Göteborg: Handledare på Maträtt Rannebergen

Hitta ansökningsinfo om jobbet Handledare på Maträtt Rannebergen i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-22 // Varaktighet: Heltid

Maträttsbutiker som gör skillnad - på riktigt.

MatRätt är en social supermarket som säljer matsvinn, erbjuder arbetsträning och bekämpar matfattigdom. Alla är välkomna att handla hos oss, men vi finns framför allt till för våra medlemmar med låg inkomst som har svårt att få pengarna att räcka till i vanliga livsmedelsbutiker. Som medlem får man köpa varor till en tredjedel eller mindre av vanligt butikspris. MatRätt gör gott för både människa och miljö! Idag har vi två, snart tre MatRättsbutiker, 

 

Vill du vara med som en viktig del i vårt arbete?

 

Nu söker vi en handledare till nya MatRätt på Rannebergen!

Som handledare arbetar du med deltagare såväl enskilt som i grupp. Arbetet följer en grundläggande metodik där kunskaper, färdigheter, vilja, motivation och styrkor tas till vara för att hitta varje persons unika nästa steg mot arbetsmarknaden. I ditt arbete ingår bland annat att aktivt coacha och stötta våra deltagare i att söka jobb som matchar var persons kompetens och förutsättningar genom att exempelvis hjälpa till med att skriva CV, stötta i den digitala ansökningsprocessen, intervjuträning med mera. 

 

Arbetsuppgifter

·         Planera, handleda och följa upp arbetsträning enligt framtagen metod för MatRätt

·         Tillsammans med deltagare upprätta och följa upp individuella genomförandeplaner 

·         Teckna avtal med uppdragsgivare samt kvalitetssäkra uppdrag 

·         Delta i drift och utveckling av verksamheten 

·         Marknadsföring av vår arbetsträning gentemot intressenter

·         Ordna studiebesök 

 

Vi söker dig som: 

Vill vara en viktig spelare i utvecklingen av vår verksamhet! För att lyckas med uppdraget som handledare tror vi att du är en erfaren, trygg, engagerad och driven person som orädd tar dig an utmaningar. Tjänsten innebär många kontaktytor så du behöver trivas med att möta nya människor och skapa relationer. Du har förståelse för människors olika förutsättningar och har god nytta av ett coachande förhållningssätt, en bra dos med tålamod och god förmåga att vara tydlig och pedagogisk i din kommunikation. Vi tror också att du trivs med att planera och följa upp ditt arbete på ett strukturerat sätt och trivs med att arbeta i en föränderlig miljö. 

 

Vill att du har

·         Relevant utbildning och/eller erfarenhet av integrationsarbete på arbetsmarknaden. 

·         Erfarenhet av dokumentation och uppföljning 

·         Erfarenhet av metodarbete i utvecklande och lärande syfte

·         Mycket goda kunskaper i svenska språket, med tanke på dokumentationsarbete 

·         Utbildning i och erfarenhet av coachande eller motiverande samtal (MI) 

 
Det är meriterande om du även har  

·         Arbetat i en ledande roll

·         Kunskap om metoden Supported Employment 

·         Tidigare anställning eller uppdrag inom myndighet eller kommun.

 

Bra att veta:
Befattning: Handledare
Placering i organisationen: MatRätt Rannebergen Göteborg

Rapporterar till: Butikschef. 
Omfattning: 100 %                                                                                                                         

Kollektivavtal: Vi är anslutna till arbetsgivarorganisationen Fremia med avtal Hälsa, vård och övrig omsorg.
Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande sex månaders provanställning.
Tillträde: Så snart som möjligt enligt överenskommelse.

 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vill att du känner dig trygg med Räddningsmissionens värdegrund.  
Vi intervjuar löpande och välkomnar därför din ansökan så snart som möjligt!

 

Vår organisation är öppen för alla oavsett kön, ålder, sexuell läggning, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, funktionsnedsättning eller trosuppfattning. Det som förenar oss är att viljan arbeta utifrån organisationens riktning, värderingar och identitetsdrag. 


Förmåner i anställningen:

Vi vill att vår personal ska må bra! Som anställd hos oss erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag och kostnadsfritt externt personalstöd via telefon för både arbetsrelaterade och privata frågeställningar.

                                                                                                                                             

Inför anställning:

Vi efterfrågar minst två referenser samt begär utdrag ur belastnings- och misstankeregistret.                                                                                                                                                

Frågor kring tjänsten? 

 

Välkommen att maila Josefine Söderman för frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen. 

josefine.soderman@raddningsmissionen.se 

 

Varmt välkommen med din ansökan till Räddningsmissionen! 


Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån kristen värdegrund. Den kristna grunden är en drivkraft till att lindra människors nöd och ger inspiration till att främja ett rättfärdigt samhälle. Kyrkan och den kristna tron kan också bidra till att skapa positiv förändring i människors liv. Vår organisation genomsyras av ledord som samverkan, kreativitet, hopp och kvalitet.

Hos oss är du omgiven av mer än 240 engagerade medarbetare som arbetar inom en rad olika områden och verksamheter. Tillsammans strävar vi mot en gemensam vision: Ett värdigt liv för alla! I våra verksamheter finns också volontärer som genom sina olika kompetenser och personligheter bidrar med mervärden. Utöver medarbetare, volontärer och de 34 kristna församlingar i Göteborg med omnejd som är våra huvudmän, har vi även flera starka företagssamarbeten.

Tillsammans gör vi skillnad!

raddningsmissionen.se

Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Socionom

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Socionom.

Gryning söker behandlingssekreterare till Hagen i Kullavik

Läs mer Apr 26
Ägs av kommuner – drivs av engagemang! I över 20 år har Gryning erbjudit HVB- och öppenvård för barn, ungdomar och familjer, jour- och familjehem, beroendevård, lägenheter med stöd, insatser mot hedersrelaterat våld och förtryck samt LSS-boende. Vi erbjuder rådgivning och utbildning samt hjälper till med placeringar. Gryning ägs av kommunerna i Västra Götaland via de fyra kommunalförbunden.

Hagen behandlingshem ligger i Kullavik två mil söder om Göteborg och har två behandlings-avdelningar; Överhuset (7 platser för ungdomar 14-18år) och Nederhuset (6 platser för barn/ungdomar 9-14 år) med verksamhet dygnet runt.

Vi söker nu en behandlingssekreterare på föräldravikariat med schemalagd arbetstid t.o.m. sommaren 2025.

ARBETSUPPGIFTER
Vad innebär tjänsten?

Som behandlingssekreterare medverkar du i behandlingsplanering och utför kvalificerat utrednings- och behandlingsarbete under handledning. Du dokumenterar, har kontakt med uppdragsgivare, vårdnadshavare och skola samt andra viktiga personer i den unges nätverk.

Då omvårdnad och tillsyn är en del av arbetet är det viktigt att kunna samarbeta, vara lyhörd och flexibel. Att vara ett stöd för barnen i deras dagliga rutiner är även det en väsentlig del av arbetet.

KVALIFIKATIONER
Vem är du?

Vi söker dig som har en akademisk examen som t ex socionom, socialpedagog, beteendevetare eller annan motsvarande utbildning. Erfarenhet av arbete med barn i utsatta livssituationer samt en god kännedom om lagstiftning inom området är meriterande. Vi söker dig som kan arbeta självständigt och i team, är flexibel och strukturerad.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Körkort är ett krav då resor ingår i arbetet.

ÖVRIGT
Vi erbjuder

• En engagerad medarbetargrupp i en kreativ miljö
• Ett arbete där du är med och påverkar utvecklingen av verksamheten.
• En kultur som präglas av kunskap, kvalitet och delaktighet
• Friskvårdsbidrag

Vi ser fram emot din ansökan!

Urval och intervjuer kommer att ske löpande så välkommen med din ansökan redan idag.

Innan anställning hos oss görs utdrag ur misstanke- och belastningsregistret.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Gryning söker biträdande enhetschef till Sunnerö i Alingsås

Läs mer Apr 26
Ägs av kommuner – drivs av engagemang! I över 20 år har Gryning erbjudit HVB- och öppenvård för barn, ungdomar och familjer, jour- och familjehem, beroendevård, lägenheter med stöd, insatser mot hedersrelaterat våld och förtryck samt LSS-boende. Vi erbjuder rådgivning och utbildning samt hjälper till med placeringar. Gryning ägs av kommunerna i Västra Götaland via de fyra kommunalförbunden.

ARBETSUPPGIFTER
Vad innebär tjänsten?

Som biträdande enhetschef är du underställd enhetschefen och arbetsleder i dagliga frågor, operativt och administrativt. I rollen ingår hantering av personalärenden och schemauppgifter samt ett visst budgetansvar. Du ansvarar för att ge medarbetare förutsättningar att utföra sitt arbete. Metodhandledning av medarbetare och att driva olika utvecklingsarbeten är också något som ingår i rollen såsom externa och interna kontakter, samverkan med såväl myndigheter och uppdragsgivare samt kollegor inom Gryning. Du är en del av enhetens ledningsgrupp där vi erbjuder utveckling i funktion som person. Fokus i ditt uppdrag är övergripande ansvar i behandlingsarbetet, bemanning samt utveckling av medarbetare.

KVALIFIKATIONER
Vem är du?

Du har akademisk examen, förmodligen som socionom, socialpedagog, beteendevetare eller annan relevant utbildning och arbetslivserfarenhet inom socialtjänst och/eller institutionsvård. Vi söker en tydlig ledare som vill driva en verksamhet som ger människor möjlighet att växa med professionellt stöd. Tidigare ledarerfarenhet är meriterande.

Vi söker Dig som har god samarbetsförmåga och är lyhörd i mötet med andra människor. För att passa för den här tjänsten krävs tydlig kommunikation och styrka att kunna inspirera till engagemang och delaktighet. Du arbetar strukturerat med planer, mål och uppföljning samt har förmåga att se större sammanhang. Viktigt är även att du är utvecklingsinriktad och intresserad av att driva frågor för att ständigt förbättra verksamheten.

Då resor ingår i arbetet är det ett krav att du har körkort. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi erbjuder

• Kontinuerlig chefsutveckling
• En engagerad och utvecklande ledningsgrupp
• En engagerad arbetsgrupp i en kreativ miljö
• Ett arbete där du är med och påverkar utvecklingen av verksamheten
• En kultur som präglas av kunskap, kvalitet och delaktighet
• Handledning, kompetensutveckling och olika former av medarbetardialoger
• Friskvårdsbidrag

Vi ser fram emot din ansökan!

Urval och intervjuande sker löpande så välkommen med din ansökan redan i dag.

Innan anställning görs utdrag ur misstanke- och belastningsregistret.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Semestervikariat som jourledare på Trygghetsjouren

Läs mer Apr 9
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10?000 kollegor vill vara med och göra det möjligt –?i både handling och bemötande. ?

Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss.?Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!?

ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi jourledare till semestervikariat!
Trygghetsjouren är en larmcentral som tar emot samtal från trygghetstelefoner i hemmet, cirka 10 000 trygghetstelefoner är anslutna. Tillsyn utförs också via trygghetskamera. I Trygghetsjourens uppdrag ingår att arbetsleda och ge råd och stöd för medarbetare i Göteborgs stad på jourtid samt att ge akuta bistånd enligt Socialtjänstlagen.

Trygghetsjouren tillhör Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen men har avtal med Förvaltningen för funktionsstöd och flera kranskommuner om att tillhandahålla tjänster enligt ovan. Målgruppen för vår verksamhet är äldre personer samt personer med psykiska och/eller fysiska funktionsnedsättningar.

Trygghetsjourens mål är att ge trygghet i hemmet utifrån den enskildes behov och önskningar och vi ställer höga krav på att vårt arbete utförs med kvalité. Vi är cirka 45 medarbetare som arbetar som tekniker, larmoperatörer, chefer och jourledare.

Som jourledare har du varierande arbetsuppgifter. Du tar emot larm, gör tillsyn via kamera, akut biståndsbedömning och arbetsledning. I arbetsuppgifterna ingår dokumentation och administrativa uppgifter.

Välkommen att bli del av ett engagerat team. Tillsammans skapar vi världens bästa stad för ett långt och värdigt liv.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är socionom eller har likvärdig utbildning. Studerande på socionomprogrammet med erfarenhet från vård och omsorg ser vi gärna också som sökande. Erfarenhet av myndighetsutövning samt arbetsledning är meriterande.

Du har goda kunskaper om gällande lagstiftning (SoL, LSS, HSL, arbetsrätt), datorvana samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är bra på struktur och planering och du kan hantera krav från omgivningen utan att tappa fokus på uppdraget.

Vi söker dig som vågar ta beslut men är ödmjuk nog att rådgöra med en kollega. Du behöver tycka om att möta nya situationer där din problemlösningsförmåga ställs på prov. I larmmottagningen krävs att du trivs med samt är duktig på att arbeta i ett högt tempo.

I urval till intervjuer kommer vi att prioritera dig som kan jobba hela semesterperioden.

I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete.

ÖVRIGT
Urval sker löpande under ansökningsperioden.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Undantag är om du har skyddade personuppgifter då ska du inte skicka in din ansökan här. Kontakta istället rekryterande chef för att lämna in din ansökan på annat sätt. Du hittar kontaktuppgifterna i annonsen. Tänk också på att inte ange referenser med skyddad identitet i din ansökan.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Socialsekreterare till Unga Vuxna i Nordost

Läs mer Apr 29
Nytt
Socialförvaltningen Nordost arbetar för att ge invånare i nordöstra Göteborg en likvärdig och effektiv välfärd med möjlighet att leva trygga och självständiga liv. Förvaltningen ger stöd till individer och familjer enligt Socialtjänstlagen. Vi erbjuder också aktiviteter och mötesplatser som kan ge barn och ungdomar en meningsfull fritid. Dessutom arbetar förvaltningen aktivt med krisstöd, trygghetsfrågor, föreningsliv, folkhälsa samt kontakter med invånare och civilsamhälle.
Välkommen till en levande förvaltning i ett dynamiskt stadsområde - här jobbar vi för gemenskap och öppenhet med fokus på dem vi är till för!

ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi en socialsekreterare till vår unga vuxna grupp då en av våra medarbetare går till ett annat uppdrag.

Vuxenenheten 3 är en utredningsenhet inom socialförvaltningen Nordosts myndighetsutövning. Enheten präglas av humor och samarbetsvilja samt en önskan om att göra skillnad för varje individ. Enheten består av två grupper; en unga vuxna grupp (18-25) och en vuxengrupp (26 +) samt tre arbetsledare. Unga Vuxna gruppen består av 11 socialsekreterare och två arbetsledare. I unga vuxna gruppen ingår även socialsekreterare som arbetar riktat mot kriminalitet inom Team SIG. Som ny socialsekreterare på enheten får du ta del av ett introduktionsprogram och du kommer att få en egen mentor som stöttar under det första året.

Enheten har sedan april 2023 ett samlat ansvar för myndighetsutövning avseende unga vuxna personer i hela Nordost. I ditt dagliga arbete som socialsekreterare i unga vuxna gruppen kommer du att utreda ansökningar och följa upp insatser utifrån socialtjänstlagen (SoL), lagen med särskilda bestämmelser om vård av unga (LVU) och utifrån lagen om vård av missbrukare i vissa fall (LVM).

Socialförvaltningen Nordost har fem vuxenenheter som arbetar med personer från 18 år. Vi har en mottagningsenhet som tar emot och fördelar ärenden till de andra utredningsenheterna, där Vuxenenheten 3 ingår. Därutöver har vi en enhet med utförarresurser av olika slag. Utgångspunkten för oss alla är socialtjänstlagen samt de politiskt fastställda målen.

Arbetet präglas av intensiv samverkan med de andra enheterna inom socialförvaltningen men även med externa parter såsom Polis och sjukvård. Du arbetar aktivt med varje individ genom förändringsledning, upprättar en plan och stöttar individen i att genomföra denna. Stödet kan se olika ut beroende på behov av insats. Arbetet innebär myndighetsutövning med krav på rättssäkerhet, gemensamt förhållningssätt och likvärdiga bedömningar.

Självklart erbjuds kontinuerlig metodhandledning av 1:e socialsekreterare där den egna grupperingen är en viktig del samt extern processhandledning. Arbetsplatsen präglas av ett gott arbetsklimat, gedigen erfarenhet och kompetens samt hjälpsamhet mot varandra. Möjlighet till hemarbete finns.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom. Det är av stor vikt att du är förtrogen med de lagstiftningar och övriga bestämmelser som styr verksamheten. Du inser vikten av en rättssäker handläggning och förstår vad det innebär i praktiken. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning med LVU och LVM, med utredningar, bedömningar och verkställande av beslut.

För att passa in i rollen är det av stor vikt att du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens/kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande. Vidare så behöver du ha lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar.

