Göteborg: Tech Support till bolag inom flygindustrin

Hitta ansökningsinfo om jobbet Tech Support till bolag inom flygindustrin i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-04 // Varaktighet: Heltid

OM TJÄNSTEN:

Friday söker för kunds räkning en teknisk produktsupport till företagets team som sitter i Göteborg. Du kommer att bli en del av support-teamet, men vara självgående med tanke på att denna roll har en större teknisk tyngd till skillnad från övriga kollegor. Fokuset i ditt dagliga arbete kommer i allra största del vara 1st/2nd-line support där du hanterar kundgränssnittet när problem dyker upp och lyssnar, felsöker samt åtgärdar problem genom exempelvis konfigurationer. Vidare kommer du att ta hjälp av företagets övriga filialer och avdelningar i syfte att lösa större problem när dessa dyker upp.

För att lyckas i rollen behöver du har flytande engelska i tal och skrift, där du är bekväm i att prata med kunder och erbjuda service i världsklass. Du har ett stort intresse för användarupplevelsen och är nytänkande när det kommer till att angripa problem på olika sätt för att hitta en lösning. Vidare behöver du ha ett starkt tekniskt intresse och viljan att arbeta med tekniskt komplex och konfigurerbar mjukvara. En bakgrund inom någon form av programmering är ett stort plus då du kommer att samarbeta och kommunicera med företagets utvecklare i syfte att lösa problem.

VI SÖKER DIG SOM:

-Har kunskap i Jira, gärna som poweruser/admin

-Har förståelse för och har arbetat med webbapplikationer och API's

-Kommunicerar flytande på engelska i tal och skrift 

-Det är starkt meriterande om du har kunskaper i Java och/eller .Net

Du är en person som vågar att tänka utanför boxen och ta egna initiativ. Kulturen såväl som arbetssättet präglas av mångfald och samarbete, vilket ställer krav på att du kan fungera i grupp med olika typer av personligheter.

OM KUNDFÖRETAGET:

Vår kund arbetar inom flera områden inom flygindustrin där bokning av flyg samt schemaläggning är dem två primära affärsområdena. Företaget har varit verksamt sedan starten av 2000-talet och ligger i framkant i sin bransch tack vare sitt fokus på IT och mobila lösningar.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av Friday, men där möjlighet till förlängning och anställning hos kunden är möjligt förutsatt att samtliga parter är nöjda med samarbetet.

STARTDATUM:

Omgående

ÖVRIG INFO:

·      Omfattning: Heltid, dagtid

·      Placering: Göteborg

·      Kontaktperson: Dino Segetalo

·      Lön: fast månadslön, marknadsmässig

Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Support Technican

Läs mer Apr 17
Är du en social person med ett genuint intresse för teknik och vill fortsätta växa i en dynamisk arbetsmiljö med inspirerande kollegor? Då har vi den perfekta rollen för dig!Ta steget in i en spännande värld av teknikutveckling och samarbete på ett företag som präglas av högt tempo och fantastiskt teamarbete

OM ROLLEN
Som Support Technican hos oss på Norion Bankkommer du att dagligen stödja interna kollegor via chatt, e-post, telefon och personligen på kontoret. Du kommer att guida och stötta kringtredjeparts- och internt utvecklade applikationer, samt hantera inköp, installation, inventering och support av hårdvara såsom mobiltelefoner, bärbara datorer och videokonferenssystem.
Dessutom ingår det att bistå med grundläggande nätverkssupport inklusive patchning av det lokala nätverket, åtkomstpunkter etc.
Du kommer även att hantera behörigheter och licenser samt samarbeta med leverantörer för att säkerställa kvalitetsuppföljning.
Vidare ingår det att övervaka drift och kvalitetssäkring av kontorets IT-områden genom att hålla rent från IT-emballage och allmän utrustning, samt att tillhandahålla tekniskt support vid sammankomster såsom personalmöten.

OM DIG
För att passa för rollen som Support Technican på Norion Bank bör du ha ett genuint teknikintresse. Vi ser det som meriterande om duerfarenhet inom IT-support eller ett relaterat område alternativt liknande servicetjänster.Du bör också ha färdigheter i att felsöka hårdvaru- och programvaruproblem samt starka kommunikationsfärdigheter och förmåga att interagera effektivt med kollegor på alla nivåer.Vidare är det viktigt att du har uppmärksamhet på detaljer och är engagerad i att leverera högkvalitativ support. Flexibilitet är också ett krav då du behöver kunna resa till våra andra kontor i Stockholm, Helsingborg, Oslo och Helsingfors vid behov.Därav ser vi att du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska.
Slutligen, då denna roll är en viktigt supportfunktion tillämpas fem dagars arbetsvecka på vårt centralt belägna huvudkontor i Göteborg.

