Göteborg: Receptionist/Kontorsvärd till Sodexo kund i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Receptionist/Kontorsvärd till Sodexo kund i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-26 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara en del av något större?
Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo!

Vi söker nu en positiv och engagerad medarbetare till vår nya uppdrag i Göteborg. Att arbeta hos oss är varierande, utmanande och kräver stort personligt engagemang.

Du kommer att vara kundens ansikte utåt och ta emot besökare, hantera post, svara i telefon, göra beställningar samt andra arbetsuppgifter som är vanligt förekommande inom reception samt vara värd för hela kontoret då Sodexo ansvarar för reception/växel, konferensservice, kontorsservice, lokalvård m.m. Vi söker dig som är administrativt lagd och som gillar att arbeta med varierade uppgifter då tjänsten kan komma att utvecklas över tid. Du som söker tjänsten har en hög känsla för service och korrekt beteende gentemot kunder.

Din bakgrund bör vara inom reception och det är en fördel om du tidigare har arbetat i telefonväxel eftersom detta utgör en stor del av arbetsdagen. Vi arbetar flexibelt och arbetsuppgifterna kan vara varierande. Det är därför viktigt att du är prestigelös, öppen och nyfiken samt ser det som en självklar uppgift att skapa en god stämning på arbetsplatsen.

 Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av:


• Hantera växel och telefoni
• Ta emot och registrera besökare och kunder
• Hantera förfrågningar och beställningar per telefon, över disk och e-mail
• Sköta om konferenslokaler och bokningar
• Mötesrumsservice
• Hantera andra serviceförfrågningar

Kvalifikationer/Krav:


• Uttrycka dig väl i svenska och engelska i tal och skrift
• Goda kunskaper i växeltelefoni är meriterande
• Goda kunskaper i Officepaketet med inriktning excel och word

Personliga egenskaper:


• Du ska vara social och trivas med att vara en knytpunkt för de anställda
• Du ska ha ett genuint intresse för helhetslösningen kring service/möten
• Du ska känna det utvecklande att få lösa dagliga problem på egen hand och ständigt vilja göra varje dag bättre för de anställda på kontoret och externa gäster
• Du ska vara strukturerad och planerande
• Du har förmågan att lyssna, kommunicera och förstå kundens behov
• Du ska vara positiv och trivas med att arbeta i grupp och mot tydliga mål
• Du delar våra värderingar

 

Kvalifikationer: 


• Minst gymnasieutbildning eller motsvarande.
• Erfarenhet från servicebranschen 
• Ett starkt kund- och verksamhetsfokus 
• Vana av att arbeta administrativt och i system  
• Driv och målmedvetenhet

Om tjänsten 

Anställningen är tillsvidare med inledande provanställning from 1 maj 2024, på heltid, 40h/v, Dagtid mån-fre. 

Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av Martin Hollingsworth, martin.hollingsworth@sodexo.com. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Intervjuer kommer ske löpande och anställning kan därför komma att ske före sista ansökningsdatum.

Vad vi erbjuder

Utöver en spännande tjänst och härliga kollegor erbjuder vi dig bland annat: 


• Flexibel och dynamisk arbetsmiljö 
• Tillgång till löpande utbildning och utvecklingsprogram 
• Möjligheter att växa inom företaget
• Stort fokus på hälsa och säkerhet  
• Volontärarbete på betald arbetstid 

Mer om Sodexo och vilka vi är 


• Vårt syfte, hållbarhetsarbete och våra tjänster 
• Medarbetarsidorna Mitt Sodexo 

Redo att vara en del av något större? Ansök idag! 


Sodexokoncernen
Sodexo är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Vi utmärker oss genom vår hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster, FM-tjänster samt de medarbetarförmåner som erbjuds via Pluxee. Sodexokoncernen har offentliggjort att Pluxee, som idag är en del av koncernen, kommer att bli en separat koncern och börsnoteras i början av 2024. Vi bidrar till den ekonomiska, sociala och miljömässiga utvecklingen i de 45 länder där vi har verksamhet. Med omsorg servar våra 430 000 medarbetare miljontals människors dagliga behov och vi driver vår verksamhet på ett inkluderande, engagerande och ansvarstagande sätt. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag för ett bättre liv för alla.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Konferensvärd/Konferensvärdinna

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Konferensvärd/Konferensvärdinna.

Servis/konferensvärd till vikariat ???????

Läs mer Mar 1
TJÄNSTEN

FRAM är ett personalföretag med hjärta och passion för människor, som sätter gemenskap, glädje och personlig utveckling högst upp på listan. Vi drivs av att ständigt förbättras och utvecklas tillsammans med de som jobbar hos oss - och det är här du kommer in. Nu söker vi dig som är erfaren servitris/konferensvärd som tillsammans med oss vill utveckla restaurangen och konferensavdelningen i Mölndal.

Arbetsplatsen är ett stort internationellt företag med över 1000 anställda med en personalrestaurang som serverar ca 400 lunch om dagen, 10-70 affärslunch, frukost och ett stort antal konferenser. Utvecklingsviljan är hög och du kommer att vara med och lyfta servicenivå och kvalitet på konferenserna/bokningarna tillsammans med ansvariga på plats.

Vi ser gärna att du är kreativ i ditt arbete och hittar nya recept eller erbjudanden som du själv producera för att överträffa kunden / gästens förväntan. Ett stort intresse för bakning är meriterande. Du kommer med idéer och utveckling för hur vi hela tiden ska kunna göra upplevelsen så bra som möjlig för våra gäster. Du talar svenska och engelska flytande i skrift och tal.

Du kommer även att vara servisansvarig för företagets affärsluncher och middaga. Hos denna kund arbetas det prestigelöst och alla ska kunna hjälpa alla. Erfarenhet från restaurang är meriterande.

TRYGGT ARBETE, STABILA TIDER

Ett tryggt, stabilt jobb med helt förutsägbara arbetstider. Du jobbar varje dag 08.30-16.30 måndag till fredag. Lunchrast, ledig röda dagar, semester på sommaren. Och - det bästa av allt, inte en enda helg.

08.30-16.30 mån - fredag

Vikariat med möjlighet för förlängning

Lön enl överenskommelse

Start Juni

Mölndal, Göteborg



FRAM BEMANNING

På FRAM är vi helt övertygande om att restaurang är ett av världens roligaste jobb. Energin, kollegorna, de glada gästerna och att få jobba med mat och dryck tycker vi slår slöa kontorsarbeten och gråa administrativa jobb i alla avseenden. Att räkna ner tiden tills vi slutar är det få Frammare som känner igen sig i.

Vi är ett personligt bemanningsföretag som arbetar med hotell- och restaurangbranschen och ser på företag och personal lite annorlunda. Vi älskar våra medarbetare och brinner för restaurangbranschen.

Självklart medlemmar i Visita och anslutna till HRF:s kollektivavtal.

Sök nu, ansökningar tas emot löpande. Fyll i frågorna på ansökan på nästa sida och bifoga en bild på dig själv.

Ansök nu

Reception- & serviceansvarig till nysatsningen Leir Mat & Möten

Läs mer Feb 6
OM ARBETSGIVAREN

Carotte har sedan starten 1982 levererat catering och service i toppklass. Vi är numera en av Sveriges snabbast växande företagsgrupper inom Soft Facility Services med fokus på möten & upplevelser. Med nyskapande catering, restaurang, event, bemanning, kontorservice & lokalvård skapar vi attraktiva arbetsplatser och evenemang.
Idag består Carotte av tre bolag, Food & Event, Housekeeping och Staff. Tillsammans tar vi ett helhetsgrepp om allt som har med mat, möten och service att göra hos våra kunder. Carotte har kontor i Stockholm, Göteborg & Jönköping med kunder över hela Sverige.


OM KUNDEN

Alecta Fastigheter är det innovativa fastighetsbolaget, där hållbarhet och digitalisering är navet i verksamheten för att skapa framtidsvärden för både människor, verksamheter och platser. Under 2024 utvecklar och nyöppnar Alecta Fastigheter i toppmoderna kontorsfastighet Göteborg. Fastigheten genomgår nu omfattande renoveringsinsatser där reception, konferens, serviceytor & restaurang utvecklas tillsammans med servicepartnern Carotte Group.

Ullevi Park stod inflyttningsklar våren 2012. Fastigheten består av två sammanbyggda hus, med totalt 16 våningsplan. Det är med stolthet Carotte förvaltar serviceuppdraget för hela anläggningen hos Alecta Ullevi Park. Inom kort kommer service i form av gemensam reception, loungeytor, konferensavdelning och restaurang med mera finnas tillgängligt för hyresgäster och besökare. Vi ser fram emot att erbjuda personal, hyresgäster, alla i närområdet och nyfikna förbipasserande att njuta av fantastiskt värdskap och smakrik mat i vår nya Restaurang och konferensanläggning "Leir".


OM TJÄNSTEN

I rollen som Reception- & serviceansvarig blir du en viktig pusselbit i nysatsningen av Leir Mat & Möten.

