Göteborg: Personal till butiksturné i Göteborgs området, start 29 april

Hitta ansökningsinfo om jobbet Personal till butiksturné i Göteborgs området, start 29 april i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-25 // Varaktighet:

Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare.
Här kommer en förfrågan inför en butiksturné i Göteborgs/Borås området, start 29 april.
Vi söker nu dig med körkort som skulle känna dig trygg med att jobba självständigt med denna butiksturné. Under 6 veckor så ska två olika varumärken marknadsföras i matbutiker och du kommer ha allt material förutom maten med dig i bilen för att kunna montera upp och ner i dem olika butikerna. Noter att du måste kunna samtliga dagar för att kunna ansöka till uppdraget.

Dag, datum, tid:
Måndag, 29 april, gemensam utbildning i Stockholm.
Onsdag - lördag v18-23.
Arbetstider ca 11-20.00.


Lön: 1400kr/dagarvode (ink. 12% i semesterersättning)


Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis:
1. Maila med rubriken "Turné GBG 24" till Yasmine@eventpersonal.se
2. Skriv vad du gjort tidigare inom event och och service med annan relevant bakgrund
3. Bifoga CV och ett nytaget foto
4. Skriv ditt aktuella mobilnummer
5. Motivera varför detta uppdrag skulle passa dig
Om du inte redan finns registrerad som personal på vår hemsida, så lägg gärna upp en profil. Då kommer vi att kontakta dig gällande framtida jobbförfrågningar direkt via mail.
Ansök direkt då vi tillsätter tjänsten snarast.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Informatör/Kommunikatör

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Informatör/Kommunikatör.

Webbredaktör till webbsupport/produktägare vid Göteborgs universitet

Läs mer Maj 8
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Kommunikationsenheten vid Göteborgs universitet har i uppdrag att samordna, förvalta och utveckla universitetets webbkanaler. Vi söker nu en webbredaktör till vår webbsupport som även kommer att vara produktägare för vår medarbetarportal i SharePoint, fördelningen är ca 50/50 mellan de båda uppdragen.

Placeringen är på Kommunikationsenheten som är en del av universitetets gemensamma förvaltning. Här arbetar cirka 35 medarbetare med expertkompetens inom kommunikationsområden så som digitala kanaler, systemförvaltning, visuell identitet, internkommunikation, forskningskommunikation, studentrekrytering, event och strategiskt kommunikationsstöd till ledning och verksamhet.  

Vi har våra lokaler i Vasastan i centrala Göteborg. 

 

Arbetsuppgifter 
Som redaktör i webbsupporten kommer du att ge tekniskt och visst redaktionellt stöd och support till universitetets användare av vårt CMS-verktyg Drupal, Medarbetarportalen i SharePoint samt i PIM-verktyget Akeneo, som används för att skapa kurs- och programbeskrivningar i vår digitala utbildningskatalog. Du kommer att ge universitetets webbredaktörer stöd och utbildning i att skapa för att underlätta deras arbete för att höja kvalitén på universitetets webbplatser.

Som produktägare för vår Medarbetarportal kommer du att vara en av nyckelpersonerna som fokuserar på plattformens förvaltning och utveckling i nära samarbete med huvudredaktören för Medarbetarportalen. Din huvudsakliga uppgift är att samordna krav från intressenter för att skapa högsta möjliga värde för våra medarbetare. Rollen är både strategisk och operativ och innebär att sätta upp tydliga mål, planerar och hanterar backlogen, kravställare ny funktionalitet, samt följer upp resultat. Som produktägaren är du en viktig länk mellan innehåll och kommunikationsstrategiska perspektiv och utvecklingsteam.

God kunskap om och intresse för de regelverk och planer som styr universitetet eller annan offentlig förvaltning är viktigt för anställningen. Att du kan bereda ärenden, ta fram beslutsunderlag, dokumentera och göra uppföljningar är en självklarhet.  Du kommer att arbeta nära andra inom organisationen för att säkerställa portalen. Tillsammans med dina kollegor kommer du att medverka till att förbättra processer och rutiner i enhetens webbarbete.

 

Egenskaper som är värdefulla
Du har ett genuint intresse för utvecklingen inom webbområdet och trivs i en samarbetskultur. För att trivas i rollen behöver du uppskatta både de mer analytiska och de mer praktiska delarna av arbetet. Du är en problemlösare och kan hantera olika intressen samtidigt. Att kunna samarbeta och dra nytta av andras expertis för att nå gemensamma mål är nödvändigt för tjänsten.
Du kommer att finnas mitt i verksamheten och behöver därför ha lätt för att knyta kontakter och kunna samarbeta med olika delar i en stor organisation. Lyhördhet, pedagogisk förmåga och att värdesätta god service gentemot organisationen är viktiga egenskaper. Du kan sätta dig in i verksamhetsbehov och målgruppers förväntningar.  Din erfarenhet inom offentlig sektor är en fördel, då det är viktigt att ha kunskap om specifika utmaningar som finns och de krav som ställs på den offentliga sektorn.

 

Kvalifikationer 
Krav


• Krav på relevant högskoleutbildning
• Krav på erfarenhet av liknande arbete
• Krav på tekniskt kunnande i ett eller flera webbpubliceringsverktyg
• Krav på erfarenhet av arbete i SharePoint
• Krav på kunskap om tillgänglighet och användbarhet på webb
• Krav på kunskap om webbanalys och uppföljningsarbete
• Krav på erfarenhet av redaktionellt innehållsarbete för webb
• Krav på mycket goda kunskaper i svenska och förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift
• Krav på goda kunskaper i engelska

 

Meriterande


• Meriterande med erfarenhet av arbete i publiceringsverktyget Drupal
• Meriterande att ha arbetat med ärendehanteringssystemet JIRA
• Meriterande att ha arbetat med Siteimprove
• Meriterande att ha arbetat med stora komplexa webbplatser
• Meriterande med erfarenhet av att omsätta verksamhets – och målgruppsbehov till utvecklingskrav
• Meriterande med erfarenhet av att ta fram och kommunicera vision och produktmål
• Meriterande med erfarenhet av att hantera backlog   
• Meriterande med erfarenhet av att hålla utbildningar och presentationer
• Meriterande med erfarenhet av arbete inom högskolesektorn

 

Anställning
Tidsbegränsad anställning i en omfattning av 100 %, heltid. Vikariat från och med 1 september 2024 till 31 augusti 2025. Din anställningsbenämning kommer att vara webbredaktör. Individuell lönesättning tillämpas.

 

Information om anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta:

Lisbeth Kinnunen, sektionschef, tel. 031-786 1065, Lisbeth.Kinnunen@gu.se

 

Fackliga kontaktpersoner
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: Så blir du en av oss | Göteborgs universitet (gu.se)

 

Ansökan
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal som du når via www.gu.se

Ansökan ska innehålla CV, personligt brev och kopior av intyg. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

 

Sista ansökningsdag
Ansökan ska vara inkommen senast 30 maj 2024.

 

 

 

 

 

 

 

 

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Marketing & Communicator Coordinator till Greencarrier

Läs mer Dec 11
Greencarrier Group is an international transport and logistics company. We operate through five business areas: Greencarrier Consolidators, Greencarrier Liner Agency, Hecksher, Lakeway Link and Swedish East India Company (SOIC). Greencarrier Group was founded in Sweden in 2000 and is headquartered in Gothenburg. With 16 offices in 13 countries, we serve customers globally through our own networks and close collaboration with partners around the world. We believe in possibilities and focus on sustainability, knowledge, and innovation. www.greencarrier.com

Do you want to know how it to work at Greencarrier? (https://www.youtube.com/watch?v=__Pwb1oC54c)

Greencarrier is growing and expanding the communication and marketing team. We're looking for someone who wants to work broadly with marketing and communication globally.

The role involves working closely with our Head of Communications to build our brand, create awareness across all our markets, produce appropriate communication adapted for our target groups, and proactively develop the way we work with communication. You will collaborate closely with our business area managers, HR team, and management team. Greencarrier has a strong value-driven culture where Commitment, Involvement, Humour and Joy is essential.

Main Responsibilities as Marketing and Communication Coordinator:

- Build the brand globally together with the team

- Develop and drive digital marketing in social media

- Newsletters, website updates, blogs, post, PR

- Content creation - text, images and video

- Analysis and follow-ups

- Marketing materials such as PPTs

- Events and merchandise support

- Overall marketing support to the group

To succeed in this role, we believe you have:

- Post-secondary education in marketing and communication

- Minimum of 3 years' experience in marketing and communication

- Project management skills and capabilities

- Experience from building a global brand

- Fluent English with experience of work B2B communication

- Expert in image/content editing tools



As a person we believe you enjoy working together in a company with a strong entrepreneurial spirit where you are an important part of the team, contributing to an inclusive and positive atmosphere.



Interested? Great! Answer a few questions and tell us why we're a perfect match.

We love people and really want to meet, we work from our office in Gothenburg, where this position is located.)

Ansök nu

Communication Coordinator

Läs mer Maj 15
We are Zeekr Technology Europe. Powered by engineers and creative minds from all over the world. Located in Gothenburg, Sweden, one of the leading mobility innovation grounds worldwide. Established in 2013 as CEVT and began with the mission to create a revolutionary modular vehicle architecture, CMA. As of 2024, CEVT is now Zeekr Technology Europe, signaling our belonging within Zeekr. Delivering intelligent, sustainable, and user centric technology and software for tomorrow's electric mobility today.
This is what you will do most of the time:
Manage and grow the organization’s social media presence, including creating and scheduling posts, engaging with followers, and monitoring analytics.
Assist in the development and implementation of internal communication strategies to ensure employees are informed and engaged.
Ensure all communications are consistent with the organization’s brand identity and messaging.
Assist in the planning and execution of events.
Stay up to date with industry trends and benchmark competitors to identify new opportunities.
Support the PR/Com team with administrative tasks.

Skills & requirements
Required degree in Communications, Marketing, Public Relations, Journalism, or a related field.
Proven experience managing social media platforms and content creation.
Ability to craft clear, engaging, and persuasive messages for various audiences.
Skilled in expressing yourself in writing as well as adapting messages based on the target group.
Familiarity with Adobe Creative Suite (Photoshop, Illustrator, InDesign) is a plus.
Ability to analyze metrics and generate reports to measure the effectiveness of communication strategies.
Creative and can contribute with new innovative ideas.
Proactive and self-driven with the ability to work independently and take initiative when needed.
Excellent language skills in English, written and spoken.
Eagerness and a willingness to learn and adapt in fast-paced environment.
Ability to work under high pressure and tight deadlines, excellent time management skills.



?We believe in teams that take maximum advantage of strengths inherent in diversity and inclusion. We find that inclusive and balanced working teams increase group dynamics, creativity and new approaches to solutions.
Apply today, we will perform ongoing selection during the application period.
We look forward to hearing from you.
Please note that due to GDPR, we can only accept applications and CVs sent through the recruitment system, not via email or other channels.
Working at Zeekr Technology Europe
More than 900 researchers and engineers in Gothenburg, Sweden. Delivering intelligent, sustainable, and user centric technology and software for tomorrow's electric mobility today. We thrive on speed, innovation, and collaboration. We aim to adapt and lead change. Join our vibrant team now.

Ansök nu

Communication Coordinator

Läs mer Maj 14
We are Zeekr Technology Europe. Powered by engineers and creative minds from all over the world. Located in Gothenburg, Sweden, one of the leading mobility innovation grounds worldwide. Established in 2013 as CEVT and began with the mission to create a revolutionary modular vehicle architecture, CMA. As of 2024, CEVT is now Zeekr Technology Europe, signaling our belonging within Zeekr. Delivering intelligent, sustainable, and user centric technology and software for tomorrow's electric mobility today.
This is what you will do most of the time:
Manage and grow the organization’s social media presence, including creating and scheduling posts, engaging with followers, and monitoring analytics.
Assist in the development and implementation of internal communication strategies to ensure employees are informed and engaged.
Ensure all communications are consistent with the organization’s brand identity and messaging.
Assist in the planning and execution of events.
Stay up to date with industry trends and benchmark competitors to identify new opportunities.
Support the PR/Com team with administrative tasks.

Skills & requirements
Required degree in Communications, Marketing, Public Relations, Journalism, or a related field.
Proven experience managing social media platforms and content creation.
Ability to craft clear, engaging, and persuasive messages for various audiences.
Skilled in expressing yourself in writing as well as adapting messages based on the target group.
Familiarity with Adobe Creative Suite (Photoshop, Illustrator, InDesign) is a plus.
Ability to analyze metrics and generate reports to measure the effectiveness of communication strategies.
Creative and can contribute with new innovative ideas.
Proactive and self-driven with the ability to work independently and take initiative when needed.
Excellent language skills in English, written and spoken.
Eagerness and a willingness to learn and adapt in fast-paced environment.
Ability to work under high pressure and tight deadlines, excellent time management skills.

We believe in teams that take maximum advantage of strengths inherent in diversity and inclusion. We find that inclusive and balanced working teams increase group dynamics, creativity and new approaches to solutions.
Do you want to join us on our journey?
Contact Sofie Martinsson, sofie.martinsson@zeekrtech.eufor questions
Last application date: 2024-05-24
Apply today, we will perform ongoing selection during the application period. We look forward to hearing from you.
Please note that due to GDPR, we can only accept applications and CVs sent through the recruitment system, not via email or other channels.
Working at Zeekr Technology Europe
More than 900 researchers and engineers in Gothenburg, Sweden. Delivering intelligent, sustainable, and user centric technology and software for tomorrow's electric mobility today. We thrive on speed, innovation, and collaboration. We aim to adapt and lead change. Join our vibrant team now.
Supportive and creative work environment
30 days of vacation and additional 8 days paid ATK- days annually
Annual STI program to reward your performance
Flexible workplace with possibility to work from home 2 days a week

#LI-KLD

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Eventpersonal i Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Eventpersonal i Sverige AB .

Servicepersonal till Allum Köpcentrum i Partille, start 2 april

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Feb 20
Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare.
Här kommer en förfrågan gällande personal till en ny parkeringsaktör i Allum, Partille.
Vi söker nu personal till vår kund denna period för att ge besökarna information om det nya parkeringssystemet på plats, det kommer finnas automater och besökarna kan även använda sig av appen. Men inte ska finnas på plats för att synas och hjälpa till att det behövs. Vi ser att du är serviceinriktad, gärna lite teknisk, lösningsorienterad och en ambassadör.


Dag, datum och tid:
Tisdag, 2 april, kl13-18.00
Onsdag, 3 april, kl13-18.00
Torsdag, 4 april, kl13-18.00
Fredag, 5 april, kl13-18.00
Lördag, 6 april, kl12-17.00


Lön: 127,6kr/H (+12% i semesterersättning 17,4kr/h =145kr/h)


Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis:
1. Maila med rubriken "Allum april -24" till Yasmine@eventpersonal.se
2. Skriv vad du gjort tidigare inom event och och service med annan relevant bakgrund
3. Bifoga CV och ett nytaget foto
4. Skriv ditt aktuella mobilnummer
5. Motivera varför detta uppdrag skulle passa dig och bekräfta din tillgänglighet
Om du inte redan finns registrerad som personal på vår hemsida, så lägg gärna upp en profil. Då kommer vi att kontakta dig gällande framtida jobbförfrågningar direkt via mail.
Ansök direkt då vi tillsätter tjänsten snarast.

Ansök nu

Personal till påskevent i Allum, 29 mars

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Mar 19
Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare.
Här kommer en förfrågan inför ett påskevent i Allum, 29 mars.
Vi söker nu dig som älskar sociala sammanhang och högtider. Våran kund har ett påskevent och behöver hjälp på plats med att dela ut påskmust, ballonger och snittar. Vi ser gärna att du jobbat med något liknande tidigare.


Dag, datum, tid:
Fredag, 29 mars, kl10-16.00


Lön: 132kr/H (+12% i semesterersättning 18kr/h =150kr/h)


Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis:
1. Maila med rubriken "Påsk GBG 24" till Yasmine@eventpersonal.se
2. Skriv vad du gjort tidigare inom event och och service med annan relevant bakgrund
3. Bifoga CV och ett nytaget foto
4. Skriv ditt aktuella mobilnummer
5. Motivera varför detta uppdrag skulle passa dig
Om du inte redan finns registrerad som personal på vår hemsida, så lägg gärna upp en profil. Då kommer vi att kontakta dig gällande framtida jobbförfrågningar direkt via mail.
Ansök direkt då vi tillsätter tjänsten snarast.

Ansök nu

Personal till julmarknad på Liseberg, november - januari

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Okt 23
Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare.
Personal till uppdrag på Liseberg under november till januari.
Vi söker nu flera personer till ett längre projekt där du kommer jobba med att visa och sälja barnkläder inför jul. Vi söker dig som är glad, utåtriktad och som älskar att prata med människor. Jobbet kommer vara förlagt över flera dagar i veckan och du kommer att arbeta självständigt så det är viktigt att du känner dig bekväm med det. Du bör vara ett energiknippe som vågar agera samt att det är viktigt att du har säljerfarenhet sedan tidigare. Eftersom man informerar och säljer produkter så behöver du behärska det svenska språket utan problem.


Dagar och tider:
November
Lördag-sön 18-19 nov 11:30-22:00
Fredag-sön 24-26 nov cirka 11:30-22:00


December
Fredag-sön 1-3 december cirka 11:30- 22:00
Onsdag-sön 6-17 december cirka 11:30-21:00
Måndag-lör 18-30 december cirka 11:30-21:00
(ej 24-25 dec)


Januari
Tisdag-sön 2-7 januari 12:00-20:00


Lön: 132kr/H (+12% i semesterersättning 18kr/h =150kr/h)


Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis:
1. Maila med rubriken "Sthlm nov -23" till Yasmine@eventpersonal.se
2. Skriv vad du gjort tidigare inom event och och service med annan relevant bakgrund
3. Bifoga CV och ett nytaget foto
4. Skriv ditt aktuella mobilnummer
5. Motivera varför detta uppdrag skulle passa dig
6.Om du inte redan finns registrerad som personal på vår hemsida, så lägg gärna upp en profil. Då kommer vi att kontakta dig gällande framtida jobbförfrågningar direkt via mail.
Ansök direkt då vi tillsätter tjänsten snarast.

Ansök nu

Tomte till galleriauppdrag i Göteborg, 16.17 och 22 december

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Nov 20
Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare.
Personal till juluppdrag i Göteborg i december.
Vår kund har hand om juldekorationerna i en galleria och söker inför jul en man som kan agera tomte. Barnkär, gärna gjort något liknande innan och social. Vi ser gärna att samma person kan samtliga dagar.


Dagar och tider:
16,17,22 december
Eftermiddagar om minst 4H


Lön: 140,8kr/H (+12% i semesterersättning 19,2kr/h =160kr/h)


Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis:
1. Maila med rubriken "GBG tomte -23" till Yasmine@eventpersonal.se
2. Skriv vad du gjort tidigare inom event och och service med annan relevant bakgrund
3. Bifoga CV och ett nytaget foto
4. Skriv ditt aktuella mobilnummer
5. Motivera varför detta uppdrag skulle passa dig
6.Om du inte redan finns registrerad som personal på vår hemsida, så lägg gärna upp en profil. Då kommer vi att kontakta dig gällande framtida jobbförfrågningar direkt via mail.
Ansök direkt då vi tillsätter tjänsten snarast.

Ansök nu

Tomtenissa till centrumevent i Kungsbacka under december månad

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Okt 30
Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare.
Här kommer nu en förfrågan om ett uppdrag i Kungsbacka, under december månad.
Vi söker nu service och utåtriktad personal till julfirande i Kungsbacka, kunden önskar en person på plats som agerar Tomtenissa i centrumet. Aktiviteten på plats kommer vara att Tomten kommer och Nissan ska du assistera detta, hålla koll på kön, ta emot önskelistor mm. Vi ser att du är barnkär, inte har några problem att klä ut dig och gå in i roll.


Dagar och tider:
Lördag, 2 dec, 11.00-18.00
Söndag, 3 dec, 11.30-16.30
Lördag, 9 dec, 11.30-16.30
Söndag, 10 dec, 11.30-16.30
Lördag, 16 dec, 11.30-16.30
Söndag, 17 dec, 11.30-16.30


Lön: 140,8kr/H (+12% i semesterersättning 19,2kr/h =160kr/h)


Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis:
1. Maila med rubriken "Kärrtorp nov -23" till Yasmine@eventpersonal.se
2. Skriv vad du gjort tidigare inom event och och service med annan relevant bakgrund
3. Bifoga CV och ett nytaget foto
4. Skriv ditt aktuella mobilnummer
5. Motivera varför detta uppdrag skulle passa dig
6.Om du inte redan finns registrerad som personal på vår hemsida, så lägg gärna upp en profil. Då kommer vi att kontakta dig gällande framtida jobbförfrågningar direkt via mail.
Ansök direkt då vi tillsätter tjänsten snarast.

Ansök nu