Göteborg: Resia kongress spanar efter projektkoordinator

Hitta ansökningsinfo om jobbet Resia kongress spanar efter projektkoordinator i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2018-03-15 // Varaktighet: Heltid

Vi är nu på jakt efter dig som:

- arbetar engagerat och proaktivt samt är självständig och noggrann
- har förmåga att prioritera och är van att arbeta i projekt
- kan arbeta med parallella uppdrag samt har en god kommunikativ förmåga
- är serviceminded och lyhörd, driftig, flexibel samt förstår uppdragsgivarens behov och förväntningar
- är en professionellt kreativ person med integritet och driv
- arbetar strukturerat och är nyfiken och initiativrik
- är en relationsbyggare som trivs att arbeta i team
- kan anpassa dig efter olika situationer och är prestigelös
- är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska samt är en skicklig användare av Office programmen
- har minst fem års erfarenhet från en motsvarande tjänst eller fil.kand. eller motsvarande relevant akademisk bakgrund

Om uppdraget
Resia kongress expanderar och vi vill utöka vår personalstyrka med en projektkoordinator. Som projektkoordinator kommer du att arbeta med en rad olika arbetsuppgifter. Du jobbar tätt med en av våra projektledare och ansvarar för koordinering och administrativa uppgifter för ett flertal kongresser. Tonvikten kommer bland annat att ligga på deltagarhantering, hotellbokning, resebokning och ekonomihantering. Arbetsbelastningen är periodvis hög och kräver att du är flexibel och trivs i ett högt tempo utan att tappa helhetsperspektivet. Möjlighet finns även att på egen hand projektleda mindre arrangemang där du sköter all kontakt gentemot uppdragsgivaren samt driver projektet framåt. Kongresserna genomförs framför allt i Sverige men även i Skandinavien och du kommer vara stationerad i Göteborg.

Tjänsten passar dig som har en god känsla för administration och IT samt har en god känsla för service både mot uppdragsgivare och deltagare. Du har erfarenhet av att jobba med kongresser eller större –gärna vetenskapliga- möten. Kunskap om vetenskaplig programhantering och abstract är meriterande.

Om oss
Som medarbetare på Resia kongress blir du del av vårt team med 10 kongress specialister, där vi tillsammans genomför ca 60 kongresser per år, varav flera är återkommande uppdrag. Resia kongress startade 2011 och har sedan dess vuxit och tagit marknadsandelar och är nu en av de marknadsledande PCO:erna i Göteborg och Sverige. Resia kongress strävar hela tiden efter innovation och utveckling, vi är en personligt professionell kongressbyrå som erbjuder tjänster till organisationer och företag som vill genomföra sina kongresser i Sverige eller Norden.

Tillträde
Enligt överenskommelse

Kontaktperson
Har du frågor om tjänsten, kontakta kongresschef Ulla Conti via e-post (mailto:ulla.conti@resia.se)alt. telefon 018-18 35 37.

Ansökan
Du är välkommen med din ansökan senast den 15 april via https://jobb.resiatravelgroup.se/. Klicka på knappen ”Skicka ansökan” där du laddar upp ditt CV och ditt personliga brev.
Vi kommer omgående att inleda vår urvalsprocess med fortlöpande intervjuer, så du ökar dina möjligheter genom att skicka in din ansökan redan idag. __________________________________________________________________________

Resia är en del av Resia Travel Group. Resia Travel Group har skapat och driver flertalet varumärken inom resebranschen där den gemensamma nämnaren är personligt engagemang. Med branschens bästa kompetens, en utmärkande energi och stor nyfikenhet har vi som målsättning att alltid skapa överraskande bra reselösningar. För vi kan det här med resor. Vi vet vad som tillför värde när man är på resande fot. Semesterdrömmar, smidiga affärsresor, energigivande möten, gruppresor och events samt välorganiserade kongresser – vi gör skillnad tack vare våra 500 specialiserade medarbetare.
Med fäste i Skandinavien jobbar vi mot hela världen och är tillgängliga såväl online som via telefon och i butik. Vi möter våra kunder genom varumärkena Resia, Resfeber, Box Office, Bengt-Martins, Cruise Market, Rejsefeber, Reisefeber, Ticket Service, ARTE Udland och Hyttespecialisten. Huvudsätet finns i Göteborg där vårt Servicecenter stöttar kundmötet med funktioner som marknad, teknisk utveckling, ekonomi, HR, IT och säljsupport. År 2016 omsatte vi 3,6 miljarder kr.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Reseproducent

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Reseproducent.

Producent grupp & konferens Travel Service

Läs mer Apr 5
Är du en driven och kreativ person som älskar att arbeta med människor och skapa minnesvärda upplevelser? Sök då denna tjänst!
Travel Service är en affärsresebyrå med stor erfarenhet och passion som skapar produktpaket som är individuellt anpassade för varje kund. Det är gruppresor, konferenser och event i olika storlekar. Travel Service levererar service med stort engagemang och gör resan till något speciellt för kunden.
Hos Travel Service jobbar du på ett fint kontor mitt på avenyn, du får en arbetsplats där du har roligt och du får härliga resebyråkollegor. Teamet består av erfarna kollegor som har mycket kompetens och erfarenhet som de gärna delar med sig av.Detta är dina arbetsuppgifter:
Du kommer att jobba med att planera, koordinera, organisera och genomföra gruppresor, konferenser och event. Du blir en viktig länk mellan kunden och Travel Service. Du är den kreativa kraften bakom unika resor och konferenser.Vi söker dig som:
har jobbat med paketering av gruppresor i resebranschen
har geografisk kunskap och kan mycket om Europas städer
är van vid att vara spindeln i nätet
kan boka grupper i Amadeus
kan Excel och Word
är flytande på svenska och engelska i tal och skrift

Har du gått TRAC utbildningen samt kan biljettering för grupp i Amadeus så är det meriterande.
Detta får du:
Travel Services vision är att vara marknadens bästa arbetsplats för anställda och att alla har roligt tillsammans! Glädje och trivsel tillsammans med en unik affärsstruktur är nyckeln till framgång. Teamet består av erfarna och kreativa personer som alla delar samma ambition att ge kunderna den bästa servicen.
Hos Travel Service får du grundlön, bonus, generöst träningsbidrag, bra försäkringar och pension.
Är du redo att ta dig an en spännande utmaning och vill vara en del av ett engagerat team? Sök då rollen som Producent för Grupp och Konferens idag!Dina arbetstider är vardagar 08.00-17.00 på ett kontor centralt i Göteborg
HeltidStart enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt
Vid frågor kontakta rekryterare Sonja Gertz på Sonja@resebemanning.se

Ansök nu

Producent till grupp & konferens Travel Service

Läs mer Jan 23
Är du en driven och kreativ person som älskar att arbeta med människor och skapa minnesvärda upplevelser? Sök då denna tjänst!

Travel Service är en affärsresebyrå med stor erfarenhet och passion som skapar produktpaket som är individuellt anpassade för varje kund. Det är gruppresor, konferenser och event i olika storlekar. Travel Service levererar service med stort engagemang och gör resan till något speciellt för kunden.

Hos Travel Service jobbar du på ett fint kontor mitt på avenyn, du får en arbetsplats där du har roligt och du får härliga resebyråkollegor. Teamet består av erfarna kollegor som har mycket kompetens och erfarenhet som de gärna delar med sig av.

Detta är dina arbetsuppgifter:

Du kommer att jobba med att planera, koordinera, organisera och genomföra gruppresor, konferenser och event. Du blir en viktig länk mellan kunden och Travel Service. Du är den kreativa kraften bakom unika resor och konferenser.

Vi söker dig som:

- har jobbat med paketering av gruppresor i resebranschen

- har geografisk kunskap och kan mycket om Europas städer

- är van vid att vara spindeln i nätet

- kan boka grupper i Amadeus

- kan Excel och Word

- är flytande på svenska och engelska i tal och skrift

Har du gått TRAC utbildningen samt kan biljettering för grupp i Amadeus så är det meriterande.

Detta får du:

Travel Services vision är att vara marknadens bästa arbetsplats för anställda och att alla har roligt tillsammans! Glädje och trivsel tillsammans med en unik affärsstruktur är nyckeln till framgång. Teamet består av erfarna och kreativa personer som alla delar samma ambition att ge kunderna den bästa servicen.

Hos Travel Service får du grundlön, bonus, generöst träningsbidrag, bra försäkringar och pension.

Är du redo att ta dig an en spännande utmaning och vill vara en del av ett engagerat team? Sök då rollen som Producent för Grupp och Konferens idag!

Dina arbetstider är vardagar 08.00-17.00 på ett kontor centralt i Göteborg

Heltid

Start enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt

Vid frågor kontakta rekryterare Sonja Gertz på Sonja@resebemanning.se

Ansök nu

Producent grupp & konferens Travel Service

Läs mer Mar 20
Är du en driven och kreativ person som älskar att arbeta med människor och skapa minnesvärda upplevelser? Sök då denna tjänst!

Travel Service är en affärsresebyrå med stor erfarenhet och passion som skapar produktpaket som är individuellt anpassade för varje kund. Det är gruppresor, konferenser och event i olika storlekar. Travel Service levererar service med stort engagemang och gör resan till något speciellt för kunden.

Hos Travel Service jobbar du på ett fint kontor mitt på avenyn, du får en arbetsplats där du har roligt och du får härliga resebyråkollegor. Teamet består av erfarna kollegor som har mycket kompetens och erfarenhet som de gärna delar med sig av.

Detta är dina arbetsuppgifter:

Du kommer att jobba med att planera, koordinera, organisera och genomföra gruppresor, konferenser och event. Du blir en viktig länk mellan kunden och Travel Service. Du är den kreativa kraften bakom unika resor och konferenser.

Vi söker dig som:

- har jobbat med paketering av gruppresor i resebranschen

- har geografisk kunskap och kan mycket om Europas städer

- är van vid att vara spindeln i nätet

- kan boka grupper i Amadeus

- kan Excel och Word

- är flytande på svenska och engelska i tal och skrift

Har du gått TRAC utbildningen samt kan biljettering för grupp i Amadeus så är det meriterande.

Detta får du:

Travel Services vision är att vara marknadens bästa arbetsplats för anställda och att alla har roligt tillsammans! Glädje och trivsel tillsammans med en unik affärsstruktur är nyckeln till framgång. Teamet består av erfarna och kreativa personer som alla delar samma ambition att ge kunderna den bästa servicen.

Hos Travel Service får du grundlön, bonus, generöst träningsbidrag, bra försäkringar och pension.

Är du redo att ta dig an en spännande utmaning och vill vara en del av ett engagerat team? Sök då rollen som Producent för Grupp och Konferens idag!

Dina arbetstider är vardagar 08.00-17.00 på ett kontor centralt i Göteborg

Heltid

Start enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt

Vid frågor kontakta rekryterare Sonja Gertz på Sonja@resebemanning.se

Ansök nu

Senior Reseledare med hjärtat på rätt ställe

Läs mer Apr 25
Senior Reseledare med hjärtat på rätt ställe

Vi återkommer ofta till att vi vill bli mindre. Kan låta som en direkt motsatt strategi om man vill skapa tillväxt och fler arbetstillfällen men vi menar ändå att detta går att kombinera. Människorna som jobbar hos oss, vår kultur och vår historia som en familj av entreprenörsdrivna företag är ett fokus och ett område som vi vill bli än bättre på. Att människor känner att de är en del av resan, känner mening och engagemang är att vara personlig och genomsyrar allt vi gör. Den här tjänsten handlar verkligen om att vara en del av den resan. Nu söker vi seniora reseledare!

När vi säger ”Senior reseledare” betyder det absolut inte att du är en rutinerad och erfaren reseledare, snarare att du åldersmässigt är äldre än 55 år och mer. Vi letar efter dig som vill göra något nytt med likasinnade och som vill vara med på det vi hoppas blir ett spännande äventyr i vacker natur, sköna pooler och bra middagar.

Om vi beskriva rollen mer i detalj så har du som ett reseledare ansvar för våra paketerade grupper till våra destinationer, och nu när startskottet går så handlar det först om resan till Fyri Resort i Hemsedal. Du ansvarar också för att positivt sprida våra värderingar och kultur.

Du behöver ingen tidigare erfarenhet av att vara reseledare. Vi söker dock personer som får andra människor att le, men också att göra det där lilla extra. Vi tror att du får energi av andra människor och att du gillar att vara lite spindeln i nätet. När du träffar andra människor är du den som gillar att berätta historier, på sociala medier tror vi också att du är duktig på att dela dina historier. Du tycker om att vara social fysiskt såväl som digitalt. Du har säkert redan idag ett stort nätverk, men du tycker det hade varit roligt att lära känna fler glada människor i och omkring din egna ålder.

Du kommer inte ha något personalansvar utan får istället fokusera på allt det roliga inklusive att äga din grupps övergripande trevnad och upplevelse. Du rapporterar till en bra kille som heter Jonas Svengård, har är Project manager Sports & Travel här på ESS.

Här kommer några förutsättningar för att vi ska lyckas tillsammans och som du aktivt driver framåt:

- Samordna och äga din grupps upplevelse av resan genom att vara närvarande och leva det vi kallar för ”Den lilla röda (service guide lines, core values och vikten av att alltid säga hej)

- Äga agendan och att vara en levande anslagstavla

- Säkerställa att vi levererar underhållning på bussresan upp och tillbaks till Fyri Resort

- Säkerställa att vi möter uppsatta gästnöjdhetsmål på resan

- Promota dig själv och din nästa resa inom Ess Group

Förmåner- Ersättning

- Gratis boende, resa, mat och dryck under resan

- Delaktig i ESS kulturen (socialt sammanhang)

- ESS klädkollektion - du får fina kläder i rätt storlek

- 1 vistelse för två på valfri ESS destination (efter genomförd resa)

- Inbjuden på ESS aktiviteter

Om Ess Group:

Vi på ESS Group vill bygga destinationer, resorts och upplevelser som får gäster att vilja komma tillbaka. Starten gick 2007 på Ystad Saltsjöbad med en stark tanke om att skapa unika mötesplatser gestaltade av unika karaktärer. Vi drivs av passion, lekfullhet och professionalism och vill med personlig prägel skapa lönsamhet och gästupplevelser i världsklass. Om vi ska summera allt, och på dagar då vi gör allt rätt, så säger vi ofta att ”We create moments of happiness”.

Nu har ESS Groups familj växt till totalt 15 hotell- och resortdestinationer i Sverige, Norge och Danmark, samt en yacht i Palma Mallorca med 4 dubbelrum.

I Göteborg finns city-resorten Jacy’z Hotel & Resort, Luxury Boutiquehotellet Pigalle och Lifestylehotellet Bellora. Söderöver ligger destinationshotellen, Falkenberg Strandbad, Ystad Saltsjöbad och det lilla gourmethotellet Villa Strandvägen. MJ'S (https://mjs.life/) hittar du i Malmö och i Västerås finns The Steam Hotel byggt i ett 100 år gammalt ångkraftverk. Ellery Beach House är placerad i den vackra naturen på Lidingö och Fýri - Resort of Norway är vår första mountain boutique resort i Hemsedal, Norge. I Danmark ser det riktigt godt ut med strandhotellet Marienlyst i Helsingör. Just nu jobbar vi med att utveckla Örenäs Slott som blir Maryhill, Hjortviken i Hindås, en ny sorts hästgård som heter Skönabäck och en till dansk resortupplevelse i Köge.

Vi älskar mat, dryck och musik vilket gjort att vi också är partners i restauranger så som Cheri-Lee, Barabicu (http://www.barabicu.se/), Tranquilo (http://www.tranquilo.se/), Villa Odinslund, Villa Johanneberg, Port du Soleil, Excet (https://www.excethuset.se/) och 8ight.

Innovation och andra närliggande branscher har alltid intresserat oss vilket gjort att vi också är en del av inrednings- och konceptbyrån SPIK Studios, e-handeln Home of ESS, bryggeriet Råå/CO, Mandales samt co-living-bolaget 20-30 Coliving.

Varmt välkommen till oss!

Ansök nu

GST - Bokningsagent

Läs mer Apr 17
Personlig, professionell, lekfull och passionerad? Brinner du för att skapa världens bästa upplevelse för våra gäster och kollegor?

Perfekt! Då är du den vi söker. Vi lever våra värdeord varje dag, i varje handling, i varje möte och det är det som gör oss till det vi är tillsammans - ESS.

Vilka är vi?

Guest Service Team är platsen där gästens resa börjar. Vi äger all inkommande trafik på telefon, mail och chatt för privatgästen som ska besöka någon av ESS Groups alla destinationer. Här säljer vi upplevelser med mål att skapa Moments of Happiness och överträffa gästens förväntningar redan i första mötet med ESS.

Hos oss får gästen pricksäker information och styrning som gör att de utifrån sina förutsättningar och önskemål kan njuta av en fantastisk upplevelse. Vår mångkunnighet gör oss till en ”One Stop Shop” för gästen, utan att de behöver slussas mellan olika avdelningar. När vi är klara med samtalet har gästen bokat sitt rum där det vid ankomst står bubbel och väntar, en härlig spabehandling, bord i restaurangen och kanske att vistelsen avslutas med en Padel-match innan det är dags att åka hem.

Lyckas vi med ovan nämnt har vi banat väg för våra kollegor på destination så att de kan lägga allt sitt fokus på att leverera service i världsklass och gästen kan bara sömlöst njuta av sin upplevelse. Dessutom har vi på köpet, förhoppningsvis, skapat oss en stamgäst - vårt yttersta mål och syfte.

Vem är du?

Att försäljning och service går hand i hand är en självklarhet för dig och du älskar att prata i telefon! Du trivs i ett högt tempo - för högt tempo är det hos oss! Ibland tar du 110 samtal, 50 mail och 22 chattar på en dag - HUR KUL?! Mitt i virvelvinden är du ändå noggrann och har inga problem med multitasking.

- Du är en utåtriktad och resultatinriktad person men framför allt är du nyfiken, orädd och har förmågan att tänka utanför boxen.

- Du taggas igång av att tävla! Om det så är en intern tävling med kollegan om vem som tagit flest samtal den dagen eller en större sälj-tävling med fin-fina priser i potten, så som övernattningar på våra destinationer exempelvis ;-)

- Ett starkt självledarskap och viljan att utvecklas, det är nyckeln till din framgång hos oss.

- Du pratar flytande svenska och engelska men det är också meriterande med danska och norska, då våra destinationer sträcker sig över hela norden.

Vad har vi att erbjuda dig?

Vi erbjuder en tjänst med 100% sysselsättningsgrad. Arbetstiderna varierar under våra öppettider (8-20 på vardagar & 9-17 på helg). Du kommer tillhöra familjen på OffESS, du hittar oss på våning 24 på Jacy'z Hotel i Gårda, Göteborg.

Du kommer att få coaching, feedback och mätbara mål för att utvecklas samt ha cirka 30 drivna kollegor omkring dig för att både själv kunna inspireras men även inspirera andra. För dig som visar engagemang och gör det lilla extra så lovar vi att vi kommer göra detsamma för dig!

Blir du nyfiken på att höra mer eller vet du kanske redan att du skulle stortrivas i rollen - skicka in din ansökan idag! Vem vet, kanske är det våra vägar som korsas i framtiden...

Om tjänsten

Anställningsform: Provanställning på 6månader som efter överenskommelse går över till tillsvidareanställning.
Tillträde och lön: Lön enligt avtal och tillträde enligt överenskommelse (slutet av augusti/början av september).

Om processen:
Vi kommer kalla till intervjuer löpande, sista ansökningsdag söndagen den 30e april.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Resia Travel Group

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Resia Travel Group .

Business Controller med fokus på BI till Resia Travel Group

Business controller
Läs mer Aug 9
Drivs du av att utveckla verksamheter framåt och har ett genuint affärsintresse? Letar du efter en spännande karriär hos ett företag med stark entreprenörsanda, dynamik och komplexitet i sin affär. Då kan du bli en i vårt controller-team i en spännande och affärsnära controllingtjänst!

Beskrivning av tjänsten

Som Business Controller på Resia Travel Group kommer du arbeta med ett eller flera av våra affärsområden. Du kommer där agera affärs- och beslutsstöd till affärsområdeschefen och vara hennes/hans högra hand inom finansiell uppföljning och analys. Detta inkluderar även att definiera mål och KPIer, hur vi presterar mot dessa och att omvandla data och information till smarta lösningar för att sprida insikter och kunskap i organisationen.

Vi verkar genom flera försäljningskanaler men vår affär är i hög grad digital och vi lever i en mycket föränderlig omvärld. Du rapporterar till Group Manager Controlling & Accounting.

Huvudsakliga arbetsuppgifter & ansvarsområden utöver ovan:

Löpande analys och uppföljning av verksamheten

Ta fram beslutsunderlag för operativa, taktiska och strategiska beslut

Systemägare för Resias BI-system vilket innebär att driva, kravställa och i verksamheten implementera BI-verktyg för att effektivisera ekonomistyrningen samt arbeta med datadrivna analyser och förse organisationen med relevant information kopplat till kundmönster, beteenden, marknadstrender och vad som driver långsiktig lönsamhet i våra affärsområden

Delta i budget- och prognosarbete

Framtagande av rapporter i samband med månadsbokslut och stöd till redovisningsteamet i bokslutsarbetet

Naturligt stöd till Group Controller med ad hoc-analyser, kostadsuppföljning, diverse projekt, kalkyler etc.

Resia Travel Groups Finans- och ekonomiavdelning består idag av ca 18 medarbetare på vårt kontor i Göteborg och inkluderar bland annat controlling, finans, redovisning för Resiakoncernens bolag i Skandinavien samt leverantörs- och kundreskontra.

Har du rätt profil?

Vill du arbeta i en energifylld miljö med ett högt tempo och högt uppsatta mål? Hos oss får du vara en del av ett framgångsrikt team på en arbetsplats som präglas av respekt, kompetens och energi.

Du gillar att driva idéer framåt, har en ödmjuk och prestigelös approach och ser värdet av och uppskattar ett bra samarbete. Du är en van problemlösare som ser möjligheterna i de dagliga utmaningarna.

Vi tror att du har nyfikenheten för att skapa förståelse för våra kunders behov och beteenden genom hela kundlivscykeln. Till grund för vår utveckling ligger en utökad förståelse för våra kunders behov, beteende och potential och det är därför viktigt att du har en god analytisk förmåga och vana att omvandla data till smarta BI lösningar som beslutsunderlag för att hitta möjliga utvecklingsområden.

Vi tror att du som söker har förmågan att driva flera frågeställningar och projekt parallellt - och att ta stort ansvar för dina leveranser. I rollen ingår ett nära samspel med andra avdelningar samt med andra parter både internt och externt.

Kvalifikationer

Du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande

3-5 års relevant erfarenhet som Business Controller och/eller Managementkonsult

Ett utpräglat analytiskt tankesätt och affärsmässighet

Goda kunskaper i BI system, datakuber och ERP system

Mycket goda kundskaper i MS Excel

Kommunikativ och serviceinriktad

Erfarenhet av digitala affärer

Arbetet kan i bland innebära arbetstoppar och vi värdesätter att du kan planera och prioritera din arbetstid för att skapa en god ”work-life balance”.

Placeringsort Göteborg

Omfattning Tjänsten är tillsvidare på heltid.

Tillträde Enligt överenskommelse

Kontakt Har du frågor om tjänsten, kontakta Group Manager Controlling & Accounting - Anders Bexell på tel 0730-639470, eller via e-post: anders.bexell@resia.se

Ansökan.

Du är välkommen med din ansökan senast den 30 Augusti.

Vi kommer omgående att inleda vår urvalsprocess med löpande intervjuer.

Vi ser fram emot just din ansökan!

Om Resia Travel Group

Resia Travel Group har skapat och driver flertalet varumärken inom resebranschen där den gemensamma nämnaren är personligt engagemang. Med branschens bästa kompetens, en utmärkande energi och stor nyfikenhet har vi som målsättning att alltid skapa överraskande bra reselösningar. För vi kan det här med resor. Vi vet vad som tillför värde när man är på resande fot. Semesterdrömmar, smidiga affärsresor, energigivande möten, gruppresor och events samt välorganiserade kongresser - vi gör skillnad tack vare våra 400 specialiserade medarbetare.Med fäste i Skandinavien jobbar vi mot hela världen och är en omniaktör med kundupplevelsen i fokus. Vi möter våra kunder genom varumärkena Resia, Resfeber, Box Office, Bengt-Martins och Cruise Market. Huvudsätet finns i Göteborg där vårt Servicecenter stöttar kundmötet med funktioner som marknad, teknisk utveckling, ekonomi, HR, IT och säljsupport. År 2018 omsatte vi 3,2 miljarder SEK.

Ansök nu

Lösningsarkitekt till Resia Travel Group

IT-arkitekt/Lösningsarkitekt
Läs mer Jul 30
Är du en lösningsarkitekt som vill bidra till att skapa överraskande bra reselösningar för smarta resenärer? Då kan det här vara ditt drömjobb!

Resia Travel Group befinner sig i en dynamisk bransch där stort fokus ligger på den digitala transformationen. Vi sätter kunden i centrum för vår väg framåt och söker nu en lösningsarkitekt till vår IT avdelning där du får möjlighet att vara med på vår spännande förändringsresa där vi tillsammans bygger Nordens mest kompetenta och tillgängliga reseföretag.

Vårt erbjudande till dig

Vi har förmånen att få jobba i världens roligaste bransch och sälja något av det bästa vi vet - resor. För rätt person kan vi erbjuda ett mycket stimulerande uppdrag i en tydligt värderingsstyrd organisation. Respekt, kompetens och energi utgör grunden i allt vi gör och vår kultur präglas av upptäckarglädje och gemenskap.

Rollen i korthet

Ditt övergripande ansvar i rollen som lösningsarkitekt är att säkerställa att nya lösningar i projekt och uppdrag passar in i koncernens IT landskap, både på kort- och lång sikt. Som lösningsarkitekt säkerställer du alla aspekter på lösningen så som funktion, stabilitet, skalbarhet, förvaltningsbarhet och prestanda enligt uppsatta principer och riktlinjer. Du jobbar i tätt samarbete med utveckling och test och rapporterar till CIO.

Är det här du?

Rätt person för rollen har erfarenhet av utvecklingsprojekt och behärskar krav- och designspecifikation, integration och informationsmodellering. Du har förmågan att identifiera krav, översätta och dokumentera dessa till en tillämpar arkitektur.

Du är analytisk, noggrann, strukturerad och har en kommunikativ förmåga. Du håller koll på omvärldens trender och har kapacitet att kontinuerligt driva utveckling och förbättringar. Vi tror att du är mån om att ha en prestigelös framtoning och ett allt-är-möjligt mindset. Din erfarenhet har gjort dig säker inom systemvetenskap, test och integration.

Har du erfarenhet av det här?

För att lyckas i rollen har du:

Minst 2 års erfarenhet av rollen som lösningsarkitekt eller liknande

Erfarenhet från IT inom resebranschen, servicebranschen eller retail är meriterande.

Det finstilta

Placering: Göteborg

Omfattning: Tillsvidaretjänst på heltid

Tillträde: Enligt överenskommelse

Kontakt: Vid frågor om tjänsten kontakta gärna CIO Karin Liberg påkarin.liberg@resia.se eller 0761-364770.

Intresserad av tjänsten? Välkommen med din ansökansenast 18 augustivia (https://jobb.resiatravelgroup.se/).

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Resia Travel Group

Resia Travel Group har skapat och driver flertalet varumärken inom resebranschen där den gemensamma nämnaren är personligt engagemang. Med branschens bästa kompetens, en utmärkande energi och stor nyfikenhet har vi som målsättning att alltid skapa överraskande bra reselösningar. För vi kan det här med resor. Vi vet vad som tillför värde när man är på resande fot. Semesterdrömmar, smidiga affärsresor, energigivande möten, gruppresor och events samt välorganiserade kongresser - vi gör skillnad tack vare våra 400 specialiserade medarbetare.Med fäste i Skandinavien jobbar vi mot hela världen och är en omniaktör med kundupplevelsen i fokus. Vi möter våra kunder genom varumärkena Resia, Resfeber, Box Office, Bengt-Martins och Cruise Market. Huvudsätet finns i Göteborg där vårt Servicecenter stöttar kundmötet med funktioner som marknad, teknisk utveckling, ekonomi, HR, IT och säljsupport. År 2018 omsatte vi 3,2 miljarder SEK.

Ansök nu

Business Controller med fokus på BI till Resia Travel Group

Business controller
Läs mer Aug 12
Drivs du av att utveckla verksamheter framåt och har ett genuint affärsintresse? Letar du efter en spännande karriär hos ett företag med stark entreprenörsanda, dynamik och komplexitet i sin affär. Då kan du bli en i vårt controller-team i en spännande och affärsnära controllingtjänst!

Beskrivning av tjänsten

Som Business Controller på Resia Travel Group kommer du arbeta med ett eller flera av våra affärsområden. Du kommer där agera affärs- och beslutsstöd till affärsområdeschefen och vara hennes/hans högra hand inom finansiell uppföljning och analys. Detta inkluderar även att definiera mål och KPIer, hur vi presterar mot dessa och att omvandla data och information till smarta lösningar för att sprida insikter och kunskap i organisationen.

Vi verkar genom flera försäljningskanaler men vår affär är i hög grad digital och vi lever i en mycket föränderlig omvärld. Du rapporterar till Group Manager Controlling & Accounting.

Huvudsakliga arbetsuppgifter & ansvarsområden utöver ovan:

Löpande analys och uppföljning av verksamheten

Ta fram beslutsunderlag för operativa, taktiska och strategiska beslut

Systemägare för Resias BI-system vilket innebär att driva, kravställa och i verksamheten implementera BI-verktyg för att effektivisera ekonomistyrningen samt arbeta med datadrivna analyser och förse organisationen med relevant information kopplat till kundmönster, beteenden, marknadstrender och vad som driver långsiktig lönsamhet i våra affärsområden

Delta i budget- och prognosarbete

Framtagande av rapporter i samband med månadsbokslut och stöd till redovisningsteamet i bokslutsarbetet

Naturligt stöd till Group Controller med ad hoc-analyser, kostadsuppföljning, diverse projekt, kalkyler etc.

Resia Travel Groups Finans- och ekonomiavdelning består idag av ca 18 medarbetare på vårt kontor i Göteborg och inkluderar bland annat controlling, finans, redovisning för Resiakoncernens bolag i Skandinavien samt leverantörs- och kundreskontra.

Har du rätt profil?

Vill du arbeta i en energifylld miljö med ett högt tempo och högt uppsatta mål? Hos oss får du vara en del av ett framgångsrikt team på en arbetsplats som präglas av respekt, kompetens och energi.

Du gillar att driva idéer framåt, har en ödmjuk och prestigelös approach och ser värdet av och uppskattar ett bra samarbete. Du är en van problemlösare som ser möjligheterna i de dagliga utmaningarna.

Vi tror att du har nyfikenheten för att skapa förståelse för våra kunders behov och beteenden genom hela kundlivscykeln. Till grund för vår utveckling ligger en utökad förståelse för våra kunders behov, beteende och potential och det är därför viktigt att du har en god analytisk förmåga och vana att omvandla data till smarta BI lösningar som beslutsunderlag för att hitta möjliga utvecklingsområden.

Vi tror att du som söker har förmågan att driva flera frågeställningar och projekt parallellt - och att ta stort ansvar för dina leveranser. I rollen ingår ett nära samspel med andra avdelningar samt med andra parter både internt och externt.

Kvalifikationer

Du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande

3-5 års relevant erfarenhet som Business Controller och/eller Managementkonsult

Ett utpräglat analytiskt tankesätt och affärsmässighet

Goda kunskaper i BI system, datakuber och ERP system

Mycket goda kundskaper i MS Excel

Kommunikativ och serviceinriktad

Erfarenhet av digitala affärer

Arbetet kan i bland innebära arbetstoppar och vi värdesätter att du kan planera och prioritera din arbetstid för att skapa en god ”work-life balance”.

Placeringsort Göteborg

Omfattning Tjänsten är tillsvidare på heltid.

Tillträde Enligt överenskommelse

Kontakt Har du frågor om tjänsten, kontakta Group Manager Controlling & Accounting - Anders Bexell på tel 0730-639470, eller via e-post: anders.bexell@resia.se

Ansökan.

Du är välkommen med din ansökan senast den 30 Augusti.

Vi kommer omgående att inleda vår urvalsprocess med löpande intervjuer.

Vi ser fram emot just din ansökan!

Om Resia Travel Group

Resia Travel Group har skapat och driver flertalet varumärken inom resebranschen där den gemensamma nämnaren är personligt engagemang. Med branschens bästa kompetens, en utmärkande energi och stor nyfikenhet har vi som målsättning att alltid skapa överraskande bra reselösningar. För vi kan det här med resor. Vi vet vad som tillför värde när man är på resande fot. Semesterdrömmar, smidiga affärsresor, energigivande möten, gruppresor och events samt välorganiserade kongresser - vi gör skillnad tack vare våra 400 specialiserade medarbetare.Med fäste i Skandinavien jobbar vi mot hela världen och är en omniaktör med kundupplevelsen i fokus. Vi möter våra kunder genom varumärkena Resia, Resfeber, Box Office, Bengt-Martins och Cruise Market. Huvudsätet finns i Göteborg där vårt Servicecenter stöttar kundmötet med funktioner som marknad, teknisk utveckling, ekonomi, HR, IT och säljsupport. År 2018 omsatte vi 3,2 miljarder SEK.

Ansök nu

Lösningsarkitekt till Resia Travel Group

IT-arkitekt/Lösningsarkitekt
Läs mer Aug 12
Är du en lösningsarkitekt som vill bidra till att skapa överraskande bra reselösningar för smarta resenärer? Då kan det här vara ditt drömjobb!

Resia Travel Group befinner sig i en dynamisk bransch där stort fokus ligger på den digitala transformationen. Vi sätter kunden i centrum för vår väg framåt och söker nu en lösningsarkitekt till vår IT avdelning där du får möjlighet att vara med på vår spännande förändringsresa där vi tillsammans bygger Nordens mest kompetenta och tillgängliga reseföretag.

Vårt erbjudande till dig

Vi har förmånen att få jobba i världens roligaste bransch och sälja något av det bästa vi vet - resor. För rätt person kan vi erbjuda ett mycket stimulerande uppdrag i en tydligt värderingsstyrd organisation. Respekt, kompetens och energi utgör grunden i allt vi gör och vår kultur präglas av upptäckarglädje och gemenskap.

Rollen i korthet

Ditt övergripande ansvar i rollen som lösningsarkitekt är att säkerställa att nya lösningar i projekt och uppdrag passar in i koncernens IT landskap, både på kort- och lång sikt. Som lösningsarkitekt säkerställer du alla aspekter på lösningen så som funktion, stabilitet, skalbarhet, förvaltningsbarhet och prestanda enligt uppsatta principer och riktlinjer. Du jobbar i tätt samarbete med utveckling och test och rapporterar till CIO.

Är det här du?

Rätt person för rollen har erfarenhet av utvecklingsprojekt och behärskar krav- och designspecifikation, integration och informationsmodellering. Du har förmågan att identifiera krav, översätta och dokumentera dessa till en tillämpar arkitektur.

Du är analytisk, noggrann, strukturerad och har en kommunikativ förmåga. Du håller koll på omvärldens trender och har kapacitet att kontinuerligt driva utveckling och förbättringar. Vi tror att du är mån om att ha en prestigelös framtoning och ett allt-är-möjligt mindset. Din erfarenhet har gjort dig säker inom systemvetenskap, test och integration.

Har du erfarenhet av det här?

För att lyckas i rollen har du:

Minst 2 års erfarenhet av rollen som lösningsarkitekt eller liknande

Erfarenhet från IT inom resebranschen, servicebranschen eller retail är meriterande.

Det finstilta

Placering: Göteborg

Omfattning: Tillsvidaretjänst på heltid

Tillträde: Enligt överenskommelse

Kontakt: Vid frågor om tjänsten kontakta gärna CIO Karin Liberg påkarin.liberg@resia.se eller 0761-364770.

Intresserad av tjänsten? Välkommen med din ansökansenast 18 augustivia (https://jobb.resiatravelgroup.se/).

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Resia Travel Group

Resia Travel Group har skapat och driver flertalet varumärken inom resebranschen där den gemensamma nämnaren är personligt engagemang. Med branschens bästa kompetens, en utmärkande energi och stor nyfikenhet har vi som målsättning att alltid skapa överraskande bra reselösningar. För vi kan det här med resor. Vi vet vad som tillför värde när man är på resande fot. Semesterdrömmar, smidiga affärsresor, energigivande möten, gruppresor och events samt välorganiserade kongresser - vi gör skillnad tack vare våra 400 specialiserade medarbetare.Med fäste i Skandinavien jobbar vi mot hela världen och är en omniaktör med kundupplevelsen i fokus. Vi möter våra kunder genom varumärkena Resia, Resfeber, Box Office, Bengt-Martins och Cruise Market. Huvudsätet finns i Göteborg där vårt Servicecenter stöttar kundmötet med funktioner som marknad, teknisk utveckling, ekonomi, HR, IT och säljsupport. År 2018 omsatte vi 3,2 miljarder SEK.

Ansök nu

Affärsresesäljare till Resia Göteborg & Bohuslän

Affärsresesäljare
Läs mer Jul 26
Vi är affärspartnern, reseplaneraren och möteskreatören som levererar smarta och effektiva resor och möten. Är du en relationsskapande, handlingskraftig och engagerad person med erfarenhet av affärsreseförsäljning? Vill du arbeta i en energifylld miljö med ett högt tempo och högt uppsatta mål? Vårt team i Göteborg söker nu en ny kollega och kanske är det dig vi söker!

Det här innebär tjänsten
Tjänsten som affärsresesäljare innebär kvalificerad försäljning av resor som kräver en stor produkt-, destinations- och systemkunskap och framförallt försäljningstalang. Genom att göra en snabb och träffsäker behovsanalys ger du förslag till kunden utifrån kundens efterfrågan, gärna med en överraskande twist. I rollen möter du kund främst via telefon och mail.

Vårt erbjudande till dig
Vi erbjuder ett utvecklande och stimulerande uppdrag i en spännande bransch, en fantastisk koncern och en stark kultur som präglas av upptäckarglädje och gemenskap. Vi är nyfikna - på våra kunder, kollegor, oss själva och på världen. Vi sprudlar avenergi, har en gedigenkompetensoch är alltid måna om att visarespektför människors lika värde. Dessa värdeord utgör grunden i allt vi gör. Vår arbetsmiljö är fartfylld och informell och teamkänslan är det som sticker ut allra mest i våra medarbetarundersökningar. Vi är måna om vår prestigelösa kultur och har kvar den entreprenörsandan som utmärkt oss sedan bolaget startades. Här kan du med andra ord göra skillnad.

Vi tror att det här är du
Vi söker dig som brinner för försäljning och som vill vara med och skapa smartare företagsresor för våra kunder. Du gillar att ha koll på såväl de senaste restrenderna som dina säljsiffror. Du är full av energi, en förebild som engagerad säljare och du ser möjligheter hellre än problem. Att vara handlingskraftig och en professionell problemlösare är något som kommer naturligt för dig.

För att ha en långsiktig och hög försäljning knyter du till dig återkommande kunder och arbetar aktivt med att bygga starka relationer. Du har förmåga att känna av vad som är viktigt i respektive kundmöte och när kunden inte söker dig så söker du upp kunden. Du trivs i ett arbete med högt tempo under eget ansvar och du känner en tillfredsställelse i att göra goda affärer. För oss är det också en självklarhet att du har ett kostnadsmedvetet synsätt utan att för den sakens skull göra avkall på en god och långsiktig service gentemot våra kunder. Även om du har fokus på personliga säljmål ser du också vikten av att jobba tillsammans i teamet och uppnå gemensamma mål.

Du har inga problem med att uttrycka dig på svenska och engelska i såväl tal som skrift och vi ser gärna att dugenom din bakgrund även har kunskaper i ett eller flera andra språk.

Och vi tror att det här är sådant du har gjort
För att lyckas i rollen har du erfarenhet av arbete med affärsreseförsäljning. Du har bra försäljningsresultat och kompetens i Amadeus och LinkOnline. Du är van och bekväm med omskrivningar och biljettering. Har du dessutom erfarenhet av arbete som affärskundansvarig eller projektledare inom möten, event och konferens är det meriterande.

Då Resia Travel Group strävar efter mångfald inom organisationen uppmuntrar vi sökande av olika bakgrund.

Placering
Göteborg (mycket nära Centralstationen)

Omfattning
Tjänsten är en tillsvidareanställning påheltid.

Tillträde
1 september eller enligt överenskommelse.

Kontakt
Har du frågor om tjänsten, kontakta Regional Säljchef Jan Bodén via e-postjan.boden@resia.seeller på telefon 0705-54 25 00.

Ansökan
Du är välkommen men din ansökan senast 15 augusti via www.jobb.resiatravelgroup.se/ (https://jobb.resiatravelgroup.se/jobs/256595-affarsresesaljare-resia-varnamo). Klicka på knappen "Klart jag vill ansöka!" där du med fördel laddar upp ditt CV och ett personligt brev.Urvalsprocessen kan komma att inledas innan sista ansökningsdag såtveka inte att skicka in din ansökan redan nu.

Resia Travel Group har skapat och driver flertalet varumärken inom resebranschen där den gemensamma nämnaren är personligt engagemang. Med branschens bästa kompetens, en utmärkande energi och stor nyfikenhet har vi som målsättning att alltid skapa överraskande bra reselösningar. För vi kan det här med resor. Vi vet vad som tillför värde när man är på resande fot. Semesterdrömmar, smidiga affärsresor, energigivande möten, gruppresor och events samt välorganiserade kongresser - vi gör skillnad tack vare våra 400 specialiserade medarbetare.

Med fäste i Skandinavien jobbar vi mot hela världen och är en omniaktör med kundupplevelsen i fokus. Vi möter våra kunder genom varumärkena Resia, Resfeber, Box Office, Bengt-Martins, och Cruise Market. Huvudsätet finns i Göteborg där vårt Servicecenter stöttar kundmötet med funktioner som marknad, teknisk utveckling, ekonomi, HR, IT och säljsupport. År 2018 omsatte vi 3,2 miljarder SEK.

Ansök nu

Chief Financial Officer

Ekonomidirektör/Finanschef
Läs mer Apr 26
Är du en affärsmässig och analytisk ledare som vill bidra till att skapa överraskande bra reselösningar för smarta resenärer? Då kan det här vara ditt drömjobb!

Resia Travel Group befinner sig i en dynamisk bransch där stort fokus ligger på den digitala transformationen. Vi sätter kunden i centrum för vår väg framåt och söker nu en CFO som vill vara med på vår spännande förändringsresa där vi tillsammans bygger Nordens mest kompetenta och tillgängliga reseföretag.

Vårt erbjudande till dig

Vi har förmånen att få jobba i världens roligaste bransch och sälja något av det bästa vi vet - resor. För rätt person kan vi erbjuda ett mycket stimulerande uppdrag i en tydligt värderingsstyrd organisation. Respekt, kompetens och energi utgör grunden i allt vi gör och vår kultur präglas av upptäckarglädje och gemenskap.

Rollen i korthet


Ditt övergripande ansvar i rollen som CFO är att säkerställa att koncernens olika ekonomiska och finansiella funktioner utvecklar våra bolag och vår lönsamhet. Du driver verksamheten i rätt riktning enligt vår strategiplan och ansvarar för att bidra med relevant finansiell information och analys till organisationen, styrelsen och våra ägare. Du säkrar dessutom:

- intern och extern rapportering och redovisning

- en effektiv hantering av leverantörs- och kundinbetalningar

- budget- och prognosarbete

- riskbedömning och investeringar
- legal efterlevnad inom området


Du ansvarar för den dagliga driften av Ekonomi & Finans som idag består av 17 medarbetare, varav två är direktrapporterande. Teamet arbetar inom områdena controlling, redovisning, reskontra och treasury för såväl bolagen inom koncernen som våra franchisetagare.

Som CFO är du en del av koncernledningen och du är högst delaktig i vårt strategiska ledningsgruppsarbete och koncernövergripande projekt. Du arbetar tätt tillsammans med vår VD och rapporterar även till densamma.

Är det här du?

Rätt person för rollen har ett starkt affärsmässigt fokus, en hög analytisk förmåga och en kvalitetsmedvetenhet. Du gillar att få saker att hända och uppskattar att växla mellan strategisk överblick och operativa frågeställningar. Du tror på kommunikationens kraft och är en entusiasmerande teamleader. Vi tror också att du är mån om att ha en prestigelös framtoning och ett allt-är-möjligt mindset med hög energi att förbättra och utveckla.

Din erfarenhet har gjort dig mycket säker på ekonomisk redovisning, finansiell planering och uppföljning. Du är givetvis insatt i de regelverk som styr det dagliga arbetet och har ett öga för affärsutveckling i den digitala transformationen.

Har du erfarenhet av det här?

För att lyckas i rollen har du:

- Minst 5 års erfarenhet av rollen som ekonomichef/CFO eller liknande

- Dokumenterad erfarenhet av personalansvar

- Flerårig erfarenhet av arbete i en ledningsgrupp och/eller styrelse

- Flerårig erfarenhet av att samarbeta med revisorer och myndigheter

Erfarenhet från resebranschen, servicebranschen eller retailverksamhet är meriterande.

Det finstilta


Placering: Göteborg
Omfattning: Tillsvidaretjänst på heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Kontakt: Vid frågor om tjänsten kontakta gärna HR Director Henrik Larsson på henrik.larsson@resia.se eller 0736-840669.

Intresserad av tjänsten?
Välkommen med din ansökan senast 12 maj via jobb.resiatravelgroup.se (https://jobb.resiatravelgroup.se/). Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Resia Travel Group

Resia Travel Group har skapat och driver flertalet varumärken inom resebranschen där den gemensamma nämnaren är personligt engagemang. Med branschens bästa kompetens, en utmärkande energi och stor nyfikenhet har vi som målsättning att alltid skapa överraskande bra reselösningar. För vi kan det här med resor. Vi vet vad som tillför värde när man är på resande fot. Semesterdrömmar, smidiga affärsresor, energigivande möten, gruppresor och events samt välorganiserade kongresser - vi gör skillnad tack vare våra 400 specialiserade medarbetare.Med fäste i Skandinavien jobbar vi mot hela världen och är en omniaktör med kundupplevelsen i fokus. Vi möter våra kunder genom varumärkena Resia, Resfeber, Box Office, Bengt-Martins och Cruise Market. Huvudsätet finns i Göteborg där vårt Servicecenter stöttar kundmötet med funktioner som marknad, teknisk utveckling, ekonomi, HR, IT och säljsupport. År 2018 omsatte vi 3,2 miljarder SEK.

Ansök nu