Göteborg: Biträdande verksamhetschef inom HVB

Hitta ansökningsinfo om jobbet Biträdande verksamhetschef inom HVB i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-12-01 // Varaktighet: Heltid

Klappar ditt hjärta för verksamhetsutveckling inom vård och omsorg? Är du en driven och målinriktad person, som vill göra skillnad för ungdomar i behov av extra stöd? Då är detta rollen för dig!

Nu söker vi en biträdande verksamhetschef som vill bli en del av vårt fantastiska team på Caremore Änggården, som ingår i vårt marknadsområde Individ & familj på Team Olivia. Du kommer att ha en nyckelroll i att stärka upp och kvalitetssäkra arbetet i vår HVB verksamhet.

Om Änggården
Änggården präglas av en hemlik och familjär miljö med stort fokus på relationsskapande, förtroende och tillit. Verksamheten bedrivs i en hemlik villa i utkanten av centrala Göteborg. I anslutning till verksamheten finns en vacker trädgård som inbjuder till utomhusaktiviteter för ungdomarna under sommarhalvåret. HVB verksamheten riktar till målgruppen pojkar/unga män i åldern 14-20 år med psykosocial problematik. Vissa individer ligger även i riskzonen för att utveckla missbruk och/eller kriminalitet.

Vårt team arbetar utifrån kognitiva arbetsprogram, lågaffektivt bemötande och genom individuella samtal utifrån MI (motiverande samtal), social färdighetsträning och ADL hjälper vi ungdomarna till en fungerande och självständig vardag.

Om rollen
Som biträdande verksamhetschef är du verksamhetschefens högra hand. Du stöttar i den dagliga driften och verksamhetsplaneringen, för att ge medarbetarna de bästa förutsättningarna för att bidra med en vård och behandling med hög kvalitet. Tillsammans med din personalgrupp ska du bygga upp en trygg och lugn behandlingsmiljö med tydlighet och förutsägbarhet.

I din roll leder du en enhet med 10 medarbetare och har ett delegerat arbetsmiljöansvar för den egna verksamheten. Du samarbetar med våra stödfunktioner inom koncernen såsom HR, ekonomi och kvalitet. Du ingår i den lokala verksamhetsledningen och rapporterar till verksamhetschef.

Tillsammans med verksamhetschef ansvarar du för:

Rekrytering, resursoptimering och schemaläggning

Bedriva löpande kvalitets- och verksamhetsutveckling

Säkerställa att regelverk, avtal och uppdrag efterföljs i verksamheterna

Hantera externa kontakter tex IVO, BUP, skola, socialtjänst m fl. och uppnå ett gott samarbete med klient, beställare och anhöriga

Säkerställa beläggning utifrån budget och uppsatta mål samt bedriva samarbete med säljfunktionen

Vem är du?
Vi tror att du har tidigare erfarenhet av arbete inom vård och behandling för barn och ungdomar. Du är en trygg ledare med förmåga att arbeta verksamhetsutvecklande och målinriktat, där du ser helheten i verksamheten. Vidare är du driven, kommunikativ, ansvarstagande, coachande och vågar ta ett stort ansvar.

Med en god förmåga att arbeta både självständigt och i team skapar du ett gott samarbete med både medarbetare, anhöriga och klienter. Du behöver även ha ett affärsorienterat förhållningssätt då du bidrar i budgetarbete och ekonomisk uppföljning. För att trivas i rollen behöver du även vara stresstålig och flexibel då behöver kunna hantera flera uppgifter parallellt.

Kvalifikationskrav:

Högskoleutbildning såsom socionom, beteendevetare eller annan likvärdig utbildning enligt krav från Inspektionen för vård och omsorg (IVO)

Erfarenhet av arbete inom HVB-vård för barn och ungdomar och/eller inom socialtjänstens område

Goda kunskaper i metodik inom socialt arbete, ex. lågaffektivt bemötande samt dokumentation

Minst 1 års erfarenhet av arbete som ledare

Flytande kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift

Goda systemkunskaper

B-körkort

Meriterande om du även har:

Utbildning inom MI, KBT och Repulse

Goda kunskaper inom arbetsrätt och arbetsmiljö

Erfarenhet av försäljningsarbete, budgetarbete och ekonomisk analys

Erfarenhet av att arbete inom privat sektor och i personalintensiv verksamhet

Arbetat i en större organisation och/eller företag i stark tillväxt

Arbetat mot offentlig sektor

Vad vi kan erbjuda
Vi erbjuder dig en arbetsplats som är på väg framåt och där du har stora möjligheter till personlig utveckling. Som medarbetare omfattas du givetvis av kollektivavtal. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, tjänstepension och flertalet försäkringar för dig som anställd.

Placering
Du kommer att vara placerad på verksamheten lokaliserad i Göteborg.

Om rekryteringsprocessen
Sista ansökningsdag är 21 dec. Tillträde till tjänsten är omgående, enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi genomför en bakgrundskontroll i vår rekryteringsprocess.

Om tjänsten:
Vi tillämpar provanställning: 6 månader
Tjänstgöringsgrad: heltid, tillsvidare
Tillträde: Enligt överenskommelse

Har du frågor om tjänsten kontakta:

Verksamhetschef Helene Nordbö, helene.nordbo@caremore.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Active Omsorg, en del av Team Olivia
Team Olivia är en av de största privata aktörerna på omsorgsmarknaden i Sverige, Norge och Danmark. I koncernen ingår drygt 35 bolag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg samt hemomsorg. Bolaget sysselsätter idag drygt 12 000 medarbetare och blev år

2023 utsedd till ett av årets Karriärföretag. Vi erbjuder dig som medarbetare, en familjär och stimulerande arbetsmiljö, personlig utveckling samt stora karriär- och utvecklingsmöjligheter.

Med stolthet skapar vi ett rikare liv för de allra mest utsatta i samhället. Med den lilla verksamhetens närhet och gemensam trygghet gör vi skillnad för fler. Varje dag.

www.teamolivia.se (http://www.teamolivia.se)

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Enhetschef inom social omsorg

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Enhetschef inom social omsorg.

Biträdande verksamhetschef till HVB-hem i Göteborg

Läs mer Feb 22
Team Olivia Group
Team Olivia är en av de största privata aktörerna på omsorgsmarknaden i Sverige, Norge och Danmark. I koncernen ingår drygt 35 bolag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg samt hemomsorg. Bolaget sysselsätter idag drygt 12 000 medarbetare och blev år 2023 utsedd till ett av årets Karriärföretag.

Nu söker vi efter en biträdande verksamhetschef till vårt bolag Caremore och vårt marknadsområde Individ & Familj.

Om Caremore
Caremore bedriver HVB-verksamheter i Västra Götaland och Halland. Vår verksamhet Eriksberg ligger beläget i Göteborg och vänder sig till målgruppen XX

Om rollen
Som biträdande verksamhetschef är du verksamhetschefens högra hand. Du stöttar i den dagliga driften och verksamhetsplaneringen, för att ge medarbetarna de bästa förutsättningarna för att bidra med en god vård och behandling med hög kvalitet. Tillsammans med din personalgrupp ska du bygga upp en trygg och lugn behandlingsmiljö med tydlighet och förutsägbarhet.

I din roll leder du 10-20 medarbetare och har ett delegerat arbetsmiljöansvar för den egna verksamheten. Du samarbetar med våra stödfunktioner inom koncernen såsom HR, ekonomi och kvalitet. Du ingår i den lokala verksamhetsledningen och rapporterar till verksamhetschef.

Tillsammans med verksamhetschef ansvarar du för:

Rekrytering, resursoptimering och schemaläggning

Bedriva löpande kvalitets- och verksamhetsutveckling

Säkerhetsställa att regelverk, avtal och uppdrag efterföljs i verksamheterna

Hantera externa kontakter tex IVO, BUP, skola, socialtjänst m fl. och uppnå ett gott samarbete med klient, beställare och anhöriga

Säkerställa beläggning utifrån budget och uppsatta mål och samarbeta med säljfunktionen

Vem är du?
Vi tror att du har tidigare erfarenhet av arbete inom vård och behandling för barn och ungdomar. Du är en trygg ledare med förmåga att arbeta verksamhetsutvecklande och målinriktat, där du ser helheten i verksamheten. Vidare är du driven, kommunikativ, ansvarstagande, coachande och vågar ta ett stort ansvar.

Med en god förmåga att arbeta både självständigt och i team skapar du ett gott samarbete med både medarbetare, närstående och klienter. Utifrån ett affärsorienterat förhållningssätt bidrar du som stöd i uppföljning och analys av verksamhetens budget och resultat. Samtidigt har du ett flexibelt förhållningssätt, och kan hantera flera uppgifter parallellt och anpassa dig till förändringar

Kvalifikationskrav:

Utbildningskrav

Högskoleutbildning såsom socionom, beteendevetare eller annan lämplig utbildning enligt krav från Inspektionen för vård och omsorg (IVO)

Din bakgrund:

Erfarenhet av arbete inom HVB-vård för barn och ungdomar och/eller inom socialtjänstens område

Goda kunskaper i metodik inom socialt arbete, ex. lågaffektivt bemötande

Meriterande om du därtill har;

Erfarenhet av arbete som chef och ledare

Erfarenhet av försäljningsarbete, budgetarbete och ekonomisk analys

Erfarenhet av HR-arbete (grundläggande kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljö)

Erfarenhet av att ha arbetat i privat sektor och i personalintensiv verksamhet

Arbetat i en större organisation och/eller företag i stark tillväxt

Arbetat mot offentlig sektor

Övriga krav för tjänsten

God kunskap i social dokumentation

Mycket goda kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift

Goda systemkunskaper

B-körkort

Vad vi kan erbjuda
Vi erbjuder dig en arbetsplats som är på väg framåt och där du har stora möjligheter till personlig utveckling. Som medarbetare omfattas du givetvis av kollektivavtal. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, tjänstepension och flertalet försäkringar för dig som anställd.

Placering
Du kommer att vara placerad på verksamheten i Göteborg.

Om rekryteringsprocessen
Sista ansökningsdag är 20 mars 2024. Tillträde till tjänsten är omgående, enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi genomför en bakgrundskontroll i vår rekryteringsprocess.

Om tjänsten:
Vi tillämpar provanställning: 6 månader
Tjänstgöringsgrad: heltid, tillsvidare
Tillträde: Enligt överenskommelse

Har du frågor om tjänsten kontakta:

Verksamhetschef Linda Gustafsson, linda.gustafsson@caremore.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Enhetschef till nyöppnat korttidsboende i Göteborgs stad

Läs mer Apr 26
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Enhetschef till nyöppnat korttidsboende i Göteborgs stad

Hösten 2024 startar vi upp ett nytt korttidsboende inom förvaltningen för funktionsstöd. Målgruppen för korttidsboendet är personer från 18 år som har ett behov av korttidsplats utifrån att de behöver omvårdnad, rehabilitering och hälso- och sjukvårdsinsatser vanligtvis efter sjukhusvistelse.

Enheten är i dag placerad på Dalheimers hus i Majorna men flyttar till Byalagsgatan 3 hösten 2024 och då kommer antalet platser att utökas från 19 till 32 platser. Verksamheten bedrivs dygnet runt.
På Byalagsgatan kommer det att vara två enhetschefer fördelat på två enheter och ni kommer att ha ett nära samarbete.

Verksamheten står inför spännande utmaningar och ett förändrings- och utvecklingsarbete. Som enhetschef blir du en viktig del i det arbetet och du kommer att ha stora möjligheter att påverka och förväntas vara drivande och aktiv i utvecklingen.

I verksamheten finns undersköterskor, stödpedagog, schemaplanerare samt koordinator. På enheten finns legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal på heltid, som är organiserade under äldreomsorgen med egen enhetschef. Enhetschefen för hälso- och sjukvården är en viktig samarbetspartner för dig i din roll som chef för korttidsboendet.

Som enhetschef för korttidsboendet ingår du i verksamhetsområdets ledningsgrupp. Du har ansvar för verksamhet, personal, arbetsmiljö och ekonomi. Arbetstiden är heltid, dagtid.

Välkommen med din ansökan!

KVALIFIKATIONER
Du har högskoleexamen från sjuksköterskeprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete som chef, gärna inom hälso och sjukvården. Om du har genomfört utbildningen Morgondagens chef eller annan liknande utbildning så är även det meriterande.

Det är också önskvärt, men ej nödvändigt, att du har goda kunskaper om gällande lagstiftning och arbetsrättsliga lagar relaterade till uppdraget.

Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.

Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar. Du motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Du följer upp och rapporterar resultat och måluppfyllelse.

Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Du söker och tar fasta på möjligheter att tänka nytt i arbetsrelaterade sammanhang och detta kan omsättas i praktiken samt leda till förbättringar. Du håller dig uppdaterad genom omvärldsbevakning och du reflekterar regelbundet över vad som behöver utvecklas i din verksamhet.


ÖVRIGT
Bifoga examensbevis och studieintyg
Urval påbörjas efter sista ansökningsdag.

Intervjuer kommer att genomföras den 20/5 och den 23/5.
Det kommer att vara ett fysiskt möte så avsätt gott om tid och räkna med restid.

I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Nu söker vi en Kund- & assistentansvarig till vårt team!

Läs mer Mar 22
Gör skillnad i vår assistansverksamhet i Göteborg!
Vi letar efter en entusiastisk och driven Kund- & assistentansvarig till vårt team! Vill du vara vår kontaktperson till kunder, vara delaktig i verksamhetsutveckling och växa i en ledande roll?
Du är en relationsbyggare med förmåga att skapa förtroende hos både kunder och personal. Med ditt positiva bemötande och förmåga att samarbeta tar du egna initiativ och arbetar självständigt. Erfarenhet av samordning inom personlig assistans är meriterande, och en stark administrativ förmåga är en förutsättning.
Dina kvalifikationer:
- Högskoleutbildning prövas lämplig av arbetsgivaren.
- Samarbetsförmåga, handlingskraft, helhetssyn och positivt arbetsklimat präglar ditt arbetssätt.
- Erfarenhet inom privat eller kommunal verksamhet.
- Goda kunskaper om lagar som LSS, SoL, Arbetsmiljölagen och Arbetstidslagen.
- Engagerad, flexibel och med prioriteringsförmåga.
- God administrativ förmåga.
Som Kund- & assistentansvarig hos oss får du ett stimulerande och spännande arbete. Du har möjlighet att påverka och växa i din yrkesroll. Rollen inkluderar personalansvar, rekrytering, kvalitetssäkring, kompetensutveckling, samordning, ansvar för ekonomi på resultatenhetsnivå och mycket mer.
Du blir kontaktperson till våra kunder, värnar om deras rätt till ett självständigt liv och integritet. Ditt engagemang säkerställer god arbetsmiljö och upprätthåller personalvillkor och lagar. Du deltar även i mässor och arrangemang för att stärka relationer och synlighet. Som en del av ledningsgruppen inom affärsområdet blir du ansiktet utåt och har möjlighet att samarbeta över verksamhetsgränserna.
Tjänsten tillsätts så snart som möjligt.
Gör skillnad med oss på Move & Walk Assistans – där ditt engagemang formar en bättre framtid!
Move & Walk är Sveriges första och största träningsalternativ för barn, ungdomar och vuxna med neurologiska funktionsnedsättningar. Träningen, som baseras på konduktiv pedagogik är heltäckande och anpassad för varje individs speciella behov. Genom vår assistansverksamhet ser vi till att våra kunder, utöver den självklara personliga assistanssamordningen, kan använda konduktiv pedagogik i vardagen. Conductorer i teamet ger stöd i det dagliga livet till kunden/familjen samt utbildning och stöd till assistenten. Hög kvalitet och kundnöjdhet är viktigt för oss.

Ansök nu

Verksamhetschef till vårt nya HVB hem för unga i Göteborg

Läs mer Okt 4
Står du för ett nytänkande ledarskap och är en person med förmåga att ta egna initiativ? Vi söker nu en framåt och driven ledare, som vill vara med och göra skillnad för barn och unga inom HVB.

Active omsorg, en del av Team Olivia koncernen, befinner sig i en expansiv fas, där vi växer både genom nystarter och förvärv. Nu söker vi en verksamhetschef, som vill leda vårt nystartade HVB-hem för ungdomar i Göteborg. Vill du bli en del av vårt team?

Om Active Omsorg
Active Omsorg är ett vårdföretag som brinner för uppgiften att vara den självklara vägen in till det HVB som våra kunder behöver. Vi erbjuder våra uppdragsgivare en komplett vårdkedja med fokus på kvalitet, trygghet, professionellt stöd och resultat. Med en unik bredd inom HVB bestående av HVB-hem, stödboenden och öppenvård, ser vi till att alla barn och unga, hela branschen och samhället utvecklas framåt.

Om rollen
Som verksamhetschef har du ett helhetsansvar för verksamheten, och din huvuduppgift är att leda och driva arbetet på boendet. I rollen ansvarar du för den dagliga driften, verksamhetsplaneringen och ger medarbetarna de bästa förutsättningarna för att bidra med en kvalitativ vård- och omsorg. Med ansvar för personal, ekonomi och kvalitet följer du upp verksamhetens mål samt bidrar i det systematiska kvalitetsarbetet. I rollen är du tillståndsbärare för enheten samt har arbetsmiljöansvar.

Du leder en enhet inom HVB/SoL med 20 medarbetare och ingår i regionens ledningsgrupp tillsammans med övriga verksamhetschefer, stödresurser, regionchef och VD i vårt marknadsområde Individ & Familj. Du rapporterar till regionchef.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

Rekrytering, resursoptimering och schemaläggning

Bedriva löpande kvalitets- och verksamhetsutveckling

Ansvara för matchning och inskrivningbeslut för klienterna och bedriva ett gott samarbete med kund, beställare och anhöriga

Säkerställa att avtal, uppdrag och regelverk efterföljs

Säkerställa beläggning utifrån budget och uppsatta mål samt samarbeta med säljfunktionen

Ingå i regionens ledningsgrupp och bidra till samarbete med övriga funktioner inom koncernen

Vem är du?
Vi befinner oss i en utvecklingsfas och söker dig som gillar verksamhetsutveckling och aktivt bidrar med dina kunskaper. Du har erfarenhet av arbete inom HVB och har tidigare arbetat i rollen som ledare. Du lyfter blicken och arbetar målfokuserat och proaktivt hittar lösningar. Vidare är du självständig, anpassningsbar och van vid att driva ditt arbete framåt med fokus på kvalitet och effektivitet.

Som ledare är du trygg med att fatta beslut mot bakgrund av de mål som ställs upp, och utifrån de ramar som finns för uppdraget. Då du har en coachande funktion gentemot dina medarbetare, lägger vi stor vikt vid att du är teamorienterad och en relationsskapande person.

Kvalifikationer

Utbildning

Relevant akademisk utbildning såsom socionom, beteendevetare eller annan lämplig utbildning enligt krav från Inspektionen för vård och omsorg (IVO)

Grundläggande utbildning i socialrätt

Din bakgrund

Arbetat som chef och ledare i minst 2 år

Tidigare erfarenhet av arbete inom HVB-vård för barn och ungdomar

Erfarenhet från budgetarbete och ekonomisk analys

Erfarenhet av HR-arbete (grundläggande kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljö)

Erfarenhet av att ha arbetat i privat sektor och i personalintensiv verksamhet

Erfarenhet av försäljningsarbete

Meriterande om du därtill har:

Utbildning inom ledarskap

Utbildning inom metodik för socialt arbete, ex. lågaffektivt bemötande och MI

Kunskaper i systemet Quinyx

Arbetat inom omsorgsverksamheter (LSS och/eller SoL)

Arbetat i en större organisation och/eller företag i stark tillväxt

Arbetat mot offentlig sektor

Övriga krav för tjänsten

Mycket goda kunskaper i det svenska språket, både i tal som i skrift

Goda systemkunskaper

B-körkort

Om verksamheten
Vårt HVB- hem har en unik struktur där klienterna bor i en egen lägenhet i ett hyreshus, med egen trappuppgång och en personallägenhet som bas. Målgruppen är pojkar och flickor i åldern 16-20 med psykosocial problematik, som lever i en konfliktfylld eller på annat sätt i en otillfredställande hemsituation. Vi bedriver helt individuell behandling för klienterna. Behandlingen sker främst i klienternas lägenheter och i sociala situationer utanför boendet. Vi skräddarsyr behandlingsinsatserna utifrån klientens individuella behov, vår behandlingsbas är DBT, KBToch MI.

Placering
Din arbetstid är förlagd på verksamheten i Eriksberg/Göteborg där du även utgår från. Vårt huvudkontor finns i Linköping.

Vi erbjuder
Hos oss får du bidra med att utveckla vår organisation och ett av branschens ledande företag. Vi erbjuder dig spännande uppdrag med möjlighet att skapa relationer med kunder, medarbetare och uppdragsgivare på alla nivåer. Hos oss har du stöttande chefer nära, stödteam samt övriga centrala stödfunktioner inom koncernen.

Om rekryteringsprocessen
Rekrytering sker löpande, och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden. Vi välkomnar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdagen är 31 oktober.

Vi genomför en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen.

Om tjänsten
Vi tillämpar provanställning och en grundförutsättning för att detta ska kunna förlängas är att IVO beviljar vår ansökan om att du ska stå på tillståndet för verksamheten.

Vi tillämpar provanställning: 6 månader
Tjänstgöringsgrad: heltid, tillsvidare
Tillträde: Enligt överenskommelse

Har du frågor om tjänsten?
Kontakta regionchef Pia Moberg, pia.moberg@olivia.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Active Omsorg, en del av Team Olivia
Team Olivia är en av de största privata aktörerna på omsorgsmarknaden i Sverige, Norge och Danmark. I koncernen ingår drygt 35 bolag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg samt hemomsorg. Bolaget sysselsätter idag drygt 12 000 medarbetare och blev år

2023 utsedd till ett av årets Karriärföretag. Vi erbjuder dig som medarbetare, en familjär och stimulerande arbetsmiljö, personlig utveckling samt stora karriär- och utvecklingsmöjligheter.

Med stolthet skapar vi ett rikare liv för de allra mest utsatta i samhället. Med den lilla verksamhetens närhet och gemensam trygghet gör vi skillnad för fler. Varje dag.

www.teamolivia.se (http://www.teamolivia.se/)

Ansök nu

Enhetschef till Broströmsgårdens barnboende och korttidshem i Örgryte

Läs mer Mar 1
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en enhetschef till två av våra enheter för barn och unga, Broströmsgårdens barnboende samt Broströmsgårdens korttidshem. Båda boendena är för barn och unga med flerfunktionsvariationer och ligger i lokaler bredvid varandra.

Som enhetschef för Broströmsgårdens barnboende och korttidshem har du ett samlat ledningsansvar för att verksamheterna bedriver en verksamhet med god kvalitet och säker vård och omsorg samt i linje mot angivna mål, vilket kräver att du har ett närvarande och engagerat ledarskap. Som enhetschef ansvarar du för att leda och fördela arbetet inom enheterna. Du har personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar för dina enheter. Verksamheterna arbetar mycket med AKK (alternativ kompletterande kommunikation) såsom bildschema, samtalskarta med mera. Verksamheterna har en nära samverkan med föräldrar, skola och andra professioner.

Du ingår i en ledningsgrupp som arbetar med insatser riktade mot barn och unga bestående av elva enhetschefer, en verksamhetsutvecklare, två metodutvecklare och en bemanningscontroller. Ledningsgruppen leds av verksamhetschef Anna Johannesson . Övriga verksamheter som är placerade i vårt verksamhetsområde är stadens samtliga barnboende och korttidshem, lägerverksamhet och avlösarservice. Verksamhetsområdet jobbar mot hela staden och inte indelade i stadsområden.

Broströmsgården ligger centralt i Örgryte i fina lokaler. På barnboendet bor fyra barn och ungdomar och på korttidshemmet finns fyra platser. Både barnboendet och korttidshemmet är inriktade på barn och unga med stora fysiska omsorgsbehov. I verksamheterna arbetar stödassistenter och stödpedagog och en samordnare på korttidshemmet. På korttidshemmet finns även två sjuksköterskor. Sjuksköterskorna har sin anställning inom VG regionen men har sin placering på korttidshemmet.

KVALIFIKATIONER
Du har högskoleexamen från socionomprogrammet, social omsorg eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer adekvat för verksamheten. Det krävs att du har minst 7,5 högskolepoäng i socialrätt och därtill goda kunskaper gällande lagstiftningen LSS samt de arbetsrättsliga lagar relaterade till uppdraget. Du behöver ha erfarenhet som chef med personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar eller gått morgondagens chef eller motsvarande utbildning.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från funktionshinderområdet och/eller av dygnet runt-verksamhet. Tidigare erfarenhet från arbete med barn och ungdomar, kunskaper i IT-systemet Time Care och schemaläggning samt social dokumentation ses dessutom som meriterande för tjänsten.

Du har förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt. Du uttrycker kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation. Du lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov. Du söker aktivt efter andras synpunkter och perspektiv samt är mottaglig för dem genom att visa respekt, hänsyn och omtanke.

Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning.
I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Du skasjälv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Du beställer ett digitalt registerutdrag som skickas till din digitala brevlåda. Detta gör du via länken: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Polismyndigheten (polisen.se)
Alternativt beställer du ett belastningsregister via e-tjänst eller med hjälp av en blankett som finns på polisens hemsida (Blankett för begäran om registerutdrag för personal som utför vissa insatser åt barn med funktionshinder, utdrag nr 442.9) Beställt utdrag ska vara oöppnat.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Caremore Vård och Behandling AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Caremore Vård och Behandling AB .

Caremore söker erfarna behandlingsassistenter

Behandlingsassistent/Socialpedagog
Läs mer Okt 13
Arbetsplatsbeskrivning

Caremore startades med målet att bli en av de ledande vård- och behandlingsverksamheterna i Sverige. Verksamheten är inriktad på vård och behandling för barn och ungdomar med neuropsykiatriska funktionsvariationer och/ eller psykosocial problematik. Caremore är sedan januari 2021 en del av Team Olivia.

Caremore driver HVB och stödboende i Göteborg med omnejd och tar emot ungdomar i åldern 12-20 år som placeras enligt Sol eller LVU. Då vi är i en expansiv fas söker vi nu behandlingsasisstenter att förstärka våra team med på flera av enheterna. Vi erbjuder daglig arbetsledning av samordnare och/eller verksamhetschef samt extern handledning. Vi söker dig som vill bidra med din erfarenhet och kompetens för att utveckla verksamheter som har klientens bästa och en god kvalitet i fokus.

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som har kunskap om och erfarenhet av att arbeta med ungdomar med psykosocial problematik och/eller neuropsykiatriska funktionshinder. Du får gärna ha spetskunskap inom autism, ADHD, RePulse, lågaffektivt bemötande, MI, miljöterapi, nätverksarbete eller familjearbete.

Arbetsuppgifterna består i att, genom rollmodellering och olika stödinsatser i vardag och fritid, hjälpa ungdomarna att nå sina individuella mål via genomförandeplan. Du har ansvar för att följa med ungdomarna på olika aktiviteter och möten samt främja ett gott samarbete med kollegor, föräldrar, socialtjänst och andra aktörer i ungdomarnas nätverk. Du ansvarar även för att en relevant social dokumentation utförs enligt aktuella riktlinjer.

Kvalifikationer

För att kunna anställas hos oss krävs det att du har minst två års eftergymnasial utbildning inom socialt arbete, beteendevetenskap eller socialpedagogik. Erfarenhet från liknande arbeten är meriterande. Du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift och är medveten om vikten av en god social dokumentation. Det krävs att du har stort tålamod, kunskap om och förmåga att arbeta lågaffektivt samt orkar stå kvar även när våra ungdomar testar gränser. Du arbetar strukturerat och har ett professionellt, lösningsfokuserat förhållningssätt.

För tjänsten krävs B-körkort och utdrag från Polisens misstanke- och belastningsregister. Vi genomför även en bakgrundskontroll.



Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 mån provanställning

Antal tjänster: Flera

Arbetstid: Oregelbunden arbetstid, dag, kvällar och helger inkl. journätter

Tillträde: Enligt överenskommelse

Ansök nu

Caremore söker behandlingsassistenter

Behandlingsassistent/Socialpedagog
Läs mer Aug 8
Arbetsplatsbeskrivning

Caremore startades med målet att bli en av de ledande vård- och behandlingsverksamheterna i Sverige. Verksamheten är inriktad på vård och behandling för barn och ungdomar med neuropsykiatriska funktionsvariationer och/ eller psykosocial problematik. Caremore är sedan januari 2021 en del av Team Olivia.

Caremore driver HVB och stödboende i Göteborg med omnejd och tar emot ungdomar i åldern 12-20 år som placeras enligt Sol eller LVU. Då vi är i en expansiv fas söker vi nu behandlingsasisstenter att förstärka våra team med på flera av enheterna. Vi erbjuder daglig arbetsledning av samordnare och eller verksamhetschef samt extern handledning. Vi söker dig som vill bidra med din erfarenhet och kompetens för att utveckla verksamheter som har klientens bästa och en god kvalitet i fokus.

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som har kunskap om och erfarenhet av att arbeta med ungdomar med psykosocial problematik och/eller neuropsykiatriska funktionshinder. Du får gärna ha spetskunskap inom autism, ADHD, RePulse, lågaffektivt bemötande, MI, miljöterapi, nätverksarbete eller familjearbete.

Arbetsuppgifterna består i att, genom rollmodellering och olika stödinsatser i vardag och fritid, hjälpa ungdomarna att nå sina individuella mål via genomförandeplan. Du har ansvar för att följa med ungdomarna på olika aktiviteter och möten samt främja ett gott samarbete med kollegor, föräldrar, socialtjänst och andra aktörer i ungdomarnas nätverk. Du ansvarar även för att en relevant social dokumentation utförs enligt aktuella riktlinjer.

Kvalifikationer

För att kunna anställas hos oss krävs det att du har minst två års eftergymnasial utbildning inom socialt arbete, beteendevetenskap eller socialpedagogik. Erfarenhet från liknande arbeten är meriterande. Du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift och är medveten om vikten av en god social dokumentation. Det krävs att du har stort tålamod, kunskap om och förmåga att arbeta lågaffektivt samt orkar stå kvar även när våra ungdomar testar gränser. Du arbetar strukturerat och har ett professionellt, lösningsfokuserat förhållningssätt.

För tjänsten krävs B-körkort och utdrag från Polisens misstanke- och belastningsregister. Vi genomför även en bakgrundskontroll.



Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 mån provanställning

Antal tjänster: Flera

Arbetstid: Oregelbunden arbetstid, dag, kvällar och helger inkl. journätter

Tillträde: Enligt överenskommelse

Ansök nu

Behandlare för uppstart av ny verksamhet

Behandlingsassistent/Socialpedagog
Läs mer Jun 20
Om bolaget

Caremore driver HVB och stödboende för barn och unga i Göteborg med omnejd. Caremore är sedan januari 2021 en del av Team Olivia. Team Olivia är ett ledande omsorgsföretag inom bland annat individ- och familjeomsorg, personlig assistans och hemomsorg. Våra ca 13000 medarbetare arbetar för att göra varje enskilt liv rikare och mer värdigt varje dag. Caremores verksamhet är inriktad på vård och behandling för barn och ungdomar med neuropsykiatriska funktionsvariationer och/eller psykosocial problematik i åldern 12-20 år som placeras enligt SOL eller LVU.



Om tjänsten

I september startar vi upp en ny verksamhet utanför Stenungsund. Målgruppen kommer att vara barn i åldern 10-14 år med varierande psykosocial problematik.

Nu söker vi fyra personer som, tillsammans med en erfaren verksamhetschef, vill vara med från start och forma verksamheten och bli en stabil grupp att bygga vidare på.

Vi skräddarsyr behandlingsinsatserna utifrån klientens individuella behov och arbetar utifrån en strukturerad behandlingsprocess. Vi använder bland annat KBT-baserade behandlingsmodeller såsom beteendeanalys, SORKK och MI. Vi ser genomförandeplanen som ett levande verktyg och utgår alltid ifrån ett salutogent och lågaffektivt förhållningsätt.

Tjänsten innebär kontaktpersonsuppdrag med ansvar för att säkerställa behandlingsprocessen utifrån genomförande, uppföljning och dokumentation. En viktig del i arbetet är samarbetet med barnets familj, nätverk, skola, uppdragsgivare och andra viktiga aktörer i barnets liv. Tillsammans med övrig personal ska du medverka till att skapa en familjär, trivsam och trygg miljö för de placerade barnen. Utifrån detta ingår det hushållsarbete såsom att pynta i huset, laga mat/baka, inköp, städning och andra förekommande praktiska uppgifter på boendet.

Arbetstiden är förlagd dag/kväll/helg och med jour nattetid.

Om dig

Vi söker nu dig som är en trygg och stabil person som kan möta barn och unga i kris. Att arbeta med ungdomar på ett HVB-hem ställer stora krav på din förmåga till tålamod och att i din yrkesroll skapa tillitsfulla relationer med de placerade barnen, deras vårdnadshavare, familj och andra viktiga personer för dem. Vi söker en person som kan arbeta självständigt och som vågar fatta beslut i vardagen. Du förstår samtidigt vikten av att följa de rutiner och överenskommelser som har fattats i gruppen. Vi ser att du är en person som är flexibel och som klarar av att arbeta i en föränderlig miljö. Du är en prestigelös person som bidrar med din kompetens till gruppen och som hela tiden har fokus på kvalitet och utveckling.

Andra viktiga egenskaper är en grundhållning av respekt, jämlikhet och vänlighet.

Formella krav

Vi söker dig som är socionom, beteendevetare eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig eller som har minst 2-årig eftergymnasial utbildning inom relevant område, t ex behandlingspedagog eller socialpedagog.

Du har B- körkort.

Meriterande är tidigare arbete på HVB, erfarenhet av arbete med ungdomar i kris, utbildning inom MI, lågaffektivt bemötande, traumamedveten omsorg.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.



Förutsättningar för tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning som påbörjas med provanställning.



Rekryteringsprocessen

Tillsättning av tjänsten kan ske under ansökningstiden, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Utdrag ur belastningsregister lämnas innan tjänsten tillsätts och vi gör en bakgrundskontroll av dem vi anställer.



Om anställningen

Lön enligt överenskommelse.

Lönetyp: Fast månadslön. Vi har kollektivavtal.

Ansök nu

Behandlare för uppstart av ny verksamhet

Behandlingsassistent/Socialpedagog
Läs mer Jun 17
Om bolaget

Caremore driver HVB och stödboende för barn och unga i Göteborg med omnejd. Caremore är sedan januari 2021 en del av Team Olivia. Team Olivia är ett ledande omsorgsföretag inom bland annat individ- och familjeomsorg, personlig assistans och hemomsorg. Våra ca 13000 medarbetare arbetar för att göra varje enskilt liv rikare och mer värdigt varje dag. Caremores verksamhet är inriktad på vård och behandling för barn och ungdomar med neuropsykiatriska funktionsvariationer och/eller psykosocial problematik i åldern 12-20 år som placeras enligt SOL eller LVU.



Om tjänsten

I september startar vi upp en ny verksamhet utanför Stenungsund. Målgruppen kommer att vara barn i åldern 10-14 år med varierande psykosocial problematik.

Nu söker vi fyra personer som, tillsammans med en erfaren verksamhetschef, vill vara med från start och forma verksamheten och bli en stabil grupp att bygga vidare på.

Vi skräddarsyr behandlingsinsatserna utifrån klientens individuella behov och arbetar utifrån en strukturerad behandlingsprocess. Vi använder bland annat KBT-baserade behandlingsmodeller såsom beteendeanalys, SORKK och MI. Vi ser genomförandeplanen som ett levande verktyg och utgår alltid ifrån ett salutogent och lågaffektivt förhållningsätt.

Tjänsten innebär kontaktpersonsuppdrag med ansvar för att säkerställa behandlingsprocessen utifrån genomförande, uppföljning och dokumentation. En viktig del i arbetet är samarbetet med barnets familj, nätverk, skola, uppdragsgivare och andra viktiga aktörer i barnets liv. Tillsammans med övrig personal ska du medverka till att skapa en familjär, trivsam och trygg miljö för de placerade barnen. Utifrån detta ingår det hushållsarbete såsom att pynta i huset, laga mat/baka, inköp, städning och andra förekommande praktiska uppgifter på boendet.

Arbetstiden är förlagd dag/kväll/helg och med jour nattetid.

Om dig

Vi söker nu dig som är en trygg och stabil person som kan möta barn och unga i kris. Att arbeta med ungdomar på ett HVB-hem ställer stora krav på din förmåga till tålamod och att i din yrkesroll skapa tillitsfulla relationer med de placerade barnen, deras vårdnadshavare, familj och andra viktiga personer för dem. Vi söker en person som kan arbeta självständigt och som vågar fatta beslut i vardagen. Du förstår samtidigt vikten av att följa de rutiner och överenskommelser som har fattats i gruppen. Vi ser att du är en person som är flexibel och som klarar av att arbeta i en föränderlig miljö. Du är en prestigelös person som bidrar med din kompetens till gruppen och som hela tiden har fokus på kvalitet och utveckling.

Andra viktiga egenskaper är en grundhållning av respekt, jämlikhet och vänlighet.

Formella krav

Vi söker dig som är socionom, beteendevetare eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig eller som har minst 2-årig eftergymnasial utbildning inom relevant område, t ex behandlingspedagog eller socialpedagog.

Du har B- körkort.

Meriterande är tidigare arbete på HVB, erfarenhet av arbete med ungdomar i kris, utbildning inom MI, lågaffektivt bemötande, traumamedveten omsorg.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.



Förutsättningar för tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning som påbörjas med provanställning.



Rekryteringsprocessen

Tillsättning av tjänsten kan ske under ansökningstiden, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Utdrag ur belastningsregister lämnas innan tjänsten tillsätts och vi gör en bakgrundskontroll av dem vi anställer.



Om anställningen

Lön enligt överenskommelse.

Lönetyp: Fast månadslön. Vi har kollektivavtal.

Ansök nu