Göteborg: Arbetsledare Stomkomplettering E02 Centralen

Hitta ansökningsinfo om jobbet Arbetsledare Stomkomplettering E02 Centralen i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-16 // Varaktighet: Heltid

Nu söker vi ytterligare en kollega och arbetsledare till blocket stomkomplettering till vårt projekt E02 Centralen som är en deletapp av västlänken i centrala Göteborg.

Har du erfarenhet av att arbeta med stomkomplettering, stora projekt och vill jobba med ett unikt once in a lifetime projekt, Sveriges största pågående anläggningsprojekt? Att jobba i stora projekt är både unikt och komplext, hos oss får du möjligheten att utveckla din ledarprofil och samtidigt få möjlighet att arbeta med stomkomplettering för den 1,8 km långa tågtunneln och station under mark. Låter det som du? Då är det här du ska jobba!  

Om E02 Centralen
På uppdrag av Trafikverket bygger NCC deletapp Centralen, en del av Västlänken. Etappen omfattar en bro över E6 i öst, en underjordisk tågstation och cirka 2 km anslutande tågtunnel, varav en del går genom berg.

Rollen som Arbetsledare
Som arbetsledare har du ditt eget ansvarsområden där du planerar och leder din del av projektet kring stomkomplettering i den nya underjordiska tågstationen och tunneln. Du har tätt samarbete med din blockchef, andra arbetsledare och kontraktsingenjörer. 

Stomkompletteringen i detta projekt innebär stora entreprenader av bland annat hissar och rulltrappor, betongtrappor, brandskydd, natursten, stålentreprenader, glasväggar och undertak.

I arbetsuppgifterna ingår att följa upp och arbeta fortlöpande med tidplan som visar vad som är planerat de närmaste veckorna inom ditt område. Du leder, fördelar och samordnar underentreprenörernas arbeten och ansvarar för att arbetet genomförs i enlighet med de tekniska krav och tillhörande arbetsberedningar som finns.

Vi på NCC har bra verktyg och arbetssätt som stödjer dig i arbetsledarrollen där du även fungerar som en viktig förebild när det gäller arbetet inom miljö, kvalitet och arbetsmiljö. Vi jobbar i team där din roll i laget är att engagera och motivera genom delaktighet och på detta sätt nå de mål och deadlines som är uppsatta. Gruppen som du kommer arbeta med har lång erfarenhet inom området och ni stöttar och inspirerar varandra i arbetet och till utveckling. Vill du jobba i ett modernt företag, med god projektkultur, goda utvecklingsmöjligheter och ha bra balans mellan arbete och fritid? Då kommer du trivas hos oss!

Din profil
För att vara framgångsrik i den här rollen har du flera års erfarenhet som entreprenör i en arbetsledande roll och erfarenhet från att arbeta med samordning i stora komplexa projekt gärna olika typer av husbyggnadsprojekt, till både privat och offentlig sektor, det kan vara alltifrån kommersiella projekt till bostäder.

Du har en förståelse för kalkyl och kontraktshantering liksom prognos- och tidplanearbete och delar gärna din tid mellan att samordna både från kontoret och ute i produktion. Med dig har du en byggteknisk utbildning och/eller motsvarande arbetslivserfarenhet. 

Som person är du positiv, ansvarsfull, ordningsam och brinner för ditt arbete ute i produktionen. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper som samarbetsförmåga, engagemang samt drivkraft. För att bli en del av oss står du också för våra värderingar: Ärlighet, Tillit, Respekt och förstår vikten av att jobba med inkludering och mångfald i organisationen.

Vi erbjuder
Hos oss på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Det är bidragande anledningar till att vi har många nöjda och stolta medarbetare. Vi är stolta över att kunna erbjuda våra medarbetare stora utvecklingsmöjligheter i en spännande arbetsmiljö. Vi har en stor variation av arbetsplatser där du möter olika typer av utmaningar. Vi erbjuder dig som arbetar hos oss ett stort utbud av personalförmåner. Vi erbjuder också försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag samt andra erbjudanden och rabatter via vår förmånsportal Benify.

Ytterligare information
Tjänsten är en projektanställning vid E02 Centralen, produktionsplats är Centralen/Stationsdelen. Arbetstid är heltid med skiftgång vilket innebär förskjuten arbetstid vardagar och visst helgarbete efter schema. Start enligt överenskommelse. Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur.

Kontakt och ansökan 
Frågor kring rekryteringsprocessen besvaras av Victoria Reeve, HR Specialist Rekrytering, 0790–787939. Registrera din personliga ansökan där du beskriver varför du är intresserad av tjänsten, tillsammans med ditt CV. Sista ansökningsdag är 10 december 2023. Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Bygg med oss och få branschens bästa kollegor!
På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det gäller våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i nära samarbete mellan våra medarbetare, partners och kunder.

Hos oss är du en betydande medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Du är också en viktig länk för oss att forma en bättre och mer hållbar byggprocess. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur som bygger på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och olika bakgrunder gör skillnad.

NCC - ett av Nordens ledande företag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Arbetsledare, husbyggnad

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Arbetsledare, husbyggnad.

Platschef

Läs mer Mar 26
Är du en senior Platschef med erfarenhet av om- och tillbyggnadsprojekt? Vi satsar nu extra på vår ROT-grupp och söker ytterligare en Platschef! Vi söker dig som brinner för hållbart byggande och letar din nästa utmaning!

Om rollen

Tillsammans med Arbetschef och Projektchef planerar du projekt från tidigt skede, räknar på jobb och initierar nya affärer. Allteftersom vi tar oss an nya uppdrag träder du in i rollen som platschef för ombyggnad och/eller tillbyggnad. Som platschef har du en viktig och mycket central roll i våra projekt. Förutom ansvar för projektens genomförande har du även ansvar för planering, kvalitet och ekonomi. Ditt verksamhetsområde är ROT-projekt över hela Göteborg, från Kungsbacka till Kungälv. Du kommer arbeta mot både den kommunala och privata sektorn.

Din profil

Vi söker dig som har minst 10 års erfarenhet som Platschef. Du bör ha genomfört flera kommersiella projekt inom ROT från start till slut, så att du är införstådd i produktionens olika faser. Vidare har du erfarenhet av kulturminnesmärkta byggnader och samverkansprojekt samt att arbeta med diverse olika certifieringar av byggnader. Vi ser gärna du arbetat på projekt över 100 miljoner.

Vi söker dig som har god förmåga att fatta beslut, är självgående och har en god planeringsförmåga. Du trivs med att vara ledare och den som har överblick över projektet. Då arbetet innebär kontakter med kunder, kollegor, underentreprenörer och många övriga aktörer är det av stor vikt att du har god samarbetsförmåga och hög social kompetens.

Vi erbjuder

När du börjar arbeta hos oss kommer du märka att Serneke präglas av engagemang, mod, respekt och enkelhet. Det finns en stor vilja att stötta och hjälpa varandra på alla nivåer inom organisationen och vi uppskattar nya idéer om hur vi kan bli ännu bättre tillsammans. Vi erbjuder ett flexibelt arbetssätt med korta beslutsvägar, mycket eget ansvar och stora utvecklingsmöjligheter framåt.

Övriga förmåner du får del av som anställd på Serneke: Karriärsida/förmåner (https://www.serneke.se/karriar/formaner/)

Information och ansökan

Om du har frågor eller funderingar rörande tjänsten är du välkommen att höra av dig till vår Arbetschef Anders Holmqvist via Anders.Holmqvist@serneke.se, 010-309 43 84 eller till Rekryteringsspecialist Anna Berggren via Anna.Berggren@serneke.se (mailto:anna.berggren@serneke.se), 076-809 88 75.

Är tjänsten något för dig? Ansök genom att bifoga CV eller din Linkedin-profil. Sista ansökningsdag är söndagen den 21 april, men sök redan idag då urval sker löpande.

Vi genomför bakgrundskontroller på slutkandidater

Om Serneke Sverige

Serneke grundades 2002 och sedan juli 2023 är Serneke Sverige ett helägt dotterbolag till Doxa. Vi är ett entreprenadbolag som erbjuder tjänster inom bygg och anläggning. Vårt mål är att uppfattas som det mest nytänkande, engagerade och dynamiska bolaget i branschen.

Vi är cirka 850 medarbetare och finns i regionerna Väst, Öst och Syd. I regionerna erbjuder vi entreprenader inom allt från anläggningsprojekt, samhällsfastigheter, kommersiella fastigheter och bostäder till mer komplexa projekt där fokus ofta ligger på samhällsnytta med idrott och hälsa i fokus.

Ansök nu

Uppdragsledare- bygg

Läs mer Mar 28
Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om.
Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden.

ARBETSUPPGIFTER
På avdelningen drift och underhåll ansvarar vi för tillsyn, reparation samt drift av områdena mark, byggnad och installationer. Vårt arbete bedrivs i ett nära samarbete med kund, förvaltningens övriga avdelningar samt andra organisationer i staden. Vi utför helt enkelt de uppdrag som beställs av våra kunder. På område bygg är vi olika yrkesgrupper som arbetar för att ge service till och underhålla vårt fastighetsbestånd. Vi som arbetar här är tekniker, snickare, rörläggare, elektriker med mera. Vi arbetar med närhet till våra hyresgäster i den dagliga tillsynen och skötseln av anläggningarna men även med reparationer och utförande av mindre uppdrag på byggnader. Vi ansvarar även för besiktningar och åtgärder inom serviceområdet.

Dina arbetsuppgifter:
Som uppdragsledare-bygg arbetar du i en beställarroll för bygguppdrag där du kommer att ha det yttersta ansvaret för planeringen och genomförande. Det innebär att;

• ta fram kostnadsbedömningar utifrån beställarens önskemål samt rapporterar kontinuerlig till beställaren
• planerar och driver uppdraget i projektform under uppdragets utförande/färdigställande
• uppföljningen av uppdragets ekonomiska resultat
• ansvarar för genomförande av startmöte, sammankallar arbetsgrupper/team samt entreprenörer för att driva uppdraget framåt

Hos oss driver du mindre renoveringar, underhållsprojekt/uppdrag, åtgärder efter besiktningar inom ramen för enkelt avhjälpta hinder samt åtgärder efter skador.
I uppdraget ingår också att vara byggtekniskt stöd till beställaren internt samt externt i staden. Du följer byggbranschens utvecklingsområde och inhämtar aktivt kunskap samt medverka i att höja område byggs kompetens inom fackområdet. Du bevakar och utvecklar förvaltningskrav i enlighet med de tekniska anvisningarna för område bygg. Du utmanar oss i att se nya möjligheter och metoder samt våga tänka nytt. Du har fokus på bästa tekniska, funktionella, och långsiktiga ekonomiska lösningar.

KVALIFIKATIONER
Vem söker vi?
Vi sker dig som har relevant utbildning på högskolenivå eller motsvarande utbildning med flerårig erfarenhet inom fackområdet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

För denna tjänst vill vi att du har arbetat inom byggområdet, samt självständigt drivit uppdrag/projekt inom fackområdet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av uppdrag inom el, bygg eller rör. Har du erfarenhet av arbete i en fastighetsförvaltande organisation, ser vi det som mycket meriterande.

Som medarbetare på drift och underhåll arbetar du för organisationens och slutkundens bästa ur ett helhetsperspektiv. Du arbetar utifrån ett lösningsorienterat förhållningssätt på ett strukturerat sätt där du är tydlig i kommunikationen med andra. För att vara framgångsrik i rollen behöver du vara drivande och handlingskraftig. Du sätter kvalitetsmedvetenhet i fokus, arbetar med en service och kundinriktat förhållningssätt. Du värdesätter att ha kontakt med andra, bygga relationer och känner ett personligt ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har förmåga att engagera, förmedla och bidra till andras lärande inom område bygg på stadsfastighetsförvaltingen.

För tjänsten krävs b-körkort.

ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.
Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi har skapat möjligheter till växelvis arbete, med detta menas att du skall kunna förlägga delar av sin arbetstid i hemmet när verksamheten tillåter det. Vi erbjuder dig ett utvecklings och ett innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling. Inom förvaltningen tillämpar vi ett tillitsbaserat ledarskap som grundar sig i den inkluderande arbetsplatsen.
Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.


Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Arbetsledare TA

Läs mer Feb 9
Arbetsledare TA
Är du duktig på TA och söker ett jobb med utvecklingsmöjligheter?
Vi söker nu en ny arbetsledare till vår depå i Lindome.
 
Om rollen
I rollen som arbetsledare kommer du att ansvara för planering och ledning av den dagliga verksamheten samt se till att uthyrning och underhåll av TA-material fungerar. I dina arbetsuppgifter ingår även att tillse så att kunderna får sina leveranser av material enligt önskemål och på överenskommen tid. Du kommer att ha mycket kundkontakt och fungerar som en rådgivare vid val av TA-material till kunden.
Vidare sköter du fakturering, beställningar av TA-material till depån och hanterar ordrar i vårt uthyrningssystem. Du kommer även att bistå våra TA-planritare med underlag för såväl arbetet som kalkyler. Du bidrar med viktig expertkunskap vid vårt anbudsförfarande. I dina arbetsuppgifter ingår även att vara kontaktperson mot Trafikverket och kommuner.
 
Om dig
Tidigare erfarenhet av TA-material
B-körkort
Tidigare erfarenhet av vägarbete eller transportledning är meriterande
Trafikverkets kravkurser "Arbete på väg Steg 2.2 – 3.0" är meriterande
 

Vi tror att du är engagerad och har stor ansvarskänsla för ditt arbete. Du sätter kunden i fokus och är mån om att leverera ett arbete med hög kvalitet. Vi värdesätter om du är strukturerad och flexibel, då arbetsbelastningen stundtals är hög.

Tjänsten är på heltid och tillträde sker enligt överenskommelse. Då urval sker löpande kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, så sök redan idag!
 
Vi erbjuder
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
Välkommen med din ansökan!
Lambertsson är en av Skandinaviens största uthyrare och tjänsteleverantörer inom bygg- och industrilösningar. Vi erbjuder totallösningar samt tjänster inom uthyrning, tillfällig-el, kranar, moduler och trafikanordningar samt via Glacell även energioptimerade lösningar. Lambertsson är ett dotterbolag inom Peabkoncernen.

Ansök nu

Beredskapssamordnare

Läs mer Dec 22
Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om.
Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden.

ARBETSUPPGIFTER
Avdelningen drift och underhåll ansvarar för tillsyn, reparation samt drift av områdena utemiljö, byggnad och installationer över tid med god teknisk status och nöjda kunder. Detta uppnås genom ett nära samarbete med kund, förvaltningens övriga avdelningar samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar för att genomförandet av besiktningar som myndigheter kräver samt bidrar till utvecklingen av energisparåtgärder. Vi utför de uppdrag som beställs av våra kunder.

Enheten driftplanering och utveckling består av övergripande funktioner för avdelningen med övergripande ansvar för att planera, samordna, följa upp och utveckla drift- och underhållsverksamheten. Bland våra uppdrag finns systemhandläggning, mobilitet- och maskinkoordinering, arbete med avtal och verksamhetsutveckling, lednings och styrningsfrågor samt samordning av fastighetsberedskapen.

Enheten ansvarar även för utveckling av avdelningens processer tillsammans med avdelningen för utveckling och styrning samt uppföljning/utveckling av avdelningens nyckeltal.


Dina arbetsuppgifter:
Du kommer att arbeta med att samordna fastighetsberedskapen vid vår förvaltning. Detta innebär att leda beredskapen för vår verksamhet inom drift och underhåll. Du håller i överlämningsmöten, följer upp uppdraget och gör analys för hur det går. Vidare tar du fram rutiner och riktlinjer och följer upp dessa. En viktig roll i tjänsten är att vara kontaktperson för ett flertal områden inom förvaltningen, exempelvis mot extern larmmottagare, säkerhetspersonal internt, interna chefer etc.
För det samordnande uppdraget i tjänsten ingår även: RAKEL-funktion, utrymningsövningar och brandskydd (internt SBA-arbete), samordning av nycklar samt mottagandet av feriearbetare.


KVALIFIKATIONER
Vem söker vi?
Vi söker dig som har relevant utbildning för tjänsten, meriterande är efter eftergymnasial utbildning inom området. Du har bred och gedigen arbetslivserfarenhet för området och har praktisk erfarenhet av arbete i fastigheter. För oss är det en stor fördel om du har tidigare erfarenhet av liknande samordningsuppdrag.

Som medarbetare på drift- och underhållsavdelningen ser du till organisationens och hyresgästens bästa ur ett helhetsperspektiv. Du har ett lösningsorienterat förhållningssätt där du är lyhörd och tydlig i kommunikationen med andra. Du har en god social kompetens och agerar flexibelt. För att vara framgångsrik som samordnare behöver du ha ett coachande förhållningsätt, vara handlingskraftig och utåtriktad.
För att lyckas i rollen behöver du ha god IT-vana (Office-paketet) och det är meriterande om du har vana av att ha arbetat med fastighetssystemet Xpand eller likvärdigt fastighetssystem. Vidare är du duktig på att prioritera samt arbeta strukturerat med god kvalitetsmedvetenhet.


ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Möjlighet finns att delvis arbeta hemifrån. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från NCC AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från NCC AB .

Yrkesarbetare till NCC Building Väst

Träarbetare/Snickare
Läs mer Maj 7
Har du yrkesbevis som träarbetare och skaffat dig en bred kompetens inom alla typer av husbyggnation och söker efter en roll där du får vara en del i en större organisation? Varmt välkommen med din ansökan!
Hos oss på NCC söker vi nu efter ytterligare träarbetare som drivs av att arbeta i lag med stort säkerhetsfokus, just nu är vi i full gång med projekt i väst. Hos oss får du möjlighet till att arbeta i en stor variation av projekt. 
Rollen som Träarbetare
I din roll som träarbetare kommer du vara en del i avdelningen Building Väst som bygger allt från sjukhus, skolor, bostäder och kontor mm. Här kommer du att få möjlighet till att utföra olika moment i varierande typer av projekt. Vill du dessutom arbeta i en större organisation som präglas av en hög säkerhetskultur och med god arbetsmiljön kommer du nog att trivas hos oss.
Din profil
För att vara framgångsrik i din roll hos oss krävs det att du har ett yrkesbevis som träarbetare eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom området. Du har hunnit skaffa dig en bred kompetens då du minst 7 års erfarenhet av varierande typer av projekt. Som person är du självständig och trygg i din kompetens, är noggrann och tar ett ansvar för dina uppgifter.
Du trivs i att vara en del i ett lag där du inte minst bidrar med ditt kunnande men också med en positiv attityd. Du delar, likväl som oss ett högt fokus på säkerhet och arbetsmiljö.
Ytterligare information 
Du kommer att arbeta i vår avdelning Building Väst med projekt i Göteborgsregionen med omnejd, men vi arbetar även från syd i Varberg, i öst Borås och upp till Stenungssund. Vi tillämpar 6 månaders provanställning med målsättning att den övergår till en tillsvidaretjänst. Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur.
Kontakt och ansökan
Har du frågor kring tjänsterna når du HR-Projektstöd Sören Hallberg på telefon 0703 809 735 eller soren.hallberg@ncc.se. Registrera din ansökan och CV så snart som möjligt då urvalet görs löpande, dock senast 2024-07-01. Varmt välkommen med din ansökan!
NCC erbjuder



Vi på NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra. Därför erbjuder vi dig som arbetar hos oss ett stort utbud av personalförmåner. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare. Det ger en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder också försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag samt andra erbjudanden och rabatter via vår förmånsportal Benify.
Om oss
Bygg med oss och få branschens bästa kollegor På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder.
Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad.
NCC - ett av de ledande företagen i Norden.

Ansök nu

Trä och betongarbetare sökes till Skandiaporten

Betongarbetare
Läs mer Maj 14
Vi letar efter erfarna trä- och betongarbetare med minst 5 års erfarenhet som vill vara med och forma Göteborgs framtid vid projekt Skandiaporten.
Här är vad vi har att erbjuda:
Personlig utveckling: Vi tror på att ständigt växa och lära oss. Hos oss får du möjlighet att utvecklas både professionellt och personligt.
Lagarbete: Vi är ett tight team där vi stöttar varandra. Tillsammans skapar vi något stort och hållbart.
Sunda värderingar: Hos oss är alla välkomna. Vi värdesätter mångfald, respekt och ett gott arbetsklimat.
Långsiktighet: Vi erbjuder stabila anställningar och en trygg arbetsmiljö för långsiktig sysselsättning. Vi räknar med att vara på Skandiaporten i ungefär 2 år där de första kommer på plats under hösten 2024. Fram tills dess har vi andra projekt som ska genomföras där du kommer vara en del. Projektet: Skandiaporten är en unik möjlighet att vara med och bygga något som kommer att stå i många år framöver.

Om du delar våra värderingar och vill vara en del av ett engagerat team, ansök redan idag!
Bygg med oss och få branschens bästa kollegor



På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad.



 NCC - ett av de ledande företagen i Norden

Ansök nu

Platschef till Hercules i Västra Götaland

Byggledare
Läs mer Apr 29
Låt oss lägga grunden till ditt nästa jobb!
Med hjälp av metoder som pålning, spontning, borrning, svets och smide hjälper vi våra kunder att lägga grunden till framtidens byggnader och anläggningar.
Hercules är en del av NCC Infrastructure och är ett av Nordens ledande grundläggningsföretag. Varje dag ställs vi inför vitt skilda utmaningar vilket gör jobbet som Platschef oerhört omväxlande och spännande. Tack vare effektiva och väl beprövade metoder kan vi utföra grundläggning i de mest komplexa markförhållanden.
Vi söker nu en Platschef till region syd med ansvarsområde främst Västra Götaland och med utgångsort Göteborg.
Om Hercules
Hercules kärnverksamhet är pålning, stödkonstruktioner och grundförstärkning och våra kunder finns såväl inom den privata sektorn som i de kommunala och offentliga förvaltningarna. I Sverige omsätter vi ca 1 miljard och är ca 220 anställda.
Rollen som Platschef
Som platschef hos oss har du det övergripande ansvaret för att projekten lever upp till de mål som är satta både vad det gäller framdrift, ekonomi och kvalitet. Oftast har du två-tre parallella projekt eller ett större som du driver genom att säkerställa att resurser i form av material, maskiner och personal finns på plats och med en kontinuerlig dialog med kunden.
I det dagliga driver och leder du produktionsprocessen från planering till genomförande och uppföljning där du ser till att produktionen genomförs utifrån våra värderingar och mål samt lagar och regler. Du är en närvarande ledare som trivs med att vara ute i produktionen för att stötta dina medarbetare.
Som platschef finns tyngdvikten på det ekonomiska ansvaret vad gäller exempelvis prognosarbete och kostnadsmedvetenhet. Det ingår att hantera tidsplanering av projekt, budget, logistik, inköp och löpande kundkontakt. Arbetsmiljö är det högt prioriterad fråga inom Hercules och du förväntas att aktivt arbeta med arbetsmiljörelaterade arbetsuppgifter så som arbetsberedningar, skyddsronder, dagliga säkerhetsgenomgång och synergirapportering.
Projekten varierar i storlek och oftast hanterar du mer än ett projekt samtidigt på olika platser men likväl kan du ha ett stort projekt. På projekten har du en kärna av egen personal. Till ditt stöd har du nära dialog med geokonstruktörer inom Hercules, kalkyl samt övriga arbetsledare, platschefskollegor och projektchefen som också är din närmaste chef. Övriga resurser finns inom till exempel Maskinavdelning, Arbetsmiljö, Inköp och HR. Du kommer till en platt organisation som gör det möjligt för dig att få och ta ett stort ansvar och lära dig det mesta som finns att lära sig inom grundläggning.

Ansök nu

Platschef till Hercules i Västra Götaland

Byggledare
Läs mer Apr 29
Låt oss lägga grunden till ditt nästa jobb.
Med hjälp av metoder som pålning, spontning, borrning, svets och smide hjälper vi våra kunder att lägga grunden till framtidens byggnader och anläggningar.
Hercules är en del av NCC Infrastructure och är ett av Nordens ledande grundläggningsföretag. Varje dag ställs vi inför vitt skilda utmaningar vilket gör jobbet som Platschef oerhört omväxlande och spännande. Tack vare effektiva och väl beprövade metoder kan vi utföra grundläggning i de mest komplexa markförhållanden.
Vi söker nu en Platschef till region syd med ansvarsområde främst Västra Götaland och med utgångsort Göteborg.
Om Hercules
Hercules kärnverksamhet är pålning, stödkonstruktioner och grundförstärkning och våra kunder finns såväl inom den privata sektorn som i de kommunala och offentliga förvaltningarna. I Sverige omsätter vi ca 1 miljard och är ca 220 anställda.
Rollen som Platschef
Som platschef hos oss har du det övergripande ansvaret för att projekten lever upp till de mål som är satta både vad det gäller framdrift, ekonomi och kvalitet. Oftast har du två-tre parallella projekt eller ett större som du driver genom att säkerställa att resurser i form av material, maskiner och personal finns på plats och med en kontinuerlig dialog med kunden.
I det dagliga driver och leder du produktionsprocessen från planering till genomförande och uppföljning där du ser till att produktionen genomförs utifrån våra värderingar och mål samt lagar och regler. Du är en närvarande ledare som trivs med att vara ute i produktionen för att stötta dina medarbetare.
Som platschef finns tyngdvikten på det ekonomiska ansvaret vad gäller exempelvis prognosarbete och kostnadsmedvetenhet. Det ingår att hantera tidsplanering av projekt, budget, logistik, inköp och löpande kundkontakt. Arbetsmiljö är det högt prioriterad fråga inom Hercules och du förväntas att aktivt arbeta med arbetsmiljörelaterade arbetsuppgifter så som arbetsberedningar, skyddsronder, dagliga säkerhetsgenomgång och synergirapportering.
Projekten varierar i storlek och oftast hanterar du mer än ett projekt samtidigt på olika platser men likväl kan du ha ett stort projekt. På projekten har du en kärna av egen personal. Till ditt stöd har du nära dialog med geokonstruktörer inom Hercules, kalkyl samt övriga arbetsledare, platschefskollegor och projektchefen som också är din närmaste chef. Övriga resurser finns inom till exempel Maskinavdelning, Arbetsmiljö, Inköp och HR. Du kommer till en platt organisation som gör det möjligt för dig att få och ta ett stort ansvar och lära dig det mesta som finns att lära sig inom grundläggning.



Din profil
Vi tror att du har flerårig erfarenhet av en projektledande befattning, som platschef eller arbetsledare som vill ta nästa steg i din karriär inom bygg- och anläggningsbranschen. Du har en gymnasieutbildning inom exempelvis bygg eller teknik. Eftergymnasial utbildning så som byggingenjör/högskoleingenjör eller yrkesförberedande utbildning är meriterande. Du behöver ha en hög social kompetens och att lätt för att samarbeta då det dagliga arbetet innebär mycket kontakt med olika aktörer. Skulle du tidigare arbetat inom grundläggning är det meriterande.  
Du behöver vana vid att arbeta strukturerat och med framförhållning. Vi tror på rätt person på rätt plats och lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ditt mindset.
Du känner dig bekväm med administrativa rutiner och anser att en god och säker arbetsmiljö är det viktigaste du kan erbjuda våra medarbetare, kunder och dig själv. Vi söker dig som trivs ute på fältet och med att leda, entusiasmera och skapa resultat tillsammans med medarbetare och kunder. Planering och deadlines är viktigt och samtidigt trivs du med att inte alltid veta vad dagen har att erbjuda. För att lyckas med detta behöver du vara en problemlösare och nyfiken på att utvecklas och lära nytt. Du ska behärska det svenska språket i både tal och skrift samt kunna göra dig förstådd på engelska. Meriterande med BAS-U. Du har vana av ekonomisystem och ekonomisk förståelse.
Ytterligare information
Tjänsten är på heltid, tills vidare som inleds provanställning i 6 månader. Arbete sker främst från projektens platskontor, din placering blir i Region Syd med placering Göteborg. Körkort B är krav för att kunna ta dig till projekt som Platschef. Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med Hercules säkerhetskultur.
Vi erbjuder
Vi på Hercules vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra. Därför erbjuder vi dig som arbetar hos oss ett stort utbud av personalförmåner. Hercules har kollektivavtal för alla medarbetare. Det ger en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder också försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag samt andra erbjudanden och rabatter via vår förmånsportal Benify.
Kontakt och ansökan 
Vill du veta mer om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Hanna Nilsson på telefonnummer 0790–788676 eller HR Specialist Fanny Reinhardt Kånge, på telefonnummer 0762–827148. Urval och tillsättning sker löpande så skicka in din ansökan så snart du kan, dock senast den 29/5–2024.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Platschef till Hercules i Västra Götaland

Byggledare
Läs mer Apr 29
Låt oss lägga grunden till ditt nästa jobb!
Med hjälp av metoder som pålning, spontning, borrning, svets och smide hjälper vi våra kunder att lägga grunden till framtidens byggnader och anläggningar.
Hercules är en del av NCC Infrastructure och är ett av Nordens ledande grundläggningsföretag. Varje dag ställs vi inför vitt skilda utmaningar vilket gör jobbet som Platschef oerhört omväxlande och spännande. Tack vare effektiva och väl beprövade metoder kan vi utföra grundläggning i de mest komplexa markförhållanden.
Vi söker nu en Platschef till region syd med ansvarsområde främst Västra Götaland och med utgångsort Göteborg.
Om Hercules
Hercules kärnverksamhet är pålning, stödkonstruktioner och grundförstärkning och våra kunder finns såväl inom den privata sektorn som i de kommunala och offentliga förvaltningarna. I Sverige omsätter vi ca 1 miljard och är ca 220 anställda.
Rollen som Platschef
Som platschef hos oss har du det övergripande ansvaret för att projekten lever upp till de mål som är satta både vad det gäller framdrift, ekonomi och kvalitet. Oftast har du två-tre parallella projekt eller ett större som du driver genom att säkerställa att resurser i form av material, maskiner och personal finns på plats och med en kontinuerlig dialog med kunden.
I det dagliga driver och leder du produktionsprocessen från planering till genomförande och uppföljning där du ser till att produktionen genomförs utifrån våra värderingar och mål samt lagar och regler. Du är en närvarande ledare som trivs med att vara ute i produktionen för att stötta dina medarbetare.
Som platschef finns tyngdvikten på det ekonomiska ansvaret vad gäller exempelvis prognosarbete och kostnadsmedvetenhet. Det ingår att hantera tidsplanering av projekt, budget, logistik, inköp och löpande kundkontakt. Arbetsmiljö är det högt prioriterad fråga inom Hercules och du förväntas att aktivt arbeta med arbetsmiljörelaterade arbetsuppgifter så som arbetsberedningar, skyddsronder, dagliga säkerhetsgenomgång och synergirapportering.
Projekten varierar i storlek och oftast hanterar du mer än ett projekt samtidigt på olika platser men likväl kan du ha ett stort projekt. På projekten har du en kärna av egen personal. Till ditt stöd har du nära dialog med geokonstruktörer inom Hercules, kalkyl samt övriga arbetsledare, platschefskollegor och projektchefen som också är din närmaste chef. Övriga resurser finns inom till exempel Maskinavdelning, Arbetsmiljö, Inköp och HR. Du kommer till en platt organisation som gör det möjligt för dig att få och ta ett stort ansvar och lära dig det mesta som finns att lära sig inom grundläggning.



Din profil
Vi tror att du har flerårig erfarenhet av en projektledande befattning, som platschef eller arbetsledare som vill ta nästa steg i din karriär inom bygg- och anläggningsbranschen. Du har en gymnasieutbildning inom exempelvis bygg eller teknik. Eftergymnasial utbildning så som byggingenjör/högskoleingenjör eller yrkesförberedande utbildning är meriterande. Du behöver ha en hög social kompetens och att lätt för att samarbeta då det dagliga arbetet innebär mycket kontakt med olika aktörer. Skulle du tidigare arbetat inom grundläggning är det meriterande.  
Du behöver vana vid att arbeta strukturerat och med framförhållning. Vi tror på rätt person på rätt plats och lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ditt mindset.
Du känner dig bekväm med administrativa rutiner och anser att en god och säker arbetsmiljö är det viktigaste du kan erbjuda våra medarbetare, kunder och dig själv. Vi söker dig som trivs ute på fältet och med att leda, entusiasmera och skapa resultat tillsammans med medarbetare och kunder. Planering och deadlines är viktigt och samtidigt trivs du med att inte alltid veta vad dagen har att erbjuda. För att lyckas med detta behöver du vara en problemlösare och nyfiken på att utvecklas och lära nytt. Du ska behärska det svenska språket i både tal och skrift samt kunna göra dig förstådd på engelska. Meriterande med BAS-U. Du har vana av ekonomisystem och ekonomisk förståelse.
Ytterligare information
Tjänsten är på heltid, tills vidare som inleds provanställning i 6 månader. Arbete sker främst från projektens platskontor, din placering blir i Region Syd med placering Göteborg. Körkort B är krav för att kunna ta dig till projekt som Platschef. Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med Hercules säkerhetskultur.
Vi erbjuder
Vi på Hercules vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra. Därför erbjuder vi dig som arbetar hos oss ett stort utbud av personalförmåner. Hercules har kollektivavtal för alla medarbetare. Det ger en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder också försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag samt andra erbjudanden och rabatter via vår förmånsportal Benify.
Kontakt och ansökan 
Vill du veta mer om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Hanna Nilsson på telefonnummer 0790–788676 eller HR Specialist Fanny Reinhardt Kånge, på telefonnummer 0762–827148. Urval och tillsättning sker löpande så skicka in din ansökan så snart du kan, dock senast den 29/5–2024.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Marknadsassistent Affärsstöd, Building Väst

Marknadsassistent
Läs mer Apr 26
Har du en bakgrund inom försäljning, marknadsföring eller kommunikation och utmärker dig genom att vara skicklig på att skriva och formulera dig i text? Har du dessutom ett stort marknadsintresse och öga för layout kan det vara just dig vi letar efter! Tjänsten är ett vikariat på ca 1 år.

Hos oss händer det en hel del då vi har fått förtroendet att uppföra flera byggnader som skall bidra till utvecklingen i Västsverige. NCC Building Väst har en bred portfölj och just nu pågår flera spännande projekt.

Om rollen

Denna roll utgör en viktig del inom Affärsteamet och är en central pusselbit för att tillsammans med övriga kollegor stödja avdelningen i försäljnings- och marknadsfrågor. Rollen innebär att du ansvarar för att sammanställa vårt kunderbjudande genom att delta i försäljningsprocessen för att få in nya projekt och affärer till NCC. Du arbetar tätt med våra affärschefer där du ansvarar för att skriva, utveckla, förädla våra anbud och skapa presentationsmaterial inför anbudspresentationer, till din hjälp har du vår grafiska profil med mera. Du är delaktig i arbetet med marknadskartläggning samt samordnar och projektleder kundevent och marknadsaktiviteter.

Utöver ovanstående stöttar du avdelningen och avdelningschefen i diverse uppgifter som rör internkommunikation, t.ex. genom att ta fram PPT-presentationer, nyhetsbrev och SoMe. Du kommer även att stödja vissa av våra projekt där du arbetar med kommunikationen mot kunder.

Du kommer vara en del av ett starkt affärsteam som arbetar med marknadsföring och försäljning av husbyggnadsprojekt, till både privat och offentlig sektor, alltifrån bostäder, kontor, till skolor och vårdlokaler. Projektstorlek är från 100 MSEK och uppåt. Du rapporterar till Affärschef och tillhör avdelningen NCC Building Väst där cirka 320 medarbetare arbetar.

Det här är en tjänst för dig trivs i en roll där du får ta ansvar, arbeta nära affären och har förmågan att projektelda. Vill du jobba i ett modernt företag, med god projektkultur, goda utvecklingsmöjligheter och ha bra balans mellan arbete och fritid? Då kommer du trivas hos oss!

Din profil

Vi söker dig som har en utbildning inom försäljning, marknadsföring eller kommunikation. Vi ser gärna att du har bakgrund från en liknande roll där du självständigt arbetat med kommunikativa texter och marknadsmaterial. Tidigare erfarenhet av att tillhöra en försäljnings- och marknadsavdelning där du arbetat med försäljningsprocesser i en back-office funktion eller liknande ser vi som meriterande.

För att vara framgångsrik i rollen har du stort intresse för att skriva och formulera dig i text samt ett öga för layout. Vidare har du goda kunskaper inom Word, PowerPoint och InDesign. Du har ett tydligt eget driv och har förmåga att leda dig själv. Vidare har du god planeringsförmåga, trivs med att ha varierande arbetsuppgifter och har förmodligen en vana att projektleda mindre projekt. Du är också van vid att leverera mot deadlines.

Ytterligare information

Du kommer att vara placerad på vårt regionkontor i Göteborg. Tjänsten är ett vikariat på ca 1 år med start omgående. Körkort B är ett önskemål.

Kontakt och ansökan

Vid frågor om rekryteringen är du välkommen att kontakta HR-Specialist, Fanny Reinhardt Kånge på telefon 0762-827148. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Affärschef, Magnus Simonsson på telefon 0706-588678 eller Affärsstöd, Marie Nilsson på telefon 0706-317140.

Registrera din ansökan och CV så snart som möjligt då urvalet görs löpande, dock senast 2024-05-27. Varmt välkommen med din ansökan!

NCC erbjuder

NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra. Därför erbjuder vi dig ett stort utbud av personalförmåner via vår förmånsportal Benify. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare vilket ger en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning.  Hos oss finns det goda fortsatta utvecklingsmöjligheter och en stor bredd av vidareutbildningar och möjligheter till en lång karriär inom företaget.  

Om oss

Bygg med oss och få branschens bästa kollegor På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder.

Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Du är också en viktig länk för att vi ska kunna forma en allt bättre och mer hållbar byggprocess. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad.

NCC - ett av de ledande företagen i Norden.

Ansök nu