Göteborg: Revisorer med erfarenhet till PwC

Hitta ansökningsinfo om jobbet Revisorer med erfarenhet till PwC i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-08-18 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara med och skapa förändring, tänka i nya banor och jobba med den senaste tekniken? Vill du arbeta nära många av Sveriges och världens mest spännande företag samt de personer som driver dessa?

PwC söker nu revisorer på flera av våra kontor i hela landet.

Arbetsuppgifter

Som medarbetare inom Assurance skapar vi förtroende hos våra kunder och i samhället genom att säkerställa tillförlitligheten i finansiell information. Vi erbjuder tjänster inom till exempel finansiell revision och rådgivning till alla typer av företag och ideella organisationer. Dessutom identifierar vi områden som är risker och förbättringsmöjligheter samt jobbar nära kunderna för att antingen lösa eller implementera dessa. Den digitala utvecklingen och ökade krav på transparens bidrar till att framtidens revision kommer att kräva mer mångfacetterad kompetens än tidigare. Där vårt mål är att skapa långsiktigt hållbara resultat och värde för våra kunder och deras behov.

Vem är du?

Vi söker dig som har:

• Minst två års erfarenhet av att arbeta med revision och/eller kvalificerat bokslutsarbete.
• Behärskar svenska och engelska både i tal och skrift.
• Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror därför att du:
• Är serviceinriktad och motiveras av att leverera resultat och att möta våra kunders förväntningar.
• Är anpassningsbar, kan läsa situationer och anpassa både beteenden och kommunikation i byggandet av kvalitativa och diversifierade relationer.
• Verkar med integritet genom att vara rak och ärlig i kommunikation och har lätt att få med sig andra
• Besitter en god analytisk förmåga och är lösningsorienterad. Du tycker om att lära dig nya saker samt är nyfiken på digitalisering och ny teknik för att kunna lösa kundernas behov.
• Har sociala färdigheter och förmågan att skapa relationer och nätverk. Dessa färdigheter behövs för att kunna fungera bra med våra kunder, men är naturligtvis också viktiga för samarbetet inom vårt team.
• Är strukturerad, effektiv och organiserad.

Du erbjuds

Inom PwC handlar det mycket om medarbetaren! Vi vill att du ska ha den bästa möjligheten till att verkligen lära känna dina kunder och deras verksamhet. Som hjälpmedel till detta är vårt mål att vara mer digitala, mobila och flexibla. Vi investerar och utvecklar ständigt nya arbetssätt som förenklar granskningsprocessen. Genom att ha tillgång till nya digitala lösningar kan du fokusera på vad du gör bäst - att erbjuda högsta nivå av affärsrådgivning och revisionstjänster.

Som revisor på PwC kommer du att arbeta som en del av ett team och tillsammans hjälps ni åt för att lösa komplexa affärsproblem från strategi till genomförande. Vårt allra främsta fokus kommer att ligga på Talang & Kultur - på våra medarbetare - för att vara en attraktiv arbetsplats. Vi vill att du som medarbetare ska känna att du får uppskattning för ditt bidrag till oss och våra kunders framgång.

Bli en del av vårt Community of Solvers.

I den här processen samarbetar PwC med Jurek Finance och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Hellner på malin.hellner@jurek.se. Då urvalsprocessen sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan (CV, personligt brev och betyg från Universitet/högskola) så snart som möjligt via www.jurek.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi ser fram emot att höra från dig!

Om företaget

PwC Sverige är marknadsledande inom revision och rådgivning med 2 800 medarbetare runt om i landet – vi finns där du finns! Vårt syfte är att skapa förtroende i samhället och lösa viktiga problem och våra värderingar genomsyrar allt vi gör.

Vi är proaktiva rådgivare som drivs av att förstå dig och våra övriga 33 000 kunders verkliga behov och hitta lösningar på komplexa affärsutmaningar – oavsett vilken fas din verksamhet befinner sig i. Det som gör oss unika är att vi kombinerar den senaste tekniken och samverkan mellan våra specialister. Vi är en community of solvers som är med dig hela vägen!

PwC Sverige är en självständig och oberoende juridisk enhet som ingår i det globala PwC-nätverket med 295 000 medarbetare i 156 länder. Det gör att vi kan dela med oss av kunskaper och erfarenheter globalt och tillsammans leverera relevanta lösningar som skapar förtroende och långsiktigt hållbara värden för såväl våra kunder som samhället i stort.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Revisor

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Revisor.

Revisor till BoRevision // Göteborg

Läs mer Mar 28
Redo att växa i en dynamisk miljö på Sveriges ledande revisionsbolag med inriktning bostadsrättsföreningar? Nu söker vi dig som vill hjälpa oss att bli hjältar inom revision och bygga ett företag världsklass. Intresserad? Då kanske det är du som kliver in på Barnhusgatan 1 i Göteborg som vår nya revisor!
Om din nya roll: Vi är 12 kollegor som nu letar efter nya lagspelare! Som medarbetare hos oss kommer du bidra med din kunskap inom revision med fokus på bostadsrättsföreningar och ansvara för alltifrån bokslutsmaterial och årsredovisning till revideringar och gå igenom protokoll. Men framför allt blir du en del av ett team som vågar och lyckas tillsammans. Din resa kommer starta med introduktionsveckor där du får gå bredvid en av våra mer erfarna kollegor. På sikt kommer du ansvara för din egen kundstock. För att lyckas i din nya roll krävs laget-före-jaget-mentalitet och att du har lätt för att kommunicera med andra oavsett bakgrund.
Om dig:
Du har en relevant utbildning i ekonomi, gärna inom revision.
1–2 års erfarenhet inom ekonomi, redovisning. Erfarenhet inom revision är meriterande.
Du är en social och prestigelös person som trivs bäst i grupp och i samarbeten med andra.
God svenska i både tal och skrift.
Kunskap i och om fastigheter är meriterande. Du kanske jobbar i en förening som ekonom/revisor idag?

Om oss: BoRevision Sverige är ett familjärt bolag som genomsyras av ledorden förtroende, engagemang, tillgänglighet och samarbete – och på så sätt har vi lyckats vara relevanta i 90 år. Idag är vi marknadsledande inom revision av bostadsrättsföreningar med ca 40 anställda fördelade i Göteborg, Malmö, Sundsvall, Uppsala och Örebro. Trots det geografiska avståndet mellan oss fortsätter vi att arbeta som ett enda företag, något vi värdesätter högt. Tillsammans förändrar vi synen på vikten av revision och förvaltning inom fastighetssektorn. För vi tror att människor som kan kommunicera, trivs och har roligt ihop, kommer att ta sig till oändliga höjder. Att arbeta här innebär att du kan växa i en aktuell bransch tillsammans med ett stöttande team. För att kontinuerligt fortsätta att utvecklas och stötta varandra har vi återkommande träffar med hela företaget. Vill du bli en av oss? Sök idag!
START: 1 september eller enligt överenskommelse PLATS: Göteborg OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager Mikaela Ehk, mikaela.ehk@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) URVAL SKER LÖPANDE
Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu

Revisor/Ekonom

Läs mer Apr 20
#jobbjustnu
**Position:** Revisor
**Placering:** Flexibel, kontor i Göteborg
**Om oss:** Mr.T är ett framstående Städföretag som fokuserar på att leverera högkvalitativa tjänster till våra kunder. Vi strävar efter att ständigt utvecklas och driva branschen framåt.


**Ansvarsområden:**
- Bokföring
- Bokslut
- Arbetsgivare och moms deklarationer.
- Granskning av finansiell rapportering
- Genomföra revisioner för att säkerställa rättvisa och noggrannhet i redovisningen
- Ge råd och stöd gällande finansiella processer
**Kvalifikationer:**
- Revisorsexamen eller liknande kvalifikation inom redovisning
- Minst 5 års erfarenhet av revisionsarbete
**Personliga egenskaper:**
Vi letar efter en engagerad revisor med stark analytisk förmåga och ett öga för detaljer. Du bör vara kommunikativ, ansvarstagande och ha förmågan att arbeta både självständigt och i team.
**Förmåner:**
Vi erbjuder konkurrenskraftig lön, möjlighet till vidareutbildning samt en dynamisk arbetsmiljö där personlig utveckling uppmuntras.


Om du tror att du har vad som krävs för att bli en del av vårt dedikerade team på MRT, skicka ditt CV och personliga brev till Jobb@mrtservice.se eller via hemsidan

Ansök nu

Revisor till MOORE

Läs mer Apr 4
Nu söker MOORE en revisor till ett av deras två kontor i Göteborg. Vi söker dig med erfarenhet inom revision och som nu är redo att ta nästa steg i karriären. Hos MOORE erbjuds du en arbetsplats som värdesätter trevlig arbetsmiljö, bra balans mellan arbete och privatliv med många interna karriärvägar du kan ta för din personliga utveckling. Välkommen in med din ansökan!

Om tjänsten
OIO söker en revisor till MOORE med start efter sommaren. För dig som är utbildad inom ekonomi och har erfarenhet av revisorsyrket är detta en möjlighet att ta karriären vidare hos en global arbetsgivare med lokal förankring och stark sammanhållning på kontoret här i Göteborg. Rollen kommer ha sitt fokus kring revision av kundernas räkneskaper och förvaltning, men också konsultationer för att anpassa tjänsterna enligt kundens behov.

Denna annonsen är riktad till dig som vill ha en ny utmaning och som vill ha en bredare tjänst med större ansvar. För MOORE är det viktigt att alla medarbetare får ihop livspusslet och därmed finns ingen övertidskultur.

Höga ambitioner uppmuntras och vill du bli auktoriserad revisor och på sikt även sikta mot att bli partner är det mer än välkommet, MOORE vill växa!

Arbetet kommer innebära mycket kundkontakt där du tidigt kommer få mycket ansvar över ditt egna arbete och möjlighet att utveckla långsiktiga kundrelationer där du driver respektive kundprojekt självständigt under eget ansvar.

Sammanfattningsvis kommer du primärt som en del av ett team att arbeta med:

Revision av kundbolag
Enklare utredningar & konsultationer
Skattefrågor

Vi söker dig som
Har tidigare erfarenhet från att arbeta med revision
Har en relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi med inriktning mot redovisning/revision och uppfyller krav för att i framtiden bli auktoriserad revisor
Har flytande svenska i tal och skrift
Talar och skriver flytande engelska då bolaget även arbetar med internationella kunder






Som person tycker du om och är duktig på att bygga goda relationer. Du trivs i en roll där du har dagligt utbyte med kunder och kollegor som du jobbar tätt ihop med. Du har lätt för att arbeta mot uppsatta mål i såväl grupp som självständigt och känner hellre att du har en arbetsdag med stor variation än enformigt arbete. För att lyckas krävs att du har en analytisk förmåga, vågar ta egna initiativ för att komma framåt i dina kundprojekt samt tar stort ansvar för att avsluta det du påbörjat.

Om MOORE
MOORE är en byrå med hög ambitionsnivå och många intressanta kunder inom olika branscher med varierande storlek. Kunderna är framför allt medelstora ägarledda bolag, men här får du även arbeta med större företag. Bolaget är en entreprenörsorienterad och platt organisation med fokus på engagemang, personlig service och kvalitet. Hos oss får du tidigt möjlighet att ta ett stort eget ansvar och påverka ditt arbete. Vår verksamhet präglas av goda relationer och delaktighet. Vi eftersträvar en hög grad av teamkänsla där kunskapsutbytet ska vara enkelt.

Då våra medarbetare är vår största tillgång satsar vi på individuell utveckling och du kommer att få ta del av ett gediget utbildningspaket. Vi är idag ca 120 personer i Sverige som arbetar inom affärsområdena revision, redovisning och skatt varav ungefär 30 personer på vårt kontor på Första Långgatan 30 i centrala Göteborg med direkt närhet till spårvagnstrafik samt övrig kollektivtrafik.

Läs mer om bolaget genom att klicka HÄR.

Om anställningen 
Detta är ett rekryteringsuppdrag med direktanställning hos kund.

Övrig info 
Omfattning: Heltid
Start: Hösten 2024
Placering: Göteborg, Första Långgatan 30, flexibelt hemarbete 2 dagar/vecka
Kontaktperson: Elsa Jonasson
Lön: fast månadslön


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO 
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ansök nu

Senior Internal Auditor

Läs mer Apr 19
Volvo Cars - Driving change together?
Volvo Cars’ success is the result of a collaborative, diverse, and inclusive working environment. Today, we are one of the most well-known and respected car brands, with around 43,000 employees across the globe. At Volvo Cars, your career is designed around your skills and aspirations, allowing you to reach your fullest potential.?  

By 2025, we aim to sell 1.2 million cars annually, with 50 per cent being electric cars and sold directly to customers mainly through digital channels. Join us on this exciting journey as we pioneer the driving and electrification technologies of the future.?

Curious about Life at Volvo Cars? Read more here
Curious about our story? Read more here

About us
The Volvo Cars Internal Audit department is an independent function within Volvo Car Group reporting to the Audit Committee. The responsibility is to provide objective assurance and insight to the management and the Board of Directors to improve operations and assist in achieving objectives by bringing a systematic approach to evaluate and improve the business processes, risk management, and governance.

What we offer
We are now searching for a Senior Internal Auditor to join our team. The assignment involves identifying risks linked to the strategies and objectives and carry out an independent assessment of how the Group manages the risks. This involves evaluating whether governance, risk management and internal controls are designed and implemented in an efficient and effective way to achieve the business objectives. 
The responsibilities provide a positive atmosphere to develop leadership and communication skills as the audit findings are reported to senior management. You will have a possibility to create and expand your professional networks within Volvo Cars.

What you’ll do
In this role you will dive deep into risk assessment, pinpointing potential roadblocks to Volvo Cars’ corporate objectives and strategies. You will also be participating in drafting the annual Audit Plan for the Board of Directors to approve. You will also be planning and completing audits according to the Audit Plan in areas covering Strategic topics, Sustainability, Ethics and Compliance, Internal Control – operations and finance. Furthermore, you will have regular interaction with stakeholders/managers within the organization to keep them updated on audit status and listen to their concerns as well as have high impact reporting of the audits – both verbally and in writing. You will support the organization in the corrective actions process as well as follow up that the organization has implemented procedures and controls to ensure that risks have been effectively managed.  

What you’ll bring
You have a university degree in Business Administration or equivalent and Audit experience of either International Standards on Auditing (external auditors) or International Professional Practices Framework (internal auditors). 
You have an expert level accounting experience as well as data analysis experience and you are fluent in English, with proficiency in both written and verbal communication. 
On a personal level you possess a sharp business acumen and thrive on challenges. You demonstrate curiosity, are performance driven and enjoy the challenge of unfamiliar tasks. As a person you have a holistic view, professional judgement, and strong skills in collecting and analyzing complex information and drawing logical conclusions. You also have high integrity and the ability to focus and prioritize based on relevance/risk. Always make the connections to objectives and strategies. 
Furthermore, you are also a good communicator, both verbally and in writing, including active listening skills and understanding the management perspective. 
This position is based at Volvo Cars’ international HQ in Gothenburg, Sweden and you will report to the Chief Audit Executive.

Please apply for this no later than 5th of May 2024, enclose your CV and cover letter written in English. Note that due to GDPR we cannot accept applications through e-mail.

Ansök nu

Expert Accountant - Business Validations

Läs mer Apr 12
Who are we?
Volvo Cars is a company on a mission; to bring traditional car manufacturing into a connected, sustainable and smart future.
Since 1927, we have been a brand known for our commitment to safety, creating innovative cars that make life less complicated for our consumers. In 2010, we decided to transform our business, resulting in a totally new generation of cars and technologies, as well as steady growth and record sales. Today, we’re expanding our global footprint in Europe, China and the US, and we’re on the lookout for new talent.
We are constantly pushing our own skills and abilities to drive change in the automobile industry like never before. We are looking for innovative, committed people to join us in this endeavour and create safe, sustainable and connected cars. We believe in the power of people and will challenge and support you to reach your full potential. Join us and be part of Volvo Cars’ journey into the future.

Let's create change together! 
Nothing beats being part of positive change. We’re on a truly exciting journey, working together in a fast-paced global environment to break new ground in almost every aspect of our operations. Electrification, Autonomous Drive and Shared Mobility are enablers for our purpose – Freedom to move in a personal, sustainable, and safe way. 

We currently have an exciting job opening for you in the Enterprise Performance Management (EPM) Transformation Program in Finance.

Enterprise Performance Management (EPM) – Let’s introduce ourselves
Enterprise Performance Management (EPM) is a program that is aimed to implement Volvo Cars’ new Performance Steering Model based on a new Common Code Plan, supported by updated digital tools such SAP S/4 Central Finance module (CFIN), OneStream consolidation system and with the final milestone to enable decommissioning of the old HFM consolidation application. All this with the overall ambition to “reduce lead-time” in the Financial Reporting processes including Closing and FP&A as well as increasing the financial analysis capabilities for better and faster decision making.

Business Validation in EPM Program?
Business Validation is the process of assuring data quality in the flow where data is captured in source SAP ECC (ERP Central Component) at first, then translated and transferred to target SAP S/4HANA CFIN and OneStream consolidation system. Business validation helps to identify and resolve any data discrepancies within mapping and data translation logics in all systems involved, that may affect the reliability and usability of financial data.

What you’ll do?
You will be preparing the business validation templates for all entities that use SAP ECC environment and will leverage S/4HANA CFIN to send financial data to OneStream – consolidation system. You will also lead and drive validation process and respective meetings with local and regional business stakeholders in accounting and controlling, entity by entity and/or by group of entities. 
Other responsibilities:
•    Completing the first data quality check to ensure that the data is clean, without any technical errors and can be handed to business for starting the validation process.
•    Document and communicate any findings, issues, or recommendations to the relevant stakeholders and most importantly own and drive the resolution process with effective team collaboration.
•    Participate in the design, testing, and implementation of OneStream solution, as well as support CFIN users via S/4 Fiori.
•    Be the super user and support the organization with central knowledge on the entire end-to-end solution. 
•    Participate with active contribution in other workstreams of the program and running initiatives in the department as needed.

What you’ll bring
•    University degree in Accounting, Finance or related field.
•    6+ years of working experience within finance, accounting and financial analysis.
•    Positive, flexible, driven with solution-oriented mindset. Strong desire to initiate, own and lead in areas of responsibility.
•    Great analytical skills and a passion for solving problems.
•    Excellent communication, interpersonal, and presentation skills.
•    Attention to detail, accuracy and ability to see the big picture.
•    Fluent in English
System Competences
•    MS Office 365 applications, especially advance level in MS Excel.
•    SAP S/4HANA CFIN experience is a plus.Want to know more?

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Jurek Rekrytering & Bemanning AB .

Italiensktalande kundsupport till internationellt företag

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Aug 21
Trivs du att arbeta med service, hjälpa kunder och leverantörer, och vill utmanas med spännande arbetsuppgifter i ett gott team på ett företag som förändrar människors liv? Nu söker vi för kunds räkning en medarbetare till ett kundsupportsteam inom medicinteknik i Göteborg som talar flytande italienska.

Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med att ta emot och besvara inkommande email och samtal från kunder på italienska, engelska och svenska. I övrigt ingår arbetsuppgifter så som:

• Administration, orderläggning samt förfrågningar från kunder
• Hantera reklamationsärenden
• Supportera försäljningsteam och kunder omkring företagets erbjudanden och produkter

För att bäst passa in i rollen så ser vi att du har:

• Hög servicekänsla och förmåga att skapa goda relationer till kunder och medarbetare
• Du tycker om att arbeta i team med kollegor och hanterar ett stundtals högt arbetstempo
• Gärna tidigare erfarenhet av liknande roll inom kundservice medicin/teknik, men inget krav
• Meriterande är också eftergymnasial utbildning

Du erbjuds

Här erbjuds du en tillsvidare anställning på en dynamisk och flerspråkig arbetsplats i en grupp medarbetare med hög servicekänsla och god sammanhållning. Marknadsmässig lön, kollektivavtal och Benifys omfattande förmånsportal. Du erbjuds också ett generöst friskvårdsbidrag samt bidrag för utbildning. Kontoret finns i nya lokaler centralt i Göteborg. Arbetstiderna är dagtid och visst arbete kan ske röda dagar.

Din ansökan

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Hellner på malin.hellner@jurek.se. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl.

Ansök nu

Kanske är världens roligaste ekonomijobb ett klick bort?

Bokförare
Läs mer Aug 11
Har du gått i tankarna att testa konsultlivet? Lockas du av att få se nya spännande arbetsplatser, ha ett flexibelt arbetsliv och lära känna massor av spännande människor? Isåfall vill jag mer än gärna komma i kontakt med just Dig! Som konsult hos Jurek får du inte bara möjligheten att arbeta ute hos våra fantastiska kunder – du blir också en del av vår gemenskap & får lära känna andra grymma konsultkollegor!

Utöver roliga uppdrag så gör vi massor av trevligheter ihop (om man vill!) – alltifrån frukost- och lunchträffar till AW´s, föreläsningar och andra kul aktiviteter. Vi är oerhört måna om att våra konsulter skall trivas oss hos och känna en tillhörighet såväl hos oss som ute på uppdraget.

Så – med detta sagt, du som jobbar inom ekonomi idag & är redo att ta steget; Varmt välkommen med din ansökan via denna annons, så bokar vi in ett samtal, kaffe eller en walk-and talk inom en snar framtid!

Vem tror vi trivs hos oss?
Till vårt kompetenta, engagerade och kunniga konsultteam inom ekonomi söker vi dig som vill fortsätta utvecklas i din roll. Vi välkomnar både dig som är precis i början, mitten och långt in i karriären; det viktigaste är att du är en person som trivs med att testa nya möjligheter, gillar mötet med människor och inte minst har ett genuint intresse för ekonomi!

Vad erbjuds jag som konsult hos Jurek?
När du är en del av teamet här på Jurek så sätter, nästan, bara fantasin gränser! Vår ambition är att hitta ditt nästa dröm-uppdrag och hjälpa dig nå nästa steg i din karriär. Tillsammans skapar vi förutsättningar för att nå dit, och har dessutom riktigt roligt på vägen. Som konsult hos Jurek erbjuds du självklart finfina förmåner, en fast marknadsmässig månadslön, kompetensutveckling och, om vi får säga det själva, Sveriges trevligaste konsult- & kundnätverk. Vi har kollektivavtal och vill du inte vara anställd hos oss går det minst lika bra att gå in som underkonsult.

Det här låter toppen – hur kommer jag i kontakt med er?
Vi ser verkligen framemot att komma i kontakt med just Dig, och första steget är att du registrerar ditt CV via annonsen så hör vi av oss. Skulle du ha någon fråga, fundering eller bara vill presentera dig går det självklart fint att ta en kontakt direkt med oss, via telefon eller mail: julia.jarvholm@jurek.se alternativt 031-712 83 50.

Varmt välkommen med din ansökan, det skall bli så roligt att träffas!

Ansök nu

Redovisningsekonom & nyfiken på nya möjligheter - se hit!

Redovisningsekonom
Läs mer Aug 11
På Jurek samarbetar vi med flertalet spännande kunder inom olika branscher där du får chansen att växa, utvecklas och ha en riktigt rolig och intressant arbetsdag. Genom att bli en del av vårt nätverk kommer du ett steg närmare din drömtjänst - tillsammans ser vi över vilket ditt nästa steg är och arbetar för att nå dit tillsammans!

Har du tidigare erfarenhet av arbete som redovisningsekonom, såväl lång som kort - litet eller stort bolag så tar jag gärna emot din ansökan. Kanske har du arbetat med någon av nedanstående arbetsuppgifter tidigare?

• Löpande bokföring
• Avstämningar i samband med månads- och årsbokslut
• Bankavstämningar
• Godkänna betalningar
• Upprättande av momsdeklaration och arbetsgivardeklaration
• Upprättande av med årsredovisningar
• Tidigare erfarenhet av arbete i SAP är mycket meriterande då flera av våra kunder efterfrågar detta

Vi tror att du som söker är van att arbeta proaktivt och har en hög energinivå och ett härligt driv. Du är van att arbeta självständigt och är självgående i ditt arbetssätt. Du har lätt för att komma överens med kollegor och kunder och har en positiv inställning! Vidare så är du prestigelös och hjälpsam och inte rädd att gå utanför din comfort zone - du är en person som ser lösningar även i komplexa situationer och drivs av att utvecklas och växa i din roll. 

Du erbjuds
Du kommer att erbjudas ett roligt och utvecklande arbete som redovisningsekonom. Vi söker dig som både är intresserad utav konsultrollen samt att bli rekryterad direkt till någon av våra härliga kunder. Detta är en strålande chans att utvecklas och få chansen att arbeta på spännande arbetsplatser. Kunder och uppdragslängd samt arbetsuppgifter kan variera beroende på kundens behov.

Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande - vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Julia Järvholm på julia.jarvholm@jurek.se Ansök på www.jurek.se

Ansök nu

Ropo Legal söker processjurist

Företagsjurist
Läs mer Aug 7
Vill du arbeta på ett bolag som har ett tätt samarbete med de största fastighetsbolagen på marknaden? Vill du arbeta med kvalificerad affärsjuridisk rådgivning med fokus på tvistemålsprocesser inom främst hyresrätt och fastighetsrätt? Vill du arbeta i en omväxlande och spännande roll på ett snabbväxande bolag? Då är detta rollen för dig!

Arbetsbeskrivning

I rollen som processjurist på Ropo Legal bistår du bolagets klienter med kvalificerad affärsjuridisk rådgivning med fokus på tvistemålsprocesser inom främst hyresrätt och fastighetsrätt. Klienterna utgörs av flertalet av marknadens mest välkända fastighetsbolag. I din roll ingår det att agera biträde vid förhandlingar i både domstol och hyresnämnd. Du kommer även att ha eget ansvar för klienterna och inom ramen för det arbeta proaktivt med affärsmässig rådgivning. I rollen ingår också att hålla i interna och externa utbildningar inom våra fokusområden.

Du blir en del av Ropo Legals juristfunktion som idag består av fjorton jurister, varav sju av dessa är placerade i Göteborg. Kontoret är beläget i centrala Göteborg och du rapporterar direkt till bolagets chefsjurist.

Vem är du?

Vi söker dig med svensk juristexamen och som har minst två års erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete från bolag, advokatbyrå eller liknande. Det är meriterande om du har erfarenhet inom något av områdena hyresrätt, fastighetsrätt eller processrätt. Som jurist ser vi gärna att du är pragmatisk, effektiv och affärsmässig. Vidare att du är van att arbeta i ett högt tempo.

I denna roll arbetar du nära dina klienter vilket kräver att du är serviceinriktad, har god förmåga att bygga relationer och att du är trygg i kommunikationen med personer i olika roller och med varierande bakgrund. Du kommer till en grupp som genomsyras av arbetsglädje, gott samarbete och högt i tak och för att trivas i rollen behöver du därför vara en lagspelare med god social kompetens.

Du erbjuds

Vi erbjuder dig en omväxlande och spännande roll på ett snabbväxande bolag. Du får möjlighet att arbeta på ett bolag som är välkänt för sin specialisering inom hyresrätt och som har ett tätt samarbete med de största fastighetsbolagen på marknaden. Hos oss får du möjlighet att utvecklas som processjurist genom att ta ett stort eget ansvar i relationen med och rådgivningen till våra klienter. Som medarbetare hos oss blir du en del av vår starka företagskultur. Vi präglas av arbetsglädje och av engagerade människor som drivs av att få saker att hända. Vi tänker stort och utmanar oss själva varje dag.

Ansökan

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Urval sker löpande.
I denna rekryteringsprocess samarbetar Ropo Legal med Jurek Rekrytering & Bemanning. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ida Odelius på telefonnummer 076 002 69 19 alternativt ida.odelius@jurek.se.

 

Om verksamheten

Ropo Capital erbjuder vad vi kallar för Invoice Life Cycle-tjänster, vilket innefattar allt från fakturadistribution och reskontrahantering till påminnelser, kravhantering och juridik. Vårt fundament bygger på egenutvecklad teknik och vi brinner för att skapa extraordinära kundupplevelser med hjälp av data och en oslagbar fakturahanteringsprocess. Ropo Capital är marknadsledande inom fakturahantering i Finland och har genom förvärv de senaste åren expanderat till den nordiska marknaden. Idag har vi ca 400 anställda specialister i Finland, Sverige och Norge och mer än 10 000 kunder. Totalt levererar Ropo Capital över 170 miljoner fakturor och andra dokument årligen. Vårt mål är att år 2023 vara den ledande leverantören i Norden av tjänster inom fakturans livscykel.

Ansök nu

Är du controller och redo för nya möjligheter?

Controller
Läs mer Aug 11
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som är nyfiken på nya möjligheter inom controllerområdet då vi ser en stor efterfrågan av just denna kompetens hos våra härliga kunder! Vi har kunder i mängder av olika spännande branscher – oavsett om du vill jobba på ett mindre lokalt bolag eller stor global koncern, i en roll som financial- eller businesscontroller är vi måna om att hitta rätt matchning till just dig!

Vanligt förekommande arbetsuppgifter i rollen som controller ute hos våra kunder brukar vara budget- och prognosarbete, analyser, rapportering samt delaktighet i månads- och årsbokslut. Våra kunder söker dig som är alltifrån början av din karriär till dig som har en lång erfarenhet inom området. Oavsett om du är nyfiken på rollen som konsult eller vill bli direktrekryterad till kund vill jag gärna komma i kontakt med dig.

Vilken profil brukar våra kunder vara nyfikna på?
Trots att varje roll är unik vet vi att det finns vissa kompetenser och egenskaper som många av våra kunder har som önskemål när dem är på jakt efter nästa stjärna till teamet! Det är ofta önskvärt med en högskoleexamen inom ekonomi och ofta minst något års erfarenhet av controllerrollen. Är du dessutom grym på Excel och har arbetat i något av de större affärssystemen brukar detta vara ett stort plus i kanten.

Personliga egenskaper som ofta nämns som önskvärda är analytisk, ansvarstagande, kollegial och noggrann. Då controllerfunktionen ofta har flera intressenter och kontaktytor så är både kommunikativ och ödmjuk ytterligare två egenskaper som är toppen om du besitter.

Du erbjuds
Vi erbjuder dig möjligheten att ta nästa steg i karriären och kamma hem ditt drömjobb! Skulle du vara intresserad av konsultrollen erbjuder vi dig en fast månadslön (eller timlön om du hellre går in som underkonsult), fina förmåner och en konsultchef som stöttar och peppar dig längs uppdragets gång. Vill du hellre bli rekryterad direkt till kund så säkerställer vi alltid att de kunder vi samarbetar med kommer ta väl hand om dig och vi har en tät dialog för att säkerställa detta även efter att du blivit rekryterad.

Det ska bli så roligt att komma i kontakt med dig & få veta lite mer om dina mål och drömmar, varmt välkommen med din ansökan!

Om Jurek rekrytering och bemanning
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, Life Science, HR, administration samt marknad och management. När du skickar in din intresseanmälan för nya uppdrag eller tjänster nedan, hamnar du i vårt nätverk och kan matchas med konsultuppdrag eller fasta tjänster.

Ansök nu