Göteborg: Teknisk Projektingenjör med CAD-kompetens

Hitta ansökningsinfo om jobbet Teknisk Projektingenjör med CAD-kompetens i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-08 // Varaktighet: Heltid

A-hubs vision är att vara källan och nätverket för ambition. Vi strävar efter att omvandla branschen och guida ambitiösa individer snabbare, enklare och rättvisare mot sina drömjobb genom en mer digital process som upprätthåller högsta kvalitet.

Som projektingenjör kommer du att ha ett brett ansvarsområde och ha ett nära samarbete med försäljnings- och projektteamen. Ditt ansvar inkluderar, men inte strikt begränsat till:

- Projektstöd; huvudsakligen övervaka och utveckla CAD-, 3D- och ljuskonstruktioner.

- Utveckling av tekniska system hos kunder.

- Hantering av upphandlingsprocessen; ta fram dokument för anbudsförfrågningar, samla in och utvärdera offerter från leverantörer, förhandla om villkor och hålla kontakt med leverantörer under hela projektets genomförande.

- Direktkontakt med försäljningsteamet där du ger affärsstöd till säljarna, din produktkunskap bidrar till tekniskt stöd genom försäljningsprocessen. Genom förståelse för våra kunders behov är vi betrodda rådgivare och kan guida dem till ett framgångsrikt genomförande med våra produkter.

Vi söker dig som:

- Innehar utbildning från högskola, KY eller liknande.

- Har cirka 3 - 5 års arbetslivserfarenhet från teknisk verksamhet.

- Har CAD-erfarenhet.

- Har kunskaper i Microsoft Office

- Har goda kunskaper i engelska och svenska.

- Har körkort.

Det är meriterande om du har arbetat i Auto-CAD samt i Inventor. Det är även meriterande om du har kunskap inom mekanik och automation genom att själv ha arbetat i en industriell verksamhet.

Det ingår nationella och internationella resor i tjänsten.

Plats: Varberg (Distansarbete)

Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Produktutvecklare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Produktutvecklare.

Mechatronic Engineer

Läs mer Apr 18
Are you in need of new challenges in life? Do you have a BSc or MSc degree within Mechatronic Engineering, and want to contribute to the development of our future products? Yes!Keep reading the ad.

Who we are looking for
You should have a broad understanding and some experience of developing electronics and writing technical requirements. You feel comfortable of owning and taking responsibility of your components and do so proactively and learn quickly. You have the right attitude when facing new issues. You are curious, positive, proactive and want to work within product development.

The personal qualities that we value are the ability to solve problems with an energetic touch, someone who is genuinely interested in technology and, in that way, create confidence to build long lasting relationships with our world leading automotive manufacturer partners!

Type of responsibilities:
Initiate and develop design and systems concepts to meet project objectives
Develop the product in collaboration with suppliers and customers
Coordinate cross-functional work to ensure product quality, delivery, product cost and smooth integration of systems
Create, modify, and release product documentation
Analyze and troubleshoot issues related to the systems and propose solutions
Secure testing and validation of the system to ensure compliance with industry standards


Requirements:
Bachelor's or Master's degree inMechatronic Engineering
Ability to read and understand technical requirements and specifications
Strong communication and teamwork skills
Fluent in written and spoken English - Swedish ismeritorious
Preferable: Experience in mechatronic system design
Preferable: Experience from automotive industry
Preferable: Experience from defence industry


Other:
Some of our assignments may be covered by defense secrecy, which means requirements for a certain citizenship and approval of a security clearance.

Welcome to Conmore, future Conmorite!
We are a technology consulting company that strives to create a safe, modern and inspiring work environment for our employees. To enhance and strengthen you as an individual all employees have their own development plan for individual growth. In order for everyone to develop further and thrive in their role as consultants, the group manager dedicates time for regular one-on-one meetings to listen and follow up on the work plan, and need for training, provide feedback, and more to make sure you are satisfied and in the right place.We are proud of our company’s unique family feeling and we highly value competence and a secure work environment which we believe contributes to a pleasant and motivating workplace. Besides professional activities such as training et cetera, we offer regular social activities which bring us together to have a good time and share knowledge and experiences in the group. Despite our constant willingness to grow as a company we still emphasize preserving our warm family feeling.

In Conmore, we have a Women's Network called KICO:

We aim to create a sense of security among our employees and to serve as a role model in the engineering industry through our women's network "Female Engineers at Conmore" (KICO). KICO is a network where we inspire, share experiences, and act as role models for each other. KICO usually organizes around 2-3 events per year to gather all women and non-binary engineerswithin the company to inspire, network, and exchange experiences with each other. We have representatives at all our offices. Link to KICO: https://conmore.se/karriar/kvinnliga-ingenjorer-kico/
If you're interested in participating, you're always welcome to the events.

Would you also like to be a part of our team?We are recruiting continuously, please don’t hesitate with your application and feel free to contact us if you have questions.
Responsible Talent Acquisition Specialist: Jessika WarvneMail: jessika.warvne@conmore.sePhone: +46735-629279
Please note that due to GDPR, we will not accept applications via mail. Please use our career site.
We are looking forward to hearing from you!

Ansök nu

Mekanikingenjör / Produktutvecklare i Göteborg

Läs mer Feb 2
UTVALD! Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och vi vill att det skall märkas, hos oss ska man bli sedd och hörd. Våra kunder skall vända sig till oss för att få de Utvalda. Vi tillhandahåller ingenjörstjänster inom produktutveckling, vår kompetens finns inom teknikområdena Mekanik, Inbyggda system, Elkraft och El/automation. Vi är verksamma med kontor i Göteborg, Malmö, Jönköping, Linköping, Örebro, Ludvika och Västerås.

Mekanikingenjör/Erfaren Konstruktör med komponentansvar!

IKG är ett teknikkonsultföretag som jobbar mot produktutvecklande företag inom flera olika branscher. Vi startade 1990 i Västerås och finns idag på 7 orter, Göteborg, Malmö, Jönköping, Linköping, Örebro, Västerås och Ludvika. Vår vision är att hitta rätt person till rätt uppdrag!

Om tjänsten:

IKG ser en mycket god efterfrågan på erfarna mekanikkonstruktörer!

Vi söker DIG som är redo för ny utmaning i produktutvecklande roll.

Följande kompetens och erfarenhet efterfrågas:

• Mekanikkonstruktör med några års yrkeserfarenhet avseende produktutveckling.
• Är kunnig i företrädesvis Creo eller Catia V5, även Inventor eller SolidWorks.
• Har god kännedom och erfarenhet i olika material och med olika produktions- och tillverkningsmetoder.
• Behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift

Meriterande:

• Komponentansvar - Driv och intresse för att föra utveckling av ditt komponentområde mot nya höjder!

Vi vill även att du:

• Drivs av tekniska utmaningar och älskar problemlösning!
• Tycker om att arbeta i team men kan även driva ditt arbete framåt individuellt.
• Tycker om att sprida glädje och positivitet!
• Är redo för nya utmaningar!

Som medarbetare hos IKG kommer du att ha ett spännande arbete och jobba med kunder som är världsledande inom sina områden. Du kommer att ges möjlighet att arbeta med olika faser inom mekanikkonstruktion och teknikutveckling. Som konsulterande ingenjör hos IKG får du jobba i utvecklande och utmanande miljöer där du utformar tekniska lösningar ute hos kund.

Vad erbjuds du som konsult på IKG?

• Coachade ledarskap
• Kollektivavtal (Tjänstepension, sjukersättning, försäkring, föräldraledighetstillägg)
• Fast månadslön oberoende av uppdrag
• 6 veckors årlig semesterrätt
• Bonusupplägg (upp till +2000 kr/mån)
• 5 000 kr i friskvårdsbidrag
• Företagshälsovård
• Jobba nära teknikutvecklingen
• Möjlighet till varierade arbetsuppgifter, produkter och system
• Jobba med både kunder och dess leverantörer inom olika branscher
• Kunna utveckla dina tekniska kunskaper inom mekanik
• Skapa kontaktnät för din framtida karriär

Varför IKG?

Vi värdesätter känslan av samhörighet! Genom en öppen dialog och stöd från din närmsta chef ser vi till att arbetet blir rätt för just dig. Regelbundna träffar och aktiviteter med kollegor gör att du snabbt blir en i teamet. På IKG sätter vi välmående i fokus med hjälp av rätt förmåner, marknadens högsta friskvårdsbidrag och en flexibilitet som skapar möjlighet att kombinera arbete och fritid.

Ansök nu

Vill du jobba med medicinteknik?

Läs mer Dec 20
Consat är ett entreprenörsdrivet företag med korta beslutsvägar. Vi strävar alltid för att ligga i framkant inom teknik och innovation! Nu letar vi efter nya medarbetare som vill jobba med spetsteknik, och göra Consat ännu bättre.

Information om rollen

Vi är ett etablerat ingenjörshus och i startgroparna av bla vår satsning på medicinteknik och vill att du ska vara med! Du kommer att vara med och bygga upp vår avdelning för Life Science och det kan innebära del i inhouse projekt eller ute hos kund. Detta kommer att innefatta projekt där vi tar fram produkter som innehåller elektronik, mjukvara och mekanik. Det finns även möjlighet att jobba i andra branscher.

Vad vi kan erbjuda dig:



- En stimulerande och varierande miljö med innovation i centrum

- Intressanta uppdrag

- Vara med och skapa något nytt

- Många möjligheter till personlig utveckling i en växande organisation

Vi letar efter dig som:



- har erfarenhet av att ha tagit en teknisk produkt från idé till produktion

- är ingenjör och har erfarenhet inom R&D

- har bakgrund i elektronik, mjukvara och/eller mekanik

- har dokumenterad erfarenhet av de regulatoriska standarderna (ex ISO 13485, GMP)

Vad vi gör inom avdelningen:



- Som ingenjörshus jobbar vi i tvärfunktionella team

- Utvecklar egna produkter som kommer våra kunder till gagn

- Är innovativa och kompetenta!

Kontakt:

För frågor om tjänsten kontakta: Ulrika Lin, ulrika.lin@consat.se

På grund av ledighet under jul och nyår kan återkoppling gällande din ansökan dröja något.

Vår långsiktiga syn på våra medarbetare har bidragit till att Consat för tionde året i rad har utsetts till ett av Sveriges 100 Karriärsföretag! Läs mer på: www.consat.se (http://www.consat.se/) & Din karriär börjar här - Consat (teamtailor.com (https://consat.teamtailor.com/)

Ansök nu

Produktutvecklare inom MedTech

Läs mer Apr 17
Vi söker dig med erfarenhet av medicinteknik och som vill utveckla framtidens produkter. Hos Together Tech får du möjlighet att utforska nya roller och arbeta i en inspirerande miljö tillsammans med idérika människor, där innovation och hållbarhet är i fokus!
Vi samarbetar med branschledande företag inom medicinteknik och variationen av projekt är stor. Nu letar vi efter produktutvecklare som vill använda sitt kunnande för att hjälpa våra partners ta nästa steg i sin innovationsresa. Det kan handla om hela eller delar av produktutvecklingsprocessen såsom utveckling och analysering av material, konceptutveckling, översättning av användarbehov till designkrav, riskhantering, verifiering, validering, utredning av kundklagomål eller annat.
Läs gärna mer om vårt engagemang inom området Medtech | Together Tech.

Din tekniska bakgrund
Master-/Kandidatexamen inom medicinteknik, bioteknik, kemiteknik eller närliggande område.
Har flerårig erfarenhet av utveckling av medicintekniskt klassade produkter.
Djup förståelse för design control och change control.
Kunnig inom material, reagens, mjukvara/applikationer, inbyggd elektronik eller annat område kopplat till medical device.
Skicklig på att hantera komplex dokumentation.
Äger dina projektuppgifter och driver aktiviteter framåt.
Har god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt på svenska och engelska

Dina personliga egenskaper
Att vara konsult kräver en flexibel och nyfiken grundinställning, ett självständigt arbetssätt och förmågan att bygga starka relationer med kunder och kollegor. Du är intresserad av den senaste utvecklingen inom ditt områdeoch är motiverad att utvecklas tillsammans med oss.
Together Tech för hållbar produktutveckling
Vi ger möjligheter till att kunna utvecklas genom en variation av uppdrag inom olika branscher och områden, i uppdrag hos kund eller i något av våra spännande in-houseprojekt. Hos oss på Together Tech arbetar du tillsammans med andra ingenjörer som brinner för miljö och hållbarhet, alla med en vilja att skapa bestående lösningar med hjälp av teknik – eller som vi säger: Better World Tech!
Din utveckling & vårt stöd
Din utveckling och ditt välmående är viktigt för oss varpå vi erbjuder förmåner som stöttar dig och din karriär på bästa sätt. Vi värdesätter vikten av trygg anställning och fast lön, och är kollektivanslutna. För att främja din hälsa erbjuder vi friskvårdsbidrag på 4000 kr per år och även hälsoundersökning, bidrag till aktiviteter och friskvårdsrabatter.
Vi gillar att umgås med varandra i olika sociala aktiviteter, som passar alla! Alltifrån afterworks, sportaktiviteter och 5-kamp till företagskonferenser. Vi strävar efter att ge dig förutsättningar att växa genom olika uppdrag och projekt samt individuella utvecklingsplaner. Vi erbjuder även kurser inom hållbarhet och andra områden inom ramen för din roll och dina mål. Vi är stolta över att vara utsedda till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare 2024!

Vill du veta mer om oss, besök gärna vår hemsida www.togethertech.com
För frågor kring den aktuella tjänsten, kontakta rekryterande ledare Sofia Nilsson(0737-179438)eller Claes Jonsson(0700-889729).

Ansök nu

QA / RA MedTech

Läs mer Apr 17
Vi söker dig med erfarenhet av medicinteknik och som vill utveckla framtidens produkter. Hos oss påTogether Tech får du möjlighet att utforska nya roller och arbeta i en inspirerande miljö tillsammans med idérika människor, där innovation och hållbarhet är i fokus!
Vi samarbetar med många branschledande företag inom medicinteknik och variationen av projekt är stor. Nu letar vi efter produktutvecklare som vill använda sitt kunnande för att hjälpa våra partners ta nästa steg i sin innovationsresa. Det kan handla om kvalitetssäkring i hela eller delar av produktutvecklingsprocessen eller stöttning i regulatoriska frågor inom olika medicintekniska områden såsom material, reagens, inbyggd elektronik och mjukvara/applikationer.
Läs gärna mer om vårt engagemang inom området Medtech | Together Tech

Din tekniska bakgrund
Master-/Kandidatexamen inom medicinteknik, bioteknik, kemiteknik eller närliggande område
Du har flerårig erfarenhet av arbete med quality assurance eller regulatory affairs inom medicinteknisk produktutveckling
Skicklig på att hantera komplex dokumentation
Äger dina projektuppgifter och driver aktiviteter framåt
Har god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt på svenska och engelska

Dina personliga egenskaper
Att vara konsult kräver en flexibel och nyfiken grundinställning, ett självständigt arbetssätt och förmågan att bygga starka relationer med kunder och kollegor. Du är intresserad av den senaste utvecklingen inom ditt områdeoch är motiverad att utvecklas tillsammans med oss.
Together Tech för hållbar produktutveckling
Together Tech är med och utvecklar innovativa produkter och digitala lösningar. Vi tror på att skapa en inkluderande, dynamisk arbetsplats och uppmuntrar våra medarbetare att kombinera sin starka tekniska kompetens med viljan att utmana för att skapa en mer hållbar framtid.Hos oss arbetar du tillsammans med andra ingenjörer med viljan att skapa bestående lösningar med hjälp av teknik – eller som vi säger: Better World Tech!
Din utveckling & vårt stöd
Din utveckling och ditt välmående är viktigt för oss varpå vi erbjuder förmåner som stöttar dig och din karriär på bästa sätt. Vi värdesätter vikten av trygg anställning och fast lön, och är kollektivanslutna. För att främja din hälsa erbjuder vi friskvårdsbidrag på 4000 kr per år och även hälsoundersökning, bidrag till aktiviteter och friskvårdsrabatter.
Vi gillar att umgås med varandra i olika sociala aktiviteter, som passar alla! Alltifrån afterworks, sportaktiviteter och 5-kamp till företagskonferenser. Vi strävar efter att ge dig förutsättningar att växa genom olika uppdrag och projekt samt individuella utvecklingsplaner. Vi erbjuder även kurser inom hållbarhet och andra områden inom ramen för din roll och dina mål. Vi är stolta över att vara utsedda till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare 2024!

Vill du veta mer om oss, besök gärna vår hemsida www.togethertech.com
För frågor kring den aktuella tjänsten, kontakta rekryterande ledare Sofia Nilsson,på telefon 0737-179438.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från A Hub AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från A Hub AB .

Event Director till Live Expo

Marknadschef
Läs mer Apr 9
Nu söker vi en vass projektledare som har goda erfarenheter från marknadsföring och event till Live Expo i Göteborg. Vi söker dig som brinner för möten, kommunikation och sälj. Är du driven, strukturerad och orädd – då är detta rollen för dig! På Live Expo erbjuds du utmaningar och utveckling i en bred roll där idérikedom, koncept och upplevelse är nyckelord.
Om rollen
Som Event Director på Live Expo kommer du att vara helhetsansvarig för flertalet mässor per år där du gör allt från att ta fram marknadsplan till att fylla mässan med relevant innehåll och genomföra eventen. Du arbetar strategiskt och kreativt för att attrahera utställare, föreläsare och besökare. Du agerar också beställare gentemot grafiker, digitala specialister och PR byrå. Du är helt ansvarig för att besökarantalen säkerställs och att mötesplatsen besöks av rätt personer och rätt besökarantal. Du är ytterst ansvarig för marknadsföring, innehåll och genomförande.
Exempel på arbetsuppgifter:
Ansvarig för koncept och strategi för marknadsplanen
Göra ut marknadsplan och tidsplan
Ta kontakt och förhandla med partners och leverantörer
Ansvara för budget
Säkerställa databasens storlek och kvalitet – utöka och mäta
Boka föreläsare och aktiviteter
Sälja in mässorna till samarbetsorganisationer

Din profil
Vi ser att du har en relevant eftergymnasial utbildning inom marknadsföring och minst ett par års erfarenhet i en liknande roll. Som person är du resultatdriven och relationsbyggande med ett gott sinne för förhandling. För att trivas bäst i rollen gillar du att ha många bollar i luften och är van att jobba i ett högt tempo på ett strukturerat och lösningsfokuserat sätt. Vidare ser vi att du:
Du gillar att ta ansvar, är en riktig doer och har mycket energi
Har erfarenhet av projektledning inom marknadsföring – du är en duktig marknadsförare
Är trygg i att leda och en van beställare av marknadsmaterial och digital kommunikation
Är en stark kommunikatör både muntligt och skriftligt
Tydliga ledarskapsegenskaper – du är vårt ansikte som representerar varumärket gentemot makthavare och press
Har erfarenhet av att ha lagt marknadsplaner med gott resultat

Om företaget
Live Expo producerar mässor och konferenser och startades av personerna bakom framgångssagan Easyfairs. Vi fokuserar på att arrangera Smarta mässor och event; mötesplatser inom IT, digitala lösningar, produktion 4.0 och övriga framtidsområden. Här sammankopplas människor och företag för att göra affärer, nätverka och inspireras av varandra. Med ett fulladdat innehåll inspirerar, utvecklar och uppdaterar vi vår mässpublik och gör dem redo för något nytt. Vi skapar mötesplatser där nyheter och innovationer visas för första gången av både etablerade företag och startups. Här skapas nya insikter som i sin tur genererar spännande och nya affärsmöjligheter som gör skillnad för både säljare och inköpare.
Vi gör det möjligt för våra mässbesökare att bli de första att uppleva ”nästa stora grej” inom hi-tech, samhällsutveckling och affärsutveckling. Våra event förbereder dig inte bara på förändring – de ger energi och gör dig fullt förberedd att ta dig an utveckling och transformation. Allt för att du enkelt, tryggt och med fullt självförtroende ska kunna navigera dagens innovationsrevolution.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du är placerad på Live Expos huvudkontor i Göteborg, vi arbetar i team och det är av yttersta vikt att vi arbetar på kontoret, vi tror att vi blir starka tillsammans. Vi intervjuar löpande så vänta inte med din ansökan. Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. Så har du frågor om rollen kontakta John Andersson på: john@a-hub.se Mobil 0731523129

Ansök nu

Associerad sales partner

Account manager
Läs mer Apr 8
Vill du vara med och utveckla branschen?Arbeta som affärspartner och sälja in rekryterings och konsultlöningar inom kvalificerade tjänstemän.
A-hub erbjuder en arbetsplats som aldrig står still. Vi tror på kraften i ambition och viljan hos människor att utvecklas under stort eget ansvar. Med högt engagemang och rätt inställning så finns det inga begränsningar för hur långt vi kan nå tillsammans.
För att möta den enorma efterfrågan på nytänk, flexibilitet och för att utmana det traditionella tar vi oss an marknaden med helt lokalägda bolag som verkar under ett gemensamt varumärke.
VI SÖKER DIG SOM;
Vi söker dig som brinner för för affärer och försäljning. Du ser stora möjligheter inom konsult och rekryteringsbranschen.
- Har dokumenterade försäljningsframgångar och önskan att kunna påverka din egen intäkt till stor del.
- Stort engagemang och trivs med att utmana det traditionella. Du är en person som ser möjligheter och har stort mod.
- En önskan om att få vara med och påverka utvecklingen av ett bolag. Vi inom A-hub gruppen vill knyta till oss partners och kollegor som tror på den egna kraften i genomförandet.
- Drivs av att göra affärer och skapa resultat tillsammans med likasinnade.VI GER DIG;
Du kommer arbeta tillsammans med branschen bästa leveransorganisation som kommer leverera på de uppdrag som du sålt in. Du har möjlighet att rikta din försäljning mot de tjänsteområden där du har din främsta kompetens.
Stöd, struktur och ett växande - starkt varumärke att bygga dina drömmar på! Riktigt härliga kollegor som tillsammans skapar arbetsglädje varje dag. Att jobba hos A-hub innebär både frihet och möjligheter, här får du chansen att utnyttja din fulla potential.
Vår vision är att göra det enkelt för ambitiösa människor att ta nästa kliv i karriären och på riktigt vara med och ta del av framgångarna tillsammans.
Vi tror på kraften i entreprenörskapet och den lokala kännedomen/nätverkandet!
ANSÖKAN;
Är du nyfiken på att höra mer? Kontakta John Andersson john@a-hub.se, 0731523129 för mer info
För ett gott samarbete tror vi att du har förmågan och viljan att överträffa förväntningar. Personer som uppmuntrar istället för att begränsa och som inte glömmer bort att ha roligt och fira längs vägen.
ÖVRIG INFORMATION OM TJÄNSTEN
Start: Enligt överenskom
Lön:Provisionsbaserad, vi erbjuder en expansivmodell där det finns möjlighet att vara anställd eller verka som underkonsult.
Omfattning: Heltid
Placering: Göteborg eller annan ort i väst Sverige

Ansök nu

Associerad Rekryteringskonsult

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Apr 8
Vill du vara med och utveckla branschen?
A-hub erbjuder en arbetsplats som aldrig står still. Vi tror på kraften i ambition och viljan hos människor att utvecklas under stort eget ansvar. Med högt engagemang och rätt inställning så finns det inga begränsningar för hur långt vi kan nå tillsammans.
För att möta den enorma efterfrågan på nytänk, flexibilitet och för att utmana det traditionella tar vi oss an marknaden med helt lokalägda bolag som verkar under ett gemensamt varumärke.
Hos oss på A-hub får du ett sammanhang men också en stor personlig frihet och bra digitala plattformar för att du skall kunna leverera rekryteringar av högsta nivå.
VI SÖKER DIG SOM;
Vi söker dig som trivs i branschen. Du ser stora möjligheter inom konsult och rekryteringsbranschen. Du vill arbeta i en 360 roll där du får skapa bra upplevelser för kunden och kandidaterna.
Du har några års erfarenhet från branschen och driver idag en egen rekryteringsverksamhet eller arbetar som rekryteringskonsult hos någon av våra konkurrenter.
Vi söker erfarna rekryteringskonsulter för anställning, men även dig som vill jobba som associerad rekryteringskonsult. Du väljer själv!
Stort engagemang och trivs med att utmana det traditionella. Du är en person som ser möjligheter och vi ta del av intäkterna som du genererar.
En önskan om att få vara med och påverka utvecklingen av ett bolag. Vi inom A-hub vill knyta till oss partners och kollegor som tror på den egna kraften i genomförandet.
Du är en rekryteringskonsult som trivs med både försäljningen och leveransen.

ANSÖKAN;
Är du nyfiken på att höra mer? Kontakta John Andersson john@a-hub.se, 0731523129 för mer infoVi sökerpersoner som uppmuntrar istället för att begränsa och som inte glömmer bort att ha roligt och fira längs vägen.
ÖVRIG INFORMATION OM TJÄNSTEN
Start: Enligt överenskommelse
Lön: Provisionsbaserad, vi erbjuder en expansivmodell där det finns möjlighet att vara anställd eller verka som underkonsult.
Omfattning: Heltid
Placering: Göteborg eller annan ort i väst Sverige

Ansök nu

Projektledare för maskininköp

Inköpare
Läs mer Apr 2
För kunds räkning söker vi nu en erfaren projektledare för maskininköp till ett av Sveriges största industribolag.Är du en erfaren projektledare med passion för teknik och innovation? Trivs du i en miljö där du får kombinera dina färdigheter inom maskininköp med att leda projekt från idé till genomförande? Om detta stämmer in på dig, kan du vara den perfekta kandidaten vi söker!
Som projektledare för maskininköp kommer du att spela en avgörande roll i teamet. Du kommer att ansvara för hela processen från behovsanalys, utvärdering av tekniska lösningar, förhandling med leverantörer, till implementering och uppföljning av nya maskiner och utrustning. Ditt arbete kommer att ha en direkt inverkan på företagets produktivitet och lönsamhet.
Som projektledare för manskininköp kommer du att:
Genomföra behovsanalyser och utvärdera potentiella maskininköp utifrån tekniska specifikationer och affärsmässiga krav.
Skapa och underhålla relationer med leverantörer
Förhandla avtal och priser.
Fatta beslut om tekniska lösningar.
Leda och hantera projekt relaterade till inköp och implementering av nya maskiner och utrustning.
Rapportera projektets framsteg till ledning och andra insatser.


Vi söker dig som:
Har teknisk kompetens och projektledningsfärdigheter.
Har erfarenhet av inköp av maskiner.
Har erfarenhet av att leda det tekniska utvecklingsarbetet relaterat till inköp av maskiner för produktionsändamål.


Starta: Enligt överenskommelse.
Placering: Göteborg
Anställning: Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss på A-hub.
Vid eventuella frågor kontakta adela.zingmark@a-hub.se

Ansök nu

Projektör Elnät

Elingenjör
Läs mer Apr 2
A-hubs vision är att vara källan och själva nätverket för ambition. Vi vill förändra branschen och föra ambitiösa människor snabbare, enklare och rättvisare till sina drömjobb genom en mer digital process som gör det möjligt att hålla högsta kvalitet.
För vår kunds räkning söker vi nuerfarna och kunniga projektörer inom elnät för att bidra till spännande projekt inom låg- och högspänningsnät samt stationer förGöteborg Energi.
Vår kund är specialiserade inom energibranschen, men de tar också uppdrag inom andra sektorer såsom detaljhandeln, tillverkningsindustrin och den offentliga sektorn. Detta breddar deras kompetensområde och ger flexibilitet att stödja olika verksamheter.
Med en platt organisation är vägen till beslutsfattarna kort. Det finns därför en stor möjlighet att påverka både företagets och din personliga utveckling. Genom rätt ledarskap strävar vår kund efter att skapa optimala förutsättningar för sina medarbetare.
Dina ansvarsområden:
Projektera låg- och högspänningsnät samt stationer.
Upprätta kompletta projekteringshandlingar och samordna interna och externa delar vid projektering.
Utföra nätberäkningar, analyser och tekniska utredningar för att bedöma olika handlingsalternativ.

Din bakgrund:
Minst 4 års erfarenhet inom distributionsnät/lokalnät för 0,4-20 kV.
Självständigt utfört projektering inom distributionsnät/lokalnät för 0,4-20 kV innehållande olika kundanslutningar och stationer.
Erfarenhet av projektering i stadsmiljö.
Erfarenhet från EBR gällande projektering distributionsnät/lokalnät för 0,4-20 kV.
Självständigt arbetat med tillståndsansökningar för bygglov och rivning, ledningsrätt och servitutsavtal hos olika myndigheter och fastighetsägare.
Kan självständigt upprätta färdiga ritningar och posta/dokumentera projekt.
Kan delta i stadsutvecklingen genom att föra bolagets talan i planprocessen.
Har kännedom om AMA-Anläggning och AMA-El gällande projektering distributionsnät/lokalnät för 0,4-20 kV.

Krav:
Teknisk utbildning (gymnasium/högskola/universitet) inom elkraft eller likvärdig erfarenhet.
Dokumenterad ESA-utbildning Grund och Arbete.
Dokumenterad Arbete på Väg-utbildning.
Dokumenterad BAS-P utbildning.
Grundläggande kunskaper i nätplaneringssystem såsom dpPower (Digpro dpSpatial) eller liknande, AutoCAD och Excel.
Självständig och teamorienterad.
B-körkort.
God kommunikationsförmåga på svenska.

ÖVRIG INFORMATION
Start: Enligt överenskommelse.
Arbetstider: Heltid.
Plats: Göteborg.
Anställningsform: Detta uppdrag är en rekrytering och anställningen sker direkt hos vår kund.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Beredare Inom Elnät

Elingenjör
Läs mer Mar 22
A-hubs vision är att vara källan och själva nätverket för ambition. Vi vill förändra branschen och föra ambitiösa människor snabbare, enklare och rättvisare till sina drömjobb genom en mer digital process som gör det möjligt att hålla högsta kvalitet.

För vår kunds räkning letar vi efter en noggrann och skicklig beredare för att ta fram detaljerade underlag till bygghandlingar för eldistributionsnät för Göteborg Energi.

Vår kund är specialiserade inom energibranschen, men de tar också uppdrag inom andra sektorer såsom detaljhandeln, tillverkningsindustrin och den offentliga sektorn. Detta breddar deras kompetensområde och ger flexibilitet att stödja olika verksamheter.

Med en platt organisation är vägen till beslutsfattarna kort. Det finns därför en stor möjlighet att påverka både företagets och din personliga utveckling. Genom rätt ledarskap strävar vår kund efter att skapa optimala förutsättningar för sina medarbetare.

Dina ansvarsområden:

- Skapa detaljerade underlag till bygghandlingar såsom mängdförteckningar, ritningar och specifikationer.

- Hantera kommunikationen med projektörer, projektledare och andra ledningsägare.

- Arbeta både självständigt och i grupp för att säkerställa att projektets krav och mål uppfylls.

Din bakgrund:

- Teknisk utbildning (gymnasium/högskola/universitet) inom elkraft eller likvärdig erfarenhet.

- Minst 4 års erfarenhet inom distributionsnät/lokalnät för 0,4-20 kV.

- Egenhändigt skapat beredning inom distributionsnät/lokalnät för 0,4-20 kV innehållande olika kundanslutningar och stationer.

- Erfarenhet av beredning i stadsmiljö.

- Självständigt sökt erforderliga markavtal och tillståndsansökningar hos olika myndigheter.

- Kännedom om AMA-Anläggning gällande beredning distributionsnät/lokalnät för 0,4-20 kV

- Dokumenterad ESA-utbildning Grund och Arbete.

- Dokumenterad Arbete på Väg-utbildning.

- Dokumenterad BAS-P/U utbildning.

- Grundläggande förståelse av nätplaneringssystem såsom dpSpatial eller liknande, AutoCAD och Excel.

- Självständig och teamorienterad.

- God kommunikationsförmåga på svenska i tal och skrift.

- B-körkort.

ÖVRIG INFORMATION

Start: Enligt överenskommelse.

Arbetstider: Heltid.

Plats: Göteborg.

Anställningsform: Detta uppdrag är en rekrytering och anställningen sker direkt hos vår kund.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu