Göteborg: Ekonomiansvarig

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomiansvarig i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-29 // Varaktighet: Heltid

Göteborgsregionens Fritidshamnar AB – Grefab – med kommunerna Göteborg, Mölndal, Partille och Ale som delägare har utvecklats till den största i sitt slag i Europa.
Bolaget anlägger, driver och utvecklar fritidsbåtshamnar och administrerar idag tolv anläggningar med över 7 000 båtplatser.
Organisationen består av 25 medarbetare som till största delen arbetar ute i hamnarna med drift och tillsyn. Grefabs huvudkontor ligger i centrala Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som har lång erfarenhet och känna dig trygg med att självständigt ansvara för all bolagets redovisning och hela det övergripande ansvaret för bokslutsarbetet.
I rollen som ekonomiansvarig krävs det att du är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört och att du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet. Du är ett nära stöd till chefer samt närmsta stöd till VD i ekonomifrågor.
I ett mindre bolag förekommer många andra arbetsuppgifter också. Du kommer också att vid behov delta ingå i bolagets ledningsgrupp.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• En högskoleutbildning med inriktning mot företagsekonomi eller motsvarande kunskaper.
• Flera års erfarenhet av att ha arbetat i en liknande roll
• Erfarenhet av att självständigt göra bokslut och årsredovisning, inkomstdeklaration, moms och arbetsgivaravgifter.
• Kunna analysera resultaträkningen
• Erfarenhet av att göra månads ,årsbokslut, internkontroll, budget och prognos
• Du ska även ha goda kunskaper inom Office-paketet och då särskilt i Excel.
• För denna tjänst behöver du ha mycket goda kunskaper i svenska språket och kunna uttrycka dig i väl i tal och skrift.
• Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Som person har du en helhetssyn, du är strukturerad och kan organisera och prioritera ditt arbete så att det blir utfört i rätt tid och med kvalitet. Du har lätt för att samarbeta och kan organisera ditt arbete efter behov.

Meriterande om du har:
• Självständigt arbetat med redovisning i ett kommunalt bolag tidigare
• Erfarenhet av att arbeta i Agresso Ekonomisystem
• Erfarenhet av att arbeta i Hypergene BUPA, Cognos, Stratsys, Personec ekonomiroll, Bokksus och PAL anläggningsregister.
• Erfarenhet av att ha arbetat i en politisk styrd organisation
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga kompetenser. Som person är du drivande och tar initiativ och ser till att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar själv eller tillsammans med andra. Din goda samarbetsförmåga är därför en förutsättning.

Välkommen med din ansökan !



ÖVRIGT
Kontoret ligger centralt i Gårda och det finns bra kommunikationer.
För att du ska trivas och må bra erbjuder vi förmåner som friskvårdsbidrag och medarbetarstöd.
Vill du veta mer om oss hittar du oss på www.grefab.se

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Vårt arbete med urval och intervjuer kan komma att påbörjas före sista ansökningsdatum så skicka in din ansökan redan idag.

I vårt arbete utgår vi från Göteborgs Stads förhållningssätt:
• Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för
• Vi bryr oss
• Vi arbetar tillsammans
• Vi tänker nytt

Till annonsförsäljare och bemannings. och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings. och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Förvaltningsekonom

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Förvaltningsekonom.

Ekonomisamordnare vid institutionen för tillämpad informationsteknologi

Läs mer Maj 17
Nytt
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Arbetsuppgifter
Vi söker dig som är driven och vill arbeta i en institutionsövergripande roll med fokus på helheten likväl som på detaljerna i det dagliga arbetet. Du kommer arbeta självständigt för att ge ett kvalificerat stöd gentemot institutionens samtliga medarbetare i ekonomiadministrativa frågor. Du kommer att ingå i institutionens ekonomigrupp som består av två ekonomer och administrativ chef i sin roll som institutionsekonom samt ha ett tätt samarbete med övriga medarbetare inom verksamhetsstödet.
Arbetet innefattar ekonomiadministrativa arbetsuppgifter så som


• Fakturahantering (kund- och leverantörsreskontra)
• Anläggningsregistrering, aktivering, inventering och utrangering
• Vara institutionens inköpskoordinator och hantera institutionens inköp enligt gällande reglemente
• Vara institutionens licensansvarig
• Delaktig i uppföljnings-, prognos- och bokslutsarbete utifrån checklistor
• Kontoavstämningar, omföringar
• Bevaka att ekonomiadministrationen sköts enligt gällande regelverk
• Säkerställa en hög servicenivå som utförs i enlighet med interna och externa krav och regelverk

I rollen som ekonomisamordnare ingår även utveckling, anpassning och effektivisering av ekonomiadministrativa rutiner vid institutionen i enlighet med nya riktlinjer, regelverk och kärnverksamheternas behov.
Det ingår även uppgifter att vidareutveckla arbete med bemanningsekonomi vid institutionen och du förväntas att vara behjälplig i förändringsarbete i samband med övergång till en ny fakultet.

Övriga administrativa arbetsuppgifter kan förekomma beroende på verksamhetens behov.



Kvalifikationer  
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi och praktisk erfarenhet av självständigt kvalificerat arbete med ovanstående arbetsuppgifter vid universitet/högskola. Erfarenhet av utvecklingsarbete, arbete i ekonomiadministrativa systemet Agresso samt mycket goda kunskaper i Excel är ett krav. Erfarenhet av inköpssystemet Proceedo, samt kompetens i inköpsfrågor är mycket meriterande. 

Du måste ha en utvecklad förmåga att ansvara för egna arbetsuppgifter, kunna hantera, självständigt driva dem framåt och slutföra dem, samt ha ett problemlösande och serviceinriktat förhållningssätt. Du behöver också vara stresstålig och har en mycket god förmåga att planera och prioritera. Vidare har du en förmåga att initiera och samordna ett utvecklingsarbete inom ditt ansvarsområde.

Arbetet innebär mycket kontakter både internt och externt, något som ställer höga krav på god samarbetsförmåga och god förmåga att utrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska samt god pedagogisk förmåga att förklara processer och regelverk.

För att trivas i rollen bör du ha ett intresse av ekonomi, nyfiken på att lära dig nya saker, samt uppskatta varierande parallella arbetsuppgifter.

Vi kommer i denna rekryteringsprocess att gå vidare med dig som efter en helhetsbedömning av dokumenterade meriter och erfarenheter, kompetens och personlig lämplighet, bedöms ha de bästa förutsättningarna att utföra och utveckla ovan nämnda arbetsuppgifter samt bidra till en positiv utveckling av verksamheten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.



Anställning
Tjänsten avser en tidsbegränsad anställning (särskild visstidsanställning) på 100 % under perioden 2024-09-01 – 2025-08-27 med placering vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi, avdelningen för verksamhetsstöd.



Ansökan
OBS! För komplett annons, se lediga jobb på vår hemsida.

Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal, där du måste registrera en profil. Starta genom att klicka på knappen ”Ansök”. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Urval av kandidater baseras på de kvalifikationer som är noterade i ansökan.

Ansökan ska innefatta följande handlingar:


• Meritförteckning/CV och personuppgifter
• Personligt brev där du beskriver varför du har sökt denna specifika tjänst och på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer
• Examensbevis och andra relevanta handlingar
• Två referenser

OBS! Vi önskar att du utformar din ansökan så att ditt CV är max 2 sidor och personligt brev är max 1 sida.

Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-05-30

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Ekonom

Läs mer Maj 8
Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 900 personer.

Stadsmiljöförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningar som finns i Göteborgs Stad. Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en fungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara en del av stadens utveckling och arbeta i ett team som präglas utav serviceanda, samarbete och utveckling? På ekonomiavdelningen är vi totalt 26 medarbetare varav redovisningsenheten består av 11 medarbetare. Du kommer att arbeta i en stimulerande miljö med många kontakter både inom och utanför organisationen.

Vi söker nu en ekonom som samordnar och vidareutvecklar förvaltningens leverantörsfakturaprocess. Som ansvarig för vårt leverantörsfakturasystem arbetar du med hela processen och ser till att flödet av leverantörsfakturor hanteras korrekt och så smidigt som möjligt. I arbetet ingår att se till att rutiner för fakturahanteringen efterlevs genom påminnelser, stickprov och kontroller. Du säkerställer och lägger upp fakturor på abonnemang samt vidareutvecklar rutiner inom området. Du utbildar kollegor och användare i verksamheten. Du ansvarar även för de balanskonton som är kopplade till leverantörsreskontran vilket innebär avstämningar, kontroller samt uppföljning. Du förväntas aktivt driva utvecklingsfrågor kopplat till leverantörsreskontran. Du samordnar och är ett stöd till verksamheten och kollegor. Du kan också komma att arbeta med övrigt förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen.
Vi arbetar i systemen Proceedo, UBW Unit4 (Agresso) samt Hypergene.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Vi ser gärna att du flera års erfarenhet av arbete med redovisning och med fördel leverantörsreskontra. Vi ser gärna att du har goda erfarenheter av arbete och systemvård i leverantörsfakturasystem såsom Proceedo eller liknande. Det är meriterande om du arbetat inom stat, kommun eller större organisation med högt flöde av leverantörsfakturor.

Du är pedagogisk och tycker om att ha mycket kontaktytor i arbetet. Då vi samarbetar mycket inom avdelningen och förvaltningen ser vi att det är av stort vikt att du har ett helhetstänk och lätt kan ta till dig ny information, samt att du är driven, ansvarsfull och prestigelös. Ditt arbetssätt är systematiskt och utvecklingsinriktat. Du har god IT-kompetens och har goda kunskaper i Excel. Du ser möjligheter och drivs av att bidra till utveckling. Du har förmåga att sätta dig in i lagar och regler som styr redovisningen. Du har ett konsultativt och pedagogiskt arbetssätt. Det är viktigt att du kan kommunicera obehindrat på svenska i såväl tal som skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi ser fram emot att få träffa dig, så tveka inte med din ansökan!