För att axla uppdraget är det av stor vikt att du kan arbeta effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Du skiljer på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Stadsområdet har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling, förnyelse och expansion sker inom många områden. Stadsområdets struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt. Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Nordost ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?

Ansök nu

Utförare till kommunala aktivitetsansvaret och Ung extra

Läs mer Apr 23
Socialförvaltningen Hisingen är en del av socialtjänsten i Göteborgs Stad. Vi är en av fyra socialförvaltningar. Vi arbetar målmedvetet för att skapa en bättre vardag för invånarna på Hisingen.
Vi erbjuder stöd inom individ- och familjeomsorg, socialjour, hjälp vid missbruk och i integrationsfrågor. Vi arbetar även med fritidsverksamhet samt förebyggande arbete kring till exempel folkhälsoarbete, samhällsplanering, lokalt trygghetsarbete och integrationsfrågor.
Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete där vi alla tillsammans utvecklar socialförvaltningen Hisingen där "vi är ett starkare ord än jag". Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Ung Hisingen är en enhet som arbetar med unga från 10-25 år och på enheten finns funktionerna kommunala aktivitetsansvaret (KAA), ungdomsbehandlare och fältsekreterare. På enheten finns även två metodhandledare och en enhetschef, totalt är vi 21 medarbetare. Vi söker nu dig som vill arbeta med KAA och Ung Extra.

Kommunala aktivitetsansvaret (KAA)
KAA innebär att kommunen enligt Skollagen (kap 29 §9) har en skyldighet att kontakta och regelbundet följa upp ungdomar i åldrarna 16 tom 19 år som inte går på gymnasiet, eller som inte uppnått gymnasieexamen när de slutade. I Göteborg sker arbetet med KAA i ett samarbete mellan utbildningsförvaltningen/UBF och socialförvaltningarna/SF. Du kan läsa mer om KAA på Kommunalt aktivitetsansvar - Göteborgs Stad (goteborg.se)

Genom att KAA har samorganiserats mellan SF och UBF har kommunen valt att se KAA som en del av det preventiva och aktiva sociala arbetet som bedrivs i kommunen.
SF KAA skall arbeta operativt tillsammans med handläggare från UBF, främst med unga inom målgruppen KAA som befinner sig längre ifrån studier eller annan sysselsättning och kan vara i risk att fastna i långvarigt utanförskap. Det behövs då skapas en relation och allians med den unge och ibland även dess föräldrar för att kunna arbeta motiverande. Att ta emot stöd från KAA är frivilligt.
Vid behov kartläggs ungdomars livssituation med utgångspunkt i studieavbrottet, skydds- och riskfaktorer identifieras, samt vilket behov av stöd till sysselsättning och/eller annat stöd som finns. Ungdomen lotsas sedan vidare exempelvis till någon befintlig verksamhet för sysselsättning och /eller till annan aktör för stöd inom eller utanför socialtjänsten. Vid behov samverkar KAA med dessa aktörer.

Ung Extra:
Ung Extra (före detta Ung Helg) är betald praktik inom Göteborg Stads verksamheter för unga i åldrarna 16 till 20 år. I tjänsten ingår nätverkande, att ha arbetsgivarkontakter och att skapa arbetstillfällen för de unga, samt att utveckla verksamhet tillsammans med arbetsgivare inom ramen för Ung Extra. Inom uppdraget ingår även rekrytering och matchning av unga, administration, stöd och vägledning, arbetsledning och kontinuerlig uppföljning, samt råd & stöd-samtal kring sysselsättning, studier och arbete.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleutbildning på minst tre år inom socialt arbete. Erfarenhet av att arbeta med unga, arbetsmarknadsåtgärder och god kännedom om socialtjänstens processer är meriterande. Som person är du ansvarstagande, flexibel, kommunikativ, strukturerad och gillar att arbeta i samverkan med andra.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Giltigt utdrag ur belastningsregistret ska uppvisas för arbetsgivaren inför erbjudande om anställning.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Ideella Fören Göteborgs Räddningsmission Med Fir

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Ideella Fören Göteborgs Räddningsmission Med Fir .

Grundskollärare år 7-9 svenska/sva i kombination med idrott Tynnered

Ämneslärare, 7-9
Läs mer Apr 10
Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån en kristen värdegrund. Vi tror att möten i ögonhöjd skapar rum för förändring och överbryggar utanförskap. Nu söker vi dig som vill jobba tillsammans med oss mot vår

vision; ett värdigt liv för alla!

 

Om communityskolan
Communityskolan Tynnered öppnade i augusti 2021 och  är en 7-9 skola med ca 130 elever.
Communityskolan har ett starkt fokus på lärande,kunskap och bildning. Ett av skolans viktigaste uppdrag är att öppna upp världen för eleverna. Oavsett om det handlar om hur ett öga fungerar, hur första världskriget startade eller hur man sätter den perfekta bröddegen - skola handlar först och främst om lärande, kunskap och bildning. Därför letar vi noggrant efter lärare och medarbetare som älskar sina ämnen och älskar sina elever.
 
Communityskolan är mer än en skola, det är ett nav för att ta tillvara och förstärka närområdets resurser. Genom Räddningsmissionens nätverk har vi starka samarbetspartners, företag, föreningar och offentliga aktörer. Skolans lokaler används även efter skoltid på kvällar och helger till aktiviteter som studiestöd, musikverksamhet, mentorskap, och föreningsaktiviteter. Vi kallar det arbetet för Communityarbete och de organiseras och styrs av communityansvariga
 
 
Räddningsmissionen har kompetens och erfarenhet av att leda arbete med trygga och tydliga ramar i en föränderlig värld och i osäkra situationer. Communityskolan Tynnered har ett kontinuerligt arbete för att främja studiero och trygghet och arbetar inom metoden PALS.

Räddningsmissionen har under flera år gett stöd till skolor genom bland annat läxhjälp, scoutverksamhet, samt olika typer av stöd till familjer och barn t.ex. i Biskopsgården, Lövgärdet och Tynnered. Att lyssna till barn och föräldrars drömmar om framtiden och förändring har gett oss lärdomar i hur vi ska utveckla vår egen skola.
 
Skolan är ickekonfessionell, dvs har ingen religiös inriktning.

 

 

Om tjänsten

Som lärare är ditt viktigaste uppdrag att undervisa, men vi ser att du behöver ha ett engagemang och intresse för att arbeta med nya former för att nå vårdnadshavare och vara en del i att utveckla Communityarbetet i området Tynnered.

Förutom att undervisa ingår det att vara del i ett arbetslag med de gemensamma arbetsuppgifterna samt vara klassföreståndare. 

 

 

Vi söker dig som... 

* Har behörighet i svenska/svenska som andraspråk i kombination med idrott och hälsa, spanska eller musik åk 7-9.

* Besjälas av Communityskolans vision att fler barn får en bra start i livet.

* Är trygg i dig själv och delar Räddningsmissionens värderingar.

* Brinner för lärande,kunskap och pedagogik, och för att fler barn ska få tillträde till fler sammanhang.

* Har ett genuint intresse för att lära ut din ämneskunskap, är en tydlig ledare och har en förmåga att skapa lugn i klassrummet.

* Arbetar på både individ och gruppnivå för en positiv utveckling och har erfarenhet att möta elever från olika bakgrund och sammanhang.
* Har en nybyggaranda där du vill vara med och bygga upp strukturer och rutiner som är hållbara över tid.


Vi ser gärna att du har några års lärarerfarenhet och är trygg i din lärarroll.

 

Vår organisation är öppen för alla oavsett kön, ålder, sexuell läggning, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, funktionsnedsättning eller trosuppfattning. Det som förenar oss är att viljan arbeta utifrån organisationens riktning, värderingar och identitetsdrag. 
  

 

Bra att veta
Befattning: Lärare åk 7-9 i svenska/SVA i kombination med idrott och hälsa, spanska eller musik
Placering i organisationen: Communityskolan Tynnered 
Omfattning: 100%

Anställningsform: Tillsvidare, start med sex månaders provanställning. 
Tillträde: 8 Augusti 2024
Kollektivavtal:Vi följer Fremias kollektivavtal Förskolor, skolor och fristående skolor. 
 

Förmåner i anställningen

Vi vill att vår personal ska må bra! Som anställd hos oss erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag och psykosocialt personalstöd via telefon. Du kommer till en arbetsplats med låga trösklar och ett varmt klimat. För oss är “möten i ögonhöjd” ett viktigt riktmärke i såväl mötet med målgruppen som mellan medarbetarna. 
 
Inför din anställning
Vi intervjuar löpande och välkomnar därför din ansökan så snart som möjligt! 
Inför anställning tar vi referenser samt begär utdrag ur belastnings- och misstankeregistret. 
 
Har du frågor kring tjänsten? 
Välkommen att kontakta rektor Ingrid Lindblad:

ingrid.lindblad@communityskolan.se

 
Varmt välkommen med din ansökan!  
 
Vi undanbeder oss erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag i denna rekrytering. 
 

 

 


Communityskolan Tynnered drivs av RM Bildning AB, som är icke-vinstdrivande och helägt av den ideella föreningen Räddningsmissionen.
www.communityskolan.se

Räddningsmissionen är en idéburen, icke vinstdrivande organisation som startades 1952. Räddningsmissionen har i dagsläget 240 medarbetare och ca: 300 volontärer samt ett stort nätverk med samverkansaktörer.
Vi är en barnrättsorganisation som arbetar brett med socialt arbete. Vi arbetar med barns rätt till likvärdig utbildning genom att stödja skolor i områden med tuffa utmaningar, med t.ex. läxhjälp och stöd till familjer.
www.raddningsmissionen.se

Ansök nu

Specialpedagog till Communityskolan Gårdsten

Specialpedagog
Läs mer Apr 10
Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån en kristen värdegrund. Vi tror att möten i ögonhöjd skapar rum för förändring och överbryggar utanförskap. Nu söker vi dig som vill jobba tillsammans med oss mot vår vision; ett värdigt liv för alla!
 
Om Communityskolan
Räddningsmissionen öppnade Communityskolan Gårdsten i januari 2023 och har ca 300 elever i årskurs F-9.  Skolan har ett starkt fokus på lärande, kunskap och bildning samt genomsyras av värme, studiero, elevfokus och mycket höga skolresultat. Ett av skolans viktigaste uppdrag är att öppna upp världen för eleverna. Oavsett om det handlar om hur ett öga fungerar, hur första världskriget startade eller hur man sätter den perfekta bröddegen. Därför letar vi noggrant efter lärare och medarbetare som älskar sina ämnen och älskar sina elever.
 
Communityskolan är mer än en skola, det är ett nav för att ta tillvara och förstärka närområdets resurser. Genom Räddningsmissionens nätverk har vi starka samarbetspartners, företag, föreningar och offentliga aktörer. Skolans lokaler används även efter skoltid på kvällar och helger till aktiviteter som studiestöd, musikverksamhet, mentorskap, och föreningsaktiviteter. Vi kallar det arbetet för Communityarbete.
Arbetsuppgifter
Som specialpedagog på Communityskolan arbetar du i nära samverkan med elevhälsan samt med ämneslärare och mentorer för att stödja eleverna i sin utveckling och i sitt lärande. Du identifierar, analyserar och deltar i arbetet med att undanröja hinder och orsaker till svårigheter i undervisning och lärandemiljöer och verkar för att skapa och utveckla goda lärmiljöer för alla elever. 
I arbetsuppgifter ingår även att:
• utföra observationer och pedagogiska utredningar som en del i arbetet med att ta fram åtgärdsprogram
• göra pedagogiska kartläggningar/utredningar på individ- och organisationsnivå såsom tex screeningtest i svenska
• vara rådgivare i pedagogiska frågor för kollegor, andra berörda yrkesutövare samt föräldrar
• ansvara för skolans kompensatoriska hjälpmedel. 
 

Vi söker dig som... 
• Besjälas av Communityskolans vision att fler barn får en bra start i livet
• Är trygg i dig själv och delar Räddningsmissionens värderingar
• Brinner för lärande, kunskap och pedagogik, och för att fler barn ska få tillträde till fler sammanhang
• Är en tydlig ledare och har en förmåga att skapa lugn
• Arbetar på både individ och gruppnivå för en positiv utveckling

Vi vill att du
• Är behörig specialpedagog
• Har erfarenhet att möta elever från olika bakgrund och sammanhang
• Vi ser gärna att du har några års erfarenhet och är trygg i din roll



 Vår organisation är öppen för alla oavsett kön, ålder, sexuell läggning, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, funktionsnedsättning eller trosuppfattning. Det som förenar oss är att viljan arbeta utifrån organisationens riktning, värderingar och identitetsdrag. 
 

Förmåner i anställningen  
Vi vill att vår personal ska må bra! Som anställd hos oss erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag och psykosocialt personalstöd via telefon. Du kommer till en arbetsplats med låga trösklar och ett varmt klimat. För oss är “möten i ögonhöjd” ett viktigt riktmärke i såväl mötet med målgruppen som mellan medarbetarna. 
 
Bra att veta
Befattning: Specialpedagog
Placering i organisationen: Communityskolan Gårdsten
Rapporterar till: Rektor
Omfattning: 60 %
Anställningsform: Tillsvidare, med sex månaders provanställning. 
Tillträde: Augusti 2024
Kollektivavtal: Vi följer Fremias kollektivavtal Förskolor, skolor och fristående skolor. 
Rekrytering: Inför anställning tar vi referenser samt begär utdrag ur belastnings- och misstankeregistret. 
 
Varmt välkommen med din ansökan! 
 
Mariam Sbihi, Biträdande Rektor på Communityskolan Gårdsten
 


Communityskolan Gårdsten drivs av RM Bildning AB, som är icke-vinstdrivande och helägt av den ideella föreningen Räddningsmissionen.
www.communityskolan.se

Räddningsmissionen är en idéburen, icke vinstdrivande organisation som startades 1952. Räddningsmissionen har i dagsläget 240 medarbetare och ca: 300 volontärer samt ett stort nätverk med samverkansaktörer.
Vi är en barnrättsorganisation som arbetar brett med socialt arbete. Vi arbetar med barns rätt till likvärdig utbildning genom att stödja skolor i områden med tuffa utmaningar, med t.ex. läxhjälp och stöd till familjer.
www.raddningsmissionen.se

Ansök nu

Familjestödjare till Solrosen i Göteborg

Socionom
Läs mer Apr 10
Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån en kristen värdegrund. Vår organisationsidé är möten i ögonhöjd som skapar rum för förändring och överbryggar utanförskap. Nu söker vi dig som vill jobba tillsammans med oss mot vår vision; ett värdigt liv för alla!
 
Om tjänsten 
Nu söker vi en ny familjestödjare till vårt team i Solrosen i Göteborg! Solrosen riktar sig till barn och ungdomar som har en familjemedlem, eller annan nära anhörig, som är i fängelse eller på annat sätt är/eller har varit frihetsberövad.
 
Solrosen arbetar utifrån FN:s barnkonvention med utgångspunkt i artikel 3 om barns bästa. Verksamheten erbjuder en trygg plats där barn och ungdomar kan få möjlighet att sätta ord på vad man känner och tänker om att ha en frihetsberövad familjemedlem. Solrosen erbjuder även stöd till barnens vårdnadshavare och andra vuxna runt barnet. Stödet ges både individuellt och/eller i grupp och kan innebära både korta och längre kontakter. Utöver detta erbjuder verksamheten en öppen mötesplats samt läger och andra lov-aktiviteter. Mer info om Solrosen hittar du här: www.raddningsmissionen.se/solrosen

 
Som medarbetare i Solrosen är du en ambassadör för din verksamhet och för Räddningsmissionen och är med och formar verksamhetens utveckling och framtid. Du kommer att jobba nära ytterligare en familjestödjare. Du har även gemensam handledning tillsammans med fler kollegor i Solrosen i Göteborg.

Arbetsuppgifter

Som familjestödjare har du ett varierande arbete. Du kommer bland annat att:
• arbetar med barn individuellt och i grupp
• ha föräldrasamtal och hålla i anhöriggrupper
• samverka med andra, såsom informera och handleda socialtjänst eller nätverka med andra aktörer.
• vara med och tillsammans med kollegor driva opinionsfrågor inom området
• arbeta uppsökande på anstalter och häkten med att ge information om Solrosens verksamhet och erbjuda föräldrastödjande samtal

I din roll kan det även förekomma vissa kvalificerade administrativa arbetsuppgifter, som tex ansökningar och återrapporteringar.
 
Vi söker dig som... 
Är en trygg och självständig person som är van att driva utvecklingen framåt i ditt arbete. Du behöver ha en god förmåga att kommunicera och att skapa förtroende hos de vi finns till för, samverkanspartners och kollegor. För att lyckas bra i rollen är det även viktigt att du är en god lyssnare och har humor! Det är även viktigt att du trivs med varierande arbetsuppgifter i en dynamisk organisation, och att du inte räds att tala inför människor. 
 
Vi vill att du...
• Är socionom, eller har annan likvärdig utbildning, inom beteendevetenskapliga och/eller pedagogiska området.
• Har minst fem års arbetslivserfarenhet
• Har minst två års arbete med barn och/eller unga i utsatta livssituationer alternativt arbete med föräldrastöd
• Tidigare har arbetat med stödjande samtal
• Har en förmåga att uttrycka och formulera dig i tal och skrift
• Har B-körkort till manuell bil

Det är meriterande om du även har  
• kännedom och engagemang kring barns rättigheter
• har en steg 1 utbildning eller motsvarande
• erfarenhet av samarbete med myndigheter eller andra professionella samarbetspartners. 

 Vi tar stor hänsyn till personliga egenskaper och vill att du delar vår värdegrund. 

Förmåner i anställningen  
Vi vill att vår personal ska må bra! Som anställd hos oss erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag och psykosocialt personalstöd via telefon. Du kommer till en arbetsplats med låga trösklar och ett varmt klimat. För oss är “möten i ögonhöjd” ett viktigt riktmärke i såväl mötet med målgruppen som mellan medarbetarna.
 
Vår organisation är öppen för alla oavsett kön, ålder, sexuell läggning, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, funktionsnedsättning eller trosuppfattning. Det som förenar oss är att viljan arbeta utifrån organisationens riktning, värderingar och identitetsdrag. 
  
Bra att veta
Befattning: Familjestödjare
Arbetsställe: Göteborg
Rapporterar till: Verksamhetschef
Omfattning: 100 % 
Anställningsform: Tillsvidare med start 6 månaders provanställning
Tillträde: 1 September 2024
Arbetstid: Främst dagtid, men viss kvällsarbete förekommer.
Kollektivavtal: Vi är anslutna till arbetsgivarorganisationen Fremia och tillämpar kollektivavtal Hälsa, vård och övrig omsorg.
Rekrytering: Inför anställning tar vi referenser samt begär utdrag ur belastnings- och misstankeregistret.




Varmt välkommen med din ansökan!
Madeleine Forsén,


Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån kristen värdegrund. Den kristna grunden är en drivkraft till att lindra människors nöd och ger inspiration till att främja ett rättfärdigt samhälle. Kyrkan och den kristna tron kan också bidra till att skapa positiv förändring i människors liv. Vår organisation genomsyras av ledord som samverkan, kreativitet, hopp och kvalitet.

Hos oss är du omgiven av mer än 240 engagerade medarbetare som arbetar inom en rad olika områden och verksamheter. Tillsammans strävar vi mot en gemensam vision: Ett värdigt liv för alla! I våra verksamheter finns också volontärer som genom sina olika kompetenser och personligheter bidrar med mervärden. Utöver medarbetare, volontärer och de 33 kristna församlingar i Göteborg med omnejd som är våra huvudmän, har vi även flera starka företagssamarbeten.

Tillsammans gör vi skillnad!

Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Ansök nu

Vikarierande Behandlingsassistent till Boende Vasa

Behandlingsassistent/Socialpedagog
Läs mer Mar 27
Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån en kristen värdegrund. Vi tror att möten i ögonhöjd skapar rum för förändring och överbryggar utanförskap. Nu söker vi dig som vill jobba som vikarierande behandlingsassistent på Boende Vasa tillsammans med oss mot vår vision; ett värdigt liv för alla! 

 
Om verksamheten

Boende Vasa ligger mitt i Vasastan och är ett kortsiktigt kollektivt boende med 20 platser för män och kvinnor med samsjuklighetsproblematik. Ett hemlikt boende med bemanning dygnet runt där vi stöttar och motiverar de som bor hos oss till ett självständigt och drogfritt liv. På Boende Vasa jobbar vi med lågaffektivt bemötande.


Arbetsuppgifter 
Som behandlingsassistent arbetar du stödjande och motiverande i den boendes olika processer mot ett så självständigt liv som möjligt. I arbetsuppgifterna ingår dokumentation, kartläggning av stödbehov, stödsamtal, ge stöd till sysselsättning och i vård-och myndighetskontakter. Du ger även stöd till att hantera ekonomi och den egna boendemiljön. Praktiska arbetsuppgifter så som viss matlagning och lättare in-och utflytt förekommer.

 
Vi söker dig som? 

Tillsammans med dina kollegor är du med och skapar en trygg boendemiljö där alla känner sig sedda och får stöttning i sina behov. Du har ett stort engagemang för målgruppen samtidigt som du kan dra gränser och förmedla dessa på ett professionellt sätt. Då visst ensamarbete förekommer, så som sovande jour, är det viktigt att du känner dig trygg med det, likaså att du har kompetens kring hur du arbetar för att motverka hot- och våldssituationer.

 

Vi vill att du har

·        utbildning inom socialt arbete eller liknande 

·        erfarenhet av att arbeta med personer med samsjuklighetsproblematik, missbruk och psykisk ohälsa. 

·        utbildning och eller erfarenhet av att jobba utifrån metoden lågaffektivt bemötande.

·        B-körkort 

 

Det är meriterande om du även har erfarenhet av arbete på boende med liknande målgrupp.

 

 

Bra att veta 

Arbetstid: Schemalagd dagtid, kväll och sovande jour 
Omfattning:85%, 

Anställningsform: Vikariat ett år eller längre

Tillsättning: 1 juli eller enligt överenskommelse 

Kollektivavtal: Vi är anslutna till arbetsgivarorganisationen Fremia och tillämpar kollektivavtal Hälsa, vård och övrig omsorg.


 

Rekrytering

Inför anställning tar vi referenser samt begär utdrag ur belastnings- och misstankeregistret.

Vi tar stor hänsyn till personliga egenskaper och vill att du delar vår värdegrund. 

Vi intervjuar löpande och välkomnar därför din ansökan så snart som möjligt!

 

Välkommen att kontakta Benjamin Wolfbrandt, enhetschef vid frågor! 

 

Benjamin.Wolfbrandt@raddningsmissionen.se 

 

Varmt välkommen med din ansökan!


Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån kristen värdegrund. Vår organisation genomsyras av ledord som samverkan, kreativitet, hopp och kvalitet. Hos oss är du omgiven av mer än 240 engagerade medarbetare. Tillsammans strävar vi mot en gemensam vision: Ett värdigt liv för alla! I våra verksamheter finns också volontärer som genom sina olika kompetenser och personligheter bidrar med mervärden. Utöver medarbetare, volontärer och de 34 kristna församlingar i Göteborg med omnejd som är våra huvudmän, har vi även flera starka företagssamarbeten.

Tillsammans gör vi skillnad!

raddningsmissionen.se

Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Ansök nu

Sommarvikarier till MatRätts butiker

Butikssäljare, dagligvaror/Medarbetare, dagligvaror
Läs mer Feb 23
Om MatRätt
MatRätt är en social supermarket som säljer matsvinn; all mat som levereras till oss är donationer från olika grossister och företag. I vår öppnar vi en tredje MatRättsbutik och finns då i Flatås, Rannebergen och på Wieselgrensplatsen. Våra butiker erbjuder även arbetsträning och vill vara en arbetsplats där människor kan ta steg för att närma sig den ordinarie arbetsmarknaden. Alla är välkomna att handla hos oss, men vi finns framförallt till för våra medlemmar med låg inkomst som har svårt att få pengarna att räcka till i vanliga livsmedelsbutiker. Som medlem får man köpa varor till en tredjedel eller mindre av vanligt butikspris. MatRätt gör gott för både människa och miljö!

 

Nu söker vi butiksmedarbetare som vill arbeta i sommar! 

 

Om tjänsten 
Som medarbetare på MatRätt arbetar du tätt tillsammans med butiksteamet i syfte att göra Maträtt till en butik som på allra bästa sätt bidrar till värdiga liv. På vår arbetsplats är en arbetsdag aldrig den andra lik, mötet med kunderna är en stor del av arbetsdagen vilket skapar dynamik- vi är i ständig rörelse. Vi som jobbar här är en härlig blandning av ordinarie anställda, arbetstränande, ungdomsanställda och volontärer. För oss är målgruppen alltid nummer ett och vi brinner för det personliga mötet, som vi tror kan bidra till förändrade liv. Läs gärna mer om oss på www.raddningsmissionen.se/matratt 

 

Arbetsuppgifter



• kassaarbete

• varumottagning och lagerhantering

• upplockning/frontning av varor

• entrévärd som välkomna kunder till butiken

• hålla rent och snyggt i butiken under öppettid

• kundmötet -alltid ha en värdigt och respektfullt bemötande i ögonhöjd


 

Vi söker dig som... 

...brinner för möten i ögonhöjd och vill göra skillnad i samhället på ett praktiskt sätt. Du är serviceminded och tvekar inte att hugga i där det bäst behövs. Du sätter högt värde på ett gott bemötande, är trygg och har förmåga att härbärgera mötet med våra kunder, som lever i stundtals utsatta livsmiljöer. För att trivas hos oss tror vi att du ska vara en person som gillar högt tempo och varierande arbetsdagar där vi tillsammans är medskapare av verksamheten. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vill att du känner dig trygg med Räddningsmissionens värdegrund.  

 

Vill att du har




erfarenhet av arbete i butiksarbete




erfarenhet av kassaarbete



• kommunicerar väl på svenska i tal och skrift


 
Det är meriterande om du även har




Har godkänd och avslutad gymnasieutbildning




Har B-körkort               




Har god planeringsförmåga




Är flerspråkig




 

Bra att veta
Befattning: Butiksmedarbetare
Rapporterar till: Butikschef

Geografisk placering: Arbete i samtliga tre butiker kan förekomma.
Omfattning: Varierande
Anställningsform: Timanställning, 
Tillträde: Du behöver kunna arbeta veckorna 25- 33.

Rekrytering: Sker löpande. 

Inför anställning tar vi referenser samt begär utdrag ur belastnings- och misstankeregistret. 

Kollektivavtal:  Vi är anslutna till arbetsgivarorganisationen Fremia med avtal Hälsa, vård och övrig omsorg.

 

 Du kommer till en arbetsplats med låga trösklar och ett varmt klimat. För oss är “möten i ögonhöjd” ett viktigt riktmärke i såväl mötet med målgruppen som mellan medarbetarna. Vår organisation är öppen för alla oavsett kön, ålder, sexuell läggning, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, funktionsnedsättning eller trosuppfattning. Det som förenar oss är att viljan arbeta utifrån organisationens riktning, värderingar och identitetsdrag. 

 

Varmt välkommen med din ansökan!  


Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån kristen värdegrund. Den kristna grunden är en drivkraft till att lindra människors nöd och ger inspiration till att främja ett rättfärdigt samhälle. Kyrkan och den kristna tron kan också bidra till att skapa positiv förändring i människors liv. Vår organisation genomsyras av ledord som samverkan, kreativitet, hopp och kvalitet.

Hos oss är du omgiven av mer än 240 engagerade medarbetare som arbetar inom en rad olika områden och verksamheter. Tillsammans strävar vi mot en gemensam vision: Ett värdigt liv för alla! I våra verksamheter finns också volontärer som genom sina olika kompetenser och personligheter bidrar med mervärden. Utöver medarbetare, volontärer och de 34 kristna församlingar i Göteborg med omnejd som är våra huvudmän, har vi även flera starka företagssamarbeten.

Tillsammans gör vi skillnad!

raddningsmissionen.se

Ansök nu