Göteborg: 1st Line Support för framtida uppdrag

Hitta ansökningsinfo om jobbet 1st Line Support för framtida uppdrag i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-03 // Varaktighet: Heltid

Vi på Adecco Tech söker 1st Line Support för framtida uppdrag hos våra kunder. Detta är en proaktiv annons med målet att hjälpa dig hitta en tjänst som matchar din kompetens och önskade karriärväg. Drivs du av att hjälpa människor att hitta lösningar på deras utmaningar och problem? Då är du varmt välkommen hit!

Om tjänsten
Vi söker efter en självgående och engagerad 1st Line Support för att hjälpa oss att ge bästa möjliga kundservice till våra kunder och deras användare. Som 1st Line Support kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa att användarna hos våra kunder har en problemfri upplevelse med sina IT-system och hjälpa till att lösa tekniska frågor på ett effektivt sätt. Genom att skicka in din intresseanmälan ger du oss möjligheten att ha din profil i åtanke när vi letar efter kandidater för konsultuppdrag inom ditt specifika yrkesområde. Därefter kommer vi att kunna kontakta dig när vi får in ett uppdrag som matchar just din profil. Då vi samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du blir kontaktad angående tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Eftersom detta är en proaktiv annons, kan arbetsuppgifterna variera. I rollen som 1st Line Support kan dina huvudsakliga arbetsuppgifter exempelvis bestå av:

• Felsökning och installation, främst i Windowsmiljö.
• Bistå med teknisk support till användare via telefon, e-post och chatt.
• Ta emot samt registrera ärenden i ärendehanteringssystem.
• Lösa tekniska problem på ett effektivt sätt och övervaka användares ärenden från start till slut.
• Hantera och lösa vanligt förekommande tekniska utmaningar.
• Samarbeta med andra teammedlemmar för att identifiera mönster i problem och bidra till långsiktiga lösningar.

Observera att du genom denna annons gör en intresseanmälan för framtida uppdrag. Vi får löpande in förfrågningar från kunder inom området, och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning.

Om dig
Som person är du lyhörd för din omgivning, tydlig i din kommunikation och drivs av problemlösning. Beroende på uppdrag kan specifika krav variera, men generellt ser vi att du möter följande kvalifikationer:

• Erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystem.
• Kunskap om operativsystem och programvara, inklusive Windows och Office.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
• Förmåga att arbeta självständigt och som en del av ett team.
• God kommunikationsförmåga samt en förmåga att förmedla tekniska frågor på ett lättförståeligt sätt.
• En proaktiv inställning och förmåga att hantera flera ärenden samtidigt.

Om Adecco
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Vi på Adecco Tech strävar efter att vara det självklara valet för våra konsulter och visa vägen till de bästa jobben.

Om ansökan
När vi tagit emot din ansökan kommer första steget i processen vara ett mail med ett eller flera tester, beroende på hur din ansökningsprocess har sett ut hos oss innan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

Kontaktuppgifter
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Beatrice Arvidsson via Beatrice.Arvidsson@adecco.se 
Om din fråga rör registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via info@adecco.se. 

Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail. Vänligen använd ansökningsformuläret på vår webbplats för att skicka in din ansökan!

Välkommen med din intresseanmälan!

Sökord: Support, ServiceDesk, Felsökning, Windows server, Officeapplikationer (O365), Active Directory, 1st line,

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Support Technican

Läs mer Apr 17
Är du en social person med ett genuint intresse för teknik och vill fortsätta växa i en dynamisk arbetsmiljö med inspirerande kollegor? Då har vi den perfekta rollen för dig!Ta steget in i en spännande värld av teknikutveckling och samarbete på ett företag som präglas av högt tempo och fantastiskt teamarbete

OM ROLLEN
Som Support Technican hos oss på Norion Bankkommer du att dagligen stödja interna kollegor via chatt, e-post, telefon och personligen på kontoret. Du kommer att guida och stötta kringtredjeparts- och internt utvecklade applikationer, samt hantera inköp, installation, inventering och support av hårdvara såsom mobiltelefoner, bärbara datorer och videokonferenssystem.
Dessutom ingår det att bistå med grundläggande nätverkssupport inklusive patchning av det lokala nätverket, åtkomstpunkter etc.
Du kommer även att hantera behörigheter och licenser samt samarbeta med leverantörer för att säkerställa kvalitetsuppföljning.
Vidare ingår det att övervaka drift och kvalitetssäkring av kontorets IT-områden genom att hålla rent från IT-emballage och allmän utrustning, samt att tillhandahålla tekniskt support vid sammankomster såsom personalmöten.

OM DIG
För att passa för rollen som Support Technican på Norion Bank bör du ha ett genuint teknikintresse. Vi ser det som meriterande om duerfarenhet inom IT-support eller ett relaterat område alternativt liknande servicetjänster.Du bör också ha färdigheter i att felsöka hårdvaru- och programvaruproblem samt starka kommunikationsfärdigheter och förmåga att interagera effektivt med kollegor på alla nivåer.Vidare är det viktigt att du har uppmärksamhet på detaljer och är engagerad i att leverera högkvalitativ support. Flexibilitet är också ett krav då du behöver kunna resa till våra andra kontor i Stockholm, Helsingborg, Oslo och Helsingfors vid behov.Därav ser vi att du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska.
Slutligen, då denna roll är en viktigt supportfunktion tillämpas fem dagars arbetsvecka på vårt centralt belägna huvudkontor i Göteborg.

NORION BANKS ERBJUDANDE TILL DIG
För oss är det självklart att varje individs utveckling värdesätts högt vilket innebär ett stort fokus på självledarskap och kompetensutveckling. Gemenskap, innovation och modern arbetsmetodik är saker som kännetecknar Norion Bank Group. Vi erbjuder dig helt enkelt en organisation med snabba beslutsvägar, stor öppenhet och mycket energi.
Våra värdeord Affärsmässighet, Engagemang och Omtanke genomsyrar allt vi gör och som medarbetare hos oss blir du en del av vår starka företagskultur. Vi erbjuder dig ett spännande bolag med goda utvecklingsmöjligheter, löpande kompetensutveckling och gemensamma aktiviteter på och utanför arbetsplatsen.

OM NORION BANK GROUP
Norion Bank Group är en affärsnära nordisk finansieringsbank. Genom koncernens varumärken Norion Bank, Walley och Collector erbjuds kundanpassade finansieringstjänster som möter distinkta kundbehov inom tre kundsegment: medelstora företag och fastighetsbolag, handlare och privatpersoner. Som specialist på finansieringslösningar är Norion Bank Group ett ledande komplement till traditionella storbanker, med visionen att vara den främsta nordiska finansieringsbanken inom de utvalda segmenten.
Norion Banks erbjudande omfattar företags- och fastighetskrediter samt factoring för medelstora företag och fastighetsbolag. Genom varumärket Walley erbjuds flexibla betal- och checkoutlösningar till handlare och privatpersoner. Varumärket Collector tillhandahåller privatlån och kreditkort till privatpersoner samt sparkonton för privatpersoner och företag. Norion Bank Group (tidigare Collector Bank) grundades 1999 och har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Oslo och Helsingfors. Verksamheten bedrivs genom Norion Bank AB (publ) som är noterat på Nasdaq Stockholm.

Vi undanber oss kontakt med annonsörer, rekryteringsbolag samt konsultbolag i rekryteringen.

INTRESSERAD?
Vad roligt!Urval och intervjuer sker löpande så ansök redan idag!
Frågor? Välkommen att höra av dig till oss! För frågor kring teamet och rollen - kontakta gärna Markus Hogsved, Head of Common Infrastructurepå markus.hogsved@norionbank.se
För frågor om oss som arbetsgivare eller rekryteringsprocessen kontakta gärna Jesper Östlund, Talent Acquisition Specialist, på jesper.ostlund@norionbank.se
Vi ser fram emot att ta del av just din ansökan!

Ansök nu

Vi söker en driven IT Support Technician

Läs mer Apr 2
Om rollen:Vi söker en driven och erfaren IT Support Technician som kommer att vara ansvarig för övervakning, hantering och uppföljning av supportärenden för klientinstallationer, arbetsstationer, olika IT-utrustning och serveradministration. Du kommer också att vara involverad i implementationer, felsökning av hårdvara och mjukvara, samt nätverksadministration.
Ansvarsområden inkluderar:Övervaka och hantera supportärenden för klientinstallationer, arbetsstationer, IT-utrustning och serveradministration.
Implementera och felsöka operativsystem, hårdvara och mjukvara.
Administrera ärenden inom ITSM-systemet.
Fungera som en enskild kontaktpunkt eller eskalera ärenden till tredje linjens support och tredjepartsleverantörer.

Kvalifikationer:Meriterande om du har erfarenhet av arbete inom IT-support, med fokus på klientinstallationer, arbetsstationer och serveradministration.
Kunskap om operativsystem, hårdvara och nätverksteknik.
Förmåga att hantera flera uppgifter och prioritera arbete effektivt.
Utmärkta kommunikationsfärdigheter och förmåga att fungera som en länk mellan teknisk och icke-teknisk personal.
Certifieringar inom relevant teknologi (t.ex. Microsoft, Cisco) är en fördel.

Urval:Vi använder oss av löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista dag för ansökan. Skicka därför in din ansökan redan idag!

Ansök nu

ICT Senior Service Desk Engineer

Läs mer Mar 28
We are looking for…
An ICT Senior Service Desk Engineer with an appetite to learn and with a willingness to delve into details when problem solving. A skilled professional who enjoys working on a variety of systems and with people at all levels of the organization. As an ICT Senior Service Desk Engineer you will be joining ICT Operations and Support in our Gothenburg office. Please note this is predominantly an onsite position.
Main focus of this role is to deliver friendly and efficient service, advice and technical support to Ascom’s own personnel. In this role you will work broadly in IT and user support, and more specifically with frameworks and tools such as Windows OS, Microsoft 365, network technologies and other global platforms. You will administer permissions and rights in Active Directory, so it is important that you have experience in this area as well.You will be working with our internal systems making certain that end users within Ascom are supported as well as ensuring that Ascom’s communication systems, security systems, centralized storage and server platforms are operative, continuously developed and secured. Please note that this role does not involve working with our own proprietary products or systems.
You will balance your time between service desk and infrastructure tasks in the Gothenburg data center. You will also participate in an on-call rotation every 6-7 weeks to support our critical systems with troubleshooting. In this role you will be reporting to Global ICT Infrastructure Manager.

Our Ideal Candidate has ...
BS degree in Computer Science, Information Technology, Information Systems, or related technical discipline Certifications MCSE or Microsoft Azure Administrator
3+ years working knowledge and experience with Azure environments and configuration and administration of physical and virtual servers (i.e. Dell & HPE hardware, VMware & Hyper-V Hypervisors) in a data center environment.
Good knowledge and competence within the area of LAN, WAN, WiFi and TCP/IP based communication platforms
Good knowledge within the area of Cyber Security including firewalls, reverse proxies, load balancing systems and certificate infrastructure.
Deep competence with Office365, Microsoft Teams, and SharePoint Online platforms.
Deep competence within the areas of Microsoft AD, Entra (Azure) AD, Azure Administration, Azure governance, Azure Identity as well as client/server computing and networking in an international multi-site corporate IT environment.
Good competence within the area of virtualization technologies, storage, and underlying hardware platforms.
Good competence within the area of DNS management, internal as well as external.
Ability to speak English fluently as well as to, within the competence area of this position, write general and technical documents.
Ability to conversational Swedish.
Ability to work alone as well as to co-operate with others both inside and outside the team and the company.
Being a team player, eager to grow and taking ownership (sometimes even outside of mentioned accountabilities).
Last but not least, you have good interpersonal skills, and you are comfortable communicating with people from all levels and backgrounds.

What we offer you…
Dynamic team
A company you can take pride in.
Inspiring and collaborative colleagues.
Abundant opportunities for personal and professional growth.
The chance to work with cutting-edge technology in the healthcare industry.

We are…
Ascom is a global solutions provider focused on Healthcare ICT and mobile workflow solutions. Headquartered in Switzerland, our business spans across 18 countries, and has been supporting the healthcare industry for 160 years by providing them with technology to enable them to support their communities.
Our systems are used in over 12,000 hospitals worldwide and handle more than 800 million alerts each year (over 2 million alerts a day!). Our solutions positively impact the lives of everyone who visits 1 of the hospitals or care-homes we work with.
Together we can make a difference in the lives of the people who benefit from our technology.

Ansök nu

IT Tekniker till Ringhals

Läs mer Feb 29
Vi söker en IT Tekniker till Ringhals, strax utanför Göteborg mot Varberg! Har du arbetat som en bred IT Supporttekniker i några år som 2nd line och/eller Onsite inom windowsmiljö? Då har du möjligheten att ta ditt nästa kliv i karriären!

Dina ansvarsområden kommer att vara:

- Win 10 /Win 11 Klient daglig drift

- Jobba med configuration manager (SCCM)

- Uppdateringar av GPO

- Ansvarig fo?r att fo?rbereda och distribuera security patchar

- Klient sa?kerhet uppdateringar

- Kunskap om Defender (antivirus)

- Felso?ka om det a?r problem med sa?kerhets uppdateringar

- Involvering i projekt (ang. klient sa?kerhet

- Vitlistning

Krav:



Vi tror att du som so?ker a?r en person som ka?nner sig trygg i sin roll och har några a?rs
erfarenhet inom IT-drift och har jobbat i IT-miljo?er med ba?de drift och utveckling av IT-
infrastruktur. Vi ser ga?rna att du uto?ver dina kunskaper om datacenterdrift har spetskompetens
inom na?gra av dessa omra?den:

- Sa?kerhet (du har kunskap och har jobbat med klient antivirus)

- Du har jobbat tidigare i SCCM och kan navigera i verktyget

- Du har gjort fo?ra?ndringar i IT miljo? (IT Change) tidigare

- Fo?rsta?else fo?r ITIL processer

- Windows server Win 10 och Win 11

- Beha?rskar programmering/scripting i t. ex. PowerShell

- Du ska a?ven beha?rska svenska och engelska obehindrat i ba?de tal och skrift.

- Det a?r meriterande om du har erfarenhet av paketering av applikationer



Stort fokus kommer att la?ggas pa? personlig la?mplighet och ambitionen att utvecklas inom
omra?det. Du har en god fo?rma?ga att sa?tta dig in i ny teknik och a?r duktig pa? felso?kning av
varierande storlek och komplexitet. Vi ser ga?rna att du som so?ker a?r fo?rtroendeskapande, ba?de
inom den egna gruppen och mot o?vrig verksamhet. Du trivs i fo?ra?ndring och har en naturlig
stra?van mot sta?ndiga fo?rba?ttringar. Du har god samarbetsfo?rma?ga och ett o?dmjukt
fo?rha?llningssa?tt till ma?nniskor omkring dig. Du trivs med att samarbeta med andra och har
a?ven god struktur i ditt egna arbete.











Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare

Placeringsort: Ringhals, strax utanför Göteborg

Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:
Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.

Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!

Varför ska du välja oss?
Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.

Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Ansök nu

Produkt- och Supportspecialist - Sesami Cash Management Technology Nordi...

Läs mer Feb 28
Sesami Cash Management Technology Nordic AB söker en entusiastisk och tekniskt kunnig person för rollen som Produkt- och Supportspecialist. Om du älskar att felsöka, gräva i tekniska problem och förbättra våra produkter, är detta en unik möjlighet för dig.

Som Produkt- och Supportspecialist kommer du att få de mest utmanande uppgifterna att lösa, ditt tekniska intresse och kunnande kommer att vara avgörande.

På sikt kommer du, tillsammans med dina kollegor, att stödja projekt och säkerställa att våra produkter presterar på högsta nivå samt utbilda våra kunder globalt.

Din profil:

Vi söker en självgående, strukturerad och nyfiken individ med passion för teknik och gärna elektronik. Förmågan att samarbeta och kommunicera effektivt på både svenska och engelska är av stor vikt för oss. Vi värdesätter initiativtagande och problemlösningsförmåga högre än formell utbildning.

Du bör ha minst 3 års erfarenhet inom support / liknande roller och en stark passion för teknik.

Om positionen:

Det är en tillsvidareanställning enligt kollektivavtal med regelbundna resor till våra andra enheter eller leverantörer. Tillträde sker enligt överenskommelse, och vi strävar efter att tillsätta rollen så snart som möjligt.

Sesami Cash Management Technology Nordic AB är platsen för dig som söker en utmaning, vill utvecklas och vara en del av något stort. Om du tror att du är den vi letar efter, ser vi fram emot din ansökan!

Ansök nu och vara med och forma framtiden för säker kontanthantering!

Om Sesami:

Sesami Cash Management är verksamt över hela världen och finns i mer än 25 länder. Vår tillverkning finns i Europa, Asien och Amerika. Vi levererar automatiska kontanthanteringslösningar, mjukvara och tjänster för kunder inom detaljhandel, banker, värdetransportörer och finansbolag över hela världen.

Genom vårt erbjudande skapar vi en effektivare och säkrare kontantprocess samt minskar kostnaderna för hanteringen av sedlar och mynt genom hela cykeln. Trygghet för våra kunder och betalningsfrihet för slutkunden.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Adecco Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Adecco Sweden AB .

Praktik inom HR på Adecco i Göteborg HT24!

HR-assistent
Läs mer Apr 17
Är du studerande inom HR, ekonomi eller annan likvärdig utbildning? Se då hit!

Vi på Adecco i Göteborg söker nu dig som ska genomföra praktik under höstterminen 2024. Detta kan vara under första/andra halvan av terminen, alternativt hela terminen. Vill du få chansen att utvecklas inom rekrytering, personadministration och andra personalrelaterade ärenden så har vi praktikplatsen för dig! 

Om praktikplatsen
Som praktikant hos oss kommer du att tillhöra Adeccos team som arbetar inom industri och produktion i Göteborg med omnejd. I dagsläget består teamet av fem personer där konsultcheferna arbetar i en 360-roll. Det innebär att arbetsuppgifterna varierar stort och du kommer få möjlighet att följa med i alla dess delar. Arbetsplatsen varierar från kontoret beläget i centrala Göteborg till att vara ute hos våra kunder med möjligheten att arbeta hemifrån två dagar i veckan. Vi erbjuder en praktikplats som präglas av stor arbetsglädje där vi hjälps åt och har roligt på vägen!

Exempel på arbetsuppgifter kan vara:
Utformning av annonser
CV-evaluering
Telefonintervjuer
Kandidatpresentationer
Referenstagning
Tidrapportering
Kund- och konsultärenden
Kontraktskrivning
Säljarbete

...och mycket mer som inte går att förutspå i en konsultchefs vardag!

Om dig
Vi söker dig som har en påbörjad eftergymnasial utbildning inom HR, ekonomi, administration eller motsvarande och är berättigad till att genomföra praktik under höstterminen 2024. Du behöver inte nödvändigtvis ha ägnat dig åt ovanstående saker tidigare - däremot tror vi att du är en social och prestigelös person som tycker om att ta dig an arbetsuppgifter från högt till lågt. Du är serviceinriktad, kommunikativ och uppskattar att arbeta i en fartfylld miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Vidare ser vi att du har en positiv inställning till utmaningar, är noggrann och strukturerad samt ansvarfull i ditt eget arbete. Att du tycker om att engagera dig affärsmässigt kommer vara nyckeln till din framgång som praktikant hos Adecco! 

Viktigt för praktiken är:
- Att du är berättigad till att genomföra praktik, antingen genom din utbildning på högskola/universitet eller via Arbetsförmedlingen under vårterminen 2024 (första halvan eller hela perioden)
- Att du är trygg med att använda svenska och engelska som arbetsspråk i både tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om praktikperioden
Vi ser positivt på om du har möjlighet att praktisera hos oss under hela eller halva höstterminen 2024. Arbetet är förlagt på heltid, måndag-fredag kl. 08.00-17.00, med hänsyn till eventuellt arbete eller rapport som skall skrivas. Det finns möjlighet att arbeta/utföra praktiken hemifrån upp till två dagar i veckan.

Om Adecco
Adecco är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag med över 30 kontor runtom i landet. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en praktikperiod hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov kommer du få goda kunskaper om arbetsmarknaden och olika branscher samt våra kunder.

Om ansökan
Praktiken startar under våren 2024 och pågår under terminen efter överenskommelse.

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är två testar (personlighetstest och problemlösarförmåga), MAP och Matrigma. Dessa skickas till din mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Kandidater som går vidare till detta steg kommer få en länk skickad till sin mail för att genomföra en videointervju. 

3. Om du är en av dem som går vidare därefter kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju. 

Kontaktuppgifter
Har du frågor om praktikplatsen eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Jennifer Lindqvist (jennifer.lindqvist@adecco.se) 

Vi tar inte emot ansökningar via mail. 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sökord

Rekrytering, Internship, Praktikplats, Rekryterare, HR, Bemanning, Industri, Konsultchef

Ansök nu

2nd/3rd line support för framtida uppdrag

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Apr 3
Vi på Adecco Tech söker nu efter 2nd och 3rd line supporttekniker för framtida uppdrag hos våra kunder i Göteborg. Detta är en proaktiv annons med målet att hjälpa dig hitta en tjänst som matchar din kompetens och önskade karriärväg. Har du en stark teknisk kompetens och förmågan att lösa problem snabbt och effektivt? Har du tidigare levererat högklassig support på 2nd och 3rd line-nivå? Då kan detta vara något för dig!

Om tjänsten
Vi söker efter självgående och engagerade 2nd och 3rd line supporttekniker för att förse bästa möjliga kundservice till våra kunders användare. Du kommer att spela en nyckelroll i att säkerställa att användarna hos våra kunder har en problemfri upplevelse med sina IT-system och hjälpa till att lösa tekniska frågor på ett effektivt sätt. Genom att skicka in din intresseanmälan ger du oss möjligheten att ha din profil i åtanke när vi letar efter kandidater för konsultuppdrag inom ditt specifika yrkesområde. Därefter kommer vi att kunna kontakta dig när vi får in ett uppdrag som matchar just din profil. Då vi samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du blir kontaktad angående tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Eftersom detta är en proaktiv annons för framtida uppdrag kan arbetsuppgifterna variera. I rollen som 2nd och 3rd line supporttekniker kan dina huvudsakliga arbetsuppgifter exempelvis bestå av:

• Bistå med teknisk support till användare via telefon, e-post och chatt.
• Hantera och lösa tekniska problem och frågor på 2nd eller 3rd line-nivå.
• Ta emot och registrera ärenden i ärendehanteringssystem.
• Arbeta i nära samarbeta med 1st line-support för att effektivt hantera eskalerade ärenden.
• Samarbeta tvärfunktionellt för att förbättra supportprocesser.
• Noggrann dokumentation och rapportering av tekniska problem.

Om dig
Vi söker dig som tidigare har arbetat i en 2nd eller 3rd line supportroll. Du trivs i en dynamisk arbetsmiljö och har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt. Beroende på uppdrag kan specifika krav variera, men generellt ser vi att du möter följande kvalifikationer:

• Tidigare erfarenhet av teknisk support på 2nd eller 3rd line-nivå.
• God teknisk förståelse av operativsystem, nätverk och affärsapplikationer.
• Erfarenhet av att arbeta med ärendehanterings- och dokumentationssystem.
• Starka förmågor gällande felsökning och problemlösning.
• God kommunikationsförmåga anpassad efter användarens tekniska kompetens.
• Förmåga att arbeta självständigt och som en del av ett team.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Om Adecco
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Vi på Adecco Tech strävar efter att vara det självklara valet för våra konsulter och visa vägen till de bästa jobben.

Om ansökan
När vi tagit emot din ansökan kommer första steget i processen vara ett mail med ett eller flera tester, beroende på hur din ansökningsprocess har sett ut hos oss innan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

Kontaktuppgifter
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Beatrice Arvidsson via Beatrice.Arvidsson@adecco.se 

Om din fråga rör registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via info@adecco.se 

Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail. Vänligen använd ansökningsformuläret på vår webbplats för att skicka in din ansökan!

Välkommen med din intresseanmälan!

Sökord
Support, ServiceDesk, Felsökning, Windows server, Officeapplikationer (O365), Active Directory, 2nd line, 3rd line, Andra linjens support, Tredje linjens support, Ärendehantering, Adecco, Göteborg,

Ansök nu

Onsite-Tekniker till framtida uppdrag

Servicetekniker, data
Läs mer Mar 12
Vi på Adecco Tech söker efter Onsite-Tekniker för framtida uppdrag hos våra kunder. Detta är en proaktiv annons med målet att hjälpa dig hitta en tjänst som matchar din kompetens och önskade karriärväg. Är du en teknikentusiast med en passion för praktisk problemlösning? Drivs du av att utveckla dina tekniska färdigheter och hjälpa människor hitta lösningar på sina tekniska problem? Då kan detta vara något för dig!

Om tjänsten
I rollen som Onsite-Tekniker kommer du att erbjuda teknisk support på plats hos våra kunder. Du kommer arbeta i ett nära samarbete med kunder och interna kollegor för att säkerställa snabb och effektiv problemlösning. Genom att skicka in din intresseanmälan ger du oss möjligheten att ha din profil i åtanke när vi letar efter kandidater för konsultuppdrag inom ditt specifika yrkesområde. Därefter kommer vi att kunna kontakta dig när vi får in ett uppdrag som matchar just din profil. Då vi samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du blir kontaktad angående tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Då detta är en proaktiv annons, kan arbetsuppgifterna variera beroende på uppdrag. I rollen som Onsite-Tekniker kan dina huvudsakliga arbetsuppgifter exempelvis bestå av:

• Felsökning av både hård- och mjukvara.
• Hantera och lösa serverrelaterade problem.
• Dokumentera och rapportera ditt arbete för att säkerställa spårbarhet.
• Förebyggande arbete med förbättringar och underhåll av organisationens drift av infrastruktur.
• Stödja den dagliga IT-verksamheten.
• Installera program.
• Utföra installationer av datorer, byte av hårddiskar och internminnen i laptops.

Observera att du genom denna annons gör en intresseanmälan för framtida uppdrag. Vi får löpande in förfrågningar från kunder inom området, och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning.

Om dig
Vi söker dig som har en stark känsla för service och problemlösning. Du är bekväm med att arbeta självständigt och ta egna initiativ inom ramen för ditt arbete. Du har tidigare bred erfarenhet av att bistå med IT-support och har en god kommunikations- och samarbetsförmåga. Specifika krav kan variera beroende på uppdrag, men generellt ser vi att du möter följande kvalifikationer:

• Eftergymnasial utbildning med inriktning mot IT eller liknande tidigare erfarenhet.
• Goda kunskaper inom hård- och mjukvara.
• Goda kunskaper inom serverdrift, underhåll och felsökning.
• Du behärskar svenska och engelska obehindrat i såväl tal som skrift.
• B-körkort är ett krav.

Om Adecco
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Vi på Adecco Tech strävar efter att vara det självklara valet för våra konsulter och visa vägen till de bästa jobben.

Om ansökan
När vi tagit emot din ansökan kommer första steget i processen vara ett mail med ett eller flera tester, beroende på hur din ansökningsprocess har sett ut hos oss innan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

Kontaktuppgifter
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Beatrice Arvidsson via Beatrice.Arvidsson@adecco.se

Om din fråga rör registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via info@adecco.se. 

Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail. Vänligen använd ansökningsformuläret på vår webbplats för att skicka in din ansökan!

Välkommen med din intresseanmälan!

Ansök nu

Tekniker sökes till APM Terminals i Göteborg

Servicetekniker, elektronik
Läs mer Jan 31
Tekniker sökes till APM Terminals i Göteborg!
Är du intresserad av att arbeta på en av världens största rederikoncerner? Trivs du med frihet under eget ansvar och vill jobba i en flexibel och trivsam arbetsmiljö? Se då hit! Vi erbjuder nu ett jobb som tekniker hos APM Terminals i Göteborg. Notera att detta är en direktanställning hos kunden och inte en konsultanställning via Adecco. 

Om tjänsten
Vi söker en erfaren tekniker för en direktanställning hos APM. Arbetsuppgifterna består bland annat av att genomföra förebyggande underhåll, felsökningar och reparationer på företagets maskiner och fordon. Tjänsten passar dig som vill arbeta 3-skift då arbetstiderna är förladga under dag, kväll och helg på ett rullande schema. 

Vi behandlar ansökningarna löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Om dig
Har du en bakgrund som elektriker, industrielektriker eller likvärdig mekanisk erfarenhet så är detta helt rätt tjänst för dig. Vi ser gärna att du är kreativ och kvick i tankegången och tycker om att lösa problem. Samtidigt är du noggran och strukturerad i ditt förhållningssätt till dina uppgifter. Du är flexibel och prestigelös som person och hjälper gärna till där det behövs oavsett arbetsuppgift.

Viktigt för denna tjänst är:
- B-körkort
- Tekniskt intresse.
- Erfarenhet inom reparation och service eller industriteknik.
- Goda kunskaper i Svenska och Engelska, tal och skrift.
- Erfarenhet av reperation och service av lastbilar är meriterande.
- Truckkort är meriterande

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om APM Terminals
APM Terminals Gothenburg är Nordens största containerterminal mätt i godsvolym. Här skeppas mer än hälften av alla containrar till och från Sverige. APM Terminals, som varit verksam i Göteborg sedan 2012, tar emot både direktanlöp, oceangående fartyg som kommer direkt från andra världsdelar, samt feederfartyg och länkar på så sätt samman Göteborg med andra hamnar i Norra Europa. APM Terminals Gothenburg är den enda terminalen i Sverige som har möjlighet att hantera de största containerfartygen upp till en kapacitet på 20 000 TEU. Omkring hälften av all containertrafik till och från hamnen sker med järnväg, vilket innebär stora miljövinster. APM Terminals med huvudkontor i Haag, Nederländerna, har 22 000 medarbetare i 59 länder och omsätter 4,17 miljarder USD (2016).

Om ansökan
APM terminals har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco. Frågor och ansökningar besvaras därmed och behandlas av Adecco. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Alice Leijon via alice.leijon@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Rekryteringansvarig till bolag i Göteborg

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Apr 3
Trivs du med att arbeta i ett högt tempo där den ena dagen inte är den andra lik? Vill du utvecklas och specialisera dig på rekrytering? Är du resultatinriktad som person och har lätt för att skapa skapa samt bibehålla nya kontakter? Vi söker en rekryteringsansvarig för framtida uppdrag till våra kunder i Göteborg! Läs mer nedan om det låter intressant för dig.

Om tjänsten
Som rekryteringsansvarig kan du bl.a. driva diverse rekryteringsprocesser i samarbete med anställande chefer och HRBP:s. Du kan även ingå i ett rekryteringscenter som stöttar upp en global koncern med hela eller delar av interna rekryteringsprocesser inom bolagen. Man arbetar ofta i team med bra sammanhållning vars gemensamma fokus ligger på att ge god service till en stor koncern.

Du kan även komma att arbeta nära interna kunder för att säkerställa framgångsrika rekryteringar. I rollen kommer du att hantera hela rekryteringsprocesser från ax till limpa. Du kommer att jobba mycket med LinkedIn och andra sök-verktyg, telefontintervjuer, annonsering och annonsspridning, djupintervjuer och referenstagning. I detta ingår också att ta kravspecifikationer med chefer runt om i organisationen, planera processen, utföra personlighetstester på kandidater.

Observera att vi genom denna annons söker kandidater för framtida uppdrag. Vi får in en hel del uppdrag inom området och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning.

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta inom rekrytering och som har en relevant utbildning inom området. Som person är du resultatorienterad och brinner för att hitta rätt person till rätt plats. Ditt engagemang och driv samt din goda kommunikations- och samarbetsförmåga gör att du också får med dig andra framåt. Som rekryterare arbetar du i en dynamisk miljö där du behöver kunna prioritera bland arbetsuppgifter. Vi tror också att du inger ett stort förtroende, har en hög personlig integritet, ett affärsfokus samt att du är en relationsbyggande person med förmågan att hantera såväl kandidater som beställande chefer och andra intressenter på bästa sätt.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Enna Dedagic på Enna.Dedagic@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
info@adecco.se 

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Rekrytering, Rekryteringsspecialist, Recruitment Specialist, Rekryterare, Recruiter, Recruitment, automotive, internationellt, globalt, fordonsindustrin, rekryteringsassistent, rekryteringskoordinator, recruitment coordinator, talent agent

Ansök nu