Göteborg: Sales Assistant

Hitta ansökningsinfo om jobbet Sales Assistant i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-14 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara med och rädda världen från engångsplast? Låter det spännande att få arbeta i en global kontext på ett lokalt företag som präglas av gemenskap och samarbete? Söker du en bred roll där du får ta stort eget ansvar och där din insats verkligen räknas, både för bolaget, våra kunder och miljön? Då har du just nu chansen till en riktigt spännande och utvecklande framtid!

Vi erbjuder dig

- En spännande utmaning där du får hjälpa kunder i en global kontext att ta ett viktigt steg mot hållbarare lösningar

- Engagerade kollegor som tror starkt på det vi gör

- Omväxlande arbetsuppgifter med kontaktytor både internt och externt

- En innovativ och familjär miljö där vi värnar om både varandra och vår planet

Som Sales Assistant blir du en del av vårt Customer Success-team som bl.a. ansvarar för att hantera våra kunder och licenstagare. Du kommer huvudsakligen att hantera våra nya kunder och säkerställa att de får ett gott första intryck av PulPac samt ansvara för all kommunikation med dem innan de tas över av Key Account Manager (KAM). I detta innebär även att du gör förstudier av kunder samt bedömer och prioriterar dessa utifrån uppsatta mål och strategier.

Du kommer bland annat arbeta med att:

- Ta hand om första kundkontakten när en kund hör av sig via e-mail, LinkedIn eller telefon och säkerställa att de får svar.

- Göra sammanställningsrapporter och säljanalyser som underlag till Chief Commercial Officer och ledning

- Administrera vårt CRM-system vilket bland annat innefattar att lägga in nya kontakter, hålla systemet uppdaterat och ta fram listor för utskick

- Delta på mässor och kunna svara på frågor kring vår teknik

- Administrera utskick av samples

Om dig
Du trivs i en roll med stort eget ansvar och breda kontaktytor. Du värderar relationer och samarbete högt och som person är du kommunikativ, strukturerad och duktig på att prioritera.

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, försäljning, marknadsföring eller liknande samt ett par års relevant arbetslivserfarenhet från en liknande roll. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Resor kan komma att förekomma i tjänsten.

Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt. Eventuella frågor besvaras av HR Linus Pihlsgård på 0766 523 362 linus.pihlsgard@pulpac.com.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om PulPac
PulPac är ett R&D- och IP-bolag som utvecklar och säljer en banbrytande tillverkningsteknik för fiberbaserade förpackningar och engångsprodukter med hög prestanda och lågt pris. Genom att revolutionera tekniken för cellulosaformning gör vi det möjligt för våra kunder att ersätta engångsplast med ett hållbart och kostnadseffektivt alternativ. Vår marknad är global och vårt mål är att ersätta världens engångsplast genom att licensiera vår teknik till etablerade förpackningstillverkare.

https://www.youtube.com/watch?v=IKgfMxi8U0Y

https://www.pulpac.com/

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Säljassistent

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Säljassistent.

Sales assistant på deltid

Läs mer Apr 13
Vill du kombinera dina studier med praktisk erfarenhet inom försäljning och samtidigt få möjlighet att utveckla dina färdigheter. Vi söker nu en driven och orädd person på deltid för start relativt omgående.

OM TJÄNSTEN
Freemelt arbetar med att utveckla och tillverka avancerade 3D-metalldruckteknologier för industriella tillämpningar. Deras fokus ligger på att göra metall-3D-utskrifter snabbare, mer kostnadseffektiva och mer tillgängliga för olika industrier.

Nu söker de sin nästa Sales assistant på deltid. Du kommer att vara ansvarig för att boka möten med potentiella kunder och stötta säljrepresentanter i deras arbete. Man kommer att spela en avgörande roll i att utöka kundbasen och säkerställa att företaget når sina försäljningsmål. Freemelt har kontor i Mölndal där omkring 13 medarbetare kommer att bli dina kollegor. Förväntningarna på dig är att du kan jobba 1-2 dagar i veckan under kontorstider men flexibelt utefter dina studier.

Arbetsuppgifterna innehåller bl.a:
- Använda de utarbetade leadslistor för att identifiera och kontakta potentiella kunder
- Använda telefon som primärt kontaktverktyg för att boka möten med intresserade kunder
- Dokumentera noggrant all kommunikation och uppföljning i aktuella system och verktyg

VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en eftergymnasial utbildning samt har minst ett år kvar av studierna
- Obehindrad i svenska i både tal och skrift då det används i det dagliga arbetet
- Är tillgänglig för arbete ca 1-2 dagar i veckan
- Har tillgång till egen dator för arbetet

Det är meriterande om du har
- God affärsengelska då man kommunicerar med internationella kunder

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om företaget här!

Ansök nu

Hallvärd - Eklunds Bil AB

Läs mer Apr 2
Vi söker dig som är snabblärd och har ett stort bilintresse. Vi ser gärna att du är en lagspelare. Du är positiv, serviceinriktad och kan ta egna initiativ. Viktiga egenskaper som vi uppskattar är att du värdesätter en bra stämning och förstår din egen roll i teamet. Som person är du nyfiken på att lära dig nya saker, du är kommunikativ och drivs av att bygga starka och långsiktiga relationer.
Du motiveras av att leverera kvalité till våra kunder och tar stort eget ansvar för att säkerställa kundnöjdhet. Du har ett strukturerat arbetssätt och har en passion för kundmötet.
Arbetsuppgifter:
Du kommer att assistera våra bilförsäljare med provkörningar, produktpresentationer och kundhantering. Administrativa uppgifter såsom förbereda bilar till försäljning, göra priskyltar i våra system. Iordningställa inför leveranser, samt följa upp kunder efter billeverans och så småningom även kunna arbeta med bilaffärer på hög nivå med försäljning av begagnade och nya bilar – från första kontakt till avslutad affär.
Vi ser gärna att du har god datorvana, språkkunskaper i svenska och engelska, samt innehar körkort B.
Varför jobba med oss?
Som arbetsgivare är vi bra på att tillvarata pådrivna och engagerade medarbetare. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft.
Om Eklunds Bil
Vi är ett familjeföretag där engagemang och kundnöjdhet står i fokus. Vi är Göteborgs mest centrala bilanläggning och återförsäljare för Hyundai, Mazda och Dodge, vilket vi är stolta över. Ett glatt gäng som vill ge våra kunder ett smidigt bilägande och service i världsklass.
Tjänsten är på heltid med en provanställning på 6 månader. Intervjuer sker löpandesk, så skicka in din ansökan till: jobb@eklundsbil.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Säljsupport - Eklunds Bil AB

Läs mer Mar 14
Vi söker dig som är snabblärd och har ett stort bilintresse. Vi ser gärna att du är en lagspelare. Du är positiv, serviceinriktad och kan ta egna initiativ. Viktiga egenskaper som vi uppskattar är att du värdesätter en bra stämning och förstår din egen roll i teamet. Som person är du nyfiken på att lära dig nya saker, du är kommunikativ och drivs av att bygga starka och långsiktiga relationer.
Du motiveras av att leverera kvalité till våra kunder och tar stort eget ansvar för att säkerställa kundnöjdhet. Du har ett strukturerat arbetssätt och har en passion för kundmötet.
Arbetsuppgifter:
Du kommer att assistera våra bilförsäljare med provkörningar, produktpresentationer och kundhantering. Administrativa uppgifter såsom förbereda bilar till försäljning, göra priskyltar i våra system. Iordningställa inför leveranser, samt följa upp kunder efter billeverans och så småningom även kunna arbeta med bilaffärer på hög nivå med försäljning av begagnade och nya bilar – från första kontakt till avslutad affär.
Vi ser gärna att du har god datorvana, språkkunskaper i svenska och engelska, samt innehar körkort B.
Varför jobba med oss?
Som arbetsgivare är vi bra på att tillvarata pådrivna och engagerade medarbetare. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft.
Om Eklunds Bil
Vi är ett familjeföretag där engagemang och kundnöjdhet står i fokus. Vi är Göteborgs mest centrala bilanläggning och återförsäljare för Hyundai, Mazda och Dodge, vilket vi är stolta över. Ett glatt gäng som vill ge våra kunder ett smidigt bilägande och service i världsklass.
Tjänsten är på heltid med en provanställning på 6 månader. Intervjuer sker löpandesk, så skicka in din ansökan till: jobb@eklundsbil.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Sales Coordinator

Läs mer Mar 14
Vill du vara med och rädda världen från engångsplast? Låter det spännande att få arbeta i en global kontext på ett lokalt företag som präglas av gemenskap och samarbete? Söker du en bred roll där du får ta stort eget ansvar och där din insats verkligen räknas, både för bolaget, våra kunder och miljön? Då har du just nu chansen till en riktigt spännande och utvecklande framtid!

Vi erbjuder dig

- En spännande utmaning där du får hjälpa kunder i en global kontext att ta ett viktigt steg mot hållbarare lösningar

- Engagerade kollegor som tror starkt på det vi gör

- Omväxlande arbetsuppgifter med kontaktytor både internt och externt

- En innovativ och familjär miljö där vi värnar om både varandra och vår planet

Som Sales Coordinator blir du en del av vårt Customer Success-team som bl.a. ansvarar för att hantera våra kunder och licenstagare. Du kommer huvudsakligen att hantera våra nya kunder och säkerställa att de får ett gott första intryck av PulPac samt ansvara för all kommunikation med dem innan de tas över av Key Account Manager (KAM). I detta innebär även att du gör förstudier av kunder samt bedömer och prioriterar dessa utifrån uppsatta mål och strategier.

Du kommer bland annat arbeta med att:

- Ta hand om första kundkontakten när en kund hör av sig via e-mail, LinkedIn eller telefon och säkerställa att de får svar.

- Göra sammanställningsrapporter och säljanalyser som underlag till Chief Commercial Officer och ledning

- Administrera vårt CRM-system vilket bland annat innefattar att lägga in nya kontakter, hålla systemet uppdaterat och ta fram listor för utskick

- Stötta vårt globala nätverk av säljpartners i att nå ut på nya marknader

- Delta på mässor och kunna svara på frågor kring vår teknik

- Administrera utskick av samples

Om dig
Du trivs i en roll med stort eget ansvar och breda kontaktytor. Du värderar relationer och samarbete högt och som person är du kommunikativ, strukturerad och duktig på att prioritera.

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, försäljning, marknadsföring eller liknande samt ett par års relevant arbetslivserfarenhet från en liknande roll. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Resor kan komma att förekomma i tjänsten.

Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt. Eventuella frågor besvaras av HR Linus Pihlsgård på 0766 523 362 linus.pihlsgard@pulpac.com.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om PulPac
PulPac är ett R&D- och IP-bolag som utvecklar och säljer en banbrytande tillverkningsteknik för fiberbaserade förpackningar och engångsprodukter med hög prestanda och lågt pris. Genom att revolutionera tekniken för cellulosaformning gör vi det möjligt för våra kunder att ersätta engångsplast med ett hållbart och kostnadseffektivt alternativ. Vår marknad är global och vårt mål är att ersätta världens engångsplast genom att licensiera vår teknik till etablerade förpackningstillverkare.

https://www.youtube.com/watch?v=IKgfMxi8U0Y

https://www.pulpac.com/

Ansök nu

Driven Mötesbokare till Acoem!

Läs mer Mar 22
Är du en driven och morgonpigg person som trivs med arbeta självständigt? Har du telefonvana och vill jobba i ett företag i framkant? Då kan detta vara någonting för dig!

Just nu söker vi en Mötesbokare till Acoem. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och sträcker sig 6 månader fram. För rätt person finns möjlighet till fast anställning hos kund.

Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande!

Om tjänsten
Som Mötesbokare hos oss arbetar du med att boka möten åt dina kollegor på Acoem. Du skapar goda kundrelationer som i sin tur lägger grunden för företagets framtida affärsmöjligheter och kundsamarbeten. I din roll som mötesbokare kommer du att boka möten över telefon och där din morgon går åt att ringa både kalla och varma samtal till olika typer av beslutsfattare, inom industribranschen, där du bokar möten, bokar demos för kundens produkter och följer upp offerter. Den övriga tiden på dagen spenderar du med att hjälpa till med att ta fram broschyrer, skriva offerter och hjälpa till vid mässor. Vid start kommer du får en gedigen upplärning i Acoems produkter.

Du utgår från de fantstiska kontoret på Östergårdsgatan 9 i Mölndal och dina arbetstider är 07-16:00.

Vem är du?
Har du erfarenhet av försäljning och kundtjänst sen tidigare är det toppen men främst värdesätter vi att du är social, har ett naturligt driv och orädd av att ha telefon som främsta verktyg. Du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ i din mötesbokningen. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift då du kommer prata med både svenska och utländska kunder. Vi ser att du har goda datorkunskaper och du har inga problem att navigera dig i olika system. Vidare har du ett teknisk intresse och vill engagera och lära dig om Acoems produkter.

Acoem arbetar i Salesforce så vi finner det meriterande om du har arbetat i systemet tidigare.

Om verksamheten
Ända sedan starten 1984 har ACOEM AB (tidigare Fixturlaser AB) hjälpt företag världen över att uppnå en mer lönsam och hållbar produktion. Den position som vi har i dag har vi nått genom att våga tänka utanför normen och välja egna, något okonventionella vägar. Vi har haft modet att begå misstag och ta ut nya kompassriktningar. Beslutsamhet, ambition och kompetens har gjort oss till en global aktör och ledare inom innovativ och användarvänlig axeluppriktning.

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från PulPac AB (publ)

Nedan visas andra jobb i Göteborg från PulPac AB (publ) .

Projektingenjör till vårt Partnership-team

Projekteringsingenjör, maskin
Läs mer Nov 30
Är du en relationsskapande och utåtriktad person med ett brinnande intresse för teknik som är redo för en ny utmaning? Nu söker vi en ny kollega till vårt Partnership-team som vill bli en del av ett lokalt bolag som präglas av gemenskap och samarbete. Kanske är det du?

Vår vision på PulPac är tydlig - att rädda världen från all engångsplast. Att våga utmana oss själva driver oss i utvecklingen av vår revolutionerande teknik och hos oss på PulPac är ingenting omöjligt.

Om tjänsten
Som Projektingenjör blir du en del av vårt Partnership-team som utvecklar nära samarbeten med våra maskinpartners över hela världen. Du blir en viktig del av teamet där du kommer att få arbeta tätt med vår Chief Partnership Officer (CPO) och våra Plattformsägare i att driva utvecklingsprojekt med våra partners. Det innebär att din huvudsakliga uppgift blir att delta i och projektleda tekniska utvecklingsprojekt kring våra maskinplattformar.

Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis att innefatta:

- Tillsammans med CPO & Plattformsägare driva och utveckla relationen med våra maskinpartners för att skapa ett bra samarbetsklimat

- Tillsammans med Plattformsägare driva tekniska utvecklingsprojekt mot och med våra partners för att implementera nya tekniska lösningar och förbättringar

- Stötta våra partners i dialoger med underleverantörer och kunder för att säkerställa teknisk kvalité på DMF processen och genomförbarhet

- I nära samarbete med R&D teamet arbeta för att industrialisera de innovationer som skapas inom PulPac

- Planera och belägga projektaktiviteter samt följa upp tidsplaner och projektbudgetar

- Löpande kommunicera projekt och dess tekniska framskridande till intressenter

- Sköta teknisk dokumentation och aktivt arbeta med att mäta, dokumentera och förbättra kvalitén på maskinplattformen

Om dig
För att trivas i din roll som Projektingenjör är du en utåtriktad och prestigelös person som värdesätter skapandet av långsiktiga relationer. Då du kommer att arbeta i en aktiv och föränderlig miljö, krävs det att du har ett öga för struktur och att koordinera dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Vi ser gärna att du har ett starkt driv för att utvecklas och är inte rädd för att ta på dig ansvar.

För att lyckas i din roll söker vi dig som har en ingenjörsutbildning inom mekanik, mekatronik eller liknande. Du har flera års erfarenhet av tekniskt utvecklingsarbete, förslagsvis som konstruktör eller liknande roll där du varit inblandad i att utveckla och/eller implementera tekniska lösningar. Du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift, då rollen innebär kontakt med internationella partners från världen över.

Tjänsten är en heltids tillsvidareanställning med provanställning och är placerad på vårt kontor i Högsbo, Göteborg.

Då urval sker löpande så önskar vi att få in din ansökan så snart som möjligt. Har du eventuella frågor eller funderingar kring tjänsten så är du välkommen att kontakta HR Victoria Rörqvist på 0709-10 69 20 eller victoria.rorqvist@pulpac.com.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om PulPac
PulPac är ett R&D- och IP-bolag som utvecklar och säljer en banbrytande tillverkningsteknik för fiberbaserade förpackningar och engångsprodukter med hög prestanda och lågt pris. Genom att revolutionera tekniken för cellulosaformning gör vi det möjligt för våra kunder att ersätta engångsplast med ett hållbart och kostnadseffektivt alternativ. Vår marknad är global och vårt mål är att ersätta världens engångsplast genom att licensiera vår teknik till etablerade förpackningstillverkare.

https://www.youtube.com/watch?v=IKgfMxi8U0Y

https://www.pulpac.com/

Ansök nu

Supply Chain Developer - Chemistry & Material

Civilingenjör, kvalitet, kemiteknik
Läs mer Nov 23
Vill du vara med och rädda världen från engångsplast? Söker du en bred roll där du får ta stort eget ansvar och där ditt inre driv och egna insats verkligen räknas, både för bolaget, våra partners och miljön? Då har du just nu chansen att söka tjänsten som Supply Chain Developer!

Hos oss på Pulpac får du chansen att arbeta i ett familjärt och innovativt bolag där vi värnar om både varandra och miljön. Du ges möjligheten att få arbeta med hållbar teknik och ett mycket efterfrågat erbjudande på en internationell marknad.

Om tjänsten
Som Supply Chain Developer blir du en del av vårt Partnership-team där du tillsammans med dina kollegor kommer att arbeta med att förvalta och expandera vårt globala ekosystem av partners. Du blir en viktig deal av teamet där du primärt kommer ansvara för att stötta teamet i att identifiera nya potentiella partners samt testa och validera hur väl dessa partners produkter och lösningar fungerar med PulPacs teknologi. Likväl som den tekniska utvärderingen är av stor vikt så bygger vår framgång på din och dina kollegors förmåga att bygga varaktiga relationer mellan partners och PulPac.

Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis att innefatta:

- Identifiera, kontakta och inleda relation med potentiell intressanta partners till PulPac baserat på våra interna behovsanalyser

- Representera och introducera PulPac till nya partners och samt ansvara för en god relation mellan partnern och PulPac

- Planera och koordinera inhämtande av produktprover för interna tester samt sammanställning av resultat ihop med Chemistry & Material och Tech Center

- Tillsammans med dina kollegor prioritera och rekommendera strategisk inriktning gällande val av partners och tekniska lösningar baserat på resultat från interna tester

- Stötta CPO i kommersiella dialoger med partners baserat på tekniska framsteg

- Arbeta nära och stötta vårt Chemistry & Material-team och Tech Center

Om dig
För att trivas i din roll som Supply Chain Developer tror vi du är en utåtriktad och prestigelös person som värdesätter skapandet av långsiktiga relationer. Du har ett öga för struktur och lätt för att koordinera dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Vi ser gärna att du har lätt för att ta initiativ samt viljan att utvecklas, både inom det tekniska likaväl som inom kommersiella aspekter.

För att lyckas i din roll har du en ingenjörsutbildning inom mekanik, kemi, bio-kemi, kemiteknik, eller liknande och är kanske i starten av din karriär. Ett par års relevant arbetslivserfarenhet från en liknande roll är meriterande. Har du erfarenhet av att arbeta i ett laboratorium och viss vana av genomförande av kemiska/tekniska experiment samt arbetat med fiber-material/barriärer sedan tidigare anses även det som meriterande. Du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift, då rollen innebär kontakt med internationella partners från världen över.

Vi tror på rätt person till rätt tjänst så dina personliga egenskaper är minst lika viktiga som den kompetens och erfarenhet har med dig sedan tidigare.

Tjänsten är en heltids tillsvidareanställning med provanställning och är placerad på vårt kontor i Högsbo, Göteborg.

Då urval sker löpande så önskar vi att få in din ansökan så snart som möjligt. Har du eventuella frågor eller funderingar kring tjänsten så är du välkommen att kontakta HR Victoria Rörqvist på 0709-106920 eller victoria.rorqvist@pulpac.com.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om PulPac
PulPac är ett R&D- och IP-bolag som utvecklar och säljer en banbrytande tillverkningsteknik för fiberbaserade förpackningar och engångsprodukter med hög prestanda och lågt pris. Genom att revolutionera tekniken för cellulosaformning gör vi det möjligt för våra kunder att ersätta engångsplast med ett hållbart och kostnadseffektivt alternativ. Vår marknad är global och vårt mål är att ersätta världens engångsplast genom att licensiera vår teknik till etablerade förpackningstillverkare.

https://www.youtube.com/watch?v=IKgfMxi8U0Y

https://www.pulpac.com/

Ansök nu

Verktygstekniker

Automationstekniker, maskin
Läs mer Okt 31
Är du en prestigelös och teknikintresserad person som gillar utmaningar och tror att det mesta är möjligt? Trivs du på ett bolag där din insats verkligen räknas och vill uppnå en värld där engångsplast är ett minne blott? Då är du kanske PulPac’s nästa Verktygstekniker!

Våra värdeord CARE - DARE - SHARE genomsyrar allt vi gör och vår kultur präglas av gemenskap, tillit och samarbete. PulPac är platsen för dig som vill utveckla och utvecklas, göra skillnad och tänka nytt. För när våra medarbetare växer, växer även vår verksamhet.

Om tjänsten
Som Verktygstekniker blir du en del av vårt Produktionsteam bestående av Operations Manager och Maskinoperatörer. Ditt ansvar blir att stödja verksamheten genom tillverkning, utveckling och installation av formverktyg, testutrustning och övriga relevanta maskiner. Du kommer arbeta med produktionstestning samt ansvara för att säkerställa inspektion och montering av formverktyg i olika pressar.

Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis att innefatta:

- Installering av formverktyg i pressar, linjera verktyg, laborera med inställningar i maskiner för önskad produktkvalitet

- Medverka i möten vid utveckling av formverktyg och omkringliggande produktionsutrustning tillsammans med vår Tech Center och R&D-avdelning

- Ändring, inmätning och mekanisk efterbearbetning av formverktyg

- Förebyggande underhållning av våra pressmaskiner

- Tillverka riggar/utrustning, förbättra och justera befintliga lösningar i verkstaden

- Dokumentera verktyg före, under och efter körning samt utvärdera eventuellt slitage

- Inköp av förbrukningsinventarier, verktyg etc.

- Äga en del av det dagliga 5S arbetet

Om dig
För att trivas i din roll som Verktygstekniker tror vi du är en positiv och lösningsorienterad lagspelare som gillar att ha rotation i dina arbetsuppgifter. Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av liknande arbete och har du en gymnasieexamen inom teknik eller el anses det meriterande. För att lyckas i din roll ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av olika mätverktyg samt vana att laborera med inställningar i maskiner för önskad produktkvalitet.

Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Eftersom resor kan förekomma i tjänsten så behöver du ha körkort, truckkort är meriterande.

Tjänsten är en heltids tillsvidareanställning med provanställning och är placerad på vårt kontor i Högsbo, Göteborg. Skiftarbete kan förekomma.

Då urval sker löpande så önskar vi att få in din ansökan så snart som möjligt. Har du eventuella funderingar eller frågor kring tjänsten så är du välkommen att kontakta HR Victoria Rörqvist på 0709-106920 eller victoria.rorqvist@pulpac.com.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om PulPac
PulPac är ett R&D- och IP-bolag som utvecklar och säljer en banbrytande tillverkningsteknik för fiberbaserade förpackningar och engångsprodukter med hög prestanda och lågt pris. Genom att revolutionera tekniken för cellulosaformning gör vi det möjligt för våra kunder att ersätta engångsplast med ett hållbart och kostnadseffektivt alternativ. Vår marknad är global och vårt mål är att ersätta världens engångsplast genom att licensiera vår teknik till etablerade förpackningstillverkare.

https://www.youtube.com/watch?v=IKgfMxi8U0Y

https://www.pulpac.com/

Ansök nu

Maskinoperatör

Maskinmontör
Läs mer Okt 30
Vill du vara med och rädda världen från engångsplast? Är du en person med genuint intresse för att bygga, skruva, mäta och samtidigt bidra till en utvecklande och spännande framtid? Ta då chansen och sök tjänsten som Maskinoperatör hos oss!

Hos oss på Pulpac får du chansen att arbeta i ett innovativt företag där vi värnar om både varandra och miljön. Oavsett yrkesinriktning så arbetar vi på PulPac mot samma mål, att göra världen mer hållbar och söker nu dig som vill vara med på vår resa!

Om tjänsten
Som Maskinoperatör blir du en del av vårt Produktionsteam bestående av Operations Manager, Verktygstekniker och Maskinoperatörer. Din roll blir att stödja verksamheten när det kommer till drift, underhåll och utveckling av våra maskiner. Detta innebär bland annat hantering och kontrollering av tillflödet i våra maskiner samt åtgärda olika störningar i produktionen. Du kommer även få arbeta tätt med vår Tech Center-avdelning och vara behjälplig i förbättringsarbeten.

Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis att innefatta:

- Köra och övervaka maskin i produktion och verka för maximal körtid för både maskin och verktyg.

- Förebyggande underhåll av maskiner

- Intrimning och montering av verktyg

- Stödja drift och underhåll i Produktion och Tech Center

- Mottagning, beställning och hantering av råmaterial

- Paketering av produkter

- Medverka i kvalitetsmöten rörande våra verktyg och produkter

- Förbättringsarbeten

- QA (Quality Assurance)

- Aktivt arbeta med och bedriva vårt 5S arbete framåt

Om dig
För att trivas i din roll som Maskinoperatör är du en positiv problemlösare med ett genuint intresse för teknik och gillar att ha rotation i dina arbetsuppgifter. Då du kommer arbeta i en aktiv och föränderlig miljö ser vi gärna att du har lätt för att ta egna initiativ och stimuleras av att ha struktur runtomkring dig. Samarbete, nyfikenhet och innovation genomsyrar hela bolaget, därför ser vi att du har god samarbetsförmåga, men även lätt för att vara självgående.

För att lyckas i din roll tror vi du har ett par års arbetslivserfarenhet av liknande arbete från tidigare roller. Gymnasieexamen inom teknik och/eller el är meriterande. Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Eftersom resor kan förekomma i tjänsten så behöver du ha körkort, truckkort är meriterande.

Tjänsten är en heltids tillsvidareanställning med provanställning och är placerad på vårt kontor i Högsbo, Göteborg. Skiftarbete kan förekomma.

Då urval sker löpande så önskar vi att få in din ansökan så snart som möjligt. Har du eventuella funderingar eller frågor kring tjänsten så är du välkommen att kontakta HR Victoria Rörqvist på 0709-10 69 20 eller victoria.rorqvist@pulpac.com.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om PulPac
PulPac är ett R&D- och IP-bolag som utvecklar och säljer en banbrytande tillverkningsteknik för fiberbaserade förpackningar och engångsprodukter med hög prestanda och lågt pris. Genom att revolutionera tekniken för cellulosaformning gör vi det möjligt för våra kunder att ersätta engångsplast med ett hållbart och kostnadseffektivt alternativ. Vår marknad är global och vårt mål är att ersätta världens engångsplast genom att licensiera vår teknik till etablerade förpackningstillverkare.

https://www.youtube.com/watch?v=IKgfMxi8U0Y

https://www.pulpac.com/

Ansök nu

R&D Tekniker

Kontrolltekniker, textil, trä, glas, förpackn.
Läs mer Sep 25
Vill du vara med och rädda världen från engångsplast? Är du en händig, självgående och positiv person som har ett genuint intresse för att bygga, skruva, mäta och samtidigt bidra till en utvecklande och spännande framtid? Ta då chansen och sök tjänsten som R&D Tekniker hos oss!

Hos oss på Pulpac får du chansen att arbeta i ett familjärt och innovativt företag där vi värnar om både varandra och miljön. Oavsett yrkesinriktning så arbetar vi på PulPac mot samma mål, att göra världen mer hållbar. Vi har en tydlig vision och befinner oss i en expansiv fas och söker dig som vill vara med på vår resa!

Om tjänsten
Som R&D Tekniker blir du en del av Tech Center bestående av Tech Center Manager, Team leader, R&D Tekniker och R&D Assistenter. Ditt ansvar blir att stödja verksamheten genom tillverkning, utveckling och installation av formverktyg, testutrustning och övriga relevanta maskiner. Du kommer även ha hand om produktionstestning, produktion av samples och allmän verkstadssupport.

Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis att innefatta:

- Installering av formverktyg i pressar, linjera verktyg, tillverka material för pressning, laborera med inställningar i maskiner för önskad produktkvalitet, pressa produkter för större serier eller demo

- Ändring, inmätning och mekanisk efterbearbetning av formverktyg

- Förebyggande underhållning av våra pressmaskiner

- Tillverka riggar/utrustning från scratch, bygga om, förbättra och justera befintliga lösningar i verkstaden

- Hjälpa till att organisera verkstad och övriga lokaler

- Äga en del av det dagliga 5S arbetet

Om dig
För att trivas i din roll som R&D Tekniker så är du en prestigelös och positiv person som gillar att ha rotation i dina arbetsuppgifter. Då du kommer att arbeta i en aktiv och föränderlig miljö ser vi gärna att du har lätt för att ta egna initiativ och gillar att ha struktur runtomkring dig. Samarbete, nyfikenhet och innovation genomsyrar hela bolaget, därför ser vi att du har god samarbetsförmåga men även lätt för att vara självgående.

Vi söker dig som har ett par års arbetslivserfarenhet av liknande arbete och ser gärna att du har ett teknikintresse överlag. Gymnasieexamen inom teknik eller el är meriterande. Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Eftersom resor kan förekomma i tjänsten så behöver du ha körkort, truckkort är meriterande.

Vi tror på rätt person till rätt tjänst så dina personliga egenskaper är minst lika viktiga som den kompetens och erfarenhet du har med dig sedan tidigare.

Tjänsten är en heltids tillsvidareanställning med provanställning och är placerad på vårt kontor i Högsbo, Göteborg.

Då urval sker löpande så önskar vi att få in din ansökan så snart som möjligt. Har du eventuella funderingar eller frågor kring tjänsten så är du välkommen att kontakta HR Victoria Rörqvist på 0709106920 eller victoria.rorqvist@pulpac.com.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om PulPac
PulPac är ett R&D- och IP-bolag som utvecklar och säljer en banbrytande tillverkningsteknik för fiberbaserade förpackningar och engångsprodukter med hög prestanda och lågt pris. Genom att revolutionera tekniken för cellulosaformning gör vi det möjligt för våra kunder att ersätta engångsplast med ett hållbart och kostnadseffektivt alternativ. Vår marknad är global och vårt mål är att ersätta världens engångsplast genom att licensiera vår teknik till etablerade förpackningstillverkare.

https://www.youtube.com/watch?v=IKgfMxi8U0Y

https://www.pulpac.com/

Ansök nu

Junior Business Developer

Kvalitetsingenjör/-tekniker, maskin
Läs mer Aug 29
Vill du vara med och rädda världen från engångsplast? Söker du en bred roll där du får ta stort eget ansvar och där ditt inre driv och egna insats verkligen räknas, både för bolaget, våra partners och miljön? Då har du just nu chansen att söka tjänsten som Junior Business Developer!

Hos oss på Pulpac får du chansen att arbeta i ett familjärt och innovativt företag där vi värnar om både varandra och miljön. Du ges möjligheten att arbeta med hållbar teknik och ett mycket efterfrågat erbjudande på en internationell marknad.

Om tjänsten
Som Junior Business Developer blir du en del av vårt Partnership-team som består av Supply Chain Developers, Platform Owners, Quality Engineers och Project Engineers. Du blir en viktig del av vårt team där du ihop med engagerade och erfarna kollegor utvecklar och tillgodoser PulPacs partnernätverk utifrån ett kommersiellt perspektiv. Din uppgift blir att aktivt arbeta med identifiering, onboarding och utveckling av befintliga som potentiella partners utifrån PulPacs affärsmål, samt aktivt ansvara för att nätverket alltid ser till vår gemensamma kunds bästa.

Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis att innefatta:

- Vara den operativa bryggan mellan oss och våra partners vilket innefattar; kontakt med partners inom material, maskiner och barriärer samt övriga samarbetspartners runt om i världen

- Representera och introducera PulPac till nya partners och ansvara för en initial teknisk och kommersiell dialog

- Stödja och agera koordinator för hela vårt Partnership-team i främst kommersiella frågor.

- Koordinera mötesbokningar, skapa presentationsmaterial, administrera utskick och mottagande av samples

- Stötta CPO (Chief Partnership Officer) i kommersiella och juridiska dialoger med partners

Om dig
För att trivas i din roll som Junior Business Developer tror vi du är en utåtriktad och prestigelös person, som värdesätter skapandet och utvecklandet av långsiktiga relationer. Då du kommer att arbeta i en aktiv och föränderlig miljö, krävs det att du har ett öga för struktur samt har lätt för att koordinera dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Vi ser gärna att du har lätt för att ta egna initiativ samt drivs av att utvecklas inom både det tekniska som inom det kommersiella.

För att lyckas i din roll har du en ingenjörsutbildning inom mekanik, kemi, bio-kemi, mekatronik eller industriell ekonomi samt är intresserad av affärsutveckling. Alternativt har du en ekonomiutbildning och ett genuint intresse för teknik. Ett par års arbetslivserfarenhet från en liknande roll är meriterande. Du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift, då rollen innebär kontakt med internationella partners från världen över.

Vi tror på rätt person till rätt tjänst så dina personliga egenskaper är minst lika viktiga som den kompetens och erfarenhet har med dig sedan tidigare.

Tjänsten är en heltids tillsvidareanställning med provanställning och är placerad på vårt kontor i Högsbo, Göteborg.

Då urval sker löpande så önskar vi att få in din ansökan så snart som möjligt. Har du eventuella frågor eller funderingar kring tjänsten så är du välkommen att kontakta HR Victoria Rörqvist på 0709106920 eller victoria.rorqvist@pulpac.com.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om PulPac
PulPac är ett R&D- och IP-bolag som utvecklar och säljer en banbrytande tillverkningsteknik för fiberbaserade förpackningar och engångsprodukter med hög prestanda och lågt pris. Genom att revolutionera tekniken för cellulosaformning gör vi det möjligt för våra kunder att ersätta engångsplast med ett hållbart och kostnadseffektivt alternativ. Vår marknad är global och vårt mål är att ersätta världens engångsplast genom att licensiera vår teknik till etablerade förpackningstillverkare.

https://www.youtube.com/watch?v=IKgfMxi8U0Y

https://www.pulpac.com/

Ansök nu