Göteborg: Utbildningsadministratör till Iris i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Utbildningsadministratör till Iris i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-07-07 // Varaktighet: Heltid

I över 100 år har Irisgruppen arbetat med individens utveckling. Genom att skapa de bästa förutsättningarna för människor att nå sin fulla potential bidrar vi till ett bättre och ett mer inkluderande samhälle, med minskad arbetslöshet och utanförskap. Inom Irisgruppen finns bolagen Iris och Medlearn, som med sina olika affärsområden har ett brett utbud inom funktionsstödjande tjänster, matchning, vuxenutbildning på grund och gymnasienivå, yrkesutbildning på gymnasial nivå och yrkeshögskola.Irisgruppen samarbetar över bolagsgränserna för att utbyta erfarenheter och dela kunskap. Vi möter den ständigt föränderliga arbetsmarknaden genom att erbjuda kvalitativ utbildning och tjänster som ger långsiktigt hållbara lösningar. Irisgruppen har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Läs mer på iris.se, medlearn.se och irisgruppen.se.

Arbetsuppgifter

Vi söker nu en strukturerad kollega till våra två verksamheter i Göteborg. Du kommer arbeta i rollen som deltagaradministratör och ansvarar för elev- och deltagaradministration avseende vuxenutbildning inom Komvux, SFI och ett flertal olika arbetsmarknadsinsatser.

Det är stor variation i arbetet som administratör inom Irisgruppen men huvudsakliga arbetsuppgifter är elevadministration från det att eleven får kallelse till utbildning och skrivs in till dess hen avslutar sin insats. Vidare arbetar du med registrering av kursutbud i kundsystem, revidering av studieplaner, avbrott- och betygshantering, utskrifter av intyg och mycket mera. Rollen innefattar många interna och externa kontakter med såväl elever och lärare som rektorer och kunder. Kontakt kan ske via både telefon och mail.
Din placeringsort kommer att vara i Göteborg på Falkenbergsgatan och Ranängsgatan samt möjlighet till hemarbete en dag i veckan enligt överenskommelse och utifrån verksamhetens behov. Arbetstiden kan variera med arbetstoppar vid kursstarter.

Din profil 
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och är van datoranvändare med avancerade kunskaper i Excel och god vana av Outlook och Teams. Om du har erfarenhet av administration inom vuxenutbildning ser vi detta som meriterande.
 
Erfarenhet av systemen Alvis, KA Webbstöd och/eller Mina Sidor FA är mycket starkt meriterande. Du är van att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt, har god generell systemvana och lätt för att ta till dig nya system.

Som person sätter du hög prioritet på att uppnå mål och få arbetet slutfört i tid på ett strukturerat sätt. Du är ytterst noggrann, stresstålig, har sinne för detaljer och är en analytisk person som kommer med idéer och söker upp nya utmaningar inom arbetet. Ditt arbetssätt genomsyras av en ständig tanke på förbättring och effektivisering. Du förmedlar information tydligt och enkelt och lyssnar effektivt. Samtidigt är du ödmjuk och visar ett genuint intresse för elevers eller kunders frågeställningar.
Du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska och är bekväm med att möta elever med bristande språkkunskaper. Övriga språkkunskaper är meriterande.

Vi erbjuder 
Vi erbjuder en tjänst inom en ledande utbildningskoncern med starka värderingar som satsar på din kompetensutveckling. Vi värdesätter en hållbar arbetsplats där alla ska känna arbetsglädje. Du kommer arbeta i vårt mycket kompetenta nationella administrationsteam om ca 15 personer där vi värnar om en initiativrik och positiv kultur. Teamet sitter på flera platser i hela landet men två administratörer finns i skolorna i Göteborg medan merparten av kollegorna samt chef jobbar i Stockholm. Det finns stora möjligheter att påverka sina egna arbetssätt och utveckla det interna system vi arbetar i.

Irisgruppen eftersträvar de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten. Idag pratar vår personal inom organisationen tillsammans 50 olika språk och det finns stor variation vad gäller kultur, religion och funktionsvariation. 

Ytterligare information 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid omgående. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Vid frågor kring tjänsten vänligen kontakta: Administrationschef Linda Du Rietz, e-mail: linda.durietz@irisgruppen.se.

Intervjuerna sker i första hand digitalt via teams.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
 
Vi ser därför gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 10 aug. Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Utbildningsadministratör

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Utbildningsadministratör.

Vi söker skoladministratör till Drottning Blankas Gymnasieskola Göteborg Op

Läs mer Mar 12
Drottning Blankas Gymnasieskola startade sin verksamhet 1996 och har idag 27 skolor på 23 orter runt om i Sverige. Vi bedriver utbildning inom såväl praktiskt inriktade som teoretiska gymnasieprogram, alla med utrymme för högskolebehörighet. Inom Drottning Blanka värderar vi relationer och det mänskliga mötet högt. Konkret innebär det att alla skolor inom DBGY arbetar aktivt med engagemang på ett personligt, lokalt och globalt plan där såväl ledning som personal och elever involveras. Du kan läsa mer om oss på www.dbgy.se.

Drottning Blankas Gymnasieskola Göteborg Operan erbjuder yrkes- och högskoleförberedande utbildningar inom Samhällsvetenskapsprogrammet, Ekonomiprogrammet, och Hantverksprogrammet - frisör.

Skoladministratör till Drottning Blankas Gymnasieskola Göteborg Operan

Ditt uppdrag

Från hösten 2024 öppnar vi upp dörrarna till en helt ny skola, Drottning Blankas Gymnasieskola Göteborg Operan. Vi letar efter en skoladministratör på heltid som kan vara ansiktet utåt för skolan och som har en avgörande roll för att säkerställa att vår skola fungerar smidigt.

Som skoladministratör spelar du en central roll i kommunikationen med elever, deras vårdnadshavare och alla medarbetare på skolan. Ditt arbete kommer att vara varierande och omfatta både enklare rutinmässiga uppgifter samt mer kvalificerade ansvarsområden. Det innebär bland annat att hantera administration, ge allmänt chefsstöd, utföra ekonomiarbete, hantera elev- och personaladministration, hantera betygsrapportering, arbeta med IT-system, hantera CSN-registrering, schemaläggning och vikarieanskaffning.

I rollen kommer du att arbeta nära skolledningen, och en betydande del av ditt arbete kommer att innebära att underlätta skolans dagliga verksamhet. Detta kräver att du är flexibel, positiv och har en lösningsfokuserad inställning, samtidigt som du samarbetar nära med skolledningen.

Din profil

Vi letar efter dig som har kompetens inom området genom dokumenterad erfarenhet från liknande uppdrag. Förutom en gedigen erfarenhet och goda referenser är det meriterande med relevant eftergymnasial utbildning.

Personlighetsmässigt är du någon som värdesätter ordning och reda, är proaktiv i de processer du ansvarar för och ser till att färdigställa de uppgifter du tar dig an. Du är självgående och har en förmåga att aktivt söka efter den bästa lösningen på eventuella problem som uppstår. Att organisera och samordna saker så att verksamheten flyter smidigt är något du trivs med. När oväntade händelser uppstår är du snabb på att prioritera om arbetet och temporärt lägga åt sidan mindre viktiga uppgifter. Du är också skicklig på att kommunicera och har en naturlig fallenhet för god kommunikation.

Eftersom du är den enda administratören på enheten är det viktigt att du har förmågan att självständigt inhämta kunskap om hur system fungerar, söka information från våra olika stödfunktioner (t.ex. ekonomi, HR), hitta information på medarbetarwebben och andra informationskällor, samt kommunicera direkt med myndigheter och andra intressenter. Du kommer också att ha kontakt med administratörskollegor på andra enheter.

Vi erbjuder

Drottning Blankas Gymnasieskolor lägger stor vikt vid personligt, lokalt och globalt engagemang. Vi arbetar aktivt tillsammans för att alla elever ska lyckas. Vi skapar meningsfullhet genom externa samarbeten och vårt globala perspektiv genomsyrar våra skolor. På Drottning Blankas Gymnasieskola Göteborg Operan erbjuder vi en arbetsplats med stor trivsel och gemenskap där vi alla hjälps åt och där alla har en viktig roll för skolans utveckling.

Som en skola inom AcadeMedia erbjuder vi våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. För oss är det viktigt att det går bra för dig och därför får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning och möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling.

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader. Tillträde sker i augusti 2024.

Du är varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna rektor Mona Fallenhag på 076-148 72 74 eller mailadress mona.fallenhag@dbgy.se

Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Utbildningsadministratör

Läs mer Apr 18
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Institutionen för ekonomi och samhälle, Handelshögskolan vid Göteborgs universitet utlyser en tjänst som utbildningsadministratör. Institutionen bedriver utbildning och forskning inom tre olika ämnesområden; ekonomisk historia, kulturgeografi samt innovation, entreprenörskap och management av intellektuella tillgångar. De olika ämnesområdena inom institutionen skapar möjligheter till tvärvetenskaplig utbildning och forskning.

Institutionen är uppdelad i tre avdelningar och har en gemensam administration, som ansvarar för studie-, forsknings-, ekonomi – och personaladministration och kommunikation samt ledningsstöd. Institutionen har totalt ca 70 medarbetare varav åtta arbetar med den gemensamma administrationen vid institutionen. Inom utbildningsadministrationen finns idag tre administratörer som arbetar i team tillsammans.

Arbetsuppgifter

Arbetet som utbildningsadministratör innebär att du administrerar grundutbildningens kurser vid institutionen för ekonomi och samhälle tillsammans med ytterligare utbildningsadministratör. Utbildningsadministrationen arbetar i team och arbetet planeras löpande. Du är ett administrativt stöd till utbildningshandläggare, ämneskoordinatorer och lärare, samt arbetar direkt mot studenterna.

Som utbildningsadministratör tar du ansvar för olika uppgifter inom utbildningsadministration såsom ansvara för planering av scheman och bokning av lokaler. Du ansvarar för förberedelserna av digitala tentor: bokning av tentamenslokaler, skapa aktivitetstillfällen i Ladok, aktivera tentamen i Disa, sätta deadlines för lärare (frågor, rättning) aktivera och avboka tentaplatser.

Du arbetar med löpande kursadministration och har mycket kontakt med presumtiva och registrerade studenter, till exempel att svara på frågor, omregistreringar, avbrott på kurs, studieuppehåll och pedagogiskt stöd samt delta på introduktion vid kursstart. Du ansvarar för att organisera studentevent såsom inspirationskvällar, arbetsmarknadsdag och andra aktiviteter för registrerade studenter.

I tjänsten ingår även andra administrativa arbetsuppgifter:


• Ansvara för gästforskarservicen vid institutionen. Du skriver avtal med gäster som ska kopplas till institutionen, samt beställa resor för dessa samt hjälpa till med behörigheter såsom x-konto, passerkort och e-post. Backup reseräkningshantering.
• Inneha rollen som institutionens IT-samordnare, vilket innebär att ha överblick över institutionens verksamhetsområden och deras behov av IT-tjänster och du har kontroll över institutionens IT-utrustning samt inköp av dessa.
• Vara institutionens inköpskoordinator, vilket innebär att köpa in varor samt vara uppdaterad om Göteborgs universitets avtal och upphandlingsregler.

Annan administration kan komma att ingå i rollen och variera över tid beroende på institutionens behov och bemanning.

Arbetet som utbildningsadministratör innebär många kontakter både inom och utanför institutionen, vilket ställer höga krav på kommunikations- och samarbetsförmåga. Du förväntas hålla dig informerad om styrdokument och regelverk för studier och utbildning samt delta i nätverk, möten och arbetsgrupper.

Kvalifikationer

Du har en utvecklad känsla för service och tycker om att tidvis arbeta i högt tempo. Du har ett proaktivt synsätt och har lätt för att identifiera och lösa de uppgifter som uppkommer. Arbetet kräver god samarbetsförmåga, samtidigt som du klarar av att självständigt fullfölja arbetsuppgifterna. Som person är du noggrann och strukturerad, är ansvarsfull och du trivs med att arbeta administrativt. Du är nyfiken på att lära och har en vilja att sätta dig in i nya arbetsuppgifter.

Krav

- Universitets- eller högskoleexamen inom administration, offentlig förvaltning eller liknande ämne som arbetsgivaren bedömer motsvarande samt god administrativ kunskap och erfarenhet.

- Goda språkkunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.

Meriterande

- Tidigare erfarenheter inom utbildningsadministration och de regelverk som där gäller

- Erfarenhet av universitetets studieadministrativa system såsom Ladok, TimeEdit, Canvas, NYA, Akeneo och GUDOK

- Erfarenhet av administrativa systemen Primula och POP.

- Intresse för IT-frågor

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Anställning

Anställningen är ett vikariat t o m 2025-07-31 med en omfattning på 100% med placering vid institutionen för ekonomi och samhälle. Tillträde för anställningen är 2024-08-01 eller enligt överenskommelse. Institutionen kan komma att tillämpa provanställning.

Tillsättningsförfarande

I urvalsprocessen är det aktuellt med bland annat intervjuer och granskning av sökandes referenser.

Kontaktuppgifter för anställningen

Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta:

Liselotte Falk Johansson, administrativ chef

031-786 4750 Liselotte.Falk@gu.se

Sofia Wikner, personalhandläggare

031-786 5794 Sofia.Wikner@gu.se

Fackliga organisationer

Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/lediga-jobb/fackliga-kontaktpersoner

Ansökan

Bifoga i ansökan: Personligt brev, CV, Examensbevis, Intyg, Referenser, Övriga dokument, relevanta för ansökan (Ange tydligt ditt personnummer i ansökan) 

Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-05-09

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Utbildningsadministratör

Läs mer Mar 19
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Institutionen för kliniska vetenskaper är jämte fem andra institutioner en del av Sahlgrenska akademin. Här bedrivs forskning och utbildning som sätter människans hälsa och livskvalitet i fokus. Institutionen för kliniska vetenskaper utgörs av fyra sektioner och 16 olika ämnesområden (avdelningar).

Den administrativa stödverksamheten vid institutionen för kliniska vetenskaper består av 24 personer som arbetar inom HR, ekonomi, utbildningsadministration, kommunikation och IT. Verksamhetsstödet leds av en administrativ chef. Huvuddelen av institutionens administration har sin placering inom Sahlgrenska universitetssjukhusets miljöer där forskare och lärare är aktiva.

Inom institutionen ansvarar vi för ett antal kurser på grund- och avancerad nivå, bland annat på läkarprogrammet, sjukhusfysikerprogrammet och röntgensjuksköterskeprogrammet, men har även forskarkurser och andra utbildningsuppdrag. Vi söker nu en utbildningsadministratör för att förstärka vår utbildningsfunktion och som vill vara med och lyfta arbetet till nästa nivå.  Placeringen för anställningen är i universitetets administrativa lokaler på Sahlgrenska sjukhuset.

Arbetsuppgifter 
Att arbeta som utbildningsadministratör är ansvarsfullt och varierande. Du kommer främst arbeta med utbildningsadministration på termin 7 på Läkarprogrammet vid Sahlgrenska akademin, men även andra kurser kan komma att ingå. Arbetet är självständigt och du har en central roll som administrativt ansvarig för din kurs, vilket innebär ett nära samarbete med kursledare, amanuenser, lärare samt med övriga kollegor inom institutionens utbildningsadministration. Du är även ett stöd till studenterna i administrativa frågor som rör utbildningen. 

I arbetsuppgifterna som utbildningsadministratör ingår publicering av kursinformation i universitetets lärplattform, schemaläggning, lokalbokningar, hantering av examinationer och resultatrapportering. En viktig del är arbetet med olika administrativa stödsystem som Ladok, Canvas och DISA. Även andra arbetsuppgifter inom administration kan komma att ingå och arbetsuppgifterna anpassas efter verksamhetens behov.

Kvalifikationer 
Du har en för tjänsten relevant högskoleutbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet från att ha arbetat med utbildningsadministration inom högskola/universitet värderas högt liksom erfarenhet av studieadministrativa system.

Som person är du strukturerad, månar om hög kvalitet och har förmåga att driva ditt arbete framåt. Du har utvecklad känsla för service och är pragmatisk och kommunikativ. Arbetet innebär mycket kontakter både internt och externt, något som ställer höga krav på god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska. Du värnar om goda relationer och bidrar med lösningsfokus och konstruktivt förhållningssätt i dina samarbeten. Du är van att arbeta i olika IT-system och gillar digital utveckling. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställning 
Anställningen är tillsvidare på heltid med placering tills vidare vid Institutionen för kliniska vetenskaper. Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.  

Kontaktuppgifter för anställningen 
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta biträdande administrativ chef, Anna Carlsson på tfn: 031-786 57 17, mail: anna.carlsson.2@gu.se

Fackliga?organisationer 
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här:?https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande  

Ansökan 
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. 

Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-04-09

 

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Utbildningsadministratör

Läs mer Mar 15
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Institutionen för kliniska vetenskaper är jämte fem andra institutioner en del av Sahlgrenska akademin med drygt 260 anställda och cirka 400 doktorander. Här bedrivs forskning och utbildning som sätter människans hälsa och livskvalitet i fokus. Institutionen för kliniska vetenskaper utgörs av fyra sektioner och 16 olika ämnesområden (avdelningar).

Den administrativa stödverksamheten vid Institutionen för kliniska vetenskaper består av 24 personer som arbetar inom HR, ekonomi, utbildningsadministration, kommunikation och IT. Verksamhetsstödet leds av en administrativ chef. Huvuddelen av institutionens administration har sin placering inom Sahlgrenska universitetssjukhusets miljöer där forskare och lärare är aktiva.

Institutionens utbildningsvolym har succesivt ökat och vi söker nya kollegor som vill vara framtida nyckelspelare i vår grupp av utbildningsadministratörer. Inom Institutionen för kliniska vetenskaper ansvarar vi för ett antal kurser på grund- och avancerad nivå, bland annat på läkarprogrammet, sjukhusfysikerprogrammet och röntgensjuksköterskeprogrammet, men har även forskarkurser och andra utbildningsuppdrag. Institutionen bedriver även, i samarbete med Regionalt cancercentrum i väst, Kliniska forskarskolan för doktorander. 

Arbetsuppgifter 
Att arbeta som utbildningsadministratör är ansvarsfullt och varierande. Arbetet är självständigt och du har en central roll som administrativt ansvarig för din kurs, termin eller program, vilket innebär ett nära samarbete med program- och kursledare, amanuenser, lärare samt med övriga kollegor inom institutionens utbildningsadministration. Du är även ett stöd till studenterna i administrativa frågor som rör utbildningen. 

I anställningen ingår i huvudsak hantering av administrativa utbildningsärenden inom den Kliniska forskarskolan. Förrutom arbetsuppgifter inom den Kliniska forskarskolan är du involverad i annan kursverksamhet inom institutionen. I arbetsuppgifterna ingår bland annat antagningsärenden, schemaläggning och lokalbokning, administration av kurssidor på lärplattform, resultatrapportering, hantering av examinationer, forskarutbildningsadministration och arkivering. En viktig del är arbetet med olika administrativa stödsystem som Ladok, Canvas, FUBAS och DISA. Även andra arbetsuppgifter inom administration kan komma att ingå och arbetsuppgifterna anpassas efter verksamhetens behov. 

Kvalifikationer 
Du har en för tjänsten relevant högskoleutbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet från att ha arbetat med utbildningsadministration inom högskola/universitet värderas högt liksom erfarenhet av studieadministrativa system. Du är van att arbeta i olika IT-system och gillar digital utveckling. 

Som person är du strukturerad, månar om hög kvalitet och har förmåga att driva ditt arbete framåt. Du har utvecklad känsla för service och är pragmatisk och kommunikativ. Arbetet innebär mycket kontakter både internt och externt, något som ställer höga krav på god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska. Du värnar om goda relationer och bidrar med lösningsfokus och ett konstruktivt förhållningssätt i dina samarbeten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 

Anställning 
Anställningen är tillsvidare på heltid med placering tills vidare vid Institutionen för kliniska vetenskaper. Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. 

Kontaktuppgifter för anställningen 
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta biträdande administrativ chef, Anna Carlsson på tfn: 031-786 57 17, mail: anna.carlsson.2@gu.se
 

Fackliga?organisationer 
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här:?https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande 

 

Ansökan 
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. 

Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-04-08

 

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Utbildningsadministratör - vikariat

Läs mer Mar 11
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, IPS, bedriver forskning, forskarutbildning, grundutbildning och samverkansuppdrag inom pedagogik och specialpedagogik. Centrala intresseområden vid institutionen är frågor som rör relationen utbildning och samhälle, inkluderande utbildningssystem, skolutveckling och skolledarskap, vuxenutbildning, språk och bedömning samt betygsfrågor. Institutionen har ca 270 medarbetare varav ca 40 tillhör verksamhetsstödet.

Institutionen är beläget i Pedagogen på Grönsakstorget i centrala Göteborg.

Du kan läsa mer om Institutionen för pedagogik och specialpedagogik här: https://www.gu.se/pedagogik-specialpedagogik. 

 

Om utbildningsadministratörsrollen och arbetsuppgifter 
Utbildningsadministrationen som är den största gruppen inom verksamhetsstödet består idag av 10 personer bestående av studieadministratörer, utbildningsadministratörer, studievägledare och utbildningssamordnare. Arbetet som utbildningsadministratör innebär varierande arbetsuppgifter där utbildningsadministratören ger administrativ service till studenter såväl som till undervisande personal. Du kommer att ha ett nära samarbete med andra funktioner på institutionen så som studierektorer, programledare, kursledare, studievägledare, utbildningshandläggare, utbildningssamordnare och även studieadministratörerna på institutionen. I rollen kommer du att arbeta med utbildningsadministrationens alla delar i de många olika studieadministrativa system som Göteborgs universitet använder så som Ladok, Canvas, Gubas, Fubas, NyA, SoV-webben, Sunet Survey, Disa, Gupea, TimeEdit och även andra system så som Microsoft SharePoint, Teams och Office. Arbetet sker i enlighet med institutionens rutiner och gällande regelverk och över tid kan arbetsuppgifterna komma att ändras.

Kopplat till utbildningsverksamhetens art har vi arbetstoppar vid till exempel terminsstart och terminsslut. Under lugnare perioder ska studieadministratören arbeta proaktivt inför kommande deadlines samt även arbeta med utveckling av arbetsuppgifterna.

 

Kvalifikationer 
Krav: 


• Akademisk utbildning som arbetsgivaren finner relevant för rollen med inriktning pedagogik
• Erfarenhet av proaktivt arbete där du självständigt planerar ditt egna arbete för att hålla deadlines
• Erfarenhet av att hantera många olika uppgifter parallellt
• Erfarenhet av att ha vidareutvecklat arbetsuppgifter där du visat en god problemlösningsförmåga
• Erfarenhet av att ha arbetat resultatinriktat och analytiskt i ditt arbete samt uppvisat förmåga att se helheten
• Kommunikativ förmåga och förmåga att skapa förtroendefulla relationer
• Mycket hög administrativ förmåga
• Mycket god IT och systemvana
• Mycket goda kunskaper i tal och skrift i svenska och engelska

 

Meriterande: 


• Erfarenhet av liknande arbete
• Erfarenhet av studieadministrativa system

Rollen ställer höga krav på förmågan att själständigt planera och driva sitt arbete utifrån rutiner, gällande regelverk och handlingsordningar samt prioritering i enlighet med verksamhetens behov. Arbetet kräver god samarbetsförmåga, flexibilitet och förmåga att självständigt lösa arbetsuppgifter på ett strukturerat och serviceinriktat sätt. Arbetet kräver även att du är strukturerad och noggrann. Du behöver också vara stresstålig då rollen innefattar arbetstoppar och skarpa deadlines. 

 

Det är viktigt att du är flexibel och lösningsorienterad och har hög servicekänsla. Arbetet ställer stora krav på kommunikation inom och utanför verksamheten, därför behöver du ha pedagogisk förmåga och kan både muntligen och skriftligen kommunicera kring processer och regelverk. I din roll behöver du ha ett genuint intresse för människor och förstår behoven i den verksamhet du skall stötta.

 

I urvalsförfarandet kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga. 

 

Anställning 
Anställningsform: Vikariat från 2024-08 till 2025-01-31 med eventuell möjlighet till förlängning beroende på när tjänstens ordinarie återgår helt till arbete

Omfattning: 100%

Placering: Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, Göteborgs universitet

Tillträde: I augusti 2024 enligt överenskommelse

Diarienummer: PAR 2024/286

 

 

Kontaktuppgifter för anställningen 
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta biträdande administrativ chef, Ingrid Ploghed, ingrid.ploghed@gu.se

 

Fackliga?organisationer 
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här:?https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande 

 

Ansökan 
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. 

Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-04-02

 

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Iris Hadar AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Iris Hadar AB .

Iris söker teckenspråkiga utbildare i Göteborg!

Teckenspråkslärare
Läs mer Feb 15
I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom utbildning som SFI, kommunal vuxenutbildning och företagsutbildningar. Genom arbetsmarknadsinsatser och jobbmatchning samt genom utredningar och anpassningar. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se.

Vill du realisera drömmar? Vill du skapa möjligheter för våra deltagare att komma vidare i sina liv? Våra deltagare har alla tagit ett stort steg för att komma närmare ett framtida arbete eller utbildning i och med att de vänt sig till oss. Du kommer vara en person som gör skillnad på riktigt, som kan bidra till att fler personer kommer ut i arbete eller i studier.   


Om tjänsten
Vi söker utbildare till Iris uppdrag Yrkesintroduktion för teckenspråkiga till vår verksamhet i Göteborg. Målgruppen i detta är döva och gravt hörselskadade personer som är arbetssökande, funderar på att utbilda sig eller starta eget.
 
Dina arbetsuppgifter
Målgruppen i detta uppdrag är döva och gravt hörselskadade personer som är beroende av teckenspråk för sin kommunikation och har behov av anpassade insatser för att erhålla arbete. Som utbildare kommer du arbeta med planering, dokumentation och genomförande av stödjande insatser för att deltagarna ska nå sina mål. Detta innefattar bland annat studie- och yrkesvägledning, motiverande insatser såsom individuell handledning, undervisning och workshops. Som utbildare kommer du arbeta med planering, anskaffning och uppföljning av arbetsprövnings- och praktikplatser. Till din hjälp har du ett arbetslag med kollegor som har bred erfarenhet och stor kompetens av anpassade utbildningsinsatser.
 
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med målgruppen döva och gravt hörselskadade. Då tjänsten genomförs på svenskt teckenspråk söker vi dig som behärskar det svenska teckenspråket fullt ut. Du bör ha erfarenhet av att planera och samordna aktiverande och motiverande insatser, ha dokumenterad erfarenhet av att vägleda personer mot studier och arbete, erfarenhet av anskaffning av arbetsprövnings- och praktikplatser samt besitta hör digital kompetens. Kunskap om personer inom målgruppen är en förutsättning för att du ska kunna arbeta hos oss.
 
Du har lätt för att skapa kontakt och underhålla relationer då du är lyhörd och smidig i kommunikation. Samtidigt som du har lätt för att påverka genom att skapa engagemang och motivera andra människor. Du är flexibel och kan anpassa dig när förutsättningar i arbetsuppgifter förändras, samtidigt du tar ansvar för din uppgift och för att nå deltagarens mål och Iris mål. Vi lägger vikt på personlig lämplighet för tjänsten. Meriterande om du är flerspråkig.
 
Vidare söker vi dig som uppfyller något av följande kravprofiler:
 
Utbildningspersonal
Minst (ett) 1 års erfarenhet av att, under de senaste fem åren, arbeta på heltid eller deltid (minst 50 % av heltid) med att vägleda vuxna, alternativt unga vuxna 16-25 år, mot arbete och studier samt. Minst (ett) 1 års erfarenhet av att, under de senaste fem åren, arbeta på heltid eller deltid (minst 50 % av heltid) med aktiverande och motiverande insatser för målgruppen döva och gravt hörselskadade personer som är beroende av teckenspråk för sin kommunikation.
 
Personal med övrig kompetens
Kunna kommunicera obehindrat på teckenspråk samt ha minst (ett) 1 års erfarenhet av att, under de senaste fem åren, arbeta på heltid eller deltid (minst 50 % av heltid) med målgruppen döva och gravt hörselskadade personer som är beroende av teckenspråk för sin kommunikation samt. Ha minst (ett) 1 års erfarenhet av att, under de senaste fem åren, arbeta på heltid eller deltid (minst 50 % av heltid) med att integrera personer med funktionsnedsättning i arbetslivet och ge förutsättningar för den arbetssökande att finna, få och behålla ett arbete.

Ytterligare information 
Tjänsten är en timanställning alt en tidsbegränsad anställning. Urval sker löpande och tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag så därför ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 2024-03-31.
 
För frågor kring tjänsten, kontakta samordnare/tjänstansvarig Anna huyhn anna.huyhn@iris.se och distriktschef Isabella Helldin isabella.helldin@iris.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Iris söker teckenspråkiga utbildare i Göteborg!

Teckenspråkslärare
Läs mer Feb 16
I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom utbildning som SFI, kommunal vuxenutbildning och företagsutbildningar. Genom arbetsmarknadsinsatser och jobbmatchning samt genom utredningar och anpassningar. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se.

Vill du realisera drömmar? Vill du skapa möjligheter för våra deltagare att komma vidare i sina liv? Våra deltagare har alla tagit ett stort steg för att komma närmare ett framtida arbete eller utbildning i och med att de vänt sig till oss. Du kommer vara en person som gör skillnad på riktigt, som kan bidra till att fler personer kommer ut i arbete eller i studier.   


Om tjänsten
Vi söker utbildare till Iris uppdrag Yrkesintroduktion för teckenspråkiga till vår verksamhet i Göteborg. Målgruppen i detta är döva och gravt hörselskadade personer som är arbetssökande, funderar på att utbilda sig eller starta eget.
 
Dina arbetsuppgifter
Målgruppen i detta uppdrag är döva och gravt hörselskadade personer som är beroende av teckenspråk för sin kommunikation och har behov av anpassade insatser för att erhålla arbete. Som utbildare kommer du arbeta med planering, dokumentation och genomförande av stödjande insatser för att deltagarna ska nå sina mål. Detta innefattar bland annat studie- och yrkesvägledning, motiverande insatser såsom individuell handledning, undervisning och workshops. Som utbildare kommer du arbeta med planering, anskaffning och uppföljning av arbetsprövnings- och praktikplatser. Till din hjälp har du ett arbetslag med kollegor som har bred erfarenhet och stor kompetens av anpassade utbildningsinsatser.
 
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med målgruppen döva och gravt hörselskadade. Då tjänsten genomförs på svenskt teckenspråk söker vi dig som behärskar det svenska teckenspråket fullt ut. Du bör ha erfarenhet av att planera och samordna aktiverande och motiverande insatser, ha dokumenterad erfarenhet av att vägleda personer mot studier och arbete, erfarenhet av anskaffning av arbetsprövnings- och praktikplatser samt besitta hör digital kompetens. Kunskap om personer inom målgruppen är en förutsättning för att du ska kunna arbeta hos oss.
 
Du har lätt för att skapa kontakt och underhålla relationer då du är lyhörd och smidig i kommunikation. Samtidigt som du har lätt för att påverka genom att skapa engagemang och motivera andra människor. Du är flexibel och kan anpassa dig när förutsättningar i arbetsuppgifter förändras, samtidigt du tar ansvar för din uppgift och för att nå deltagarens mål och Iris mål. Vi lägger vikt på personlig lämplighet för tjänsten. Meriterande om du är flerspråkig.
 
Vidare söker vi dig som uppfyller något av följande kravprofiler:
 
Utbildningspersonal
Minst (ett) 1 års erfarenhet av att, under de senaste fem åren, arbeta på heltid eller deltid (minst 50 % av heltid) med att vägleda vuxna, alternativt unga vuxna 16-25 år, mot arbete och studier samt. Minst (ett) 1 års erfarenhet av att, under de senaste fem åren, arbeta på heltid eller deltid (minst 50 % av heltid) med aktiverande och motiverande insatser för målgruppen döva och gravt hörselskadade personer som är beroende av teckenspråk för sin kommunikation.
 
Personal med övrig kompetens
Kunna kommunicera obehindrat på teckenspråk samt ha minst (ett) 1 års erfarenhet av att, under de senaste fem åren, arbeta på heltid eller deltid (minst 50 % av heltid) med målgruppen döva och gravt hörselskadade personer som är beroende av teckenspråk för sin kommunikation samt. Ha minst (ett) 1 års erfarenhet av att, under de senaste fem åren, arbeta på heltid eller deltid (minst 50 % av heltid) med att integrera personer med funktionsnedsättning i arbetslivet och ge förutsättningar för den arbetssökande att finna, få och behålla ett arbete.

Ytterligare information 
Tjänsten är en timanställning alt en tidsbegränsad anställning. Urval sker löpande och tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag så därför ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 2024-03-31.
 
För frågor kring tjänsten, kontakta samordnare/tjänstansvarig Anna huynh  anna.huynh@iris.se. och distriktschef Isabella Helldin isabella.helldin@iris.se

Obs, vi tar bara emot ansökningar genom vår länk på hemsidan!

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Iris söker teckenspråkiga utbildare i Göteborg!

Teckenspråkslärare
Läs mer Feb 15
I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom utbildning som SFI, kommunal vuxenutbildning och företagsutbildningar. Genom arbetsmarknadsinsatser och jobbmatchning samt genom utredningar och anpassningar. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se.

Vill du realisera drömmar? Vill du skapa möjligheter för våra deltagare att komma vidare i sina liv? Våra deltagare har alla tagit ett stort steg för att komma närmare ett framtida arbete eller utbildning i och med att de vänt sig till oss. Du kommer vara en person som gör skillnad på riktigt, som kan bidra till att fler personer kommer ut i arbete eller i studier.   


Om tjänsten
Vi söker utbildare till Iris uppdrag Yrkesintroduktion för teckenspråkiga till vår verksamhet i Göteborg. Målgruppen i detta är döva och gravt hörselskadade personer som är arbetssökande, funderar på att utbilda sig eller starta eget.
 
Dina arbetsuppgifter
Målgruppen i detta uppdrag är döva och gravt hörselskadade personer som är beroende av teckenspråk för sin kommunikation och har behov av anpassade insatser för att erhålla arbete. Som utbildare kommer du arbeta med planering, dokumentation och genomförande av stödjande insatser för att deltagarna ska nå sina mål. Detta innefattar bland annat studie- och yrkesvägledning, motiverande insatser såsom individuell handledning, undervisning och workshops. Som utbildare kommer du arbeta med planering, anskaffning och uppföljning av arbetsprövnings- och praktikplatser. Till din hjälp har du ett arbetslag med kollegor som har bred erfarenhet och stor kompetens av anpassade utbildningsinsatser.
 
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med målgruppen döva och gravt hörselskadade. Då tjänsten genomförs på svenskt teckenspråk söker vi dig som behärskar det svenska teckenspråket fullt ut. Du bör ha erfarenhet av att planera och samordna aktiverande och motiverande insatser, ha dokumenterad erfarenhet av att vägleda personer mot studier och arbete, erfarenhet av anskaffning av arbetsprövnings- och praktikplatser samt besitta hör digital kompetens. Kunskap om personer inom målgruppen är en förutsättning för att du ska kunna arbeta hos oss.
 
Du har lätt för att skapa kontakt och underhålla relationer då du är lyhörd och smidig i kommunikation. Samtidigt som du har lätt för att påverka genom att skapa engagemang och motivera andra människor. Du är flexibel och kan anpassa dig när förutsättningar i arbetsuppgifter förändras, samtidigt du tar ansvar för din uppgift och för att nå deltagarens mål och Iris mål. Vi lägger vikt på personlig lämplighet för tjänsten. Meriterande om du är flerspråkig.
 
Vidare söker vi dig som uppfyller något av följande kravprofiler:
 
Utbildningspersonal
Minst (ett) 1 års erfarenhet av att, under de senaste fem åren, arbeta på heltid eller deltid (minst 50 % av heltid) med att vägleda vuxna, alternativt unga vuxna 16-25 år, mot arbete och studier samt. Minst (ett) 1 års erfarenhet av att, under de senaste fem åren, arbeta på heltid eller deltid (minst 50 % av heltid) med aktiverande och motiverande insatser för målgruppen döva och gravt hörselskadade personer som är beroende av teckenspråk för sin kommunikation.
 
Personal med övrig kompetens
Kunna kommunicera obehindrat på teckenspråk samt ha minst (ett) 1 års erfarenhet av att, under de senaste fem åren, arbeta på heltid eller deltid (minst 50 % av heltid) med målgruppen döva och gravt hörselskadade personer som är beroende av teckenspråk för sin kommunikation samt. Ha minst (ett) 1 års erfarenhet av att, under de senaste fem åren, arbeta på heltid eller deltid (minst 50 % av heltid) med att integrera personer med funktionsnedsättning i arbetslivet och ge förutsättningar för den arbetssökande att finna, få och behålla ett arbete.

Ytterligare information 
Tjänsten är en timanställning alt en tidsbegränsad anställning. Urval sker löpande och tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag så därför ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 2024-03-31.
 
För frågor kring tjänsten, kontakta samordnare/tjänstansvarig Anna huynh  anna.huynh@iris.se. och distriktschef Isabella Helldin isabella.helldin@iris.se

Obs, vi tar bara emot ansökningar genom vår länk på hemsidan!

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Iris söker teckenspråkiga utbildare i Göteborg!

Teckenspråkslärare
Läs mer Feb 19
I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom utbildning som SFI, kommunal vuxenutbildning och företagsutbildningar. Genom arbetsmarknadsinsatser och jobbmatchning samt genom utredningar och anpassningar. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se.

Vill du realisera drömmar? Vill du skapa möjligheter för våra deltagare att komma vidare i sina liv? Våra deltagare har alla tagit ett stort steg för att komma närmare ett framtida arbete eller utbildning i och med att de vänt sig till oss. Du kommer vara en person som gör skillnad på riktigt, som kan bidra till att fler personer kommer ut i arbete eller i studier.   


Om tjänsten
Vi söker utbildare till Iris uppdrag Yrkesintroduktion för teckenspråkiga till vår verksamhet i Göteborg. Målgruppen i detta är döva och gravt hörselskadade personer som är arbetssökande, funderar på att utbilda sig eller starta eget.
 
Dina arbetsuppgifter
Målgruppen i detta uppdrag är döva och gravt hörselskadade personer som är beroende av teckenspråk för sin kommunikation och har behov av anpassade insatser för att erhålla arbete. Som utbildare kommer du arbeta med planering, dokumentation och genomförande av stödjande insatser för att deltagarna ska nå sina mål. Detta innefattar bland annat studie- och yrkesvägledning, motiverande insatser såsom individuell handledning, undervisning och workshops. Som utbildare kommer du arbeta med planering, anskaffning och uppföljning av arbetsprövnings- och praktikplatser. Till din hjälp har du ett arbetslag med kollegor som har bred erfarenhet och stor kompetens av anpassade utbildningsinsatser.
 
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med målgruppen döva och gravt hörselskadade. Då tjänsten genomförs på svenskt teckenspråk söker vi dig som behärskar det svenska teckenspråket fullt ut. Du bör ha erfarenhet av att planera och samordna aktiverande och motiverande insatser, ha dokumenterad erfarenhet av att vägleda personer mot studier och arbete, erfarenhet av anskaffning av arbetsprövnings- och praktikplatser samt besitta hör digital kompetens. Kunskap om personer inom målgruppen är en förutsättning för att du ska kunna arbeta hos oss.
 
Du har lätt för att skapa kontakt och underhålla relationer då du är lyhörd och smidig i kommunikation. Samtidigt som du har lätt för att påverka genom att skapa engagemang och motivera andra människor. Du är flexibel och kan anpassa dig när förutsättningar i arbetsuppgifter förändras, samtidigt du tar ansvar för din uppgift och för att nå deltagarens mål och Iris mål. Vi lägger vikt på personlig lämplighet för tjänsten. Meriterande om du är flerspråkig.
 
Vidare söker vi dig som uppfyller något av följande kravprofiler:
 
Utbildningspersonal
Minst (ett) 1 års erfarenhet av att, under de senaste fem åren, arbeta på heltid eller deltid (minst 50 % av heltid) med att vägleda vuxna, alternativt unga vuxna 16-25 år, mot arbete och studier samt. Minst (ett) 1 års erfarenhet av att, under de senaste fem åren, arbeta på heltid eller deltid (minst 50 % av heltid) med aktiverande och motiverande insatser för målgruppen döva och gravt hörselskadade personer som är beroende av teckenspråk för sin kommunikation.
 
Personal med övrig kompetens
Kunna kommunicera obehindrat på teckenspråk samt ha minst (ett) 1 års erfarenhet av att, under de senaste fem åren, arbeta på heltid eller deltid (minst 50 % av heltid) med målgruppen döva och gravt hörselskadade personer som är beroende av teckenspråk för sin kommunikation samt. Ha minst (ett) 1 års erfarenhet av att, under de senaste fem åren, arbeta på heltid eller deltid (minst 50 % av heltid) med att integrera personer med funktionsnedsättning i arbetslivet och ge förutsättningar för den arbetssökande att finna, få och behålla ett arbete.

Ytterligare information 
Tjänsten är en timanställning alt en tidsbegränsad anställning. Urval sker löpande och tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag så därför ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 2024-03-31.
 
För frågor kring tjänsten, kontakta samordnare/tjänstansvarig Anna huynh  anna.huynh@iris.se. och distriktschef Isabella Helldin isabella.helldin@iris.se

Obs, vi tar bara emot ansökningar genom vår länk på hemsidan!

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Iris söker en resultatinriktad arbetskonsulent i Göteborg/Mölndal!

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Jan 30
I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom utbildning som SFI, kommunal vuxenutbildning och företagsutbildningar. Genom arbetsmarknadsinsatser och jobbmatchning samt genom utredningar och anpassningar. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se.

- Drivs du av resultatinriktade arbetsuppgifter och är en fena på att dokumentera?


- Gillar du att nätverka och jobba uppsökande för att hitta arbetsprövningsplatser som matchar deltagaren?
- Drivs du av att stötta arbetssökande till att nå sin fulla potential?

Om du svarat ja på dessa frågor så är du kanske vår nya stjärna i vårt fantastiska team på Iris Arbetsmarknad!

Varför ska jag välja Iris som arbetsgivare?
Vi erbjuder en spännande och utvecklande tjänst inom affärsområdet Arbetsmarknad. Du kommer få arbeta självständigt men samtidigt erbjudas kollegialt stöd och kompetensutveckling. Vi på Iris Arbetsmarknad arbetar tillsammans mot ett gemensamt mål - att stötta personer till att ta ett nästa steg på arbetsmarknaden.

Varmt välkommen till Irisgänget som erbjuder dig inkludering, mångfald, utvecklingsmöjligheter och arbetsglädje!

Vad är mina arbetsuppgifter?
Tjänsten Steg Till Arbete (STA2) upphandlas av Arbetsförmedlingen och riktar sig till arbetssökande som på grund av funktionsnedsättning och/eller en historik av ohälsa har behov av arbetslivsinriktad rehabilitering för att komma i arbete eller utbildning. Tjänsten syftar till att, i en sammanhållen process, identifiera deltagarens resurser och stödbehov samt stärka och utveckla deltagaren med målet arbete eller utbildning. Vi utgår från deltagarnas individuella behov. Deltagarna har varierande tid i arbetslöshet, skiftande utbildningsbakgrund och erfarenhet av arbetslivet.

STA2 består av 4 delar. Alla deltagare startar tjänsten i del 1 med en kartläggning av behov och planering för insatsens kommande delar. Därefter anvisas de till antingen del 2 eller del 3 och slutligen del 4. Del 2 är en utredande del för att finna deltagarens resurser, samlade förutsättningar och stödbehov kopplade till olika arbetssituationer. Del 3 innehåller motiverande insatser, vägledning och arbetsprövning i reell miljö, dvs på en reell arbetsplats, för att utöka sin aktivitetsomfattning. Om deltagaren inte har möjlighet till anställning på sin arbetsprövningsplats i del 3, går deltagaren över till del 4, som är arbetsprövning med introducerande och uppföljande inriktning, med mål att bli självständig inför en anställning.

I teamet kring deltagaren finns arbetsterapeut, arbetskonsulent, samordnare och SYV. Som arbetskonsulent är du delaktig i tjänstens alla 4 delar. Du genomför kompetenskartläggningar, har individuella samtal liksom gruppaktiviteter, följer upp deltagarens progression och arbetsprövning. Du arbetar med motiverande samtal, vägledande och hälsofrämjande aktiviteter. Du stöttar i att ta fram ansökningshandlingar och övriga stärkande aktiviteter gällande arbetslivet och har kontakter med arbetsgivare för att finna lämpliga arbetsprövningsplatser. Administration och dokumentation ingår löpande och det är viktigt att hålla satta deadlines. Resor i tjänsten ingår i arbetet.

Krav på kompetens
Du ska ha minst två (2) års högskole- eller yrkeshögskoleutbildning på heltid inom sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin samt minst ett (1) års erfarenhet på minst halvtid av individuell eller grupphandledning/coaching av personer med psykisk eller fysisk ohälsa alternativt funktionsnedsättning under de senaste tre (3) åren. Vi kommer att be dig uppvisa utbildningsintyg samt tjänstgöringsintyg som styrker utbildnings- och erfarenhetskraven inför anställning.

Personliga egenskaper
För att du ska trivas i rollen som arbetskonsulent är du en driven och ansvarstagande person som kan engagera och motivera andra människor. Du har lätt för att nätverka och skapa företagskontakter, liksom för att samarbeta med dina kollegor i en föränderlig miljö. Du har förmågan att strukturera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter och tycker om att arbeta resultatstyrt och målinriktat med flera olika parallella processer samtidigt. Du är effektiv och korrekt i din dokumentation med god administrativ förmåga. 
  
Meriterande är körkort B.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.

Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som startar med 6 månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag! Sista ansökningsdag är 2024-02-29.
Placeringsort: Göteborg/Mölndal

OBS - innan anställning påbörjas kommer du behöva verifiera din kompetens genom vidimerade utbildnings- och anställningsintyg.

För frågor kring tjänsten, kontakta samordnare Emma Efraimsson, emma.efraimsson@iris.se, och distriktschef Isabella Helldin, isabella.helldin@iris.se 

Varmt välkommen in med din ansökan

Ansök nu

Iris söker en engagerad arbetsterapeut till Göteborg/Mölndal!

Arbetsterapeut
Läs mer Jan 29
I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom utbildning som SFI, kommunal vuxenutbildning och företagsutbildningar. Genom arbetsmarknadsinsatser och jobbmatchning samt genom utredningar och anpassningar. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se.

- Vill du vara med och bidra till att människor når sin fulla potential?


- Vill du medverka till att våra deltagare tar nästa steg till arbete eller utbildning?

Varför ska jag välja Iris som arbetsgivare?
Vi erbjuder en spännande och utvecklande tjänst inom affärsområdet Arbetsmarknad. Du kommer få arbeta självständigt men samtidigt erbjudas kollegialt stöd och kompetensutveckling. Vi på Iris Arbetsmarknad arbetar tillsammans mot ett gemensamt mål - att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden.

Varmt välkommen till Irisgänget som erbjuder dig inkludering, mångfald, utvecklingsmöjligheter och arbetsglädje! 
Vi söker nu arbetsterapeuter till uppdraget Steg till arbete (STA) för individanpassat arbete utifrån deltagarens förutsättningar - Unika lösningar för unika människor.

Vad är mina arbetsuppgifter?
Målgruppen för arbetet är arbetssökande som på grund av funktionsnedsättning och/eller en historik av ohälsa har behov av arbetslivsinriktad rehabilitering för att komma i arbete eller utbildning. Uppdraget utför du tillsammans med övriga kollegors kompetenser i teamet.
Målet med uppdraget i sin helhet är att, i en sammanhållen process i uppdragets alla delar, identifiera deltagarens resurser och stödbehov samt stärka och utveckla deltagaren med målet arbete eller utbildning.

I uppdraget ingår att kartlägga individens behov för att finna deltagarens resurser, samlade förutsättningar och stödbehov kopplade till olika arbetssituationer i konstruerad miljö. Du kartlägger och fångar upp resurser, stödbehov och yrkesområden som bäst motsvarar deltagarens intressen, kompetenser och färdigheter i förhållande till ett arbete. Du ansvarar för valet av aktiviteter, ansvarar för skattning av deltagarens aktivitetsutförande samt för de anpassningar som deltagaren behöver. Uppdraget ska stärka och utveckla deltagarens förutsättningar för att komma ut på en arbetsplats genom bl.a motiverande insatser, vägledning och arbetsprövning på en arbetsplats för att slutligen för att hitta en arbetsplats där deltagaren kan få en anställning på den reguljära arbetsmarknaden.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:

- Planera och kartlägga deltagarens behov av aktiviteter, anpassningar inom tjänsten
- Handleda, instruera, observera deltagare utifrån frågeställning.
- Motivera och stödja deltagaren med fokus på lösningar i arbetssituationen.
- Anpassa omgivningsfaktorer så att de stödjer deltagarens kapacitet samt göra skattningar enligt instrumentet Assessment of work Characteristic (AWC)
- Dokumentera aktiviteter och aktivitetsutförande samt resultat i löpande daganteckningar under tjänstens gång.
- Övrig redovisning och administration.
Du kommer att samverka med kollegor i teamet, exempelvis studie- och yrkesvägledare och arbetskonsulenter och med övriga arbetsterapeutskollegor i landet.

Vem passar för tjänsten? 
Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut med kunskap i instrumenten:
- Model of human Occupation screening Tool (MOHOST)
- Dialog om arbetsförmåga (DOA)
- Assessment of work Characteristic (AWC)
- Assessment of work Performance (AWP)
- Worker role interview (WRI)

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med olika hjälpmedel och att utforma anpassningar på individnivå. Vidare ser vi gärna god administrativ förmåga då dokumentation ingår i tjänsten. 

Som person är du självgående med god förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete. Du är van vid att följa upp hur arbetet går framåt och arbetar proaktivt med att planera och hålla deadlines i exempelvis administrativa uppgifter. Du är kreativ med fokus på lösningar och möjligheter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Då arbetet innebär daglig kontakt med deltagare, kunder och kollegor är det dessutom viktigt att du har mycket god samarbetsförmåga. B-körkort är meriterande, då resor i tjänsten kan förekomma. Vi lägger även stor vikt vid personlig lämplighet.

Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som startar med 6 månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan! Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag är 2024-02-29.

För frågor kring tjänsten kontakta samordnare Emma Efraimsson, emma.efraimsson@iris.se, och distriktschef Isabella Helldin, isabella.helldin@iris.se  För frågor rörande rekryteringsprocessen kontakta HR-avdelningen på iris.rekrytering@iris.se.  

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu