Göteborg: Projektledare till LIMAB, Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektledare till LIMAB, Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-22 // Varaktighet: Heltid

LIMAB utvecklar, tillverkar och säljer beröringsfri mätutrustning baserad på laserteknologi till industriella applikationer. Försäljningen har ett stort internationellt fokus med en exportandel om ca 90%. Företaget är ett av de ledande inom sitt område med dotterbolag i USA, Tyskland och Storbritannien. LIMAB ingår sedan 2021 i koncernen Dacke Industri, ett Nordstjernan-bolag. 

Om tjänsten

Som Projektledare ingår du i vår avdelning System Development som har hand om alla kundprojekt, utveckling av mjukvara/mekanik/el samt service och support. Det här är en koordinerande roll där du har eget ansvar för dina kundprojekt (systemordrar) som kommer in från säljavdelningen. Efter övertagandet från säljarna ansvarar du för alla delar i projektet dvs. beredning, planering och uppföljning. Du kommer fungera som spindeln i nätet och ha mycket kontakt med både dina interna kollegor och externa kunder fram till dess att projekten är godkända och går i mål.



Tjänsten kräver ingen erfarenhet av projektledning sedan tidigare. Här får du chans att växa in i rollen. Det viktiga är din personlighet, ditt driv, ditt fokus på kunden och din tekniska förståelse. Du utgår från LIMAB:s huvudkontor i Almedal och rapporterar till chef för System Development, Robert Wiik. I den här tjänsten kommer du till exempel att:

Projektleda flertalet kundprojekt parallellt - både standard och kundanpassade system
Ansvara för projekten från ordergenomgång till projektavslut
 Följa upp deadlines
Ha mycket kontakt med internationella kunder över mail, Teams och telefon.
Säkerställa att nödvändiga resurser (mjukvara/elektronik/mekanik) finns tillgängliga
Ge slutligt godkännande att leverans får ske


Vi söker dig som

har en teknisk examen från gymnasiet eller yrkeshögskola eller som är högskoleingenjör. Grundläggande kunskaper inom el/elektronik/mekanik är ett krav då det är en betydande del av våra systemleveranser. Vi tror att du har arbetat mot industri ett par år efter avslutade studier med fördel inom elektronik, automation, mekanik eller nätverk & datorkommunikation mot industri. Vi ser gärna att du är van vid att ha mycket kundkontakt. Om du har arbetat som projektledare är det starkt meriterande. Du är obehindrad i det svenska och engelska språket i tal och skrift.

För att trivas i den här rollen ser vi att du är en engagerad och kommunikativ lagspelare. Detta då det kommer vara mycket kontakt och dialog med både interna kollegor och våra externa kunder. Du har ett stort tekniskt intresse och är nyfiken på att förstå hur olika system och produkter fungerar. Du är självgående, strukturerad i ditt arbete och tar gärna egna initiativ inom ramen för din tjänst.

Vi erbjuder dig

möjlighet att få ta ett stort eget ansvar över att koordinera dina tilldelade projekt och du kommer få jobba med spännande teknik och kunder som befinner sig över hela världen. Vi har ett gott anseende i branschen, starka värderingar och en härlig laganda. Vi är under stark tillväxt.

Din ansökan

I den här rekryteringen samarbetar LIMAB med Jerrie. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Jonna Berglöv på jonna.berglov@jerrie.se. Du ansöker med bifogat CV och personligt brev (där du anger varför du är intresserad av tjänsten och på vilket sätt du tror att du skulle passa i rollen som projektledare) på jerrie.se. Urval sker löpande så ett tips är att söka tjänsten så snart som möjligt, dock senast den 13 maj.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Civilingenjör, konstruktion, elektronik

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Civilingenjör, konstruktion, elektronik.

Electrical Engineer - Product Development

Läs mer Apr 25
At PowerCell Group, we are decarbonizing industries. We design, develop and manufacture hydrogen electric fuel cells and systems for aviation, propulsion, stationary, and marine applications. Our fuel cell systems have unparalleled power density, and the only emissions are water and heat. At our headquarters, located in Gothenburg, more than 140 employees work hard to deliver zero-emission solutions to customers around the world. We are growing fast and are always looking for new colleagues to add to our innovative, friendly, and ambitious culture.
We now need to strengthen our Engineering team with an Electrical Engineer.
We are seeking an electrical engineer to join our team and play an important role in the development of our products. Whether you are a highly experienced professional or a recent graduate with a strong understanding of electrical engineering, we welcome your application. The ideal candidate will possess practical, hands-on experience in working with electronics. If you are skilled at using an oscilloscope, we think that you might be a good fit for the job but strong drive and the willingness to learn new things is equally important.
Your daily tasks will include design, prototyping, troubleshooting and documentation of the electrical systems.
You will work closely with various professions where there will be discussions and meetings for joint deliveries.
Daily work
Development of safe and compliant fuel cell system products, with specific focus on electronics: specification, design, implementation, testing, and troubleshooting.
Hardware integration in fuel cell systems for different applications: marine, aviation, power generation, and different types of vehicles.
Component selection and validation.
Constantly explore better ways to solve problems and find reasonable ways to advance them through concept, prototype, and validation.
Long-term development of methodology and strategy.

Your background and experience
Hands on experience from working with electronics.
Capable of using measurement tools, such as oscilloscope, multimeter, etc.
M.Sc./B.Sc. in a relevant engineering field (e.g., Electrical Engineering, Engineering Physics or Mechatronics).
Fluent Swedish and/or English spoken and written.
Basic knowledge of technical drawings and requirements.

Good to have
Previous knowledge of relevant electrical CAD software, such as ARCADIA.
Previous experience of schematic andharness design.
Understanding of common communication protocols, such as CAN and relevant analyzers.
Workshop experience, e.g., in testing, assembly or manufacturing.
Previous experience in working with standard compliance, such as IEC 60204-1, and the ability to ensure adherence to quality standards.
Wide scientific knowledge and good understanding of electronics.
Strong computer skills.

Personal qualities
You have a strong drive and are curious.
Willing to ask for help when you do not understand or need help.
Capable of determining scope, plan, and execute projects oneself and together with a team.
Structured, systematic and develop based on first principles.
Are eager to continue learning and developing.
Focused on creating value.
Motivated to bring about a sustainable future through technology development.
Open to change, as this is a fast-paced environment where priorities and responsibilities sometimes change quickly.

You will become part of a wonderfully motivated and knowledgeable group with a common interest in improving the environment and environmental thinking. Your colleagues will inspire you to constantly challenge and improve our products. We have fun together while we make a real difference!
Read more about us at https://careers.powercellgroup.com/

Ansök nu

ASIC Verifier - Göteborg

Läs mer Apr 11
PrimeComp is a engineering consulting company with assignments in energy, industry, and infrastructure. Through our combined experience and unique range of technical expertise, we offer services to create profitable, innovative, and sustainable solutions.

Description:
PrimeComp is seeking a team of ASIC verifiers to support our client in the telecommunications sector. This role involves a combination of IP design/verification and various levels of SubSys integration/verification. The team will have the opportunity to work remotely within the European time zone.
This opportunity is ideal for individuals or groups who can contribute to a larger team effort. We welcome a mix of experience levels, as long as senior members are willing to mentor and support junior colleagues.

Competence:
3 or more years of experience in ASIC verification
Proficiency in UVM, with at least one year of practical experience
Familiarity with complex ASIC and/or large FPGA designs
Experience in verifying IP blocks
Knowledge of multiple clock domains
Proficiency in RTL languages such as Verilog, VHDL, and/or SystemVerilog
Excellent English communication skills, both verbally and in writing
Ability to structure and design test benches
Demonstrated leadership qualities
Understanding of RTL design principles
Proficiency in scripting languages
Background in telecommunications is advantageous


Additional Information:
Remote work within the European time zone is acceptable


Welcome with your application!

Ansök nu

Junior systemingenjör till Saab Surveillance

Läs mer Apr 3
Tog du nyligen examen inom elektroteknik och vill arbeta med mikrovågsteknologi? Saab Surveillancesöker nu en nyexaminerad systemingenjör med intresse för radarutveckling.Rollen är kopplad till ett talangprogram som ger dig den ultimata övergången mellan studier och arbetsliv.
Att jobba som junior systemingenjör på Saab Surveillance
Som junior systemingenjör kommer du att ingå i ett team som arbetar brett kringproduktutvecklingens alla faser. Du kommer arbeta i en sektion inom Radar,idag beståendeav 13 personer som ansvarar för verifiering på antennmätsträckor. Teamet arbetar med mikrovågskontroller på apparatnivå.
En viktig del av arbetet innebär förmåga att kunna bryta ner komplexa system till tydliga realiserbara delar och att samarbeta med konstruktörer genom utvecklingsarbetet.Arbetet innebär kontakter med många personer och förutsätter ett strukturerat arbetssätt.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att:
Verifiera och analysera funktion och prestanda.
Ta fram produktionsunderlag och stötta vid integration av produkten.
Arbeta med mikrovågssystem och tekniker inomdigitalt, mekanik och embeddedmjukvara.

Rollen är placerad i Göteborg.
Att vara konsult på Nexer Tech Talent
Nexer Tech Talent är specialister på att ge unga techtalanger den ultimata starten på arbetslivet. För denna roll kommer du att bli anställd av Nexer Tech Talent men arbeta hos Saab Surveillance kontor i Kallebäckmed start efter sommaren.Du kommer även att få ta del av ett skräddarsytt utbildningsprogram där du får möjlighet att utveckla och fördjupa dina tekniska kunskaper i områden som AI, Cloud och cybersäkerhet,men även inom tex. ledarskap och personlig utveckling.
Du kommer att coachas av en mentor hos Saab Surveillancesamt en konsultchef på Nexer Tech Talent. Som konsult hos oss blir du väl omhändertagen och bjuds in på gemensamma aktiviteter så som föreläsningar, afterwork och lunchträffar. Efter framgångsrikt genomförande av konsultuppdraget är intentionen att du erbjuds en anställning hos Saab.

Vi söker dig som:
Är i början av din karriär och har en master inom elektroteknik eller teknisk fysik
Har ett intresse för konstruktion inom elektronik
Som person är social och ordningsam
Har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift
Har goda kunskaper i MATLAB
Det är meriterande om du skriver ditt exjobb eller arbetat vid sidan av studierna inom radar eller mikrovågs elektronik

Ansökan
Låter detta som något för dig? Vi arbetar löpande med rekryteringen, så skicka in din ansökan snarast möjligt. Om du har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta Tech Recruiter Johanna Normanpå johanna.norman@nexergroup.com
Vi ser fram emot att höra från dig!
För företag inom försvars- och säkerhetsindustrin i Sverige, kräver lagen att anställda som hanterar känslig information och teknologi ska vara svenska medborgare samt genomgå en säkerhetsprövning.

Om Nexer Tech Talent
Nexer Tech Talent är en del av Nexer Group – ett techbolag med djupa rötter i svenskt entreprenörskap och innovation. Tillsammans är vi över 2500 medarbetare i 15 länder som i mer än 35 år hjälpt våra kunder att ligga steget före både strategiskt, teknologiskt och kommunikativt. Läs mer om Nexer Tech Talent här.
Om Saab
Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet. Saab ser mångfald som en tillgång och ständigt lärande som en självklarhet. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av våra intäkter går till forskning och utveckling.

Ansök nu

EMC Certification Engineer, Gothenburg

Läs mer Mar 19
Qamcom is growing and we are looking for talented EMC Engineers to join Qamcom in Gothenburg!

Qamcom is a knowledge-based tech company in hardware, software, and system development. By uniting research, technology, and business development, we create innovative solutions that goes beyond technology and impact people's lives and society as a whole.

About the role
In the role as EMC Engineer you will have the responsibility of working closely with our customers helping them with design, test and regulatory issues to prepare products for the market. At Qamcom you will join a medium sized team with colleagues that have much experience in their field. You will also work in our lab where we have a lot of different instruments. right now, we are building an EMC chamber to perform tests on radar and radiowaves as well as electro magnetic tests.

Responsibilities

- Calculations and simulations of electromagnetic fields

- Measurements in the field and in Qamcoms laboratory

- Development and construction of electronics and systems.

- Develop prototypes

- Work closely with our customers in EMC related questions and develop their systems

- Lead and plan EMC related projects with tests, Requirements specification, certification and more

Who are you?
To succeed in this role we believe you have post secondary education in electronics or relevant field and at least 6 years of working experience where you have worked both practical and theoretical with EMC. You see yourself as a professional that is self-sufficient where you can identify and solve problems on your own.

- Experience from component selection

- Experience from working in a laboratory

- Experience from working close to customers.

- Knowledge of electrical safety such as ROHS and low and high voltage

Qamcom offers

- A cohort of senior engineers as colleagues across three sites in Sweden, plus two international locations

- A well equipped lab with many different instruments

- Flexible working hours and the possibility to work from home when appropriate

- An organisation with a slimmer decision-making process built on trust and personal responsibility.

- Comprehensive insurance program (pension, long sickness benefits, etc)

- Shortening of work time (ATK dagar)

- Opportunity to invest in Qamcom (shareholder)

- A generous parental leave (90% of the salary)

- Wellness policy (up to 5000 SEK/year)

- Leasing of a bicycle (benefit value up to 3000 SEK/year)

- Option for a company car (deducted from the gross salary)

- Yearly bonus

- Annual trips with colleagues from all sites

About Qamcom
Qamcom has the ambition to make an impact and create value through technology.

We have a greatly diverse assortment of high-profile in-house product development projects and external assignments across different industries and with many different goals and purposes. The common denominator is the technical edge of our projects and that we join our customers early in the problem solving or product development cycle and often take a project the whole way from a blank paper to a complete product or solution ready for commercial deployment.

Being an expert at Qamcom typically means that you enjoy solving challenging technical problems and strive to evolve both personally and professionally. All Qamcom experts have a background including at least 6 years of relevant industrial experience or a technical PhD education.

Apply as soon as possible. Evaluation of candidates will be made continuously.

Ansök nu

Expansivt teknikkonsultbolag söker nya stjärnor!

Läs mer Mar 1
Är du en social person med passion för bilar och teknik? Nu söker vi för vår kunds räkning Testingenjörer med hårdvaruintresse/bakgrund för konsultroll inom bil och fordonsindustrin. I rollen som Testingenjör så kommer du att hamna i ett glatt och sammansvetsat team som arbetar med både analys och felsökning av fordon samt test och körning av fordon på bana.

Om företaget
Bolaget är ett teknikkonsultbolag på frammarsch i hela Sverige. De jobbar gentemot flera olika affärsområden varav alla är riktade mot teknik och utveckling. De arbetar i dagsläget med flertalet spännande bolag, stora som små!

Om teamet och rollen
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att arbeta med såväl analys/felsökning av fordon som test och körning på bana strax utanför Göteborg.

Du kommer hamna i ett team som har en öppenhet och ger stöttning till varandra i en utvecklande miljö. Du kommer få ta del av roliga aktiviteter såsom olika kompetensinriktade utvecklingsinsatser och lunchföreläsningar kring såväl personlig utveckling som den senaste tekniken. De tror på att ständigt satsa på och vidareutbilda sin personal!

Oavsett om du har en flerårig bakgrund eller om du är nyare i arbetslivet så finns det möjlighet till ett inledande samtal.

Här kommer du att erbjudas ett flexibelt upplägg kring såväl löner som andra förmåner. Du kommer initialt att gå som konsult genom EdZa med ambition att bli överrekryterad såvida det känns bra från båda parter.

Om dig

Vi tror att du som person är en lagspelare som tycker om att utmana dig själv och din omgivning. Du är kommunikativ, nyfiken och lösningsorienterad. Du tycker om att jobba i team och att bidra till gemensamt uppsatta mål.

Utöver dina personliga egenskaper ser vi att du har:

- Bachelor eller master degree inom en relevant teknisk inriktning. Exempelvis Elektronik, mekatronik eller liknande område.

- Har ett intresse för embedded system.

- Intresse av att arbeta hands-on och inte bara bakom ett tangentbord

- Vi ser gärna att du fått erfarenhet inom test verifiering, Automotive eller annan relevant erfarenhet.

- Svenskt B-körkort.

- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska

Meriterande ifall du skulle ha stött på Vectorverktygen; CANoe, CANalyzer. Vi ser det även som meriterande om du har T2 T3 Kort

Vi ser fram emot din ansökan!

Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men om du har några frågor kan du kontakta charlotte.hoffstrom@edzagroup.se

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Jerrie AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Jerrie AB .

System Administrator to Icomera, Gothenburg

Systemadministratör
Läs mer Maj 3
Icomera is the world’s leading provider of integrated connectivity solutions for trains, trams, buses, and coaches, serving millions of passengers and tens of thousands of vehicles on a daily basis. The IcoCrew now consist of 300+ employees globally. Icomera is headquartered in Gothenburg, Sweden, with main offices in the United States, Canada, the United Kingdom, Germany, France, Ireland, and Italy.

Icomera’s mission to make public transportation smarter, safer and more attractive perfectly complements the wider mission of our parent company, Equans. As the global leader in multi-technical services with 74,000 employees working across 17 country hubs, Equans delivers customised solutions which connect, protect and energise territories, cities, buildings, industries and transport infrastructures, empowering their energy, industrial and digital transitions. Visit Icomera for further information.

About the Role

Do you want to work for an innovative, growing, product company that is the market leader of mobile Internet connectivity for public transport? Are you looking for a role in a dynamic and constantly improving environment? Do you enjoy working in international companies? If yes, this role might be for you!

Icomera is looking for a skilled and motivated System Administrator to strengthen our IT Operations department. We are a company that values innovation, efficiency, and continuous development. With a modern IT environment and an open work culture, we offer a dynamic and stimulating workplace where your skills and knowledge will play a crucial role.

Key responsibilities

Working here you will be:

Monitoring and maintaining our server infrastructure.
Ensuring system security and performance.
Managing data backup and recovery.
Participating in planning and executing IT projects.
Continuously updating and upgrading systems according to the latest technology and security standards.


To be successful in this role

We are looking for someone with:

A relevant college degree in IT and/or equivalent work experience.
Strong knowledge of Linux server environments.
Experience with virtualization technologies such as VMware.
Knowledge of networking (TCP/IP, DNS, DHCP, VPN).
Experience with cloud services like AWS or similar cloud services.
A good understanding of IT security.
The ability to work independently as well as in a team.
Fluent communication skills in English, written and spoken.
Fluent communication skills in Swedish, written and spoken is considered an advantage.


Who You Are

You are senior or junior System Administrator with a passion for IT and tech. We think you are a natural problem solver and you enjoy helping others. You like to stay up to date in your areas of expertise and you enjoy to further develop yourself. You enjoy the challenges you can face as a System Administrator, and you have no problem to ask for help from your team when necessary. Icomera fosters a culture of inclusivity and team work, this is not just welcomed but celebrated. Join us in our journey of innovation, where your unique contributions will shape the future of connectivity and transportation.

Application

Icomera is collaborating with Jerrie in this recruitment process. If you have any questions, please feel free to contact the responsible recruitment consultants Igor Glavan, igor.glavan@jerrie.se, 0701-765828.

Welcome with your application. The advertisement will remain open until the position is filled, but we encourage you to submit your application as soon as possible as we are conducting ongoing selection.

Ansök nu

Solution Architect till Ewellix, Göteborg

IT-arkitekt/Lösningsarkitekt
Läs mer Apr 25
Ewellix is a global innovator and manufacturer of linear motion and actuation solutions used in assembly automation, medical applications and mobile machinery. Ewellix has 16 sales units and six factories. External net sales are approximately 250 EUR million and we employ around 1 250 people. Ewellix is headquartered in Gothenburg, Sweden and is owned by the Schaeffler Group.

Om rollen

Du kommer att agera som den tekniska system- och integrationsexperten och ge rekommendationer och designförslag för utvecklingsdesign, systemarkitektur och systemgränssnitt. Du är ansvarig för att identifiera och inkorporera både tekniska och funktionella krav för nya behov. Du kommer också fungera som ägare av business applications arkitektoniska dokumentation, lösningar och tekniska road maps samt säkerställa den pågående arkitektoniska styrningen av ERP- och relaterade systemmiljöer.

Ewellix verkar i en systemmiljö med växande integrationskomplexitet, där du kommer att ta ledningen i hanteringen av systemintegrationsportföljen, bestående av både intern system-till-system-kommunikation och EDI-transaktioner med externa parter. Detta kräver bland annat implementering och underhåll av gränssnittsstandardformat och samordning med externa parter och leverantörer. Som Solution Architect säkerställer du även att den tekniska infrastrukturen som används för att driva business applications av externa molntjänstleverantörer är anpassad till funktionella krav och att organisationens krav på tillgänglighet och prestanda uppfylls. Ewellix är ett globalt företag så resor över flera kontinenter kan komma att bli aktuellt.

Du kommer utgå från huvudkontoret, cirka 8 minuter från Göteborgs centralstation. Som Solution Architect kommer du ha en av nyckelrollerna i Business application-teamet och rapportera till CIO, Linda Andersson.

Vem du är

Du har en master- eller kandidatexamen i datavetenskap (eller motsvarande) och erfarenhet från en liknande roll eller som programmerare, redo att ta dig an din nästa utmaning. Vi tror att du har djup kunskap och praktisk erfarenhet av att konfigurera och utforma ERP-lösningar (främst Infor M3) och andra relaterade system som BI, CRM, EDI/Systemintegration och e-handel. Du har förståelse och kunskap om tillämpliga metoder som t.ex. ITIL, PM3, Togaf och Lean. Vår organisation kommunicerar på engelska, men andra språkkunskaper är starkt meriterande.

Som person är du kommunikativ och kombinerar det med en god förmåga av detaljerad problemanalys och du är duktig på att driva innovativa och pragmatiska lösningar på komplexa problem. Du bidrar gärna till att förenkla och standardisera arbetsprocedurer och fungerar som den tekniska systemexperten för affärssystemsmiljön. Med ett positivt sinne och mycket energi värdesätter du att arbeta tillsammans med kollegor och att gemensamt uppnå utmanande mål i en föränderlig miljö.

Vi ser fram emot din ansökan. Denna rekryteringsprocess hanteras av Jerrie. Välkommen att söka tjänsten genom att skicka in ditt CV och personliga brev. Vi använder oss av löpande urval. För frågor, kontakta gärna Jonna Berglöv, jonna.berglov@jerrie.se.

Ansök nu

Drifttekniker till Chalmersfastigheter, Göteborg

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Maj 3
Chalmersfastigheter??är Chalmers eget fastighetsbolag och består i dagsläget av 37 medarbetare. Vår primära uppgift är att försörja Chalmers med både egenägda lokaler och genom att hyra in fastigheter och lokaler från andra fastighetsägare till Chalmers verksamhet men vi är även en viktig del i att förverkliga Chalmers vision om en hållbar framtid genom utvecklingen av campus. Chalmers verksamhet är samlad i campusmiljöer på Johanneberg och Lindholmen samt verksamhet vid Onsala Rymdobservatorium på Råö. Med genomtänkta campusområden och noder vill vi skapa bästa förutsättningar för utbildning, forskning och samverkan som kommer alla till nytta.

Om tjänsten

Vi har många spännande utmaningar och projekt framför oss och förstärker nu vår organisation med ytterligare en drifttekniker. Som Drifttekniker hos oss kommer du att ansvara för förebyggande och avhjälpande underhåll av byggnaden och fastigheternas tekniska system. Du kommer att utföra tillsyn, skötsel, daglig drift- och energioptimering.