Du har huvudansvaret för all service i fastigheten där du hanterar såväl hyresgäster som externa besökare och konferensgäster. I ditt dagliga arbete har du ansvar för den fartfyllda konferensdelen där du ordnar med bl.a. offerter, visningar, frukostar, luncher, fika samt konferensteknik vid behov. Vidare ser du med ditt utmärkta sinne för detaljer till att alla utrymmen alltid är presentabla för hyres- och konferensgäster. Du bemannar också receptionen och säkerställer ett förstklassigt bemötande för gästerna. I receptionen tar du emot besökare, hjälper hyresgästerna med deras löpande frågor, du har ansvar för nyckelkvittering för fastigheten och hanterar i övrigt allehanda administrativa uppgifter. Du samarbetar dagligen och har en god dialog med dina kollegor i restaurangen som drivs av Carotte. Du kommer in i ett tidigt skede av verksamheten och kommer vara delaktig i uppbyggnaden av rutiner, processer och standarder för såväl reception som konferens.

Tillträde till tjänsten: Mars 2024
Arbetstider: Är förlagda under kontorstider med flexibilitet för visst kvällsarbete vid event & arrangemang.
Anställning: Via Carotte Staff till uppdrag hos Alecta

VI SÖKER DIG

Vi söker dig som har ett brinnande intresse för mötet med människor och kan förmedla ett starkt värdskap. Du har servicekänsla ut i fingertopparna och trivs i en dynamisk miljö där du får möjligheten att vara behjälplig hyresgästerna i fastigheten i både högt och lågt. För att trivas i rollen behöver du ha en fallenhet och intresse för att vara säljande och koordinerande kring konferenser och service.

Vi tror att du gillar att engagera dig i aktiviteter och aktivering för en varierad & trevlig miljö för fastighetens hyresgäster där du skapar community. Du har tidigare erfarenhet av att skapa konferenser och event. Du är en skicklig relationskapare och drivs av att föra människor samman.

Som person så är ditt ledord energi och du trivs med att konstant vara i rörelse för att ge en service upplevelse utöver det vanliga. Ditt proaktiva arbetssätt gör att du alltid ligger ett steg före.

Din profil:

Tidigare arbetat i servicebranschen
Ett skarpt öga för detaljer
Är flexibel i ditt arbete och kan hantera en dynamisk arbetsmiljö
Inte är rädd för att hugga i där det behövs
Har god datorvana, med erfarenhet från Officepaketet
Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
Har erfarenhet av konferenser

Välkommen med din ansökan

Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att mejla oss på natalie@carotte.se. Vi behandlar våra ansökningar löpande och rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

Sökord: Reception, konferens, möten, värd/värdinna, Carotte, Alecta

Ansök nu

Entrévärd

Läs mer Jan 9
Göteborgsfamiljen är en restaurangkoncern som idag består av 20 olika krogar där vi varje dag strävar för att göra Göteborg till en roligare stad!

Som entrévärd är du en viktig del i skapandet av upplevelsen som gästen har under hela sin vistelse, från att de anländer till att de lämnar, där du bland annat genomför ålderskontroll och bemöter gäster på ett respektfullt och inbjudande sätt.

För att trivas och göra ett bra jobb i rollen tror vi att du älskar att träffa folk, du är en social kameleont som med lätthet tar emot olika typer av människor och får dem att känna sig riktigt varmt välkomnade.
Gästernas trygghet samt att vi uppfyller myndighetskrav är av högsta vikt vilket gör att noggrannhet och tydlighet är viktiga egenskaper hos dig, att du rör dig i lokalen för att kunna styra flöden till lämpliga platser och på så sätt skapa en ännu bättre gästupplevelse ser vi som väldigt positivt.

Med andra ord är du en nyckel till att gästens helhetsintryck ska överträffa förväntningarna!

Rollen är väldigt serviceinriktad och därför ser vi det som en fördel om du har tidigare erfarenhet inom service och gärna inom restaurang.

Arbetstiderna är förlagda kvällar och helger.

Ansök nu

Konferensvärdinna till Uni3 by Geely

Läs mer Apr 19
Konferensvärdinna till Uni3 by Geely

Tillsvidare, heltid 100%

Vem söker vi?

Nu söker vi en konferensvärdinna som med glädje och positivitet vill arbeta hos oss där serviceanda och mötet med människor står i centrum. Med entusiasm är du vårt ansikte utåt och levererar enastående service varje dag.

I tjänsten ingår bland annat att ta emot konferensgäster, iordningsställa konferenslokaler, servera konferensfikor, hantera bokningsförfrågningar i vårt bokningssystem, avstämningar och detaljplanering av event och mycket mer.

Campuset Uni3 by Geely är en plats där idéer och människor möts, där öst möter väst för att skapa det bästa från två världar. För att se mer om campuset besök www.uni3bygeely.com

Vem är du?

• Du är över 18 år
• Du har en gymnasieutbildning
• Du har B-körkort
• Du har alltid ett leende på läpparna och kommunicerar med lätthet
• Du tycker om att planera och strukturera ditt arbete så att det blir effektivt
• Med din positivitet tar du ansvar för att hålla en hög servicenivå genom hela dagen
• Du förstår betydelsen av ett professionellt och flexibelt kundbemötande
• Du har en mycket god administrativ förmåga och är bra på att hålla i många trådar samtidigt
• Du är kvalitetsmedveten, noggrann, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta liksom att jobba självständigt
• Du kan ta egna initiativ och gillar fartfyllda dagar
• Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat
• Du har datorvana och goda kunskaper i Office365
• Du har erfarenhet av konferensbokning och konferensdrift

Varför ska du välja oss?

• Vi rekryterar schysst! Vi tror att mångfald, olika erfarenheter och kompetenser gör den bästa stjärnhimlen
• Vi älskar service och vi vill leverera service i världsklass genom att alltid ge det lilla extra
• Vi tror på hållbarhet! Både när det gäller vår planet och våra kollegor
• Vi levererar kvalitet i allt vi gör!

Rekrytering sker löpande så varmt välkommen med din ansökan!
Vi tar enbart emot ansökningar via webben, ansökningar som kommer in på annat sätt behandlas inte.

Vi är en del av Compass Group som är en världsledande leverantör inom mat, dryck och supportservice. Över hela världen har vi över 600 000 kollegor! I Sverige har vi cirka 450 verksamheter runt om i landet, vilket gör att det finns fantastiska utvecklingsmöjligheter hos oss. Vi har förmåner genom kollektivavtal som årlig löneökning, försäkringar och tjänstepension.

Compass Group i Sverige omsätter ca 3 miljarder kronor och drivs under varumärken som Food & Co, Marketplace, Medirest, Amica, Chartwells, Levy Restaurants, UNISON, Eurest och fler. Compass Group Sverige är en del i koncernen Compass Group PLC och förvärvade Fazer Food Services den 31 januari 2020. Koncernens omsättning uppgår globalt till £25 miljarder (2019). Våra kunder är företag, arenor, universitet, skolor, vård och omsorg med flera. Vi tillhandahåller service såsom mat och dryck, konferens, reception, lokalvård, vaktmästeri med mera.

www.compass-group.se

Compass Group AB behandlar dina personuppgifter, för mer information vänligen besök: https://www.compass-group.se/integritetspolicy/

Ansök nu

Meeting & Event Host till Jacy'z

Läs mer Apr 3
Att gå igenom ytterdörrarna på Jacy'z ger dig puls bara det. Det är ett wow som slår dig här näst och vilket följer dig hela vägen upp till våning 28. Här blir alla vuxna unga igen och du kan verkligen känna den amerikanska glamourösa röda tråden in i detaljerna. Här har vi allt samlat under ett tak, upplev konserten, ät sharing med utsikt över hela Göteborg eller dyk ner i poolen till beatet från våra egna djs.
Upplevelser i världsklass, minnen för livet och en arbetsplats att vara riktigt stolt över.Vi lever våra värdeord i allt vi gör. Att vara Passionerad, Professionell, Lekfull & Personlig är vad som gör oss unika och vad som får oss att växa.
Meeting & Event Host till Jacy'z
Jacy’z Hotel & Resort erbjuder en stor mötesanläggning med mångsidig variation av möteslokaler och events. Vi vill skapa ett dynamiskt team där både du som host och dina kollegor på Jacy’z jobbar mellan avdelningar och med olika uppgifter, för att skapa en organisation som är flexibel utifrån verksamhetens behov, men också för att ge en större möjlighet till variation och utveckling för dig som medarbetare i det dagliga arbetet. På Jacy’z är mötesupplevelsen en central och viktig del av helheten vilket gör ditt arbete värdefullt och viktigt.
Så, vem är du?
Som vår Meeting & Event Host spelar du en nyckelroll i att säkerställa att varje event och möte är framgångsrikt och överträffar gästernas förväntningarna. Du blir ansiktet utåt för Jacy'z och den första kontaktpunkten för många av våra gäster. Din förmåga att hantera olika situationer smidigt och professionellt kommer att vara avgörande för att skapa en välkomnande och inspirerande miljö.

Hur kan en dag se ut?
Som host är dina primära arbetsuppgifter att ta hand om våra mötesgäster på Jacy’z Hotel & Resort. Det innefattar bland annat att se till att all logistik flyter på ett effektivt sätt. Detta säkerställs genom att lokaler förbereds enligt specifikation, du ansvarar för både möblering och dukning, du välkomnar gäster, hantera teknisk utrustning under eventen och servera samt leverera service i världsklass. Med andra ord förbereda, säkerställa och leverera de planerade upplevelserna som våra koordinatorer och säljare har bokat in och som nu ska levereras på plats.

Om tjänsten
Anställningsform: Vikariat Tillträde och lön: Lön enligt avtal och tillträde enligt överenskommelse
Om processen:Vi kommer kalla till intervjuer löpande, sista ansökningsdag 20 april
Vi erbjuder en arbetsplats med utvecklingsmöjligheter, både inom huset liksom inom ESS Group. Vi jobbar ständigt med att utbilda våra medarbetare med hjälp av interna utbildningar inom ledarskap, stresshantering och mycket mer. Som medarbetare hos oss får du tillgång till extremt fina rabatter på våra destinationer och restauranger runt om i norden. Vi ställer dessutom till med festligheter och andra roliga aktiviteter för att hålla samman temat. Utöver det får du en säker anställning och friskvårdsbidrag. Samt otroliga kollegor och kanske till och med vänner för livet!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Sodexo AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Sodexo AB .

Hotellstädare till Sodexo

Fartygsstädare
Läs mer Apr 18
När du vill att jobbet ska vara mer än bara ett jobb erbjuder vi variation på olika sätt. Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Hos oss får du intressanta och utmanande arbetsuppgifter.


Vi söker nu nya kollegor inom housekeeping på Stena Germanica och Stena Scandinavica till sommaren, med start i april och maj.

Du är en positiv och noggrann person som vill leverera service i världsklass. Du kan arbeta i ett högt tempo där du prioriterar och ser lösningar. Du är en omtänksam och lagspelande kollega som tillsammans med dina kollegor levererar den högsta kvaliteten av renlighet och ordning på fartyget.  

Låter det intressant? Välkommen med Din ansökan till oss!

På Stena Line arbetar vi individuellt eller i grupp, kan variera beroende på säsong. 

Vårt uppdrag utförs dagtid från 09:30, alla dagar i veckan, året runt. Facklig organisation är SEKO Sjöfolk, som vi har kollektivavtal med.

Dina arbetsuppgifter kommer att vara att utföra städning och bäddning av hytter och allmäna ytor ombord.

Kvalifikationer/Krav:


• Har genomgått grundskola eller liknande
• Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Gärna har erfarenhet av städning, meriterande från hotell
• Du skall kunna vara schemalagd på veckans alla dagar, då fartygen ankommer sju dagar i veckan.
• För att få arbeta hos oss krävs en kontroll i belastningsregistret, samt ett web-test i ISPS koden, som vi berättar mer om vid en eventuell intervju.

Egenskaper:

För att trivas hos oss, måste du:


• kunna leverera god service
• vara lyhörd för kundens behov
• vara en god ambassadör för vårt företag
• kunna samarbeta med dina kollegor med en positiv attityd
• tycka att det är roligt att arbeta enskilt, eller i grupp och prestera ett bra resultat. 
• tycka om att ta ansvar för Ditt arbete, och dess utförande.

Det vi erbjuder är en visstidsanställning, som startar 09:30 på morgonen och slutar ca 14:00-15:00.

Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, subventionerad lunch ombord på fartyget samt ett roligt arbete i en intensiv miljö.

Ansökan kan endast göras via vårt system Reach Mee. 

Vi kallar till intervjuer via din mailadress som du anger i ansökan, så kontrollera din mail. Din ansökan vill vi ha senast 2024-05-20

Rekryterande chef, Magnus Orest, Multi SIte Manager

Frågor, och inte ansökningar, kan mailas till:  rekrytering.ferries.se@sodexo.com

Ansökningar som mailas till ovan mail makuleras, med anledning av GDPR.

Vi undanber oss vänligen men bestämt, direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser.


Sodexokoncernen
Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.

Ansök nu

Kontorskoordinator med Arbetsledare ansvar till Sodexo Kund i Göteborg

Arbetsledare, kontorspersonal/Gruppledare, kontorspersonal
Läs mer Feb 26
När du vill att jobbet ska vara mer än bara ett jobb erbjuder vi variation på olika sätt. Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Hos oss får du intressanta och utmanande arbetsuppgifter.


Som Kontorskoordinator på Sodexo är du en mångsysslare och möjliggörare. Du kommer att leda 4-6 medarbetare i driften varje dag, samt säkerställa en säker arbetsmiljö och produktivitet i ditt team. Ditt ledarskap och din känsla för hög servicenivå samt värdskap sprider glädje och bidrar till en bättre vardag. Jobba hos oss på Sodexo och bli en del av något större. 

Vi söker nu en positiv och engagerad Kontorskoordinator/Driftchef till vår kunds fina kontor i centrala Göteborg!

