Göteborg: 3M to join our Automotive & Aerospace Solutions Division

Hitta ansökningsinfo om jobbet 3M to join our Automotive & Aerospace Solutions Division i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2021-10-19 // Varaktighet: Heltid

Collaborate with Innovative 3Mers Around the World

Choosing where to start and grow your career has a major impact on your professional and personal life, so it's equally important you know that the company that you choose to work at, and its leaders, will support and guide you. With a diversity of people, global locations, technologies and products, 3M is a place where you can collaborate with 93,000 other curious, creative 3Mers.

"I've seen firsthand how 3M is a place where curious, creative and collaborative people thrive and build a rewarding career. As a leader in this company, my goal is to ensure each 3Mer sees and feels the positive impact they're making around the world, and that they know they're valued." - Kristen Ludgate, senior vice president of Human Resources at 3M

Description

We are currently looking for a new Automotive Key Account Manager to join our Automotive & Aerospace Solutions Division as Maternity Leave cover.

Duration of contract - ~1 year

Location - field-based, Gothenburg Area

Account Responsibility - Volvo Cars

This is an exciting job opportunity to join a rapidly growing 3M automotive Volvo Cars key account team in Gothenburg where you can make a difference in future mobility! You will be able to lead your project from concept to mass production with the support from an excellent 3M global technical, marketing and manufacturing team.

The Impact You Will Make in This Role:

* Providing 3M innovative solution with Automotive Interior, Exterior and BiW segments at the key account to solve key account's design challenges with support from 3M technical and portfolio team
* Partnering with Volvo Cars global team to co-ordinate customer related activities for Volvo cars
* Project managing new applications from initial concept stage to contract approval
* Networking and building relationships with Volvo Cars

Skills, Experience and Key Capabilities

It would be desirable for a candidate for this role to be able to meet the followings:

* BA/BSc or HND/C in Business or Technical discipline is desirable but not essential if candidate can show relevant in job experience
* 3 years sales/business experience in Automotive market
* Automotive tier 1 experience to Volvo Cars is highly appreciated
* Ability to learn and discuss technical topics
* Good English and Swedish communication skill
* Good negotiation skills in handling contract and commercial discussion
* Knowledge of automotive OEM project management
* Knowledge of double-sided tapes, acoustic absorbers, adhesives, and convertor market would be beneficial.



If you require further information, please contact:

You apply for the position via the application link. As the selection will take place on an ongoing basis, it is important that you submit in your application as soon as possible. We only accept applications this way. The position may be filled before the last application date. For more information, you are welcome to contact responsible recruitment consultant Charlotte Åvall on tel. 08-452 33 74.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Key account manager

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Key account manager.

Tekniskt säljande relationskapare till RZ INM

Läs mer Apr 19
Just nu söker vi en tekniskt drivande säljaretill RZ INM i Göteborg.Missa inte chansen att bli en del av ett företag med en spännande framtid.
Arbetsuppgifter
Prospektera nya kunder
Offerter & upphandlingar
Kommunikation med intressenter
Relationsbygge med kunder
Produktmatchning
Uppföljning & support

Din profil
Gedigen erfarenhet av relationsskapande försäljning
Har grundläggande erfarenhet inom tillverkningsindustrin
Ritningslära
Flytande svenska och engelska i både tal och skrift
Van att jobba i system
B-körkort

Som person är du en relationsbyggare med ett stort driv för att hitta bra lösningar samt ge kunden den absolut bästa servicen. Du är en självgående person som är målinriktad och drivs av nya utmaningar och förändringsprocesser.

Ansök nu

Account Manager Tillmobil Göteborg

Läs mer Mar 13
Vi letar efter en engagerad account manager för att komplettera vårt B2B-team. På vårt företag arbetar vi proaktivt för att guida våra kunder genom att effektivisera och förenkla deras kommunikation. Vi strävar alltid efter att leverera en service i världsklass och vi vill att du ska vara med på den resan.

Som Inhouse Account Manager hos oss kommer du att hantera både små och medelstora företag genom telefonkontakter. Din roll innebär att du kommer att arbeta både med befintliga kunder och att expandera vår kundbas genom att hitta nya affärsmöjligheter. Detta är en autonom roll som kräver förmågan att skapa och upprätthålla långsiktiga relationer med våra kunder och se till att de blir väl omhändertagna. Vårt kontor ligger centralt i Göteborg, vilket ger en fantastisk arbetsmiljö och möjlighet till lättillgängliga kommunikationsvägar.

Vi söker dig som:

- Som har sålt kommunikationslösningar inom B2B

- Vill utvecklas och är resultat driven

- Är ansvarsfull

- Är självgående, gillar att ta ansvar och har självinsikt

Ansök nu

Säljande Konsultchef

Läs mer Jan 16
Danda är mer än bara ett konsultbolag; det är en familj där varje medlem spelar en avgörande roll för vår gemensamma framgång. Vår företagskultur genomsyras av omtanke, samarbete och en ömsesidig respekt som skapar en trygg och trivsam arbetsmiljö.

Precis som i en familj är varje individ värdefull och unik. Vi strävar efter att skapa en atmosfär där varje medarbetare känner sig sedd och uppskattad. Våra teammedlemmar är inte bara kollegor; de är också vänner som stöttar varandra och delar kunskap för att främja både professionell och personlig tillväxt.

Vi tror på öppen kommunikation och lyssnar på varandras idéer och åsikter. Denna öppenhet främjar innovation och bidrar till att varje individ känner sig inspirerad att bidra med sitt bästa till våra projekt och uppdrag.

Precis som i en familj värdesätter vi varje persons välmående. Vi strävar efter en balans mellan arbete och liv och erbjuder stöd för våra medarbetares välbefinnande. Vår gemensamma framgång bygger på att varje individ kan blomstra och utvecklas.

Danda som familjärt konsultbolag är inte bara en arbetsplats, det är en plats där människor växer tillsammans och skapar varaktiga band. Vi är stolta över att vara en del av denna familj och ser fram emot att välkomna nya medlemmar som delar vår vision och värderingar.

Rollbeskrivning:

Som säljande konsultchef hos oss kommer du att spela en nyckelroll i att leda och stödja ditt konsult team. Du kommer att ansvara för att utveckla och upprätthålla starka kundrelationer samtidigt som du driver försäljnings initiativ för att expandera ditt affärsområde. Din entreprenöriella anda kommer att vara en drivande kraft för att identifiera och utnyttja nya möjligheter.

Huvudsakliga Ansvarsområden:

- Proaktivt söka och utveckla nya affärsmöjligheter.

- Ansvara för försäljnings cykeln från prospektering till avslut.

- Leda och coacha konsult teamet för att maximera deras prestation och framgång.

- Upprätthålla och utveckla långsiktiga relationer med befintliga och potentiella kunder.

- Rekrytera dina egna stjärnor till ditt team och få din prägel på det hela :)

Kvalifikationer:

- Erfarenhet av framgångsrik försäljning och kundrelationer i konsultbranschen.

- Positiv och entreprenöriell approach.

- Minst 3 års erfarenhet från Konsultbranchen

Önskvärda Färdigheter:

- Stark kommunikationsförmåga.

- Förmåga att trivas i en dynamisk och snabbrörlig miljö.

- Förmåga att inspirera och motivera.

Anställning:

- Heltid

- Utgår från Stockholm/Göteborg - 100% Flexibelt och frihet i ditt arbete

- Fastlön + obegränsad bonus och en helt unik lönemodell som inte setts tidigare.

- Möjlighet att växa och börja anställa egna konsultchefer och bygga ett helt affärsområde, finns inga begränsningar hos oss.

Du kommer även ha hjälp och stöttning från personer i bolaget som varit i branschen över 15 år.

Ansök nu

Key Account Manager, B2B - Privata vårdmarknaden

Läs mer Apr 25
ABENA grundades 1953 och företaget började ursprungligen som en liten leve­rantör i Aabenraa, Danmark, med ett blyg­samt produktsortiment. Idag är den danska familjeägda koncernen verksam i 11 länder, har mer än 2 000 an­ställda, återfinns på mer än 90 olika marknader runtom i världen och erbjuder ett mycket brett produktsortiment. Vi på ABENA AB i Sverige har kontor och lager både i Växjö och i Kisa. Totalt är vi ca 150 anställda. I Kisa finns även vår produktionsanläggning, där vi utvecklar och tillverkar/konverterar engångsprodukter inom papper och plast, som främst används inom områden för hygien och omvårdnad. ABENA AB ansvarar vidare för sälj- och marknadsbearbetning av främst vårdrelaterade artiklar, men även förbrukningsartiklar såsom skyddskläder, handskar, avfallshantering, engångs- och cateringartiklar, hygienpapper och rengöringsmedel. Våra kunder återfinns främst inom hälsa- och sjukvård inom offentlig sektor, samt bland grossister, detaljhandeln, industrin och flera andra branscher. Vi är ett expansivt företag som fram­gångsrikt kombinerar sin storleksmässiga styrka med ett familjeägt företags förde­lar, såsom korta beslutsvägar och flexibi­litet, för att på bästa sätt kunna svara på marknadens behov. www.abena.se


Vi söker nu en driven och erfaren Key Account Manager med ett högt affärsmannskap som aktivt vill bidra till vår fortsatta tillväxt och att stärka vår marknadsposition ytterligare. Du kommer att arbeta från hemmakontor vilket gör att bostadsort är flexibel.
 
Dina arbetsuppgifter
Som KAM för den privata vårdmarknaden kommer du att ansvara för att på ett strukturerat sätt bygga upp nya och vårda nuvarande affärsrelationer. Du kommer till viss del att samarbeta med våra säljorganisationer i övriga nordiska länder då flera av våra större kunder är verksamma i hela Norden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar:
Identifiera, utveckla och bygga starka affärsrelationer med större slutkunder samt slutkundskedjor, exempelvis större företag inom vård och omsorg. 
Vårda och utveckla befintliga kunder och marknader.
Leda hela försäljningsprocessen från initiala kontakter till offert, förhandling och avtalsskrivning.
Nära samarbete med produktchefer och andra delar av försäljningsorganisationen för att samordna försäljningsarbetet och kunna erbjuda våra kunder de bästa lösningarna för just deras behov.


Din profil
Vi söker dig som besitter ett starkt affärssinne, är resultatorienterad med ett stort eget inre engagemang och driv. Som person är du ambitiös och har en stark vilja att ständigt lära och utvecklas. Det är viktigt att du är nyfiken och lyhörd inför marknadens signaler och att du har ett genuint intresse för branschen.
 
För att lyckas i rollen ser vi att du har dokumenterad erfarenhet av kvalificerad försäljning, med fördel mot större centraliserade inköpsorganisationer. Du är också en van förhandlare. Branschkunskap är inte ett krav, men det är meriterande om du har jobbat mot den privata marknaden inom vården. Bred erfarenhet och en förmåga att framgångsrikt driva affärer är avgörande för oss.

Vi lägger stor vikt vid din förmåga att uttrycka dig i såväl tal som i skrift. Du kommunicerar på ett professionellt och strukturerat sätt. Då du kommer att ha många kontakter med våra nordiska systerorganisationer är det viktigt att du kan kommunicera obehindrat på engelska.
Lockas du av att arbeta i en framgångsrik internationell koncern, med stora kunder och ett starkt fokus på miljö, hållbarhet och socialt ansvar, kan vi erbjuda dig en mycket spännande tjänst.

Varmt välkommen med din ansökan!
 
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Detta är en direktanställning hos Abena som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Pamie Berglund Moe på telefonnummer 070-428 63 87.

Ansök nu

Head of Sales

Läs mer Feb 8
Head of sales!

Längtar du efter oss? Vi längtar i alla fall efter dig! Du som vill skratta med oss, fira våra framgångar och samtidigt vara med att utmana, driva och utveckla vår affär! Vi älskar att du är snabbtänkt, modig och relationsorienterad. Vi uppskattar verkligen din förmåga att se och prata med alla typer av människor och hur du ser det som en vinst när du kan bidra till att få en annan människa att växa och känna sig på topp.

Din erfarenhet inom IT och Techbranschen ger oss verkligen en stor skjuts framåt och ditt nuvarande nätverk hjälper oss att bredda vår affär. Du imponerar varje dag med din värme, ditt driv och din affärsmässighet!

Head of sales till expansivt konsult- och rekryteringsföretag i Göteborg!



Tech Talents är ett varmt och växande konsult- och rekryteringsföretag med ingenjören i fokus!

Om rollen

Tjänsten som Head of sales passar dig som brinner för sälj och konsult/rekryteringsaffären. I rollen är du med och sätter försäljningsstrategin för regionen och arbetar mot uppsatt budget. Du har stor möjlighet att påverka hur din arbetsdag skall se ut och du ser vikten av att hålla en kontinuerlig hög aktivitetsnivå samt älskar att ta egna initiativ. Du får energi av att bygga relation med olika typer av människor och av att skapa starka band till våra befintliga såväl som nya kunder.

I rollen har du ett helhetsansvar och driver din affär från start till långsiktig relation. Du bokar kundbesök, lyssnar, förstår, kommer med proaktiva lösningar och följer upp pågående affärer.

Omkring dig har du ett team av erfarna konsultchefer och rekryterare som tillsammans med dig presenterar de bäst lämpade kandidaterna i varje givet uppdrag.

För att stärka vår närvaro på marknaden ser vi nätverkande med kunder, konsulter och studenter som en naturlig del i arbetet. Det innebär att vi syns på olika mässor, i lämpliga forum och att vi både håller i och besöker olika event.

Du har en ledarroll internt och driver försäljningen. Du kommer få möjlighet att vara delaktig i att utveckla såväl Tech Talents varumärke samt sätta en premium-stämpel i det erbjudanden vi har mot marknaden.

Hos oss är vikten av en stark laganda högre än den individuella prestationen. Tillsammans arbetar vi mot ett gemensamt mål – att hitta och matcha olika typer av ingenjörer och utvecklare till spännande bolag inom teknikbranschen.

Vi söker dig som

Har en god affärsförståelse och erfarenhet från försäljning inom konsult/rekryteringsbranschen

Du är angelägen om att nå resultat och orädd för att ta dig an olika arbetsuppgifter. Du är kreativ och duktig på att skapa smarta affärslösningar för våra kunder. Det kan innefatta att skapa upplägg kring funktions- och projektförsäljning eller utbildningsprogram till kunderna.

Du har lätt för att skapa förtroendegivande relationer med såväl konsulter som kunder. Du besitter en förmåga att se, lyssna in och fånga människors intresse. Du vet vilken arbetsinsats som krävs för att nå våra gemensamma mål. Du har i grunden en hög energinivå och är självständig i ditt arbete.