ÖVRIGT
De närmsta två åren renoveras vår arbetsplats på Köpmansgatan 20 där alla stadsutvecklande förvaltningar kommer samlas. De nya lokalerna beräknas vara klara 2026. Under renoveringstiden har vi arbetsplatser på Postgatan och Lillhagsparken enligt ett roterande schema. Det innebär några månader på Postgatan och några månader på Lillhagsparken och gäller för större delen av förvaltningens tjänster.
Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid (undantag på vissa avdelningar), friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/

Ansök nu

Ekonom

Läs mer Apr 2
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Institutionen för kost- och idrottsvetenskap (IKI) bedriver grundutbildning, forskning, forskarutbildning och samverkansuppdrag inom idrottsvetenskap och kostvetenskap.

För ytterligare information om Institutionen för kost- och idrottsvetenskap: https://www.gu.se/kostvetenskap-idrottsvetenskap

Institutionen för kost- och idrottsvetenskap, söker nu en ekonom för ett vikariat.

 

Arbetsuppgifter 
Arbetet innebär att tillsammans med institutionens controller/administrativa chef ha en övergripande kontroll över institutionens ekonomi, samt utgöra ett kvalificerat stöd till såväl ledning som kollegor i ekonomirelaterade frågor.

Som ekonom har du ansvar för institutionens samtliga externa medel, vilket innebär hantering av ansökningar, avtal, budgetering, prognos, uppföljning och slutredovisning.

I ekonomiarbetet ingår även att arbeta med avstämningar och uppföljningar av institutionens budget och bokslut, avtalshantering samt arbete med tjänstgöringsplaner. Andra arbetsuppgifter är löpande ekonomihantering såsom fakturahantering av både kund- och leverantörsreskontra. Du har i denna anställning även huvudansvar för tjänstgöringssystemet Retendo, vilket innebär nära samarbeta med studierektorer och personalhandläggare. Tjänsten innebär också ansvar som inköpskoordinator och hantering av resebokningar och reseräkningar samt andra vid institutionen förekommande administrativa arbetsuppgifter.

 

Kvalifikationer 
Krav:


• Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi på kandidatnivå eller utbildning som arbetsgivaren värderar till motsvarande.
• Vi ser att du har relevant arbetslivserfarenhet inom fältet för ekonomi.
• Du har goda kunskaper, teoretiska såväl som praktiska, inom redovisning, budget- och bokslutshantering.
• Vi ser också att du har arbetslivserfarenhet av att arbeta i Officepaketet, särskilt i Excel.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Det är meriterande om du har:


• Tidigare erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete på universitet/högskola samt arbete med externfinansierade projekt.
• Erfarenhet av ekonomisystem som Agresso/Unit4, Hypergene, Proceedo eller andra liknande ekonomisystem.
• Erfarenhet av arbete i systemet EKO för externa medel och budgetverktyget Panorama.
• Erfarenhet av arbete med tjänstgöringsplaner och Retendo, arbete i personalsystemet Primula.

Arbetet innebär mycket kontakter vilket ställer höga krav på en utvecklad känsla för service och förmåga att med en positiv attityd hitta flexibla lösningar. Som person är du van vid att strukturera och planera ditt arbete för att hålla uppsatta tidsramar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi förutsätter att du kan kommunicera på engelska på en god nivå i både tal och skrift med våra internationella medarbetare.

 

Anställning 
Anställningen är ett vikariat, dock längst till och med 2025-07-31 eller när nuvarande befattningshavare är åter i tjänst. Vikariatet kan komma att förlängas. Anställningen är på heltid, 100%. Placering tillsvidare vid Institutionen för kost-och idrottsvetenskap. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

 

Kontaktuppgifter för anställningen 
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta Brita Lindahl, administrativ chef, brita.lindahl@gu.se, tel. 031-786 18 98.

 

Fackliga?organisationer 
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här:?https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande 

 

Ansökan 
Ansökan ska innehålla:


• Ett personligt brev med beskrivning av dina erfarenheter och hur du uppfyller de kriterier som anges i annonsen
• En meritförteckning (CV)
• Kopia på examensbevis
• 2 referenser, varav en tidigare chef

Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. 

Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-04-23.

 

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Ekonom

Läs mer Mar 14
En hållbar stad öppen för världen. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Hos oss jobbar du tillsammans med fler än 60 000 kollegor för ett gott liv för alla i vår stad. Vi skapar en bra vardag för boende, besökare och näringsliv och vi är stolta över att vara en av landets mest innovativa städer.

Stadsledningskontoret i Göteborgs Stad är kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges förvaltning. Kontorets uppdrag är att stödja kommunstyrelsen i att leda, samordna och följa upp Göteborgs Stads verksamheter, ekonomi och övrig strategisk planering.

ARBETSUPPGIFTER
Är du självgående, noggrann, pedagogisk och har ett stort intresse för ekonomi? Vi söker just nu en ekonom till vår avdelning Ekonomi, Inköp och IT på Stadsledningskontoret.

