Göteborg: Tekniker till Labkontroll

Hitta ansökningsinfo om jobbet Tekniker till Labkontroll i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-17 // Varaktighet: Heltid

Tjänsten som tekniker är för dig som vill arbeta med specialiserad och avancerad ventilation i miljöer med
särskilda krav, till exempel laboratorier, operationssalar och renrum. Som tekniker hos Labkontroll får du en spännande och utvecklande roll inom teknik med kundansvar. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Som tekniker arbetar du med helhetsfunktioner inom skyddsventilation, som används i miljöer med särskilda krav som till exempel laboratorier, operationssalar och renrum. I rollen ingår mätning, service, felsökning och reparation av styrsystem, inredning och produkter. Du kommer att arbeta både självständigt och i team för att täcka alla aspekter som behövs så som utförande, projektering, konstruktion, inköp.

Du kommer arbeta aktivt med kunderna för att planera och genomföra både nya och befintliga uppdrag. Dessutom kommer du att utföra årliga kontroller hos såväl nya som befintliga kunder för att säkerställa att deras system fungerar. Varje uppdrag kommer att rapporteras noggrant för att säkerställa korrekt dokumentation inom bolaget.

Du erbjuds
- En position som innebär stort eget ansvar och möjligheten till att utgå från hemmet
- Att få ansluta till en organisation med god sammanhållning och en positiv företagskultur
- Både intern och extern utbildning med möjlighet till egen utveckling inom teknik med kundansvar
- Tjänstebil och all den utrustning som krävs för det dagliga arbetet

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Kontroll av arbetsmiljö och funktion på skyddsventilerade arbetsplatser
* Åtgärda och reparera eventuella felanmälningar från kunder
* Underhålla, byta, reparera styrsystem för skyddsventilation
* Utföra partikelmätningar och testa hepafilter


VI SÖKER DIG SOM
- Har både en teknisk utbildning och kunskap av styr/el-arbeten alternativt motsvarande erfarenhet
- Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- Har god datorvana
- Har B-körkort

Det är meriterande om du har
- Arbetslivserfarenhet från en liknande roll som tekniker

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper
- Noggrann
- Serviceinriktad
- Samarbetsvillig
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Labkontroll är specialister på ren och säker luft i miljöer med särskilda krav såsom laboratorier, operationssalar på sjukhus och renrum. Med många års erfarenhet av skyddsventilation kan de erbjuda kompletta lösningar och produkter även för de mest avancerade miljöerna. Läs mer om Labkontroll här!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Ventilationstekniker

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Ventilationstekniker.

Tekniker till Labkontroll!

Läs mer Apr 17
Tjänsten som tekniker är för dig som vill arbeta med specialiserad och avancerad ventilation i miljöer med
särskilda krav, till exempel laboratorier, operationssalar och renrum. Som tekniker hos Labkontroll får du en spännande och utvecklande roll inom teknik med kundansvar. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Som tekniker arbetar du med helhetsfunktioner inom skyddsventilation, som används i miljöer med särskilda krav som till exempel laboratorier, operationssalar och renrum. I rollen ingår mätning, service, felsökning och reparation av styrsystem, inredning och produkter. Du kommer att arbeta både självständigt och i team för att täcka alla aspekter som behövs så som utförande, projektering, konstruktion, inköp.

Du kommer arbeta aktivt med kunderna för att planera och genomföra både nya och befintliga uppdrag. Dessutom kommer du att utföra årliga kontroller hos såväl nya som befintliga kunder för att säkerställa att deras system fungerar. Varje uppdrag kommer att rapporteras noggrant för att säkerställa korrekt dokumentation inom bolaget.

Du erbjuds
- En position som innebär stort eget ansvar och möjligheten till att utgå från hemmet
- Att få ansluta till en organisation med god sammanhållning och en positiv företagskultur
- Både intern och extern utbildning med möjlighet till egen utveckling inom teknik med kundansvar
- Tjänstebil och all den utrustning som krävs för det dagliga arbetet

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Kontroll av arbetsmiljö och funktion på skyddsventilerade arbetsplatser
* Åtgärda och reparera eventuella felanmälningar från kunder
* Underhålla, byta, reparera styrsystem för skyddsventilation
* Utföra partikelmätningar och testa hepafilter


VI SÖKER DIG SOM
- Har både en teknisk utbildning och kunskap av styr/el-arbeten alternativt motsvarande erfarenhet
- Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- Har god datorvana
- Har B-körkort

Det är meriterande om du har
- Arbetslivserfarenhet från en liknande roll som tekniker

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper
- Noggrann
- Serviceinriktad
- Samarbetsvillig
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Labkontroll är specialister på ren och säker luft i miljöer med särskilda krav såsom laboratorier, operationssalar på sjukhus och renrum. Med många års erfarenhet av skyddsventilation kan de erbjuda kompletta lösningar och produkter även för de mest avancerade miljöerna. Läs mer om Labkontroll här!

Ansök nu

Servicetekniker inom ventilation med utvecklingsansvar till Göteborg!

Läs mer Apr 9
Jobbar du som servicetekniker och har ett brinnande intresse för att bygga upp och vårda kundrelationer? Då är detta jobbet för dig!
Kund startade i Göteborg hösten 2019 med visionen att bli ett installationsbolag som på ett nytänkande sätt bygger långsiktigt lönsamma relationer. Kund är ett entreprenörsbolag och idag består av totalt fem företag i Göteborg och Varberg. Det gör att de kan leverera rör-, ventilation- och energitjänster. tillsammans med deras samarbetspartners även styr, el & kyla.
Här kommer du få möjlighet att tillsammans jobba med engagerade kollegor och få vara med och bygga upp deras service verksamhet samt bygga upp och vårda kundrelationer.
Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Futuria People men du kommer anställas direkt hos kund.
Om tjänsten
Som ventilationstekniker hos kund kommer dina dagar att vara mångfacetterade och fyllda med variation. Dina ansvarsområden kommer att inkludera allt från felsökning och kundmöten till administrativa uppgifter. Ena dagen kan du finna dig själv att byta filter, medan du nästa dag är ute på fältet för att föreslå och implementera nya ventilationslösningar.
Vi söker dig som
Har minst 2 års erfarenhet som servicetekniker inom ventilation eller liknande område.
Förmåga att skapa och upprätthålla starka kundrelationer.
Relevant utbildning.
Förmåga att självständigt hantera både praktiska och administrativa uppgifter.
God kommunikationsförmåga och förmåga att arbeta effektivt både självständigt och i team.

Du erbjuds
En arbetsgivare där du som individ värdesätts och får möjligheten att påverka företaget och verksamheten.
En bred roll med stor frihet och stort eget ansvar.
En företagskultur som präglas av långsiktighet, utveckling, korta beslutsvägar och stark laganda.
Goda arbetsförmåner.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Göteborg med omnejd.
Eventuella frågor besvaras av Rekryteringsansvariga Elin Harju: 076 028 35 03 / elin@futuriapeople.se

Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan idag!

Futuria People är rekryteringsföretaget som hjälper individer att ta nästa steg i sin karriär och företag att attrahera nya medarbetare. Genom uppsökande rekrytering och kvalitativ annonsering har vi hjälpt hundratals kandidater till ett nytt jobb och en mer stimulerande vardag.

Ansök nu

Servicetekniker till Göteborg!

Läs mer Mar 25
Jobbar du som servicetekniker och har ett brinnande intresse för att bygga upp och vårda kundrelationer? Då är detta jobbet för dig!

Kund startade i Göteborg hösten 2019 med visionen att bli ett installationsbolag som på ett nytänkande sätt bygger långsiktigt lönsamma relationer. Kund är ett entreprenörsbolag och idag består av totalt fem företag i Göteborg och Varberg. Det gör att de kan leverera rör-, ventilation- och energitjänster. tillsammans med deras samarbetspartners även styr, el & kyla.

Här kommer du få möjlighet att tillsammans jobba med engagerade kollegor och få vara med och bygga upp deras service verksamhet samt bygga upp och vårda kundrelationer.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Futuria People men du kommer anställas direkt hos kund.