Du trivs i en snabbfotad och rörlig miljö med många kontaktytor. Då bolaget är expansivt lägger vi stor vikt på att du är en lyhörd lagspelare som värderar ett nära samarbete tillsammans med dina kollegor.

Vi ser gärna att du som söker har:

·      Tidigare erfarenhet som säljare inom konsultbranschen, alternativt inom motsvarande bransch.

·      Etablerat nätverk inom branschen

·      Är en lyhörd, engagerad och kommunikativ ledare

·      En mycket god affärsmässighet och förmåga att arbeta både kort- och långsiktigt med ett resultatorienterat förhållningssätt som driver organisationen framåt

·      En god datavana, med en god administrativ planering, noggrannhet och organisering av ditt arbete.

·      Mycket goda kunskapar i både engelska och svenska i tal och skrift

·      B-körkort

Vår företagskultur karaktäriseras av våra T.E.C.H värderingar: Together, Experience, Challenge, Happy. Vi har en hög prestigelöshet, professionalism och en stor utmaningsanda, alltid nära till beslut och med stora möjligheter att påverka.

På Tech Talents ges chansen till att arbeta i en företagskultur som präglas av högt i tak, värme och en härlig gemenskap. Vi tror på att ha roligt tillsammans, fira våra framgångar och att utmana i nya tankebanor på konsultmarknaden. 

Om ossTech Talents är ett konsult- och rekryteringsföretag för ingenjörer. Där vi är en del i deras karriär från första jobbet upp till rekrytering av ledare och tekniska chefer. Vi fokuserar på spännande uppdrag inom IT och Teknik samt att skapa goda förutsättningar för att våra konsulter ska växa i deras yrkesroller.

Vi har varit verksamma i drygt fem år och har under denna period vuxit och etablerat oss i Linköping, Jönköping, Göteborg, Malmö och Stockholm - med en tydlig tillväxtplan på etablering i ytterligare städer kommande år. Vi har förtroenden från flertalet av regionens mest attraktiva arbetsgivare för ingenjörer, detta för vårt seriösa förhållningssätt och starka erbjudande till såväl kandidat som kund. Vi brinner för att skapa värde för våra konsulter och kunder.

Tech Talents är ett dotterbolag till Vinnergi AB och ingår i en större koncern. Huvudägare är Sobro AB, en engagerad och långsiktig ägarpartner. Genom affärsglädje, fokus på företagskultur och medarbetare samt tydliga målsättningar är de med och bygger våra lönsamma företag med god tillväxt och bestående värden.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid

Plats: Göteborg

Vill du bli en del av vårt härliga team? Varmt välkommen med din ansökan.

Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av ansvarig regionchef, Caroline Gärde, caroline.garde@techtalents.se, 0702507904.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Experis AB .

Skadeförebyggare El | LF Trygghetstjänster | Göteborg

Installationselektriker
Läs mer Apr 24
Vill du bli en del i ett nytt team på nystartade LF Trygghetstjänster? Vi söker dig som är en social och driven medarbetare med bakgrund inom el och AL-auktorisation som vill anta utmaningen i rollen som Skadeförebyggare El!



Vårt erbjudande
Du kommer till ett dotterbolag till Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän som har hjärtat hos sina kunder och tillika ägare. Vi har nu startat upp ett helt nytt verksamhetsområde med syftet att stärka tryggheten för våra kunder där vi bland annat ska tillhandahålla skadeförebyggande tjänster inom brand, vatten och inbrott. För oss är det en naturlig del att jobba med skadeförebyggande produkter och driva ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi är just nu i en utvecklingsfas vilket innebär att du blir en del av en nystartad resa. Vi vill att våra medarbetare ska må bra och därför har vi stort fokus på hälsa. Som medarbetare hos oss blir du en del av en varm och inkluderande kultur.

Din nya utmaning
I rollen som Skadeförebyggare arbetar du behovsanpassat och proaktivt med våra skadeförebyggande tjänster och produkter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:
* Kundmöten, både fysiskt och digitalt där du förmedlar skadeförebyggande information och hjälper kunder att förebygga eventuella risker
* Administration, samordning och hög servicenivå. Du ansvarar för att strukturera och planera ditt arbete
* Aktivt delta och utvecklas tillsammans med gruppen av skadeförebyggare med spetskompetens inom brand-, vatten- och inbrottsfrågor
* Stötta och utbilda kollegor i verksamheten

Målet med vårt arbete är att skapa nöjda kunder och minimera skadornas omfattning och mängd. Vi erbjuder våra kunder allt under samma tak och en lösning för en tryggare vardag.

För att lyckas i rollen tror vi att
* Du är en lagspelare som ser möjligheter och bidrar med god stämning och energi för att vi ska lyckas tillsammans. Arbetet sker också i nära samarbete med övrig organisation i moderbolaget och utgår från ett gemensamt arbetssätt
* Du är tekniskt intresserad, analytisk, kreativ och har ett stort engagemang för skadeförebyggande arbete och för att hjälpa människor.
* Du har gymnasiekompetens samt har AL-auktorisation (allmän behörighet el). Erfarenhet från tidigare skadeförebyggande arbete är meriterande
* Du har eget driv och förmåga att skapa goda relationer både med kunder och kollegor. Som person är du förtroendegivande, kvalitetsmedveten och lösningsorienterad. Du gillar ordning och reda, är ansvarstagande och lämnar inget år slumpen
* För dig är det en självklarhet att lyfta blicken, samspela med dina kollegor och hitta den lösning som är bäst för kunden

För oss är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför vill vi att du är med och bidrar till en inkluderande kultur. Det är också givet att du precis som vi tycker att hållbarhet är viktigt. Och självklart känner du igen dig i våra värdeord: Enkla, Engagerade och Professionella.

Vill du bli en av oss - ansök redan i dag!
I den här rekryteringen samarbetar LF Trygghetstjänster med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Irene Bengtsson på mail alternativt på 031-617294.
Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående. Vi ser fram emot din ansökan.

Övrigt
Facklig kontaktperson FORENA, Rickard Hagberg Smalc, 0522-911 77.

I rekryteringsprocessen gör vi bakgrundskontroller på slutkandidater för att få en helhetsbild av dig som kandidat och din lämplighet för den tjänst du sökt. Bakgrundskontrollerna hanteras av extern part.

Ansök nu

Skadeförebyggare Vatten | LF Trygghetstjänster | Göteborg

VVS-montör
Läs mer Apr 24
Vill du bli en del i ett nytt team på nystartade LF Trygghetstjänster? Vi söker dig som är en social och driven medarbetare med VVS-bakgrund och branschcertifikat som vill anta utmaningen i rollen som Skadeförebyggare Vatten!



Vårt erbjudande
Du kommer till ett dotterbolag till Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän som har hjärtat hos sina kunder och tillika ägare. Vi har nu startat upp ett helt nytt verksamhetsområde med syftet att stärka tryggheten för våra kunder där vi bland annat ska tillhandahålla skadeförebyggande tjänster inom brand, vatten och inbrott. För oss är det en naturlig del att jobba med skadeförebyggande produkter och driva ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi är just nu i en utvecklingsfas vilket innebär att du blir en del av en nystartad resa. Vi vill att våra medarbetare ska må bra och därför har vi stort fokus på hälsa. Som medarbetare hos oss blir du en del av en varm och inkluderande kultur.

Din nya utmaning
I rollen som Skadeförebyggare arbetar du behovsanpassat och proaktivt med våra skadeförebyggande tjänster och produkter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:

* Kundmöten, både fysiskt och digitalt där du förmedlar skadeförebyggande information och hjälper kunder att förebygga eventuella risker
* Administration, samordning och hög servicenivå. Du ansvarar för att strukturera och planera ditt arbete
* Aktivt delta och utvecklas tillsammans med gruppen av skadeförebyggare med spetskompetens inom brand-, vatten- och inbrottsfrågor
* Stötta och utbilda kollegor i verksamheten

Målet med vårt arbete är att skapa nöjda kunder och minimera skadornas omfattning och mängd. Vi erbjuder våra kunder allt under samma tak och en lösning för en tryggare vardag.

För att lyckas i rollen tror vi att
* Du är en lagspelare som ser möjligheter och bidrar med god stämning och energi för att vi ska lyckas tillsammans. Arbetet sker också i nära samarbete med övrig organisation i moderbolaget och utgår från ett gemensamt arbetssätt
* Du är tekniskt intresserad, analytisk, kreativ och har ett stort engagemang för skadeförebyggande arbete och för att hjälpa människor
* Du har gymnasiekompetens samt har branschcertifikat för VVS-montör. Erfarenhet från tidigare skadeförebyggande arbete är meriterande
* Du har eget driv och förmåga att skapa goda relationer både med kunder och kollegor. Som person är du förtroendegivande, kvalitetsmedveten och lösningsorienterad. Du gillar ordning och reda, är ansvarstagande och lämnar inget år slumpen
* För dig är det en självklarhet att lyfta blicken, samspela med dina kollegor och hitta den lösning som är bäst för kunden

För oss är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför vill vi att du är med och bidrar till en inkluderande kultur. Det är också givet att du precis som vi tycker att hållbarhet är viktigt. Och självklart känner du igen dig i våra värdeord: Enkla, Engagerade och Professionella.

Vill du bli en av oss - ansök redan i dag!
I den här rekryteringen samarbetar LF Trygghetstjänster med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Irene Bengtsson på mail alternativt på 031-617294.
Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående. Vi ser fram emot din ansökan.

Övrigt
Facklig kontaktperson FORENA, Rickard Hagberg Smalc, 0522-911 77.

I rekryteringsprocessen gör vi bakgrundskontroller på slutkandidater för att få en helhetsbild av dig som kandidat och din lämplighet för den tjänst du sökt. Bakgrundskontrollerna hanteras av extern part.

Ansök nu

Chef System Design | Saab Surveillance | Göteborg

IT-arkitekt/Lösningsarkitekt
Läs mer Apr 23
Är du en teknisk ledare med erfarenhet inom systemarkitektur eller mjukvaruarkitektur? Saab är på en transformationsresa och vi söker nu vår nästa Linjechef inom System Design med en stark tilltro till mjukvarans möjligheter och potential! Om du finner det intressant och vill bidra med din kompetens vid utvecklingen av Saabs framtida radarprodukter - välkommen att läsa mer!

System Design
System Design är ansvariga för att designa Saabs mark- och sjöbaserade radarprodukter som uppfyller kundens behov i en tid av förändring och framsteg. Avdelningen översätter krav och sätter förutsättningar i tidiga skeden, för att sedan arbeta nära avdelningarna för delsystem och säkerställa att alla olika delar kommer samman och skapar intelligenta radarprodukter i sin helhet. Avdelningen har ca 50 anställda fördelade på fyra team.

Saab är i en pågående transformationsresa, och går från att vara ett traditionellt hårdvaruföretag till ett mer framträdande mjukvarubolag. Detta påverkar alla avdelningar och System Design har den viktiga uppgiften att skapa rätt förutsättningar och spelar därför en framträdande roll i denna övergång.



Din roll
Som Linjechef i avdelning System Design kommer du att coacha och leda ditt team mot gemensamma strategiska mål och takta operativa uppgifter här och nu. Som chef är du ansvarig för projektleveranser, budget, medarbetarnas välbefinnande och kompetensplanering i Saabs stimulerande och utvecklande arbetsmiljö. En viktig del av din roll kommer att vara att driva förbättringar inom mjukvaruvaruarkitektur på systemnivå. Att framhäva samarbete och nya idéer och tillvägagångssätt kommer också att vara viktiga faktorer.

I denna rollen kommer du att leda det team som arbetar med våra radarprodukter Giraffe AMB och Arthur. Gruppen består av 10-15 systemingenjörer som är specialiserade på olika delar av våra produkter, vilket inkluderar sensor, mjukvara, hårdvara, antenn/frekvens el/kraft. Du arbetar i nära samarbete med andra avdelningar inom Surface Design, liksom med projekt- och produktledning samt marknadsförings- och försäljningsavdelningen.

Du kommer att vara en uppskattad kollega och medlem av System Designs ledningsgrupp. Ledningsgruppen arbetar nära varandra, och varje medlem bidrar med sina individuella erfarenheter och styrkor. Du rapporterar till Head of System Design.



Din profil
Vi letar efter en person med passion för teknik, mjukvaruvaruarkitektur och tron på mänsklig potential! Du har förmågan att driva förändring och har en stark tro på kompetensen och engagemanget från våra anställda. Du har ett coachande och kommunikativt ledarskap när du delar kunskap och inspirerar ditt team samt när du bygger relationer över hela organisationen. Struktur är viktigt och du kommer att finna stöd i våra processer samt anpassa dem för att skapa förbättring.



Vi letar efter dig med kompetens inom följande områden:

* Erfarenhet av att leda och coacha team
* Kunskap om mjukvaruvaruarkitektur, antingen från en specialist- eller ledarroll
* Förmåga att kombinera strategiskt tänkande med operativa åtgärder
* Stark drivkraft och förmåga att generera energi

Med ovanstående färdigheter kommer du att vara förberedd för din nästa resa! Här kommer du att ha en ledande och inflytelserik roll i att omvandla Saab och försvarsindustrin till att bli mer intelligent genom ett förstärkt fokus på mjukvarans möjligheter!



Vad du kommer att vara en del av
Surface Sensors Solutions är en affärsenhet inom Saab Surveillance som har över 1000 anställda globalt, med tyngdpunkt i Sverige, USA och Storbritannien. Affärsenheten tillhandahåller markbaserade och marinradar- och elektroniska övervakningslösningar med ansvaret att utveckla vår portfölj och genomföra projekt av högsta standard.

Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en dynamisk och vänlig arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver.



Välkommen med din ansökan!
Detta är en tillsvidareanställning där du kommer att bli direkt anställd av Saab. Rekryteringsprocessen sker i samarbete med Experis, så vid frågor eller mer information om möjligheten - kontakta gärna Jenny Lilja på jenny.lilja@se.experis.com. Intervjuer kommer att hållas kontinuerligt under ansökningsperioden, så vänta inte med att visa ditt intresse. Sista ansökningsdag är den 19 maj 2024.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Chef System Design | Saab Surveillance | Göteborg

IT-arkitekt/Lösningsarkitekt
Läs mer Apr 23
Är du en teknisk ledare med erfarenhet inom systemarkitektur eller mjukvaruarkitektur? Saab är på en transformationsresa och vi söker nu vår nästa Linjechef inom System Design med en stark tilltro till mjukvarans möjligheter och potential! Om du finner det intressant och vill bidra med din kompetens vid utvecklingen av Saabs framtida radarprodukter - välkommen att läsa mer!

System Design
System Design är ansvariga för att designa Saabs mark- och sjöbaserade radarprodukter som uppfyller kundens behov i en tid av förändring och framsteg. Avdelningen översätter krav och sätter förutsättningar i tidiga skeden, för att sedan arbeta nära avdelningarna för delsystem och säkerställa att alla olika delar kommer samman och skapar intelligenta radarprodukter i sin helhet. Avdelningen har ca 50 anställda fördelade på fyra team.

Saab är i en pågående transformationsresa, och går från att vara ett traditionellt hårdvaruföretag till ett mer framträdande mjukvarubolag. Detta påverkar alla avdelningar och System Design har den viktiga uppgiften att skapa rätt förutsättningar och spelar därför en framträdande roll i denna övergång.



Din roll
Som Linjechef i avdelning System Design kommer du att coacha och leda ditt team mot gemensamma strategiska mål och takta operativa uppgifter här och nu. Som chef är du ansvarig för projektleveranser, budget, medarbetarnas välbefinnande och kompetensplanering i Saabs stimulerande och utvecklande arbetsmiljö. En viktig del av din roll kommer att vara att driva förbättringar inom mjukvaruvaruarkitektur på systemnivå. Att framhäva samarbete och nya idéer och tillvägagångssätt kommer också att vara viktiga faktorer.

I denna rollen kommer du att leda det team som arbetar med våra radarprodukter Giraffe AMB och Arthur. Gruppen består av 10-15 systemingenjörer som är specialiserade på olika delar av våra produkter, vilket inkluderar sensor, mjukvara, hårdvara, antenn/frekvens el/kraft. Du arbetar i nära samarbete med andra avdelningar inom Surface Design, liksom med projekt- och produktledning samt marknadsförings- och försäljningsavdelningen.

Du kommer att vara en uppskattad kollega och medlem av System Designs ledningsgrupp. Ledningsgruppen arbetar nära varandra, och varje medlem bidrar med sina individuella erfarenheter och styrkor. Du rapporterar till Head of System Design.



Din profil
Vi letar efter en person med passion för teknik, mjukvaruvaruarkitektur och tron på mänsklig potential! Du har förmågan att driva förändring och har en stark tro på kompetensen och engagemanget från våra anställda. Du har ett coachande och kommunikativt ledarskap när du delar kunskap och inspirerar ditt team samt när du bygger relationer över hela organisationen. Struktur är viktigt och du kommer att finna stöd i våra processer samt anpassa dem för att skapa förbättring. Vi letar efter dig med kompetens inom följande områden:

* Erfarenhet av att leda och coacha team
* Kunskap om mjukvaruvaruarkitektur, antingen från en specialist- eller ledarroll
* Förmåga att kombinera strategiskt tänkande med operativa åtgärder
* Stark drivkraft och förmåga att generera energi

Med ovanstående färdigheter kommer du att vara förberedd för din nästa resa! Här kommer du att ha en ledande och inflytelserik roll i att omvandla Saab och försvarsindustrin till att bli mer intelligent genom ett förstärkt fokus på mjukvarans möjligheter!



Vad du kommer att vara en del av
Surface Sensors Solutions är en affärsenhet inom Saab Surveillance som har över 1000 anställda globalt, med tyngdpunkt i Sverige, USA och Storbritannien. Affärsenheten tillhandahåller markbaserade och marinradar- och elektroniska övervakningslösningar med ansvaret att utveckla vår portfölj och genomföra projekt av högsta standard.

Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en dynamisk och vänlig arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver.



Välkommen med din ansökan!
Detta är en tillsvidareanställning där du kommer att bli direkt anställd av Saab. Rekryteringsprocessen sker i samarbete med Experis, så vid frågor eller mer information om möjligheten - kontakta gärna Jenny Lilja på jenny.lilja@se.experis.com. Intervjuer kommer att hållas kontinuerligt under ansökningsperioden, så vänta inte med att visa ditt intresse. Sista ansökningsdag är den 19 maj 2024.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Vi växer! Sr Automationsingenjör till Preem | Göteborg

Civilingenjör, teknisk fysik
Läs mer Apr 18
Preem, Sveriges största drivmedelsbolag, letar nu efter en passionerad och engagerad Senior Automationsingenjör för att stärka vårt team i Göteborg. Vi söker dig som är serviceinriktad, detaljorienterad men med förmågan att se helheten, och som älskar att lösa tekniska utmaningar!

??????????????

Din roll
Som Senior Automationsingenjör på Preem kommer du att spela en central roll i att arbeta med automationssystem på vårt raffinaderi i Göteborg. Dina uppgifter kommer att omfatta systemutveckling, programmering, förebyggande underhåll och uppgraderingar av systemen. Ditt engagemang och expertis kommer att vara avgörande för att säkerställa den smidiga funktionen av våra tekniska system och processer.



Din profil
Vi letar efter någon som är kommunikativ, serviceinriktad och med en stark förmåga att lösa problem. Du bör ha goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Tekniska kunskaper inom PLC programmering och en högskole-/universitetsutbildning inom exempelvis Automation, Systemvetenskap, IT eller arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdigt skulle vara fördelaktigt.



Kvalifikationer:
* Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
* PLC programmering
* Högskole-/universitetsutbildning inom exempelvis Automation, Systemvetenskap, IT eller arbetslivserfarenhet
* Kunskaper om styr och säkerhetssystem är meriterande



Team & Rapportering
Du kommer att ingå i en grupp som består av totalt 17 medarbetare på båda raffinaderierna i Lysekil och Göteborg, och rapportera direkt till Automationschefen.

Preem AB är en ledande aktör inom förnybar energi och strävar efter att skapa en hållbar framtid. Om du är redo att bli en del av vår framgång och bidra med dina färdigheter och din passion, skicka in din ansökan idag!



Ta reda på mer!
Om Du har frågor om tjänsten är Du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Mark Ferrer på mark.ferrer@jeffersonwells.se eller 072-156 36 01.

Intervjuer kommer att ske löpande. Skicka därför in din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Facklig kontaktperson: https://www.preem.se/om-preem/karriar/lediga-tjanster/fackliga-kontaktpersoner

Ansök nu

Kojapo rekryterar depåchef med säljansvar till Göteborg

Säljledare
Läs mer Apr 26
Sedan starten 1972 har vi varit en stabil aktör i det system som säkerställer att dricksvatten kan distribueras till svenska industrier, fastigheter och hushåll på ett säkert sätt. Från början verkade vi inom åkeribranschen där vi ofta lade märke till stora säkerhetsbrister i samband med VA-arbeten. Vi bestämde oss för att göra något åt det.

Sedan 1979 heter vi Kojapo och säljer och hyr ut ett brett sortiment kvalitets- och säkerhetsprodukter som underlättar arbetet och framförallt minskar säkerhetsriskerna för alla de fackmän som arbetar i och kring schakter, brunnar samt avlopps- och vattenreningsverk. Våra produkter förebygger belastningsskador, akuta skador och till och med dödsfall som kan ske när säkerhetsrutiner vid schaktning och släntning brister.

Vi är ett litet familjärt företag som nu söker dig som vill vara med på vår tillväxtresa! Är du vår nya depåchef med säljansvar till vår depå i Södra Göteborg?

Jobbet innebär b.la att:

* Ansvara för verksamheten vid vår uthyrningsdepå i Göteborg och säkerställa effektiv hantering av resurser, personal och utrustning.
* Utföra kund- och arbetsplatsbesök. Underhålla starka relationer med kunder samt hantera förfrågningar.
* Koordinera det dagliga arbetet, inklusive hantering av lager, underhåll av utrustning och kundservice.
* Utveckla och implementera operativa processer för att optimera effektivitet och produktivitet.
* Säkerställa efterlevnad av säkerhetsföreskrifter och företagspolicy.
* Leda depåpersonal.
* Ansvara för depåns utgifter och intäkter, ekonomiskt ansvar.
* På kundens arbetsplats starta upp och utbilda i rätt teknik för att kunden ska nå sina produktionsmål, säker arbetsmiljö, och hållbarhet.

Du rapporterar till VD baserad i Stockholm och rollen innebär en del resor med övernattningar.

Vem är du?

Vi söker dig som har erfarenhet av depå- eller lagerhantering inom anläggningsbranschen eller liknande samt starka ledarskaps- och kommunikationsfärdigheter. Då rollen innebär mycket kundkontakt och relationsbyggande försäljning vill vi att du har god erfarenhet av sälj och brinner för att ge kunden den bästa servicen.

För att trivas och lyckas i rollen som depåchef hos oss tror vi att du är en affärsmässig och nätverks- och relationsbyggande person med hög social kompetens, som trivs i mötet med andra människor. I ditt arbete är du självgående och ansvarsfull och trygg i dig själv och dina förmågor. Du är en tävlingsmänniska, såväl som en lagspelare med respekt för både kollegor och kunder och dina kunskaper i engelska och svenska är mycket goda i både tal och skrift. Rollen kräver även att du har B-körkort (truckkort meriterande) samt är bekväm i Officepaketet.

Vad kan vi erbjuda dig?

Att jobba hos oss ger dig möjlighet att få vara med i en spännande fas där vi har som tydligt mål att expandera. Du kommer till ett företag där stämningen är god och där man hjälper varandra. Hos oss kommer du att utgöra en mycket viktig roll. För rätt person erbjuder vi ett utmanande och givande arbete med möjligheten att vara med och påverka företagets positiva utveckling.

Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells. Tjänsten söker du via länken nedan. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Sofia Huhta på 08-452 33 69 alternativt på sofia.huhta@jeffersonwells.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kojapo undanbeder sig samtal och mail från externa rekryterings- och bemanningsföretag samt säljare, tack!

Ansök nu