Göteborg: Arbetsledare TA

Hitta ansökningsinfo om jobbet Arbetsledare TA i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-09 // Varaktighet: Heltid

Arbetsledare TA
Är du duktig på TA och söker ett jobb med utvecklingsmöjligheter?
Vi söker nu en ny arbetsledare till vår depå i Lindome.
 
Om rollen
I rollen som arbetsledare kommer du att ansvara för planering och ledning av den dagliga verksamheten samt se till att uthyrning och underhåll av TA-material fungerar. I dina arbetsuppgifter ingår även att tillse så att kunderna får sina leveranser av material enligt önskemål och på överenskommen tid. Du kommer att ha mycket kundkontakt och fungerar som en rådgivare vid val av TA-material till kunden.
Vidare sköter du fakturering, beställningar av TA-material till depån och hanterar ordrar i vårt uthyrningssystem. Du kommer även att bistå våra TA-planritare med underlag för såväl arbetet som kalkyler. Du bidrar med viktig expertkunskap vid vårt anbudsförfarande. I dina arbetsuppgifter ingår även att vara kontaktperson mot Trafikverket och kommuner.
 
Om dig
Tidigare erfarenhet av TA-material
B-körkort
Tidigare erfarenhet av vägarbete eller transportledning är meriterande
Trafikverkets kravkurser "Arbete på väg Steg 2.2 – 3.0" är meriterande
 

Vi tror att du är engagerad och har stor ansvarskänsla för ditt arbete. Du sätter kunden i fokus och är mån om att leverera ett arbete med hög kvalitet. Vi värdesätter om du är strukturerad och flexibel, då arbetsbelastningen stundtals är hög.

Tjänsten är på heltid och tillträde sker enligt överenskommelse. Då urval sker löpande kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, så sök redan idag!
 
Vi erbjuder
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
Välkommen med din ansökan!
Lambertsson är en av Skandinaviens största uthyrare och tjänsteleverantörer inom bygg- och industrilösningar. Vi erbjuder totallösningar samt tjänster inom uthyrning, tillfällig-el, kranar, moduler och trafikanordningar samt via Glacell även energioptimerade lösningar. Lambertsson är ett dotterbolag inom Peabkoncernen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Arbetsledare, husbyggnad

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Arbetsledare, husbyggnad.

Platschef

Läs mer Mar 26
Är du en senior Platschef med erfarenhet av om- och tillbyggnadsprojekt? Vi satsar nu extra på vår ROT-grupp och söker ytterligare en Platschef! Vi söker dig som brinner för hållbart byggande och letar din nästa utmaning!

Om rollen

Tillsammans med Arbetschef och Projektchef planerar du projekt från tidigt skede, räknar på jobb och initierar nya affärer. Allteftersom vi tar oss an nya uppdrag träder du in i rollen som platschef för ombyggnad och/eller tillbyggnad. Som platschef har du en viktig och mycket central roll i våra projekt. Förutom ansvar för projektens genomförande har du även ansvar för planering, kvalitet och ekonomi. Ditt verksamhetsområde är ROT-projekt över hela Göteborg, från Kungsbacka till Kungälv. Du kommer arbeta mot både den kommunala och privata sektorn.

Din profil

Vi söker dig som har minst 10 års erfarenhet som Platschef. Du bör ha genomfört flera kommersiella projekt inom ROT från start till slut, så att du är införstådd i produktionens olika faser. Vidare har du erfarenhet av kulturminnesmärkta byggnader och samverkansprojekt samt att arbeta med diverse olika certifieringar av byggnader. Vi ser gärna du arbetat på projekt över 100 miljoner.

Vi söker dig som har god förmåga att fatta beslut, är självgående och har en god planeringsförmåga. Du trivs med att vara ledare och den som har överblick över projektet. Då arbetet innebär kontakter med kunder, kollegor, underentreprenörer och många övriga aktörer är det av stor vikt att du har god samarbetsförmåga och hög social kompetens.

Vi erbjuder

När du börjar arbeta hos oss kommer du märka att Serneke präglas av engagemang, mod, respekt och enkelhet. Det finns en stor vilja att stötta och hjälpa varandra på alla nivåer inom organisationen och vi uppskattar nya idéer om hur vi kan bli ännu bättre tillsammans. Vi erbjuder ett flexibelt arbetssätt med korta beslutsvägar, mycket eget ansvar och stora utvecklingsmöjligheter framåt.

Övriga förmåner du får del av som anställd på Serneke: Karriärsida/förmåner (https://www.serneke.se/karriar/formaner/)

Information och ansökan

Om du har frågor eller funderingar rörande tjänsten är du välkommen att höra av dig till vår Arbetschef Anders Holmqvist via Anders.Holmqvist@serneke.se, 010-309 43 84 eller till Rekryteringsspecialist Anna Berggren via Anna.Berggren@serneke.se (mailto:anna.berggren@serneke.se), 076-809 88 75.

Är tjänsten något för dig? Ansök genom att bifoga CV eller din Linkedin-profil. Sista ansökningsdag är söndagen den 21 april, men sök redan idag då urval sker löpande.

Vi genomför bakgrundskontroller på slutkandidater

Om Serneke Sverige

Serneke grundades 2002 och sedan juli 2023 är Serneke Sverige ett helägt dotterbolag till Doxa. Vi är ett entreprenadbolag som erbjuder tjänster inom bygg och anläggning. Vårt mål är att uppfattas som det mest nytänkande, engagerade och dynamiska bolaget i branschen.

Vi är cirka 850 medarbetare och finns i regionerna Väst, Öst och Syd. I regionerna erbjuder vi entreprenader inom allt från anläggningsprojekt, samhällsfastigheter, kommersiella fastigheter och bostäder till mer komplexa projekt där fokus ofta ligger på samhällsnytta med idrott och hälsa i fokus.

Ansök nu

Uppdragsledare- bygg

Läs mer Mar 28
Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om.
Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden.

ARBETSUPPGIFTER
På avdelningen drift och underhåll ansvarar vi för tillsyn, reparation samt drift av områdena mark, byggnad och installationer. Vårt arbete bedrivs i ett nära samarbete med kund, förvaltningens övriga avdelningar samt andra organisationer i staden. Vi utför helt enkelt de uppdrag som beställs av våra kunder. På område bygg är vi olika yrkesgrupper som arbetar för att ge service till och underhålla vårt fastighetsbestånd. Vi som arbetar här är tekniker, snickare, rörläggare, elektriker med mera. Vi arbetar med närhet till våra hyresgäster i den dagliga tillsynen och skötseln av anläggningarna men även med reparationer och utförande av mindre uppdrag på byggnader. Vi ansvarar även för besiktningar och åtgärder inom serviceområdet.

Dina arbetsuppgifter:
Som uppdragsledare-bygg arbetar du i en beställarroll för bygguppdrag där du kommer att ha det yttersta ansvaret för planeringen och genomförande. Det innebär att;

• ta fram kostnadsbedömningar utifrån beställarens önskemål samt rapporterar kontinuerlig till beställaren
• planerar och driver uppdraget i projektform under uppdragets utförande/färdigställande
• uppföljningen av uppdragets ekonomiska resultat
• ansvarar för genomförande av startmöte, sammankallar arbetsgrupper/team samt entreprenörer för att driva uppdraget framåt

Hos oss driver du mindre renoveringar, underhållsprojekt/uppdrag, åtgärder efter besiktningar inom ramen för enkelt avhjälpta hinder samt åtgärder efter skador.
I uppdraget ingår också att vara byggtekniskt stöd till beställaren internt samt externt i staden. Du följer byggbranschens utvecklingsområde och inhämtar aktivt kunskap samt medverka i att höja område byggs kompetens inom fackområdet. Du bevakar och utvecklar förvaltningskrav i enlighet med de tekniska anvisningarna för område bygg. Du utmanar oss i att se nya möjligheter och metoder samt våga tänka nytt. Du har fokus på bästa tekniska, funktionella, och långsiktiga ekonomiska lösningar.

KVALIFIKATIONER
Vem söker vi?
Vi sker dig som har relevant utbildning på högskolenivå eller motsvarande utbildning med flerårig erfarenhet inom fackområdet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

För denna tjänst vill vi att du har arbetat inom byggområdet, samt självständigt drivit uppdrag/projekt inom fackområdet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av uppdrag inom el, bygg eller rör. Har du erfarenhet av arbete i en fastighetsförvaltande organisation, ser vi det som mycket meriterande.

Som medarbetare på drift och underhåll arbetar du för organisationens och slutkundens bästa ur ett helhetsperspektiv. Du arbetar utifrån ett lösningsorienterat förhållningssätt på ett strukturerat sätt där du är tydlig i kommunikationen med andra. För att vara framgångsrik i rollen behöver du vara drivande och handlingskraftig. Du sätter kvalitetsmedvetenhet i fokus, arbetar med en service och kundinriktat förhållningssätt. Du värdesätter att ha kontakt med andra, bygga relationer och känner ett personligt ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har förmåga att engagera, förmedla och bidra till andras lärande inom område bygg på stadsfastighetsförvaltingen.

För tjänsten krävs b-körkort.

ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.
Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi har skapat möjligheter till växelvis arbete, med detta menas att du skall kunna förlägga delar av sin arbetstid i hemmet när verksamheten tillåter det. Vi erbjuder dig ett utvecklings och ett innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling. Inom förvaltningen tillämpar vi ett tillitsbaserat ledarskap som grundar sig i den inkluderande arbetsplatsen.
Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.


Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Beredskapssamordnare

Läs mer Dec 22
Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om.
Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden.

ARBETSUPPGIFTER
Avdelningen drift och underhåll ansvarar för tillsyn, reparation samt drift av områdena utemiljö, byggnad och installationer över tid med god teknisk status och nöjda kunder. Detta uppnås genom ett nära samarbete med kund, förvaltningens övriga avdelningar samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar för att genomförandet av besiktningar som myndigheter kräver samt bidrar till utvecklingen av energisparåtgärder. Vi utför de uppdrag som beställs av våra kunder.

Enheten driftplanering och utveckling består av övergripande funktioner för avdelningen med övergripande ansvar för att planera, samordna, följa upp och utveckla drift- och underhållsverksamheten. Bland våra uppdrag finns systemhandläggning, mobilitet- och maskinkoordinering, arbete med avtal och verksamhetsutveckling, lednings och styrningsfrågor samt samordning av fastighetsberedskapen.

Enheten ansvarar även för utveckling av avdelningens processer tillsammans med avdelningen för utveckling och styrning samt uppföljning/utveckling av avdelningens nyckeltal.


Dina arbetsuppgifter:
Du kommer att arbeta med att samordna fastighetsberedskapen vid vår förvaltning. Detta innebär att leda beredskapen för vår verksamhet inom drift och underhåll. Du håller i överlämningsmöten, följer upp uppdraget och gör analys för hur det går. Vidare tar du fram rutiner och riktlinjer och följer upp dessa. En viktig roll i tjänsten är att vara kontaktperson för ett flertal områden inom förvaltningen, exempelvis mot extern larmmottagare, säkerhetspersonal internt, interna chefer etc.
För det samordnande uppdraget i tjänsten ingår även: RAKEL-funktion, utrymningsövningar och brandskydd (internt SBA-arbete), samordning av nycklar samt mottagandet av feriearbetare.


KVALIFIKATIONER
Vem söker vi?
Vi söker dig som har relevant utbildning för tjänsten, meriterande är efter eftergymnasial utbildning inom området. Du har bred och gedigen arbetslivserfarenhet för området och har praktisk erfarenhet av arbete i fastigheter. För oss är det en stor fördel om du har tidigare erfarenhet av liknande samordningsuppdrag.

Som medarbetare på drift- och underhållsavdelningen ser du till organisationens och hyresgästens bästa ur ett helhetsperspektiv. Du har ett lösningsorienterat förhållningssätt där du är lyhörd och tydlig i kommunikationen med andra. Du har en god social kompetens och agerar flexibelt. För att vara framgångsrik som samordnare behöver du ha ett coachande förhållningsätt, vara handlingskraftig och utåtriktad.
För att lyckas i rollen behöver du ha god IT-vana (Office-paketet) och det är meriterande om du har vana av att ha arbetat med fastighetssystemet Xpand eller likvärdigt fastighetssystem. Vidare är du duktig på att prioritera samt arbeta strukturerat med god kvalitetsmedvetenhet.


ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Möjlighet finns att delvis arbeta hemifrån. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Arbetsledare Stomkomplettering E02 Centralen

Läs mer Nov 16
Nu söker vi ytterligare en kollega och arbetsledare till blocket stomkomplettering till vårt projekt E02 Centralen som är en deletapp av västlänken i centrala Göteborg.

Har du erfarenhet av att arbeta med stomkomplettering, stora projekt och vill jobba med ett unikt once in a lifetime projekt, Sveriges största pågående anläggningsprojekt? Att jobba i stora projekt är både unikt och komplext, hos oss får du möjligheten att utveckla din ledarprofil och samtidigt få möjlighet att arbeta med stomkomplettering för den 1,8 km långa tågtunneln och station under mark. Låter det som du? Då är det här du ska jobba!  

Om E02 Centralen
På uppdrag av Trafikverket bygger NCC deletapp Centralen, en del av Västlänken. Etappen omfattar en bro över E6 i öst, en underjordisk tågstation och cirka 2 km anslutande tågtunnel, varav en del går genom berg.

Rollen som Arbetsledare
Som arbetsledare har du ditt eget ansvarsområden där du planerar och leder din del av projektet kring stomkomplettering i den nya underjordiska tågstationen och tunneln. Du har tätt samarbete med din blockchef, andra arbetsledare och kontraktsingenjörer. 

Stomkompletteringen i detta projekt innebär stora entreprenader av bland annat hissar och rulltrappor, betongtrappor, brandskydd, natursten, stålentreprenader, glasväggar och undertak.

I arbetsuppgifterna ingår att följa upp och arbeta fortlöpande med tidplan som visar vad som är planerat de närmaste veckorna inom ditt område. Du leder, fördelar och samordnar underentreprenörernas arbeten och ansvarar för att arbetet genomförs i enlighet med de tekniska krav och tillhörande arbetsberedningar som finns.

Vi på NCC har bra verktyg och arbetssätt som stödjer dig i arbetsledarrollen där du även fungerar som en viktig förebild när det gäller arbetet inom miljö, kvalitet och arbetsmiljö. Vi jobbar i team där din roll i laget är att engagera och motivera genom delaktighet och på detta sätt nå de mål och deadlines som är uppsatta. Gruppen som du kommer arbeta med har lång erfarenhet inom området och ni stöttar och inspirerar varandra i arbetet och till utveckling. Vill du jobba i ett modernt företag, med god projektkultur, goda utvecklingsmöjligheter och ha bra balans mellan arbete och fritid? Då kommer du trivas hos oss!

Din profil
För att vara framgångsrik i den här rollen har du flera års erfarenhet som entreprenör i en arbetsledande roll och erfarenhet från att arbeta med samordning i stora komplexa projekt gärna olika typer av husbyggnadsprojekt, till både privat och offentlig sektor, det kan vara alltifrån kommersiella projekt till bostäder.

Du har en förståelse för kalkyl och kontraktshantering liksom prognos- och tidplanearbete och delar gärna din tid mellan att samordna både från kontoret och ute i produktion. Med dig har du en byggteknisk utbildning och/eller motsvarande arbetslivserfarenhet. 

Som person är du positiv, ansvarsfull, ordningsam och brinner för ditt arbete ute i produktionen. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper som samarbetsförmåga, engagemang samt drivkraft. För att bli en del av oss står du också för våra värderingar: Ärlighet, Tillit, Respekt och förstår vikten av att jobba med inkludering och mångfald i organisationen.

Vi erbjuder
Hos oss på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Det är bidragande anledningar till att vi har många nöjda och stolta medarbetare. Vi är stolta över att kunna erbjuda våra medarbetare stora utvecklingsmöjligheter i en spännande arbetsmiljö. Vi har en stor variation av arbetsplatser där du möter olika typer av utmaningar. Vi erbjuder dig som arbetar hos oss ett stort utbud av personalförmåner. Vi erbjuder också försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag samt andra erbjudanden och rabatter via vår förmånsportal Benify.

Ytterligare information
Tjänsten är en projektanställning vid E02 Centralen, produktionsplats är Centralen/Stationsdelen. Arbetstid är heltid med skiftgång vilket innebär förskjuten arbetstid vardagar och visst helgarbete efter schema. Start enligt överenskommelse. Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur.

Kontakt och ansökan 
Frågor kring rekryteringsprocessen besvaras av Victoria Reeve, HR Specialist Rekrytering, 0790–787939. Registrera din personliga ansökan där du beskriver varför du är intresserad av tjänsten, tillsammans med ditt CV. Sista ansökningsdag är 10 december 2023. Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Bygg med oss och få branschens bästa kollegor!
På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det gäller våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i nära samarbete mellan våra medarbetare, partners och kunder.

Hos oss är du en betydande medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Du är också en viktig länk för oss att forma en bättre och mer hållbar byggprocess. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur som bygger på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och olika bakgrunder gör skillnad.

NCC - ett av Nordens ledande företag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Lambertsson Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Lambertsson Sverige AB .

Vägdriftsarbetare

Väg- och anläggningsarbetare
Läs mer Maj 2
Vägdriftsarbetare
Vi på Lambertsson bedriver en bred verksamhet och erbjuder våra kunder totallösningar samt tjänster inom maskinuthyrning, tillfällig el, moduler och trafikanordningar. Nu behöver vi förstärka vårt team på TA-sidan med vägdriftsarbetare till vår verksamhet i Göteborgsområdet.
 
Om tjänsten
Som vägdriftsarbetare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter leverans och etablering av trafikavspärrningsmaterial, barriärer och övriga skyddsanordningar till våra kunder. Utöver det arbetar du även med uthyrning och underhåll av TA-material på våra depåer.
Du kommer att träffa våra kunder både på arbetsplatserna och på depån, där du utöver att ge riktigt bra service även förväntas fungera som en rådgivare till kunden vid val av TA-material. Det kan också förekomma andra arbetsuppgifter, eftersom vi tillsammans jobbar som ett team för ett Lambertsson och för att det ska bli en riktigt bra kundupplevelse från början till slut!
 
Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande arbete, kanske har du till och med arbetat med TA-material tidigare?
Du sätter stort värde i kvalitet och säkerhet och du är en engagerad lagspelare som sätter kunden och teamet främst. Du är duktig på att ta initiativ och ser vad som behöver göras, rullar upp ärmarna och hugger i, och tillsammans med dina kollegor får du samarbetet att fungera. Ordning och reda på din arbetsplats är viktigt för dig och du ser fördelen med att arbeta strukturerat.
Det är ett krav att du har B-körkort och meriterande om du har C-körkort och utbildning i Arbete på väg 2.2.
 
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Robert Andersson, distriktschef, på robert.andersson@lambertsson.com eller +46725335191
 
Om Lambertsson
Lambertsson är det personliga företaget där människan är i fokus. För oss är det viktigt att känna gemenskap, vara delaktiga, ha möjlighet att påverka och utvecklas på jobbet. Vi erbjuder en trygg anställning i en organisation som förenar det lilla företagets dynamik med det stora företagets resurser och möjligheter.
 
Vi erbjuder
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
Välkommen med din ansökan!
Lambertsson är en av Skandinaviens största uthyrare och tjänsteleverantörer inom bygg- och industrilösningar. Vi erbjuder totallösningar samt tjänster inom uthyrning, tillfällig-el, kranar, moduler och trafikanordningar samt via Glacell även energioptimerade lösningar. Lambertsson är ett dotterbolag inom Peabkoncernen.

Ansök nu

Produktchef Rental

Arbetsledare, anläggning
Läs mer Nov 1
Vi söker nu en ersättare till vår Produktchef med inriktning inom Rental då vår nuvarande går vidare till ett annat uppdrag inom bolaget.

Om tjänsten

Som Produktchef arbetar du gentemot vår verksamhet i hela landet. Du kommer att ingå i en grupp med andra produktchefer som har hög kompetens inom sina områden. Arbetsuppgifterna innebär bland annat att arbeta med att sortiment, säkerhet, optimering av maskinparken, vara ansvarig gentemot utvalda leverantörer inom området och arbeta med omvärldsbevakning. Du kommer även ta fram riktlinjer för produkter avseende säkerhet, nyttjande och underhåll. Du stöttar verksamheten med anskaffning och allokering, samt säkerställer att produktsortimentet efterlever de lagar och krav som ställs på tex säkerhet, miljö och arbetsmiljö.

Om dig

Vi ser att du har kunskap inom ekonomi, miljö och kvalitet samt ser gärna att du har några års erfarenhet med liknande roller. Du har goda kunskaper inom Officepaketet och framför allt i Excel.

Du är van att arbeta strukturerat och att driva ditt eget arbete. Du är beslutstagande och trygg i dig själv och i ditt beslutsfattande. Som Produktchef kommer du ha många kontakter med våra medarbetare runt om i företaget, samt våra leverantörer, vilket ställer krav på en god kommunikationsförmåga.

Då Lambertsson har verksamhet i stora delar av landet är vi öppna för att diskutera placeringsort på någon utav våra Filialer / Kundcenter runt om i landet.

Resor förekommer i tjänsten.

Kontakt:

Anders Barchéus

Anders.Barcheus@lambertsson.com

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kundansvarig säljare

Utesäljare
Läs mer Okt 22
Nu förstärker vi vårt team i väst med ytterligare en kundansvarig säljare (KA)! Du är den första våra kunder träffar både fysiskt och via telefon och därför är du en av de viktigaste spelarna i vårt lag när det gäller kundernas kundupplevelse. Visst låter det som en spännande och utmanande roll?

Om rollen
Som KA kommer du att arbeta med bearbetning av våra stora kunder inom bygg- och anläggningsbranschen samt bearbetning av nya potentiella kunder och projekt. Du erbjuder våra kunder vägledning och bästa möjliga service utifrån deras behov och matchar detta mot vår portfölj av produkter och tjänster. Tillsammans jobbar vi som en enhet mot våra kunder. Du utgår från någon av våra kundcenter i Göteborg, Borås eller Trollhättan och kommer att arbeta inom vår region.

Om dig
Vi tror att du har tidigare säljerfarenhet och ser gärna att du har erfarenhet från bygg- och anläggningsbranschen och gärna från uppsökande försäljning. Du har stort kundfokus och strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Som person är du prestigelös och ser det som en självklarhet att stötta dina kollegor när det behövs. B-körkort är ett krav. Har du ett lokalt nätverk inom branschen ser vi det som meriterande.

Kontakt:

Fredrik Olsson

fredrik.ohlsson@lambertsson.com

Vi erbjuder

Lambertsson är det personliga företaget där människan är i fokus. För oss är det viktigt att vara delaktiga, ha möjlighet att påverka och utvecklas på jobbet. Vi erbjuder en trygg anställning i en organisation som förenar det lilla företagets dynamik med det stora företagets resurser och möjligheter.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Chef till vårt kundcenter

Arbetsledare, anläggning
Läs mer Okt 27
Beskrivning
Vill du vara med på vår fortsatta resa? Vi söker ny kundcenterchef till Ringön i Göteborg.

Arbetsuppgifter
Som kundcenterchef ska du tillsammans med dina medarbetare etablera Lambertssons varumärke på den lokala marknaden och göra Lambertsson till den bästa partnern för byggrelaterade tjänster.

Vi ska bidra till att effektivisera byggbranschen och öka våra kunders effektivitet och lönsamhet. En nyckel till framgång är också att du bearbetar marknaden genom att du har många och löpande kundkontakter i syfte att skapa långsiktiga kundrelationer och lönsamma affärer. Som kundcenterchef har du det övergripande personal-, budget- och resultatansvaret för kundcentret. Du ansvarar för att utifrån våra mål utveckla såväl verksamheten som ditt team med fokus på lönsam tillväxt, en hög servicenivå, och en arbetsplats där medarbetarna utvecklas, motiveras och trivs.

Kvalifikationer
Som person är du förtroendeingivande och har en naturlig fallenhet för att skapa goda och långsiktiga relationer. Då du kommer att ha ansvar för en bred verksamhet är det viktigt att du har förmåga att se helheten och ett ekonomiskt sinne med hög grad av kostnadsmedvetenhet.

Du är strukturerad och trivs i en roll där du får möjlighet att utveckla verksamheten mot uppsatta mål samt utveckla vårt marknadserbjudande. Genom att involvera och engagera underställd personal är du duktig på att skapa samsyn och bidrar till att alla samarbetar för att nå gemensamma mål.

Tidigare erfarenhet från uthyrnings- eller byggbranschen är en stor fördel. Att leda personal och organisationer med bred verksamhet är ett krav, då vi till den här rollen söker en trygg och erfaren ledare. Du brukar betraktas som en förebild vad gäller moral och etik och har ett gott omdöme.

Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling.

Villkor
Lambertsson är det personliga företaget där människan är i fokus. För oss är det viktigt att vara delaktiga, ha möjlighet att påverka och utvecklas på jobbet. Vi erbjuder en trygg anställning med bra anställningsvillkor i en organisation som förenar det lilla företagets dynamik med det stora företagets resurser och möjligheter.

Tillträde sker enligt överenskommelse. Låter det intressant? Tveka inte med att skicka in din ansökan. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Karl Seldén Regionchef Lambertsson väst, tel: 0733-848767

Kontaktperson:

Karl Seldén

karl.selden@lambertsson.com

073 384 87 67

Ansök nu

Maskinsamordnare

Arbetsledare, anläggning
Läs mer Okt 17
Vi arbetar med att effektivisera nyttjandet av vår maskinpark och underlätta för filialer och kundcenter att få tillgång till de maskiner och resurser som de behöver. I det arbetet är maskinsamordnaren en viktig pusselbit. Eftersom vår nuvarande kollega i region syd/väst tar sig an nya utmaningar inom företaget söker vi nu dig som vill bli en del av vårt team i regionen.

Om tjänsten

I den här tjänsten kommer du vara den första kontakten för filialer och kundcenter vid behov av maskiner och hjälpmaterial. Du kommer fungera som ett bollplank internt och ha på ditt bord att prioritera olika behov från verksamheten.

Dina uppgifter kommer bland annat att vara:

- söka och omfördela maskiner/hjälpmaterial på förfrågan från filialer och kundcenter
- proaktivt bevaka nyttjandet av maskinparken
- undersöka kommande maskinbehov i samarbete med kollegor på filialer och kundcenter
- bevaka inhyrt material och byta ut det i samråd med kollegor på filialer och kundcenter
- vara produktchefens förlängda arm i att bevaka och genomföra utrangeringar
- arbeta med flytt av maskiner för försäljning/utrangering
- logistikoptimering och optimering av transportbeläggning

Om dig

Vi söker dig som har:

- god maskin- och produktkunskap
- erfarenhet av att arbeta i större affärssystem och har en hög datormognad
- en bakgrund som säljare, arbetsledare eller annan roll där du har arbetat med att lösa maskinbehov

Som person är du självgående och trivs med att jobba med många olika kontakter på olika orter. För att lyckas i rollen krävs ett strukturerat arbetssätt och att du är trygg i dig själv och har lätt för att skapa goda relationer inom organisationen.

Region syd/väst sträcker sig ungefär från Malmö till Jönköping och placering av tjänsten sker efter överenskommelse.

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lars-Göran Olsson, produktchef på +46 733 37 60 33 eller lars-goran.olsson@lambertsson.com

Ansök nu