Göteborg: Service Center Manager

Hitta ansökningsinfo om jobbet Service Center Manager i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-12-29 // Varaktighet: Heltid

MSX International Ltd

Är du intresserad av att leda vårt fantastiska service center och ta det till nästa nivå? Vi söker nu en strukturerad, tydlig och proaktiv ledare för att ta nästa kliv i vår utveckling. Är du en erfaren ledare som drivs av att leda team och coacha dem till framgång så kan denna roll vara vad du söker! Vi söker dig som är resultatdriven och samtidigt brinner för kundnöjdhet och utveckla effektiva arbetssätt.

Som Service Center Manager blir du ansvarig för flera nordiska support/service team som vi driver på uppdrag av vår kund, Ford Motor Company.

Service Center Manager ansvarar för den för den dagliga verksamheten, att utveckla teamen i nära samarbete med gruppledare samt säkerställa att uppsatta mål och nyckeltal nås. En viktig del av jobbet är att hålla en nära dialog med den interna organisationen, Ford Motor Company samt Fords återförsäljarnätverk i Norden. 

Arbetsuppgifter:
* Ansvar för den dagliga operativa verksamheteten
* Leder via 7 teamledare som i sin tur har ansvar för totalt 60 personer.
* Coacha och utveckla teamen till att nå uppsatta mål och nyckeltal.
* Arbeta nära de operativa teamen och samtidigt ha helikoptersyn och driva strategiska frågor.
* Driva förbättringsarbete och implementera processförändringar och nya arbetsrutiner.
* Tät kommunikation med den interna organisationen och med kunden i olika länder.
* Olika rapporteringsvägar funktionellt och operativt inom MSX Europa.


Är du den vi söker?
Som Service Center Manager kommer du ha nära kontakt med vår uppdragsgivare och du förväntas kunna hantera olika typer av affärssituationer på ett professionellt sätt. Rollen ställer höga krav på förmågan att kommunicera och bygga goda relationer. Som ledare söker vi någon med ett genuint intresse för att utveckla teamet och förmåga att arbeta strukturerat och proaktivt i en komplex miljö. För att lyckas väl i tjänsten tror vi också att du är en driven, lösningsorienterad och positiv person.

Kvalifikationer
-       Eftergymnasialutbildning eller motsvarande.
-       Mångårigt erfarenhet som ledare för kundcenter.
-       Mycket god förståelse för kundrelationen och utveckling av den.
-       God ekonomisk förståelse och förmåga att driva verksamhet utifrån KPI:er.
-       Mycket goda kunskaper i svenska samt engelska. 
-       Erfaren användare av MS Office och Windows.
-    Erfarenhet av att hantera klienter/stakeholders.

Vi erbjuder
MSX International erbjuder dig en betydelsefull roll i ett expansivt bolag där du får utrymme att växa. Du kommer vara en viktig del i ett dynamiskt, prestigelöst och dedikerat team där det råder öppet klimat. MSX har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag. I denna position ingår 6 veckors semester. Tjänstens omfattning är heltid. Placering är i Göteborg, Munkebäck där vi sitter i nya fräscha lokaler.

Ansökan:
Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag! Alla ansökningar behandlas löpande.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Manager

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Manager.

Projektör/Uppdragsledare Sprinkler

Läs mer Apr 3
Företagsbeskrivning
AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.
Jobbeskrivning
På AFRYs VVS-avdelning i Göteborg har vi en sprinklergrupp som arbetar med alla skeden i byggprocessen, förstudier, kalkyler, samt projektering.
För att möta den ökande efterfrågan på våra sprinklertjänster behöver vi dig som har erfarenhet som sprinklerprojektör.
I rollen som projektör och uppdragsledare kommer du ansvara för att leda och utveckla uppdrag med ansvar för utförande och ekonomi.
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid | Placeringsort: Göteborg | Lön: Efter överenskommelse
Kravspecifikation
Vi ser att du har minst fem års erfarenhet inom sprinklerbranschen som projekterande ingenjör och har SBSC:s certifiering - Behörig ingenjör vattensprinkler.
Som person värdesätter vi egenskaper som självgående, initiativtagande och effektiv. Du ser samarbete som en förutsättning för att nå resultat.
Vidare tror vi att du trivs i en dynamisk och fartfylld miljö som präglas av stark tillväxt. Du gillar utmaningar samt har en naturlig fallenhet för att skapa långa och hållbara relationer med kollegor och kunder. Problemlösning är för dig en naturlig del i jobbet och du deltar gärna i tekniska diskussioner i uppdragen.
Även om vi är ett internationellt företag, är det ett krav att du behärskar det svenska språket muntligt såväl som i skrift för att svara mot våra kunders behov. I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Ytterligare information
Nu har vi beskrivit hur vi tror att rätt kandidat är. Är du den vi beskriver ovan eller har du en annan bakgrund och personlighet som du tror kommer att göra succé i rollen som sprinklerprojektör? Skicka i så fall in din ansökan där du övertygar oss om att du är rätt person för jobbet!
Sista ansökningsdag är den 2024-05-31
Kontaktuppgifter för frågor
Kristian Friman, Sektionschef
+46 10 505 30 82
kristian.friman@afry.com
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
Välkommen med din ansökan!
På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu

Engineering Manager Propulsion Electronics Lab

Läs mer Apr 24
Who are we?
Volvo Cars is a company on a mission; to bring traditional car manufacturing into a connected, sustainable and smart future.
Since 1927, we have been a brand known for our commitment to safety, creating innovative cars that make life less complicated for our consumers. In 2010, we decided to transform our business, resulting in a totally new generation of cars and technologies, as well as steady growth and record sales. Today, we’re expanding our global footprint in Europe, China and the US, and we’re on the lookout for new talent.
We are constantly pushing our own skills and abilities to drive change in the automobile industry like never before. We are looking for innovative, committed people to join us in this endeavour and create safe, sustainable and connected cars. We believe in the power of people and will challenge and support you to reach your full potential. Join us and be part of Volvo Cars’ journey into the future.

About us
At Propulsion System and Climate Testing, we support the sustainability mission by being part of the commitment to rethink sustainability in our operations, in our cars and in society. Our scope is to secure appropriate and efficient test facilities enabling testing, verification and validation of power electronics, electric motors, transmission, thermal and climate systems as well as energy efficiency and emissions.

The Propulsion Electronics Lab consists of 14 highly skilled engineers working with investment and test of Electrical Machines, Inverters and Power Electronics. It is a growing area with a lot of technical challenges and opportunities with many ongoing investments together with the responsibility to deliver quality assured test data.

As Engineering Manager, you will work in close cooperation not only with your engineers but also with our stakeholders as well as the rest of the section including then management team. Together with your team and the stakeholders you will have the opportunity to explore future improvements bringing out the best of people and the business. We believe you are comfortable standing up for your point of view even if you at the same time have on open mind!

We believe teamwork is dream work and best done while having fun.

What you will do
As a leader at Volvo Cars, you will continue to grow an open, trusting, and inspiring environment where we build on people’s strengths. As Engineering Manager, you will have the responsibility to guide the teams in a changing environment where you contribute to develop the team’s capabilities. In addition, you need to be an accessible leader who supports, coaches, and develops the team to assure the right competence is in line with strategies. With other words as Engineering Manager, you have the operational and business responsibility to ensure the establishment of strategies, technical execution, and delivery.

As a part of the management team, we hope you will bring curiosity and fresh eyes to challenge existing norms and together with your colleagues bring out the best of the organization.

About you
We believe you have a MSc in engineering or equivalent experience. You have an interest in cars and technology, and are fluent in Swedish and English, both written and spoken.

You have previous leadership experience developing people by coaching and mentoring. Experience from working in product development is meritorious for this position.
To thrive in this position, you have a genuine interest in leadership, you are a strong believer in the power of people and truly motivated in creating an inclusive work environment that promotes collaboration, understanding and encouragement to reach your goals.

How to learn more and apply
If you have questions regarding the position and business function, please contact Hiring manager Gunilla Järpsten, at Gunilla.jarpsten@volvocars.com.
For questions regarding the recruitment process, please contact Senior Recruiter, Kristin Lövgren at Kristin.lovgren@volvocars.com
You are welcome with your application via the link in the advert, no later than 12th of May 2024. Please keep in mind that we recruit continuously and therefore encourage you to apply as soon as possible. Due to GDPR we do not accept applications via e-mail.

Ansök nu

Plant Project Manager - Torslanda

Läs mer Apr 24
Who are we?
Volvo Cars is a company on a mission; to bring traditional car manufacturing into a connected, sustainable and smart future.
Since 1927, we have been a brand known for our commitment to safety, creating innovative cars that make life less complicated for our consumers. In 2010, we decided to transform our business, resulting in a totally new generation of cars and technologies, as well as steady growth and record sales. Today, we’re expanding our global footprint in Europe, China and the US, and we’re on the lookout for new talent.
We are constantly pushing our own skills and abilities to drive change in the automobile industry like never before. We are looking for innovative, committed people to join us in this endeavour and create safe, sustainable and connected cars. We believe in the power of people and will challenge and support you to reach your full potential. Join us and be part of Volvo Cars’ journey into the future.

What´s in it for you? 
Plant Business Office belongs to Plant Engineering at Volvo Cars Torslanda within global manufacturing and are divided into two main areas, Plant Project Management & Plant Specialists.
Plant Business Office is the the plant strategical competence handling all matters on plant level. Responsible for early phases in body, casting, paint, battery and assembly shop for both product and non-product projects and is driving the vision layout towards ideal state in the complete plant and is supporting running production within our area of responsibilities.   
Our main customer is Production, Manufacturing Engineering, Logistics, Facility, Maintenance and Sustainability. Our deliveries are leading investigations and pre studies to enhance the output from the plant and to fulfil our KPI targets by presenting different business case within efficiency, vision layouts, flow simulations and sustainability.
We are now looking for a sr Plant Project Manager in early phases for Paint Shop and to keep together projects and flows across Volvo Cars Torslanda. 

What you’ll do
As Plant Project Manager, you will encompass setting a comprehensive long-term plan spanning over a decade to ensure the attainment of our objectives. This includes the vision layout and step-by-step plans for Paint Shop, as well as for the entire site and its stakeholders. You will be aligning these plans with other plant strategies related to processes, sustainability, people experience, and mobility while also developing a feasible technical timeline.
You will oversee the budget forecasting process by initiating, collecting, challenging, and motivating investment requests. You will conduct pre-studies related to capacity, industrial structure, efficiency, and future state manufacturing. This in close collaboration with the manufacturing business project office, manufacturing engineering, plant supply chain engineering, central logistics, and purchasing departments.

Additionally, you will be involved in early-phase project management, specifically before the pre-PC gate and financial approval of product and non-product projects. Your responsibility will include concepts, time, technique, cost, KPI fulfilment and project resource planning.

The Plant Project Manager works strategically where all deliverables will be evaluated with regards to the MR27 objectives within manufacturing. You will be responsible for planning both winter and summer shutdown activities. Furthermore, you will organize and cluster different activities on shop and plant level. 

You and your profile
We are looking for a committed and inspiring manager who is enthusiastic about project management. The right person has the ability to influence others and drive change. You have high integrity and establish trust-based relationships to better serve the organization through your great communication skills. Can do attitude with the ability for details and at same time take high level view and ownership. 
We see that you have a minimum of 5 years of experience in manufacturing and/or paint functions, and/or strong in project management, combined with a master’s degree in engineering or equivalent. For you to be successful in this role, you should demonstrate extensive knowledge of our paint process. You have a strong interest in lean process design and flows, along with the ability to acquire profound knowledge of lean fundamentals, ideal state layouts, lead time mapping, zone capacity, and other process design tools.

The successful candidate should demonstrate a commitment to self-development, as being a quick learner and having the ability to thrive in a rapidly changing environment.
You are fluent in English and Swedish. 

How to learn more and apply
Kindly register your application via our Recruitment Tool as soon as possible but no later than 12th of May.
Due to GDPR, applications via email are not accepted. 
For questions regarding the position, you are welcome to contact Hiring Manager Kristoffer Mann, kristoffer.mann@volvocars.com. If you have questions related to the recruitment process, please contact Recruiter Ida Hellberg, ida.hellberg@volvocars.com.  
We will do our best to keep you continuously updated during the recruitment process. The recruitment is ongoing, and you may be contacted before the last application date.

Ansök nu

Senior Manager, Support Services

Läs mer Apr 26
Are you ready to seize a leadership opportunity that blends customer relationships with strategic innovation to bring impeccable return of investment to customer service delivery ? If yes, We're on the hunt for a dynamic leader who can blend their business acumen, managed services domain experience, healthcare knowledge expertise and client-centric mindset to redefine excellence in support. If you're passionate about nurturing relationships, driving impactful solutions, and shaping the future of healthcare, your next career move starts here. This is an incredible opportunity to excel in an exciting, fast-paced arena.
At Oracle Health, we put humans at the heart of every conversation. Our mission is to create a human-centric healthcare experience powered by unified global data. From patients to providers, payers, and the global population, our objectives are to improve health, reduce costs, and enhance the healthcare experience. We offer the most secure and reliable healthcare solutions, which connect clinical, operational, and financial data to improve care and advance decision-making around health and well-being.
We are looking for a Senior Manager of Support Services based in Sweden to drive success as part of our Support team. Join us and create the future.
Career Level - M3
What you will do
In this job, You'll not only manage client relationships but also serve as the critical point of escalation for Client C-Suite and across all lines of business at Oracle Health to ensure swift resolution of high-level challenges that demand executive attention. Your role would demand nurturing partnerships, create referencibility and grow the business.
Cultivate CXO relationships
Drive client planning and roadmap
Be the accountable owner for delivering services to Regional Clients
Lead risk and escalation management
Advance client end user experience and achieve high reliability
Manage individual contributors who are accountable for client support and delivery
Data-mine to develop and lead service improvement plans
Follow key success measurements such as client satisfaction, SLAs, escalation management, client retention etc.
Travel up to 25%



Required Experience
Bachelor’s degree or equivalent relevant experience
+10 years of experience in healthcare IT support or implementation
+5 years of experience of team management
Client Relationship expérience at C-suite level
Knowledge of Cerner Millennium is preferred

Ansök nu

Director of Services - Vehicle Technology

Läs mer Apr 10
"Founded in 1927, the Volvo Group is committed to driving prosperity and shaping the future landscape through sustainable transport, mobility, and infrastructure solutions. By offering trucks, buses, construction equipment, power solutions for marine and industrial applications, financing and services that increase our customers’ uptime and productivity.

Our headquarters are in Gothenburg, Sweden. Volvo Group shares are listed on Nasdaq Stockholm."

At Vehicle Technology, We are passionate about unleashing tomorrow’s technology to create sustainable transport and infrastructure solutions making the world a better place for future generations. We provide innovative, safe and driver-friendly solutions. We develop top quality Services and we make our customer operations more efficient by using excellent data insights. We support the Volvo Group engineering community with cutting edge tools and methods.

Who are we, your new colleagues?
For us, working with technology means the aspiration to move forward, to constantly improve and to be better. It means innovative thinking and problem-solving through inspiring teamwork to come up with technical solutions and Services to forefront the way in partly unchartered territory.

In BASC - Business, Architecture, Services and Connectivity – We put a strong emphasis on Business value in everything we do, and to support the Business value in solid and appropriate Architecture and corresponding building blocks. Further supporting the realization of groundbreaking Services. We are a “framing” organization for all of Vehicle Technology organization.

Your responsibilities 
As a leader you will inspire and challenge people to be the best they can be. You are passionate about creating the right environment to enable your team to develop competencies and skills. You are a driving force and use experience, feedback and best practices to constantly evolve and improve. 

As the Director of Services within Vehicle Technology, you will lead the Services organization line managers and accelerate our cross-functional change into servitization. You help our truck brands by enhancing existing, and delivering new, revenue streams and customer value, through Services. Your main missions will be: 
Lead the work to identify and create new digital vehicle related Services.  
Lead, develop and execute the Services roadmaps in your scope, for the design, development, and implementation of customer Services, from an end-to-end perspective. 
Lead and grow the Services organization and its cross-functional network, to be able to meet the expectations in Services revenue. 
Balance short-term commitments and long-term strategic objectives and further guide the team to make trade-offs and prioritizations in the backlog. 
Be pro-active in the “framing” capacity, making sure we bring the absolute best out of the collective organizations. 

By understanding the customer needs, your team will make sure to utilize the unique advantages that Volvo Group can bring, pair this up with partner solutions to deliver real customer value, and find the win/win/win.

You will report to the Vice President of BASC and will be an active team player in the BASC management team.

Who are you?
Your most important attribute is your ability to act as a Servant Leader, to challenge the status-quo and to continuously coach, grow and develop the people in our department. You are goal-oriented and a strong network-builder with excellent communication skills as this job involves a lot of collaborations. 

We believe you can work and thrive under demanding conditions while creating a successful and fun working climate. As a person, you have a broad technical know-how in the area, combined with people skills and belief in agile methods. You can inspire, develop and motivate individuals and teams and are eager to lead us on a transformational journey. We expect you to have: 
Master of Science in Electrical & Electronics Engineering or equivalent.
5 years of experience of line and/or project management.
Strong experience, or a genuine desire in understanding and improving the customer’s operations by Services.
A strong Business-driven mindset, combined with an ability to bring out the best of any organization.
A proven track record of defining and leading change.
Excellent verbal and written communication skills in English.

 As your future manager, I truly believe that what makes you thrilled going to work will make you successful. That means I will support you in your personal development and help you follow your professional dreams.  

For more information and questions, please contact me: 
Markus Johansson, Vice President BASC - Markus.johansson@volvo.com

Last application date is April 30, 2024.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Msx International Ltd. England, Filial

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Msx International Ltd. England, Filial .

Customer Support Agent (Svenska/Danska/Norska)

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 2
Nytt
MSX International Ltd

Brinner du för att arbeta med kunder och kundservice inom bilindustrin? Talar och skriver du med lätthet på svenska/engelska och/eller norska/danska? Då kan detta vara arbetet för dig! Vi söker nu ett flertal medarbetare till ett potentiellt kundkontaktcenter i Göteborg.

Vi erbjuder:
Som medarbetare på MSXI arbetar du i en miljö där det är högt i tak. Du har en betydelsefull roll i ett expansivt företag med många utvecklingsmöjligheter. Vi har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag.


Arbetsuppgifter:
Tillsammans med ett team av duktiga och motiverade kollegor kommer ni att arbeta med följande:
* Kundtjänst - Kommunicera med kunder baserat på deras behov via chatt, telefon, e-post och sociala medier för att erbjuda lösningar med en hög servicenivå.
* Administrationsuppgifter kopplade till kundhanteringsprocessen.
* Feedback - Ta ägande, prioritera och eskalera kundernas feedback och funktionsförfrågningar till relevanta interna team.
* Ständiga förbättringar av processer och verktyg


Passar du profilen?
För att lyckas i rollen som Customer Support Agent tror vi att du har ett genuint intresse av att tillhandahålla professionell kundtjänst och du är motiverad av att arbeta i ett snabbt, dynamiskt team med förmågan att anpassa, hantera och uppfylla deadlines. Du är en självdriven person med ett proaktivt tillvägagångssätt, en problemlösare och en flexibel lagspelare. Eftersom majoriteten av din tid ägnas åt att interagera med kunder måste du ha en utmärkt muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga på svenska/engelska eller norska/danska och vara en bra lyssnare.

Önskvärd erfarenhet/kompetens:
* Minst 1 års erfarenhet från arbete med administration och kundservice.
* Erfarenhet från bilindustrin är meriterande.
* Trivs att arbeta med mycket kundkontakt.
* Lätt för att kommunicera muntligt och skriftligt.
* Strukturerad, självgående, positiv och ansvarsfull.
* Grundläggande IT-kunskaper och van användare av Office-paket.
* B-körkort
* Kunskap kring elbilar är meriterande.


Arbetsplats och omfattning:
Tjänsten är placerad i Göteborg. Detta är en heltidstjänst och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetstider är indelade i skift mellan 8-18, måndag-fredag. 


Låter detta som din nästa utmaning i karriären?
Vi arbetar med löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare inom bilindustrin (vikariat)

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 11
MSX International Ltd

Brinner du för att arbeta med kunder och kundservice inom bilindustrin? Talar och skriver du med lätthet på svenska och engelska? Då kan detta vara arbetet för dig! Vi söker nu efter en vikarie till vår Ford hub i Munkebäck.

Vi erbjuder:
Som medarbetare på MSXI arbetar du i en miljö där det är högt i tak. Du har en betydelsefull roll i ett expansivt företag med många utvecklingsmöjligheter. Vi har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag.

Arbetsuppgifter:
* Kommunicera med kunder baserat på deras behov via mail, chatt och telefon för att erbjuda lösningar med en hög servicenivå.
* Administrationsuppgifter kopplade till kundhanteringsprocessen.
* Feedback - Ta ägande, prioritera och eskalera kundernas feedback och funktionsförfrågningar till relevanta interna team.


Passar du profilen?
För att lyckas i rollen som Customer Service Specialist tror vi att du har ett genuint intresse av att tillhandahålla professionell kundtjänst och du är motiverad av att självständigt. Du är en självdriven person med ett proaktivt tillvägagångssätt och en problemlösare. Eftersom majoriteten av din tid ägnas åt att interagera med kunder måste du ha en utmärkt skriftlig kommunikationsförmåga på svenska och engelska.

Önskvärd erfarenhet/kompetens:
* Minst 1 års erfarenhet från arbete med administration och kundservice.
* Erfarenhet från bilindustrin är meriterande.
* Trivs att arbeta med mycket kundkontakt.
* Lätt för att kommunicera skriftligt och verbalt.
* Strukturerad, självgående, positiv och ansvarsfull.
* Grundläggande IT-kunskaper och van användare av Office-paket.



Arbetsplats och omfattning:
Detta är ett vikariat med start i juni. Jobbet är på heltid och arbetstiderna är indelade mellan måndag-fredag från 8:00-16:30. Tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplatsens lokaler är helt nyrenoverade och man sitter i öppna landskap tillsammans med dina teamkollegor. Lokalen finns i Munkebäck dit både spårvagn och bussförbindelser finns.  


Låter detta som din nästa utmaning i karriären?
Vi arbetar med löpande urval – välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Ansök nu

Teknisk Support inom fordonsteknik Volvo Cars / MSX International

Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker
Läs mer Apr 9
MSX International Ltd

Brinner du för teknik och problemlösning? Är du en analytisk person med stort intresse för teknik och bilar, då är rollen som diagnostekniker hos Volvo Cars/MSX International något för dig.
Som diagnostekniker ger du support till Volvo Cars återförsäljare och tjänsten är en del av vårt nordiska team som expanderar. Vi söker just nu två personer, en som behärskar svenska och en som behärskar finska.

Arbetsuppgifter:
* Supportera och coacha återförsäljare med avancerad diagnostisk felsökning
* Bistå med rekommendationer för fortsatt felsökning
* Kommunicera direkt med Volvos utvecklingsteam
* Daglig uppföljning av aktuella ärenden
* Rapportering av produktavvikelser till Volvo
* Kontinuerlig kompetensutveckling

Kvalifikationer:
* Teknisk erfarenhet från Volvo är ett krav, Nivå 4
* God förståelse för diagnossystem och mjukvara
* Solid erfarenhet från auktoriserad märkesverkstad
* Goda kunskaper inom IT, elektronik och felsökning
* Engagerad och analytisk problemlösare
* Kommunikativ och serviceinriktad
* Flytande svenska och engelska eller flytande finska och engelska

Arbetsplats och omfattning:
Tjänsten är placerad i trevliga lokaler i Torslanda. Detta är en heltidstjänst och tillträde sker enligt överenskommelse.

Vi erbjuder:
Som medarbetare på MSXI arbetar du i en miljö där det är högt i tak. Du har en betydelsefull roll i ett expansivt företag med många utvecklingsmöjligheter. Vi har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag.
Låter den här tjänsten rätt för dig? Sök redan idag! Då alla ansökningar behandlas löpande kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansök nu

Customer Support Agent (Svenska/Danska/Norska)

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 2
MSX International Ltd

Brinner du för att arbeta med kunder och kundservice inom bilindustrin? Talar och skriver du med lätthet på svenska/engelska och/eller norska/danska? Då kan detta vara arbetet för dig! Vi söker nu ett flertal medarbetare till ett potentiellt kundkontaktcenter i Göteborg.

Vi erbjuder:
Som medarbetare på MSXI arbetar du i en miljö där det är högt i tak. Du har en betydelsefull roll i ett expansivt företag med många utvecklingsmöjligheter. Vi har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag.


Arbetsuppgifter:
Tillsammans med ett team av duktiga och motiverade kollegor kommer ni att arbeta med följande:
* Kundtjänst - Kommunicera med kunder baserat på deras behov via chatt, telefon, e-post och sociala medier för att erbjuda lösningar med en hög servicenivå.
* Administrationsuppgifter kopplade till kundhanteringsprocessen.
* Feedback - Ta ägande, prioritera och eskalera kundernas feedback och funktionsförfrågningar till relevanta interna team.
* Ständiga förbättringar av processer och verktyg


Passar du profilen?
För att lyckas i rollen som Customer Support Agent tror vi att du har ett genuint intresse av att tillhandahålla professionell kundtjänst och du är motiverad av att arbeta i ett snabbt, dynamiskt team med förmågan att anpassa, hantera och uppfylla deadlines. Du är en självdriven person med ett proaktivt tillvägagångssätt, en problemlösare och en flexibel lagspelare. Eftersom majoriteten av din tid ägnas åt att interagera med kunder måste du ha en utmärkt muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga på svenska/engelska eller norska/danska och vara en bra lyssnare.

Önskvärd erfarenhet/kompetens:
* Minst 1 års erfarenhet från arbete med administration och kundservice.
* Erfarenhet från bilindustrin är meriterande.
* Trivs att arbeta med mycket kundkontakt.
* Lätt för att kommunicera muntligt och skriftligt.
* Strukturerad, självgående, positiv och ansvarsfull.
* Grundläggande IT-kunskaper och van användare av Office-paket.
* B-körkort
* Kunskap kring elbilar är meriterande.


Arbetsplats och omfattning:
Tjänsten är placerad i Göteborg. Detta är en heltidstjänst och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetstider är indelade i skift mellan 8-18, måndag-fredag. 


Låter detta som din nästa utmaning i karriären?
Vi arbetar med löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Team Manager

Teamledare
Läs mer Apr 2
MSX International Ltd

Drivs du av att leda och utveckla team? Har du tidigare erfarenhet av ledarskap från fordonsindustrin? Vi söker dig som har erfarenhet av att leda i en kunddriven verksamhet med korta ledtider från behov till lösning. Team Manager är en nyckelperson i att säkerställa marknadens resultat och leverans mot både interna och externa intressenter. Låter det intressant, då skulle du passa in i vårt team i Göteborg.

Arbetsuppgifter
* Som Team Manager förväntas du hantera löpande personalfrågor och planera den dagliga bemanningen för teamet. Följa upp teamets ärenden, coacha och driva utveckling både i arbetssätt och i kvalitet. Vi arbetar systematiskt och följer noggrant upp vår kvalitet för att utveckla och skapa värde varje dag.
* First point of contact mellan kund och teamet av agenter som jobbar med kundsupport.
* Semesterplanering
* Utvecklingssamtal
* Supportera och ta ärenden vid behov från agenter
Upprätthålla KPI-er


Är du den vi söker?
Vi söker dig med minst 3 års erfarenhet av ledarskap och som jobbat kundnära inom fordonsindustrin. Meriterande om du har tidigare erfarenhet av elbilar. Du behöver vara närvarande och tillgänglig för ditt team, tänka lösningar och ha förmågan att arbeta självständigt och strukturerat i en tvärfunktionell verksamhet. Det är viktigt att du trivs med att vara en central kontaktperson och är bra på att kommunicera både i tal och skrift. För att komma till din rätt i rollen behöver du ha erfarenhet från liknande servicearbete med kundkontakt, administration och från liknande supportroller med stort kundfokus.

I den här rollen krävs det att du talar och skriver svenska samt engelska obehindrat. Vi värdesätter ett nyfiket sätt och en positiv inställning där du kan stämma in på devisen ”Being a people person”. För rollen krävs det även att du har B-körkort.


Vi erbjuder:
Tjänsten är en tillsvidareanställning hos MSX med 6 månaders provanställning. MSX har kollektivavtal samt erbjuder friskvårdsbidrag. Placering är i Göteborg.

Låter detta som din nästa utmaning i karriären?
Vi arbetar med löpande urval – välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Ansök nu

Customer Service Specialist (Norska/Danska)

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Mar 20
MSX International Ltd

Kan du norska eller danska och engelska i både tal och skrift och om du också har ett starkt driv av att hjälpa kunder i deras bilägande, då är det dig vi söker. Om du dessutom tycker om att lösa problem och har lätt för att förstå bilens funktioner skulle rollen i vår Nordiska Customer Service för Ford Motor Company vara något för dig!

Vi erbjuder:
Detta är en heltidstjänst och ett tidbegränsat uppdrag på 6 månader. MSX har kollektivavtal samt erbjuder konkurrenskrafitg fast månadslön samt friskvårdsbidrag. Arbetsplatsens lokaler är helt nyrenoverade och man sitter i öppna landskap tillsammans med dina teamkollegor. Lokalen finns i Munkebäck dit både spårvagn och bussförbindelser finns.   

Arbetsuppgifter
* Som Customer Service Agent förväntas du ta hand om kunder genom att agera proaktivt stöd  under kundens vertstadsbesök. Vi möter kunden i flera kommunikationskanaler via datorn, chat och telefon.
* Hantera kundens frågor kring bilen, besöket och bilägandet
* Agera och svara affärsmässigt och professionellt på kundernas frågor och evetuella klagomål
* Agera kommunikativt mellan återförsäljare och kund
* Ansvara för att kunden fråga får en lösning, från start till mål
* Agera proaktivt och verka aktivt för mervärde för kunden
* Ansvara för att all data kring kundärendet hanteras korrekt i systemen


Kvalifikationer
* Erfarenhet från innesälj alt ett stort intresse för att ge förstklassig service
* Gymnasieutbildning gärna med någon påbyggnadsutbildning 
* Danska/norska samt engelska obehidnrat i både tal och skrift
* Teamplayer med en postiv attityd
* Tidigare erfarenhet från liknande roll
Intresse för bil och dess funktioner är meriterande


Är du den vi söker?
Vi söker dig som är en duktig problemlösare som gillar att arbeta strukturerat och tvärfunktionellt i team men samtidigt är självgående i uppgifter du tar dig an. Eftersom vi också har dialog med flera olika marknader är det viktigt att du trivs med att vara en central kontaktperson och är bra på att kommunicera både i tal och skrift. Du behöver ha erfarenhet från att agera i en serviceorganisation med flera kontaktytor, trivas med administration och ha erfanrehet från liknande supportroller där allt vi gör drivs av kunden.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från branscher som gett dig fordonskunskap, bilens tillbehör och bilägande. Vi värdesätter ett nyfiket sätt och en positiv inställning där du kan stämma in på devisen ”Being a people person”.


Ansökan:
Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag! Alla ansökningar behandlas löpande.

Ansök nu