Om tjänsten

Som ventilationstekniker hos kund kommer dina dagar att vara mångfacetterade och fyllda med variation. Dina ansvarsområden kommer att inkludera allt från felsökning och kundmöten till administrativa uppgifter. Ena dagen kan du finna dig själv att byta filter, medan du nästa dag är ute på fältet för att föreslå och implementera nya ventilationslösningar.

Vi söker dig som

- Har minst 2 års erfarenhet som servicetekniker inom ventilation eller liknande område.

- Förmåga att skapa och upprätthålla starka kundrelationer.

- Relevant utbildning.

- Förmåga att självständigt hantera både praktiska och administrativa uppgifter.

- God kommunikationsförmåga och förmåga att arbeta effektivt både självständigt och i team.

Du erbjuds

- En arbetsgivare där du som individ värdesätts och får möjligheten att påverka företaget och verksamheten.

- En bred roll med stor frihet och stort eget ansvar.

- En företagskultur som präglas av långsiktighet, utveckling, korta beslutsvägar och stark laganda.

- Goda arbetsförmåner.

Övrig information

- Start: Enligt överenskommelse

- Omfattning: Heltid

- Placering: Göteborg med omnejd.

- Eventuella frågor besvaras av Rekryteringsansvariga Elin Harju:
076 028 35 03 / elin@futuriapeople.se

Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan idag!

Futuria People är rekryteringsföretaget som hjälper individer att ta nästa steg i sin karriär och företag att attrahera nya medarbetare. Genom uppsökande rekrytering och kvalitativ annonsering har vi hjälpt hundratals kandidater till ett nytt jobb och en mer stimulerande vardag.

Ansök nu

Servicetekniker till Göteborg!

Läs mer Apr 9
Jobbar du som servicetekniker och har ett brinnande intresse för att bygga upp och vårda kundrelationer? Då är detta jobbet för dig!
Kund startade i Göteborg hösten 2019 med visionen att bli ett installationsbolag som på ett nytänkande sätt bygger långsiktigt lönsamma relationer. Kund är ett entreprenörsbolag och idag består av totalt fem företag i Göteborg och Varberg. Det gör att de kan leverera rör-, ventilation- och energitjänster. tillsammans med deras samarbetspartners även styr, el & kyla.
Här kommer du få möjlighet att tillsammans jobba med engagerade kollegor och få vara med och bygga upp deras service verksamhet samt bygga upp och vårda kundrelationer.
Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Futuria People men du kommer anställas direkt hos kund.

Om tjänsten

Som ventilationstekniker hos kund kommer dina dagar att vara mångfacetterade och fyllda med variation. Dina ansvarsområden kommer att inkludera allt från felsökning och kundmöten till administrativa uppgifter. Ena dagen kan du finna dig själv att byta filter, medan du nästa dag är ute på fältet för att föreslå och implementera nya ventilationslösningar.
Vi söker dig som
Har minst 2 års erfarenhet som servicetekniker inom ventilation eller liknande område.
Förmåga att skapa och upprätthålla starka kundrelationer.
Relevant utbildning.
Förmåga att självständigt hantera både praktiska och administrativa uppgifter.
God kommunikationsförmåga och förmåga att arbeta effektivt både självständigt och i team.

Du erbjuds
En arbetsgivare där du som individ värdesätts och får möjligheten att påverka företaget och verksamheten.
En bred roll med stor frihet och stort eget ansvar.
En företagskultur som präglas av långsiktighet, utveckling, korta beslutsvägar och stark laganda.
Goda arbetsförmåner.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Göteborg med omnejd.
Eventuella frågor besvaras av Rekryteringsansvariga Elin Harju:076 028 35 03 / elin@futuriapeople.se

Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan idag!
Futuria People är rekryteringsföretaget som hjälper individer att ta nästa steg i sin karriär och företag att attrahera nya medarbetare. Genom uppsökande rekrytering och kvalitativ annonsering har vi hjälpt hundratals kandidater till ett nytt jobb och en mer stimulerande vardag.

Ansök nu

Servicetekniker

Läs mer Mar 12
Din roll
Som servicetekniker är du placerad på vårt kontor på Hisingen i Göteborg och
våra kunder finns runt om i Storgöteborg. Du ingår i vårt serviceteam på ca 16 personer som löpande gör service på ventilation samt styr och regler. Arbetet kommer bestå av skötsel, underhåll, installationsarbete och felsökning. Vi jobbar på löpande serviceavtal där du är kontaktperson mot ditt kundområde. Du har egen servicebil och kommer att var delaktig för planeringen av ditt arbete. Som tekniker hjälper du även dina kolleger vid behov. Vi arbetar framför allt som samarbetspartner till kunder inom industrin och fastigheter. Nu söker vi dig som vill vara och bidra till att ta Actemium in i framtiden!

Vem är du?
Viktigt är att du är serviceinriktad och tycker om kundkontakter. Du har öga för olika kundlösningar och känner dig bekväm med att arbeta med merförsäljning. Du kan jobba både självständigt och i team med dina kolleger. Du har:

- Elteknisk utbildning, gymnasial eller via YH

- Kunskap om ventilation

- Kunskap om styr- och reglerteknik är en merit

- B-körkort

- Behärskar svenska i tal och skrift

Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag är 2024-04-15. Urval, intervjuer och tillsättning av tjänsten kan ske innan sista ansökningsdatum, så skicka in din ansökan redan idag!

Samtal och mail från externa rekryterings- och bemanningsföretag undanbedes.

Vid frågor
Kontakta affärsenhetschef Martin Sennewald på telefon 0760025120.

Sitter du på mobilen? Du vet väl att du enkelt kan påbörja din ansökan från mobilen och komplettera din ansökan i ett senare skede.

Om Actemium

Actemium ger råd om, konstruerar, bygger och underhåller industriella processer. Tack vare vårt marknadsorienterade kunnande och drivna tillvägagångssätt anlitas vi ofta för omfattande projekt. Vi bildar ett nätverk av specialister som tillsammans med dig förbättrar industriproduktionen i din produktionsprocess. Vårt nätverk består av 350 affärsenheter som är 100% dedikerade till industrin. Dessa affärsenheter finns i 40 länder runt om i världen och vanligtvis nära dig

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Academic Work Sweden AB .

Business analyst med erfarenhet av tull, import och export!

Verksamhetsanalytiker
Läs mer Feb 20
För dig med erfarenhet inom tull och handel finns nu en möjlighet att ta nästa kliv hos vår kund! Du kommer tillhöra ett internationellt team som ständigt strävar efter nästa steg i utvecklingen och tillsammans arbetar för att förenkla rutinerna för import och exportklarering för att säkerställa snabb produktleverans och främsta kostnadseffektivitet. För att trivas i rollen ser vi att du drivs av resultat med ett analytiskt mindset. Vi ser fram emot din ansökan!

OM TJÄNSTEN
I rollen som Business analyst kommer du tillhöra ett internationellt team med kollegor från Sverige, Belgien, Kina och USA. Teamet befinner sig mitt i en resa som strävar efter att ta nästa steg i utvecklingen. Du kommer därför att ha en fantastisk möjlighet att vara med och forma och skapa effektiva och standardiserade processer, med fokus på att säkerställa utmärkt service gentemot teamets intressenter.

Vidare innebär den här rollen att du är den som driver processförbättring och optimerar diverse aktiviteter som möjliggör för uppdaterade arbetsrutiner som syftar till att stödja den globala tullstrategin. Du kommer att använda din kreativitet och samarbetsförmåga för att definiera, utveckla och implementera standarder för arbetssättet.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Övergripande processförbättring för att standardisera, förbättra och skapa en effektiv arbetsmetod globalt
* Utvärdera befintliga processer genom intervjuer, workshops, dokumentanalys, undersökningar, användarscenarier, processkartor, uppgifts- och arbetsflödesanalys med syfte att förbättra resultatet
* Stöd och förvaltning av operativa KPI:er på landsnivå och tillämpa korrigeringar och förebyggande åtgärder
* Utföra rotorsaksanalys och driva förändringar som är nödvändiga för kontinuerlig förbättring
* Samarbeta internt med digitala och andra relevanta intressenter för att identifiera förbättringsmöjligheter och dokumentera ROI för relevanta initiativ


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare arbetslivserfarenhet inom tull och handel och förstår fullt ut handelsflöden, dokumentation och datakrav.
- Har förståelse för de reglerande handelskoncepten som rör förflyttning av varor över internationella gränser (tullklassificering, värdering, ursprungsland, frihandelsavtal, särskilda förfaranden och handelsprogram)
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då arbetet sker på dessa språk.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Resultatorienterad
- Ansvarstagande
- Analytisk

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Studerande marknadsassistent till dSPACE Nordic

Marknadsassistent
Läs mer Apr 27
Om du studerar inom marknadsföring och vill ta dig an en roll där du får agera expert inom området, ska du söka den här tjänsten. På dSPACE kommer du tillhöra ett engagerat team som sitter mitt i centrala Göteborg. Du kommer arbeta med frihet under ansvar och tillsammans med övriga kollegor hitta rätt väg framåt för att arbeta med och utveckla företagets marknadsstrategi. Vi tillämpar löpande urval, sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Hos dSPACE jobbar det flera ingenjörsteam där medarbetarna jobbat länge tack vare en sund företagskultur, mycket humor och nära till skratt med kollegorna. dSPACE har kontor både i Stockholm och Göteborg, med 10 medarbetare på kontoret på Östra hamngatan. Företaget har vuxit till att bli en viktig spelare i fordonsbranschen genom att erbjuda hård- och mjukvara, kursverksamhet och konsultarbete inom modellbaserad utveckling och testning av inbyggda styrsystem. Det handlar bland annat om styrsystem för självkörande bilar och kunderna är stora fordonstillverkare som bland annat Volvo, CEVT, Scania och NEVS.

dSPACE behöver fortsatt stärka sitt brand gentemot deras kunder, och du kommer in som en expert för att hitta rätt väg. Främsta fokus kommer vara att arbeta med deras marknadsföring och skapa content till digitala kanaler. Tjänsten passar dig som brinner för marknadsföring och redan under studierna vill ta möjligheten att ansvara för ett helt marknadsprojekt. Du har dessutom ett intresse för teknik då företaget är verksamma inom området och för att på bästa sätt kunna lyckas i din roll.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos dSPACE. Du kommer arbeta mellan 8-16h/veckan med flexibilitet för att anpassa arbetstid utefter dina studier.

Du erbjuds
- En flexibel och utvecklande tjänst
- Stora möjligheter att påverka och sätta dina egna idéer till verket
- Ett långvarigt samarbete under din studietid
- Möjlighet att knyta kontakter och utbyta erfarenheter med leverantörers marknadsföringsavdelningar

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Skriva artiklar i marknadssyfte att publicera på Linkedin
* Komma med idéer på marknadsaktiviteter
* Utveckla marknadsmaterial som syftar till att fronta företagets monter på mässor
* Designa presentationer och skapa grafiskt och rörligt material
* Arbeta med nyhetsbrev och pressreleaser


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en eftergymnasial utbildning inom Media- och kommunikation/marknad, med minst två år kvar till examen
- Skriver och talar obehindrat såväl svenska som engelska. En stor del av materialet du kommer skapa är på engelska
- Har erfarenhet och kunskap av att arbeta med sociala medier

Det är meriterande om du har
- Har tidigare arbetslivserfarenhet
- Har erfarenhet av något video-redigeringsprogram och har klippt och redigerat videos sedan tidigare
- Har goda kunskaper i Indesign, Photoshop/ Adobe Creative Suite eller andra bildbehandlingsprogram
- Har goda kunskaper i Wordpress

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Innovativ
- Självgående
- Resultatinriktad
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om företaget här!

Ansök nu

Delivery Coordinator sökes!

Logistiker
Läs mer Apr 30
Nytt
Som delivery coordinator får du chansen att vara en nyckelperson och göra skillnad varje dag. Med möjligheten att agera spindeln i nätet, planera, samordna och säkerställa en god leverans. Vi letar efter någon med en logistikprofil som älskar att ta initiativ och vill komma med nya tankar och idéer! Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN

Som delivery coordinator kommer du att arbeta globalt och ansvara för att hantera och samordna leveranser av produkter till kunder på ett effektivt sätt. Du kommer att arbeta varierande gentemot olika marknader och kommer använda dig av många olika kommunikationskanaler. Dessutom kommer du arbeta med ständigt förändrings och förbättringsarbete.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på minst 6-12 månader med möjlighet till förlängning. Starten är enligt överenskommelse men gärna innan vecka 32.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Planera och schemalägga leveranser enligt kundorder och företagets riktlinjer
* Följa upp och lösa eventuella problem eller förseningar under leveransprocessen
* Upprätthålla noggrann dokumentation av leveranser
* Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa smidig hantering av leveranser och uppfylla kundkrav


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom logistik eller liknande
- Besitter obehindrade kunskaper i Svenska och Engelska då båda språken används dagligen

Det är meriterande om du har


* Tidigare erfarenhet utav logistikhantering
* En eftergymnasial utbildning inom logistik


För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


* God kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta med olika intressenter
* Har en vilja och intresse att arbeta med förändringar och förbättringar
* Har en problemlösningsförmåga och förmåga att fatta snabba beslut
* Du bidrar med nya tankar och vågar utmana tidigare arbetssätt


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Arkivredogörare till kommunal verksamhet centralt i Göteborg

Arkivarie
Läs mer Apr 30
Nytt
Vi söker en engagerad och noggrann arkivredogörare för en heltidsposition hos vår kund. Som arkivredogörare kommer du att spela en viktig roll i att säkerställa effektiv hantering av företagets dokumentation och arkivering

OM TJÄNSTEN
På kontor arbetar idag ett omkring 50 personer. Du kommer att vara en nyckelperson i bolagsstödsteamet, som består av 4-5 dedikerade individer. Arbetstiden är måndag till fredag, med arbetstider från kl. 07.45 till 16.30. Kontoret är centralt beläget i Göteborg.

Arbetsuppgifter:
- Processutveckla arkivering för att säkerställa effektivitet och efterlevnad av gällande lagar och föreskrifter.
- Ordna, inventera och förteckna arkiv för att säkerställa en strukturerad och lättillgänglig dokumentation.
- Ta fram och revidera bolagets gallringsbeslut samt verkställa beslutad gallring kontinuerligt.
- Förbereda och ansvara för det praktiska vid leverans av handlingar till regionarkivet.
- Insortering och inskanning av hyreskontrakt och relevanta underlag.
- Utföra övriga administrativa arbetsuppgifter såsom bolagsstöd, agera förvaltningsassistent samt handläggare i olika typer av frågor inom området.

VI SÖKER DIG SOM
- Innehar B-körkort.
- Obehindrade kunskaper i svenska både i tal och skrift då det krävs i dagliga arbetsuppgifter.
- Erfarenhet av arbete med arkivering och dokumenthantering från en offentlig verksamhet.
- God förståelse för gällande lagar och regler inom området.
- Noggrannhet och förmåga att arbeta strukturerat och självständigt.
- God kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta med kollegor.
- Erfarenhet av att arbeta med digitala arkiveringssystem är meriterande.

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Teknisk projektledare inom automation till Actemium

Automationstekniker, elektronik
Läs mer Apr 30
Nytt
Är du redo för nästa steg i karriären? Är du automationsingenjör idag och vill bli teknisk projektledare? Då är det dig vi söker! Actemium söker nu dig som besitter en lyhördhet och ledaregenskaper som vill bli en del av deras team på plats i Göteborg. Välkommen med din ansökan redan idag då urval sker löpande.

OM TJÄNSTEN
Som Teknisk Projektledare hos Actemium kommer du arbeta tätt med dina kollegor och säkerställa att projekten håller den kvalité och tidsram som krävs. Din roll är fokuserad inom el- och automation där du blir en del av en agil affärsenhet inom Actemium med kärnkompetens inom elkonstruktion och programmering. Du kommer att tillhöra en större koncern med varumärken såsom Actemium, Emil Lundgren, INAC, Eitech, Axians och Omexom som erbjuder tjänster inom elteknik och automation.

Hos Actemium blir du en del av ett härligt gäng och samtidigt får du tillgång till deras världsomspännande nätverk där säkerhet, ansvar?och en vilja att dela?kunskap står i fokus. Är du redo för en spännande resa i ett nystartat bolag där du vill bidra med ditt kunnande och har möjlighet att påverka?

Actemium strävar efter en god sammanhållning i gruppen och att deras medarbetare ska känna yrkesstolthet. Att trivas på jobbet är viktigt för Actemium och de erbjuder stora möjligheter till kompetensutveckling genom regelbundna utbildningar bl.a. genom Actemiums egna akademi. Som projektledare har du stor möjlighet att påverka ditt arbete, dess innehåll och din egen utveckling.

På plats på kontoret är de 26 kollegor med en atmosfär av en stor öppenhet i att ställa frågor, nyfikenhet och att de framför allt ser kontoret som ett stort team.

Du erbjuds
- Utvecklingsmöjligheter
- Bli en del av Vinci koncernen
- Familjär kultur och engagerade kollegor

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Som teknisk projektledare hos Actemium kommer du att arbeta utifrån deras kontor i Göteborg samt ute hos deras kunder runt om i Västra Götaland
* I din roll kommer du driva projekt inom el- och automation där du skapar utredningar, förstudier samt upphandlingar för projekten
* Du kommer ansvara för att tidsplanen och budgeten följs samt vägleda dina kollegor i projektteamet
* Du ansvarar för uppstart- och uppföljningsmöten med kunder samt vårdar och vidareutvecklar samarbeten


VI SÖKER DIG SOM
- Har flertal års erfarenhet som automationsingenjör
- Har erfarenhet av en ledande roll
- Är högskoleingenjör eller erhåller annan teknisk utbildning
- Har erfarenhet inom industri
- Har erfarenhet av ABB 800xA system
- Är obehindrat i det svenska och engelska språket i tal och skrift
- Erhåller B-körkort då resor förekommer i tjänst

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Lösningsorienterad
- Initiativtagande och handlingskraftig
- Strukturerad
- Relationsskapande

Actemium lägger stor vikt i dina personliga egenskaper och ser gärna att du uppskattar att arbeta tillsammans med andra, är lyhörd och har en förmåga att arbeta flexibelt. Du drivs av en affärsmässighet i ditt arbete och vill skapa lönsamma projekt med hög kvalité. Att skapa långsiktiga relationer med kunder såväl som kollegor är vad du ser som en självklarhet i din yrkesroll.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller:
- Steg 1: Ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
- Steg 2: Telefonintervju med Academic work
- Steg 3: Beteendebaserad intervju med Academic work
- Steg 4: Första intervju med Actemium
- Steg 5: Andra intervju med Actemium
- Steg 6: Referenser och kontraktsignering

INFORMATION OM FÖRETAGET
Actemium är VINCI Energies internationella varumärke inriktat mot industri. Actemium är ett av Sveriges största varumärken inom automation- och elteknik, specialiserade på installationstjänster inom el och instrumentering. Med industriell precision arbetar Actemium i huvudsak med deras industrikunder men utför även komplexa entreprenader på andra segment där deras expertis efterfrågas.
Actemiums industrinätverk i Sverige består idag av 13 affärsenheter och är samtidigt en del av ett internationellt nätverk av 400 affärsenheter. Deras affärsenheter finns i över 41 länder runt om i världen. Actemiums 250 medarbetare i Sverige ingår i ett nätverk med över 22.000 medarbetare över hela världen. De arbetar för att leverera säkra och hållbara lösningar och tjänster inom industrin. Actemium har kraften och expertkunskapen från deras globala nätverk och erbjuder skräddarsydda helhetslösningar.

Här kan du läsa mer om Actemium

Ansök nu

Tågvärdar till SJ AB i Göteborg!

Tågvärd/Tågvärdinna
Läs mer Apr 30
Nytt
Är du en flexibel person som trivs med att vara på resande fot, i kombination med att bemöta nya människor och leverera högklassig service? Då är rollen som tågvärd perfekt för dig! Just nu söker SJ AB efter personer som vill skapa en trygg och minnesvärd resa för deras kunder. Som tågvärd kommer du att få möjlighet att ta stort säkerhetsansvar samtidigt som du levererar service i världsklass under resans gång samtidigt som det ger dig möjlighet till en varierad vardag där du får utforska nya platser. Om du är redo för en ny möjlighet och vill växa inom järnvägsbranschen är du varmt välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker flera engagerade tågvärdar som vill spela en nyckelroll i att skapa en trevlig och säker resa för SJ AB:s kunder. I rollen ger du högklassig service, förser kunder med information och ser till att säkerheten är prioriterad ombord. Du kommer att arbeta både på SJ Snabbtåg och SJ Regionaltåg där axlar rollen som både tågvärd och avgångssignalerare.

I ditt arbete på snabbtågen kommer ditt fokus vara att skapa en trevlig atmosfär i bistron där du jobbar med försäljning och svarar på frågor, du serverar också mat till kunder som reser i första klass, medan du på regionaltåget tar ansvar för biljetthantering, information och skapar en trevlig stämning ombord. På regionaltåget kommer du att agera självständigt, och på snabbtåget har du alltid en kollega vid din sida. Vi söker därför dig som trivs lika mycket med självständigt arbete som med samarbete i team.

Introduktion

Under de första 8 veckorna av anställningen genomgår du en betald heltidsutbildning med fokus på teoretisk och praktisk grundutbildning, förlagd i både Göteborg och Stockholm. Gällande utbildning som sker på annan ort bekostas detta av SJ AB sett till både resa och boende. Under utbildningen får du som blivande tågvärd lära dig hur du erbjuder en god service till kunder, hur du kommer använda digitala arbetsverktyg ombord, samt teknisk kunskap om fordonen. Du kommer också att utbildas i trafiksäkerhet, hantering av oförutsedda händelser för att kunna hantera olika situationer som kan uppstå i rollen. Utbildningen kommer också att ge dig omfattande kunskap om relevanta lagar och bestämmelser för ditt arbete inom järnvägen. Din anställning omfattas av bra fo?rma?ner och ga?llande kollektivavtal.

SJ AB erbjuder en dynamisk arbetsplats med en fantastisk framtid där stora möjligheter till personlig utveckling finns.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Förbereda resan genom att se vilka förutsättningar du kommer ha under dagen
* Ge service till kunder både innan och under resan
* Ansvara för servering i bistro, samt av förbeställd mat till kunder i första klass under resans gång
* Biljettvisering vid tågets avfärd och vid ny påstigning av kunder
* Ge löpande information till kunder vid trafikstörningar och avvikelser
* Uppmärksamma, hantera och rapportera avvikelser innan, under och efter resorna
* Samarbeta tillsammans med lokföraren och eventuell kollega som du jobbar tillsammans med
* Följa säkerhetsbestämmelser och ordningsregler som gäller för järnvägen samt SJ:s interna föreskrifter


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad 3 årig gymnasieutbildning
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Det är meriterande om du
- Har tidigare erfarenhet av säkerhets- eller servicebranschen

Särskilda krav
- Är 20 år fyllda vid inskickad ansökan, med anledning av alkoholservering
- Utdrag ur polisens belastningsregister kommer vara ett obligatoriskt moment om man ga?r vidare i rekryteringsprocessen
- Du kommer genomgå en hälsoundersökning där du ska uppfylla kraven enligt Transportstyrelsens regler

De beteenden vi kommer fokusera på i rekryteringen är
- Strukturerad
- Självgående
- Serviceinriktad
- Anpassningsbar
- Samarbetsvillig

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om SJ AB här!

Ansök nu