Göteborg: Redovisningsassistent till GBG Auktion

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningsassistent till GBG Auktion i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-29 // Varaktighet: Heltid

GBG auktion
Omfattning: 80–100%
Anställningsform: Tillsvidare med provanställning 3 mån.
Om jobbet
Vi söker en redovisningsassistent till vårt företag GBG auktion i Göteborg. Vid rätt sökande kan även uppgifter för andra bolag förekomma. Företaget expanderar och vi behöver nu ytterligare bli fler för att kunna stötta upp vårt team. Bolagets huvudsakliga uppgift består i att sälja objekt på auktion, samt att tömma och städa dödsbon i Västsverige.
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med bokföring, lönehantering, fakturering och övriga relevanta arbetsuppgifter. Vi arbetar i Fortnox. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbete och har förmågan och intresse av att hantera flera uppgifter samtidigt. För att vara aktuell för jobbet ska du vara en utåtriktad, glad och driftig person!
Vi finns idag på Gamlestadsvägen 14, Göteborg och är 10 talet anställda med olika typ av arbetsuppgifter.
Vi kommer att tillämpa löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan i form av ett CV. och personligt brev till info@gbgauktion.se, märk med ansökan.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Redovisningsassistent

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Redovisningsassistent.

snabb hjälp

Läs mer Maj 3
Hej! Vi letar Vi letar efter någon som har erfarenhet av att arbeta med bokslut och deklarationer och som har tid över för att hjälpa till på timmar alternativt som underkonsult? Vi arbetar helt och hållet digitalt med bokföringen i Fortnox och med bokslutet i Visma.

Ansök nu

Redovisningsekonom

Läs mer Dec 11
Nu söker vi en person som ska vara ansvarig fo?r lo?pande redovisning, in- och utbetalningar samt rapporteringar för kunds räkning med placering i Gamlestan.

De arbetar med leverans av reservdelar och tillbehör till lastbilar, bussar och släpfordon.

Arbetsuppgifter:

- Fo?retagets lo?pande bokfo?ring

- Administration av lo?ner - Visma

- Kund- och leveranto?rsreskontra

- Moms- och arbetsgivardeklarationer

- O?vrig rapportering till Skatteverket, Arbetsfo?rmedlingen, Fo?rsa?kringskassan och SCB

- Banka?renden

- Posthantering

Profil

- Gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning

- Yrkeserfarenhet av fo?retagsekonomi

- Svenska och engelska i tal och skrift

- God datorvana

- Erfarenhet av MPS a?r meriterande



Placeringsort
Göteborg

Arbetstid
Dagtid

Ansök nu

Redovisningsassistent i Trainee-liknande upplägg till Polfärskt Bröd

Läs mer Apr 30
Har du siktet inställt på att lära dig mycket, avancera i yrkeslivet och därmed söker en Trainee-liknande tjänst? Vill du komma in i ett energifyllt tillväxtbolag som omsätter drygt 3 miljarder där du får starta din karriär i en roll där du kan utveckla och utvecklas? Vill du jobba i ett branschledande DVH-bolag med starka varumärken och kvalitetsprodukter, där du ingår i ett gott team? Då kan detta vara en tjänst för dig!

Om tjänsten
Vi söker en person som vill börja sin karriär på en ekonomiavdelning. För rätt person så börjar du de inledande åren som ekonomiassistent med fokus på kund- och leverantörsreskontra, betalningar, bankavstämningar men även behjälplig vid månads- och årsbokslut. I takt med att du blir varm i kläderna ser vi att du är med och utvecklar företaget tillsammans med oss. Tanken med denna tjänst är ett Trainee-liknande upplägg på vår inhouse redovisningsbyrå.
Med vår gemensamma storlek och vilja att utvecklas så ser vi att, du med rätt driv, på sikt avancerar inom bolaget.
Du kommer ingå i ett team av femton anställda på Polfärskt Supportkontor (PF Shared Service Center), som sköter ekonomi och lön åt 27 bolag i gruppen. I dagsläget omsätter bolagen tillsammans nästan 3,2 miljarder kronor. Polfärskt är inne i en expansiv fas med fokus på utveckling och nya arbetssätt och vi söker ny medarbetare till teamet. Tjänsten är på heltid och du rapporterar direkt till CFO. Du ingår i ett starkt team där vi jobbar tillsammans för att utveckla avdelningen.

Vi söker
Du har en examen i ekonomi. Det viktigaste är dock din personlighet. I denna process lägger vi stor energi på dig och dina styrkor. Vi ser att du är: Trygg i dig själv, har stort driv, vilja att utveckla och utvecklas, är en lagspelare och är sympatisk. Om du är systemintresserad så ser vi det som ett stort plus. Med din energi och vilja ser vi att du växer in i företaget och växer med ansvar.

Vi erbjuder
Hos Polfärskt Bröd får du möjlighet att arbeta i en platt organisation som växer och satsar framåt! Polfärskt är känt för sin kultur och entreprenörsanda där de anställda uppmanas till initiativ och att ta plats. Alltid med fokus på gemenskap där man tar hand om och hjälper varandra. Dessutom kommer du in i ett bolag med kända varumärken och kvalitetsprodukter!

Ansök
Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via annonsen på recruitpartner.se snarast, då vi gör ett löpande urval, dock senast 10 maj 2024. Vid eventuella frågor kontakta Martina Nordberg på Recruit Partner martina.nordberg@recruitpartner.se alt 073-624 77 24.

Om oss
Polfärskt Bröd är en rikstäckande distributör av bröd och kakor till dagligvaruhandeln. Företaget omsätter ca 3,2 miljarder kronor och säljer och levererar några av marknadens starkaste varumärken inom matbröd så som Polarbröd, Korvbrödsbagarn, Fazer och Skogaholm. Polfärskt säljer även bröd från Hatting och Brödverket samt kaffebröd från Gille och Hägges. 51 procent av Polfärskt Bröd AB ägs av Polarbröd AB. Resten ägs av de regionala och egenägda Polfärsktföretagen som står för distribution, försäljning och lokal service.
Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi attraktiva, lönsamma och säljande brödavdelningar i Sveriges alla dagligvarubutiker. Detta gör vi genom lokalt ägandeskap och central gemenskap i en unik kombination.
Totalt har Polfärskt över 1100 anställda varav över 500 säljande distributörer som utgår från 31 strategiskt utplacerade brödterminaler över hela Sverige. Läs mer på www.polfarskt.se.

Ansök nu

Redovisningsekonom

Läs mer Nov 6
Nu söker vi en duktig Redovisningsekonom till vårt kontor i Göteborg. Vi erbjuder en stimulerande och bred roll där du ges möjlighet att utvecklas i en prestigelös atmosfär.

För att trivas i denna roll tror vi att du är strukturerad, noggrann och analytisk. Du är självgående och trygg i din kompetens samtidigt som du tar initiativ och är drivande till utveckling och förbättring. Du är en kommunikativ person som trivs i samarbete med andra, men där arbetet alltid präglas av ett stort eget ansvar.

Vidare är du en person som tycker om ett högt tempo och vill ta tag i uppgifter högt som lågt, där du utmanar och hittar lösningar.

Avslutningsvis känner du dig stimulerad av att ha flera bollar i luften samtidigt och vet hur du ska prioritera dina uppgifter för att bli effektiv i ditt arbete.

Du är affärsmässig i ditt sätt att tänka och du har en god kännedom om regelverk, lagstiftning och praxis inom redovisning, moms och bokslutsarbete. Du ska med erfarenhet och driv kunna sätta dig in i redovisningsfrågor och olika typer av system, processer och flöden.

I rollen som redovisningsekonom på Lets deal kommer du ingå i ett litet team och rapporterar till ekonomichefen.

I din roll ingår:

- Löpande redovisning, månadsbokslut, avstämningar av balanskonton
- In- & utbetalningar
- Momsrapportering (SE, NO, OSS, VOEC)
- Kommunikation med externa partners & leverantörer
- Kommunikation med skatteverket
- Assistans vid årsbokslut/revision
- Behjälplig med diverse uppkommande ekonomirelaterade uppgifter

Vi söker vi dig med ett stort intresse för siffror, en positiv inställning och som har ett proaktivt sätt att se på saker och ting.

Din profil

- Minst 3 års erfarenhet av redovisning och bokslutarbete samt momsredovisning
- Mycket goda kunskaper i Excel/Google Sheets
- Dokumenterad relevant utbildning
- Goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Norska språkkunskaper är meriterande.
- God systemvana, erfarenhet av Oracle Netsuite och 24Sevenoffice är meriterande
- Kunskaper i löneadministration är meriterande

Let’s deal erbjuder

- Glada och drivna kollegor
- En arbetsplats med stort fokus på trivsel, miljö.
- 4 Day Work Week, med möjlighet att vara lediga på fredagar
- Kick-offs, frukostar och annat kul
- Konkurrensmässiga löner och villkor, tjänstepension och friskvårdsbidrag.
- Let’s Deal är anslutna till kollektivavtal

Vill du utmanas i din yrkesroll och arbeta i en stark gemenskap där vi tar hand om varandra, samtidigt som vi visar varandra uppskattning, är vi rätt arbetsplats för dig! Kolla mer på www.letsdeal.se

Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen till oss!

Letsdeal.se startades i mars 2010 och är idag den ledande dealsajten i Norden.
De unga entreprenörerna Alexander Hars och Lars Karlsson ville skapa en digital tjänst som bland annat gjorde det möjligt för svenska konsumenter att göra snabba och bra deals på tjänster och produkter som matchade deras intressen. Oavsett hur billiga de må vara, var den lokala närheten i dealen viktig redan från start. Våra grundare trodde benhårt på idén – och det gjorde svenskarna (och senare norrmännen) också, för verksamheten växte snabbt.

Vår vision är att alla älskar en bra deal och vi vill inspirera fler att upptäcka och uppleva mer på ett lekfullt, positivt och spontant sätt. Vårt mål är att alla ska få uppleva en massa spännande deals på en och samma plats. En deal som adderar något oväntat till vardagen. Som håller vad den lovar och som är relevant för kunden – oavsett vem hen är eller var hen bor. Vi nöjer oss inte förrän vi nått dit. Och egentligen inte då heller. För då är det dags för nästa mål, och nästa.

I dagsläget är vi cirka 45 anställda i Sverige och Norge med kontor i Göteborg, Stockholm och Oslo. I slutet av 2021 förvärvades Lets deal av danska Deal Media Group ApS.

På Let’s deal händer det hela tiden något nytt, vi är modiga och vågar testa nya saker och är nyfikna på nya trender.

Företagskulturen har alltid varit en av våra stora framgångsfaktorer och Lets deal har alltid haft ambitionen att vara en attraktiv arbetsplats, både för befintlig och ny personal. Vi tror att genom nöjda och motiverade medarbetare ökar vår förmåga att utveckla vår verksamhet och nå våra gemensamma mål.

Vi är därför väldigt stolta att ha hakat på den senaste trenden för arbetsplatser - 4 Day Work Week. Ett arbetssätt som innebär att vi arbetar fokuserat från måndag till torsdag med möjlighet att vara lediga på fredagen.

Vi tror att genom att ändra vårt arbetssätt de dagar vi jobbar så kan vi öka vår effektivitet, närvaro och produktivitet. Vi tror att genom mindre stress hos våra anställda kan vi öka vår förmåga att prestera väl. Och för oss är det också viktigt att ha en hälsosam balans mellan arbete och fritid.

Ansök nu

LIA-praktik Redovisnings- och lönekonsult

Läs mer Okt 31
Wabra är en liten och växande ekonomibyrå som specialiserar oss på redovisning och löneadministration. Vårt engagerade team strävar efter att ge våra kunder den bästa möjliga service och hjälpa dem att hantera sina ekonomiska utmaningar. Vi söker nu en driven och kompetent praktikant som vill bli en värdefull del av vårt team och bidra till vår framgång.

Vi vill att du redan har genomfört din första LIA-period alternativt tidigare har arbetat med redovisning innan påbörjade studier.

Praktiken innefattar:

- Assistera med redovisnings- och bokföringsuppgifter för våra klienter.

- Hantera löneadministration, inklusive beräkningar, skatteavdrag och rapportering.

- Hjälpa till att upprätta och granska ekonomiska rapporter och analyser.

- Ge support till kunder genom att svara på frågor och hjälpa till att lösa ekonomiska problem.

- Samarbeta med teamet för att säkerställa högsta kvalitet och överensstämmelse med gällande lagar och riktlinjer.

Meriterande kvalifikationer:

- Tidigare erfarenhet av arbete inom redovisning och löneadministration.

- Kunskap om ekonomiska programvaror och verktyg är en fördel.

- God förmåga att kommunicera, både skriftligt och muntligt.

- Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ.

- Noggrannhet och förmåga att hantera konfidentiell information.

- Färdigheter i att använda Microsoft Office-program.

- Student inom ekonomi, redovisning eller liknande område är ett krav.

Fördelar med oss:

- Möjlighet till anställning efter avslutad praktikperiod.

- Flexibilitet med möjlighet till distansarbete för rätt person.

- Möjlighet att arbeta i en stödjande och professionell arbetsmiljö.

- Chans att utvecklas och växa i din roll inom företaget.

Vi ser fram emot att välkomna en ny praktikant till vårt team och dela vår passion för ekonomi och redovisning. Wabra är en arbetsgivare som värdesätter mångfald och vi uppmuntrar sökanden från alla bakgrunder att ansöka. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vara en del av vår tillväxt, skicka in din ansökan idag!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Auktion 1 AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Auktion 1 AB .

Transportör antikviteter

Bohags- och flyttbilsförare
Läs mer Feb 26
Vi tömmer och försäljer dödsbon över hela västsverige och söker nu förstärkning till vårt team.
Uppgiften är delad mellan transport och att fysiskt delta i att tömma dödsbon. Således ställs höga krav på god fysik och vilja att bidra, då det kan innebära långa dagar, tunga lyft samt bitvis tidspress.
Vi är ett gott gäng som hjälps åt, vilket prioriteras.
Vi säljer sedan möbler och antikt till flertalet Europeiska länder, så språk utöver svenska och engelska är meriterande.

Ansök nu

Medarbetare till auktionshall

Auktionist
Läs mer Jul 19
Vi söker dig som har kunskap och erfarenhet inom värdering av såväl moderna som antika men också helt vanliga föremål. På våra auktioner säljer vi föremål av vitt skilda slag och du behöver därför vara generalist snarare än specialist. Du behöver vara snabb och rationell i ditt arbete och kunna anpassa din arbetsinsats efter föremålens olika värde. Eftersom du även har en del kundkontakt är det viktigt att du är social, säljande och serviceinriktad. Som medarbetare på GBG Auktion kommer du även att fotografera varför kunskap och erfarenhet inom fotografering är meriterande men inte ett krav.
Dina arbetsuppgifter i korthet:
Värdera, katalogisera och märka upp de föremål som ska säljas på auktion
Tömning av auktionsföremål i hem och dödsbo
Möta kunder och ta emot och lämna ut föremål över disk i vår godsmottagning
Hantera logistik i våra lokaler
Fotografering av auktionsföremål

Eftersom vi lyfter och hanterar många olika föremål, både stora och små, är det ett plus om du har en god kondition". Du är strukturerad, effektiv och har god datorvana samt uttrycker dig väl på svenska i såväl tal som skrift. Arbetslivserfarenhet inom värdering är en merit, men grundläggande kunskap om vardagliga auktionsföremål ett krav.
Tjänsten är placerad på Tagenevägen, Hisings Backa, avser halv eller heltid och med omgående tillträde. Individuell lönesättning. Skicka din ansökan med CV och personligt brev till Beatrice@auktionet.se och ange ”GBG Auktion” i ämnesraden.

Ansök nu

Kommunikatör, Auktionet.se

Marknadskommunikatör
Läs mer Dec 10
Auktionet.se har nu fått nya ägare och vi gör nu en kraftfull ökning av verksamheten både i form av lokaler och personal. Vi söker därför i första läget två grundbultar i vårt nya sälj/digitala team genom en kommunikatör och en kundadministratör. Vi är specialister på att hitta ägare till nya och begagnade saker, vilket i huvudsak sker via våra webbplatser auktionet.se och gbgauktion.se. Som verksamhet fungerar vi som ett mellanting mellan ett auktionshus och ett näthandelsföretag.
Vi söker nu er som inte är rädda för att ta i och skapa saker från scratch, testa sig fram och tänka utanför boxen. Med nysatsningen kommer verksamheten fungera lite som en startup och arbeta tight i en liten grupp. I gruppen gäller högt i takt och att vi hjälps åt under den tillväxtresa som ligger framöver oss.


Fakta.
Auktionet.se har under flera år fungerat som ett digitalt auktionssystem och har idag förmedlat över 50 000 auktioner till köpare över hela Sverige. Idag finns ca 3000 auktioner online och ca 15 000 registrerade kunder. Företaget har precis byt ägare och drivs idag av flera erfarna entreprenörer med fokus på fler nöjda kunder, en ordentlig tillväxtresa och större fokus på miljönyttan med att begagnade produkter får nya ägare.




Kommunikatör
Sociala medier hantering
Planera och genomföra kampanjer
Google Analytics
Layout, design och publicering
Kundkontakt via telefon och mail
Delta i övergripande arbete


Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Kundadministratör, Auktionet.se

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Dec 10
Auktionet.se har nu fått nya ägare och vi gör nu en kraftfull ökning av verksamheten både i form av lokaler och personal. Vi söker därför i första läget två grundbultar i vårt nya sälj/digitala team genom en kommunikatör och en kundadministratör. Vi är specialister på att hitta ägare till nya och begagnade saker, vilket i huvudsak sker via våra webbplatser auktionet.se och gbgauktion.se. Som verksamhet fungerar vi som ett mellanting mellan ett auktionshus och ett näthandelsföretag.
Vi söker nu er som inte är rädda för att ta i och skapa saker från scratch, testa sig fram och tänka utanför boxen. Med nysatsningen kommer verksamheten fungera lite som en startup och arbeta tight i en liten grupp. I gruppen gäller högt i takt och att vi hjälps åt under den tillväxtresa som ligger framöver oss.
Fakta.
Auktionet.se har under flera år fungerat som ett digitalt auktionssystem och har idag förmedlat över 50 000 auktioner till köpare över hela Sverige. Idag finns ca 3000 auktioner online och ca 15 000 registrerade kunder. Företaget har precis byt ägare och drivs idag av flera erfarna entreprenörer med fokus på fler nöjda kunder, en ordentlig tillväxtresa och större fokus på miljönyttan med att begagnade produkter får nya ägare.
Ta emot kunder för inlämning och utlämning
Ladda upp auktioner i våra auktionsprogram
Kundkontakt via telefon och mail
Delta i och planera verksamheten
Delta i övergripande arbete
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu