Göteborg: Controller

Hitta ansökningsinfo om jobbet Controller i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-05 // Varaktighet: Heltid

Uppskattar du att ha kul på jobbet? Vill du jobba i ett härligt team med högt i tak där olika åsikter och bakgrunder uppskattas och där vi hela tiden vill hjälpas åt att leverera den bästa controllingtjänsten? Då är du perfekt för vårt gäng och vi kommer att trivas tillsammans!

Om rollen
Coor söker ytterligare en controller till vårt härliga controllerteam som idag består av ca 20 personer. I rollen som controller kommer du att arbeta mot våra kunder där vi levererar tjänster över hela Sverige. Du arbetar nära cheferna inom aktuell verksamhet och är ett viktigt stöd till dem i frågor kopplade till ekonomiområdet. Det är därför viktigt att du är trygg i dina redovisningskunskaper och har en fallenhet för att göra proaktiva analyser och att pedagogiskt kommunicera dem till verksamheten. 

Exempel på arbetsuppgifter


• Förbättra processer, rutiner och skapa värde för verksamheten
• Utbilda och stötta verksamheten i ekonomifrågor
• Arbeta i kontraktsledningen med kopplingen mellan det finansiella och verksamheten
• Delaktig i att sätta finansiella mål och sedan styra och följa upp mot dem
• Följa upp, analysera och kvalitetssäkra boksluten, budget och prognos månadsvis
• Kommunicera analyser och vara en viktig rådgivare för verksamheten
• Kassaflödesanalyser
• Delaktig i integration av nya kunder/verksamheter

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på Coors kontor i Göteborg, där du självklart kommer kunna växla mellan att arbeta från kontoret eller hemifrån. Eftersom du kommer att stötta chefer i verksamheten som finns på andra orter i landet och huvuddelen av våra controllers sitter i Stockholm och Göteborg så förekommer resor i tjänsten. Du rapporterar till controllerchef och kommer att vara en viktig del i utvecklingen av hela ekonomiorganisationen inom Coor.

Vår kandidat
Du har en civilekonomutbildning med minst 2-3 års arbetserfarenhet av controlling och har även erfarenhet av redovisning och revision. Din svenska är god i tal och skrift och du har mycket goda kunskaper inom Officepaketet, framförallt i Excel och Powerpoint. Önskvärt är att du har erfarenhet av en lite större organisation, samt har arbetat i större affärssystem såsom Qlikview, QlikSense, Palette och Agresso.

Som controller arbetar du nära verksamheten, varför det är viktigt att du har ett starkt engagemang och verkligen vill förstå verksamheten. Du har en förmåga att bygga långsiktiga och förtroendefulla relationer, där du är duktig på att förmedla och få din omgivning att både förstå och värdesätta ekonomiska siffror. För att trivas hos oss tror vi även att du är en lösningsorienterad och nytänkande person som gillar att utmana och rådgöra med verksamheten och de operativa cheferna som du arbetar med. Vidare ser vi att du uppskattar struktur, ordning och reda samtidigt som du vill skapa resultat och utveckling. Du har lätt för att förstå samband, dra slutsatser och att se både detaljer och helheten. Sist men inte minst ser vi att du uppskattar en miljö där det ibland går väldigt snabbt, varför din förmåga att ställa om till nya förutsättningar är viktig för att trivas och lyckas i rollen.

Vi erbjuder
Vi har en prestigelös och entreprenöriell kultur där du som controller kommer att ingå i ett härligt och professionellt team, där vi ställer upp för och stöttar varandra. Vi arbetar aktivt med kompetens- och karriärsutveckling för att du ska få möjlighet att utvecklas och nyttja din fulla potential. Då Coor är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom den egna arbetsgruppen såväl som inom andra delar av verksamheten. Vi erbjuder självklart fast lön enligt överenskommelse med avtalspension, försäkringar, utbildningar och andra förmåner såsom föräldralön och friskvårdsbidrag samt en frihet att jobba hemifrån i kombination med arbete från kontoret.

Kontaktuppgifter och övrig information
Vi hanterar löpande de ansökningar som kommer in och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan. Har du frågor eller önskar mer information om rollen är du välkommen att kontakta Cecilia Orlebäck 070-595 20 63.

Vi ser fram emot din ansökan!


Om Coor

Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Hos oss arbetar fler än 12 000 personer med olika bakgrunder och erfarenheter. Under 2023 blev Coor tilldelad en andra plats till att vara det mest jämställda företaget i Sverige enligt SHE Index powered by EY och vi är ett karriärföretag 2024 enligt Karriärföretagen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Controller

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Controller.

Projekt Controller sökes omgående till stort internationellt företag!

Läs mer Apr 19
Arbetsbeskrivning
Vi söker för vår kunds räkningen projektcontroller som ska arbeta med projektfinansiering. Denna operativa controller kommer aktivt att arbeta med projekt och linjeorganisation för att kontrollera och styra ekonomin både i långsiktig planering och i dagliga uppdateringar. Vi ser gärna att du kan starta detta konsultuppdrag per omgående!
Exempel på arbetsuppgifter:
Hands-on-stöd till projekt och linjeorganisation för att bygga och följa upp budget.
Driva utvecklingen av effektiva verktyg för kostnadsuppskattningar och uppföljning samt utbilda för bästa praxis.
Coachning och stöd till projektledare och linjeorganisation för att bygga och följa upp kostnadsuppskattningar.
Du kommer sätta agendan för dessaprojektoch driva regelbundna uppdateringar av kostnadsuppskattningar tillsammans med andra inom teamet.
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker en person som uppskattar att arbeta och interagera med människor, aktivt söker information och inte tvekar att utmana. Du bör ha erfarenhet och förståelse inom controllerområdet och då även gärna som konsult.Samtidigt bör du trivas med de administrativa aspekterna av uppföljning och struktur. För att vara effektiv och bidra på bästa sätt tror vi att du har erfarenhet inom fordonsbranschen samt från arbete med utvecklingsprojekt.
Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll.
Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok!
Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.Frågor och kontaktVid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Manager Heléne Hansson, helene.hansson@amendo.seEftersom vår kund vill att kandidaten startar omgåendekommer vi endast ha ute annonsen tom 30 April 2024. Tjänsten kan komma att tillsattas innan sista ansökningsdatum. Välkommen men din ansökan gärna idag!

Ansök nu

Project Controller - Göteborg

Läs mer Jan 3
PrimeComp är det mångsidiga konsultbolaget inom teknik och ekonomi. Med vår unika kombination av erfarenhet och expertis erbjuder vi en rad varierande tjänster för att skapa lönsamma, innovativa och hållbara lösningar.



Arbetsbeskrivning:

Är du en erfaren Project Controller som nu skulle vilja ta nästa steg i din karriär? Då är det kanske just dig vi söker!

Vi på PrimeComp söker just nu en mycket driven Project Controller till vår konsultverksamhet för uppdrag hos en av våra kunder inom fordonsindustrin. Du kommer vara ansvarig för att säkerställa en sund ekonomisk styrning och redovisning. Du kommer att hantera finansiell rapportering, budgetering, kostnadsanalys och skattefrågor. Rollen involverar ansvar av samtliga ekonomiska och kommersiella frågor där du aktivt bidrar till att driva projektets resultat.

Vi söker en dedikerad individ att bli en del av vårt team, där vårt gemensamma mål är att uppnå finansiell framgång och tillväxt. Sök idag och låt oss tillsammans arbeta mot att skapa meningsfulla och långsiktiga resultat.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:

- Identifiera och hantera projektrelaterade risker inom branschen.

- Verka som en strategisk affärspartner för att stödja projektorganisationen och bidra till positiva finansiella resultat.

- Samarbeta aktivt med andra medlemmar i projektgruppen för att utveckla och driva processerna för affärsplanering och prognos.

- Noggrant övervaka och hantera kassaflödet och därefter vidta nödvändiga åtgärder.

- Delta i och bidra med insikter i den lokala riskgranskningsprocessen.

- Övervaka samt granska projektstyrningsprocessen för att kunna säkerställa hög kvalitet på finansiell data.

- Säkerställa korrekta anbudsberäkningar och förbereda kassaflöde samt exponeringskurvor.

- Granska och gemensamt med andra ta beslut kring finansiella och skattemässiga aspekter.

- Ge råd och rekommendationer baserat på finansiell analys.

- Genomföra lönsamhetsanalyser och övervaka kostnadskontroller för att säkerställa effektiv resursanvändning.



Kompetens:

För att vara framgångsrik i rollen som Project Controller i detta uppdrag bör du ha följande kompetenser:

- Kandidatexamen och/eller Masterexamen i finans/ekonomi eller motsvarande kvalifikationer.

- Besitter minst 2 års erfarenhet av att arbeta i rollen som Project Controller inom fordonsindustrin.

- Bekväm att arbeta i olika affärs- och ekonomisystem.

- Erfarenhet av att ha framgångsrikt arbetat inom agila team.

- Behärskar det svenska och engelska språket mycket bra, både i tal och skrift.



Personliga egenskaper:

- Noggrann och strukturerad i ditt arbete där ledarskap faller sig naturligt för dig.

- Stark kommunikations- och interpersonell förmåga.

- Kan arbeta självständigt och driva eget arbete framåt.

- Ser samband mellan siffror och verksamhet.

- Kan hantera stor mängd data och van vid analysarbete.

- God förmåga att kommunicera och arbeta tillsammans med andra.

- Viljan och drivet att lära sig nya saker och ständigt utvecklas.

- Förmåga att skapa förtroende gentemot kollegor och kunder.

- Förmåga att vara lyhörd - lyssna och läsa mellan raderna.

- Förmågan att vara förändringsbenägen - kunna anpassa sig, acceptera tvära kast och nya förutsättningar.

Ansök nu

Analytisk Controller till Svenska Orient Linien!

Läs mer Apr 18
Är du ekonom och uppskattar en varierad arbetsvardag? Stimuleras du av analysarbete och affärsutveckling? Vill du arbeta som Controller på ett stabilt bolag i tillväxtfas? Då kan tjänsten som Controller hos SOL vara tjänsten för dig!

Om Svenska Orient Linien (SOL)
SOL är ett privatägt företag och har sedan 1911 har levererat sjöfart-och logistiklösningar över hela världen. SOL:s affärsområden inkluderar sjöfart för virkestransport från Norra Skandinavien till Östra Medelhavet, samt internationella projekttransporter och försvarslogistik. SOL är också majoritetsägare i logistikföretaget Scanlog, specialiserat på hållbar internationell transport med tåg, sjö, bil och flyg. Dessutom äger SOL, tillsammans med Walleniusrederierna, rederiet WALLENIUS SOL som driver container- och RoRo linjetrafik från Bottenhavet till och från kontinenten och Storbritannien.

SOL strävar alltid efter att identifiera de bästa och mest effektiva lösningarna med mål att göra skillnad för sina kunder och för miljön. Med sina ambitiösa tillväxtplaner vill SOL säkerställa att de långsiktigt fortsätter leverera hållbara tjänster som bidrar till en grönare sjöfart och därmed ett minskat klimatavtryck.

Om tjänsten som Controller
Som Controller hos SOL kommer du att ha en varierad arbetsvardag med ansvar för att kvalitetssäkra och sammanställa månadsrapportering, ta fram och följa upp nyckeltal samt utföra budget- och prognosarbete. Vidare kommer du att driva ad hoc-analyser efter verksamhetens behov och leda projekt för att säkerställa effektivare månadsrapportering och analyser av data kring omvärld, kunder och konkurrenter. Du kan även komma supportera operativt med betalningar samt hållbarhets- och årsrapportering. I rollen kommer du att ha breda kontaktytor och samverka med flertalet funktioner och avdelningar inom koncernen.

Hos SOL blir du en del av en kompetent och härlig ekonomifunktion där teamet idag består av tre personer. Du utgår från deras fräscha lokaler vid Klippan i Göteborg med viss flexibilitet att arbeta hemifrån.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Kvalitetssäkra och sammanställa månadsrapportering.
• Framtagning och uppföljning av nyckeltal.
• Budget- och prognosarbete.
• Ad hoc analys efter verksamhetens behov.
• Driva projekt för att stärka processer, system och analysverktyg.

Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, har arbetslivserfarenhet inom redovisning och som vill arbeta brett med ekonomi med fokus på analys och affärsutveckling. För att lyckas i rollen behöver du ha helhetsförståelse för ekonomiska flöden och behärska minst grunderna inom redovisning. Du besitter goda kunskaper i Excel och är en van systemanvändare. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att göra omvärldsanalyser och har varit delaktig i prognos och budgetarbete. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet som Business Controller, om du har drivit och/eller varit delaktig i implementering av nya system, har kunskap om BI-verktyg och/eller har arbetat inom en logistikorganisation. Flytande språkkunskaper i svenska är väsentligt.

Som person söker vi dig som är en prestigelös lagspelare som motiveras av att arbeta brett i ett mindre team. Du har ett analytiskt förhållningssätt och visar på driv och nyfikenhet genom att ta initiativ och driva processer framåt. Eftersom du kommer att samverka tätt med andra avdelningar och funktioner är det viktigt att du trivs bra med breda kontaktytor, att du är kommunikativ och har en ödmjuk framtoning.

Viktigt för tjänsten är:
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
• Arbetslivserfarenhet inom redovisning och analys.
• God systemvana och mycket goda kunskaper i Excel.
• Flytande språkkunskaper i svenska.

Meriterande för tjänsten är:
• Mycket god erfarenhet inom redovisning och analysarbete.
• Erfarenhet av att driva implementering av nya system.
• Erfarenhet av att driva processer och databehandling.

SOL:s erbjudande
Hos SOL blir du en del av en affärsinriktad och ambitiös organisation med hållbarhet, miljö och samhällspåverkan i fokus. Du erbjuds en flexibel arbetsplats i fina fräscha lokaler med tillgång till gym där du, tillsammans med dina kollegor, upprätthåller en god gemenskap, kompetensöverföring och framåtanda.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid, 100%.
Placering: Klippan, Göteborg.
Lön: Enligt överenskommelse.

Vill du vara med på en spännande resa med SOL? Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Group Financial Controller till PowerCell Group!

Läs mer Apr 12
Till PowerCell Group söker vi nu en erfaren Financial Controller som vill göra skillnad. Här erbjuds du möjligheten att själv vara med och forma den nyinrättade rollen som Group Financial Controller, där du blir en nyckelspelare i bolagets fortsatta tillväxtresa. PowerCell är en världsledare inom vätgaselektriska lösningar och arbetar för en utsläppsfri värld - vill du vara med på den resan?

Om företaget
PowerCell utvecklar och erbjuder vätgaselektriska lösningar med unika bränslecellsstackar och system. Med årtionden av erfarenhet använder de sitt kunnande för att accelerera övergången till en utsläppsfri, mer hållbar värld. Man riktar sig mot branscher som flyg, marin, off-road, on-road och stationär kraftproduktion. Med sina banbrytande produkter hjälper de kunder världen över att minska sina utsläpp. PowerCell har sitt huvudkontor i Göteborg och försäljningen sker globalt. PowerCell Group är noterat på Nasdaq.

 
Om tjänsten
Som Group Financial Controller blir du en del av en erfaren och dedikerad ekonomiorganisation med fem kollegor som ansvarar för moderbolagets och koncernens ekonomihantering. Du kommer att inneha en nyckelroll inom PowerCell Group med ansvar för flera viktiga arbetsuppgifter och processer. Du kommer att samarbeta nära samtliga funktioner inom övriga ekonomiorganisationen samt bolagets koncernledning.

I huvudsak kommer dina ansvarsområden innefatta:

- Övergripande ansvar för koncernredovisning inklusive konsolidering.

- Säkerställa att koncernen följer IFRS och andra tillämpliga regelverk för finansiell rapportering, inklusive efterlevnad av fastställda redovisningsprinciper.

- Ansvar för att interna styrdokument avseende finansiell rapportering är uppdaterade och implementerade i koncernen.

- Fungera som IFRS Center of Excellence och utgöra ett stöd för hela organisationen.

- Bevaka och utvärdera regelverksförändringar som kan komma att påverka bolagets finansiella rapportering samt hållbarhetsrapportering på kort och lång sikt.

- Bokslutsarbete och extern rapportering.

- Årsredovisning och delårsrapportering för koncernen.

- Arbeta med koncernens utveckling av hållbarhetsrapportering tillsammans med bolagets hållbarhetsansvarige.

- Kontakt med externa revisorer.

- Risk och intern kontroll.

 
Du som söker
Vi tror att du som söker är civilekonom och idag arbetar som koncernredovisningschef, alternativt arbetar med koncernredovisning i ett börsnoterat bolag med industriverksamhet. Goda kunskaper inom koncernredovisning och stark förståelse för redovisnings- och rapporteringsstandarder, inklusive IFRS, är ett krav.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från revisionsbyrå och att du tidigare har arbetat i ett börsnoterat bolag. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift.

För att du skall trivas hos PowerCell behöver du vara en ansvarstagande person som kan arbeta såväl självständigt som i team för att leverera det som har överenskommits. Vi ser att du har en stark analytisk förmåga och att du är lösningsorienterad. Vidare är du noggrann och strukturerad, samtidigt som du trivs i en föränderlig miljö. Du är van vid att arbeta i ett högt tempo utan att göra avkall på kvaliteten i det du levererar. Du behåller lugnet i pressade situationer och tycker om utmaningar.

 
Ansökan
Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och uppfattar att du har de egenskaper som vi efterfrågar, ser vi fram emot att ta emot din ansökan. I den här processen samarbetar PowerCell med Jurek och vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Kalered på johanna.kalered@jurek.se.

Vi ser fram emot att välkomna en Group Financial Controller som vill bidra till PowerCells fortsatta framgång!

Ansök nu

HR-Specialist ekonomi

Läs mer Apr 22
HR-specialist - Personaluppföljning: Var med och forma framtiden hos Försvarsmakten!

Har du en passion för att navigera genom personalrelaterade situationer och analysera data för att optimera verksamhetens resultat? Då är detta din chans att bli en nyckelspelare i Älvsborgs amfibieregementes dynamiska HR-team i Göteborg!

Om avdelningen

Vi på vår mångfacetterade HR-avdelning strävar efter att skapa en miljö där varje individ känner sig värderad och respekterad. Vi är en unik sammansättning av både civila och militära medarbetare med en stor variation av kompetenser, vilket gör vår avdelning både intressant och dynamisk. Vi balanserar utmaningar och högt tempo med humor och god sammanhållning för att skapa en trivsam arbetsmiljö där du kan växa och utvecklas. I Försvarsmakten har vi en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Verksamheten erbjuder stor variation och komplexitet. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat tre timmar fysisk träning i veckan på arbetstid, träningskläder, en bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid och stor frihet genom ansvar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Din Roll:


• Leda personaluppföljningen för Amf 4 och skapa mätbara resultat
• Genom dataanalys och tolkning, identifiera möjligheter för framgång och förbättring
• Utveckla innovativa verktyg och strategier för att underlätta uppföljningen, särskilt inom personalekonomi
• Stödja regementsstaben med revisionsuppgifter, avstämningar och uppföljning för effektiv verksamhetsstyrning

Din Resa

Som en viktig del av vårt dynamiska team kommer du att ha många kontaktytor och samarbeten med olika avdelningar, inklusive vår ekonomiavdelning. Du kommer att ha tätt samarbete med HR-chefen, som du även rapporterar till.

Vår Gemensamma Resa

Ta del av en stimulerande och utvecklande miljö där din passion och kompetens får blomstra. Tillsammans med vårt engagerade team kommer skapar vi en givande resa tillsammans. Vi tror att du är pusselbiten vi saknar för att fortsätta vår framgångsrika tillväxt inom Amf 4!

KRAV

Kvalifikationer


• Avslutad relevant högskoleutbildning inom ekonomi
• Erfarenhet av några års arbete med personalekonomi
• Mycket god kunskap och erfarenhet av Excell
• God vana att arbeta i Office-paketet

Personliga egenskaper

Med en kandidatexamen inom ekonomi och erfarenhet inom personalekonomi och uppföljning är du den ideala kandidaten för rollen. Självständigt arbete är avgörande och mycket god kunskap inom Excel är nödvändigt för att lyckas. Du har även starka ledaregenskaper samt är analytisk lagd. Du är en person som trivs med att hantera personalrelaterade frågor, är skicklig på att tolka data samt har en passion för att optimera verksamhetens resultat. På Amf 4 värdesätts konstruktivt lagarbete. Du samarbetar bra med andra samt du delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter. I din roll på Amf 4 kommer din kommunikationsförmåga vara mycket viktig, samt din förmåga att skapa goda relationer. Du är strukturerad, flexibel och uthållig i ditt arbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Meriterande


• Tidigare erfarenhet av arbete i myndighet
• Kunskap om personalcontrollerfunktioner
• Förmåga att bidra till verksamhetsstyrning genom analys och rapportering av personalrelaterad data

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa, jämlikhet vilken främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer vår värdegrund via vår hemsida).

Övrigt
Anställningsform: Tillsvidareanställning 100%. Individuell lönesättning tillämpas. Anställningen inleds med provanställning om 6 månader.
Arbetsort: Västra Frölunda, Göteborg. Resor och kvälls tjänstgöring förekommer. 
Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse.

Upplysningar om befattningen

Izabelle Lagnered HR-chef Amf 4, izabelle.lagnered@mil.se 

Information om rekryteringsprocessen
Rekryteringskoordinator G1 Anna Ragnmark, amf4-G1@mil.se

Fackliga företrädare

OF-Amf Öserg Niklas Bryngelsson, niklas.bryngelsson@mil.se

SEKO   Kurt Ragnarsson, kurt.ragnarsson@mil.se  

OF Amf 4 Johan Dahlgren, of-amf@officersforbundet.se    

Försvarsförbundet Anja Aghester, forsvarsforbundet-goteborg@mil.se 

SACO saco-gbg@mil.se

Sista ansökningsdag

Ansök nu och ta steget mot en spännande och givande resa med oss! Vi och dina möjligheter väntar på din ansökan till oss! Varmt välkommen med din ansökan senast 2024-05-06. Din ansökan skall innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.

På Älvsborgs amfibieregemente, i centrala Göteborg, verkar vi där land möter hav och utgör en viktig länk mellan armé- och sjöstridskrafterna. Som återetablerat regemente med garnisonsansvar växer vi och är behov av fler kompetenta officerare, soldater och civila medarbetare som fortsätter utveckla förbandet till dess viktiga uppgift: Försvara Sveriges många kustnära skärgårdsområden samt skydda våra leder in till Skandinaviens största hamn i syfte att värna Sveriges strategiska import.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen.
Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Coor Service Management AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Coor Service Management AB .

Brandtekniker till Coor i Torslanda

Brandtekniker
Läs mer Mar 13
Är du en sann lagspelare som förstår vikten av teammedlemmarnas olika kompetenser för att tillsammans nå framgång? Är du trygg och stolt i din brandtekniska yrkesprofession? Då är du kanske en av oss! 

Coor sköter drift och fastighetsunderhåll i industriell miljö hos kund inom fordonsindustrin i Göteborg. Vi utökar nu vår leverens av tjänster mot kund och söker därmed 3 brandtekniker med kompetens inom brandskydd. Du erbjuds möjlighet att arbeta och utvecklas i ett innovativt företag med hög ambitionsnivå och servicekänsla, med kunden i fokus. Vi har en prestigelös och utvecklingsinriktad kultur och tillsammans med kunniga kollegor och chefer ställer vi upp och hjälper varandra att nå framgång. 

Om rollen 
Som brandtekniker kommer du ansvara för de service- underhåll- och teknikbehov som berör brandteknik hos vår kund. Du arbetar tillsammans med andra tekniska professioner och ni fördelar er efter behov. Inom brand jobbar vi bland annat med förebyggande säkerhetsåtgärder och akuta utryckningar vid larm. 

Exempel på arbetsuppgifter:  


• Planera och utföra övningar och utbildningar med kunden, relaterat till brandskydd.  
• Tillståndsansvarig för brandfarliga heta arbeten samt delta i brandronder.  
• Underhåll och skötsel av fastighet och SBA.

Placeringsorten är Torslanda i Göteborg och tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du kommer vara schemalagd på vardagar mellan kl. 07-16, skift och beredskap förkommer.

Vår kandidat 


• Vi tror att du har fastighetsteknisk bakgrund med utökad utbildning till brandtekniker. Har du tidigare erfarenhet av liknande tjänst ser vi det som meriterande. 
• B-körkort är ett krav 
• Du skall vara digitalt bekväm då vi använder ett flertal appar i mobilen och har dator som vardagligt arbetsredskap. 
• Du skall behärska svenska i tal och skrift för att förstå säkerhetsföreskrifter

Personliga egenskaper  
För att trivas hos oss bör du vara en noggrann och självgående person med nyfikenhet och som är mån om vår brandskyddsutrustning. Du ser framgång med proaktivt förbättringsarbete och brinner för yrket. Du har en positiv attityd och är serviceinriktad med kunden i fokus, liksom ett föredöme när det gäller säkerhet. Din förmåga att kommunicera är viktig då vi har ett tätt samarbete med kund. Du tycker om att samarbeta med dina kollegor och uppskattar den sociala och yrkesmässiga tryggheten att tillhöra ett lag.   

Vi erbjuder  
Coor är en långsiktig arbetsgivare, med de många framtida utvecklingsmöjligheter som ett bolag i stark tillväxt medför. Vi är ett stort bolag med mycket trygghet men också mycket entreprenörsanda och innovation. Vi levererar meningsfull service och drifttekniska tjänster, och i detta arbete är du vår viktigaste resurs. Vidare arbetar vi aktivt för att skapa en hållbar, trivsam arbetskultur och att ständigt utveckla och engagera alla medarbetare. Coor har flera anpassade utbildningar för sina anställda och också specialistanpassade utbildningar för olika yrkesgrupper. Vi erbjuder fast lön enligt kollektivavtal med avtalspension, försäkringar, utbildningar och andra förmåner såsom föräldralön och friskvårdsbidrag.   

Kontaktuppgifter och övrig information
Har du frågor om rollen vänligen kontakta Sitechef Pontus Edman via epost, pontus.edman@coor.com eller mobil +46708680420. Vi hanterar löpande de ansökningar som kommer in och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi tar endast emot ansökningar via ansökningsknappen i annonsen med hänsyn till GDPR. Vi genomför bakgrundskontroll på all vår personal, vill du veta mer klicka här.

Vi ser fram emot din ansökan!

Hos oss blir du en del av en kultur där olikheter för oss framåt. Vi vet att magi skapas i mötet mellan olika bakgrunder, kompetenser och personligheter. Vi ser det varje dag.?Totalt är vi över 12?000 medarbetare och tillsammans kan vi åstadkomma mycket. Kom och gör oss bättre, utifrån vem du är. På Coor är du skillnaden.

Ansök nu

Elektriker till kund i Göteborg

Driftelektriker
Läs mer Mar 6
Nu förstärker vi vårt team i Göteborg med en elektriker för uppdrag till kund i Göteborg. Brinner du för service, problemlösning och en varierande vardag? Då har vi rollen för dig!

Om rollen

Som elektriker tillhör du en sammansvetsad grupp av elektriker, tekniker och vaktmästare, där vi har en god sammanhållning och jobbar bra ihop. Som team har vi ett brett ansvar för kundens olika behov där alla hjälps åt med vad som behövs. Det innebär att du som elektriker både kommer ansvara för el-relaterade problem, samt hoppar in och tar hand om andra uppgifter. Hur denna fördelning ser ut varierar till stor del beroende på antalet felanmälningar som kommer in. Ett krav för anställning i detta fall är godkänd säkerhetsprövning.

I dina arbetsuppgifter som elektriker ingår bland annat:


• Felanmälningar från kund.
• Felsökning.
• Ronderingar gällande belysning och transformatorer.

 

Vem är du?

Vi söker dig har:


• Utbildning som elektriker.
• Tidigare arbetsliverfarenhet som elektriker.
• Goda kunskaper i svenska, i tal och skrift.
• God datorvana.

För att lyckas i rollen ser vi att du har ett eget driv och är självgående. Då du jobbar i nära både kollegor och kund är det samtidigt viktigt att du är både samarbetsorienterad och kommunikativ i din arbetsroll. Det är också viktigt att du är serviceinriktad, och kan möta kund med en positiv anda.

 

Vad erbjuder vi?

Coor erbjuder en trygg, säker och trivsam arbetsplats. Vi levererar meningsfull service, och i detta arbete är du vår viktigaste resurs. Vi arbetar aktivt med kompetens- och karriärsutveckling för att du ska få möjlighet att utvecklas.

Då Coor är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom denna arbetsgrupp såväl som inom andra delar av verksamheten. För dig som nyanställd har vi ett introduktionsprogram för att du ska få en bra start på din nya arbetsplats. Vi erbjuder fast lön enligt kollektivavtal med avtalspension, försäkringar, och andra förmåner såsom friskvårdsbidrag.

 

Kontakt & information

För mer information vänligen kontakta rekryterande chef Pontus Andersson, tel 072-178 69 66.

Ansökan görs med bifogad CV och personligt brev. Ansök så snart som möjligt, då urval och intervjuer sker löpande.

 

Vi ser fram emot din ansökan!

 

#TipsaCoor

Hos oss blir du en del av en kultur där olikheter för oss framåt. Vi vet att magi skapas i mötet mellan olika bakgrunder, kompetenser och personligheter. Vi ser det varje dag.?Totalt är vi över 12?000 medarbetare och tillsammans kan vi åstadkomma mycket. Kom och gör oss bättre, utifrån vem du är. På Coor är du skillnaden.

Ansök nu

Driftchef Brandteknik till Coor i Göteborg

Driftchef, fastighet
Läs mer Feb 27
Coor söker Driftchef Brandteknik mot kund inom bilindustrin med placering i Göteborg/Torslanda. Här levererar vi tjänster inom brandskydd inom tillverkningsindustrin. Inom brand jobbar vi både med förebyggande säkerhetsåtgärder och akuta utryckningar vid larm.

Coors uppdrag spänner över flera servicetjänster där det ställs höga krav på oss gällande både kunskap, service och tillgänglighet som ska lämna ett positivt avtryck hos våra kunders anställda och underlätta för dem i deras dagliga arbete. Coor ska se till att den dagliga driften alltid fungerar och utveckla den till nästa nivå.

Om rollen
Som Driftchef Brandteknik har du ett helhetsansvar för leveransen inom SBA, bland annat:


• Personalansvar för de medarbetare som ingår i teamet samt ansvar för det systematiska arbetsmiljöarbetet.
• Driva ett aktivt ledarskap och utveckla dina ca 10 medarbetare. Säkerställa att gruppen arbetar på ett välorganiserat och effektivt sätt efter fastställda rutiner.
• Ansvar för att regelverk inom området följs, både avseende personal samt utrustning för utförandet.
• Driva ständiga förbättringar och upprätthålla en god kommunikation med vår kund.
• Resultatansvar samt ansvar för det löpande ekonomiarbet.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning i 6 månader, du rapporterar till Sitechef.

Din bakgrund
Ditt ledarskap präglas av engagemang, tydlig kommunikation och handlingskraft. Du bygger långsiktiga relationer och står för ett öppet och involverande ledarskap. Du har förmågan att entusiasmera, leda och stötta dina kollegor. Du har ett förtroendeingivande sätt och har lätt för att skapa goda relationer med både kunder och övriga medarbetare. För att lyckas i denna roll har du:


• Relevant utbildning för uppdraget samt utbildning inom SBA. Meriterande med GRIB, SMO samt räddningsledare A och B.
• Erfarenhet av personalledning och erfarenhet av att driva förändring.
• Affärsmässig och vana av att arbeta med kundrelationer.
• B-körkort
• Du pratar och skriver svenska och engelska obehindrat
• God systemvana i O365

Vi erbjuder
Coor erbjuder en trygg, säker och trivsam arbetsplats. Inom Coor arbetar vi aktivt med kompetens- och karriärsutveckling, för att du ska få möjlighet att utvecklas och nyttja din fulla potential. Då Coor är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom arbetsgruppen/kontraktet såväl som inom andra delar av vårt företag.

Kontaktuppgifter och övrig information
Har du frågor om rollen vänligen kontakta Sitechef Pontus Edman, 0708-68 04 20. Vi hanterar löpande de ansökningar som kommer in och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi tar endast emot ansökningar via ansökningsknappen i annonsen med hänsyn till GDPR.
Vi genomför bakgrundskontroll på all vår personal, vill du veta mer klicka här.

Vi ser fram emot din ansökan!

Hos oss blir du en del av en kultur där olikheter för oss framåt. Vi vet att magi skapas i mötet mellan olika bakgrunder, kompetenser och personligheter. Vi ser det varje dag.?Totalt är vi över 12?000 medarbetare och tillsammans kan vi åstadkomma mycket. Kom och gör oss bättre, utifrån vem du är. På Coor är du skillnaden.

Ansök nu

Gruppledare till Coor i Göteborg

Arbetsledare, kontorspersonal/Gruppledare, kontorspersonal
Läs mer Feb 19
Har du ett passionerat driv kring att leverera service och ett genuint intresse för att skapa långsiktiga relationer? Besitter du ett högt engagemang med ett positivt sinne samt är en noggrann och ansvarstagande person? Är du redo att ta nästa steg i din utvecklingsresa kring servicebemötande, kundkontakt och ledarskap? Om svaret är ja, så ska du absolut söka den här rollen som gruppledare till Coor i Göteborg!

I ett nära partnerskap med bland annat en av våra stora kunder inom telekomsektorn levererar Coor idag olika FM-tjänster där fokus ligger arbetsplatsservice. Det ställs höga krav på oss gällande både kunskap, service och tillgänglighet som ska lämna ett positivt avtryck hos både kundens medarbetare samt besökare. Coor ska se till att den dagliga driften alltid fungerar och lyfta den till nästa nivå där du i rollen som gruppledare kommer ha en stor påverkan. Här blir du en del av ett fantastiskt team som tillsammans motiverar, utvecklar och hjälper varandra till att skapa den absolut bästa möjliga arbetsplatsen för vår kund.

Vill du vara med och ta detta samarbete vidare till nästa nivå tillsammans med oss??? 

Om rollen
Som gruppledare innebär denna roll dels ett ansvar inom den dagliga operativ driften, dels en samordning och en koordinering av all administration vilket i mångt och mycket innebär att du kommer att vara spindeln i nätet för vår kund i denna mycket prioriterade serviceleverans. Rollen är oerhört mångfacetterad med stor variation kring dina arbetsuppgifter där det ställs höga krav på eget driv, engagemang och beslutsfattande. För att trivas i denna roll behöver du ha god kommunikativ och social förmåga där du är bekväm med att ha många kontaktytor och där du med ditt stora engagemang med enkelhet skapar och bygger förtroendegivande relationer. Som gruppledare kommer du dels arbetsleda dina kollegor på plats från kundens kontor i Göteborg, dels även på distans. Då rollen även innefattar en hel del med administration är det viktigt att du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt där du kan konsten att prioritera rätt utifrån ett lösningsorienterat perspektiv.

Exempel på arbetsuppgifter:


• Samordna bemanningen för den dagliga leveransen
• Delaktig i schemaläggning och planering av resurser
• Samverka med gruppchefer och/eller andra berörda för att identifiera och utnyttja synergier för att nå en bättre kostnadseffektivitet samt förbättring
• Hantera beställningar och felanmälan i Maximo
• Kontera fakturor och utföra fakturering
• Delta i projekt
• Ha direktkontakt med leverantörer
• Vara medarbetarens första kontakt vid operativa frågor
• Självständigt ansvara för att initiera, utveckla och arbeta med ständiga förbättringar gällande vår serviceleverans.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, där vi tillämpar en provanställning på 6 månader, med placering hos vår kund i Göteborg.

Du
Vi ser att du har några års arbetslivserfarenhet inom likvärdig tjänst där du sedan tidigare har arbetslett medarbetare. För att lyckas väl i rollen behöver du ha mycket god administrativ förmåga med bra datorkunskaper då Outlook och Excel tillhör ditt dagliga verktyg. I din roll kommer du bemöta besökare och medarbetare på engelska vilket innebär att du behöver ha god kunskap i engelska i både tal och skrift samt behärska svenska språket helt obehindrat.

Din personlighet
Vi söker dig som har en egen drivkraft, är positiv och som i grunden är en serviceinriktad person med en god förmåga till att bygga relationer både internt och externt. Som person så vet du hur man ger det lilla extra för att skapa en trivsam och välkomnande atmosfär. Du är ordningsam och strukturerad, har ett prestigelöst förhållningssätt och ser utmaningar som möjligheter. Vidare är du en lyhörd och trygg person som är van att arbeta i ett högt tempo där du är både flexibel och anpassningsbar där ditt bärande engagemang är tongivande.

Vi erbjuder 
Coor erbjuder en trygg, säker och trivsam arbetsplats med en lön enligt kollektivavtal, pension, försäkringar samt andra förmåner som utbildningar friskvårdsbidrag och föräldralön. Kulturen på Coor kännetecknas av en öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär och vi arbetar aktivt med att säkerställa en god arbetsmiljö. För dig som är nyanställd har vi ett introduktionsprogram för att du ska få en så bra start som möjligt på din nya arbetsplats. Vi arbetar aktivt med kompetens- och karriärsutveckling för att du ska få möjlighet att utvecklas både inom denna arbetsgrupp såväl som inom andra delar av verksamheten. 

Kontakt och övrig information
Som en del av rekryteringsprocessen så kommer en bakgrundskontroll genomföras på slutkandidat, vill du veta mer? Klicka här??https://www.coor.se/karriar/rekryteringsprocessen/? 

Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta rekryterande chef Jonas Olofsson via, Jonas.Olofsson@coor.com. Vi hanterar löpande de ansökningar som kommer in och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan. Notera att vi endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen i annonsen.

Vi ser fram emot att höra från dig!



Om Coor??? 
Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Hos oss arbetar fler än 12 000 personer med olika bakgrunder och erfarenheter. Under 2023 blev Coor tilldelad en andra plats till att vara det mest jämställda företaget i Sverige enligt SHE Index powered by EY och vi är ett karriärföretag 2024 enligt Karriärföretagen.

Ansök nu

Energiingenjör

Civilingenjör, energi
Läs mer Feb 7
Är du ingenjör inom energiområdet har ett affärsanalytiskt tänk och drivs av lösa komplexa, tekniska frågor? Då kanske den här tjänsten är något för dig!

I din roll som energiingenjör hos oss på Coor kommer du skapa ekonomiska, energieffektiva och miljömässigt intressanta lösningar till våra kunder. Du tillhandahåller våra kunder med spetskompetens inom energi- och hållbarhetsrelaterade frågor.

Om rollen
Din roll som energiingenjör innebär att du har en bred kompetens såväl inom energisystem som energimarknaden, då arbetet möter en variation av olika kundbehov och förfrågningar. Du har i huvudsak ansvar för att inom ditt bestånd vara med och ta fram energieffektiviseringsåtgärder till flertalet kunder inom industri, fastighet, offentlig sektor med flera. Du kommer arbeta med både mindre och större energiprojekt, med visst förekommande projektledningsansvar.

I rollen kommer du genomföra bland annat energianalyser och energibalansberäkningar, samt ta fram förslag på energieffektiviseringsåtgärder i kundens fastigheter. Du kommer att arbeta brett inom hela energiområdet och få använda din kreativitet för att finna de bästa tekniska och ekonomiska lösningarna för respektive kund.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:


• Leda och driva energiarbetet på olika anläggningar
• Genomföra utredningar kopplade till anläggningars tekniska system
• Analys av de tekniska systemens inställda parametrar och funktioner
• Följa upp och analysera energianvändning
• Föreslå och agera expertstöd vid genomförande av energibesparande åtgärder och uppdateringar av de tekniska systemen
• Föra daglig kontakt med kunder och medarbetare
• Bidra med expertkunskaper vid införsäljning av nya uppdrag
• Medverka i olika energirelaterade nätverk och forum
• Vara en del i att utveckla Coors energileverans genom effektiviserade processer och teknik

Vi tror på en flexibel arbetsmiljö där du får mycket frihet under ansvar och du fördelar själv din tid mellan kontoret och kunderna med distansarbete. Du kommer utgå från Coors kontor på Lilla bommen, Göteborg. Resor förekommer efter egen planering, runt 2 dagar/månad. Körkort krävs.

Vi erbjuder
Vi har en prestigelös och entreprenöriell kultur där du som energiingenjör kommer att ingå i ett härligt och professionellt team, där vi ställer upp för och stöttar varandra. Vi arbetar aktivt med kompetens- och karriärsutveckling för att du ska få möjlighet att utvecklas och nyttja din fulla potential. Då Coor är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom den egna arbetsgruppen såväl som inom andra delar av verksamheten. Vi erbjuder självklart fast lön enligt överenskommelse med avtalspension, försäkringar, utbildningar och andra förmåner såsom föräldralön och friskvårdsbidrag samt en frihet att jobba hemifrån i kombination med arbete från kontoret.

Är det här du?
För att vara framgångsrik i denna roll krävs att du har relevant eftergymnasial utbildning (masterutbildning eller högskoleingenjör inom området energi) samt minst 3 års erfarenhet av en liknande roll. Har du erfarenhet av projektledning ses det som mycket meriterande och kan dra ned kravet på antal års arbetslivserfarenhet. Vi förutsätter att du har goda kunskaper om fastigheters klimattekniska system och bred förståelse inom energi, VS och VVS. Dessutom har du starkt affärsintresse och förståelse för både konsultbranschen och projektekonomi. Är du certifierad energikartläggare är detta mycket meriterande. Det är viktigt att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, på svenska och engelska. 

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper! Vi söker efter en professionell, effektiv och lösningsorienterad person. Du är kreativ och resultatinriktad och trivs med att presentera dina idéer för andra. Vidare är du är tydlig i din kommunikation och strukturerad i ditt arbetssätt. Slutligen söker vi en prestigelös lagspelare som tycker att det är roligt med nya och varierande arbetsuppgifter.

Låter det intressant? Kontakta oss!

Övrig information 
Vid frågor vänligen kontakta anställande chef Robin Kairis på 010-559 62 20. Intervjuer genomförs löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstidens slut, så vänta inte med att skicka in din ansökan. 

Som en del av rekryteringsprocessen så kommer en bakgrundskontroll genomföras på slutkandidat, vill du veta mer? kika in här?https://www.coor.se/karriar/rekryteringsprocessen/?  

Välkommen in med din ansökan!


Om Coor

Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Hos oss arbetar fler än 12 000 personer med olika bakgrunder och erfarenheter. Under 2023 blev Coor tilldelad en andra plats till att vara det mest jämställda företaget i Sverige enligt SHE Index powered by EY och vi är ett karriärföretag 2024 enligt Karriärföretagen.

Ansök nu