Göteborg: Hyresrättsjurist

Hitta ansökningsinfo om jobbet Hyresrättsjurist i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-26 // Varaktighet: Heltid

Willhem söker hyresrättsjurist
Är du en jurist i början på din karriär? Är du intresserad av hyresjuridik och fastighetsrättsliga frågor? Då kanske du är vår framtida kollega.
Willhem är ett av Sveriges största privata bostadsbolag med ca 29.000 hyresrätter på 13 orter i Sverige. Som ett led i att ta ett helhetsgrepp om vår uthyrning och därmed skapa bättre förutsättningar för ett tryggt boende för våra hyresgäster och effektivare och snabbare hjälp för våra medarbetare instiftar vi en ny roll i organisationen, hyresrättsjurist.
Om rollen
Som hyresrättsjurist kommer du bland annat att vara en intern stödfunktion för våra förvaltningsorganisationer ute i landet. Du kommer att agera rådgivare för verksamheten i hyresrättsliga frågor såsom tex avtal och störningar. En stor del av rollen kommer innebära att utreda och processa hyresrättsliga tvister och att företräda Willhem i ärenden i hyresnämnden. Genom att utöka vår organisation med en hyresrättsjurist vill vi få en helhetssyn över våra hyresrättsliga ärenden och skapa en bra störningsprocess. Du kommer även att jobba tätt ihop med vår compliance manager vilket innebär att arbetsuppgifterna även kan komma att innefatta exempelvis granskningar, dataskyddsfrågor och hyresförhandlingar.
Då rollen är ny hos oss på Willhem kommer du i stor utsträckning vara med och utforma den. Du kommer att ha ett nära samarbete med personer i organisationen som arbetar med uthyrningsprocessen, hyresadministration samt de som har den primära kontakten med hyresgästen.
Som hyresrättsjurist utgår man från Willhems huvudkontor, placerat i nya och fräscha lokaler vid Heden i Göteborg och rapporterar till vår compliance manager.
Din Profil
Vi söker dig som är utbildad jurist och som har några års relevant arbetserfarenhet för rollen. Det är starkt meriterande om du har specialiserat dig inom eller arbetat med hyresrättsliga frågor.
Då du kommer få hantera egna ärenden från start behöver du vara en driven och självgående person som inspireras av möjligheten att vara med och forma en ny roll i bolaget. Du är kommunikativ och stabil och kan stå fast vid beslut trots påtryckningar. Vidare är du noggrann och har ett strukturerat arbetssätt med företagsperspektivet i åtanke.
Willhems erbjudande
Hos Willhem välkomnas du till ett nyskapande bostadsbolag som kännetecknas av en framåtsträvande och hjälpsam kultur. Du kommer att ha stora påverkansmöjligheter i en föränderlig miljö med korta beslutsvägar. Det finns goda möjligheter att bredda din roll och kompetensutvecklas. Vi erbjuder förmåner som friskvårdstimme och ett generöst friskvårdsbidrag, sjukförsäkring och regelbundna trivselaktiviteter.
Ansökan
Välkommen med din ansökan via https://jobb.willhem.se senast den 17 mars. Vid frågor angående tjänsten kontakta Moa Frank på telefon: 072-988 72 50 eller mail: moa.frank@willhem.se. Urval kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

På Willhem jobbar vi för att både hus och människor ska må bra. Som ett av de ledande bostadsbolagen i Sverige är vår vision att skapa hyresbostäder där människor trivs och kan känna sig stolta över sitt boende. Huvudkontoret ligger i Göteborg och ca 280 personer arbetar idag hos Willhem. Marknadsvärdet på fastigheterna uppgår till 56 miljarder och ägare är Första AP-fonden. Läs mer om oss, vår historia och våra värderingar på story.willhem.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Bolagsjurist

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Bolagsjurist.

Interim Bolagsjurist

Läs mer Maj 2
Nytt
Vi söker nu en interim Bolagsjurist för ett uppdrag hos en av våra kunder inom försäkringsbranschen i Göteborg. Önskad start för uppdraget är så snart som möjligt och uppdraget förväntas löpa under ca 4-6 månader. Företaget är globalt med huvudkontor i Göteborg och verksamhet i ett flertal andra länder. I rollen som Bolagsjurist kommer du att ha ansvar för företagets juridiska funktion, bestående av tre andra jurister. Du kommer att ha globalt ansvar för organisationens juridiska frågor och företagsstyrning, samt vara involverad i organisationens styrelsearbete. Du är en del av företagets ledningsgrupp och rapporterar till VD och styrelse. Rollen innebär nära samarbete med hela organisationen samt kontakt med externa intressenter.

Vi söker dig som har

• Juristexamen

• Stor erfarenhet inom affärsjuridik, regelverksarbete och företagsstyrning

• Erfarenhet av arbete som Bolagsjurist och gärna även erfarenhet av att leda en Corporate Legal avdelning

• Utmärkt kommunikationsförmåga och förmåga att bygga starka relationer

• Professionell engelska, både i tal och skrift

Önskvärd omfattning är 80-100% och placeringsort är Göteborg.

