Göteborg: Junior Servicetekniker till ACO Nordic

Hitta ansökningsinfo om jobbet Junior Servicetekniker till ACO Nordic i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-23 // Varaktighet: Heltid

Har du ett genuint intresse för mekanik och teknik? Trivs du när den ena dagen inte är den andra lik och att själv planera dina arbetsdagar? Vill du arbeta på ett världsledande företag som arbetar med avvattningslösningar för dagens och morgondagens miljöutmaningar? Då kan tjänsten som Junior Servicetekniker till ACO Nordic vara rätt roll för dig!

Om ACO Nordic
ACO Nordic tillhör ACO Group och är en del i en koncern som finns i 45 länder och som sysselsätter drygt 5000 anställda. Bolaget erbjuder högkvalitativa systemlösningar för hantering av dagvatten, avloppsvatten och spillvatten. ACO Nordics anställa har lång erfarenhet av lösningar för hantering av dagvatten, avloppsvatten och spillvatten.

Om tjänsten som Servicetekniker
I rollen om Servicetekniker kommer du att arbeta i ACO’s serviceorganisation som är ett litet men starkt team där du kommer få en gedigen introduktion och en mentor. Som Servicetekniker på ACO Nordic har du helhetsansvar för service, reparation och underhåll hos verksamhetens kunder i Västsverige. Du arbetar med både planerat och akut underhåll och kan i vissa fall behöva resa längre sträckor och övernatta. Du utgår hemgaragerat och har en egen servicebuss. Du planerar självständigt dina dagar och har därmed en tät dialog med kunder så väl som kollegor.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Felsöka, driftsätta, serva, reparera och underhålla fettavskiljare, oljeavskiljare och pumpstationer på både mindre och större uppdrag.
Arbeta på fält gentemot ACO Nordics kunder och bibehålla och utveckla relationer.
Dokumentation av Service och veckovis rapportering.  

Om dig
För att lyckas i rollen har du ett genuint intresse för teknik och mekanik. Sannolikt är du praktiskt lagd och har erfarenhet av tekniskt arbete. Får du energi av att meka på fritiden så kan detta vara något för dig! Har du även utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom service och underhåll av pumpar eller avvattningssystem är det ett stort plus men inget krav, det viktigaste är en nyfikenhet och en stor portion driv! Tjänsten kräver att du har B-körkort och kan tala och skriva svenska obehindrat.

Som person är du nyfiken då du kommer lära dig ACO’s produkter på plats. Du trivs bra med att arbeta självständigt och där till har du god förmåga att organisera och strukturera dina arbetsdagar. Du har ett ödmjukt förhållningssätt till att lära dig nya saker och är inte rädd för att ta hjälp av kollegor vid behov. Vidare ser vi dig ha hög arbetsmoral och trivs med att ha daglig kontakt med kunder och därav beskriver du dig själv som social och trivs med att bygga relationer.

Viktigt för tjänsten är: Gymnasial utbildning, med fördel inom teknik, alternativt är i början av karriären och har som ambition att utvecklas inom teknik och mekanik.
Stor portion nyfikenhet och driv och är intresserad av teknik, mekanik, el och system.
God förmåga att planera och prioritera.
B-körkort och kan tala svenska i tal och skrift obehindrat.
 
ACO Nordics erbjudande
ACO Nordic erbjuder dig en arbetsplats som värderar gemenskap, utveckling och långsiktighet. På ACO Nordic får du möjlighet att stärka dina kunskaper inom avvattningssystem med produkter som fetavskiljare, oljeavskiljare, pumpstationer, samtidigt som du är med och skapar utveckling för både bolaget och dig själv. Du erbjuds att utgå hemifrån med din servicebuss och att självständigt ansvara för att prioritera dina dagar och att ge kunder en bra upplevelse. Detta är en perfekt tjänst för dig som är i början av ditt yrkesliv och vill få en möjlighet att utvecklas!

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid, 100%.
Placering: Göteborg.
Lön: Enligt överenskommelse.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Underhållsmekaniker

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Underhållsmekaniker.

Wärtsilä - Workshop engineer

Läs mer Maj 13
Välkommen till en plats där du spelar en nyckelroll i att underhålla och förbättra Wärtsiläs verkstadsoperationer och serviceleveranser. Som verkstadsmekaniker i deras team kommer du att ansvara för att stödja verkstaden, säkerställa effektiva serviceprocesser både på plats och i fält, och hantera allt från demontering till direkt kundinteraktion. Din uppgift är också att bidra till ständiga förbättringar inom organisationen.
Även om en teknisk bakgrund är fördelaktig, värderar vi praktisk erfarenhet och snabb inlärningsförmåga. Du kommer att hantera arbetsprocesser, upprätthålla höga kvalitets- och säkerhetsstandarder, och underhålla deras utrustning.
Ansvar:Du kommer vara ansvarig för att stödja verkstaden för att möjliggöra en så smidig service/verksamhet på plats samt i fält som möjligt. Ävenansvarig för att identifiera/lösa och implementera förbättringsområden inom hela FS WSE-organisationen.
Jobba med underhåll av maskinerna
Ta hand om verkstadsaktiviteter som bedömning och mätning av komponenter
Du kommer att arbeta med demontering, inspektion, montering och mätning av motor-komponenter
Hantera teknisk information och mätprotokoll på komponenter (TKB)
Interagera med kunder under arbetets utförande
Se till att 5S-standarder följs
Stödja ingenjörer med dagliga aktiviteter, tekniska frågor
Du måste se till att rätt delar finns tillgängliga för kommande uppgifter
Stödja/verka aktivt för att förbättra QEHS-prestandan inom verkstaden
Sträva efter kontinuerliga förbättringar/föreslå förbättringar i processer/WoW relaterade främst till verkstaden

Din profil:
Examen inom maskinteknik ärmeriterande
Erfarenhet av arbete på tunga fartyg
Kunskap om diesel, bensin och etanol är meriterande
Erfarenhet av mekaniskt arbete
Flexibel,självgående
Driven
Datorvana
Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Detta är en chans att utvecklas både professionellt och personligen, och göra en betydande skillnad i deras serviceleverans. Bli en del av teamet och hjälp till att forma framtiden inom branschen!
Om Wärtsilä:Wärtsiläis a global leaderininnovativetechnologies and lifecycle solutions for the marine and energy markets. We emphasise innovation in sustainable technology and services to help our customers continuously improve their environmental and economic performance.
Om tjänsten:Placeringsort: GöteborgTillsättning: OmgåendeOmfattning: Heltidstjänst

Ansök nu

Underhållstekniker - Estrella

Läs mer Apr 8
Frodas du av att vara en del av ett team? Vill du ha chansen att växa och utveckla en karriär i ett snabbt rörligt snacksföretag som brinner för hållbarhet? Du kan vara den speciella ingrediensen vi behöver just nu för vårt Underhållsteam.
Just nu söker vi en underhållstekniker, baserad i Angered strax utanför Göteborg.
Varför vi söker dig:I en tid av förändring och ökad efterfrågan på våra kvalitetssnacks, söker vi skickliga underhållstekniker för att förstärka vårt underhållsteam. Att arbeta hos oss är mer än att bara hålla maskiner i toppskick – det handlar om att vara en viktig kugge i hjulet som driver vår verksamhet framåt. Med en ökad efterfrågan på våra fantastiska produkter behöver vi även bli fler på underhållsavdelningen och vi ser då fram emot att välkomna nya kollegor som delar vår passion för snacks och säkerhet.
Ta steget och bli vår nästa stjärna!
Vad du kommer göra: Säkerställa vår produktionsutrustnings tekniska driftsäkerhet genom utförande av avhjälpande och förebyggande underhåll.
Genomföra utredningsuppdrag avseende tekniska störningar och avvikelser
Genomföra ombyggnads- och förbättringsarbeten i vår produktionsutrustning.
Delta i utvecklingsprojekt i nära samarbete med produktion
Planera framtida underhållsarbeten och ha kontakt med relevanta leverantörer
Utbilda våra operatörer i hantering av teknisk utrustning
Aktivt utvärdera arbetsmiljöaspekter på produktionsutrustning och verka för en positiv utveckling på arbetsmiljöområdet
Vad du bidrar med: Flerårig erfarenhet av underhållsarbete, med särskild inriktning på livsmedelsindustrin eller annan industriell verksamhet.
Gymnasieutbildning med inriktning mot industriautomation, el-styrning, mekanik, hydraulik eller motsvarande teoretisk kompetens inom elektricitet.
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är välkommet.
Resultatinriktat mindset med fokus på ständig förbättring.
Naturligt tillmötesgående attityd och förmåga att effektivt samarbeta i grupp.
Eget ansvar för din professionella utveckling genom nyfikenhet och en ständig vilja att lära och utvecklas.
Öppen för förändringar och van vid att prioritera om, då arbetet är händelsestyrt och kräver hög flexibilitet.
Kvalitetsmedvetenhet och strukturerat arbetssätt, med fokus på säkerhet.
Vad vi erbjuder:
Hos oss blir du en del i ett av Europas största snacksföretag. Du får möjlighet att jobba i en internationell organisation som samtidigt har stark lokal förankring. Vi värdesätter dina idéer och initiativ, stöttar dig med tydliga mål som är väl förankrade i vår vision. Estrella är en arbetsplats där samarbete och gemenskap värderas högt. Du blir också en del av ett företag som bryr sig om alla sina medarbetares välbefinnande och som förstår att balansen mellan arbete och fritid är grundläggande för framgång.Vi erbjuder arbetstider på 2-skift. Vi erbjuder konkurrenskraftiga förmåner och rabatterade personalpriser på våra hyllade snacks i vår egen lokala snacksbutik.
Våra värderingar är viktiga för oss. De agerar som ledstjärnor för hur vi arbetar och definierar vår kultur:
Omtanke
Initiativkraft
Samarbete
Kundnytta
Smakglädje

Har du frågor kring tjänsten?WRKFRC Rekrytering och Bemanning ansvarar för rekryteringsprocessen.Vill du veta mer kring tjänsten är du välkommen att kontaktaAnna M Larsson via telefon,0729722361.




Sökord: underhåll, underhållstekniker, servicetekniker, automationstekniker, automation, mekaniker, el, fabrik, industri, göteborg, storås, angered

Ansök nu

Drifttekniker natt till Pågen // Göteborg

Läs mer Mar 13
Nattuggla på jakt efter ett nytt uppdrag inom drift och underhåll? Läs vidare!

Om rollen

Nu söker vi efter nästa viktiga kugge i hjulet - närmare bestämt efter dig som vill ta del av vårt företag i ständig utveckling! Här får du chansen att verkligen sätta händerna i degen när det kommer till teknik, drift och underhåll i en nyckelroll på vårt företag. I vår automatiserade verksamhet med en mångfald av olika utrustningar, blir du oljan i maskineriet när du jobbar förebyggande med underhåll och förbättringsarbeten inom hela teknikområdet - med tyngdpunkt på mekanik och pneumatik. Dessutom får du ta del av vårt strategiska affärsutvecklingsarbete där vi arbetar för att långsiktigt förbättra kvalitet och tillgänglighet. Vi lägger även stor vikt vid att våra medarbetare ska fortsätta växa hos oss. Med andra ord finns det inga käppar i hjulet när det kommer till din egen utveckling!

Om dig

Detta tror vi att du har med dig:


- En utbildning på gymnasienivå inom teknik/verkstad

- Kunna läsa & följa elritningar

- Erfarenhet av styr- och reglerteknik, felsökning och underhållssystem

- Kunskaper inom industriell mekanik, el, samt enklare maskinbearbetning

- Meriterande om du har erfarenhet av underhållssystemet Maximo

- Svenska och engelska i tal och skrift

Om oss på Pågen
Hos oss på Pågen väntar möjligheten att hänga med på vår tekniska innovationsresa där du får vara med och säkra driften för att utveckla vår avdelnings framtid. Vi strävar ständigt efter att ligga i framkant när det kommer till teknik och automation och ser fram emot att ta del av dina idéer på hur vi kan bli ännu bättre och effektivare. Låter detta som något helt i din smak? Skicka in din ansökan idag!

START: Enligt överenskommelse
PLATS: Göteborg
OMFATTNING: Heltid, natt
LÖN: Fast lön
KONTAKT: Senior Talent Manager Mikaela Ehk, mikaela.ehk@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande



Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in i?Oddworks?värld genom att klicka här (https://oddwork.se/sv/om-oss/) eller hitta fler karriärmöjligheter här. (https://oddwork.se/sv/jobba-hos-oss/)

Ansök nu

Underhållstekniker - Estrella

Läs mer Mar 1
Frodas du av att vara en del av ett team? Vill du ha chansen att växa och utveckla en karriär i ett snabbt rörligt snacksföretag som brinner för hållbarhet? Du kan vara den speciella ingrediensen vi behöver just nu för vårt Underhållsteam.

Just nu söker vi en underhållstekniker, baserad i Angered strax utanför Göteborg.

Varför vi söker dig:
I en tid av förändring och ökad efterfrågan på våra kvalitetssnacks, söker vi skickliga underhållstekniker för att förstärka vårt underhållsteam. Att arbeta hos oss är mer än att bara hålla maskiner i toppskick - det handlar om att vara en viktig kugge i hjulet som driver vår verksamhet framåt. Med en ökad efterfrågan på våra fantastiska produkter behöver vi även bli fler på underhållsavdelningen och vi ser då fram emot att välkomna nya kollegor som delar vår passion för snacks och säkerhet.

Ta steget och bli vår nästa stjärna!

Vad du kommer göra:

- Säkerställa vår produktionsutrustnings tekniska driftsäkerhet genom utförande av avhjälpande och förebyggande underhåll.

- Genomföra utredningsuppdrag avseende tekniska störningar och avvikelser

- Genomföra ombyggnads- och förbättringsarbeten i vår produktionsutrustning.

- Delta i utvecklingsprojekt i nära samarbete med produktion

- Planera framtida underhållsarbeten och ha kontakt med relevanta leverantörer

- Utbilda våra operatörer i hantering av teknisk utrustning

- Aktivt utvärdera arbetsmiljöaspekter på produktionsutrustning och verka för en positiv utveckling på arbetsmiljöområdet

Vad du bidrar med:

- Flerårig erfarenhet av underhållsarbete, med särskild inriktning på livsmedelsindustrin eller annan industriell verksamhet.

- Gymnasieutbildning med inriktning mot industriautomation, el-styrning, mekanik, hydraulik eller motsvarande teoretisk kompetens inom elektricitet.

- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är välkommet.

- Resultatinriktat mindset med fokus på ständig förbättring.

- Naturligt tillmötesgående attityd och förmåga att effektivt samarbeta i grupp.

- Eget ansvar för din professionella utveckling genom nyfikenhet och en ständig vilja att lära och utvecklas.

- Öppen för förändringar och van vid att prioritera om, då arbetet är händelsestyrt och kräver hög flexibilitet.

- Kvalitetsmedvetenhet och strukturerat arbetssätt, med fokus på säkerhet.

Vad vi erbjuder:
Hos oss blir du en del i ett av Europas största snacksföretag. Du får möjlighet att jobba i en internationell organisation som samtidigt har stark lokal förankring. Vi värdesätter dina idéer och initiativ, stöttar dig med tydliga mål som är väl förankrade i vår vision. Estrella är en arbetsplats där samarbete och gemenskap värderas högt. Du blir också en del av ett företag som bryr sig om alla sina medarbetares välbefinnande och som förstår att balansen mellan arbete och fritid är grundläggande för framgång.

Vi erbjuder arbetstider på 2-skift. Vi erbjuder konkurrenskraftiga förmåner och rabatterade personalpriser på våra hyllade snacks i vår egen lokala snacksbutik.

Våra värderingar är viktiga för oss. De agerar som ledstjärnor för hur vi arbetar och definierar vår kultur:

- Omtanke

-
Initiativkraft

-
Samarbete

-
Kundnytta

-
Smakglädje

Har du frågor kring tjänsten?
WRKFRC Rekrytering och Bemanning ansvarar för rekryteringsprocessen. Vill du veta mer kring tjänsten är du välkommen att kontakta Anna M Larsson via telefon, 0729722361.







Sökord: underhåll, underhållstekniker, servicetekniker, automationstekniker, automation, mekaniker, el, fabrik, industri, göteborg, storås, angered

Ansök nu

Automationstekniker, kvällsskift - IAC Låssby

Läs mer Mar 1
Missa inte chansen att bli en i teamet som automationstekniker på IAC i Göteborg.

Som Automationstekniker arbetar du med företagets högt ställda krav på driftsäkerhet där din möjlighet att påverka är stor. Du kommer att utföra analysarbeten, svåra och spännande felsökningar så som felsökning i PLC-program, förbättringar i underhåll och maskinombyggnader, beredningar av underhållsjobb. Med ett sjuttiotal högautomatiserade maskiner och cirka 40 robotar blir variationen stor.

I vår maskinpark finner du bland annat automatiserade maskiner inom:

Formsprutning
Skumning
Fräsning & vattenskärning
Laserbearbetning
Ultraljud- samt IR-svetsning.

När vardagen blir såpass varierande kommer du att utvecklas mycket som automationstekniker. Det finns alltid något nytt att gräva ner sig i. Vi älskar automation. Är du precis som vi?

Vi söker dig som alltid vill lära sig mer, är driven, stresstålig och analytisk. Du bör vara en god problemlösare och kunna identifiera, föreslå och förbereda förbättringar. Tjänsten är ständigt kvällsskift.

Profil:
Mycket god servicekänsla
Erfarenhet av industriunderhåll eller utbildning med inriktning på automation.
Du skall kunna arbeta ensam så väl som i grupp
Erfarenhet inom programmering & felsökning av PLC så som Siemens S7 & Tia portal är ett krav.
Goda kunskaper inom el är ett krav, BB1 eller annan elbehörighet är meriterande.

Tjänsten är kvällsskift, måndag till fredag.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Needo Recruitment West AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Needo Recruitment West AB .

Chief Commercial Officer till Lundby Container Service!

Försäljningschef
Läs mer Maj 6
Vill du vara en nyckelspelare i en tillväxtresa? Får du energi av att göra affärer och driva upp försäljningen? Vill du ta ägandeskap och sätta strategin för de kommersiella aktiviteterna? – Då kan rollen som CCO hos LCS vara din nästa utmaning!

Om Lundby Container Service
”Med kunden i fokus tillhandahåller vi på Lundby Container Service produkter och service lokalt och internationellt till människor och företag och ger dem möjligheten att förverkliga sina idéer där containern är en del av lösningen, något vi gjort i över 50 år tillsammans med samma ägare.
Vi säljer, hyr ut, lagrar och konstruerar mobila lösningar till människor och företag med containrar i centrum, där vi arbetar efter att vara en innovativ och pålitlig partner.

Med en passion för logistik och mobila lösningar strävar vi efter att leverera högkvalitativa, funktionella och hållbara lösningar inom våra affärsområden.
Vi bedriver allt ifrån försäljning uthyrning till specialproducerade skräddarsydda containerlösningar och en terminalverksamhet i Arendal, i närheten av Göteborg’s hamn, på vår 75 000m2 stora anläggning.”

Om tjänsten som CCO till LCS
I rollen som CCO kommer ditt främsta ansvarsområde vara att öka försäljning och kundnärvaro i LCS:s samtliga fyra verksamhetsområden – Försäljning, uthyrning, Specialcontainers och Terminal. Målsättningen är en proaktiv och framåtlutad försäljningskultur med kunden i fokus, där du förväntas vara en nyckelspelare i en tillväxtresa och agera som en ledare i organisationen. Försäljningsorganisationen består idag av en Försäljningsansvarig som fokuserar på Specialcontainers och en innesäljare där du kommer ha personalansvaret och äga enhetens fullständiga budget och resultatansvar och rapporterar direkt till VD. Du förväntas därför ta ett helhetsgrepp på den framtida försäljningen genom att staka ut den strategiska riktningen, sätta säljprocesserna på plats, ansvara för marknadsföringen samtidigt som du givet organisationens storlek också kommer vara operativ i säljarbetet och ansvara för det kommersiella arbetet i terminalen. I rollen ansvarar du också över marknadskommunikationen där du säkerställer i vilka kanaler och omfattning som LCS ska verka framåt! Rollen innebär också att du är en del av ledningsgruppen där du har möjlighet att på riktigt påverka ett klassiskt Göteborgsbolags riktning framåt!

Du utgår även från kontoret i Arendal när du inte är ute på kundbesök.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Sätta strategin och strukturerna för det kommersiella arbetet.
• Driva upp försäljningen genom operativt såväl som strategiskt säljarbete.
• Hantera marknadskommunikationen på hemsida och övriga kanaler.

Om dig
För att lyckas i rollen har du med fördel eftergymnasial utbildning inom relevant område. Du har gedigen erfarenhet av B2B-försäljning med dokumenterat goda resultat, med fördel inom liknande område eller kundsegment.
Som person ser vi att du har en entreprenöriell ådra som trivs med att etablera externa och interna relationer och förstår samt värdesätter vikten av samarbete. Sannolikt har du erfarenhet av att arbeta strategiskt och har ett strukturerat förhållningssätt, och ses, om du inte redan har erfarenhet av ledarskap, som en inofficiell ledare som ofta går först i ledet och stakar ut riktningen!

Viktigt för tjänsten är:
• En entreprenöriell ådra med ambition att vara centralt bidragande i en tillväxtresa.
• Erfarenhet av B2B-försäljning med dokumenterat goda resultat.
• Erfarenhet av logistikbranschen.
• Van användare av CRM-system.
• Svenska och engelska i tal och skrift.
• B-körkort.

LCS erbjudande
LCS erbjuder dig möjligheten att vara en nyckelspelare i en tillväxtresa samt vara en del av ledningsgruppen. Du erbjuds förmånsbil, kollektivavtal och friskvårdsbidrag.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid.
Placering: Arendal, Göteborg.
Lön: Enligt överenskommelse.

Vill du vara en centralt bidragande faktor i en tillväxtresa som ansvarig för de kommersiella aktiviteterna? Då ska du söka rollen som CCO till Lundby Container Service, vi på Needo ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Service Operation Leader till spännade bolag!

Upphandlare
Läs mer Apr 19
Vill du arbeta i en roll med breda kontaktytor? Önskar du kombinera din arbetsvardag med administration och kunddialog? Är du affärsinriktad och har erfarenhet av förhandlingar? Då kan tjänsten som Service Operation Leader vara en tjänst för dig!

Om bolaget
Företaget är verksamma inom industriell automation och digital transformation. De tillhandahåller lösningar som hjälper industrikunder att optimera sin verksamhet, förbättra produktiviteten och öka säkerheten och hållbarheten. Med en rik historia av innovation och ett engagemang för spetskompetens strävar de efter att leverera banbrytande teknologier och exceptionell service till sina kunder över hela världen.

Din roll Service Operation Leader
Som Service Operations Leader (SOL) kommer du ansvara för att driva strategier för kundengagemang nationellt. I tjänsten kommer du att säkerställa kundnöjdhet, förnyelse och tillväxt av servicekontrakt. Detta genom att utveckla processer som inkluderar regelbunden kunduppföljning och förhandling, samordning och leverans enligt verksamheten och kunds säkerhets- och miljökrav. Vidare kommer du se över ekonomisk prognos och faktureringsunderlag för servicekontrakt samt ansvara för uppdatering av kundinformation och ERP-system.

Du kommer utgå från företagets kontor i Mölndal med viss möjlighet att arbeta hemifrån. Ett 30-tal kundbesök per år förekommer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Säkerställa kundnöjdhet, tillväxt och förnyelse av komplicerade servicekontrakt.
• Utveckla strategier för kundengagemang och operativt genomförande av dessa enligt verksamhetens och kunds säkerhets- och miljökrav.
• Uppdatera system med kundinformation, ta fram underlag för fakturering samt driva service och uppdatering av ERP-system.
• Se över ekonomisk prognos och faktureringsunderlag för servicekontrakt.

Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom teknik, inköp och/eller supply chain eller annat som kan bedömas motsvarande. För att lyckas i tjänsten ser vi att du har minst ett par års arbetslivserfarenhet av att driva kunddialoger och förhandlingar samt administration av stor mängd data. Har du även gjort finansiella beräkningar är det ett plus. Vi ser gärna att du har en tidigare bakgrund inom industri som exempelvis logistiker, inköpare, servicekoordinator och/eller innesäljare. Du har gedigen erfarenhet av Excel och en fallenhet för att orientera dig i olika system. Det är även önskvärt att du har ett visst tekniskt intresse och förståelse för att enklare kunna sätta dig in i verksamhetens affär och erbjudande. Då det förekommer ett fåtal resor i tjänsten är B-körkort ett krav. Viktigt för tjänsten är även flytande språkkunskaper i engelska, svenska är meriterande.

Vidare söker vi dig som har ett starkt sinne för detaljer, som är noggrann och kundfokuserad. Du är intresserad av att förstå helheten och stärka affärer genom att utveckla goda relationer både internt och externt. Du är en lagspelare som uppskattar tydlig kommunikation och variation mellan administration och kunddialog i din arbetsvardag.

Viktigt för tjänsten är:

• Eftergymnasial utbildning inom teknik, inköp och/eller supply chain eller annat som kan bedömas motsvarande.
• Minst ett par års arbetslivserfarenhet inom administration, förhandling och kunddialog.
• B-körkort och flytande språkkunskaper i engelska.
• Van systemanvändare och goda kunskaper i Excel.
• Att du är noggrann, kommunikativ samt kund-och affärsinriktad.

Meriterande för tjänsten är:

• Bakgrund inom teknisk industri som logistiker, inköpare, servicekoordinator och/eller innesäljare.

Övrigt
Start: Omgående, enligt överenskommelse.
Omfattning: 100%, Heltid.
Plats: Placering i Mölndal med viss möjlighet till arbete hemifrån.
Lön: Enligt överenskommelse.

Låter rollen som Service Operation Leader intressant? Urvalet sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag! Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Analytisk Controller till Svenska Orient Linien!

Controller
Läs mer Apr 18
Är du ekonom och uppskattar en varierad arbetsvardag? Stimuleras du av analysarbete och affärsutveckling? Vill du arbeta som Controller på ett stabilt bolag i tillväxtfas? Då kan tjänsten som Controller hos SOL vara tjänsten för dig!

Om Svenska Orient Linien (SOL)
SOL är ett privatägt företag och har sedan 1911 har levererat sjöfart-och logistiklösningar över hela världen. SOL:s affärsområden inkluderar sjöfart för virkestransport från Norra Skandinavien till Östra Medelhavet, samt internationella projekttransporter och försvarslogistik. SOL är också majoritetsägare i logistikföretaget Scanlog, specialiserat på hållbar internationell transport med tåg, sjö, bil och flyg. Dessutom äger SOL, tillsammans med Walleniusrederierna, rederiet WALLENIUS SOL som driver container- och RoRo linjetrafik från Bottenhavet till och från kontinenten och Storbritannien.

SOL strävar alltid efter att identifiera de bästa och mest effektiva lösningarna med mål att göra skillnad för sina kunder och för miljön. Med sina ambitiösa tillväxtplaner vill SOL säkerställa att de långsiktigt fortsätter leverera hållbara tjänster som bidrar till en grönare sjöfart och därmed ett minskat klimatavtryck.

Om tjänsten som Controller
Som Controller hos SOL kommer du att ha en varierad arbetsvardag med ansvar för att kvalitetssäkra och sammanställa månadsrapportering, ta fram och följa upp nyckeltal samt utföra budget- och prognosarbete. Vidare kommer du att driva ad hoc-analyser efter verksamhetens behov och leda projekt för att säkerställa effektivare månadsrapportering och analyser av data kring omvärld, kunder och konkurrenter. Du kan även komma supportera operativt med betalningar samt hållbarhets- och årsrapportering. I rollen kommer du att ha breda kontaktytor och samverka med flertalet funktioner och avdelningar inom koncernen.

Hos SOL blir du en del av en kompetent och härlig ekonomifunktion där teamet idag består av tre personer. Du utgår från deras fräscha lokaler vid Klippan i Göteborg med viss flexibilitet att arbeta hemifrån.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Kvalitetssäkra och sammanställa månadsrapportering.
• Framtagning och uppföljning av nyckeltal.
• Budget- och prognosarbete.
• Ad hoc analys efter verksamhetens behov.
• Driva projekt för att stärka processer, system och analysverktyg.

Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, har arbetslivserfarenhet inom redovisning och som vill arbeta brett med ekonomi med fokus på analys och affärsutveckling. För att lyckas i rollen behöver du ha helhetsförståelse för ekonomiska flöden och behärska minst grunderna inom redovisning. Du besitter goda kunskaper i Excel och är en van systemanvändare. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att göra omvärldsanalyser och har varit delaktig i prognos och budgetarbete. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet som Business Controller, om du har drivit och/eller varit delaktig i implementering av nya system, har kunskap om BI-verktyg och/eller har arbetat inom en logistikorganisation. Flytande språkkunskaper i svenska är väsentligt.

Som person söker vi dig som är en prestigelös lagspelare som motiveras av att arbeta brett i ett mindre team. Du har ett analytiskt förhållningssätt och visar på driv och nyfikenhet genom att ta initiativ och driva processer framåt. Eftersom du kommer att samverka tätt med andra avdelningar och funktioner är det viktigt att du trivs bra med breda kontaktytor, att du är kommunikativ och har en ödmjuk framtoning.

Viktigt för tjänsten är:
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
• Arbetslivserfarenhet inom redovisning och analys.
• God systemvana och mycket goda kunskaper i Excel.
• Flytande språkkunskaper i svenska.

Meriterande för tjänsten är:
• Mycket god erfarenhet inom redovisning och analysarbete.
• Erfarenhet av att driva implementering av nya system.
• Erfarenhet av att driva processer och databehandling.

SOL:s erbjudande
Hos SOL blir du en del av en affärsinriktad och ambitiös organisation med hållbarhet, miljö och samhällspåverkan i fokus. Du erbjuds en flexibel arbetsplats i fina fräscha lokaler med tillgång till gym där du, tillsammans med dina kollegor, upprätthåller en god gemenskap, kompetensöverföring och framåtanda.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid, 100%.
Placering: Klippan, Göteborg.
Lön: Enligt överenskommelse.

Vill du vara med på en spännande resa med SOL? Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Project Manager till Emerson Process Management!

Planeringsingenjör, textil, trä, glas, förpackningar
Läs mer Apr 16
Vill du bli en del av ett tekniskt Fortune-500 bolag med över 88 000 anställda världen över? Har du erfarenhet av att driva och leda projekt inom processindustrin? Vill du ansvara för att driva och leverera kundanpassade projekt inom automation? Då kan rollen som Project Manager hos Emerson vara tjänsten för dig!

Om Emerson 
Emerson är en global ledare inom automationsteknik och mjukvara. Genom vår djupa domänexpertis och arv av felfritt utförande, hjälper Emerson kunder inom kritiska branscher som biovetenskap, energi, kraft och förnybara energikällor, kemisk och avancerad fabriksautomation fungera mer hållbart samtidigt som produktivitet, energisäkerhet och tillförlitlighet förbättras.

Din roll som Project Manager
Som Project Manager på Emerson kommer du att ansvara för ett flertal projekt parallellt i olika faser inom processindustrin så som papper- och massa, energi och kemikaliebranschen. Du kommer tillhöra Emerson Process Management. Du ansvarar för planeringen och säkerställer att projektgruppen arbetar målinriktat och efterföljer förväntningar gällande budget, tidsplan och kvalitet. Du är spindeln i nätet och ansvarar för såväl externa stakeholders som interna. Flertalet av tekniklösningarna till Emersons kunder inkluderar system så som DCS, PLC, SCADA, DeltaV och UPS.

Du ingår i ett internationellt projektkontor som hanterar projekt inom flertalet teknikområden. Projekten berör främst den svenska marknaden, men resor inom Norden kan förekomma. Vidare samverkar du tätt med andra interna funktioner såsom Tekniska Specialister, Serviceingenjörer och Säljare. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter  Leda och koordinera projekt från ax till limpa.   
Säkerställa en kvalitativ leverans i linje med projektens tid-, ekonomi- och kvalitetsmål.  
Löpande effektivisera och förbättra processer relaterade till projekten.
Om dig 
Du har tidigare ansvarat för, alternativt varit drivande inom, kundnära projekt inom industrin. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom Automation, Mekatronik och/eller Maskin eller liknande, alternativt har arbetslivserfarenhet som kan bedömas likvärdig. Har du erfarenhet av DCS eller DeltaV är det meriterande. Resor i tjänsten förekommer varpå B-körkort är ett krav. För att lyckas i rollen behöver du behärska både svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Vidare söker vi dig som trivs bra med att arbeta kundnära och förstår vikten av att bygga långsiktiga relationer. Med hjälp av din kommunikativa, såväl som problemlösningsförmåga har du utvecklat en stark känsla för att underhålla och utveckla samarbeten. Du är trygg med att ansvara för, och följa upp, projektens målsättningar kopplade till budget och övriga KPI:er. Vi ser också att du är en lagspelare som gärna delar med dig av dina färdigheter för att optimera tillvägagångssätt såväl som processer. 

Viktigt för tjänsten är  Erfarenhet av att driva och leda flertalet projekt parallellt, fördelaktigt inom processindustrin.  
Teknisk förståelse inom automation.
Svensk och engelska i tal och skrift.  
B-körkort och möjlighet att resa.
Trygg med att ansvara för projektens budget och övriga KPI:er.
Emersons erbjudande
Emerson är amerikanskägda och ett av USA:s största företag. Med detta finns goda utvecklingsmöjligheter och karriärvägar i både Sverige så väl som internationellt. Emerson erbjuder förmånsbil, bonuspaket, friskvårdsbidrag och subventionerad lunch i personalrestaurangen. Som anställd på Emerson tar du också del av deras ett attraktivt förmånspaket vilket bland annat innefattar karriärrådgivning.

Övrigt
Start: Omgående eller enligt överenskommelse.
Omfattning: 100%, heltid.
Placering: Fördelaktigt Göteborg, men flexibelt inom hela Sverige.
Lön: Enligt överenskommelse.

Låter tjänsten som Project Manager intressant? Skicka in din ansökan idag, vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Servicetekniker inom Professional till Kärcher AB

Underhållsmekaniker
Läs mer Apr 11
Är du tekniskt kunnig och intresserad? Trivs du i en självständig roll där du får möjlighet att utgå hemifrån innan du tar dig ut till dina kunder? Då kan rollen som Servicetekniker med inriktning Professional maskiner vara rollen för dig!

Om Kärcher
”Alfred Kärcher GmbH Co. KG är den globala ledaren inom rengöringsutrustning och vi erbjuder innovativa produkter och tjänster för både konsumenter och professionella användare som gör det möjligt att få tillbaka WOW-känslan hemma och på jobbet. Vi arbetar med hållbarhet i fokus och våra primära hållbarhetsmål som vi ska nå innan 2025 är klimatneutral tillverkning, återvinning av råvaror och minskad användning av plastförpackningar.”

Om rollen som Servicetekniker inom Kärcher Professional
I rollen som Servicetekniker med inriktning Professional kommer du ingå i ett team med 4 andra Servicetekniker i Göteborg. Du kommer vara stationerad i verkstaden på Kärcher Center i Göteborg och hantera inkommande uppdrag från kunder i Göteborgsregionen. Arbetet innebär att du utför service och reparationer av Professional maskiner (Högtryck-, skur-och sopmaskiner) gentemot kunder inom städ och rengöring och industri. Rollen ställer krav på tekniskt/mekaniska kunskaper samt el/elektronik.

Huvudsakliga arbetsuppgifter: Service reparationer av Professional Maskiner (högtryck-, skur-och sopmaskiner)
Hantera och felsöka fel inom mekanik och el.
Om dig
Vi söker dig som har ett genuint intresse och goda kunskaper inom mekanik och el. Vi ser att du har någon form av teknisk utbildning i grunden antingen via gymnasiet eller andra relevanta arbetslivserfarenheter. Du trivs i en självständig roll med frihet under ansvar men samarbetar också bra med ditt team och stor vikt kommer läggas på personliga egenskaper i rekryteringen.

Viktigt för rollen är: Erfarenhet av tekniskt/mekaniskt arbete.
Avslutad Gymnasieutbildning.
Svenska och Engelska i tal och skrift.
B-körkort
Meriterande:  BE-körkort
Utbildning inom EL/IT/Styrning.
Vad Kärcher erbjuder dig
Kärcher kommer från flera fina år resultatmässigt och förutom att de är marknadsledande på stora delar av sitt sortiment är de en stor och trygg arbetsgivare som nu aktivt satsar på att öka kapaciteten inom området Professional Segmentet där den här rollen är en del av den utvecklingsresan.
Utöver trygghet erbjuder Kärcher också marknadsmässig lön, generös friskvård, sjukvårdsförsäkring förmånsportal och kollektivavtal.

Praktisk information
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Tillsvidareanställning.
Plats: Göteborg. - Kärcher Center
Lön: Månadslön.

Låter rollen som Servicetekniker med inriktning Professional hos Kärcher AB intressant? Urvalet sker löpande och rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så ansök redan idag! I den här rekryteringsprocessen kommer stor vikt läggas vid personliga egenskaper. Vi ser verkligen fram emot att höra från dig

Ansök nu