Avdelningen Ekonomi, Inköp och IT är en av tre avdelningar inom området Kontorsledning och består av 10 medarbetare. Avdelningen ansvarar bland annat för att säkerställa, driva och utveckla ändamålsenliga och effektiva ekonomiprocesser. Här avses ekonomisk planering, rättvisande redovisning, löpande uppföljning av ekonomi och framtagandet av årsprognoser. Vidare har avdelningen ansvar för inköps-, upphandlings- och leasingrutiner. Avdelningen utgör ett stöd för kontorets chefer i dessa processer och utövar samtidigt en styrning utifrån stadsdirektörens ansvar. Avdelningen driver och utvecklar kontorets förutsättningar att använda digitala verktyg. I uppdraget ingår också ansvar för kontorets it- och informationssäkerhet och kontakt med dataskyddsombud på Intraservice.

Avdelningen utövar intern styrning och kontroll inom ekonomi- och inköpsområdet samt IT, vilket inbegriper principer och styrande dokument, informationssäkerhet. Kommunstyrelsen och kommunfullmäktige ansvarar för sin administration och ekonomiavdelningen utgör kontaktyta mot dem avseende stöd inom ekonomi, inköp och IT.

Vi vill att vår arbetsplats präglas av dialog och samarbete och främjar ett hållbart arbetsliv med balans. Vi arbetar i trevliga lokaler vid Gustaf Adolfs torg och erbjuder medarbetarförmåner såsom bland annat flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Hos oss får du arbeta med utmanande och spännande uppdrag tillsammans med kunniga kollegor.

Då vi arbetar med både digitala och fysiska möten finns möjlighet till distansarbete en del av tiden.

Uppdraget som ekonom omfattar arbeta inom redovisnings- och ekonomiområdet.
Arbetsuppgifterna består i huvudsak av:

• Budget, prognos och analys.
• Kund- och leverantörsreskontra
• Kontoavstämningar
• Momsredovisning
• Bokslutsarbete (månads-, delårs-, och årsbokslut)
• Stöd i ekonomifrågor för den interna verksamheten

Arbetsuppgifterna kan variera över tid och du kommer att arbeta brett och vara en del av ett sammansvetsat team.

KVALIFIKATIONER
För denna tjänst behöver du ha en avslutad universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Du har erfarenhet från att arbeta med budget- och prognosarbete, ekonomisk uppföljning samt bokslut. Erfarenhet av att arbeta med kund- och leverantörsreskontra samt i system som Proceedo, Hypergene och Agresso är meriterande.

Vi söker dig som har ett professionellt förhållningssätt och som är prestigelös, självgående, pedagogisk och kvalitetsmedveten. Uppdraget kräver också att du är analytisk och har förmågan att både arbeta självständigt och i samarbete med andra.

I denna roll har du kontakt med många olika personer inom och utanför förvaltningen, därför är det av stor vikt att du är pedagogisk och kommunikativ och har förmåga att förklara det komplexa på ett enkelt sätt. Att du kan förklara ekonomi för icke-ekonomer är en av hörnstenarna i uppdraget. För att lyckas i uppdraget krävs att du kan uttrycka dig tydligt och väl i tal och skrift.

För dig är ingen uppgift för stor eller liten utan du löser uppgifter på ett prestigelöst och flexibelt sätt. Du har förmågan att arbeta självständigt, strukturerat och noggrant samtidigt som du har förmågan att prioritera. Du är dessutom samarbetsorienterad och har ett positivt bemötande.

Du är samtidigt drivande, lösningsorienterad och ställer upp för teamet. Hos oss arbetar vi med glädje och omtanke om varandra och hjälper till där det behövs. Vi har ett gott samarbetsklimat och ser gärna att du med en positiv inställning vill bidra till ett fortsatt gott samarbetsklimat och till den gemensamma arbetsglädjen.

Stor hänsyn tas till personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för boende, besökare och näringsliv. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi på Stadsledningskontoret vill att alla våra medarbetare ska vara delaktiga i att skapa arbetsplatser som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN

Nedan visas andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN .

Lärare i fritidshem till Fiskebäcksskolan

Grundlärare, fritidshem
Läs mer Maj 15
I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen.

Bli en av oss!
Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att:
• öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande.
• skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat.
• öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar.

Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, anpassad grundskola, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola.

Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning

ARBETSUPPGIFTER
Fiskebäcksskolan ligger i ett vackert område med närhet till havet och vi använder oss gärna av vår närmiljö i undervisningen. Närheten till havet erbjuder spännande undervisningsmöjligheter och vi gör ofta utflykter i vårt närområde. Här går cirka 600 elever från förskoleklass till årskurs 9 och vi har ett tydligt fokus på elevernas utveckling i en trygg och kreativ skolmiljö.

Skolan har god kvalitet och måluppfyllelse och motivationen är hög hos både elever och pedagoger. Hos oss ser du medarbetare med stort engagemang för undervisning, utveckling och samarbete. Vi arbetar för en framgångsrik skola med samsyn över alla årskurser och en röd tråd genom hela skolan. Alla våra elever skall känna trygghet, trivsel och arbetsglädje.
Som lärare i vårt fritidshem kommer du att arbeta med att utveckla och bedriva pedagogiskt arbete tillsammans med arbetslagen som består av både grundskolelärare och lärare i fritidshem. Du tycker det är viktigt att skapa förutsättningar för alla barn så de får en god utveckling i en stimulerande miljö där lärande lek står i fokus. Du planerar, genomför och följer upp din egen undervisning och fritidsverksamheten tillsammans med dina kollegor i arbetslaget. Förutom fritidsuppdraget kommer du under skoltid främst att vara i åk 1-3 som stöd- och resursuppdrag i klass.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig i första hand som är legitimerad lärare med behörighet att arbeta i fritidshem. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som lärare i fritidshem och i klass.
För att passa i rollen vill vi att du har en god förmåga att arbeta målinriktat och att utveckla kvalitén för verksamheten. Du bidrar med nya idéer och perspektiv i arbetsrelaterade frågor samt i situationer som behöver lösas. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra. Du ser möjligheter och finner glädje i att arbeta tillsammans med andra för att skapa en så utvecklande, inspirerande och utmanande fritidshemsverksamhet som möjligt. Du är nyfiken, initiativrik, nytänkande och vill utvecklas i ditt arbete. Du har förmåga att skapa goda relationer till elever, vårdnadshavare och till dina kollegor. Du arbetar lågaffektivt och är lyhörd för elevernas olika behov. Du ger eleverna trygghet genom tydliga ramar samtidigt som du inbjuder till inflytande.

Varmt välkommen med din ansökan!

För att du som är nyexaminerad skall få bästa tänkbara start i yrket kommer du att ingå i Grundskoleförvaltningens Lärarakademis introduktion för nyexaminerade lärare. Introduktionen ger dig som nyexaminerad ett nätverk med andra nyexaminerade och riktade aktiviteter under ditt första år som lärare.

ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Ansök nu

Museitekniker till Röhsska museet

Museiassistent
Läs mer Maj 17
Nytt
Kulturförvaltningen verkar för ett brett konst- och kulturliv för alla att delta i. Vi arbetar för en hållbar och öppen stad som sätter kulturen och konsten i centrum.

Kulturförvaltningen har cirka 800 anställda som huvudsakligen verkar inom bibliotek, kulturhus, museer och övriga kulturverksamheter.

ARBETSUPPGIFTER
Har du en passion för design och konsthantverk samt erfarenhet av tekniskt arbete inom museer? Har du en förmåga att hantera föremål med precision och omsorg? Röhsska museet erbjuder nu en spännande möjlighet för dig att ansluta till vårt team som museitekniker.

I rollen som museitekniker kommer du att ansvara för att planera och genomföra säker förflyttning och packning av konstföremål, både inom våra nuvarande lokaler och inför en planerad magasinsflytt. Du kommer även att dokumentera förflyttningar och arbeta i vår föremålsdatabas Museum Plus samt appen Samlingskollen. Ditt arbete sker i nära samarbete med vårt teknikerteam och du kommer att vara aktiv i planeringen och genomförandet av museets utställningar och magasinsarbete. Arbetsuppgifterna inkluderar även hantering av olika material och tekniker som snickeri, elektronik och utställningsbelysning.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant teknikerutbildning inom till exempel hantverk eller motsvarande praktisk och teknisk erfarenhet. Du har bred kunskap om olika material och verktyg samt erfarenhet av att arbeta med verkstadsmaskiner för trä och metall. Det är meriterande om du har erfarenhet inom AV-teknik och ljussättning. Du är väl bekant med Office 365 och har god datorvana. Erfarenhet av att hantera konst- och designföremål samt tidigare arbete inom magasins- och utställningsmiljö är meriterande.

För att lyckas i denna roll bör du ha god samarbetsförmåga, vara kommunikativ i både tal och skrift, ansvarsfull och noggrann. Du har förmågan att effektivt arbeta tillsammans med andra, är skicklig i din kommunikation och hanterar dina uppgifter med professionalism. Du har även ett öga för detaljer och säkerställer att ditt arbete alltid håller hög kvalitét.

I tjänsten förekommer tunga lyft och arbete på stege och mobila arbetsplattformar.

I stället för personligt brev kommer du i denna rekryteringsprocessen att få svara på frågor om din kompetens och erfarenhet kopplat till tjänsten. Detta för en mer inkluderande och rättvis rekrytering.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 50%.

Intervjuer planeras genomföras 26 och 27 juni.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id/personbevis utfärdat av Skatteverket och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt för att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Socialsekreterare till Barn och Unga, Barn i skyddat boende

Socionom
Läs mer Maj 6
Socialförvaltningen Nordost arbetar för att ge invånare i nordöstra Göteborg en likvärdig och effektiv välfärd med möjlighet att leva trygga och självständiga liv. Förvaltningen ger stöd till individer och familjer enligt Socialtjänstlagen. Vi erbjuder också aktiviteter och mötesplatser som kan ge barn och ungdomar en meningsfull fritid. Dessutom arbetar förvaltningen aktivt med krisstöd, trygghetsfrågor, föreningsliv, folkhälsa samt kontakter med invånare och civilsamhälle.
Välkommen till en levande förvaltning i ett dynamiskt stadsområde - här jobbar vi för gemenskap och öppenhet med fokus på dem vi är till för!

ARBETSUPPGIFTER
Socialförvaltningen Nordost söker socialsekreterare till vår nya enhet, medföljande barn i skyddat boende. Vi behöver dig som har god kunskap om våld i nära relationer och som tillsammans med kollegor vill vara med och utveckla hur barn som upplevt våld ska få sina behov av stöd tillgodosedda på ett rättssäkert sätt.

Som socialsekreterare på Barn och Unga utreder du familjers behov av bistånd och skydd utifrån gällande lagstiftning och fastställda riktlinjer efter inkommen anmälan/ansökan.
Avdelningen Barn- och Unga består idag av en mottagningsenhet och åtta utredningsenheter samt tre placeringsenheter. Nu utökar vi avdelningen med en ny arbetsgrupp för att på bästa sätt kunna möta behoven hos våra barn, ungdomar och deras familjer. Den nya arbetsgruppen handlägger målgruppen Barn i skyddat boende efter ny lag, som innebär förstärkt skydd för barn i skyddat boende. Nya enheten kommer bestå av två arbetsgrupper med en enhetschef och varsin 1:e socialsekreterare till vardera arbetsgrupp. Den ena arbetsgruppen handlägger målgruppen Barn i skyddat boende och den andra arbetsgruppen är vår mottagningsgrupp på Tellusgatan i Bergsjön.

Vi arbetar ofta med komplexa ärenden med utsatthet, hedersproblematik och ofta förekommer inslag av våld i människornas liv. Vi arbetar alltid med barnens behov i centrum och har implementerat Signs of Safety, MPV, förbättrad dokumentation och ska nu implementera LÖSA som metod i utredningsarbetet.

Som anställd i Göteborgs stad och Socialförvaltningen Nordost har du tillgång till metodhandledning, utbildningar, löpande kompetensutveckling och extern handledning. Inom förvaltningen har en kompetensutvecklingsplan tagits fram där Du som medarbetare erbjuds fortlöpande utbildningar inom området som är kopplade till din tidigare erfarenhet och kompetens.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som tillsammans med oss vill utvecklas i vårt meningsfulla arbete för barn och unga i vårt stadsområde. För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha en socionomexamen och gärna flera års erfarenhet som socialsekreterare inom myndighetsutövning. För att passa i rollen ser vi gärna att du har såväl goda kunskaper som ett särskilt intresse för att arbeta med våld i nära relationer, samt förmågan att se barnets perspektiv och behov. Din kunskap är väl förankrad inom områdets lagstiftning gällande insatser inom socialtjänstlagen (SoL) och aktuella tvångslagstiftningar.

Som person har du lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar eller ny information. Du ser möjligheter i förändringar och kan snabbt ändra både synsätt och förhållningssätt, men kan även skapa situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas. Du motiverar och beskriver pedagogiskt förändringar samt hanterar kritik mot förändring på ett konstruktivt sätt. Du driver långsiktigt och uthålligt förändringsarbete, både på lokal och övergripande nivå.

Att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål är för dig en självklarhet och en förmåga du besitter. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra bidrar du till ett respektfullt arbetsklimat. Din förståelse för det gemensamma uppdraget synliggörs i ditt agerande och bidrar till helheten. Du håller dig uppdaterad genom omvärldsbevakning och reflekterar regelbundet över vad som kan utvecklas i din verksamhet. Du söker och tar fasta på möjligheter till att tänka nytt i arbetsrelaterade sammanhang som kan leda till förbättringar och som kan omsättas i praktiken.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande så tveka inte med att ansöka reda idag.
Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
För tjänster som innebär direkt och regelbunden kontakt med barn under 18 år behöver du kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du börjar arbeta hos oss. Utdraget beställs direkt från Polisens hemsida https://polisen.se/belastningsregistret?mtm_campaign=utdrag&mtm_kwd=post0623

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Stadsområdet har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling, förnyelse och expansion sker inom många områden. Stadsområdets struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt. Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Nordost ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?

Ansök nu

Inköpare? till Utbildningsförvaltningen

Inköpare
Läs mer Maj 17
Nytt
Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling.

I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.

ARBETSUPPGIFTER
Inköps-och upphandlingsenheten är en del av Administration- och ekonomiavdelningen. Enheten har ett centralt ansvar för upphandlingar och inköp som genomförs för förvaltningen. Vi är en enhet som idag består av fem medarbetare. Just nu genomför vi en utvecklingsresa där vi bl.a. strävar mot att arbeta mer processorienterat. För att genomföra denna resa behöver vi utöka teamet med en Inköpare. Vill du göra denna spännande resa med oss?

Rollen kommer bl.a. innebära att du:

- Genomför direktupphandlingar av tjänster och varor

- Genomför förnyade konkurrensutsättningar

- Arbeta med inköpssystem

- Stötta verksamheterna i systemfrågor

- Ansvara för utbildnings- och fortbildningsinsatser för beställare

- Är rådgivare gentemot förvaltningens beställare i frågor avseende, avrop på ramavtal, beställningar i inköpssystem samt Lag om offentlig upphandling (LOU)

- Är delaktig i att utveckla upphandlingsprocessen och upphandlingsunderlagen

- Administration och uppföljning av avtal

KVALIFIKATIONER
Vad tror vi att du har med dig?

Du har en akademisk examen eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi ser att du har några års erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete och goda kunskaper i inköpssystem, har goda kunskaper om LOU, gärna med erfarenhet av upphandling inom region eller kommun. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska, samt har god vana av att arbeta i MS Office.

Det är meriterande att ha arbetat i upphandlingsverktyget TendSign samt inköpssystemetet Visma Proceedo.

Vem tror vi att du är?

Du har ett naturligt driv, är initiativtagande och vill leverera kvalitet samtidigt som du bidrar till utveckling av teamet. Du har enkelt för att prata och förmedla budskap inför större grupper. Du har en nyfikenhet inför upphandling. Vidare tror vi att du är analytisk, metodisk och kan få ner dina tankar i skrift på ett sätt som kan användas inom ramen för bl.a. framtagandet av upphandlingsunderlag.

Vi tror också att du tycker om att dela med dig av din kunskap på ett prestigelöst och öppet sätt.

ÖVRIGT
Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.

Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.

Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan.

Ansök nu

Verksamhetscontroller

Controller
Läs mer Maj 16
En hållbar stad öppen för världen. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Hos oss jobbar du tillsammans med fler än 60 000 kollegor för ett gott liv för alla i vår stad. Vi skapar en bra vardag för boende, besökare och näringsliv och vi är stolta över att vara en av landets mest innovativa städer.

Stadsledningskontoret i Göteborgs Stad är kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges förvaltning. Kontorets uppdrag är att stödja kommunstyrelsen i att leda, samordna och följa upp Göteborgs Stads verksamheter, ekonomi och övrig strategisk planering.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en verksamhetscontroller med inriktning dataskydd och informationssäkerhet.

Område Juridik vid stadsledningskontoret ansvarar för juridiska frågor gentemot kommunstyrelsen och kommunfullmäktige samt bistår stadsledningskontorets organisation i övrigt med juridiskt stöd. Avdelningens uppdrag innefattar även att lämna råd och stöd i juridiska frågor till stadens förvaltningar och bolag.

Område Juridik ansvarar även för stadens visselblåsarfunktion och har totalt 19 medarbetare som består av 1 förste stadsjurist, 1 avdelningschef, 11 stadsjurister, 2 arbetsrättsjurister och 4 controllers. Nu ska området bygga upp en funktion som ska vara med och säkerställa att Göteborg Stads dataskyddsarbete är strategiskt och ändamålsenligt. Funktionens startas upp den 1 september 2024. I arbetet kommer även frågor om informations- och cybersäkerhet vara centrala. Till denna funktion söker vi nu ytterligare en medarbetare.

I rollen som verksamhetscontroller på den nya funktionen kommer du vara med och leda och samordna det stadenövergripande arbetet med dataskydd. Du kommer utveckla stadengemensamma processer, utarbeta förslag till styrande dokument och samordna stadens nätverk. I rollen ingår också att vara expert i sakfrågor och stötta med kompetens när bolag och förvaltningar behöver hjälp i konkreta frågor inom dataskyddsområdet. Det ingår också att hålla utbildningar och stötta verksamheterna att integrera dataskyddsarbetet i de ordinarie processerna samt att hjälpa verksamheterna att prioritera och åtgärda de rekommendationer de fått i dataskyddsombudets granskning. Eftersom regelverken kring informationssäkerhet och cybersäkerhet är under utveckling kommer även dessa frågor att aktualiseras för den nya funktionen.

Som verksamhetscontroller på stadsledningskontoret får du möjlighet att arbeta med intressanta frågeställningar tillsammans med kunniga kollegor. Du blir del av ett område som präglas av ett mycket gott samarbetsklimat, prestigelöshet och ett uppskattat ledarskap. Vi är angelägna om att främja ett hållbart arbetsliv. Alla är delaktiga i områdets utveckling och tilliten till dig som medarbetare är stor. Vi arbetar i trevliga lokaler vid Gustaf Adolfs torg och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.

KVALIFIKATIONER
Du har relevant högskoleexamen (exempelvis juristexamen) med erfarenhet av arbete med dataskyddsfrågor. Erfarenhet av arbete med informationssäkerhet är meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet från arbete i politiskt styrd organisation samt kännedom om offentlig förvaltning och det kommunala uppdraget. I arbetet ingår mycket samarbete med stadens olika verksamheter och tjänsten förutsätter därför att du har en god samarbetsförmåga, är serviceinriktad och lösningsorienterad.

För att trivas i den här rollen tror vi att du är en utåtriktad person med serviceanda som har lätt för att skapa goda relationer till dina uppdragsgivare. Arbetet kräver noggrannhet, gott omdöme och förmåga att arbeta på ett självständigt och strukturerat sätt. Stadsledningskontoret ställer krav på god förmåga att kommunicera såväl muntligt som skriftligt.

ÖVRIGT
Vi tillämpar löpande urval, vänta inte med din ansökan.

Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för boende, besökare och näringsliv. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi på Stadsledningskontoret vill att alla våra medarbetare ska vara delaktiga i att skapa arbetsplatser som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Semestervikarie till äldreomsorgen i Göteborg

Vårdbiträde
Läs mer Maj 16
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10?000 kollegor vill vara med och göra det möjligt –?i både handling och bemötande. ?

Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss.?Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!?

ARBETSUPPGIFTER
Bli semestervikarie i äldreomsorgen!

I framtiden kommer jobben finnas i äldreomsorgen. I takt med att många lever längre kommer vi att bli fler. Ta chansen och säkra ditt sommarjobb. Sök redan idag!

Som semestervikarie i äldreomsorgen blir du en mästare på att möta människor och får med dig solskenshistorier som lyser upp din sommar! Om du inte vill släppa taget om sommarkänslan när hösten kommer finns möjligheten att fortsätta som timvikarie. Perfekt för dig som studerar. Vi har arbetsplatser i hela Göteborg så du har alla möjligheter att jobba där det passar dig bäst. Vi rekryterar löpande under våren och har idag redan tillsatt många av våra vikariat. Nu söker vi främst dig som vill jobba i hemtjänsten och som har körkort och/eller kan cykla.

• Hemtjänst
Arbete inom hemtjänst innebär att du stödjer och hjälper individer i deras eget hem. Tillsammans arbetar vi för att de vi möter ska känna trygghet, tillit och kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Du tar dig runt antingen till fots, på cykel eller med bil. Information inför dina besök finns i din mobiltelefon där du också dokumenterar det du gjort under besöket.

• Vård- och omsorgsboende (äldreboende)
På vård- och omsorgsboende jobbar du tillsammans med dina kollegor för att stötta och hjälpa äldre som bor under samma tak. Tillsammans arbetar vi för att de äldre ska få leva ett gott liv med självbestämmande varje dag, hela livet. Här arbetar du i team och skapar meningsfulla dagar!

• Natt inom hemtjänst
På natten utför du schemalagda hemtjänstbesök hos de äldre i deras egen bostad och svarar på akuta trygghetslarm. Arbetsuppgifterna kan variera och är anpassade efter individens behov. Information inför dina besök finns i din mobiltelefon där du också dokumenterar det du gjort under besöket.

• Trygghetslarm inom hemtjänst
Trygghetslarm är en arbetsgrupp i hemtjänsten vars uppdrag är att åtgärda akuta larm som inkommer via Trygghetsjouren. Information inför dina besök finns i din mobiltelefon där du också dokumenterar det du gjort under besöket.

Vilket passar dig bäst?
När du fyller i din ansökan kommer du få möjlighet att välja både arbetsområde och geografiskt område.

KVALIFIKATIONER
Har du utbildning eller erfarenhet av arbete inom vården är det meriterande men inte ett krav. Vi tar hand om dig, du får introduktion och upplärning innan din anställning börjar.

Är du nyfiken på människor? Då passar du hos oss. I arbetet träffar du många människor, därför letar vi efter dig som är en teamspelare som visar hänsyn och respekt. I möten med andra är du öppen, positiv och har alltid hjärtat hos de vi är till för. Dagarna hos oss är varierade och därför behöver du kunna byta fokus och vara flexibel. Semestervikariat inom äldreomsorgen innebär arbete på helger och kvällar.

Vi har även några krav:
• Du måste ha fyllt 18 år senast 1 juni 2024, i enlighet med Arbetsmiljöverkets föreskrift om minderårigas arbetsmiljö (AFS 2018:8).
• Goda språkkunskaper i svenska, både i tal och skrift behövs eftersom du informerar kollegor om viktiga händelser, har samtal med de äldre och behöver kunna dokumentera. Kan du även ett nationellt minoritetsspråk är dina kunskaper eftertraktade hos oss.
• För tjänster inom larmenheten och natten krävs B-körkort och körvana. Inom övrig hemtjänst är det meriterande.

I denna rekrytering tar vi inte hänsyn till personligt brev. I stället kommer du att få svara på ett antal frågor när du ansöker. Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Innan erbjudande om anställning behöver du visa upp ett oöppnat utdrag från belastningsregister och en giltig ID-handling. Du beställer utdraget själv från polisens hemsida här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

Ansök nu