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Head of Legal -Volvo Battery Mariestad

Läs mer Apr 8
"Founded in 1927, the Volvo Group is committed to driving prosperity and shaping the future landscape through sustainable transport, mobility, and infrastructure solutions. By offering trucks, buses, construction equipment, power solutions for marine and industrial applications, financing and services that increase our customers’ uptime and productivity.
Our headquarters are in Gothenburg, Sweden. Volvo Group shares are listed on Nasdaq Stockholm."

Transport is at the core of modern society. Imagine using your expertise to shape sustainable transport solutions for the future? If you seek to make a difference on a global scale, working with next-gen technologies and the sharpest collaborative teams, then we could be a perfect match. 

Make us transform!
The world is transforming to sustainable solutions, the transport industry is transforming accordingly, and we, the Volvo Group is taking the lead.
To meet the growing demand for battery electric heavy-duty vehicles and machines, the Volvo Group has initiated the process to establish a large-scale production plant for battery cells in Sweden.
We will be able to build on a strong heritage and world-class competence in advanced, high-volume manufacturing, while having access to Sweden’s rich supply of fossil free energy. 

Scouting for talent - We are now starting to build the team. You will be one important contributor and a vital part of co-creating our workplace. We truly believe that we are better and stronger together as a team and including diverse perspectives in our ways of working is more fun and more powerful.

You will be a vital part of driving the transformation, you will explore and a lot of time out of the box. We offer a dynamic and international work environment. A work environment where we help each other out, explore together, and constantly learn. An environment where you have a possibility to grow as a human and professionally.

Partnership is the new leadership, therefore we foresee us joining up with partners that brings a lot of competence but also shares the values of Volvo Group. Volvo stands for safety, quality, and environmental care, in combination with the culture we aspire for - customer success, trust, passion, change and performance.

The journey towards the worlds greatest and greenest battery cell production could be your Journey!

What will you do?
You will be responsible for leading and driving the legal and compliance aspects in establishing our Battery Cell production in Mariestad. You will provide high quality legal advice, agreement drafting, negotiation support, trainings and guidelines to the organization. You are also expected to participate in strategy formulation, business decisions and contribute to the overall success of the Battery Cell production. You will cooperate with inhouse as well as external lawyers. You will also foster a culture in line with Volvo Group values and principles.

Who are you?

* Master of Laws and a minimum 8 years of relevant professional experience.
* Excellent analytical skills and ability to apply relevant legal, compliance and commercial aspects.
* Strong personal credibility and integrity.
* Experience in project management and of providing advice to senior management.
* Strong business acumen. 
* Experience in the following areas; real estate, construction, environmental, sustainability, energy, contract drafting and competition law. 
* A can-do mindset with high drive and energy. Strong creative problem-solving abilities and communication skills.
* Proficiency in both written and oral English and Swedish is required.
* A positive, proactive and curious mindset. 
* A teamplayer with a genuine interest in being part of the green transformation and sustainable development.


Ready for your next move?

You are most welcome to contact us if you are curious and want to know more:
CPM, Fredrik Agelen, Volvo Battery Mariestad, tel +46 739024028
SVP Legal & General Counsel Group Trucks Operation, Josefin Engblom tel +46 -765537339
Head of People & Culture , Volvo Battery Mariestad, Nina Werthén Öhman, tel +46 - 765535823

Last day to send in your application is April 22


We value your data privacy and therefore do not accept applications via mail.

Ansök nu

Legal Counsel

Läs mer Mar 27
Who are we?
Volvo Cars is a company on a mission; to bring traditional car manufacturing into a connected, sustainable and smart future.
Since 1927, we have been a brand known for our commitment to safety, creating innovative cars that make life less complicated for our consumers. In 2010, we decided to transform our business, resulting in a totally new generation of cars and technologies, as well as steady growth and record sales. Today, we’re expanding our global footprint in Europe, China and the US, and we’re on the lookout for new talent.
We are constantly pushing our own skills and abilities to drive change in the automobile industry like never before. We are looking for innovative, committed people to join us in this endeavour and create safe, sustainable and connected cars. We believe in the power of people and will challenge and support you to reach your full potential. Join us and be part of Volvo Cars’ journey into the future.

Global Legal – Let’s introduce ourselves

Volvo Cars is at the forefront of the mobility revolution, growing fast and bringing together creative minds from all over the world. One part of the company’s Global Legal team – a group of talented people with diverse backgrounds and different perspectives - is the Legal Procurement, Workplace, and Environment group with the main purpose to support Volvo Cars’ Procurement departments in regular and strategic sourcing matters, the Workplace organization in real estate and facility related matters, and our different Environmental departments. As part of the Legal Procurement, Workplace, and Environment group you will be interacting and collaborating with a diverse, international team of colleagues across the globe.

This position will be based at Volvo Cars´ headquarters in Gothenburg, Sweden.

What you’ll do

The position involves supporting in Volvo Cars’ transformation in a variety of commercial relations, including securing a stable supply chain as well as supporting in facility related agreements. In particular the role will include:

* Providing risk-based advice to the Procurement department in various global sourcings.
* Supporting in contract negotiations with suppliers and business partners
* Providing legal advice to our business colleagues in respect of various types of commercial agreements, in both large and small projects.
* In close collaboration with group functions such as Group Finance, Compliance and Ethics, and Workplace, provide legal expertise in strategic projects. 
* Drafting and reviewing agreements, both tailor made and templates. 
* Providing legal trainings to the various departments of the company.
* Working to drive continuous improvements and operational excellence in our collaboration with the different organizations, including capturing and reapplying knowledge.
* Proactively identifying relevant regulatory and legal developments, risks, and opportunities.
* Managing external counsel in an efficient and cost-effective manner.
* Working collaboratively with and supporting colleagues at Legal HQ and in other regions.


What you’ll bring

To thrive in this role, we believe you hold the following qualifications: 

* Master of Law degree. 
* 6+ years of experience as a lawyer at a law firm or as an in-house legal counsel, handling various commercial legal matters and with extensive experience in reviewing, drafting, and assisting in negotiations of commercial contracts.
* Experience from working with risk and claims management.
* Excellent analytical skills with a keen attention to detail, without losing sight of the big picture. 
* Experience from working with large construction projects and various administrative authorities, preferably in different countries is meriting.
* Meritorious to have experience with complex agreement structures, particularly regarding software.
* A team player with ability to work independently and to contribute successfully to cross-functional teams.
* Fluent in English, both spoken and written. 


As a person, you are enthusiastic and collaborative with high integrity and a pragmatic approach. You have a proactive and customer-oriented mindset with the ability to provide high-quality support, sometimes under time pressure. You are creative when it comes to dealing with legal issues and are able to move projects forward by gaining necessary support. Others view you as a leadership figure and you enjoy contributing with and fostering a culture of new ideas and different perspectives. Finally, you have strong communication skills and can explain complex issues in a simple way to business partners and other stakeholders.

Want to know more? We hope so.

We welcome you to apply in English by 17th of April at the latest. Please apply through the provided link. Applications submitted via email will not be retained or taken into consideration. Once you receive a confirmation email from the system, your application will be acknowledged.

We are committed to keeping you informed during the entire process. If you have any questions regarding the role, please reach out to hiring manager Stefan Van der Laan at stefan.van.der.laan@volvocars.com. For questions regarding the recruitment process, please reach out to Recruiter Alice Elisson at alice.elisson@volvocars.com.

Ansök nu

Commercial Legal Counsel till Nouryon

Läs mer Mar 8
Vill du arbeta med fantastiska kollegor? Vill du vara en sann affärspartner i en spännande och utvecklande roll på ett företag som strävar efter en bättre och mer hållbar framtid? Hos oss på Nouryon arbetar vi och vårt globala team ständigt med att utvecklas, både som företag och som individer. Tillsammans skapar vi innovativa och hållbara lösningar för våra kunder som möter samhällets behov - både idag och i framtiden.

Om rollen

Som Commercial Legal Counsel kommer du att ha en betydelsefull roll för att säkerställa de strategiska målen och för att minimera de legala riskerna och utvärdera möjligheter för verksamheten. Du kommer att arbeta inom ett brett spektrum av juridiska frågeställningar. Vidare kommer du att arbeta tillsammans med affärsledare inom företaget och vara deras stöd i den dagliga verksamheten.

Du kommer att fungera som affärsstöd och juridisk rådgivare för Nouryons verksamheter både inom och utanför Norden och stötta affärerna i arbetet med att upprätta och förhandla olika typer av kommersiella avtal, analysera risker och ge proaktiva råd. Du kommer också att arbeta med compliance och med att utbilda dina kollegor. Vid behov kommer du även att samarbeta med externa juridiska rådgivare.

Vem är du

Vi söker dig som har en svensk juristexamen och minst sex års erfarenhet inom kommersiella avtal från affärsjuridisk advokatbyrå eller som bolagsjurist. Du har således omfattande erfarenhet av att utforma, granska och förhandla olika kommersiella avtal såsom försäljnings- och inköpsavtal, distributionsavtal, samarbetsavtal och överlåtelseavtal. Vidare är det meriterande om du även har erfarenhet inom några av följande områden: konkurrensrätt, bolagsrätt, processrätt, fastighets- och entreprenadrätt och/eller immaterialrätt.

Vi tror att du är en generalist och som gillar att självständigt hantera ett brett spektrum av frågor som kan uppstå i den dagliga verksamheten. Vidare är du en lagspelare med förmågan att bygga relationer på alla nivåer inom organisationen. Du är resultatorienterad och en problemlösare som på ett engagerat sätt följer upp och framgångsrikt hanterar frågor från start till mål.

Du är också affärsorienterad och har förmågan att driva innovativa lösningar och strategier samt att balansera risker på ett adekvat sätt med företagets behov i fokus. Vidare är du stresstålig och kan prioritera bland dina arbetsuppgifter och du är inte rädd att ifrågasätta om det behövs. Du får energi av att arbeta i en dynamisk miljö och drivs av att utvecklas som jurist. Du talar och skriver svenska och engelska flytande.

