Göteborg: Chef Workforce Management Sverige

Hitta ansökningsinfo om jobbet Chef Workforce Management Sverige i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-22 // Varaktighet: Heltid

Chef för Workforce Management Sverige till If

If har kundcenter i tre delar av sin organisation; Skadecenter inom skadeavdelningen, Kundcenter & Extern försäljning inom Affärsområde Privat, samt Business Center inom Affärsområde Kommersiellt. Alla kundcenter strävar efter att erbjuda utmärkt service till våra kunder och att uppfylla Ifs löfte om att vara ”Vid din sida”. De olika avdelningarna har liknande förutsättningar och arbetar med liknande fokusområden såsom medarbetarengagemang, effektivitet och nya krav relaterade till digitaliseringen av verksamheten.

Workforce Management är därför en vital del i alla tre centren och är ett av områdena där mer gemensamma arbetssätt och ett mer strukturerat samarbete gynnar verksamheten på en övergripande nivå. Som ledare för Workforce Management Sverige kommer du att etablera en ny funktion inom If Sverige med målet att skapa en framstående enhet. Du kommer att sammanföra kompetens från befintliga team och bilda ett team som tillsammans sätter både kort- och långsiktiga mål samt en vision för WFM-funktionen i Sverige. I din roll kommer du att arbeta nära dina nordiska kollegor och kan komma att få ett nordiskt samarbetsansvar.

Om rollen

Som Ledare för Workforce Management Sverige leder du ett team på cirka 12 personer, inklusive en direktrapporterande ledare, alla placerade i Mölndal och Stockholm. Du blir en del av ledningsgruppen för det svenska kundcentret, rapporterar till Ledare för Kundcenter Sverige, med en matrislinje till Ledare för Skadecenter Sverige.

I din roll kommer du att:

Tillsammans med dina nordiska kollegor definiera strategisk inriktning och best practices för Workforce Management på företagsnivå.
Förankra en gemensam målbild och karta för utveckling inom WFM-området i kund- och skadecentren och driva utvecklingen enligt denna karta.
Harmonisera användning och utveckling av lösningar för kontaktcenter över enheterna.
Skapa och underhålla en nordisk data- och rapportstruktur inom WFM-området.
Implementera WFM-lösningar som möjliggör större flexibilitet i arbetstider för de anställda.

Vem är du?

Med många års erfarenhet av arbete med ledning inom Workforce Management ser du detta som ett verktyg för att erbjuda enastående kundservice, stärka chefer och skapa välbefinnande och engagemang hos medarbetare. Du brinner för vad trafikanalys, prognostisering och schemaläggning kan göra för att uppnå ovanstående och du har en beprövad erfarenhet av att driva förändringsprocesser i detta syfte. Du är även visionär, med erfarenhet av att måla den större bilden som sömlöst integreras i andra teams visioner och mål. Du är självmotiverad med en proaktiv inställning och utmanar dig själv att fortsätta utvecklas.

Du har även:

En akademisk utbildning eller motsvarande.
Omfattande ledarerfarenhet och en ledarskapsfilosofi som omfattar starka värderingar och en sann tro på människors förmågor.
Framstående kommunikationsförmåga. Du är känd för din förmåga att nå olika målgrupper, sätta en vision och inspirera andra att följa dig på den resan.
Beprövade färdigheter i att bygga förtroende och goda relationer i organisationen du leder och förmåga att skapa väl fungerande samarbeten även med andra enheter.
En outtröttlig nyfikenhet på nya möjligheter och lösningar.

Vi erbjuder

På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som anställd, förväntar vi oss att du också ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Här är några av förmånerna med att arbeta på If:

En inkluderande arbetsmiljö där alla är välkomna.
Karriär- och utvecklingsmöjligheter hos det största försäkringsbolaget i Norden.
Sociala aktiviteter samt en högkvalitativ professionell miljö.
Möjlighet till hybridarbetsplats.
Hälsofrämjande arbetsplats med bland annat friskvårdsbidrag och olika sportaktiviteter.
Utmärkta försäkringsförmåner.
Lunchförmån.
Höga pensionsavsättningar.

Nästa steg

Tillsättningen sker i samarbete med Signpost, som är specialiserade på att rekrytera framgångsskapande chefer och ledare som gör skillnad. Här välkomnas ledare med olika bakgrund, ålder, kön och erfarenhet som bidrar med nya idéer, insikter och perspektiv. Tycker du att tjänsten låter intressant och är redo för nästa steg i karriären? Varmt välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval, så vänta inte för länge med din ansökan.

Vänligen notera att alla slutkandidater kommer genomgå samma moment i rekryteringsprocessen. Inklusive kompetensbaserade intervjuer, arbetspsykologiska tester och bakgrundskontroll. Det gör att vi rättvist och sakligt kan jämföra respektive chefs kompetens i förhållande till kravprofilen.

Vill du veta mer innan du skickar din ansökan kan du höra av dig till rekryteringskonsult Anna Rydbacken på 0709-815 873 eller anna.rydbacken@signpost.se. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Kundtjänstchef

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Kundtjänstchef.

Lead our Customer Support Team!

Läs mer Jan 16
About the job

As a Customer Support Manager you will collaborate closely with the global support manager to uphold and elevate customer satisfaction and service quality. We seek an enthusiastic leader to foster the growth and development of our outstanding customer support team in Sweden, currently comprising highly skilled and dedicated professionals, with plans for expansion. Your responsibilities include:

- Providing day-to-day leadership and overseeing workload management for team members.

- Supporting the team through knowledge sharing, training, and mentoring initiatives.

- Continuously identifying enhancement areas for customer satisfaction.

- Collaborating with the Global Support Manager, to establish and execute processes for customer support.

- To ensure adherence to customer agreements and established SLA levels.

- Managing various administrative tasks, including authorization of time, performance, and salary reviews, 1:1 sessions, skill development, and recruitment efforts.

- Conducting follow-ups on key support metrics for both internal and external customers.

- Developing proficiency in Novacura Flow and IFS related functionalities.

Your attributes and skills
We are looking for a leader that can contribute with new ideas, strategic thinking, and resourcefulness. Exceptional communication skills, prioritization abilities, and a structured work approach are crucial for success in this role. The ideal candidate is ambitious, continually strives for learning and achieving new goals, and excels in hands-on work while efficiently creating streamlined processes.

Key qualifications include:

- Proven experience as a manager or leader.

- Previous work experience within the IT/technology sector.

- University degree or equivalent in a relevant field.

- Fluent in both Swedish and English, with strong oral and written communication skills.

What we offer
Join our dynamic team in an innovative and rapidly growing IT company, where you can directly contribute significant value to our customers. We provide competitive benefits, compensation based on competence and performance, and opportunities for career advancement. Our brand-new office in the heart of Gothenburg offers a breathtaking panoramic view, Friday breakfasts, and highly skilled Novacurians to hang out with.

How to apply
If you think we’re a good match, apply today! Selection is done continuously so don’t miss your chance. For questions regarding the recruitment process, please contact Ellen Jingrot, Global Talent Acquisition Specialist, at ellen.jingrot@novacura.com. For questions regarding the position, please contact Jasmine Perera, Global Support Manager, at jasmine.perera@novacura.com.

About Novacura
At Novacura we are passionate about solutions that enable our customers to work smarter and faster in their businesses. We work with several business systems and our own unique product - Novacura Flow, a low-code development platform that helps, among others, to extend ERP systems. We are a global organization with close cooperation between our offices in different countries and we have high ambitions to continue to develop and grow in all our markets.

Ansök nu

Acting Director Customer Success

Läs mer Apr 24
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Kognic is on a mission to make everything that moves autonomous. We help AI product teams better understand their data by providing the best dataset management platform for sensor-fusion datasets. We are an ambitious team, building a global company together. We are now looking for an inspiring leader who can lead our Customer Success team for a 12-month period, do you want to join us?
The Role

As Acting Director of Customer Success your primary job is to coach and develop the team. This includes resource planning for project deliveries, recruitment, performance reviews and personal development plans, analysis of competence gaps, and other actions to create a high-performing team as well as maintaining a healthy working condition. Part of this is also to set the objectives for the functional teams within the ownership areas and support the teams to deliver against these objectives. Together with the team you will be the customer expert to ensure that we reach KPIs and ensure client satisfaction, as well as drive customer-focused topics in the management team to pivot the organization to be more customer-centric.

You will form the service strategy with other service directors and VP of Professional Services, as a part of the Professional Services management team, to lead the Professional Services organization to continuous success. The service organization delivers against the Professional Service profitability targets and you as The acting Director of Customer Success will be responsible for your team's part and contribution to the profitability targets. As an acting Director of Customer Success, you are in charge of the Customer Success department's resources, targets, operations, and outcomes. In specific, you will ensure together with the team that Technical Support continues to be adopted among customers as well as ensure upsell capabilities among customers by collaboration with Sales. Part of this is also to manage the growth strategy to ensure support based on customer requirements when we win new markets.

Our Customer Success department consists of three functions: Solution Engineering, Education, and Technical Support. It is designed to enable and improve our customer experience when using Kognic Software and Services. The entire team consists of 7 individuals and the team is on the growth path along our business expansion. As an Acting Director of Customer Success, you will be very close to the team operation. As we are in the starting phase of deploying the Education function, it will require more effort from you to lead this function through iterations to ensure our customers grow with our products, services, and expertise compared with other stable functions within the department.

We are looking for you!
We value the right mindset and passion above all. To thrive in this role we believe that you possess exceptional communication skills and the ability to foster positive relations with internal stakeholders, industry, prospects, and customers. Your accountability and personal organization are essential. You have experience in managing a diverse group, the ability to cultivate an open, supportive, and learning team culture, and guiding the direction. You also have experience analyzing and optimizing existing processes and creating new ones if needed.

We believe that you have most of these skills:

Higher educational degree (B.Sc or M.Sc) within Business Administration, Accounting/Economy, Enterprise Resource Planning, Technology or equivalent

At least 5+ years experience in Customer Service or Customer Success positions, and previous experience in project management are meritorious

Solid understanding of SaaS-products and enterprise solution selling with large customer accounts

Proven leadership qualities of maintaining a strong team with the ability to establish milestones and keep team members on task

Experience working with brand image, and promoting value through customer experience

Exceptional ability to communicate and foster positive business relationships

Technical skills required, as they relate to the use of the product and service to be solid

Experience in a leadership role & proven leadership qualities of maintaining a self-empowered team


Location?

The team is located in Gothenburg, where you as the Director should be able to be as often as needed.

Ansök nu

Teamleader Sales Support till Leviat i Göteborg

Läs mer Maj 3
Leviat is the world´s leading designer of engineered connection solutions. We are a trusted partner and an industry-leading innovator with a track record of success. We are home to a worldwide team of engineering, manufacturing, and product design experts focused on providing safe, durable, and dependable solutions to your company’s challenges.

Formed in 2020 as a single organisation - Leviat brings together the expertise, resources and heritage of market-leading businesses including Ancon, Halfen, Meadow Burke and Plaka. Leviat employs almost 3,000 people at 60 locations across North America, Europe and Asia-Pacific, providing an agile and responsive service worldwide. As a CRH company, Leviat is part of the leading building materials business in the world.
Leviat - https://www.youtube.com/watch?v=BPEQx21VOdA&t=26s
Visit www.leviat.com for further information.

Nu söker vi en kundfokuserad ledare med erfarenhet av kundsupport till Leviat i Göteborg. Om du trivs med utveckling att arbeta med människor, ledarskap, försäljning och service, så är detta en roll för dig!

ARBETSBESKRIVNING
Som Teamleader Sales Support har du det övergripande ansvaret för att leda och utveckla supportfunktionen och teamet. Du skapar de bästa förutsättningarna för att gruppen ska lyckas och arbetar metodiskt för mål och uppföljning. Rollen är även mycket operativ och du arbetar ca 85% av din tjänst som innesäljare/kundsupport med lösningsorienterad kundsupport och försäljning via telefon och mail. Du kommer även att driva och leda förbättringsprojekt och stöttar övriga avdelningar såsom utesälj, teknik, kvalitet, logistik och marknad. Befattningen innebär budget- och personalansvar för två personer och tjänsten är stationerad i Gårda, Göteborg och du rapporterar till Försäljningschef.

VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har något eller några års erfarenhet av att arbeta i en liknande roll med personalansvar. Rollen är mycket varierad vilket gör att vi söker dig som både tycker om att arbeta ”hands on” och tillika strategiskt. Du är en duktig ledare som har förmågan att coacha, inspirera och motivera ditt team till att nå framgång. Tillika är du en driven och engagerad person som tycker om att arbeta operativt. Vi ser gärna att du har ett tekniskt intresse och har du dessutom erfarenhet av byggbranschen så är detta meriterande. Du har förmågan att agera affärsmässigt i alla sammanhang och är inte rädd för att hugga i när det behövs. Du har en naturlig fallenhet för försäljning och service samt har ett väl utvecklat ordningssinne och en känsla för detaljer som gör att du har lyckats i dina tidigare roller. Du är strukturerad, noggrann och har goda erfarenheter av att arbeta i större affärssystem, med fördel SAP. Du har goda IT-kunskaper och behärskar svenska och engelska i tal och skrift, övriga nordiska språk är meriterande.

DIN PERSONLIGHET
Som person är du positiv och nyfiken, du drivs av att hela tiden hitta nya och effektivare arbetssätt för att på så sätt bidra till utvecklingen av bolaget. Du är resultatorienterad, har en stor passion för att utveckla människor och med en känsla för affären. Du är en duktig kommunikatör och har inga problem att ta en dialog, ett utmanande samtal eller en förhandling både internt som externt. Du är dock ödmjuk i din framtoning, med fokus på människan och har hjärtat på det rätta stället. Du har intresse för affärer och trivs i en dynamisk och snabbrörlig miljö där prioriteringar och problemställningar snabbt kan komma att ändras

ANSÖKAN
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information vänligen kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851, johan.sjoberg@yourtalent.se

Ansök nu

Operativ chef

Läs mer Maj 6
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare arbetat som chef och vill nu stötta upp i en statlig organisation under en begränsad period? Har du även erfarenhet av service och drivs av att coacha medarbetare till att nå sin fulla potential? Då har vi en tjänst för dig som !
Vi söker just nu en första linjechef till Tullverket i Göteborg. I rollen som första linjechef kommer du arbeta med att driva och leda verksamheten mot enhetens uppsatta mål. Du kommer ha personalansvar för cirka 8 medarbetare placerade i Göteborg och arbetet sker på plats i Tullverkets centralt placerade lokaler. Som chef inom serviceområde väst kommer du att vara underställd enhetschefen och ingå i enhetens ledningsgrupp. Enhetens ansvarsområden innefattar bland annat förvaltning av myndighetens lokaler, fordon, beklädnad, skydd av egendom och tjänstekort, samt att utveckla, förvalta, tillhandahålla och säkra verksamhetens behov av ändamålsenlig och effektiv verksamhetsservice. Inom ramen för enhetens uppdrag ingår även utveckling- & förvaltning av framtidens kontorslösningar.
Vi ser att du har minst 5 års erfarenhet av chefsbefattning inom en större organisation som även har verksamhet på olika platser runt om i landet. Vi ser även att du har erfarenhet av att leda i förändring, samt erfarenhet av att följa upp verksamhetens resultat och föreslå förbättringsåtgärder. Vidare är det önskvärt om du har erfarenhet av distansledarskap. 
Detta är ett konsultuppdrag under 5 månader med start 1/8 men det finns chans till 6 månaders förlängning. Ifall detta passar dig, sök tjänsten redan idag!

Ansvarsområden
Driva verksamheten mot uppsatta mål
Personalansvar för cirka 8 medarbetare
Verkställa myndighetens fattade beslut


Kvalifikationer
5 års chefserfarenhet
Erfarenhet av förändringsledning
Erfarenhet av att följa upp verksamhet, analysera resultat och föreslå förbättringsåtgärder
Erfarenhet av distansledarskap


Erfarenhet
Coaching och mentorskap
Förändringsledning
Ledarskap
Beslutsfattande


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Signpost AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Signpost AB .

VD till Folkuniversitetet, Region väst

Kontorschef, utbildningsföretag
Läs mer Apr 15
VD till Folkuniversitetet, Region Väst

Vill du leda och utveckla en av Sveriges viktiga utbildningsaktörer? Delar du vår idé om att kunskap förändrar och ger människor förutsättningar för ett rikare liv? Vi söker nu en samhällsintresserad chef med engagemang och intresse för utveckling, bildning och utbildning till Folkuniversitetet Väst.

Om Folkuniversitetet

Folkuniversitetet är en idéburen, oberoende stiftelse med nära anknytning till universitet och högskolor. Folkuniversitetet Region Väst bedriver folkbildning, skolor och uppdragsutbildning i Västra Sverige. I stiftelsen ingår kurs- och föreläsningsverksamhet, en gymnasieskola, konst- och kulturskolorna Balettakademien, KV Konstskola, Art College och Skara skolscen, uppdrag inom kommunal vuxenutbildning och ett 20-tal yrkeshögskoleutbildningar, bland annat vid Tibro Hantverksakademi. I koncernen ingår även Aventus AB och Folkuniversitetet Uppdrag Väst AB samt förlaget Folkuniversitetets Akademiska Press. Vi omsätter 345 Mkr och är ca 300 medarbetare.

Nära samverkan sker med universitet och högskolor i västra Sverige och med systerstiftelserna i Lund, Stockholm, Uppsala och Umeå. Folkuniversitet Väst är en av fem regionala stiftelser som ingår i riksorganisationen Studieförbundet Folkuniversitetet. Folkuniversitetet strävar efter att vara den främsta idéburna organisationen för det livslånga lärandet.

Ditt uppdrag

Som VD, tillika Rektor leder och utvecklar du verksamheten vid Folkuniversitetet, Region Väst. Folkuniversitetet har ett unikt brett utbud inom utbildning med allt från gymnasier till bred folkbildning där allt grundar sig i hög akademisk kvalitet. Uppdraget är att fortsätta utveckla och stärka verksamheten och skapa konkurrenskraftiga erbjudanden inom tjänsteutbudet tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare!

Stiftelsens huvudkontor finns i Göteborg och verksamheten bedrivs på kontor och skolor i till exempel Göteborg, Karlstad, Tibro, Trollhättan, Borås, Kungsbacka och Varberg. Du har fullt verksamhetsansvar som VD/rektor för stiftelsen och ordförande för bolagsstyrelserna och du rapporterar till styrelsen.

I uppdraget som VD och rektor ingår:

Att leda och utveckla koncernens verksamhet, tillsammans med och genom dina chefer.
Att ta det yttersta ekonomiska ansvaret för verksamheten och verka för en sund ekonomi som ger utrymme för utveckling av stiftelsen och koncernen.
Att strategiskt utveckla tjänsteutbudet för att skapa tillväxt och lönsamhet.
Att som chef och ledare verka för en god arbetsmiljö där du är en förebild och coachar dina chefer i sina respektive roller.
Att bidra till det nationella arbetet inom Studieförbundet Folkuniversitetet för att skapa ett angeläget väsentligt och attraktivt utbildningsutbud för alla. invånare i landet.

Din bakgrund

Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet av att framgångsrikt leda och utveckla en större komplex tjänsteorganisation. Du har relevant akademisk utbildning och dokumenterad god förmåga att skapa lönsamhet och tillväxt. Du har haft det yttersta verksamhetsansvaret som inbegriper personal-, budget- och resultatansvar. Du har skaffat dig en god förståelse för såväl det privata näringslivet som offentlig verksamhet.

Som person har du en helhetssyn som du använder för att skapa ett tillitsbaserat och tydligt ledarskap. Du är utvecklingsorienterad och skapar resultat med stark uthållighet. Du är kommunikativ och har en mycket god förmåga att bygga och bibehålla goda interna och externa relationer. Du är stabil, har en hög organisatorisk medvetenhet och kan åstadkomma bästa möjliga resultat ur många olika sammanhang. Du är nyfiken och öppen och vill alltid fortsätta utveckla dig själv och den verksamhet du leder.

Du drivs av ett brett samhällsintresse och livslångt lärande. Du vill också bidra till en positiv samhällsutveckling där utbildning och bildning är en viktig del. Du är nyfiken och öppen och vill kontinuerligt utveckla dig själv och den verksamhet du leder.

Nästa steg

Tillsättningen sker i samarbete med Signpost, som är specialister på chefsrekryteringar. Tycker du att tjänsten låter intressant och är redo för nästa steg i karriären? Varmt välkommen med din ansökan! Vi tillämpar löpande urval.

Vill du veta mer innan du skickar din ansökan kan du höra av dig till rekryteringskonsult Anna Rydbacken på 0709-815 873 eller anna.rydbacken@signpost.se. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

Ansök nu

Head of Compliance till Aros Kapital i Göteborg

Riskbedömare
Läs mer Mar 28
Head of Compliance till tillväxtbolaget Aros Kapital i Göteborg

Nu finns det en fantastisk möjlighet att vara med på Aros Kapitals framgångsresa – Vi söker en utvecklingsorienterad Head of Compliance med placering i Göteborg eller alternativt Stockholm.

Om bolaget

Sedan 2004 har Aros Kapital varit en viktig aktör inom företagsfinansiering. Genom en hög personlig service, stark närvaro, effektiva system och processer erbjuder vi våra kunder ett specialiserat utbud av tjänster som innefattar fakturaköp, företagslån, fastighetslån, inlåning och leasing. Vi fokuserar på B2B – företagsfinansiering och arbetar dedikerat för att hjälpa företag att utveckla och förverkliga sina drömmar.

Idag består Aros Kapital av ca 110 medarbetare som jobbar från våra olika kontor i Göteborg, Stockholm, Örebro, Oslo och London. Huvudkontoret är placerat i Göteborg. Aros Kapital är ett kreditmarknadsbolag som ägs av Mellby Gård. Företagskulturen präglas av professionalism, engagemang, entreprenörskap och gemenskap. På Aros Kapital är våra medarbetare viktiga – därför är det naturligt att erbjuda ett brett förmånspaket. 

Om uppdraget

I rollen som Head of Compliance ansvarar du för ett team om två medarbetare. Du kommer vara direkt underställd VD och rapportera till denne och styrelsen. Placeringsort för tjänsten är i huvudsak på kontoret i Göteborg, men möjlighet till placering i Stockholm finns.

Som Head of Compliance erbjuds du en energifylld arbetsmiljö i ett bolag under tillväxt där du får uppdraget att ta ett helhetsgrepp i att optimera och vidareutveckla compliancefunktionen. Tillsammans med teamet kommer du vara drivande i utvecklingen av avdelningens arbetssätt samt stötta verksamheten i frågor kopplade till den tillståndspliktiga verksamheten för att nå högt uppsatta mål.

Avdelningen ansvarar för att hålla sig uppdaterad med alla relevanta lagar och regler som påverkar bolaget och dess verksamhet. Det inkluderar bland annat FFFS-reglering, kreditgivning till företagskunder, AML samt dataskydd. Du bör trivas i en dynamisk miljö som uppmuntrar ett flexibelt arbetssätt samtidigt som det kräver en förmåga att prioritera långsiktighet och proaktivitet.

Genom att anta en ledarstil som präglas av tillit kommer du inte bara att ge vägledning och stöd till ditt team, utan också främja deras självständighet och utveckling.

Dina arbetsuppgifter inkluderar

·        Ge råd och stöd, samt informera och utbilda verksamheten avseende regelverk tillämpliga på bolagets affärsverksamhet

·        Övervaka och kontrollera verksamhetens regelefterlevnad

·        Ge stöd vid implementering av nya och förändrade externa och interna regler

·        Utveckla och säkerställa att rutiner och riktlinjer är ändamålsenliga och effektiva för att uppfylla regelverkskraven

·        Vara kontaktperson gentemot tillsynsmyndigheter samt arbeta med omvärldsbevakning avseende nya och förändrade regler och praxis

·        Personalansvar för två medarbetare

Vem är du?

Vi söker dig med flera års erfarenhet av complianceområdet och som har erfarenhet av att utveckla compliancefunktionen på bolaget. Du har ledarerfarenhet med gott resultat och mycket god kunskap om regelverk och regelefterlevnad för bank och finans. Har du även arbetat i internationell miljö är även detta meriterande. Att du har mycket god kommunikationsförmåga – båda på svenska och engelska ser vi därmed som en självklarhet. Din vilja att utveckla verksamheten, kombinerat med gedigen erfarenhet av de legala regelverk som gäller för tillståndspliktiga verksamheter, liksom din förmåga att skapa positiv kultur, gör dig till den perfekta kandidaten.

Vi tror att du får energi av utveckling och resultat. Din integritet, handlingskraft, samt din förmåga att skilja på sak och person kommer att värderas högt. 

Nästa steg

Tillsättningen sker i samarbete med Signpost, specialister på att rekrytera framgångsrika chefer och ledare. Om du känner att du är redo för nästa steg i din karriär, varmt välkommen med din ansökan! Alla slutkandidater genomgår samma kompetensbaserade intervjuer och tester för en rättvis och saklig jämförelse.

För mer information, kontakta rekryteringskonsult Magnus Åberg på 0709-817751 eller

magnus.aberg@signpost.se, alternativt Anna Rydbacken på 0709-815 873 eller anna.rydbacken@signpost.se. Ansök gärna så snart som möjligt dock senast den 30 april 2024. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

CFO till Aros Kapital i Göteborg

Ekonomidirektör/Finanschef
Läs mer Feb 5
CFO till Aros Kapital i Göteborg

Nu finns det en fantastisk möjlighet att vara med på Aros Kapitals framgångsresa – Vi söker en efterträdare i rollen som CFO, då nuvarande CFO Marcus Möller lämnar för nya utmaningar.

Om bolaget

Sedan 2004 har Aros Kapital varit en viktig aktör inom företagsfinansiering. Genom en hög personlig service, stark närvaro, effektiva system och processer erbjuder vi våra kunder ett specialiserat utbud av tjänster som innefattar fakturaköp, företagslån, fastighetslån, inlåning och leasing. Vi fokuserar på B2B – företagsfinansiering och arbetar dedikerat för att hjälpa företag att utveckla och förverkliga sina drömmar.

Idag består Aros Kapital av ca 110 medarbetare som jobbar från våra olika kontor i Göteborg, Stockholm, Örebro, Oslo och London. Huvudkontoret är placerat i Göteborg. Aros Kapital är ett kreditmarknadsbolag som idag ägs av Mellby Gård. Företagskulturen präglas av professionalism, engagemang, entreprenörskap och gemenskap. På Aros Kapital är våra medarbetare viktiga – därför är det naturligt att erbjuda ett brett förmånspaket. 

Om uppdraget

?Efter nästan ett decennium tar vår nuvarande CFO, Marcus Möller, sig an nya utmaningar och vi söker därför en passionerad och kompetent efterträdare. Som vår nya CFO kommer du att spela en central roll i koncernledningen och ansvara för strategisk finansiell planering och analys, extern och intern rapportering och koncernens redovisning. Du kommer att vara en nyckelspelare i att skapa, utveckla och säkerställa effektiva processer och kontroller. Rollen kräver inte bara strategiska insikter, utan även ”hands on”- förmåga och stark kommunikation.



I rollen som CFO ansvarar du för ett team om 5 medarbetare, varav 3 är direktrapporterande. Du själv rapporterar direkt till VD. Placeringsort för tjänsten är i huvudsak på kontoret i Göteborg, men möjlighet till placering i Stockholm finns.

Dina arbetsuppgifter inkluderar;
Bidra till verksamhetens utveckling som en del av koncernledningen.
Stödja Koncernchef/VD i strategiska frågor med rapporter, analyser och utredningar.
Leda, stötta och utveckla arbetet inom ekonomifunktionen, för säkerställa att funktionen stödjer koncernens löpande verksamhet, affärsstrategi och långsiktiga mål.
Leda och övervaka riskhanteringsprocesser inom finans- och ekonomi.
Ansvara för koncernens redovisning samt övergripande budget, prognos och finansiell rapportering gentemot ledningsgrupp, styrelse och myndigheter.
Utveckla ekonomirapportering och uppföljning.
Ansvara för bolagsformalia, bank- och bolagsjuridik.

Vem är du?

Vi söker dig med flera års erfarenhet som CFO/ekonomichef och som har erfarenhet av att utveckla ekonomi- och rapporteringsfunktioner. Du har ledarerfarenhet med gott resultat, stark analytisk förmåga och en bakgrund inom banksektorn är meriterande. Har du även arbetat i internationell miljö är även detta meriterande. Att du har mycket god kommunikationsförmåga – båda på svenska och engelska ser vi därmed som en självklarhet. Din vilja att utveckla verksamheten, kombinerat med affärsorientering och ekonomistyrning, liksom din förmåga att skapa positiv kultur, gör dig till den perfekta kandidaten.

Nästa steg

Tillsättningen sker i samarbete med Signpost, specialister på att rekrytera framgångsrika chefer och ledare. Om du känner att du är redo för nästa steg i din karriär, varmt välkommen med din ansökan! Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Alla slutkandidater genomgår samma kompetensbaserade intervjuer och tester för en rättvis och saklig jämförelse. För mer information, kontakta rekryteringskonsult Anna Rydbacken på 0709-815 873 eller anna.rydbacken@signpost.se, alternativt Magnus Åberg på 0709-817 751 eller magnus.aberg@signpost.se. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Stiftelserektor till Folkuniversitetet, Region väst

Kontorschef, utbildningsföretag
Läs mer Feb 5
Stiftelserektor till Folkuniversitetet, Region väst

Delar du vår idé om att kunskap förändrar och ger människor förutsättningar för ett rikare liv? Är du en engagerad ledare med intresse för utbildning och bildning? Då är rollen som stiftelserektor för Folkuniversitetet, Region väst jobbet för dig.

Om Folkuniversitetet
Folkuniversitetet, Region väst är en idéburen, oberoende stiftelse med universitetsanknytning som bedriver folkbildning, skolor, och uppdragsutbildning i Västra Sverige. I organisationen ingår kurs- och föreläsningsverksamhet, en gymnasieskola, konst- och kulturskolorna Balettakademien, KV Konstskola, Art College och Skara skolscen, uppdrag inom kommunal vuxenutbildning och ett 20-tal yrkeshögskoleutbildningar, bland annat på Tibro Hantverksakademi. I koncernen ingår även Aventus AB och Folkuniversitetet Uppdrag Väst AB samt förlaget Folkuniversitetets Akademiska Press.

Koncernen har ca 300 medarbetare. Huvudkontoret ligger i centrala Göteborg. Folkuniversitetet, Region väst utgör tillsammans med fyra andra regionala stiftelser i Stockholm, Uppsala, Lund och Umeå, Studieförbundet Folkuniversitetet.

Dina ansvarsområden och ditt uppdrag
Som stiftelserektor på Folkuniversitetet leder du kvalificerad personal inom många olika verksamhetsområden. I dina ansvarsområden och i uppdraget ingår;

Att vara ledamot av styrelsen, som du också rapporterar till.
Att leda och utveckla koncernens verksamhet och ansvara för koncernens ekonomi.
Samverkan med Folkuniversitetets övriga stiftelser.


Folkuniversitetet arbetar formellt och innehållsmässigt nära sina stiftare; Göteborgs universitet, Göteborgs Förenade Studentkårer och Folkuniversitetsföreningen. Det är därför viktigt att du i rollen som stiftelserektor upprätthåller goda kontakter med dessa, liksom med myndigheter, företag och organisationer i det omgivande samhället samt övriga universitet och högskolor i regionen.

Din kompetens och bakgrund
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av att arbeta i chefsposition med intäkts- och resultatansvar, är ekonomiskt kunnig samt har god förmåga till strategiskt tänkande och förmåga att överblicka, leda och koordinera en mångfacetterad verksamhet. Du ska ha för uppdraget relevant akademisk utbildning och goda språkkunskaper. Det är meriterande om du har erfarenhet av ledande uppdrag inom utbildningssektorn.

Som person är du engagerad, lyhörd, tydlig och entreprenöriell. Du har god förmåga att skapa, utveckla och bibehålla relationer, både internt och externt. Du bör ha ett stort samhällsintresse och ett särskilt engagemang i frågor som rör folkbildning, utbildning och kultur, liksom öppenhet för nya idéer och utvecklingsarbete.

Nästa steg

Tillsättningen sker i samarbete med Signpost, som är specialiserade på att rekrytera framgångsskapande chefer och ledare som gör skillnad. Här välkomnas ledare med olika bakgrund, ålder, kön och erfarenhet som bidrar med nya idéer, insikter och perspektiv. Tycker du att tjänsten låter intressant och är redo för nästa steg i karriären? Varmt välkommen med din ansökan!

Vänligen notera att alla slutkandidater kommer genomgå samma moment i rekryteringsprocessen. Inklusive kompetensbaserade intervjuer, arbetspsykologiska tester och bakgrundskontroll. Det gör att vi rättvist och sakligt kan jämföra respektive chefs kompetens i förhållande till kravprofilen.

Vill du veta mer innan du söker kan du höra av dig till rekryteringskonsult Anna Rydbacken på 0709-815 873 eller anna.rydbacken@signpost.se , alternativt till Cecilia Adielson på 0735-966 954 eller cecilia.adielson@signpost.se. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

Ansök nu

Affärsorienterad Fastighetskonsult till Tenant & Partner i Göteborg

Fastighetsförmedlare
Läs mer Dec 11
Skapa Framtidens Arbetsplatser med oss! Affärsorienterad Fastighetskonsult Sökes

Vill du vara en nyckelspelare i att forma morgondagens arbetsplatser? Vi behöver förstärka vårt team med ytterligare en kollega som har bred erfarenhet från fastighetsbranschen och också tidigare ledarerfarenhet.

Hos Tenant & Partner är vi inte bara experter inom fastighetsrådgivning och arbetsplatslösningar – vi är visionärer som strävar efter att sätta en ny standard för hur framstående företag formar sina arbetsplatser.

Om oss
Med nästan 30 års erfarenhet och en 100% lojalitet till hyresgästen driver vi förändring och effektivitet genom att erbjuda expertis från juridisk- och ekonomisk rådgivning till projektledning. Tenant & Partner erbjuder ett utvecklande arbete med frågeställningar som verkligen ligger i tiden och vi har framför allt en arbetsplats med härlig stämning och grymma kollegor. Sedan några år tillbaka arbetar vi i en chefslös organisation, men vi har många ledare och nu vill vi fylla på med ytterligare kompetens inom det området.

Vår Vision
Vår vision lyder tillsammans skapar vi ett inspirerande och meningsfullt arbetsliv. Vår organisation är en självledande nätverksorganisation där ditt engagemang och personliga styrkor leder till gemensam framgång. Ta steget in i en familjär organisation där innovation, samarbete och personlig utveckling står i fokus.

Din roll
Vi söker dig som vill representera våra kunder, dvs hyresgästerna i frågeställningar som rör deras arbetsplats.

Som Fastighetskonsult kommer du att vara spindeln i nätet för att förstå och möta kundens behov. Du leder projekt för att optimera arbetsplatser och fastigheter med fokus på maximal funktionalitet och effektivitet. Du blir hyresgästens lojala ombud i alla frågor genom hela resan baserat på deras behov av hjälp när det kommer till deras arbetsplats. Du stöttar under hela processen från behovsinventering, lokalstrategi, arbetssätt, dimensionering fram till tecknat hyresavtal. I vår rådgivningsroll gör vi marknads- och scenarioanalyser samt ekonomiska kalkyler. Vi gör lokalsökningar, planerar och genomför visningar och avslutningsvis förhandlar vi fram ett anpassat hyresavtal för vår kunds räkning. De flesta av våra kunder behöver hjälp med sina kontor, men vi hanterar även andra typer av lokaler/verksamheter.

I ditt ansvar ligger också ett ansvar för försäljning av nya uppdrag samt att bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer.

Din profil
Du har erfarenhet från av fastighetsrelaterade frågor med fokus på arbetsplatslösningar. Du älskar affärer, är resultatinriktad och har god vana av förhandlingar. Det här är ett jobb som kräver en hög logisk, analytisk förmåga och du behöver vara bra på kommunikation både med seniora befattningshavare och kollegor.

Vi söker dig som har arbetat som chef och har ett starkt intresse för ledarskap samtidigt som du är nyfiken på att omsätta dina tidigare erfarenheter i ett modernare synsätt kring hur man kan driva organisationer och team.

Vi erbjuder
Hos oss får du möjlighet att forma både din egen och vårt företags framtid. Du kommer att ingå i ett team med åtta fantastiska kollegor i Göteborg och ytterligare 70-talet i Stockholm. Vi har också tre systerbolag som alla arbetar med värdeskapande och hållbar arbetsplatsutveckling så det finns goda förutsättningar för att skapa en inspirerande karriär.

Ansökan
Tycker du att jobbet låter intressant? Skicka in din ansökan och CV redan idag för att vara med och skapa framtidens arbetsplatser! Sista ansökningsdag är 2023-12-29. För mer information, kontakta Anna Rydbacken på tfn 0709-815 873 eller anna.rydbacken@signpost.se eller Cecilia Adielson på tfn 0735-966954 eller cecilia.adielson@signpost.se. Välkommen till Tenant & Partner – där vi tillsammans skapar ett inspirerande och meningsfullt arbetsliv!

Ansök nu