Göteborg: Trafikstrateg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Trafikstrateg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-06-22 // Varaktighet: Heltid

Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. Med 2000 specialister inom stadsutveckling, arkitektur och infrastruktur bygger vi samhällen som håller.Om tjänsten

Som Trafikstrateg hos oss på Tyréns kommer du att arbeta inom vårt affärsområde Arkitektur & projektledning och vårt tjänsteområde Trafik. För att hitta mer information om vad vi gör inom tjänsteområdet klickar du här.  

I din roll kommer du främst att ägna dig åt eget utredningsarbete och annan rådgivning åt företagets kunder men även att bistå avdelningschefen i kundkontakter, anbud och annan marknadsföring.

Avdelningen har flera spännande projekt igång inom mobilitet, trafikanalys, strategisk trafikplanering, översikts- och detaljplanering och processledning i samhällsbyggnadsfrågor.

Som Trafikstrateg på Tyréns ingår hela företaget, din egen avdelning och du själv i ett större sammanhang. Du har därför stöd av ett stort, välrenommerat företag men också stor frihet att utveckla affärer och arbetssätt samt verka för ett förtroendefullt och kreativt arbetsklimat i ditt team.

Affärsområdet Arkitektur och Projektledning i Väst består av c a 60 medarbetare fördelat på fyra avdelningar. Dessutom sker en aktiv samverkan med motsvarande avdelningar runt om i landet i arbetet med att utveckla trafikplanering som affär på Tyréns som helhet.

Vi erbjuder


• Fantastiska kollegor och många specialister inom våra olika kompetensområden
• En värdringsdriven kultur där Connect, Create & Challenge är våra ledord
• En stimulerande arbetsmiljö i våra lokaler med möjlighet att arbeta hemifrån del av din arbetstid
• Arbete i projekt tillsammans med dina Tyréns-kollegor, vi jobbar ofta i teamleveranser (sällan som enstaka resurser på plats hos våra kunder)
• Möjlighet att jobba med innovationsprojekt
• Kompetensutveckling anpassad efter dig
• Sociala aktiviteter, både på och efter ordinarie arbetstid
• Fast månadslön
• Extra lediga dagar utöver dina semesterdagar, vi är t.ex. alltid lediga med lön dagarna mellan jul och nyår
• Flertalet personalförmåner via vår förmånsportal
• Kollektivavtal som vi tecknat med Innovationsföretagen (Almega)

Klicka här för att läsa mer om oss, vilken typ av projekt vi jobbar med, vilka utvecklingsmöjligheter som finns, våra innovationer, läsa bloggar och lyssna på våra medarbetares podcasts.

Vi söker

För att lyckas och trivas i rollen anser vi att du bör ha:


• Erfarenhet som ledande trafik- eller samhällsplanerare och viljan att hitta nya sammanhang att utvecklas i
• Civilingenjörsexamen och minst 10 års erfarenhet från konsultbranschen eller motsvarande erfarenhet från fastighetsbranschen alternativt den offentliga sidan
• En inriktning mot tidiga strategiska skeden
• God förståelse för trafik- och samhällsplanering inom plan- och byggprocessens olika skeden samt behärskar gällande lagar och regelverk
• Du har en uppfattning om nya digitala verktyg och innovativa lösningar för en hållbar samhällsutveckling

Meriterande är om du har:


• Ett välutvecklat affärsnätverk inom kompetensområdet
• Konsulterfarenhet

Personliga egenskaper vi tror passar rollen och vår företagskultur:


• God kommunikatör och en lagspelare med förmågan att utveckla, engagera och motivera dina medarbetare
• Nyfikenhet, öppenhet och samarbete
• Ser det som spännande att arbeta med många olika kompetenser, i olika konstellationer, sammanhang och skeden
• Intresse av samhällsfrågor, är initiativrik och gärna delar med dig av din kunskap
• Engagerat och inkluderande förhållningssätt till trafik- och samhällsplanering
• Brinner för hållbar och demokratisk samhällsbyggnad
• Du tycker om att dela med dig av din kunskap och i nära samarbete med dina kollegor hitta bästa möjliga lösning utifrån såväl ekonomisk, social och ekologisk hållbarhet

Ansöka

Du är varmt välkommen med din ansökan! Klicka på Ansök nere till höger. Personligt brev är inte ett krav hos oss, men kommer naturligtvis läsas om det bifogas.   

Vi rekryterar löpande, så skicka gärna din ansökan redan idag då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar per mejl utan hanterar enbart ansökningar som kommer in via ansökningslänken. 

Med anledning av sommarsemester mellan den 10/7 och 11/8 kan återkoppling på din ansökan komma att dröja till efter denna period.

Kontakt

Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor? Då är du välkommen att kontakta:

Linda Tholence
Tf Affärschef Arkitektur & Projektledning Väst
Mejl: linda.tholence@tyrens.se 
Telefon: 073-081 12 45

 

Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 3 000 medarbetare och verksamhet i Sverige, England, Estland, Litauen, Polen och Bulgarien.

Tyréns är stiftelseägt och vår ägandeform gör det möjligt för oss att satsa målmedvetet på forskning och utveckling inom samhällsbyggnadsområdet. Vi drivs av nyfikenhet och har ett nära samarbete med universitet och högskolor.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Civilingenjör, trafik

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Civilingenjör, trafik.

Accelerate Your Automotive Career in Gothenburg—Apply for a Career Meeting!

Läs mer Mar 28
Are you passionate about innovation, technology, and the future of mobility? Look no further! Our client, located in the vibrant city of Gothenburg, is at the forefront of the automotive industry, and we’re seeking talented individuals to drive us further into the future.

OM TJÄNSTEN
If you’re ready to accelerate your career in the automotive sector and contribute to shaping the future of mobility, we want to hear from you! Submit your application to this opening and if your profile matches what we are looking for, our consultant managers will get in touch with you for a career meeting. Join us in driving innovation in the heart of Gothenburg.

We are offering a range of positions across various disciplines, including but not limited to:


* Engineering (Mechanical, Electrical, Software, Systems)
* Research and Development
* Design and Innovation
* Procurement and Purchasing
* Project Management
* Supply Chain and Logistics
* Sales and Marketing
* IT and Cybersecurity
* Sustainability and Environmental Planning


What We Offer
- Innovative Projects: Work on pioneering projects at the intersection of technology and sustainability, shaping the future of mobility.
- Career Growth: With professional development programs and a culture of internal mobility, we support your career aspirations.
- Collaborative Environment: Join a diverse, inclusive team that values creativity and innovation.
- Sustainable Impact: Be part of a company committed to reducing its environmental footprint and leading the charge towards a more sustainable automotive future.

VI SÖKER DIG SOM
- Innovative thinkers who are passionate about making a difference
- Team players who thrive in a collaborative environment
- Individuals with a strong work ethic and commitment to excellence
- People who are eager to learn and grow with the evolving landscape of the automotive industry
- Candidates fluent in English, capable of effective communication in a global context.
- Applicants holding a Bachelor's or Master's degree in relevant fields, demonstrating a strong foundation of knowledge and skills.

It is meritorious if you have
- Proven experience in automotive design, engineering, or technology development, demonstrating a deep understanding of current trends and challenges.
- Demonstrated success in leading projects or initiatives that have resulted in measurable improvements in efficiency, sustainability, or customer satisfaction within the automotive sector.
- Advanced skills in software or tools critical to automotive innovation, such as CAD, CAM, simulation software, or data analytics platforms.
Knowledge can be gained through education, experience or self-taught.

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

Ansök nu

Studentsommarjobb på enheten Gata Spår

Läs mer Feb 5
Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 850 personer.

Göteborg befinner sig i den mest omfattande utvecklingen i modern tid. Göteborgs Stad har sedan årsskiftet 22/23 en ny organisation för stadsutveckling. Syftet med förändringen är att skapa en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess, i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv.

Göteborgs Stad arbetar utifrån demokratins värdegrund. Den avspeglar sig i stadens fyra gemensamma förhållningssätt; Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi tänker nytt.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du göra sommarlovet meningsfullt? Få möjligheten att lära dig mer om förvaltningen av stadens gator och spår? Då är detta din chans att vara med på spännande uppdrag och få en inblick i stadens hjärta och puls. Stadsmiljöförvaltningen erbjuder sommarjobb med möjlighet att utforska och lära dig mer om förvaltningen av stadens gator och spår. Du kommer att vara en del av vårt engagerade team och delta i olika uppdrag och tjänster inom enheten.

Under 8 veckor mellan juni och slutet av augusti erbjuder enheten Gata Spår två tjänster med olika inriktning.

Tjänst 1 söker totalt två personer som kan stötta i arbete med beredskapsplaner och arbete med diverse olika uppdateringar av styrande dokument. Det förkommer även arbete med att studera platser, stötta i statistisk och lättare utredningar samt eventuell övning inom krishantering för spårverksamheten. Andra uppgifter, som inte är relaterar till risk och kris, kan även vara aktuellt.

Tjänst 2 söker totalt två personer som kan stötta i arbete som mestadels handlar om inventering. Arbetet innebär mycket tid på anläggning och inte så mycket ett klassiskt kontorsjobb.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som studerar vars studier inriktar sig på risk- och säkerhetsområdet, offentlig förvaltning eller tekniska kompetenser.
Offentlig förvaltningen eller annan universitetsutbildning som bedöms likvärdig. Som person behöver du ha en obehindrad kommunikationsförmåga på svenska i både tal och skrift, ha ett inre driv och förmåga att ta initiativtagande. Arbetet ställer även krav på att du är naturligt nyfiken, är flexibel och har en prestigelös inställning.



ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid (undantag på vissa avdelningar), friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/

Ansök nu

Trafikdesigner/Trafikplanerare till SYSTRA i Region Väst

Läs mer Aug 25
Det går inte att tala om höghastighetsjärnvägar eller tunnelbanor utan att nämna SYSTRA. Vi är ett framgångsrikt, innovativt och internationellt ledande konsultföretag inom infrastruktursektorn med 9 000 anställda världen över.
Vill du vara med och utveckla hållbara och effektiva trafiklösningar tillsammans med oss på SYSTRA? Då ser vi fram emot din ansökan!
Om jobbet
Som trafikdesigner/trafikplanerare hos oss kommer du att ansvara för designen av vägar, korsningar och andra trafikrelaterade strukturer i både stora och små projekt med varierande karaktär. Du kommer att tillhöra vårt affärsområde Urban Transport (HSL/MRT/LRT) (och beroende på din profil och intressen kan arbetsuppgifterna variera.
Som trafikdesigner/trafikplanerare ansvarar du bland annat för att:
Utforma trafikinfrastrukturer så som vägar, korsningar, gång- och cykelvägar.
Utveckla och ta fram trafikförslag enligt VGU
Föreslå och genomföra lösningar för att lösa trafikrelaterade problem och utmaningar.
Skriva rapporter och PM
Analysera trafikdata

Gruppen består idag av fem personer som arbetar i olika områden inom tidiga skeden som trafik, samhällsplanering, uppdragsledning, granskning och utredning. Här blir du varmt välkomnad in i ett prestigelöst, engagerat och kunnigt team som brinner för sitt arbete. Hos oss kommer du även få möjlighet att samarbeta med både våra svenska och internationella experter från hela världen.
Du kommer arbeta från något av våra kontor i Region Väst; Göteborg, Karlstad, Jönköping eller Varberg. Du erbjuds även möjligheten att arbeta på distans under några dagar i veckan. Resor i tjänst kan förekomma.
Vem är du?
Vi tror att du har en högskoleutbildning inom samhällsplanering eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Du har minst 3 års erfarenhet av trafikdesign och infrastrukturprojekt, och om du har erfarenhet av att använda Civil 3D är det en fördel. Du behöver även behärska både det svenska och engelska språket väl i tal och skrift eftersom vi är en internationell koncern.
Som person har du förmågan att hitta vägar till lösningar samt vet hur du effektivt söker och använder information för att nå resultat. Din flexibla inställning och adaptiva förmåga gör att du trivs i en snabbrörlig miljö där förändringar är en del av vardagen. Vidare ser vi att du trivs i samarbete med andra och har god kommunikativ förmåga, både skriftligt och muntligt.
I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid din personliga lämplighet och vi uppmuntrar alla passionerade trafikdesigners att söka, oavsett om du känner igen dig i varje detalj i beskrivningen eller inte. Vi tror på att olika perspektiv skapar innovativa och dynamiska lösningar.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vill du jobba på en arbetsplats som kombinerar det bästa av det lilla och stora? Vår styrka är att vi jobbar i effektiva och lagom stora team där varje medarbetares potential tas tillvara. Samtidigt är vi ett av världens största konsultföretag med verksamhet i över 80 länder.
På SYSTRA har vi tre ledord som visar vägen.
Connected Teams. Vi tror på att vi genom att lyssna, kommunicera och samarbeta når konstruktiva, innovativa lösningar som för samhället och infrastrukturen framåt.
I linje med den Excellens vi eftersträvar, utmanar vi dagens tekniska lösningar, värnar om miljön och hittar strategiska hållbara sätt att arbeta på.
Vi utmanar oss själva, våra kunder samt de marknader som vi verkar på och som en del av SYSTRA är du med och leder utvecklingen framåt. Hos oss är det självklart att varje individ syns. Det skapar arbetsglädje, engagemang och uppmuntrar våra medarbetare att skapa verklighet av sina visioner. Vi kallar det Bold Leadership
Kontaktuppgifter
Markus Jansson, Gruppchef Väst HSL/MRT/LRT
0760036389
mjansson@systra.com
Linkedin: www.linkedin.com/in/markus-jansson-330986182/


Johanna Ekman, Rekryteringspartner SYSTRA
0760036372
jekman@systra.com
Linkedin: www.linkedin.com/in/johanna-ekman-
Om SYSTRA
Med våra 9 000 medarbetare är SYSTRA en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar. Hos oss arbetar engagerade ingenjörer och miljövetare inom till exempel väg & vatten, järnväg, höghastighetsjärnväg, tunnelbana, spårväg och bro. SYSTRA har bland annat designat cirka hälften av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar och automatiserade tunnelbanor.
SYSTRA Nordic har 300 medarbetare och erbjuder ett brett spektrum av tjänster inom infrastruktur. Självklart har vi kollektivavtal. Läs gärna mer om oss på vår webbplats www.systra.se.
SYSTRA-confidence moves the world
Inför rekryteringsarbetet har SYSTRA noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Ansök nu

Erfaren Trafikdesigner

Läs mer Jun 16
Företagsbeskrivning


AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.


Jobbeskrivning


Är du en lagspelare med intresse för trafik och vill bidra till ett hållbart transportsystem som är attraktivt, tillgängligt och säkert? Då är AFRY rätt arbetsplats för dig!
Gruppen Trafikdesign består av medarbetare som specialiserar sig på trafikutformning; allt från kvartersgator till trafikplatser och nationella vägar. För oss är det viktigt att alla trafikslag får plats och kan färdas säkert. Vi samarbetar både med övriga trafikspecialister och andra specialister i våra multidiciplinära uppdrag.
Vi har en bred generell baskunskap inom trafik och infrastruktur, förutom att vi specialiserat oss på utformning. Vi arbetar i tidiga skeden, vilket innebär att vi i många uppdrag tar fram flera olika alternativa utformningar som sedan konsekvensbeskrivs. Exempel på utredningar är åtgärdsvalsstudier, vägplaner, genomförandestudier och trafikutredningar i samband med planarbete.
Inom vår verksamhet arbetar både yngre och mer erfarna konsulter och uppdragen är i varierande storlek inom både offentlig och privat sektor. På trafiksektionen i Göteborg är vi ca 40 konsulter som på olika sätt har ett stort engagemang i trafik- och mobilitetsfrågor.
Nu söker vi dig som vill fortsätta utvecklas som specialist inom trafikdesign.


Kravspecifikation


Vi söker dig med mångårig erfarenhet av trafikutformning och/eller gatu-/vägprojektering. Det är meriterande om du även agerat uppdragsledare. Erfarenheten kan du inhämtat antingen som konsult, entreprenör eller på beställarsidan. Vi ställer inga krav vad gäller utbildning utan det är dina tidigare erfarenheter inom området som är viktiga för oss. Du behöver kunna uttrycka dig väl i det svenska språket muntligt såväl som i skrift.
De verkliga framgångsfaktorerna för en roll hos oss är dina personliga egenskaper. Du har en positiv inställning och ett inkluderande arbetssätt. Gentemot kollegor tar du initiativ till att dela med dig av dina kunskaper. För dig går gruppen före jaget där framgångar firas ihop och därför är du också en prestigelös person. Vi hoppas att även du som vi, känner att ensam inte är detsamma som stark och tror att samverkan ger större mervärde. Det är därtill betydelsefullt att du är en fena på kommunikation då en teknisk kompetens har mindre värde om den inte kan kommuniceras. Du får gärna vara en varm person som i ditt arbete gillar att hjälpa till och stötta andra runt omkring dig.
Stämmer ovanstående in på dig? Sök redan idag då urval och intervjuer sker löpande!


Ytterligare information


Vi söker dig som vill vara en del av AFRYs framgångssaga. Brinner du för teknisk utveckling? Gillar du att samarbeta för att hitta den bästa lösningen? Då kan vi erbjuda dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utvecklande arbetsuppgifter och spännande projekt världen över.
AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Just nu söker vi marknadens vassaste kompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Vi hoppas också att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig.
Sista ansökningsdag är den 31 augusti, rekrytering sker löpande.
Kontaktuppgifter för frågor
Birgitta Björklund, tf gruppchef Trafikdesign
+46 10 505 47 46
birgitta.bjorklund@afry.com
AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Tyréns Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Tyréns Sverige AB .

Analytiker trafik och skyfall

Trafikingenjör
Läs mer Feb 21
Om tjänsten

Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. Med 2000 specialister inom stadsutveckling, arkitektur och infrastruktur bygger vi samhällen som håller. 

Som analytiker inom trafik och skyfall på Tyréns är du med och bygger framtidens samhälle. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur.? 

På Tyréns arbetar vi med trafikrelaterade frågor med geografisk utgångspunkt från Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Jönköping, Linköping, Norrköping och Umeå men arbetsfältet är nationellt. Vi behöver bli fler inom trafik och söker nu efter minst en ny kollega till våra ca 50 befintliga kollegor inom kompetensområdet. 

Vi har en stark och stöttande gemenskap och arbetar med spännande uppdrag i alla skeden: från utredning till projektering. Många av våra projekt utförs tillsammans med våra Väg-, Järnväg- och Landskapsavdelningar. Vi arbetar i första hand lokalt och regionalt men samarbetar även med andra regioner över hela landet. 

Rollen

Tjänsten som analytiker inom trafik och skyfall innebär att du arbetar med utveckling, förvaltning och tillämpning av metoder, modeller och indata för framtagande av prognoser och genomförande av analyser. 

I tjänsten ingår att arbeta tillsammans med kollegorna lokalt i Göteborg men även samarbete med kollegor på andra håll i landet. Resor inom hela Sverige kan förekomma. I arbetet kan även ingå att initiera eller delta i innovationsprojekt kring transportmodeller och skyfallsmodeller samt att följa nationellt och internationellt arbete inom området. Du ges?möjligheten att jobba med framtidens hållbara transporter, klimatanpassning och infrastruktur! 

Din bakgrund 

Som person har du en god problemlösande analysförmåga och arbetar strukturerat och metodiskt för att nå resultat. Du är trygg i din roll och kan på ett sakligt och professionellt sätt förklara de analyser och resultat som våra metoder/modeller genererar. Det är viktigt att du har en god pedagogisk förmåga, där du kan förklara komplexa samband på ett lättbegripligt sätt, såväl muntligt som skriftligt. Du kommer att ha kontakt med både interna och externa aktörer, vilket innebär att ditt sätt att samarbeta och kommunicera med andra är betydelsefullt. 

Vi erbjuder


• Fantastiska kollegor och många specialister inom våra olika kompetensområden
• En värderingsdriven kultur där Connect, Create & Challenge är våra ledord
• En stimulerande arbetsmiljö i våra lokaler med möjlighet att arbeta hemifrån del av din arbetstid
• Arbete i projekt tillsammans med dina Tyréns-kollegor, vi jobbar ofta i teamleveranser (sällan som enstaka resurser på plats hos våra kunder)
• Möjlighet att jobba med innovationsprojekt
• Kompetensutveckling anpassad efter dig
• Sociala aktiviteter, både på och efter ordinarie arbetstid
• Extra lediga dagar utöver dina semesterdagar, vi är t.ex. alltid lediga med lön dagarna mellan jul och nyår
• Flertalet personalförmåner via vår förmånsportal
• Kollektivavtal som vi tecknat med Innovationsföretagen (Almega)

Klicka här för att läsa mer om oss, vilken typ av projekt vi jobbar med, vilka utvecklingsmöjligheter som finns, våra innovationer, läsa bloggar och lyssna på våra medarbetares podcasts.

Vi söker dig som: 


• har minst ett års erfarenhet av användning och utveckling av prognos- och analysmodeller inom transportområdet 
• Har kunskap om MIKE-programvaror och databearbetning för skyfallsanalyser  
• har en universitets-eller högskoleutbildning inom trafikplanering, trafikmodeller,  logistik, matematik, statistik eller annan relevant utbildning som vi anser likvärdig 
• trivs med att driva strategiska frågor och gillar att jobba övergripande med olika kompetenser. 
• tycker om att arbeta med de tekniska frågorna inom trafik och skyfall men har också en förmåga att lyfta blicken och se helhetslösningen och kundens behov 


För denna tjänst ser vi att du hanterar det svenska och engelska språket i både tal och skrift för att kunna tillmötesgå våra kunder och kollegors behov.

Ansöka

Du är varmt välkommen med din ansökan! Personligt brev är inte ett krav hos oss, men kommer naturligtvis läsas om det bifogas.   

Vi rekryterar löpande, så skicka gärna din ansökan redan idag då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar per mejl utan hanterar enbart ansökningar som kommer in via ansökningslänken. 

Kontakt

Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor? Då är du välkommen att kontakta:

Alexander Airosto
Avdelningschef Mobilitet, Plan & Landskap
alexander.airosto@tyrens.se
+46104519763

#LI-DNP

Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 3 000 medarbetare och verksamhet i Sverige, England, Estland, Litauen, Polen och Bulgarien.

Tyréns är stiftelseägt och vår ägandeform gör det möjligt för oss att satsa målmedvetet på forskning och utveckling inom samhällsbyggnadsområdet. Vi drivs av nyfikenhet och har ett nära samarbete med universitet och högskolor.

Ansök nu

Landskapsarkitekt

Landskapsarkitekt
Läs mer Jan 22
Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. Med 2000 specialister inom stadsutveckling, arkitektur och infrastruktur bygger vi samhällen som håller.




Om tjänsten

Som Landskapsarkitekt hos oss på Tyréns kommer du arbeta inom vårt affärsområde Arkitektur & Projektledning och kompetensområde Landskap. För att hitta mer information om vad vi gör inom detta kompetensområde klickar du här. 

Som landskapsarkitekt kommer du ha flera kontaktytor, såväl internt som externt, nationellt som internationellt. Stor del av arbetet sker i en etablerad och välfungerande grupp tillsammans med andra landskapsarkitekter där du kommer ha en viktig roll i att föra våra projekt framgångsrikt framåt. Du kommer arbeta både strategiskt så väl som på detaljnivå i hela gestaltningsprocessen, men med fokus på projektering och gestaltningsskeden.

Då vi befinner oss i en stark tillväxt, kommer du även vara viktig i vår utveckling och där med finns möjlighet att påverka din arbetssituation samt vara med och påverka vår resa framåt. 

Vi erbjuder


• Fantastiska kollegor och många specialister inom våra olika kompetensområden
• En värderingsdriven kultur där Connect, Create & Challenge är våra ledord
• En stimulerande arbetsmiljö i våra lokaler med möjlighet att arbeta hemifrån del av din arbetstid
• Arbete i projekt tillsammans med dina Tyréns-kollegor, vi jobbar ofta i teamleveranser (sällan som enstaka resurser på plats hos våra kunder)
• Möjlighet att jobba med innovationsprojekt
• Kompetensutveckling anpassad efter dig
• Sociala aktiviteter, både på och efter ordinarie arbetstid
• Fast månadslön
• Extra lediga dagar utöver dina semesterdagar, vi är t.ex. alltid lediga med lön dagarna mellan jul och nyår
• Flertalet personalförmåner via vår förmånsportal
• Kollektivavtal som vi tecknat med Innovationsföretagen (Almega)

Klicka här för att läsa mer om oss, vilken typ av projekt vi jobbar med, vilka utvecklingsmöjligheter som finns, våra innovationer, läsa bloggar och lyssna på våra medarbetares podcasts.

Vi söker 

För att lyckas och trivas i rollen anser vi att du bör ha:


• En utbildning och examen inom landskapsarkitektur
• Minst tre års erfarenhet inom gestaltning och projektering
• Erfarenhet av den kommunala processen kopplat till detaljplaner

Meriterande är erfarenhet/kunskap inom:


• Tidigare erfarenhet av att ansvara för hela eller delar av projekteringsuppdrag. 
• Kunskaper inom områden som växtkomposition, markbyggnad och 3D-projektering

Personliga egenskaper vi tror passar rollen och vår företagskultur:


• Självgående, initiativtagande, dynamisk och lösningsorienterad
• Nyfiken och engagerad
• Duktig på att behålla överblicken utan att tappa detaljerna
• En stark och engagerad teamplayer som ser samarbete som en förutsättning för att nå resultat
• Trivs med att utbyta kunskap och hjälpa andra att utvecklas
• Affärsmässig och tar ansvar för att vi tillsammans når företagets och våra kunders mål. 

För denna tjänst ser vi att du hanterar det svenska och engelska språket i både tal och skrift för att kunna tillmötesgå våra kunder och kollegors behov.

Ansöka

Du är varmt välkommen med din ansökan! Klicka på Ansök nere till höger. Personligt brev är inte ett krav hos oss, men kommer naturligtvis läsas om det bifogas.   

Vi rekryterar löpande, så skicka gärna din ansökan redan idag då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar per mejl utan hanterar enbart ansökningar som kommer in via ansökningslänken. 

Kontakt

Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor? Då är du välkommen att kontakta:

Alexander Airosto
Avdelningschef
Mejl: alexander.airosto@tyrens.se
Telefon: 010-451 97 63






Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 3 000 medarbetare och verksamhet i Sverige, England, Estland, Litauen, Polen och Bulgarien.

Tyréns är stiftelseägt och vår ägandeform gör det möjligt för oss att satsa målmedvetet på forskning och utveckling inom samhällsbyggnadsområdet. Vi drivs av nyfikenhet och har ett nära samarbete med universitet och högskolor.

Ansök nu

GIS-ingenjör

GIS-ingenjör
Läs mer Jun 8
Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. Med 2000 specialister inom stadsutveckling, arkitektur och infrastruktur bygger vi samhällen som håller.Om tjänsten

Som GIS-ingenjör hos oss på Tyréns kommer du arbeta inom vårt affärsområde Mark & Vatten och kompetensområde Geografisk informationsteknik. För att hitta mer information om vad vi gör inom detta kompetensområde klickar du här.

Världens bästa avdelning behöver utökas med en resurs inom GIS. Vi jobbar idag i projekt för vindkraften, infrastruktur i form av både väg och järnväg och vattenförsörjning. Vi är djupt inblandade i Tyréns Geobim-lösning med undermarksinformation. Vi jobbar mycket med både FME och ArcGIS miljön och inom ArcGIS online har vi egna lösningar för att kunna stötta vår verksamhet i fält med material direkt i platta eller telefon.

Beroende på dina tidigare erfarenheter kommer vi anpassa vilka projekt du kommer medverka i men du kommer att delta i och själv driva GIS-projekt. Exempelvis:


• I tidiga skeden av nya energislag vara med och ta fram underlag och analysera nya etableringar
• Vara behjälplig i byggskedet i infrastrukturprojekt och hantera våra digitala fältverktyg
• Ta fram kartmaterial till rapporter i samarbete med våra teknikspecialister inom miljö och vatten
• Ta fram underlag för våra geotekniker i fält
• Kartframställning och geodatahantering
• Hantering av punktmoln, avancerade GIS-analyser och FME-script

Vi erbjuder


• Fantastiska kollegor och många specialister inom våra olika kompetensområden
• En värdringsdriven kultur där Connect, Create & Challenge är våra ledord
• En stimulerande arbetsmiljö i våra lokaler med ett attraktivt läge med utsikt över Stenpiren i Göteborg alternativt på Östra Torggatan i Karlstad där en del av avdelningen är stationerad, med möjlighet att arbeta hemifrån del av din arbetstid
• Arbete i projekt tillsammans med dina Tyréns-kollegor, vi jobbar ofta i teamleveranser (sällan som enstaka resurser på plats hos våra kunder)
• Möjlighet att jobba med innovationsprojekt
• Kompetensutveckling anpassad efter dig
• Sociala aktiviteter, både på och efter ordinarie arbetstid
• Fast månadslön
• Extra lediga dagar utöver dina semesterdagar, vi är t.ex. alltid lediga med lön dagarna mellan jul och nyår
• Flertalet personalförmåner via vår förmånsportal
• Kollektivavtal som vi tecknat med Innovationsföretagen (Almega)

Klicka här för att läsa mer om oss, vilken typ av projekt vi jobbar med, vilka utvecklingsmöjligheter som finns, våra innovationer, läsa bloggar och lyssna på våra medarbetares podcasts.

Vi söker 


• Dig som har minst några års erfarenhet av GIS

Meriterande är erfarenhet av:


• Konsultarbete
• Vind- eller solkraft

Personliga egenskaper vi tror passar rollen och vår företagskultur:


• En prestigelös inställning
• Viljan att dela med sig av både av kunskaper och uppgifter

För denna tjänst ser vi att du hanterar det svenska och engelska språket i både tal och skrift för att kunna tillmötesgå våra kunder och kollegors behov.

Ansöka

Du är varmt välkommen med din ansökan! Klicka på Ansök nere till höger. Personligt brev är inte ett krav hos oss, men kommer naturligtvis läsas om det bifogas.   

Vi rekryterar löpande, så skicka gärna din ansökan redan idag då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar per mejl utan hanterar enbart ansökningar som kommer in via ansökningslänken. 

Med anledning av sommarsemester för rekryterande chef mellan den 17 juli och 18 augusti kan återkopplingen på din ansökan komma att dröja till efter denna period beroende på när du ansöker.

Kontakt

Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor? Då är du välkommen att kontakta:

Ulf Lindblad
Avdelningschef
Mejl: Ulf.Lindblad@tyrens.se
Telefon: 010-451 97 64

Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 3 000 medarbetare och verksamhet i Sverige, England, Estland, Litauen, Polen och Bulgarien.

Tyréns är stiftelseägt och vår ägandeform gör det möjligt för oss att satsa målmedvetet på forskning och utveckling inom samhällsbyggnadsområdet. Vi drivs av nyfikenhet och har ett nära samarbete med universitet och högskolor.

Ansök nu

Uppdragsansvarig elkonsult

Projekteringsingenjör, el-tele och elektronik
Läs mer Jun 14
Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. Med 2000 specialister inom stadsutveckling, arkitektur och infrastruktur bygger vi samhällen som håller.Om tjänsten

Som Uppdragsansvarig elkonsult hos oss på Tyréns kommer du arbeta inom vårt affärsområde Konstruktion & Installation och kompetensområde El, belysning & telekom. För att hitta mer information om vad vi gör inom detta kompetensområde klickar du här.

I denna roll kommer du vara delaktig i och leda förstudier, utredningar och projekteringar inom el & tele, samt vara samordnande mot andra teknikdiscipliner. Du kommer ha kundkontakt och, för de projekt du leder, vara Tyréns representant mot kund och förväntas därav vara professionell, förtroendeingivande och säljande.

Du kommer även, tillsammans med övriga erfarna elprojektörer samt avdelningschefen, vara en stöttande och utbildande medarbetare för mindre erfarna projektörer. Vi på Tyréns arbetar i en digital miljö och projekterar i CAD-miljö.

Vi erbjuder


• Fantastiska kollegor och många specialister inom våra olika kompetensområden
• En värdringsdriven kultur där Connect, Create & Challenge är våra ledord
• En stimulerande arbetsmiljö i våra lokaler med möjlighet att arbeta hemifrån del av din arbetstid
• Arbete i projekt tillsammans med dina Tyréns-kollegor, vi jobbar ofta i teamleveranser (sällan som enstaka resurser på plats hos våra kunder)
• Möjlighet att jobba med innovationsprojekt
• Kompetensutveckling anpassad efter dig
• Sociala aktiviteter, både på och efter ordinarie arbetstid
• Fast månadslön
• Extra lediga dagar utöver dina semesterdagar, vi är t.ex. alltid lediga med lön dagarna mellan jul och nyår
• Flertalet personalförmåner via vår förmånsportal
• Kollektivavtal som vi tecknat med Innovationsföretagen (Almega)

Klicka här för att läsa mer om oss, vilken typ av projekt vi jobbar med, vilka utvecklingsmöjligheter som finns, våra innovationer, läsa bloggar och lyssna på våra medarbetares podcasts.

Vi söker 

För att lyckas och trivas i rollen anser vi att du bör ha:


• Bakgrund som elprojektör eller projektledning inom el
• Erfarenhet av att driva uppdrag med tekniskt och ekonomiskt ansvar
• Ansvara för kundkontakt
• Erfarenhet av att leda, planera och fördela arbete inom specifika uppdrag

 Meriterande är erfarenhet/kunskap inom:


• Brett kontaktnät
• Spetskompetens inom något av områdena elkraft alternativt teletekniska säkerhetssystem.

Personliga egenskaper vi tror passar rollen och vår företagskultur:


• Vi söker en engagerad och social person med en naturlig nyfikenhet och stark drivkraft för att bli en del av vårt team
• Driven person med engagemang och ansvarskänsla, både i relation med kund och med kollegor i olika projektkonstellationer
• Affärsmässighet i ditt arbete och tar ansvar för att vi tillsammans når företagets och våra kunders mål

För denna tjänst ser vi att du hanterar det svenska och engelska språket i både tal och skrift för att kunna tillmötesgå våra kunder och kollegors behov.

Ansöka

Du är varmt välkommen med din ansökan! Klicka på Ansök nere till höger. Personligt brev är inte ett krav hos oss, men kommer naturligtvis läsas om det bifogas.   

Vi rekryterar löpande, så skicka gärna din ansökan redan idag då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar per mejl utan hanterar enbart ansökningar som kommer in via ansökningslänken. 

Med anledning av sommarsemester mellan den 10/7 och 18/8 kan återkoppling på din ansökan komma att dröja till efter denna period.

Kontakt

Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor? Då är du välkommen att kontakta:

Tommy Stransky
Avdelningschef
Mejl: tommy.stransky@tyrens.se
Telefon: 0730-60 46 58

Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 3 000 medarbetare och verksamhet i Sverige, England, Estland, Litauen, Polen och Bulgarien.

Tyréns är stiftelseägt och vår ägandeform gör det möjligt för oss att satsa målmedvetet på forskning och utveckling inom samhällsbyggnadsområdet. Vi drivs av nyfikenhet och har ett nära samarbete med universitet och högskolor.

Ansök nu

Avdelningschef Trafikplanering

Gruppchef, teknik
Läs mer Jun 22
Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. Med 2000 specialister inom stadsutveckling, arkitektur och infrastruktur bygger vi samhällen som håller.Om tjänsten

Som Avdelningschef Trafikplanering hos oss på Tyréns kommer du att arbeta inom vårt affärsområde Arkitektur & Projektledning och tjänsteområde Trafik. För att hitta mer information om vad vi gör inom tjänsteområdet klickar du här.  

Som avdelningschef delar du dina arbetsuppgifter mellan att i första hand leda avdelningens operativa och strategiska verksamhet och till viss del även delta i projekt.

Den operativa och strategiska delen av arbetet innebär bland annat:


• Kundkontakter, anbud och annan marknadsföring
• Personal-, verksamhets- och resultatansvar för din avdelning som består av ett drygt halvdussin talangfulla ingenjörer och samhällsplanerare

Avdelningen har flera spännande projekt igång inom mobilitet, trafikanalys, strategisk trafikplanering, översikts- och detaljplanering och processledning i samhällsbyggnadsfrågor.

Som chef på Tyréns ingår hela företaget, din egen avdelning och du själv i ett större sammanhang. Du har därför stöd av ett stort, välrenommerat företag men också stor frihet att utveckla affärer och arbetssätt samt verka för ett förtroendefullt och kreativt arbetsklimat i ditt team. 

Du kommer även att utgöra en viktig del i det strategiska arbetet tillsammans med drivna kollegor inom ledningsgruppen för affärsområdet Arkitektur och Projektledning i Väst som totalt består av c a 60 medarbetare fördelat på fyra avdelningar. Dessutom sker en aktiv samverkan med motsvarande avdelningar runt om i landet i arbetet med att utveckla trafikplanering som affär på Tyréns som helhet.

Vi ser gärna att personen är fysiskt på plats på kontoret i Göteborg, större delen av arbetstiden.

Vi erbjuder


• Fantastiska kollegor och många specialister inom våra olika kompetensområden
• En värdringsdriven kultur där Connect, Create & Challenge är våra ledord
• En stimulerande arbetsmiljö i våra lokaler med möjlighet att arbeta hemifrån del av din arbetstid
• Arbete i projekt tillsammans med dina Tyréns-kollegor, vi jobbar ofta i teamleveranser (sällan som enstaka resurser på plats hos våra kunder)
• Möjlighet att jobba med innovationsprojekt
• Kompetensutveckling anpassad efter dig
• Sociala aktiviteter, både på och efter ordinarie arbetstid
• Fast månadslön
• Extra lediga dagar utöver dina semesterdagar, vi är t.ex. alltid lediga med lön dagarna mellan jul och nyår
• Flertalet personalförmåner via vår förmånsportal
• Kollektivavtal som vi tecknat med Innovationsföretagen (Almega)

Klicka här för att läsa mer om oss, vilken typ av projekt vi jobbar med, vilka utvecklingsmöjligheter som finns, våra innovationer, läsa bloggar och lyssna på våra medarbetares podcasts.

Vem är du?

För att lyckas och trivas i rollen anser vi att du bör ha:


• Chefserfarenhet från liknande verksamhet alternativt erfarenhet som ledande trafik- eller samhällsplanerare
• Civilingenjörsexamen och minst 10 års erfarenhet från konsultbranschen eller motsvarande erfarenhet från fastighetsbranschen alternativt den offentliga sidan
• God förståelse för trafik- och samhällsplanering inom plan- och byggprocessens olika skeden samt behärskar gällande lagar och regelverk
• En uppfattning om nya digitala verktyg och innovativa lösningar för en hållbar samhällsutveckling

Meriterande är:


• Ett välutvecklat affärsnätverk inom kompetensområdet
• Konsulterfarenhet

Personliga egenskaper vi tror passar rollen och vår företagskultur:


• God kommunikatör och en lagspelare med förmågan att utveckla, engagera och motivera dina medarbetare
• Nyfikenhet, öppenhet och samarbete
• Ser det som spännande att arbeta med många olika kompetenser, i olika konstellationer, sammanhang och skeden
• Intresse av samhällsfrågor, är initiativrik och gärna delar med dig av din kunskap
• Engagerat och inkluderande förhållningssätt till trafik- och samhällsplanering
• Brinner för hållbar och demokratisk samhällsbyggnad
• Du tycker om att dela med dig av din kunskap och i nära samarbete med dina kollegor hitta bästa möjliga lösning utifrån såväl ekonomisk, social och ekologisk hållbarhet

Ansöka

Du är varmt välkommen med din ansökan! Klicka på Ansök nere till höger. Personligt brev är inte ett krav hos oss, men kommer naturligtvis läsas om det bifogas.   

Vi rekryterar löpande, så skicka gärna din ansökan redan idag då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar per mejl utan hanterar enbart ansökningar som kommer in via ansökningslänken. 

Med anledning av sommarsemester mellan den 10/7 och 11/8 kan återkoppling på din ansökan komma att dröja till efter denna period.

Kontakt

Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor? Då är du välkommen att kontakta:

Linda Tholence
Tf Affärschef Arkitektur & Projektledning Väst
Mejl: linda.tholence@tyrens.se 
Telefon: 073-081 12 45

 

Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 3 000 medarbetare och verksamhet i Sverige, England, Estland, Litauen, Polen och Bulgarien.

Tyréns är stiftelseägt och vår ägandeform gör det möjligt för oss att satsa målmedvetet på forskning och utveckling inom samhällsbyggnadsområdet. Vi drivs av nyfikenhet och har ett nära samarbete med universitet och högskolor.

Ansök nu