Vad erbjuds du?

Du blir en central resurs inom Nouryon. Du kommer att vara involverad i många strategiska beslut och avtal, vilket gör din roll avgörande för vår framgång och fortsatta utveckling. Din roll innebär att du både kommer att arbeta brett inom flera juridiska områden samtidigt som du får möjlighet att fördjupa dig.

Du kommer att arbeta tillsammans med ett dedikerat team av engagerade kollegor och högt i tak. Vår verksamhet präglas av en vilja att ständigt förbättras och du kommer att bli en del av den utvecklingsresan. Vi kommer att stötta din personliga utveckling genom utmanande och varierande arbetsuppgifter och du kommer ges möjligheter till att utvecklas. Vår arbetsmiljö är dynamisk, internationell, mångfaldig och proaktiv. Det skapar en inspirerande plattform för dig och din karriär!

Om Nouryon

Nouryon är ett ledande globalt företag inom specialkemi. Industrier och konsumenter över hela världen förlitar sig på våra lösningar för tillverkning av oumbärliga vardagsprodukter som hygienartiklar, rengöringsprodukter, färg, jordbruksprodukter och livsmedel, läkemedel och byggmaterial. Dessutom har våra 8,200 medarbetares gemensamma engagemang för våra kunder, tillväxt, säkerhet, hållbarhet och innovation lett till en genomgående stark ekonomisk utveckling. Vi finns i fler än 80 länder runt om i världen med våra branschledande varumärken. Besök vår webbplats och följ oss @Nouryon och på LinkedIn.

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Nouryon med Jurek Rekrytering & Bemanning. Urval sker löpande så välkommen att inkomma med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ida Odelius på telefonnummer 076 002 69 19 alternativt ida.odelius@jurek.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Legal Counsel

Läs mer Okt 3
Our mission
Kognic is taking on one of the most challenging areas in AI product development - the quest to align humans and machines into building trusted and high-performing applications. Our platform enables businesses to get to market faster with less risk by using our toolset to define and refine datasets. We help machines reliably make sense of a messy, chaotic, and unstructured world.

Our leading market is mobility, but our future goes far beyond making automated and autonomous driving a reality. We are expanding into robotics, industrial manufacturing and other markets to help AI product teams better understand their data.

We know it's not something we can solve overnight, or on our own. We have to make extraordinary leaps in technology happen, but that’s what excites us. And we wouldn’t have it any other way!



The role
As our Legal Counsel, you will play a crucial part in safeguarding the legal interests of Kognic. This temporary position, from December 2023 to August 2024, involves working closely with various departments and stakeholders to address legal risks and ensure compliance with laws and regulations in multiple jurisdictions. You will be the sole team member of the legal team, but at the same time work closely with other departments and external counsels. In this role you will effectively translate and convey legal, business, and technical concepts to stakeholders with a proactive and collaborative approach. The fun part is that you will work both with Kognic's commercial side as well as contribute to our business development.

External responsibilities
You will provide legal insights, advice and assessments in sales and quotation processes, from initial lead to final agreement. You will also participate in negotiations, review contracts, as well as collaborate with external counsel when you deem it necessary.

Offering legal perspective, guidance and assessments on matters related to global suppliers and subcontractors is also a vital part of this position. You will also engage in negotiations and oversee drafting of agreements.

In this position you will act as a bridge between commercial teams and external counsel to ensure a seamless communication and minimize friction in legal matters.

Another part of this position is to collaborate with relevant managers in both strategic and structural development of external and commercial matters, such as product packaging, commercial terms, data management and such.

Internal responsibilities
When it comes to the internal matters you will provide legal advice, assessments and come with input in various departments e.g., HR, finance, business development, and data protection. You will take part in driving strategic and structural development in internal legal and compliance, involving contract management, intellectual property (IP) management, GDPR compliance and so on.

Who are you?
You have a business-oriented mindset and an interest in tech. Beside this you have experience of working closely with stakeholders, both internal and external. You are drawn to fast paced organizations and prefer to work inhouse.

We see that you have:

- A Law degree or equivalent education

- Minimum of 2 years' experience in law firms, consulting, corporate legal, startups, or similar environments

- Proficiency in negotiation and drafting of commercial agreements

- Familiarity with data protection, corporate law, and employment law (with external law firm support as needed)



What is in it for you?
Other than working with very talented and humble people in a fun and creative environment we also have a lot of other great benefits!

- Strong values and purpose-driven company

- Workplace flexibility and an employer that prioritize work-life balance

- Parental pay, salary exchange, great health benefits, order your own workstation, place your own pension - to name a few

Application
We recommend that you submit your application as soon as possible since we will be reviewing the applications regularly & reaching out to you. We would like you to send in your resume and answer some short questions, a cover letter is voluntary.

If you have any questions regarding the position, please contact our Talent Acquisition Consultant, Vanessa Reaidy at vanessa.reaidy@kognic.com

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Willhem AB (Publ)

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Willhem AB (Publ) .

Bovärd

Bovärd/Fastighetsvärd/Husvärd
Läs mer Jan 4
Willhem söker bovärd till Göteborg
Är du händig och genuint intresserad av att hjälpa människor? Trivs du dessutom med att varva ett praktiskt jobb med en del administration? Då är detta tjänsten för dig! Nu söker vi en engagerad och serviceinriktad bovärd till vårt nya och fräscha fastighetskontor i Biskopsgården, Göteborg. Din huvuduppgift som bovärd är att under ledning av förvaltaren ansvara för fastighetsskötseln samt att vårda och utveckla våra relationer med hyresgästerna.
Hos Willhem välkomnas du till ett nyskapande bostadsbolag som kännetecknas av en framåtsträvande och hjälpsam kultur. Du kommer att ingå i ett team med engagerade kollegor, där vi hjälps åt och där vi tillsammans jobbar för att nå våra mål.
Willhem Göteborg äger och förvaltar idag 3625 lägenheter uppdelat på 4 förvaltningsområden med fastigheter i olika delar av Göteborg. Som bovärd hos oss är du den som har ögonen ute i fastigheten och den som säkerställer att våra hyresgäster får en fortsatt riktigt bra service. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att felsöka, reparera och avhjälpa fel som uppstår ute i våra kunders lägenheter.
I dina arbetsuppgifter ingår:
- skapa och upprätthålla en bra relation till hyresgäster och rapportera hyresgästsynpunkter
- utföra rondering i ditt fastighetsområde
- medverka vid besiktningar vid av- och inflyttning
- planering och utförande av reparationer och löpande underhåll
- hantera serviceanmälan, klagomål och reklamationer samt att återkoppla till hyresgästen
- beställa och följa upp fastighetsförnödenheter och mindre entreprenadarbete
- utföra tillsyn av ventilations-, värme och elsystem i våra fastigheter
- dokumentation av ärenden och fakturakontroller i våra datasystem.
Vem är du?
Vi söker dig som har gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot, eller påbyggnad inom, teknik och/eller fastighet. Har du erfarenhet av VVS, lägenhetsbesiktning, SBA (systematiskt brandskyddsarbete), ronderingsarbete eller el är det meriterande. Det är ett stort plus om du har erfarenhet av arbete med kund sedan tidigare. Du bör ha god vana av att arbeta i datasystem och B-körkort är ett krav.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som bovärd styr du mycket över din tid så vi söker dig som är ansvarsfull och som kan prioritera. Du har ett stort driv och får gärna komma med idéer om hur vi kan förbättra i ditt område. Din förmåga att arbeta självständigt är god men du fungerar lika bra i grupp då vi lägger stor vikt vid att samarbeta och hjälpas åt. Vårt mål är att leverera den bästa servicen till våra hyresgäster och där kommer du att ha en nyckelroll, så en förutsättning för att trivas är att du är servicemedveten och tycker om kundkontakt.
Willhems erbjudande
Vårt viktigaste erbjudande är en bra arbetsplats med goa kollegor som värnar om varandra. Utöver det erbjuds du förmåner som friskvårdstimme och ett generöst friskvårdsbidrag, kompetensutveckling och regelbundna trivselaktiviteter. Frukost äter vi tillsammans varje dag, för att vi gillar att träffas och för att det gynnar vårt samarbete.
Ansökan:
Välkommen med din ansökan senast den 6 jan via http://jobb.willhem.se/. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och anställning kan komma att ske innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med att söka!
Innan erbjudande om anställning genomförs en bakgrundskontroll innehållande rättslig och ekonomisk bakgrund.
Har du några frågor om tjänsten ber vi dig kontakta fastighetsförvaltare Jimmy Bolsén på telefon 031-788 70 63 eller jimmy.bolsen@willhem.se

Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse
Varaktighet/Arbetstid: Heltid, tillsvidare med 6 mån provanställning
Lön: Fast lön
På Willhem jobbar vi för att både hus och människor ska må bra. Som ett av de ledande bostadsbolagen i Sverige är vår vision att skapa hyresbostäder där människor trivs och kan känna sig stolta över sitt boende. Huvudkontoret ligger i Göteborg och ca 300 personer arbetar idag hos Willhem. Marknadsvärdet på fastigheterna uppgår till 57 miljarder och ägare är Första AP-fonden. Läs mer om oss, vår historia och våra värderingar på story.willhem.se

Ansök nu

Kundkommunikatör - extrajobb

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Aug 24
Extrajobb som kundkommunikatör hos fastighetsbolaget Willhem
Hur är det att vara timanställd och jobba extra hos Willhem?
Som timanställd kundkommunikatör hos Willhem är du en del i en härlig grupp på huvudkontoret som ligger på Vasagatan 45 vid Heden. I vilken mån du arbetar beror dels på din tillgänglighet dels vilket behov som finns. Behovet är vanligen som störst runt månadsskiften och på måndagar.
Oskar Robertsson timanställd, svarar ”Jag trivs jättebra som timanställd på Willhems kundsupport, man möts alltid av värme, glada miner och en prestigelös stämning när man kommer in för att jobba. Som timanställd är man dessutom alltid välkommen att delta i aktiviteter utanför arbetstid vilket ytterligare stärker känslan av att man är en viktig del av teamet!”
Arbetsuppgifter
Som kundkommunikatör kommer du att arbeta i vår centrala kundsupport i Göteborg. Du kommer att vara länken mellan våra kunder/hyresgäster och våra områdeskontor som är utspridda på 13 olika orter. Arbetsuppgifterna består i att på ett professionellt och trevligt sätt hantera frågor från kunder via telefon. Frågorna kan röra allt från skadeanmälan på ett trasigt kylskåp till frågor om betalning. En del frågor kan du svara på direkt och i andra fall tar du emot information, upprättar ett ärende och skickar det till våra områdeskontor som tar över och hjälper kunden vidare på plats. Våra öppettider är måndag – fredag 07.30-16.00.
Personliga egenskaper
Om du är positiv, kommunikativ och har en öppen människosyn så kommer du att trivas hos oss och med arbetet. Vi värdesätter även att du har en hög känsla för service, en vilja att nå resultat och har förmåga att känna engagemang i varje kundmöte. Du är mån om att bidra till en trevlig atmosfär på arbetsplatsen.
Erfarenhet och kompetens
För tjänsten krävs att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Vidare bör du ha mycket god datorvana då handläggningen av ärenden sker i flera system. Du behöver även ha erfarenhet från ett tidigare serviceyrke.
Ansökan
Välkommen med CV och personligt brev via willhem.se/jobb. För frågor är du välkommen att kontakta kundsupportchef Olli Paiamani på telefon 0729-887283. Urval och intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt, dock senast den 17 september.
På Willhem jobbar vi för att både hus och människor ska må bra. Som ett av de ledande bostadsbolagen i Sverige är vår vision att skapa hyresbostäder där människor trivs och kan känna sig stolta över sitt boende. Huvudkontoret ligger i Göteborg och ca 300 personer arbetar idag hos Willhem. Marknadsvärdet på fastigheterna uppgår till 59 miljarder och ägare är Första AP-fonden. Läs mer om oss, vår historia och våra värderingar på story.willhem.se

Ansök nu

Bovärd

Bovärd/Fastighetsvärd/Husvärd
Läs mer Aug 10
Willhem söker bovärd till Göteborg
Är du händig och genuint intresserad av att hjälpa människor? Trivs du dessutom med att varva ett praktiskt jobb med en del administration? Då är detta tjänsten för dig! Nu söker vi en engagerad och serviceinriktad bovärd till vårt nya och fräscha fastighetskontor i Biskopsgården, Göteborg. Din huvuduppgift som bovärd är att under ledning av förvaltaren ansvara för fastighetsskötseln samt att vårda och utveckla våra relationer med hyresgästerna.
Hos Willhem välkomnas du till ett nyskapande bostadsbolag som kännetecknas av en framåtsträvande och hjälpsam kultur. Du kommer att ingå i ett team med engagerade kollegor, där vi hjälps åt och där vi tillsammans jobbar för att nå våra mål.
Willhem Göteborg äger och förvaltar idag 3625 lägenheter uppdelat på 4 förvaltningsområden med fastigheter i olika delar av Göteborg. Som bovärd hos oss är du den som har ögonen ute i fastigheten och den som säkerställer att våra hyresgäster får en fortsatt riktigt bra service. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att felsöka, reparera och avhjälpa fel som uppstår ute i våra kunders lägenheter.
I dina arbetsuppgifter ingår:
- skapa och upprätthålla en bra relation till hyresgäster och rapportera hyresgästsynpunkter
- utföra rondering i ditt fastighetsområde
- utföra besiktningar vid av- och inflyttning
- planering och utförande av reparationer och löpande underhåll
- hantera serviceanmälan, klagomål och reklamationer samt att återkoppla till hyresgästen
- beställa och följa upp fastighetsförnödenheter och mindre entreprenadarbete
- utföra tillsyn av ventilations-, värme och elsystem i våra fastigheter
- dokumentation av ärenden och fakturakontroller i våra datasystem.
Vem är du?
Vi söker dig som har gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot, eller påbyggnad inom, teknik och/eller fastighet. Har du erfarenhet av VVS, lägenhetsbesiktning, SBA (systematiskt brandskyddsarbete), ronderingsarbete eller el är det meriterande. Det är ett stort plus om du har erfarenhet av arbete med kund sedan tidigare. Du bör ha god vana av att arbeta i datasystem och B-körkort är ett krav.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som bovärd styr du mycket över din tid så vi söker dig som är ansvarsfull och som kan prioritera. Du har ett stort driv och får gärna komma med idéer om hur vi kan förbättra i ditt område. Din förmåga att arbeta självständigt är god men du fungerar lika bra i grupp då vi lägger stor vikt vid att samarbeta och hjälpas åt. Vårt mål är att leverera den bästa servicen till våra hyresgäster och där kommer du att ha en nyckelroll, så en förutsättning för att trivas är att du är servicemedveten och tycker om kundkontakt.
Willhems erbjudande
Vårt viktigaste erbjudande är en bra arbetsplats med goa kollegor som värnar om varandra. Utöver det erbjuds du förmåner som friskvårdstimme och ett generöst friskvårdsbidrag, kompetensutveckling och regelbundna trivselaktiviteter. Frukost äter vi tillsammans varje dag, för att vi gillar att träffas och för att det gynnar vårt samarbete.
Ansökan:
Välkommen med din ansökan senast den 31 aug via http://jobb.willhem.se/. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och anställning kan komma att ske innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med att söka!
Innan erbjudande om anställning genomförs en bakgrundskontroll innehållande rättslig och ekonomisk bakgrund.
Har du några frågor om tjänsten ber vi dig kontakta fastighetsförvaltare Liina Kröönström på telefon 031-788 70 74 eller liina.kroonstrom@willhem.se
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse
Varaktighet/Arbetstid: Heltid, tillsvidare med 6 mån provanställning
Lön: Fast lön
På Willhem jobbar vi för att både hus och människor ska må bra. Som ett av de ledande bostadsbolagen i Sverige är vår vision att skapa hyresbostäder där människor trivs och kan känna sig stolta över sitt boende. Huvudkontoret ligger i Göteborg och ca 300 personer arbetar idag hos Willhem. Marknadsvärdet på fastigheterna uppgår till 59 miljarder och ägare är Första AP-fonden. Läs mer om oss, vår historia och våra värderingar på story.willhem.se

Ansök nu

Bovärd

Bovärd/Fastighetsvärd/Husvärd
Läs mer Mar 21
Willhem söker bovärd till Göteborg
Är du händig och brinner för att göra det lilla extra för kunden? Trivs du dessutom med att varva ett praktiskt jobb med en del administration? Då är detta tjänsten för dig! Nu söker vi en engagerad och serviceinriktad bovärd till vårt nya och fräscha fastighetskontor i Biskopsgården, Göteborg. Din huvuduppgift som bovärd är att under ledning av förvaltaren ansvara för fastighetsskötseln samt att vårda och utveckla våra relationer med hyresgästerna.
Willhem Göteborg äger och förvaltar idag 3625 lägenheter uppdelat på 4 förvaltningsområden med fastigheter i olika delar av Göteborg. Som bovärd hos Willhem är du den som har ögonen ute i fastigheten och den som står för en stor del av servicen till våra hyresgäster. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att felsöka, reparera och avhjälpa fel som uppstår ute i våra kunders lägenheter.
Varvat med problemlösning och praktiskt arbete ute på fältet har tjänsten också administrativa inslag. Du kommer att arbeta i flera olika system som förenklar ärende- och fakturahantering. Du kommer att dokumentera ärenden, beställa reparationer och kontrollera fakturor, vilket underlättas om du känner dig bekväm med att arbeta framför datorn. Ytterst är ditt ansvar att servicen till våra hyresgäster fortsätter att hålla en hög nivå!
I dina arbetsuppgifter ingår:
- skapa och upprätthålla en bra relation till hyresgäster och rapportera hyresgästsynpunkter
- utföra systematisk rondering enligt fastlagt schema
- utföra besiktningar vid av- och inflyttning
- planering och utförande av reparationer och löpande underhåll
- hantera serviceanmälan, klagomål och reklamationer samt att återkoppla till hyresgästen
- beställa och följa upp fastighetsförnödenheter och mindre entreprenadarbete
- utföra tillsyn av ventilations-, värme och elsystem i våra fastigheter
Vem är du?
För att trivas i rollen måste du vara ansvarstagande, självständig och ha en hög servicekänsla. Du får mycket eget ansvar men blir också en del av ett team med härliga kollegor som träffas regelbundet på våra kontor i Göteborg. Vi har full fart när vi jobbar och trivs med att leverera högsta kvalitet till våra hyresgäster!
Utbildning & erfarenhet
Vi söker dig som har gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot, eller påbyggnad inom, teknik och/eller fastighet. Har du erfarenhet av VVS, lägenhetsbesiktning, SBA (systematiskt brandskyddsarbete), ronderingsarbete eller el är det meriterande. Det är ett stort plus om du har erfarenhet av arbete med kund sedan tidigare. Du bör ha god vana av att arbeta i datasystem och B-körkort är ett krav.
På Willhem arbetar vi aktivt med vår värdegrund som innebär att vi är värdeskapande, affärsmässiga, kundfokuserade, nyskapande och ansvarsfulla. Dessa värderingar ser vi gärna ser att du delar och inspireras av.
Willhems erbjudande
Hos Willhem välkomnas du till ett nyskapande bostadsbolag som kännetecknas av en framåtsträvande och hjälpsam kultur. Du kommer att ingå i ett team med engagerade kollegor där samarbete och trivsel på jobbet står högt i kurs. Vi erbjuder förmåner som friskvårdstimme och ett generöst friskvårdsbidrag, kompetensutveckling och regelbundna trivselaktiviteter.
Ansökan
Välkommen med din ansökan bestående av CV samt personligt brev senast den 12 april via http://jobb.willhem.se/. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och anställning kan komma att ske innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med att söka!
Innan erbjudande om anställning genomförs en bakgrundskontroll innehållande rättslig och ekonomisk bakgrund.
Har du några frågor om tjänsten ber vi dig kontakta fastighetsförvaltare Liina Kröönström på telefon 031-788 70 74 eller liina.kroonstrom@willhem.se
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse
Varaktighet/Arbetstid: Heltid, tillsvidare med 6 mån provanställning
Lön: Fast lön
På Willhem jobbar vi för att både hus och människor ska må bra. Som ett av de ledande bostadsbolagen i Sverige är vår vision att skapa hyresbostäder där människor trivs och kan känna sig stolta över sitt boende. Huvudkontoret ligger i Göteborg och ca 300 personer arbetar idag hos Willhem. Marknadsvärdet på fastigheterna uppgår till 59 miljarder och ägare är Första AP-fonden. Läs mer om oss, vår historia och våra värderingar på story.willhem.se

Ansök nu

Chef - projektledare

Fastighetschef
Läs mer Feb 6
Chef - projektledare till Willhem Göteborg
Vill du vara med och utveckla våra fastigheter i Göteborg? Nu söker Willhem dig som är en driven projektledare med goda ledaregenskaper. Som Chef projektledare kommer du att leda och utveckla Göteborgs projektavdelning samtidigt som du blir en del av ett nytänkande och framåt bostadsbolag.
Om rollen
Som Chef projektledare ansvarar du för fördelning och genomförande av ortens projektbudget på 200 miljoner. Du har personalansvar för tre projektledare och har en viktig uppgift i att jobba med teamkänslan och att få alla att arbeta efter gemensamma mål och processer. Du kommer att ansvara för planeringen av hur projektbudgeten används och fördelas mellan projektledarna och du kommer själv att driva projekt från start till slut.
För större projekt består ditt arbete av att ha den dagliga kontakten med anlitade konsulter och entreprenörer, vilket innebär att du kommer medverka vid byggmöten, upphandlingar och besiktningar samt följa upp projektekonomi och kvalitet. Exempel på projekt som utförs av projektavdelningen är energiprojekt, underhållsprojekt och Willhemlyft. Du kommer att ha ett nära samarbete med förvaltare och du rapporterar till fastighetschefen på orten. Du är placerad i nya och fräscha lokaler i Bergsjön. Som Chef projektledare sitter du med i Göteborgs interna ledningsgrupp och är delaktig i ortens strategiska beslut och framtida utvecklig.
Vem är du?
Vi ser gärna att du är utbildad byggnadsingenjör eller motsvarande, samt har erfarenhet av personalledning. Du har förståelse för byggprocessens samtliga skeden såsom utredning, kalkyl, planering, projektering, entreprenadupphandling, byggledning och kontroll. Vidare ska du ha arbetat som projektledare tidigare och därmed ha förståelse för de ekonomiska delarna som projektet innehar, såsom styrning, uppföljning och rapportering. För rollen krävs också att du har körkort.
Vi lägger också stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen behöver du vara en god relationsskapare som trivs med att arbeta nära såväl kollegor som hyresgäster och entreprenörer. Du tycker om att arbeta strukturerat och har god planering i ditt arbetssätt. Vidare är du affärsorienterad, har förmåga att se den övergripande helheten och är kvalitetsmedveten. Du har även god förmåga att formulera dig i skrift och tycker om att skriva ex. utredningar och rapporter.
På Willhem arbetar vi aktivt med vår värdegrund, vilket innebär att vi är värdeskapande, affärsmässiga, kundfokuserade, nyskapande och ansvarsfulla. Det är värderingar som du måste dela för att vara rätt person för rollen.
Willhems erbjudande
Hos Willhem välkomnas du i en prestigelös miljö med stor gemenskap. Vår hjälpsamma kultur tror vi är en stor del av vår framgång, vi lär av varandra samtidigt som vi ser till att ha kul tillsammans. Hos oss blir du en del av ett nytänkande fastighetsbolag där du ges möjlighet att vara med på utvecklingen framåt. Vi vill att våra medarbetare ska må bra, därför erbjuder vi bland annat ett generöst friskvårdsbidrag, träning på arbetstid och tillgång till sjukvårdsförsäkring.
Din ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 5 mars via: http://jobb.willhem.se/ Urvalet kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Har du några frågor om tjänsten ber vi dig kontakta HR-partner Moa Norman på moa.norman@willhem.se eller 031-788 70 98
På Willhem jobbar vi för att både hus och människor ska må bra. Som ett av de ledande bostadsbolagen i Sverige är vår vision att skapa hyresbostäder där människor trivs och kan känna sig stolta över sitt boende. Huvudkontoret ligger i Göteborg och ca 300 personer arbetar idag hos Willhem. Marknadsvärdet på fastigheterna uppgår till 59 miljarder och ägare är Första AP-fonden. Läs mer om oss, vår historia och våra värderingar på story.willhem.se

Ansök nu