Göteborg: Ekonomiassistent med erfarenhet av redovisning

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomiassistent med erfarenhet av redovisning i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-03-08 // Varaktighet: Heltid

Rollen som redovisningsekonom i detta bolag, norr om Göteborg, kan beskrivas som bred, vilket gör att det kommer krävas ingående kunskaper och erfarenhet av att arbeta på en ekonomiavdelning. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader som sedan övergår i en direkt anställning. Du kommer bli en del av en liten ekonomifunktion och jobba tätt ihop med bolagets ekonomichef.

Som redovisningsekonom kommer dina arbetsuppgifter vara löpande redovisning, kund- och leverantörsreskontra och avstämningsarbete. Du kommer jobba med förberedande bokslutsarbete och stötta upp i andra arbetsuppgifter kopplat till ekonomiområdet. När utrymme finns får du gärna fokusera på att utveckla och förbättra nuvarande processer och arbetssätt.

Erfarenhet

Vi söker dig som har arbetat några år som ekonomiassistent och som vill utvecklas vidare inom redovisning. Du uppskattar att arbeta i en bred roll där du får möjlighet att hjälpa till med arbetsuppgifter utöver dina vanliga, samt utvecklas inom, för dig, nya områden. Vi söker i första hand dig som har god systemerfarenhet samt förmågan att sätta dig in i nya systemmiljöer. Det är meriterande om du har erfarenhet av ett större affärssystem sedan tidigare. Utöver detta är du van Excel-användare, tillsammans med övriga Office-program.

Arbetsuppgifter

De huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar:

Ankomstregistrering och bokföring av inkommande fakturor
Huvudansvar för leverantörsreskontran
Kundfakturering
Löpande redovisning/projekredovisning
In- och utbetalningar
Momsdeklaration
Uppdatering av anläggningsregister
Rapportering till myndigheter så som SCB
Avstämningar i samband med månads- och årsbokslut
Avstämningar av löner samt rapportering av arbetsgivaravgifter och skatter i samarbete med lönespecialist
Service och stöd till produktion i ekonomifrågor
Utveckla och kvalitetssäkra rutiner och processer.
Stöttning till ekonomichef i att sammanställa rapporter för verksamheten, bokslut, budgetarbete med uppföljning samt administrativa uppgifter så att det följer företagens riktlinjer.




Din profil

Dina personliga kvalifikationer är viktiga för oss och vår samarbetspartner. För att trivas i rollen och bolaget är det viktigt att du har ett eget driv och en vilja att både bidra och själv utvecklas som person. Du är en person som bidrar till ett trevligt arbetsklimat och som uppskattar en god relation med de närmsta kollegorna, men din nyfikenhet gör också att du är intresserad av andra delar av verksamheten. Som redovisningsekonom är det självklart viktigt att du utför ditt arbete med stor noggrannhet på ett strukturerat och ansvarstagande vis.

Ansökan

Varmt välkommen in med din ansökan! För frågor vänligen kontakta Ellinor Dam på A-Finance, ellinor.dam@afinance.se

A-Talent Finance (f.d. A-Finance) är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vi som arbetar här är själva ekonomer eller har en personalvetenskaplig bakgrund, med mångårig professionell erfarenhet från ekonomiområdet. Det innebär att all vår kunskap och erfarenhet finns samlad inom detta område, liksom hela vårt nätverk.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Redovisningsekonom.

Redovisningsekonom till Carasent

Läs mer Mar 11
Om rollen

Carasent är ett tillväxtorienterat SaaS-bolag inom healthtech som är noterat på Oslobörsen med missionen att öka effektiviteten och kvalitén inom vården. I din roll som Redovisningsekonom hos oss kommer du att jobba tillsammans med samtliga bolag inom koncernen.

Utöver bokföring, kommer du i din roll att löpande vara med och driva utvecklingen samt effektiviseringen av redovisningsfunktionens processer och rutiner. Du kommer vara en del av ett heltäckande ekonomiteam som är drivna och verksamhetsnära samt som drivs av utveckling och samarbete. Du kommer utgå från vårt kontor i Göteborg och rapportera direkt till CFO.

Du kommer bland annat jobba med

- Månads-, kvartals- samt årsbokslut

- Avstämning av konton samt kund och levreskontra

- Moms och skattedeklarationer

- Hålla i kontakten med revisorer, myndigheter och banker

- Inter-Company avstämningar

- Myndighetsrapportering och ta fram statistik

- Lönehantering

- Att utveckla rutiner och processer för din funktion

För att lyckas i den här rollen tror vi att du



Är van att jobba strukturerat med tydliga deadlines och har ett strakt öga för detaljer. Vi tror samtidigt att du har en förmåga att vara lösningsorienterad, är van att planera och prioritera ditt eget arbete samt att du har ett flexibelt förhållningsätt. Detta i kombination med din goda analytiska förmåga gör att du är riktigt vass på att jobba proaktivt och är snabb på att identifiera och lösa problem.

Du har dessutom

- En examen i Business Administration & Economics eller motsvarande

- Minst 5 års erfarenhet i en liknande roll och ett driv att bygga en karriär inom redovisning

- Erfarenhet av bokslutsprocedurer enligt både IFRS och GAAP

- Goda kunskaper inom MS Office verktyg, främst Excel.

Vad kan du förvänta dig

Flexibiliteten hos ett hybridkontor: Vi tycker att balansen mellan personliga kontakter och distansarbete är viktig. Vi tror att det främjar en miljö som respekterar både samarbete och individuellt välbefinnande.

Personlig utveckling och aktiviteter: Förvänta dig många engagerande aktiviteter - från triviakvällar till workshops, festliga firanden och lagaktiviteter - som främjar en kultur som prioriterar samarbete.

En ständigt utvecklande resa: Möjligheten att jobba i en koncern som förbättrar vårt samhälle genom ökad kvalité och effektivitet inom vården. Vi är dessutom ett snabbt, tillväxtorienterat SaaS-bolag som ständigt strävar efter framsteg. Vi tror att du behöver trivas i den miljön för att bli framgångsrik i din roll.

- 2 friskvårdstimmar per vecka

- Friskvårdsbidrag 3800 SEK

- 30 dagar semester + 2 extra lediga dagar per år

- Carasent Growth days med fokus på personlig utveckling

- Personalråd som annordnar gemensamma aktiviteter som Afterworks, Staffetvarvet samt jul- och sommarfetster m.m

- Privat sjukvårdsförsäkring

- Kollektivavtal

Är det dig vi beskrivit ovan?

Då är du varmt välkommen med din ansökan redan idag. Ta chansen att göra en verklig inverkan med oss på Carasent ASA - tillsammans kan vi forma framtidens vård. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen ligger uppe till tjänsten är tillsatt.

Innan anställning kan bli aktuell kommer en bakgrundskontroll att genomföras. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Vid frågor som rör rollen kontakta gärna anna.holmen@carasent.com

Om Carasent

Vi på Carasent har en passion för att förbättra effektiviteten och kvaliteten inom vården. Vår mission är tydlig: genom att erbjuda expertis och digitala lösningar strävar vi efter att förenkla administrativa processer och ge våra kunder tillgång till den data de behöver för att bedriva systematiskt kvalitetsarbete.

Med en imponerande produktportfölj som inkluderar journalsystem och värdeskapande tilläggstjänster, är vi stolta över att erbjuda innovativa verktyg som gör verklig skillnad för vårdpersonal och patienter. Våra kärnsystem - Webdoc, Metodika, Medrave, HPI, Ad Curis och Ad Opus - är ledande på sina respektive marknader, vilket vittnar om den höga kvalitet och det förtroende de åtnjuter.

Carasent är inte bara ett företag - det är en gemenskap av dedikerade individer som delar en vision om att förändra hälso- och sjukvården till det bättre. Vi är ett börsnoterat företag med huvudkontor i den vackra staden Göteborg, Sverige, och vi är stolta över vår nordiska arv och globala räckvidd.

Ansök nu

Senior Accountant till Metenova

Läs mer Feb 13
Till Metenova, ett bolag som genomsyras av innovation, engagemang och samarbete, söker vi en Senior Accountant. Metenova är en ledande internationell innovatör och tillverkare av magnetblandare för läkemedels- och bioteknikanvändning med huvudkontor i Mölndal.

Som Senior Accountant på Metenova har du möjlighet att arbeta i en internationell koncern med en lokal och entreprenöriell anda. Du ingår i ett lokalt ekonomiteam om tre personer där ditt bidrag blir viktigt. Utöver det har du också en nära dialog med Repligens, Metenovas ägare, internationella ekonomiteam. Kulturen är varm, nyfiken och fokus på att lyckas tillsammans är stort.

Vi ser fram emot din ansökan!



Om rollen

Rollen som Senior Accountant innebär att, tillsammans med Finance Manager, ansvara för bolagets redovisning och rapportering. Du kommer att arbeta brett med tonvikt på löpande redovisning, månads- och årsbokslut inklusive rapportering. Rollen rapporterar till Finance Manager och innebär personalansvar för teamets ekonomiassistent.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Löpande redovisning, avstämningsarbete och kvalitetssäkring av bokföring

- Upprätta bokslut (månads- och årsbokslut) samt vara behjälplig i arbetet med framtagande av årsredovisning

- Intern och extern rapportering

- Aktivt arbeta med processutveckling och förbättring av rutiner inom redovisningen samt systemutveckling

- Bistå i revisionsprocessen

Vem söker vi?