Sodexo ansvarar för reception/växel, konferensservice, kontorsservice, lokalvård m.m. Vi söker dig som är administrativt lagd men gillar att jobba operativt i driften med varierande uppgifter då tjänsten kan komma att utvecklas över tid. Du som söker tjänsten har en hög känsla för service och korrekt beteende gentemot kunder, gäster och besökare. Vi söker Dig som har tidigare erfarenhet att arbeta med service, som teamledare eller kontorschef, gärna inom kontor/fastighetsservice eller inom hotellbranschen. Tjänsten är både operativ samt administrativ.

Att arbeta hos oss är varierande och kräver stort personligt engagemang. Du kommer att tillhöra ett företag och ett team som värdesätter dig för dig, du kommer att kunna agera målmedvetet och påverka genom dina dagliga handlingar, och utvecklas i din egen takt. 

Ansvarsområden: 


• Övergripande ansvar för den totala driften 
• Resultat- och personalansvar samt utveckling av verksamheten 
• Upprätthålla goda relationer med kund samt säkerställa att alla tjänster levereras enligt avtal

Huvudsakliga arbetsuppgifter:


• Leda och fördela det dagliga arbetet
• Vakansplanering, vid behov enstaka dagar agera ersättare
• Hantera förfrågningar som inte ingår i den dagliga leveransen
• Arbeta med innovation, hållbarhet och utveckling av våra tjänster
• Följa upp/åtgärda avvikelser i serviceleveranser från avtalade leverantörer
• Arbetsuppgifter kopplade till personalansvar såsom utvecklinssamtal, lönesamtal m.m.
• Arbetsuppgifter kopplade till säker arbetsmiljö såsom riskanalyser, skyddsronder, kemikaliehantering m.m.
• Fakturering och leverantörsfakturahantering
• Regelbundna möten med kund

Kvalifikationer: 


• Minst gymnasieutbildning eller motsvarande. Vi ser gärna att du har ytterligare utbildning som kan ses som relevant för
arbetsuppgifterna.
• Erfarenhet från servicebranschen 
• Ledarerfarenhet är krav
• Ett starkt kund- och verksamhetsfokus 
• Vana av att arbeta administrativt och i system  
• Driv och målmedvetenhet 
• Vilja och förmåga att utveckla dig själv och dina medarbetare tillika verksamheten
• Förmåga att arbeta strukturerat gentemot kunder och medarbetare

Om tjänsten 

Anställningen är tillsvidare med inledande provanställning from 1 maj 2024 eller tidigare, på heltid, 40h/v, Dagtid mån-fre.

Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av Martin Hollingsworth, martin.hollingsworth@sodexo.com. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Intervjuer kommer ske löpande och anställning kan därför komma att ske före sista ansökningsdatum.

Vad vi erbjuder

Utöver en spännande tjänst och härliga kollegor erbjuder vi dig bland annat: 


• Flexibel och dynamisk arbetsmiljö 
• Tillgång till löpande utbildning och utvecklingsprogram 
• Möjligheter att växa inom företaget
• Stort fokus på hälsa och säkerhet  
• Volontärarbete på betald arbetstid 

Mer om Sodexo och vilka vi är 


• Vårt syfte, hållbarhetsarbete och våra tjänster 
• Medarbetarsidorna Mitt Sodexo 

Redo att vara en del av något större? Ansök idag! 


Sodexokoncernen
Sodexo är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Vi utmärker oss genom vår hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster, FM-tjänster samt de medarbetarförmåner som erbjuds via Pluxee. Sodexokoncernen har offentliggjort att Pluxee, som idag är en del av koncernen, kommer att bli en separat koncern och börsnoteras i början av 2024. Vi bidrar till den ekonomiska, sociala och miljömässiga utvecklingen i de 45 länder där vi har verksamhet. Med omsorg servar våra 430 000 medarbetare miljontals människors dagliga behov och vi driver vår verksamhet på ett inkluderande, engagerande och ansvarstagande sätt. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag för ett bättre liv för alla.

Ansök nu

Floor Host/Kontorsvärd till Sodexo Kund i Göteborg

Konferensvärd/Konferensvärdinna
Läs mer Feb 26
Vill du vara en del av något större?
Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo!

Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo!


Vi söker nu en positiv och engagerad medarbetare till vår nya uppdrag i Göteborg. Att arbeta hos oss är varierande, utmanande och kräver stort personligt engagemang.

Du kommer att ingå i ett team som ansvara för att leverera först-klassig service till vår kund. Du är en Floor Host/Servicevärd som brinner extra för service och hålla god ordning och leverera med glädje. Arbetsuppgifterna är många och variande och består bl.a. av värdskap för att bemöta kundens behov, sköter om catering och events, beställningar och allmänt hålla det rent och snyggt i kundens olika miljöer. Sodexo ansvarar för reception/växel, konferensservice, kontorsservice, lokalvård m.m och du kommer att ingå i ett större team. Vi söker dig som är service lagd och som gillar att arbeta med varierade uppgifter då tjänsten kan komma att utvecklas över tid. Du som söker tjänsten har en hög känsla för service och korrekt beteende gentemot kunder.

Din bakgrund bör vara inom hotell & restaurang och det är en krav att du tidigare har arbetat i servicebranschen eftersom detta utgör en stor del av arbetsdagen. Vi arbetar flexibelt och arbetsuppgifterna kan vara varierande. Det är därför viktigt att du är prestigelös, öppen och nyfiken samt ser det som en självklar uppgift att skapa en god stämning på arbetsplatsen.

 Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av:


• Ta emot och registrera besökare och kunder
• Hantera förfrågningar och beställningar per telefon, över disk och e-mail
• Boka och leverera catering
• Sköta om och iordningställa konferenslokaler och bokningar
• Mötesrumsservice
• Hantera andra serviceförfrågningar

Personliga egenskaper:


• Du ska vara social och trivas med att vara en knytpunkt för de anställda
• Du ska ha ett genuint intresse för helhetslösningen kring service/möten
• Du ska känna det utvecklande att få lösa dagliga problem på egen hand och ständigt vilja göra varje dag bättre för de anställda på kontoret och externa gäster
• Du ska vara strukturerad och planerande
• Du har förmågan att lyssna, kommunicera och förstå kundens behov
• Du ska vara positiv och trivas med att arbeta i grupp och mot tydliga mål
• Du delar våra värderingar

 Kvalifikationer: 


• Minst gymnasieutbildning eller motsvarande.
• Erfarenhet från servicebranschen 
• Ett starkt kund- och verksamhetsfokus 
• Uttrycka dig väl i svenska och engelska i tal och skrift
• Goda kunskaper i Officepaketet med inriktning excel och word
• Vana av att arbeta administrativt och i system  
• Driv och målmedvetenhet

 Anställningsform och arbetstider:


Om tjänsten 

Anställningen är tillsvidare med inledande provanställning from 1 maj 2024, på heltid, 40h/v, Dagtid mån-fre. 

Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av Martin Hollingsworth, martin.hollingsworth@sodexo.com.

Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Intervjuer kommer ske löpande och anställning kan därför komma att ske före sista ansökningsdatum.

Ansök nu

Fartygsstädare till Sodexo

Fartygsstädare
Läs mer Feb 26
När du vill att jobbet ska vara mer än bara ett jobb erbjuder vi variation på olika sätt. Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Hos oss får du intressanta och utmanande arbetsuppgifter.


Vi söker nu nya kollegor inom housekeeping på Stena Germanica och Stena Scandinavica till sommaren, med start i april och maj.

Du är en positiv och noggrann person som vill leverera service i världsklass. Du kan arbeta i ett högt tempo där du prioriterar och ser lösningar. Du är en omtänksam och lagspelande kollega som tillsammans med dina kollegor levererar den högsta kvaliteten av renlighet och ordning på fartyget.  

Låter det intressant? Välkommen med Din ansökan till oss!

På Stena Line arbetar vi individuellt eller i grupp, kan variera beroende på säsong. 

Vårt uppdrag utförs dagtid från 09:30, alla dagar i veckan, året runt. Facklig organisation är SEKO Sjöfolk, som vi har kollektivavtal med.

Dina arbetsuppgifter kommer att vara att utföra städning och bäddning av hytter och allmäna ytor ombord.

Kvalifikationer/Krav:


• Har genomgått grundskola eller liknande
• Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Gärna har erfarenhet av städning, meriterande från hotell
• Du skall kunna vara schemalagd på veckans alla dagar, då fartygen ankommer sju dagar i veckan.
• För att få arbeta hos oss krävs en kontroll i belastningsregistret, samt ett web-test i ISPS koden, som vi berättar mer om vid en eventuell intervju.

Egenskaper:

För att trivas hos oss, måste du:


• kunna leverera god service
• vara lyhörd för kundens behov
• vara en god ambassadör för vårt företag
• kunna samarbeta med dina kollegor med en positiv attityd
• tycka att det är roligt att arbeta enskilt, eller i grupp och prestera ett bra resultat. 
• tycka om att ta ansvar för Ditt arbete, och dess utförande.

Det vi erbjuder är en visstidsanställning, som startar 09:30 på morgonen och slutar ca 14:00-15:00.

Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, subventionerad lunch ombord på fartyget samt ett roligt arbete i en intensiv miljö.

Ansökan kan endast göras via vårt system Reach Mee. 

