Göteborg: Gruppchef - Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Gruppchef - Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-01-11 // Varaktighet: Heltid

Letar du efter en spännande och utmanande roll som gruppchef? Då har vi jobbet för dig!

Som gruppchef kommer du att vara nära samarbete med både tekniker och kunder. Du kommer att leda en grupp bestående av ca 5 kompetenta medarbetare. I rollen kommer du ha en bred arbetsbeskrivning som inkluderar ledarskap, avtalsuppföljning, och administrativa arbetsuppgifter.

Som gruppchef ansvarar du för att hantera både tekniska driftfrågor och samarbetet med hyresgäster. Vi agerar som kundens högra hand och är deras ögon och öron ute på plats. En central del av vår roll är att bedöma och planera för underhållsbehov. Vi arbetar även problemlösande och proaktivt för att hitta tekniska lösningar som gynnar våra kunder

Tjänsten ger dig möjlighet att arbeta fritt och varierande samtidigt som du tar ansvar. Ditt fokus ligger alltid på kunden och att erbjuda bästa service. Du kommer att vara en del av ett lösningsorienterat team i en innovativ miljö där vi strävar efter att bygga långsiktiga relationer med våra kunder, samtidigt som du har bra utvecklingsmöjligheter inom företaget.

Rollen
Ditt ansvar som gruppchef innebär att säkerställa att arbetet utförs i rätt tid genom samordning av arbetsorderflödet. Du kommer även att vara den primära kontaktpersonen för kunder, förvaltare, leverantörer och myndigheter. Det administrativa arbetet kommer att innefatta attest/fakturering av arbetsorder, uppföljning av myndighetsbesiktningar och lönsamhetsanalys per avtal. Dessutom kommer du att vara involverad i offerthantering och säljprocessen för att främja våra tjänster och förbättringsförslag. På detta företag arbetar vi i team och fokuserar på att långsiktigt och affärsmässigt hantera varierande arbetsuppgifter. Vi tror att du kommer att trivas i den här rollen om du gillar att jobba i ett högt tempo. Som gruppchef kommer du att få möjlighet att utvecklas och utmana dig själv inom olika områden. En av de största utmaningarna kommer vara att hantera det höga arbetstempot samtidigt som du planerar strategiskt och skapar extra nöjda kunder.

Krav

• Avtalskunskap & avtalsekonomi
• AFF-kod
• Fastighetskunskap, gärna teknisk
• SBA, brand & sprinkler
• Säljerfarenhet
• Erfarenhet av att leda medarbetare
• Mycket god förmåga att kommunicera med kunder och kollegor
• Behärskar svenska mycket väl, både i tal och skrift
• Mycket god datorvana och administrativ förmåga, dokumentera och skriva protokoll
• B-körkort är ett krav



Meriterande

• Offert och projektarbete
• Fastighetsutbildning eller liknande erfarenhet
• Bas P/U

Vi behöver dig som är social och kan arbeta självständigt. Du är ansvarstagande, förtroendegivande och har en fantastisk samarbetsförmåga. Att vara strukturerad och ha ledaregenskaper är något som kommer naturligt för dig. Du är också affärsmässig och har en hög servicens- och kundorientering. Du trivs med att arbeta självständigt och är en problemlösare. Flexibilitet är viktigt för oss och du är van att planera och strukturera din arbetsdag. Hög tid att ta steget mot en ny utmaning - ansök idag och bli vår nya gruppchef!

Ansökan
Vi gör löpande urval och intervjuer och önskar därför få din ansökan så snart som möjligt. När du skickat in din ansökan får du ett bekräftelsemail.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Områdeschef Richard Kungsek på telefonnummer: 072 219 69 90

Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Gruppchef, teknik

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Gruppchef, teknik.

Technical manager

Läs mer Dec 1
This is your opportunity to join our engineering team as a Technical manager and lead the way in the development of cutting-edge technology within a growing, interesting and important industry. Does working with multidisciplinary projects sound interesting? Do you seek a leadership role? Are you also a person that strive to develop yourself and want to be a part of a growing team? Keep on reading, this might be your next challenge.

We're on the lookout for a talented colleague to head our cross functioning engineering team, taking charge of the entire lifecycle of system development - from analysis and specification to deployment and testing. Sounds interesting, apply today!

About the role:

As Technical manager you will lead an engineering team that is responsible for development of systems that includes software, integration of various sensors and communication systems, electrical and mechanical components. You will work with defining system characteristics and architecture to drive project success. You will also participate and lead system reviews and work with the definition of system validation, system integration and testing processes.

Example of work tasks

- Design and develop multidisciplinary projects, collaborate with cross-functional teams conceptualize and create a system that involves diverse fields and disciplines

- Define system characteristics and architecture to ensure that the system architecture aligns with system requirements, scalability, and future adaptability

- Participate in and lead system reviews

- Collaborate with stakeholders to ensure that requirements are clearly defined, measurable, and traceable throughout the project lifecycle

- Define system verification, integration, and validation processes by establishing clear methodologies for verifying that the system meets specified requirements and standards

To succeed in this role, you:

- Have a bachelor’s in electrical-, mechanical-, software engineering or equivalent

- Have several years of relevant experience within multidisciplinary functions and as a system engineer

- Comprehensive understanding of complex systems

- Can speak and write English and Swedish at a professional level

It is meritorious but not a requirement if you have a background as a defence system engineer and that you have experience as an R&D project manager. It is also meritorious if you have experience in C4I systems, radio systems and/or networks.

As a person, you have a collaborate approach and strive to see people grow and develop. You are confident in yourself and in your role as senior system engineer, have good communication skills, ability to build relationships and influence different parts of an organization. You are also result-driven, strive towards proactivity and have a strong problem-solving ability. At Elbit System Sweden you will be part of a dynamic and flexile environment and therefore you can easily adapt to new conditions.

Application

Welcome with your application today, selection and interviews will take place continuously, so submit your application as soon as possible. If you have questions about the role, you are welcome to contact Gashaw Eshete, gashaw.eshete@elbitsystems.se. If you have questions regarding the application, contact HR-and recruitment consultant, mimmi.nyman@elbitsystems.se

As a security company, we are required to carry out a security check on our employees and you need to be a Swedish citizen.

Elbit Systems Sweden

Elbit Systems is a world-leading international technology company active in a variety of areas worldwide, primarily in defence and security. Elbit Systems develops and provides a broad portfolio of products and systems for all types of applications, whether it is in the air, on the ground, at sea or in the cyber area. Our systems are used all over the world and Sweden has been an important market for us for a couple of years now, both in terms of Swedish customers for our products and Swedish partners for deliveries to other countries.

In the digitalization of military communications and military command and control systems, Elbit Systems is a leading player and at the same time a pioneer and offers digitized complete solutions for all types of applications at the forefront of technology and has a product portfolio that covers everything from HF radio to satellite and IP/WAN networks for all types of data flows, regardless of whether it is voice, video or other data.

Ansök nu

Group Manager - in the new Vehicle Motion Management Sub-stream

Läs mer Apr 29
Nytt
Our headquarters are in Gothenburg, Sweden. Volvo Group shares are listed on Nasdaq Stockholm."

Shaping tomorrow’s technology? 
At Vehicle Technology, we are passionate about shaping tomorrow’s technology to create excellent sustainable transport and infrastructure solutions to make the world a better place for future generations. We provide innovative, safe, and driver-friendly solutions, we develop top-quality services and we make our customer operations more efficient by using excellent data insights. We support the Volvo Group engineering community with cutting-edge tools and methods. 
Join the Vehicle Motion Management Sub Stream, within the Vehicle Motion and Thermal Management department. Embark on the journey to develop the future Volvo Group Vehicle Motion and Management systems and functions. 

About the role

On our exciting adventure to develop the future at Volvo Group, we are now looking for you – our new Manager in the  Vehicle Motion Management team  . As a group manager in this position, you will be a leader in an organization dedicated to technology, people, and performance, where customer satisfaction is our ultimate performance measurement.   
Can you see yourself responsible for identifying customer needs and prioritizing development activities?  
Can you play an important role in guiding and coaching an excellent team to deliver high-quality vehicle motion functions to our customers? Then, join the Vehicle Motion Management Sub Stream within the Vehicle Motion and Thermal Management department. 
We are now looking for dynamic and experienced leaders to join us in the below positions:-  
Group Manager - Performance & Prediction 
Group Manager - Simulation and Verification 
Group Manager - HIL/Data 

We are now looking for you....

.… who have an open multi-brand and multi-cultural mindset and a deep understanding of agile development. For you, a goal-oriented mindset, and the ability to take initiative on your leadership and empowerment is a matter of course. You have a business- and customer-oriented mindset and an inspiring leadership style. You find it truly rewarding to manage co-workers to perform their best in a successful working climate and you are comfortable in building effective teams with a mix of styles, perspectives, and experiences. A team that celebrates success together! You embrace difficult challenges and support your co-workers to find smart solutions to tough problems. Most of all, change is not a problem for you, and you deal with it comfortably and effectively by seeing the bigger picture. 

Requirements:  
* Several years of electronic system development 
* Good knowledge about Embedded SW development in vehicles 
* Experience and understanding of agile development 
* Masters in Electronics Engineering/Computer Engineering or equivalent 
* Several years of leadership experience 
* Previous experience from the development of electrical systems, preferably from the automotive industry


Ready for the next move?

Welcome to a warm atmosphere where you will surround yourself with friendly colleagues and be a part of an emphatic management. Here, you will work where the future is – develop exciting products at the forefront of our industry. 

We value your data privacy and therefore do not accept applications via mail. 
Who we are and what we believe in 
Our focus on Inclusion, Diversity, and Equity allows each of us the opportunity to bring our full authentic self to work and thrive by providing a safe and supportive environment, free of harassment and discrimination. We are committed to removing the barriers to entry, which is why we ask that even if you feel you may not meet every qualification on the job description, please apply and let us decide. 
Applying to this job offers you the opportunity to join Volvo Group. Every day, across the globe, our trucks, buses, engines, construction equipment, financial services, and solutions make modern life possible. We are almost 100,000 people empowered to shape the future landscape of efficient, safe and sustainable transport solutions. Fulfilling our mission creates countless career opportunities for talents with sharp minds and passion across the group’s leading brands and entities.  
Group Trucks Technology are seeking talents to help design sustainable transportation solutions for the future. As part of our team, you’ll help us by engineering exciting next-gen technologies and contribute to projects that determine new, sustainable solutions. Bring your love of developing systems, working collaboratively, and your advanced skills to a place where you can make an impact. Join our design shift that leaves society in good shape for the next generation.

Ansök nu

Gruppchef Industrial water and environment

Läs mer Mar 25
Företagsbeskrivning
AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi påskyndar övergången till ett hållbart samhälle.
Vi är 19 000 hängivna experter inom områdena infrastruktur, industri, energi och digitalisering som arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer.


Jobbeskrivning
Gruppen består idag ett tiotal konsulter som jobbar med processer och teknik inom vatten- och avloppsreningsanläggningar, samt med REACH-relaterade frågor och med miljötillståndsärenden. Gruppens kunder återfinns inom processindustrin, till stor del inom svensk skogsindustri men även många andra branscher såsom gruv- och metallindustrin, läkemedelsindustrin och kemiindustrin. Konsulterna arbetar till stor del med tekniska utredningar och problemlösning kring befintliga anläggningar, REACH konsortiearbete samt tillståndsärenden, men även med koncept- och förstudier gällande kapacitetsutbyggnader eller nybyggnader, dessa förstudier leder oss ofta in till större åtaganden i form av fortsatta studier och även till genomförandeprojekt tillsammans med andra processingenjörskollegor och kollegor från andra discipliner.
Tillsammans med kollegor världen över inom AFRY är vi en av de ledande inom industrin. Enligt den internationellt erkända ENR-rankningen av konsultbolag är exempelvis AFRY nummer ett globalt inom massa- och pappersindustrin. Detta innebär att du hos oss får arbeta med de intressantaste projekten och med de mest kompetenta konsulterna.
Sektionen samarbetar tätt med AFRY-nätverket globalt likväl som med övriga ungefär 120 processingenjörer i Sverige samt med andra ingenjörsdiscipliner. AFRY arbetar generellt med allt från idé- och konceptstudier till genomförandeprojekt och driftsättning.
Din uppgift blir att fortsätta stärka och utveckla gruppen genom utveckling av medarbetarna och viss rekrytering. Vidare förväntas att du skapar nya affärer inom kompetensområdet och har många och täta kundkontakter. Samarbete med andra inom processdisciplinen lokalt och globalt likväl som andra ingenjörsdiscipliner är mycket viktigt.
Rollen innefattar bland annat att:
* Coacha och leda konsulterna i teamet och säkerställa att vi har medarbetare som trivs och utvecklas hos oss
* Hålla tät dialog med nya och befintliga kunder för att säkerställa att vi stöttar dem på bästa sätt dels genom att följa upp pågående uppdrag och dels genom att sälja nya uppdrag
* Ansvara för rekrytering och utveckling av teamet med hjälp av vår rekryterare, affärsutvecklare och givetvis tillsammans med dina chefskollegor och din chef.
* Ansvara för din grupps arbetsbeläggning och driva mot uppsatta mål
* Ansvara för gruppens uppdrag som projektledare eller projektsponsor
Uppgifterna är mycket dynamiska och du kommer att jobba med flera kontaktytor externt likväl som internt. Du tilldelas en stor frihet i din roll och du kommer att få utrymme för att testa dina metoder för att nå framgång, givetvis med stöd från din närmsta chef.
Gruppen består av många härliga kollegor med hög kompetens som du alldeles säkert kommer att tycka om att jobba med!
Placering är valfri mellan Göteborg, Stockholm eller vid något av våra andra större kontor. De flesta medarbetarna arbetar från Stockholmskontoret så det är att föredra.


Kravspecifikation
* Är högskole- eller civilingenjör, eller har motsvarande relevant kunskap.
* Har minst 5 års arbetslivserfarenhet från relevant område.
* Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i tal och skrift.
* Är intresserad av ledarskap. Tidigare erfarenhet av ledarskap är meriterande.
* Relevant bakgrund eller kunskap inom processindustri.
* Tidigare erfarenhet av konsultbranschen och köpande/säljande av konsulttjänster ser vi som meriterande.


Ytterligare information
Vi söker dig som vill vara en del av?AFRYs framgångssaga. Brinner du för teknisk utveckling? Gillar du att samarbeta för att hitta den bästa lösningen? Vi erbjuder dig?ett arbete?på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt.
På?AFRY har du även möjlighet att skapa ett hållbart byggande och arbeta i en organisation?som skapar verklighet av visioner. Arbetet är omväxlande med stora möjligheter till personlig utveckling.
AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Just nu söker vi marknadens vassaste kompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Vi hoppas också att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig.
Sista ansökningsdag är 5 maj 2024.
Kontaktuppgifter
Ulf Strenger, Business Segment Manager?ulf.strenger@afry.com?+46 10 505 96 37


På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu

Quality Manager

Läs mer Nov 16
Are you ready to take your career to the next level, in a dynamic, high-tech environment?

We offer you the opportunity to build a new function within quality at an international leading company working with technology-based systems for defense and security. Since the role is new at Elbit Systems you will get the opportunity to work independently and drive the quality function forward as well as forming your own role.

If you are a person who likes to work in parallel projects, are good at building relationships cross functionally within an organization and to create structure - this could be your opportunity!

Are you ready to make a difference, to ensure quality excellence in an exciting environment, send in your application today to be a part of our dynamic team.

About the role

At Elbit systems you will be offered a varied and developing role in a growing company with the opportunity to build the company's quality function from start. Sense this role is new at Elbit you need to have a broad competence within quality management, the ability to work independently, develop the quality function as well as forming your own role. You will be responsible for quality management standards that continuously will improve the quality of our products and our ways of working. You will initiate and lead programs to create a sustainable world class quality culture, communicate with and engage people at all levels and roles both internally and externally. In this role you will also need to have an understand how to implement and utilize KPI’s, as well as presenting the importance of KRI’s on a program- and business management level.

Example of work tasks

- Lead activities related to achieving or maintaining ISO or other certifications.

- Analyze trends, identify, and build action plans to improve quality as well as form and present recommendations that could improve the quality function.

- Build and lead a team of employees towards organizational goals; provide guidance, coaching and training of staff.

- Manage the performance of detailed inspections of final products and confirm they are up to standard. Eliminate products not up to standard and seek root causes of the gaps. Manage and supervise workers in quality assessment tasks.

- Create and implement changes to improve current processes and reduce costs.

- Conduct or oversee the investigation of customer complaints, ensure complete reporting and recommendations for remedial action.

To succeed in this role, you

- Have several years of solid experience from a similar role as quality manager with responsibility for personnel, preferable within manufacturing.

- Have a bachelor’s degree in engineering, Industrial management, quality related discipline (CQE) or equivalent.

- Are aware of quality requirements and responsible for the outcomes and findings of internal and external quality audits.

- Have an understanding of ISO 9001 and can lead implementation process.

- Have experience in team building and integration of quality matters into manufacturing operations.

- Can speak and write English and Swedish at a professional level.

It is meritorious but not a requirement if you have been involved in building a similar quality function in the past and if you understand or have worked with the defense quality process.

As a person you are self-motivated, driven, and flexible. You are confident in yourself and in your role as quality manager. You have good communication skills, the ability to build relationship and influence different parts of an organization. This role will fit you well if you are a person that likes to create structure, implement processes, and work proactively to meet the needs of the organization as well as the customer.

Application

Welcome with your application today, selection and interviews will take place continuously, so submit your application as soon as possible. If you have questions about the role, you are welcome to contact Head of Business Support Anna Nilsson, Anna.Nilsson@elbitsystems.se. If you have questions regarding the application, contact HR Manager Sandra Olofsson, sandra.olofsson@elbitsystems.se

As a security company, we are required to carry out a security check on our employees.

Elbit Systems Sweden

Elbit Systems is a world-leading international technology company active in a variety of areas worldwide, primarily in defence and security. Elbit Systems develops and provides a broad portfolio of products and systems for all types of applications, whether it is in the air, on the ground, at sea or in the cyber area. Our systems are used all over the world and Sweden has been an important market for us for a couple of years now, both in terms of Swedish customers for our products and Swedish partners for deliveries to other countries.

In the digitalization of military communications and military command and control systems, Elbit Systems is a leading player and at the same time a pioneer and offers digitized complete solutions for all types of applications at the forefront of technology and has a product portfolio that covers everything from HF radio to satellite and IP/WAN networks for all types of data flows, regardless of whether it is voice, video or other data.

Ansök nu

Scenchef till Göteborgs Stadsteater - vikariat

Läs mer Apr 17
Göteborgs Stadsteater arbetar för att ge publiken en varierad repertoar med allt från klassiker och populära komedier till smala, konstnärligt spetsiga och nyskrivna verk. Vårt teaterhus med fyra scener är det största i västra Sverige. Stora scenen och våra mindre, intimare scener ger oss möjlighet att arbeta med olika teaterformat och bidrar med en bred palett för vår repertoar. Göteborgs Stadsteater utgör, tillsammans med Backa Teater och Stora Teatern, Göteborgs Stadsteater AB som är ett av Göteborgs Stads helägda bolag. Tillsammans erbjuder vi invånarna i framför allt staden och regionen teater av hög konstnärlig kvalitet. Arbetet i våra teaterhus kännetecknas av ett nära samarbete över yrkesgränserna och med publiken i centrum.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en vikarierande scenchef för ett uppdrag om sex månader. I rollen som scenchef har du ansvar för enheten Scen bestående av scenteknik, belysningsteknik, ljudteknik och videoteknik i teaterhuset vid Götaplatsen. Som scenchef driver du scenproduktionen framåt i en operativ chefsroll där du har utvecklings- och kompetensansvar för både enskilda medarbetare och enheten.

Scenenheten bidrar till produktionerna på Stadsteaterns scener med ovanstående yrkesfunktioner, där en eller två tekniker från varje funktion bildar det vi kallar produktionens scenteam under inspicientens arbetsledning. Dessa tekniker ansvarar, med stöd från scenchefen, för allt från kalkylberäkning inför produktionsstart till genomförande av repetitioner och föreställningar. De två mindre scenerna, Foajén och Lilla scen bemannar vi med färre tekniker som har en bredare gränsöverskridande kompetens. Enheten består idag av 18 tillsvidareanställda.
Rollen innefattar personal- och budgetansvar där du rapporterar till teknisk chef. Vidare ingår du i produktionsledningen.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom scenkonstområdet eller motsvarande erfarenheter. Utbildning inom ledarskap, arbetsmiljö och miljö är meriterande. För att lyckas i rollen ser vi att du behöver ha erfarenhet av att arbeta i ledande teknisk befattning inom scenkonstområdet samt att du är väl insatt i en teaters processer och arbetssätt. Du har erfarenhet av budget-, personal och arbetsmiljöansvar.

Som ledare är du tydlig och en god kommunikatör, både på svenska och engelska, med en förmåga att kommunicera och arbeta på ett sådant sätt som skapar förtroende internt och externt. Du värdesätter delaktighet från dina medarbetare och har förmåga att se och tillvarata deras kompetens. Du känner dig trygg i din roll som ledare och har förmågan att sprida arbetsglädje och främja samarbetsklimatet för ett hållbart medarbetarengagemang. Då arbetssättet är projektbaserat, där alla bidrar till att färdigställa en produktion behöver du vara van vid att arbeta operativt och ha lätt för att samarbeta och få med dig dina medarbetare och kollegor.

För att leva upp till vårt likabehandlingsarbete är det även meriterande om du är kunnig och har erfarenhet av arbete med jämställdhet och mångfald.


Vi erbjuder dig ett arbete där du välkomnas till en engagerad arbetsplats i ständig utveckling. Tillsammans med teaterns övriga medarbetare blir du en del i ett professionellt och kreativt arbete med syftet att skapa och förmedla högkvalitativ teater.



ÖVRIGT
Göteborgs Stadsteater vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt mångfald tillför verksamheten.

Vi kommer att göra löpande urval i denna rekrytering, så skicka gärna in din ansökan redan idag. Intervjuer är planerade till 6 och 9 maj.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Lassila & Tikanoja FM AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Lassila & Tikanoja FM AB .

Servicetekniker - Göteborg

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Apr 5
Är du en kommunikativ problemlösare och allkonstnär inom fastighetsteknik? Skulle du vilja jobba på ett växande branschledande företag med familjär känsla och goda karriärmöjligheter? Ta dig an utmaningen och sök till oss!

Tjänsten

I denna roll kommer du att arbeta med driftoptimering av fastighetstekniska system och installationer. I ditt dagliga arbete ingår det även att:

• Göra dagliga ronderingar (FU), dokumentera förbättringsåtgärden samt brister
• Arbeta med tillsyn, skötsel samt felsökning och reparationer av fastighets installationer inom värme, ventilation, sanitet och styr & regler
• Tillsyn och skötsel av brandlarmanläggningar samt sprinkleranläggningar
• Merförsäljning och föreslå förbättringar

Tjänsten erbjuder ett varierande och fritt arbete under eget ansvar med ständig kundfokus och bästa serviceförmåga. Du kommer att arbeta i kundens lokaler och anläggningar och ha daglig kontakt med hyresgäster, kunder och andra samarbetspartners. En hög servicenivå är avgörande för denna tjänst. Placeringen är i Göteborg

Kvalifikationer

• Hög kompetens för att kunna utföra tillsys och skötsel samt avhjälpande underhåll på fastighetstekniska installationer och även på hyresgästers utrustning
• Teknisk kompetens minst 3-års branschvana
• Erfarenhet av proaktivt arbete
• Erfarenhet av felavhjälpande arbete.
• Teknisk och praktisk händig
• Svenska i både tal och skrift
• B-körkort

Meriterande

• Arbeta i fastighetstekniska system
• Styr & Regler
• Ventilation
• El
• Kyla
• Mekanik

Din profil

Vi söker dig som har ett naturligt driv och engagemang förenas smidigt med en noggrann och serviceinriktad inställning. Din kommunikationsförmåga sträcker sig till både kunder och kollegor, vilket möjliggör effektiv interaktion. Dessutom innehar du betydande datorvana och administrativa färdigheter, vilket är avgörande då all rapportering sker digitalt via handdator. Din händighet kompletterar dina övriga kompetenser, vilket bidrar till en helhetsbild av din professionella kapacitet.

Ansökan

Vi gör löpande urval och intervjuer och önskar därför få din ansökan så snart som möjligt. När du skickat in din ansökan får du ett bekräftelsemail.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kan du kontakta

Områdeschef Richard Kungsek: +46 72 219 69 90

Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

VVS-Tekniker - Göteborg

VVS-tekniker
Läs mer Apr 4
Vill du arbeta som VVS-tekniker och specialisera dig på felavhjälpning av VVS-utrustningar? Har du erfarenhet av att byta sanitetsporslin och kranar i kommersiella fastigheter? Då kan denna tjänst vara perfekt för dig.

Tjänsten

I rollen som VVS-tekniker kommer du att vara i direkt kontakt med våra kunder, kollegor och andra samarbetspartners. Du kommer att få möjlighet att arbeta i en varierande och fri arbetsmiljö, där du kommer att ha eget ansvar för att utföra dina uppgifter på bästa möjliga sätt. Fokus kommer alltid att ligga på att ge våra kunder den bästa service och att upprätthålla hög kvalitet i vårt arbete. Du kommer att få möjlighet att utveckla och använda dina kunskaper inom VVS-teknik för att lösa problem och ge våra kunder en positiv upplevelse. Om du brinner för att arbeta med VVS-utrustningar och trivs med att ha en hög grad av självständighet och eget ansvar, då ska du definitivt ansöka till denna position. Vi på Lassila & Tikanoja ser fram emot att välkomna dig till vårt team och skapa en bättre VVS-upplevelse för våra kunder.

Kvalifikationer

• Några års erfarenhet av arbete inom VVS
• Teknisk utbildning på gymnasienivå eller motsvarande kompetens
• Mycket god förmåga att kommunicera med kunder och kollegor
• Behärskar svenska mycket väl, både i tal och skrift
• Mycket god datorvana och administrativ förmåga då all rapportering sker digitalt via handdator
• B-körkort är ett krav

Meriterande

• Fastighetsdrift
• Säker vatten certifikat



Vi letar efter dig som är utåtriktad och har en stark social kompetens. Du kan arbeta på egen hand och tar ansvar för dina uppgifter. Du inspirerar förtroende hos andra och har en förmåga att samarbeta smidigt. Dessutom är du välorganiserad och strukturerad. Du är mycket serviceinriktad och har en stor känsla för att tillgodose kundernas behov. Ditt arbetssätt är självständigt och du är skicklig på att lösa problem. Dessutom är du flexibel och har en förmåga att planera och organisera dina arbetsdagar effektivt.

Du kommer att ingå i en arbetsgrupp och jobba nära andra olika tekniker såsom elektriker, kyltekniker, ventilationstekniker och fastighetstekniker kan du vara en del av vår grupp. Med vår gruppchef som närmaste chef, erbjuder vi goda utvecklingsmöjligheter inom enheten.

Ansökan

Vi gör löpande urval och intervjuer och önskar därför få din ansökan så snart som möjligt. När du skickat in din ansökan får du ett bekräftelsemail.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Områdeschef Richard Kungsek på telefonnummer: 072 219 69 90

Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

VVS-Tekniker - Göteborg

VVS-tekniker
Läs mer Jan 31
Vill du arbeta som VVS-tekniker och specialisera dig på felavhjälpning av VVS-utrustningar? Har du erfarenhet av att byta sanitetsporslin och kranar i kommersiella fastigheter? Då kan denna tjänst vara perfekt för dig.

Tjänsten

I rollen som VVS-tekniker kommer du att vara i direkt kontakt med våra kunder, kollegor och andra samarbetspartners. Du kommer att få möjlighet att arbeta i en varierande och fri arbetsmiljö, där du kommer att ha eget ansvar för att utföra dina uppgifter på bästa möjliga sätt. Fokus kommer alltid att ligga på att ge våra kunder den bästa service och att upprätthålla hög kvalitet i vårt arbete. Du kommer att få möjlighet att utveckla och använda dina kunskaper inom VVS-teknik för att lösa problem och ge våra kunder en positiv upplevelse. Om du brinner för att arbeta med VVS-utrustningar och trivs med att ha en hög grad av självständighet och eget ansvar, då ska du definitivt ansöka till denna position. Vi på Lassila & Tikanoja ser fram emot att välkomna dig till vårt team och skapa en bättre VVS-upplevelse för våra kunder.

Kvalifikationer

• Några års erfarenhet av arbete inom VVS
• Teknisk utbildning på gymnasienivå eller motsvarande kompetens
• Mycket god förmåga att kommunicera med kunder och kollegor
• Behärskar svenska mycket väl, både i tal och skrift
• Mycket god datorvana och administrativ förmåga då all rapportering sker digitalt via handdator
• B-körkort är ett krav

Meriterande

• Fastighetsdrift
• Säker vatten certifikat



Vi letar efter dig som är utåtriktad och har en stark social kompetens. Du kan arbeta på egen hand och tar ansvar för dina uppgifter. Du inspirerar förtroende hos andra och har en förmåga att samarbeta smidigt. Dessutom är du välorganiserad och strukturerad. Du är mycket serviceinriktad och har en stor känsla för att tillgodose kundernas behov. Ditt arbetssätt är självständigt och du är skicklig på att lösa problem. Dessutom är du flexibel och har en förmåga att planera och organisera dina arbetsdagar effektivt.

Du kommer att ingå i en arbetsgrupp och jobba nära andra olika tekniker såsom elektriker, kyltekniker, ventilationstekniker och fastighetstekniker kan du vara en del av vår grupp. Med vår gruppchef som närmaste chef, erbjuder vi goda utvecklingsmöjligheter inom enheten.

Ansökan

Vi gör löpande urval och intervjuer och önskar därför få din ansökan så snart som möjligt. När du skickat in din ansökan får du ett bekräftelsemail.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Områdeschef Richard Kungsek på telefonnummer: 072 219 69 90

Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

L&T söker Brandspecialist till Göteborg och Malmö

Brandtekniker
Läs mer Jan 26
Har du några års erfarenhet av att jobba tekniskt med det systematiska brandskyddsarbetet? Är du nyfiken som person och vill arbeta i en omväxlande miljö med goda utvecklingsmöjligheter, då kan denna roll vara rätt för dig. Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss

L&T i Sverige bedriver en rikstäckande verksamhet och sysselsätter ca 1400 medarbetare. Företagets nettoomsättning 2020 var 1 400 MSEK.

L&T är ett driftbolag inom fastighetstjänster och tillsammans med våra kunder arbetar vi för att förlänga fastigheternas livslängd.

L&Ts; kunder är offentliga och kommersiella fastighetsägare inom kundsegmenten omsorg/sjukvård, infrastruktur, samhällsfastigheter, bostäder, industri, logistik, kontor och handel.

Arbetsuppgifter

I rollen som Brandspecialist ansvarar du för att upprätthålla och förbättra brandskyddet på kundobjekt inom både kommersiella fastigheter och offentlig sektor. Som brandspecialist kommer du planera, utföra och följa upp SBA-arbetet enligt avtal. Arbetsuppgifterna innefattar avhjälpande åtgärder på tekniskt brandskydd, revidera och kontrollera utförda brandskyddsarbeten, merförsäljning gällande brandskydd samt utbilda inom brandskydd. Du kommer att vara ansiktet utåt mot vår kund och informera om pågående arbeten. Du kommer tillhöra en central enhet med 9 brandspecialister och en chef som tillhör bolagets centrala Energi & Teknikavdelning. Våra brandspecialister besitter hög kunskap och expertis inom brandskydd och det finns således goda möjligheter till kontinuerlig kompetensutveckling.

Vem är du?

Vi söker dig som är intresserad av teknik och trivs med människor, eftersom du kommer att vara ansiktet utåt mot kund och hyresgäster. Som person är du initiativtagande och trivs med kombinationen av självständigt arbete och arbete i grupp. Du hjälper gärna andra och trivs med samarbete då du även kommer arbeta internt tillsammans med kollegor på andra enheter och orter. Du tar gärna proaktiv kontakt både externt och internt för att presentera möjligheter till åtgärder och merförsäljning. Du levererar kvalité och utför våra åtaganden så att de överensstämmer med vår kunds krav och förväntningar.

Kvalifikationer

• Några års arbetslivserfarenhet av SBA-arbete, heta arbeten och anläggningsskötare
• B-körkort
• Behärskar svenska mycket väl, både i tal och skrift
• Gymnasial utbildning

Meriterande

• Eftergymnasial utbildning inriktning fastighetsteknik, minst motsvarande 1,5 års KY utbildning
• Certifikat: Heta Arbeten, Fallskydd, Första hjälpen, Anläggningsskötare brandlarm och sprinkler
• Erfarenhet av rökgasevakuering

Ansökan

Vi gör löpande urval och intervjuer och önskar därför få din ansökan så snart som möjligt. När du skickat in din ansökan får du ett bekräftelsemail.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Sten Rindebrandt, på telefonnummer 073-096 94 46.

Ansök nu

Elektriker - Göteborg

Serviceelektriker, installation
Läs mer Jan 11
Är du en erfaren elektriker som vill arbeta i en omväxlande miljö med goda utvecklingsmöjligheter, då kan denna roll vara rätt för dig. Lassila & Tikanoja FM söker en kollega till ett av våra uppdrag i Göteborg. Varmt välkommen med din ansökan!

Tjänsten

Under dina arbetsdagar jobbar du varierat med service, installationer och felavhjälpande underhåll på elanläggningar inom fastighet. Du utvärderar situationen som uppstått, rapporterar eventuella avvikelser med förbättrings- och åtgärdsförslag samt utför arbetet.

Du kommer att delta i en del mindre projekt gällande el-installationer. som även inkluderar offertarbete. Du tar även hand om el-anläggningarnas tillsyn & skötsel som ingår i våra avtal att utföra.

För att kunna lösa dessa uppgifter är din problemlösningsförmåga A och O i arbetet. Du kommer att bli en del av ett glatt gäng av specialister och får tillfället att bekanta dig även med andra teknikområden, såsom ventilation, värme och energi. Då vi som grupp tror på ett nära samarbete så hjälps vi åt och du kommer att stötta våra Fastighets- och Drifttekniker vid behov.

Vi tror att du har några års erfarenhet av rollen som serviceelektriker och el-behörighet (certifierad eller högre). Du är initiativrik, duktig på att bygga goda relationer och kvalitetsmedveten. Du är ansvarstagande och trivs med kombinationen av självständigt arbete och arbete i grupp.

Rollen är ambulerande och innebär allt från enklare installation av tex vägguttag, brytare, ljusarmaturer etc, till installation av fläktmotorer, spjäll, styr don, pumpar etc. Du har stort eget ansvar och lägger upp och styr ditt arbete. Du är därför duktig på att planera dina dagar.

Kvalifikationer

• Godkänd elektrikerutbildning
• El-behörighet och ett giltigt certifikat
• Vana att läsa el-scheman och felsökning på egen hand
• Mycket god förmåga att kommunicera med kunder och kollegor
• Behärskar svenska mycket väl, både i tal och skrift
• Mycket god datorvana och administrativ förmåga då all rapportering sker digitalt via handdator
• B-körkort är ett krav

Meriterande

• Erfarenhet av att jobba med fastighetsdrift
• Erfarenhet av service & underhåll även inom andra teknikområden

Ansökan

Vi gör löpande urval och intervjuer och önskar därför få din ansökan så snart som möjligt. När du skickat in din ansökan får du ett bekräftelsemejl.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Richard Kungsek på telefonnummer: 072 219 69 90

Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Drifttekniker - Göteborg

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Jan 17
Vill du vara en del av ett dynamiskt team och arbeta med att säkerställa driften av fastighetstekniska installationer? Vi på Lassila & Tikanoja söker nu en erfaren Drifttekniker som brinner för att leverera bästa möjliga service till våra kunder.

Tjänsten

Som drifttekniker kommer ditt huvudsakliga ansvar vara att utföra tillsyn och skötsel av fastighetstekniska installationer i våra kunders fastigheter. Du kommer även ha ansvar för systematiskt brandskyddsarbete och vara delaktig i att lösa eventuella problem och hitta proaktiva lösningar för vår fastighetsteknik. Vi ser det som en viktig del av rollen att göra ronderingar och att ha kontakt med våra kunder och kollegor. Du kommer även att ha möjlighet att identifiera potentiella förbättringar i våra processer och utveckla lönsamheten inom verksamheten. I arbetsgruppen finns ett antal andra tekniker bl.a. inom ventilation, kyla, elektriker mm. Du rapporterar till närmsta chef.

Vi är stolta över att erbjuda ett varierande och fritt arbete där du självständigt ansvarar för att leverera bästa möjliga service och ständigt ha kunden i fokus. Med oss får du möjlighet att utveckla dina tekniska färdigheter i en dynamisk arbetsmiljö. Är du en engagerad och självgående person som älskar att arbeta i team och har god teknisk kompetens, är du precis den vi söker. Välkommen att bli en del av vårt vinnande team.

Kvalifikationer

• Styr & Regler
• Ventilation & Vs
• Driftteknisk kompetens med minst 2-års branschvana
• Arbeta i fastighetstekniska system
• Behärskar svenska mycket väl, både i tal och skrift
• Mycket god datorvana och administrativ förmåga då all rapportering sker digitalt via handdator
• B-körkort är ett krav



Meriterande

• Anläggningsskötare brandlarm och sprinkler
• Heta arbeten
• Fallskydd
• El-kunskap



Din profil

Vi söker dig som är en social och självständig person med ansvarstagande och förtroendegivande egenskaper. Du ska ha en stark samarbetsförmåga och vara strukturerad. Dessutom behöver du vara service- och kundorienterad samt ha förmågan att lösa problem på egen hand. Flexibilitet och förmågan att planera och strukturera din arbetsdag är också viktiga egenskaper.

Våra medarbetare har ett stort egenansvar och behöver prioritera arbeten på ett bra sätt för att kunna leverera en högkvalitativ service till våra kunder. Vi har ett stort säkerhetstänk och arbetar aktivt för att minimera riskerna för både våra anställda och våra kunder. Inom företaget finns det goda utvecklingsmöjligheter. Vi uppmuntrar och stödjer våra medarbetare i deras professionella tillväxt och strävar efter att skapa en miljö där de kan trivas och utvecklas.

Ansökan

Vi gör löpande urval och intervjuer och önskar därför få din ansökan så snart som möjligt. När du skickat in din ansökan får du ett bekräftelsemail.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande områdeschef Richard Kungsek : 072 219 69 90

Ansök nu