Göteborg: Tulladministratörer till framtida uppdrag i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Tulladministratörer till framtida uppdrag i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-18 // Varaktighet: Heltid

Har du erfarenhet av tulldokument och ett intresse för import och export? Se hit! Nu söker vi på Adecco tulladministratörer och specialister för framtida uppdrag hos våra kunder i Göteborg!

Om tjänsten
Som tulladministratör kommer du att vara en del av våra kunders tullavdelning och ansvara över företagets import, export och transitering av gods.

Arbetsuppgifterna kan variera beroende på uppdrag, men sedvanligt arbete innebär huvudsakligen:

- Skapa och sammanställa rapporter om import och export
- Hantera kommunikation med leverantörer och transportföretag
- Hantera inkommande dokumentation från leverantörer och transportföretag
- Nära samarbete med företagets logistikteam
- Medverka till kontinuerligt förbättringsarbete i teamet

Om dig
För att lyckas i rollen som tulladministratör är det stor fördel om du har tidigare erfarenhet av tulldokumentation samt relevant eftergymnasial utbildning. Din goda kommunikativa förmåga gör att du har lätt för att kommunicera med personer på olika nivåer och från olika länder. Är du en positiv, energisk och flexibel person som är öppen för förändring är detta en roll för dig! Stor fördel om du är snabblärd och gillar att arbeta i ett högt tempo.

Viktigt för rollen:
- Teoretisk och/eller praktisk erfarenhet av tulldokumentation
- Eftergymnasial utbildning med fokus på tull/logistik/supply chain

Stor vikt kommer att läggas vid tidigare erfarenheter och personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Enna Dedagic via Enna.Dedagic@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Tulltjänsteman

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Tulltjänsteman.

Customs Coordinator

Läs mer Apr 19
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens största barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym för våra medarbetare. Vi har även en fysisk butik i Stockholm och en i Oslo. Vår personalstyrka utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

Vi söker en Customs Coodinator till vårt Inboundteam på Jollyroom. Som Customs Coodinator säkerställer du att Jollyroom följer och agerar helt i enlighet med de lagar och regler som finns inom tull. Du ansvarar även för att data, rutiner och dokumentation som rör tull sköts och hålls uppdaterad. I rollen ingår det även att vara behjälplig inom administrativa arbetsuppgifter tillsammans med teamets andra Inbound Coordinators.

Dina arbetsuppgifter innefattar i huvudsak:

Inom tull:
- Ytterst ansvarig hos Jollyroom för all tullhantering, tullfrågor samt att vara kontaktperson mot myndigheter
- Löpande säkerställa att vi får tillgång till nya regler, lagar eller rekommendationer samt se till att berörda avdelningar är uppdaterade med det senaste inom regelverket
- Säkerställa att vi har korrekt klassificering på alla våra artiklar samt underhålla vår master data med korrekt tullinformation
- Egenkontroll av importdeklarationer
- Ansvarig för exportflödet till Norge
- Övergripande kontroll över vårt returflöde från Norge
- Ansvarig för intrastatrapportering
- Driva tullrelaterade projekt
- Säkerställa att processer och rutiner existerar och efterföljs
- Ansvara för att genomföra utbildningar gällande tull inom bolaget där det behövs

Inom inbound:
- Enklare administration i affärssystemet
- Kontroll av leverantörsdokument utefter Jollyrooms incoterms
- Kontakt med externa partners och interna avdelningar gällande inkommande gods

Vi söker dig som har:
Minst två års erfarenhet av liknande tjänst, i enlighet med ovan listade uppgifter. Utbildning inom relevant område så som supply chain management, tulladministration etc. Det är meriterande om du arbetat med import och tull. Du har koll på tulldeklarationer och du är väl bekant med rådande regelverk samt handelsrestriktioner. Det är även meriterande om du har arbetat med norsk klassificering samt ursprungsregler. Vi ser stor fördel om du tidigare har arbetat i affärssystemet SAP.

Som person är du ansvarstagande, självgående och har intresse i att utveckla både verksamheten och dig själv. Du är kommunikativ och orädd i mötet med externa och interna beslutsfattare. Ditt arbetssätt präglas av noggrannhet, ordning och reda. Vi som arbetar på Jollyroom kännetecknas som Do:ers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen.

Vi erbjuder:
- Entreprenörsdriven verksamhet
- Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
- Goda möjligheter till personlig utveckling och till karriär
- Ungdomlig och pulserande miljö
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
- Friskvårdsbidrag
- Kollektivavtal för alla anställda
- Nybyggda lokaler samt tillgång till Jollyrooms eget fullt utrustade gym

Upplägg och kontakt:
- Start: Snarast möjligt
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Placering: Sörredsvägen 111, Torslanda
- Kontakt & frågor: Elin Svensson via; elin.svensson@jollyroom.se

Vi arbetar löpande med rekryteringen och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

Ansök nu

Customs Coodinator

Läs mer Mar 26
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens största barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym för våra medarbetare. Vi har även en fysisk butik i Stockholm och en i Oslo. Vår personalstyrka utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

Vi söker en Customs Coodinator till vårt Inboundteam på Jollyroom. Som Customs Coodinator säkerställer du att Jollyroom följer och agerar helt i enlighet med de lagar och regler som finns inom tull. Du ansvarar även för att data, rutiner och dokumentation som rör tull sköts och hålls uppdaterad. I rollen ingår det även att vara behjälplig inom administrativa arbetsuppgifter tillsammans med teamets andra Inbound Coordinators.

Dina arbetsuppgifter innefattar i huvudsak:

Inom tull:
- Ytterst ansvarig hos Jollyroom för all tullhantering, tullfrågor samt att vara kontaktperson mot myndigheter
- Löpande säkerställa att vi får tillgång till nya regler, lagar eller rekommendationer samt se till att berörda avdelningar är uppdaterade med det senaste inom regelverket
- Säkerställa att vi har korrekt klassificering på alla våra artiklar samt underhålla vår master data med korrekt tullinformation
- Egenkontroll av importdeklarationer
- Ansvarig för exportflödet till Norge
- Övergripande kontroll över vårt returflöde från Norge
- Ansvarig för intrastatrapportering
- Driva tullrelaterade projekt
- Säkerställa att processer och rutiner existerar och efterföljs
- Ansvara för att genomföra utbildningar gällande tull inom bolaget där det behövs

Inom inbound:
- Enklare administration i affärssystemet
- Kontroll av leverantörsdokument utefter Jollyrooms incoterms
- Kontakt med externa partners och interna avdelningar gällande inkommande gods

Vi söker dig som har:
Minst två års erfarenhet av liknande tjänst, i enlighet med ovan listade uppgifter. Det är meriterande om du arbetat med import och tull. Du har koll på tulldeklarationer och du är väl bekant med rådande regelverk samt handelsrestriktioner. Det är även meriterande om du har arbetat med norsk klassificering samt ursprungsregler. Vi ser stor fördel om du tidigare har arbetat i affärssystemet SAP.

Som person är du ansvarstagande, självgående och har intresse i att utveckla både verksamheten och dig själv. Du är kommunikativ och orädd i mötet med externa och interna beslutsfattare. Ditt arbetssätt präglas av noggrannhet, ordning och reda. Vi som arbetar på Jollyroom kännetecknas som Do:ers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen.

Vi erbjuder:
- Entreprenörsdriven verksamhet
- Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
- Goda möjligheter till personlig utveckling och till karriär
- Ungdomlig och pulserande miljö
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
- Friskvårdsbidrag
- Kollektivavtal för alla anställda
- Nybyggda lokaler samt tillgång till Jollyrooms eget fullt utrustade gym

Upplägg och kontakt:
- Start: Snarast möjligt
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Placering: Sörredsvägen 111, Torslanda
- Kontakt & frågor: Elin Svensson via; elin.svensson@jollyroom.se

Vi arbetar löpande med rekryteringen och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

Ansök nu

Tullverket söker förundersökningsledare

Läs mer Mar 22
Vill du ha ett ansvarsfullt och intressant arbete där du har möjlighet att bidra till att skapa ett tryggt och säkert samhälle? Då är jobbet inom Tullverkets Tullkriminalenhet något för dig!

Tullverket har som uppdrag att stoppa eller allvarligt störa den organiserade brottsligheten och att förhindra den illegala införseln av narkotika- och dopingpreparat, alkohol, tobak, vapen och andra varor som hotar liv, hälsa och miljö.

Tullverket består huvudsakligen av verksamheterna kontrollavdelningen, tullkriminalavdelningen, underrättelseavdelningen samt uppbördsavdelningen och arbetet sträcker sig genom hela kedjan från underrättelse, analys och kontroll till färdig förundersökning.

Verksamhetsinriktningen är att bekämpa tullrelaterad brottslighet såsom smuggling, ekobrott och miljöbrott där insatser mot storskalig och eller organiserad brottslighet prioriteras. Verksamheten bedrivs inom ramen för utredning av brott eller genom åtgärder som ska leda till utredning av brott. Syftet är att lagföra huvudmän bakom brottslighet, minska lönsamheten av brottslig verksamhet samt påtagligt störa kriminella aktiviteter.

Enheterna är uppdelade i verksamhetsområden: spaning, utredning grova brott samt utredning mängdbrott.

Om tjänsten

Inom Tullverkets brottsbekämpning har förundersökningsledare som huvudsaklig uppgift att leda utredningar av brott av enkel beskaffenhet som ingår i Tullverkets brottskatalog. Arbetet bedrivs enskilt och du har flera ärenden på gång samtidigt som du själv ansvarar för från början till slut. I tjänsten ingår även att granska och hantera inrapporterade ärenden som ska lottas in på allmän åklagare.

Som förundersökningsledare vid Tullverkets brottsbekämpning arbetar du bl.a. med:


• Aktiv förundersökningsledning för att korta ner utredningstiden.
• Vägleda personal i samband med inrapportering av brott.
• Coacha och vägleda brottsutredarna som biträder dig i dina utredningar.
• Fatta beslut om tvångsmedel.
• Granska sammanställda förundersökningsprotokoll innan de överlämnas till allmän åklagare.

Du kommer dessutom att verka som Tullåklagare vilket innebär att du kommer utfärda strafförelägganden och föra talan i domstol avseende brott av enkel beskaffenhet där påföljden uppenbarligen är böter. Dessutom kommer du fatta beslut om förverkande.

Vi söker dig som har:


• Juristexamen.
• Genomförd och godkänd grundläggande utbildning inom Tullverkets brottsbekämpande verksamhet eller motsvarande utbildning i annan brottsbekämpande myndighet som bedöms likvärdig.
• Mycket god erfarenhet av utredningar av de brott som ingår i Tullverkets brottskatalog enligt smugglingslagen.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
• Svenskt körkort, klass B för personbil.
• Svenskt medborgarskap.

Det är meriterande om du har:


• Godkänd förundersökningsledarutbildning.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är driven, har hög integritet, gott omdöme och god människosyn. Du har ett stort intresse för förundersökningsprocessen. Helhetssyn, ansvarstagande och nytänkande är avgörande för att uppfylla det som tjänsten innebär. Du har förmågan att vara tydlig i din kommunikation, såväl verbalt som i skrift och uppträder som en god representant för Tullverket både internt och externt. Du är strukturerad, noggrann och flexibel med förmåga att prioritera och anpassa dig till förändringar.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Vi erbjuder dig

Genom att jobba på Tullverket har du ett viktigt jobb där du bidrar till ett tryggt och säkert samhälle. Vi värderar trivsel och kompetensutveckling högt och vi strävar efter att du som anställd hos oss ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Hos oss får du såväl trygga anställningsvillkor och våra förmåner omfattar bland annat friskvårdsbidrag, subventionerade läkemedel och goda semester- och pensionsvillkor.

Övrigt

Referensnummer: TV-2024-05816

Placeringsort: Göteborg.

Anställningen är en tillsvidareanställning och inleds med 6 månaders provanställning och individuell lönesättning tillämpas.

Resor inrikes och utrikes kan förekomma.

Kontorsarbetstid tillämpas. Tjänsten kan innefatta obekväm arbetstid och beredskap både kvällar och helger.

Tillträdesdag: enligt överenskommelse.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan beslut om anställning kommer du att få genomgå drogtest och bakgrundskontroll. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning, då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Tullverket är en totalförsvarsmyndighet och vid anställning kan du komma att krigsplaceras i Tullverket.

Tullverket värdesätter de kvaliteter som tillförs verksamheten genom att ha en jämn könsfördelning samt etnisk mångfald.

För mer information och ansökan

Upplysningar om tjänsten kan lämnas av Pehr Hagenklev, gruppchef tullkriminalenheten 031-63 38 60. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support, 060-67 25 85. Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Tommy Göthlin 031-63 36 95, och för SACO-Anneli Mannerbjörk, 031-63 37 06.

Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/meritförteckning, ska ha inkommit till Tullverket senast den 31 mars. Urval och intervjuer kommer att hållas efter det. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.

Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor över Sveriges gränser. Med visionen att bara godkända varor ska passera gränsen hindrar vi olagliga varor från att komma in i landet och bidrar till ett tryggare samhälle. Vi förenklar handeln med andra länder och lägger grunden till ökad tillväxt och konkurrens på lika villkor. Tullverket, som grundades 1636, har i dag cirka 2 500 anställda och leds av tf. generaltulldirektör Johan Norrman.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Adecco Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Adecco Sweden AB .

Maskinoperatörer sökes till medicinteknisk industri!

Maskinoperatör, mekanisk verkstad
Läs mer Maj 13
Om tjänsten
Adecco söker nu maskinoperatörer för kommande uppdrag i Mölndal. Har du tidigare erfarenhet av arbete som maskinoperatör eller inom produktion? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan!

I din roll som maskinoperatör kan dina huvudsakliga arbetsuppgifter exempelvis innebära:
- Maskinövervakning, underhåll och reparation av tillverkningsmaskiner i renrum
- Paketering
- Andra manuella moment inom produktionen

Du kommer arbeta antingen dag- eller kvällstider på ett rullande schema. 

Tjänsten som maskinoperatör är ett konsultuppdrag. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Om dig
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att tidigare arbetat inom industri eller har kompetens inom teknik. Vidare ser vi gärna att du är noggrann och kvalitetsmedveten och att du därutöver trivs med att arbeta i grupp.

Viktigt för tjänsten är:
- Flytande svenska i tal och skrift
- God samarbetsförmåga
- Nogrann- och kvalitetsmedveten
- Trivas med att arbeta antingen fasta dagpass eller kvällspass

 

Meriterande

- Tidigare erfarenhet som maskinoperatör 

- Tidigare erfarenhet av montering

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om uppdragsgivaren
Företaget är beläget i Mölndal och arbetar med tillverkning av medicinska produkter.

Kontaktuppgifter
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se eller ansvarig rekryterare
Mikael Ilievski: mikael.ilievski@adecco.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Maskinoperatörer sökes till medicinteknisk industri!

Maskinoperatör, mekanisk verkstad
Läs mer Maj 6
Om tjänsten
Adecco söker nu maskinoperatörer för kommande uppdrag i Mölndal. Har du tidigare erfarenhet av arbete som maskinoperatör eller inom produktion? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan!

I din roll som maskinoperatör kan dina huvudsakliga arbetsuppgifter exempelvis innebära:
- Maskinövervakning, underhåll och reparation av tillverkningsmaskiner i renrum
- Paketering
- Andra manuella moment inom produktionen

Du kommer arbeta antingen dag- eller kvällstider på ett rullande schema. 

Tjänsten som maskinoperatör är ett konsultuppdrag. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Om dig
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att tidigare arbetat inom industri eller har kompetens inom teknik. Vidare ser vi gärna att du är noggrann och kvalitetsmedveten och att du därutöver trivs med att arbeta i grupp.

Viktigt för tjänsten är:
- Flytande svenska i tal och skrift
- God samarbetsförmåga
- Nogrann- och kvalitetsmedveten
- Trivas med att arbeta antingen fasta dagpass eller kvällspass

 

Meriterande

- Tidigare erfarenhet som maskinoperatör 

- Tidigare erfarenhet av montering

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om uppdragsgivaren
Företaget är beläget i Mölndal och arbetar med tillverkning av medicinska produkter.

Kontaktuppgifter
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se eller ansvarig rekryterare
Mikael Ilievski: mikael.ilievski@adecco.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

IT Projektledare till framtida uppdrag

Chief Information Officer/CIO/IT-chef
Läs mer Maj 16
Vill du vara en nyckelspelare i framtida IT-initiativ? Har du en passion för projektledning och vill vara med och forma nästa generation av teknologiska lösningar? Detta är en proaktiv annons med målet att hjälpa dig hitta en tjänst som matchar din kompetens och önskade karriärväg. Låter det som den utmaning du söker? Fortsätt läs nedan och ta steget mot en spännande utmaning!

Om tjänsten
Vi på Adecco söker en engagerad och erfaren IT-projektledare för framtida uppdrag. Vi söker dig som är redo att anta utmaningarna inom den snabbt utvecklande teknologiska framtiden. I rollen som proaktiv ledare får du möjligheten att vara den drivande kraften bakom tekniska initiativ, ledande inom teamet och ansvarig för att forma tekniska projekt från dess konception till dess fullbordan. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kan exempelvis bestå av:

• Ta ledningen för IT-projekt med fokus på innovation och effektivitet.
• Utveckla och genomför strategiska projektplaner.
• Samordna och inspirera team för att maximera projektets framgång.
• Utforska och implementera ny teknik för att möta framtidens krav.

Om dig
Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet av att forma och genomföra strategier för transformation och digitalisering. I rollen som IT-projektledare hos våra kunder ser vi även att du har lätt för att anpassa dig till förändringar och hantera komplexa tekniska utmaningar, samt förmåga att skapa samarbete.

Krav:
• Cirka 3-5 års erfarenhet av tekniska projekt i ledande position.
• Erfarenhet av rollen som projektkoordinator.
• Erfarenhet av att utforma och genomföra tekniska strategier.
• Stark förståelse för aktuella teknologier och trender.
• God kommunikationsförmåga.
• Förmåga att navigera genom tekniska förändringar.

Om ansökan
Genom att skicka in din intresseanmälan ger du oss möjligheten att ha din profil i åtanke när vi letar efter kandidater för konsultuppdrag inom ditt specifika yrkesområde. Därefter kommer vi att kunna kontakta dig när vi får in ett uppdrag som matchar just din profil. Då vi samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du blir kontaktad angående tjänster som aldrig når den öppna marknaden. När vi tagit emot din ansökan kommer första steget i processen vara ett mail med ett eller flera tester, beroende på hur din ansökningsprocess har sett ut hos oss tidigare. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

Kontaktuppgifter
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Fredrika Holm via e-post: Fredrika.Holm@adecco.se. Om din fråga rör registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via e-post: info@adecco.se. 

Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail. Vänligen använd ansökningsformuläret på vår webbplats för att skicka in din ansökan!

Välkommen med din intresseanmälan!

Sökord: IT-chef, Affärsutveckling, Digitalisering, Ledarskap, Digital Lead, Projektledare, Digital transformation, IT-strategi, Affärsstrategi, Förändringshantering, Verksamhetsutveckling, Förändringsledning, IT-styrning.

Ansök nu

Truckförare till framtida uppdrag

Truckförare
Läs mer Maj 13
Om tjänsten
Tjänsten som ambulerande arbetare är ett heltidsuppdrag där du kommer arbeta med truckkörning eller inom produktion hos Adeccos kunder i Göteborg. Arbete förekommer både enskilt och i team och tjänsten kan ha varierande arbetstider beroende på hos vilken kund uppdraget är och vi vill därför att du ska kunna vara flexibel att arbeta dagtid, kväll samt skift.

Hur ser din arbetsdag ut?
Du kommer att arbeta hos någon av våra kunder inom industrin i Göteborgsområdet. Våra kunder kan ha behov av olika kompetenser såsom montör, truckförare, produktionsmedarbetare, lagerpersonal, maskinoperatörer. Arbetet kommer att ske både självständigt och i grupp där teamarbete är viktigt. Tillsammans med dina arbetskamrater kommer du att arbeta efter instruktioner och uppsatta produktionsmål samt med ständiga förbättringar. Din arbetsdag präglas av ett gott samarbete med dina arbetskamrater där arbetsglädjen är viktig. Du kommer att ha en närvarande produktionsledare hos kunden samtidigt som du kommer att ha en tät kontakt med din konsultchef på Adecco. Vi gör regelbundna uppföljningar så att du trivs på din arbetsplats.

Vem trivs här?
Du som har erfarenhet från produktion, lager eller industri samt ett intresse för branschen kommer att trivas här. Som person är du ansvarsfull, initiativtagande och vill gärna visa framfötterna genom att bidra med det lilla extra och se förbättringsmöjligheter. Har du dessutom en vilja att lära och utvecklas kommer du att bli en mycket uppskattad medarbetare hos oss. Dina tidigare erfarenheter av ett gott samarbete med arbetskamrater kommer du ha nytta av. Likaså din vilja att hålla ordning och reda på din arbetsplats samt din medvetenhet kring god kvalité.

Vad erbjuder vi?
Tjänsten är ett konsultuppdrag med 6 månaders visstidsantällning, vilket betyder att du är anställd av Adecco och uthyrd till kund. På lång sikt kan det även finnas möjlighet att bli direktanställd hos någon av våra kunder. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.

Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Är du intresserad?
Skicka in ditt CV och personliga brev genom att ansöka via annonsen. Vi är nyfikna på vad du har gjort tidigare och varför du är rätt person för jobbet. Vi tar inte emot CV via mail, utan ansök direkt genom systemet.

Om Adecco
Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största Rekryterings- och Bemanningsföretag har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryterare:

Maja Assarsson via Maja.assarsson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Speditörer till framtida uppdrag i Göteborg

Speditör
Läs mer Maj 15
Är du en utbildad speditör? Har du tidigare arbetat med supply chain inom transport? Eller brinner du helt enkelt för transportkoordination och vill fortsätta din utveckling inom logistik och spedition? Vi på Adecco söker nu kandidater till framtida uppdrag hos våra kunder i Göteborg! 

Om tjänsten

Som Speditör hos våra kunder kommer du arbeta för marknadens stora aktörer inom dess industri. Beroende på uppdrag kan arbetsuppgifterna komma att variera, men sedvanligt är hantering av planering och bokning av transporter på väg och sjö, för ett specifikt logistikflöde inom Europa. På en internationell nivå kan du komma att ansvarar för ett eget flöde där du även får arbeta för att ta fram lösningar på de avvikelser som kan uppstå. Ditt huvuduppdrag är att se till att transporten är på rätt plats i rätt tid.

I din roll som speditör/transportkoordinator kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Ansvara för kommunikationen med transportörer och terminaler likväl som övriga interna och externa intressenter på internationell nivå.
• Följa upp leverantörsprestanda med att agera på eventuella avvikelser.
• Arbeta proaktivt med förbättringsarbete av processer.
• Uppföljning av statistik, planering och utveckling av övriga rutiner.

Om dig

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom logistik/spedition eller likvärdigt, och som har en god förståelse för logistikprocessen och flöden. Vidare har du erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med bokning och planering av transporter. För att lyckas i tjänsten ser vi även att du behärskar svenska så väl som engelska då du kommer arbeta i en internationell miljö. Har du ytterligare språkkunskaper är detta meriterande. Vi ser också att du har lätt för att lära dig nya system och har god erfarenhet av MS Office, framförallt Excel.

För att lyckas i rollen tror vi även att du är en driven problemlösare som tycker om att lära sig nya saker. Du har ett analytiskt tankesätt och tycker om att arbeta såväl reaktivt som proaktivt samt är är en lagspelare som trivs med att ta egna initiativ och att arbeta självständigt. Din kommunikativa förmåga och prestigelöshet gör att du kommer nå stor framgång!

Viktigt för tjänsten:

• Eftergymnasial utbildning inom logistik eller transport.
• Flytande svenska såväl som engelska i tal och skrift.
• God problemlösande förmåga.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Enna Dedagic på Enna.Dedagic@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
info@adecco.se 

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Redovisningsekonom till framtida uppdrag

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 16
Har du några års erfarenhet av redovisning och ekonomi och vill utvecklas inom området? Vi på Adecco söker nu drivna och noggranna redovisningsekonomer till framtida uppdrag hos våra kunder i Göteborg. 

Om tjänsten

Som Redovisningsekonom kan din vardag komma att variera något beroende på vilket bolag ditt uppdrag utförs på men till stor del består dina arbetsuppgifter av löpande bokföring och bokslut. Du kommer arbeta hos våra kunder runtom i Göteborg.

I din roll som Redovisningsekonom kan dina huvudsakliga arbetsuppgifter, bland annat, innebära:

• Löpande redovisning och momsrapportering.
• Avstämningar och periodiseringar.
• Månadsbokslut, årsbokslut och årsredovisning.
• Kontinuerligt förbättringsarbete för att effektivisera processer.
• Förberedning, analys och underhåll av skattregister och inkomstdeklarationer.
• Kontinuerligt förbättringsarbete för att effektivisera processer.
• Framtagning och distribution av finansiella rapporter.
• Övriga arbetsuppgifter som är vanligt förekommande på en ekonomiavdelning.

Observera att vi genom denna annons söker kandidater för framtida uppdrag. Vi får in en hel del uppdrag inom området och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning.

Om dig

Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi. Du bör ha tidigare erfarenhet av att självständigt arbeta med redovisning, dels med det löpande arbetet och dels med bokslut. Vidare ser vi att du har god erfarenhet av att arbeta i officepaketet, särskillt Excel. Vi ser även att du behärskar svenska så väl som engelska flytande i tal och skrift.

Har du även arbetat med SAP och Qlikview är detta meriterande.

Som person ser vi att du trivs i en drivande roll där du får ta ansvar. Du värderar ett gott samarbete, besitter en god kommunikationsförmåga samt har lätt för att lära dig nya system och arbetsuppgifter. Vidare är du prestigelös, flexibel och brinner för att göra ett bra arbete.

Viktigt för tjänsten är att du:

• Besitter en god allmän datorvana, i synnerhet Excel och har erfarenhet från olika ekonomisystem.
• Har en högskoleutbildning inom ekonomi.
• Behärskar såväl engelska som svenska i både tal och skrift.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Evelina Hjortskog via Evelina.Hjortskog@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Accounting | Redovisning | Bokföring | Moms | Skatt | Årsredovisning | Koncernredovisning | Göteborg | Adecco

Ansök nu