Göteborg: Systemtekniker till LIMAB, Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Systemtekniker till LIMAB, Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-30 // Varaktighet: Heltid

LIMAB utvecklar, tillverkar och säljer beröringsfri mätutrustning baserad på laserteknologi till industriella applikationer. Försäljningen har ett stort internationellt fokus med en exportandel om ca 90%. Företaget är ett av de ledande inom sitt område med dotterbolag i USA, Tyskland och Storbritannien. LIMAB ingår sedan 2021 i koncernen Dacke Industri, ett Nordstjernan-bolag. 

Om tjänsten

Som Systemtekniker ingår du i vår produktionsavdelning och kommer tillhöra ett team som tillverkar LIMAB:s produkter och mätsystem. Tjänsten innefattar:

Byggnation och sammansättning, mekanisk och elektriskt.
Installation och parametrering av mjukvaror, både externa och LIMAB:s egna.
Apparatskåpsbyggnation
Injustering och kalibrering
Kontroll, felsökning och sluttest
Uppföljning och återrapportering


Du utgår från LIMAB:s huvudkontor i Almedal och rapporterar till produktionschef, Ingvar Band. Vi söker dig som

har en teknisk utbildning från gymnasiet eller yrkeshögskola inom el, el-automation, mekatronik eller motsvarande. Vi ser gärna att du har ett par års arbetslivserfarenhet från en liknande roll. Du kan läsa och förstå ritningar, elscheman och tekniska instruktioner och har goda datorkunskaper. Du är obehindrad i engelska språket i tal och skrift. Om du kan hantera mätinstrument och innehar truck- och traverskort är det ett stort plus.

För att trivas i den här rollen ser vi att du är en noggrann, ansvarsfull och kommunikativ person som gärna tar egna initiativ. Du trivs i en roll där du får växla mellan att jobba självständigt och att samarbeta tillsammans med dina kollegor.

Vi erbjuder dig

möjlighet att få ta ett stort eget ansvar och du kommer få jobba med spännande teknik. Vi har ett gott anseende i branschen, starka värderingar och en härlig laganda. Vi är under stark tillväxt.



Din ansökan

I den här rekryteringen samarbetar LIMAB med Jerrie. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Jonna Berglöv på jonna.berglov@jerrie.se. Du ansöker med bifogat CV på jerrie.se. Urval sker löpande så ett tips är att söka tjänsten så snart som möjligt, dock senast den 20 maj.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Serviceingenjör, elektronik

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Serviceingenjör, elektronik.

Commissioning Engineer

Läs mer Apr 23
Since 2010, Manta Marine Technologies has been at the forefront of maritime emissions reduction, working closely with ship-owners, yards, and naval architects as partners in our effort to drive the change towards sustainable shipping.?Today, Manta Marine offers a portfolio of green technologies, such as fuel optimization systems and turnkey shore power solutions. Manta Marine is headquartered in Oslo, Norway, with offices in Sweden, Poland, and China.
Do you want help us to promote a healthy planet for future generations? We are currently seeking a Commissioning Engineer to enhance our Vessel Optimization business line.


Main responsibilities
As a Commissioning Engineer you will be on-site representative during start-up, commissioning, and service. The Commissioning Engineer ensures that the systems operate as designed and constructed and makes recommendations to improve efficiency and system performance. Your main responsibilities will be:
Work on vessels and with clients to define projects
Installation, commissioning and service of systems onboard vessels
Adapting of systems and instructions to specific vessels
Crew training to provide key information about the systems
Providing recommendations to improve system efficiency and performance
Preparations of reports for completed projects and their delivery to the client
Assistance with service and support issues, support administration and support issue logging

The position requires extensive travels to ships, yards and customers. When not travelling, your primary work location will be our office in Gothenburg.

Background and skills
Technical understanding of ships and automation/electrical systems onboard vessels
Preferably several years of experience from a similar position
Higher technical education will be an advantage
Experience in the maritime industry is preferred
Fluency in English, both verbal and written


Personal qualities
As a person, you are creative with strong problem-solving skills and ability to think methodically when working on projects. To enjoy this position, you prefer to work in an including atmosphere. The Fast-paced international environment is where you use your combination in analytical and driven skills to deliver in time with good quality. Furthermore, you are service minded and strives to ensure and maintain good customer relations.

What we offer:
We offer an opportunity to be part of a market leading innovative global company in the forefront of green technology for ships. An open and inspiring environment where your energy will make a difference. We provide great potential for personal and professional development.
Manta Marine is committed to creating a diverse, equitable and inclusive environment and is proud to be an equal opportunity employer. We believe that creating a diverse, equitable and inclusive work environment is not only the right thing to do, but also the smart thing to do. Let’s make the world a greener place!
We welcome your application as soon as possible; selection is done continuously.

Ansök nu

För kunds räkning söker vi nu en servicetekniker

Läs mer Dec 5
Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som har en relevant teknisk gymnasieutbildning samt erfarenhet av arbete som mekaniker inom underhåll. Du har goda kunskaper i ritningsläsning och grundläggande kunskap inom underhållsmetodik och du har även god kännedom inom pneumatik och hydraulik samt felsökning.

Din bakgrund
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är ansvarstagande och lägger stort värde i en bra dialog. Du har förmåga och förståelse för att utföra systematiskt förbättringsarbete med syfte att förbättra tillgängligheten i maskinparken. Du är bra på att ta egna initiativ samtidigt som du har god samarbetsförmåga.

Att du är självgående och serviceinriktad ser vi som en självklarhet. Du är tekniskt intresserad och har ett öga för detaljer. Det är meriterande med längre erfarenhet av felsökning, montage och underhåll inom industri. Har du kunskap erfarenhet i underhållsmetodik samt god praktisk erfarenhet inom hydraulik, pneumatik, el-kunskap, PLC, svetsning, ritningsläsning, svarvning och fräsning är det meriterande.

Om företaget
På Jovi så jobbar vi med allt ifrån börsnoterade bolag till mindre familjeföretag, alla kunder med olika behov och olika förutsättningar. Vi tror på att det som ligger till grund för en framgångsrik rekrytering är en bra matchning mellan konsult och kund i första hand. Därav vill vi träffa kvalificerade och duktiga säljare vars behov vi kan lyssna in på och se om vi kan hjälpa hitta nästa utmaning för.

Urval
Vi använder oss av löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista dag för ansökan. Skicka därför in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Serviceingenjör med elbakgrund till AVL

Läs mer Nov 2
Tillsammans med AVL söker vi nu en Serviceingenjör med elbakgrund till deras testcenter i Göteborg. Rollen lämpar sig för dig med starka kunskaper inom el, service och ett stort intresse för problemlösning. Du erbjuds en bred roll med goda utvecklingsmöjligheter samt en förtroendeposition där du kommer bli elansvarig för regionen på västkusten inom en global koncern. Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Som Serviceingenjör kommer du i första hand bli elansvarig för regionen på västkusten (Göteborg & Trollhättan) och dagligen involveras i fastighetsskötseln rörande AVL:s lokaler. Dina arbetsuppgifter innefattar underhåll, installationer, kalibrering och systematisk felsökning där din anställningsort i huvudsak kommer vara i Göteborg, men arbete kan förekomma för våra lokaler i Trollhättan. Vid Chalmers Science Park sitter ett team om 10 personer där ni tillsammans ansvarar för den dagliga driften och vårt huvudsakliga verksamhetsområde: motorprovning av förbrännings- och elmotorer.

Vi samverkar internt med i stort sett alla avdelningar på tekniksidan för att skapa bästa möjliga leverans mot våra kunder. Du kommer samarbeta tätast med vår underhållsgrupp på vårt svenska huvudkontor i Haninge i syfte att ge daglig support och dela erfarenheter.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Systematisk felsökning och kalibrering av instrument i provceller
* Underhåll av mätinstrument och kontrollsystem
* Generell fastighetsskötsel och involvering vid installationer eller ombyggnation rörande fastigheten
* Delta vid provning av "Heavy Duty"-motorer i motorprovcell (personbil, lastbil, buss, anläggningsmaskiner till största del)


VI SÖKER DIG SOM
- Har arbetslivserfarenhet från en roll med inslag av el, tex elektriker, industrielektriker, fastighetstekniker, instrumenttekniker eller motsvarande
- Har goda kunskaper inom felsökning, underhåll, elscheman och/eller ellära
- Har behörighet som elektriker
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- Har B-körkort

Det är meriterande om du har
- Gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom el eller motsvarande tekniskt område
- Arbetslivserfarenhet från en liknande roll som Serviceingenjör
- Kunskaper i heta arbeten (arbetsmetoder, utrustning och verktyg som alstrar värme eller gnistor)

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Problemlösande
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
AVL är världens största privatägda företag för utveckling, simulering och provning av drivlinor (hybrider, förbränningsmotorer, transmissioner, elektriska drivsystem, batterier, bränsleceller och styrteknik) för personbilar, lastbilar, anläggningsmaskiner, stora motorer och dess integration i fordon. Vi har goda samarbeten med kunder inom den tunga och lätta fordonsindustrin.

Vi är en internationell koncern och har testcenter och ingenjörskontor i Europa, Nord- och Sydamerika, Asien samt Australien. I Sverige har vi testcenter i Göteborg, Trollhättan, Södertälje och Haninge. Som bolag har vi alltid kunden i fokus och värdesätter samarbeten och bra sammanhållning mellan kollegor. Läs gärna mer om oss på vår hemsida!

Ansök nu

Mät- och kalibreringsingenjör

Läs mer Aug 16
Är du nyexaminerad? Redo för nya utmaningar?
Vi på Element Metech söker just nu efter en engagerad Mät- och Instrumenttekniker med fokus på elektriska instrument inom HF-utrustning. Som tekniker hos oss kommer du att vara en nyckelspelare i vår strävan att leverera förstklassig kalibrering och service av högfrekvent mätutrustning.
Element erbjuder ett brett och utvecklande uppdrag i ett företag som befinner sig i en intressant utvecklingsfas där vi ger dig möjligheter att växa. Vår mål är att stödja våra kunder genom att leverera högkvalitativa kalibreringar av deras mätdon och instrument. Vi spelar en avgörande roll för våra kunders framgång genom genom att vi säkerställer att deras arbete uppnår de högsta standarderna av kvalitet och precision. Nu går vi ett steg längre genom att utöka våra tjänster till mobila mätningar, vilket ger våra kunder den unika möjligheten att få mätningarna utförda nära deras arbetsplats.
Som en del av vårt mobila team ingår resor till våra kunder i hela Sverige. Längden på resorna kommer variera mellan några veckor till några dagar. Beräknat är omkring 150 resdagar/år. Arbetet är varierande, men bygger mycket på automatiserade procedurer.
Vi har kollektivavtal, friskvårdspeng samt arbetstidsförkortning.


Arbetsuppgifter:
utföra kalibreringar för olika typer av mätinstrument och utrustning, framförallt högfrekventa instrument såsom spektrumanalysator,effektsensorer, signalgeneratorer
jämföra mätresultaten från det instrument som kalibreras med standarder för att säkerställa noggrannheten
vara en del av vårt mobila team



Kvalifikationer:
du har minst en teknisk gymnasial bakgrund tillsammans med ett brinnande intresse och nyfikenhet för teknik
du har god teknisk förståelse
du har förmågan att arbeta enligt standarder och procedurer
du är noggran
du har god datorvana, är praktiskt lagd samt har en hög känsla för service
du arbetar bra i grupp men tar även ansvar för dina egna uppdrag
du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
du har körkort, gärna C-kort

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Jerrie AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Jerrie AB .

System Administrator to Icomera, Gothenburg

Systemadministratör
Läs mer Maj 3
Icomera is the world’s leading provider of integrated connectivity solutions for trains, trams, buses, and coaches, serving millions of passengers and tens of thousands of vehicles on a daily basis. The IcoCrew now consist of 300+ employees globally. Icomera is headquartered in Gothenburg, Sweden, with main offices in the United States, Canada, the United Kingdom, Germany, France, Ireland, and Italy.

Icomera’s mission to make public transportation smarter, safer and more attractive perfectly complements the wider mission of our parent company, Equans. As the global leader in multi-technical services with 74,000 employees working across 17 country hubs, Equans delivers customised solutions which connect, protect and energise territories, cities, buildings, industries and transport infrastructures, empowering their energy, industrial and digital transitions. Visit Icomera for further information.

About the Role

Do you want to work for an innovative, growing, product company that is the market leader of mobile Internet connectivity for public transport? Are you looking for a role in a dynamic and constantly improving environment? Do you enjoy working in international companies? If yes, this role might be for you!

Icomera is looking for a skilled and motivated System Administrator to strengthen our IT Operations department. We are a company that values innovation, efficiency, and continuous development. With a modern IT environment and an open work culture, we offer a dynamic and stimulating workplace where your skills and knowledge will play a crucial role.

Key responsibilities

Working here you will be:

Monitoring and maintaining our server infrastructure.
Ensuring system security and performance.
Managing data backup and recovery.
Participating in planning and executing IT projects.
Continuously updating and upgrading systems according to the latest technology and security standards.


To be successful in this role

We are looking for someone with:

A relevant college degree in IT and/or equivalent work experience.
Strong knowledge of Linux server environments.
Experience with virtualization technologies such as VMware.
Knowledge of networking (TCP/IP, DNS, DHCP, VPN).
Experience with cloud services like AWS or similar cloud services.
A good understanding of IT security.
The ability to work independently as well as in a team.
Fluent communication skills in English, written and spoken.
Fluent communication skills in Swedish, written and spoken is considered an advantage.


Who You Are

You are senior or junior System Administrator with a passion for IT and tech. We think you are a natural problem solver and you enjoy helping others. You like to stay up to date in your areas of expertise and you enjoy to further develop yourself. You enjoy the challenges you can face as a System Administrator, and you have no problem to ask for help from your team when necessary. Icomera fosters a culture of inclusivity and team work, this is not just welcomed but celebrated. Join us in our journey of innovation, where your unique contributions will shape the future of connectivity and transportation.

Application

Icomera is collaborating with Jerrie in this recruitment process. If you have any questions, please feel free to contact the responsible recruitment consultants Igor Glavan, igor.glavan@jerrie.se, 0701-765828.

Welcome with your application. The advertisement will remain open until the position is filled, but we encourage you to submit your application as soon as possible as we are conducting ongoing selection.

Ansök nu

Solution Architect till Ewellix, Göteborg

IT-arkitekt/Lösningsarkitekt
Läs mer Apr 25
Ewellix is a global innovator and manufacturer of linear motion and actuation solutions used in assembly automation, medical applications and mobile machinery. Ewellix has 16 sales units and six factories. External net sales are approximately 250 EUR million and we employ around 1 250 people. Ewellix is headquartered in Gothenburg, Sweden and is owned by the Schaeffler Group.

Om rollen

Du kommer att agera som den tekniska system- och integrationsexperten och ge rekommendationer och designförslag för utvecklingsdesign, systemarkitektur och systemgränssnitt. Du är ansvarig för att identifiera och inkorporera både tekniska och funktionella krav för nya behov. Du kommer också fungera som ägare av business applications arkitektoniska dokumentation, lösningar och tekniska road maps samt säkerställa den pågående arkitektoniska styrningen av ERP- och relaterade systemmiljöer.

Ewellix verkar i en systemmiljö med växande integrationskomplexitet, där du kommer att ta ledningen i hanteringen av systemintegrationsportföljen, bestående av både intern system-till-system-kommunikation och EDI-transaktioner med externa parter. Detta kräver bland annat implementering och underhåll av gränssnittsstandardformat och samordning med externa parter och leverantörer. Som Solution Architect säkerställer du även att den tekniska infrastrukturen som används för att driva business applications av externa molntjänstleverantörer är anpassad till funktionella krav och att organisationens krav på tillgänglighet och prestanda uppfylls. Ewellix är ett globalt företag så resor över flera kontinenter kan komma att bli aktuellt.

Du kommer utgå från huvudkontoret, cirka 8 minuter från Göteborgs centralstation. Som Solution Architect kommer du ha en av nyckelrollerna i Business application-teamet och rapportera till CIO, Linda Andersson.

Vem du är

Du har en master- eller kandidatexamen i datavetenskap (eller motsvarande) och erfarenhet från en liknande roll eller som programmerare, redo att ta dig an din nästa utmaning. Vi tror att du har djup kunskap och praktisk erfarenhet av att konfigurera och utforma ERP-lösningar (främst Infor M3) och andra relaterade system som BI, CRM, EDI/Systemintegration och e-handel. Du har förståelse och kunskap om tillämpliga metoder som t.ex. ITIL, PM3, Togaf och Lean. Vår organisation kommunicerar på engelska, men andra språkkunskaper är starkt meriterande.

Som person är du kommunikativ och kombinerar det med en god förmåga av detaljerad problemanalys och du är duktig på att driva innovativa och pragmatiska lösningar på komplexa problem. Du bidrar gärna till att förenkla och standardisera arbetsprocedurer och fungerar som den tekniska systemexperten för affärssystemsmiljön. Med ett positivt sinne och mycket energi värdesätter du att arbeta tillsammans med kollegor och att gemensamt uppnå utmanande mål i en föränderlig miljö.

Vi ser fram emot din ansökan. Denna rekryteringsprocess hanteras av Jerrie. Välkommen att söka tjänsten genom att skicka in ditt CV och personliga brev. Vi använder oss av löpande urval. För frågor, kontakta gärna Jonna Berglöv, jonna.berglov@jerrie.se.

Ansök nu

Försäljningskoordinator till Samhall Göteborg

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Maj 7
Samhall är Sveriges viktigaste serviceleverantör. Vi erbjuder tjänster inom allt från städ, tvätt och fastighetsskötsel till logistik, tillverkning, handel och omsorg. Vi är rikstäckande med dryga 25 000 anställda på cirka 600 orter och omsätter över åtta miljarder kronor per år. Genom våra kunduppdrag utvecklar vi personer med funktionsnedsättning och vi lyckas så bra för att vi är bäst på att matcha rätt person till rätt arbete. Det ger en kombination av kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta som inget annat företag kan leverera.

Vi söker dig som vill vara med och bygga Sveriges viktigaste företag. Samhall söker nu två Koordinatorer som ska hantera och utveckla de administrativa processerna för Samhalls största kunder. Tjänsternas placering är Stockholm eller Göteborg, alternativt Linköping.

Du rapporterar till Försäljningschef för Key Account.

Om rollen

Du kommer ingå i ett team med totalt tre Koordinatorer och nio Key Account Managers. Du ansvarar för att informationsflödet mellan Key Account Managers, kund och driftsorganisationen är korrekt, att rätt dokumentation sparas på rätt plats och att relevant information är uppdaterad. Du har flertalet interna kontaktytor som tex ekonomiavdelning, drift kundcenter och kalkylerar. Vi ser gärna att du vill utmana i att utveckla processer för att hitta smartare och effektivare arbetssätt. Du arbetare dagligen i masterfiler uppbyggda i Excell, Teams och andra interna system.

Ansvara för och utveckla administrativa uppgifter såsom avtalshantering kvalitetsuppföljning med mera inom avdelningen
Utföra mindre omfattande kalkylering
Koordinera och delta vid avtalsgenomgångar
Fördela och besvara frågor i interna system
Delta i relevanta kundmöten och nätverk för att säkerställa kundnöjdhet och affärsutveckling
Utveckla och implementera effektiva arbetsprocesser i samarbete med andra koordinatorer
Samordna kommunikation och samarbete mellan olika avdelningar samt med kunder


Din erfarenhet

Du har erfarenhet från en koordinerande och samordnade funktion och erfarenhet att strukturerat hantera stora informationsflöden och du har god kunskap att analysera och presentera data. Du är van att serva internt och ge support där organisatorisk förmåga, struktur och simultankapacitet är viktigt. Excell är ett krav då det är det främsta arbetsredskapet som används. Du har mycket goda kunskaper i Microsoft Office, Teams och framför allt Excel. Har du erfarenhet från en större organisation är det meriterande då du troligtvis har en förståelse för hur omfattande informationsflöden fungerar. Du är van att arbeta självgående och är bekväm med att söka information och ta nya kontakter.



Om dig

Som person har du en god kommunikativ förmåga och har lätt för att samarbeta. Det är av största vikt att du är strukturerad och organiserad med ett ordningsamt arbetssätt. Du trivs med en koordinerande roll där du arbetar tvärfunktionellt med flertalet interna och externa kontaktytor. Du har ett intresse av att analysera och utveckla effektiva arbetsprocesser. Att vara lyhörd och nyfiken är viktiga egenskaper som får dig att utvecklas hos Samhall. Din framgång grundar sig delvis i att du kan driva frågor och samarbeta med andra nyckelpersoner i organisationen.

Du känner igen dig i Samhalls värderingar: Uppmärksam, Pålitlig och Engagerad.



Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Samhall med Jerrie. Du söker tjänsten via jerrie.se med CV och personligt brev. Urval sker löpande så sök gärna redan i dag. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Frida Dire på 0703-00 10 16 frida.dire@jerrie.se

Fackliga kontaktpersoner:  

Vill du ställa frågor till facklig representant är du välkommen att kontakta:  Siwert Ahlm Unionen, 070-546 87 17, Asim?Zilic?SACO, 070-359 45 15, Linda Hinderyd, Ledarna 072–2044967

Ansök nu

Drifttekniker till Chalmersfastigheter, Göteborg

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Maj 3
Chalmersfastigheter??är Chalmers eget fastighetsbolag och består i dagsläget av 37 medarbetare. Vår primära uppgift är att försörja Chalmers med både egenägda lokaler och genom att hyra in fastigheter och lokaler från andra fastighetsägare till Chalmers verksamhet men vi är även en viktig del i att förverkliga Chalmers vision om en hållbar framtid genom utvecklingen av campus. Chalmers verksamhet är samlad i campusmiljöer på Johanneberg och Lindholmen samt verksamhet vid Onsala Rymdobservatorium på Råö. Med genomtänkta campusområden och noder vill vi skapa bästa förutsättningar för utbildning, forskning och samverkan som kommer alla till nytta.

Om tjänsten

Vi har många spännande utmaningar och projekt framför oss och förstärker nu vår organisation med ytterligare en drifttekniker. Som Drifttekniker hos oss kommer du att ansvara för förebyggande och avhjälpande underhåll av byggnaden och fastigheternas tekniska system. Du kommer att utföra tillsyn, skötsel, daglig drift- och energioptimering.

Ditt arbete spelar en avgörande roll i att säkerställa en trygg, funktionell och hållbar campusmiljö. Arbetet sker i nära samarbete med det förvaltningsteam du kommer att tillhöra och vid behov med entreprenörer, konsulter och andra berörda inom Chalmers verksamhet. Hos Chalmersfastigheter blir du en viktig medarbetare i förvaltningsteamet och självklart har du ett nära samarbete med fler kollegor vår organisation.

Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat:

Förebyggande och avhjälpande underhåll av byggnaden och tekniska system med löpande driftoptimering.
Hantering av felanmälningar.
Delta i möten med kunder och samarbete med andra roller inom organisationen.
Medverkan vid budget.


Tjänsten är en nyckelroll i arbetet med att utveckla hållbara och inspirerande campus i världsklass och med att skapa de bästa förutsättningar för Chalmersfastigheters fastighetsbestånd och Chalmers lokaler i ett långsiktigt perspektiv.

Vi söker dig som

har en gymnasieutbildning eller yrkesutbildning inom ett relevant område och minst 5 års erfarenhet av arbete med fastighetsteknisk drift. Du är van vid att arbeta med datorer och system för till exempel felanmälan, du har körkort och goda kunskaper i svenska och engelska. Som person är du serviceinriktad, lyhörd och kommunikativ. Du är också engagerad, nyfiken och hjälpsam, och du gillar att samverka och samarbeta.



Vi erbjuder dig

en arbetsplats i Chalmers campusmiljöer med fastigheter och kreativa mötesplatser där studenter, forskare och medarbetare ska trivas på gemensamma arbets- och studieytor. Vi ger dig möjligheten att bli en del av ett fastighetsbolag med stora uppdrag där vi alla är hjälpsamma, engagerande och handlingskraftiga.

Hållbarhet är en grundförutsättning för verksamheten och allt Chalmersfastigheter gör har en tydlig riktning; att skapa hållbara campus i världsklass. För Chalmersfastigheter är hållbarhetsarbetet fullt integrerat i verksamheten och präglar såväl förvaltning, utveckling, medarbetare och kundrelationer. 

Din ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Chalmersfastigheter med Jerrie. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Cecilia Jarlsmark, på 0723-05 33 43 eller cecilia.jarlsmark@jerrie.se. Du ansöker med bifogat CV på jerrie.se. Urval sker löpande så ett tips är att söka tjänsten så snart som möjligt. Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din LinkedIn-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Ansök nu

Sensortekniker till LIMAB, Göteborg

Eltekniker
Läs mer Maj 6
LIMAB utvecklar, tillverkar och säljer beröringsfri mätutrustning baserad på laserteknologi till industriella applikationer. Försäljningen har ett stort internationellt fokus med en exportandel om ca 90%. Företaget är ett av de ledande inom sitt område med dotterbolag i USA, Tyskland och Storbritannien. LIMAB ingår sedan 2021 i koncernen Dacke Industri, ett Nordstjernan-bolag. 

Om tjänsten

Som Sensortekniker ingår du i vår produktionsavdelning och kommer jobba med planering och tillverkning av våra produkter med ett huvudsakligt fokus på våra sensorer. Tjänsten innefattar:

Montering och sammansättning
Limning
Lödning
Initialisering av kretskort
Injustering och kalibrering
Kontroll och sluttest
Uppföljning och återrapportering
Bygg och sluttest av projektorders


Du utgår från LIMAB:s huvudkontor i Almedal och rapporterar till produktionschef, Ingvar Band.


Vi söker dig som

har en teknisk utbildning från gymnasiet eller yrkeshögskola inom el-tele, el-automation eller motsvarande. Vi ser gärna att du har ett par års arbetslivserfarenhet från en liknande roll och du förstår dig på optik och finmekanik. Du kan läsa och förstå ritningar, elscheman och tekniska instruktioner och har goda datorkunskaper. Du är obehindrad i engelska språket i skrift. Du har ESD-utbildning och lödcertifikat. Om du kan hantera mätinstrument är det ett stort plus.

För att trivas i den här rollen ser vi att du är en noggrann, ansvarsfull och kommunikativ person som gärna tar egna initiativ. Du trivs i en roll där du får växla mellan att jobba självständigt och att samarbeta tillsammans med dina kollegor.

Vi erbjuder dig

möjlighet att få ta ett stort eget ansvar och du kommer få jobba med spännande teknik och resa till kunder över hela världen. Vi har ett gott anseende i branschen, starka värderingar och en härlig laganda. Vi är under stark tillväxt.

Din ansökan

I den här rekryteringen samarbetar LIMAB med Jerrie. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Jonna Berglöv på jonna.berglov@jerrie.se. Du ansöker med bifogat CV på jerrie.se. Urval sker löpande så ett tips är att söka tjänsten så snart som möjligt, dock senast den 27 maj.

Ansök nu

Beräkningsingenjör Fasad till Leviat AB, Göteborg

Byggnadskonstruktör
Läs mer Maj 6
Leviat är världsledande inom lyft-, anslutnings- och förankringsteknik för bygg- och industrisektorn. Vi är experter på teknik inom vårt område. Vi utvecklar innovativa produkter och tekniska lösningar som möjliggör säkrare, snabbare, starkare och mer hållbara konstruktioner. Leviat är 22 personer i Sverige, har en omsättning på 160 MSEK, kontor i Göteborg och lager på Hisingen. Varumärkena Halfen, Plaka och Ancon ingår i Leviats globala portfölj av byggtillbehör med lång tradition av att förse kunder med tillförlitliga produkter, genomtänkta lösningar och oöverträffad kundsupport. Leviat är en del av den globala koncernen CRH. Läs mer på www.leviat.com och www.crh.com 

Om rollen

I rollen som beräkningsingenjör & teknisk support blir du en del av ett team som är experter på konstruktionsberäkning och du kommer arbeta fördjupat med tekniska frågor som rör våra produkter, främst inom sortimentet fasad. Du kommer arbeta i nära samarbete med våra kunder, byggkonsulter, KAM inom Fasad samt övriga kollegor som arbetar med försäljning. Att arbeta som ingenjör hos Leviat innebär att du aktivt bidrar till försäljning av våra produkter. Kundkontakt är ett naturligt inslag i rollen. Dina arbetsuppgifter blir i huvudsak följande;

Stötta kunder och säljare i projekten, med produktrekommendationer och teknisk rådgivning, under hela projektfasen.
Stötta säljarna i offertarbetet, som teknisk expert
Arbeta i CAD med att ta fram kundunderlag, produktionsritningar, analysera ritningsunderlag
Beräkna/dimensionera våra produkter och lösningar – med hjälp av interna programvaror.
Aktivt dokumentera och arbeta i CRM.
Daglig kundkontakt rörande tekniska och kommersiella frågor.
Hålla dig uppdaterad vad gäller branschens utveckling, standarder och tekniska specifikationer.
Vara delaktig och stöttande i sortimentsutvecklingen inom området fasad och därtill även miljöbedömningar.
Arbete med bolagets övriga produktsortiment ingår också i tjänsten.
Tjänsteresor inom Norden kan förekomma.


Vi söker dig som

För att lyckas i rollen behöver du vara noggrann, strukturerad och serviceinriktad. Du arbetar självständigt i vissa projekt vilket kräver förmåga att ta eget ansvar, men du behöver även fungera i ett team (vara hjälpsam och prestigelös) och ha god social förmåga då rollen innebär en hel del kundkontakt. Passande bakgrund och erfarenhet är följande;

Relevant eftergymnasial utbildning, exempelvis högskole- eller civilingenjör inom bygg- eller maskinteknik.
Erfarenhet av en liknande roll alternativt från anställning hos teknisk konsult/prefab/entreprenadföretag i bygg-och anläggningsbranschen (3–5 år).
God kommunikationsförmåga och förmåga att arbeta effektivt i team.
Erfarenhet av CAD-program är meriterande.
Flytande svenska i tal och skrift.
God förståelse för övriga nordiska språk är meriterande.
God teknisk engelska i tal och skrift.
Har ett intresse av byggteknik och för vårt produktutbud.
Generellt god datorvana CRM (gärna SAP), Excel, FEM-program är meriterande


Ansökan

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev på jerrie.se senast söndag 26 maj. Vänta inte med att höra av dig, då vi följer upp ansökningar löpande. Kontakta gärna Martin Dahlberg för information – 0763-17 07 41, martin.dahlberg@jerrie.se.

Ansök nu