Göteborg: Projektuthyrare kommersiellt till Platzer

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektuthyrare kommersiellt till Platzer i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2021-10-20 // Varaktighet: Heltid

Platzer är ett av Göteborgs största och ledande fastighetsbolag inom kommersiella fastigheter. Vi är med stolthet med och skapar, bevarar och lyfter Göteborgs bästa platser. Vi äger och utvecklar cirka 70 fastigheter med en total yta om cirka 830 000 kvm.

Marknaden och inte minst Göteborgsregionen har rivstartat hösten! Vi behöver förstärka vår uthyrningsavdelning och hoppas att just du vill vara med och bidra tillsammans med oss på Platzer.

Vi söker en projektuthyrare till vårt team inom affärsområde kontor. Du kommer ha fokus på att hyra ut inom våra större kontorsprojekt och är med från konceptframtagning fram till påskrivet hyresavtal.

Ansvarsområden

- Aktivt delta i konceptutveckling och målgruppsanpassning relaterat sälj/marknad för aktuella kontorsprojekt
- Genomföra målgruppsanalys och kundsegmentering för effektivt arbete med rätt kunder för rätt objekt
- Ansvar för att identifiera, kontakta och följa upp nya kunder fram till påskrivet avtal
- Upprätta hyresoffert och hyresavtal samt ta fram underlag på marknadshyresläge
- Följa och ta del av forskningsresultat och trender inom kontorsmarknaden som du sprider internt och applicerar i säljarbetet


Vi jobbar teambaserat kring våra fastigheter och som projektuthyrare har du ett nära samarbete med kollegor inom din egen avdelning, marknad, affärsutveckling och förvaltning. Organisatoriskt tillhör du uthyrningsavdelningen inom affärsområde kontor. Vi på uthyrningsavdelningen har alltid stort fokus på kunden och jobbar för att hitta långsiktigt hållbara lokallösningar för såväl kunden som för Platzer.

Din bakgrund

Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet från projektuthyrning i kommersiella fastigheter som uthyrare eller annan marknads-/säljorienterad roll inom projekt- /fastighetsutveckling.

Du behöver ha god kunskap inom hyresjuridik och erfarenhet av hyresavtal gällande kommersiella lokaler och det är en stor fördel om du har god koll på näringslivet och marknadsläget i Göteborg.

Din utbildningsbakgrund är eftergymnasial, troligtvis med inriktning mot marknad, ekonomi eller fastighet och för rollen behöver du ha goda språkkunskaper i svenska och engelska.

Du har B-körkort. Vi tillhandahåller en elfordonspool med bilar, cyklar och moped som kan användas i tjänsten. Alla våra fastigheter finns i Göteborgsområdet.

Personliga styrkor

Hos oss får du möjlighet att jobba tillsammans med riktigt härliga kollegor varför din samarbetsförmåga och förmåga att kommunicera och relatera till andra är avgörande. I ditt jobb har du också kontakt med många olika människor utanför vår organisation där du kommer behöva visa prov på kommunikationsförmåga och tydlighet i ditt budskap.

Våra kunder är olika och har olika behov, din uppgift handlar om att tolka behov hos våra kunder och omsätta dessa till praktisk verklighet och goda affärer.

En annan viktig styrka hos dig är förmågan att bibehålla engagemang även när processer drar ut på tiden, du behöver alltså ett visst mått av tålamod då stora utvecklingsprojekt ofta pågår under lång tid.

Vi erbjuder

Vi vet att det är hård konkurrens om bra medarbetare idag och det kan vara svårt att med några få ord beskriva vad som utmärker just oss som arbetsgivare. Idag är vart och vartannat företag med på någon topplista och strör fina värdeord som strössel på en mjukglass.

Så hur är Platzer som arbetsplats? Vi ska vara ärliga - vi är inte perfekta. Men det finns ändå några saker som vi tycker utmärker oss:

Vår största styrka är ett gäng ambitiösa, kompetenta men samtidigt avslappnade och schyssta kollegor. Vi är bra på det vi gör och vi vill verkligen lyckas tillsammans. Att vi äger våra fastigheter och har fokus på Göteborg och faktiskt bara Göteborg skulle vi påstå gör att vi tänker långsiktigt - det vi gör påverkar vår egen livsmiljö, vår egen stad och det är ofta lite extra roligt att kunna se och visa resultatet av vårt arbete genom att bara ta en promenad på stan.

Vi vill alltid bli bättre, vi vill alltid utvecklas och varje ny person som kommer till oss har alla chanser att vara med och hjälpa oss i det. Så letar du efter en arbetsplats där du får vara dig själv, där du har möjlighet att påverka och får frihet i ditt jobb, där du kan se resultatet av det du gör och långsiktigt bidra till att utveckla Göteborg - då ska du söka dig till oss!



Välkommen med din ansökan!

I den här rekryteringen samarbetar vi med Jerrie. Du ansöker via http://karriar.platzer.se/ senast den 5 november.

Har du frågor och funderingar, välkommen att kontakta rekryteringskonsult Helena Bruman, tel. 0735-405262.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Uthyrare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Uthyrare.

Uthyrare till snabbväxande fastighetsbolag i Göteborg

Läs mer Apr 8
Vi söker efter en engagerad och driven uthyrare till ett konsultuppdrag i Göteborg. Uppdraget är på heltid och planeras vara i en tidsperiod om 3-6 månader med möjlighet till förlängning. Vår kund är ett framstående fastighetsbolag med stark tillväxt och gott rykte. Om du har ett passionerat intresse för fastighetsbranschen och vill arbeta med uthyrning ser vi fram emot din ansökan!

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi som bolag arbetar över hela landet med både rekrytering och uthyrning av personal i Sveriges ledande företag inom fastighet. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal. Som anställd hos oss kan vi erbjuda dig omväxlande och spännande arbetsplatser hos Sveriges ledande företag inom fastighet. Du omfattas av kollektivavtalets anställningsavtal gällande lön, semester, försäkring och pension. För oss är det viktigt att du känner av vår närvaro och stöd under din anställning. På Isaksson brinner vi även för våra medarbetares välmående och vi är ett företag som styrs av våra ledord: Glädje, Engagemang, Kvalitet och Framåtanda. 

Ditt uppdrag som uthyrare
Som uthyrare ansvarar du för uthyrningen av lägenheter i ditt förvaltningsområde. Du kommer att arbeta tillsammans med förvaltaren på orten. Din uppgift är att ta hand om uppsägningar, utföra lägenhetsvisningar, ansvara för avtalsskrivning med nya hyresgäster samt att genomföra besiktningar av lägenheter. Du kommer också att arbeta med och genomföra marknadsföringsevent i ditt förvaltningsområde. Du kommer att arbeta både på kontoret och ute på fastigheterna. Eftersom en del visningar och event sker efter dagtid kan det förekomma arbete på kvällar och/eller helger. 

Vem söker vi för tjänsten? 
Vi söker dig som har tidigare arbetat med försäljning och kundkontakt. Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper då ett betydande säljfokus är viktigt, med målet att alltid erbjuda en utmärkt kundupplevelse och att ha nöjda kunder. Du får gärna tidigare arbetat i en liknande roll på ett affärsdrivet fastighetsbolag. Du behöver ha ett B-körkort och utmärkt kommunikationsförmåga på både svenska och engelska, både i tal och skrift. För att trivas i rollen bör du ha starka administrativa färdigheter med fokus på ordning och reda.

Kontaktuppgifter och ansökan
Om du har frågor och funderingar är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ira Isaksson på 070-485 75 59 eller ira@isakssonrekrytering.se. Välkommen med din ansökan via vår hemsida redan idag då vi intervjuar kandidater löpande. Vi tar ej emot ansökningar via e-post.

Vi ser fram emot din ansökan!
Isaksson Rekrytering Bemanning arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, teknik, energi, bygg samt ekonomi/administration. Isaksson Rekrytering Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Kompetensföretagen-Svenskt Näringsliv-Almega. Vi är även medlemmar i Byggföretagen, (före detta BI). För mer information besök https://www.isakssonrekrytering.se

Ansök nu

Uthyrare Arento

Läs mer Apr 12
Uthyrare Arento
Vi vill vara branschens mest omtyckta arbetsgivare. Inte den största – men bäst när det gäller. Därför investerar vi i våra medarbetare och satsar hållbart för framtiden. Hos oss får du korta beslutsvägar och ett team som samarbetar för att ge bygg- och entreprenadföretag runt om i Sverige rätt maskin på rätt plats. Låter det intressant?
Arento är ett helsvenskt bolag som ingår i Sveviakoncernen. Vi förser bygg- och entreprenadföretag runt om i Sverige med fordon, anläggnings- och byggmaskiner. Vi har kundcenter från Luleå i norr till Malmö i söder. Nu söker vi en uthyrare i Göteborg!
Som uthyrare hos oss är ditt uppdrag att hyra ut fordon, maskiner och utrustning till främst bygg- och anläggningsbranschen. Du kommer att spela en central roll i Arentos tillväxt och framgång i Göteborg med omnejd. Ditt ansvarsområde inkluderar:
Förstå kundernas behov och erbjuda skräddarsydda lösningar inom bygg- och anläggningsbranschen.
Ge teknisk support och rådgivning till kunder angående våra maskiner.
Följa upp kundförfrågningar och offerter.
Administrativa arbetsuppgifter så som fakturering, beställning av besiktningar, uppföljning av uthyrningsgrad med mera.
Delta vid Öppet Hus eller liknande kundaktiviteter.

Vem är du?För att trivas i denna roll tror vi att du är en positiv, driven, självgående och resultatfokuserad person. Du har erfarenhet från bygg- eller uthyrningsbranschen vilket kommer hjälpa dig att förstå kundernas behov. Vi ser att du värdesätter relationskapande arbete med kunder samt har förståelse för kundupplevelsen betydelse för verksamheten. Har du jobbat med sälj eller har en vilja att utvecklas inom sälj är det ett stort plus.För att enkelt ta dig ut till kunderna har du självklart B-körkort. Då tjänsten innefattar administrativa arbetsuppgifter behöver du ha god datorvana och behärska svenska i tal och skrift. Har du kunskaper inom bodar och bodetableringar ser vi det som meriterande.
Vad vi erbjuder Ett utvecklande och stimulerande arbete med variation och stort eget ansvar. Arento är ett bolag i en expansiv fas med ett tydligt mål och med en ledning som ständigt strävar framåt i positiv anda. Hos oss blir du snabbt en i gänget. Samarbete ligger i vårt DNA och vi drar prestigelöst nytta av varandras styrkor. Arentos medarbetare trivs och stannar kvar – länge. Med stor kunskap om säkerhet, hantering, skötsel och underhåll finns här alltid någon att fråga. Vi vill vara en arbetsplats för alla. Det är tillsammans vi skapar framgång! Varje kundcenter driver egna frågor och med våra korta beslutsvägar är det lätt att göra sin röst hörd.
Din ansökanDu ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev. Den här processen omfattas av tester och vi använder oss av MAP (personlighetstest) och Matrigma (arbetspsykologiskt test).
Sista dag för ansökan är den 14 maj - urvalet sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Vill du veta mer om tjänsten kan du kontakta kundcenterchef Maria Ericsson 010-458 12 89.
Fackliga företrädare når du via Svevias växel 08-404 10 00.
Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.

Ansök nu

Säljare inom entreprenad sökes!

Läs mer Feb 15
Säljare inom entreprenad sökes! 
Just nu söker vi en duktig säljare inom entreprenadbranschen till en av våra kunder i Kungälv. Vi söker dig som har lätt för att skapa relationer både med befintliga och nya kunder, är duktig på det administrativa och har ett stort lösningsfokus. 

Som säljare kommer du ha kontakt med nya och befintliga kunder via besök på arbetsplatser, mail och telefon. Därför söker vi dig som brinner för kundservice och tycker att sälj är bland det roligaste som finns. Vi söker även dig som är duktig rent administrativt då rollen bland annat innebär offert- och orderhantering. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenheter från entreprenadbranschen. 
Krav
B-körkort 
God datavana
Svenska engelska i tal och skrift (då det används i det dagliga arbetet)

Merit 
Erfarenhet av eller förståelse för branschen 

Tjänsten är placerad i Kungälv och är på heltid. Du kommer även få tillgång till en förmånsbil. 

Urvalet sker löpande!

Genom att skicka in dina handlingar till oss på Prowork - så godkänner du vår Integritetspolicy som finns att läsa på www.prowork.se

Ansök nu

Uthyrare till Partillebo - Vikariat

Läs mer Feb 29
Partillebo söker nu dig som har arbetat med uthyrning inom ett bostadsbolag. Det är ett vikariat på heltid och året ut. Är du en person som trivs med många kontaktytor och kan konsten att leverera god service till våra kunder? Sök då jobbet som Uthyrare till Partillebo i dag!




Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta på Hyresavdelningen i en arbetsgrupp på tio personer, där du får möjligheten att arbeta i en kundorienterad och etablerad verksamhet, som präglas av mycket samarbete. Det är tillsammans vi når framgång varför prestigelöshet är en viktig del.

Dina arbetsuppgifter består i att arbeta med hela uthyrningsprocessen. Du driver och samverkar i hyresrättsliga frågor. Du kommer bedöma nuvarande och kommande kunders behov av våra tjänster. Att bidra till Partillebos framtida utveckling med fokus på trygga bostadsområden och social hållbarhet är en naturlig del av ditt arbete.



Vem är du?
För att lyckas i rollen som uthyrare har du gedigen erfarenhet av fastighetsbranschen.

Vi söker dig som har:

* en eftergymnasial utbildning
* mycket goda kunskaper inom hyresjuridik
* god datavana och goda kunskaper i Officepaketet
* lätt för att utrycka dig både i tal och skrift på svenska
* tidigare erfarenhet av att jobba i ett större fastighetssystem, t ex Xpand, Momentum eller FAST 2


Som person har du ett stort fokus på kundservice och kan anpassa dig till den mångfald av kunder som finns i samhället idag. Du är noggrann samtidigt som du är handlingskraftig. Du är kommunikativ, en duktig relationsskapare och strukturerad. Du skall även känna att våra värdeord Trygga, Effektiva och Serviceinriktade kan vara en ledstjärna i ditt arbete.


Vad kan Partillebo erbjuda dig?

Tjänsten är ett vikariat hos Partillebo på heltid. Start omgående eller enligt överenskommelse och sträcker sig året ut.
Arbetstiderna är kontorstid med möjlighet till flex och distansarbete 1-2 dagar i veckan.

Partillebo har kollektivavtal med avtalspension, försäkringar, utbildningar och andra förmåner såsom sjukförsäkring och friskvårdsbidrag.

Företaget sitter i trivsamma lokaler på Kyrktorget 51 i centrala Partille.



Om Partillebo

Partillebo är ett fastighetsbolag som äger och förvaltar ca 4000 lägenheter och ca 255 000 m2 lokalyta i Partille kommun. Kommunen befinner sig i stor expansion. Kvalitet och delaktighet är några av nyckelorden i verksamheten. Det är även ett bolag med korta beslutsvägar. Bolaget har ca 80 st. anställda. Läs mer på www.partillebo.se



Hur söker jag jobbet?

I denna rekrytering samarbetar Partillebo med Jefferson Wells. Du söker tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök nu" bredvid eller på jeffersonwells.se. Där bifogar du ditt CV och personliga brev. Vi tar inte emot ansökan via e-post eller brev.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Fia Fagerlund på fia.fagerlund@jeffersonwells.se

Gå gärna in på LinkedIn och lägg till Fia Fagerlund.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Uthyrare till Partillebo

Läs mer Feb 7
Partillebo söker nu dig som har arbetat med uthyrning inom ett bostadsbolag. Är du en person som trivs med många kontaktytor och kan konsten att leverera god service till våra kunder? Sök då jobbet som Uthyrare till Partillebo i dag!



Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta på Hyresavdelningen i en arbetsgrupp på tio personer, där du får möjligheten att arbeta i en kundorienterad och etablerad verksamhet, som präglas av mycket samarbete. Det är tillsammans vi når framgång varför prestigelöshet är en viktig del.

Dina arbetsuppgifter består i att arbeta med hela uthyrningsprocessen. Du driver och samverkar i hyresrättsliga frågor. Du kommer bedöma nuvarande och kommande kunders behov av våra tjänster. Att bidra till Partillebos framtida utveckling med fokus på trygga bostadsområden och social hållbarhet är en naturlig del av ditt arbete.



Vem är du?
För att lyckas i rollen som uthyrare har du gedigen erfarenhet av fastighetsbranschen.

Vi söker dig som har:

* en eftergymnasial utbildning
* mycket goda kunskaper inom hyresjuridik
* god datavana och goda kunskaper i Officepaketet
* lätt för att utrycka dig både i tal och skrift på svenska
* tidigare erfarenhet av att jobba i ett större fastighetssystem, t ex Xpand, Momentum eller FAST 2

Som person har du ett stort fokus på kundservice och kan anpassa dig till den mångfald av kunder som finns i samhället idag. Du är noggrann samtidigt som du är handlingskraftig. Du är kommunikativ, en duktig relationsskapare och strukturerad. Du skall även känna att våra värdeord Trygga, Effektiva och Serviceinriktade kan vara en ledstjärna i ditt arbete.

Vad kan Partillebo erbjuda dig?

Tjänsten är en anställning hos Partillebo på heltid. Arbetstiderna är kontorstid med möjlighet till flex och distansarbete 1-2 dagar i veckan. Start omgående eller enligt överenskommelse.

Partillebo har kollektivavtal med avtalspension, försäkringar, utbildningar och andra förmåner såsom sjukförsäkring och friskvårdsbidrag.

Företaget sitter i trivsamma lokaler på Kyrktorget 51 i centrala Partille.



Om Partillebo

Partillebo är ett fastighetsbolag som äger och förvaltar ca 4000 lägenheter och ca 255 000 m2 lokalyta i Partille kommun. Kommunen befinner sig i stor expansion. Kvalitet och delaktighet är några av nyckelorden i verksamheten. Det är även ett bolag med korta beslutsvägar. Bolaget har ca 80 st. anställda. Läs mer på www.partillebo.se



Hur söker jag jobbet?

I denna rekrytering samarbetar Partillebo med Jefferson Wells. Du söker tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök nu" bredvid eller på jeffersonwells.se. Där bifogar du ditt CV och personliga brev. Vi tar inte emot ansökan via e-post eller brev.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Fia Fagerlund på fia.fagerlund@jeffersonwells.se

Gå gärna in på LinkedIn och lägg till Fia Fagerlund.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Platzer Fastigheter AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Platzer Fastigheter AB .

Teknisk förvaltare till Göteborgs bästa Platzer

Fastighetsförvaltare
Läs mer Aug 11
Platzer är ett av Göteborgs största och ledande fastighetsbolag inom kommersiella fastigheter. Vi är med stolthet med och skapar, bevarar och lyfter Göteborgs bästa platser. Vårt fastighetsbestånd är idag koncentrerat till ett antal spännande områden i och omkring Göteborg. Vi äger och utvecklar ca 75 fastigheter med en total yta om drygt 825 000 kvm.

Gillar du Göteborg? Klart du gör! Vi på Platzer älskar vår stad och jobbar för att Göteborg ska bli Europas bästa stad att arbeta i. Vill du hänga med oss på den resan? Vi söker nu en teknisk förvaltare som inte bara drivs av att hitta smarta lösningar på tekniska problem, men också av samarbete och att nå framgång tillsammans!

Ta gärna en kik på vår vision: https://youtu.be/DkO1L8p7xpQ

Ansvarsområden
Som teknisk förvaltare hos oss arbetar du i en bred roll och har ett stort ansvar i din fastighetsportfölj. De senaste tio åren har vi minskat vår energianvändning med hela 50% och det är du som teknisk förvaltare som driver arbetet att minska energianvändningen och effektbehovet med kunden i fokus även framåt.

Du är med i alla led gällande tekniska investeringar och planerat underhåll, från att budgetera till att tillse att arbetet blir utfört. Du agerar som stöd till organisationen i drift- och teknikfrågor samt finns med som teknisk specialist i ombyggnadsprojekt. Vidare ansvarar du för att gällande myndighetskrav upprätthålls.

I ditt dagliga arbete ingår du i ett fastighetsteam?- du och ditt team förvaltar tillsammans våra fastigheter med bästa möjliga resultat i sikte.

Idag är över 90% av våra fastigheter miljöcertifierade och vi har som mål att nå 100%. Våra tekniska förvaltare är en viktig del i det arbetet. Du hittar mer information om vårt hållbarhetsarbete här: https://www.platzer.se/om-platzer/hallbarhet/ekologisk-hallbarhet/

Din profil

För att lyckas i rollen som teknisk förvaltare ser vi att du har arbetat några år i liknande roller. Du har en relevant eftergymnasial utbildning inom fastighet, drift eller teknik.

Du behöver ha goda kunskaper i svenska, i tal så väl som i skrift. Då du använder olika datorsystem som stöd i din vardag, behöver du ha mycket god datorvana och ha lätt för att sätta dig in i nya system.

Det är meriterande om du har spetskunskaper inom något av följande områden: byggteknik, energieffektivisering, el, installationsteknik, värme eller ventilation.

Som person jobbar du med god struktur i ditt arbete och du är bra på att prioritera. Du drivs av att hitta smarta lösningar på tekniska problem. Då Platzer är ett växande bolag behöver du vara öppensinnad för nya idéer och arbetssätt. En viktig drivkraft hos dig är också din affärsmässighet, där du har lätt att se hur du som teknisk förvaltare kan bidra till att skapa goda affärer.

Då vi arbetar teambaserat ser vi att du har lätt för att kommunicera och samarbeta med olika typer av människor.

Vi tillhandahåller en elfordonspool med bilar, cyklar och moped som kan användas i tjänsten. B-körkort är ett krav. Alla våra fastigheter finns i Göteborgsområdet.

Vi erbjuder
Vår största styrka är ett gäng kompetenta och jordnära kollegor. Vi är bra på det vi gör och vi vill verkligen lyckas tillsammans. Att vi äger våra fastigheter och har fokus på Göteborg och faktiskt bara Göteborg skulle vi påstå gör att vi tänker långsiktigt - det vi gör påverkar vår egen livsmiljö, vår egen stad och det är ofta lite extra roligt att kunna se och visa resultatet av vårt arbete genom att bara ta en promenad på stan.

Vi vill alltid bli bättre, vi vill alltid utvecklas och varje ny person som kommer till oss har alla chanser att vara med och hjälpa oss i det. Så letar du efter en arbetsplats där du får vara dig själv, där du har möjlighet att påverka och får frihet i ditt jobb, där du kan se resultatet av det du gör och långsiktigt bidra till att utveckla Göteborg - då ska du söka dig till oss!

Lite mer om oss som jobbar här
Hos oss får du goda möjligheter till att må bra och att utvecklas. Vi erbjuder stor flexibilitet såväl som kollektivavtal och marknadsmässiga villkor. Vi arbetar aktivt med hälsofrämjande aktiviteter och initiativ samt hittar på roliga saker tillsammans både under och efter arbetstid.

Vi är idag närmare 90 personer på Platzer med olika bakgrund, erfarenhet och kompetens. Gemensamt har vi en stark drivkraft att vara med och utveckla vår stad - Göteborg!

Villkor & ansökan

Omfattning: heltidstjänst
Anställningsstart: enligt överenskommelse

Har du några?frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Louise Renlund, HR-generalist, på louise.renlund@platzer.se eller 0722460280 (sms:a gärna om jag inte har möjlighet att svara).

Varmt välkommen med din ansökan redan idag eller senast 2023-08-27

Ansök nu

Affärsutvecklare kommersiella fastigheter

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Dec 20
Platzer är ett av Göteborgs största och ledande fastighetsbolag inom kommersiella fastigheter. Vi är med stolthet med och skapar, bevarar och lyfter Göteborgs bästa platser. Vi äger och utvecklar 75 fastigheter till ett värde om cirka 27 mdkr. Vi prioriterar goda relationer med hyresgästerna och erbjuder service som präglas av närhet och engagemang.

Gillar du Göteborg? Klart du gör! Vi på Platzer älskar vår stad och jobbar för att Göteborg ska bli Europas bästa stad att arbeta i. Nu hoppas vi att just du vill vara med på vår fortsatta resa i en roll som affärsutvecklare.

Som affärsutvecklare är du i allra högsta grad med och utvecklar Göteborg som stad. Vi har många spännande projekt framåt i flera olika områden runt om i staden. Läs mer om några av våra pågående utvecklingsprojekt här (https://www.platzer.se/projekt/projektutveckling-kontor/).

Vad ska du göra?

Som affärsutvecklare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att driva större affärsutvecklingsprojekt från idé till färdig produkt. Du ansvarar för att utveckla hållbara produkter och koncept som blir attraktiva för marknaden.

Mer konkret kommer du jobba med att:

- arbeta fram detaljplaner samt planering och konceptualisering i tidiga skeden

- identifiera affärs- och utvecklingsmöjligheter

- övergripande ansvara för och driva utvecklingsprojekt inom stads-, projekt-och fastighetsutveckling

- projektleda förvärv och försäljning av fastigheter

Som affärsutvecklare arbetar du i nära samarbete med såväl intern- som extern kompetens ofta i parallella processer med många idéer samtidigt. Du rapporterar till affärsutvecklingschef.

Din bakgrund

Du behöver ha en akademisk utbildning inom samhällsbyggnad och flerårig erfarenhet från fastighets-/byggbranschen. Vi vill att du har god erfarenhet från att ha jobbat med fastighets-/projektutveckling gärna inom det kommersiella segmentet. Du har ett starkt affärsfokus och god förmåga att identifiera nya affärsmöjligheter. Du behöver kunna leda projektgrupper med olika kompetenser och är en van beställare.

Vem är du?

Vi är nyfikna på dig! Med det sagt så har vi ändå funderat på vad vi ser är viktigt för att passa i rollen som affärsutvecklare hos oss:

- Du är bra på att kommunicera och samarbeta med andra, du gillar att leda projekt i mål och kan få med dig andra på ett tydligt och engagerande sätt.

- Du är bra på att snabbt skapa dig en överblick kring förutsättningar i ett givet projekt - för att i nästa steg omsätta detta i en möjlig affär.

- Du har en fallenhet och förmåga att tänka och planera långsiktigt där du väver ihop din kunskap om behov på marknaden med Platzers intressen och möjligheter.

- Du trivs med att arbeta strukturerat och analytiskt med fokus på att leverera på både kort- och långsiktiga mål

Vi erbjuder

Vi vet att det är hård konkurrens om bra medarbetare idag och det kan vara svårt att med några få ord beskriva vad som utmärker just oss som arbetsgivare. Så hur är Platzer som arbetsplats? Vi ska vara ärliga - vi är inte perfekta. Men det finns några saker som vi tycker utmärker oss:

En av våra största styrkor som arbetsgivare är alla som jobbar här! Vi är bra på det vi gör och vi vill verkligen lyckas tillsammans. Vår vision är att göra Göteborg till Europas bästa stad att arbeta i. Det gör att vi tänker långsiktigt. Och att vi gärna samarbetar med andra företag och organisationer som vill samma sak.

Vi vill alltid bli bättre, vi vill alltid utvecklas och varje ny person som kommer till oss har alla chanser att vara med och hjälpa oss i det. Så letar du efter en arbetsplats där du får vara dig själv, där du har möjlighet att påverka och får frihet i ditt jobb, där du kan se resultatet av det du gör och långsiktigt bidra till att utveckla Göteborg - då ska du söka dig till oss!

Ansökan

Vi jobbar kontinuerligt med urval så sök gärna redan idag och senast den 13/1.

Har du några?frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Karin Pull, HR-chef, på telefon 0722-135157 alternativt Henrik Axelsson, affärsutvecklingschef, på telefon 0730-715990.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Uthyrare kommersiella fastigheter

Uthyrare
Läs mer Apr 14
Platzer är ett av Göteborgs största och ledande fastighetsbolag inom kommersiella fastigheter. Vår resa är både kul och utmanande och för rätt person finns stora möjligheter att påverka och att vidareutvecklas. Vårt fastighetsbestånd är idag koncentrerat till ett antal spännande områden i och omkring Göteborg. Vi äger och utvecklar 70 fastigheter med en total yta om cirka 830 000 kvm.

Gillar du Göteborg? Klart du gör! Vi på Platzer älskar vår stad och jobbar för att Göteborg ska bli Europas bästa stad att arbeta i. Vill du hänga med oss på den resan i rollen som uthyrare?

I rollen som uthyrare är du expert på att matcha kundens behov med möjligheterna i våra områden, fastigheter och lokaler. Din vardag kommer innehålla mängder av kontakter med såväl kunder som kollegor. Låter det intressant? Läs mer nedan.

Vad ska du göra?

Som uthyrare tar du fram lokalerbjudanden som matchar lokal och kund, bearbetar marknaden och tar proaktiva kontakter. Du visar lokaler och följer kunden från första kontakt till påskrivet avtal. En viktig del i denna roll är också att stötta övriga uthyrare i den administrativa delen av säljprocessen (till exempel med annonsering, säljritningar etc) och i nära samarbete med vår marknadsavdelning arbeta fram olika typer säljmaterial.

Vi jobbar teambaserat kring våra fastigheter och som uthyrare har du ett nära samarbete med kollegor inom din egen avdelning, marknadsavdelningen och förvaltningen. Organisatoriskt tillhör du uthyrningsavdelningen inom affärsområde kontor. Vi har idag ett stort kommersiellt bestånd i Göteborgsområdet och som uthyrare är det avgörande att ha ett helhetsperspektiv på kunderbjudandet.

Din bakgrund

Din utbildningsbakgrund är eftergymnasial, troligtvis med inriktning mot marknad, ekonomi eller fastighet och för rollen behöver du ha goda språkkunskaper i svenska och engelska.

Vilken bransch du kommer ifrån är inte avgörande och du måste inte ha jobbat som just uthyrare men vi ser gärna att du ha erfarenhet av B2B med tjänsteförsäljning och relationsmarknadsföring. Det är meriterande omdu har erfarenhet av att ha arbetat i någon form av CRM-system och bildbehandlingsverktyg.

Du har B-körkort. Vi tillhandahåller en elfordonspool med bilar, cyklar och moped som kan användas i tjänsten. Alla våra fastigheter finns i Göteborgsområdet.

Personliga styrkor

Hos oss får du möjlighet att jobba tillsammans med riktigt härliga kollegor varför din samarbetsförmåga och förmåga att kommunicera och relatera till andra är avgörande. I ditt jobb har du också kontakt med många olika människor utanför vår organisation där du kommer behöva visa prov på kommunikationsförmåga och tydlighet i ditt budskap.

Du är snabb och skicklig på att nätverka med presumtiva kunder och etablera förtroendefulla kundrelationer. Som person är du nyfiken och positiv, du förstår vad som behöver göras för att på ett strukturerat sätt nå goda resultat. För dig är den bästa affären den du inte gjort än!

Vi erbjuder

Vi vet att det är hård konkurrens om bra medarbetare idag och det kan vara svårt att med några få ord beskriva vad som utmärker just oss som arbetsgivare.

Så hur är Platzer som arbetsplats? Vi ska vara ärliga - vi är inte perfekta. Men det finns ändå några saker som vi tycker utmärker oss:

Vår största styrka är ett gäng ambitiösa, kompetenta men samtidigt avslappnade och schyssta kollegor. Vi är bra på det vi gör och vi vill verkligen lyckas tillsammans. Att vi äger våra fastigheter och har fokus på Göteborg och faktiskt bara Göteborg skulle vi påstå gör att vi tänker långsiktigt - det vi gör påverkar vår egen livsmiljö, vår egen stad och det är ofta lite extra roligt att kunna se och visa resultatet av vårt arbete genom att bara ta en promenad på stan.

Vi vill alltid bli bättre, vi vill alltid utvecklas och varje ny person som kommer till oss har alla chanser att vara med och hjälpa oss i det. Så letar du efter en arbetsplats där du får vara dig själv, där du har möjlighet att påverka och får frihet i ditt jobb, där du kan se resultatet av det du gör och långsiktigt bidra till att utveckla Göteborg - då ska du söka dig till oss.

Lite mer om oss som jobbar här

Hos oss får du goda möjligheter till att må bra och att utvecklas. Vi erbjuder stor flexibilitet såväl som kollektivavtal och marknadsmässiga villkor. Vi arbetar aktivt med hälsofrämjande aktiviteter och initiativ samt hittar på roliga saker tillsammans både under och efter arbetstid.

Vi är idag runt 90 personer på Platzer med olika bakgrund, erfarenhet och kompetens. Gemensamt har vi en stark drivkraft att vara med och utveckla vår stad - Göteborg!

Ansökan

Om du tror att du är den vi söker, ansök redan idag eller senast 30/4! Tjänsten är en heltidstjänst med start enligt överenskommelse.

Har du några?frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Louise Renlund, HR-generalist, på tel. 0722-460280 (SMSa gärna om jag inte svarar, så ringer jag upp så snart som möjligt)

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Teknisk förvaltare till Göteborgs bästa Platzer

Fastighetsförvaltare
Läs mer Sep 28
Platzer är ett av Göteborgs största och ledande fastighetsbolag inom kommersiella fastigheter, främst kontor. Vi är med stolthet med och skapar, bevarar och lyfter Göteborgs bästa platser. Vi äger och utvecklar 80 fastigheter med en total yta om cirka 825 000 kvm till ett värde om cirka 27 mdkr.

Gillar du Göteborg? Klart du gör! Vi på Platzer älskar vår stad och jobbar för att Göteborg ska bli Europas bästa stad att arbeta i. Vill du hänga med oss på den resan? Vi söker nu en teknisk förvaltare som inte bara drivs av att hitta smarta lösningar på tekniska problem, men också av samarbete och att nå framgång tillsammans!

Vill du veta lite mer om oss innan du läser vidare? Ta gärna en kik på vår vision: https://youtu.be/DkO1L8p7xpQ

Ansvarsområden
Som teknisk förvaltare hos oss arbetar du i en bred roll och har ett stort ansvar i din fastighetsportfölj. De senaste tio åren har vi minskat vår energianvändning med hela 50% och det är du som teknisk förvaltare som driver arbetet att minska energianvändningen och effektbehovet med kunden i fokus även framåt.

Du är med i alla led gällande tekniska investeringar och planerat underhåll, från att budgetera till att tillse att arbetet blir utfört. Ibland driver du projekten helt självständigt. Du agerar som stöd till organisationen i drift- och teknikfrågor samt finns med som teknisk specialist i ombyggnadsprojekt. Vidare ansvarar du för att gällande myndighetskrav upprätthålls.

Idag är över 90% av våra fastigheter miljöcertifierade och det är våra tekniska förvaltare som både driver och upprätthåller certifieringarna.

I ditt dagliga arbete ingår du i ett fastighetsteam?- du och ditt team förvaltar tillsammans våra fastigheter med bästa möjliga resultat i sikte.


Din profil
För att lyckas i rollen som teknisk förvaltare ser vi att du har en relevant eftergymnasial utbildning inom fastighet, drift eller teknik. Du behöver ha goda kunskaper i svenska, i tal så väl som i skrift. Då du använder olika datorsystem som stöd i din vardag, behöver du ha mycket god datorvana och ha lätt för att sätta dig in i nya system.

Det är meriterande om du har spetskunskaper inom något av följande områden: energieffektivisering, el, installationsteknik, värme eller ventilation.

Som person jobbar du med god struktur i ditt arbete och du är bra på att prioritera. Du drivs av att hitta smarta lösningar på tekniska problem. Då Platzer är ett växande bolag behöver du vara öppensinnad för nya idéer och arbetssätt. En viktig drivkraft hos dig är också din affärsmässighet, där du har lätt att se hur du som teknisk förvaltare kan bidra till att skapa goda affärer.

Vi ser att du har B-körkort. Vi tillhandahåller en elfordonspool med bilar, cyklar och moped som kan användas i tjänsten. Alla våra fastigheter finns i Göteborgsområdet.

Vi erbjuder
Vår största styrka är ett gäng kompetenta och jordnära kollegor. Vi är bra på det vi gör och vi vill verkligen lyckas tillsammans. Att vi äger våra fastigheter och har fokus på Göteborg och faktiskt bara Göteborg skulle vi påstå gör att vi tänker långsiktigt - det vi gör påverkar vår egen livsmiljö, vår egen stad och det är ofta lite extra roligt att kunna se och visa resultatet av vårt arbete genom att bara ta en promenad på stan.

Vi vill alltid bli bättre, vi vill alltid utvecklas och varje ny person som kommer till oss har alla chanser att vara med och hjälpa oss i det. Så letar du efter en arbetsplats där du får vara dig själv, där du har möjlighet att påverka och får frihet i ditt jobb, där du kan se resultatet av det du gör och långsiktigt bidra till att utveckla Göteborg - då ska du söka dig till oss!

Lite mer om oss som jobbar här
Hos oss får du goda möjligheter till att må bra och att utvecklas. Vi erbjuder stor flexibilitet såväl som kollektivavtal och marknadsmässiga villkor. Vi arbetar aktivt med hälsofrämjande aktiviteter och initiativ samt hittar på roliga saker tillsammans både under och efter arbetstid.
Vi sitter i ett modernt kontor i centrala Göteborg med utsikt över nya Hisingsbron och Göta älv. Här finns utrymme för både fokus, rörelse och gemenskap!

Vi är idag närmare 90 personer på Platzer med olika bakgrund, erfarenhet och kompetens. Gemensamt har vi en stark drivkraft att vara med och utveckla vår stad - Göteborg!

Villkor & ansökan

Omfattning: heltidstjänst
Anställningsstart: så snart som möjligt, enligt överenskommelse

Har du några?frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Louise Renlund, HR-generalist, på louise.renlund@platzer.se eller 0722460280 (sms:a gärna om jag inte har möjlighet att svara).

Varmt välkommen med din ansökan redan idag eller senast 2022-10-14.

Ansök nu

Projektledare inom fastighets- och projektutveckling

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Aug 18
Platzer är ett av Göteborgs största och ledande fastighetsbolag inom kommersiella fastigheter. Vår resa är både kul och utmanande och för rätt person finns stora möjligheter att påverka och att vidareutvecklas. Vårt fastighetsbestånd är idag koncentrerat till ett antal spännande områden i och omkring Göteborg. Vi äger och utvecklar 70 fastigheter med en total yta om cirka 830 000 kvm.

Vår projektportfölj är full av spännande möjligheter som väntar på att bli verklighet. Vi vill göra Göteborgs till Europas bästa stad att arbeta i och för att lyckas med det behöver vi dig som kan bidra i våra stora fastighets- och projektutvecklingsprojekt inom affärsområde kontor.

Vi söker nu dig som har en bakgrund som projektledare inom bygg/fastighet med gott om erfarenhet från att driva större utvecklingsprojekt inom ny - och/eller ombyggnation. Du behöver ha jobbat i hela kedjan från koncept/idéutveckling till färdigställt projekt, har du även kunskap om hela/delar av detaljplaneprocessen är det ett plus.

Hos oss får du möjlighet att ta stort eget ansvar i projektskedet likväl som du kan bidra redan i tidiga skeden när vi arbetar fram koncept/produkt utifrån din gedigna kunskap kring projekt/bygg. Vi har gott om kompetens inhouse i form av affärsutveckling, marknad och förvaltning/fastighetsutveckling. Självklart får du också ett gäng kompetenta projektledarkollegor att utbyta kunskap och erfarenhet med. Som fastighetsägare är det vi själva som formar våra produkter som vi sedan långsiktigt förvaltar och vidareutvecklar vilket gör att du får fantastiska möjligheter att påverka och se resultat av ditt arbete för lång tid framöver. Läs gärna mer om några av våra utvecklingsprojekt här: https://www.platzer.se/projekt/projektutveckling-kontor/

Sammanfattningsvis kommer dina ansvarsområden att vara:

- Ansvarig projektledare i stora projekt från cirka 100 mkr och uppåt.
- Helhetsansvar (tid, ekonomi, kvalitet mm) för kostnadssidan under genomförandet av projekten.
- Samordning mot externa intressenter såsom entreprenörer, andra byggherrar och myndigheter


Din bakgrund/erfarenhet och personprofil:

- Relevant akademisk bakgrund inom samhällsbyggnad (högskole- eller civilingenjör)
- Flera års erfarenhet av projektledning av större utvecklingsprojekt där du varit ansvarig projektledare från tidiga skeden till färdigställande
- Stort intresse för fastighets- och stadsutveckling med grund i ett affärsperspektiv


För att trivas hos oss behöver du vara en person som gillar att kommunicera, samarbeta och involvera andra. Som projektledare behöver du vara strukturerad i ditt arbete, ha en god förmåga att hantera många olika frågor som kan uppstå och vara bra på att skapa förtroende och leda andra som arbetar i projekten.

Vi erbjuder

Vi vet att det är hård konkurrens om bra medarbetare idag och det kan vara svårt att med några få ord beskriva vad som utmärker just oss som arbetsgivare. Så hur är Platzer som arbetsplats? Vi ska vara ärliga - vi är inte perfekta. Men det finns några saker som vi tycker utmärker oss:

En av våra största styrkor som arbetsgivare är alla som jobbar här! Vi är bra på det vi gör och vi vill verkligen lyckas tillsammans. Vår vision är att göra Göteborg till Europas bästa stad att arbeta i. Det gör att vi tänker långsiktigt. Och att vi gärna samarbetar med andra företag och organisationer som vill samma sak.

Vi vill alltid bli bättre, vi vill alltid utvecklas och varje ny person som kommer till oss har alla chanser att vara med och hjälpa oss i det. Så letar du efter en arbetsplats där du får vara dig själv, där du har möjlighet att påverka och får frihet i ditt jobb, där du kan se resultatet av det du gör och långsiktigt bidra till att utveckla Göteborg - då ska du söka dig till oss!

Ansökan

Skicka in dina uppgifter via ansökningsknappen här i annonsen, vi kommer höra av oss till dig inom kort.

Har du några?frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Karin Pull, HR-chef på telefon 0722-135157 eller Hanna Hansson, chef projekt på telefon 0707-758195.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Affärsutvecklare med intresse för hållbar stadsutveckling

Affärsutvecklare
Läs mer Mar 15
Platzer är ett av Göteborgs största och ledande fastighetsbolag inom kommersiella fastigheter. Vi är med stolthet med och skapar, bevarar och lyfter Göteborgs bästa platser. Vi äger och utvecklar cirka 70 fastigheter med en total yta om cirka 830 000 kvm.

Gillar du Göteborg? Klart du gör! Vi på Platzer älskar vår stad och jobbar för att Göteborg ska bli Europas bästa stad att arbeta i. Nu hoppas vi att just du vill vara med på vår fortsatta resa i en roll som affärsutvecklare.

Som affärsutvecklare är du i allra högsta grad med och utvecklar Göteborg som stad. Vi har många spännande projekt framåt, allt från att arbeta fram förutsättningar i detaljplaner i Gamlestaden till att utveckla framtidens kontorsbyggnader i Lilla Bommen. Läs mer om några av våra pågående utvecklingsprojekt här (https://www.platzer.se/projekt/vara-projekt/)

Vad ska du göra?

Affärsutvecklarna på Platzer är våra specialister när det gäller att omsätta idéer till en färdig produkt. Med produkt menar vi främst kontors- och industri/logistikfastigheter - eller kanske hellre - områden och hus där människor vill arbeta och vistas. Mer konkret kommer du jobba med att:

- arbeta fram detaljplaner samt planering och konceptualisering i tidiga skeden
- identifiera affärs- samt utvecklingsmöjligheter tillsammans med affärsområden
- övergripande ansvara för och driva utvecklingsprojekt inom stads-, projekt-och fastighetsutveckling

- projektleda förvärv och försäljning av fastigheter


Affärsutveckling är en specialistfunktion på koncernnivå i Platzer som arbetar på uppdrag av våra två affärsområden (kontor samt industri/logistik) samt koncernledning/styrelse. Som affärsutvecklare arbetar du i nära samarbete med såväl intern- som extern kompetens ofta i parallella processer med många idéer samtidigt. Du rapporterar till affärsutvecklingschef.

Din bakgrund

Du behöver ha en akademisk utbildning inom samhällsbyggnad och erfarenhet från fastighets-/byggbranschen. Vi vill att du har erfarenhet från att ha jobbat med detaljplaneprocesser och fastighets-/projektutveckling inom stadsbyggnad. Du har ett starkt affärsfokus och god förmåga att identifiera nya affärsmöjligheter. Du behöver kunna leda projektgrupper med olika kompetenser och är en van beställare.

Vem är du?

Vi är nyfikna på dig! Med det sagt så har vi ändå funderat på vad vi ser är viktigt för att passa i rollen som affärsutvecklare hos oss:

- Du är bra på att kommunicera och samarbeta med andra, du gillar att leda projekt i mål och kan få med dig andra på ett tydligt och engagerande sätt.
- Du är bra på att snabbt skapa dig en överblick kring förutsättningar i ett givet projekt - för att i nästa steg omsätta detta i en möjlig affär.
- Du har en fallenhet och förmåga att tänka och planera långsiktigt där du väver ihop din kunskap om behov på marknaden med Platzers intressen och möjligheter.
- Du trivs med att arbeta strukturerat och analytiskt med fokus på att leverera på både kortsiktiga och långsiktiga mål


Vi erbjuder

Vi vet att det är hård konkurrens om bra medarbetare idag och det kan vara svårt att med några få ord beskriva vad som utmärker just oss som arbetsgivare. Så hur är Platzer som arbetsplats? Vi ska vara ärliga - vi är inte perfekta. Men det finns några saker som vi tycker utmärker oss:

En av våra största styrkor som arbetsgivare är alla om jobbar här! Vi är bra på det vi gör och vi vill verkligen lyckas tillsammans. Vår vision är att göra Göteborg till Europas bästa stad att arbeta i. Det gör att vi tänker långsiktigt. Och att vi gärna samarbetar med andra företag och organisationer som vill samma sak.

Vi vill alltid bli bättre, vi vill alltid utvecklas och varje ny person som kommer till oss har alla chanser att vara med och hjälpa oss i det. Så letar du efter en arbetsplats där du får vara dig själv, där du har möjlighet att påverka och får frihet i ditt jobb, där du kan se resultatet av det du gör och långsiktigt bidra till att utveckla Göteborg - då ska du söka dig till oss!

Ansökan

Vi jobbar kontinuerligt med urval så sök gärna redan idag och senast den 31/3.

Har du några?frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Karin Pull, HR-chef på telefon 0722-135157

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu