Göteborg: Utredare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Utredare i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-10-09 // Varaktighet: Heltid

Havs- och vattenmyndigheten (HaV) etablerades 2011 och är en förvaltningsmyndighet som arbetar för hållbar samhällsnytta. Vi arbetar på regeringens uppdrag för bevarande, restaurering och hållbart nyttjande av sjöar, vattendrag, hav och fiskeresurserna. Vi är cirka 400 engagerade medarbetare och konsulter som tillsammans skapar en dynamisk arbetsplats för att genomföra uppdraget i enlighet med den statliga värdegrunden.


Avdelningen för fiskerikontroll har ett övergripande samordnande ansvar för genomförandet av den svenska fiskerikontrollen och ansvarar bland annat för uppföljningen av hur det svenska yrkesfisket följer gällande regler på fiskets område.

Enheten för fältkontroll ansvarar i huvudsak för Havs- och vattenmyndighetens uppdrag avseende operativ kontroll av yrkesfiskets landningar i svenska hamnar. Syftet med kontrolluppdraget är att säkerställa att svensk och internationell lagstiftning inom fiskets område efterlevs.



Vill du bidra till ett hållbart nyttjande av våra hav? Då kan vi erbjuda ett utvecklande och spännande uppdrag i en dynamisk miljö som utredare inom Fältkontrollenheten
Som utredare arbetar du med planering, beredning och utredning som behandlar varierade områden, såväl nationellt som internationellt inom Fiskerikontrollens verksamhetsområde.

Huvudfokus är på den operativa kontrollverksamheten där du samlar in, bearbetar och analyserar information samt utformar underlag, rapporter, förslag och beslut. Du är också delaktig i fiskerikontrollens processarbete och i andra arbetsgrupper, möten och forum.

I det dagliga arbetet ingår bland annat att:

- Planera, genomföra och följa upp utredningsuppdrag. 
- Samla information, analysera, utvärdera och rapporterar utredningsresultat.
- Utreda och handlägga eller föredra förslag till beslut.
- Delta i beredningsarbete och samarbete med externa parter såväl nationellt som internationellt.
- Utreda och skriva underlag till föreskriftsändringar
- Initiera och medverka vid utveckling av metoder och arbetsformer
- Delta i projektarbete och expertgrupper
- I övrigt förekommande arbetsuppgifter vid myndigheten 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning minst kandidatexamen, med samhälls-, natur- eller annan tvärvetenskaplig inriktning, eller kunskaper som vi bedömer som likvärdiga. Du har minst 5 års arbetslivserfarenhet som bedöms vara relevant för tjänsten. Du har god vana vid hantering av juridisk text och tolkning av densamma. Du har även erfarenhet av att samla in, bearbeta och analysera information, samt sprida den samma till relevanta mottagare. Meriterande är erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning och även goda kunskaper om fiskets bedrivande, rapportering och dess regelverk.


Du behöver ha mycket goda språkkunskaper i både tal och skrift i svenska samt motsvarande kunskaper i engelska. För att du ska trivas hos oss krävs det att du har stor vana av att arbeta självständigt och vara trygg med att fatta egna beslut i vardagen. 

Som person är du relationsskapande och har mycket god förmåga att samarbeta och kommunicera. Du är kvalitetsmedveten, analytisk och har lätt att se ett helhetsperspektiv. För att lyckas i rollen krävs även att du har förmåga att planera och organisera ditt arbete på ett strukturerat sätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Villkor
Anställningen är tillsvidare på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde snarast möjligt efter överenskommelse.

Utgångspunkten är att arbetet normalt sett utförs i myndighetens lokaler, dock får medarbetare efter överenskommelse med enhetschef arbeta högst två dagar av en heltidstjänst alternativt arbetstid motsvarande två dagar per vecka på distans. 



Övrig information

Havs- och vattenmyndigheten sitter i moderna lokaler i Gullbergsvass, 10-15 minuters gångväg från Göteborgs central. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering. Vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.


Tänk på att de handlingar som du skickar in genom din ansökan blir en allmän handling hos HaV. Detta betyder att allt material i ansökan, inklusive bilagor, kan behöva lämnas ut till den som begär det om uppgifterna inte omfattas av sekretess enligt offentlighets- och sekretesslagen. Tänk på din integritet och undvik att lämna information som innehåller känsliga personuppgifter, till exempel uppgifter om din eller närståendes hälsa, politiska åsikter eller religiös övertygelse. Vi använder rekryteringstester och/eller arbetsprov i många av våra rekryteringar som en del i urvalsprocessen. För god kvalitet i Havs-och vattenmyndighetens rekryteringsprocess ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.


Varmt välkommen med din ansökan!


Vi har valt rekryteringskanaler för den här anställningen och vill inte bli kontaktade av rekryteringsföretag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning.

Registrator till framtida uppdrag inom offentlig myndighet

Läs mer Maj 16
Är du noggrann, kommunikativ och har en mycket god samarbetsförmåga? Är du utbildad Registrator eller har arbetserfarenhet av liknande roll? Då kan detta vara tjänsten för dig! Vi på Adecco söker en erfaren registrator till framtida konsultuppdrag.

Om tjänsten
Som registrator i en offentlig myndighet kommer du arbeta med varierande arbetsuppgifter. Du kommer bland annat arbeta med registratur, administration och diarieföring. Du kommer vara med och stötta och avlasta den nuvarande registraturen från ordinarie löpande registrering. Som registrator kommer du arbeta med ärendehanteringssystemet Visma Ciceron samt andra system som Public360, W3D3 och Visual Arkiv.

I din roll som registrator kommer din huvudsakliga arbetsuppgifter vara:
- Informationshantering
- Diarieföring
- Administration

Det kan även förekomma andra typer av arbetsuppgifter utöver detta, beroende på hur det aktuella uppdraget ser ut. Var tyngdpunkten ligger i dina arbetsuppgifter varierar också mellan de olika uppdragen och din kompetens.

Observera att vi genom denna annons söker kandidater för framtida uppdrag. Vi får in en hel del uppdrag inom området och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning.

Om dig
Vi söker dig som har registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning, alternativt, gymnasiekompetens samt 1 års arbetslivserfarenhet som registrator inom en offentlig myndighet. Viktigt för tjänsten är att du kan kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Vidare ser vi att du har goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt. Vi ser även att du har kunskaper kring systemen Visma Ciceron, Public360, W3D3 eller Visual Arkiv. Vi söker sig som har kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion och ansvar.

Meriterande är om du är noggrann i ditt arbete och har en god kommunikationsförmåga. Vidare har du en positiv inställning med ett genuint intresse för att hjälpa andra. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som registrator i en statlig myndighet.

Önskade kvalifikationer:
- Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning, alternativt, gymnasium samt 1 års arbetslivserfarenhet som registrator inom en offentlig myndighet
- Flytande i svenska, såväl i tal som i skrift
- God datorsystemvana
- Kunskaper i det engelska språket är högt meriterande

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Evelina Hjortskog via evelina.hjortskog@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Registrator, Diarieföring, Administration, Göteborg, Offentlig myndighet

Ansök nu

Handläggare till framtida uppdrag inom offentlig verksamhet

Läs mer Maj 16
Är du noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt? Har du tidigare erfarenhet av att jobba som handläggare? Då är detta något för dig! Vi på Adecco söker en erfaren handläggare till framtida konsultuppdrag inom den offentliga sektorn.

Om tjänsten
Som handläggare i en offentlig verksamhet kommer du ha varierande arbetsuppgifter. Din huvudsakliga uppgift kommer vara att hantera olika typer av ärenden. Som handläggare kommer du även att ta beslut kring olika ärenden samt genomföra utredningsarbetet kring ärendet.

Din huvudsakliga arbetsuppgift som handläggare kommer att vara:
- Hantera ärenden
- Administration
- Beslutsfattande
- Göra utredningar

Det kan även förekomma andra typer av arbetsuppgifter utöver detta, beroende på hur det aktuella uppdraget ser ut. Var tyngdpunkten ligger i dina arbetsuppgifter varierar också mellan de olika uppdragen och din kompetens.

Observera att vi genom denna annons söker kandidater för framtida uppdrag. Vi får in en hel del uppdrag inom området och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning.

Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att jobba som handläggare. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av att jobba inom den offentliga sektorn. Vi ser gärna att du är lösningsorienterad och flexibel i ditt arbetssätt. Det är också positivt om du har förmågan att vara kreativ i att finna lösningar och se nya möjligheter.

Önskade kvalifikationer:
- Tidigare erfarenhet av att arbeta som handläggare
- Mycket god vana av att arbeta med dator och system som arbetsverktyg, MS Office och SharePoint är meriterande
- Obehindrade kunskaper i svenska språket, i tal och skrift
- Kunskaper i det engelska språket är högt meriterande

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Evelina Hjortskog via evelina.hjortskog@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Regionutvecklare till Brysselkontoret - visstid

Läs mer Maj 17
Nytt
Vill du vara med och bidra till att skapa Sveriges bästa hälso-och sjukvård och ett hållbart samhälle med tillväxt i hela Västra Götaland? På Koncernkontoret är vi drygt 1500 medarbetare som varje dag är med och gör skillnad för patienter, medarbetare, besökare och invånare.

Våra avdelningar arbetar med frågor som rör hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling, folkhälsa, mänskliga rättigheter, miljö, kommunikation, ekonomi, HR, inköp och IT.

Västra Götalandsregionen (VGR) är Sveriges största offentliga arbetsgivare med 55 000 anställda. Vi har flera uppdrag bland annat att skapa tillväxt och en hållbar utveckling i Västra Götaland. Koncernstab Regional utveckling är en del av Koncernkontoret. Koncernkontorets uppgift är att leda, utveckla och samordna uppdrag och aktiviteter för att nå de politiskt beslutade målen. Det är viktigt att ha god samverkan med övriga avdelningar inom VGR samt med övriga relevanta externa aktörer, såväl näringsliv som akademi och samhälle.

Vi söker nu en person för en tidsbegränsad anställning till EU-teamets Brysselkontor på avdelningen för näringsliv och innovation.

Ditt uppdrag
Huvuduppgiften är att arbeta med påverkan på europeisk nivå på plats i Bryssel i frågor som är prioriterade för Västra Götaland och Västra Götalandsregionens utveckling. Uppdraget innebär att skapa förutsättningar för ett ökat deltagande i policyprocesser och för ökad kunskap om hur VGR kan dra nytta av samarbete i EU. Du kommer att vara en del av en avdelning som bidrar till att skapa ett livskraftigt och hållbart näringsliv i Västra Götaland. EU-teamet ansvarar för att samordna Västra Götalandsregionens EU-arbete och har fokus på påverkansarbete, europeiska samarbeten och EU:s fonder inom sammanhållningspolitiken. 

Vårt uppdrag är bland annat att:

Arbeta med påverkansarbete, profilering och omvärldsbevakning på en europeisk nivå
Ansvara för och stötta genomförandet av olika EU-program
Samordna Västra Götalandsregionens medlemskap och deltagande i europeiska organisationer och nätverk

Du kommer delta i ett team som efter avslutad rekrytering kommer bestå av totalt sju personer varav tre är stationerade i Bryssel. Vi arbetar teambaserat och har ett gemensamt ansvar för att samordna VGRs EU-arbete.

Arbetsuppgifterna består bland annat av:

Bevakning och påverkansarbete inom de områden som är prioriterade av Västra Götalandsregionen. Bland annat ingår att bevaka och bära VGRs prioriteringar i framtidens forsknings-och innovationsprogram Horizon Europe.
Att samordna VGR:s arbete i internationella organisationer och nätverk
Delta i dialoger och andra sammanhang på europeisk nivå för att säkerställa att Västra Götalands intressen tillgodoses
 Samverka med relevanta aktörer för att skapa största nytta och spridning av VGRs arbete i Bryssel

Tjänsten är tidsbegränsad med startdatum 19 augusti 2024 till och med juni 2025.  

För att lyckas i rollen behöver du:
Vi söker dig som har god kunskap om och intresse av att arbeta med regionala frågor i en EU-kontext.  Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i Bryssel och/eller gentemot EUs institutioner samt om du har ett upparbetat nätverk i Bryssel. Du har en relevant akademisk utbildning en god förmåga och erfarenhet av att samverka med aktörer på lokal, regional, nationell och internationell nivå.

Vem är du?
Som person är du driven, strukturerad och utvecklingsorienterad. Du trivs med att arbeta både självständigt, i team och i samverkan med interna och externa intressenter. Du har en analytisk förmåga som du omsätter på ett initiativrikt sätt i handling och problemlösning. Vi ser att du har god samarbets- och kommunikationsförmåga och du har lätt att uttrycka dig muntligt och skriftligt på både svenska och engelska. Franska är meriterande.

Det är viktigt för oss att du kan arbeta utifrån vår värdegrund:

Tillsammans gör vi varandra framgångsrika.
Vi lyssnar in. Vi lyssnar av.
Feedback bidrar till vår utveckling.


Övrigt
Tjänsten kan komma att säkerhetsklassas.

Som en av Sveriges största arbetsgivare kan vi erbjuda rätt person goda karriär- och utvecklingsmöjligheter.

Vi eftersträvar jämlikhet för alla medarbetare, att de trivs på arbetsplatsen och värnar om en god balans mellan arbetsliv och privatliv.

Läs mer om vår verksamhet här: http://www.vgregion.se/om-vgr/
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate.
VGR krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Ansök nu

Handläggare Förorenade områden

Läs mer Maj 8
Länsstyrelsen är en drivande kraft för det hållbara samhället.

Vi arbetar tillsammans med myndigheter,
kommuner, näringsliv och andra aktörer med fokus på Västra Götalands län och våra 1,7 miljoner
invånare. Länsstyrelsen har en bred verksamhet och en mycket viktig roll inom flera samhällsområden.
Det gäller inte minst de högaktuella utmaningarna med regional tillväxt och att genomföra den gröna omställningen, utveckla det civila försvaret och vårda demokratin.

Länsstyrelsen är en regional statlig myndighet med cirka 1 000 trevliga och kompetenta medarbetare. Vi har verksamhet på flera orter i Västra Götaland men även i övriga Sverige i och med att vi ansvarar för IT-verksamheten till alla länsstyrelser.

Arbetsbeskrivning 

Vi söker en handläggare för tillsvidareanställning till Enheten för förorenade områden på Miljöskyddsavdelningen. Miljöskyddsavdelningens huvuduppdrag är tillsyn av miljöfarlig verksamhet och förorenade områden samt prövning av miljöfarlig verksamhet. Vi arbetar även med klimat- och energifrågor samt miljömålen som ligger till grund för vårt arbete. Miljöskyddsavdelningen består för närvarande av cirka 80 medarbetare fördelade på fem enheter.

Enheten för förorenade områden består i nuläget av 18 personer. Vi arbetar mot fastställda regionala miljömål med bl.a. tillsyn av förorenade områden vid pågående och nedlagda verksamheter, bidragshantering, remisser samt tillsynsvägledning och stöd till kommuner. Vi erbjuder dig en spännande arbetsplats fylld av kunniga kollegor både inom enheten samt inom en mängd olika samhällsfunktioner. Vi är en länsstyrelse med god arbetsmiljö och framåtanda. 

Tjänstens arbetsuppgifter är att bedriva tillsyn av förorenade områden på pågående och nedlagda verksamheter samt därtill tillhörande arbetsuppgifter. Även arbete med tillsynsvägledning, handläggning av internremisser samt inventering av förorenade områden ingår i arbetsuppgifterna. Vidare kan arbete med bidragsärenden komma att ingå. 

Du förväntas bidra till tydliga arbetsprocesser och skapa engagemang och delaktighet för en effektiv verksamhet. I rollen ingår också utöver interna kontakter samarbete med intressenter utanför myndigheten såsom verksamhetsutövare och andra myndigheter.

I arbetet ingår kontakter med handläggare på Länsstyrelsen, miljöansvariga på kommuner och konsulter.

Placeringsort: Göteborg, Vänersborg eller Mariestad

Enstaka resa ingår i tjänsten. Vi försöker att i så stor utsträckning som möjligt använda oss av buss och tåg när vi reser. Vi erbjuder möjligheter till distansarbete under en del av arbetstiden. 

Kvalifikationer
Krav

- Naturvetenskaplig eller teknisk examen på högskolenivå, minst tre år, med inriktning mot kemi och miljövetenskap eller annan examen som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- B körkort

Meriterande

- Fördjupad kunskap om föroreningar i sediment
- Erfarenhet av arbete som konsult eller entreprenör för åtgärdsprojekt


Personliga egenskaper

Du är noggrann med ett strukturerat arbetssätt. Du är dessutom lyhörd med god kommunikativ förmåga. Du har en god förmåga att samarbeta och att bygga och upprätthålla förtroendefulla arbetsrelationer. Du har ett hälsosamt förhållningssätt till arbetet, vilket märks bland annat på hur du planerar och genomför dina uppdrag. Som person ligger ditt fokus på möjligheter snarare än hinder.  

Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat.  

Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning på Länsstyrelsen som speglar länets befolkning. Så, sist men inte minst, hoppas vi därför att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald.

Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Posta din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor, ta kontakt med HR via e-post hr.vastragotaland@lansstyrelsen.se

Ansök nu

Vikariat Projektledare Måltid Sverige

Läs mer Maj 14
Tror du på stora möjligheter inom hållbar utveckling för den offentliga måltiden? Trivs du med att sprida kunskap och arbeta i nätverk tillsammans med offentlig sektor, forskare, företag, myndigheter och andra organisationer? Då kan det vara just dig vi söker!

Inom området hållbara måltider på RISE är vi för närvarande ett starkt lag på 5-7 personer som arbetar med samverkan, nätverk, utveckling och innovation, både i projektform samt som kortare uppdrag.

Vi är bland annat värdar för Måltid Sverige och Skolmatsakademin.

Vi söker nu en vikarie för vår projektledare för Måltid Sverige med stort engagemang för offentliga måltider och för de personer som dagligen jobbar med goda, hälsosamma och hållbara måltider i skola, vård och omsorg.

Måltid Sverige (https://maltidsverige.se/) är ett nationellt kunskapsnav för måltider i skola, vård och omsorg. Syftet är att lyfta och utveckla offentliga måltider i Sverige, genom livslångt lärande, nätverk samt forsknings- och utvecklingsprojekt. Måltid Sverige bygger på partnerskap mellan regioner och medlemskap med kommuner. Vi har funnits sedan 2016 och har kontinuerligt vuxit sedan dess och består idag av över 120 olika organisationer. Måltid Sverige är oberoende och både finansiering och drivkrafter bygger på regioners och kommuners behov och aktuella utmaningar från verksamheter, samt input från forskning och nätverk.

Om rollen
Vi söker dig som trivs med att ha många kontakter och inte är rädd för att sätta dig in i nya situationer. Vi tror du är självgående utifrån uppsatta ramar och att du leder både dig själv och andra. Du är också bekväm med att hålla i möten och dialoger i fysisk och digital miljö.  

Som projektledare på RISE och verksamhetsledare för MåltidSverige kommer du att:

- Leda den daglig driften av verksamheten med projektledning av aktiviteter och Ledning av kollegors insatser i projektet
- Planering av insatser, uppföljning av budget, och rapportering till finansiärer
- Arrangera och leda möten, aktiviteter, webbinarier – själv och tillsammans med kollegor
- Ha löpande kontakt med regioner och kommuner och vara lyhörd för deras behov och utmaningar
- Arbeta för att nätverket utökas
- Ansvarar för kommunikation via hemsida, nyhetsbrev, sociala kanaler

Tillsammans med kollegerna inom området jobbar du också med:

- Omvärldsbevakning,
- Deltar i nätverk och samverkansforum för offentliga måltider
- Har kontakt med myndigheter, och andra aktörer
- Bidrar till projektansökningar

Du kommer även att bidra i andra projekt samt representera RISE och den offentliga måltiden i olika sammanhang, internt och externt. Vi arbetar gemensamt för att driva på en hållbar samhällsutveckling och ser till verksamheten som helhet, snarare än enbart de projekt som vi ansvarar för.

Vem är du?
Vi söker dig som har relevant utbildning för att utveckla offentlig måltid på högskole- eller universitetsnivå, t ex kostvetare, kostekonom, dietist, folkhälsovetare eller gastronom. Du behöver även följande:

- Ha erfarenhet av offentlig måltid och offentlig sektor
- Ha kunskap om hälsa- och hållbarhetsfrågor
- Ha kunskap om kompetensförsörjningsfrågor inom offentlig måltid
- Ha goda erfarenheter av projektledning
- Arbeta strukturerat och har god organisationsförmåga
- Är kund- och relationsorienterad och har förmåga att lyssna och förstå behov
- Kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
- har god vana av Officepaket, Teams, Zoom och vanliga digitala arbetsmiljöer
- Det är även önskvärt att du har vana av att använda Wordpress

Som person är du nyfiken, tycker om att utmana dig själv och njuter av att se kunskap omsättas i praktiken. Du behöver vara kommunikativ, kunna planera och arbeta strukturerat och inte minst ha en god samarbetsförmåga. Du är driven och självgående, men trivs också med att arbeta i lag. Du är prestigelös, social och tycker om att interagera med människor.

Är vi rätt för varandra?
Inom RISE gillar vi olika och vi är övertygade om att mångfald bidrar till en innovativ miljö där vi tillsammans utmanar gränser och utvecklar ny kunskap och kompetens för framtiden. Hos oss möts passionerade problemlösare för att lösa några av världens viktigaste problem. Du kommer att arbeta i en dynamisk miljö som ger dig utvecklingsmöjligheter både professionellt och personligt.

Givetvis är vi väldigt nyfikna på dig och hur du stärker och kompletterar oss! Berätta gärna om dina kompetenser och erfarenheter som du ser kan komma till nytta i tjänsten, men också om dina erfarenheter att arbeta i projektform och av samverkan med flera aktörer. Välkommen med din ansökan!

