Göteborg: Junior Administratör till Dagskiftet

Hitta ansökningsinfo om jobbet Junior Administratör till Dagskiftet i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-05 // Varaktighet: Heltid

Söker du nya utmaningar och vill arbeta med administration och kundservice inom logistik och tullärenden? DHL Express är världens ledande leverantör av internationella expresstransporter. De söker nu administratörer till sitt team och är belägna Landvetter. Har du tidigare erfarenhet inom administration eller är i början av din karriär inom tullhantering? Vill du vara med och måla världen gul? Varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. De erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 275 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan.

DHL har fem år i rad utsetts till ”Top Employer” och även fått den svenska utmärkelsen ”Topp 100 mest spännande arbetsgivare”, och det är givet – hos DHL är det människorna som räknas! De uppmärksammar skillnaden du medför i verksamheten och tillsammans delas stoltheten i deras Internationella Expresstjänster. Ta chansen att bli en del av DHLs stjärnteam!

Customs Clearance Production Unit (CCPU) på Landvetter är en specialistavdelning för in- och utförtullning av samtliga DHL Express tullpliktiga sändningar. Teamet består för närvarande av ca. 40 medarbetare indelade i två grupper: Import och Export.

Vad erbjuder rollen?
Alla DHL Express kunder är lika viktiga och därför är service, kvalitet och snabbhet viktigt i alla delar av arbetet. I rollen som administratör är du en del av importteamet och arbetar med importförtullningar samt olika former av rapporteringar. DHL arbetar främst i ett program som heter Emma Systems.
Ditt främsta fokus kommer att vara administration och hantering av tulldeklarationer. Men dina arbetsuppgifter kommer även att bestå av:
Att representera DHL Express i varje kontakt såväl internt som externt.
Att ge hög service.
Att hantera importförtullningar.
Att arbeta med uppföljningar.
Att arbeta med olika former av rapportering i olika datasystem.


Villkor:
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid.
Anställningsform: Visstidsanställning 6 månader, med stor chans till förlängning.
Arbetstider: Måndag till fredag, kl. 05:00 - 13:30.
Placeringsort: Landvetter.

Vem är du?
Vi tror att du som söker rollen som Tulladministratör hos DHL Express är en person som trivs med att jobba tillsammans, både med kunder och kollegor. Du är noggrann och tar ansvar för ditt arbete. Som person är du utåtriktad och duktig på att kommunicera med andra i tal och skrift. Vi tror även att du som söker är duktig på att organisera det egna arbetet och har en vana av att arbeta flexibelt och ta egna beslut.

Hos DHL arbetar man tillsammans och vi hoppas att du värdesätter samarbete. Vi letar därför efter en lagspelare som vill ansluta sig till sitt nya lag!

Krav för denna roll:
Administrativ erfarenhet.
God IT vana.
Minst gymnasieexamen.
Kunna tala och skriva flytande på både svenska och engelska.
Godkänt utdrag ur Polisens belastningsregister.
Godkänd säkerhetsprövning då du kommer att arbeta inom säkerhetsklassat område.


Meriterade:
Erfarenhet av Emma Systems.
Utbildning mot logistik och tull.

Då DHL Express ligger vid Landvetter flygplats är det av vikt att du har möjlighet att ta dig dit utan problem.

Om Team Effektiv
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra kärnvärden Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga – ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

För den här tjänsten kommer du inledningsvis få en anställning via Effektiv och vara uthyrd som konsult till DHL Express i sex månader med god chans till förlängning och övertag.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum. Varmt välkommen med din ansökan!

Sökord
Administration, kundservice, admin, tullhantering, tulldeklarationer, deklarationer, Landvetter, heltid, logistik, transport, DHL, tull

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Orderadministratör

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Orderadministratör.

Orderhandläggare

Läs mer Mar 5
Orderhandläggare med inriktning ekonomi

Vi söker dig som vill arbeta i en global koncern med lång erfarenhet och expertis inom skatt, ekonomi och juridik. Vår kund i Göteborg växer och söker därför en ny kollega med erfarenhet av kundkontakt och fakturahantering. Vi ser gärna att du som söker har god systemförståelse, gärna inom SAP, och ett serviceinriktat sätt. Om detta passar in på dig, är du varmt välkommen med din ansökan!


Om tjänsten
I tjänsten som orderhandläggare kommer dina arbetsuppgifter i huvudsak att bestå av orderläggning, fakturaservice samt ärendehantering, både via mail och telefon. Du kommer ingå i ett team om fyra personer som präglas av en bra teamkänsla där ni tillsammans börjar dagen med ett morgonmöte. Du och ditt team kommer arbeta uteslutande mot företagskunder. Det kommer även att finnas möjlighet till att jobba på distans två dagar i veckan, varav man arbetar resterande tre dagar på kontoret.

Tjänsten innefattar även mer komplexa administrativa uppgifter som kräver systemkunskap och förståelse, därför ser vi att du som söker har ett stort intresse för analys och systemhantering.

Vår kunds produkter riktar sig till kunder inom ekonomi ser vi också att du som söker har en bakgrund och god kunskap inom service och fakturering.

Arbetsuppgifter

- Ärendehantering, främst via mail men även telefon

- Fakturaservice

- Orderläggning

- Systemadministration

Vi söker dig som
- Minst har en gymnasieexamen inom relevanta områden, med fördel ekonomi eller IT

- Har tidigare erfarenhet av kundservice, gärna mot B2B

- Är tekniskt kunnig och har mycket goda systemkunskaper, där SAP är meriterande

- Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

- Har bra generell datorkunskap, samt goda kunskaper inom Office-paketet

Det är meriterande om du har tidigare bokförings- och faktureringskunskaper.

Som person är du

- Serviceinriktad

- Självgående

- Ansvarstagande

- Flexibel

Övrig information

- Start: Omgående/enligt överenskommelse

- Omfattning: Heltid konsult uppdrag du blir anställd av A-hub

- Vi har kollektivavtal med unionen

- Placering: Göteborg

Vi går igenom urvalet löpande.

Vår kund

Hos vår kund får du möjlighet att komma till en miljö där lång erfarenhet och expertis inom skatt, juridik och ekonomi samspelar med ny teknik och systemlösningar. Målet att tillhandahålla sina kunder effektiva metoder för att kunna fatta kloka och trygga beslut genomsyrar organisationen.

Ansök nu

Order och support

Läs mer Dec 21
På Neoplan/LionsTrucks arbetar vi med ett av marknadens ledande märken där MAN Lion's City E utsågs till årets buss 2023 och MAN TGX årets lastbil 2021 vilket vi såklart är stolta över!

Svenska Neoplan koncernen är generalimportör av Neoplan och MAN Bussar och Lastbilar där Lions Trucks AB ansvarar lastbilsförsäljningen. Vi har en välutbyggd eftermarknad med 10 egna verkstäder och flertalet kontraktsverkstäder utspridda över landet.

Som svensk importör och generalagent i över 40 år för Neoplan bussar och två år för MAN lastbilar så har vår serviceorganisation skaffat sig en mycket stor erfarenhet av marknaden och dess efterfrågan. Bolaget är i dag en av de största leverantörerna av bussar på den svenska marknaden och vi ser fram emot att växa även på lastbilsmarknaden.

Just nu söker vi en stjärna på excel som vill arbeta i vårt orderteam med support mot våra säljare samt direktkontakt med fabriken. Du kommer även ha ett nära samarbete med ekonomiavdelningen.



Om rollen

I rollen som Order och support kommer du både stötta säljteamet och vara vår direkt länk till fabriken.

Du är ansvarig för beställningar samt orderändringar mot fabrik. Har kontroll över leveranser och sköter veckoplaneringen av detta.

Mycket av arbetet sker i excelbaserade rapporter där du ansvarar för att formler och länkar uppdateras och följer med.

Har du redan nu kunskaper inom fordonsdatasystemet Kobra, är expert på excel och god kunskap för finansieringslösningar (lösen, likvidavräkningar, restskulder etc) så är det meriterande.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i din roll:

- Uppdatera säljprocessen rent systemmässigt

- Beställningar mot fabrik

- Leveransplanering

- Lagerbilar - uppdatera lagerlistor

- Fakturering (backup till order admin.)

- Projekt

- Ekonomisk uppföljning/avstämning på orders i samarbete med ekonomiavdelningen.



Vem söker vi?

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet att arbeta med de finansiella bitarna i en affär. Kan se helheten från order till resultatrapport.

Du har ett sinne för detaljer och är en serviceinriktad person som trivs med många olika kontakter. Du är inte rädd för att ta egna initiativ och besitter förmåga att på egen hand driva projekt och förbättringsarbeten.

Ett öga för både detaljer och helhet. Du har en god systemförståelse och en förmåga att kunna arbeta förebyggande istället för händelsestyrt. Eftersom du är nytänkande och kreativ främjar det vårt utvecklingsarbete att förbättra och optimera våra interna processer och arbetsflöden.

Vi erbjuder:

Hos oss får du ett varierat arbete med stort eget ansvar. Vi är ett familjärt gäng med stort engagemang som har kul på jobbet.

Våra medarbetare har hög kompetens, men vi kan alltid bli bättre. Därför är din professionella utveckling viktig för oss och vi erbjuder möjligheter till kompetensutveckling.

Din arbetsplats är i Göteborg där du sitter tillsammans med flera kollegor som jobbar i samma team.

Tjänsten är en 100% tillsvidareanställning. Vi tillämpar sex månaders provanställning samt individuell lönesättning.

Meriterande

- Tyska

- Kunskap inom finansiering

- Goda kunskaper i Excel

För ansökan, klicka på knappen nedan.

Ansökningar och intervjuer hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Order- och administrationskoordinator till gamingbolag

Läs mer Apr 23
Om tjänsten:

Nu söker vi en order- och administrationskoordinator till vår kund som är en ledande tillverkare inom datorrelaterad hårdvara. Bolaget tillverkar och designar bland annat chassin, kylning och nätaggregat. Du kommer att tillhöra ett team på 4 personer som fyller en nyckelfunktion i kommunikationen mellan övriga avdelningar för att säkerställa att varje order levereras i tid. Du trivs i en internationell miljö och kommer att samarbeta nära ett internationellt logistikteam. Har du kunskap om export och tull så är det extra meriterande. 



Sammanfattningsvis innebär ditt ansvar följande:

Administrera inkommande order  
Leveransuppföljning av gjorda kundorder 
Dagliga kontaktytor med övriga avdelningar som sälj, lager, logistik och inköp 
Efterföljande fakturering  
Genomföra dagliga lagerkontroller



Vi söker dig som:
Har tidigare erfarenhet inom administration/kundtjänst  
Har förståelse för logistik- och lagerprocess samt Incoterms 
Tidigare jobbat i Business Central 365 eller liknande system 
Vana i Microsoft Excel och Officepaketet 
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift


För att lyckas i rollen har du en stark problemlösningsförmåga och jobbar med hög service. Vidare är du skicklig i ditt sätt att kommunicera och samarbeta med olika parter där din noggrannhet genomsyrar varje steg.



Om anställningen:
Detta är ett vikariat som sträcker sig fram till augusti 2025. Du blir anställd hos OIO på ett konsultuppdrag med eventuell möjlighet till förlängning hos kund. 



Övrig information:
Omfattning: Heltid, kontorstider
Start: Mitten Maj eller enligt överenskommelse
Placering: Göteborg, Högsbo
Kontaktperson: Caroline Finlöf - caroline.finlof@oio.se
Lön: Fast månadslön




Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO:
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ansök nu

Orderkoordinator till stort företag inom bilindustrin!

Läs mer Apr 17
Om tjänsten
Vår kund som är ett välkänt, globalt och framgångsrikt företag inom bilindustrin med huvudkontor i Göteborg, letar nu efter en orderkoordinator till sitt orderhanteringsteam. Teamet är ansvariga för att fullfölja företagets orderbok genom daglig orderplanering med högt kundfokus som stödjer företagets mål. Det är viktigt att du som orderkoordinator kan hantera oförutsägbara och komplexa situationer då du kommer arbeta i en föränderlig miljö. Du kommer arbeta hos vår kund i fräscha, öppna och trivsamma lokaler i utkanten av Göteborg, närmare bestämt Torslanda.

Dina arbetsuppgifter
- Ansvara för och säkra uppfyllelse av orderbok i tid för aktuell marknad och region
- Behandla orderförfrågningar
- Analysera produktionsorderbokens situation och proaktivt ta itu med problem och utmaningar
- Skapa dagliga orderrapporter
- Utveckla och implementera förbättringar nya arbetssätt, IT-system och verktyg

Din profil
- Har en universitetsexamen, akademisk examen eller motsvarande erfarenhet
- Arbetat som administratör tidigare
- Van att arbeta i Microsoft Excel, Power BI mm.
- Flytande i engelska i tal och skrift. Andra språk är fördelaktiga
- Viss grad av analytisk förmåga
- Meriterande om du har tidigare kunskaper inom Supply Chain-områden eller arbete inom orderhantering, marknadsorderprocesser eller kundsupport.

Om företaget
Här erbjuder vi samtliga anställda goda möjligheter till kompetensutveckling – och därigenom en chans att växa såväl privat som professionellt. Ta chansen att bli en del av ett stort och framgångsrikt företag i Torslanda!

Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök därför så snart som möjligt!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om oss
Recruitive är en tjänsteleverantör inom rekrytering och bemanning med ett heltäckande erbjudande inom tjänstemannasektorn i Stockholm, Göteborg, Borås, Eskilstuna, Örebro och Västerås.

Vi är ett auktoriserat Bemanning- & Rekryteringsföretag och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbundet. Alla våra anställda erbjuds friskvårdsbidrag, företagshälsovård och pensionsavsättningar. Som anställd på Recruitive får du även en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefen har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll och säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Vi rekryterar morgondagens kunder och tar din personlighet på allvar! Vi är därför alltid på jakt efter nya medarbetare som vill till ett spännande företag med personalen i första rummet!

Ansök nu

Vi söker en chef för orderadministration för interimsuppdrag till Ascom

Läs mer Apr 15
Om företaget
Ascom är en global leverantör av lösningar med fokus på IKT för hälso- och sjukvården och mobila arbetsflöden. Ascoms vision är att överbrygga informationsklyftor och tillhandahålla bästa möjliga beslutsunderlag – oberoende av tid och plats. Ascoms mission är att erbjuda verksamhetskritiska realtidslösningar för miljöer som kräver omfattande mobilitet, specialanpassade system och hög tidsprecision.

Tjänstebeskrivning
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att leda, fördela och utveckla arbetet inom order- och leveransprocessen hos Ascom. I arbetet ingår team- och processutveckling likväl som koordinering. Ascom har kontor i Göteborg.

Du kommer att ansvara för:

• Operativa och dagliga orderarbetet med fokus på kvalitet.
• Utveckla orderfunktionen och personalen i teamet.
• Utveckla orderprocesserna gentemot kunder.
• Äga och driva förändrings- och utvecklingsarbete inom orderprocessen.
• Ge support till kunder och partners.
• Problemlösning
• Definiera kundernas leveransvillkor och leveranskvalitet samt skapa transparens inom Supply Chain.
• Information och siffror kopplat till order, finans och operativa data för att mäta och utveckla processer och lönsamhet.
• Leverantörs- och kundavtal och relationer.


Kvalifikationer
Du är den närvarande och trygga chefen som tack vare ditt utvecklade ledarskap har förmågan att zooma in och zoom ut för att se vad som behöver göras, prioriteras och delegeras. Med ditt mod och din beslutsamhet ser du till att få saker att hända och att projekt genomförs. Du är en ansvarsfull ”doer” som parallellt med att du delegerar uppgifter till andra jobbar operativt med orderprocessen. Vi förväntar oss att du har förmågan att leda, coacha, inspirera och utmana medarbetarna till goda arbetsinsatser och utveckling. Vidare behöver du vara organiserad och strukturerad för att lyckas bra i denna roll.

Vi ser gärna att du är utbildad inom logistik och har minst fem års erfarenhet från liknande roll inom Customer Service. Du är van användare av ERP van vid att kommunicera obehindrat på engelska. Att du har tidigare god erfarenhet av att driva projekt- och förändringsarbete är fördelaktigt.

Meriterande är om du har kunskap och erfarenhet av lagstadgade krav för frakt av produkter på nationellt och internationellt.


Låter det intressant?
Om detta låter intressant för dig så är du välkommen att skicka din ansökan via vår hemsida www.nearyou.se. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att tjänsten kan bli tillsatt innan sista dag för ansökan. Tjänsten har start så snart som möjligt.

Detta är ett konsultuppdrag via oss på NearYou, det går även bra att gå som underkonsult. Uppdraget pågår till och med årsskiftet, med möjlighet att sedan bli överrekryterad till Ascom.


Om NearYou
Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.

Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från AB Effektiv Göteborg

Nedan visas andra jobb i Göteborg från AB Effektiv Göteborg .

Leveransplanerare till Anticimex

Leveransbevakare
Läs mer Apr 25
Är du en driven person med tidigare erfarenhet av administrativt arbete som dessutom är en fena på att arbeta lösningsorienterat? Då kan du vara den vi söker som leveransplanerare till Anticimex i Göteborg. Det här är en perfekt roll för dig som vill ta ett första steg in i en välkänd och kompetent verksamhet där du får möjlighet att utvecklas.


Om företaget
Anticimex är det moderna serviceföretaget inom skadedjurskontroll, mat-säkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Genom förebyggande åtgärder, ny digital teknik och hållbara lösningar skapar vi hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i världen. Anticimex har ca 12 000 anställda och finns i 21 länder. I Sverige är vi 1500 medarbetare.

Anticimex ska vara bäst på det vi gör, fortsätta driva utvecklingen i branschen samt ge våra kunder professionell och personlig service. Att ta ansvar för människors hälsa och livskvalitet är grunden i Anticimex hållbarhetsarbete. Vi söker nu fler serviceinriktade medarbetare och talanger som vill utvecklas tillsammans med oss.


Vad erbjuder rollen?
I rollen som leveransplanerare kommer du dagligen att planera, styra upp och strukturera bokningar mellan kund och tekniker. Du kommer vara involverad i att upprätthålla rätt information och dokumentation gentemot interna kollegor och externa kunder för att säkerställa en bra leverans av arbete. Du kommer tillhöra ett mindre team där samarbete är A och O för att kunna hantera de dagliga arbetsuppgifterna. Tillsammans planerar ni teknikernas tid så att rätt kompetens används på rätt plats i en välplanerad rutt med hög servicegrad motkunderna. Till er hjälp har ni digitala ruttplaneringssystem där du snabbt kan övervaka och hantera situationer om dyker upp löpande.
Här erbjuds du en stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas och lära dig av kompetenta kollegor. Du tillhör en verksamhet med högt engagemang och en stark vilja att satsa på sina medarbetare.

Krav:
- Tidigare erfarenhet av administrativt arbete och service.
- Gymnasieexamen
- Flytande svenska i tal och skrift.
- Datorvana



Villkor:
Start: Omgående
Placering: Göteborg, Mölndal
Dagtid: 7:30- 16:30
Omfattning: Heltid, 40 h/ veckan.
Anställningsform: Visstidsanställning (Maj- September)


Vem är du?
Vi söker dig som besitter tidigare erfarenhet av en administrativ / koordinerande roll och som har enkelt för att sätt sig in i nya system och program. Som person ser vi att du är prestigelös, lösningsorienterad och bra på att planera. Du förmedlar en positiv energi och gillar att ta ansvar i ditt arbete.

För att passa i rollen krävs det att du är kommunikativ som person och kan kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift. Du behöver vara orädd och kunna hantera de olika situationer som kan uppstå under arbetsdagen på ett professionellt sätt gentemot både kunder och kollegor.


Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Vi har en sportslig attityd mot våra konsulter och erbjuder schyssta villkor samt kollektivavtal. Vi vill ge de bästa förutsättningarna till dig som blir en del av Team Effektiv. Detta har lett till att Effektiv är en attraktiv arbetsgivare, vilket våra konsultundersökningar och våra utmärkelser Årets Rekryteringsföretag samt Årets Karriärföretag är ett bevis på. Företagets värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

För den här tjänsten kommer du att vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget under en tidsbegränsad period med chans till förlängning.


Sökord
Leveransplanerare, administration, Göteborg, Mölndal

Ansök nu

Säljare till Kinnarps

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Apr 25
Kinnarps försäljning fortsätter växa och söker nu fler drivna, relationsskapande säljare till deras team i Göteborg. Det här är en roll för dig som vill utvecklas inom försäljning hos ett bolag i framkant, med fokus på hållbarhet och miljö. Har du en passion för att bygga långsiktiga relationer och utveckla kunder? Då kan det vara dig vi söker!

Din framtida arbetsgivare
Kinnarps är Europas ledande helhetsleverantör av inredningslösningar och arbetsplatsdesign för kontor, skolor och omsorgsmiljöer. Möblerna kännetecknas av hög kvalitet, innovativ design, låg miljöpåverkan och långa livscykler. Företaget har varit familjeägt sedan starten 1942, med tillverkning i Sverige och verksamhet i över 40 länder.
Läs mer på www.kinnarps.se

Vad erbjuder rollen?
I rollen som säljare arbetar du med kundvård och nykundsbearbetning inom ett av Kinnarps affärsområden: näringsliv, skola, vård och omsorg. Du tilldelas en mindre kundbas sedan tidigare vilka behöver bearbetas, besökas och vårdas – fokus ligger på proaktivitet och kvalitet. Parallellt arbetar du med att finna nya kunder och möjligheter.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter är:

• Proaktiv, långsiktig bearbetning och värdeförsäljning till befintliga kunder
• Prospektbearbetning och nykundsförsäljning
• Driva och ansvara över affären/projektet, från början till slut
• Att säkerställa- och administrera affären i företagets datorsystem, exempelvis CRM-, ritnings- och offertsystem
• Kundvårdande aktiviteter
• Vara behjälplig i upphandlingsarbete

Vem är du?
Vi söker dig som har några års erfarenhet av rollen som B2B säljare, gärna inom lösnings-/värdeskapande försäljning. Du har en god datorvana och meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta i CRM-system. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med offentliga kunder och/eller med försäljning inom kontors-, skola-, eller vård- och omsorgssektorn. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska samt innehar B-körkort.

Som person är du tävlingsinriktad, resultatorienterad och prioriterar kvalité och långsiktighet. Du är en god kommunikatör såväl i tal som skrift och bekväm i att hålla presentationer för kunder och andra intressenter. Vi letar efter dig med ett positivt mindset som ser möjligheter, är lösningsorienterad och har ett strategiskt tänk och ser affärsmöjligheter längre fram i tiden. Du är organiserad och bekväm i att driva projekt och affärer med många kontaktytor såväl internt- som externt, samt är van att arbeta med en bred produktportfölj innefattande flertalet leverantörer och produktalternativ.

Krav:
• Några års erfarenhet av b2b-försäljning
• B-körkort

Meriterande:
• Erfarenhet av att arbeta i CRM-system
• Erfarenhet av att bedriva försäljning mot offentliga sektorn

Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.

Varmt välkommen med din ansökan
Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Joakim på joakim@effektiv.se eller Markus på markus@effektiv.se

Sökord
Försäljning, möbler, B2B, Account manager, Key account Manager, KAM, nykundbearbetning

Ansök nu

Säljansvarig region väst till Proclient

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Apr 18
Är du en driven säljare som brinner för att skapa relationer och har ett affärssinne i världsklass? Väletablerade Proclient satsar vidare i sin utveckling, vill du vara med på den resan? De firar dessutom 30 år i år!

Din framtida arbetsgivare
Proclient är en av Sveriges främsta specialister på affärssystemet (ERP) Pyramid. De erbjuder en heltäckande lösning för affärssystemet Pyramid till deras kunder. Verksamheten består idag av 30 medarbetare och finns representerade på deras kontor i Göteborg, Malmö, Stockholm och Sundsvall. Proclient fortsätter sin tillväxtresa och söker nu en säljansvarig med ett stort engagemang och driv för att göra affärer.

Vad erbjuder rollen?
I rollen som säljansvarig kommer du att se till att få in nya affärer och kunder till Proclients region väst genom att proaktivt och långsiktigt bygga relationer och affärsmöjligheter. Du kommer även att förvalta- och utveckla befintliga kunder tillsammans med Proclients konsult- och utvecklingsteam. Arbetet präglas av ett seriöst och ärligt relationsbyggande i en värdeskapande försäljning.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
• Utveckla nya kundrelationer och förädla befintliga.
• Hantera försäljningscykeln från första kontakt till avslut och uppföljning
• Teamarbete med konsult- och utvecklingsavdelningen för att säkerställa kvalitet i leveransen
• Bygga en pipeline för att uppnå din budget genom möten, presentationer, nätverkande, erbjudanden och förhandlingar.


Vem är du?
Proclient söker dig som har ett starkt resultatdriv och är ett självgående försäljningsproffs med ett utpräglat sinne för affärer. Du har beprövad förmåga att öka försäljningen och en proaktiv inställning som är nyckeln till din framgång. Ditt huvudfokus ligger på att skapa mervärde genom att erbjuda optimala lösningar för den specifika kunden och din exceptionella kommunikationsförmåga möjliggör övertygande presentation av idéer och värden. Vidare förstår du de ekonomiska utmaningarna företag står inför idag och kan på ett förtroendeingivande sätt förmedla Proclients lösningar till kund.

Krav:
• Flertalet års erfarenhet av komplex B2B-försäljning
• Starkt nätverk i regionen
• Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift
• B-körkort

Meriterande:
• Erfarenhet av försäljning av affärssystem
• Relevant eftergymnasial utbildning


Är detta din perfekta match?
Proclient erbjuder en dynamisk arbetsplats där varje dag bjuder på nya utmaningar och möjligheter till tillväxt. Med ständig innovation och nya funktioner blir varje dag spännande och unik. Här möter du en prestigelös företagskultur där idéer och insatser värderas högre än hierarkier. Vi betonar samarbete och öppen kommunikation för att nå gemensamma mål. Du får också skapa din arbetsdag efter dina egna behov och önskemål. Vi ger dig friheten att forma din tid och arbetsmetoder för att uppnå balans och produktivitet.

Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.


Varmt välkommen med din ansökan
Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 12/5-2024. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Jens Lindroth på jens@effektiv.se eller Markus Nordbring på markus@effektiv.se.

Sökord
Pyramid, affärssystem, försäljning, ERP, KAM

Ansök nu

B-korts Chaufför till DHL Express

Budbilsförare
Läs mer Mar 26
Nu söker vi dig som vill jobba på DHL Express som budbilschaufför och utgå ifrån deras kontor i Landvetter! På DHL Express arbetar du i en fartfylld och spännande vardag där du varje dag får chansen att utvecklas i din roll. Vill du vara med och måla världen gul? Varmt välkommen med din ansökan!

Din framtida arbetsgivare
DHL Express är världens ledande leverantör av internationella expresstransporter och nu söker de dig som vill bli en i teamet och måla världen gul. På DHL Express Landvetter hanteras försändelser från hela världen. De har terminalverksamhet och distribution och är ca: 180 medarbetare som arbetar med att hantera allt från att sortera paket, införtulla paket, köra kurir och skicka export. De vardagliga utmaningarna består av att hantera samtliga paket samma dag och varje paket är tidskritiskt. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning.

DHL Express utsågs år 2021 till värdens bästa arbetsgivare av organisationen Great Place To Work - hos DHL är det människorna som räknas! Här uppmärksammas skillnaden du medför i verksamheten och tillsammans delas stoltheten i de Internationella Expresstjänsterna. Du erbjuds ett roligt jobb med grymma kollegor samt möjligheten till personlig och yrkesmässig utveckling.

Vad erbjuder rollen?
I tjänsten som budbilschaufför ansvarar du för leverans och hämtning av paket hos kunderna i ditt område. Arbetet utförs enligt givna instruktioner och processer där du representerar DHL Express i alla kundmöten. Rollen kan även innebära sortering, paketering, lossning och lastning av gods, samt kontrollera tillhörande dokumentation. Tjänsten innebär även att man arbetar i team med sina kollegor och transportledare för att tillsammans garantera toppklassig kundservice. I arbetet kan det förekomma tunga lyft.

Arbetstiderna är vardagar kl. 08:30 – 17:30 eller kl 09:00 - 18:00.

Vem är du?
Vi söker dig som trivs i ett högt tempo där du sätter kunden i fokus, samt värnar om högklassig service och kvalité. Detta arbete är så mycket mer än bara ett chaufförsjobb. Det är ett socialt arbete där du är ansiktet utåt för DHL, du har den dagliga kundkontakten och alla kunder är lika viktiga. Därför är kundservice, kvalitet och effektivitet viktigt i varje kundmöte. För att trivas i rollen som budbilschaufför är Du prestigelös och flexibel.

Krav:
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
- Körkort B i minst 2 år.
- Gymnasieutbildning eller likvärdigt.
- Godkänt utdrag ur Polisens belastningsregister.
- Godkänd säkerhetsprövning pga. att arbetet sker inom säkerhetsklassat område, prövningen utförs av Effektiv & DHL Express.
- Kunna starta uppdraget 15 Maj.

Meriterande:
-Tidigare vana av arbete som kurir/budbilsförare.
-Tidigare vana från annat arbete inom kundservice.

Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag, intervjuer och tillsättningar kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Om Team Effektiv
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra kärnvärden Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga – ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

För den här tjänsten kommer du inledningsvis vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget med chans till förlängning/övertag av kund.

Sökord
Kurir, Chaufför, Budbil, Landvetter, Göteborg, DHL, Express, Bil, B-körkort, Kundservice.

Ansök nu

Kommersiell Chef till IFK Göteborg

Marknadschef
Läs mer Mar 28
Är du en erfaren och resultatinriktad ledare med en brinnande passion för försäljning? Lockas du av tanken på att arbeta med marknadsfrågor för ett av de starkaste varumärkena inom svensk idrott? Då kan det vara dig vi söker till tjänsten som kommersiell chef hos IFK Göteborg!

Din framtida arbetsgivare
IFK Göteborg är Sveriges internationellt sett mest framgångsrika fotbollsklubb med två Uefacupsegrar, 18 SM-guld och åtta guld i Svenska Cupen. Vi vill vara hela stadens lag genom att med fotboll som verktyg bidra till att bryta barriärer för att öka känslan av delaktighet, trygghet och förbättra hälsan hos stadens invånare. IFK Göteborg vill vara en klubb att se upp till – på och utanför planen.

