Göteborg: Projektledare till Zephyr Vind AB

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektledare till Zephyr Vind AB i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-10 // Varaktighet: Heltid

Zephyr arbetar med projektering, etablering och drift av vindkraftparker och solparker. Bolaget startade sin verksamhet i Norge år 2006 och har sedan dess utvecklat och etablerat närmare 800 MW landbaserad vindkraft. Nu har Zephyr även tagit steget in i havsbaserad vindkraft och utvecklingen av solparker på land.

Zephyr ägs av de tre norska energibolagen Østfold Energi, Vardar and Glitre Energi. Sedan 2020 har vi etablerat oss på den svenska marknaden genom dotterbolaget Zephyr Vind AB.

Tillsammans med våra ägare har vi tagit fram en långsiktig strategi och utvecklingsplan för vår nya verksamhet med det långsiktiga målet att i Sverige bli den betydande aktör i branschen som vi redan är i Norge. Vi anser att Norden har en stor potential för mer förnybar elproduktion från hållbara och miljövänliga energikällor som vår planet mår bra av!

Vi är i en stark tillväxtfas och du har nu har möjligheten att i tidigt skede komma in i uppbyggnaden av vårt svenska bolag Zephyr Vind AB.

Du rapporterar till vår projektchef och ingår i vårt fantastiska team som arbetar med utveckling av nya projekt, bestående av både svenska och norska kollegor. Vi arbetar med vindkraftsprojekt såväl på land som till havs i hela värdekedjan - från idé till realisering och drift. Vi har även börjat bygga upp en portfölj med solenergiprojekt i Sverige och Norge.

I rollen som projektledare ansvarar du för att:

• Leda och planera arbetet i de projekt som du blir ansvarig för. Detta med stöttning av övriga inom projektteamet bestående av bland annat vår miljö- och tillståndsspecialist och projektutvecklare.
• Driva projektet genom tillståndsprocessen och fram till att projektet är byggklart.
• Hantera övergripande koordinering och styrning av projektet inkl. stakeholder management såsom kontakt med myndigheter, markägare, konsulter, elnätsfrågor m.m.
• Identifiera och utvärdera nya projektmöjligheter.

Vem är du

Du har en relevant akademisk utbildning och mångårig erfarenhet av projekt inom vindkraft, alternativt från närliggande projekt/branscher. Vi ser gärna att du tidigare haft rollen som projektledare eller att du arbetat några år som en del i projektteam (exempelvis som miljökonsult) och nu känner dig redo att axla ett helhethetsansvar för projekten.

I Sverige är bolaget i sin linda med en liten organisation som nu är under stark tillväxt. Vi lägger därför extra stor vikt på dina personliga egenskaper och att du uppskattar den entreprenöriella andan som finns i bolaget.

Som person är du kommunikativ och relationsskapande i din natur. Du trivs med många kontaktytor och koordinering som kräver god analytisk förmåga och struktur. Du visar på stort driv och engagemang.

Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.

Vi som arbetar på Zephyr är entusiastiska och glada över att arbeta med förnybar energi och bidra positivt till vår miljö och klimatet. Vi hoppas givetvis att du som söker jobb hos oss känner likadant för denna framtidsbransch!

Vad vi erbjuder

Vi erbjuder en arbetsmiljö med mycket kunniga, engagerade, hjälpsamma och trevliga kollegor. I Norge är vi en av marknadens största aktörer med en stark och långsiktig ägarstruktur. Du har nu möjligheten att i tidigt skede få vara med och bidra till vår tillväxt på den svenska marknaden i en bransch i medvind!

Din ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Zephyr med Jerrie. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Frida Garding Lindstrand 072- 333 01 49, frida.lindstrand@jerrie.se eller Martin Dahlberg 076- 317 07 41, martin.dahlberg@jerrie.se.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt! Sista ansökningsdag är den 1 december, men tjänsten kan komma att tillsättas tiigare.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som

Nedan visas andra jobb i Göteborg som .

VA-projektör till Water i Göteborg!

Läs mer Okt 12
Vi erbjuder dig möjligheten att använda dina kunskaper inom VA-projektering för att tillsammans med nyfikna, lösningsorienterade och engagerade kollegor få utveckla dig i en affärsinriktad roll med internationell prägel. Som VA-projektör kommer du även arbeta med klimatanpassning samt hållbarhetsutveckling.
Vi söker nu dig som har några års erfarenhet som VA-projektör och som tilltals av det kundfokus, variation och innovation som präglar konsultbranschen. Till din hjälp har du engagerade kollegor med lång erfarenhet och en organisation vars expertis sträcker sig över en mängd teknikområden. Om du är vår nya VA-Projektör - klicka på knappen ”Apply” nedan.

Inviting bright minds
Vill du utveckla din expertis i en öppen, samarbetsinriktad och inspirerande kultur? Vill du vara med och arbeta för en hållbar framtid? Med våra intressanta projekt och kreativa lösningar strävar vi efter att utveckla vår bransch. Du kommer bli en del av ett globalt företag med en stabil tillväxt sedan starten 1945 som fortfarande präglas av våra grundares värderingar att bidra till ett bättre samhälle. Med teknik skapar vi tillsammans nytta för människan, natur och samhälle.
Du kommer att tillhöra enheten Water Infrastructure and Climate Adaptation (WICA) i Göteborg. WICA finns med ca 120 konsulter representerade i Stockholm, Uppsala, Göteborg, Malmö, Linköping/Norrköping och Sundsvall. Du kommer att vara en del av vår verksamhet inom vattenresurser, dricksvatten- och avloppsvattenrening, ledningsnät för vatten och avlopp, dagvattenfrågor samt klimatanpassningsfrågor.
Hos oss kommer du ha möjligheter att arbeta både nationellt och internationellt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Detaljprojektering av VA-ledningar och anordningar med hållbarhet i fokus.
Arbeta i tidiga skeden med systemhandling eller förprojektering.
Ta fram kompletta förfrågningsunderlag enligt AMA-Anläggning.


Utvecklas tillsammans med oss
När du blir en del av Ramboll kommer vi att göra vårt bästa för att stötta dig i din personliga och professionella utveckling. För att lyckas i den här rollen tror vi att du har:
Minst 3 års erfarenhet av VA-projektering
Högskoleutbildning inom VA, samhällsbyggnad eller likvärdig utbildning
Ett prestigelöst, positivt och hjälpsamt förhållningssätt
Goda kunskaper i Cad och civil 3D
Du talar och skriver flytande svenska och engelska
God förmåga att hitta nya lösningar, utmana dig själv och se nya affärsmöjligheter som kan resultera i nya projekt

Du är en person som använder dina analytiska färdigheter, din perception och ditt holistiska synsätt för att möta våra kunders behov och skapa största möjliga värde. Genom att kombinera teknik och design knyter du ihop trådarna i våra projekt och bidrar konkret till vår affär. Du är flexibel och har lätt att ta in nya perspektiv och externa insikter. För att du ska prestera på topp och behålla ditt engagemang krävs ett förtroendeingivande och tillitsfullt ledarskap där du får erkännande för dina prestationer.

Välkommen till Ramboll Water
På Ramboll har vi ett globalt team med några av världens bästa vattenkonsulter som säkerställer en hållbar utveckling av vårt samhälle. Vi hjälper våra kunder med deras största utmaningar när det gäller att hantera vatten och vi garanterar plats för både människor och natur. Våra kärnområden omfattar klimatförändring och landskapsutveckling, säkerställande av rent dricksvatten, hantering av avloppsvatten och industriellt vatten, vattenförsörjning och resurser samt infrastruktur.

Ramboll i Sverige
Ramboll är ett av Sveriges största teknik-, design- och konsultföretag med fler än 2000 experter på 30 kontor över hela landet. Hos oss kan du bidra med innovativa och hållbara lösningar till nytta för människa, natur och samhälle. Vårt engagemang för hållbarhet innefattar även fokus på hållbara medarbetare och vi arbetar därför ständigt med frågor kopplade till ledarskap, hälsa, säkerhet och en god balans mellan arbetsliv, familjeliv och fritid.

Din ansökan
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Bifoga ditt CV och personliga brev som beskriver varför du är rätt person för det här jobbet. Vi ser fram emot din ansökan senast 2023-11-12.

Ansök nu

Projektör inom fjärrvärme/fjärrkyla

Läs mer Jun 2
Företagsbeskrivning
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle.
Vi är 19 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.


Jobbeskrivning
Vill du ha ett varierat arbete där du får jobba med projekt inom energisidan? Avdelningen för Energisystem inom Process Industries i Göteborg söker nu dig som vill vara med på den resan och bidra till vår fortsatta framgång!
För oss på AFRY är det viktigt att arbeta hållbart i allt vi gör. Med allt högre krav på minskad miljöpåverkan i vårt samhälle är energisystem som fjärrvärme, fjärrkyla och gas en nyckel för att uppnå detta mål. I rollen som projektör erbjuds du ett varierat arbete även när det gäller storlek och placering på projekt. Vi anlitas både i större och mindre projekt mot energibolag lokalt och i övriga Sverige och Norden. För att få bästa lösning för alla projekt tillsätter vi rätt projektör beroende på intresse och livssituation.
Vi försöker alltid anpassa rollen så att den passar den enskilde medarbetaren! Gruppen består just nu av ett 10-tal projektörer i Göteborg som jobbar tätt med de andra grupperna inom Process Industries-området; processingenjörer, rörkonstruktörer, projektledare och byggledare.
Vi en stor spelare på marknaden som får in många intressanta projekt som vilket gör att vi nu har möjlighet att utöka gruppen med ytterligare seniora projektörer samt ser på sikt möjligheter för en mer junior projektör att växa med oss öppnar därför för att ta emot ansökningar även från dig med något kortare erfarenhet.
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid | Placeringsort: Göteborg | Lön: Efter överenskommelse


Kravspecifikation
Vi söker primärt dig som har ca 3-5 års erfarenhet av konstruktionshandläggning samt självständig projektering inom fjärrvärme eller fjärrkyla. En annan möjlig bakgrund är att komma från VA-projektering om man har god anläggningskunskap.
Vi söker någon som varit med i projekt av olika storlekar från upphandlingsfas till längre fram i projektet där man kommit kontakt med entreprenörs sidan. Självklart har du bra CAD-vana och erfarenhet av något konstruktionsberäkningsverktyg men vi ser framförallt värdet av att du under dina yrkesverksamma år har skaffat dig bra insikt i branschen och framdrift av projekten. Är du väl bevandrad i AMA är det en stor fördel.
I grunden har du troligen en högskole- eller civilingenjörsutbildning, förslagsvis V/M eller ekosystemteknik eller motsvarande i grunden, men har du varit längre i branschen kan din utbildningsbakgrund vara någon annan.
För oss är det viktigt att alltid prioritera att vara en bra kollega och respektera varandra – vi vill ha en grupp med många olika typer av individer och bakgrunder så vi kan komplettera och lära oss av varandra. Som senior kan du t.ex. sitta som uppdragsledare eller projekteringsledare där du får möjlighet att vara vägledare till yngre medarbetare. Därför är det viktigt att du som senior är öppen för att dela med dig av dina kunskaper och att du som junior är nyfiken och vill lära dig.
Oavsett hur lång erfarenhet du har tycker vi det är viktigt att du trivs och har roligt på jobbet och lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper. Flexibel, strukturerad och bra på att hantera flera projekt samtidigt är även egenskaper som kommer gör att du lyckas riktigt bra i rollen. Hos oss kommer din förmåga att självständigt driva ditt arbete men också samarbeta med andra för att möta deadlines vara viktig. Du som är social och trivs med många kontaktytor både internt och externt kommer trivas hos oss och i rollen som konsult!


Ytterligare information
Vi erbjuder dig en flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar då vi förstår att allas liv ser olika ut och vikten av att ha en god balans mellan jobb och fritid. På AFRY delar vi en stark kultur som präglas av att dela kunskap och kompetensutveckling i form av interna och externa utbildningar samt individuella utvecklingsplaner.
Utöver detta erbjuder vi dig generöst årligt friskvårdbidrag, företagshälsovård, tjänstepension samt tillhörighet i vår fantastiska personalförening Club AFRY. Här anordnar vi roliga aktiveter så som skidresor, handledda träningstillfällen, stuguthyrning, gästföreläsningar och mycket, mycket mer!
AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer och vi vill gärna visa dig varför!
Kontakt för ytterligare information
För frågor kontakta sektionschef Tomas Svanlund:
Tomas.svanlund@afry.com
+46 10 505 30 63
Sista ansökningsdag: 2023-09-30
Rekryteringsprocessen tar en paus under sommarsemestern och återkoppling gällande din ansökan väntas ske efter v.33. Tack för ditt tålamod. Vi önskar dig en trevlig sommar!


AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society.

Ansök nu

VA-projektör till Water i Göteborg!

Läs mer Jul 5
Job Description
Vi erbjuder dig möjligheten att använda dina kunskaper inom VA-projektering för att tillsammans med nyfikna, lösningsorienterade och engagerade kollegor få utveckla dig i en affärsinriktad roll med internationell prägel. Som VA-projektör kommer du även arbeta med klimatanpassning samt hållbarhetsutveckling.
Vi söker nu dig som har några års erfarenhet som VA-projektör och som tilltals av det kundfokus, variation och innovation som präglar konsultbranschen. Till din hjälp har du engagerade kollegor med lång erfarenhet och en organisation vars expertis sträcker sig över en mängd teknikområden. Om du är vår nya VA-Projektör - klicka på knappen ”Apply” nedan.

Inviting bright minds
Vill du utveckla din expertis i en öppen, samarbetsinriktad och inspirerande kultur? Vill du vara med och arbeta för en hållbar framtid? Med våra intressanta projekt och kreativa lösningar strävar vi efter att utveckla vår bransch. Du kommer bli en del av ett globalt företag med en stabil tillväxt sedan starten 1945 som fortfarande präglas av våra grundares värderingar att bidra till ett bättre samhälle. Med teknik skapar vi tillsammans nytta för människan, natur och samhälle.
Du kommer att tillhöra enheten Water Infrastructure and Climate Adaptation (WICA) i Göteborg. WICA finns med ca 120 konsulter representerade i Stockholm, Uppsala, Göteborg, Malmö, Linköping/Norrköping och Sundsvall. Du kommer att vara en del av vår verksamhet inom vattenresurser, dricksvatten- och avloppsvattenrening, ledningsnät för vatten och avlopp, dagvattenfrågor samt klimatanpassningsfrågor.
Hos oss kommer du ha möjligheter att arbeta både nationellt och internationellt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Detaljprojektering av VA-ledningar och anordningar med hållbarhet i fokus.
Arbeta i tidiga skeden med systemhandling eller förprojektering.
Ta fram kompletta förfrågningsunderlag enligt AMA-Anläggning.


Utvecklas tillsammans med oss
När du blir en del av Ramboll kommer vi att göra vårt bästa för att stötta dig i din personliga och professionella utveckling. För att lyckas i den här rollen tror vi att du har:
Minst 3 års erfarenhet av VA-projektering
Högskoleutbildning inom VA, samhällsbyggnad eller likvärdig utbildning
Ett prestigelöst, positivt och hjälpsamt förhållningssätt
Goda kunskaper i Cad och civil 3D
Du talar och skriver flytande svenska och engelska
God förmåga att hitta nya lösningar, utmana dig själv och se nya affärsmöjligheter som kan resultera i nya projekt

Du är en person som använder dina analytiska färdigheter, din perception och ditt holistiska synsätt för att möta våra kunders behov och skapa största möjliga värde. Genom att kombinera teknik och design knyter du ihop trådarna i våra projekt och bidrar konkret till vår affär. Du är flexibel och har lätt att ta in nya perspektiv och externa insikter. För att du ska prestera på topp och behålla ditt engagemang krävs ett förtroendeingivande och tillitsfullt ledarskap där du får erkännande för dina prestationer.

Välkommen till Ramboll Water
På Ramboll har vi ett globalt team med några av världens bästa vattenkonsulter som säkerställer en hållbar utveckling av vårt samhälle. Vi hjälper våra kunder med deras största utmaningar när det gäller att hantera vatten och vi garanterar plats för både människor och natur. Våra kärnområden omfattar klimatförändring och landskapsutveckling, säkerställande av rent dricksvatten, hantering av avloppsvatten och industriellt vatten, vattenförsörjning och resurser samt infrastruktur.

Ramboll i Sverige
Ramboll är ett av Sveriges största teknik-, design- och konsultföretag med fler än 2000 experter på 30 kontor över hela landet. Hos oss kan du bidra med innovativa och hållbara lösningar till nytta för människa, natur och samhälle. Vårt engagemang för hållbarhet innefattar även fokus på hållbara medarbetare och vi arbetar därför ständigt med frågor kopplade till ledarskap, hälsa, säkerhet och en god balans mellan arbetsliv, familjeliv och fritid.

Din ansökan
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Bifoga ditt CV och personliga brev som beskriver varför du är rätt person för det här jobbet. Vi ser fram emot din ansökan senast 2023-08-31.

Ansök nu

BIM-samordnare

Läs mer Jun 13
Företagsbeskrivning
AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.


Jobbeskrivning
Vi har en gruppering inom BIM-/Datasamordning som arbetar med digital projekthantering och dokumenthanteringssystem som ska fortsätta att utvecklas för att ligga i framkant och kunna möta kunders nya krav och önskemål. Inom AFRY:s projekt ingår våra konsulter i en supportorganisation som stödjer uppdragsledningen, teknikansvariga och projektörer att följa projektets krav och metoder. Vi tar fram mallar, standarder, arbetssätt samt utbildar, supportar och samordnar inom projekten. Gruppen tillhör sektionen Project Management West.


Det finns nu ett behov av att rekrytera ytterligare BIM-samordnare för att bemanna våra projekt.


Kravspecifikation
Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet som BIM/modellsamordnare eller som idag jobbar som projektör och vill ta ett steg mot samordning. Som person gillar du att jobba i team, är utåtriktad, har en stark drivkraft och är ambitiös samt delar med dig av din kunskap. Vi tror att du drivs av digitalisering, effektivisering och viljan att vara med i ett team som kan skapa enastående lösningar för våra kunder. Du är tekniskt intresserad samt är öppen för nya metoder och programvaror där vi kan hitta processer och metoder som gör att uppdragens dataflöden och informationshantering blir tydligare och bättre.
Vi tror du besitter kompetens inom några av följande programvaror:
Novapoint, Civil 3D, Revit, Tekla Structures, Microstation
Projectwise
Quadri, Trimble Connect, Navisworks, Navigator



Vi ser gärna att du har akademisk examen eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt samt goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.


Ytterligare information
Hos oss på AFRY får du tillgång till närmare 19 000 kollegor som är riktigt duktiga inom sina specialistområden och vår förhoppning är att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig. Vi vill få våra medarbetare att trivas och utvecklas genom tydliga kompetensutvecklingsprogram som anpassas efter varje person.
Vi vet också att medarbetare som mår bra, både fysiskt som psykiskt, är den viktigaste framgångsfaktorn. Därför är vi måna om en god arbetsmiljö och balans mellan arbete och fritid. Vi vill vara din ideala arbetsgivare, oavsett fas i livet, och vi förstår vikten av en fungerande helhet. För alla våra medarbetare erbjuder vi en modern arbetsplats i ett globalt sammanhang med både framåtanda och trygghet.
Sista ansökningsdag: 2023-07-31
Kontaktuppgifter för frågor:
Pedram Tahmoury, Team Leader BIM
072 205 23 68
Pedram.tahmoury@afry.com
AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society.

Ansök nu

VVS-projektör med erfarenhet av totalentreprenader

Läs mer Dec 8
Företagsbeskrivning
AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi hjälper våra kunder att utvecklas inom hållbarhet och digitalisering. ?
Vi är 19 000 hängivna experter inom områdena infrastruktur, industri och energi, som arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer.?


Jobbeskrivning
På AFRYs VVS-avdelning i Göteborg arbetar vi med alla skeden i byggprocessen, förstudier, kalkyler, projektering av VVS-anläggningar. Projekten är ofta teknikintensiva, stimulerande och utmanande.
För att möta den ökande efterfrågan ser vi ett behov av att utöka vår kompetens att arbeta inom totalentreprenader och projekt i samverkan med kunden. Därför behöver vi dig som har några års erfarenhet inom just denna entreprenadform.
Du kommer ansvara för att leda och utveckla projekteringsuppdrag mot totalentreprenader med ansvar för utförande och ekonomi. Rollen innebär också att du kommer leda mer juniora medarbetare.
Du är också delaktig i avdelningens marknadsföring och har visst kundansvar. Meriterande är ifall du idag har egna kundkontakter och på så sätt kan bidra till att utveckla detta tjänsteområde ytterligare.


Kravspecifikation
Vi ser att du har erfarenhet inom VVS-branschen som projektör med tyngdpunkten på totalentreprenader. Vi tror att du är civilingenjör, högskoleingenjör eller har motsvarande eftergymnasial utbildning alternativt förvärvat motsvarande kunskaper i arbetslivet.
Du arbetar idag självständigt med projektering och uppdragsledning som konsult eller projektledare.
Som person värdesätter vi egenskaper som självgående, initiativtagande och effektiv. Du ser samarbete som en förutsättning för att nå resultat.
Vidare tror vi att du trivs i en dynamisk och fartfylld miljö som präglas av stark tillväxt. Du gillar utmaningar samt har en naturlig fallenhet för att skapa långa och hållbara relationer med kollegor och kunder. Problemlösning är för dig en naturlig del i jobbet och du deltar gärna i tekniska diskussioner i uppdragen.
Även om vi är ett internationellt företag, är det ett krav att du behärskar det svenska språket muntligt såväl som i skrift för att svara mot våra kunders behov. I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet.


Ytterligare information
Nu har vi beskrivit hur vi tror att rätt kandidat är. Är du den vi beskriver ovan eller har du en annan bakgrund och personlighet som du tror kommer att göra succé i rollen som VVS-projektör? Skicka i så fall in din ansökan där du övertygar oss om att du är rätt person för jobbet!
Sista ansökningsdag är den 2023-01-25
Kontaktuppgifter för frågor
Kristian Friman, Sektionschef
+46 10 505 30 82
kristian.friman@afry.com
AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Jerrie AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Jerrie AB .

Solution Architect till Ewellix, Göteborg

IT-arkitekt/Lösningsarkitekt
Läs mer Apr 25
Nytt
Ewellix is a global innovator and manufacturer of linear motion and actuation solutions used in assembly automation, medical applications and mobile machinery. Ewellix has 16 sales units and six factories. External net sales are approximately 250 EUR million and we employ around 1 250 people. Ewellix is headquartered in Gothenburg, Sweden and is owned by the Schaeffler Group.

Om rollen

Du kommer att agera som den tekniska system- och integrationsexperten och ge rekommendationer och designförslag för utvecklingsdesign, systemarkitektur och systemgränssnitt. Du är ansvarig för att identifiera och inkorporera både tekniska och funktionella krav för nya behov. Du kommer också fungera som ägare av business applications arkitektoniska dokumentation, lösningar och tekniska road maps samt säkerställa den pågående arkitektoniska styrningen av ERP- och relaterade systemmiljöer.

Ewellix verkar i en systemmiljö med växande integrationskomplexitet, där du kommer att ta ledningen i hanteringen av systemintegrationsportföljen, bestående av både intern system-till-system-kommunikation och EDI-transaktioner med externa parter. Detta kräver bland annat implementering och underhåll av gränssnittsstandardformat och samordning med externa parter och leverantörer. Som Solution Architect säkerställer du även att den tekniska infrastrukturen som används för att driva business applications av externa molntjänstleverantörer är anpassad till funktionella krav och att organisationens krav på tillgänglighet och prestanda uppfylls. Ewellix är ett globalt företag så resor över flera kontinenter kan komma att bli aktuellt.

Du kommer utgå från huvudkontoret, cirka 8 minuter från Göteborgs centralstation. Som Solution Architect kommer du ha en av nyckelrollerna i Business application-teamet och rapportera till CIO, Linda Andersson.

Vem du är

Du har en master- eller kandidatexamen i datavetenskap (eller motsvarande) och erfarenhet från en liknande roll eller som programmerare, redo att ta dig an din nästa utmaning. Vi tror att du har djup kunskap och praktisk erfarenhet av att konfigurera och utforma ERP-lösningar (främst Infor M3) och andra relaterade system som BI, CRM, EDI/Systemintegration och e-handel. Du har förståelse och kunskap om tillämpliga metoder som t.ex. ITIL, PM3, Togaf och Lean. Vår organisation kommunicerar på engelska, men andra språkkunskaper är starkt meriterande.

Som person är du kommunikativ och kombinerar det med en god förmåga av detaljerad problemanalys och du är duktig på att driva innovativa och pragmatiska lösningar på komplexa problem. Du bidrar gärna till att förenkla och standardisera arbetsprocedurer och fungerar som den tekniska systemexperten för affärssystemsmiljön. Med ett positivt sinne och mycket energi värdesätter du att arbeta tillsammans med kollegor och att gemensamt uppnå utmanande mål i en föränderlig miljö.

Vi ser fram emot din ansökan. Denna rekryteringsprocess hanteras av Jerrie. Välkommen att söka tjänsten genom att skicka in ditt CV och personliga brev. Vi använder oss av löpande urval. För frågor, kontakta gärna Jonna Berglöv, jonna.berglov@jerrie.se.

Ansök nu

Projektledare till LIMAB, Göteborg

Civilingenjör, konstruktion, elektronik
Läs mer Apr 22
LIMAB utvecklar, tillverkar och säljer beröringsfri mätutrustning baserad på laserteknologi till industriella applikationer. Försäljningen har ett stort internationellt fokus med en exportandel om ca 90%. Företaget är ett av de ledande inom sitt område med dotterbolag i USA, Tyskland och Storbritannien. LIMAB ingår sedan 2021 i koncernen Dacke Industri, ett Nordstjernan-bolag. 

Om tjänsten

Som Projektledare ingår du i vår avdelning System Development som har hand om alla kundprojekt, utveckling av mjukvara/mekanik/el samt service och support. Det här är en koordinerande roll där du har eget ansvar för dina kundprojekt (systemordrar) som kommer in från säljavdelningen. Efter övertagandet från säljarna ansvarar du för alla delar i projektet dvs. beredning, planering och uppföljning. Du kommer fungera som spindeln i nätet och ha mycket kontakt med både dina interna kollegor och externa kunder fram till dess att projekten är godkända och går i mål.



Tjänsten kräver ingen erfarenhet av projektledning sedan tidigare. Här får du chans att växa in i rollen. Det viktiga är din personlighet, ditt driv, ditt fokus på kunden och din tekniska förståelse. Du utgår från LIMAB:s huvudkontor i Almedal och rapporterar till chef för System Development, Robert Wiik. I den här tjänsten kommer du till exempel att:

Projektleda flertalet kundprojekt parallellt - både standard och kundanpassade system
Ansvara för projekten från ordergenomgång till projektavslut
 Följa upp deadlines
Ha mycket kontakt med internationella kunder över mail, Teams och telefon.
Säkerställa att nödvändiga resurser (mjukvara/elektronik/mekanik) finns tillgängliga
Ge slutligt godkännande att leverans får ske


Vi söker dig som

har en teknisk examen från gymnasiet eller yrkeshögskola eller som är högskoleingenjör. Grundläggande kunskaper inom el/elektronik/mekanik är ett krav då det är en betydande del av våra systemleveranser. Vi tror att du har arbetat mot industri ett par år efter avslutade studier med fördel inom elektronik, automation, mekanik eller nätverk & datorkommunikation mot industri. Vi ser gärna att du är van vid att ha mycket kundkontakt. Om du har arbetat som projektledare är det starkt meriterande. Du är obehindrad i det svenska och engelska språket i tal och skrift.

För att trivas i den här rollen ser vi att du är en engagerad och kommunikativ lagspelare. Detta då det kommer vara mycket kontakt och dialog med både interna kollegor och våra externa kunder. Du har ett stort tekniskt intresse och är nyfiken på att förstå hur olika system och produkter fungerar. Du är självgående, strukturerad i ditt arbete och tar gärna egna initiativ inom ramen för din tjänst.

Vi erbjuder dig

möjlighet att få ta ett stort eget ansvar över att koordinera dina tilldelade projekt och du kommer få jobba med spännande teknik och kunder som befinner sig över hela världen. Vi har ett gott anseende i branschen, starka värderingar och en härlig laganda. Vi är under stark tillväxt.

Din ansökan

I den här rekryteringen samarbetar LIMAB med Jerrie. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Jonna Berglöv på jonna.berglov@jerrie.se. Du ansöker med bifogat CV och personligt brev (där du anger varför du är intresserad av tjänsten och på vilket sätt du tror att du skulle passa i rollen som projektledare) på jerrie.se. Urval sker löpande så ett tips är att söka tjänsten så snart som möjligt, dock senast den 13 maj.

Ansök nu

Key Account Manager RTI Group, Gothenburg

Key account manager
Läs mer Mar 20
RTI is a world-leading manufacturer of quality assurance (QA) solutions for diagnostic radiology. In 1981, RTI invented the first X-ray QA systems and since then, innovation has been at the heart of our corporate philosophy. Our comprehensive independent QA solutions allow medical physicists and service engineers across the world to ensure that X-ray units in all modalities are optimized and safe. RTI’s X-Ray QA hardware and software are used by hospitals, manufacturers of X-ray equipment, service companies and government authorities worldwide, across all different modalities, including R/F, dental, CT, mammography, interventional and surgery (C-arms). With design, manufacturing and calibration services carried out in Sweden, RTI has sales offices in America, Asia and Europe and is represented by up to 100 distributors worldwide. For more information, visit www.rtigroup.com

We are currently seeking a Key Account Manager for EU and Asian Pacific to join our Sales team in Gothenburg, Sweden.

Medical X-ray diagnostics is a very powerful technology. Therefore, it must be quality assured (QA) on a regular basis. RTI develops and sells the most advanced hardware and software solutions for QA of medical X-ray diagnostics. Our mission is to let people benefit from medical X-ray safely.

About the role

As a Key Account Manager, you will be responsible for managing sales to key customers in Europe and Asia Pacific. You will work closely with the VP of Sales, the Sales team, and RTI distributors to develop and execute strategic customer plans, grow new business, and maintain existing accounts. You will also be part of the Sales management team and report to the VP of Sales. You will be expected to travel 3 days per week to meet with customers and prospects in the field, and also participate in annual exhibitions.

Independently schedule and establish your customer meetings for active presence with clients.
Identify new customers and business opportunities as well as manage existing customer base in Europe and Asia Pacific.
Independently participate in customer visits to maintain close ties and connections with key decision makers for the relevant areas.
Build long-term relationships with customers and execute sales via RTI distributors.
Drive and be responsible for price and terms negotiations and act as a demander.
Establish frameworks for agreements with customers.
Actively collaborate with colleagues around the world.


About you

We believe you have a bachelor’s degree in engineering, business, or a related field. You have at least 5 years of experience in sales, business development, or account management, preferably in the medical device industry or High-tech industry with durable products. To be successful you have a proven track record of achieving sales targets and growing key accounts via channels as distributors and partners. You are fluent in English and preferably one other European or Asian language and have a willingness to travel extensively within Europa and Asia Pacific.

As a person we believe you are highly result oriented and have strong analytical, problem-solving, and decision-making skills. Your technical knowledge and experience make it easy for you to communicate with our customers and achieve results. Furthermore, you must have ability to work independently and collaboratively in a fast-paced environment. Working in a technical and international custom oriented environment is where you thrive!

Application

In this recruitment RTI Group is working together with Jerrie AB. If you want to know more about the role, or the process, please contact recruiting consultant Karin Kvist, karin.kvist@jerrie.se . Don’t wait with your application, we interview on an ongoing basis and the recruitment will be open until the position is filled.

Ansök nu

Chef Personalplanering och Trafikledning till Vy Buss, Göteborg

Trafikchef
Läs mer Apr 11
Vygruppen är en nordisk transportkoncern med ca 12 500 anställda och en årlig omsättning på ca 16 miljarder SEK. Vy bidrar till samhällsnytta genom att erbjuda attraktiva kollektivtrafiklösningar på ett hållbart sätt med visionen "Vy gör det enkelt att välja miljövänligt". Vi uppnår det genom att ge våra kunder goda upplevelser varje dag, vara branschledande inom innovation, vara effektiva och pålitliga i allt vi gör genom våra engagerade och kundorienterade medarbetare. Vy har verksamhet inom tåg, bussar, gods, spårvagn, mobilitetslösningar och turism i Norge och Sverige. Läs mer på www.vy.se

Rollen

Som Chef för Personalplanering och Trafikledning i Väst är du närmaste chef för två härliga team med fullt personalansvar. Personalplanering och Trafikledning är två viktiga servicefunktioner och utgör ett stöd för våra förare och depåer, denna roll leder och fördelar arbetet i de båda avdelningarna. Funktionerna samverkar dagligen med våra depåer för att säkerställa kundnytta, driftsäkerhet och effektivitet i vår leverans i enlighet med våra trafikavtal. Trafikledningen fungerar tillika som arbetsledare för förare i trafik. Såväl trafikledning som personalplanering skall kännetecknas av proaktivitet, kostnadseffektivitet och beakta lagar och avtal, inte minst kring kör och vilotider samt arbetstidsregler.

Rollen innebär också samverkan med andra närliggande funktioner och att proaktivt verka för ständiga förbättringar i enlighet med Vy Buss värderingar och avdelningarnas mål, allt för att främja positiva synergieffekter.

Rollen rapporterar till Affärschefen Väst och ingår i Affärsområde Västs ledningsgrupp. Båda teamen är stationerade på vårt servicekontor på Polhemsplatsen i centrala Göteborg.

Vad kommer du som Chef för Personalplanering och Trafikledning i Väst att göra?

Operativt ansvar: Du kommer att ha det övergripande ansvaret att säkerställa att medarbetarna i dina team trivs och har en väl fungerande arbetsmiljö. Detta innebär att du kommer att ha en hands-on roll och vara involverad i verksamhetens dagliga drift.



Strukturerad ledare: Vi letar efter en ledare som verkligen brinner för att arbeta med personal samt förstår hur det är att leda en intern servicefunktion. Du bör vara en strukturerad och organiserad ledare och ha förmågan att hantera komplexa arbetsflöden och säkerställa att resurser och processer optimeras för att uppnå effektivitet och kundnöjdhet.

Du behöver ha förmågan att planera, prioritera och delegera uppgifter inom teamet. Du verkligen brinner för ledarrollen och personalansvar. Vi ser gärna att du vill vara en närvarande ledare såväl fysiskt på vårt fina servicekontor i Göteborg som att du gärna besöker våra depåer.

Det är viktigt att du kan bygga starka relationer och upprätthålla en hög nivå av kommunikation för att säkerställa att vi levererar enastående service och resultat.

Ansvar och arbetsuppgifter

Leda, utveckla och fördela arbetet på Trafikledningen och inom Personalplaneringen i Väst
Framtagning och uppdatering av rutiner
Delta i möten med uppdragsorganisation
Rapportering till huvudman
Vid behov gå in som operativ trafikledare och/eller personalplanerare
Säkerställa personalbalans på? trafikledning och personalplanering
Rekrytering samt introduktion av nya medrabetare
Ansvarig för medarbetar- och lönesamtal samt kompetensutvecklingsplaner för medarbetare
Kontinuerliga dialoger och återkopplingar med medarbetare samt rehabutredningar
Driva verksamheten effektivt inom budgeterade ramar i enlighet med Vy Buss värderingar och mål
Följa upp verksamhetens nyckeltal och löpande analysera orsaker till utfall och genomföra korrigerande åtgärder för att uppnå målen
Följa upp, utreda och återkoppla eventuella avvikelser samt att de rapporteras in, utreds och följs upp för åtgärd


För att lyckas i rollen

Tidigare arbetat i en ledande roll med personalansvar, rekrytering, arbetsmiljöansvar osv.
Flexibel problemlösare med riktigt god initiativförmåga
Noggrann och ansvarstagande
Tidigare erfarenhet av att leda en servicefunktion av något slag är meriterande
Förmåga och vilja att arbeta i team och coacha team mot gemensamma mål och satta deadlines
God datorvana, däribland hantering av office paketet


Vi söker dig som är en

Proaktiv, ödmjuk och kommunikativ ledare med ett starkt fokus på människor. Du är positiv och har en förmåga att arbeta väl med andra och får dina kollegor och anställda att vilja göra sitt absolut bästa varje arbetsdag. Du är också noggrann och efterlever regelverk och rutiner och är mån om att helheten fungerar väl där ”laget går före jaget”.

Som ledare är du coachande, tydlig och trygg. Du har också förmåga att motivera teamet på ett pedagogiskt sätt för att nå de mål som verksamheten har. Om du är redo att ta dig an denna utmaning och tror att du har vad som krävs för att bli en framgångsrik ledare för dessa team, tveka inte att ansöka. Vi ser fram emot att välkomna dig till Vy Buss!

Varför Vy?

Vi är ett större företag som fortfarande har kvar känslan av vi är ett litet familjeföretag. Efter en väl anpassad introduktion och mentorskap erbjuder Vy Buss utvecklande arbetsuppgifter i stimulerande miljö. Du deltar i Vy ledarprogram. Våra värderingar är vägledande och syftar till att skapa kundglädje genom ansvar och samspel. Vi drivs av att göra det enkelt att resa hållbart med oss.

”Det är världens bästa grupper man skall leda!”

”Du kommer att bli en del av ett engagerat och härligt team!”

Ansökan

Du får gärna höra av dig till Igor Glavan om du vill veta mer om din framtida tjänst, igor.glavan@jerrie.se, 0701–765828.

Välkommen med din ansökan, annonsen är öppen tills tjänsten är tillsatt men ser gärna din ansökan så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Ansök nu

Management Coordinator, Volvo Group Real Estate

VD-sekreterare
Läs mer Apr 18
Whether our people work in an office, factory, warehouse, customer center, or dealership, in Volvo Group Real Estate we create work environments where people thrive, every day. It is our ambition to create industry-leading work environments, secure an optimized property portfolio and deliver high-quality services and projects.

We are a global team of about 300 real estate professionals, acting as true business partners to all our stakeholders. We support Volvo Group in 60 different countries and more than 600 sites, throughout the entire property lifecycle, from acquisition to divestment. We believe we can always learn and improve, and we know this is best done together. 

About the position

In this position you will work side by side with our Senior Vice President and the Executive Management Team. Responsibilities include the proactive ownership (and safe guarding) of a busy top executive calendar and to coordinate complex meetings and projects by working directly with key stakeholders. For sure, you need a proven ability to plan ahead and manage time effectively. Not one day is the same and we promise you an exciting and developing job. Occasional travelling will be required.

You will help with reading, researching and routing correspondence; drafting letters and documents; collecting and analyzing information; manage travel arrangements and events and ensure that all duties are completed in an organized and timely manner. You are sharp when taking meeting minutes and you are an excellent user of digital tools and systems. You have an innovating mindset and enjoy inventing new and efficient way of working. 

This is a great opportunity if you would like to develop leadership skills together with senior leaders in a truly global company. You will be an active member of the Real Estate Executive Management Team (REMT) and you report to the SVP Group Real Estate.



Who are you?

To be successful in this role we believe that:

You are a good listener with high integrity; transmitting information accurately and understandably.
You are flexible; you enjoy performing a wide range of tasks, responding to changes in direction and priorities, accepting new challenges, responsibilities and assignments.
You pay attention to details and possess a high level of professionalism; you deal directly and forthrightly with all stakeholders.
You are good at planning and to organize; you anticipate and draw inferences about the future and structure resources and actions in a logical manner by taking the lead.
You are well advanced within the area of Digital & IT and can easily handle different digital communication channels and tools (such as: Office 365, Teams, SharePoint, OneNote, PowerPoint etc.)
You have a university degree.


As we are a truly global and diverse company you also need great communication skills in English.

Are we a perfect match?

Do you recognize yourself in what is described above? Well, then we want you to be part of our team! We can’t promise you an effortless job, but we can promise you some really skilled colleagues and some truly exciting challenges to work with. You will work in a global environment that provides development opportunities, both professionally and personally.

At Volvo Group we want you to prosper and be happy, because when you succeed, we succeed. We are eager to learn from you and you will get fantastic opportunities to learn and develop with us. So, if you are a person who is ready to take some actions - then we are hoping to hear from you! 



At Group Real Estate we are actively working to establish team that will take maximum advantage of the strength inherent in differences in knowledge, experience, age, gender and nationality, etc. We find that well balanced working groups increases group dynamics, creativity and new approaches to solutions.



Application

Do you recognize yourself in what is described above? Then we are hoping to hear from you! Please send in your application through our recruitment partner Jerrie as soon as possible. Curious, or any questions? Contact recrutiment consultant Frida Garding Lindstrand, frida.lindstrand@jerrie.se, +46723330149.

Ansök nu

Fastighetsutvecklare Energi & Teknik till Ernst Rosén, Göteborg

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Apr 15
Ernst Rosén är ett av de större privatägda fastighetsbolagen i Göteborg. Med kunden närmast hjärtat utvecklar vi våra hus, kvarter och medarbetare. Vi arbetar medvetet och engagerat för att skapa hållbara värden som gör livet rikare för våra hyresgäster – idag och imorgon.

Rollen

Som Fastighetsutvecklare Energi & Teknik hos Ernst Rosén har du ett övergripande ansvar för att optimera energianvändningen i våra fastigheter och säkerställer att de uppfyller gällande myndighetskrav. Genom ett systematiskt och framsynt arbetssätt analyserar du energi- och mediaförbrukning, tar fram och genomför åtgärdsförslag samt leder underhålls- och investeringsprojekt. Du bidrar till vår hållbarhetsrapportering och är en viktig del i att uppnå våra mål för minskade CO2-utsläpp. I denna roll ansvarar du även för den tekniska utvecklingen och driftsoptimeringen i våra nyproduktionsprojekt, däribland Skanstorget och Götaleden. Du ingår i vårt fastighetsutvecklingsteam och rapporterar till Anders Hellgård som är chef för Fastighetsutveckling.

Dina ansvarsområden:

Media- och energiuppföljning samt ansvar för åtgärdsförslag och genomförande.
Budgetering och prognostisering av driftskostnader för energi och media.
Ansvar för tekniska lösningar och säkerställande av myndighetskrav.
Expertstöd inom organisationen för drift- och teknikfrågor.
Bidrag till hållbarhetsmål och rapportering.    


Vad önskar vi av dig?

Vi söker dig med minst 5 års erfarenhet inom media- och energioptimering i fastighetsbranschen, med god förståelse för fastighetsekonomi och projektledningserfarenhet. Som person ser vi att du är affärsmässig, analytisk och lösningsorienterad med ett starkt engagemang för energifrågor och hållbarhet. Du är en god kommunikatör och ser samarbete som en viktig del i din vardag.



Vi erbjuder

Vi verkar i en spännande bransch där vi har möjlighet att göra skillnad. Vi är en arbetsplats med härlig gemenskap, där vi alla delar uppfattningen om att nyckeln till framgång är att vi gör saker tillsammans och tar vara på varandras unika kompetenser och erfarenheter.

Du erbjuds en varierad arbetsvardag med stor möjlighet till utveckling och där du också är med och utvecklar både bolag och din roll framåt. Vi är en trygg arbetsgivare där våra medarbetares välmående och samarbete är viktiga delar för oss och för vår företagskultur. Vi sitter i vår egen fastighet på Stampgatan i centrala Göteborg.

Om oss

Vår kärnverksamhet är att äga, förvalta och utveckla fastigheter och kvarter, alltid med kunden i fokus. Bolaget grundades 1952 och fjärde generationen är idag verksam i bolaget. Ernst Rosén AB har över 2 200 lägenheter och 61 000 kvm kommersiella lokaler, belägna framför allt i de centrala delarna av Göteborg. Vi har funnits i över 70 år, vilket innebär att vi har stor erfarenhet av att förvalta och utveckla fastigheter för långsiktig hållbarhet. Vi ser relationer som värdefulla oavsett om det är våra kollegor, partners eller våra kunder.

När samhället förändras skapas nya vanor och behov som påverkar kraven på framtidens boende och levnadsmönster. Det är viktigt att vi kan medverka till att de områden där vi har våra fastigheter utvecklas. Det betyder att vi är en betydelsefull aktör i de delar av staden där vi är verksamma och att vi kan göra skillnad. Tillsammans med andra arbetar vi för att skapa ett tryggt, klimatsmart och dynamiskt samhällsklimat där delaktighet och allas lika värde är grundläggande.

Ansökan

Låter detta som ett jobb för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Vid frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Cecilia Jarlsmark på 0723-05 33 43 eller cecilia.jarlsmark@jerrie.se. Du ansöker med bifogat CV på jerrie.se. Urval sker löpande så ett tips är att söka tjänsten så snart som möjligt. Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din LinkedIn-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Ansök nu