Vill du veta mer?
Tjänsten är ett vikariat på 12 månader från aug 2024 till och med juli 2025, på 60 till 100% enligt överenskommelse, och är placerad på Avdelningen för Jordbruk och livsmedel i Göteborg. Vid vikariatets slut kan det finnas möjlighet till fortsatta uppdrag. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Emma Holtz (+46 10 516 66 69), enhetschef Hållbar konsumtion och produktion 2, eller Elin Backlund, verksamhetsledare Måltid Sverige (+ 46 10 516 66 70). Sista ansökningsdag är den 31 maj 2024. Vi är måna om att tillsätta tjänsten snabbt och kommer att kalla till intervju löpande.

Fackliga representanter är Ulf Nordberg, Sveriges Ingenjörer tel: 010-5166959 och Linda Ikatti, Unionen tel: 010-5165161. 

 

Offentlig måltid, nätverk, utbildning, utveckling, innovation, mat, miljö, hälsa, RISE, livsmedel, Göteborg,

 


RISE Research Institutes of Sweden är Sveriges forskningsinstitut och innovationspartner. I internationell samverkan med företag, akademi och offentlig sektor bidrar vi till ett konkurrenskraftigt näringsliv och ett hållbart samhälle. Våra 3 300 medarbetare driver och stöder alla typer av innovationsprocesser. RISE är ett oberoende, statligt forskningsinstitut som erbjuder unik expertis och ett 100-tal test- och demonstrationsmiljöer för framtidssäkra teknologier, produkter och tjänster. www.ri.se.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Havs- och Vattenmyndigheten

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Havs- och Vattenmyndigheten .

IT-säkerhetsansvarig

Datasäkerhetsansvarig
Läs mer Apr 26
Havs- och vattenmyndigheten (HaV) etablerades 2011 och är en förvaltningsmyndighet som arbetar för hållbar samhällsnytta. Vi arbetar på regeringens uppdrag för bevarande, restaurering och hållbart nyttjande av sjöar, vattendrag, hav och fiskeresurserna. Vi är cirka 400 engagerade medarbetare och konsulter som tillsammans skapar en dynamisk arbetsplats för att genomföra uppdraget i enlighet med den statliga värdegrunden.


Avdelningen för digitalisering består av ett 80-tal personer, både medarbetare och konsulter. Vårt uppdrag är att leda myndighetens digitalisering, utforma lösningar och leverera IT-tjänster. Vi stödjer verksamheten i att nyttja digitaliseringens möjligheter och användandet av modern teknologi.



Nu söker vi en erfaren och engagerad IT-säkerhetsansvarig för att stärka vår organisation och säkerställa integriteten och tillgängligheten i vår digitala infrastruktur.

I rollen arbetar du både strategiskt men även operativt inom området IT-säkerhet och cybersäkerhet. Tillsammans med mycket kompetenta kollegor arbetar du med att skydda myndighetens nätverk, information, system och utrustning för att minska riskerna för intrång och attacker.

Tjänsten är placerad på enheten för IT-styrning och analys som ansvarar för området strategisk informations- och IT-säkerhet inklusive dataskydd.

Arbetsuppgifter
Som IT-säkerhetsansvarig hos oss arbetar du med cybersäkerhet och it-säkerhetslösningar i en operativ/taktisk roll där dina tekniska färdigheter är av stor vikt. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:

- bidra vid utformning och design av IT-säkerhetslösningar, samordna penetrationstester, kravställning på leverantörer, samordna arbete vid it-säkerhetsincidenter, arbeta med säkerhetslogglösningar, delta i risk- och sårbarhetsanalyser samt utveckla, implementera och följa upp regelefterlevnad gällande till exempel MSB:s föreskrifter, ISO27000, Dataskyddsförordningen.
- leda projekt inom ramen för vårt systematiska säkerhetsarbete.



Du gör kontinuerlig omvärldsbevakning gällande nya hot, nya myndighetskrav och nya lösningar för IT-säkerheten och deltar i kontinuerlig övervakning och förbättring av säkerhetsåtgärder för att skydda mot nya hot och attacker. Hos oss får du även möjlighet att kompetensmässigt röra dig mellan informationssäkerhet och IT-säkerhet samt samverka med olika utvecklingsprojekt och IT-funktioner. Du ingår som medlem i myndighetens molngrupp samt säkerhetsråd där du kommer att samarbeta med bland informationssäkerhetsansvarig, säkerhetsskyddschef samt dataskyddsjurist.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

- relevant högskoleutbildning inom IT-området eller motsvarande kompetens för tjänsten förvärvat på annat sätt

- flera års erfarenhet från en roll som it-säkerhetsspecialist eller it-säkerhetsarkitekt gällande IT-infrastruktur och moderna applikationsarkitekturer samt erfarenhet av att arbeta utifrån ramverk som ISO27000
- förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska

Det är meriterande om du har:

- kunskap inom IT-säkerhetsarkitektur för öppna API:er, IAM, Suse Linux och Kubenetes och kan anpassa och arbeta fram säkerhetslösningar för on-prem och hybridlösningar

- flera års erfarenhet av kravställning, design, utredningar, stöd, rådgivning samt granskning av lösningsarkitektur (infrastruktur och applikationsområdet) från ett it-säkerhetsperspektiv
- kompetens inom infrastruktur, relevanta verktyg och systemstöd för it-säkerhetshöjande åtgärder
- ledarerfarenhet i att driva olika it-säkerhetshöjande aktiviteter
- för området relevanta certifieringar såsom IT-arkitekt, CISSP och kompetens inom relevanta verktyg och systemstöd kopplat till it- och cybersäkerhet samt har erfarenhet av lösningar för central logghantering (så som Splunk, Kibana).

För att lyckas i det här uppdraget är det viktigt att du har analytisk förmåga, är självgående och strukturerar själv ditt tillvägagångssätt och driver dina processer vidare. Du har god samarbetsförmåga, samverkar brett inom organisationen och kan kommunicera komplexa säkerhetskoncept för en bred publik. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Göteborg. Provanställning kan komma att tillämpas. Vi erbjuder viss möjlighet till distansarbete. Tillträde snarast möjligt efter överenskommelse. Din tjänstebenämning kommer att vara IT-arkitekt. Den här tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att vi gör en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), innan vi tar beslut om att anställa en ny medarbetare. Havs- och vattenmyndigheten tillämpar individuell lönesättning. 



Övrig information

Havs- och vattenmyndigheten sitter i moderna lokaler i Gullbergsvass, 10-15 minuters gångväg från Göteborgs central. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering. Vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.


Tänk på att de handlingar som du skickar in genom din ansökan blir en allmän handling hos HaV. Detta betyder att allt material i ansökan, inklusive bilagor, kan behöva lämnas ut till den som begär det om uppgifterna inte omfattas av sekretess enligt offentlighets- och sekretesslagen. Tänk på din integritet och undvik att lämna information som innehåller känsliga personuppgifter, till exempel uppgifter om din eller närståendes hälsa, politiska åsikter eller religiös övertygelse. Vi använder rekryteringstester och/eller arbetsprov i många av våra rekryteringar som en del i urvalsprocessen. För god kvalitet i Havs-och vattenmyndighetens rekryteringsprocess ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.


Varmt välkommen med din ansökan!


Vi har valt rekryteringskanaler för den här anställningen och vill inte bli kontaktade av rekryteringsföretag.

Ansök nu

Handläggare vid behov till Fiskeriövervakningsenheten

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Mar 20
Havs- och vattenmyndigheten (HaV) etablerades 2011 och är en förvaltningsmyndighet som arbetar för hållbar samhällsnytta. Vi arbetar på regeringens uppdrag för bevarande, restaurering och hållbart nyttjande av sjöar, vattendrag, hav och fiskeresurserna. Vi är cirka 400 engagerade medarbetare och konsulter som tillsammans skapar en dynamisk arbetsplats för att genomföra uppdraget i enlighet med den statliga värdegrunden.


Avdelningen för fiskerikontroll har ett övergripande samordnande ansvar för genomförandet av den svenska fiskerikontrollen och ansvarar bland annat för uppföljningen av hur det svenska yrkesfisket följer gällande regler på fiskets område.

Fiskeriövervakningsenheten har ett brett uppdrag med att övervaka och ge support till svenskt yrkesfiske samt med att samla in och förvalta information från en mängd olika källor. Vi ansvarar för registrering, granskning, validering och kontroll av uppgifter i samband med uppgiftslämnande från yrkesfisket och saluföringen. Enheten bedriver också övervakning av yrkesfisket i realtid i samverkan med Kustbevakningen och andra berörda myndigheter.



Handläggare vid behov till Fiskeriövervakningsenheten
Nu söker vi på Fiskeriövervakningsenheten två handläggare som kan arbeta vid behov under året och har möjlighet att arbeta heltid sommaren 2024.

Detta kan därmed vara en möjlighet för dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning, exempelvis studier.

Arbetsuppgifter
I rollen som handläggare medverkar du i det operativa arbetet med att övervaka och säkerställa att regelverket på fiskets område följs. Du bidrar även till att skapa förståelse för hur rapportering från fiskare ska utföras på ett korrekt sätt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som handläggare är att:

- ge service och support till yrkesfisket i dess fiskeverksamhet
- via telefon och elektroniskt ta emot och registrera olika typer av anmälningar från fisket
- ge IT-support till yrkesfiskare, samt till andra aktörer i försäljning- och handelsledet, som rapporterar sina uppgifter elektroniskt
- svara på frågor och informera om gällande regelverk inom fiskets område
- realtidsövervaka områden, gränser och fiskeaktiviteter
- delta i övrigt förekommande arbetsuppgifter vid myndigheten, exempelvis i samordnandet av gemensamma kontrollinsatser mellan EU:s medlemsländer



Kvalifikationer och egenskaper
Verksamheten bedrivs hela dygnet alla dagar på året och tjänsten kräver därför att du har möjlighet att arbeta både dagar, kvällar och nätter. Observera även att du förväntas ha möjlighet arbeta heltid under sommarperioden juni-augusti 2024. 

Vi ser att du som söker:

- har en treårig gymnasieutbildning kompletterad med kortare eftergymnasial påbyggnad eller enstaka kurser vid högskola/universitet som vi bedömer vara relevanta för befattningen
- har minst ett års arbetslivserfarenhet som vi bedömer relevant, gärna inom service
- har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
- är en van IT-användare

Vi ser det som meriterande om du också har:

- kännedom om det svenska yrkesfisket och kunskaper om regelverket för fiskerikontroll
- vana av hantering av juridisk text (och tolkning av densamma)
- erfarenhet av telefonsupport
- grundläggande kunskaper i förvaltningsrätt

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du pedagogisk och tydlig i din kommunikation. Du ska kunna hantera avvägningen mellan att vara beslutsam och ha förståelse för den enskildes behov i myndighetsutövningen. För att lyckas med arbetsuppgifterna krävs även att du är strukturerad, noggrann och har en problemlösande analysförmåga. Du är även självgående och flexibel. Du har mycket god förmåga att kommunicera och uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt god förmåga i tal på engelska.

 

Övrig information

Havs- och vattenmyndigheten sitter i moderna lokaler i Gullbergsvass, 10-15 minuters gångväg från Göteborgs central. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering. Vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.


Tänk på att de handlingar som du skickar in genom din ansökan blir en allmän handling hos HaV. Detta betyder att allt material i ansökan, inklusive bilagor, kan behöva lämnas ut till den som begär det om uppgifterna inte omfattas av sekretess enligt offentlighets- och sekretesslagen. Tänk på din integritet och undvik att lämna information som innehåller känsliga personuppgifter, till exempel uppgifter om din eller närståendes hälsa, politiska åsikter eller religiös övertygelse. Vi använder rekryteringstester och/eller arbetsprov i många av våra rekryteringar som en del i urvalsprocessen. För god kvalitet i Havs-och vattenmyndighetens rekryteringsprocess ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.


Varmt välkommen med din ansökan!


Vi har valt rekryteringskanaler för den här anställningen och vill inte bli kontaktade av rekryteringsföretag.

Ansök nu

Utredare vattenkraft och prövning

Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Okt 25
Havs- och vattenmyndigheten (HaV) etablerades 2011 och är en förvaltningsmyndighet som arbetar för hållbar samhällsnytta. Vi arbetar på regeringens uppdrag för bevarande, restaurering och hållbart nyttjande av sjöar, vattendrag, hav och fiskeresurserna. Vi är cirka 400 engagerade medarbetare och konsulter som tillsammans skapar en dynamisk arbetsplats för att genomföra uppdraget i enlighet med den statliga värdegrunden.


Avdelningen för vattenförvaltning ansvarar för arbetet med förvaltning av sjöar, vattendrag och kustvatten, skydd av naturtyper och arter, svenskt genomförande av EU:s ramdirektiv för vatten, de akvatiska delarna av Art- habitatdirektivet, samt andra frågor om biologisk mångfald.

Miljöprövningsenheten deltar i miljöprövningar som gäller frågor för havs- och vattenmiljön eller fisket samt arbetar med tillsynsvägledning enligt miljötillsynsförordningen inom myndighetens ansvarsområden.



Utredare inom vattenkraft och prövning
Nu söker vi en utredare inom vattenkraft och prövning till enheten för miljöprövning.

På enheten för miljöprövning ger vi vägledning för tillsyn om vattenverksamhet, enskilda avlopp, fiske- och vattenbruk, dumpning, vattenskyddsområden, skydd av grundvatten och miljökvalitetsnormer. Vi deltar även som part eller expert för att tillvarata miljöintressen i mål och ärenden som avgörs av domstol samt svarar på remisser från regeringskansliet, mark- och miljödomstolar eller andra myndigheter. Vi samarbetar, skapar nätverk och driver aktuella miljöfrågor inom till exempel grön omställning och miljövänlig energi framåt.

Som utredare på Havs- och vattenmyndigheten arbetar du med planering, utredning och/eller förhandling som behandlar varierande områden. Du formulerar uppdrag och mål, utvecklar metoder och rutiner samt utformar underlag, rapporter, förslag och beslut utifrån insamlad information.

Arbetsbeskrivning
Miljötillstånden hos Sveriges vattenkraftverk ska omprövas och förses med moderna miljövillkor. Vi söker därför dig som vill arbeta med frågor kring vattenkraftens effekter och påverkan på den vattenanknutna vattenmiljön, och hur vi kan omsätta detta till moderna miljövillkor för vattenkraften. Din kunskap kommer att vara värdefull i prövningsprocessen i enlighet med svenska miljölagstiftningen. Ditt arbete kommer även att involvera dialog och vägledning till andra myndigheter. Du kommer att analysera underlag från verksamhetsutövare om dess miljöpåverkan och skriva yttranden, inhämta synpunkter från Länsstyrelsen och andra centrala myndigheter.

Beroende på din bakgrund, kan rollen innebära olika nivåer av ansvar i utredningar, ställningstaganden, yttranden och medverkan i domstolsförhandlingar. Vi inhämtar en stor del kunskap internt från våra miljöjurister och experter på andra enheter, eller från andra myndigheter i formuleringen av myndighetens yttranden. 

Kvalifikationer 
Vi söker dig som har examen från universitet eller högskola på minst magisternivå med naturvetenskaplig eller teknisk inriktning. För att passa in i rollen bör du även att du ha kunskap om vattenkraftens effekter på den vattenanknutna biologin.

Har du en utbildning eller bakgrund som, enligt vår bedömning är relevant för tjänsten, är arbetslivserfarenhet från arbete med prövning och tillsyn av vattenverksamhet eller miljöfarlig verksamhet meriterande. Vidare är det meriterande, men inte ett krav, att du har kunskap om svensk miljölagstiftning och dess tillämpning.

Beroende på din bakgrund, kan en stor del av din första tid hos oss att bestå av upplärning och kompetensutveckling. Därför kommer vi att lägga en stor vikt på dina personliga egenskaper och förmågor.

Egenskaper, färdigheter och förmågor
För att lyckas i rollen har du som söker en förmåga att se din del i helheten. Du är flexibel och du kan prioritera dina arbetsuppgifter utifrån gemensamma arbetsuppgifter och mål. I rollen som utredare är det bra att du har en analytisk förmåga och kan uttrycka dig väl i både tal och i skrift. Enheten samverkar med bland annat Naturvårdsverket, Kammarkollegiet och länsstyrelserna i frågor som rör miljöprövningar. För att lyckas i uppdraget krävs därför att du är strukturerad, självgående och har en god samarbetsförmåga med både medarbetare och externa parter.

Villkor
Anställningen är placerad i Göteborg men med viss möjlighet till distansarbete efter överenskommelse. Havs- och vattenmyndigheten tillämpar sex månaders provanställning och individuell lönesättning. Tillträde snarast möjligt efter överenskommelse.

Övrig information

Havs- och vattenmyndigheten sitter i moderna lokaler i Gullbergsvass, 10-15 minuters gångväg från Göteborgs central. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering. Vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.


Tänk på att de handlingar som du skickar in genom din ansökan blir en allmän handling hos HaV. Detta betyder att allt material i ansökan, inklusive bilagor, kan behöva lämnas ut till den som begär det om uppgifterna inte omfattas av sekretess enligt offentlighets- och sekretesslagen. Tänk på din integritet och undvik att lämna information som innehåller känsliga personuppgifter, till exempel uppgifter om din eller närståendes hälsa, politiska åsikter eller religiös övertygelse. Vi använder rekryteringstester och/eller arbetsprov i många av våra rekryteringar som en del i urvalsprocessen. För god kvalitet i Havs-och vattenmyndighetens rekryteringsprocess ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.


Varmt välkommen med din ansökan!


Vi har valt rekryteringskanaler för den här anställningen och vill inte bli kontaktade av rekryteringsföretag.

Ansök nu

Assistent vid behov till Fiskeriövervakningsenheten

Administrativ assistent
Läs mer Okt 9
Havs- och vattenmyndigheten (HaV) etablerades 2011 och är en förvaltningsmyndighet som arbetar för hållbar samhällsnytta. Vi arbetar på regeringens uppdrag för bevarande, restaurering och hållbart nyttjande av sjöar, vattendrag, hav och fiskeresurserna. Vi är cirka 400 engagerade medarbetare och konsulter som tillsammans skapar en dynamisk arbetsplats för att genomföra uppdraget i enlighet med den statliga värdegrunden.


Avdelningen för fiskerikontroll har ett övergripande samordnande ansvar för genomförandet av den svenska fiskerikontrollen och ansvarar bland annat för uppföljningen av hur det svenska yrkesfisket följer gällande regler på fiskets område.

Fiskeriövervakningsenheten har ett brett uppdrag med att övervaka och ge support till svenskt yrkesfiske samt med att samla in och förvalta information från en mängd olika källor. Vi ansvarar för registrering, granskning, validering och kontroll av uppgifter i samband med uppgiftslämnande från yrkesfisket och saluföringen. Enheten bedriver också övervakning av yrkesfisket i realtid i samverkan med Kustbevakningen och andra berörda myndigheter.



Assistent vid behov till Fiskeriövervakningsenheten
Nu söker vi på Fiskeriövervakningsenheten nästa assistent som kan arbeta vid behov under året och heltid sommaren 2024.

Detta kan därmed vara en möjlighet för dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning, exempelvis studier.

Arbetsuppgifter
I rollen som assistent medverkar du i det operativa arbetet med att övervaka och säkerställa att regelverket på fiskets område följs. Du bidrar även till att skapa förståelse för hur rapportering från fiskare ska utföras på ett korrekt sätt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som assistent är att:

- ge service och support till yrkesfisket i dess fiskeverksamhet
- via telefon och elektroniskt ta emot och registrera olika typer av anmälningar från fisket
- ge IT-support till yrkesfiskare, samt till andra aktörer i försäljning- och handelsledet, som rapporterar sina uppgifter elektroniskt
- svara på frågor och informera om gällande regelverk inom fiskets område
- realtidsövervaka områden, gränser och fiskeaktiviteter
- delta i övrigt förekommande arbetsuppgifter vid myndigheten, exempelvis i samordnandet av gemensamma kontrollinsatser mellan EU:s medlemsländer



Kvalifikationer och egenskaper
Verksamheten bedrivs hela dygnet alla dagar på året och tjänsten kräver därför att du har möjlighet att arbeta både dagar, kvällar och nätter. Observera även att du förväntas arbeta heltid under sommarperioden juni-augusti 2024. 

Vi ser att du som söker:

- har en treårig gymnasieutbildning kompletterad med kortare eftergymnasial påbyggnad eller enstaka kurser vid högskola/universitet som vi bedömer vara relevanta för befattningen
- har minst ett års arbetslivserfarenhet som vi bedömer relevant, gärna inom service
- har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
- är en van IT-användare

Vi ser det som meriterande om du också har:

- kännedom om det svenska yrkesfisket och kunskaper om regelverket för fiskerikontroll
- vana av hantering av juridisk text (och tolkning av densamma)
- erfarenhet av telefonsupport
- grundläggande kunskaper i förvaltningsrätt

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du pedagogisk och tydlig i din kommunikation. Du ska kunna hantera avvägningen mellan att vara beslutsam och ha förståelse för den enskildes behov i myndighetsutövningen. För att lyckas med arbetsuppgifterna krävs även att du är strukturerad, noggrann och har en problemlösande analysförmåga. Du är även självgående och flexibel. Du har mycket god förmåga att kommunicera och uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt god förmåga i tal på engelska.

 

Övrig information

Havs- och vattenmyndigheten sitter i moderna lokaler i Gullbergsvass, 10-15 minuters gångväg från Göteborgs central. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering. Vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.


Tänk på att de handlingar som du skickar in genom din ansökan blir en allmän handling hos HaV. Detta betyder att allt material i ansökan, inklusive bilagor, kan behöva lämnas ut till den som begär det om uppgifterna inte omfattas av sekretess enligt offentlighets- och sekretesslagen. Tänk på din integritet och undvik att lämna information som innehåller känsliga personuppgifter, till exempel uppgifter om din eller närståendes hälsa, politiska åsikter eller religiös övertygelse. Vi använder rekryteringstester och/eller arbetsprov i många av våra rekryteringar som en del i urvalsprocessen. För god kvalitet i Havs-och vattenmyndighetens rekryteringsprocess ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.


Varmt välkommen med din ansökan!


Vi har valt rekryteringskanaler för den här anställningen och vill inte bli kontaktade av rekryteringsföretag.

Ansök nu