Vad erbjuder rollen?
Som kommersiell chef hos IFK Göteborg tar du ledningen för att driva Blåvitts marknadsavdelning framåt – med fullt ansvar för både personal och budget. Med hjälp av din gedigna erfarenhet stöttar och leder du ditt engagerade och kompetenta team mot nya framgångar, och finns närvarande för att agera strategiskt bollplank vid behov. Du blir en nyckelspelare för att forma och stärka IFK Göteborg, dess varumärke och det kommersiella arbetet, vilket innefattar ansvar inom följande områden:

• Företag och partners
• Biljettförsäljning och kundsupport
• Evenemang
• Publikrekrytering och medlemmar
• Merchandise
• Varumärke



Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du är en stark ledare och chef som välkomnar nya utmaningar och som med din tydlighet i beslutsfattandet bidrar till att motivera och stötta dina medarbetare. Du är proaktiv i ditt förhållningssätt och har förmågan att strategiskt se helheten samtidigt som du är strukturerad och analytisk i dina arbetsmetoder. Att vara säljdriven är en naturlig del av din personlighet, och din närvaro skapar en inspirerande atmosfär för dina kollegor. Din kommunikativa tydlighet gör det enkelt att samarbeta och driva projekt i måltillsammans med andra. Som den målinriktade person du är står resultatet alltid i fokus. Du trivs i en miljö med ständig förändring där din flexibilitet kommer till sin rätt.

Krav:
• Flerårig erfarenhet i liknande roll
• Flerårig erfarenhet av personalansvar
• Tidigare budgetansvar
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Meriterande:
• Relevant eftergymnasial utbildning
• Erfarenhet av att ha jobbat med varumärkesutveckling
• Branschspecifik erfarenhet


Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.


Varmt välkommen med din ansökan
Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Markus på markus@effektiv.se


Sökord
Fotboll, allsvenskan, idrott, marknad, chef

Ansök nu

Chaufförer på deltid

Budbilsförare
Läs mer Mar 26
Är du student eller har en annan huvudsakligsysselsättning på minst 50%? Då kan du va den vi söker för ett nytt spännande uppdrag som chaufför! Är du en person som gillar att köra bil, besitter ett bra lokalsinne och har en service känsla av rang, då är detta jobbet för dig! Varmt välkommen med din ansökan!

Vad erbjuder rollen?
Som B-chaufför hos vår kund kommer du att vara ansiktet utåt och leverera matkassar till kunder runt om i Göteborg. Du kommer påbörja din arbetsdag med att packa din bil och kolla din körning innan du ger dig ut för dagens äventyr. Du som söker bör tycka om fysiskt arbete då rollen innefattar tunga lyft men också en hel del gång i trappor. För att passa i rollen krävs det att du har ett B-körkort och har en vana av att köra runt i trafiken i Göteborg.

Vem är du?
Vi söker dig som idag studerar eller har minst en annan huvudsakligsysselsättning på minst 50% och kan arbeta 2-3 pass i veckan. Har du tidigare erfarenhet som B-chaufför eller liknande? Nice! Men om du bara är en glädjespridare som älskar att köra bil är det också okej! Du älskar ett högt tempo och att jobba självständigt, samtidigt som du brinner för att ge våra kunder en grym upplevelse.
För denna roll är svenska ett krav i tal och skrift för att kunna kommunicera med kunder, och om du är en hejare på datorer så är det också ett plus. Även om du vanligtvis är ute och kör på egenhand är det viktigt för oss att du är en teamplayer och sprider glädje till dina kollegor.

Krav:
- Svenska i tal och skrift
- Van vid fysiskt arbete
- Körkort och van vid att köra bil


Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Vi har en sportslig attityd mot våra konsulter och erbjuder schyssta villkor samt kollektivavtal. Vi vill ge de bästa förutsättningarna till dig som blir en del av Team Effektiv. Detta har lett till att Effektiv är en attraktiv arbetsgivare, vilket våra konsultundersökningar och våra utmärkelser Årets Rekryteringsföretag samt Årets Karriärföretag är ett bevis på. Företagets värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

För den här tjänsten kommer du inledningsvis att vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget med chans till förlängning/övertag av kund.


Varmt välkommen med din ansökan
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Lina på Lina.karlsson@effektiv.se

Ansök nu