Göteborg: Vi söker lagerchef till Göteborgsområdet

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vi söker lagerchef till Göteborgsområdet i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-01-02 // Varaktighet: Heltid

Om företaget
Vi söker en lagerchef till företag i Landvetter!

Dina arbetsuppgifter
Som lagerchef kommer du vara övergripande ansvarig för lagerverksamheten, samt vara en del av företagets ledningsgrupp. Du kommer planera och driva verksamheten mot uppsatta mål.

I tjänsten kommer du:
- Ha personalansvar över ett 20-tal medarbetare
- Ansvara för säkerhet, kvalitet och arbetsmiljö
- Jobba löpande med återkoppling och uppföljning

Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av en ledande roll inom lager. Det är meriterande om du har erfarenhet av att jobba med tredjepartslogistik.

Som person är du ambitiös och målmedveten. Du trivs med att jobba i en föränderlig miljö som ständigt utvecklas. Vi tror att du har truckkort A1-4 och B1-4.

Du behöver kunna flytande svenska samt ha mycket goda kunskaper i engelska.


Denna rekrytering sker i samarbete med Söder & Co, men du blir anställd direkt hos vår kund. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas snabbt.

Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Lagerchef

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Lagerchef.

Lagerchef

Läs mer Apr 12
Lagerchef

Är du en passionerad ledare med tidigare erfarenhet inom lager? Och vill vara med att driva utvecklingen av vår verksamhet framåt? Då är denna roll något för dig!

Vi på Exertis söker nu dig till rollen som Lagerchef där du kommer ha en nyckelroll i att garantera effektivitet, säkerhet och högsta kvalitet. Du kommer vara ansvarig för ett team med högt i tak där ni tillsammans uppnår bästa möjliga resultat genom tätt samarbete.

Du kommer att arbeta tillsammans med såväl externa som interna partners för att hitta de mest effektiva och hållbara sätten att lagerföra och att transportera varor till och från lagret. I rollens ansvar ingår även att utveckla befintliga verktyg och framtida WMS-lösningar.

Hos oss får du en arbetsplats som ser dig som en värdefull individ och som låter dig ta plats att få vara just den du är. Varje medarbetares välbefinnande är i fokus för oss, varje dag, och vi vill att det ska vara givande att gå till jobbet. Därför satsar vi på fina förmåner såsom friskvårdsbidrag och firar våra gemensamma framgångar.

Arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga uppgifter kommer vara att operativt driva arbetet inom vårt lager, säkerställa en hälsosam arbetsmiljö och sätta tydliga mål kring resultat i förhållande till budget. Du kommer ansvara för ett lagerledningsteam med gruppchefer och processutvecklare. Rapportering sker till Operations Director.

Övriga arbetsuppgifter innefattar att

• säkerställa våra systematiska arbetsmiljöinsatser genom att samverka med fackliga representanter och myndigheter
• utveckla och upprätthålla att våra säkerhetsregler och lagstadgade bestämmelser följs
• utveckla och implementera arbetssätt runt ständiga förbättringar
• strategiskt resurs- och kompetensplanera
• analysera, rapportera och förbättra lagerprestanda.

Kvalifikationer och erfarenhet

• Inom lagerverksamhet med personal- och resultatansvar (P&L) samt kommersiell erfarenhet.
• Starkt ledarskap som involverar och engagerar dina medarbetare.
• God vana i lager- och logistiksystem samt uppföljning av KPI:er.
• Delegerat arbetsmiljöansvar.
• Fackliga förhandlingar.

Meriterande

• Universitetsutbildning inom logistik och lager.

Personlighet

För att trivas i rollen ser vi gärna att du är resultatinriktad, strukturerad och trivs i ett arbete med stort ansvar. Självständighet är något som finns naturligt och du gillar att ta initiativ på ett lösningsorienterat vis. Då rollen är i kontakt med många parter är du lyhörd och har en tydlig kommunikation. Att agera som en trygg ledare är inte främmande för dig när du engagerar ditt team. Du bör ha en analytisk förmåga och ett datadrivet beslutsfattande för att säkerställa att varje steg som tas är välgrundat och leder till önskat resultat.

Vi erbjuder dig

• varierande uppgifter med möjlighet att utvecklas inom organisationen
• möjlighet till stort ansvar och påverka framstegen i verksamheten
• en arbetsplats med stort engagemang för mångfald och inkludering
• dagtidsarbete, 40 h/vecka, under måndag till fredag
• en givande arbetsplats med friskvårdsbidrag och gym i byggnaden.

Placering: Göteborg.

Sista ansökningsdatum: 31 maj.

Ansöker gör du via länken, vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Jessica Andersson, Operations Director: jessica.andersson@exertis.se

Vilka är vi?

Exertis Nordics är en av Nordens största och snabbast växande distributörer av IT- och Pro AV-produkter, konfigurationstjänster, Säkerhet & Övervakning och Entertainment (böcker, spel & leksaker) samt är en av Nordens största tillverkare av datorer. Vårt huvudkontor och lager finns i Göteborg, med lokalkontor i Stockholm, Helsingborg och Umeå i Sverige, Sandefjord i Norge, Helsingfors i Finland samt Köpenhamn i Danmark.

Vi samarbetar idag med över 250 leverantörer och fler än 4 000 återförsäljare över hela Norden. Sedan 2014 ingår företaget i Exertis Group, en av Europas största distributörer av teknologi, med en omsättning på nära 75 miljarder SEK.

Ansök nu

Driftchef till Renovas förrådsenhet

Läs mer Mar 12
Välkommen till Renova - en arbetsplats där du kan vara dig själv! Hos oss finns över 50 olika yrken, alla gör miljönytta varje dag. Som Västsveriges ledande aktör inom avfallshantering och återvinning strävar vi efter att skapa en renare och grönare framtid. Gör skillnad med oss på Renova.
Läs mer på https://www.renova.se

ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi efter en engagerad chef som kommer att leda och driva våra lager och förråd, samt inneha det övergripande ansvaret för koncernens kärl och emballage.
Förrådsverksamheten är en del av vår Underhållsverkstad inom affärsområde Logistik, och enheten servar hela Renova med arbetskläder och utrustning, samt alla typer av kärl för avfallshantering för våra kunder. Du har chefsansvar för en grupp om ca 9 medarbetare, du rapporterar till verkstadschefen och ingår i Underhållsverkstadens ledningsgrupp. Vi finns på Holmen i Göteborg, en kort promenad från Göteborgs central.

Ditt uppdrag kommer vara att leda och utveckla verksamheten i våra två förråd (materialförråd och kärlförråd) med ansvar för ekonomi, personal och arbetsmiljö. Materialförrådets verksamhet innefattar beställning och distribution av arbetskläder och utrustning till anställda samt beställning och hantering av material, exempelvis avfallssäckar och skyltar till kunder. Kärlförrådets verksamhet innehåller montering, lagerhållning, tvätt och kassering av avfallskärl för Renovas kunder.
Du assisterar organisationen med avrop och direktupphandlingar enligt LOU/LUF.
Inom ditt ansvar ligger också driften av vår miljötvätthall där vi servar både interna och externa kunder med fordonstvätt.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är en driven ledare med utbildning och erfarenhet inom lager/logistik/inköp eller liknande. Som chef förväntas du ha ett strukturerat arbetssätt, vilket innebär att du har förmågan att organisera och planera arbetsuppgifter för dig och dina medarbetare på ett effektivt sätt. Du är också utvecklingsinriktad och proaktiv när det gäller att identifiera och ta tillvara på utvecklingsmöjligheter för både dig själv och din arbetsgrupp. Du tar också ansvar för att arbetet går framåt samt för resultatet av ditt eget och din arbetsgrupps prestationer. Du utför dina arbetsuppgifter på ett pålitligt och professionellt sätt.

Du besitter goda kunskaper inom IT-system, samt har bred erfarenhet och kunskap i att arbeta i digitala affärssystem. Kunskaper inom IFS är meriterande.
Det är viktigt att du kan stå för ett tydligt och kommunikativt ledarskap, vilket innebär att du klart och tydligt kan kommunicera förväntningar och mål till ditt team samt skapa en atmosfär där öppen kommunikation uppmuntras.
Då kunderna är av varierande karaktär, som såväl kommunala uppdragsgivare som kollegor i branschen ställs höga krav på din sociala kompetens.
B-körkort är ett krav då arbetet kan innebära besök på våra olika anläggningar runt om i Göteborgsregionen.
Det är meriterande om du har arbetat med ett lean-baserat arbetssätt. Det är också meriterande om du har erfarenhet av LOU/LUF.


ÖVRIGT
Som Västsveriges ledande aktör inom avfall och återvinning har vi en viktig roll att fylla. Du erbjuds en trygg anställning med goda förmåner och arbetsvillkor oavsett var i livet du befinner dig.

Vi vill att medarbetare på Renova ska hålla hela yrkeslivet och även efter, och som anställd får du ta del av våra förmåner inom träning och hälsa, exempelvis friskvårdsbidrag, massage, cykelleasing, tillgång till ett välutrustat gym och gruppträning med instruktör på din arbetsplats.

Övriga förmåner innefattar subventionerad lunch, ATK-tid, fria mensskydd, rabatterat västtrafikkort mm.

Renova arbetar aktivt med jämställdhets- och mångfaldsfrågor och eftersträvar en jämn fördelning bland våra medarbetare avseende ålder, kön och etnisk bakgrund. Vi tillämpar obligatoriskt alkohol- och drogtest vid nyanställning samt slumpmässiga alkohol- och drogtester under anställningen.
Renova har upphandlade avtal via Göteborgs Stad. Vi undanber vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

ställföreträdande sektionschef Servicesektionen

Läs mer Jan 30
Nu söker vi en ställföreträdande sektionschef för Servicesektionen vid Logistikenheten Amf 4 i Göteborg. 

Om enheten

Servicesektionen tillhör Logistikenheten har som huvudsaklig uppgift att tillhandahålla logistikstöd till alla de förband som verkar inom Göteborgs garnison. Servicesektionen består av ett arbetslag om 8 personer som hanterar till största del utlämning av personlig utrustning. Ställföreträdande sektionschef är behjälplig sektionschefen i dennes arbetsuppgifter och tillsammans driver ni logistikstödet framåt på Göteborgs garnison.  

Vi erbjuder dig 

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Verksamheten erbjuder stor variation och komplexitet. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat: Tre timmar fysisk träning i veckan på arbetstid. Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28-35 semesterdagar beroende på din ålder. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter 

Som ställföreträdande sektionschef går dina arbetsuppgifter i huvudsak ut på att stödja sektionschefen med planering och ledning av sektionens verksamhet. Du är behjälplig chefen i dennes arbetsuppgifter så som beställning av materiel, skiftplanering och personalärenden. Du medverkar kontinuerligt till arbetsplatsens utveckling och förbättring av våra arbetsmetoder. Du deltar även i sektionens dagliga arbete med exempelvis förrådshållning, godshantering och utlämning av materiel till verksamhet inom Försvarsmakten. Arbetet är fysiskt varierande där tunga lyft kan förekomma även utomhus oavsett väder. 

KRAV

Kvalifikationer 


• B-körkort
• Gymnasieutbildning med godkända betyg
• God vana att arbeta i digital datormiljö inklusive Officepaketet.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen behöver du vara engagerad med sinne för service.. Du är kvalitetsmedveten, utvecklingsorienterad och har sinne för ordning och god planering. Du har god initiativ- och samarbetsförmåga men trivs likväl med att driva och ansvara för processer självständigt. Det är mycket viktigt att du är noggrann och har god förmåga att prioritera när arbetsbelastningen är hög. Du är positiv samt utåtriktad och tycker om att ha olika kontakter både internt och externt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Meriterande


• Kunskap och erfarenhet från Försvarsmaktens verksamhet, materiel och materielprocesser. 
• Kunskap och erfarenhet från redovisningssystem SAP-PRIO 
• Förarbevis för truck 
• Erfarenhet från arbete i logistikmiljö t.ex. lager/förråd
• Erfarenhet av arbetsledande befattning 

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer vår värdegrund via vår hemsida.)

Övrigt
Anställningsform: 100 % Civil tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.

Arbetsort: Göteborg, västra Frölunda

Tillträdesdatum: snarast enligt överenskommelse.  

Kvälls och helgtjänstgöring med övernattning förekommer samt skyldighet att delta i utbildningar och övningar

För upplysningar om befattningen kontakta: 

Jessica Johansson, 031 – 69 25 39

Stefan Libera, 070 – 284 40 33

För information om rekryteringsprocessen kontakta:
Rekryteringskoordinator G1 Valérie Pilo amf4-g1@mil.se

Fackliga företrädare:
SEKO   Kurt Ragnarsson, kurt.ragnarsson@mil.se  0708-869859

OF Amf 4 Johan Dahlgren, of-amf@officersforbundet.se    

Försvarsförbundet Anja Aghester, forsvarsforbundet-goteborg@mil.se 

SACO sacostyr-fomedc@mil.se

Sista ansökningsdag

Välkommen med din ansökan senast 2024-02-16. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.

På Älvsborgs amfibieregemente, i centrala Göteborg, verkar vi där land möter hav och utgör en viktig länk mellan armé- och sjöstridskrafterna. Som återetablerat regemente med garnisonsansvar växer vi och är behov av fler kompetenta officerare, soldater och civila medarbetare som fortsätter utveckla förbandet till dess viktiga uppgift: Försvara Sveriges många kustnära skärgårdsområden samt skydda våra leder in till Skandinaviens största hamn i syfte att värna Sveriges strategiska import.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen.
Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Vi söker lagerchef till Göteborgsområdet!

Läs mer Jan 2
Om företaget
Vi söker en lagerchef till företag i Landvetter!

Dina arbetsuppgifter
Som lagerchef kommer du vara övergripande ansvarig för lagerverksamheten, samt vara en del av företagets ledningsgrupp. Du kommer planera och driva verksamheten mot uppsatta mål.

I tjänsten kommer du:
- Ha personalansvar över ett 20-tal medarbetare
- Ansvara för säkerhet, kvalitet och arbetsmiljö
- Jobba löpande med återkoppling och uppföljning

Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av en ledande roll inom lager. Det är meriterande om du har erfarenhet av att jobba med tredjepartslogistik.

Som person är du ambitiös och målmedveten. Du trivs med att jobba i en föränderlig miljö som ständigt utvecklas. Vi tror att du har truckkort A1-4 och B1-4.

Du behöver kunna flytande svenska samt ha mycket goda kunskaper i engelska.


Denna rekrytering sker i samarbete med Söder & Co, men du blir anställd direkt hos vår kund. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas snabbt.

Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Ansök nu

Lageransvarig hos Hyrljudet

Läs mer Aug 30
Vi växer och utökar nu vår verksamhet. Är du en lagerarbetare, team leader med goda ledaregenskaper? Har du hög arbetsmoral, drivs av möjligheten att prestera på topp och brinner för logistik, samt leda? Då är detta jobbet för dig! Vi rekryterar nu en lageransvarig till Hyrljudet Sydväst AB. Tjänsten är tillsvidare med en inledande provanställning på 6 månader. Arbetstiden är förlagd till dagtid, måndag-fredag.


Hyrljudet Vi är ett mindre men starkt växande företag. Hyrljudet säljer och hyr ut event-teknik med tillllhörande tjänster. Ljud, ljus och tross är några av de produktsegment som tillhandahålls. Fasta installationer sker normalt på Hotel och restauranger men även på Kontor i regionen. Hryljudet har sitt kontor och lager i Högsbo industriområde.


Rollen som Lageransvarig Som Lageransvarig hos oss kommer du ha det övergripande ansvaret för lagret samtidigt som du jobbar sida vid sida med dina kollegor. Arbetsuppgifterna innebär logistik- och orderplanering, in- och utleveranser, godskontroll, inventering och personalansvar. Du har full koll på allt som händer på lagret och förstår vikten av att vara närvarande i det dagliga arbetet. Vidare driver du aktivt förbättrings- och utvecklingsarbeten av arbetssätt och processer. Du stöttar övriga organisationen i logistikfrågor och har ett tätt samarbete med övriga inblandade avdelningar.


De huvudsakliga arbetsuppgifterna
Ha uppsikt över daglig verksamhet
Plock och packning av order.
Se till att lagerpersonal har allt dom behöver för att genomföra sina arbetsuppgifter.
Säkerställa att det finns en hög prioritering och noggrannhet och fokus på varje jobb.
Kontinuerligt skapa underlag för prognoser och rapportering.
Hålla en hög nivå på struktur och ordning i lagret.
Kommunicera med produktion för att säkerställa effektiv leverans av produkterna.
Utföra allmänt underhåll på lagrets produkter.



Vem är du?
Du har relevant utbildning, gärna inom logistik/produktion/arbetsledning och några års arbetserfarenhet inom logistik/lager. För att lyckas måste du vara en tydlig ledare, gilla att ha ordning och reda och trivas med att arbeta operativt. Du är plikttrogen, prestigelös och har en förmåga att få människor att arbeta för teamets gemensamma framgång och mål. Du är tekniskt intresserad och vill ha roligt på jobbet.


Vad kan Hyrljudet erbjuda dig?
Hyrljudet erbjuder ansvarsfullt arbete i en mycket viktig roll för företaget. Företaget präglas av en familjär stämning och vi är ett glatt och trevligt gäng. Tjänsten är tillsvidare med provanställning och på heltid.


Kravprofi
Gymnasial utbildning.
Erfarenhet av lagerarbete.
B-körkort.
Truckkort.
Dokumenterat personalansvar.
2-3 års erfarenhet som lageransvarig/lagerchef.
Van vid att använda Outlook och Excel.
Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska.



Meriterande
Erfarenhet från eventbranschen.



CV skickas till
jobb@hyrljudet.se
Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan eller dina frågor redan idag.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från NearYou Borås 7H AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från NearYou Borås 7H AB .

Student inom HR och söker meriterande extrajobb?

HR-assistent
Läs mer Feb 9
Om företaget
Vi är ett rekryterings & bemanningsföretag i Göteborg. Vi arbetar med tjänstemän & kollektivpersonal med flertalet företag runt i kring området Storgöteborg. Vi söker nu en konsultchefsassistent på deltid & heltid under sommaren.

Tjänstebeskrivning
Nu söker vi en ny konsultchefsassistent till vårt kontor i Göteborg. Vill du kombinera studier med ett meriterande extra- och sommarjobb? Som konsultchefsassistent har du en viktig roll då du stöttar våra konsultchefer i deras dagliga arbete. Du får möjlighet att vara involverad i hela uthyrningsprocessen, där dina främsta arbetsuppgifter är kandidat-, konsulthantering och administration. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är att annonsera lediga tjänster och arbeta med urvalsprocessen, schemaläggning och koordinering mellan kund, konsultchef och anställda. Du arbetar med flera projekt och uppgifter samtidigt och det är därför viktigt att du är flexibel, serviceinriktad och strukturerad.

För rätt person finns det stora möjligheter till att växa i rollen och senare avancera inom bolaget. Vi söker dig som vill arbeta extra vid sidan av studier där förväntan är 1-2 dagar vecka och under sommarperioden heltid vecka 26-32. Vi ser det långsiktigt och ser framför oss att du fortsätter arbeta extra även efter sommaren. Under sommarperioden kommer arbetsuppgifterna variera och du behöver vara redo för att hjälpa till där det behövs.


Vad erbjuder vi dig?
Vi söker dig som studerar en akademisk utbildning inom HR eller motsvarande och har minst två år kvar av dina studier. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från roller med fokus på service och/eller administration.

I din roll kommer du att fungera som koordinator och ha många kontaktytor både internt och externt, det är därför av stor vikt att du är serviceinriktad, effektiv, flexibel och strukturerad. Som person är du bekväm med att ha telefonen som arbetsredskap och du är kommunikativt skicklig i både i tal och skrift. Andra egenskaper som värderas högt är självständighet, affärsmässighet och att du är prestigelös. Vidare förstår du vikten av att arbeta efter uppsatta rutiner samt vara noggrann och effektiv, utan att göra avkall på service och leverans. Ditt glada humör och positiva inställning gör att du passar in i gruppen och i organisationen!

Sista ansökningsdag är 2024-02-29. Tillsättning är så snart som möjligt. Ansökningarna behandlas löpande så ansök gärna via vår hemsida www.nearyou.se redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Niklas Ekeblad eller Camilla Feldt.


Om NearYou
Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.

Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

Ansök nu

Vi söker erfarna truckförare med B6-behörighet!

Truckförare
Läs mer Feb 13
Om företaget
Vår kund i Torslanda söker nu truckförare med B6-behörighet. Kunden söker personal för långsiktigt uppdrag. Du blir anställd av NearYou, men jobbar som konsult ute hos vår kund. Har du erfarenhet av truckkörning med fyrvägstruck och skjutstativstruck? Då tycker vi att du ska läsa vidare!

Tjänstebeskrivning
I rollen som truckförare kommer du med hjälp av framför allt fyrvägstruck lossa och lasta trailers. Du kommer arbeta med stora, tunga och ibland otympliga produkter, vilket kräver precision i arbetet. Övrigt förekommande arbetsuppgifter på lager kan komma att ingå i rollen.

Arbetet är förlagt dagtid på vardagar, och uppdraget kommer fortlöpa under en längre tid.


Kvalifikationer
För att vara aktuell för rollen behöver du ha truckkort med B6-behörighet. Vidare bör du ha tidigare erfarenhet av att köra fyrvägstruck och/eller skjutstativtruck.

Vi söker dig som är en van truckförare, och som är noggrann i ditt arbete. Du jobbar effektivt men har samtidigt ett högt säkerhetstänk. Vi tror att du är ansvarstagande som person, och har en god förmåga att arbeta på ett strukturerat sätt. Du behöver vara van vid att jobba självständigt. Flytande svenska är ett krav.


Om NearYou
Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.
Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

Ansök nu

NearYou söker truckchaufförer!

Lagerarbetare
Läs mer Feb 13
Om företaget
NearYou Göteborg är i en expansiv fas och vi söker löpande erfarna lagermedarbetare/truckförare till våra kunder. Genom att skicka in en spontanansökan möjliggör du för oss att matcha din profil med rätt uppdrag. Du får möjligheten att bli anställd som konsult hos oss, men har även chans att framöver bli anställd direkt till kund. Skiftarbete kan förekomma och vi ser gärna att du är bekväm med att arbeta obekväma arbetstider.

Ange i din ansökan vilka skift som är aktuella för dig, och övriga önskemål kring ditt framtida jobb - ju mer information du anger, desto lättare blir det för oss att matcha dig med rätt uppdrag!

OBS - När du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en digital intervju med chat-roboten Hubert som tar ca 15-20 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun inom 48 timmar för att snabbt komma vidare i processen.
Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet.
Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare.

Tjänstebeskrivning
Som lagermedarbetare hos våra kunder kommer du:
- Köra truck
- Jobba med orderplock och packning
- Jobba med in- och utleverans av varor

Du blir en viktig del av den dagliga verksamheter och jobbar självständigt såväl som i grupp, och jobbar löpande med att uppnå kvalitét samtidigt som du är effektiv.

Kvalifikationer
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och tror att man kommer långt med rätt inställning. Vi tror att du som söker är en driven, social och flexibel person, som förstår vikten av laganda. Vidare utför du ditt arbete strukturerat, med noggrannhet och engagemang.

För att vara aktuell för rollen ser vi att du har:

- Tidigare erfarenhet inom lager och logistik
- Truckkort
- Erfarenhet av truckkörning på tidigare arbetsplatser,


Du kan flytande svenska i både tal och skrift. Det är en stor fördel om du har erfarenhet av att jobba i något affärssystem.

Låter detta som en roll för dig? Ansök på www.nearyou.se Urval sker löpande, så se till att söka redan idag! Notera att vi inte hanterar ansökningar via mail eller post.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om NearYou
Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.
Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

Ansök nu

Vi söker en arbetsledare till OneMed!

Arbetsledare, lager
Läs mer Feb 12
Om företaget
OneMed Sverige täcker hälso- och sjukvårdens behov när det kommer till medicinskt material, utrustning och beredskap - snabbt, smidigt och med kvalitet.

Vi drivs av en trygg och säker vård samt av att förbättra livskvaliteten för alla som är i behov av, eller utför, vård. Utöver förbättringar i vardagen, strävar vi efter en rättvis och hållbar värdekedja för alla. Det är så vi gör skillnad, varje dag, året om.

OneMed erbjuder cirka 50 000 certifierade produkter inom medicinskt material och utrustning. Varje enskild produkt är ett värdefullt bidrag till ett förbättrat vårdresultat och samhälle. Patienten får en bättre behandling, vårdtiden kortas och totalkostnaden sänks.

Vi är med våra cirka 350 medarbetare på fyra orter, en viktig del av Sveriges vård och beredskap. År 2021 uppgick vår omsättning till 3,7 Mdr SEK.

OneMed är en del av Asker Healthcare Group, bestående av mer än 30 företag som stödjer hälso- och sjukvård i Europa.


Tjänstebeskrivning
Som arbetsledare kommer du ansvara för, samt leda två team bestående av 8-14 medarbetare. Du är övergripande ansvarig för att teamen ska leverera goda resultat och nå företagets mål.

Vidare har du personalansvar över medarbetarna, såväl som arbetsmiljöansvar. Du kommer löpande arbeta med att skapa en trivsam och säker miljö för teamen.

Du kommer även:
• Jobba med förbättringar av logistikprocesser
• Utveckla och stötta medarbetarna i deras arbete
• Ha god kommunikation med övriga chefer, medarbetare och ledning

Arbetet är förlagt måndag-torsdag 15.30-00.00 samt fredag 15.30-22.00 i Tagene.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom lager och logistik eller produktion. Du har tidigare haft en roll som arbetsledare/teamledare och haft personalansvar över ditt team.

Som ledare är du respektfull och resultatinriktad. Du är van vid att arbeta mot uppsatta mål och deadlines och drivs av detta.

Vidare ser vi att du:
• Har god datorvana samt vana vid lagersystem
• Kan flytande svenska och har goda kunskaper i engelska

Det är meriterande om du har truckkort A1-4, B1-B4
Som person tror vi att du är lösningsorienterad och självgående. Du gillar att komma med innovativa idéer för att lösa problem och effektivisera processer. Du är en kommunikativ person som är van vid att ha många olika kontaktytor.

Denna rekrytering sker i samarbete med rekryteringsföretaget NearYou, men du blir anställd direkt hos vår kund OneMed. Tjänsten har start under våren 2024. Urval sker löpande så skicka din ansökan så snart som möjligt via www.nearyou.se


Om NearYou
Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.

Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

Ansök nu

Serviceinriktade Däckmontörer

Däckmontör/Däck- och hjulmekaniker
Läs mer Jan 24
Om företaget
Ett av Sveriges största serviceföretag söker personal till vår/sommarsäsongen.

Tjänstebeskrivning
Inför vårsäsongens hjulskiften söker vi nu ett flertal serviceinriktade däckmontörer. Arbetet är på heltid under ca 7-10 veckor under perioden då däckbyte sker höst/vinter..
Arbetsuppgifterna kommer främst bestå av att skifta hjul men övriga uppgifter så som balansering, framtagning, tvättning och inlagring av däck kan också förekomma. Du kommer att ha kundkontakt över disk i samband med däckbytet. Du kommer ha en konsultativ roll gentemot kund där du uppger status på de befintliga däcken och eventuell rådgivning.
Arbetstiderna är förlagda måndag-fredag. Viss övertid under kvällar kan förekomma alt. lördagar.


Kvalifikationer
För att vara aktuell för den här tjänsten krävs det att du har tidigare erfarenhet av däckmontering samt ett intresse för fordon. För att lyckas i den kombinerade rollen måste du ha lätt för att prata med kunder och vara serviceinriktad.

Du behöver ha en mycket god samarbetsförmåga samt klara av att arbeta under stress. Du uttrycker dig obehindrat i svenska språket i både tal och skrift.
Det är meriterande om du har en fordonsteknisk utbildning. B-körkort är krav då du kommer att köra in bilar till monterings platsen för vissa kunder. Vi ser gärna att du har någon erfarenhet från servicebranschen där kundbemötande varit en central del i arbetet. Om du tidigare har arbetat i någon form av IT program är det positivt.

Vi lägger stor vikt vid personlighet och en positiv attityd.

Du kommer att bli anställd av Nearyou Göteborg AB. och vara uthyrd till vårt kundföretag.

Intervjuer sker löpande så ansök redan idag!


Om NearYou
Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.
Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

Ansök nu

Händiga studenter sökes för extrajobb

Lagerarbetare
Läs mer Feb 7
Om företaget
Vi söker för våra kunders räkning studenter som vill jobba extra under studietiden. Våra kunder är belägna i Göteborg med omnejd och är verksamma inom olika områden. För denna roll blir du anställd som konsult hos NearYou, men jobbar ute hos någon av våra kunder.

Tjänstebeskrivning
Som student hos oss kan varierade arbetsuppgifter förekomma. Det kan gälla allt från produktions- och lagermedarbetare med arbetsuppgifter såsom plockning och packning av produkter, in- och utleverans av varor, maskinoperatör vid tillverkning av livsmedel. Rollen kan även innefatta exempelvis montering.

Arbetet kan vara förlagt dag, kväll eller natt. Du förväntas vara flexibel och kunna jobba någon dag i veckan och vid behov. Under sommaren kan arbete på heltid förkomma under någon eller några veckor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är student och har minst ett år kvar av dina studier. Vi tror att du är flexibel och kan ställa upp och jobba på kort varsel.

Vidare ser vi att du som person är:
• En problemlösare
• Samarbetsvillig
• Effektiv och noggrann

Vi tror att du har truckkort och erfarenhet av truckkörning. Du har även goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Det är meriterande om du har B-körkort och tillgång till bil


Om NearYou
Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.

Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

Ansök nu