Göteborg: Beredskapssamordnare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Beredskapssamordnare i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-12-22 // Varaktighet: Heltid

Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om.
Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden.

ARBETSUPPGIFTER
Avdelningen drift och underhåll ansvarar för tillsyn, reparation samt drift av områdena utemiljö, byggnad och installationer över tid med god teknisk status och nöjda kunder. Detta uppnås genom ett nära samarbete med kund, förvaltningens övriga avdelningar samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar för att genomförandet av besiktningar som myndigheter kräver samt bidrar till utvecklingen av energisparåtgärder. Vi utför de uppdrag som beställs av våra kunder.

Enheten driftplanering och utveckling består av övergripande funktioner för avdelningen med övergripande ansvar för att planera, samordna, följa upp och utveckla drift- och underhållsverksamheten. Bland våra uppdrag finns systemhandläggning, mobilitet- och maskinkoordinering, arbete med avtal och verksamhetsutveckling, lednings och styrningsfrågor samt samordning av fastighetsberedskapen.

Enheten ansvarar även för utveckling av avdelningens processer tillsammans med avdelningen för utveckling och styrning samt uppföljning/utveckling av avdelningens nyckeltal.


Dina arbetsuppgifter:
Du kommer att arbeta med att samordna fastighetsberedskapen vid vår förvaltning. Detta innebär att leda beredskapen för vår verksamhet inom drift och underhåll. Du håller i överlämningsmöten, följer upp uppdraget och gör analys för hur det går. Vidare tar du fram rutiner och riktlinjer och följer upp dessa. En viktig roll i tjänsten är att vara kontaktperson för ett flertal områden inom förvaltningen, exempelvis mot extern larmmottagare, säkerhetspersonal internt, interna chefer etc.
För det samordnande uppdraget i tjänsten ingår även: RAKEL-funktion, utrymningsövningar och brandskydd (internt SBA-arbete), samordning av nycklar samt mottagandet av feriearbetare.


KVALIFIKATIONER
Vem söker vi?
Vi söker dig som har relevant utbildning för tjänsten, meriterande är efter eftergymnasial utbildning inom området. Du har bred och gedigen arbetslivserfarenhet för området och har praktisk erfarenhet av arbete i fastigheter. För oss är det en stor fördel om du har tidigare erfarenhet av liknande samordningsuppdrag.

Som medarbetare på drift- och underhållsavdelningen ser du till organisationens och hyresgästens bästa ur ett helhetsperspektiv. Du har ett lösningsorienterat förhållningssätt där du är lyhörd och tydlig i kommunikationen med andra. Du har en god social kompetens och agerar flexibelt. För att vara framgångsrik som samordnare behöver du ha ett coachande förhållningsätt, vara handlingskraftig och utåtriktad.
För att lyckas i rollen behöver du ha god IT-vana (Office-paketet) och det är meriterande om du har vana av att ha arbetat med fastighetssystemet Xpand eller likvärdigt fastighetssystem. Vidare är du duktig på att prioritera samt arbeta strukturerat med god kvalitetsmedvetenhet.


ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Möjlighet finns att delvis arbeta hemifrån. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Arbetsledare, husbyggnad

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Arbetsledare, husbyggnad.

Platschef

Läs mer Mar 26
Är du en senior Platschef med erfarenhet av om- och tillbyggnadsprojekt? Vi satsar nu extra på vår ROT-grupp och söker ytterligare en Platschef! Vi söker dig som brinner för hållbart byggande och letar din nästa utmaning!

Om rollen

Tillsammans med Arbetschef och Projektchef planerar du projekt från tidigt skede, räknar på jobb och initierar nya affärer. Allteftersom vi tar oss an nya uppdrag träder du in i rollen som platschef för ombyggnad och/eller tillbyggnad. Som platschef har du en viktig och mycket central roll i våra projekt. Förutom ansvar för projektens genomförande har du även ansvar för planering, kvalitet och ekonomi. Ditt verksamhetsområde är ROT-projekt över hela Göteborg, från Kungsbacka till Kungälv. Du kommer arbeta mot både den kommunala och privata sektorn.

Din profil

Vi söker dig som har minst 10 års erfarenhet som Platschef. Du bör ha genomfört flera kommersiella projekt inom ROT från start till slut, så att du är införstådd i produktionens olika faser. Vidare har du erfarenhet av kulturminnesmärkta byggnader och samverkansprojekt samt att arbeta med diverse olika certifieringar av byggnader. Vi ser gärna du arbetat på projekt över 100 miljoner.

Vi söker dig som har god förmåga att fatta beslut, är självgående och har en god planeringsförmåga. Du trivs med att vara ledare och den som har överblick över projektet. Då arbetet innebär kontakter med kunder, kollegor, underentreprenörer och många övriga aktörer är det av stor vikt att du har god samarbetsförmåga och hög social kompetens.

