Göteborg: Nätanalytiker till branschledande bolag inom energibranschen

Hitta ansökningsinfo om jobbet Nätanalytiker till branschledande bolag inom energibranschen i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-19 // Varaktighet: Heltid

Vår omvärld står inför en energikris. Högt belastade elnät och outnyttjad potential för dagens distributionsnät. Embriq arbetar hårt för att digitalisera och förbättra resursnyttjandet, vilket skapar fördelar för deras kunder, samhället och miljön. Nu söker de en Nätanalytiker som kommer driva utformningen och planeringen för framtidens elnät till deras kunder. Embriq erbjuder dig en ny roll i ett branschledande bolag där ni tillsammans kommer bygga och driva utvecklingen av morgondagens elnät.

OM TJÄNSTEN
I rollen som Nätanalytiker kommer du vara delaktig i utformning och planering för framtidens elnät till våra kunder. Du kommer bland annat ta fram, utreda och analysera data för att sedan bedöma/presentera olika lösningar, initiativ eller utmaningar inom nätet för kunden. Vi har idag 8-10 kunder på den svenska marknaden, där vi på sikt ser att du ger förstklassig rådgivning kring hur våra kunder på sikt skall nyttja sin fulla potential av deras befintliga nät och infrastruktur.

Du kommer i första hand arbeta och analysera data med hjälp av vår produkt Quant Insight, ett komplett system för analys av IoT- och mätardata för energibolag. Systemet ger dig en fullständig överblick över kundens distributionsnät på detaljnivå.

Arbetsuppgifter
- Utförande av belastnings- och felströmsberäkningar
- Arbeta med elkvalitetsfrågor
- Tillsammans med kund ta fram och föreslå långsiktiga planer/åtgärder på nätet för att utveckla och effektivisera nyttjandet av befintliga resurser

Klicka på videon för att höra David Westerlund, Head of Research and Business Development, berätta mer om "The ACES project" och "The adaptive control system" utvecklat av Embriq:



Vad har David att säga om hur det är att arbeta på Embriq?

"Vi arbetar med något som verkligen ligger i tiden. En grön omställning är oundviklig i vår bransch, där digitalisering, teknologiska framsteg och förändringar hos våra kunder/reglering pushar utvecklingen framåt. Sedan mitt intåg i branschen 2008 känns det spännande att äntligen se utvecklingen ta fart på riktigt."

VI SÖKER DIG SOM
- Har flerårig arbetslivserfarenhet inom kraftsystemanalys, nätberäkning och/eller nätplanering
- Har en civil eller högskoleingenjörsexamen inom elkraft eller annan likvärdig utbildning på eftergymnasial nivå
- Obehindrade kunskaper i svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av drift från ett nätbolag

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kvalitetsmedveten
- Strukturerad
- Kommunikativ
- Samarbetsinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår Embriq's önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. Läs mer om varför vi använder tester här.

Rekryteringsprocessen
- Steg 1: Telefonintervju med Academic Work
- Steg 2: Tester med Academic Work
- Steg 3: Djupintervju med Academic Work
- Steg 4: Intervju 1 med Embriq
- Steg 5: Intervju 2 med Embriq
- Steg 6: Säkerhetsprövning

OBS! Tjänsten är säkerhetsklassad. I enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer du som slutkandidat behöva genomgå registerkontroll samt säkerhetsintervju utöver vanlig referenstagning.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Embriq är ett teknikföretag och en ledande leverantör av avancerad IT-drift, mjukvara, industriell IoT-teknik och konsulttjänster. Genom industrialiserad IT levererar vi lösningar som förenklar komplexa utmaningar, säkerställer verksamhetskritisk verksamhet och optimerar konkurrenskraften.

Vi är idag 219 anställda i bolaget med koncernhuvudkontor i Oslo. I vår svenska organisation återfinns ungefär 46 anställda, varav 18 personer på Göteborgskontoret vid Gamlestadens Fabriker.

Vi är ett framåtsträvande bolag, med hög teamkänsla och lever dagligen efter våra värdeord Unified, Curious och Grit. Läs gärna mer om oss på vår hemsida som du finner här!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Civilingenjör, elkraft

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Civilingenjör, elkraft.

Nyexad ingenjör till Dspace Nordic

Läs mer Maj 7
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Dspace Nordic.

Om företaget:

Dspace Nordic är ett företag med över 25 års erfarenhet inom modellbaserad och datadriven utveckling och reglerteknik. Företaget är specialister på inbyggda system och erbjuder både hård- och mjukvara samt kursverksamhet till deras kunder. Dspace Nordic är återförsäljare till de marknadsledande leverantörerna dSPACE och MES (Model Engineering Solutions) och kan därmed erbjuda kraftfulla verktyg som stödjer kunderna i hela utvecklingsprocessen, från prototyphårdvara till verifiering av den färdiga produkten. Dspace Nordic verktyg är välanvända inom utveckling av styrsystem för fordon, flyg samt övriga mektroniska system. Här blir du en del av ett sammansvetsat team och du erbjuds en gedigen introduktion för att få rätt förutsättningar att sätta dig in i ditt arbete.

Arbetsuppgifter:

I rollen som ingenjör erbjuds du en varierad tjänst med goda utvecklingsmöjligheter på sikt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att skräddarsy, driftsätta och underhålla test- och utvecklingssystem baserat på kundernas behov. Du kommer att stötta både kunder och kollegor på dSPACE i frågor kopplat till verktygen. Eftersom företaget erbjuder konsultation on-site innebär det ett nära samarbete med kunder i kortare konsultprojekt. Därtill har du löpande dialog med dSPACE kring utveckling av systemen samt håller utbildningar och demos i systemen ute hos kunderna.

Dina arbetsuppgifter kommer att växa med tiden och vid intresse finns möjligheten att utvecklas till en position med ett mer strategiskt fokus framöver.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Civilingenjörsutbildning inom elektronik, elkraft, mekatronik eller annan utbildning av liknande karaktär
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

För att trivas i rollen ser vi att du är en social person som trivs i mötet med andra och ser ett stort värde i att samarbeta på arbetsplatsen. Du blir motiverad av problemlösning och tycker det är roligt att fördjupa dig i komplexa problem. Därtill tar du stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, ser till att utförandet blir bra och säkerställer att allt blir färdigt i tid. Som person är du den som alltid ställer upp och stöttar andra, oavsett om det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte och du är inte rädd för att ta egna initiativ för att nå dit du vill.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Är du nybliven ingenjör inom elkraft eller energi? Grattis!

Läs mer Mar 18
Arbetsuppgifterna kommer huvudsakligen vara tekniska och bestå av modellering, simulering, analyser och utredningar samt viss provningsverksamhet. Men, vi är specialister inom elkraft, process- och reglerteknik och engineering management och har alltid haft ett fokus på helheten i kundernas utmaningar. Det skapar kunskap, kontroll och en trygghet som är viktigare än någonsin. Tycker Du om att arbeta i team ”på tvärs” över olika discipliner och utvecklas tillsammans, finns det många spännande uppdrag både i Sverige och internationellt.

Vi är ett familjärt företag som fokuserar på samarbete och på att bli bäst i en allt mer komplicerad värld. Och då behövs det alltid nya perspektiv, inte minst från nybakade talanger som vill förändra just världen. Vi har många egna metoder som du kan få sätta tänderna i. Känner du dig träffad får du gärna höra av dig snarast. Det finns massor att göra!

Välkommen med din ansökan!

Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta Joakim Hiramsson.

Skicka gärna in din ansökan omgående då urval sker löpande. Sista ansökningsdag är 2024-05-31. Läs mer om oss på www.solvina.com.

Ansök nu

Nyexad ingenjör till dSPACE Nordic AB

Läs mer Apr 30
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos dSPACE Nordic AB.

Om företaget:

dSPACE Nordic AB är ett företag med över 25 års erfarenhet inom modellbaserad och datadriven utveckling och reglerteknik. Företaget är specialister på inbyggda system och erbjuder både hård- och mjukvara samt kursverksamhet till deras kunder. dSPACE Nordic AB är återförsäljare till marknadsledande leverantörern MES (Model Engineering Solutions) och kan därmed erbjuda kraftfulla verktyg som stödjer kunderna i hela utvecklingsprocessen, från prototyphårdvara till verifiering av den färdiga produkten. dSPACE Nordic AB verktyg är välanvända inom utveckling av styrsystem för fordon, flyg samt övriga mektroniska system. Här blir du en del av ett sammansvetsat team och du erbjuds en gedigen introduktion för att få rätt förutsättningar att sätta dig in i ditt arbete.