NORION BANKS ERBJUDANDE TILL DIG
För oss är det självklart att varje individs utveckling värdesätts högt vilket innebär ett stort fokus på självledarskap och kompetensutveckling. Gemenskap, innovation och modern arbetsmetodik är saker som kännetecknar Norion Bank Group. Vi erbjuder dig helt enkelt en organisation med snabba beslutsvägar, stor öppenhet och mycket energi.
Våra värdeord Affärsmässighet, Engagemang och Omtanke genomsyrar allt vi gör och som medarbetare hos oss blir du en del av vår starka företagskultur. Vi erbjuder dig ett spännande bolag med goda utvecklingsmöjligheter, löpande kompetensutveckling och gemensamma aktiviteter på och utanför arbetsplatsen.

OM NORION BANK GROUP
Norion Bank Group är en affärsnära nordisk finansieringsbank. Genom koncernens varumärken Norion Bank, Walley och Collector erbjuds kundanpassade finansieringstjänster som möter distinkta kundbehov inom tre kundsegment: medelstora företag och fastighetsbolag, handlare och privatpersoner. Som specialist på finansieringslösningar är Norion Bank Group ett ledande komplement till traditionella storbanker, med visionen att vara den främsta nordiska finansieringsbanken inom de utvalda segmenten.
Norion Banks erbjudande omfattar företags- och fastighetskrediter samt factoring för medelstora företag och fastighetsbolag. Genom varumärket Walley erbjuds flexibla betal- och checkoutlösningar till handlare och privatpersoner. Varumärket Collector tillhandahåller privatlån och kreditkort till privatpersoner samt sparkonton för privatpersoner och företag. Norion Bank Group (tidigare Collector Bank) grundades 1999 och har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Oslo och Helsingfors. Verksamheten bedrivs genom Norion Bank AB (publ) som är noterat på Nasdaq Stockholm.

Vi undanber oss kontakt med annonsörer, rekryteringsbolag samt konsultbolag i rekryteringen.

INTRESSERAD?
Vad roligt!Urval och intervjuer sker löpande så ansök redan idag!
Frågor? Välkommen att höra av dig till oss! För frågor kring teamet och rollen - kontakta gärna Markus Hogsved, Head of Common Infrastructurepå markus.hogsved@norionbank.se
För frågor om oss som arbetsgivare eller rekryteringsprocessen kontakta gärna Jesper Östlund, Talent Acquisition Specialist, på jesper.ostlund@norionbank.se
Vi ser fram emot att ta del av just din ansökan!

Ansök nu

Vi söker en driven IT Support Technician

Läs mer Apr 2
Om rollen:Vi söker en driven och erfaren IT Support Technician som kommer att vara ansvarig för övervakning, hantering och uppföljning av supportärenden för klientinstallationer, arbetsstationer, olika IT-utrustning och serveradministration. Du kommer också att vara involverad i implementationer, felsökning av hårdvara och mjukvara, samt nätverksadministration.
Ansvarsområden inkluderar:Övervaka och hantera supportärenden för klientinstallationer, arbetsstationer, IT-utrustning och serveradministration.
Implementera och felsöka operativsystem, hårdvara och mjukvara.
Administrera ärenden inom ITSM-systemet.
Fungera som en enskild kontaktpunkt eller eskalera ärenden till tredje linjens support och tredjepartsleverantörer.

Kvalifikationer:Meriterande om du har erfarenhet av arbete inom IT-support, med fokus på klientinstallationer, arbetsstationer och serveradministration.
Kunskap om operativsystem, hårdvara och nätverksteknik.
Förmåga att hantera flera uppgifter och prioritera arbete effektivt.
Utmärkta kommunikationsfärdigheter och förmåga att fungera som en länk mellan teknisk och icke-teknisk personal.
Certifieringar inom relevant teknologi (t.ex. Microsoft, Cisco) är en fördel.

Urval:Vi använder oss av löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista dag för ansökan. Skicka därför in din ansökan redan idag!

Ansök nu

ICT Senior Service Desk Engineer

Läs mer Mar 28
We are looking for…
An ICT Senior Service Desk Engineer with an appetite to learn and with a willingness to delve into details when problem solving. A skilled professional who enjoys working on a variety of systems and with people at all levels of the organization. As an ICT Senior Service Desk Engineer you will be joining ICT Operations and Support in our Gothenburg office. Please note this is predominantly an onsite position.
Main focus of this role is to deliver friendly and efficient service, advice and technical support to Ascom’s own personnel. In this role you will work broadly in IT and user support, and more specifically with frameworks and tools such as Windows OS, Microsoft 365, network technologies and other global platforms. You will administer permissions and rights in Active Directory, so it is important that you have experience in this area as well.You will be working with our internal systems making certain that end users within Ascom are supported as well as ensuring that Ascom’s communication systems, security systems, centralized storage and server platforms are operative, continuously developed and secured. Please note that this role does not involve working with our own proprietary products or systems.
You will balance your time between service desk and infrastructure tasks in the Gothenburg data center. You will also participate in an on-call rotation every 6-7 weeks to support our critical systems with troubleshooting. In this role you will be reporting to Global ICT Infrastructure Manager.

Our Ideal Candidate has ...
BS degree in Computer Science, Information Technology, Information Systems, or related technical discipline Certifications MCSE or Microsoft Azure Administrator
3+ years working knowledge and experience with Azure environments and configuration and administration of physical and virtual servers (i.e. Dell & HPE hardware, VMware & Hyper-V Hypervisors) in a data center environment.
Good knowledge and competence within the area of LAN, WAN, WiFi and TCP/IP based communication platforms
Good knowledge within the area of Cyber Security including firewalls, reverse proxies, load balancing systems and certificate infrastructure.
Deep competence with Office365, Microsoft Teams, and SharePoint Online platforms.
Deep competence within the areas of Microsoft AD, Entra (Azure) AD, Azure Administration, Azure governance, Azure Identity as well as client/server computing and networking in an international multi-site corporate IT environment.
Good competence within the area of virtualization technologies, storage, and underlying hardware platforms.
Good competence within the area of DNS management, internal as well as external.
Ability to speak English fluently as well as to, within the competence area of this position, write general and technical documents.
Ability to conversational Swedish.
Ability to work alone as well as to co-operate with others both inside and outside the team and the company.
Being a team player, eager to grow and taking ownership (sometimes even outside of mentioned accountabilities).
Last but not least, you have good interpersonal skills, and you are comfortable communicating with people from all levels and backgrounds.

What we offer you…
Dynamic team
A company you can take pride in.
Inspiring and collaborative colleagues.
Abundant opportunities for personal and professional growth.
The chance to work with cutting-edge technology in the healthcare industry.

We are…
Ascom is a global solutions provider focused on Healthcare ICT and mobile workflow solutions. Headquartered in Switzerland, our business spans across 18 countries, and has been supporting the healthcare industry for 160 years by providing them with technology to enable them to support their communities.
Our systems are used in over 12,000 hospitals worldwide and handle more than 800 million alerts each year (over 2 million alerts a day!). Our solutions positively impact the lives of everyone who visits 1 of the hospitals or care-homes we work with.
Together we can make a difference in the lives of the people who benefit from our technology.

Ansök nu

IT Tekniker till Ringhals

Läs mer Feb 29
Vi söker en IT Tekniker till Ringhals, strax utanför Göteborg mot Varberg! Har du arbetat som en bred IT Supporttekniker i några år som 2nd line och/eller Onsite inom windowsmiljö? Då har du möjligheten att ta ditt nästa kliv i karriären!

Dina ansvarsområden kommer att vara:

- Win 10 /Win 11 Klient daglig drift

- Jobba med configuration manager (SCCM)

- Uppdateringar av GPO

- Ansvarig fo?r att fo?rbereda och distribuera security patchar

- Klient sa?kerhet uppdateringar

- Kunskap om Defender (antivirus)

- Felso?ka om det a?r problem med sa?kerhets uppdateringar

- Involvering i projekt (ang. klient sa?kerhet

- Vitlistning

Krav:



Vi tror att du som so?ker a?r en person som ka?nner sig trygg i sin roll och har några a?rs
erfarenhet inom IT-drift och har jobbat i IT-miljo?er med ba?de drift och utveckling av IT-
infrastruktur. Vi ser ga?rna att du uto?ver dina kunskaper om datacenterdrift har spetskompetens
inom na?gra av dessa omra?den:

- Sa?kerhet (du har kunskap och har jobbat med klient antivirus)

- Du har jobbat tidigare i SCCM och kan navigera i verktyget

- Du har gjort fo?ra?ndringar i IT miljo? (IT Change) tidigare

- Fo?rsta?else fo?r ITIL processer

- Windows server Win 10 och Win 11

- Beha?rskar programmering/scripting i t. ex. PowerShell

- Du ska a?ven beha?rska svenska och engelska obehindrat i ba?de tal och skrift.

- Det a?r meriterande om du har erfarenhet av paketering av applikationer



Stort fokus kommer att la?ggas pa? personlig la?mplighet och ambitionen att utvecklas inom
omra?det. Du har en god fo?rma?ga att sa?tta dig in i ny teknik och a?r duktig pa? felso?kning av
varierande storlek och komplexitet. Vi ser ga?rna att du som so?ker a?r fo?rtroendeskapande, ba?de
inom den egna gruppen och mot o?vrig verksamhet. Du trivs i fo?ra?ndring och har en naturlig
stra?van mot sta?ndiga fo?rba?ttringar. Du har god samarbetsfo?rma?ga och ett o?dmjukt
fo?rha?llningssa?tt till ma?nniskor omkring dig. Du trivs med att samarbeta med andra och har
a?ven god struktur i ditt egna arbete.











Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare

Placeringsort: Ringhals, strax utanför Göteborg

Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:
Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.

Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!

Varför ska du välja oss?
Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.

Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Ansök nu

Produkt- och Supportspecialist - Sesami Cash Management Technology Nordi...

Läs mer Feb 28
Sesami Cash Management Technology Nordic AB söker en entusiastisk och tekniskt kunnig person för rollen som Produkt- och Supportspecialist. Om du älskar att felsöka, gräva i tekniska problem och förbättra våra produkter, är detta en unik möjlighet för dig.

Som Produkt- och Supportspecialist kommer du att få de mest utmanande uppgifterna att lösa, ditt tekniska intresse och kunnande kommer att vara avgörande.

På sikt kommer du, tillsammans med dina kollegor, att stödja projekt och säkerställa att våra produkter presterar på högsta nivå samt utbilda våra kunder globalt.

Din profil:

Vi söker en självgående, strukturerad och nyfiken individ med passion för teknik och gärna elektronik. Förmågan att samarbeta och kommunicera effektivt på både svenska och engelska är av stor vikt för oss. Vi värdesätter initiativtagande och problemlösningsförmåga högre än formell utbildning.

Du bör ha minst 3 års erfarenhet inom support / liknande roller och en stark passion för teknik.

Om positionen:

Det är en tillsvidareanställning enligt kollektivavtal med regelbundna resor till våra andra enheter eller leverantörer. Tillträde sker enligt överenskommelse, och vi strävar efter att tillsätta rollen så snart som möjligt.

Sesami Cash Management Technology Nordic AB är platsen för dig som söker en utmaning, vill utvecklas och vara en del av något stort. Om du tror att du är den vi letar efter, ser vi fram emot din ansökan!

Ansök nu och vara med och forma framtiden för säker kontanthantering!

Om Sesami:

Sesami Cash Management är verksamt över hela världen och finns i mer än 25 länder. Vår tillverkning finns i Europa, Asien och Amerika. Vi levererar automatiska kontanthanteringslösningar, mjukvara och tjänster för kunder inom detaljhandel, banker, värdetransportörer och finansbolag över hela världen.

Genom vårt erbjudande skapar vi en effektivare och säkrare kontantprocess samt minskar kostnaderna för hanteringen av sedlar och mynt genom hela cykeln. Trygghet för våra kunder och betalningsfrihet för slutkunden.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Friday Väst AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Friday Väst AB .

SoftwareQuality Assurance Engineer to Alps Alpine!

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Apr 10
Do you want to be a part of exciting technical projects in a global organization? Are you an engineer with an interest within proactive quality assurance and project management? As a Quality Assurance Software Engineer you will be joining Alps Alpine in developing world class vehicle electronics, establishing new processes and improve existing ones, apply today!

ABOUT THE POSITION:

Alps Alpine is one of the world's leading manufacturers of electronic components with several different focus areas, including Automotive, Home and Mobile, and Industry, Healthcare & Energy. In Gothenburg, Alps Alpine primarily works towards the automotive industry, focusing on developing infotainment systems and other technically complex products within vehicle electronics. As Software Quality Assurance Engineer at Alps Alpine, will be a new function within our Sweden office, you will have the opportunity to, together our local software development teams, create this role based on internal and external regulations.

Big part of workin as a Software Quality Assurance Engineer will be to assess the work done during software development, and to assure that internal and external guidelines are followed. SWQA should also support the development teams with recommendations on how to improve in area that does not meet internal and/or external expectations. This means that you will collaborate with other Software Quality Assurance Engineers in other sites to get the best results out of each site. Working in this role in Sweden, close to our customers, will put you in a position where you have the daily contact with our customers when it comes to deliverables, time plans, way of working and all things in relation to our customers for a successful project.

Examples of the main responsibilities for this role:

Maintain both internal and external customer dialogue and expectations in all phases of a project.
Assess ongoing inhouse software development projects with regards to Quality standards and best practices.
Assess software suppliers with regards to quality, software development processes and way of working.
Quality reporting, both internally and externally.
Identify potential risks and mitigate these by predicting possible future obstacles.
Interact with software developers and coach both internally and externally.

THE IDEAL CANDIDATE:
At least a few years of experience within software development with focus on process and process improvements.
Good knowledge in software development in automotive industry.
Experience and knowledge within Automotive-SPICE assessment.
A true interest to learn new things and a strong curiosity.


In order to be a good fit with Alps Alpine, we think you have a professional approach towards customers and good communication skills. You are a fast learner, eager to learn and develop within the company. You are also flexible and focused on customer satisfaction. Though you work in a team with others you are a good team player with a positive and outgoing mindset and aim to help the team solve their tasks.

ABOUT THE CLIENT COMPANY:

Alps Alpine one of the world’s premier manufacturers of electronic components for computer, communications and car electronic equipment and is the industry leading manufacturer of high-performance mobile electronics. Alps Alpine, founded in 1948, is the only manufacturer specializing in mobile multimedia, an integrated system approach incorporating digital entertainment, security and navigation products for your mobile entertainment. The Swedish branch is focused on vehicle electronics with products within speakers and sound, infotainment, and radar solutions.

ABOUT THE ASSIGNMENT:

The position is a direct recruitment, which mean that the recruitment process takes place through Friday and you will be employed by Alps Alpine.

ADDITIONAL INFORMATION:
Employment type: Full-time.
Start date: As soon as possible.
Location: Gothenburg.
Point of contact: Marta Laszewska.
Salary: Fixed monthly.


Apply by clicking the link below. Remember to be quick with your application as apply continuous selection of candidates and the position may be filled before the application deadline is due. 

ABOUT FRIDAY:

By being a partner to our clients and candidates, we strive to find the best match for you both. We achieve this by really getting to know our clients and candidate’s needs! Of course, we will ensure that requirements and skillsets match. But above all, we focus on the importance to find harmony between values ??and corporate culture which both candidate and client considers optimal.

Our passion is to help people find their dream job within the IT & Tech field. This ambition is a big part of the reason why Friday was founded, aiming to find that workplace that gives you the Friday feeling – every day!

We mainly focus on young engineers who are at the beginning of their careers or soon graduating from university within the IT and Technology field. Our belief is that people reach their fullest potential when looking forward to going to work.

Ansök nu

Engineering Coordinator till Floatel!

Kundserviceingenjör, tillverkningsindustri
Läs mer Apr 21
Vill du vara en viktig del av ett framstående team inom offshoreindustrin? Har du en passion för teknik och ett öga för detaljer? Då kan du vara den vi söker för att förstärka Floatel's team som Engineering Coordinator. Välkommen in med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN:

Rollen som Engineering Coordinator hos Floatel innebär att samordna och stödja ingenjörsarbetet för tilldelade projekt och avdelningar, i ett team om 10 andra medarbetare. Du kommer att ansvara för att hantera och arkivera teknisk dokumentation samt säkerställa att kommunikationen mellan berörda parter är effektiv gällande ärenden och tekniska förändringar. Detta inkluderar att följa företagets policys och ledningssystem samt att rapportera eventuella avvikelser eller förbättringsförslag. Som en viktig medlem i teamet kommer du även att delta i möten och bidra till att utveckla och förbättra processerna inom din ansvarsområde. Med din noggrannhet, organisatoriska förmåga och tekniska kompetens kommer du att spela en nyckelroll för att säkerställa att projekt och avdelningar fungerar smidigt och effektivt.

Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:

Dokumentkontroll, inklusive mottagning och hantering av inkommande dokument.
Uppdatering av ritningar och interna tekniska dokument.
Koordinering/ fördelning av uppgifter och övervakning av uppgiftsutförande.
Ansvar över tekniska ändringar på fartygen, inklusive kontrollprocess för att säkerställa godkända ändringar och distribution av förfrågningar till tekniskt ansvariga.

VI SÖKER DIG SOM:
Har en för tjänsten relevant teknisk kandidatexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Erfarenhet av Word, Excel och PowerPoint.
Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet.


Det kommer läggas stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker en positiv lagspelare med affärsmässig skärpa och en drivkraft att förbättra och utmana verksamheten. Du trivs i en föränderlig arbetsmiljö och har förmågan att kommunicera både internt och externt på alla nivåer. Vi tror även att du som söker har utmärkta kommunikationsfärdigheter kan du interagera och kommunicera väl med alla nivåer av ledning och personal. Din förmåga att arbeta självständigt, självstyrande och hålla fokus för att utföra uppgifter på ett effektivt och noggrant sätt i en hektisk miljö är avgörande. 

OM KUNDFÖRETAGET: 

Floatel grundades 2006 och erbjuder högkvalitativa offshore bostadsriggar s.k. flotel’s för extrema förhållanden. Floatel International AB i Göteborg för operativt stöd och management åt hela koncernen. Floatels moderna flotta är certifierad och överensstämmer med internationella standarder och myndighetskrav. Alla fem bostadsriggar är byggda på Keppel FELS Shipyard i Singapore och är utformade för att tillgodose kundens behov för kvalitet och prestanda. Floatel strävar efter att vara en inspirerande arbetsplats med kontinuerlig utbildning och stora fördelar. Ledningen har över 20 års erfarenhet från branschen och sätter alltid säkerheten, hållbarheten och prestandan först.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början kommer vara anställd av Friday. Avsikten därefter är att du efter 6-12 månader blir tillsvidareanställd hos Saab.

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Placering: Göteborg
Rekryteringsansvarig: Elin Samuelsson, elin.samuelsson@friday.se
Lön: Marknadsmässig månadslön


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framför allt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Junior systemutvecklare sökes för remote-uppdrag med stor flexibilitet

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 15
Vill du själv kunna välja var i världen du vill arbeta ifrån? Nu har du chansen! För kunds räkning söker vi en systemutvecklare som kommer att ansluta sig till ett team av erfarna utvecklare. I rollen kommer du att arbeta med samtliga delar av bolagets produkter, från kravspecifikation till programmering och testning.

Om tjänsten:

Kundföretaget är ett skuldfritt bolag i tillväxt som präglas av bra lönsamhet. Bolaget arbetar med att ta fram moderna webbaserade system och mobilapplikationer för industriell styrning, registrering, debitering och betalning. Produkterna är exempelvis inpasseringssystem för gym, parkeringar, solstudios och i systemet kan användarna exempelvis boka tider och betala. Kunderna når systemen via en molntjänst och i skrivande stund finns det tusentals användare. Systemen bygger på C++, Java, Javascript och PHP.

Som systemutvecklare kommer du arbeta 100% remote vilket innebär 100% flexibilitet. Du kommer bestämma själv hur och när du vill förlägga din arbetstid. Bolaget har 5 andra anställda vilket gör att det du som söker måste vara självgående och kunna driva dina egna processer. Detta medför även att du kommer få vara med och arbetade samtliga delar av bolagets produkter. 

Vi söker dig som:
Har en eftergymnasial utbildning inom IT, datateknik, mjukvaruutveckling eller liknande.
Har några års arbetslivserfarenhet i en liknande roll.
Har kunskaper i PHP, javascript och/eller C++ är det starkt meriterande.
Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska då båda språk används i det dagliga arbetet


Vidare kommer stort vikt läggas vid personlig lämplighet. För att du skall passa i rollen som systemutvecklare krävs det att du som person är kommunikativ, driven och analytisk. Rollen kräver även att du är flexibel och har lätt för att samarbeta med olika personer i olika konstellationer. Vidare behöver du även vara självgående och kunna strukturera och prioritera dina egna arbetsuppgifter.

Om anställning:

Detta är en rekrytering där du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget. Friday ansvarar för rekryteringsprocessen och alla frågor hänvisas till Friday.

Övrig info:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående, alt enligt överenskommelse (med hänsyn till ev uppsägningstid)
Placering: Remote
Rekryteringsansvarig: Gustav Widman, gustav.widman@friday.se
Lön: Marknadsmässig


 

Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Junior taktisk inköpare till tekniskt bolag!

Inköpare
Läs mer Apr 18
Är du en kommunikativ och noggrann lagspelare med erfarenhet inom inköp som lockas av en drivande roll med mycket ansvar? Vill du vara en del av en växande inköpsavdelning i ett globalt bolag? Då är det dig vi söker!

OM TJÄNSTEN

Friday söker just nu för kunds räkning en taktisk inköpare till sitt team som idag består av taktiska, operativa och strategiska inköpare. Som taktisk inköpare har du en varierad roll där huvudansvaret ligger på att säkerställa materialförsörjningen till företagets produktion. Du kommer att vara en del av ett team om 13 personer som köper in material för både prototyper och mindre serietillverkning av tekniskt komplexa lösningar. Rollen kräver att du har nära relation till leverantörer samtidigt som du samarbetar tvärfunktionellt internt i organisationen. Vi ser gärna att du har förmågan att växla mellan olika uppdrag då du, förutom hantering av leverantörer, kommer att vara delaktig i flera olika projektområden.

Exempel på arbetsuppgifter:

Inköp av material och tjänster baserat på planerade behov.
Beställning och leveransövervakning.
Orderhantering och orderuppdatering i affärssystemet.
Optimering av flöden.
Uppskattning av kostnader.
Rapportera KPI:er så som leveransprecision och leveranskvalitet till leverantörer.

VI SÖKER DIG SOM:
Har en för tjänsten relevant kandidatexamen inom exempelvis logistik, inköp, ekonomi, eller motsvarande arbetserfarenhet.
Besitter intresse och förståelse för teknik.
Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet


Om du har tidigare arbetslivserfarenhet från tillverkande industri ser vi det som meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och du som söker har ett naturligt driv och trivs bra i en administrativ roll. Vi tror också att du är en prestigelös och lösningsorienterad person som kan agera i nuet samtidigt som du behåller fokus på uppsatta mål. Vi ser även att du är självständig, strukturerad och en initiativrik person som får saker och ting att hända. Eftersom du kommer att ingå i ett team trivs du med att arbeta i grupp och att ha flera olika kontaktytor.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Denna befattning kräver att du genomgår och blir godkänd vid var tids gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början kommer vara anställd av Friday. Avsikten därefter är att du efter 6-12 månader blir tillsvidareanställd hos kundföretaget. 

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Efter överenskommelse
Placering: Göteborg
Rekryteringsansvarig: Elin Samuelsson, elin.samuelsson@friday.se
Lön: Fast månadslön


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Simulink/Embeddedutvecklare som räddar liv!

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Apr 16
Är du en vass Embeddedutvecklare med goda kunskaper inom Simulink som vill vara en del av ett bolag som arbetar med innovativa tekniska lösningar för att rädda liv? Varje dag strävar vår kund efter att leverera världsledande livräddande lösningar för mobilitet och samhälle. Vill du vara med och bidra till deras vision? Då ska du läsa vidare!

OM TJÄNSTEN:

Friday söker för kunds räkning en Simulink/Embeddedutvecklare. Vår kund är en världsledande bilsäkerhetsleverantör som utvecklar, tillverkar och säljer säkerhetssystem för fordon. I rollen som Simulink/Embeddedutvecklare kommer du att arbeta med att bygga den framtida mjukvaruplattformen för nästa generations produkter inom området innovation. Du kommer att arbeta nära forskning för att optimera och integrera den senaste kunskapen i produkter som kunden ger till användarna. Du kommer också att få möjlighet att arbeta nära elektronikavdelningen och påverka val av MCU:er, sensorer och mer.

I tjänsten kommer du vidare bli en del av ett internationellt och agilt projektteam om 9 personer som är ansvariga för att bygga en verktygslåda med mjukvarukomponenter för att snabbt industrialisera idéer. Teamet kommer att äga uppstarten av projekt, liksom att bygga de ramverk som kommer att användas för att accelerera tiden från en prototyp till en produkt i användarens händer.

Vår kund använder modellbaserad utveckling med Matlab och Simulink. För arbetet inom fordonet är det en fördel att vara bekant med snabb prototyperingsmiljö (dspace) och fordonets CAN-protokoll. Funktionaliteter utvecklas tillsammans med systemexperter och kommer att testas/justeras i fordonet och/eller virtuell miljö. Modellerna och källkoden hålls i git och teserna automatiseras och integreras med hjälp av Azure DevOps.

VI SÖKER DIG SOM:
Har en högskole- eller universitetsutbildning inom datateknik, elektro, styr- och reglerteknik eller likvärdigt område.
Har goda kunskaper inom Matlab, Simulink och Python.
Har grundläggande kunskaper inom C/C++.
Innehar B-körkort.
Är flytande i engelska i både tal och skrift då språket kommuniceras internt.


Det är meriterande om du:

Har arbetat med embeddedutveckling/simulink inom automotive och/eller liknande bransch.
Har erfarenhet av CAN-protokoll, AUTOSAR och/eller Azure DevOps.
Har erfarenhet av unittester, ISO26262 samt Cyber Security.


Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet där vi tror att du är strukturerad, noggrann och kommunikativ. Du har lätt för att prata med olika personer och att samarbeta. Vi ser vidare att du även är självgående och tar stort ansvar för ditt arbete samtidigt som du gärna arbetar i ett nära samarbete med dina kollegor. Vidare är du initiativtagande och flexibel där du trivs i en internationell och dynamisk arbetsmiljö utan tydliga ramar eller riktlinjer. 

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday med ambitionen att efter 12 månader bli direktanställd av kunden.

ÖVRIG INFORMATION:
Omfattning: Heltid
Placering: Göteborg
Start: Omgående/Enligt överenskommelse
Rekryteringsansvarig: Sophie Tisell
Lön: Fast månadslön


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervju fas.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Embeddedutvecklare som räddar liv!

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Apr 16
Är du en vass Embeddedutvecklare som vill vara en del av ett bolag som arbetar med innovativa tekniska lösningar för att rädda liv? Varje dag strävar vår kund efter att leverera världsledande livräddande lösningar för mobilitet och samhälle. Vill du vara med och bidra till deras vision? Då ska du läsa vidare!

OM TJÄNSTEN:

Friday söker för kunds räkning en Embeddedutvecklare. Vår kund är en världsledande bilsäkerhetsleverantör som utvecklar, tillverkar och säljer säkerhetssystem för fordon. I rollen som Embeddedutvecklare kommer du att arbeta med att bygga den framtida mjukvaruplattformen för nästa generations produkter inom området innovation. Du kommer att arbeta nära forskning för att optimera och integrera den senaste kunskapen i produkter som kunden ger till användarna. Du kommer också att få möjlighet att arbeta nära elektronikavdelningen och påverka val av MCU:er, sensorer och mer.

I tjänsten kommer du vidare bli en del av ett internationellt och agilt projektteam om 9 personer som är ansvariga för att bygga en verktygslåda med mjukvarukomponenter för att snabbt industrialisera idéer. Teamet kommer att äga uppstarten av projekt, liksom att bygga de ramverk som kommer att användas för att accelerera tiden från en prototyp till en produkt i användarens händer. Teamet du kommer att tillhöra kommer att vara en central del i den digitala strategin i den globala kontext som vår kund verkar i.

Du kommer att arbeta i olika miljöer som Linux, bare metal-MCU:er och AUTOSAR-stackar. Verktygen är C, C++ och automatisering med Python. Koden hålls i Git och automatisering av tester och integration sker med hjälp av Azure DevOps.

VI SÖKER DIG SOM:
Har en högskole- eller universitetsutbildning inom datateknik, elektro, mekatronik eller likvärdigt.
Har goda kunskaper inom C/C++ och Python.
Är flytande i engelska i både tal och skrift då språket kommuniceras internt.


Det är meriterande om du:

Har arbetat med embeddedutveckling inom automotive och/eller liknande bransch.
Har erfarenhet av Linux, MCUs, AUTOSAR och/eller Azure DevOps.


Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet där vi tror att du är strukturerad, noggrann och kommunikativ. Du har lätt för att prata med olika personer och att samarbeta. Vi ser vidare att du även är självgående och tar stort ansvar för ditt arbete samtidigt som du gärna arbetar i ett nära samarbete med dina kollegor. Vidare är du initiativtagande och flexibel där du trivs i en internationell och dynamisk arbetsmiljö utan tydliga ramar eller riktlinjer. 

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday med ambitionen att efter 12 månader bli direktanställd av kunden.

ÖVRIG INFORMATION:
Omfattning: Heltid
Placering: Göteborg
Start: Omgående/Enligt överenskommelse
Rekryteringsansvarig: Sophie Tisell
Lön: Fast månadslön


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervju fas.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu