Göteborg: Engineering Coordinator till Floatel

Hitta ansökningsinfo om jobbet Engineering Coordinator till Floatel i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-21 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara en viktig del av ett framstående team inom offshoreindustrin? Har du en passion för teknik och ett öga för detaljer? Då kan du vara den vi söker för att förstärka Floatel's team som Engineering Coordinator. Välkommen in med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN:

Rollen som Engineering Coordinator hos Floatel innebär att samordna och stödja ingenjörsarbetet för tilldelade projekt och avdelningar, i ett team om 10 andra medarbetare. Du kommer att ansvara för att hantera och arkivera teknisk dokumentation samt säkerställa att kommunikationen mellan berörda parter är effektiv gällande ärenden och tekniska förändringar. Detta inkluderar att följa företagets policys och ledningssystem samt att rapportera eventuella avvikelser eller förbättringsförslag. Som en viktig medlem i teamet kommer du även att delta i möten och bidra till att utveckla och förbättra processerna inom din ansvarsområde. Med din noggrannhet, organisatoriska förmåga och tekniska kompetens kommer du att spela en nyckelroll för att säkerställa att projekt och avdelningar fungerar smidigt och effektivt.

Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:

Dokumentkontroll, inklusive mottagning och hantering av inkommande dokument.
Uppdatering av ritningar och interna tekniska dokument.
Koordinering/ fördelning av uppgifter och övervakning av uppgiftsutförande.
Ansvar över tekniska ändringar på fartygen, inklusive kontrollprocess för att säkerställa godkända ändringar och distribution av förfrågningar till tekniskt ansvariga.

VI SÖKER DIG SOM:
Har en för tjänsten relevant teknisk kandidatexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Erfarenhet av Word, Excel och PowerPoint.
Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet.


Det kommer läggas stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker en positiv lagspelare med affärsmässig skärpa och en drivkraft att förbättra och utmana verksamheten. Du trivs i en föränderlig arbetsmiljö och har förmågan att kommunicera både internt och externt på alla nivåer. Vi tror även att du som söker har utmärkta kommunikationsfärdigheter kan du interagera och kommunicera väl med alla nivåer av ledning och personal. Din förmåga att arbeta självständigt, självstyrande och hålla fokus för att utföra uppgifter på ett effektivt och noggrant sätt i en hektisk miljö är avgörande. 

OM KUNDFÖRETAGET: 

Floatel grundades 2006 och erbjuder högkvalitativa offshore bostadsriggar s.k. flotel’s för extrema förhållanden. Floatel International AB i Göteborg för operativt stöd och management åt hela koncernen. Floatels moderna flotta är certifierad och överensstämmer med internationella standarder och myndighetskrav. Alla fem bostadsriggar är byggda på Keppel FELS Shipyard i Singapore och är utformade för att tillgodose kundens behov för kvalitet och prestanda. Floatel strävar efter att vara en inspirerande arbetsplats med kontinuerlig utbildning och stora fördelar. Ledningen har över 20 års erfarenhet från branschen och sätter alltid säkerheten, hållbarheten och prestandan först.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början kommer vara anställd av Friday. Avsikten därefter är att du efter 6-12 månader blir tillsvidareanställd hos Saab.

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Placering: Göteborg
Rekryteringsansvarig: Elin Samuelsson, elin.samuelsson@friday.se
Lön: Marknadsmässig månadslön


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framför allt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Fin-, inrednings- och möbelsnickare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Fin-, inrednings- och möbelsnickare.

Engineering Coordinator till Floatel!

Läs mer Apr 21
Vill du vara en viktig del av ett framstående team inom offshoreindustrin? Har du en passion för teknik och ett öga för detaljer? Då kan du vara den vi söker för att förstärka Floatel's team som Engineering Coordinator. Välkommen in med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN:

Rollen som Engineering Coordinator hos Floatel innebär att samordna och stödja ingenjörsarbetet för tilldelade projekt och avdelningar, i ett team om 10 andra medarbetare. Du kommer att ansvara för att hantera och arkivera teknisk dokumentation samt säkerställa att kommunikationen mellan berörda parter är effektiv gällande ärenden och tekniska förändringar. Detta inkluderar att följa företagets policys och ledningssystem samt att rapportera eventuella avvikelser eller förbättringsförslag. Som en viktig medlem i teamet kommer du även att delta i möten och bidra till att utveckla och förbättra processerna inom din ansvarsområde. Med din noggrannhet, organisatoriska förmåga och tekniska kompetens kommer du att spela en nyckelroll för att säkerställa att projekt och avdelningar fungerar smidigt och effektivt.

Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:

Dokumentkontroll, inklusive mottagning och hantering av inkommande dokument.
Uppdatering av ritningar och interna tekniska dokument.
Koordinering/ fördelning av uppgifter och övervakning av uppgiftsutförande.
Ansvar över tekniska ändringar på fartygen, inklusive kontrollprocess för att säkerställa godkända ändringar och distribution av förfrågningar till tekniskt ansvariga.

VI SÖKER DIG SOM:
Har en för tjänsten relevant teknisk kandidatexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Erfarenhet av Word, Excel och PowerPoint.
Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet.


Det kommer läggas stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker en positiv lagspelare med affärsmässig skärpa och en drivkraft att förbättra och utmana verksamheten. Du trivs i en föränderlig arbetsmiljö och har förmågan att kommunicera både internt och externt på alla nivåer. Vi tror även att du som söker har utmärkta kommunikationsfärdigheter kan du interagera och kommunicera väl med alla nivåer av ledning och personal. Din förmåga att arbeta självständigt, självstyrande och hålla fokus för att utföra uppgifter på ett effektivt och noggrant sätt i en hektisk miljö är avgörande. 

OM KUNDFÖRETAGET: 

Floatel grundades 2006 och erbjuder högkvalitativa offshore bostadsriggar s.k. flotel’s för extrema förhållanden. Floatel International AB i Göteborg för operativt stöd och management åt hela koncernen. Floatels moderna flotta är certifierad och överensstämmer med internationella standarder och myndighetskrav. Alla fem bostadsriggar är byggda på Keppel FELS Shipyard i Singapore och är utformade för att tillgodose kundens behov för kvalitet och prestanda. Floatel strävar efter att vara en inspirerande arbetsplats med kontinuerlig utbildning och stora fördelar. Ledningen har över 20 års erfarenhet från branschen och sätter alltid säkerheten, hållbarheten och prestandan först.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början kommer vara anställd av Friday. Avsikten därefter är att du efter 6-12 månader blir tillsvidareanställd hos Saab.

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Placering: Göteborg
Rekryteringsansvarig: Elin Samuelsson, elin.samuelsson@friday.se
Lön: Marknadsmässig månadslön


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framför allt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Service- och logistikoordinator till Husqvarna AB

Läs mer Sep 15
Vill du arbeta för ett svenskt multinationellt företag som tillverkar produkter för hela världen? Här har du din möjlighet! Som service- och logistikkoordinator på Husqvarna AB får du möjlighet att bredda din kompetens och kunskap. Du kan bli en del av detta världsledande företag!


Om rollen
Husqvarnas kunder finns över hela världen och du kommer hantera ärenden från flera olika länder. Som koordinator har du varierande arbetsuppgifter där ingen dag är sig lik. Som en del av teamet i global Customer Service department Husqvarna Construction ligger ansvaret för hantering av bokningar, frakt, fakturering samt tullhantering. Arbetet är väldigt serviceorienterat och du kommer få möjlighet att utvecklas inom rollen allteftersom med både ökat ansvar samt uppgifter.


Dina primära arbetsuppgifter är:
•Hantera customer service-ärenden via mail, Teams och telefon
•Planera och boka transport
• Arbeta med exportdokumentation
•Administration samt garantihantering
•Skadehantering

I rollen som koordinator söker vi dig som har:
•Erfarenhet i liknande arbete inom service och administration
•Skicklig kunskap i svenska och engelska, både tal och skrift
•Goda kunskaper inom Microsoft Office
•Gärna någon tidigare utbildning inom tull/logistik/företag

Om Husqvarna AB
Husqvarna grundades 1689, har en stark passion för innovation och erbjuder professionella skogs-, park- och trädgårdsprodukter. Prestanda och användbarhet möter säkerhet och miljöomsorg i våra ledande innovationer, där batterilösningar och robotteknik leder vägen. Husqvarna AB har cirka 2100 anställda och är representerade i mer än 70 länder. Du kommer att tillhöra kontoret i Jonsered med smidiga förbindelser till och från Göteborg.

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du vara anställd genom oss på Framtiden och arbeta som konsult hos Husqvarna AB.

Rekryteringsprocess
Låter tjänsten intressant?

För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Rebecca Anderson via e-post: rebecca.anderson@framtiden.com eller telefonnummer: 0761709076. Rekryteringsprocessen för det här jobbet består för dig som kandidat av följande steg: telefonintervju, intervju, referenstagning och intervju på plats hos Husqvarna AB.

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Vi ser fram emot din ansökan!

Villkor
Start: Slutet av september 2023.
Omfattning: Heltid.
Arbetstid: Kontorstider (8-17)
Ort: Göteborg, Jonsered.

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansök nu

Service Engineer Marine, Norway

Läs mer Aug 24
Love challenges, creative and get truly motivated in helping customers, our organization and my team to succeed.


If this is words that describe you, then we might just have the perfect role for you!


Volvo Penta knows the importance of building a life cycle relation with our customers, as we believe this is the key to success.
As a Service Engineer Marine, you will contribute to this by taking on the role as a Key player within the Service Market Marine and our Marine customers in Norway.


Main activities and responsibilities:


Your main task within this role is to secure a fast and qualitative technical support, mechanical as well as electronics, for our Marine Customers in Norway. You will be working from the head office in Sweden but will spend a lot of time travelling to meet the Business Partners in Norway. You will have both an operative role as well as be a part of developing our strategy to create an even more valuable support to our dealer network. As we always put our team members and customer in focus, a service minded and a problem-solving attitude is central.


What can we offer?


You will be a part of a global team and work in close cooperation with colleagues within many other functions, areas and countries. We trust our colleagues to do their best and we always value and encourage opinions and ideas. So, if you like and enjoy challenges, if you are business minded and see change and transformation as a source to inspiration then we are sure that you will be a great benefit to our team.


Required knowledge, experience:
Bachelor of Science within Technical education, or gained equivalent experience
Skilled in mechanics and electronics, EVC skills are preferred
Knowledge in diagnostic tools and software
Swedish & English (written and spoken) is a must, additional language is an advantage



Personal qualities:
A passion for technical solutions and a strong analytic and problem-solving skills
Strong relationship building skills
Good negotiation skills
Team oriented and with the ability to work alone
Ability to manage occasional peaks in workload



But most of all you who have the passion and interest within the area of electronics and mechanics, and the eager to learn more within this field as we believe that your attitude is the most important and valuable asset to us.


If you are action oriented, flexible and love challenges, then please send your application because we are hoping to hear from you!

Ansök nu

Service Engineer Marine, Eastern Sweden

Läs mer Aug 24
Love challenges, creative and get truly motivated in helping customers, our organization and my team to succeed.


If this is words that describe you, then we might just have the perfect role for you!


Volvo Penta knows the importance of building a life cycle relation with our customers, as we believe this is the key to success.
As a Service Engineer Marine, you will contribute to this by taking on the role as a Key player within the Service Market Marine and our Marine customers.


Main activities and responsibilities:


Your main task within this role is to secure a fast and qualitative technical support, mechanical as well as electronics, for our Marine Customers in Eastern parts of Sweden. You will be working from the head office in Sweden but will spend a lot of time travelling in the Stockholm area to meet the Business Partners you are supporting why we also open up for a person living in the Stockholm area with base from a home office. You will have both an operative role as well as be a part of developing our strategy to create an even more valuable support to our dealer network. As we always put our team members and customer in focus, a service minded and a problem-solving attitude is central.


What can we offer?


You will be a part of a global team and work in close cooperation with colleagues within many other functions, areas and countries. We trust our colleagues to do their best and we always value and encourage opinions and ideas. So, if you like and enjoy challenges, if you are business minded and see change and transformation as a source to inspiration then we are sure that you will be a great benefit to our team.


Required knowledge, experience:
Bachelor of Science within Technical education, or gained equivalent experience
Skilled in mechanics and electronics, EVC skills are preferred
Knowledge in diagnostic tools and software
Swedish & English (written and spoken) is a must, additional language is an advantage



Personal qualities:
A passion for technical solutions and a strong analytic and problem-solving skills
Strong relationship building skills
Good negotiation skills
Team oriented and with the ability to work alone
Ability to manage occasional peaks in workload



But most of all you who have the passion and interest within the area of electronics and mechanics, and the eager to learn more within this field as we believe that your attitude is the most important and valuable asset to us.


If you are action oriented, flexible and love challenges, then please send your application because we are hoping to hear from you!

Ansök nu

Support Engineer

Läs mer Jan 13
Är du nyfiken på teknik som kan bidra till en hållbarare värld? Vill du vara en del av lösningen i strävan mot att göra engångsplast är ett minne blott? Som Support Engineer hos oss är du en viktig pusselbit för att vår teknik ska fungera så bra som möjligt ute hos våra kunder. Hos oss får du chans att dyka djupt ner i en unik tillverkningsteknik och hjälpa våra kunder att göra skillnad på global skala.

Vi erbjuder dig

- En innovativ och familjär miljö där vi värnar om både varandra och vår planet
- En dynamisk roll där du får arbeta både tekniskt och relationsbyggande
- Ett sammanhang där du tillsammans med engagerade kollegor jobbar mot ett gemensamt mål - att ersätta en miljon ton plast tills år 2025
- Chansen att resa och bygga viktiga relationer med våra kunder globalt


Din roll

Du kommer hjälpa våra kunder på plats med att komma i gång med sin produktion samt bygga långsiktiga relationer för att kunna ge löpande support. Du är med från början vid igångsättning men även längre fram när produktionen rullar för att undersöka och lösa eventuella problem. Du hjälper också våra kunder med att förstå gränsdragningen mellan vår och våra maskinpartners teknik för att guida dem till rätt åtgärd vid eventuella problem eller optimering av produktionen. Med djup kunskap kring vår tillverkningsteknik letar du komplexa samband mellan olika problem och beslutar om eventuella åtgärder som behövs.

Som del av vår Education-avdelning bidrar du även till att föra över viktig kunskap kring vår teknik vilket du gör genom att föra dialog och diskutera med våra kunder.

Vem är du?

Som person är du nyfiken och har ett driv för att förstå hur olika typer av teknik fungerar. Du trivs i roller där du får ha nära kontakt med teknik samt hjälpa andra människor att förstå hur den fungerar. Du är även händig och arbetar gärna hands-on med tekniken när det behövs. Du har en förmåga att tala för din sak och inger förtroende hos människor du samarbetar med. Resor till våra kunders siter kommer vara en naturlig del av rollen, därför söker vi dig som trivs med detta och ser det som en attraktiv del av arbetet.

Vi vill att du har med dig

- En ingenjörsutbildning inom maskinteknik eller liknande
- Ett par års erfarenhet från tekniska roller ex. som konstruktör
- Vana av att läsa och tolka CAD-ritningar
- Goda kunskaper i engelska
- Vana av att kommunicera och förmedla information i tal och skrift


Har du frågor om tjänsten eller om oss? Hör gärna av dig till Linus Pihlsgård på 0766 523 362 eller linus.pihlsgard@pulpac.com.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om PulPac

PulPac är ett R&D- och IP-bolag som utvecklar och säljer en banbrytande tillverkningsteknik för fiberbaserade förpackningar och engångsprodukter med hög prestanda och lågt pris. Genom att revolutionera tekniken för cellulosaformning gör vi det möjligt för våra kunder att ersätta engångsplast med ett hållbart och kostnadseffektivt alternativ. Vår marknad är global och vårt mål är att ersätta världens engångsplast genom att licensiera vår teknik till etablerade förpackningstillverkare.

https://www.youtube.com/watch?v=IKgfMxi8U0Y

https://www.pulpac.com/

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Friday Väst AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Friday Väst AB .

Junior Backendutvecklare till Pagero

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Maj 3
Vi söker nu för Pageros räkning efter en driven, junior backendutvecklare för att ansluta till deras utvecklingsteam som sitter uppdelade i Göteborg och Skövde. Är du ute efter en ny utmaning i karriären och vill komma till en arbetsplats med god sammanhållning och tekniken i fokus är detta en roll för dig. Ansök idag, urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN:

Du kommer tillhöra teamet E-banking som framförallt utvecklar lösningar för automatiserade fakturaflöden och bankkommunikation. Arbetet innebär både nyutveckling och löpande uppdateringar av Pageros plattform där du tillsammans med både seniora och juniora kollegor utvecklar marknadsledande lösningar. De flesta i teamet besitter fullstackkompetens och även om du främst kommer arbeta med backendutveckling i Scala innebär rollen också en del frontendutveckling i React. Man arbetar i en DevOps-miljö och driftsätter kod löpande vilket innebär fullt ägandeskap över plattformen och dess underhåll.

För att lyckas i denna roll behöver du ha en god programmeringsgrund från utbildning eller praktiskt arbete. Eftersom man arbetar med en bred teknikstack är det också viktigt att du är villig att lära dig och arbeta med nya tekniker. Vardagen kan bestå av allt från nyutveckling i plattformen till att designa en ny integrationslösning, testning eller leta buggar inför nya releaser.

Företagskulturen präglas av nära samarbete med högt i tak där inga frågor är för dumma. Hellre att du frågar om hjälp än att du fastnar i ett problem. Det finns en förväntan på alla att ställa upp för varandra, både i teamet men också över teamgränserna.

VI SÖKER DIG SOM:
Har en relevant eftergymnasial examen, till exempel IT, Data eller liknande
Besitter goda programmeringskunskaper i Java, C# eller Scala
Kommunicerar flytande i svenska såväl som engelska i tal och skrift 
Är öppen för att gå mot en fullstackroll


Vi ser det som meriterande om du:

Har något års erfarenhet från en liknande roll
Har goda kunskaper i frontendutveckling i React


För att lyckas i rollen tror vi att du är en driven och nyfiken lagspelare som är intresserad av utvecklas, både tekniskt och som person. Då du kommer jobba med insyn i finansiella processer krävs en bakgrundskontroll innan eventuell anställning.

Om kundföretaget:

Pagero är ett snabbväxande globalt bolag med en innovativ och föränderlig produkt som har tusentals användare i över 40 länder! Pagero är ledande på marknaden och erbjuder ett Smart Business Network som kopplar ihop köpare och säljare världen över för automatiserad och säker kommunikation av affärsdokument. Kulturen präglas av en entreprenöriell anda och du får komma in i ett team som uppmuntrar utveckling och har kul tillsammans.

Om anställningen:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början kommer att vara anställd av Friday. Ambitionen från både Pagero och vår sida är att du därefter blir direktanställd hos Pagero. 

Övrig information:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Placering: Göteborg eller Skövde
Kontaktperson: Stina Högström
Lön: Fast månadslön


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om Friday:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

IT-SUPPORTTEKNIKER ONSITE TILL BOLAG INOM MEDTECH!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 3
Söker du efter mer än bara ett jobb? Nu har du möjlighet att bli en viktig länk i kedjan som förbättrar vården och samhället som helhet. Som IT-supporttekniker Onsite spelar du en avgörande roll i att stödja vårdpersonalens och patienternas behov genom teknisk expertis och engagemang. I en dynamisk miljö får du möjlighet att vara en del av nytänkande förändringar som gör verklig skillnad. Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN:

Friday söker för vår kunds räkning en 1st & 2nd line IT-supporttekniker Onsite. Kundföretaget är ett välkänt, expansivt och spännande företag inom vårdbranschen. Som IT-supporttekniker kommer du framförallt att jobba med installation, support och felsökning av IT utrustning via telefon och fjärrstyrningsverktyg. Detta utförs oftast direkt i dialog med deras användare men sker också i nära samarbete med lokala IT-tekniker och IT-driftspersonal när så kräver.

I rollen arbetar du från kundföretagets huvudkontor i hjärtat av Göteborg med att stötta vårdenheter runt om i hela Sverige tillsammans med ett mindre team. Du kommer vara en viktig kugge i supportteamet och ha tätt samarbete med hela supportorganisationen. Ärenden som hanteras av IT Supporten kommer in via telefon, mail samt ärendehanteringssystem. Är du driven och gillar att vara med och påverka IT-miljön så har du en stor chans för att få göra detta i denna roll. 

Exempel på arbetsuppgifter:

Jobba med installation, support och felsökning av IT utrustning.
Arbeta med inslag av användaradministration.
Vara med och utveckla och kvalitetssäkra IT Supporten.
Vara med och utveckla supportprocesser, för att säkerställa en högkvalitativ support.
Medverka och eventuellt samordna/driva förändringsarbete inom IT.
Bidra som tekniker i centralt samt delta centrala projekt och utrullningar.

VI SÖKER DIG SOM:
Har erfarenhet av arbete med IT-support sedan tidigare.
Tidigare har erfarenhet av Office 365, Microsoft Teams, Ondrive, Exchange och Active Directory.
Har kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem och nätverk.
Behärskar engelska och svenska flytande, då båda språken kommuniceras internt och externt.


Det är meriterande om du har erfarenhet av:

ITIL baserade ärendehanteringssystem tex. Ivanti, ServiceNow, Remedy etc.
Webdoc, Cosmic och/eller annat journalsystem.


Vidare kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet och för att trivas i rollen tror vi att du som person är nyfiken och flexibel i din yrkesroll och drivs av att få arbeta med människor. Vi tror att du som söker är en social och ansvarstagande person som har ett genuint intresse för människor, IT och att hjälpa andra samt att du har en stark samarbets- och kommunikationsförmåga.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av av Friday.

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Vikariat som initialt kommer vara 7 månader.
Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Placering: Göteborg
Rekryteringsansvarig: Elin Samuelsson, elin.samuelsson@friday.se
Lön: Fast månadslön


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. 

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! 

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Junior Systemingenjör till Saab ATM!

Civilingenjör, teknisk fysik
Läs mer Apr 26
Har du ett brinnande intresse för komplexa mjukvarusystem och vill arbeta brett med kunder runt om i Sverige och utomlands? Vi söker en junior systemingenjör som är en lagspelare, trivs i en kommunikativ roll och är redo att påbörja sin karriär. Har du dessutom ett genuint intresse för flygindustrin? Då kan det här vara något för dig. Välkommen in med din ansökan! 





OM TJÄNSTEN:  

Till Saab Air Traffic Management söker vi en systemingenjör som vill arbeta på ett företag med lång erfarenhet av arbete inom flygbranschen. Saab besitter en gedigen kompetens och ger således stora möjligheter för personlig såväl som professionell tillväxt och utvecklingsmöjligheter internt. Dina kontaktytor är många och du arbetar med kollegor med stor erfarenhet och kunskap.

Som systemingenjör är din huvudsakliga uppgift att ta tekniskt ansvar i kundprojekt som levererar till svenska militära flygplatser men även internationella kunder. Du kommer att ingå i ett team med projektledare och systemingenjörer som arbetar med liknande projekt.

Du och teamet kommer att vara delaktiga under hela projektets livscykel, och arbeta med kravanalyser, kravhantering, utveckla kravspecifikationer och konfigurera systemet med hjälp av XML i Windowsmiljö. Du kommer även att deltaga i testning och validering av systemet samt installation och driftsättning på plats hos kund. Många av dessa aktiviteter kräver tjänsteresor till flygplatser i Sverige såväl som utomlands.





VI SÖKER DIG SOM:  
Har en civilingenjörsexamen i datateknik, programvaruteknik eller motsvarande område som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt.
Är van att arbeta i Windowsmiljö.
Har kunskap i och kan läsa XML-kod.
Brinner för tekniska och komplexa mjukvarusystem.
Talar och skriver flytande svenska samt engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet.


Det är meriterande om du:

Har arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Har intresse av eller erfarenhet från flygbranschen.


Vidare kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet. För att passa in i rollen behöver du trivas i en ombytlig miljö där problemlösning är en stor del av arbetet. Dina planeringsmässiga färdigheter är goda, där det även är av stor vikt att du är självgående med förmågan att anpassa dig efter förändrade omständigheter. Du är nyfiken med en vilja att ständigt utvecklas och lära dig mer, samtidigt som du är kommunikativ och trivs med att arbeta med andra.





OM KUNDFÖRETAGET:

Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är runt 19 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Kunden ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Företag respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.





OM ANSTÄLLNINGEN: 

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början kommer vara anställd av Friday. Avsikten är att du därefter blir tillsvidareanställd hos Saab.



Denna befattning kräver att du genomgår och blir godkänd, vid var tids gällande, bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.





ÖVRIG INFO:  
Omfattning: Heltid.
Placering: Göteborg.
Kontaktuppgifter: Hanna Lejon.
Lön: Månadslön. 
Start: Augusti/september.





OM FRIDAY:  

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Erfaren Systemingenjör till Saab Air Traffic Management!

Civilingenjör, teknisk fysik
Läs mer Apr 26
Har du ett brinnande intresse för komplexa mjukvarusystem och vill arbeta brett med kunder runt om i världen? Vi söker en Systemingenjör som är en lagspelare, trivs i en kommunikativ roll och är nu redo att ta nästa steg i karriären. Har du dessutom ett genuint intresse för flygindustrin? Då kan det här vara något för dig, sök redan idag! 

Om kundföretaget:

Friday söker nu en Systemingenjör till Saab Air Traffic Management och som vill arbeta med att utveckla flygledningsprodukter i världsklass. Dessa system effektiviserar flygtrafikledningen för flygplatser som sträcker sig i storlek från små privata till globala flygplatser. Saab Air Traffic Management fortsätter att vara världsledande inom flygledningssystem genom att kontinuerligt utveckla innovativa produkter, som digitalt uppgraderar och konsoliderar flygledningstorn. De besitter en gedigen kompetens och ger således stora möjligheter för personlig såväl som professionell tillväxt och utvecklingsmöjligheter internt. Dina kontaktytor är många och du jobbar både med juniora såväl som seniora kollegor.

Om tjänsten:  

I rollen som Systemingenjör arbetar du brett och är delaktig i ett eller flera olika projekt där du levererar flygledningssystem till kunder över hela världen. Du arbetar projektbaserat och dina arbetsuppgifter innefattar daglig kommunikation med interna såväl som externa aktörer för att säkerställa att kundens behov tillgodoses. Arbetet är teambaserat och i rollen är du navet mellan projektledare och systemutvecklare, och därmed har ett nära samarbete med dem samt med kunder och slutanvändare. Som Systemingenjör är du involverad i hela projektcykeln från början till slut. Då företaget arbetar med kunder runt om i världen kan resor i tjänsten förekomma där du får möjlighet att besöka nya spännande miljöer och platser.

Exempel på arbetsuppgifter är:

Att utföra kravanalyser, utveckla kravspecifikationer samt konfigurera system.
Testning och validering av mjukvarusystem.
Installation samt driftsättning ute hos företagets kunder, där resor kan förekomma.
Att vara involverad i olika aktiviteter såsom kundworkshops och utbildningar på plats.

Vi söker dig som:  
Har en kandidat- eller civilingenjörsutbildning inom datavetenskap, informationsteknik, flygteknik eller motsvarande område.
Har 1-2 års arbetslivserfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter.
Har kunskap inom Linux, mjukvaruutveckling samt nätverkskonfiguration.
Talar och skriver flytande på engelska.


Det är meriterande om du:

Har arbetslivserfarenhet från flygbranschen.
Erfarenhet eller kunskap av att arbeta med test och validering av mjukvara.


Vidare kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet. För att passa in i rollen behöver du trivas i en ombytlig miljö där problemlösning är en stor del av arbetet, den ena dagen är inte är den andra lik. Dina planeringsmässiga färdigheter är goda då du kontinuerligt jobbar mot deadlines, där det även är av stor vikt att du som person är självgående samtidigt som du är flexibel och kan anpassa dig efter förändrade omständigheter. Vidare ser vi att du är nyfiken och vill ständigt utvecklas och lära dig mer. Som person har du kommunikativ, samt trivs att arbeta tillsammans med andra.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningen har vår kund krav på säkerhetsklassplacering vilket kan medföra krav på visst medborgarskap.

Om anställningen: 

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början kommer vara anställd av Friday. Avsikten därefter är att du blir tillsvidareanställd hos kunden.

Övrig info:  
Omfattning: Heltid.
Placering: Göteborg. 
Kontaktuppgifter: Marta Laszewska.
Lön: Månadslön.
Start: Omgående, alternativt enligt överenskommelse .

Om Friday:  

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. 

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Account Manager till Friday i Göteborg

Account manager
Läs mer Apr 26
Long for tomorrow! Ja precis så vill vi att känslan ska vara! Att du längtar och är lite nyfiken på vad morgondagen ska erbjuda! Vi utgår ifrån övertygelsen om att människor som är på rätt plats har en större sannolikhet att nå sin fulla potential. Vi är också övertygade om att människor på rätt plats gör morgondagen värd att längta efter.

Friday växer, vi vill nu anställa fler Account Managers som hjälper oss på vägen mot vår vision “A world where people look forward to go to work everyday.”

VEM SÖKER VI?

Vi tror inte att det är det du har gjort tidigare i vare sig studier eller arbete är det som kommer att vara avgörande för om du kommer att lyckas i denna roll eller inte. Vi tror att de avgörande faktorerna är dina personliga egenskaper och din vilja att skapa resultat.

Kanske har du läst en master i business management på universitetet, arbetat med glassförsäljning i en kiosk, arbetat som socionom, spelat fotboll på elitnivå eller något helt annat. Oavsett så har du tagit ansvar för dina åtaganden, du har fått saker att hända och du har sett till att både du och dina nära har haft kul och lärt er saker på vägen.

TJÄNSTEN

Vad handlar då jobbet som Account Manager om?

Försäljning
Relationer
Omvärldsbevakning
Personlig utveckling (vi tror nämligen att om du blir bättre så blir vi det också)


Vad kännetecknar Friday som arbetsplats?

Samarbeten är hela nyckeln till vår framgång
Respect, Dedication & Good vibes är våra värderingar
Frihet under ansvar med flexibilitet och hållbarhet i fokus


Vad får du som anställd på Friday utöver ett meningsfullt arbete och bra kollegor?

Stora möjligheter till utveckling och självstyre
En bra fast månadslön med bonus
Maxat friskvårdsbidrag enligt Skatteverkets regler.
Konkurrenskraftiga villkor gällande försäkring & pension


Även om det inte är de formella kraven som är i fokus för oss så har vi ändå två.

B-körkort
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift


Praktisk information:

Startdatum: 19:e augusti 2024
Placering: Kungsportsavenyn 10, Göteborg
Kontaktperson: Region Manager, Benjamin Bjurstam-Ericson, benjamin.bjurstam-ericson@Friday.se 


Låter det spännande sök i länken! Vi ser fram emot din ansökan!

OM OSS

Vi är talangföretaget med fullt fokus på morgondagens IT- och techstjärnor

Friday startades 2018, med ambitionen att erbjuda en bättre tjänst för både kandidater och kunder. Vi har gedigen erfarenhet av kompetensförsörjning inom IT och Teknik. Och vi delar ett gemensamt intresse för människor.

För oss är det viktigt att kunna erbjuda våra kandidater möjligheter utifrån vad de själva värdesätter. Vi vill helt enkelt få fler att hitta rätt och se fram emot att gå till jobbet varje dag.

Friday har kontor i Göteborg, Stockholm, Malmö och Linköping. Varje år genomför vi flera tusen karriärmöten som matchas med såväl globala företag som startups.

 

Sökord: Säljare, Account Manager, Rekrytering, Kompetensförsörjning, Kundansvarig, Business Manager, Business Developer

Ansök nu

Radaringenjör inom signalbehandling till Saab!

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 30
Är du en driven och målmedveten person med intresse för signalbehandling och god teknisk kompetens? Vill du dessutom arbeta i en miljö präglad av personlig såväl som professionell utveckling och arbeta med innovativa produkter i teknikens frakant? Då kan rollen som Radaringenjör vara något för dig, sök redan idag!

OM KUNDFÖRETAGET:

SAAB är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är runt 19 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. SAAB ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter, där de respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

OM TJÄNSTEN:

Som Radaringenjör inom signalbehandling kommer du att bli en del av ett team bestående av juniora såväl som seniora ingenjörer. Teamet arbetar med radarfunktionalitet med fokus på signalbehandling. I rollen kommer du att arbeta med matematisk och komplex programmering för att säkerställa radarns funktionalitet. Du arbetar med programmering i framför allt Java och Matlab. Då du vidare jobbar tillsammans med andra utvecklare, produktägare och projektledare ser vi att du är en kommunikativ person med förmågan att skapa goda relationer såväl internt som med externa aktörer.

VI SÖKER DIG SOM:
Har en civilingenjörsexamen inom teknisk matematik, teknisk fysik eller motsvarande område.
Besitter goda kunskaper inom signalbehandling.
Tycker att teknsika utmaningar är spännande och har ett intresse av att arbeta med komplex mjukvaruutveckling.
Talar och skriver flytande svenska samt engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet.


För att trivas i den här rollen tror vi att du som person är driven, har en god analytisk förmåga och trivs att arbeta i team för att tillsammans med andra uppnå bästa möjliga resultat. Du är initiativtagande och inte rädd för att ta dig an nya arbetsuppgifter och komma med innovativa lösningar.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningen har vår kund krav på säkerhetsklassplacering vilket kan medföra krav på visst medborgarskap.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från Kunden och vår sida är att du efter 6-12 månader blir direktanställd hos kunden. 

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: sommaren 2024.
Placering: Göteborg
Rekryteringsansvarig: Marta Laszewska
Lön: Marknadsmässig 


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. 

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. 

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! 

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu