Göteborg: Project Manager till Emerson Process Management

Hitta ansökningsinfo om jobbet Project Manager till Emerson Process Management i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-16 // Varaktighet: Heltid

Vill du bli en del av ett tekniskt Fortune-500 bolag med över 88 000 anställda världen över? Har du erfarenhet av att driva och leda projekt inom processindustrin? Vill du ansvara för att driva och leverera kundanpassade projekt inom automation? Då kan rollen som Project Manager hos Emerson vara tjänsten för dig!

Om Emerson 
Emerson är en global ledare inom automationsteknik och mjukvara. Genom vår djupa domänexpertis och arv av felfritt utförande, hjälper Emerson kunder inom kritiska branscher som biovetenskap, energi, kraft och förnybara energikällor, kemisk och avancerad fabriksautomation fungera mer hållbart samtidigt som produktivitet, energisäkerhet och tillförlitlighet förbättras.

Din roll som Project Manager
Som Project Manager på Emerson kommer du att ansvara för ett flertal projekt parallellt i olika faser inom processindustrin så som papper- och massa, energi och kemikaliebranschen. Du kommer tillhöra Emerson Process Management. Du ansvarar för planeringen och säkerställer att projektgruppen arbetar målinriktat och efterföljer förväntningar gällande budget, tidsplan och kvalitet. Du är spindeln i nätet och ansvarar för såväl externa stakeholders som interna. Flertalet av tekniklösningarna till Emersons kunder inkluderar system så som DCS, PLC, SCADA, DeltaV och UPS.

Du ingår i ett internationellt projektkontor som hanterar projekt inom flertalet teknikområden. Projekten berör främst den svenska marknaden, men resor inom Norden kan förekomma. Vidare samverkar du tätt med andra interna funktioner såsom Tekniska Specialister, Serviceingenjörer och Säljare. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter  Leda och koordinera projekt från ax till limpa.   
Säkerställa en kvalitativ leverans i linje med projektens tid-, ekonomi- och kvalitetsmål.  
Löpande effektivisera och förbättra processer relaterade till projekten.
Om dig 
Du har tidigare ansvarat för, alternativt varit drivande inom, kundnära projekt inom industrin. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom Automation, Mekatronik och/eller Maskin eller liknande, alternativt har arbetslivserfarenhet som kan bedömas likvärdig. Har du erfarenhet av DCS eller DeltaV är det meriterande. Resor i tjänsten förekommer varpå B-körkort är ett krav. För att lyckas i rollen behöver du behärska både svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Vidare söker vi dig som trivs bra med att arbeta kundnära och förstår vikten av att bygga långsiktiga relationer. Med hjälp av din kommunikativa, såväl som problemlösningsförmåga har du utvecklat en stark känsla för att underhålla och utveckla samarbeten. Du är trygg med att ansvara för, och följa upp, projektens målsättningar kopplade till budget och övriga KPI:er. Vi ser också att du är en lagspelare som gärna delar med dig av dina färdigheter för att optimera tillvägagångssätt såväl som processer. 

Viktigt för tjänsten är  Erfarenhet av att driva och leda flertalet projekt parallellt, fördelaktigt inom processindustrin.  
Teknisk förståelse inom automation.
Svensk och engelska i tal och skrift.  
B-körkort och möjlighet att resa.
Trygg med att ansvara för projektens budget och övriga KPI:er.
Emersons erbjudande
Emerson är amerikanskägda och ett av USA:s största företag. Med detta finns goda utvecklingsmöjligheter och karriärvägar i både Sverige så väl som internationellt. Emerson erbjuder förmånsbil, bonuspaket, friskvårdsbidrag och subventionerad lunch i personalrestaurangen. Som anställd på Emerson tar du också del av deras ett attraktivt förmånspaket vilket bland annat innefattar karriärrådgivning.

Övrigt
Start: Omgående eller enligt överenskommelse.
Omfattning: 100%, heltid.
Placering: Fördelaktigt Göteborg, men flexibelt inom hela Sverige.
Lön: Enligt överenskommelse.

Låter tjänsten som Project Manager intressant? Skicka in din ansökan idag, vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Planeringsingenjör, textil, trä, glas, förpackn.

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Planeringsingenjör, textil, trä, glas, förpackn..

Project Leader

Läs mer Maj 16
Consilium Safety Group is one of the world’s leading manufacturers of products and safety systems for fire and gas detection, in the marine, oil & gas, transport and construction sectors. The company started in 1912 with speed logs and today we are an international company driven by innovation. With a presence in 55 countries, we offer a dynamic and international working environment where you will work closely with a team that works to achieve the overall vision of the business.
Welcome to a leading company in technical security solutions! We are now looking for a new colleague a Project Leader within the marine sector to join our team in Gothenburg.
In this role, you will join our talented Advanced Shared Services team focusing on providing technical solutions within fire and gas detection to the fleet, cruise ships, and cargo vessels. The team is energetic and collaborative, creating a great place for growth and development.
As a Project Leader at Consilium, you will have an important role in project management and creation of technical documentation. We work within various marine segments, including navy, cruise, complex gas projects, wind farms, and offshore. Our projects vary in size, ranging from 150 to 2000 hours.
Your main responsibilities will include:
Plan and follow up on project activities and budgets
Ensure project goals are met
Creating product drawings for production as well as installation guides using AutoCAD
Developing technical documentation, such as manuals and instructions, for our customers
Programming and testing of Consilium centrals
Participating in quality assurance checks to ensure our delivery quality.

Provide internal and external technical support, and being a point of contact for customers and other parties involved in projects
Who are we looking for?
We believe taking initiative and diving into new tasks comes naturally to you. You are communicative, problem-solving, and well organized. Your curiosity and eagerness to learn more about the industry will help you greatly in achieving your goals and excelling in this role. With an ambition to take on more responsibility in terms of customer contact and project management there are great opportunities for advancement at Consilium.
We believe that you:
Have a degree in engineering from university or vocational education (YH), preferably with a technical focus- or have the equivalent work life experience
Have good knowledge of AutoCAD.
Are proficient in the Office package.
Have full English pro, both verbally and in writing. Proficiency in Swedish is a plus.

Experience in programming and electrical installation is advantageous, as well as knowledge of protocols such as Modbus, TCP/IP, and RTU.
If you are ready to become a part of our team, you will have the opportunity to grow professionally and personally. Together we create safety in an uncertain world.
About us
Since the company was founded, the company’s main goal has been the same – to save lives. We strive to be a Great place to grow, and we are driven forward by our core values ’I take responsibility – I take initiative,’ ’We deliver’ and ’One global team.’ Our corporate culture is characterized by warm and family atmosphere where the individual can be in focus.
Application and contact
Does this sound like your next challenge? Please apply for this position as soon as possible as we are reviewing applications on a continuous basis.
Ready to learn more about our journey? Click to hear from our CEO!Philip Isell Lind af Hageby, Consilium, en mästare på turnarounds - Värdeskaparna | En podd om riskkapital av OPX Partners | Podcast on Spotify

Ansök nu

Project Manager till Emerson Process Management!

Läs mer Apr 16
Vill du bli en del av ett tekniskt Fortune-500 bolag med över 88 000 anställda världen över? Har du erfarenhet av att driva och leda projekt inom processindustrin? Vill du ansvara för att driva och leverera kundanpassade projekt inom automation? Då kan rollen som Project Manager hos Emerson vara tjänsten för dig!

Om Emerson 
Emerson är en global ledare inom automationsteknik och mjukvara. Genom vår djupa domänexpertis och arv av felfritt utförande, hjälper Emerson kunder inom kritiska branscher som biovetenskap, energi, kraft och förnybara energikällor, kemisk och avancerad fabriksautomation fungera mer hållbart samtidigt som produktivitet, energisäkerhet och tillförlitlighet förbättras.

Din roll som Project Manager
Som Project Manager på Emerson kommer du att ansvara för ett flertal projekt parallellt i olika faser inom processindustrin så som papper- och massa, energi och kemikaliebranschen. Du kommer tillhöra Emerson Process Management. Du ansvarar för planeringen och säkerställer att projektgruppen arbetar målinriktat och efterföljer förväntningar gällande budget, tidsplan och kvalitet. Du är spindeln i nätet och ansvarar för såväl externa stakeholders som interna. Flertalet av tekniklösningarna till Emersons kunder inkluderar system så som DCS, PLC, SCADA, DeltaV och UPS.

Du ingår i ett internationellt projektkontor som hanterar projekt inom flertalet teknikområden. Projekten berör främst den svenska marknaden, men resor inom Norden kan förekomma. Vidare samverkar du tätt med andra interna funktioner såsom Tekniska Specialister, Serviceingenjörer och Säljare. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter  Leda och koordinera projekt från ax till limpa.   
Säkerställa en kvalitativ leverans i linje med projektens tid-, ekonomi- och kvalitetsmål.  
Löpande effektivisera och förbättra processer relaterade till projekten.
Om dig 
Du har tidigare ansvarat för, alternativt varit drivande inom, kundnära projekt inom industrin. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom Automation, Mekatronik och/eller Maskin eller liknande, alternativt har arbetslivserfarenhet som kan bedömas likvärdig. Har du erfarenhet av DCS eller DeltaV är det meriterande. Resor i tjänsten förekommer varpå B-körkort är ett krav. För att lyckas i rollen behöver du behärska både svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Vidare söker vi dig som trivs bra med att arbeta kundnära och förstår vikten av att bygga långsiktiga relationer. Med hjälp av din kommunikativa, såväl som problemlösningsförmåga har du utvecklat en stark känsla för att underhålla och utveckla samarbeten. Du är trygg med att ansvara för, och följa upp, projektens målsättningar kopplade till budget och övriga KPI:er. Vi ser också att du är en lagspelare som gärna delar med dig av dina färdigheter för att optimera tillvägagångssätt såväl som processer. 

Viktigt för tjänsten är  Erfarenhet av att driva och leda flertalet projekt parallellt, fördelaktigt inom processindustrin.  
Teknisk förståelse inom automation.
Svensk och engelska i tal och skrift.  
B-körkort och möjlighet att resa.
Trygg med att ansvara för projektens budget och övriga KPI:er.
Emersons erbjudande
Emerson är amerikanskägda och ett av USA:s största företag. Med detta finns goda utvecklingsmöjligheter och karriärvägar i både Sverige så väl som internationellt. Emerson erbjuder förmånsbil, bonuspaket, friskvårdsbidrag och subventionerad lunch i personalrestaurangen. Som anställd på Emerson tar du också del av deras ett attraktivt förmånspaket vilket bland annat innefattar karriärrådgivning.

Övrigt
Start: Omgående eller enligt överenskommelse.
Omfattning: 100%, heltid.
Placering: Fördelaktigt Göteborg, men flexibelt inom hela Sverige.
Lön: Enligt överenskommelse.

Låter tjänsten som Project Manager intressant? Skicka in din ansökan idag, vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Antenna System Developer (659629)

Läs mer Maj 23
About this opportunity
Antenna System at Ericsson Lindholmen is included in Ericsson’s global radio development organization. We’ve a focus on the advanced antenna system (AAS) for 5G and beyond. We’re engaged in antenna systemization for overall system performance as well as for products and solutions. We’re working with antenna partners and vendors to drive and secure antenna technology and development.
We are now looking for a New Graduates to join us in shaping the next generation mmWave products! Your role will include a variety of development activities such as: requirement analysis, system design, verification, simulations, customer engagement and product documentation. Our focus is on developing the cutting edge 5G Antenna System solutions in a Lean and Agile ways of working. We organize ourselves in development teams in which continuous improvement, innovation and collaboration is part of the daily work.
What you will do
Evolve antenna system requirements for current and future 5G mmWave massive MIMO products.
Provide technical investigations, contribute to the evolution of our product portfolio, participate in pre-development projects as well as in technical studies and follow the developments in antenna systems
Work with strategic technical leadership.
Work with continuous improvements of products and processes.



You will bring
A Master’s degree in electrical engineering, communications engineering or equivalent.
Studied Antenna courses at University.
You are a quick learner and flexible in way of working.
Innovating, adapting and good in networking.
Good knowledge of Matlab/Python programming/scripting.
Experience in Antennas or telecom is a bonus.
Excellent written and spoken communications skill in English.



Why join Ericsson?
At Ericsson, you´ll have an outstanding opportunity. The chance to use your skills and imagination to push the boundaries of what´s possible. To build never seen before solutions to some of the world’s toughest problems. You´ll be challenged, but you won’t be alone. You´ll be joining a team of diverse innovators, all driven to go beyond the status quo to craft what comes next.
What happens once you apply?
Click Here to find all you need to know about what our typical hiring process looks like.
The selection and interview process is ongoing, so send your application in English as soon as it is ready.
Location: Gothenburg, Sweden
Kindly note that we cannot process applications sent via email.
Encouraging a diverse and inclusive organization is core to our values at Ericsson, that's why we nurture it in everything we do. We truly believe that by collaborating with people with different experiences we drive innovation, which is essential for our future growth. We encourage people from all backgrounds to apply and realize their full potential as part of our Ericsson team.
Ericsson is proud to be an Equal Opportunity and Affirmative Action employer, learn more.
Primary country and city: Sweden (SE) || Sweden : Västra Götaland : Göteborg
Req ID: 659629

Ansök nu

Ledigt sommarjobb som miljöingenjör hos Göteborgs Hamn!

Läs mer Feb 22
Hur kommer en arbetsdag att se ut?
Som miljöingenjör i Göteborgs Hamn kommer du att arbeta i Energihamnen där dina arbetsuppgifter huvudsakligen kommer att bestå av att följa upp miljöprestanda inom vatten-, luft-, och markvård samt övriga miljörelaterade frågor. Du kommer också att agera bollplank och delta i det dagliga arbetet samt rapportera avvikelser inom miljöområdet. I det dagliga arbetet kommer du även att utfärda tillstånd samt tillse att kontrollprogram och lagstiftning efterlevs.

Göteborgs Hamn söker en självgående miljöingenjör med stor förmåga att lösa problem. Jobbet innebär såväl en chans att få ovärderlig arbetslivserfarenhet som en möjlighet att få arbeta på en stimulerande arbetsplats tillsammans med trevliga kollegor! Låter det här rätt för dig? Sök jobbet idag!

Är du den vi söker?
För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du uppskattar variation och har lätt för att möta nya människor och situationer. Vi tror att du som uppskattar känslan av att ge riktigt god service kommer att trivas väldigt bra i den här rollen, och vi tar för givet att du alltid är mån om att göra ett bra jobb.

Vi ser gärna att du har en pågående utbildning till miljöingenjör eller miljövetare och har du tidigare erfarenhet av en liknande roll sen tidigare är det meriterande, men har du inte det blir startsträckan helt enkelt bara lite längre.

Detta uppdrag startar i början av juni och pågår till mitten av augusti där det är av betydelse att du är tillgänglig hela perioden. Din arbetsplats kommer vara på Energihamnskontoret på Hisingen, med begränsad möjlighet att utföra arbetet på distans.

Vi ser gärna att du som person har en god kommunikationsförmåga, är lyhörd, flexibel, driven och besitter en god samarbetsförmåga.

I övrigt ser vi gärna att du har B-körkort. Vi ser det som en självklarhet att du har goda språkkunskaper samt god kunskap i Office-paketet



Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU. Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Sök tjänsten idag!

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef via e-post: karina.vilca@manpower.se.

Vi ser fram emot att höra från dig! Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Ansök nu

Commercial Packaging Engineer

Läs mer Okt 8
Position Description
Would you like to contribute to the development journey in the logistics preparation & packaging function?
Are you a person that loves to work within an international, experienced, and proud team of commercial packaging engineers?
Then this might just be the right position for you!


This is us – your new colleagues
As Commercial Packaging Engineers we are engaged in the life of a spare part; from that it is created, bought, stored and finally delivered to the customer. We decide if and how the spare part should be commercially packed in order secure quality, brand image, sustainability and customer satisfaction for the different Volvo Group brands. We work closely with product development, purchasing, sales organizations and warehouse operations in our daily work.


We use our passion for engineering to decide how and if a spare part needs individual packaging to arrive in mint condition to our customers around the globe. We use our communication and negotiation skills to work closely with the suppliers and buyers, enabling a lean supply chain with focus on customer success.


We constantly review our performance to find ways to further enhance our solutions or ways of working. For instance, will you be the one that helps us remove plastic packaging materials, or improves our master data quality to enable 50% of our decisions to be done by a robot?


Our job has undergone a lot of change the last couple of years and this will continue into the future, being curious and eager of trying new things, sharing and learning from each other in a trusting environment helps us on this journey.


Who are you and what will be your main responsibilities?
We are looking for a person that can create trustful relations within and outside the Volvo Group. We are all leaders, and we want you to use your leadership skills to deliver on our different tasks and to drive change, pushing the current state. It’s important to have a technical interest to understand our products and parts and ability to put that in a supply chain context. You have a commercial mindset, as we are involved in both the selling and buying of parts. There is around 30000 new spare parts created each year, that all need our attention and several thousand of suppliers to interact with!
Participating in the product development, to decide upon global commercial packaging solutions fulfilling Volvo Group branding, environmental, quality, and commercial requirements for spare parts
Optimize commercial packaging cost in the total supply chain (for new and existing spare parts)
Be the speaking partner for our suppliers to secure the optimal commercial packaging
Take actions on feedback from stakeholders and adapt commercial packaging solutions, to continuously improve cost, quality, environment to create value for our customers
Develop new packaging materials and solutions – focus on more sustainable solution
We are on an automation and digitalization journey - we need you there!
Our agile way of working helps us to have a clear focus & prioritization



Qualifications
University degree in Mechanical Engineering, Industrial Design, Automation and Mechatronics, Supply chain or similar work experience
Experience from working with packaging operations, design or development is an advantage
Experienced in using different IT tools i.e.,O365, CAD drawing tools, Programing, Volvo internal applications
Knowledge in Volvo Group processes
Supply chain experience
Excellent collaboration skills
Excellent communications skills in English language, both verbal and written
Knowledge and/or interest in office automation tools



Do you want to know more? Please contact:
Eva Fermheden, Manager Commercial Packaging Europe +46 31 3226449
Linda Skår Waldman, HRBP +46 31 3224444

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Needo Recruitment West AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Needo Recruitment West AB .

Chief Commercial Officer till Lundby Container Service!

Försäljningschef
Läs mer Maj 6
Vill du vara en nyckelspelare i en tillväxtresa? Får du energi av att göra affärer och driva upp försäljningen? Vill du ta ägandeskap och sätta strategin för de kommersiella aktiviteterna? – Då kan rollen som CCO hos LCS vara din nästa utmaning!

Om Lundby Container Service
”Med kunden i fokus tillhandahåller vi på Lundby Container Service produkter och service lokalt och internationellt till människor och företag och ger dem möjligheten att förverkliga sina idéer där containern är en del av lösningen, något vi gjort i över 50 år tillsammans med samma ägare.
Vi säljer, hyr ut, lagrar och konstruerar mobila lösningar till människor och företag med containrar i centrum, där vi arbetar efter att vara en innovativ och pålitlig partner.

Med en passion för logistik och mobila lösningar strävar vi efter att leverera högkvalitativa, funktionella och hållbara lösningar inom våra affärsområden.
Vi bedriver allt ifrån försäljning uthyrning till specialproducerade skräddarsydda containerlösningar och en terminalverksamhet i Arendal, i närheten av Göteborg’s hamn, på vår 75 000m2 stora anläggning.”

Om tjänsten som CCO till LCS
I rollen som CCO kommer ditt främsta ansvarsområde vara att öka försäljning och kundnärvaro i LCS:s samtliga fyra verksamhetsområden – Försäljning, uthyrning, Specialcontainers och Terminal. Målsättningen är en proaktiv och framåtlutad försäljningskultur med kunden i fokus, där du förväntas vara en nyckelspelare i en tillväxtresa och agera som en ledare i organisationen. Försäljningsorganisationen består idag av en Försäljningsansvarig som fokuserar på Specialcontainers och en innesäljare där du kommer ha personalansvaret och äga enhetens fullständiga budget och resultatansvar och rapporterar direkt till VD. Du förväntas därför ta ett helhetsgrepp på den framtida försäljningen genom att staka ut den strategiska riktningen, sätta säljprocesserna på plats, ansvara för marknadsföringen samtidigt som du givet organisationens storlek också kommer vara operativ i säljarbetet och ansvara för det kommersiella arbetet i terminalen. I rollen ansvarar du också över marknadskommunikationen där du säkerställer i vilka kanaler och omfattning som LCS ska verka framåt! Rollen innebär också att du är en del av ledningsgruppen där du har möjlighet att på riktigt påverka ett klassiskt Göteborgsbolags riktning framåt!

Du utgår även från kontoret i Arendal när du inte är ute på kundbesök.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Sätta strategin och strukturerna för det kommersiella arbetet.
• Driva upp försäljningen genom operativt såväl som strategiskt säljarbete.
• Hantera marknadskommunikationen på hemsida och övriga kanaler.

Om dig
För att lyckas i rollen har du med fördel eftergymnasial utbildning inom relevant område. Du har gedigen erfarenhet av B2B-försäljning med dokumenterat goda resultat, med fördel inom liknande område eller kundsegment.
Som person ser vi att du har en entreprenöriell ådra som trivs med att etablera externa och interna relationer och förstår samt värdesätter vikten av samarbete. Sannolikt har du erfarenhet av att arbeta strategiskt och har ett strukturerat förhållningssätt, och ses, om du inte redan har erfarenhet av ledarskap, som en inofficiell ledare som ofta går först i ledet och stakar ut riktningen!

Viktigt för tjänsten är:
• En entreprenöriell ådra med ambition att vara centralt bidragande i en tillväxtresa.
• Erfarenhet av B2B-försäljning med dokumenterat goda resultat.
• Erfarenhet av logistikbranschen.
• Van användare av CRM-system.
• Svenska och engelska i tal och skrift.
• B-körkort.

LCS erbjudande
LCS erbjuder dig möjligheten att vara en nyckelspelare i en tillväxtresa samt vara en del av ledningsgruppen. Du erbjuds förmånsbil, kollektivavtal och friskvårdsbidrag.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid.
Placering: Arendal, Göteborg.
Lön: Enligt överenskommelse.

Vill du vara en centralt bidragande faktor i en tillväxtresa som ansvarig för de kommersiella aktiviteterna? Då ska du söka rollen som CCO till Lundby Container Service, vi på Needo ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Junior Servicetekniker till ACO Nordic

Underhållsmekaniker
Läs mer Apr 23
Har du ett genuint intresse för mekanik och teknik? Trivs du när den ena dagen inte är den andra lik och att själv planera dina arbetsdagar? Vill du arbeta på ett världsledande företag som arbetar med avvattningslösningar för dagens och morgondagens miljöutmaningar? Då kan tjänsten som Junior Servicetekniker till ACO Nordic vara rätt roll för dig!

Om ACO Nordic
ACO Nordic tillhör ACO Group och är en del i en koncern som finns i 45 länder och som sysselsätter drygt 5000 anställda. Bolaget erbjuder högkvalitativa systemlösningar för hantering av dagvatten, avloppsvatten och spillvatten. ACO Nordics anställa har lång erfarenhet av lösningar för hantering av dagvatten, avloppsvatten och spillvatten.

Om tjänsten som Servicetekniker
I rollen om Servicetekniker kommer du att arbeta i ACO’s serviceorganisation som är ett litet men starkt team där du kommer få en gedigen introduktion och en mentor. Som Servicetekniker på ACO Nordic har du helhetsansvar för service, reparation och underhåll hos verksamhetens kunder i Västsverige. Du arbetar med både planerat och akut underhåll och kan i vissa fall behöva resa längre sträckor och övernatta. Du utgår hemgaragerat och har en egen servicebuss. Du planerar självständigt dina dagar och har därmed en tät dialog med kunder så väl som kollegor.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Felsöka, driftsätta, serva, reparera och underhålla fettavskiljare, oljeavskiljare och pumpstationer på både mindre och större uppdrag.
Arbeta på fält gentemot ACO Nordics kunder och bibehålla och utveckla relationer.
Dokumentation av Service och veckovis rapportering.  

Om dig
För att lyckas i rollen har du ett genuint intresse för teknik och mekanik. Sannolikt är du praktiskt lagd och har erfarenhet av tekniskt arbete. Får du energi av att meka på fritiden så kan detta vara något för dig! Har du även utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom service och underhåll av pumpar eller avvattningssystem är det ett stort plus men inget krav, det viktigaste är en nyfikenhet och en stor portion driv! Tjänsten kräver att du har B-körkort och kan tala och skriva svenska obehindrat.

Som person är du nyfiken då du kommer lära dig ACO’s produkter på plats. Du trivs bra med att arbeta självständigt och där till har du god förmåga att organisera och strukturera dina arbetsdagar. Du har ett ödmjukt förhållningssätt till att lära dig nya saker och är inte rädd för att ta hjälp av kollegor vid behov. Vidare ser vi dig ha hög arbetsmoral och trivs med att ha daglig kontakt med kunder och därav beskriver du dig själv som social och trivs med att bygga relationer.

Viktigt för tjänsten är: Gymnasial utbildning, med fördel inom teknik, alternativt är i början av karriären och har som ambition att utvecklas inom teknik och mekanik.
Stor portion nyfikenhet och driv och är intresserad av teknik, mekanik, el och system.
God förmåga att planera och prioritera.
B-körkort och kan tala svenska i tal och skrift obehindrat.
 
ACO Nordics erbjudande
ACO Nordic erbjuder dig en arbetsplats som värderar gemenskap, utveckling och långsiktighet. På ACO Nordic får du möjlighet att stärka dina kunskaper inom avvattningssystem med produkter som fetavskiljare, oljeavskiljare, pumpstationer, samtidigt som du är med och skapar utveckling för både bolaget och dig själv. Du erbjuds att utgå hemifrån med din servicebuss och att självständigt ansvara för att prioritera dina dagar och att ge kunder en bra upplevelse. Detta är en perfekt tjänst för dig som är i början av ditt yrkesliv och vill få en möjlighet att utvecklas!

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid, 100%.
Placering: Göteborg.
Lön: Enligt överenskommelse.

Ansök nu

Service Operation Leader till spännade bolag!

Upphandlare
Läs mer Apr 19
Vill du arbeta i en roll med breda kontaktytor? Önskar du kombinera din arbetsvardag med administration och kunddialog? Är du affärsinriktad och har erfarenhet av förhandlingar? Då kan tjänsten som Service Operation Leader vara en tjänst för dig!

Om bolaget
Företaget är verksamma inom industriell automation och digital transformation. De tillhandahåller lösningar som hjälper industrikunder att optimera sin verksamhet, förbättra produktiviteten och öka säkerheten och hållbarheten. Med en rik historia av innovation och ett engagemang för spetskompetens strävar de efter att leverera banbrytande teknologier och exceptionell service till sina kunder över hela världen.

Din roll Service Operation Leader
Som Service Operations Leader (SOL) kommer du ansvara för att driva strategier för kundengagemang nationellt. I tjänsten kommer du att säkerställa kundnöjdhet, förnyelse och tillväxt av servicekontrakt. Detta genom att utveckla processer som inkluderar regelbunden kunduppföljning och förhandling, samordning och leverans enligt verksamheten och kunds säkerhets- och miljökrav. Vidare kommer du se över ekonomisk prognos och faktureringsunderlag för servicekontrakt samt ansvara för uppdatering av kundinformation och ERP-system.

Du kommer utgå från företagets kontor i Mölndal med viss möjlighet att arbeta hemifrån. Ett 30-tal kundbesök per år förekommer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Säkerställa kundnöjdhet, tillväxt och förnyelse av komplicerade servicekontrakt.
• Utveckla strategier för kundengagemang och operativt genomförande av dessa enligt verksamhetens och kunds säkerhets- och miljökrav.
• Uppdatera system med kundinformation, ta fram underlag för fakturering samt driva service och uppdatering av ERP-system.
• Se över ekonomisk prognos och faktureringsunderlag för servicekontrakt.

Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom teknik, inköp och/eller supply chain eller annat som kan bedömas motsvarande. För att lyckas i tjänsten ser vi att du har minst ett par års arbetslivserfarenhet av att driva kunddialoger och förhandlingar samt administration av stor mängd data. Har du även gjort finansiella beräkningar är det ett plus. Vi ser gärna att du har en tidigare bakgrund inom industri som exempelvis logistiker, inköpare, servicekoordinator och/eller innesäljare. Du har gedigen erfarenhet av Excel och en fallenhet för att orientera dig i olika system. Det är även önskvärt att du har ett visst tekniskt intresse och förståelse för att enklare kunna sätta dig in i verksamhetens affär och erbjudande. Då det förekommer ett fåtal resor i tjänsten är B-körkort ett krav. Viktigt för tjänsten är även flytande språkkunskaper i engelska, svenska är meriterande.

Vidare söker vi dig som har ett starkt sinne för detaljer, som är noggrann och kundfokuserad. Du är intresserad av att förstå helheten och stärka affärer genom att utveckla goda relationer både internt och externt. Du är en lagspelare som uppskattar tydlig kommunikation och variation mellan administration och kunddialog i din arbetsvardag.

Viktigt för tjänsten är:

• Eftergymnasial utbildning inom teknik, inköp och/eller supply chain eller annat som kan bedömas motsvarande.
• Minst ett par års arbetslivserfarenhet inom administration, förhandling och kunddialog.
• B-körkort och flytande språkkunskaper i engelska.
• Van systemanvändare och goda kunskaper i Excel.
• Att du är noggrann, kommunikativ samt kund-och affärsinriktad.

Meriterande för tjänsten är:

• Bakgrund inom teknisk industri som logistiker, inköpare, servicekoordinator och/eller innesäljare.

Övrigt
Start: Omgående, enligt överenskommelse.
Omfattning: 100%, Heltid.
Plats: Placering i Mölndal med viss möjlighet till arbete hemifrån.
Lön: Enligt överenskommelse.

Låter rollen som Service Operation Leader intressant? Urvalet sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag! Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Analytisk Controller till Svenska Orient Linien!

Controller
Läs mer Apr 18
Är du ekonom och uppskattar en varierad arbetsvardag? Stimuleras du av analysarbete och affärsutveckling? Vill du arbeta som Controller på ett stabilt bolag i tillväxtfas? Då kan tjänsten som Controller hos SOL vara tjänsten för dig!

Om Svenska Orient Linien (SOL)
SOL är ett privatägt företag och har sedan 1911 har levererat sjöfart-och logistiklösningar över hela världen. SOL:s affärsområden inkluderar sjöfart för virkestransport från Norra Skandinavien till Östra Medelhavet, samt internationella projekttransporter och försvarslogistik. SOL är också majoritetsägare i logistikföretaget Scanlog, specialiserat på hållbar internationell transport med tåg, sjö, bil och flyg. Dessutom äger SOL, tillsammans med Walleniusrederierna, rederiet WALLENIUS SOL som driver container- och RoRo linjetrafik från Bottenhavet till och från kontinenten och Storbritannien.

SOL strävar alltid efter att identifiera de bästa och mest effektiva lösningarna med mål att göra skillnad för sina kunder och för miljön. Med sina ambitiösa tillväxtplaner vill SOL säkerställa att de långsiktigt fortsätter leverera hållbara tjänster som bidrar till en grönare sjöfart och därmed ett minskat klimatavtryck.

Om tjänsten som Controller
Som Controller hos SOL kommer du att ha en varierad arbetsvardag med ansvar för att kvalitetssäkra och sammanställa månadsrapportering, ta fram och följa upp nyckeltal samt utföra budget- och prognosarbete. Vidare kommer du att driva ad hoc-analyser efter verksamhetens behov och leda projekt för att säkerställa effektivare månadsrapportering och analyser av data kring omvärld, kunder och konkurrenter. Du kan även komma supportera operativt med betalningar samt hållbarhets- och årsrapportering. I rollen kommer du att ha breda kontaktytor och samverka med flertalet funktioner och avdelningar inom koncernen.

Hos SOL blir du en del av en kompetent och härlig ekonomifunktion där teamet idag består av tre personer. Du utgår från deras fräscha lokaler vid Klippan i Göteborg med viss flexibilitet att arbeta hemifrån.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Kvalitetssäkra och sammanställa månadsrapportering.
• Framtagning och uppföljning av nyckeltal.
• Budget- och prognosarbete.
• Ad hoc analys efter verksamhetens behov.
• Driva projekt för att stärka processer, system och analysverktyg.

Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, har arbetslivserfarenhet inom redovisning och som vill arbeta brett med ekonomi med fokus på analys och affärsutveckling. För att lyckas i rollen behöver du ha helhetsförståelse för ekonomiska flöden och behärska minst grunderna inom redovisning. Du besitter goda kunskaper i Excel och är en van systemanvändare. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att göra omvärldsanalyser och har varit delaktig i prognos och budgetarbete. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet som Business Controller, om du har drivit och/eller varit delaktig i implementering av nya system, har kunskap om BI-verktyg och/eller har arbetat inom en logistikorganisation. Flytande språkkunskaper i svenska är väsentligt.

Som person söker vi dig som är en prestigelös lagspelare som motiveras av att arbeta brett i ett mindre team. Du har ett analytiskt förhållningssätt och visar på driv och nyfikenhet genom att ta initiativ och driva processer framåt. Eftersom du kommer att samverka tätt med andra avdelningar och funktioner är det viktigt att du trivs bra med breda kontaktytor, att du är kommunikativ och har en ödmjuk framtoning.

Viktigt för tjänsten är:
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
• Arbetslivserfarenhet inom redovisning och analys.
• God systemvana och mycket goda kunskaper i Excel.
• Flytande språkkunskaper i svenska.

Meriterande för tjänsten är:
• Mycket god erfarenhet inom redovisning och analysarbete.
• Erfarenhet av att driva implementering av nya system.
• Erfarenhet av att driva processer och databehandling.

SOL:s erbjudande
Hos SOL blir du en del av en affärsinriktad och ambitiös organisation med hållbarhet, miljö och samhällspåverkan i fokus. Du erbjuds en flexibel arbetsplats i fina fräscha lokaler med tillgång till gym där du, tillsammans med dina kollegor, upprätthåller en god gemenskap, kompetensöverföring och framåtanda.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid, 100%.
Placering: Klippan, Göteborg.
Lön: Enligt överenskommelse.

Vill du vara med på en spännande resa med SOL? Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Project Manager till Emerson Process Management!

Planeringsingenjör, textil, trä, glas, förpackningar
Läs mer Apr 16
Vill du bli en del av ett tekniskt Fortune-500 bolag med över 88 000 anställda världen över? Har du erfarenhet av att driva och leda projekt inom processindustrin? Vill du ansvara för att driva och leverera kundanpassade projekt inom automation? Då kan rollen som Project Manager hos Emerson vara tjänsten för dig!

Om Emerson 
Emerson är en global ledare inom automationsteknik och mjukvara. Genom vår djupa domänexpertis och arv av felfritt utförande, hjälper Emerson kunder inom kritiska branscher som biovetenskap, energi, kraft och förnybara energikällor, kemisk och avancerad fabriksautomation fungera mer hållbart samtidigt som produktivitet, energisäkerhet och tillförlitlighet förbättras.

Din roll som Project Manager
Som Project Manager på Emerson kommer du att ansvara för ett flertal projekt parallellt i olika faser inom processindustrin så som papper- och massa, energi och kemikaliebranschen. Du kommer tillhöra Emerson Process Management. Du ansvarar för planeringen och säkerställer att projektgruppen arbetar målinriktat och efterföljer förväntningar gällande budget, tidsplan och kvalitet. Du är spindeln i nätet och ansvarar för såväl externa stakeholders som interna. Flertalet av tekniklösningarna till Emersons kunder inkluderar system så som DCS, PLC, SCADA, DeltaV och UPS.

Du ingår i ett internationellt projektkontor som hanterar projekt inom flertalet teknikområden. Projekten berör främst den svenska marknaden, men resor inom Norden kan förekomma. Vidare samverkar du tätt med andra interna funktioner såsom Tekniska Specialister, Serviceingenjörer och Säljare. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter  Leda och koordinera projekt från ax till limpa.   
Säkerställa en kvalitativ leverans i linje med projektens tid-, ekonomi- och kvalitetsmål.  
Löpande effektivisera och förbättra processer relaterade till projekten.
Om dig 
Du har tidigare ansvarat för, alternativt varit drivande inom, kundnära projekt inom industrin. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom Automation, Mekatronik och/eller Maskin eller liknande, alternativt har arbetslivserfarenhet som kan bedömas likvärdig. Har du erfarenhet av DCS eller DeltaV är det meriterande. Resor i tjänsten förekommer varpå B-körkort är ett krav. För att lyckas i rollen behöver du behärska både svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Vidare söker vi dig som trivs bra med att arbeta kundnära och förstår vikten av att bygga långsiktiga relationer. Med hjälp av din kommunikativa, såväl som problemlösningsförmåga har du utvecklat en stark känsla för att underhålla och utveckla samarbeten. Du är trygg med att ansvara för, och följa upp, projektens målsättningar kopplade till budget och övriga KPI:er. Vi ser också att du är en lagspelare som gärna delar med dig av dina färdigheter för att optimera tillvägagångssätt såväl som processer. 

Viktigt för tjänsten är  Erfarenhet av att driva och leda flertalet projekt parallellt, fördelaktigt inom processindustrin.  
Teknisk förståelse inom automation.
Svensk och engelska i tal och skrift.  
B-körkort och möjlighet att resa.
Trygg med att ansvara för projektens budget och övriga KPI:er.
Emersons erbjudande
Emerson är amerikanskägda och ett av USA:s största företag. Med detta finns goda utvecklingsmöjligheter och karriärvägar i både Sverige så väl som internationellt. Emerson erbjuder förmånsbil, bonuspaket, friskvårdsbidrag och subventionerad lunch i personalrestaurangen. Som anställd på Emerson tar du också del av deras ett attraktivt förmånspaket vilket bland annat innefattar karriärrådgivning.

Övrigt
Start: Omgående eller enligt överenskommelse.
Omfattning: 100%, heltid.
Placering: Fördelaktigt Göteborg, men flexibelt inom hela Sverige.
Lön: Enligt överenskommelse.

Låter tjänsten som Project Manager intressant? Skicka in din ansökan idag, vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Servicetekniker inom Professional till Kärcher AB

Underhållsmekaniker
Läs mer Apr 11
Är du tekniskt kunnig och intresserad? Trivs du i en självständig roll där du får möjlighet att utgå hemifrån innan du tar dig ut till dina kunder? Då kan rollen som Servicetekniker med inriktning Professional maskiner vara rollen för dig!

Om Kärcher
”Alfred Kärcher GmbH Co. KG är den globala ledaren inom rengöringsutrustning och vi erbjuder innovativa produkter och tjänster för både konsumenter och professionella användare som gör det möjligt att få tillbaka WOW-känslan hemma och på jobbet. Vi arbetar med hållbarhet i fokus och våra primära hållbarhetsmål som vi ska nå innan 2025 är klimatneutral tillverkning, återvinning av råvaror och minskad användning av plastförpackningar.”

Om rollen som Servicetekniker inom Kärcher Professional
I rollen som Servicetekniker med inriktning Professional kommer du ingå i ett team med 4 andra Servicetekniker i Göteborg. Du kommer vara stationerad i verkstaden på Kärcher Center i Göteborg och hantera inkommande uppdrag från kunder i Göteborgsregionen. Arbetet innebär att du utför service och reparationer av Professional maskiner (Högtryck-, skur-och sopmaskiner) gentemot kunder inom städ och rengöring och industri. Rollen ställer krav på tekniskt/mekaniska kunskaper samt el/elektronik.

Huvudsakliga arbetsuppgifter: Service reparationer av Professional Maskiner (högtryck-, skur-och sopmaskiner)
Hantera och felsöka fel inom mekanik och el.
Om dig
Vi söker dig som har ett genuint intresse och goda kunskaper inom mekanik och el. Vi ser att du har någon form av teknisk utbildning i grunden antingen via gymnasiet eller andra relevanta arbetslivserfarenheter. Du trivs i en självständig roll med frihet under ansvar men samarbetar också bra med ditt team och stor vikt kommer läggas på personliga egenskaper i rekryteringen.

Viktigt för rollen är: Erfarenhet av tekniskt/mekaniskt arbete.
Avslutad Gymnasieutbildning.
Svenska och Engelska i tal och skrift.
B-körkort
Meriterande:  BE-körkort
Utbildning inom EL/IT/Styrning.
Vad Kärcher erbjuder dig
Kärcher kommer från flera fina år resultatmässigt och förutom att de är marknadsledande på stora delar av sitt sortiment är de en stor och trygg arbetsgivare som nu aktivt satsar på att öka kapaciteten inom området Professional Segmentet där den här rollen är en del av den utvecklingsresan.
Utöver trygghet erbjuder Kärcher också marknadsmässig lön, generös friskvård, sjukvårdsförsäkring förmånsportal och kollektivavtal.

Praktisk information
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Tillsvidareanställning.
Plats: Göteborg. - Kärcher Center
Lön: Månadslön.

Låter rollen som Servicetekniker med inriktning Professional hos Kärcher AB intressant? Urvalet sker löpande och rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så ansök redan idag! I den här rekryteringsprocessen kommer stor vikt läggas vid personliga egenskaper. Vi ser verkligen fram emot att höra från dig

Ansök nu