Göteborg: Praktik inom HR på Adecco i Göteborg HT24

Hitta ansökningsinfo om jobbet Praktik inom HR på Adecco i Göteborg HT24 i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-17 // Varaktighet: Heltid

Är du studerande inom HR, ekonomi eller annan likvärdig utbildning? Se då hit!

Vi på Adecco i Göteborg söker nu dig som ska genomföra praktik under höstterminen 2024. Detta kan vara under första/andra halvan av terminen, alternativt hela terminen. Vill du få chansen att utvecklas inom rekrytering, personadministration och andra personalrelaterade ärenden så har vi praktikplatsen för dig! 

Om praktikplatsen
Som praktikant hos oss kommer du att tillhöra Adeccos team som arbetar inom industri och produktion i Göteborg med omnejd. I dagsläget består teamet av fem personer där konsultcheferna arbetar i en 360-roll. Det innebär att arbetsuppgifterna varierar stort och du kommer få möjlighet att följa med i alla dess delar. Arbetsplatsen varierar från kontoret beläget i centrala Göteborg till att vara ute hos våra kunder med möjligheten att arbeta hemifrån två dagar i veckan. Vi erbjuder en praktikplats som präglas av stor arbetsglädje där vi hjälps åt och har roligt på vägen!

Exempel på arbetsuppgifter kan vara:
Utformning av annonser
CV-evaluering
Telefonintervjuer
Kandidatpresentationer
Referenstagning
Tidrapportering
Kund- och konsultärenden
Kontraktskrivning
Säljarbete

...och mycket mer som inte går att förutspå i en konsultchefs vardag!

Om dig
Vi söker dig som har en påbörjad eftergymnasial utbildning inom HR, ekonomi, administration eller motsvarande och är berättigad till att genomföra praktik under höstterminen 2024. Du behöver inte nödvändigtvis ha ägnat dig åt ovanstående saker tidigare - däremot tror vi att du är en social och prestigelös person som tycker om att ta dig an arbetsuppgifter från högt till lågt. Du är serviceinriktad, kommunikativ och uppskattar att arbeta i en fartfylld miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Vidare ser vi att du har en positiv inställning till utmaningar, är noggrann och strukturerad samt ansvarfull i ditt eget arbete. Att du tycker om att engagera dig affärsmässigt kommer vara nyckeln till din framgång som praktikant hos Adecco! 

Viktigt för praktiken är:
- Att du är berättigad till att genomföra praktik, antingen genom din utbildning på högskola/universitet eller via Arbetsförmedlingen under vårterminen 2024 (första halvan eller hela perioden)
- Att du är trygg med att använda svenska och engelska som arbetsspråk i både tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om praktikperioden
Vi ser positivt på om du har möjlighet att praktisera hos oss under hela eller halva höstterminen 2024. Arbetet är förlagt på heltid, måndag-fredag kl. 08.00-17.00, med hänsyn till eventuellt arbete eller rapport som skall skrivas. Det finns möjlighet att arbeta/utföra praktiken hemifrån upp till två dagar i veckan.

Om Adecco
Adecco är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag med över 30 kontor runtom i landet. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en praktikperiod hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov kommer du få goda kunskaper om arbetsmarknaden och olika branscher samt våra kunder.

Om ansökan
Praktiken startar under våren 2024 och pågår under terminen efter överenskommelse.

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är två testar (personlighetstest och problemlösarförmåga), MAP och Matrigma. Dessa skickas till din mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Kandidater som går vidare till detta steg kommer få en länk skickad till sin mail för att genomföra en videointervju. 

3. Om du är en av dem som går vidare därefter kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju. 

Kontaktuppgifter
Har du frågor om praktikplatsen eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Jennifer Lindqvist (jennifer.lindqvist@adecco.se) 

Vi tar inte emot ansökningar via mail. 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sökord

Rekrytering, Internship, Praktikplats, Rekryterare, HR, Bemanning, Industri, Konsultchef

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som HR-assistent

Nedan visas andra jobb i Göteborg som HR-assistent.

Praktik inom HR på Adecco i Göteborg HT24!

Läs mer Apr 17
Är du studerande inom HR, ekonomi eller annan likvärdig utbildning? Se då hit!

Vi på Adecco i Göteborg söker nu dig som ska genomföra praktik under höstterminen 2024. Detta kan vara under första/andra halvan av terminen, alternativt hela terminen. Vill du få chansen att utvecklas inom rekrytering, personadministration och andra personalrelaterade ärenden så har vi praktikplatsen för dig! 

Om praktikplatsen
Som praktikant hos oss kommer du att tillhöra Adeccos team som arbetar inom industri och produktion i Göteborg med omnejd. I dagsläget består teamet av fem personer där konsultcheferna arbetar i en 360-roll. Det innebär att arbetsuppgifterna varierar stort och du kommer få möjlighet att följa med i alla dess delar. Arbetsplatsen varierar från kontoret beläget i centrala Göteborg till att vara ute hos våra kunder med möjligheten att arbeta hemifrån två dagar i veckan. Vi erbjuder en praktikplats som präglas av stor arbetsglädje där vi hjälps åt och har roligt på vägen!

Exempel på arbetsuppgifter kan vara:
Utformning av annonser
CV-evaluering
Telefonintervjuer
Kandidatpresentationer
Referenstagning
Tidrapportering
Kund- och konsultärenden
Kontraktskrivning
Säljarbete

...och mycket mer som inte går att förutspå i en konsultchefs vardag!

Om dig
Vi söker dig som har en påbörjad eftergymnasial utbildning inom HR, ekonomi, administration eller motsvarande och är berättigad till att genomföra praktik under höstterminen 2024. Du behöver inte nödvändigtvis ha ägnat dig åt ovanstående saker tidigare - däremot tror vi att du är en social och prestigelös person som tycker om att ta dig an arbetsuppgifter från högt till lågt. Du är serviceinriktad, kommunikativ och uppskattar att arbeta i en fartfylld miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Vidare ser vi att du har en positiv inställning till utmaningar, är noggrann och strukturerad samt ansvarfull i ditt eget arbete. Att du tycker om att engagera dig affärsmässigt kommer vara nyckeln till din framgång som praktikant hos Adecco! 

Viktigt för praktiken är:
- Att du är berättigad till att genomföra praktik, antingen genom din utbildning på högskola/universitet eller via Arbetsförmedlingen under vårterminen 2024 (första halvan eller hela perioden)
- Att du är trygg med att använda svenska och engelska som arbetsspråk i både tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om praktikperioden
Vi ser positivt på om du har möjlighet att praktisera hos oss under hela eller halva höstterminen 2024. Arbetet är förlagt på heltid, måndag-fredag kl. 08.00-17.00, med hänsyn till eventuellt arbete eller rapport som skall skrivas. Det finns möjlighet att arbeta/utföra praktiken hemifrån upp till två dagar i veckan.

Om Adecco
Adecco är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag med över 30 kontor runtom i landet. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en praktikperiod hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov kommer du få goda kunskaper om arbetsmarknaden och olika branscher samt våra kunder.

Om ansökan
Praktiken startar under våren 2024 och pågår under terminen efter överenskommelse.

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är två testar (personlighetstest och problemlösarförmåga), MAP och Matrigma. Dessa skickas till din mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Kandidater som går vidare till detta steg kommer få en länk skickad till sin mail för att genomföra en videointervju. 

3. Om du är en av dem som går vidare därefter kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju. 

Kontaktuppgifter
Har du frågor om praktikplatsen eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Jennifer Lindqvist (jennifer.lindqvist@adecco.se) 

Vi tar inte emot ansökningar via mail. 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sökord

Rekrytering, Internship, Praktikplats, Rekryterare, HR, Bemanning, Industri, Konsultchef

Ansök nu

Är du på jakt efter nya utmaningar inom HR/Rekrytering?

Läs mer Dec 7
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Är du nyfiken på ett jobb eller redo att ta nästa steg i karriären inom HR/Rekrytering? På Jobbify dyker det regelbundet upp nya spännande jobb inom HR/Rekrytering!

Genom att registrera dig till vår kandidatpool kommer du vara först med att ta del av lediga tjänster inom ditt kompetensområde när de publiceras!

Vi ser gärna att du har en avslutade utbildning eller något års erfarenhet inom området, men det absolut viktigaste är en positiv attityd och dina personliga egenskaper.

Omfattning: Heltid

Ansök nu

Bli vår nästa Rekryteringsassistent på deltid i Göteborg!

Läs mer Dec 1
Är du vår framtida rekryteringsassistent med passion för människor och utveckling? Vill du vara med på vår spännande resa i ett dedikerat team och ett företag där vi erbjuder de bästa bemannings- och rekryteringslösningarna på marknaden?

Om tjänsten

Vi letar efter vår nästa stjärna som vill kombinera HR-studier med arbete, cirka 2 dagar i veckan i Göteborg. Du kan kombinera arbete på kontoret och hemifrån beroende på arbetsuppgifter.

Som rekryteringsassistent är du mycket involverad i DFDS Professionals rekryteringsprocesser och aktiviteter. Dina uppgifter inkluderar att kontakta potentiella kandidater, schemalägga intervjuer och stötta konsultchefer under rekryteringsprocessen.

Ansvarsområden

- Utföra rekryteringsuppgifter som att schemalägga intervjuer och referenstagning

- Arbeta nära konsultcheferna för att upprätthålla kandidatinsamling enligt plan

- Förbereda och publicera jobbannonser

- Screena kandidater i vårt rekryteringsverktyg, genomföra bakgrundskontroller och verifiera deras kvalifikationer och erfarenhet

- Assistera vid intervjuer online och på plats

- Följa upp med kandidater under rekryteringsprocessen

- Hjälpa nya talanger med onboarding-processen, inklusive att förbereda dokument, arbetskläder samt koordinera

Vem är du?

För att trivas i rollen behöver du vara positiv och ha en bra samarbetsförmåga. Du ska vara bekväm med att arbeta självständigt och ha ett lösningsorienterat mindset.

Du gillar att bygga relationer och arbeta mot mål, samtidigt som du ger bra service till kunder. Att vara proaktiv och lyhörd för andras behov är viktigt.



Krav för tjänsten

- Pågående kandidatexamen inom HR, ekonomi eller relevant område

- God datorkunskap

- God kommunikationsförmåga på svenska och engelska

- Förmåga att arbeta självständigt samt som en del av ett team

- Körkort och tillgång till egen bil

Ansökan
Ansök med ditt CV samt skriv ett personligt brev om varför du skulle passa i denna roll - vi tar ej emot ansökningar via e-post.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Pierre Mortenius tel: 070-168 80 33 eller per mail pmort@dfds.com.

DFDS | HR | Rekrytering | HR-Administration | Recruitment | Göteborg | Deltid

Ansök nu

Chefsassistent till globalt bolag inom fordonsindustrin

Läs mer Apr 19
Är du en serviceinriktad person med hög integritet? Vill du jobba som assistent för en chef på ett globalt bolag inom fordonsindustrin? Vi söker nu assistenter för framtida uppdrag i Göteborg. 

Om tjänsten
Som assistent kan du stötta en chef med diverse koordinerande uppgifter. En stor del av tjänsten kommer att innefatta planering av event samt koordinering av kundmöten. Våra kunder är från världens alla hörn vilket innebär att man i rollen som Executive Assistant kommer involveras och supportera i många varierade uppgifter.

Tjänsten är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du blir anställd hos Adecco men uthyrd som konsult till våra kund.

Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta som Chefsassistent, Administrativ assistent, Koordinator eller liknande. Alternativt ser vi att du är nyexaminerad inom management, internationella relationer eller likvärdig utbildning.

Vi ser gärna att du trivs i en supporterande och koordinerande roll där du får möjligheten att underlätta dagen för andra. Som person är du service-minded, flexibel, och kommunikativ med hög integritet. Du bör också vara strukturerad, effektiv och professionell samt ha en god planeringsförmåga och ett proaktivt arbetssätt. Eftersom vår kund arbetar globalt kommer du ha kontaktytor över hela världen, det är därför viktigt att du behärskar svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift. Du bör också ha goda datorkunskaper samt lätt för att sätta dig in i nya affärssystem.

Du kommer att vara en del av en utmanande internationell affärsmiljö där det finns goda möjligheter att växa professionellt. Om du vill nå dina personliga mål tillsammans med andra, är detta rätt arbetsplats för dig!

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Enna Dedagic via enna.dedagic@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: info@adecco.se.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Chefsassistent | Executive Assistant | Manager Assistant | Administrativ Assistent | Management Coordinator

Ansök nu

Administrativ samordnare

Läs mer Apr 22
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Vid Institutionen för neurovetenskap och fysiologi vid Sahlgrenska akademin bedrivs omfattande forskning och undervisning över stora kunskapsområden - från molekyl till människa. Verksamheten utgörs av fem sektioner; farmakologi, fysiologi, hälsa och rehabilitering, klinisk neurovetenskap samt psykiatri och neurokemi.

Institutionen för neurovetenskap och fysiologi, söker nu en administrativ samordnare, med placering vid Sektionen för hälsa och rehabilitering.

Vid Sektionen för hälsa och rehabilitering bedriver vi utbildning och forskning inom arbetsterapi, audiologi, fysioterapi och logopedi.

Arbetsuppgifter

Denna anställning vänder sig till dig som tycker om utmaningar och trivs med att arbeta med många parallella arbetsuppgifter. Som administrativ samordnare vid Sektionen för hälsa och rehabilitering kommer du att arbeta i en dynamisk miljö och stötta verksamheten i olika frågor inom personalområdet.

En viktig del i arbetet är stöd och rådgivning till medarbetare i anställningsrelaterade frågor och till sektionschefer i frågor rörande exempelvis rekrytering och arbetsrätt. Du förväntas också att bidra till utveckling av arbetssätt tillsammans med övriga medarbetare inom HR. 

Bland arbetsuppgifterna ingår handläggning och uppföljning av anställningsärenden, arvoden, semester och ledigheter samt lönekonteringar. Därtill kommer också enklare administrativa uppgifter såsom resebokningar för externa gäster. Du förväntas också i viss omfattning bistå i personaladministrativa uppgifter av institutionsövergripande karaktär. 

Kvalifikationer

Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning med PA/HR-inriktning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av liknande administrativt arbete, och då gärna inom universitet eller högskola, är ett krav. Anställningen ställer höga krav på god datorvana och goda kunskaper i Excel och Word, samt god förmåga att snabbt lära sig nya digitala system. Det är meriterande om du har arbetat i uppföljningssystemet Datalagret och personalsystemet Primula.

Som person är du stresstålig och flexibel, samt van vid att arbeta självständigt såväl som i olika samarbetsformer. Du är självgående, proaktiv, effektiv, strukturerad och noggrann. Då du behöver hantera olika arbetsuppgifter inom utsatt tid, är det viktigt att du har en god förmåga att planera ditt arbete och prioritera.

Du förväntas vara lyhörd, serviceinriktad och kunna hantera många kontaktytor. Det är viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och personlig lämplighet.

Anställning

Anställningen är en tillsvidareanställning, 100% av heltid, med placering tills vidare vid Institutionen för neurovetenskap och fysiologi. Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. 

Tillsättningsförfarande

Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal.

Kontaktuppgifter för anställningen

Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta biträdande administrativ chef Erik Falk, tfn: 031-786 3439, e-post: erik.falk@neuro.gu.se

Ansökningshandlingar skickas inte till kontaktpersonen.

Fackliga organisationer

Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande

Ansökan

Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att registrera din ansökan elektroniskt via hemsidan: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/lediga-anstallningar

Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-05-13

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Adecco Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Adecco Sweden AB .

Praktik inom HR på Adecco i Göteborg HT24!

HR-assistent
Läs mer Apr 17
Är du studerande inom HR, ekonomi eller annan likvärdig utbildning? Se då hit!

Vi på Adecco i Göteborg söker nu dig som ska genomföra praktik under höstterminen 2024. Detta kan vara under första/andra halvan av terminen, alternativt hela terminen. Vill du få chansen att utvecklas inom rekrytering, personadministration och andra personalrelaterade ärenden så har vi praktikplatsen för dig! 

Om praktikplatsen
Som praktikant hos oss kommer du att tillhöra Adeccos team som arbetar inom industri och produktion i Göteborg med omnejd. I dagsläget består teamet av fem personer där konsultcheferna arbetar i en 360-roll. Det innebär att arbetsuppgifterna varierar stort och du kommer få möjlighet att följa med i alla dess delar. Arbetsplatsen varierar från kontoret beläget i centrala Göteborg till att vara ute hos våra kunder med möjligheten att arbeta hemifrån två dagar i veckan. Vi erbjuder en praktikplats som präglas av stor arbetsglädje där vi hjälps åt och har roligt på vägen!

Exempel på arbetsuppgifter kan vara:
Utformning av annonser
CV-evaluering
Telefonintervjuer
Kandidatpresentationer
Referenstagning
Tidrapportering
Kund- och konsultärenden
Kontraktskrivning
Säljarbete

...och mycket mer som inte går att förutspå i en konsultchefs vardag!

Om dig
Vi söker dig som har en påbörjad eftergymnasial utbildning inom HR, ekonomi, administration eller motsvarande och är berättigad till att genomföra praktik under höstterminen 2024. Du behöver inte nödvändigtvis ha ägnat dig åt ovanstående saker tidigare - däremot tror vi att du är en social och prestigelös person som tycker om att ta dig an arbetsuppgifter från högt till lågt. Du är serviceinriktad, kommunikativ och uppskattar att arbeta i en fartfylld miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Vidare ser vi att du har en positiv inställning till utmaningar, är noggrann och strukturerad samt ansvarfull i ditt eget arbete. Att du tycker om att engagera dig affärsmässigt kommer vara nyckeln till din framgång som praktikant hos Adecco! 

Viktigt för praktiken är:
- Att du är berättigad till att genomföra praktik, antingen genom din utbildning på högskola/universitet eller via Arbetsförmedlingen under vårterminen 2024 (första halvan eller hela perioden)
- Att du är trygg med att använda svenska och engelska som arbetsspråk i både tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om praktikperioden
Vi ser positivt på om du har möjlighet att praktisera hos oss under hela eller halva höstterminen 2024. Arbetet är förlagt på heltid, måndag-fredag kl. 08.00-17.00, med hänsyn till eventuellt arbete eller rapport som skall skrivas. Det finns möjlighet att arbeta/utföra praktiken hemifrån upp till två dagar i veckan.

Om Adecco
Adecco är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag med över 30 kontor runtom i landet. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en praktikperiod hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov kommer du få goda kunskaper om arbetsmarknaden och olika branscher samt våra kunder.

Om ansökan
Praktiken startar under våren 2024 och pågår under terminen efter överenskommelse.

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är två testar (personlighetstest och problemlösarförmåga), MAP och Matrigma. Dessa skickas till din mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Kandidater som går vidare till detta steg kommer få en länk skickad till sin mail för att genomföra en videointervju. 

3. Om du är en av dem som går vidare därefter kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju. 

Kontaktuppgifter
Har du frågor om praktikplatsen eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Jennifer Lindqvist (jennifer.lindqvist@adecco.se) 

Vi tar inte emot ansökningar via mail. 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sökord

Rekrytering, Internship, Praktikplats, Rekryterare, HR, Bemanning, Industri, Konsultchef

Ansök nu

2nd/3rd line support för framtida uppdrag

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Apr 3
Vi på Adecco Tech söker nu efter 2nd och 3rd line supporttekniker för framtida uppdrag hos våra kunder i Göteborg. Detta är en proaktiv annons med målet att hjälpa dig hitta en tjänst som matchar din kompetens och önskade karriärväg. Har du en stark teknisk kompetens och förmågan att lösa problem snabbt och effektivt? Har du tidigare levererat högklassig support på 2nd och 3rd line-nivå? Då kan detta vara något för dig!

Om tjänsten
Vi söker efter självgående och engagerade 2nd och 3rd line supporttekniker för att förse bästa möjliga kundservice till våra kunders användare. Du kommer att spela en nyckelroll i att säkerställa att användarna hos våra kunder har en problemfri upplevelse med sina IT-system och hjälpa till att lösa tekniska frågor på ett effektivt sätt. Genom att skicka in din intresseanmälan ger du oss möjligheten att ha din profil i åtanke när vi letar efter kandidater för konsultuppdrag inom ditt specifika yrkesområde. Därefter kommer vi att kunna kontakta dig när vi får in ett uppdrag som matchar just din profil. Då vi samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du blir kontaktad angående tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Eftersom detta är en proaktiv annons för framtida uppdrag kan arbetsuppgifterna variera. I rollen som 2nd och 3rd line supporttekniker kan dina huvudsakliga arbetsuppgifter exempelvis bestå av:

• Bistå med teknisk support till användare via telefon, e-post och chatt.
• Hantera och lösa tekniska problem och frågor på 2nd eller 3rd line-nivå.
• Ta emot och registrera ärenden i ärendehanteringssystem.
• Arbeta i nära samarbeta med 1st line-support för att effektivt hantera eskalerade ärenden.
• Samarbeta tvärfunktionellt för att förbättra supportprocesser.
• Noggrann dokumentation och rapportering av tekniska problem.

Om dig
Vi söker dig som tidigare har arbetat i en 2nd eller 3rd line supportroll. Du trivs i en dynamisk arbetsmiljö och har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt. Beroende på uppdrag kan specifika krav variera, men generellt ser vi att du möter följande kvalifikationer:

• Tidigare erfarenhet av teknisk support på 2nd eller 3rd line-nivå.
• God teknisk förståelse av operativsystem, nätverk och affärsapplikationer.
• Erfarenhet av att arbeta med ärendehanterings- och dokumentationssystem.
• Starka förmågor gällande felsökning och problemlösning.
• God kommunikationsförmåga anpassad efter användarens tekniska kompetens.
• Förmåga att arbeta självständigt och som en del av ett team.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Om Adecco
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Vi på Adecco Tech strävar efter att vara det självklara valet för våra konsulter och visa vägen till de bästa jobben.

Om ansökan
När vi tagit emot din ansökan kommer första steget i processen vara ett mail med ett eller flera tester, beroende på hur din ansökningsprocess har sett ut hos oss innan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

Kontaktuppgifter
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Beatrice Arvidsson via Beatrice.Arvidsson@adecco.se 

Om din fråga rör registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via info@adecco.se 

Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail. Vänligen använd ansökningsformuläret på vår webbplats för att skicka in din ansökan!

Välkommen med din intresseanmälan!

Sökord
Support, ServiceDesk, Felsökning, Windows server, Officeapplikationer (O365), Active Directory, 2nd line, 3rd line, Andra linjens support, Tredje linjens support, Ärendehantering, Adecco, Göteborg,

Ansök nu

Onsite-Tekniker till framtida uppdrag

Servicetekniker, data
Läs mer Mar 12
Vi på Adecco Tech söker efter Onsite-Tekniker för framtida uppdrag hos våra kunder. Detta är en proaktiv annons med målet att hjälpa dig hitta en tjänst som matchar din kompetens och önskade karriärväg. Är du en teknikentusiast med en passion för praktisk problemlösning? Drivs du av att utveckla dina tekniska färdigheter och hjälpa människor hitta lösningar på sina tekniska problem? Då kan detta vara något för dig!

Om tjänsten
I rollen som Onsite-Tekniker kommer du att erbjuda teknisk support på plats hos våra kunder. Du kommer arbeta i ett nära samarbete med kunder och interna kollegor för att säkerställa snabb och effektiv problemlösning. Genom att skicka in din intresseanmälan ger du oss möjligheten att ha din profil i åtanke när vi letar efter kandidater för konsultuppdrag inom ditt specifika yrkesområde. Därefter kommer vi att kunna kontakta dig när vi får in ett uppdrag som matchar just din profil. Då vi samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du blir kontaktad angående tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Då detta är en proaktiv annons, kan arbetsuppgifterna variera beroende på uppdrag. I rollen som Onsite-Tekniker kan dina huvudsakliga arbetsuppgifter exempelvis bestå av:

• Felsökning av både hård- och mjukvara.
• Hantera och lösa serverrelaterade problem.
• Dokumentera och rapportera ditt arbete för att säkerställa spårbarhet.
• Förebyggande arbete med förbättringar och underhåll av organisationens drift av infrastruktur.
• Stödja den dagliga IT-verksamheten.
• Installera program.
• Utföra installationer av datorer, byte av hårddiskar och internminnen i laptops.

Observera att du genom denna annons gör en intresseanmälan för framtida uppdrag. Vi får löpande in förfrågningar från kunder inom området, och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning.

Om dig
Vi söker dig som har en stark känsla för service och problemlösning. Du är bekväm med att arbeta självständigt och ta egna initiativ inom ramen för ditt arbete. Du har tidigare bred erfarenhet av att bistå med IT-support och har en god kommunikations- och samarbetsförmåga. Specifika krav kan variera beroende på uppdrag, men generellt ser vi att du möter följande kvalifikationer:

• Eftergymnasial utbildning med inriktning mot IT eller liknande tidigare erfarenhet.
• Goda kunskaper inom hård- och mjukvara.
• Goda kunskaper inom serverdrift, underhåll och felsökning.
• Du behärskar svenska och engelska obehindrat i såväl tal som skrift.
• B-körkort är ett krav.

Om Adecco
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Vi på Adecco Tech strävar efter att vara det självklara valet för våra konsulter och visa vägen till de bästa jobben.

Om ansökan
När vi tagit emot din ansökan kommer första steget i processen vara ett mail med ett eller flera tester, beroende på hur din ansökningsprocess har sett ut hos oss innan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

Kontaktuppgifter
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Beatrice Arvidsson via Beatrice.Arvidsson@adecco.se

Om din fråga rör registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via info@adecco.se. 

Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail. Vänligen använd ansökningsformuläret på vår webbplats för att skicka in din ansökan!

Välkommen med din intresseanmälan!

Ansök nu

1st Line Support för framtida uppdrag

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Apr 3
Vi på Adecco Tech söker 1st Line Support för framtida uppdrag hos våra kunder. Detta är en proaktiv annons med målet att hjälpa dig hitta en tjänst som matchar din kompetens och önskade karriärväg. Drivs du av att hjälpa människor att hitta lösningar på deras utmaningar och problem? Då är du varmt välkommen hit!

Om tjänsten
Vi söker efter en självgående och engagerad 1st Line Support för att hjälpa oss att ge bästa möjliga kundservice till våra kunder och deras användare. Som 1st Line Support kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa att användarna hos våra kunder har en problemfri upplevelse med sina IT-system och hjälpa till att lösa tekniska frågor på ett effektivt sätt. Genom att skicka in din intresseanmälan ger du oss möjligheten att ha din profil i åtanke när vi letar efter kandidater för konsultuppdrag inom ditt specifika yrkesområde. Därefter kommer vi att kunna kontakta dig när vi får in ett uppdrag som matchar just din profil. Då vi samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du blir kontaktad angående tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Eftersom detta är en proaktiv annons, kan arbetsuppgifterna variera. I rollen som 1st Line Support kan dina huvudsakliga arbetsuppgifter exempelvis bestå av:

• Felsökning och installation, främst i Windowsmiljö.
• Bistå med teknisk support till användare via telefon, e-post och chatt.
• Ta emot samt registrera ärenden i ärendehanteringssystem.
• Lösa tekniska problem på ett effektivt sätt och övervaka användares ärenden från start till slut.
• Hantera och lösa vanligt förekommande tekniska utmaningar.
• Samarbeta med andra teammedlemmar för att identifiera mönster i problem och bidra till långsiktiga lösningar.

Observera att du genom denna annons gör en intresseanmälan för framtida uppdrag. Vi får löpande in förfrågningar från kunder inom området, och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning.

Om dig
Som person är du lyhörd för din omgivning, tydlig i din kommunikation och drivs av problemlösning. Beroende på uppdrag kan specifika krav variera, men generellt ser vi att du möter följande kvalifikationer:

• Erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystem.
• Kunskap om operativsystem och programvara, inklusive Windows och Office.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
• Förmåga att arbeta självständigt och som en del av ett team.
• God kommunikationsförmåga samt en förmåga att förmedla tekniska frågor på ett lättförståeligt sätt.
• En proaktiv inställning och förmåga att hantera flera ärenden samtidigt.

Om Adecco
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Vi på Adecco Tech strävar efter att vara det självklara valet för våra konsulter och visa vägen till de bästa jobben.

Om ansökan
När vi tagit emot din ansökan kommer första steget i processen vara ett mail med ett eller flera tester, beroende på hur din ansökningsprocess har sett ut hos oss innan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

Kontaktuppgifter
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Beatrice Arvidsson via Beatrice.Arvidsson@adecco.se 
Om din fråga rör registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via info@adecco.se. 

Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail. Vänligen använd ansökningsformuläret på vår webbplats för att skicka in din ansökan!

Välkommen med din intresseanmälan!

Sökord: Support, ServiceDesk, Felsökning, Windows server, Officeapplikationer (O365), Active Directory, 1st line,

Ansök nu

Tekniker sökes till APM Terminals i Göteborg

Servicetekniker, elektronik
Läs mer Jan 31
Tekniker sökes till APM Terminals i Göteborg!
Är du intresserad av att arbeta på en av världens största rederikoncerner? Trivs du med frihet under eget ansvar och vill jobba i en flexibel och trivsam arbetsmiljö? Se då hit! Vi erbjuder nu ett jobb som tekniker hos APM Terminals i Göteborg. Notera att detta är en direktanställning hos kunden och inte en konsultanställning via Adecco. 

Om tjänsten
Vi söker en erfaren tekniker för en direktanställning hos APM. Arbetsuppgifterna består bland annat av att genomföra förebyggande underhåll, felsökningar och reparationer på företagets maskiner och fordon. Tjänsten passar dig som vill arbeta 3-skift då arbetstiderna är förladga under dag, kväll och helg på ett rullande schema. 

Vi behandlar ansökningarna löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Om dig
Har du en bakgrund som elektriker, industrielektriker eller likvärdig mekanisk erfarenhet så är detta helt rätt tjänst för dig. Vi ser gärna att du är kreativ och kvick i tankegången och tycker om att lösa problem. Samtidigt är du noggran och strukturerad i ditt förhållningssätt till dina uppgifter. Du är flexibel och prestigelös som person och hjälper gärna till där det behövs oavsett arbetsuppgift.

Viktigt för denna tjänst är:
- B-körkort
- Tekniskt intresse.
- Erfarenhet inom reparation och service eller industriteknik.
- Goda kunskaper i Svenska och Engelska, tal och skrift.
- Erfarenhet av reperation och service av lastbilar är meriterande.
- Truckkort är meriterande

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om APM Terminals
APM Terminals Gothenburg är Nordens största containerterminal mätt i godsvolym. Här skeppas mer än hälften av alla containrar till och från Sverige. APM Terminals, som varit verksam i Göteborg sedan 2012, tar emot både direktanlöp, oceangående fartyg som kommer direkt från andra världsdelar, samt feederfartyg och länkar på så sätt samman Göteborg med andra hamnar i Norra Europa. APM Terminals Gothenburg är den enda terminalen i Sverige som har möjlighet att hantera de största containerfartygen upp till en kapacitet på 20 000 TEU. Omkring hälften av all containertrafik till och från hamnen sker med järnväg, vilket innebär stora miljövinster. APM Terminals med huvudkontor i Haag, Nederländerna, har 22 000 medarbetare i 59 länder och omsätter 4,17 miljarder USD (2016).

Om ansökan
APM terminals har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco. Frågor och ansökningar besvaras därmed och behandlas av Adecco. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Alice Leijon via alice.leijon@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Rekryteringansvarig till bolag i Göteborg

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Apr 3
Trivs du med att arbeta i ett högt tempo där den ena dagen inte är den andra lik? Vill du utvecklas och specialisera dig på rekrytering? Är du resultatinriktad som person och har lätt för att skapa skapa samt bibehålla nya kontakter? Vi söker en rekryteringsansvarig för framtida uppdrag till våra kunder i Göteborg! Läs mer nedan om det låter intressant för dig.

Om tjänsten
Som rekryteringsansvarig kan du bl.a. driva diverse rekryteringsprocesser i samarbete med anställande chefer och HRBP:s. Du kan även ingå i ett rekryteringscenter som stöttar upp en global koncern med hela eller delar av interna rekryteringsprocesser inom bolagen. Man arbetar ofta i team med bra sammanhållning vars gemensamma fokus ligger på att ge god service till en stor koncern.

Du kan även komma att arbeta nära interna kunder för att säkerställa framgångsrika rekryteringar. I rollen kommer du att hantera hela rekryteringsprocesser från ax till limpa. Du kommer att jobba mycket med LinkedIn och andra sök-verktyg, telefontintervjuer, annonsering och annonsspridning, djupintervjuer och referenstagning. I detta ingår också att ta kravspecifikationer med chefer runt om i organisationen, planera processen, utföra personlighetstester på kandidater.

Observera att vi genom denna annons söker kandidater för framtida uppdrag. Vi får in en hel del uppdrag inom området och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning.

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta inom rekrytering och som har en relevant utbildning inom området. Som person är du resultatorienterad och brinner för att hitta rätt person till rätt plats. Ditt engagemang och driv samt din goda kommunikations- och samarbetsförmåga gör att du också får med dig andra framåt. Som rekryterare arbetar du i en dynamisk miljö där du behöver kunna prioritera bland arbetsuppgifter. Vi tror också att du inger ett stort förtroende, har en hög personlig integritet, ett affärsfokus samt att du är en relationsbyggande person med förmågan att hantera såväl kandidater som beställande chefer och andra intressenter på bästa sätt.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Enna Dedagic på Enna.Dedagic@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
info@adecco.se 

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Rekrytering, Rekryteringsspecialist, Recruitment Specialist, Rekryterare, Recruiter, Recruitment, automotive, internationellt, globalt, fordonsindustrin, rekryteringsassistent, rekryteringskoordinator, recruitment coordinator, talent agent

Ansök nu