller annan ort i väst Sverige

Ansök nu

Projektledare för maskininköp

Inköpare
Läs mer Apr 2
För kunds räkning söker vi nu en erfaren projektledare för maskininköp till ett av Sveriges största industribolag.Är du en erfaren projektledare med passion för teknik och innovation? Trivs du i en miljö där du får kombinera dina färdigheter inom maskininköp med att leda projekt från idé till genomförande? Om detta stämmer in på dig, kan du vara den perfekta kandidaten vi söker!
Som projektledare för maskininköp kommer du att spela en avgörande roll i teamet. Du kommer att ansvara för hela processen från behovsanalys, utvärdering av tekniska lösningar, förhandling med leverantörer, till implementering och uppföljning av nya maskiner och utrustning. Ditt arbete kommer att ha en direkt inverkan på företagets produktivitet och lönsamhet.
Som projektledare för manskininköp kommer du att:
Genomföra behovsanalyser och utvärdera potentiella maskininköp utifrån tekniska specifikationer och affärsmässiga krav.
Skapa och underhålla relationer med leverantörer
Förhandla avtal och priser.
Fatta beslut om tekniska lösningar.
Leda och hantera projekt relaterade till inköp och implementering av nya maskiner och utrustning.
Rapportera projektets framsteg till ledning och andra insatser.


Vi söker dig som:
Har teknisk kompetens och projektledningsfärdigheter.
Har erfarenhet av inköp av maskiner.
Har erfarenhet av att leda det tekniska utvecklingsarbetet relaterat till inköp av maskiner för produktionsändamål.


Starta: Enligt överenskommelse.
Placering: Göteborg
Anställning: Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss på A-hub.
Vid eventuella frågor kontakta adela.zingmark@a-hub.se

Ansök nu

Projektör Elnät

Elingenjör
Läs mer Apr 2
A-hubs vision är att vara källan och själva nätverket för ambition. Vi vill förändra branschen och föra ambitiösa människor snabbare, enklare och rättvisare till sina drömjobb genom en mer digital process som gör det möjligt att hålla högsta kvalitet.
För vår kunds räkning söker vi nuerfarna och kunniga projektörer inom elnät för att bidra till spännande projekt inom låg- och högspänningsnät samt stationer förGöteborg Energi.
Vår kund är specialiserade inom energibranschen, men de tar också uppdrag inom andra sektorer såsom detaljhandeln, tillverkningsindustrin och den offentliga sektorn. Detta breddar deras kompetensområde och ger flexibilitet att stödja olika verksamheter.
Med en platt organisation är vägen till beslutsfattarna kort. Det finns därför en stor möjlighet att påverka både företagets och din personliga utveckling. Genom rätt ledarskap strävar vår kund efter att skapa optimala förutsättningar för sina medarbetare.
Dina ansvarsområden:
Projektera låg- och högspänningsnät samt stationer.
Upprätta kompletta projekteringshandlingar och samordna interna och externa delar vid projektering.
Utföra nätberäkningar, analyser och tekniska utredningar för att bedöma olika handlingsalternativ.

Din bakgrund:
Minst 4 års erfarenhet inom distributionsnät/lokalnät för 0,4-20 kV.
Självständigt utfört projektering inom distributionsnät/lokalnät för 0,4-20 kV innehållande olika kundanslutningar och stationer.
Erfarenhet av projektering i stadsmiljö.
Erfarenhet från EBR gällande projektering distributionsnät/lokalnät för 0,4-20 kV.
Självständigt arbetat med tillståndsansökningar för bygglov och rivning, ledningsrätt och servitutsavtal hos olika myndigheter och fastighetsägare.
Kan självständigt upprätta färdiga ritningar och posta/dokumentera projekt.
Kan delta i stadsutvecklingen genom att föra bolagets talan i planprocessen.
Har kännedom om AMA-Anläggning och AMA-El gällande projektering distributionsnät/lokalnät för 0,4-20 kV.

Krav:
Teknisk utbildning (gymnasium/högskola/universitet) inom elkraft eller likvärdig erfarenhet.
Dokumenterad ESA-utbildning Grund och Arbete.
Dokumenterad Arbete på Väg-utbildning.
Dokumenterad BAS-P utbildning.
Grundläggande kunskaper i nätplaneringssystem såsom dpPower (Digpro dpSpatial) eller liknande, AutoCAD och Excel.
Självständig och teamorienterad.
B-körkort.
God kommunikationsförmåga på svenska.

ÖVRIG INFORMATION
Start: Enligt överenskommelse.
Arbetstider: Heltid.
Plats: Göteborg.
Anställningsform: Detta uppdrag är en rekrytering och anställningen sker direkt hos vår kund.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Beredare Inom Elnät

Elingenjör
Läs mer Mar 22
A-hubs vision är att vara källan och själva nätverket för ambition. Vi vill förändra branschen och föra ambitiösa människor snabbare, enklare och rättvisare till sina drömjobb genom en mer digital process som gör det möjligt att hålla högsta kvalitet.

För vår kunds räkning letar vi efter en noggrann och skicklig beredare för att ta fram detaljerade underlag till bygghandlingar för eldistributionsnät för Göteborg Energi.

Vår kund är specialiserade inom energibranschen, men de tar också uppdrag inom andra sektorer såsom detaljhandeln, tillverkningsindustrin och den offentliga sektorn. Detta breddar deras kompetensområde och ger flexibilitet att stödja olika verksamheter.

Med en platt organisation är vägen till beslutsfattarna kort. Det finns därför en stor möjlighet att påverka både företagets och din personliga utveckling. Genom rätt ledarskap strävar vår kund efter att skapa optimala förutsättningar för sina medarbetare.

Dina ansvarsområden:

- Skapa detaljerade underlag till bygghandlingar såsom mängdförteckningar, ritningar och specifikationer.

- Hantera kommunikationen med projektörer, projektledare och andra ledningsägare.

- Arbeta både självständigt och i grupp för att säkerställa att projektets krav och mål uppfylls.

Din bakgrund:

- Teknisk utbildning (gymnasium/högskola/universitet) inom elkraft eller likvärdig erfarenhet.

- Minst 4 års erfarenhet inom distributionsnät/lokalnät för 0,4-20 kV.

- Egenhändigt skapat beredning inom distributionsnät/lokalnät för 0,4-20 kV innehållande olika kundanslutningar och stationer.

- Erfarenhet av beredning i stadsmiljö.

- Självständigt sökt erforderliga markavtal och tillståndsansökningar hos olika myndigheter.

- Kännedom om AMA-Anläggning gällande beredning distributionsnät/lokalnät för 0,4-20 kV

- Dokumenterad ESA-utbildning Grund och Arbete.

- Dokumenterad Arbete på Väg-utbildning.

- Dokumenterad BAS-P/U utbildning.

- Grundläggande förståelse av nätplaneringssystem såsom dpSpatial eller liknande, AutoCAD och Excel.

- Självständig och teamorienterad.

- God kommunikationsförmåga på svenska i tal och skrift.

- B-körkort.

ÖVRIG INFORMATION

Start: Enligt överenskommelse.

Arbetstider: Heltid.

Plats: Göteborg.

Anställningsform: Detta uppdrag är en rekrytering och anställningen sker direkt hos vår kund.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu