Göteborg: Kommunikatör, Auktionetse

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kommunikatör, Auktionetse i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-12-10 // Varaktighet: Heltid

Auktionet.se har nu fått nya ägare och vi gör nu en kraftfull ökning av verksamheten både i form av lokaler och personal. Vi söker därför i första läget två grundbultar i vårt nya sälj/digitala team genom en kommunikatör och en kundadministratör. Vi är specialister på att hitta ägare till nya och begagnade saker, vilket i huvudsak sker via våra webbplatser auktionet.se och gbgauktion.se. Som verksamhet fungerar vi som ett mellanting mellan ett auktionshus och ett näthandelsföretag.
Vi söker nu er som inte är rädda för att ta i och skapa saker från scratch, testa sig fram och tänka utanför boxen. Med nysatsningen kommer verksamheten fungera lite som en startup och arbeta tight i en liten grupp. I gruppen gäller högt i takt och att vi hjälps åt under den tillväxtresa som ligger framöver oss.


Fakta.
Auktionet.se har under flera år fungerat som ett digitalt auktionssystem och har idag förmedlat över 50 000 auktioner till köpare över hela Sverige. Idag finns ca 3000 auktioner online och ca 15 000 registrerade kunder. Företaget har precis byt ägare och drivs idag av flera erfarna entreprenörer med fokus på fler nöjda kunder, en ordentlig tillväxtresa och större fokus på miljönyttan med att begagnade produkter får nya ägare.




Kommunikatör
Sociala medier hantering
Planera och genomföra kampanjer
Google Analytics
Layout, design och publicering
Kundkontakt via telefon och mail
Delta i övergripande arbete


Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Marknadskommunikatör

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Marknadskommunikatör.

Projektledare inom Marknadsföring med digital kompetens

Läs mer Jan 30
Är du en ambitiös och erfaren digital ninja med högskoleutbildning och passion för marknadsföring? Vår kund söker nu en Projektledare med erfarenhet inom marknadsföring som vill ta nästa steg i karriären.

Om Dig: Vi söker dig som är driven, framåt och älskar utmaningar! Du är orädd, modig och ser möjligheter i allt du tar dig an. Din entusiasm kombinerat med en stark arbetsvilja och resultatorientering gör dig till den perfekta kandidaten för vår kunds roll som Projektledare.

Dina Kvalifikationer:

- Högskoleutbildad och digital ninja.

- Erfarenhet av att arbeta med Wordpress, Meta och LinkedIn-annonsering med bevisade goda resultat.

- Färdigheter i Photoshop och skapande av rörligt innehåll för Meta och LinkedIn.

- Kunskap om UTM-tagging, Google Analytics samt avancerade e-mailmarknadsföringsverktyg som Apsis eller Mailchimp.

Din Erfarenhet: Vi tror att du har gedigen erfarenhet från en marknadsavdelning inom retail och besitter framstående kunskaper inom digital marknadsföring.

Ditt Uppdrag: Som vår projektledare kommer du inte bara att driva vår digitala närvaro, utan även projektleda våra event och mässor. Vi letar efter någon som inte bara vill sitta bakom en skärm, utan även trivs med att vara på plats och leda projekt till framgång.

Vi Erbjuder:

- En dynamisk arbetsmiljö där din passion och drivkraft kommer att uppskattas.

- Möjlighet att göra karriär och ta nästa steg som affärchef.

- Utmanande och varierande arbetsuppgifter inom digital marknadsföring och eventhantering.

Ansökan: Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och har den passion och erfarenhet vi söker, skicka din ansökan och CV till oss. Vi ser fram emot att välkomna en modig och ambitiös digital marknadsföringschef till vårt team!

Ansök nu

Inbound Marketing Manager med resultat och kundvärde i fokus

Läs mer Apr 19
Vill du vara med och driva tillväxtresan i ett proptechbolag som revolutionerar hur fastighetsbolag tar hand om sina byggnader? Vi på Planima söker nu en Inbound Marketing Manager som vill vara med och lyfta vårt redan starka marknadsarbete till nya höjder!



Ditt jobb på Planima

Som erfaren marknadsförare har du förmågan att skala upp ett inbound-maskineri och har förmodligen gjort det tidigare i ett annat SaaS-bolag. På Planima ser du en fantastisk möjlighet att komma in tidigt i ett växande team och tillsammans med vår Head of Marketing bygga upp en framstående marknadsavdelning.

Ditt ansvar kommer att vara att vidareutveckla och optimera Planimas inbound-marknadsföring som en del av den övergripande marknadsstrategin. Du kommer att bli bedömd kontinuerligt baserat på det totala värdet som genereras från dessa aktiviteter.

Strategi, Planering och Analys
Tillsammans med Head of Marketing kommer du att utveckla och koordinera övergripande kampanjer och marknadsföringsinsatser för att stärka vårt varumärke och generera leads.

Du kommer att kontinuerligt utveckla och implementera rutiner för att mäta, analysera och rapportera resultat från inbound-aktiviteter.

Du kommer att analysera resultaten från inbound-aktiviteter och fatta strategiska beslut om innehåll, kanalval och budgetfördelning.

Produktion och Leverans
Innehåll
Du kommer att vara ansvarig för att skapa innehåll för trafikdrivande och konverterande kommunikation, såsom bloggartiklar, landningssidor och organiska inlägg och betald annonsering i sociala medier.

Du kommer att kontinuerligt samordna, publicera och följa upp leadsgenererande inbound-kampanjer i flera kanaler.

Du kommer att utvärdera, uppdatera och optimera webbplatsens struktur, innehåll och prestanda för att maximera konvertering.

Du kommer att skapa och publicera leadsgenererande webbsidor, såsom bloggartiklar, landningssidor och andra ytor som ökar konverteringen.

Tillsammans med vår Head of Marketing kommer du att vara en viktig del av Planimas marknadsavdelning.

Är det här du?


Tillsammans med vår Head of Marketing utgör du Planimas marknadsteam. Vi är dock fortfarande ett ganska litet bolag som jobbar nära varandra och du kommer därför även att samarbeta tätt med övriga funktioner i bolaget som till exempel vårt sälj och vårt Customer Success Team.

Dina kunskaper och idéer inom området är förstås det allra viktigaste, men vi ser gärna att du är trygg i flera av de verktyg vi använder idag: Hubspot, Wordpress (Elementor), Ahrefs, GA4, Tag Manager, Albacross, Intercom, LinkedIn- och Facebook Ads m.fl.

På Planima är vårt mål att alltid att jobba enligt Lean-principerna. Vi försöker undvika att lägga alltför mycket tid på långa planeringar. Istället siktar vi på att leverera värde så fort som möjligt och sen iterera oss framåt.

Du är en kreativ bergsbestigare med höjd! Att ta sig an utmaningar - både individuellt och tillsammans med kollegor, både inspirerar och sporrar dig. För att kunna ta dig an den här rollen så tror vi att du har flerårig erfarenhet från B2B SaaS-bolag inom tech med dokumenterad framgång av att bygga upp och driva ett inbound-maskineri som löpande genererar högkvalitativa leads. Vi tror även att du har:

God förståelse för komplexa kundresor inom B2B SaaS och de insatser som krävs för att generera leads i både volym och kvalitet.

Kompetens- och förståelse för alla delar av trafikdrivande SEO-arbete. Dokumenterad erfarenhet av att i en B2B SaaS-miljö, ta konkurrensutsatta sökfraser från olistade till topprankade.

Erfarenhet av att agera beställare och kravställare mot externa konsulter för de processer som ägs inom ramen för Inbound-marknadsföringen.



Som marknadsförare är du resultatdriven och målinriktad - men inser samtidigt att vägen till resultat går genom fokus på mänskliga relationer. Ett genuint intresse för både kollegor och av att förstå vår målgrupps vardag, utmaningar och drivkrafter är avgörande för att lyckas i rollen. Du delar Planimas syn på den iterativa arbetsprocessen och har en målsättning att snabbt komma till initiala resultat och sen förbättra både processer och innehåll löpande framåt.



***

Gå in direkt och gör en anonym lönematchning:
https://jobnet.se/marknadskommunikator-planima-goteborg?utm_source=arbetsformedlingen

***

Via länken hittar du bilder, förmåner och mer information om tjänsten på Planima. Det är viktigt att klargöra att rollen är för Planima och att Jobnet endast fungerar som plattform för din ansökan.

Ansök nu

PR & Communications Manager

Läs mer Apr 11
In collaboration with our partner, an innovative actor within the global automotive industry, we are looking for a PR & Communications Manager. You will be working in an international environment and support all markets with written communication, PR strategies, project and event management. This position is a great fit for you who have a strong creative side in combination with experience of working with earned media.

The assignment is a parental leave cover until April 2025, with required start within the first half of May 2024. You will be located in Gothenburg.

Main responsibilities
Coordinate communications projects within the fields of performance, design and innovation
Develop new (creative) concepts and support in amplifying events and campaigns in global retail spaces
Develop narratives that elevate thought leadership and strengthen the brand
Identify speaking opportunities and support brand spokespeople with messaging and media preparations
Create and develop Q&A, briefing documents, press releases, etc. for planned activities, targeting non-automotive media groups
Coordinate media outreach with markets and agencies ahead of big releases

Your background
Educational background within the field of PR and/or Communication
At least 3 years of experience as PR Manager or as a Copywriter
Excellent skills in English, both in written and orally


It is not necessary with experience from the automotive industry. We are rather looking for you with a background within Lifestile, Fashion, Design or Tech in a greater aspect. It is potentially very interesting if you have previous experience of working internationally, abroad from Sweden.

In order to be a great fit personally we are hoping that you have a strong creative side, both when it comes to creating content and finding new ways of working/strategies within PR and communication. You are open to change and adapt quickly in order to deliver value to the team and your markets. Since you will be having tight collaborations with local PR Managers around the world it is essential that you are a collaborative person.

Other information
This is a consultant assignment through OIO.

Extent: Full time
Start: May 2024
Location: Gothenburg


Remember to submit your application promptly as we conduct ongoing candidate selection, and the advertisement may be closed before the position is filled if we have progressed to the selection and interview phase.

About OIO
Our passion is to help you find the right role and workplace. At the same time, we are aware of the fact that you are picky and choose carefully before taking your next career step, we would do the same. That is why we are dedicated in making sure we get to know you and your ambitions during the recruitment process. We believe that people in the right place have a greater chance of reaching their full potential. Through fair, uncomplicated employment conditions and a present leadership, we strive to help you grow professionally. In this way, we aim to become an obvious career partner for you. We are as picky as you are.

Ansök nu

Content Writer

Läs mer Nov 8
At Eliq, we're expanding our marketing team and seeking a talented Content Writer who knows how to balance work and wordplay. If you're a software-savvy wordsmith with a passion for storytelling, we'd love to have you join our team and contribute your creative flair to our content.
Responsibilities
Content Creation(obviously): Craft engaging content, including blog posts, articles, website copy, and social media updates that captivate and inform our audience.
Research: Dive into research to uncover valuable insights related to the energy industry, sustainability, and more.
Collaboration: Work closely with our marketing team to develop content strategies that resonate with our target audience.
Editing and Proofreading: Ensure all content is polished, error-free, and aligns with Eliq's style guidelines(actually, we want your thoughts on the guidelines as well).
Content Planning: Contribute to the creation and maintenance of a content calendar to ensure consistent and timely content delivery.
SEO Optimization
Content Planning: Contribute to the creation and maintenance of a content calendar to ensure consistent and timely content delivery.
Stay Informed: Keep an eye on industry trends and emerging technologies to generate fresh content ideas.

Requirements
Writing Prowess: Proven experience as a Content Writer, preferably in the software/tech industry.
SEO Knowledge: Familiarity with SEO best practices and content optimisation.
Portfolio Showcase: A portfolio demonstrating your writing prowess across various digital platforms.
Time Management: Strong organizational and time management skills.
Creative Thinking: A knack for creative storytelling and generating innovative content ideas.
Passion for Sustainability: A genuine interest in sustainability and the energy industry.

About Eliq
Eliq is a leading company in the energy insights space, serving 30+ utilities across 13 European markets. Founded in 2015, Eliq is a VC-backed business with circa 50 employees, going through an intense phase of growth. We are dedicated to improving the way energy is used in everyday life by making sense of the world’s energy data and enabling energy providers, banks and other businesses to build digital energy products and users to avoid wastage of household energy and fast-track the planet’s transition to net zero.
We're beginning an exciting journey towards super-scaling, and this is a fantastic opportunity to contribute to the creation of something truly remarkable. Yes, we understand that many organisations make similar claims, but in our case, it's genuinely the real deal.

Ansök nu

Driven Digital Marketing Specialist

Läs mer Apr 11
Arbetsplatsbeskrivning
NBI/Handelsakademin är en av de ledande yrkeshögskolorna i Sverige. Vår strävan är att göra verklig skillnad och bidra till en förändring i människors liv samt att säkra kompetensförsörjningen för företag och organisationer.
Vi erbjuder 2-åriga yrkeshögskoleutbildningar på heltid samt kortare kurser för yrkesverksamma inom Inköp/Supply/Logistik, IT/Tech, Bygg/Anläggning samt Ekonomi/Juridik/Försäljning. Våra utbildningar bedrivs genom en mix av lärande; online, på skolan och ute i arbetslivet. Vi finns idag i Göteborg, Malmö, Luleå, Växjö och Halmstad.
Vår verksamhet fortsätter att växa och vi söker nu en driven Digital Marketing Specialist för att förstärka vår marknadsavdelning.

Arbetsbeskrivning
Som Digital Marketing Specialist kommer du att ha en central roll i det operativa marknadsföringsarbetet både i digitala kanaler och vid events. Du rapporterar direkt till vice VD/Marknadschef samt samverkar med personal på de olika orterna. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer inkludera:
- Ansvar för vår hemsida inklusive hosting och support
- Annonsering i sociala medier och externa utbildningsportaler
- Skapande av innehåll och inlägg i våra egna kanaler och sociala medier
- Systemansvar och hantering av utskick i Active Campaign
- Analys och uppföljning av webbaktivitet, annonsering, sociala medier, utskick
- Tekniskt ansvar för våra konton på Facebook, LinkedIn och Instagram
- Första linjens support för frågor via hemsida, portaler, Chat, Facebook mm
- Produktion av rörligt material samt material till events.


Kvalifikationer
Vi söker dig som trivs med varierande arbetsuppgifter och drivs av att utveckla både dig själv och vår verksamhet. Erfarenhet av projektledning är meriterande. Viktiga egenskaper inkluderar ansvarstagande, effektiv planering, förmåga att samarbeta samt en serviceinriktad och flexibel inställning.
För att lyckas i rollen som Digital Marketing Specialist bör du inneha följande kompetenser:
- Goda kunskaper inom marknadsföring, särskilt digitala medier
- Förmåga att planera och genomföra aktiviteter och kampanjer
- Uttrycksfullhet i tal och skrift på svenska samt kunskap inom Excel
- Förmåga att analysera och presentera utfall och resultat
- Erfarenhet av konverterings-, testnings- och optimeringsarbete i digitala medier
- Erfarenhet av produktion av rörligt material

Vi erbjuder dig en spännande roll i en växande organisation och en trivsam arbetsmiljö med ambitiösa och engagerade kollegor. Ta chansen att bli en del av vårt team och bidra till att göra skillnad för både individer och företag genom innovativ marknadsföring och utveckling av vår verksamhet.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Auktion 1 AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Auktion 1 AB .

Transportör antikviteter

Bohags- och flyttbilsförare
Läs mer Feb 26
Vi tömmer och försäljer dödsbon över hela västsverige och söker nu förstärkning till vårt team.
Uppgiften är delad mellan transport och att fysiskt delta i att tömma dödsbon. Således ställs höga krav på god fysik och vilja att bidra, då det kan innebära långa dagar, tunga lyft samt bitvis tidspress.
Vi är ett gott gäng som hjälps åt, vilket prioriteras.
Vi säljer sedan möbler och antikt till flertalet Europeiska länder, så språk utöver svenska och engelska är meriterande.

Ansök nu

Redovisningsassistent till GBG Auktion

Redovisningsassistent
Läs mer Nov 29
GBG auktion
Omfattning: 80–100%
Anställningsform: Tillsvidare med provanställning 3 mån.
Om jobbet
Vi söker en redovisningsassistent till vårt företag GBG auktion i Göteborg. Vid rätt sökande kan även uppgifter för andra bolag förekomma. Företaget expanderar och vi behöver nu ytterligare bli fler för att kunna stötta upp vårt team. Bolagets huvudsakliga uppgift består i att sälja objekt på auktion, samt att tömma och städa dödsbon i Västsverige.
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med bokföring, lönehantering, fakturering och övriga relevanta arbetsuppgifter. Vi arbetar i Fortnox. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbete och har förmågan och intresse av att hantera flera uppgifter samtidigt. För att vara aktuell för jobbet ska du vara en utåtriktad, glad och driftig person!
Vi finns idag på Gamlestadsvägen 14, Göteborg och är 10 talet anställda med olika typ av arbetsuppgifter.
Vi kommer att tillämpa löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan i form av ett CV. och personligt brev till info@gbgauktion.se, märk med ansökan.

Ansök nu

Medarbetare till auktionshall

Auktionist
Läs mer Jul 19
Vi söker dig som har kunskap och erfarenhet inom värdering av såväl moderna som antika men också helt vanliga föremål. På våra auktioner säljer vi föremål av vitt skilda slag och du behöver därför vara generalist snarare än specialist. Du behöver vara snabb och rationell i ditt arbete och kunna anpassa din arbetsinsats efter föremålens olika värde. Eftersom du även har en del kundkontakt är det viktigt att du är social, säljande och serviceinriktad. Som medarbetare på GBG Auktion kommer du även att fotografera varför kunskap och erfarenhet inom fotografering är meriterande men inte ett krav.
Dina arbetsuppgifter i korthet:
Värdera, katalogisera och märka upp de föremål som ska säljas på auktion
Tömning av auktionsföremål i hem och dödsbo
Möta kunder och ta emot och lämna ut föremål över disk i vår godsmottagning
Hantera logistik i våra lokaler
Fotografering av auktionsföremål

Eftersom vi lyfter och hanterar många olika föremål, både stora och små, är det ett plus om du har en god kondition". Du är strukturerad, effektiv och har god datorvana samt uttrycker dig väl på svenska i såväl tal som skrift. Arbetslivserfarenhet inom värdering är en merit, men grundläggande kunskap om vardagliga auktionsföremål ett krav.
Tjänsten är placerad på Tagenevägen, Hisings Backa, avser halv eller heltid och med omgående tillträde. Individuell lönesättning. Skicka din ansökan med CV och personligt brev till Beatrice@auktionet.se och ange ”GBG Auktion” i ämnesraden.

Ansök nu

Kommunikatör, Auktionet.se

Marknadskommunikatör
Läs mer Dec 10
Auktionet.se har nu fått nya ägare och vi gör nu en kraftfull ökning av verksamheten både i form av lokaler och personal. Vi söker därför i första läget två grundbultar i vårt nya sälj/digitala team genom en kommunikatör och en kundadministratör. Vi är specialister på att hitta ägare till nya och begagnade saker, vilket i huvudsak sker via våra webbplatser auktionet.se och gbgauktion.se. Som verksamhet fungerar vi som ett mellanting mellan ett auktionshus och ett näthandelsföretag.
Vi söker nu er som inte är rädda för att ta i och skapa saker från scratch, testa sig fram och tänka utanför boxen. Med nysatsningen kommer verksamheten fungera lite som en startup och arbeta tight i en liten grupp. I gruppen gäller högt i takt och att vi hjälps åt under den tillväxtresa som ligger framöver oss.


Fakta.
Auktionet.se har under flera år fungerat som ett digitalt auktionssystem och har idag förmedlat över 50 000 auktioner till köpare över hela Sverige. Idag finns ca 3000 auktioner online och ca 15 000 registrerade kunder. Företaget har precis byt ägare och drivs idag av flera erfarna entreprenörer med fokus på fler nöjda kunder, en ordentlig tillväxtresa och större fokus på miljönyttan med att begagnade produkter får nya ägare.




Kommunikatör
Sociala medier hantering
Planera och genomföra kampanjer
Google Analytics
Layout, design och publicering
Kundkontakt via telefon och mail
Delta i övergripande arbete


Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Kundadministratör, Auktionet.se

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Dec 10
Auktionet.se har nu fått nya ägare och vi gör nu en kraftfull ökning av verksamheten både i form av lokaler och personal. Vi söker därför i första läget två grundbultar i vårt nya sälj/digitala team genom en kommunikatör och en kundadministratör. Vi är specialister på att hitta ägare till nya och begagnade saker, vilket i huvudsak sker via våra webbplatser auktionet.se och gbgauktion.se. Som verksamhet fungerar vi som ett mellanting mellan ett auktionshus och ett näthandelsföretag.
Vi söker nu er som inte är rädda för att ta i och skapa saker från scratch, testa sig fram och tänka utanför boxen. Med nysatsningen kommer verksamheten fungera lite som en startup och arbeta tight i en liten grupp. I gruppen gäller högt i takt och att vi hjälps åt under den tillväxtresa som ligger framöver oss.
Fakta.
Auktionet.se har under flera år fungerat som ett digitalt auktionssystem och har idag förmedlat över 50 000 auktioner till köpare över hela Sverige. Idag finns ca 3000 auktioner online och ca 15 000 registrerade kunder. Företaget har precis byt ägare och drivs idag av flera erfarna entreprenörer med fokus på fler nöjda kunder, en ordentlig tillväxtresa och större fokus på miljönyttan med att begagnade produkter får nya ägare.
Ta emot kunder för inlämning och utlämning
Ladda upp auktioner i våra auktionsprogram
Kundkontakt via telefon och mail
Delta i och planera verksamheten
Delta i övergripande arbete
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu