Göteborg: Revisor till MOORE

Hitta ansökningsinfo om jobbet Revisor till MOORE i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-04 // Varaktighet: Heltid

Nu söker MOORE en revisor till ett av deras två kontor i Göteborg. Vi söker dig med erfarenhet inom revision och som nu är redo att ta nästa steg i karriären. Hos MOORE erbjuds du en arbetsplats som värdesätter trevlig arbetsmiljö, bra balans mellan arbete och privatliv med många interna karriärvägar du kan ta för din personliga utveckling. Välkommen in med din ansökan!

Om tjänsten
OIO söker en revisor till MOORE med start efter sommaren. För dig som är utbildad inom ekonomi och har erfarenhet av revisorsyrket är detta en möjlighet att ta karriären vidare hos en global arbetsgivare med lokal förankring och stark sammanhållning på kontoret här i Göteborg. Rollen kommer ha sitt fokus kring revision av kundernas räkneskaper och förvaltning, men också konsultationer för att anpassa tjänsterna enligt kundens behov.

Denna annonsen är riktad till dig som vill ha en ny utmaning och som vill ha en bredare tjänst med större ansvar. För MOORE är det viktigt att alla medarbetare får ihop livspusslet och därmed finns ingen övertidskultur.

Höga ambitioner uppmuntras och vill du bli auktoriserad revisor och på sikt även sikta mot att bli partner är det mer än välkommet, MOORE vill växa!

Arbetet kommer innebära mycket kundkontakt där du tidigt kommer få mycket ansvar över ditt egna arbete och möjlighet att utveckla långsiktiga kundrelationer där du driver respektive kundprojekt självständigt under eget ansvar.

Sammanfattningsvis kommer du primärt som en del av ett team att arbeta med:

Revision av kundbolag
Enklare utredningar & konsultationer
Skattefrågor

Vi söker dig som
Har tidigare erfarenhet från att arbeta med revision
Har en relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi med inriktning mot redovisning/revision och uppfyller krav för att i framtiden bli auktoriserad revisor
Har flytande svenska i tal och skrift
Talar och skriver flytande engelska då bolaget även arbetar med internationella kunder






Som person tycker du om och är duktig på att bygga goda relationer. Du trivs i en roll där du har dagligt utbyte med kunder och kollegor som du jobbar tätt ihop med. Du har lätt för att arbeta mot uppsatta mål i såväl grupp som självständigt och känner hellre att du har en arbetsdag med stor variation än enformigt arbete. För att lyckas krävs att du har en analytisk förmåga, vågar ta egna initiativ för att komma framåt i dina kundprojekt samt tar stort ansvar för att avsluta det du påbörjat.

Om MOORE
MOORE är en byrå med hög ambitionsnivå och många intressanta kunder inom olika branscher med varierande storlek. Kunderna är framför allt medelstora ägarledda bolag, men här får du även arbeta med större företag. Bolaget är en entreprenörsorienterad och platt organisation med fokus på engagemang, personlig service och kvalitet. Hos oss får du tidigt möjlighet att ta ett stort eget ansvar och påverka ditt arbete. Vår verksamhet präglas av goda relationer och delaktighet. Vi eftersträvar en hög grad av teamkänsla där kunskapsutbytet ska vara enkelt.

Då våra medarbetare är vår största tillgång satsar vi på individuell utveckling och du kommer att få ta del av ett gediget utbildningspaket. Vi är idag ca 120 personer i Sverige som arbetar inom affärsområdena revision, redovisning och skatt varav ungefär 30 personer på vårt kontor på Första Långgatan 30 i centrala Göteborg med direkt närhet till spårvagnstrafik samt övrig kollektivtrafik.

Läs mer om bolaget genom att klicka HÄR.

Om anställningen 
Detta är ett rekryteringsuppdrag med direktanställning hos kund.

Övrig info 
Omfattning: Heltid
Start: Hösten 2024
Placering: Göteborg, Första Långgatan 30, flexibelt hemarbete 2 dagar/vecka
Kontaktperson: Elsa Jonasson
Lön: fast månadslön


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO 
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Revisor

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Revisor.

Revisor till BoRevision // Göteborg

Läs mer Mar 28
Redo att växa i en dynamisk miljö på Sveriges ledande revisionsbolag med inriktning bostadsrättsföreningar? Nu söker vi dig som vill hjälpa oss att bli hjältar inom revision och bygga ett företag världsklass. Intresserad? Då kanske det är du som kliver in på Barnhusgatan 1 i Göteborg som vår nya revisor!
Om din nya roll: Vi är 12 kollegor som nu letar efter nya lagspelare! Som medarbetare hos oss kommer du bidra med din kunskap inom revision med fokus på bostadsrättsföreningar och ansvara för alltifrån bokslutsmaterial och årsredovisning till revideringar och gå igenom protokoll. Men framför allt blir du en del av ett team som vågar och lyckas tillsammans. Din resa kommer starta med introduktionsveckor där du får gå bredvid en av våra mer erfarna kollegor. På sikt kommer du ansvara för din egen kundstock. För att lyckas i din nya roll krävs laget-före-jaget-mentalitet och att du har lätt för att kommunicera med andra oavsett bakgrund.
Om dig:
Du har en relevant utbildning i ekonomi, gärna inom revision.
1–2 års erfarenhet inom ekonomi, redovisning. Erfarenhet inom revision är meriterande.
Du är en social och prestigelös person som trivs bäst i grupp och i samarbeten med andra.
God svenska i både tal och skrift.
Kunskap i och om fastigheter är meriterande. Du kanske jobbar i en förening som ekonom/revisor idag?

Om oss: BoRevision Sverige är ett familjärt bolag som genomsyras av ledorden förtroende, engagemang, tillgänglighet och samarbete – och på så sätt har vi lyckats vara relevanta i 90 år. Idag är vi marknadsledande inom revision av bostadsrättsföreningar med ca 40 anställda fördelade i Göteborg, Malmö, Sundsvall, Uppsala och Örebro. Trots det geografiska avståndet mellan oss fortsätter vi att arbeta som ett enda företag, något vi värdesätter högt. Tillsammans förändrar vi synen på vikten av revision och förvaltning inom fastighetssektorn. För vi tror att människor som kan kommunicera, trivs och har roligt ihop, kommer att ta sig till oändliga höjder. Att arbeta här innebär att du kan växa i en aktuell bransch tillsammans med ett stöttande team. För att kontinuerligt fortsätta att utvecklas och stötta varandra har vi återkommande träffar med hela företaget. Vill du bli en av oss? Sök idag!
START: 1 september eller enligt överenskommelse PLATS: Göteborg OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager Mikaela Ehk, mikaela.ehk@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) URVAL SKER LÖPANDE
Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu

Revisor/Ekonom

Läs mer Apr 20
#jobbjustnu
**Position:** Revisor
**Placering:** Flexibel, kontor i Göteborg
**Om oss:** Mr.T är ett framstående Städföretag som fokuserar på att leverera högkvalitativa tjänster till våra kunder. Vi strävar efter att ständigt utvecklas och driva branschen framåt.


**Ansvarsområden:**
- Bokföring
- Bokslut
- Arbetsgivare och moms deklarationer.
- Granskning av finansiell rapportering
- Genomföra revisioner för att säkerställa rättvisa och noggrannhet i redovisningen
- Ge råd och stöd gällande finansiella processer
**Kvalifikationer:**
- Revisorsexamen eller liknande kvalifikation inom redovisning
- Minst 5 års erfarenhet av revisionsarbete
**Personliga egenskaper:**
Vi letar efter en engagerad revisor med stark analytisk förmåga och ett öga för detaljer. Du bör vara kommunikativ, ansvarstagande och ha förmågan att arbeta både självständigt och i team.
**Förmåner:**
Vi erbjuder konkurrenskraftig lön, möjlighet till vidareutbildning samt en dynamisk arbetsmiljö där personlig utveckling uppmuntras.


Om du tror att du har vad som krävs för att bli en del av vårt dedikerade team på MRT, skicka ditt CV och personliga brev till Jobb@mrtservice.se eller via hemsidan

Ansök nu

Senior Internal Auditor

Läs mer Apr 19
Volvo Cars - Driving change together?
Volvo Cars’ success is the result of a collaborative, diverse, and inclusive working environment. Today, we are one of the most well-known and respected car brands, with around 43,000 employees across the globe. At Volvo Cars, your career is designed around your skills and aspirations, allowing you to reach your fullest potential.?  

By 2025, we aim to sell 1.2 million cars annually, with 50 per cent being electric cars and sold directly to customers mainly through digital channels. Join us on this exciting journey as we pioneer the driving and electrification technologies of the future.?

Curious about Life at Volvo Cars? Read more here
Curious about our story? Read more here

About us
The Volvo Cars Internal Audit department is an independent function within Volvo Car Group reporting to the Audit Committee. The responsibility is to provide objective assurance and insight to the management and the Board of Directors to improve operations and assist in achieving objectives by bringing a systematic approach to evaluate and improve the business processes, risk management, and governance.

What we offer
We are now searching for a Senior Internal Auditor to join our team. The assignment involves identifying risks linked to the strategies and objectives and carry out an independent assessment of how the Group manages the risks. This involves evaluating whether governance, risk management and internal controls are designed and implemented in an efficient and effective way to achieve the business objectives. 
The responsibilities provide a positive atmosphere to develop leadership and communication skills as the audit findings are reported to senior management. You will have a possibility to create and expand your professional networks within Volvo Cars.

What you’ll do
In this role you will dive deep into risk assessment, pinpointing potential roadblocks to Volvo Cars’ corporate objectives and strategies. You will also be participating in drafting the annual Audit Plan for the Board of Directors to approve. You will also be planning and completing audits according to the Audit Plan in areas covering Strategic topics, Sustainability, Ethics and Compliance, Internal Control – operations and finance. Furthermore, you will have regular interaction with stakeholders/managers within the organization to keep them updated on audit status and listen to their concerns as well as have high impact reporting of the audits – both verbally and in writing. You will support the organization in the corrective actions process as well as follow up that the organization has implemented procedures and controls to ensure that risks have been effectively managed.  

What you’ll bring
You have a university degree in Business Administration or equivalent and Audit experience of either International Standards on Auditing (external auditors) or International Professional Practices Framework (internal auditors). 
You have an expert level accounting experience as well as data analysis experience and you are fluent in English, with proficiency in both written and verbal communication. 
On a personal level you possess a sharp business acumen and thrive on challenges. You demonstrate curiosity, are performance driven and enjoy the challenge of unfamiliar tasks. As a person you have a holistic view, professional judgement, and strong skills in collecting and analyzing complex information and drawing logical conclusions. You also have high integrity and the ability to focus and prioritize based on relevance/risk. Always make the connections to objectives and strategies. 
Furthermore, you are also a good communicator, both verbally and in writing, including active listening skills and understanding the management perspective. 
This position is based at Volvo Cars’ international HQ in Gothenburg, Sweden and you will report to the Chief Audit Executive.

Please apply for this no later than 5th of May 2024, enclose your CV and cover letter written in English. Note that due to GDPR we cannot accept applications through e-mail.

Ansök nu

Expert Accountant - Business Validations

Läs mer Apr 12
Who are we?
Volvo Cars is a company on a mission; to bring traditional car manufacturing into a connected, sustainable and smart future.
Since 1927, we have been a brand known for our commitment to safety, creating innovative cars that make life less complicated for our consumers. In 2010, we decided to transform our business, resulting in a totally new generation of cars and technologies, as well as steady growth and record sales. Today, we’re expanding our global footprint in Europe, China and the US, and we’re on the lookout for new talent.
We are constantly pushing our own skills and abilities to drive change in the automobile industry like never before. We are looking for innovative, committed people to join us in this endeavour and create safe, sustainable and connected cars. We believe in the power of people and will challenge and support you to reach your full potential. Join us and be part of Volvo Cars’ journey into the future.

Let's create change together! 
Nothing beats being part of positive change. We’re on a truly exciting journey, working together in a fast-paced global environment to break new ground in almost every aspect of our operations. Electrification, Autonomous Drive and Shared Mobility are enablers for our purpose – Freedom to move in a personal, sustainable, and safe way. 

We currently have an exciting job opening for you in the Enterprise Performance Management (EPM) Transformation Program in Finance.

Enterprise Performance Management (EPM) – Let’s introduce ourselves
Enterprise Performance Management (EPM) is a program that is aimed to implement Volvo Cars’ new Performance Steering Model based on a new Common Code Plan, supported by updated digital tools such SAP S/4 Central Finance module (CFIN), OneStream consolidation system and with the final milestone to enable decommissioning of the old HFM consolidation application. All this with the overall ambition to “reduce lead-time” in the Financial Reporting processes including Closing and FP&A as well as increasing the financial analysis capabilities for better and faster decision making.

Business Validation in EPM Program?
Business Validation is the process of assuring data quality in the flow where data is captured in source SAP ECC (ERP Central Component) at first, then translated and transferred to target SAP S/4HANA CFIN and OneStream consolidation system. Business validation helps to identify and resolve any data discrepancies within mapping and data translation logics in all systems involved, that may affect the reliability and usability of financial data.

What you’ll do?
You will be preparing the business validation templates for all entities that use SAP ECC environment and will leverage S/4HANA CFIN to send financial data to OneStream – consolidation system. You will also lead and drive validation process and respective meetings with local and regional business stakeholders in accounting and controlling, entity by entity and/or by group of entities. 
Other responsibilities:
•    Completing the first data quality check to ensure that the data is clean, without any technical errors and can be handed to business for starting the validation process.
•    Document and communicate any findings, issues, or recommendations to the relevant stakeholders and most importantly own and drive the resolution process with effective team collaboration.
•    Participate in the design, testing, and implementation of OneStream solution, as well as support CFIN users via S/4 Fiori.
•    Be the super user and support the organization with central knowledge on the entire end-to-end solution. 
•    Participate with active contribution in other workstreams of the program and running initiatives in the department as needed.

What you’ll bring
•    University degree in Accounting, Finance or related field.
•    6+ years of working experience within finance, accounting and financial analysis.
•    Positive, flexible, driven with solution-oriented mindset. Strong desire to initiate, own and lead in areas of responsibility.
•    Great analytical skills and a passion for solving problems.
•    Excellent communication, interpersonal, and presentation skills.
•    Attention to detail, accuracy and ability to see the big picture.
•    Fluent in English
System Competences
•    MS Office 365 applications, especially advance level in MS Excel.
•    SAP S/4HANA CFIN experience is a plus.Want to know more?

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från OIO Väst AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från OIO Väst AB .

Erfaren redovisningsekonom till Awardit

Redovisningsekonom
Läs mer Apr 10
Tillsammans med Awardit söker vi nu en erfaren redovisningsekonom. Rollen lämpar sig för dig som är bekväm med en bredd av uppgifter samt ett helhetsansvar för redovisningsflödet, inkluderat bokslut och årsredovisning. Du trivs i en föränderlig miljö där det finns goda möjligheter till effektivisering och utveckling. Här blir du del av en lättsam, öppen och entreprenöriell kultur.

Du kommer att utgå från kontoret i Göteborg där det finns flera kollegor i liknande eller andra ekonomirelaterade roller. Initialt under introduktion-/överlämningsperioden kommer du att spendera 2-3 dagar i veckan i Köpenhamn, Danmark. Detta på grund av att moderbolaget, åt de bolag som du sköter redovisningen för, ligger i Danmark.

Detta är en rekrytering där du blir anställd direkt på Awardit.

Om Awardit
Awardit är en ledande operatör av kundklubbar, lojalitetsprogram, säljmotivationsprogram, digitala poängvalutor och poängshoppar, inriktad mot B2B- och B2C-kunder och är det största företaget och plattformen i Norden i branschen, med en framväxande marknadsledande position i DACH-regionen. Awardit erbjuder kompletta ekosystem av lojalitets- och presentkortslösningar som hjälper företag och organisationer att uppnå försäljningsmål och förbättrad lönsamhet genom ökad kundlojalitet och medarbetarmotivation. Awardit erbjuder även partnerskap och analyser för att optimera företagets affärsresultat. Med Awardit kan företag skapa engagemang och lojalitet hos sina intressenter. 

Läs mer på Awardits hemsida.

Om tjänsten
Som redovisningsekonom får du ett helhetsansvar för två av de svenska bolagen inom Awarditkoncernen. Moderbolaget för dessa bolag ligger i Danmark där du kommer ha ett nära samarbete med dess Senior Business Partner. Du förväntas arbeta med stor proaktivitet och en ständig vilja att förbättra och effektivisera rutiner och processer. Tyngdpunkten i rollen kommer således ligga vid utveckling, snarare än förvaltning.

Dina huvudsakliga ansvarsområden blir följande:

Löpande bokföring (exempelvis registrering av transaktioner, utföra betalningar, kontoavstämningar)
Månadsbokslut inklusive intercompany avstämningar
Rapportera/deklarera moms för dina enheter
Uppdatera/underhålla masterdata (exempelvis inköpsordrar, kund- och leverantörsregister)
Årsredovisning och inkomstdeklaration


Du kommer primärt att arbeta i Uniconta (ERP) samt Excel.

Vi söker dig som
Har en eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot redovisning
Har minst 3 års erfarenhet av självständigt arbete med redovisning (inkluderat att självständigt ha utför bokslut)
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift (fördelaktigt om du även förstår danska)
Goda kunskaper i Excel samt god erfarenhet att arbeta i olika ERP-system


För att lyckas i rollen som redovisningsekonom ser vi att du är en initiativtagande person med stark förmåga att skapa struktur, ordning och reda. Du drivs av att förbättra, effektivisera och hitta hållbara arbetssätt. Med det sagt trivs du i en föränderlig miljö. Vidare är du en person med stark samarbetsförmåga. Du kommunicera med tydlighet, är lyhörd samt anpassningsbar till din omgivning. Då rollen är bred är du prestigelös och uppskattar en variation i dina arbetsuppgifter.

Om anställningen
Detta är en rekrytering där du blir anställd direkt på Awardit med en inledande provanställning.

Omfattning: Heltid
Start: Snarast möjligt/enligt överenskommelse med hänsyn till uppsägningstid
Placering: Göteborg (med regelbundna veckovisa resor till Danmark under introduktion/överlämning)


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ansök nu

Innesäljare

Innesäljare
Läs mer Maj 13
Nytt
Om tjänsten:

Nu söker vi en innesäljare till vår kund som verkar inom föreningslivet. Har du erfarenhet från en tidigare roll inom försäljning och vill få möjligheten att vara med på en förändringsresa inom ett bolag? Då kan detta vara en passande roll för dig! För att lyckas i rollen är du orädd, kommer med nya idéer och är skicklig på att bygga långsiktiga relationer med kunder. Kunderna lämnar in intresseanmälan på företagets hemsida. Du ringer upp kunderna för att göra en behovsanalys och lägga upp en strategi. Det är här ditt arbete börjar där du ser till att det blir en affär och ett lyckat samarbete inför framtiden. 

Sammanfattningsvis innebär ditt ansvar följande: 

Ringa utgående samtal till kunder som har lämnat in intresseanmälan på hemsidan
Lägga upp en plan/strategi tillsammans med kunden
Löpande återkoppling till dina kunder när du är den närmaste kontakten
Dagligen sköta tillhörande administration
Stötta kollegorna på kundsupport vid behov


Du kommer att tillhöra ett team på 10 personer av innesäljare, utesäljare och kundsupport. Det kommer att vara en gedigen utbildningsplan där du får lära dig produkterna, processerna och bolaget men även få inblick i andra avdelningars löpande arbete.



Vi söker dig som:
Har minst ett års erfarenhet från en tidigare roll inom sälj
Är van att kommunicera med kunder över telefon
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska




Det är meriterande om du har:

Tidigare koppling till föreningslivet
Vana att jobba mot KPI:er


För att lyckas i rollen är du initiativtagande och använder alltid telefonen som ditt främsta verktyg. Du är skicklig på att identifiera kundens behov och bygga starka relationer över tid. Du bygger upp din kundstock så det är viktigt att du drivs av att jobba mot mål. Du jobbar ansvarstagande i dina arbetsuppgifter och driver projekt tillsammans med kund framåt genom löpande dialog. Vi kommer att lägga stor vikt i din personliga mognad och att du är en person som bidrar med nytänk i kombination med ett starkt kundfokus.



Om anställningen:
Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos OIO under 6 månader. Tanken är att detta övergår till fast anställning förutsatt att samtliga partner är nöjda med samarbetet.



Övrig information:
Omfattning: Heltid, kontorstider
Start: Enligt överenskommelse, önskvärt senast v.31
Placering: Göteborg, Sisjön. Finns gratis parkering i anslutning till kontoret. 
Kontaktperson: Caroline Finlöf - caroline.finlof@oio.se
Lön: Fast månadslön




Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör lö

Ansök nu

Nyexaminerad redovisningskonsult till MOORE

Redovisningskonsult
Läs mer Maj 2
Nu söker MOORE en ytterligare redovisningskonsult/redovisningsekonom till ett av våra två kontor i Göteborg med start i juni. Vi söker i första hand en nyutexaminerad redovisningskonsult med relevant högskole- eller eftergymnasial utbildning. Hos MOORE erbjuds du en arbetsplats som värdesätter trevlig arbetsmiljö, bra balans mellan arbete och privatliv med många interna karriärvägar du kan ta för din personliga utveckling. Välkommen in med din ansökan!

Om tjänsten
MOORE söker nu en redovisningskonsult. Arbetet utförs både på MOOREs och kundernas kontor, med en flexibilitet att även arbeta delar av arbetsveckan hemma. Utöver att arbeta med löpande bokföring, löne-samt momsredovisning, enklare månads- och årsbokslut, skattedeklarationer så kommer du också med tiden bistå med upprättande av årsredovisningar samt enklare rådgivning.

Hur du utformar ditt dagliga arbete, vilka ansvar och projekt du tar dig an och de mål du vill uppnå har du möjlighet att själv påverka baserat på din personliga ambition och utvecklingskurva.

Sammanfattningsvis kommer en vanlig arbetsvecka att innefatta följande arbetsuppgifter:

Löpande bokföring
Löneredovisning
Skatt/deklaration
Månads- och årsbokslut
Årsredovisningar

Vi söker dig som
Har en relevant högskole- eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi med inriktning mot redovisning.
Har flytande svenska i tal och skrift.
Talar och skriver flytande engelska då bolaget även arbetar med internationella kunder.


 Som person tycker du om och är duktig på att bygga goda relationer. Du trivs i en roll där du har dagligt utbyte med kunder och kollegor som du jobbar tätt ihop med. Du har lätt för att arbeta mot uppsatta mål i såväl grupp som självständigt. För att lyckas krävs att du har en analytisk förmåga, vågar ta egna initiativ för att komma framåt i dina kundprojekt samt tar stort ansvar för att avsluta det du påbörjat.

Om MOORE
MOORE är en byrå med hög ambitionsnivå och många intressanta kunder inom olika branscher med varierande storlek. Kunderna är framför allt medelstora ägarledda bolag, men här får du även arbeta med större företag. Bolaget är en entreprenörsorienterad och platt organisation med fokus på engagemang, personlig service och kvalitet. Hos oss får du tidigt möjlighet att ta ett stort eget ansvar och påverka ditt arbete. Vår verksamhet präglas av goda relationer och delaktighet. Vi eftersträvar en hög grad av teamkänsla där kunskapsutbytet ska vara enkelt.

Då våra medarbetare är vår största tillgång satsar vi på individuell utveckling och du kommer att få ta del av ett gediget utbildningspaket. Vi är idag ca 120 personer i Sverige som arbetar inom affärsområdena revision, redovisning och skatt varav ungefär 30 personer på vårt kontor på Första Långgatan 30 i centrala Göteborg med direkt närhet till spårvagnstrafik samt övrig kollektivtrafik.

Om anställningen
Tjänsten är en direktrekrytering där du blir anställd hos MOORE.

Omfattning: Heltid
Start: Juni 2024
Placering: Göteborg, Första Långgatan 30, flexibelt hemarbete 2 dagar/vecka
Kontaktperson: Elsa Jonasson
Lön: Fast månadslön


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ansök nu

Sommarjobb som Sales Coordinator hos Ekman & Co

Ekonomiassistent
Läs mer Apr 29
Med internationella relationer och affärer i fokus har du nu möjlighet till ett meriterande sommarjobb hos Ekman & Co AB – ett handelshus med lång historia och stor kompetens inom handel av skogsprodukter. Som Sales Coordinator placeras du i centrum för affären där du koordinerar och planerar för att affären genomförs i enlighet med vad som avtalats mellan säljare, köpare och leverantör. Sommarjobbet inleds med introduktion på deltid under maj, för att gå över till heltid under juni-augusti.

Idag arbetar cirka 300 personer på Ekman, uppdelade på omkring 40 kontor med global spridning, varav 51 personer i Göteborg.

Om bolaget
Ekman & Co AB är en världsledande marknadsförings- och försäljningsorganisation vars fokus är den globala skogsindustrin. Sedan starten år 1802 erbjuder Ekman ett brett utbud av tjänster för sina globala kunder och leverantörer genom bland annat försäljning, marknadsföring, försäkring, riskhantering och logistik. Varje år hanterar Ekman mer än fyra miljoner ton skogsprodukter åt sina affärspartners i över 100 länder. Genom kompetent och motiverad personal har Ekman skapat sig ett starkt anseende som kännetecknas av pålitlighet, kompetens och service. Läs mer om bolaget på Ekmans hemsida.

Arbetsuppgifter
Din huvudsakliga uppgift är att ansvara för export/importdokumenthantering för såväl remburs samt inkasso vilket innebär nära kontakt med våra leverantörer, kunder, agenter, dotterbolag, speditörer, rederier och banker såväl i Sverige som utomlands. Utöver det kommer du även samarbeta med kollegor på andra avdelningar internt.

Arbetet utförs till största del i ett samlat affärssystem samt via telefon- och mailkontakt med säljare, köpare och leverantörer. 

Vi söker dig som
Studerar vid högskola eller universitet inom relevant område, exempelvis ekonomi eller logistik
Har någon form av servicerelaterad eller administrativ arbetslivserfarenhet
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift
Har god förmåga att lära och arbeta i affärssystem
Har möjlighet att arbeta deltid under maj och heltid under juni-augusti


För att passa i rollen som Sales Coordinator ska du vara en person som anstränger och anpassar sig för att bygga och förbättra samarbeten med andra i din omgivning. Detta innefattar även en god förmåga att lyssna och kommunicera på ett konstruktivt sätt. Vidare är du noggrann, uppmärksam på detaljer i arbetet och mån om att fråga för att förstå. Du har en god förmåga att bibehålla ett lugn och snabbt prioritera mellan arbetsuppgifter, även då arbetstempot är högt.

Om rekryteringsprocessen & anställningen
Vänligen bifoga både CV och personligt brev i samband med din ansökan. Genom rekryteringsprocessen kommer löpande urval att tillämpas. Annonsen kan således komma att stängas ner innan tjänsten är tillsatt.

Uppdraget är ett sommarjobb i form av ett konsultuppdrag. Du blir således anställd på OIO.

Omfattning: Deltid under maj, heltid enligt överenskommet schema juni-augusti
Arbetstider: Vardagar, 08:15-16:30
Start: Maj 2024
Placering: Göteborg, Polhemsplatsen 5 (GP-huset)
Lön: Timlön
Kontaktperson: Armin Rizvanovic

Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ansök nu

1st line support för sommarjobb hos Ekman & Co

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Feb 12
Tillsammans med Ekman & Co söker vi nu en 1st line support för sommarjobb mellan mitten av juni till och med augusti. Rollen lämpar sig bäst för dig som har erfarenhet av användarsupport inom både hård- och mjukvara samt en stark känsla för service.

Idag arbetar cirka 300 personer på Ekman, uppdelade på omkring 40 kontor med global spridning, varav 51 personer i Göteborg.

Om bolaget
Ekman & Co AB är en världsledande marknadsförings- och försäljningsorganisation vars fokus är den globala skogsindustrin. Sedan starten år 1802 erbjuder Ekman ett brett utbud av tjänster för sina globala kunder och leverantörer genom bland annat försäljning, marknadsföring, försäkring, riskhantering och logistik. Varje år hanterar Ekman mer än fyra miljoner ton skogsprodukter åt sina affärspartners i över 100 länder. Genom kompetent och motiverad personal har Ekman skapat sig ett starkt anseende som kännetecknas av pålitlighet, kompetens och service. Läs mer om bolaget på Ekmans hemsida.

Arbetsuppgifter
I rollen som 1st line support blir ditt huvudsakliga ansvar att stötta användarna i frågor gällande både hård- och mjukvara. Exempelvis kommer du hantera installation och konfiguration av datorer, VPN, nätverk, skrivare och access/inloggning. Du kommer att arbeta i Active Directory och MS365. Användarna som du supporterar sitter över hela världen.

Vi söker dig som
Har tidigare erfarenhet av användarsupport/IT-support, installation av datorer, Active Directory och MS365
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift
Har möjlighet att sommarjobba på heltid under juni-augusti


Det är meriterande om du studerar inom relevant område vid högskola eller universitet.

För att passa i rollen som 1st line support ska du vara lösningsorienterad, kunna se helheten och inspireras av att hitta nya lösningar. Du utstrålar en positiv energi och förstår att användaren är i centrum. Du är bra på att skapa relationer och har ett utmärkt tålamod. På så vis ger du bästa möjliga service samtidigt som du bygger relation till användarna. Vidare tar du stort ansvar i ditt arbete genom att vara noggrann, strukturerad och värdesätta kvalitet.

Om rekryteringsprocessen & anställningen
Vänligen bifoga både CV och personligt brev i samband med din ansökan. Genom rekryteringsprocessen kommer löpande urval att tillämpas. Annonsen kan således komma att stängas ner innan tjänsten är tillsatt.

Uppdraget är ett sommarjobb i form av ett konsultuppdrag. Du blir således anställd på OIO.

Omfattning: Heltid enligt överenskommet schema juni-augusti
Arbetstider: Vardagar, 08:15-16:30
Start: Mitten av juni, 2024
Placering: Göteborg, Polhemsplatsen 5 (GP-huset)
Lön: Timlön
Kontaktperson: Armin Rizvanovic

Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ansök nu

Inköpskoordinator

Inköpare
Läs mer Apr 30
Tillsammans med Awardit söker vi nu efter en inköpskoordinator. Rollen lämpar sig för dig som är beredd att ta första steget inom inköp, och som trivs med administrativt lagda arbetsuppgifter.

Du blir erbjuden direktanställning hos vår partner Awardit. Anställningen inleds med en upplärning- och överlämningsperiod från nuvarande inköpskoordinator. Kulturen på arbetsplatsen präglas av en glad och social stämning. Med en stor dos av prestigelöshet och flexibilitet ställer alla upp för varandra och hjälps åt vid behov.

Som Inköpskoordinator kommer du utföra administrativa uppgifter och säkerställa en smidig och effektiv inköps- och distributionsprocess. Du kommer arbeta tätt tillsammans med övriga som ingår i teamet, samt andra avdelningar som kundsupport, ekonomi, säljsupport och KAM.

Du kommer att vara länken mot lagret, hantera beställningar, attestera fakturor, administrera artikeldata och ta fram underlag för rapportering.

Om Awardit
Awardit är en ledande operatör av kundklubbar, lojalitetsprogram, säljmotivationsprogram, digitala poängvalutor och poängshoppar, inriktad mot B2B- och B2C-kunder och är det största företaget och plattformen i Norden i branschen, med en framväxande marknadsledande position i DACH-regionen. Awardit erbjuder kompletta ekosystem av lojalitets- och presentkortslösningar som hjälper företag och organisationer att uppnå försäljningsmål och förbättrad lönsamhet genom ökad kundlojalitet och medarbetarmotivation. Awardit erbjuder även partnerskap och analyser för att optimera företagets affärsresultat. Med Awardit kan företag skapa engagemang och lojalitet hos sina intressenter. 

Läs mer på Awardits hemsida.

Arbetsuppgifter
Som inköpskoordinator blir dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

Enklare orderläggning
Kontroll och registrering av orderbekräftelse samt leveransbevakning
Attestera fakturor
Hantera och upprätta artikeldata
Hantera och svara på frågor från lagret
Ta fram säljrapporter/underlag
Skapa upp fakturor och fakturera kunder
Hantera inkomna beställningar från företagskunder och skicka ut presentkortskoder.
Övrig inköpsrelaterad administration

Vi söker dig som
Har en eftergymnasial utbildning relaterad till inköp, gärna från YH
Har någon form av tidigare erfarenhet inom service och/eller administration
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift


Som person förväntas du vara noggrann och ha ett öga för detaljer då rollen är administrativt lagd. Du är mån om att göra rätt ifrån dig samt är vaksam på eventuella avvikelser. Då kulturen präglas av samarbete, prestigelöshet och flexibilitet förväntas du likaså vara en person som är beredd att ställa upp för dina kollegor, prioritera om vid behov samt snabbt anpassa dig efter ändrade förutsättningar. Vidare förväntas du vara nyfiken och villig att lära dig mer om praktiskt inköpsarbete.

Om rekryteringsprocessen & anställningen
Vänligen bifoga både CV och personligt brev i samband med din ansökan. Genom rekryteringsprocessen kommer löpande urval att tillämpas. Annonsen kan således komma att stängas ner innan tjänsten är tillsatt.

Tjänsten innebär en direktanställning hos Awardit.

Omfattning: Heltid
Arbetstider: 08:00-17:00 med möjlighet till flex och arbete hemifrån enstaka dagar
Start: Snarast möjligt med hänsyn till kortare uppsägningstid
Placering: Gamlestan, Göteborg
Lön & förmåner: Fast månadslön samt ett generöst förmånspaket
Kontaktperson: Caroline Finlöf, caroline.finlof@oio.se

Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ansök nu