Arbetsuppgifter:

I rollen som ingenjör erbjuds du en varierad tjänst med goda utvecklingsmöjligheter på sikt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att skräddarsy, driftsätta och underhålla test- och utvecklingssystem baserat på kundernas behov. Du kommer att stötta både kunder och kollegor på dSPACE Nordic AB i frågor kopplat till verktygen. Eftersom företaget erbjuder konsultation on-site innebär det ett nära samarbete med kunder i kortare konsultprojekt. Därtill har du löpande dialog med leverantörer kring utveckling av systemen samt håller utbildningar och demos i systemen ute hos kunderna.

Dina arbetsuppgifter kommer att växa med tiden och vid intresse finns möjligheten att utvecklas till en position med ett mer strategiskt fokus framöver.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Civilingenjörsutbildning inom elektronik, elkraft, mekatronik eller annan utbildning av liknande karaktär
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

För att trivas i rollen ser vi att du är en social person som trivs i mötet med andra och ser ett stort värde i att samarbeta på arbetsplatsen. Du blir motiverad av problemlösning och tycker det är roligt att fördjupa dig i komplexa problem. Därtill tar du stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, ser till att utförandet blir bra och säkerställer att allt blir färdigt i tid. Som person är du den som alltid ställer upp och stöttar andra, oavsett om det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte och du är inte rädd för att ta egna initiativ för att nå dit du vill.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Junior elkraftsingenjör till AFRYs talangprogram!

Läs mer Apr 29
Har eller tar du examen juni 2024 inom elkraft och vill kickstarta din karriär hos en av Sveriges bästa arbetsgivare? Nu har du chansen att jobba med spännande projekt kombinerat med att vara en del av vårt talangprogram framtaget för din personliga utveckling! Sök tjänsten redan idag!

Om AFRY
AFRY är ett internationellt teknikkonsultbolag och är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. AFRY har över 19 000 medarbetare och kontor i 50 länder. De är experter inom områdena infrastruktur, industri och energi. De arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer där de har en uttalad strategi inom just hållbarhet och grön omställning.

Att vara en lagspelare, visa nyfikenhet och våga vara modig representerar bolagets anställda. Här trivs du som vill vara med och skapa, bidra och bygga ett smartare samhälle. Här är det en självklarhet att du från och med din första arbetsdag kommer att bli omhändertagen och stöttad på din resa mot att bli ditt bästa jag. Det som krävs av dig är driv och engagemang!

Om rollen som elkraftsingenjör
Som junior elkraftsingenjör kommer du att vara en del i denna specialistgrupp som jobbar med projekt mot tung industri. Det kan exempelvis vara inom nätbolag, större fastighetsbolag, sjukhus eller dylikt. Tillsammans med erfarna kollegor kommer du få varierande arbetsuppgifter för att matcha dina intressen, kunskaper och kompetenser. Exempelvis kan detta vara projektering, rapportskrivning, beräkningar, konstruktion, utredningar samt andra uppgifter inom generella krafttjänster som avdelningen erbjuder ut mot sina kunder. Arbetet sker till största del på kontoret men på sikt kan det även innebära att vara ute hos slutkund. Inledningsvis får du en gedigen introduktion av arbetsuppgifter samt en mentor nära till hands som finns där för dig.

Detta är ett perfekt tillfälle för dig som vill utvecklas inom elkraft och som på sikt vill växa in i rollen för att utvecklas till en självgående elkraftsingenjör. Vår kunds projektportfölj innehåller en stor bredd inom både generella elkraftstjänster samt mer komplexa specialistlösningar, vilket innebär att det finns många olika vägar för dig att gå beroende på intresse och behov.

Du som söker ska ha
För att axla rollen som elkraftsingenjör kommer du in som nyexaminerad med en ödmjukhet och nyfikenhet till att lära dig nytt samt ta dig an nya utmaningar.

Skallkrav:
•Har en högskole- eller civilingenjörsexamen inom elkraft. Alternativt YH-utbildning specifikt mot elkraft.
•Har kunskap inom CAD.
•Flytande svenska och engelska, tal och skrift.
•Kunskap om nätberäkningar.
•B-körkort.
Meriterande:
•Har kunskap inom CAD-programmen elMaster eller elproCad.

Talangprogrammet
Framtidens talangprogram med AFRY Advanced Automation söker dig som har intresse för teknik, automation, el, elkraft och hållbarhet! Här får du både kompetensutveckling och gemenskap. Programmet är designat för att du som helt eller relativt nyutexaminerad skall ges goda förutsättningar att växa och trivas i starten av din konsultkarriär hos AFRY.

I talangprogrammet kombinerar du ditt spännande arbete hos AFRY med utbildning. Dessutom går du programmet tillsammans med personer från Göteborg, Trollhättan, Halmstad, Jönköping och Linköping, en fantastisk möjlighet att bygga ett internt nätverk med personer i samma fas. Du utvecklar både hard skills (exempelvis teknisk kunskap) och soft skills (som självledarskap). Det ingår även gemensamma aktiviteter och digitala fikastunder med de andra deltagarna, samt tillfälle att utbyta erfarenheter med seniora kollegor inom företaget.

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos AFRY

Rekryteringsprocess
Låter tjänsten intressant?

För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Rebecca Anderson via e-post: rebecca.anderson@framtiden.com eller telefonnummer: 076-170 90 76.
Rekryteringsprocessen för det här jobbet består för dig som kandidat av följande steg: telefonintervju, intervju, referenstagning och intervju på plats hos AFRY.
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Vi ser fram emot din ansökan!

Villkor
Start: September.
Omfattning: Heltid, tillsv.
Arbetstid: Kontorstider (8-17)
Ort: Göteborg, alt. Trollhättan, flexibelt.

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansök nu

Simulationsingenjör inom hybrid till fordonsindustrin

Läs mer Mar 20
Vi söker en utvecklare med en civilingenjörsutbildning inom datateknik, elektronik, mekatronik, teknisk fysik eller liknande, samt några års relevant erfarenhet från fordonsindustrin eller andra liknande teknikområden.
Vem är du?
Arbetet kommer att innebära simuleringar för elektrifierade fordon i samarbete med andra simuleringsteam. Du kommer också att ha möjligheten att integrera olika komponentmodeller till ett fungerande modellsystem.
Kvalifikationer:
· 2-5 års erfarenhet av liknande arbete
· Kunskaper av systemmodellutveckling i Matlab/Simulink
· Förståelse av elektriska fordonssystem: batterier, kraftelektronik och digitala kontrollsystem
· Erfarenheter från validering av simuleringsmodeller
· Erfarenhet av arbete med mjukvara på Volvo Cars är meriterande


Vilka är vi?
MCA Sweden AB är en del av MCA Groups offensiva satsning på att bli ett av Europas ledande teknik-konsultbolag. Med detta som vår drivkraft har vi höga ambitioner för vår utveckling i Sverige. På huvudkontoret i Göteborg är vi ett ungt team på 12 personer som arbetar på heltid med att uppnå vår vision - vi ska vara Sveriges bästa arbetsgivare och kunna erbjuda de bästa konsulterna och tekniska lösningarna på den svenska marknaden.
Ansökan
Har du några frågor eller vill ansöka maila career@mca-sweden.se.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Academic Work Sweden AB .

Handläggare till Havs- och Vattenmyndigheten

Miljöhandläggare
Läs mer Maj 14
Nytt
Nu söker vi dig som är erfaren handläggare och vill medverka i utvecklingen av Havs- och Vattenmyndighetens arbete med havsplanering och konsekvensanalyser. Urval sker löpande - sök redan idag!

OM TJÄNSTEN

Vi söker en handläggare till Havs- och vattenmyndigheten i Göteborg. I arbetet ingår att medverka i utvecklingen av myndighetens arbete med havsplanering och konsekvensanalyser. Din roll blir att ingå i en arbetsgrupp om 13 personer för att hantera nuvarande uppdrag från regeringen där myndigheten ska möjliggöra för ytterligare 90 TWh årlig elproduktion i havsplanerna. Arbetet sker i en grupp där du kan få drivansvar för delar av projektet. I arbetet ingår också att göra konsekvensbedömningar av de havsplaner som tas fram. Dessa ska bland annat bedömas ur en social och samhällsekonomisk kontext. I tjänsten förekommer också arbete med fysisk planering. Resor kan ingå i tjänsten.

Du erbjuds
- En spännande arbetsmiljö med möjlighet att påverka och bidra till hållbar samhällsutveckling
- Kollegor som välkomnar och stöttar dig i din roll

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis
* Utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag
* Planera och följa upp ärenden
* Utreda, granska och handlägga ärenden, samt fatta beslut i enklare ärenden
* Avrapportera utredningsresultat och ge förslag på beslut
* Analysera och utvärdera arbetsuppgifter och projekt
* Arbete av utredande och/eller samordnande karaktär
* Genomföra och följa upp aktiviteter


VI SÖKER DIG SOM
- Har akademisk examen inom samhällsvetenskapliga eller naturvetenskapliga discipliner (minst 3-årig utbildning)
- Besitter erfarenhet av minst en konsekvensbedömning/beskrivning med dokumenterad erfarenhet senaste tre åren
- Har vana att handlägga ärenden, sammanställa information och skriva rapporter
- Har mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, såväl som i tal som skift, då båda språk förekommer i arbetet

Det är mycket meriterande om du har
- Erfarenhet av havs- eller kustzonsplanering
- Erfarenhet av GIS-analys
- Kunskap om marina ekosystem
- Yrkeserfarenhet av miljökonsekvensbeskrivningar
- Yrkeserfarenhet av samhällsekonomiska bedömningar
- Yrkeserfarenhet inom maritima näringar

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


* Kommunikativ
* Strukturerad
* Analytisk


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om HaV HÄR!

Ansök nu

Projektingenjör inom ekonomi till Trafikverket och Västlänken!

Projekteringsingenjör, bygg och anläggning
Läs mer Maj 15
Nytt
Har du minst en högskoleutbildning om 180hp inom ekonomi eller samhällsbyggnads sektorn samt ett brinnande intresse av att bidra till att förbättra Sveriges framtida infrastruktur? Trafikverket, Sveriges ledande beställare av infrastruktur växer och söker dig som har talang för koordinering och vana att jobba administrativt. Ta chansen att vara med och bidra inom ett av Sveriges största projekt, Västlänken.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Trafikverkets räkning dig som vill utvecklas i en roll som projektingenjör, där du kommer arbeta med Västlänken. Som projektingenjör har du en koordinerande roll med varierande arbetsuppgifter där du kommer att få lära dig mycket om anläggningsbranschen.

För att ge dig de bästa förutsättningarna att lyckas i din nya roll kommer vi erbjuda dig ett skräddarsytt utbildningsprogram kopplat till tjänsten. Programmet har tagits fram i samråd med Trafikverket och du kommer bland annat ta del av kunskap inom projektledning, självledarskap och entreprenadjuridik. Förutom utbildningen kommer du även få löpande coaching för att ge dig bästa stöd att utvecklas såväl professionellt som personligt.

Du erbjuds
- Att vara med och påverka samt arbeta med Sveriges infrastruktur.
- En arbetsplats med prestigelösa och välkomnande kollegor.
- Löpande kompetensutveckling genom talangprogrammet där du erbjuds utbildning och coachning via Academic Work.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Biträda projektledare och biträdande projektchef i alla förekommande projektledaruppgifter så att de genomförs och dokumenteras.
* Vara insatt i kontraktsinnehållet för konsultuppdrag och entreprenader.
* Biträda projektledaren med projektuppföljning samt att stödja i prognostiserade slutkostnader.
* Medverka vid interna och externa möten och föra protokoll.
* Stöd i arbetet med underrättelsehanteringen.


VI SÖKER DIG SOM
- Har minst en högskoleexamen om 180 hp inom samhällsbyggnad, med fördel inom ekonomi (examensbevis ska visas).
- Har ett stort intresse för att arbeta administrativt och med ekonomiska delar.
- Har stort driv och viljan att snabbt axla eget ansvar med en orädd attityd gentemot nya arbetsuppgifter.
- Har goda kunskaper i både engelska och svenska, då kommunikation kommer att ske på båda språken.
- Har mycket god datorvana och kunskaper i Office-paketet.

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet från bygg- och anläggningsbranschen.
- Erfarenhet inom ekonomi.

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Initiativtagande, relationsskapande, resultatinriktad och samarbetsinriktad.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Marketing & Customer Support till Emcomp International AB

Marknadsförare
Läs mer Maj 14
Nytt
Marknadsföring och kundsupport är två viktiga delar i Emcomps fortsatta arbete mot att vara kundernas förstahandsval inom komponentlösningar. Därför söker vi nu efter deras nästa Marketing & Customer Support till kontoret i Göteborg. Välkommen med din ansökan, vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Frihet under ansvar är något som genomsyrar stora delar av Emcomps verksamhet. Rollen som Marketing & Customer Support är inget undantag. Rollen erbjuder dig en varierad vardag med flertalet olika arbetsuppgifter i omlopp där ena benet utgörs av kundsupport och andra marknadsföring. Du får vara med från början till slut i kundkontakten, från det att en beställning inkommer tills dess att den nått slutkund. Huvudfokus blir att bygga relation med kund och se till att den är nöjd hela vägen. Även om marknadsbenet i dagsläget är begränsat finns det stor potential och utvecklingsarbete att göra. Ansvar för olika aktiviteter på till exempel Linkedin, planering av mässor och inköp av material till dessa, uppdatera deras två hemsidor, skriva nyhetsbrev och datablad samt uppdatera företagspresentationer. Detta är ett axplock av det du kommer göra, din kreativitet sätter gränserna. Målbilden är att rollen fördelas 50/50 mellan marknad och kundsupport, här är det inflödet från kund som styr.

Dina kollegor i Göteborg består av en platschef, tre utesäljare, två på kundsupport och en på lagret. ett härligt gäng med god sammanhållning och högt i tak. Du kommer även ha löpande kontakt med dina kollegor i Örebro, till exempel på gemensamma månadsmöten.

Vi söker efter dig som har en naturlig fallenhet för kommunikation, samarbete, ett högt driv och vilja att utvecklas. Vi ser att du är en person som vill bidra och lära dig mer om marknadsföring och kundsupport, som trivs i en social roll med många bollar i luften. Vi ser gärna att du har läst en eftergymnasial utbildning i marknadsföring i kombination med att du har goda erfarenheter från arbete i ett serviceyrke. Det som vi ser som det absolut viktigaste för att lyckas i den här rollen är dock dina personliga egenskaper

För denna roll kommer du att erbjudas en visstidsanställning som konsult om 6 månader till att börja med, där ambitionen är att du skall erbjudas en förlängning. Det långsiktiga målet är att du skall erbjudas en fast anställning hos Emcomp, förutsatt att samarbetet fungerar väl mellan samtliga parter.

Du erbjuds
- En bred och varierad roll inom marknadsföring och kundsupport
- Foten in på ett stabilt och välmående bolag
- En långsiktig möjlighet att växa inom såväl marknad som kundsupport

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera inkommande beställningar från kunder - sker främst över mejl men kan även innebära telefonkontakt
* Uppföljning av orders
* Lägga inköp mot leverantörer
* Hantera reklamationer
* Marknadsföring på Linkedin och andra plattformar
* Hantera arbete på bolagets två hemsidor
* Planera mässor och hantera inköp av material till dessa
* Uppdatera nyhetsbrev, datablad och företagspresentation
* Tät kontakt med både kollegor och kunder


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad eftergymnasial utbildning i marknadsföring, eller något vi bedömer som likvärdigt
- Har erfarenhet av en serviceinriktad roll - exempelvis kundservice, kundsupport, butik eller liknande
- Har goda digitala kunskaper - du kommer arbeta i bland annat Monitor, Wordpress och MS Office
- Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska då det krävs i det dagliga arbetet - du kommer ha kontakt med engelsktalande kunder

Det är meriterande om du har
- Arbetat i en liknande roll tidigare
- Erfarenhet av arbete i Wordpress eller andra marknadsföringsplattformar

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Kvalitetsmedveten
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Emcomp ingår i Addtechkoncernen som består av > 150 enskilda bolag. 2023 fusionerades Emcomp med systerbolaget Pulsteknik AB. Pulsteknik är en distributör på svenska marknaden för ett flertal olika europeiska leverantörer av elkomponenter för tuffa miljöer, tex, varmt/kallt, smutsigt, explosiva miljöer etc. Detta gör att Emcomp nu har ett mycket brett utbud av elkomponenter för tuffa miljöer. Verksamheten bedrivs i första hand från kontor/lager i Örebro och Göteborg men med lager även i Hong Kong och kollegor i Slovakien, Spanien och Kina. Läs mer om Emcomop här.

Ansök nu

Onsite Support Technician

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 14
Nytt
Are you an ace in giving IT support onsite? Wanna join a team of socially skilled people who always come to work to have fun? Want a broad role where you’re not confined to just one type of issues to solve? Then read on and apply today!

OM TJÄNSTEN

You’ll be joining a quite unique IT support team. They don’t work with ticketing systems, and they don’t specialize on specific tasks. Here you get a broad role, in a super flexible team where very much focus is on end users/customers. Their response time is low and they act fast, supporting users with technical problems, hardware asset management. Conference/meeting room maintenance, providing onsite support, first line as well as ordering of new hardware. They are a highly appreciated function and a team of social, joyful individuals who like to excel in giving support in a positive, cheerful way.

ARBETSUPPGIFTER

Work tasks


* End-user Support
* IT Hardware Management (end-user equipment)
* Configuration of Clients (such as phones, laptops, Virtual Machines)
* Handling clients running Mac OS, Windows or Ubuntu
* Mobile Phone Services Management (such as SIM cards ordering)
* Incident Management
* Continuous improvements of the support process, including documentation, automation and ad-hoc support procedures
* Handle remote support
* Printer and print service support


VI SÖKER DIG SOM
you who have:
- IT related education or experience from similar work
- Knowledge of computer and network support, including operating systems and basic troubleshooting. Both for hardware and software related issues
- Excellent communication skills in English, both written and oral, are necessary to effectively support users and collaborate with our team since English is the company language
- A strong customer service orientation and be capable of handling user inquiries with patience and professionalism
- Ability to collaborate effectively within a team and adapt to the work environment
- Enjoy working in an international organization with people from different cultures

It is meritorious if you
- Also can communicate in Swedish

To succeed in the role, your personal skills are:
- Problemsolving
- Selfdriven
- Serviceminded

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

Ansök nu

Sommarjobb som Ekonomiassistent till Svensk Cater i Göteborg

Ekonomiassistent
Läs mer Maj 9
Svensk Cater är det familjära bolaget, där alla hjälps åt och har en gemensam hög servicenivå. Nu ges du chansen att bygga på dina erfarenhet inom ekonomi inför framtiden, eller vidareutveckla dina befintliga kunskaper genom ett sommarjobb. Välkommen till en organisation med korta beslutsvägar och frihet under ansvar.

OM TJÄNSTEN
Svensk Cater behöver extra stöttning under sommaren! Vi söker dig som har en positiv energi och högt driv ihop med detaljfokus. I rollen som Ekonomiassistent kommer du att fokusera på främst fakturering, men uppgifter som bevakning av krediteringar, uppläggning av nya kundnummer och fakturakopior ingår också. Du kommer dagligen arbeta i systemen Medius och Navision. Vi ser det därför som en stor fördel om du tidigare har gjort just detta, ännu ett stort plus är om du har tidigare erfarenhet av fakturering. Har du inte detta? Välkommen med din ansökan ändå, det som är allra viktigast är dina personliga egenskaper.

Introduktion och upplärning ingår och kommer genomföras innan vecka 28 för att ge dig bästa möjliga förutsättningar under sommaren. Detta görs av närmsta kollega.

Möjligheterna till att fortsatt hoppa in vid behov efter sommaren finns. Exempelvis vid arbetstoppar, sjukdomar, högtider/semestrar. Är du öppen för detta ser vi det som en stor fördel. Du anställs som konsult hos oss på Academic Work och arbetar sedan ute hos Svensk Cater.

Du erbjuds
- Meriterande erfarenhet inom ekonomi
- Att bredda ditt nätverk genom oss på Academic Work

VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en ekonomiutbildning på eftergymnasial nivå med minst ett år kvar
- Kan arbeta heltid V.28, 29, 30, 31 - flexibla arbetstider ingår (normal arbetsdag 8 h)
- Har god system- och datavana
- Har obehindrade kunskaper i både svenska och engelska då detta krävs i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Arbetat i Medius och Navision
- Arbetat som ekonomiassistent med fokus på fakturering

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Problemlösande
- Kvalitetsmedveten

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET

Svensk Cater Göteborg



Ett starkt lokalt engagemang är deras signum. Tack vare det kan de erbjuda en mer hållbar service eftersom de kan leverera närproducerade råvaror, minska matsvinnet och minska onödiga och långa transporter.
Svensk Cater Göteborg ligger i Ringöns Industriområde med Postadress Hisings Backa, fem minuters bilfärd från centrum. De är ett team om cirka 40 medarbetare med hög känsla för service och stort engagemang. Ansvarig för kontoret är grossistchef Ola Engstrand. Deras distributionsområde sträcker sig från Varberg i söder till Stenungsund i norr. De yttersta punkterna österut är Ulricehamn på Rv 40 samt Herrljunga på E 20.

Ansök nu

Accounting Officer till Eiffage Infra-Nordic i Göteborg

Redovisningschef
Läs mer Apr 18
Eiffage Infra-Nordic befinner sig i en utvecklande och expanderande fas där de etablerar sitt kontor i Göteborg. Därför söker vi nu efter deras nya Accounting Officer - en roll för dig som trivs i en föränderlig organisation samtidigt som du värdesätter laganda. Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande.

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu för vår kunds räkning en ny lagspelare till deras kontor i Göteborg. Med tillväxtens omfattning har deras Commercial Manager mer att koordinera, korrespondera, prioritera, förbereda och ansvara för, därför behöver vi dig, som kan ta över uppgifter inom redovisningsområdet. Du skall både bygga upp, implementera och utföra uppgifter inom redovisningen, från ax till limpa. Din vardag styrs av projekt och är ständigt föränderlig, därför är det viktigt att du har rätt mindset och inställning till att vara med och bygga upp rutiner och processer inom området.

Vi söker dig som är en generalist inom accounting, som har erfarenhet av bokslut, momsrapportering, analys, budget- och prognosarbete. Gärna med bakgrund i den globala redovisningsstandarden (IFRS). Målet är att organisationen ska fortsätta växa och att alla delar av det ekonomiska flödet skall göras inhouse. Matchar ovan beskrivning in på dig är du varmt välkommen med din ansökan.

Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer bli anställd av oss på Academic Work som konsult för att sedan arbeta ute hos Eiffage Infra-Nordic. Uppdraget är långsiktigt där du erbjuds en tillsvidareanställning med inledande provanställning om 6 månader hos oss.

Du erbjuds
- Möjligheten till att vara med och påverka och utforma nya processer och rutiner inom bolaget
- Att vara en del av bolagets fortsatta starka tillväxt
- Ett litet och trevligt team som har roligt på jobbet

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera daglig redovisning och rapportering
* Löpande registrering av kund- och leverantörsreskontra
* Månads-, kvartals- och årsredovisning samt årsbokslut
* Se till att alla finansiella rapporter är i linje med tillämpliga regler och förordningar
* Förbereda och presentera finansiella rapporter till ledningen
* Analysera finansiell data för trender och insikter
* Skapa och implementera mallar och rutiner, processer och strategier


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av en liknande roll tidigare, där du ansvarat för- och drivit samtliga ekonomiska processer
- Har en avslutad eftergymnasial utbildning på högskola eller universitet inom ekonomi eller annat relevant område
- Har mycket goda kunskaper i MS Office (Excel) och andra relevanta system, exempelvis SAP
- Är flytande i engelska och svenska i både tal och skrift då det krävs i ditt dagliga arbete

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av internationell redovisning (IFRS)
- Arbetat i SAP tidigare och således kan orientera dig i systemet

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Innovativ
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

För denna tjänst kommer en bakgrundskontroll att göras genom vår samarbetspartner ToFindout.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Eiffage Infra-Nordic AB. Huvudkontor i Helsingborg, med ytterligare kontor i Göteborg och Stockholm, är specialister på infrastrukturbyggande. Företaget erbjuder ett brett utbud av tjänster inom områdena ban- och järnvägsbyggande och även infrastrukturarbete. Eiffage Infra-Nordic är en del av Eiffage Infra- Bau i Tyskland.

Ansök nu