Vi kallar till intervjuer via din mailadress som du anger i ansökan, så kontrollera din mail. Din ansökan vill vi ha senast 2024-03-31

Rekryterande chef, Magnus Orest, Multi SIte Manager

Frågor, och inte ansökningar, kan mailas till:  rekrytering.ferries.se@sodexo.com

Ansökningar som mailas till ovan mail makuleras, med anledning av GDPR.

Vi undanber oss vänligen men bestämt, direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser.


Sodexokoncernen
Sodexo är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Vi utmärker oss genom vår hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster, FM-tjänster samt de medarbetarförmåner som erbjuds via Pluxee. Sodexokoncernen har offentliggjort att Pluxee, som idag är en del av koncernen, kommer att bli en separat koncern och börsnoteras i början av 2024. Vi bidrar till den ekonomiska, sociala och miljömässiga utvecklingen i de 45 länder där vi har verksamhet. Med omsorg servar våra 430 000 medarbetare miljontals människors dagliga behov och vi driver vår verksamhet på ett inkluderande, engagerande och ansvarstagande sätt. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag för ett bättre liv för alla.

Ansök nu

Personal till Sodexo Landvetter flygplats

Städare/Lokalvårdare
Läs mer Jan 17
Vill du vara en del av något större?
Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo!


Sodexo letar efter ansvarsfulla flygplansstädare till Landvetter. Som anställd i något av våra städteam är du en del av ett globalt företag med flera utvecklingsmöjligheter.



Vi söker dig som vill ha ett spännande arbete eller sommarjobb och som gillar ett varierande och ibland utmanande arbete där tempot stundtals är högt. Som städare spelar du en viktig roll för resenärernas upplevelse av resan. Du måste vara noggrann och ibland lösa hastigt uppkomna situationer.

Vad du kommer jobba med:

I våra lokalvårdsuppdrag på flygplatsen tillser vi att kunderna har en god arbetsmiljö i sina lokaler. Vi är flexibla i vårt arbetssätt och anpassar oss efter driften som pågår hos våra kunder, för att på bästa sätt leverera god service i dygnet runt verksamheter.

Flygplansstädningen är ett lagarbete där flera personer kliver ombord samtidigt för att under tidsbegränsning uppnå ett bra resultat. Din samarbetsförmåga och känsla för service är viktig. Med det menar vi att du förutom att utföra dina arbetsgifter även kan hantera möten med olika människor, är lyhörd för kundernas behov och att du kan bjuda på ett leende även när det är mycket att göra.

Eftersom livet på en flygplats pågår dygnet runt alla dagar om året är arbetstiden förlagt till förmiddag, eftermiddag eller natt. Anställningen avser visstidsanställning vid behov av extra arbetskraft vid peak, sjukdom eller ledigheter. Under perioder kan du kopplas till ett rullande schema. På sikt blir du kanske en i teamet av våra tillsvidareanställda?

För att få arbeta på en flygplats krävs kontroll i belastningsregistret, och vid anställning även hos Transportstyrelsen. Detta gör att rekryteringen kan ta upp till sex veckor.

För att söka tjänsten måste du:


• Ha goda kunskaper i svenska – både tal och skrift
• Kunskaper i engelska
• Vara noggrann och punktlig
• Vara prickfri i belastningsregistret
• Ha dokumenterad sysselsättning från de senaste fem åren (t ex: arbetsgivare, utbildning intyg av anhörig om du haft sommarlov osv.)
• Körkort klass B är ett krav

Det är extra plus om du:


• Har erfarenhet av yrkesmässig städning eller annat serviceyrke
• Har SRY, PRYL eller motsvarande utbildning

Observera!

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg ReachMee. Frågor om tjänsten kan du däremot mejla till: rekrytering.got.se@sodexo.com

Då arbetsplatsen är skyddsklassad krävs intyg bakåt de senaste fem åren, med högst 28 dagar utan intyg. Detta är ett krav från Transportstyrelsen och skall tas med i sin helhet vid en intervju, liksom minst två referenser.

Sista ansökningsdatum är 2024-03-15. Anställning sker i nuläget endast på ramavtal.





Sodexokoncernen
Sodexo är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Vi utmärker oss genom vår hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster, FM-tjänster samt de medarbetarförmåner som erbjuds via Pluxee. Sodexokoncernen har offentliggjort att Pluxee, som idag är en del av koncernen, kommer att bli en separat koncern och börsnoteras i början av 2024. Vi bidrar till den ekonomiska, sociala och miljömässiga utvecklingen i de 45 länder där vi har verksamhet. Med omsorg servar våra 430 000 medarbetare miljontals människors dagliga behov och vi driver vår verksamhet på ett inkluderande, engagerande och ansvarstagande sätt. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag för ett bättre liv för alla.

Ansök nu