Ditt arbete spelar en avgörande roll i att säkerställa en trygg, funktionell och hållbar campusmiljö. Arbetet sker i nära samarbete med det förvaltningsteam du kommer att tillhöra och vid behov med entreprenörer, konsulter och andra berörda inom Chalmers verksamhet. Hos Chalmersfastigheter blir du en viktig medarbetare i förvaltningsteamet och självklart har du ett nära samarbete med fler kollegor vår organisation.

Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat:

Förebyggande och avhjälpande underhåll av byggnaden och tekniska system med löpande driftoptimering.
Hantering av felanmälningar.
Delta i möten med kunder och samarbete med andra roller inom organisationen.
Medverkan vid budget.


Tjänsten är en nyckelroll i arbetet med att utveckla hållbara och inspirerande campus i världsklass och med att skapa de bästa förutsättningar för Chalmersfastigheters fastighetsbestånd och Chalmers lokaler i ett långsiktigt perspektiv.

Vi söker dig som

har en gymnasieutbildning eller yrkesutbildning inom ett relevant område och minst 5 års erfarenhet av arbete med fastighetsteknisk drift. Du är van vid att arbeta med datorer och system för till exempel felanmälan, du har körkort och goda kunskaper i svenska och engelska. Som person är du serviceinriktad, lyhörd och kommunikativ. Du är också engagerad, nyfiken och hjälpsam, och du gillar att samverka och samarbeta.



Vi erbjuder dig

en arbetsplats i Chalmers campusmiljöer med fastigheter och kreativa mötesplatser där studenter, forskare och medarbetare ska trivas på gemensamma arbets- och studieytor. Vi ger dig möjligheten att bli en del av ett fastighetsbolag med stora uppdrag där vi alla är hjälpsamma, engagerande och handlingskraftiga.

Hållbarhet är en grundförutsättning för verksamheten och allt Chalmersfastigheter gör har en tydlig riktning; att skapa hållbara campus i världsklass. För Chalmersfastigheter är hållbarhetsarbetet fullt integrerat i verksamheten och präglar såväl förvaltning, utveckling, medarbetare och kundrelationer. 

Din ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Chalmersfastigheter med Jerrie. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Cecilia Jarlsmark, på 0723-05 33 43 eller cecilia.jarlsmark@jerrie.se. Du ansöker med bifogat CV på jerrie.se. Urval sker löpande så ett tips är att söka tjänsten så snart som möjligt. Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din LinkedIn-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Ansök nu

Systemtekniker till LIMAB, Göteborg

Serviceingenjör, elektronik
Läs mer Apr 30
LIMAB utvecklar, tillverkar och säljer beröringsfri mätutrustning baserad på laserteknologi till industriella applikationer. Försäljningen har ett stort internationellt fokus med en exportandel om ca 90%. Företaget är ett av de ledande inom sitt område med dotterbolag i USA, Tyskland och Storbritannien. LIMAB ingår sedan 2021 i koncernen Dacke Industri, ett Nordstjernan-bolag. 

Om tjänsten

Som Systemtekniker ingår du i vår produktionsavdelning och kommer tillhöra ett team som tillverkar LIMAB:s produkter och mätsystem. Tjänsten innefattar:

Byggnation och sammansättning, mekanisk och elektriskt.
Installation och parametrering av mjukvaror, både externa och LIMAB:s egna.
Apparatskåpsbyggnation
Injustering och kalibrering
Kontroll, felsökning och sluttest
Uppföljning och återrapportering


Du utgår från LIMAB:s huvudkontor i Almedal och rapporterar till produktionschef, Ingvar Band.



Vi söker dig som

har en teknisk utbildning från gymnasiet eller yrkeshögskola inom el, el-automation, mekatronik eller motsvarande. Vi ser gärna att du har ett par års arbetslivserfarenhet från en liknande roll. Du kan läsa och förstå ritningar, elscheman och tekniska instruktioner och har goda datorkunskaper. Du är obehindrad i engelska språket i tal och skrift. Om du kan hantera mätinstrument och innehar truck- och traverskort är det ett stort plus.

För att trivas i den här rollen ser vi att du är en noggrann, ansvarsfull och kommunikativ person som gärna tar egna initiativ. Du trivs i en roll där du får växla mellan att jobba självständigt och att samarbeta tillsammans med dina kollegor.

Vi erbjuder dig

möjlighet att få ta ett stort eget ansvar och du kommer få jobba med spännande teknik. Vi har ett gott anseende i branschen, starka värderingar och en härlig laganda. Vi är under stark tillväxt.



Din ansökan

I den här rekryteringen samarbetar LIMAB med Jerrie. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Jonna Berglöv på jonna.berglov@jerrie.se. Du ansöker med bifogat CV på jerrie.se. Urval sker löpande så ett tips är att söka tjänsten så snart som möjligt, dock senast den 20 maj.

Ansök nu

Key Account Manager RTI Group, Gothenburg

Key account manager
Läs mer Mar 20
RTI is a world-leading manufacturer of quality assurance (QA) solutions for diagnostic radiology. In 1981, RTI invented the first X-ray QA systems and since then, innovation has been at the heart of our corporate philosophy. Our comprehensive independent QA solutions allow medical physicists and service engineers across the world to ensure that X-ray units in all modalities are optimized and safe. RTI’s X-Ray QA hardware and software are used by hospitals, manufacturers of X-ray equipment, service companies and government authorities worldwide, across all different modalities, including R/F, dental, CT, mammography, interventional and surgery (C-arms). With design, manufacturing and calibration services carried out in Sweden, RTI has sales offices in America, Asia and Europe and is represented by up to 100 distributors worldwide. For more information, visit www.rtigroup.com

We are currently seeking a Key Account Manager for EU and Asian Pacific to join our Sales team in Gothenburg, Sweden.

Medical X-ray diagnostics is a very powerful technology. Therefore, it must be quality assured (QA) on a regular basis. RTI develops and sells the most advanced hardware and software solutions for QA of medical X-ray diagnostics. Our mission is to let people benefit from medical X-ray safely.

About the role

As a Key Account Manager, you will be responsible for managing sales to key customers in Europe and Asia Pacific. You will work closely with the VP of Sales, the Sales team, and RTI distributors to develop and execute strategic customer plans, grow new business, and maintain existing accounts. You will also be part of the Sales management team and report to the VP of Sales. You will be expected to travel 3 days per week to meet with customers and prospects in the field, and also participate in annual exhibitions.

Independently schedule and establish your customer meetings for active presence with clients.
Identify new customers and business opportunities as well as manage existing customer base in Europe and Asia Pacific.
Independently participate in customer visits to maintain close ties and connections with key decision makers for the relevant areas.
Build long-term relationships with customers and execute sales via RTI distributors.
Drive and be responsible for price and terms negotiations and act as a demander.
Establish frameworks for agreements with customers.
Actively collaborate with colleagues around the world.


About you

We believe you have a bachelor’s degree in engineering, business, or a related field. You have at least 5 years of experience in sales, business development, or account management, preferably in the medical device industry or High-tech industry with durable products. To be successful you have a proven track record of achieving sales targets and growing key accounts via channels as distributors and partners. You are fluent in English and preferably one other European or Asian language and have a willingness to travel extensively within Europa and Asia Pacific.

As a person we believe you are highly result oriented and have strong analytical, problem-solving, and decision-making skills. Your technical knowledge and experience make it easy for you to communicate with our customers and achieve results. Furthermore, you must have ability to work independently and collaboratively in a fast-paced environment. Working in a technical and international custom oriented environment is where you thrive!

Application

In this recruitment RTI Group is working together with Jerrie AB. If you want to know more about the role, or the process, please contact recruiting consultant Karin Kvist, karin.kvist@jerrie.se . Don’t wait with your application, we interview on an ongoing basis and the recruitment will be open until the position is filled.

Ansök nu