Göteborg: Windows Client Infrastructure Specialist

Hitta ansökningsinfo om jobbet Windows Client Infrastructure Specialist i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-01 // Varaktighet: Heltid

Söker du en möjlighet att bidra till en organisation som dedikerat strävar efter att säkra både individernas välbefinnande och samhällenas trygghet? Hos vår kund kommer du att ingå i ett dynamiskt och mångsidigt team, vars gemensamma mål är att utveckla produkter och tjänster som är avgörande för att möta dessa behov."
 
Vi söker en engagerad Windows Client Infrastructure Specialist som vill ta nästa steg i sin karriär och bidra till vår kunds växande organisation. Som en viktig del av deras team kommer du att arbeta med att utveckla och underhålla deras Windows-klientinfrastruktur och fysiska desktopmiljö.
Krav:
Erfarenhet av Windows client infrastructure och fysisk desktop development.
Djup förståelse för Windows 10 och Windows 11 operativsystem samt dess arkitektur.
Erfarenhet av SCCM, Active Directory, PowerShell och Group Policy.
Problemlösningsorienterad med analytiskt tänkesätt.
Bra på att kommunicera och arbeta i team.
Förmåga att arbeta självständigt och hantera multipla projekt samtidigt.
Familjär med att arbeta agilt.

Ytterligare värdefulla kunskaper:
Infrastructure as code (IAC).
Kompetens inom Terraform för automatisering och hantering av infrastruktur.
Förståelse för versionshantering i GitHub och GitLab.
Erfarenhet av Microsoft Intune för klienthantering och säkerhetspolicyer.

Ansvar och arbetsuppgifter: Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera utveckling, underhåll och optimering av Windows-klientinfrastruktur och fysiska desktopmiljöer. Du kommer att samarbeta med vårt team för att säkerställa att våra system är effektiva och uppfyller våra krav.
 
Övrigt:
Placeringsort: Göteborg
Uppdragslängd 2024-03-01 till 2025-02-28, men kan komma att förlängas.
Omfattning 100%
Visst låter detta som ett spännande uppdrag?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan inkluderat CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Infrastrukturarkitekt

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Infrastrukturarkitekt.

Platform Engineer - sökes till Accelerate at Iver i Göteborg

Läs mer Maj 14
Nu letar vi efter nya medarbetare som vill vara med på vår resa. Som en del av Accelerate at Iver ligger du i teknikens absoluta framkant och arbetar med spännande digitaliserings- och transformationsprojekt hos marknadsledande kunder. Vi är idag över 300 konsulter som brinner för att realisera digitala möjligheter i molnet. Tillsammans med våra kunder stänger vi gapet mellan aspiration och framgångsrik implementation. Nu söker vi Platform Engineers som vill bli en del av Accelerate at Iver och som vill vara med och bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega?
Din roll på Accelerate at Iver?För långsiktiga uppdrag och team-leveranser till våra kunder letar vi nu efter fler kollegor som vill vara en del av vårt proffsiga och snabbt växande Devops-team!
Våra kunder är ofta ledande inom sin bransch vilket ställer höga krav på oss som partner att ligga med i teknikens framkant. Våra konsultuppdrag innebär att vi hjälper våra kunder i att modernisera deras IT-miljöer, att hjälpa dem arbeta mer agilt och på ett modernt sätt med rätt typ av verktyg för att på bästa sätt stötta deras nuvarande och framtida behov. Detta gör vi enligt en metodik vi på Accelerate at Iver kallar Journey to Agile. Några av de tekniker/metoder som vi arbetar med är Kubernetes, Docker, Terraform, Jenkins, Ansible, Git, Bash, Python.
Vi erbjuder också utbildningar, kompetensutveckling och certifieringar tillsammans med våra tekniska partners som vi arbetar tätt tillsammans med såsom Redhat, Suse/Rancher, Hashicorp, Gitlab och Styra.
För att passa in i rollen tror vi att du har erfarenhet av följande:
Erfarenhet av att jobba med Linux i en enterprise miljö
Container-infrastruktur (Docker, Kubernetes)
Scriptning/programmering i språk som Bash, Python, Go
Versionshantering - Git
Automatisering

Meriterande om du även har kunskap inom:
IaC - Ansible, Terraform
CI / CD - Gitops
Openstack
Public clouds
Openshift och/eller Rancher
Hashicorp: Vault, Consul, mfl

För att trivas i rollen som konsult bör du ha lätt att skapa relationer, kunna arbeta både i team och självständigt och ha stor personlig drivkraft och lösningsfokus.
Är du en social, flexibel och strukturerad person med stort intresse inom av att arbeta med och att utvecklas inom de senaste teknologierna så tror vi du kommer passa in och trivas utmärkt hos oss!
För denna position krävs Svenskt medborgarskap, vi utför även bakgrundskontroll av slutkandidat.
Vad erbjuder vi dig?Som anställd på Accelerate at Iver får du ett antal fördelar som:
Individuellt anpassad utvecklings- och utbildningsplan
Varierande uppdrag
Att få jobba med teknik i framkant
Friskvårdsbidrag
Hälso och sjukvårdsförsäkring
Pensionsrådgivning
Förmånsportal
Extremt kompetenta och skickliga kollegor
Kollektivavtal – trygg och säker anställning

Placeringsort:För denna roll ser vi att du utgår från vårt kontor i Göteborg.
Sök till oss!Urval sker löpande, tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Önskad start är snarast eller enligt överenskommelse. Du är välkommen att kontakta Magida Musa (magida.musa@iver.se) vid frågor eller funderingar kring tjänsten. Vi ser fram emot din ansökan!
Välkommen till Accelerate at Iver!

Ansök nu

Teknikansvarig VA till SYSTRA i Göteborg

Läs mer Maj 6
Nu har du möjlighet att ta steget in i en spännande och utmanande roll som teknikansvarig VA hos oss på SYSTRA- ett av världens största konsultbolag inom infrastruktur. Är du redo att bli en värdefull kollega och axla en central roll i vårt team, där du får ansvar för att leda och framgångsrikt genomföra teknikprojekt inom VA-området? Ansök redan idag och ta steget mot en spännande karriär!
Om rollen
Som teknikansvarig hos oss på SYSTRA har du en viktig roll i våra projekt där du har det övergripande ansvaret för teknikområdet VA. Du kommer leda den tekniska framdriften inom projekten, samordna med övriga tekniker och sköta kommunikationen med projekteringsledning och uppdragsledning. En annan viktig del av din roll är att stödja och stärka vår organisation genom att agera som mentor och öka kunskapen hos våra juniora kollegor inom området.
Du kommer att arbeta sida vid sida med vårt fantastiska team i Göteborg och samtidigt samarbeta digitalt med våra kollegor från andra delar av Sverige och även internationellt. Tillsammans skapar vi en härlig arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas och växa inom ditt område.
Vem är du?
Vi tror att du har en bakgrund som teknikansvarig inom VA eller som projekteringsledare, alternativt haft en annan ledande roll inom VA-området. Detta kan också vara ditt nästa steg i karriären om du har gedigen erfarenhet av projektering inom VA. Du har en högskole- eller civilingenjörsutbildning inom relevant område eller har uppnått motsvarande kompetens på annat sätt. Vidare ser vi att du behärskar det svenska språket flytande i både tal och skrift, detta för att all vår dokumentation sker på svenska samt för att kunna tillgodose våra kunders behov. SYSTRA är ett internationellt företag varför vi även vill att du har grundläggande kunskaper i engelska.
Som person ser vi att du har passion för tekniken, håller dig uppdaterad inom området och har en stark vilja att lära dig mer. Du är välorganiserad i ditt arbetssätt, har förmågan att driva ditt ansvarsområde framåt och trivs i en framstående roll med mycket ansvar. Eftersom du kommer ha många kontaktytor så söker vi dig som har god samarbets- och kommunikationsförmåga och trivs i arbete tillsammans med andra.
I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.
Vårt erbjudande
Vill du jobba på en arbetsplats som kombinerar det bästa av det lilla och stora? Vår styrka är att vi jobbar i effektiva och lagom stora team där varje medarbetares potential tas tillvara. Samtidigt är vi ett av världens största konsultföretag med verksamhet i över 80 länder.
På SYSTRA har vi tre ledord som visar vägen.
Conected Teams. Vi tror på att vi genom att lyssna, kommunicera och samarbeta når konstruktiva, innovativa lösningar som för samhället och infrastrukturen framåt.
I linje med den Excellens vi eftersträvar, utmanar vi dagens tekniska lösningar, värnar om miljön och hittar strategiska hållbara sätt att arbeta på.
Vi utmanar oss själva, våra kunder samt de marknader som vi verkar på och som en del av SYSTRA är du med och leder utvecklingen framåt. Hos oss är det självklart att varje individ syns. Det skapar arbetsglädje, engagemang och uppmuntrar våra medarbetare att skapa verklighet av sina visioner. Vi kallar det Bold Leadership
Vill du också vara med på SYSTRAs resa framåt och skapa framtidens infrastruktur? Då ser vi fram emot din ansökan redan idag!
Hör av dig om du är intresserad och vill veta mer
Daniel Jakobsson, Gruppchef VA Göteborg
0702548544
djakobsson@systra.com


Johanna Ekman, Rekryteringspartner SYSTRA
0760036372
jekman@systra.com


Ansökan
Urval kan komma att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag.
Om SYSTRA
Med våra 10’000 medarbetare är SYSTRA en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar. Hos oss arbetar engagerade ingenjörer och miljövetare inom till exempel väg & vatten, järnväg, höghastighetsjärnväg, tunnelbana, spårväg och bro. SYSTRA har bland annat designat cirka hälften av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar och automatiserade tunnelbanor.
Med närmare 800 medarbetare på SYSTRA AB, erbjuder vi ett brett spektrum av tjänster inom transport, samhällsbyggnad och infrastruktur. Självklart har vi kollektivavtal. Läs gärna mer om oss på vår webbplats www.systra.se
Inför rekryteringsarbetet har SYSTRA noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Ansök nu

OneStream Solution Architect

Läs mer Mar 20
Digital finance, Corporate Cluster - let’s introduce ourselves

In Corporate we are the experts in our finance system setup to support, develop our system landscape to secure our monthly/quarterly and yearly closing with as little disturbance as possible and assist the Volvo Cars Group to develop our present system landscape.

We are responsible to secure our finance reporting both external and internal, to establish and maintain transparent, stable & scalable financial systems & processes to secure accurate and timely reporting for Volvo Car Corporation and defined affiliates.

You will be a part of a newly establish team to deliver technical?developments?and functional solutions and configurations using the OneStream platform. You will be able to develop this role and build on your expertise creating valuable contributions to the team and make a true difference for the organization.

What you’ll do

As an OneStream solution architect in the OneStream product team, you will work together with the engineering manager, product manager, business analysts and solution developers, to deliver technical?developments?and functional solutions and configurations using the OneStream platform.

You will manage the technical knowledge and enablement of OneStream, researching new capabilities, communicate technical principles, designs and architectural standards, providing enhanced quality assurance oversight on our OneStream solution.

You will also collaborate with cross-functional teams to ensure seamless integration of our solution, provide guidance on best practices and contribute to the strategic roadmap and continuous improvement of methodologies and tools used. 


Sounds interesting?

We’d love to receive and review your application. We welcome you to apply in English as soon as possible. We will go through applications on a regular basis. Please apply through the provided link. Applications submitted via email will not be retained or taken into consideration. Once you receive a confirmation email from the system, your application will be acknowledged. If you want more information about the role and its responsibilities or simply learn a bit more about the team, please reach out to the hiring manager Elizabete Rodrigues De Brito at elizabete.rodrigues.de.brito@volvocars.com or the recruiter at lovisa.ermell@volvocars.com

What you’ll bring

In this role, team contributors thrive best. You will be the go-to person for expertise related to this area, therefore a positive attitude and understanding of different perspectives combined with balancing stakeholders is important. This together with the willingness to coach and support to contribute to product team development. Besides that, you are willing to take “hands-on” tasks and are good at planning your work accordingly. With your great experience combined with the ability to come up with new ideas, you will be able to bring this role to the necessary level.

This is the role for you with strong knowledge of the financial processes, including experience with financial close, consolidations, financial reporting, and FP&A and operational finance. You have the ability to understand and interpret technical requirements from non-technical colleagues as well as convey technical topics in a way that can be understood. You have a solution-oriented mindset and are curious to find out which new technical solutions can add value.

You also have

•    Experience implementing OneStream applications for both Consolidation and FP&A
•    Experience in handling full-cycle EPM/CPM implementations 
•    Experience with data integration between different systems/sources
•    OneStream Certified Professional (OCP) – Lead Architect certification preferred

This role is a fulltime position. Placement can be in Gothenburg, Stockholm or Lund where we have our offices. We have a hybrid setting.

Ansök nu

IT Infrastructure Engineer

Läs mer Mar 7
Join our cool infra-team as a Microsoft 365 Infrastructure Engineer at Toyota Material Handling Logistic Solutions! In this position you will have the opportunity to be at the forefront of driving digital transformation initiatives using the latest Microsoft 365 technology.

About the company
Toyota Material Handling Europe is one of the world’s largest suppliers of material handling solutions, both within forklifts and related products and services. The subsidiary Logistics Solutions (TMHLS) which is a central part of the development and innovation part of Toyota Material Handling is located at Lindholmen in Gothenburg. Logistics Solutions develops solutions for warehouse Automation and has 150 employees.

Toyota Material Handling Europe has more than 12.000 employees in 21 sales companies, as well as in development and manufacturing units in Sweden, Italy and France. To TMHLS we are looking for our future member of the IT Operations & Security department.

Job description
We are looking for a person acting both as the TMHLS Gothenburg IT Operations and Security as well as a person serving our ongoing build-up of a global Toyota Software R&D entity, with focus on both organization and defined products. This role will be a key function to have an efficient, seamless & secure experience for our software development organization. This role will reside in the Software Development organization, and you will report to Software Development. The work field is across the whole organization within Logistics Solutions in Gothenburg.

Core Responsibilities:
• Infrastructure Design and Implementation:
- Architect, design, and deploy robust Microsoft 365 infrastructure solutions tailored to our organizational needs, ensuring scalability, reliability, and performance.
- Collaborate with cross-functional teams to integrate Microsoft 365 services with existing infrastructure and applications seamlessly.

• Platform Optimization and Performance Tuning:
- Proactively monitor and optimize the performance of Microsoft 365 services, leveraging analytics and best practices to enhance user experience and maximize efficiency.
- Implement automation and scripting solutions to streamline administrative tasks and improve operational workflows.

• Security and Compliance:
- Develop and enforce security policies and controls to safeguard Microsoft 365 tenant data against cyber threats and compliance risks.
- Stay abreast of industry trends and emerging technologies to proactively address security vulnerabilities and enhance data protection measures.

• Troubleshooting and Incident Management:
- Serve as a subject matter expert for troubleshooting complex issues related to Microsoft 365 infrastructure components, ensuring timely resolution and minimal disruption to business operations.
- Implement effective incident management processes and collaborate with support teams to escalate and resolve critical incidents promptly.

• Documentation and Knowledge Sharing:
- Maintain comprehensive documentation of Microsoft 365 infrastructure configurations, procedures, and best practices to facilitate knowledge sharing and continuous improvement.
- Provide training and mentorship to internal teams on Microsoft 365 administration and infrastructure management principles.


Your profile
Requirements:
• 3+ years of relevant work experience
• Proven experience in designing, implementing, and managing Microsoft 365 infrastructure solutions in enterprise environments.
• Strong expertise in Microsoft Exchange Online, SharePoint Online, Teams, and other Microsoft 365 services.
• In-depth knowledge of networking principles, Active Directory, Azure AD, and identity management technologies.
• Proficiency in PowerShell scripting and automation for Microsoft 365 administration tasks.
• Fluent in English and preferably in Swedish

Preferred skills:
• Linux system administration & bash scripting.
• Experience with IaC using tools such as Terraform/Biceps and ansible.
• Basic knowledge in network infrastructure

As a person you are analytical and have good problem-solving and communication skills. You are driven and proactive and thrive in a humble environment.

Application process
In this recruitment process, Toyota collaborates with Skill. Please apply as soon as possible, as we are continuously conducting the recruitment process and interviews.

If you have any questions, please feel free to contact the responsible recruitment consultant, Sofie Ilhed, sofie.ilhed@skill.se.
We look forward to your application!

About us
Skill is a modern competency company with a wide range of services in recruitment, staffing, HR services and skills development. We have strong customer base in technology and industrial companies as well as in IT and tech.
The right people, in the right place, can change everything. When people grow, businesses/companies grow.
People change – everything.

Ansök nu

IAM Strategikonsult med Fokus på Access Management

Läs mer Mar 6
Söker du en möjlighet att bidra till en organisation som dedikerat strävar efter att säkra både individernas välbefinnande och samhällenas trygghet? Hos vår kund kommer du att ingå i ett dynamiskt och mångsidigt team, vars gemensamma mål är att utveckla produkter och tjänster som är avgörande för att möta dessa behov."
 
Vår kund är en ledande organisation som söker en engagerad och erfaren IAM-strategikonsult för att förstärka deras team. De är dedikerade till att säkerställa effektiv access management och söker en driven individ som kan ta ledningen i att utveckla och implementera strategier för identitetshantering.
 
Uppdraget:
Som IAM-strategikonsult kommer du att vara ansvarig för att utforma och implementera strategier för access management.
Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
Utveckling och implementering av livscykelhantering för roller och behörigheter.
Sätta ägarskap för behörigheter och roller.
Informera och utbilda ägare om ansvar och förväntningar.
Genomföra SoD-utredningar.
Skapa och underhålla kontakter och nätverk, särskilt i Linköping.

Krav:
Vår kund söker en kandidat med följande kvalifikationer och erfarenheter:
Gedigen erfarenhet av IAM och strategier för access management.
Erfarenhet av Idman från Identity One.
Meriterande med infrastrukturkunskap.

Varför: 
Vår kund erbjuder en spännande och utmanande arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas och göra verklig skillnad. De värdesätter din kompetens och erbjuder konkurrenskraftiga förmåner och utvecklingsmöjligheter.
 
Övrigt:
Uppdragsort: Göteborg
Uppdragslängd 2024-04-1 till 2025-03-31

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst
medborgarskap.

Visst låter detta som ett spännande uppdrag?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan inkluderat CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från NXT Interim Göteborg AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från NXT Interim Göteborg AB .

Projektledare inom IT

Projektledare, IT
Läs mer Mar 25
Vill du dra en växel till i din karriär och med användning av din kapacitet driva förändringar inom framtidens teknologi som vår kund utvecklar?
Vi erbjuder dig en spännande möjlighet att arbeta i ett globalt företag som satsar på att hålla människor och samhällen i säkerhet, vilket är viktigt och meningsfullt! Vi letar efter en senior projektledare som blir en del av bolagets IT-avdelning. Inom avdelningen ansvarar och utvecklar man den centrala Portfolio Management Office (PMO) där bland annat ledningen av komplexa projekt tillhörande våra affärsverksamheter bemannas och får stöd.
Din roll
Som Senior projektledare blir du ansvarig för att driva och leda specifika projekt eller program som initieras av bolagets interna verksamheter och som tilldelas till dig av PMO via din chef.
Vi tror att du idag jobbar som projekt- eller programledare med fokus på IT området. Du är resultatinriktad med ett stort leveransfokus. Du känner dig bekväm med att leda både i agila som i traditionella projekt.
Du är en driven ledare med förmåga att inspirera och motivera ditt team samt säkerställa att dem har vad dem behöver för att lyckas. Kommunikation är en av dina styrkor och du har stor vana av att anpassa ditt budskap och upprätthålla en god relation med alla intressenter i ditt projekt/program.
Du blir ansvarig för kundrelationen och givetvis för att uppfyllelse av projektmål med kvalitet och hög professionalism upplevs som kundnytta.
Du kommer oftast att arbeta med tvärfunktionella IT team och hög skickliga kollegor som står för flera IT kompetensområden.
Nyckel till framgång i din roll grundas i effektivt samarbete, aktiv kommunikation och respekt för dina team och kollegors tid och insatser.

Din profil
Vi tror att du som söker... har relevant akademisk examen eller motsvarande erfarenhet
har mycket goda ledaregenskaper och kan effektivt balansera driv och välmående både hos dig och dina team
har businessperspektiv och vana att arbeta mot strategiska samt finansiella mål
har ca 10 års erfarenhet inom projektledning, varav betydande del inom IT området
har djup kunskap och erfarenhet av olika metodiker inom projektledning och behärskar det agila arbetssättet
har genuint intresse för teknologi och kapacitet att motivera, engagera och utmana dig själv och andra i dina projekt

Skallkrav:
Strukturerat och effektivt arbetssätt
Arbetsvana av Antura Projects, Jira, Confluence
Helhetsförståelse och fördjupning inom Digital arbetsplats
Projektledningsmetodik (både vattenfall och agil) med bevisad erfarenhet

Meriterande:
Microsofts produkter – kommunikation, kollaboration, telefoni
Facilitering av workshops
Pedagogisk förmåga
Smart visualisering och rapportering
 
Du kommer bli en del utav:
Du kommer att tillhöra den del av koncernen som ansvarar för drift, installation, underhåll och förvaltning av företagets utvecklings och produktionsmiljöer samt dess ingående komponenter som servrar, storage, nät och klienter mm. Man ansvarar även för driften av datorhallar med kringutrustning samt tillhandahåller systemutvecklingsstöd och programanpassning. Med nästan 20 000 medarbetare utvecklar vår de teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Kunden är ett företag där människan står i centrum.
De har en god arbetsmiljö där dem  stöttar och hjälper varandra att göra sitt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där de alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver.
 
Övrigt
Placeringsort är på kontoret i Göteborg.
Flexibilitet arbete är möjligt beroende på uppdrag. Resor förekommer primärt nationellt.
Anställningsformen är ett konsultuppdrag på ca 8 månader som anställd på NXT Interim, för att sedan gå över som fast anställd direkt hos vår kund.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Bakgrundkontroll och säkerhetsintervju är en del av processen
och du behöver vara svensk medborgare.
 
Visst låter detta som ett intressant uppdrag?
Sök redan i dag eller kontakta oss så berättar vi gärna mer. Vi behöver en ansökan inkluderat CV på svenska som matchar vår kunds krav. Komplettera gärna med personligt brev. Kunden kan fatta beslut tidigare än sista ansökningsdatum, urval och intervjuer sker löpande.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid anställning tillämpar vi kollektivavtal.

Ansök nu

IT Projektledare

Projektledare, IT
Läs mer Maj 7
IT Projektledare
Vill du vara en del av ett företag som arbetar för människors och samhällens trygghet? Vår kund arbetar i en spännande och varierad miljö där ni tillsammans verkar för att skapa dem produkter och tjänster som behövs för att uppfylla detta. Till kunds IT-avdelning Group IT söker dem nu en Projektledare till teamet för förvaltning och utveckling av applikationen Antura. Teamet står inför ett antal större implementationsprojekt med tillhörande trainingsessioner. De söker därför dig som har arbetat några år och har god erfarenhet av liknande arbete.Din kommande utmaning
Du kommer att arbeta nära Service Owner, Service- och Solution Managers samt lösningsarkitekter från såväl verksamheten som IT.
I rollen ingår att: Säkerställa att uppdraget genomförs enligt gällande ramverk för projekt, säkerhet, arkitektur mm
Övervaka, rapportera och uppnå dem ekonomiska, tids- och kvalitetsmål som är satta för genomförandet
Hantera kommunikation och upprätthålla goda arbetsrelationer med interna och externa intressenter
Rapportera status till uppdragsgivare och kund
Förändringsprojekt inom applikationen

Följande kan även bli aktuellt
Arbete med integrerande system
Förstudier
Utredningar

Din profil
Vår kund söker dig som har jobbat några år som projektledare, gärna inom en global organisation med en komplex IT-miljö och krav på hög säkerhet. Du har intresse och förståelse för både verksamhet och IT. Du är lösningsorienterad, tycker om att arbeta i team och har en förmåga att kommunicera på olika nivåer. Du kommer trivas hos oss om du är en prestigelös person med fokus på långsiktighet och kvalitet. Du har förmågan att se vilka förutsättningar som krävs och skapa/ge dessa för att lyckas. Du har
Relevant akademisk examen eller motsvarande erfarenhet
Ha fem års erfarenhet som projektledare och ha verkat i gränslandet mellan verksamhet och IT.
God förmåga att kommunicera och att informera både vad som fungerar bra och vad som inte fungerar.
Erfarenhet av att planera och strukturera, hantera ekonomi och göra uppföljningar och rapporter.
Förmåga att bygga nätverk och samarbeta med intressenter på olika nivåer
Goda kunskaper i svenska och engelska

Meriterande:
Erfarenhet och kunskap i Antura
Erfarenhet av agilt arbetssätt

Övrigt:
Placeringsort är på kontoret i Göteborg.
Anställningsformen är ett konsultuppdrag på 8 månader som anställd på NXT Interim, för att sedan gå över som fast anställd direkt hos vår kund.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Bakgrundkontroll och säkerhetsintervju är en del av processen
och du behöver vara svensk medborgare.
 
Visst låter detta som ett intressant uppdrag?
Sök redan i dag eller kontakta oss så berättar vi gärna mer. Vi behöver en ansökan inkluderat CV på svenska som matchar vår kunds krav. Komplettera gärna med personligt brev. Kunden kan fatta beslut tidigare än sista ansökningsdatum, urval och intervjuer sker löpande.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid anställning tillämpar vi kollektivavtal.

Ansök nu

Systemadministratör

Systemadministratör
Läs mer Mar 26
Vill du vara en del av vår kunds team som utvecklar och förvaltar serverplattformar, både nya och befintliga? Är du en person med stort teknikintresse inom Windows området? Om ja, tveka inte att ta nästa steg i din karriär! 
Din roll
Du kommer i rollen som Systemadministratör på Windows plattformen vara en viktig person i teamet som ansvarar för förvaltning och vidareutveckling av tekniska tjänster till affärsområden. En viktig del av uppdraget är att säkra tillgängligheten till system och digitala tjänster, vilket ställer höga krav på både säkerhet, stabilitet och noggrannhet i arbetet dem utför. Du kommer även ha en central roll i leverans och supportflödet av IT-tjänsterna. Där är det viktigt att driva och dokumentera arbetet enligt rutiner, processer och SLA krav. 
Exempel på arbetsområden:
Standardisera, effektivisera och automatisera arbetssätt och system
Delta i projekt kopplat till teknikplattformen
Leverera server tjänster och vara en del i drifts och support teamet
Patchhantering och uppgradering av servermiljön
Säkerställa efterlevnad av de säkerhetskrav som finns
Aktivt delta i teknik förbättringsarbete

 
Vad du blir en del av
Du kommer att tillhöra Group IT, den del som ansvarar för drift, installation, underhåll och förvaltning av företagets utvecklings och produktionsmiljöer samt dess ingående komponenter som servrar, lagring, nät, databaser och klienter mm. Verksamheten präglas av systematiskt drift och förvaltningsarbete samt teknikbevakning inom angränsande verksamhetsområden. 

Vår kund söker dig med teknikintresse och har goda kunskaper inom Windows området. Gärna från stora driftsmiljöer med flera versioner av operativsystem. Du är en person som är noggrann och serviceinriktad och vill arbeta i team. Vidare är det viktigt att du har en ambition att driva arbetet mot automation och hitta effektivare arbetssätt. Som person är du kommunikativ och har intresse att möta och samarbeta med olika typer av människor, såväl internt som externt. Arbetet ställer krav på att du har ett serviceinriktat förhållningssätt. Du är nyfiken och inte rädd för att komma med nya idéer och förbättringsförslag. Dokumentation är en viktig del i arbetet vilket är ett krav på flytande svenska och engelska, både i tal och skrift.
 För att trivas i rollen och leva upp till förväntningarna ska du ha:
Minst 3-5 års erfarenhet inom teknikområdet Windows med fokus på serverdrift
God kunskap om vanligt förekommande scriptspråk så som PowerShell
God kunskap och säkerhetstänk kring automatiserad konfigurationsstyrning
Stort tekniskt intresse och gillar att arbeta med den senaste tekniken och hänga med i branschens utveckling

 
Det är meriterande om du har:
Erfarenhet av Microsoft standardprodukter så som Active Directory, DNS, WDS osv
Erfarenhet kring SCCM
Erfarenhet av SCOM, OP5
Erfarenhet av Azure
 
Övrigt:
Uppdragsort: Göteborg
Uppdragslängd 2024-07-01 till 2025-06-30
 
Visst låter detta som ett spännande uppdrag?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan inkluderat CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

Ansök nu

Citrix Utvecklare

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Mar 26
Vill du vara en del av en organisation som arbetar för att skydda både människor och samhällen? Är du en person med ett stort intresse, kunskap och erfarenhet inom Citrix? Vår kund söker nu en Citrix VID-tekniker som kan bidra till smidig drift av deras virtuella skrivbordsmiljö samtidigt som du säkerställer en hög nivå av användarnöjdhet och teknisk support.
Din roll
Vår kund söker en erfaren Citrix VDI-tekniker som förser dem med teknisk support och administration för deras virtuella skrivbordsinfrastruktur (VDI) baserad på Citrix-teknologier. Som en Citrix VDI-tekniker kommer du att vara ansvarig för att implementera, konfigurera, underhålla och felsöka Citrix VDI-infrastrukturen för att säkerställa optimal prestanda och användarnöjdhet. Din expertis inom Citrix XenDesktop, XenApp och andra relevanta teknologier kommer att vara avgörande för att leverera sömlösa virtuella skrivbordslösningar till deras organisation.

Du kommer att samarbeta nära med IT-team och användare för att lösa tekniska problem, implementera förbättringar och bidra till den övergripande förbättringen av deras virtuella skrivbordsmiljö. Starka problemlösningsförmågor, uppmärksamhet på detaljer och ett kundcentrerat tillvägagångssätt är väsentliga för framgång i den här rollen.
Din profil 
Dina färdigheter och erfarenhet kommer att inkludera: Djup kunskap om Citrix XenDesktop, XenApp och andra Citrix-teknologier.
Färdigheter i konfigurering och hantering av virtuell skrivbordsinfrastruktur (VDI).
Bra förståelse för nätverksprinciper och protokoll relaterade till VDI.
Utmärkta kommunikations- och interpersonella färdigheter.

Önskvärda färdigheter:
Kännedom om Windows Server-operativsystem och Active Directory.
Relevanta certifieringar (t.ex. Citrix Certified Associate/Virtualization, Citrix Certified Professional/Virtualization) är en fördel.
Denna position kräver att du genomgår en säkerhetskontroll baserad på gällande bestämmelser om/kring säkerhetsskydd. För befattningar som kräver säkerhetsgodkännande kan ytterligare krav på medborgarskap gälla.
Visst låter detta som ett intressant uppdrag?
Sök redan i dag eller kontakta oss så berättar vi gärna mer. Vi behöver en ansökan inkluderat CV på svenska som matchar vår kunds krav. Komplettera gärna med personligt brev. Kunden kan fatta beslut tidigare än sista ansökningsdatum, urval och intervjuer sker löpande.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid anställning tillämpar vi kollektivavtal.

Ansök nu

IT Business Analyst

Applikationsutvecklare
Läs mer Maj 6
Är du en IT Business Analysts?
Är din core competence Manufacturing och kanske även Industry 4.0/5.0? Vill du jobba på ett starkt, roligt och spännande bolag hos vår kund? Då är det dig vi söker!
 
Vår kund söker dig med en bred erfarenhet av IT och en fördjupning inom området manufacturing och MES. Det innebär att du har bevisad erfarenhet av området och gärna har jobbat med etablering av både fabriker och förändringar. Då vet du också vikten av kunna beskriva och förbättra processer och är införstådd med Lean. Vi tror också att du kan och förstår hur ett IT-landskap från givare/PLC till ERP byggs upp och vilka processer som finns.
Som Business Analyst är du metodisk i ditt kravhanteringsarbete och du är van att leda workshops med tydliga mål och uppdrag mot en helhetsbild. Du har erfarenhet av upphandling, förstår regulativa krav och kan tydligt maska ut och kravställa funktioner. Vi kan erbjuda en tjänst med många spännande utmaningar och med stor variation i ett fantastiskt team!
 
Det pågår många förändringar inom vår kund där IT Business Analysts behövs. Vi är ett team som utgår från Group IT och jobbar tillsammans med dem olika verksamheterna. Det innebär att uppdragen varierar stort i vad som görs, i tid och i utmaningar. De rör sig från initiering eller uppstart till genomförande där dem jobbar med att omsätta visioner eller kända förmågor till hanterbar efterfrågad tydlighet som leder fram till efterfrågat värde. Här jobbar dem gärna tätt med Arkitekter men också Team-leads, Scrum master eller projektledare likaväl som SME:er från verksamheterna.
 
Som person är du positiv, nyfiken, prestigelös och delar gärna med dig av din kunskap. Du behöver ha förmågan att arbeta i både helhets och detalj-perspektiv och kan koppla ihop till strategi och taktik. Du är en person som får saker att hända!
 
 Skallkrav:
Kunskap i ämnet Smart manufacturing
Arbetat som Business Analyst i större initiativ och verkat i gränslandet mellan verksamheten och IT
Förmåga att nätverka och samarbeta med intressenter på olika nivåer
Stor erfarenhet av att leda och driva workshops
Stor erfarenhet att utveckla och ta fram nya processer
Affärsdriv, gärna erfarenhet från att etablera nya kontor eller fabriker
Kunskap inom agila metoder och ha tidigare erfarenhet av att arbeta agilt
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
 
Placeringen för denna tjänst är Göteborg eller Malmö. För denna tjänst vill vi ha din ansökan på svenska. 

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Bakgrundkontroll och säkerhetsintervju är en del av processen
och du behöver vara svensk medborgare.
Låter detta som en intressant roll?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan, inkluderat CV, på svenska, som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryterings branschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

Ansök nu

PKI- Tekniker

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Apr 29
Vår kund söker nu dig som brinner för PKI.
I denna tjänst kommer du få hjälpa till att säkra upp framtiden för vår kund genom att hjälpa till att bygga upp en ny plattform. Du kommer tillhöra ett tajt, väldigt erfaret med många möjligheter att utvecklas.
 
Arbetsuppgifterna kommer kunna variera en hel del men exempel på vad du kan komma och jobba med är:
Utveckling och förvaltning av PKI-lösningar.
Daglig drift/operationellt arbete såsom incident och beställningar.
Arbete i projekt kan komma att bli aktuellt.

-För att trivas i tjänsten tror vi att du har ett brett intresse av IT där du drivs av att få utveckla nya kompetensområden.
För att passa i rollen ska du ha tidigare erfarenhet av:
Public Key Infrastructure (PKI).
Certificate Authority (CA).
Windows Server och klient.
IT-säkerhet.

Det är även meriterande med följande:
Hardware Security Module (HSM).
Kryptering.
Certificate Management (CM).
PowerShell.
Multifaktorautentisering t.ex. Smart Cards, Software Tokens.
Linux/Unix.

Övrigt:
Uppdragsort: Göteborg
Uppdragslängd 2024-06-01 till 2025-05-31
Visst låter detta som ett spännande uppdrag?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan inkluderat CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

Ansök nu