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning och minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet från yrket. Du har mycket goda kunskaper inom svenska redovisnings- och skatteregler samt erfarenhet av intern och extern rapportering. Utöver det ser vi det som mycket meriterande med erfarenhet från en internationell miljö. Då Metenova ägs av amerikanska Repligen ser vi det också som meriterande om du har sett delar av eller arbetat med US GAAP samt en noterad miljö. Vidare känner du dig bekväm med och talar samt skriver svenska och engelska obehindrat. Det är positivt med ett systemintresse samt att vi utgår från en stor vana att arbeta i Excell. Metenova arbetar primärt i Pyramid samt till viss del SAP, varför erfarenhet av dessa system är meriterande.

Som person är du lugn och stabil och har ett naturligt sinne för noggrannhet. Du är prestigelös och positiv och trivs i sammanhang av utveckling och förändring. Det är viktigt att du kan arbeta såväl självständigt som i team och du trivs med att ta eget ansvar. Struktur kommer naturligt för dig och du har en hög analytisk förmåga.



Om Metenova

Metenova, a part of Repligen Corporation, is a leading innovator and manufacturer of magnetic mixers for pharmaceutical and biotechnology use. Our journey began in 2009, driven by the aspiration to provide products and services that enable reliable and sustainable healthcare. By providing state-of-the-art technology for aseptic and sterile mixing applications, we strive to contribute to the advancement of the industry. As a subsidiary of Repligen Corporation, we operate on a global scale within the bioprocessing sector, with offices in Sweden and the US. Read more at Metenova.com

Har vi väckt ditt intresse?

I den här rekryteringen samarbetar Metenova med SEVR Finance Recruitment. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor eller funderingar gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Elin Lindén på telefon 0721-74 66 75 eller via elin.linden@sevr.se alternativt Anna Klimenko på telefon 0793-34 13 37 eller via anna.klimenko@sevr.se.



Varmt välkommen med din ansökan!



Ansök via www.sevr.se (http://www.sevr.se) Vi tar inte emot ansökningar via mail.

Ansök nu

Redovisningsekonom

Läs mer Jan 16
Power Tech Sweden AB erbjuder kompletta leveranser av styrsystem, strömförsörjning och skåpkonstruktion baserat på egen teknik. De främsta kunderna finns inom varvs- och fartygsindustrin, där vi också samarbetar tätt tillsammans med flera systerbolag i koncernen. De senaste åren har Power Tech elektrifierat båtar, utvecklat energilagringssystem samt utvecklat och producerat en rad andra applikationer för att bidra till en mer miljövänlig värld.

Vi söker nu en vikarie under föräldraledighet till vår ekonomiavdelning med omgående tillträde. Vikariatet sträcker sig t.o.m. 2025-09-30 och för rätt person finns även goda möjligheter till fortsatt anställning efter avslutat vikariat.

Då bolaget är inne i en förändringsfas krävs det att du är självgående och trygg med att arbeta i pågående förändring. Omständigheterna medför också stora möjligheter att tillsammans med koncernens CFO påverka hur arbetet i ekonomifunktionen ska utformas och bedrivas framåt. Bolagets ekonomiavdelning består i utgångsläget bara av en person och du är således ansvarig för hela processen, från fakturahantering till sammanställning av årsredovisning och allt där emellan. Självklart är du dock inte ensam - du kommer att ha dagligt och nära samarbete med våra projektadministratörer och stöttning från CFO samt ekonomikollegor på systerbolag i koncernen.

**

Tjänsten är väldigt bred och varierad och ger dig möjligheten att vara delaktig i och få insyn i verksamhetens alla delar. Dina arbetsuppgifter kommer omfatta helheten inom redovisning med allt från registrering av leverantörsfakturor till arbete med bolagets årsredovisning. Verksamheten är projektstyrd vilket innebär ett stort fokus på uppföljning och värdering av projekt. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat löpande bokföring och reskontran, kontoavstämningar, lager, bokslut och resultatanalys, rapportering, årsredovisning samt deklarationer, skatt & moms. Även försäkringsfrågor, intrastat, budgetarbete och prognoser ingår i rollen. Du har kontakt med revisorer, bank, försäkringsbolag och myndigheter.

När det kommer till årsredovisning och bolagsdeklaration samarbetar vi med externa konsulter och har också en nära dialog med våra revisorer. Budget- & prognosarbete görs tillsammans med CFO.

Vi arbetar i affärssystemet Visma Business och tidigare erfarenheter från detta system är meriterande, liksom goda kunskaper i Excel. Att ha god förståelse för digitala arbetssätt och en öppen attityd till att ta till sig nya arbetssätt och verktyg som exempelvis Power BI och Kundfart, ett egenutvecklat system för projekt och verksamhetsuppföljning, är en nödvändighet.

Du kommer arbeta med frihet under ansvar och bör trivas med att styra och prioritera ditt eget arbete på ett strukturerat sätt. Du tar egna initiativ och beslut samt har god analytisk förmåga och kan kritiskt granska och bedöma siffror och resultat. Som person är du noggrann, självgående och driven och du trivs i en miljö där du får möjlighet att prova nya processer. Du trivs i en roll med möjlighet att påverka och forma arbetet - både självständigt och i dialog med andra.

Vi tror också att du;

- har en högskoleutbildning alternativt yrkeshögskoleutbildning med inriktning redovisning/ekonomi.

- har god erfarenhet av redovisning och känner dig trygg i arbetsuppgifterna och med självständigt arbete

- är trygg i löpande redovisning, moms- och arbetsgivardeklarationer samt övriga månatliga rutiner.

Att kommunicera på svenska fungerar för det mesta väl, men då vi också har både kunder & leverantörer över hela världen är det nödvändigt att kunna både skriva och tala engelska obehindrat. Du rapporterar till VD och arbetar nära med koncernens CFO.

Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. Arbetsplatsen är belägen i västra Göteborg, i fina lokaler bland trevliga & engagerade kollegor och med närhet till kommunikationer och service.

Utvecklingsmöjligheterna hos Power Tech är stora, och vi erbjuder en härlig arbetsmiljö med glädje, prestation och humor i fokus. Power Tech är en växande organisation med stora möjligheter - och utmaningar. Hos oss är det högt i tak och du kommer befinna dig på en arbetsplats som är prestigelös med en stor dos av frihet under ansvar.

ÖVRIG INFORMATION

Start: Efter överenskommelse gärna så snart som möjligt

Plats: Västra Göteborg

Anställningsform: Detta uppdrag är ett konsultuppdrag fram till 2025-09-30. Du kommer att få en tillsvidareanställning hos A-hub som möjliggör din fortsatt utveckling inom ekonomi.

Vänligen kontakta maja@a-hub.se för vidare frågor kring tjänsten!

Hoppas att vi har fångat ditt intresse!

Vi rekryterar löpande i processen - så tveka inte på att söka!

Ansök nu

Erfaren redovisningsekonom till Awardit

Läs mer Apr 10
Tillsammans med Awardit söker vi nu en erfaren redovisningsekonom. Rollen lämpar sig för dig som är bekväm med en bredd av uppgifter samt ett helhetsansvar för redovisningsflödet, inkluderat bokslut och årsredovisning. Du trivs i en föränderlig miljö där det finns goda möjligheter till effektivisering och utveckling. Här blir du del av en lättsam, öppen och entreprenöriell kultur.

Du kommer att utgå från kontoret i Göteborg där det finns flera kollegor i liknande eller andra ekonomirelaterade roller. Initialt under introduktion-/överlämningsperioden kommer du att spendera 2-3 dagar i veckan i Köpenhamn, Danmark. Detta på grund av att moderbolaget, åt de bolag som du sköter redovisningen för, ligger i Danmark.

Detta är en rekrytering där du blir anställd direkt på Awardit.

Om Awardit
Awardit är en ledande operatör av kundklubbar, lojalitetsprogram, säljmotivationsprogram, digitala poängvalutor och poängshoppar, inriktad mot B2B- och B2C-kunder och är det största företaget och plattformen i Norden i branschen, med en framväxande marknadsledande position i DACH-regionen. Awardit erbjuder kompletta ekosystem av lojalitets- och presentkortslösningar som hjälper företag och organisationer att uppnå försäljningsmål och förbättrad lönsamhet genom ökad kundlojalitet och medarbetarmotivation. Awardit erbjuder även partnerskap och analyser för att optimera företagets affärsresultat. Med Awardit kan företag skapa engagemang och lojalitet hos sina intressenter. 

Läs mer på Awardits hemsida.

Om tjänsten
Som redovisningsekonom får du ett helhetsansvar för två av de svenska bolagen inom Awarditkoncernen. Moderbolaget för dessa bolag ligger i Danmark där du kommer ha ett nära samarbete med dess Senior Business Partner. Du förväntas arbeta med stor proaktivitet och en ständig vilja att förbättra och effektivisera rutiner och processer. Tyngdpunkten i rollen kommer således ligga vid utveckling, snarare än förvaltning.

Dina huvudsakliga ansvarsområden blir följande:

Löpande bokföring (exempelvis registrering av transaktioner, utföra betalningar, kontoavstämningar)
Månadsbokslut inklusive intercompany avstämningar
Rapportera/deklarera moms för dina enheter
Uppdatera/underhålla masterdata (exempelvis inköpsordrar, kund- och leverantörsregister)
Årsredovisning och inkomstdeklaration


Du kommer primärt att arbeta i Uniconta (ERP) samt Excel.

Vi söker dig som
Har en eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot redovisning
Har minst 3 års erfarenhet av självständigt arbete med redovisning (inkluderat att självständigt ha utför bokslut)
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift (fördelaktigt om du även förstår danska)
Goda kunskaper i Excel samt god erfarenhet att arbeta i olika ERP-system


För att lyckas i rollen som redovisningsekonom ser vi att du är en initiativtagande person med stark förmåga att skapa struktur, ordning och reda. Du drivs av att förbättra, effektivisera och hitta hållbara arbetssätt. Med det sagt trivs du i en föränderlig miljö. Vidare är du en person med stark samarbetsförmåga. Du kommunicera med tydlighet, är lyhörd samt anpassningsbar till din omgivning. Då rollen är bred är du prestigelös och uppskattar en variation i dina arbetsuppgifter.

Om anställningen
Detta är en rekrytering där du blir anställd direkt på Awardit med en inledande provanställning.

Omfattning: Heltid
Start: Snarast möjligt/enligt överenskommelse med hänsyn till uppsägningstid
Placering: Göteborg (med regelbundna veckovisa resor till Danmark under introduktion/överlämning)


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ansök nu

Interim redovisningsekonom för kunds räkning

Läs mer Dec 25
Vi söker en interim redovisningsekonom för kunds räkning. Kunden behöver stöd i löpande redovisning och lönehantering. Start i början av februari.

Låter det intressant? Sänd in din CV så återkommer vi till dig med mer information efter den 2 januari.

För frågor kontakta Patrik Petersson patrik.petersson@pspartner.se.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från A-Finance Nordic AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från A-Finance Nordic AB .

Ekonomikonsulter för interimsuppdrag i Göteborg

Ekonomikonsult
Läs mer Sep 20
Ekonomikonsulter för interimsuppdrag

Vi söker drivna ekonomer som är intresserade av att anta nya utmaningar på varierad längd genom att jobba hos oss på A-Talent Finance som konsult. Möjligheterna är många och du kan arbeta för oss med eller utan egen F-skattsedel. Du som inte har ett eget bolag blir anställd hos oss under uppdragets längd, med en fast månadslön och förmåner så som försäkringar och friskvårdsbidrag. Vi har självklart kollektivavtal. Om du i stället har eget bolag arbetar du som underkonsult till A-Talent Finance.

Behovet av en konsult uppkommer vanligtvis i samband med en organisationsförändring eller vakans. Att arbeta som konsult hos oss ger dig en chans till fortsatt utveckling och kunskap inom ditt område eller att våga ta steget utanför din comfortzone. Som konsult finns möjlighet att ha varierande uppdrag men också chansen att utforska din expertis och stanna längre hos en arbetsgivare. För dig som är intresserad av en anställning finns oftast goda chanser till detta efter avslutat uppdrag. Just nu har vi många intressanta uppdrag i närtid, både på hel-och deltid.

A-Talent Finance - en del av A-Talent Group

A-Talent Finance ingår i A-talent Group och är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vi rekryterar till alla typer av befattningar inom vårt område; bl.a ekonomiassistenter, redovisningsekonomer, finansekonomer, controllers till ekonomichefer och CFOs med mera. Våra kunder är såväl stora som små företag och de återfinns inom alla typer av branscher.

Skicka in din ansökan idag för att bli en del av vårt nätverk! Har du frågor eller funderingar kring hur det är att arbeta som konsult, tveka inte att kontakta konsultchef Johanna Nilsson på 070-8508096 eller johanna.nilsson@afinance.se

Ansök nu

Ekonomiassistent till Centrum Pile

Ekonomiassistent
Läs mer Sep 20
Centrum Pile AB har Sveriges enskilt största och Europas mest moderna produktionsanläggningar för tillverkning av betongpålar. Med placeringen i Kollanda, Älvängen, cirka tre mil norr om Göteborg, är fabriken strategiskt belägen där den placerar oss i direkt anslutning till våra råvaruleverantörer samt ger oss närhet till viktiga kundmarknader.

Centrum Pile AB tillhör den danska koncernen Per Aarsleff A/S och dess dotterbolag Centrum Group.

Centrum Group är ledande i Europa med tillverkning av prefabricerade betongpålar med fabriker i Sverige, Danmark, England, Tyskland och Polen. Samtliga fabriker är högt automatiserade med egenutvecklade och unika produktionslinjer. 

Ansvarsuppgifter och arbetsuppgifter

Hantera löneadministration, inklusive beräkning av löner, registrering av tidrapporter och hantering av eventuella lönefrågor.
Ansvara för leverantörsreskontra.
Vara behjälplig att ta fram underlag, göra extra avstämningar vid Bokslut, budget och årsredovisning.
Utföra övriga administrativa uppgifter för hela organisationen.
Tillsammans med den nuvarande ekonomiassistenten stötta upp för varandra, så andra arbetsuppgifter än ovan kommer att förekomma. 


Utbildning och erfarenhet

Relevant utbildning inom ekonomi eller liknande område är meriterande.
Ett par års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent eller liknande roll.
God kunskap inom bokföring och ekonomistyrning.
Förmåga att arbeta noggrant och strukturerat med god analytisk förmåga.
Starka kommunikationsfärdigheter och förmåga att samarbeta i teammiljö.
Erfarenhet av att ha arbetat med eller varit involverad i löneadministration tidigare är en viktig merit. Det är fördelaktigt om du har kunskap om löneberäkningar, skatter och lagstiftning inom området.


Personliga egenskaper

Vi söker en engagerad och ambitiös person som vill vara med och ta både sig själv och bolaget till nya höjder. Vi är ett dynamiskt företag som värdesätter personlig utveckling och strävan efter kunskap.Vi letar efter dig som är prestigelös och har en brinnande vilja att lära dig nya saker. Din entreprenörsdrivna anda är det som kommer driva dig framåt i vårt innovativa arbetsklimat. Du tycker om nya utmaningar och intresserad av att lära dig nytt och öppen för sätta dig in i nya system. Vi behöver någon som är beredd att göra vad som krävs för att uppnå framgång. Du är en lagspelare som alltid ställer upp för teamet och är redo att vara spindeln i nätet när det kommer till det administrativa arbetet.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Vi intervjuar löpande så skicka gärna din ansökan redan idag. Frågor om tjänsten besvaras av Ann Winsborn, ann.winsborn@atalent.se

A-Talent Finance är en del av A-Talent Group och är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vi rekryterar till alla typer av befattningar inom vårt område; från ekonomiassistenter, redovisningsekonomer, finansekonomer och controllers till ekonomichefer och CFO. Våra kunder är såväl stora som små företag och de återfinns inom alla typer av branscher.

Ansök nu

Controller till Interimsuppdrag i Göteborg

Financial controller
Läs mer Feb 15
Vi på A-Talent Finance söker ständigt efter erfarna och duktiga ekonomer som är intresserade av att anta nya utmaningar. Möjligheterna är många och du kan arbeta för oss med eller utan egen F-skattsedel. Utan eget bolag blir du anställd hos oss under uppdragets längd, med en fast månadslön och förmåner så som försäkringar och friskvårdsbidrag. Med eget bolag arbetar du istället som underkonsult till A-Talent Finance.

Just nu söker vi Financial Controllers och Business Controllers som är tillgängliga för interimsuppdrag i närtid

Behovet av en konsult uppkommer vanligtvis i samband med en organisationsförändring eller vakans hos våra kunder. För dig som är intresserad av en fast anställning så finns oftast goda chanser till detta då vissa uppdrag övergår till en anställning hos någon av våra kunder. Just nu har vi många intressanta uppdrag i närtid, både på hel-och deltid.

Välkommen att skicka in ditt CV och bli en del av vårt nätverk! Har du frågor eller funderingar kring hur det är att arbeta som underkonsult via oss, tveka inte att kontakta ellinor.dam@atalent.se. 

A-Talent Finance

A-Talent Finance är en del av A-Talent Group och är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vi rekryterar till alla typer av befattningar inom vårt område; från ekonomiassistenter, redovisningsekonomer, finansekonomer och controllers till ekonomichefer och CFO:s. Våra kunder såväl stora som små företag och de återfinns inom alla typer av branscher.

Ansök nu

Konsulter till ekonomiuppdrag i Göteborg - Bli en del av vårt nätverk!

Redovisningsekonom
Läs mer Nov 14
Är du konsult idag eller vill du arbeta som konsult framöver?

Bli en del av vårt nätverk! Vi på A-Talent Finance söker ständigt efter erfarna och duktiga ekonomer som är intresserade att anta nya utmaningar. Möjligheterna är många och du kan arbeta för oss med eller utan egen F-skattesedel. Utan eget bolag blir du anställd hos oss under uppdragets längd, med en fast månadslön och förmåner så som försäkringar och friskvårdsbidrag. Med eget bolag arbetar du istället som underkonsult till A-Talent Finance.

Behovet av en konsult uppkommer vanligtvis i samband med en organisationsförändring eller vakans hos våra kunder. För dig som är intresserad av en fast anställning så finns oftast goda chanser till detta då vissa uppdrag övergår till en anställning hos någon av våra kunder. Just nu har vi många intressanta uppdrag i närtid, både på hel-och deltid.

Välkommen att skicka in en ansökan och bli en del av vårt nätverk! Har du frågor eller funderingar kring hur det är att arbeta som konsult, tveka inte att kontakta Tiina Rajala på tiina.rajala@atalent.se. 

Om oss

A- Talent Finance är en del av A-Talent Group och är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vi rekryterar till alla typer av befattningar inom vårt område, exempelvis ekonomiassistenter, redovisningsekonomer, controllers samt ekonomichefer och CFO:s. Våra kunder är såväl stora som små företag och de återfinns inom alla typer av branscher.

Ansök nu

Ekonomichef

Ekonomichef
Läs mer Okt 28
Nordic Bulkers specialiserar sig på nationella- och internationella transporter, lager, hantering och andra logistiktjänster för torra och flytande produkter. En majoritet av kunderna är inom petrokemisk industri. Med utgångspunkt från de nordiska länderna koordinerar Nordic Bulkers fler än 2500 bulkcontainrar av olika dimensioner och tekniska specifikationer. Terminaler för lagring, hantering och distribution av bulk- och förpackade produkter finns i Wallhamn och Oxelösund.

Nordic Bulkers är ett helägt dotterföretag till det schweiziska företaget Bertschi AG som har sitt säte i Dürrenäsch. Transporterna sker huvudsakligen i egna, specialbyggda enheter i intermodala transportsystem på väg, järnväg och sjö inom hela Europa. På Nordic Bulkers är deras miljöavtryck i fokus och företagets vision är att genom intermodala logistiklösningar kunna erbjuda sina kunder en kvalitativ och mer hållbar transportkedja. Nordic Bulkers strävar ständigt efter att välja och utveckla de mest miljövänliga transportalternativen.

Ekonomichef till Nordic Bulkers


Nordic Bulkers söker nu en person som kan axla rollen som Ekonomichef. Om du drivs av utveckling, har erfarenhet från redovisning och ledarskap och lockas av att vara en del i en organisation med korta beslutsvägar då kan du vara den vi söker.

Ansvarsuppgifter och arbetsuppgifter

I rollen som Ekonomichef kommer du att vara ansvarig för bolagets ekonomifunktion och att utveckla den för att möta organisationens behov. Du kommer även att ingå i ledningsgruppen och tillsammans arbeta för att implementera gemensamma mål och strategier för fortsatt tillväxt och utveckling av bolaget. Vidare kommer dina ansvarområden att omfatta följande:

Personalansvar för teamet på ekonomiavdelningen.
Vidareutveckla system, riktlinjer och policys.
Ansvar för det operativa ekonomiarbetet innefattande bokslutsarbete, rapportering, årsredovisning, deklarationer, månatliga rapporter, koncernredovisning mm.
Ansvara för att det operativa ekonomiarbetet för andra koncernbolag sköts enligt koncernens anvisningar och god redovisningssed.
Projektuppföljningar med prognoser och successiv vinstavräkning.
Cash management-ansvar för både NB och BFI.
Projektuppföljningar med prognoser och successiv vinstavräkning.
Driva företagets ekonomiska planering.
Fullt budgetansvar över hela företaget.
Förbereda pålitliga och aktuella prognosrapporter.
Kontrollera, analysera och ge input på verksamhetens månatliga prognoser.
Övergripande utvecklingsansvar (digitalisering, automation, compliance och siffrors riktighet.)


Erfarenhet och kunskap

Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi. För att trivas i rollen ser vi att du har några års erfarenhet av att ha arbetat som Ekonomichef eller att du jobbat länge som Redovisningsansvarig, Business Controller eller Financial Controller och känner dig redo att ta klivet upp i rollen som Ekonomichef. Du har goda Excel kunskaper och det är meriterande med god systemförståelse (Word, Outlook, Windows + SAP).

Personliga egenskaper

Vi söker en affärsorienterad och empatisk person som har utmärkt kommunikationsförmåga och bra med människor. Vi ser gärna att du har ett analytiskt sinne med gott konsekvensseende som också är mycket bekväm med siffror. Du är en positiv, prestigelös och driven person som också är en lojal lagspelare och en naturlig ledare med bra värderingar. Du är en lugn och strukturerad person som är bra på att lyssna in ditt team. Du trivs med att jobba nära dina kollegor och du har en god förmåga till lateralt tänkande. Du är pedagogisk och ha god presentationsteknik (kunna förmedla insikter).

Vad erbjuder Nordic Bulkers

Möjlighet till personlig utveckling.
Medlem i ledningsgruppen.
Ett bolag med bra företagskultur.
Brett ansvar.
Frihet under ansvar


Ansökan

Välkommen med din ansökan! Vi intervjuar löpande så skicka gärna din ansökan redan idag. Frågor om tjänsten besvaras av Ann Winsborn, ann.winsborn@atalent.se

Ansök nu

Ekonomichef

Ekonomichef
Läs mer Nov 4
Nordic Bulkers specialiserar sig på nationella- och internationella transporter, lager, hantering och andra logistiktjänster för torra och flytande produkter. En majoritet av kunderna är inom petrokemisk industri. Med utgångspunkt från de nordiska länderna koordinerar Nordic Bulkers fler än 2500 bulkcontainrar av olika dimensioner och tekniska specifikationer. Terminaler för lagring, hantering och distribution av bulk- och förpackade produkter finns i Wallhamn och Oxelösund.

Nordic Bulkers är ett helägt dotterföretag till det schweiziska företaget Bertschi AG som har sitt säte i Dürrenäsch. Transporterna sker huvudsakligen i egna, specialbyggda enheter i intermodala transportsystem på väg, järnväg och sjö inom hela Europa. På Nordic Bulkers är deras miljöavtryck i fokus och företagets vision är att genom intermodala logistiklösningar kunna erbjuda sina kunder en kvalitativ och mer hållbar transportkedja. Nordic Bulkers strävar ständigt efter att välja och utveckla de mest miljövänliga transportalternativen.

Ekonomichef till Nordic Bulkers


Nordic Bulkers söker nu en person som kan axla rollen som Ekonomichef. Om du drivs av utveckling, har erfarenhet från redovisning och ledarskap och lockas av att vara en del i en organisation med korta beslutsvägar då kan du vara den vi söker.

Ansvarsuppgifter och arbetsuppgifter

I rollen som Ekonomichef kommer du att vara ansvarig för bolagets ekonomifunktion och att utveckla den för att möta organisationens behov. Du kommer även att ingå i ledningsgruppen och tillsammans arbeta för att implementera gemensamma mål och strategier för fortsatt tillväxt och utveckling av bolaget. Vidare kommer dina ansvarområden att omfatta följande:

Personalansvar för teamet på ekonomiavdelningen.
Vidareutveckla system, riktlinjer och policys.
Ansvar för det operativa ekonomiarbetet innefattande bokslutsarbete, rapportering, årsredovisning, deklarationer, månatliga rapporter, koncernredovisning mm.
Ansvara för att det operativa ekonomiarbetet för andra koncernbolag sköts enligt koncernens anvisningar och god redovisningssed.
Projektuppföljningar med prognoser och successiv vinstavräkning.
Cash management-ansvar för både NB och annat koncernbolag.
Driva företagets ekonomiska planering.
Fullt budgetansvar över hela företaget.
Förbereda pålitliga och aktuella prognosrapporter.
Kontrollera, analysera och ge input på verksamhetens månatliga prognoser.
Övergripande utvecklingsansvar (digitalisering, automation, compliance och siffrors riktighet.)


Erfarenhet och kunskap

Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi. För att trivas i rollen ser vi att du har några års erfarenhet av att ha arbetat som Ekonomichef eller att du jobbat länge som Redovisningsansvarig, Business Controller eller Financial Controller och känner dig redo att ta klivet upp i rollen som Ekonomichef. Du har goda Excel kunskaper och det är meriterande med god systemförståelse (Word, Outlook, Windows + SAP).

Personliga egenskaper

Vi söker en affärsorienterad och empatisk person som har utmärkt kommunikationsförmåga och bra med människor. Vi ser gärna att du har ett analytiskt sinne med gott konsekvensseende som också är mycket bekväm med siffror. Du är en positiv, prestigelös och driven person som också är en lojal lagspelare och en naturlig ledare med bra värderingar. Du är en lugn och strukturerad person som är bra på att lyssna in ditt team. Du trivs med att jobba nära dina kollegor och du har en god förmåga till lateralt tänkande. Du är pedagogisk och ha god presentationsteknik (kunna förmedla insikter).

Vad erbjuder Nordic Bulkers

Möjlighet till personlig utveckling.
Medlem i ledningsgruppen.
Ett bolag med bra företagskultur.
Brett ansvar.
Frihet under ansvar


Ansökan

Välkommen med din ansökan! Vi intervjuar löpande så skicka gärna din ansökan redan idag. Frågor om tjänsten besvaras av Ann Winsborn, ann.winsborn@atalent.se

A-Talent Finance är en del av A-Talent Group och är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vi rekryterar till alla typer av befattningar inom vårt område; från ekonomiassistenter, redovisningsekonomer, finansekonomer och controllers till ekonomichefer och CFO. Våra kunder är såväl stora som små företag och de återfinns inom alla typer av branscher.

Ansök nu