Vi erbjuder

När du börjar arbeta hos oss kommer du märka att Serneke präglas av engagemang, mod, respekt och enkelhet. Det finns en stor vilja att stötta och hjälpa varandra på alla nivåer inom organisationen och vi uppskattar nya idéer om hur vi kan bli ännu bättre tillsammans. Vi erbjuder ett flexibelt arbetssätt med korta beslutsvägar, mycket eget ansvar och stora utvecklingsmöjligheter framåt.

Övriga förmåner du får del av som anställd på Serneke: Karriärsida/förmåner (https://www.serneke.se/karriar/formaner/)

Information och ansökan

Om du har frågor eller funderingar rörande tjänsten är du välkommen att höra av dig till vår Arbetschef Anders Holmqvist via Anders.Holmqvist@serneke.se, 010-309 43 84 eller till Rekryteringsspecialist Anna Berggren via Anna.Berggren@serneke.se (mailto:anna.berggren@serneke.se), 076-809 88 75.

Är tjänsten något för dig? Ansök genom att bifoga CV eller din Linkedin-profil. Sista ansökningsdag är söndagen den 21 april, men sök redan idag då urval sker löpande.

Vi genomför bakgrundskontroller på slutkandidater

Om Serneke Sverige

Serneke grundades 2002 och sedan juli 2023 är Serneke Sverige ett helägt dotterbolag till Doxa. Vi är ett entreprenadbolag som erbjuder tjänster inom bygg och anläggning. Vårt mål är att uppfattas som det mest nytänkande, engagerade och dynamiska bolaget i branschen.

Vi är cirka 850 medarbetare och finns i regionerna Väst, Öst och Syd. I regionerna erbjuder vi entreprenader inom allt från anläggningsprojekt, samhällsfastigheter, kommersiella fastigheter och bostäder till mer komplexa projekt där fokus ofta ligger på samhällsnytta med idrott och hälsa i fokus.

Ansök nu

Uppdragsledare- bygg

Läs mer Mar 28
Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om.
Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden.

ARBETSUPPGIFTER
På avdelningen drift och underhåll ansvarar vi för tillsyn, reparation samt drift av områdena mark, byggnad och installationer. Vårt arbete bedrivs i ett nära samarbete med kund, förvaltningens övriga avdelningar samt andra organisationer i staden. Vi utför helt enkelt de uppdrag som beställs av våra kunder. På område bygg är vi olika yrkesgrupper som arbetar för att ge service till och underhålla vårt fastighetsbestånd. Vi som arbetar här är tekniker, snickare, rörläggare, elektriker med mera. Vi arbetar med närhet till våra hyresgäster i den dagliga tillsynen och skötseln av anläggningarna men även med reparationer och utförande av mindre uppdrag på byggnader. Vi ansvarar även för besiktningar och åtgärder inom serviceområdet.

Dina arbetsuppgifter:
Som uppdragsledare-bygg arbetar du i en beställarroll för bygguppdrag där du kommer att ha det yttersta ansvaret för planeringen och genomförande. Det innebär att;

• ta fram kostnadsbedömningar utifrån beställarens önskemål samt rapporterar kontinuerlig till beställaren
• planerar och driver uppdraget i projektform under uppdragets utförande/färdigställande
• uppföljningen av uppdragets ekonomiska resultat
• ansvarar för genomförande av startmöte, sammankallar arbetsgrupper/team samt entreprenörer för att driva uppdraget framåt

Hos oss driver du mindre renoveringar, underhållsprojekt/uppdrag, åtgärder efter besiktningar inom ramen för enkelt avhjälpta hinder samt åtgärder efter skador.
I uppdraget ingår också att vara byggtekniskt stöd till beställaren internt samt externt i staden. Du följer byggbranschens utvecklingsområde och inhämtar aktivt kunskap samt medverka i att höja område byggs kompetens inom fackområdet. Du bevakar och utvecklar förvaltningskrav i enlighet med de tekniska anvisningarna för område bygg. Du utmanar oss i att se nya möjligheter och metoder samt våga tänka nytt. Du har fokus på bästa tekniska, funktionella, och långsiktiga ekonomiska lösningar.

KVALIFIKATIONER
Vem söker vi?
Vi sker dig som har relevant utbildning på högskolenivå eller motsvarande utbildning med flerårig erfarenhet inom fackområdet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

För denna tjänst vill vi att du har arbetat inom byggområdet, samt självständigt drivit uppdrag/projekt inom fackområdet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av uppdrag inom el, bygg eller rör. Har du erfarenhet av arbete i en fastighetsförvaltande organisation, ser vi det som mycket meriterande.

Som medarbetare på drift och underhåll arbetar du för organisationens och slutkundens bästa ur ett helhetsperspektiv. Du arbetar utifrån ett lösningsorienterat förhållningssätt på ett strukturerat sätt där du är tydlig i kommunikationen med andra. För att vara framgångsrik i rollen behöver du vara drivande och handlingskraftig. Du sätter kvalitetsmedvetenhet i fokus, arbetar med en service och kundinriktat förhållningssätt. Du värdesätter att ha kontakt med andra, bygga relationer och känner ett personligt ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har förmåga att engagera, förmedla och bidra till andras lärande inom område bygg på stadsfastighetsförvaltingen.

För tjänsten krävs b-körkort.

ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.
Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi har skapat möjligheter till växelvis arbete, med detta menas att du skall kunna förlägga delar av sin arbetstid i hemmet när verksamheten tillåter det. Vi erbjuder dig ett utvecklings och ett innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling. Inom förvaltningen tillämpar vi ett tillitsbaserat ledarskap som grundar sig i den inkluderande arbetsplatsen.
Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.


Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Arbetsledare TA

Läs mer Feb 9
Arbetsledare TA
Är du duktig på TA och söker ett jobb med utvecklingsmöjligheter?
Vi söker nu en ny arbetsledare till vår depå i Lindome.
 
Om rollen
I rollen som arbetsledare kommer du att ansvara för planering och ledning av den dagliga verksamheten samt se till att uthyrning och underhåll av TA-material fungerar. I dina arbetsuppgifter ingår även att tillse så att kunderna får sina leveranser av material enligt önskemål och på överenskommen tid. Du kommer att ha mycket kundkontakt och fungerar som en rådgivare vid val av TA-material till kunden.
Vidare sköter du fakturering, beställningar av TA-material till depån och hanterar ordrar i vårt uthyrningssystem. Du kommer även att bistå våra TA-planritare med underlag för såväl arbetet som kalkyler. Du bidrar med viktig expertkunskap vid vårt anbudsförfarande. I dina arbetsuppgifter ingår även att vara kontaktperson mot Trafikverket och kommuner.
 
Om dig
Tidigare erfarenhet av TA-material
B-körkort
Tidigare erfarenhet av vägarbete eller transportledning är meriterande
Trafikverkets kravkurser "Arbete på väg Steg 2.2 – 3.0" är meriterande
 

Vi tror att du är engagerad och har stor ansvarskänsla för ditt arbete. Du sätter kunden i fokus och är mån om att leverera ett arbete med hög kvalitet. Vi värdesätter om du är strukturerad och flexibel, då arbetsbelastningen stundtals är hög.

Tjänsten är på heltid och tillträde sker enligt överenskommelse. Då urval sker löpande kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, så sök redan idag!
 
Vi erbjuder
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
Välkommen med din ansökan!
Lambertsson är en av Skandinaviens största uthyrare och tjänsteleverantörer inom bygg- och industrilösningar. Vi erbjuder totallösningar samt tjänster inom uthyrning, tillfällig-el, kranar, moduler och trafikanordningar samt via Glacell även energioptimerade lösningar. Lambertsson är ett dotterbolag inom Peabkoncernen.

Ansök nu

Arbetsledare Stomkomplettering E02 Centralen

Läs mer Nov 16
Nu söker vi ytterligare en kollega och arbetsledare till blocket stomkomplettering till vårt projekt E02 Centralen som är en deletapp av västlänken i centrala Göteborg.

Har du erfarenhet av att arbeta med stomkomplettering, stora projekt och vill jobba med ett unikt once in a lifetime projekt, Sveriges största pågående anläggningsprojekt? Att jobba i stora projekt är både unikt och komplext, hos oss får du möjligheten att utveckla din ledarprofil och samtidigt få möjlighet att arbeta med stomkomplettering för den 1,8 km långa tågtunneln och station under mark. Låter det som du? Då är det här du ska jobba!  

Om E02 Centralen
På uppdrag av Trafikverket bygger NCC deletapp Centralen, en del av Västlänken. Etappen omfattar en bro över E6 i öst, en underjordisk tågstation och cirka 2 km anslutande tågtunnel, varav en del går genom berg.

Rollen som Arbetsledare
Som arbetsledare har du ditt eget ansvarsområden där du planerar och leder din del av projektet kring stomkomplettering i den nya underjordiska tågstationen och tunneln. Du har tätt samarbete med din blockchef, andra arbetsledare och kontraktsingenjörer. 

Stomkompletteringen i detta projekt innebär stora entreprenader av bland annat hissar och rulltrappor, betongtrappor, brandskydd, natursten, stålentreprenader, glasväggar och undertak.

I arbetsuppgifterna ingår att följa upp och arbeta fortlöpande med tidplan som visar vad som är planerat de närmaste veckorna inom ditt område. Du leder, fördelar och samordnar underentreprenörernas arbeten och ansvarar för att arbetet genomförs i enlighet med de tekniska krav och tillhörande arbetsberedningar som finns.

Vi på NCC har bra verktyg och arbetssätt som stödjer dig i arbetsledarrollen där du även fungerar som en viktig förebild när det gäller arbetet inom miljö, kvalitet och arbetsmiljö. Vi jobbar i team där din roll i laget är att engagera och motivera genom delaktighet och på detta sätt nå de mål och deadlines som är uppsatta. Gruppen som du kommer arbeta med har lång erfarenhet inom området och ni stöttar och inspirerar varandra i arbetet och till utveckling. Vill du jobba i ett modernt företag, med god projektkultur, goda utvecklingsmöjligheter och ha bra balans mellan arbete och fritid? Då kommer du trivas hos oss!

Din profil
För att vara framgångsrik i den här rollen har du flera års erfarenhet som entreprenör i en arbetsledande roll och erfarenhet från att arbeta med samordning i stora komplexa projekt gärna olika typer av husbyggnadsprojekt, till både privat och offentlig sektor, det kan vara alltifrån kommersiella projekt till bostäder.

Du har en förståelse för kalkyl och kontraktshantering liksom prognos- och tidplanearbete och delar gärna din tid mellan att samordna både från kontoret och ute i produktion. Med dig har du en byggteknisk utbildning och/eller motsvarande arbetslivserfarenhet. 

Som person är du positiv, ansvarsfull, ordningsam och brinner för ditt arbete ute i produktionen. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper som samarbetsförmåga, engagemang samt drivkraft. För att bli en del av oss står du också för våra värderingar: Ärlighet, Tillit, Respekt och förstår vikten av att jobba med inkludering och mångfald i organisationen.

Vi erbjuder
Hos oss på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Det är bidragande anledningar till att vi har många nöjda och stolta medarbetare. Vi är stolta över att kunna erbjuda våra medarbetare stora utvecklingsmöjligheter i en spännande arbetsmiljö. Vi har en stor variation av arbetsplatser där du möter olika typer av utmaningar. Vi erbjuder dig som arbetar hos oss ett stort utbud av personalförmåner. Vi erbjuder också försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag samt andra erbjudanden och rabatter via vår förmånsportal Benify.

Ytterligare information
Tjänsten är en projektanställning vid E02 Centralen, produktionsplats är Centralen/Stationsdelen. Arbetstid är heltid med skiftgång vilket innebär förskjuten arbetstid vardagar och visst helgarbete efter schema. Start enligt överenskommelse. Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur.

Kontakt och ansökan 
Frågor kring rekryteringsprocessen besvaras av Victoria Reeve, HR Specialist Rekrytering, 0790–787939. Registrera din personliga ansökan där du beskriver varför du är intresserad av tjänsten, tillsammans med ditt CV. Sista ansökningsdag är 10 december 2023. Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Bygg med oss och få branschens bästa kollegor!
På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det gäller våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i nära samarbete mellan våra medarbetare, partners och kunder.

Hos oss är du en betydande medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Du är också en viktig länk för oss att forma en bättre och mer hållbar byggprocess. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur som bygger på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och olika bakgrunder gör skillnad.

NCC - ett av Nordens ledande företag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN

Nedan visas andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN .

Lärare i fritidshem till Fiskebäcksskolan

Grundlärare, fritidshem
Läs mer Maj 15
I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen.

Bli en av oss!
Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att:
• öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande.
• skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat.
• öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar.

Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, anpassad grundskola, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola.

Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning

ARBETSUPPGIFTER
Fiskebäcksskolan ligger i ett vackert område med närhet till havet och vi använder oss gärna av vår närmiljö i undervisningen. Närheten till havet erbjuder spännande undervisningsmöjligheter och vi gör ofta utflykter i vårt närområde. Här går cirka 600 elever från förskoleklass till årskurs 9 och vi har ett tydligt fokus på elevernas utveckling i en trygg och kreativ skolmiljö.

Skolan har god kvalitet och måluppfyllelse och motivationen är hög hos både elever och pedagoger. Hos oss ser du medarbetare med stort engagemang för undervisning, utveckling och samarbete. Vi arbetar för en framgångsrik skola med samsyn över alla årskurser och en röd tråd genom hela skolan. Alla våra elever skall känna trygghet, trivsel och arbetsglädje.
Som lärare i vårt fritidshem kommer du att arbeta med att utveckla och bedriva pedagogiskt arbete tillsammans med arbetslagen som består av både grundskolelärare och lärare i fritidshem. Du tycker det är viktigt att skapa förutsättningar för alla barn så de får en god utveckling i en stimulerande miljö där lärande lek står i fokus. Du planerar, genomför och följer upp din egen undervisning och fritidsverksamheten tillsammans med dina kollegor i arbetslaget. Förutom fritidsuppdraget kommer du under skoltid främst att vara i åk 1-3 som stöd- och resursuppdrag i klass.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig i första hand som är legitimerad lärare med behörighet att arbeta i fritidshem. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som lärare i fritidshem och i klass.
För att passa i rollen vill vi att du har en god förmåga att arbeta målinriktat och att utveckla kvalitén för verksamheten. Du bidrar med nya idéer och perspektiv i arbetsrelaterade frågor samt i situationer som behöver lösas. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra. Du ser möjligheter och finner glädje i att arbeta tillsammans med andra för att skapa en så utvecklande, inspirerande och utmanande fritidshemsverksamhet som möjligt. Du är nyfiken, initiativrik, nytänkande och vill utvecklas i ditt arbete. Du har förmåga att skapa goda relationer till elever, vårdnadshavare och till dina kollegor. Du arbetar lågaffektivt och är lyhörd för elevernas olika behov. Du ger eleverna trygghet genom tydliga ramar samtidigt som du inbjuder till inflytande.

Varmt välkommen med din ansökan!

För att du som är nyexaminerad skall få bästa tänkbara start i yrket kommer du att ingå i Grundskoleförvaltningens Lärarakademis introduktion för nyexaminerade lärare. Introduktionen ger dig som nyexaminerad ett nätverk med andra nyexaminerade och riktade aktiviteter under ditt första år som lärare.

ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Ansök nu

Museitekniker till Röhsska museet

Museiassistent
Läs mer Maj 17
Kulturförvaltningen verkar för ett brett konst- och kulturliv för alla att delta i. Vi arbetar för en hållbar och öppen stad som sätter kulturen och konsten i centrum.

Kulturförvaltningen har cirka 800 anställda som huvudsakligen verkar inom bibliotek, kulturhus, museer och övriga kulturverksamheter.

ARBETSUPPGIFTER
Har du en passion för design och konsthantverk samt erfarenhet av tekniskt arbete inom museer? Har du en förmåga att hantera föremål med precision och omsorg? Röhsska museet erbjuder nu en spännande möjlighet för dig att ansluta till vårt team som museitekniker.

I rollen som museitekniker kommer du att ansvara för att planera och genomföra säker förflyttning och packning av konstföremål, både inom våra nuvarande lokaler och inför en planerad magasinsflytt. Du kommer även att dokumentera förflyttningar och arbeta i vår föremålsdatabas Museum Plus samt appen Samlingskollen. Ditt arbete sker i nära samarbete med vårt teknikerteam och du kommer att vara aktiv i planeringen och genomförandet av museets utställningar och magasinsarbete. Arbetsuppgifterna inkluderar även hantering av olika material och tekniker som snickeri, elektronik och utställningsbelysning.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant teknikerutbildning inom till exempel hantverk eller motsvarande praktisk och teknisk erfarenhet. Du har bred kunskap om olika material och verktyg samt erfarenhet av att arbeta med verkstadsmaskiner för trä och metall. Det är meriterande om du har erfarenhet inom AV-teknik och ljussättning. Du är väl bekant med Office 365 och har god datorvana. Erfarenhet av att hantera konst- och designföremål samt tidigare arbete inom magasins- och utställningsmiljö är meriterande.

För att lyckas i denna roll bör du ha god samarbetsförmåga, vara kommunikativ i både tal och skrift, ansvarsfull och noggrann. Du har förmågan att effektivt arbeta tillsammans med andra, är skicklig i din kommunikation och hanterar dina uppgifter med professionalism. Du har även ett öga för detaljer och säkerställer att ditt arbete alltid håller hög kvalitét.

I tjänsten förekommer tunga lyft och arbete på stege och mobila arbetsplattformar.

I stället för personligt brev kommer du i denna rekryteringsprocessen att få svara på frågor om din kompetens och erfarenhet kopplat till tjänsten. Detta för en mer inkluderande och rättvis rekrytering.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 50%.

Intervjuer planeras genomföras 26 och 27 juni.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id/personbevis utfärdat av Skatteverket och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt för att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Socialsekreterare till Barn och Unga, Barn i skyddat boende

Socionom
Läs mer Maj 6
Socialförvaltningen Nordost arbetar för att ge invånare i nordöstra Göteborg en likvärdig och effektiv välfärd med möjlighet att leva trygga och självständiga liv. Förvaltningen ger stöd till individer och familjer enligt Socialtjänstlagen. Vi erbjuder också aktiviteter och mötesplatser som kan ge barn och ungdomar en meningsfull fritid. Dessutom arbetar förvaltningen aktivt med krisstöd, trygghetsfrågor, föreningsliv, folkhälsa samt kontakter med invånare och civilsamhälle.
Välkommen till en levande förvaltning i ett dynamiskt stadsområde - här jobbar vi för gemenskap och öppenhet med fokus på dem vi är till för!

ARBETSUPPGIFTER
Socialförvaltningen Nordost söker socialsekreterare till vår nya enhet, medföljande barn i skyddat boende. Vi behöver dig som har god kunskap om våld i nära relationer och som tillsammans med kollegor vill vara med och utveckla hur barn som upplevt våld ska få sina behov av stöd tillgodosedda på ett rättssäkert sätt.

Som socialsekreterare på Barn och Unga utreder du familjers behov av bistånd och skydd utifrån gällande lagstiftning och fastställda riktlinjer efter inkommen anmälan/ansökan.
Avdelningen Barn- och Unga består idag av en mottagningsenhet och åtta utredningsenheter samt tre placeringsenheter. Nu utökar vi avdelningen med en ny arbetsgrupp för att på bästa sätt kunna möta behoven hos våra barn, ungdomar och deras familjer. Den nya arbetsgruppen handlägger målgruppen Barn i skyddat boende efter ny lag, som innebär förstärkt skydd för barn i skyddat boende. Nya enheten kommer bestå av två arbetsgrupper med en enhetschef och varsin 1:e socialsekreterare till vardera arbetsgrupp. Den ena arbetsgruppen handlägger målgruppen Barn i skyddat boende och den andra arbetsgruppen är vår mottagningsgrupp på Tellusgatan i Bergsjön.

Vi arbetar ofta med komplexa ärenden med utsatthet, hedersproblematik och ofta förekommer inslag av våld i människornas liv. Vi arbetar alltid med barnens behov i centrum och har implementerat Signs of Safety, MPV, förbättrad dokumentation och ska nu implementera LÖSA som metod i utredningsarbetet.

Som anställd i Göteborgs stad och Socialförvaltningen Nordost har du tillgång till metodhandledning, utbildningar, löpande kompetensutveckling och extern handledning. Inom förvaltningen har en kompetensutvecklingsplan tagits fram där Du som medarbetare erbjuds fortlöpande utbildningar inom området som är kopplade till din tidigare erfarenhet och kompetens.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som tillsammans med oss vill utvecklas i vårt meningsfulla arbete för barn och unga i vårt stadsområde. För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha en socionomexamen och gärna flera års erfarenhet som socialsekreterare inom myndighetsutövning. För att passa i rollen ser vi gärna att du har såväl goda kunskaper som ett särskilt intresse för att arbeta med våld i nära relationer, samt förmågan att se barnets perspektiv och behov. Din kunskap är väl förankrad inom områdets lagstiftning gällande insatser inom socialtjänstlagen (SoL) och aktuella tvångslagstiftningar.

Som person har du lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar eller ny information. Du ser möjligheter i förändringar och kan snabbt ändra både synsätt och förhållningssätt, men kan även skapa situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas. Du motiverar och beskriver pedagogiskt förändringar samt hanterar kritik mot förändring på ett konstruktivt sätt. Du driver långsiktigt och uthålligt förändringsarbete, både på lokal och övergripande nivå.

Att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål är för dig en självklarhet och en förmåga du besitter. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra bidrar du till ett respektfullt arbetsklimat. Din förståelse för det gemensamma uppdraget synliggörs i ditt agerande och bidrar till helheten. Du håller dig uppdaterad genom omvärldsbevakning och reflekterar regelbundet över vad som kan utvecklas i din verksamhet. Du söker och tar fasta på möjligheter till att tänka nytt i arbetsrelaterade sammanhang som kan leda till förbättringar och som kan omsättas i praktiken.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande så tveka inte med att ansöka reda idag.
Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
För tjänster som innebär direkt och regelbunden kontakt med barn under 18 år behöver du kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du börjar arbeta hos oss. Utdraget beställs direkt från Polisens hemsida https://polisen.se/belastningsregistret?mtm_campaign=utdrag&mtm_kwd=post0623

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Stadsområdet har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling, förnyelse och expansion sker inom många områden. Stadsområdets struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt. Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Nordost ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?

Ansök nu

Inköpare? till Utbildningsförvaltningen

Inköpare
Läs mer Maj 17
Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling.

I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.

ARBETSUPPGIFTER
Inköps-och upphandlingsenheten är en del av Administration- och ekonomiavdelningen. Enheten har ett centralt ansvar för upphandlingar och inköp som genomförs för förvaltningen. Vi är en enhet som idag består av fem medarbetare. Just nu genomför vi en utvecklingsresa där vi bl.a. strävar mot att arbeta mer processorienterat. För att genomföra denna resa behöver vi utöka teamet med en Inköpare. Vill du göra denna spännande resa med oss?

Rollen kommer bl.a. innebära att du:

- Genomför direktupphandlingar av tjänster och varor

- Genomför förnyade konkurrensutsättningar

- Arbeta med inköpssystem

- Stötta verksamheterna i systemfrågor

- Ansvara för utbildnings- och fortbildningsinsatser för beställare

- Är rådgivare gentemot förvaltningens beställare i frågor avseende, avrop på ramavtal, beställningar i inköpssystem samt Lag om offentlig upphandling (LOU)

- Är delaktig i att utveckla upphandlingsprocessen och upphandlingsunderlagen

- Administration och uppföljning av avtal

KVALIFIKATIONER
Vad tror vi att du har med dig?

Du har en akademisk examen eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi ser att du har några års erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete och goda kunskaper i inköpssystem, har goda kunskaper om LOU, gärna med erfarenhet av upphandling inom region eller kommun. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska, samt har god vana av att arbeta i MS Office.

Det är meriterande att ha arbetat i upphandlingsverktyget TendSign samt inköpssystemetet Visma Proceedo.

Vem tror vi att du är?

Du har ett naturligt driv, är initiativtagande och vill leverera kvalitet samtidigt som du bidrar till utveckling av teamet. Du har enkelt för att prata och förmedla budskap inför större grupper. Du har en nyfikenhet inför upphandling. Vidare tror vi att du är analytisk, metodisk och kan få ner dina tankar i skrift på ett sätt som kan användas inom ramen för bl.a. framtagandet av upphandlingsunderlag.

Vi tror också att du tycker om att dela med dig av din kunskap på ett prestigelöst och öppet sätt.

ÖVRIGT
Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.

Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.

Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan.

Ansök nu

Verksamhetscontroller

Controller
Läs mer Maj 16
En hållbar stad öppen för världen. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Hos oss jobbar du tillsammans med fler än 60 000 kollegor för ett gott liv för alla i vår stad. Vi skapar en bra vardag för boende, besökare och näringsliv och vi är stolta över att vara en av landets mest innovativa städer.

Stadsledningskontoret i Göteborgs Stad är kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges förvaltning. Kontorets uppdrag är att stödja kommunstyrelsen i att leda, samordna och följa upp Göteborgs Stads verksamheter, ekonomi och övrig strategisk planering.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en verksamhetscontroller med inriktning dataskydd och informationssäkerhet.

Område Juridik vid stadsledningskontoret ansvarar för juridiska frågor gentemot kommunstyrelsen och kommunfullmäktige samt bistår stadsledningskontorets organisation i övrigt med juridiskt stöd. Avdelningens uppdrag innefattar även att lämna råd och stöd i juridiska frågor till stadens förvaltningar och bolag.

Område Juridik ansvarar även för stadens visselblåsarfunktion och har totalt 19 medarbetare som består av 1 förste stadsjurist, 1 avdelningschef, 11 stadsjurister, 2 arbetsrättsjurister och 4 controllers. Nu ska området bygga upp en funktion som ska vara med och säkerställa att Göteborg Stads dataskyddsarbete är strategiskt och ändamålsenligt. Funktionens startas upp den 1 september 2024. I arbetet kommer även frågor om informations- och cybersäkerhet vara centrala. Till denna funktion söker vi nu ytterligare en medarbetare.

I rollen som verksamhetscontroller på den nya funktionen kommer du vara med och leda och samordna det stadenövergripande arbetet med dataskydd. Du kommer utveckla stadengemensamma processer, utarbeta förslag till styrande dokument och samordna stadens nätverk. I rollen ingår också att vara expert i sakfrågor och stötta med kompetens när bolag och förvaltningar behöver hjälp i konkreta frågor inom dataskyddsområdet. Det ingår också att hålla utbildningar och stötta verksamheterna att integrera dataskyddsarbetet i de ordinarie processerna samt att hjälpa verksamheterna att prioritera och åtgärda de rekommendationer de fått i dataskyddsombudets granskning. Eftersom regelverken kring informationssäkerhet och cybersäkerhet är under utveckling kommer även dessa frågor att aktualiseras för den nya funktionen.

Som verksamhetscontroller på stadsledningskontoret får du möjlighet att arbeta med intressanta frågeställningar tillsammans med kunniga kollegor. Du blir del av ett område som präglas av ett mycket gott samarbetsklimat, prestigelöshet och ett uppskattat ledarskap. Vi är angelägna om att främja ett hållbart arbetsliv. Alla är delaktiga i områdets utveckling och tilliten till dig som medarbetare är stor. Vi arbetar i trevliga lokaler vid Gustaf Adolfs torg och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.

KVALIFIKATIONER
Du har relevant högskoleexamen (exempelvis juristexamen) med erfarenhet av arbete med dataskyddsfrågor. Erfarenhet av arbete med informationssäkerhet är meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet från arbete i politiskt styrd organisation samt kännedom om offentlig förvaltning och det kommunala uppdraget. I arbetet ingår mycket samarbete med stadens olika verksamheter och tjänsten förutsätter därför att du har en god samarbetsförmåga, är serviceinriktad och lösningsorienterad.

För att trivas i den här rollen tror vi att du är en utåtriktad person med serviceanda som har lätt för att skapa goda relationer till dina uppdragsgivare. Arbetet kräver noggrannhet, gott omdöme och förmåga att arbeta på ett självständigt och strukturerat sätt. Stadsledningskontoret ställer krav på god förmåga att kommunicera såväl muntligt som skriftligt.

ÖVRIGT
Vi tillämpar löpande urval, vänta inte med din ansökan.

Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för boende, besökare och näringsliv. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi på Stadsledningskontoret vill att alla våra medarbetare ska vara delaktiga i att skapa arbetsplatser som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Semestervikarie till äldreomsorgen i Göteborg

Vårdbiträde
Läs mer Maj 16
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10?000 kollegor vill vara med och göra det möjligt –?i både handling och bemötande. ?

Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss.?Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!?

ARBETSUPPGIFTER
Bli semestervikarie i äldreomsorgen!

I framtiden kommer jobben finnas i äldreomsorgen. I takt med att många lever längre kommer vi att bli fler. Ta chansen och säkra ditt sommarjobb. Sök redan idag!

Som semestervikarie i äldreomsorgen blir du en mästare på att möta människor och får med dig solskenshistorier som lyser upp din sommar! Om du inte vill släppa taget om sommarkänslan när hösten kommer finns möjligheten att fortsätta som timvikarie. Perfekt för dig som studerar. Vi har arbetsplatser i hela Göteborg så du har alla möjligheter att jobba där det passar dig bäst. Vi rekryterar löpande under våren och har idag redan tillsatt många av våra vikariat. Nu söker vi främst dig som vill jobba i hemtjänsten och som har körkort och/eller kan cykla.

• Hemtjänst
Arbete inom hemtjänst innebär att du stödjer och hjälper individer i deras eget hem. Tillsammans arbetar vi för att de vi möter ska känna trygghet, tillit och kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Du tar dig runt antingen till fots, på cykel eller med bil. Information inför dina besök finns i din mobiltelefon där du också dokumenterar det du gjort under besöket.

• Vård- och omsorgsboende (äldreboende)
På vård- och omsorgsboende jobbar du tillsammans med dina kollegor för att stötta och hjälpa äldre som bor under samma tak. Tillsammans arbetar vi för att de äldre ska få leva ett gott liv med självbestämmande varje dag, hela livet. Här arbetar du i team och skapar meningsfulla dagar!

• Natt inom hemtjänst
På natten utför du schemalagda hemtjänstbesök hos de äldre i deras egen bostad och svarar på akuta trygghetslarm. Arbetsuppgifterna kan variera och är anpassade efter individens behov. Information inför dina besök finns i din mobiltelefon där du också dokumenterar det du gjort under besöket.

• Trygghetslarm inom hemtjänst
Trygghetslarm är en arbetsgrupp i hemtjänsten vars uppdrag är att åtgärda akuta larm som inkommer via Trygghetsjouren. Information inför dina besök finns i din mobiltelefon där du också dokumenterar det du gjort under besöket.

Vilket passar dig bäst?
När du fyller i din ansökan kommer du få möjlighet att välja både arbetsområde och geografiskt område.

KVALIFIKATIONER
Har du utbildning eller erfarenhet av arbete inom vården är det meriterande men inte ett krav. Vi tar hand om dig, du får introduktion och upplärning innan din anställning börjar.

Är du nyfiken på människor? Då passar du hos oss. I arbetet träffar du många människor, därför letar vi efter dig som är en teamspelare som visar hänsyn och respekt. I möten med andra är du öppen, positiv och har alltid hjärtat hos de vi är till för. Dagarna hos oss är varierade och därför behöver du kunna byta fokus och vara flexibel. Semestervikariat inom äldreomsorgen innebär arbete på helger och kvällar.

Vi har även några krav:
• Du måste ha fyllt 18 år senast 1 juni 2024, i enlighet med Arbetsmiljöverkets föreskrift om minderårigas arbetsmiljö (AFS 2018:8).
• Goda språkkunskaper i svenska, både i tal och skrift behövs eftersom du informerar kollegor om viktiga händelser, har samtal med de äldre och behöver kunna dokumentera. Kan du även ett nationellt minoritetsspråk är dina kunskaper eftertraktade hos oss.
• För tjänster inom larmenheten och natten krävs B-körkort och körvana. Inom övrig hemtjänst är det meriterande.

I denna rekrytering tar vi inte hänsyn till personligt brev. I stället kommer du att få svara på ett antal frågor när du ansöker. Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Innan erbjudande om anställning behöver du visa upp ett oöppnat utdrag från belastningsregister och en giltig ID-handling. Du beställer utdraget själv från polisens hemsida här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

Ansök nu